Toon posts:

Het grote open-source handheld topic

Acties:

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-03 13:51
W1LL3M schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Ik heb 'm ook besteld afgelopen week, ben benieuwd.

Daarnaast is er een RG300 met IPS scherm onderweg voor de minder veeleisende spellen, makkelijker mee te nemen (broekzak), en gaat wat gemod worden. Die was achteraf gezien iets te goedkoop vergeleken met andere aanbieders, dus hopelijk is het niet stiekem een V1, of erger nog de rg99 die soms verkocht wordt als 300...
Welkom bij de club :)
Wanneer ik hem binnen heb, laat ik het weten.

RG300 is een mooi apparaatje voor een schappelijke prijs. Volgens mij vaak voor 50 USD te krijgen.
Gewoon afwachten, misschien heb je een erg goeie prijs.

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-03 15:25
Toen ie net uit was ook een RG300 gekocht. Kwam toen nog niet met IPS scherm en helderheid was wel een probleem. Leuk apparaat voor alles tem 16-bit (evt paar PSX spellen). Vooral de form factor is heerlijk en bij Gameboy spellen voelt gewoon erg natuurlijk. Jammer genoeg heeft ie een val niet overleefd, maar ondertussen is het gat opgevuld door paar andere handhelds 🙂.

Ps: niet vergeten dat je telkens poweroff doet en dan pas schakelaar uitzet

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 22:01

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

De RG300 IPS is binnen!
Ik heb de lelijke print eraf gepoetst en de extra set knoppen van de PocketGo gebruikt. Firmware/software heb ik meteen vervangen door de nieuwste RetroFW+SimpleMenu

Ik had er eerst een besteld van €22, te mooi om waar te zijn natuurlijk, dus die kwam niet. Deze was €44 en werd redelijk snel geleverd.

[Voor 53% gewijzigd door W1LL3M op 29-01-2023 12:29]

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Voor iemand die nog geïnteresseerd is in een Anbernic RG351P ik heb nog een groepskoop op Banggood voor een witte voor 75 euro 😎 Voor nieuwe banggood gebruikers.
https://m.banggood.com/groupshopping-detail-2934772.html

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 12:35

koekiemonster

want a cookie

W1LL3M schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:36:
[Afbeelding]
De RG300 IPS is binnen!
Ik heb de lelijke print eraf gepoetst en de extra set knoppen van de PocketGo gebruikt. Firmware/software heb ik meteen vervangen door de nieuwste RetroFW+SimpleMenu

Ik had er eerst een besteld van €22, te mooi om waar te zijn natuurlijk, dus die kwam niet. Deze was €44 en werd redelijk snel geleverd.
Oh wow, hoe heb je die print verwijderd? Ik ken het device niet, maar op bv de GPI Case staat ook een print die ik liever weg wil hebben.

[webhero.nl]

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

koekiemonster schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:46:
[...]

Oh wow, hoe heb je die print verwijderd? Ik ken het device niet, maar op bv de GPI Case staat ook een print die ik liever weg wil hebben.
Probeer eerst een simpele roze gum, dat werkt meestal al, bijvoorbeeld op lego. Ik heb iets rigoreuzer de (verdunde) nagellakremover gepakt. Terpentine kun je ook nog proberen. Probeer alles eerst uit op een plek waar je het niet ziet (binnenkant bijvoorbeeld), terpentine en nagellakremover kunnen plastic of eventuele laklaag ook aantasten.

ps: dit is hoe het uit de doos kwam, en die ring was best dik aangebracht.

[Voor 12% gewijzigd door W1LL3M op 27-01-2022 18:41]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:32
Mijn zoontje heeft zijn Kruidvat retro game console kapot laten vallen en ik ben op zoek naar iets nieuws. Budget tot 30 euro, preinstalled games (hoeven niet noodzakelijk licensed te zijn), liefst accu en geen batterijen, beetje degelijk. Bij Intertoys betaal ik voor iets vergelijkbaars 35 euro dus ik wilde kijken of er iets beters is voor dat geld.

Van de links die ik zie in de TS zijn of niet verkrijgbaar of duurder dan de 30 euro die ze volgens de TS zouden moeten kosten. Ik zie bij deze link wel een 500-1 fake gameboy maar daar staan geen specs bij.

https://www.aliexpress.co...1d9b7478a95cd49ff4d840dac

Lijkt dezelfde als deze:

https://www.fruugo.nl/han...-toy/p-64747964-130657284

[Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-01-2022 11:18]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:22

SD5k

>4&X

W1LL3M schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:36:
[Afbeelding]
De RG300 IPS is binnen!

