Toon posts:

Het grote open-source handheld topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-03 08:54

Het grote open-source handheld topic

Dit topic gaat over open-source handhelds, firmware, tips, advies en ervaringen.

https://tweakers.net/i/lqUndBilYtK7HaKS8GHbcbDrfYk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GORVMjIT6CbfRSgNI8pnpkTM.png?f=user_large
  • Anbernic
  • PowKiddy
  • GamePad Digital (GPD)
  • LDK
  • CoolBaby
  • MooreChip
  • 8BCraft
https://tweakers.net/i/sPgrJdxDwM408CwqqcbgXGIdVQk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NRngBgmG0Zng26NMJoYET0ze.png?f=user_large
  • OpenDingux
  • NxHope
  • Linux (generic)
  • Rogue (OpenDingux fork)
  • Android
https://tweakers.net/i/_9NzqHyqTba63I_054wGVqHoRUY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SvhCKuSw7ly7JBOJ0kWymC2u.png?f=user_large

Algemeen:
Retro Game Handhelds (Firmware downloads)
OpenDingux Software List
Handheld lijst in Google Docs
Obscure Handhelds

YouTube:
YouTube - Wicked Gamer & Collector
YouTube - Taki Udon
YouTube - ETA PRIME
YouTube - The Phawx

https://tweakers.net/i/emlqi5WPNdCNPVVclwlGSd_UwR0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ha8rzsBL3GwtsZyjI2rqrWM3.png?f=user_large

Deze lijst is niet compleet. Heb je vragen? of juist advies nodig? Stel je vraag dan hieronder!

Tot 30 euro:
  • BittBoy v3.5
  • PocketGo V1
  • PowKiddy V90 (Clamshell, zoals bijv. de GBA SP)
  • PowKiddy Q90
30 tot 60 euro:
  • LDK Landscape
  • LDK Game
  • RS-97
  • RG-300
  • New PocketGo v2 / PowKiddy Q80
  • PocketGo S30 (512MB ram)
60 tot 100 euro:
  • Retroid Pocket
  • Retroid Pocket 2
  • Retroid Pocket 2+
  • Anbernic RG280V
  • Anbernic RG351P
  • Anbernic RG350P
  • Anbernic RG350M
  • PowKiddy RGB10
  • PowKiddy RGB20
  • RK2020
  • Miyoo Mini
Vanaf 100 euro:
  • PowKiddy X18
  • GPD XD+
  • Odin
  • Steam Deck
  • (Ander topic)
  • GPD WIN (Max)
  • GPD WIN 3
  • Anbernic RG503
  • Anbernic RG552
OpenDingux update handleiding voor:
RG350 / RG350P
RG350M
RG280M
RG280V
Zie: https://github.com/eduardofilo/RG350_adam_image

https://tweakers.net/i/KXIqeO2CUcRY7fvzwhW8hTswd2E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kpgO3t5Shujc4K2xmgu7jTZX.png?f=user_large
  • AliExpress
  • Amazon
  • Ebay
Bekijk altijd de reviews van het apparaat en van de verkoper.

https://tweakers.net/i/3ju2NqMhgjYf-YcoutjQTfB7paI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hNqQqIoyOcZiMetcub0DZ21a.png?f=user_large
  • Het is niet toegestaan om ROMS te delen in dit topic.
  • Let op! ook hier gelden de algemene GoT regels!
  • China-shopping levertijdentopic? Kijk dan hier
  • Ik zal de lijst hierboven regelmatig bijwerken. De lijst is nog niet compleet.
  • Heb je advies nodig? Dan horen wij graag wat je wilt spelen op een handheld en je budget.

[Voor 10% gewijzigd door TumTum op 09-10-2022 12:12]

• TumTum
Foto van de PowKiddy RGB20 (FC) vs Game & Watch:

Heb je ook ervaring met open-source handhelds? Let me know! Ben benieuwd of er meer Tweakers zijn met open-source handhelds en ervaringen.

[Voor 62% gewijzigd door TumTum op 25-11-2020 09:57. Reden: Typo en afbeelding]

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-03 17:59
Ik heb wel zin om eens zoiets te kopen. Voornamelijk om Atari 2600, GBA, NES, SNES en N64 spelletjes te spelen.
Minder interesse in PS1, DC en zo.

Twijfel nu een beetje tussen een echt goedkope (max. 30 euro) voor de oude spelletjes, of betere voor ongeveer 80 euro.
Bij de goedkope denk ik aan BittBoy 3.5.
In de laatste categories twijfel ik tussen Retroid Pocket 2 en de RGB10 of 20.
Zijn die laatste echt veel beter voor GBA, NES spelletjes dan de BittBoy?
Iemand een idee wat de levertermijnen zijn van de Retroid Pocket 2 op goretroid.com?

• TumTum
Chris_147 schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:39:
Ik heb wel zin om eens zoiets te kopen. Voornamelijk om Atari 2600, GBA, NES, SNES en N64 spelletjes te spelen.
Minder interesse in PS1, DC en zo.

Twijfel nu een beetje tussen een echt goedkope (max. 30 euro) voor de oude spelletjes, of betere voor ongeveer 80 euro.
Bij de goedkope denk ik aan BittBoy 3.5.
In de laatste categories twijfel ik tussen Retroid Pocket 2 en de RGB10 of 20.
Zijn die laatste echt veel beter voor GBA, NES spelletjes dan de BittBoy?
Iemand een idee wat de levertermijnen zijn van de Retroid Pocket 2 op goretroid.com?
De BittBoy en PocketGo v1 zijn instappers. Sommige GBA spellen draaien niet goed op deze handhelds.
Deze 2 handhelds zijn dan ook tussen de 20 en 25 euro en interessant vanwege de prijs. De meeste spellen t/m GBA zijn acceptabel.

De Retroid Pocket 2 maakt gebruik van Android en is best goed afgewerkt. Een van de beste android handhelds op dit moment. Geschikt voor N64 games en je ontvangt updates, maar is redelijk prijzig.

De levertijd is een paar weken na de derde batch. Die eindigt op 25/11. Voor mij was het ~3 weken na de eerste batch. De RGB10 en RGB20 zijn minder geschikt voor N64. Vaak FPS drops en problemen met geluid (zal in de toekomst verbeteren d.m.v. software updates).

Edit:
Hoe vaak ga je de handheld gebruiken denk je? En hoe belangrijk is N64? Dat is vooral de vraag.

[Voor 8% gewijzigd door TumTum op 22-11-2020 15:12]

• Chris_147
Hm, net deze review gezien: YouTube: Retroid Pocket 2 in-depth review - one month later
Nu heb ik wel een beetje twijfels om de Retroid Pocket 2 te bestellen omdat de knoppen het net niet zijn.
Zou een RG351P me dan beter bevallen?
Uit China met SD Card komt die op ongeveer dezelfde prijs als de Retroid Pocket 2, maar komt meer aanbevolen.

Voor de goedkope zie ik net deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005001303158545.html.
Is daar iets over bekend?
Laat maar zitten: build in games

[Voor 15% gewijzigd door Chris_147 op 22-11-2020 15:35]

• TumTum
Chris_147 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:20:
Hm, net deze review gezien: YouTube: Retroid Pocket 2 in-depth review - one month later
Nu heb ik wel een beetje twijfels om de Retroid Pocket 2 te bestellen omdat de knoppen het net niet zijn.
Zou een RG351P me dan beter bevallen?
Uit China met SD Card komt die op ongeveer dezelfde prijs als de Retroid Pocket 2, maar komt meer aanbevolen.

Voor de goedkope zie ik net deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005001303158545.html.
Is daar iets over bekend?
Laat maar zitten: build in games
Anbernic is bezig geweest om de console te verbeteren. De dpad positie van de RG351P is iets prettiger.
N64 emulatie is iets minder, maar wel acceptabel. Als je het wel leuk zou vinden om later met custom firmware aan de gang te gaan, dan zou ik zeker voor de RG351P gaan.

De RGB10, RGB20, RG351P en RK2020 hebben allemaal een RK3326 CPU met 1GB DDR3.
Je zou daar een keuze uit kunnen maken.