Waar heb je hem gevonden voor €44?

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

De prijzen op aliexpress zijn gestegen (ten opzichte van de topicstart) omdat ze nu de Nederlandse BTW (moeten) meerekenen, dus alles is sowieso 21% duurder. En de vraag naar dit soort handhelds lijkt ook vrij groot te zijn, waardoor prijzen nogal op en neer gaan afhankelijk van de voorraad. Zo kan een ouder model soms duurder zijn dan een nieuwere met meer voorraad.

Maar voor $30 heb je bijvoorbeeld de New Bittboy:
https://retromimi.com/pro...=r&variant=19524786716742

En voor 44,- (inc btw) heb ik de RG300 van aliexpress opgepikt zoals je iets terug kunt lezen, maar die kost daar nu weer meer (was op de Anbernic Flagship Store)
Maar op retromimi is ie $50: https://retromimi.com/pro...e-300-rg-300-game-console

[Voor 9% gewijzigd door W1LL3M op 28-01-2022 11:54]

• Dr. Strangelove
Wat is de meerwaarde van die RG300 t.o.v. deze denk je?

https://nl.banggood.com/A...VGGAJYFN2wl4aAn9IEALw_wcB

Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel.

[Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-01-2022 11:59]

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen idee, ik ken die niet, maar de RG300, welke dus ook al wat ouder is, speelt alles t/m snes en megadrive zonder problemen (zelfs wat NeoGeo en Playstation games), en heeft een perfect IPS scherm en fijne controls.

Veel goedkopere hebben last van haperingen vanwege een te trage processor, beeld kan screen tearing hebben (mijn pocketgo v1 heeft dat), soms slecht geluid, en de kwaliteit van de knoppen kan veel uitmaken. Vandaar dat je beter eerst reviews kunt opzoeken van deze handhelds, op youtube bijvoorbeeld (van Taki Udon, ETA Prime, Retro Dodo of Retro Game Corps).

Ah de Anbernic S-100 is eigenlijk een PowKiddy v90, wat waarschijnlijk ook weer een rebrand was (want Powkiddy...), maar die blijkt niet al te slecht te zijn als je 'm voor +/-€30 kunt krijgen, zeker als het voor je kinderen is ;) : YouTube: Cheap Portable Emulator - ANBERNIC S-100 AKA Powkiddy V90

[Voor 3% gewijzigd door W1LL3M op 28-01-2022 13:12]

• sonicboy
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:57:

Ik heb een RG300 (eerste versie zonder IPS) gehad die ook een val niet overleefd heeft. Nu heb ik een Powkiddy V90 en qua performance ontlopen ze mekaar niet veel. Beiden kunnen systemen tem SNES en sommige PSX aan. RG300 ligt mss iets beter id handen (echt goede shoulder buttons) en qua nostalgie factor is het leuk dat ie de vorm van originele Gameboy heeft.

Voordeel van de V90 is dan weer dat je hem kunt dichtklappen, zeker voor kinderen kan dat wel handig zijn om scherm niet te beschadigen. Qua software komen ze elk met aparte firmware, maar aua interface en emulators is het bijna hetzelfde
.

Mocht ik van jou zijn ik zou vooral kijken naar de prijs en uiterlijk.

Mocht je voor de V90 kiezen, dan zeker wel de custom FW installeren (https://github.com/TriFor...iki/Custom-Firmware-Setup) omdat de stock last heeft van screen tearing.

• Dr. Strangelove
Dank voor de input allemaal, ik ga eens goed kijken welke het gaat worden :)

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-03 19:19
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:57:

De RG300 is kwalitatief beter. Vrijwel geen screen tearing. Wel vaak dode pixels met de IPS editie. Ik heb drie stuks met alle drie 1 a 2 dode pixels. De S100 is gewoon een PowKiddy V90.
Ik zie momenteel erg veel rebrands in China.