Mijn voorkeur (van 1 naar 4):
  1. RG351P (80 euro)
  2. RGB20 (70 euro)
  3. RGB10 (68 euro)
  4. RK2020 (65 euro)

• Chris_147
Ondertussen dan toch maar eerst een BittBoy v3.5 besteld.
Tegen dat ik die beu ben, zullen de duurdere handhelds ook weer verbeterd zijn schat ik.

• TumTum
Chris_147 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:58:
Ondertussen dan toch maar eerst een BittBoy v3.5 besteld.
Tegen dat ik die beu ben, zullen de duurdere handhelds ook weer verbeterd zijn schat ik.
Waarschijnlijk wel. Een Bittboy is leuk om mee te spelen en relatief goedkoop. Je kan spelen met custom firmware en later alsnog een betere handheld kopen.

Er zijn krachtigere handhelds, zoals de GPD XD+ of de PowKiddy X18 met android. Maar dan zit je al snel tussen de 100 en 150 euro.

• Xdek
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-01-2021
Zelf de retroid pocket 2 besteld, voornamelijk wil ik gba en ps1 games spelen. Nu is er een onderlingen strijd tussen de rg351 en de retroid, welke is beter, welke is sneller? Natuurlijk allemaal afhankelijk waar je hem voor wilt gebruiken. De keuze op de retroid is toch gevallen wegens de leuke orange kleur :)

• TumTum
Xdek schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:38:
Zelf de retroid pocket 2 besteld, voornamelijk wil ik gba en ps1 games spelen. Nu is er een onderlingen strijd tussen de rg351 en de retroid, welke is beter, welke is sneller? Natuurlijk allemaal afhankelijk waar je hem voor wilt gebruiken. De keuze op de retroid is toch gevallen wegens de leuke orange kleur :)
De kleuren zijn geweldig.

De RG351p ligt beter in de hand vanwege de dpad positie, maar is iets langzamer met emulatie (N64 bijv.) in combinatie met de default firmware.

Ze zijn allebei super en de RP2 werkt prima dankzij Android. Uitpakken en spelen maar. ;)

• Xdek
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-01-2021
TumTum schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:59:
[...]

De kleuren zijn geweldig.

De RG351p ligt beter in de hand vanwege de dpad positie, maar is iets langzamer met emulatie (N64 bijv.) in combinatie met de default firmware.

Ze zijn allebei super en de RP2 werkt prima dankzij Android. Uitpakken en spelen maar. ;)
Ik heb hem vanavond besteld, hoop dat hij voor de kerst binnen is met de DHL shipment 😆 ben erg benieuwd wat ik kan verwachten!

• TumTum
Iets minder open-source, maar dit is de Revo K101 Plus 2020 editie. GBA cartridge support. Dit is geen emulatie en dat is een groot voordeel. Daarnaast is het FC ontwerp erg mooi en momenteel erg populair bij handhelds.

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 12:35

koekiemonster

want a cookie

Ik heb al jaren opensource handhelds. Erg leuk speelgoed met veel mogelijkheden.

Momenteel speel ik veel met/op de RG350M en de RG351P, maar ook de pi zero w verpakt in de retroflag gpicase is briljant.

Wat ik vandaag merkte is dat ik de RG351P vooral geweldig vind door de sleepmode en de briljante scrollwheel voor de volume, maar dat de RG350M het op alle andere fronten wint.

Nu hier toch kenners zijn. Iemand iets gehoord dat er een nieuwe firmware aankomt voor de RG350M/RG350P en RG350? Ik had zoiets in de wandelgangen vernomen. Ook hoorde ik dat sleepmode mogelijk ook als feature wordt doorgevoerd op deze OpenDingux devices?

Iemand overigens wen oplossing om het volume van de RG350M net wat lager te kunnen zetten?

[webhero.nl]

• TumTum
koekiemonster schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:13:
Ik heb al jaren opensource handhelds. Erg leuk speelgoed met veel mogelijkheden.

Momenteel speel ik veel met/op de RG350M en de RG351P, maar ook de pi zero w verpakt in de retroflag gpicase is briljant.

Wat ik vandaag merkte is dat ik de RG351P vooral geweldig vind door de sleepmode en de briljante scrollwheel voor de volume, maar dat de RG350M het op alle andere fronten wint.

Nu hier toch kenners zijn. Iemand iets gehoord dat er een nieuwe firmware aankomt voor de RG350M/RG350P en RG350? Ik had zoiets in de wandelgangen vernomen. Ook hoorde ik dat sleepmode mogelijk ook als feature wordt doorgevoerd op deze OpenDingux devices?

Iemand overigens wen oplossing om het volume van de RG350M net wat lager te kunnen zetten?
Nou.. De RG351P is ook een flink stukje sneller dan een RG350M. Maar een aluminium behuizing voor de RG351P zou niet verkeerd zijn.

Rogue CFW is een aflopende zaak. GCW-Zero heeft ook ondersteuning voor de RG350/RG350M. Dus je kunt de laatste OpenDingux versie downloaden en testen.

Geluid is een nadeel van de RG350M. Dit zou verholpen moeten zijn in Rogue CFW. Als dat niet helpt, dan is er op dit moment geen mogelijkheid om dit aan te passen.

OpenDingux nightly builds: Link
Toolchain: Link

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

TumTum schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:58:
[...]

Nou.. De RG351P is ook een flink stukje sneller dan een RG350M. Maar een aluminium behuizing voor de RG351P zou niet verkeerd zijn.

Rogue CFW is een aflopende zaak. GCW-Zero heeft ook ondersteuning voor de RG350/RG350M. Dus je kunt de laatste OpenDingux versie downloaden en testen.

Geluid is een nadeel van de RG350M. Dit zou verholpen moeten zijn in Rogue CFW. Als dat niet helpt, dan is er op dit moment geen mogelijkheid om dit aan te passen.

OpenDingux nightly builds: Link
Toolchain: Link
Zeker, die snelheid is er, maar betaalt zich nog niet afdoende uit. Andere consoles -die dankzij het verdubbelde geheugen en de hogere clockspeed mogelijk zijn- werken nog niet optimaal.

Resultaat is, voor mij, dat deze consoles amper gespeeld worden en je dus terugvalt op ps1 en lager. En laat de 350M dat net beter doen dankzij de resolutie (640x480) ipv 480x320 van de RG351P.

Besef me nu dus dat ik de RG351P echt tof vind, maar duidelijk nog niet op de volwassenheid zit van OpenDingux. En dat is niet vreemd gezien daar sinds de Dingoo A320 uit 2009 aan is gewerkt.

Ik ga kijken naar Rogue, maar hoor er niet teveel mooie verhalen over. HDMI-output werkt bv sowieso niet onder Rogue :(

[webhero.nl]

• TumTum
koekiemonster schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:50:
[...]

Resultaat is, voor mij, dat deze consoles amper gespeeld worden en je dus terugvalt op ps1 en lager. En laat de 350M dat net beter doen dankzij de resolutie (640x480) ipv 480x320 van de RG351P.
Niet alle PS1 games zijn te spelen op de RG350 en RG350M met de J4770. Maar het is zeker een prima handheld. De RG351P kan natuurlijk alles wat op de RG350 draait zonder problemen emuleren, maar bij N64 en Dreamcast is het niet altijd stabiel.

Ik denk dat ArkOS en EmuElec beide best wel stabiel zijn, maar dat het vooral de optimalisatie van de emulators is. Dit is ook het geval op OpenDingux consoles. Niet alle PS1 spellen werken probleemloos en sommige emulators crashen ook ingame. De ontwikkelaars zijn hier nog steeds druk mee. Dus ik wil niet zeggen dat die twee operating systems perse slechter zijn.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik draai nu ARKos 1.4 en veel zaken gaan goed, maar vrijwel elke N64, PSP, Dreamcast etc game heeft echt problemen, zij het performance, of geluid, of glitches :(

Tel daarbij op dat de resolutie van de RG351P helaas niet aansluit bij deze consoles (muv de PSP). Vooral daar heb ik problemen mee. Als ik Soul Calibur speel op de RG351P dan lijkt de framerate goed, het geluid niet helemaal zuiver, maar de resolutie zorgt er eigenlijk voor dat het er erger uit ziet dan een PS1 game. En daar baal ik flink van.

Hoop dat ze daar nog wat op kunnen vinden, maar dat zal moeilijk worden.

[webhero.nl]

• TumTum
De PocketGo S30 is nu beschikbaar.
  • AllWinner A33 (quad core 1.2Ghz)
  • Mali400 MP2 GPU
  • 512MB RAM
  • 3.5″ 480×320 IPS
  • Single MicroSD for OS and ROMs
  • €50

Te bestellen bij AliExpress of RetroMiMi.
De kans is aanwezig dat er een nieuwe versie komt met meer ram geheugen & Android voor een iets hogere prijs.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Afgelopen week de RG280V besteld. Waarom? Ik kan maar één reden bedenken... het formaat en de look is zo geweldig!

Maar om nu te zeggen dat ik deze aanbeveel als je al een RG351P of RG350M hebt (ik heb beide). Nope.

Toch... kijk ik hier enorm naar uit. Anbernic weet keer op keer te overtuigen!

[webhero.nl]

• TumTum
koekiemonster schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:58:
Afgelopen week de RG280V besteld. Waarom? Ik kan maar één reden bedenken... het formaat en de look is zo geweldig!

Maar om nu te zeggen dat ik deze aanbeveel als je al een RG351P of RG350M hebt (ik heb beide). Nope.

Toch... kijk ik hier enorm naar uit. Anbernic weet keer op keer te overtuigen!
De hardware specs zijn identiek. Screen resolutie is iets minder op de RG280V. De RG350M en RG280V komen niet in de buurt van de RG351P, zoals eerder aangegeven. (Ik heb de PocketGo S30 besteld met 512MB ram om te testen)

[Voor 4% gewijzigd door TumTum op 15-12-2020 07:39]

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

TumTum schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:26:
[...]

De hardware specs zijn identiek. Screen resolutie is iets minder op de RG280V. De RG350M en RG280V komen niet in de buurt van de RG351P, zoals eerder aangegeven. (Ik heb de PocketGo S30 besteld met 512MB ram om te testen)
I know, het is dan ook mijn derde Anbernic in bezit naast de RG350M en de RG351P.
Die twee los in bezit hebben snap ik en kan ik goed onderbouwen. Waarom ik dan toch nog die RG280V erbij haalde? Ik kon het simpelweg niet laten. De prijs is nu best oke, namelijk rond de 60 euro.

Ik ben erg benieuwd of ik het ultra pocketable idee nog aan kan. De Game Boy Micro werkte in mijn tijd toen ik nog met het OV ging erg goed. Maar in deze tijden kom ik amper de deur uit haha.

Ik zag overigens laatst een erg mooie metalen Android handheld voorbij komen. Edit: opgezocht: de KT-R1-S22x (schitterende productnaam lol).

[webhero.nl]

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-03 15:25
koekiemonster schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:33:
Ik draai nu ARKos 1.4 en veel zaken gaan goed, maar vrijwel elke N64, PSP, Dreamcast etc game heeft echt problemen, zij het performance, of geluid, of glitches :(

Tel daarbij op dat de resolutie van de RG351P helaas niet aansluit bij deze consoles (muv de PSP). Vooral daar heb ik problemen mee. Als ik Soul Calibur speel op de RG351P dan lijkt de framerate goed, het geluid niet helemaal zuiver, maar de resolutie zorgt er eigenlijk voor dat het er erger uit ziet dan een PS1 game. En daar baal ik flink van.

Hoop dat ze daar nog wat op kunnen vinden, maar dat zal moeilijk worden.
Wat de resolutie van Dreamcast games betreft: volgens mij moet je in retroarch de 'internal resolution' op 640x480 zetten (onder options). Bij mij stond standaard op 320x240 en dan ziet het er inderdaad niet uit (bv tekst bijna niet leesbaar). Ik heb wel een Odroid Go Advance, weet niet in hoeverre dit op de Anbeirnic zelfde zal zijn maar kunt es proberen.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ga ik doen, goeie tip!

[webhero.nl]

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ah net geprobeerd, maar dat geeft moeilijkheden met het scherm. Games zoals Soul Calibur tonen ineens allemaal grafische problemen en graphics die uitgerekt zijn en out of bounds. Superweird haha

[webhero.nl]

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
Jammer had ook gehoopt op leuke DIY projectjes hier!?

Misschien komt dat nog, wil altijd nog een leuke retro handheld oid hebben.
Daarnaast wacht ik eigenlijks nog op Multiplayer mogelijk heden (Wifi oid)
Tenminste voor mijn persoonlijke kriteria is het er allemaal nog niet niet.

• TumTum
Psyonara schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:40:
Jammer had ook gehoopt op leuke DIY projectjes hier!?

Misschien komt dat nog, wil altijd nog een leuke retro handheld oid hebben.
Daarnaast wacht ik eigenlijks nog op Multiplayer mogelijk heden (Wifi oid)
Tenminste voor mijn persoonlijke kriteria is het er allemaal nog niet niet.
De Retroid Pocket 1 en 2 hebben allebei wifi. Ook de RGB20 van PowKiddy beschikt over wifi. Het zijn vooral de android & emuelec handhelds.

De ODROID-GO is een DIY kit, maar daar heb ik niet zoveel mee. Zelf heb ik ook een Raspberry Zero W handheld (Retroflag GPi kit) en een Raspberry 3 CM+ GBA van LCL

Waar moet een handheld aan voldoen? Wat is de criteria?

• Psyonara
Phoe zeg het wel, maar al een poos niet bij gehouden :P

Vorm/Design van Retroid Picket 2 vind ik wel heel belovend, even snel een review gezien, maar Right stick is niet geweldig en software is lijkt ook wat hit and miss. Geen idee of dit door community e.d. word verbeterd, moet ik nog even uitpluizen of iemand hier kan gewoon ja of nee zeggen :)

Als er een RP3 zou komen met touch screen en betere Chip oid. Plus de nodige verbeteringen zou het wel perfect zijn Mits ze het ontwerp gelijk houden.

Als Icing on the cake zou ik zeggen Gamecube/PS2 en Original Xbox Emulatie zou ook welkom zijn, Zou daar ook wel iets meer voor willen betalen.
Plus wat Dosbox(of andere Dos emulatie) Moet ik nog even opnieuw naar kijken.

Icing on the cake is niet echt een prioriteit, maar gewoon leuk mee genomen.

wou heel graag die Hyperkin Gameboy van een paar jaar terug hebben. Aluminum behuizing e.d. En een Tulp Stereo uitgang voor Little Sound DJ ondersteuning.
Maar daar buiten een YT vid of 2 hoor/zie je er niks meer van helaas. Mogelijk dat Nintendo daar een stok voor gezet heeft.
Geloof nog wel dat er een ander bedrijf een Alternatief heeft.
Maar ziet er niet zo indrukwekkend uit en 2x zo duur gericht.

YouTube: Hyperkin’s Ultra GB & SupaBoy SFC Bring Back Retro Nintendo Portable...

• TumTum
Psyonara schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:08:
Phoe zeg het wel, maar al een poos niet bij gehouden :P

Vorm/Design van Retroid Picket 2 vind ik wel heel belovend, even snel een review gezien, maar Right stick is niet geweldig en software is lijkt ook wat hit and miss. Geen idee of dit door community e.d. word verbeterd, moet ik nog even uitpluizen of iemand hier kan gewoon ja of nee zeggen :)

Als er een RP3 zou komen met touch screen en betere Chip oid. Plus de nodige verbeteringen zou het wel perfect zijn Mits ze het ontwerp gelijk houden.

Als Icing on the cake zou ik zeggen Gamecube/PS2 en Original Xbox Emulatie zou ook welkom zijn, Zou daar ook wel iets meer voor willen betalen.
Plus wat Dosbox(of andere Dos emulatie) Moet ik nog even opnieuw naar kijken.

Icing on the cake is niet echt een prioriteit, maar gewoon leuk mee genomen.

wou heel graag die Hyperkin Gameboy van een paar jaar terug hebben. Aluminum behuizing e.d. En een Tulp Stereo uitgang voor Little Sound DJ ondersteuning.
Maar daar buiten een YT vid of 2 hoor/zie je er niks meer van helaas. Mogelijk dat Nintendo daar een stok voor gezet heeft.
Geloof nog wel dat er een ander bedrijf een Alternatief heeft.
Maar ziet er niet zo indrukwekkend uit en 2x zo duur gericht.