Ik heb twee V90's en de prijzen van 2020 opgezocht. Oranje van externe verkoper en de gele van PowKiddy zelf (preorder).
https://tweakers.net/i/70HyDgIs1pIxCjjRcEdS646hcY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/muKPV49JkOHAzZ09RPhXfyma.png?f=fotoalbum_large
https://tweakers.net/i/GzCpJd1qeqckApskzG29fsU72SU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5O0g2sHSrxOYjKMkgHqgSrvT.png?f=fotoalbum_large

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 11:27
Nog meer mensen die deze gaan halen?

https://www.goretroid.com...em?variant=41293830881465

Heb zelf de Anbernic RG350 maar wil ook nog de dreamcast games erbij hebben.

Edit topic nu een keer goed doorgelezen en zie dat al meerdere deze gaan bestellen. :-) Ben heel benieuwd.

[Voor 17% gewijzigd door nadd op 28-01-2022 15:16. Reden: beter lezen Nadd]

• ezra070
Heeft iemand al de Retroid 2+ die onderweg is of al ontvangen?

Ik check elke dag al of die al verstuurd is O:)

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:32
ezra070 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:49:

Ik heb ‘m al sinds vorige week :)

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

ezra070 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:49:

Het is Chinees nieuwjaar tot tweede week feb. Tot die tijd wordt er niks verzonden

[webhero.nl]

• ezra070
Tux3.14 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 06:42:
[...]

Ik heb ‘m al sinds vorige week :)
Nice!
Hoe bevalt die?
koekiemonster schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Het is Chinees nieuwjaar tot tweede week feb. Tot die tijd wordt er niks verzonden
Je hebt gelijk, niet bij stil gestaan.

Ik had hem eerder moeten bestellen :)

• Tux3.14
ezra070 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:03:
[...]

Nice!
Hoe bevalt die?

[...]

Je hebt gelijk, niet bij stil gestaan.

Ik had hem eerder moeten bestellen :)
De Retroid Pocket 2+ bevalt super goed. Ik zal binnenkort wat ervaringen delen :) Heb ‘m zelf nog maar net een week.
Ik heb er vooral Gameboy games van alle generaties op gespeeld. En af en toe een DS game, wat perfect werkt. Tot nu toe alles stabiel op 60fps.
Ergens volgende week wil ik Dreamcast gaan proberen :)

• nadd
koekiemonster schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Gisteren besteld dus ik hoef de komende tijd niet te F5'en op de delivery pagina :-)

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

nadd schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:49:
[...]
Gisteren besteld dus ik hoef de komende tijd niet te F5'en op de delivery pagina :-)
Dan moet je nog wel even wachten ben ik bang, ik heb op 8 januari al besteld maar ook nog steeds geen verzendbevestiging.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:58
W1LL3M schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:47:
[...]

Dan moet je nog wel even wachten ben ik bang, ik heb op 8 januari al besteld maar ook nog steeds geen verzendbevestiging.
Ik heb het vandaag besteld. Ben benieuwd of ik met dezelfde batch mee mag doen 8)
Al ben ik heel tevreden met de Anbernic RG351m maar de kracht voor dreamcast en N64 mis ik wel.

• Tux3.14
Ingelogd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:23:
[...]

Ik heb het vandaag besteld. Ben benieuwd of ik met dezelfde batch mee mag doen 8)
Al ben ik heel tevreden met de Anbernic RG351m maar de kracht voor dreamcast en N64 mis ik wel.
Morgen van plan om Dreamcast uit te proberen op mijn Retroid 2+ :P
NES, SNES, N64, GB, GBA, GBC en Nintendo DS(i) doet ie trouwens met gemak op 60fps :*)

Bizar mooie handheld, tot nu toe wel dagelijks op gespeeld. De accu gaat ook wel een paar dagen mee :)

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Dat klinkt allemaal erg goed. Kan niet wachten totdat de mijne arriveert.

[webhero.nl]

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-03 20:35
Inmiddels ander device besteld

[Voor 78% gewijzigd door afterhourpower1 op 01-03-2022 22:35. Reden: Vraag niet meer relevant]

• afterhourpower1
Tux3.14 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:41:
[...]

Morgen van plan om Dreamcast uit te proberen op mijn Retroid 2+ :P
NES, SNES, N64, GB, GBA, GBC en Nintendo DS(i) doet ie trouwens met gemak op 60fps :*)

Bizar mooie handheld, tot nu toe wel dagelijks op gespeeld. De accu gaat ook wel een paar dagen mee :)
Ik heb deze uiteindelijk ook besteld. Welke romset voor Arcade games heb je nodig? Dan kan ik me vast voorbereiden.