YouTube: Hyperkin’s Ultra GB & SupaBoy SFC Bring Back Retro Nintendo Portable...
Dat is lastig.. Dan ga je al snel richting een GPD WIN Max of GPD Win 3 (800 euro). Er komt binnenkort een handheld met een S922X soc. Die is krachtig, maar niet krachtig genoeg voor PS2 etc.

DOS games speel ik ook met een j4770 (rg350/pocketgo v2).

• Psyonara
Dat geloof ik wel, meeste reviews die ik allemaal vind van deze apparaten, is of dat bepaalde type knoppen niet helemaal fijn zijn en of het gebrek er aan.
Behuizing kwaliteit. En compatibiliteits issues. Mischien is dat ook weer een heel persoonlijk iets. Maar de indruk die ik daar door constant krijg is dat het allemaal net niet iets is.

Oudere Benhacks oid (naam precies even kwijt) had leuke vids over bepaalde handhelds en leuke 3d ge-printe behuizingen.

RP 2 is niet zo duur gelukkig dus misschien dat ik over tijd eens probeer.

Maar denk niet dat het nog lang zal duren dat er van dit soort retro handhelds komen die PS2 e.d. beter kunnen benutten.
Gamecube zou nog het meest belangrijke zijn.

• sonicboy
koekiemonster schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:57:
Ah net geprobeerd, maar dat geeft moeilijkheden met het scherm. Games zoals Soul Calibur tonen ineens allemaal grafische problemen en graphics die uitgerekt zijn en out of bounds. Superweird haha
Ah jammer, was het proberen waard natuurlijk. Enig andere setting die ik veranderd heb is BIOS ipv HLE, maar zou op zich niet zo veel verschil mogen maken.

Nu weet niet goed op wat de R351p juist draait. Mijn OGA gebruikt de officiele EmuElec 3.7, de software zal er vermoedelijk wel mee te maken hebben.

• TumTum
Laatste versie OpenDingux:

Stap 1:
Download de laatste stock firmware en installeer deze:
RG350 / RG350P - Link
RG350M - Link
RG280M - Link
RG280V - Link

Stap 2:
Download de laatste OpenDingux update (GCW0-Update) na de installatie van de stock firmware: Link

Stap 3:
Plaats de update op de (externe) SD kaart onder apps bij de overige opk files. Start je console en ga naar Applications, open OS update en voer de stappen uit.

Laatste versies van emulators:
Download de laatste emulators: Link

Je hebt nu de laatste versie van OpenDingux. Deze is bijvoorbeeld ook compatible met Mario 64, maar daarbij kan ik helaas niet helpen.

[Voor 3% gewijzigd door TumTum op 27-12-2020 17:00]

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Dank, ik ga morgen die update installeren op mijn RG280V. Benieuwd of ik het verschil zie met mijn vrijwel standaard RG350M. Beide gelijke processor (alleen controls en resolutie verschillen).

[webhero.nl]

• Asthaparhim
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:54
Damn, een retro handheld topic, deze moet ik volgen (: binnenkort een PowKiddy v90 incoming.

• TumTum
Asthaparhim schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:35:
Damn, een retro handheld topic, deze moet ik volgen (: binnenkort een PowKiddy v90 incoming.
Is een leuke handheld. Beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb ze in beide kleuren. :)

• Asthaparhim
TumTum schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:03:
[...]

Is een leuke handheld. Beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb ze in beide kleuren. :)
Hi Tum, hoezo in beide kleuren? :D ik heb de rode genomen maar heb vernomen dat deze meer oranje uitstraalt. Nog tips met dit apparaatje?

Als ik hem binnen heb is mn eerste gedachte de sd kaart te backuppen en een nieuwe sd kaart ernaast te doen met CFW. Met CFW heb ik gelezen dat r/l 2 het niet doen met de laatste cfw versie maar dat zou wellicht verholpen kunnen worden in de toekomst.

Heb je toevallig de teardown gezien? Ik vroeg me af of het helpt om gewoon een heatsink op de cpu te plakken maar weet niet of dat handig is of juist gaat bottlenecken.

• Tinus81
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:45
Leuk dit!
Ik ben in afwachting van een Anbernic RG351p :D

• TumTum
Asthaparhim schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:09:
[...]

Hi Tum, hoezo in beide kleuren? :D ik heb de rode genomen maar heb vernomen dat deze meer oranje uitstraalt. Nog tips met dit apparaatje?

Als ik hem binnen heb is mn eerste gedachte de sd kaart te backuppen en een nieuwe sd kaart ernaast te doen met CFW. Met CFW heb ik gelezen dat r/l 2 het niet doen met de laatste cfw versie maar dat zou wellicht verholpen kunnen worden in de toekomst.

Heb je toevallig de teardown gezien? Ik vroeg me af of het helpt om gewoon een heatsink op de cpu te plakken maar weet niet of dat handig is of juist gaat bottlenecken.
De V90 is al compleet met prima firmware. Dat is het voordeel van deze handheld. Uitpakken en klaar.

Hier kun je CFW vinden:
https://github.com/TriFor...-Firmware-Setup#pocket-go

Ik zie zelf het voordeel niet van een heatsink. De v90 is eigenlijk gewoon een PocketGo v1. Het is wel leuk om een backup te maken en met firmware aan de gang te gaan.

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:47
Hoe zit het tegenwoordig met de beschikbaarheid van de Retroid Pocket 2? Zijn er nog steeds wachtlijsten?

Ik twijfel tussen de RP2 en de RG351P. De eerste heeft de juiste aspect ratio, de tweede kan vanuit Spanje geshipped worden wat voor douanekosten gunstiger is. Twijfel twijfel :D

• Asthaparhim
TumTum schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:50:
[...]

De V90 is al compleet met prima firmware. Dat is het voordeel van deze handheld. Uitpakken en klaar.

Hier kun je CFW vinden:

Ik zie zelf het voordeel niet van een heatsink. De v90 is eigenlijk gewoon een PocketGo v1. Het is wel leuk om een backup te maken en met firmware aan de gang te gaan.
Toevallig werd het pakketje gisteren gebracht en ben zonder de originele firmware eens te bekijken aan de slag gegaan met CFW. Zoals ik voel heeft een heatsink niet veel nut, ik dacht dat er wellicht meer uit te persen viel icm overkloks.

Ik stond versteld dat Legend of Sacred Sword / Legend of Mana bij PS1 (japans welliswaar) stock erop stond. Eigenlijk was dit de reden waarom ik dit ding voornamelijk heb gekocht. Jammer genoeg krijg ik een zwart scherm na het eerste filmpje.

Afgezien daarvan, leuk apparaatje voor het geld, zeker veel bang 4 buck en nostalgie. Ben benieuwd hoe verdere cfw verloopt.

• Tinus81
NeuroticaPills schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:36:
Ik twijfel tussen de RP2 en de RG351P. De eerste heeft de juiste aspect ratio, de tweede kan vanuit Spanje geshipped worden wat voor douanekosten gunstiger is. Twijfel twijfel :D
Ik twijfelde ook tussen deze twee. Voor mij was de rechter analog stick, shipping uit Spanje en het meer 'pick up and play' principe doorslaggevend voor de RG351.
Overigens is die van hij nog onderweg vanuit Spanje, inmiddels al meer dan een week.

• Asthaparhim
Tinus81 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:57:
[...]

Ik twijfelde ook tussen deze twee. Voor mij was de rechter analog stick, shipping uit Spanje en het meer 'pick up and play' principe doorslaggevend voor de RG351.
Overigens is die van hij nog onderweg vanuit Spanje, inmiddels al meer dan een week.
Zal niet lang duren hoop ik, een 2e analog stick zal fijn zijn als je die ook gebruikt, mijn cheape v90 had ik de 18e besteld op Ali en is gisteren binnengekomen.

Wat in je beslissing meegenomen zou moeten worden is ook de community support. Het is en blijft voornamelijk emulatie dus je wilt zoveel mogelijk opties en compatibility openhouden. Als de official firmware je al niet aanstaat dan heeft dat impact op je gebruikservaring en uiteindelijk hoevaak je dat ding aanraakt.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Zojuist Super Mario 64 native geinstalleerd op:
  • RG280V: schitterend en smooth, maar zonder analoge stick best lastig
  • RG350M: erg mooi, beeldverhouding is top, maar de VGA resolutie wordt niet gebruikt, maar wel cameracontrol met de 2de stick
  • RG351P: 60fps! en cameracontrol met de 2de stick
Mooie ontwikkeling dat er standalone ports worden gemaakt. Net Half-Life gekocht in Steamsale en deze gaat ook naar de ports-sectie binnen ArkOS op de RG351P.

Toffe apparaatjes om mee te spelen :D

[webhero.nl]

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ook Half-Life werkt uitstekend op de RG351P! :)

[webhero.nl]

• NeuroticaPills
Uiteindelijk via marktplaats zojuist een Retroid Pocket 2 weten te kopen :) Ik ben benieuwd!! Gaat vooral gebruikt worden voor 8 en 16 bit emulatie en dat lijkt geen probleem te zijn.

Wel vind ik het gek dat het updaten naar Android 8 enorm omslachtig lijkt te zijn, gebaseerd op youtube vids. Ik weet echter ook niet hoe nuttig het is om dit uberhaupt te doen.

• Tinus81
Mijn RG351p is binnen :)
Even getest met de orginele firmware, nu ArkOS erop aan het zetten. Eerste indruk is zeer goed, voelt degelijk aan en speelt goed.

• TumTum
Ik heb net contact gehad met PowKiddy. Ze verwachten eind januari een Android handheld met een T618 soc. Hopelijk gaat dit ook echt gebeuren :)

https://www.notebookcheck...s-and-Specs.512251.0.html

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 11:14
Voor de mensen met een RG351p wat vragen. ;)

Ik gebruik nu een oude PSP voor emu, maar de batterij begint slecht te worden en originele batterijen zijn niet echt meer verkrijgbaar. Imitatie wel, maar de capaciteit lijkt nergens op te trekken dus ben je snel klaar met gamen helaas. Games zijn voornamelijk nes/snes, maar ik wou ook CPS gaan proberen, iets wat niet echt lekker lukt op de PSP. Zat een beetje te twijfelen tussen de RG351p en evt. een Retroid Pocket 2.

RG351p lijkt het meest veelzijdig, is gemakkelijker verkrijgbaar, maar zit een beetje te twijfelen vanwege het scherm, dan voornamelijk de resolutie. Valt dat in het echt mee (kwestie van wennen), of is het toch een tegenvaller? Hoe is de CPS performance, iemand al geprobeerd? Heb al wat youtube reviews gezien maar ben toch benieuwd naar hands on ervaringen van anderen. ;)
Ik ga er gemakshalve ook vanuit dat de meesten hem hier bij Ali vandaan hebben vanuit de officiële Anbernic store?

[Voor 7% gewijzigd door xxxneoxxx op 01-01-2021 22:44]

• Tinus81
xxxneoxxx schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:43:
RG351p lijkt het meest veelzijdig, is gemakkelijker verkrijgbaar, maar zit een beetje te twijfelen vanwege het scherm, dan voornamelijk de resolutie. Valt dat in het echt mee (kwestie van wennen), of is het toch een tegenvaller? Hoe is de CPS performance, iemand al geprobeerd? Heb al wat youtube reviews gezien maar ben toch benieuwd naar hands on ervaringen van anderen. ;)
Ik ga er gemakshalve ook vanuit dat de meesten hem hier bij Ali vandaan hebben vanuit de officiële Anbernic store?
Ik heb vandaag wat CPS games getest (oa Street Fighter 3 3rd strike op CPS-3, Marvel vs Capcom op CPS-2 en nog wat andere games op CPS-1 en CPS-2). Allen draaien perfect op 60fps :)
Hoewel ik geen andere handheld als vergelijkingsmateriaal heb, ziet het scherm er voor mij prima uit, helemaal met RGA scaling enabled. Ik speel alles full-screen dus klopt qua aspect ratio niet helemaal, maar vind het toch mooier dan 4:3 met zwarte balken aan de zijkant.
Ik heb hem inderdaad bij Ali gekocht in de officiele Anbernic store (Spain stock).

Ik heb nog geen moment spijt gehad van deze aankoop, echt een top ding wat mij betreft (zeker voor 85 euro!).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sonicboy
Denk dat je met de resolutie niet zo moet inzitten tenzij je een echte purist bent :)
Klopt idd dat de beeldverhouding afwijkt met 3:2, maar ook een 4:3 verhouding zal nooit overeenkomen met alle consoles. Met wat zwarte balken zo opgelost (of toch fullscreen en beeld wat stretchen, went gauw).

Zie deze handige video met heel wat tips om ideale beeld te verkrijgen: https://youtu.be/5wDPOSp1i4w

Zelf nog vraag ivm rga-scaling: wanneer ik dit activeer worden de pop -ups (bv game gesaved) erg onleesbaar. Hoe kun je dit verbeteren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xxxneoxxx
Dank beiden. Zat een beetje te twijfelen over de RG351P maar die twijfels zijn nu weggenomen iig. Heb een dochter van 5 waarbij een switch nog net iets te moeilijk is denk ik, en ik denk dat qua gamen dit een leuke is om de fijne motoriek een beetje mee te helpen. Dat, en papa vind het ook nog leuk. ;) Vanmiddag maar eens bestellen denk ik.
Hebben jullie de meegeleverde sd kaart nog vervangen voor een betere/merk sd kaart?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinus81
xxxneoxxx schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:17:
Hebben jullie de meegeleverde sd kaart nog vervangen voor een betere/merk sd kaart?
Wordt wel geadviseerd, ik heb hem vervangen voor een Samsung EVO 128GB.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sonicboy
xxxneoxxx schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:17:
Vanmiddag maar eens bestellen denk ik.
Bij banggood net in promotie zag ik. +-68€ voor 64gb model.
Zelf heb ik de OGA, en deze werd geleverd zonder sdkaart of dergelijke. Best goede kwaliteit van sd nemen (samsung, kingston, sandisk...) je wilt niet dat deze opeens corrupt is en al je savegames verdwenen

Ander coordeel is dat je custom roms kunt draaien. Heb nu paar dagen ARKos draaien en heel tevreden van als ik vergelijk met emuelec.

• NeuroticaPills
Ik heb sinds een weekje een Retroid Pocket 2, heel mooi en solide apparaat maar er zit wel wat input lag in de controls voor een aantal games via het Retroid operating system. Dus voor dr platformers die ik erop wilde spelen is het voor mij helaas niks..

Nu schijnt het via Android en dan met de DIG of Pegasus frontend deels op te lossen te zijn. Maar ik heb daar weinig geduld voor.. Dus deze gaat weer in de verkoop!

Vraag: Hoe zit het met input lag op de RG351p?

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik heb de RG351P en ervaar geen lag in de systemen tot en met playstation 1. De systemen hierna zijn niet optimaal, maar dat heeft meer te maken met het niet juist kunnen handelen van de framerate bv.

[webhero.nl]

• NeuroticaPills
Thanks! Het gaat bij de Retroid ook niet om lag in de games, zeker de 8- en 16 bit games lopen soepel, maar in de controls die gewoon iets te langzaam reageren. Het lijkt ook niet bij iedere game even heftig te zijn maar Super Mario World is gewoon onspeelbaar voor mij. Ik ben er misschien ook wat gevoeliger voor, haha.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Het is wel een bekend probleem van emulatie op Android devices.

[webhero.nl]

• sonicboy
koekiemonster schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:48:
Het is wel een bekend probleem van emulatie op Android devices.
In zijn eerste post gaf hij aan dat het via Retroid OS zelf is dus ligt evt daaraan. Desalniettemin: zelf ook geen voorstander van android & emulatie. Zelf vroeger ook nog zulke handhelds gehad (JXD & GPD) en android is toch wat bulky voor emulatie. Interface verloopt ook niet zo soepel en veel extra's die er niet toe doen. Dan liever een dedicated OS als opendingux, emuelec of dergelijke.

@NeuroticaPills : in retroarch is er een optie om input-lag te verminderen. Eventueel kun je dit eens proberen. Weet niet goed hoe het in mekaar zit maar mss vind je hier meer info: https://arstechnica.com/g...%20the%20expected%20spot.
(vereist wel meer van de cpu)

• TumTum
sonicboy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:59:
[...]