• Tux3.14
afterhourpower1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:34:
[...]

Ik heb deze uiteindelijk ook besteld. Welke romset voor Arcade games heb je nodig? Dan kan ik me vast voorbereiden.
Ik speel er geen arcade games op, dus ik zou het niet weten eigenlijk. Ik speel vooral GBC / GBA en af en toe DS tot zo ver :P

• afterhourpower1
Tux3.14 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Ik speel er geen arcade games op, dus ik zou het niet weten eigenlijk. Ik speel vooral GBC / GBA en af en toe DS tot zo ver :P
Ah bedankt. Werkt DS een beetje? Is het mogelijk om Zelda Phantom Hourglass erop te spelen of lukt dat niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
afterhourpower1 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:42:
[...]

Ah bedankt. Werkt DS een beetje? Is het mogelijk om Zelda Phantom Hourglass erop te spelen of lukt dat niet?
DS werkt super soepel, gewoon 60FPS inclusief wat grafische updates (zoals hogere resolutie rendering) bij vrijwel alle games die ik tot nu toe gespeeld heb. Het ‘veel’ wisselen tussen schermen was wel even wennen.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Dat klinkt hoopvol. Ik wil de RetroPocket 2+ toevoegen aan mijnRG351MP en dan vooral focussen op N64, Dreamcast en Nintendo DS. Mooi om te horen dus. Helpt niet met het geduld hebben wat betreft wachten... :D

[webhero.nl]

• Tux3.14
koekiemonster schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:13:
Dat klinkt hoopvol. Ik wil de RetroPocket 2+ toevoegen aan mijnRG351MP en dan vooral focussen op N64, Dreamcast en Nintendo DS. Mooi om te horen dus. Helpt niet met het geduld hebben wat betreft wachten... :D
Het is het wachten waard. Je moet er zelf wel alle tools opzetten zoals Retroarch en dan ook configureren. Daar ben je het eerste uur wel zoet mee :P

Ik speel er dagelijks wel minimaal een uur op :9
Binnenkort is proberen om 'm aan te sluiten met HDMI op een TV, en dan met een Bluetooth controller Dreamcast, PS1 en N64 spelen :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ezra070
Ik heb vandaag maar Retroid gemaild of er meer bekend was over mijn bestelling van 4 januari
Hi Ezra,

Your order is expected to be shipped this month. All packages will be shipped in order.

You can check your order status through the following URL, it will update the delivery status for all colors.
URL: https://www.goretroid.com/pages/delivery-dashboard

Thanks
Joye
Het gaat nog even duren.
Aan de url heb ik eerlijk gezegd niet veel...

In de tussentijd check ik maar deze URL's met wat ik moet doen wanneer dat ding binnen is :)
https://retrogamecorps.co...d-pocket-2-starter-guide/
YouTube: Retroid Pocket 2+ Starter Guide (Part 1/2)
YouTube: Retroid Pocket 2+ Starter Guide #2 (PS1, N64, Saturn, PS2, and more)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
ezra070 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:21:
Ik heb vandaag maar Retroid gemaild of er meer bekend was over mijn bestelling van 4 januari

[...]

Het gaat nog even duren.
Aan de url heb ik eerlijk gezegd niet veel...

In de tussentijd check ik maar deze URL's met wat ik moet doen wanneer dat ding binnen is :)
https://retrogamecorps.co...d-pocket-2-starter-guide/
YouTube: Retroid Pocket 2+ Starter Guide (Part 1/2)
YouTube: Retroid Pocket 2+ Starter Guide #2 (PS1, N64, Saturn, PS2, and more)
Herkenbaar, ik was zelf ook ongeduldig. Het meest irritante was nog wel dat ie op een gegeven moment was gearriveerd in Luxemburg, maar het nog wel een weekje duurde voordat ik 'm daadwerkelijk had.
Die Youtube guides zijn trouwens wel erg goed, heb daar ook wat adviezen uitgehaald.

Succes met wachten, ik game ondertussen verder op mijn Retroid Pocket 2+ :+

• nadd
Tux3.14 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Herkenbaar, ik was zelf ook ongeduldig. Het meest irritante was nog wel dat ie op een gegeven moment was gearriveerd in Luxemburg, maar het nog wel een weekje duurde voordat ik 'm daadwerkelijk had.
Die Youtube guides zijn trouwens wel erg goed, heb daar ook wat adviezen uitgehaald.