In zijn eerste post gaf hij aan dat het via Retroid OS zelf is dus ligt evt daaraan. Desalniettemin: zelf ook geen voorstander van android & emulatie. Zelf vroeger ook nog zulke handhelds gehad (JXD & GPD) en android is toch wat bulky voor emulatie. Interface verloopt ook niet zo soepel en veel extra's die er niet toe doen. Dan liever een dedicated OS als opendingux, emuelec of dergelijke.

@NeuroticaPills : in retroarch is er een optie om input-lag te verminderen. Eventueel kun je dit eens proberen. Weet niet goed hoe het in mekaar zit maar mss vind je hier meer info: https://arstechnica.com/g...%20the%20expected%20spot.
(vereist wel meer van de cpu)
Android werkt prima, maar het is niet altijd optimaal. CleanROM op de GPD XD+ werkt prima zonder input lag. Het zal wss op je smartphone ook prima werken. De komende tijd zul je alleen maar meer Android handhelds zien. Er zijn nog problemen met SDL 1.2 rotation op de RG351P. Dit zorgt ervoor dat OpenDingux nog niet goed werkt. Mocht je dit willen proberen op een RG351P:
https://mega.nz/file/Suoy...Bh4EUDVtDUOCJGBJ_xDqc-mzw

Android en EmuELEC (varianten) zijn niet perfect, maar (storende) input lag is ook niet normaal.

Android 8 is beschikbaar voor de Retroid Pocket 2.
https://retrogamecorps.co...ndroid-8-1-install-guide/

Misschien helpt dat iets. (zelf nog niet getest, performance zou wel beter moeten zijn)

• sonicboy
Interessant, wist niet dat opendingux ontwikkele werd voor rockchip devives. Hoe heet deze firmware (heb nl OGA denk niet dat die verzie voor RG351p zal werken).

Nu, geef wel de voorkeur aan emulationstation/retroarch. Alles is te configureren vanuit een interface, door roms browsen is eenvoudiger etc. Uit nostalgie zou ik het wel nog eens gebruiken, indertijd op mijn Dingoo (waarop eerst Dingux en later OpenDingux op ontwikkeld is) en goed jaar geleden ook op mijn RG300 - die jammer genoeg een val niet overleefd heeft.

• TumTum
sonicboy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:50:
Interessant, wist niet dat opendingux ontwikkele werd voor rockchip devives. Hoe heet deze firmware (heb nl OGA denk niet dat die verzie voor RG351p zal werken).

Nu, geef wel de voorkeur aan emulationstation/retroarch. Alles is te configureren vanuit een interface, door roms browsen is eenvoudiger etc. Uit nostalgie zou ik het wel nog eens gebruiken, indertijd op mijn Dingoo (waarop eerst Dingux en later OpenDingux op ontwikkeld is) en goed jaar geleden ook op mijn RG300 - die jammer genoeg een val niet overleefd heeft.
Het is een custom variant.
https://github.com/gameblabla/rg351p-buildroot

Ik heb liever OpenDingux als het goed werkt. Maar het is waarschijnlijk een hardware beperking. Er wordt nog gezocht naar de oplossing voor SDL 1.2 rotation. Als dit in orde is, dan kun je de maximale performance uit de handheld halen.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Per toeval kwam ik dit topic tegen op de wc :$ }:| en was mijn interesse eigenlijk meteen gewekt in zo'n apparaat. Zeker gezien de prijs en de mogelijkheden. Na een korte zoektocht en wat youtube filmpjes heb ik besloten de RG351P (in het zwart) te bestellen. Ook bij mij komt ie uit Spanje en verwacht ik 'm eind volgende week.

Ik heb zelf weinig met Dreamcast en N64 spellen (afgezien van Mario 64) en ook PSX zal meer uitzondering dan regel zijn. Ik had nog even getwijfeld over de Retroid Pocket 2, maar ik hecht meer waarde aan goede buttons dat een iets beter scherm. Ook de form-factor van de RG351 spreekt me meer aan. De doorslaggevende reden is echter het feit dat out of the box de RG351 gewoon makkelijker is en werkt. Ik haat het om te klooien in Retro Arch en andere systemen om zelfs de meest basale functies goed werkzaam te krijgen. Met Android 8 en RetroidOS is het beter geworden, maar het haalt het nog steeds niet bij de RG351 heb ik het idee.

Inmiddels meerdere filmpjes gekekeken van Retro Game Corps (aanrader!) en ik denk er zelf over om 351ELEC erop te zetten (uiteraard nadat ik eerst met de stock firmware heb gespeeld). Sowieso ga ik de video-instellingen aanpassen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen:

textguide: https://retrogamecorps.co...reen-configuration-guide/

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 22:07
RG351p lijkt het meest veelzijdig, is gemakkelijker verkrijgbaar, maar zit een beetje te twijfelen vanwege het scherm, dan voornamelijk de resolutie. Valt dat in het echt mee (kwestie van wennen), of is het toch een tegenvaller?
Het voldoet, maar met een hoger resolutie scherm heb je toch meer opties voor shaders. Een 2xsai heeft niet zoveel zin als je niet fysiek de pixels hebt voor interpolatie. De 350m had wel een 640x480 scherm, dus in dat opzicht is de 351p en 351m een stap terug.

Het lijkt erop dat de 351v wel weer een 640x480 scherm krijgt.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• xxxneoxxx
flowerp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:29:
[...]

Het voldoet, maar met een hoger resolutie scherm heb je toch meer opties voor shaders. Een 2xsai heeft niet zoveel zin als je niet fysiek de pixels hebt voor interpolatie. De 350m had wel een 640x480 scherm, dus in dat opzicht is de 351p en 351m een stap terug.

Het lijkt erop dat de 351v wel weer een 640x480 scherm krijgt.
Inmiddels de 351p binnen en het valt me nog alles mee om eerlijk te zijn. Speel vnml nes/snes en mame/cps en dan voldoet het prima. Helaas wel ff een gedoe om, zelfs met de guides, de schermverhoudingen 'goed' te krijgen. Verder wel tevreden. Enige is dat het apparaat een beetje 'kraakt', niet super solide aanvoelt. Maar goed, kom dan ook van een psp vandaag qua emu en daar kan je letterlijk iemand mee doodgooien i guess. 😂

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 22:07
xxxneoxxx schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:09:
[...]

Helaas wel ff een gedoe om, zelfs met de guides, de schermverhoudingen 'goed' te krijgen. Verder wel tevreden.
Valt toch wel mee? Gewoon op die van de core zetten, en dan is het eigenlijk in 95% van de gevallen goed. Standaard staat ie op 3:2 wat het hele scherm vult maar voor de meeste cores de boel uitrekt. Beetje vreemde default.

Voor de cores met super lage resoluties (de portables) zet ik dan nog pixel perfect (square pixels) scaling aan.

Wel jammer dat RGA scaling standaard verstopt zit.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• xxxneoxxx
Ja als je eenmaal.door hebt waar het zit valt het mee..Handhelds en arcade wel weer net iets anders ingesteld. Vanmiddag het ding aangezet om de roms te scrapen maar dat is ook nog niet echt een succes.

351elec rom draaien inmiddels, werkt eigenlijk wel prima eigenlijk.

• sonicboy
xxxneoxxx schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:51:
Vanmiddag het ding aangezet om de roms te scrapen maar dat is ook nog niet echt een succes.
Welke scraper gebruik je? Indien skyscraper dien je eerst een account aan te maken anders krijg je foutmelding.

• sonicboy
TumTum schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:50:
[...]

Hier kun je CFW vinden:

Ben aan het denken om een V90 aan te schaffen voor naast m'n OGA te gebruiken voor oudere platforms. Vooral de form factor spreekt me aan. Goed jaar terug had ik een RG300 met gameboy form factor en was wel leuk om Tetris hierop te spelen, plaatje paste perfect. Helaas heeft hij een val niet overleeft (loopt vast na maar seconden) en leek me wel leuk om terug zo'n toestel te hebben.

Hoe bevalt de V90 je? Zijn er negatieve punten om rekening mee te houden? Is natuurlijk goedkoop ding dus verwachtingen zijn er ook naar maar lijkt me goed toestel voor onderweg omdat lekker compact is.

Gr

Wouter

• TumTum
sonicboy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Ben aan het denken om een V90 aan te schaffen voor naast m'n OGA te gebruiken voor oudere platforms. Vooral de form factor spreekt me aan. Goed jaar terug had ik een RG300 met gameboy form factor en was wel leuk om Tetris hierop te spelen, plaatje paste perfect. Helaas heeft hij een val niet overleeft (loopt vast na maar seconden) en leek me wel leuk om terug zo'n toestel te hebben.

Hoe bevalt de V90 je? Zijn er negatieve punten om rekening mee te houden? Is natuurlijk goedkoop ding dus verwachtingen zijn er ook naar maar lijkt me goed toestel voor onderweg omdat lekker compact is.

Gr

Wouter
Is niet heel snel. Beetje screen tearing, maar verder prima voor 20/25 euro. Verwacht niet te veel.

• sonicboy
TumTum schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Is niet heel snel. Beetje screen tearing, maar verder prima voor 20/25 euro. Verwacht niet te veel.
Ondertussen besteld. Is idd meer voor 8 & 16 bit games, vooral handig voor onderweg mee te nemen en voor 25€ goede aankoop lijkt me. Alvast eentje bij voor mijn 'collectie'
  • Dingoo A320 (2011)
  • JXD S601 (2012)
  • GPD G5A (2014)
  • Anbeirnic RG300 (2019)
  • Odroid Go Advance Black Edition (2020)
  • Powkiddy V90
M'n Dingoo gebruik ik niet veel meer maar toch opmerkelijk hoeveel dit apparaat in gang heeft gezet. Opendingux werd hier op ontwikkeld en zo'n 10 jaar later uitegegroeid tot volwassen platform. Doet het trouwens nog uitstekend, alleen merk je wel dat wat aan de trage kant is en ligt bijlange niet zo goed in de hand.De android devices (JXD, GPD) heb ik nooit zo leuk gevonden. Heeft wel veel meer mogelijkheden maar is tegelijk nadeel vind ik. Opendingux doet 1 ding & doet het goed, in Android verdwaal je zo wat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-03 12:32
Wist niet eens dat er een topic was. Kwam hem toevallig tegen op de zoektocht naar een RG351P al is er ook nog twijfel voor de RG351M

Ben alleen bang dat ik die laatste te zwaar ga vinden :D

• TumTum
MrGizMo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:15:
Wist niet eens dat er een topic was. Kwam hem toevallig tegen op de zoektocht naar een RG351P al is er ook nog twijfel voor de RG351M

Ben alleen bang dat ik die laatste te zwaar ga vinden :D
De 351P is prima en redelijk goedkoop bij andere verkopers op dit moment. Ik koop (voor mijn collectie) geen handhelds van metaal. De RG351V heb ik inmiddels binnen en is ook erg mooi.

Ik zou voor de 351P gaan. Er zijn nieuwe handhelds in ontwikkeling op dit moment. De PowKiddy X18S is uitgesteld (Android 10 Octa)

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik ben juist wel overstag gegaan. Vooral dankzij de ingebouwde wifi waarmee online updates, romcovers, uitleg, handleidingen, cheats en directe connectie met achievements ineens een fluitje van een cent is.

Ik heb dus mijn 351p verkocht en ben voor een 351m gegaan. Tuurlijk, duurder, maar voor een device die ik veel gebruik valt de meerprijs mij mee.

Helaas niet de schermupgrade die de rg350 naar rg350m wel kreeg, maar desalniettemin een aardige upgrade.

De rg351m past prima naast mijn rg350 en mijn rg280v.

[webhero.nl]

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-03 12:32
TumTum schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:31:
[...]

De 351P is prima en redelijk goedkoop bij andere verkopers op dit moment. Ik koop (voor mijn collectie) geen handhelds van metaal. De RG351V heb ik inmiddels binnen en is ook erg mooi.

Ik zou voor de 351P gaan. Er zijn nieuwe handhelds in ontwikkeling op dit moment. De PowKiddy X18S is uitgesteld (Android 10 Octa)
Ja ben nog een beetje aan het kijken waar ik hem precies ga halen. Ook met verzending wat een beetje vlug is :P
koekiemonster schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:27:
Ik ben juist wel overstag gegaan. Vooral dankzij de ingebouwde wifi waarmee online updates, romcovers, uitleg, handleidingen, cheats en directe connectie met achievements ineens een fluitje van een cent is.

Ik heb dus mijn 351p verkocht en ben voor een 351m gegaan. Tuurlijk, duurder, maar voor een device die ik veel gebruik valt de meerprijs mij mee.

Helaas niet de schermupgrade die de rg350 naar rg350m wel kreeg, maar desalniettemin een aardige upgrade.

De rg351m past prima naast mijn rg350 en mijn rg280v.
Wifi zou idd een keuze kunnen zijn. Maar dit is bij de RG351P ook zo te fixen

haha nog een topic in de zoektocht gevonden :

Het grote Retro Handheld topic

[Voor 4% gewijzigd door MrGizMo op 26-03-2021 22:32]

• sonicboy
Mijn Powkiddy v90 is binnen gekomen en wel tevreden met dit apparaatje. Behalve SNES draait alles soepel en is lekkere compact om mee te nemen.

Ondertussen is er een grote update van arkOS uitgekomen die retrorun implementeert voor Saturn & Dreamcast emulatie. Vooral voor die eerste een hele stap vooruit, draait nog niet op full speed maar wel +- 20 fps (schat ik) op mijn OGA , echt indrukwekkend. Enige wat ik nog niet aan de praat heb gekregen is de analoge stick, maar komt misschien in volgende update.

Zie video: https://youtu.be/vfL3ohWaYgk

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:44
Al een paar weken bezig met de RG351M. Mooi apparaat, wel voelt het metaal koud aan en is die best wel zwaar. Zit ook te kijken naar de RG351V, iemand daar ervaring mee?

Ik heb er 351ELEC op gezet, in mijn stomme haast geen backup gemaakt van de bios files :X Nu alles weer bij elkaar zoeken |:( .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
Ingelogd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:37:
Al een paar weken bezig met de RG351M. Mooi apparaat, wel voelt het metaal koud aan en is die best wel zwaar. Zit ook te kijken naar de RG351V, iemand daar ervaring mee?

Ik heb er 351ELEC op gezet, in mijn stomme haast geen backup gemaakt van de bios files :X Nu alles weer bij elkaar zoeken |:( .
RG351V heeft nog support. De meeste ontwikkelaars zijn gestopt met de RG351(M) volgens mij. Ik zou wachten op de volgende generatie handhelds en niet meer voor deze rockchip gaan.

Ik heb de RG351V (Wood) . Bevalt goed en een erg mooi ontwerp, maar verder niet heel bijzonder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ingelogd
Inmiddels weer wat verder met de RG351M. MegaCD, 32X, PS1 het draait allemaal prachtig.
351ELEC heeft nog een recente update uitgebracht met supervision emulatie, die had ik vroeger, even wat nostalgie ophalen. Ook MAME outrunners erop gezet, werkt prima.

Nu wachten op een opvolger die krachtig genoeg is voor de N64 en dreamcast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TumTum
Ze zijn weer terug voor de: RG351P/M/V

Firmware:
https://github.com/351ELEC/351ELEC/wiki

Changelog & Download: 351ELEC - 20210510 Reborn Release
https://github.com/351ELEC/351ELEC/releases/tag/20210510

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

351Elec heeft een significante performanceboost in alleen al de menu’s. De moeite van installatie zeker waard!

[webhero.nl]

• TumTum
TumTum schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:31:
[...]

Kleine update PowKiddy X18S:
Hardware is in orde en het ontwerp is klaar. Er zijn nog wat software problemen & daarom nog niet mogelijk voor PowKiddy om deze handheld uit te brengen. Verwachting was mid mei, maar dit is helaas weer uitgesteld.

Mocht je interesse hebben in een krachtige handheld, dan is het verstandig om even te wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ingelogd
Jammer dat de PowKiddy X18S een clamshell design is, al ziet de perfomance er zeer goed uit.
Ben wel zeer benieuwd naar de KT R1 of Anbernic komt nog met iets moois.