Succes met wachten, ik game ondertussen verder op mijn Retroid Pocket 2+ :+
Net hoopvol gekeken naar de link maar zag ook dat ik pas in feb had besteld dus ik mag nog even langer wachten :-) Nou ja dan de oude anbernic maar uit de kast halen en die weer eens updaten.

• nadd
Vandaag de bevestiging binnen dat mijn order geshipped is. Besteld op 4 februari.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ook melding ontvangen dat mijn Retroid Pocket 2+ is verscheept!

[webhero.nl]

• Tux3.14
Nice! Bij mij duurde het dan nog ongeveer 10 werkdagen dat ik ‘m had.
Laatste 3 weken zelf weinig met de RP2+ gedaan (wegens aanschaf Nintendo Switch :P)
Nog steeds op mijn todo staan om Dreamcast roms er op te zetten :+

• wells.p
  • Laatst online: 11-11-2022
Melding dat die verstuurd is kreeg ik de 19de binnen.

Status momenteel: Your package has been handed over to the carrier.

• TumTum
Komen er nog belastingen bij? Of versturen ze de RP2+ zonder bijkomende kosten? Ik heb de RP1 destijds besteld zonder bijkomende kosten.

• Tux3.14
Ik heb voor de RP2+ niet apart nog belasting moeten aftikken.

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:07
Hoi allemaal, ik heb gisteren ook maar eens een handheld aangeschaft, was eigenlijk voornamelijk voor Pokemon spellen maar de RG351MP kwam er uit als een goede optie voor als ik ook nog PS1 spellen wil spelen.
Ik had eigenlijk een steam deck gereserveerd, maar dat leek me voor mijn use case overkill (ook voor mijn portemonnee).

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met de rg351 serie, en of het aan te raden is om custom firmware te gebruiken? Ik lees gemixte reacties over de stock firmware.

• Tux3.14
emcore schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:00:
Hoi allemaal, ik heb gisteren ook maar eens een handheld aangeschaft, was eigenlijk voornamelijk voor Pokemon spellen maar de RG351MP kwam er uit als een goede optie voor als ik ook nog PS1 spellen wil spelen.
Ik had eigenlijk een steam deck gereserveerd, maar dat leek me voor mijn use case overkill (ook voor mijn portemonnee).

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met de rg351 serie, en of het aan te raden is om custom firmware te gebruiken? Ik lees gemixte reacties over de stock firmware.
Zelf geen ervaring met de 351 serie. Maar waarom heb je deze gekozen ipv de RP2+? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• emcore
Tux3.14 schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:12:
[...]

Zelf geen ervaring met de 351 serie. Maar waarom heb je deze gekozen ipv de RP2+? :)
Goede vraag. Waarschijnlijk was de RP2+ wel een betere koop geweest als ik dit topic zo lees, maar ik las ook dat het maanden kan duren qua levertijd. Dan ben ik misschien wat te ongeduldig om daarop te wachten voor een net wat betere ervaring; deze kwam goed uit de reviews en was beter beschikbaar.
Afgezien van de (verouderde) chip zag ik er niet echt veel nadelen aan. Pluspunt was volgens de reviews de build quality, dat gaf de doorslag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik heb sinds dag 1 een RG351MP (daarvoor een RG350M, RG351P en RG351M). Ik kan dus wel zeggen dat ik er ervaring mee heb. Voor mijn usecase (met gemak op een aantrekkelijke manier retrogames spelen die goed performen, is EmberElec voor mij de beste custom firmware.

[webhero.nl]

• Ingelogd

Ik heb zelf de RG351M met firmware AmberElec (voorheen 351elec) en dit werkt perfect voor mij.
Ligt natuurlijk aan welke consoles je wilt emuleren of de handheld krachtig genoeg is voor jouw. N64 en Dreamcast is iets te lastig maar PS1 en alles ervoor gaat als een speer. Alles voelt ook heel degelijk en kwalitatief.

Ik heb net nog een potje Outrunners arcade erop gedraaid, heerlijk even wat virtuele muntjes erin gegooid.

• emcore
Bedankt voor de reacties!
Dan zal ik, als hij er is, eens kijken of ik AmberElec er op kan zetten. Het zag er goed gedocumenteerd uit en er waren heel wat guides over te vinden, dus me dunkt dat dat goed moet gaan.

• nadd
Net de eerste dagen met mijn retroid pocket 2 plus kunnen rommelen. Meeste zaken werken perfect alleen onderste gedeelte van het scherm is niet echt touch responsive maar gelukkig kan je het virtuele toetsenbord iets omhoog zetten :-)

N64 works like a charm
Gamecube moet ik nog even verder mee rommelen, nu 30 FPS met de meeste games speelbaar maar nog niet optimaal
Sega Saturn en Sega CD nog even klooien met de bios en de emulators die hij gebruikt
Sony PSX werkt ook prima na toevoegen juiste bios, zit alleen nog te rommelen met multi discs die komen elk apart naar voren als ze gescraped zijn. Maar dat is vast op te lossen.

Conclusie super apparaat en zo veel makkelijker te bedienen in vergelijking met de Anbernic RG 350 die ik ook heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tux3.14
Voor de Retroid Pocket 2+ eigenaren onder ons:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Mijn Retroid Pocket 2+ lijkt weer onderweg terug naar China :(

[webhero.nl]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wells.p
  • Laatst online: 11-11-2022
Heb mijn Retroid Pocket 2+ ontvangen.

Als ik een bestand groter dan 150mb wil kopiëren via USB loopt die vast en hoor ik een usb ontkoppel geluidje. Niet duidelijk of het aan mijn pc of RP2 ligt. Maar gebruik nu Syncthing en werkt perfect samen met de Android app. Die synchroniseert nu de bestanden en die verplaatst ik dan later weer naar de juiste folder op de RP2 zelf.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik heb nu dus 2 Retroid Pockets omdat er eentje niet leek aan te komen en terug leek te gaan naar China. Dankzij een fijn forumlid heb ik de zijne kunnen kopen. Gek genoeg kwamen ze allebei op dezelfde dag aan. Je had mijn gezicht moeten zien......

Ofwel, ik heb er nu eentje extra. :|

De andere ben ik nu aan het instellen. Ik zie de kracht en ben er erg blij mee, maar het instellen an sich is nog wel wat werk. Superblij mee!

[webhero.nl]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:23
Heb mijn retroid pocket 2+ net binnen gekregen en moet zeggen dat het wel echt goed werkt!

Het is even wennen aan de knopjes etc, maar dit is mijn eerste handheld met deze opzet en ben zeer tevreden.

Zijn er nog mensen met tips? Of must haves?

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Naast de Retroid Pocket 2+ heb ik een Anbernic met AmberElec; een superfijne frontend. Wat ik daar enorm handig vind is dat ik direct zie welke games Retroachievements heeft. Iemand enig idee of ik dit ook op 1 of andere manier voor elkaar kan krijgen op de Retroid Pocket 2+. Voel me een beetje lost op Android nadat ik zoveel op Linux frontends heb gespeeld/getweakt.

[webhero.nl]

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:45
Waarom is de prijs verschil zo groot bij de Retroid Pocket 2+? Bij de https://www.goretroid.com/kost deze 99 doller en bij Aliexpress vanaf €170

• Tux3.14
breaker.evert schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:24:
Waarom is de prijs verschil zo groot bij de Retroid Pocket 2+? Bij de https://www.goretroid.com/kost deze 99 doller en bij Aliexpress vanaf €170
Op AliExpress zitten kennelijk ook scalpers :P
Je betaald trouwens geen 99 dollar. Er komen nog verzend en importkosten bij. 130€ ben je alsnog wel kwijt bij GoRetroid.

• breaker.evert
.

[Voor 96% gewijzigd door breaker.evert op 19-05-2022 22:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

OK, ik zit best vast in retroArch. Ik heb een retroid Pocket 2+ en daar ben ik best tevreden mee. Ik wil echter alle emulatie laten verlopen via RetroArch; vooral omdat ik gebruik wil maken van retroAchievements wat ik gewoon leuk vind.

Nu loop ik dus tegen 2 dingen aan.

1. Hoe stel ik het Switchen van schermen in voor de Nintendo DS (DeSmuME emulator gebruik ik)? Ik snap gewoon niet waar ik dit zou moeten instellen als hotkey. Ik kan het vinden in het menu va RetroArch, maar nergens instellen of binden als hotkey.
2. Ik heb voor de Nintendo64 emulator ParaLLEI N64; games zien er fantastisch uit, geen grafische problemen, ik zie de