Beleef momenteel veel plezier met de RG351m, voelt heel premium aan en met 351elec werkt het voor mij heel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20

muhda

Time Traveler and philosopher.

TumTum schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:25:
[...]
Mocht je interesse hebben in een krachtige handheld, dan is het verstandig om even te wachten.
Met de nieuwe regels vanaf: Juli 01 2021, omtrent BTW en extra kosten bij aankoop buiten EU.
Is het verstandig voor mij om te wachten op de PowKiddy X18S of ander krachtige handheld?

Ik wil graag een handheld die GBA, PSP en GameCube makkelijk draait. The PowKiddy RGB MAX lijkt net niet krachtig genoeg te zijn hiervoor.

“Being a good example teaches others to be good.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TumTum
muhda schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:46:
[...]

Met de nieuwe regels vanaf: Juli 01 2021, omtrent BTW en extra kosten bij aankoop buiten EU.
Is het verstandig voor mij om te wachten op de PowKiddy X18S of ander krachtige handheld?

Ik wil graag een handheld die GBA, PSP en GameCube makkelijk draait. The PowKiddy RGB MAX lijkt net niet krachtig genoeg te zijn hiervoor.
PSP is heel zwaar & gamecube ook.
Zie hier vergelijkbare prestaties: YouTube: Powkiddy X18S Performance Testing PSP - Is it any good?

De vraag is welke andere handheld? De GPD XD+? Die kan ook geen PSP en GameCube.
De PowKiddy RGB10 Max is een RK3326 en dus niet zo krachtig. N64 is acceptabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TumTum
Net weer even mijn RG350 uit de kast gepakt. Nieuwe firmware erop en gelijk bijgewerkt met de laatste patch.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hoi allemaal,

Ik heb een PowKiddy RGB 10 Max aangeschaft, en ben zeer tevreden over het apparaatje.

Het enige waar ik nog mee stoei is het bijgeleverd microSD kaartje, die vertrouw ik voor geen meter en wil ik snel vervangen door een Samsung EVO kaartje die ik nog heb liggen. Nu dacht ik het kaartje te klonen naar de EVO, maar ik krijg dan een foutmelding. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Misschien dat ik beter "from scratch" kan beginnen? Ik kan de benodigde bestanden echter niet vinden...

De foutmelding die ik krijg is:

booting fail! check kernel and dtb images!

[Voor 7% gewijzigd door EValentino op 23-06-2021 17:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
EValentino schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:26:
Hoi allemaal,

Ik heb een PowKiddy RGB 10 Max aangeschaft, en ben zeer tevreden over het apparaatje.

Het enige waar ik nog mee stoei is het bijgeleverd microSD kaartje, die vertrouw ik voor geen meter en wil ik snel vervangen door een Samsung EVO kaartje die ik nog heb liggen. Nu dacht ik het kaartje te klonen naar de EVO, maar ik krijg dan een foutmelding. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Misschien dat ik beter "from scratch" kan beginnen? Ik kan de benodigde bestanden echter niet vinden...

De foutmelding die ik krijg is:

booting fail! check kernel and dtb images!
Je kan met win32 disk imager een image maken en die op een andere SD kaart zetten. Dan heb je gelijk een backup.

Je kan ook eens kijken naar een ander OS, zoals ArkOS.
https://github.com/christianhaitian/arkos/wiki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
TumTum schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:30:
[...]

Je kan met win32 disk imager een image maken en die op een andere SD kaart zetten. Dan heb je gelijk een backup.

Je kan ook eens kijken naar een ander OS, zoals ArkOS.
https://github.com/christianhaitian/arkos/wiki
Ga ik ff induiken, dankje!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-03 10:24

jeka

Support your local club.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een handheld om oa de oude Pokémon spellen te kunnen spelen. N64 zou leuk zijn maar daar lees ik wisselende berichten over. Wat raden jullie aan. Onder de 100 euro zou fijn zijn.

FCG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
jeka schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:01:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een handheld om oa de oude Pokémon spellen te kunnen spelen. N64 zou leuk zijn maar daar lees ik wisselende berichten over. Wat raden jullie aan. Onder de 100 euro zou fijn zijn.
Retroid Pocket 2 (Android) of RG351P. N64 is op beide handhelds acceptabel. Ik vind zelf de RG351P iets prettiger. Je kan helaas niet alle N64 spellen zonder problemen draaien. De RG351P is perfect voor GBA games, zoals Pokemon.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-03 10:24

jeka

Support your local club.

Ik ga de RG351P bestellen. Thanks!

FCG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

jeka schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:31:
Ik ga de RG351P bestellen. Thanks!
Goeie keuze. Degelijke handheld voor een zeer goeie prijs. Advies: 351Elec installeren en de sdcard die erbij zit daar haal je de bios-bestanden eraf en vervolgens kieper je de card in de prullenbak.

[webhero.nl]

• TumTum
koekiemonster schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Goeie keuze. Degelijke handheld voor een zeer goeie prijs. Advies: 351Elec installeren en de sdcard die erbij zit daar haal je de bios-bestanden eraf en vervolgens kieper je de card in de prullenbak.
De SD kaarten zijn vaak verschillend. Meestal namaak, maar niet altijd slecht. Ik zou de SD kaart met de originele firmware bewaren als backup voor later. 351ELEC is wel de beste optie op dit moment.

• TumTum
https://www.indiegogo.com...ltimate-gaming-handheld#/

Odin is nu beschikbaar. De base versie is 184 euro en beschikt over prima specificaties. Ik sla hem over i.v.m. de Steam Deck. Maar Odin is een leuke handheld met prima optimalisatie en devs.

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:58
Een paar dagen geleden kwam ik op het idee dat ik mijn SNES met een zwart scherm weer aan de praat wilde krijgen om super mario world nog eens te spelen. Ik kwam toen per ongeluk terecht in de wondere wereld van de emulator handhelds. Ik wist niet van het bestaan maar, man wat zit dit er vet uit zeg. Ik denk nu dat ik mijn SNES nog even laat voor wat het is en wil gaan voor een RG351V. De formfactor spreekt me erg aan. Ik wil voornamelijk snes games spelen en wellicht wat andere oude gameboys of consoles. N64 is niet echt een grote wens. Mario 64 lijkt me leuk maar had gezien dat daar een goede port voor is.

Raden jullie aan om gewoon lekker een apparaat te kopen met oude chip als je toch alleen maar snes games wilt gaan spelen. Of toch te wachten op een nieuwere variant?

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

De RG351V is prettig geprijsd, heeft de ideale resolutie voor consoles zoals de snes en de playstation en start lekker snel op. De nieuwere handhelds zullen allemaal Android draaien (met haar voordelen en met haar nadelen) en zullen de snes en psx echt niet beter doen. De RG351V heeft tevens wifi ingebouwd en een volwassen uitgewerkte frontend in de vorm can ArkOS of 351Elec.

Kortom, denk niet dat je een foute keuze maakt met de RG351V

[webhero.nl]

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:33
Iemand de RG351M gekocht?

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-03 13:51
Ik heb net een pre-order voor de Retroid Pocket 2+ geplaatst.

Vooral dat die de Dreamcast aan kan en weinig moeite heeft met Android-games, maakt hem voor mij erg interessant.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:36

T-8one

take it easy, take a sisi

Jah, ligt hier naast me. Paar maanden geleden gekocht.
Top apparaat!

Speel vooral veel GBA games.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03 23:48

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

ezra070 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:48:
Ik heb net een pre-order voor de Retroid Pocket 2+ geplaatst.

Vooral dat die de Dreamcast aan kan en weinig moeite heeft met Android-games, maakt hem voor mij erg interessant.

[YouTube: Retroid Pocket 2+ | The Best Retro Device Under $100 (NGC/N64/PS2/PSP/DC)]
Ik heb 'm ook besteld afgelopen week, ben benieuwd.

Daarnaast is er een RG300 met IPS scherm onderweg voor de minder veeleisende spellen, makkelijker mee te nemen (broekzak), en gaat wat gemod worden. Die was achteraf gezien iets te goedkoop vergeleken met andere aanbieders, dus hopelijk is het niet stiekem een V1, of erger nog de rg99 die soms verkocht wordt als 300...
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee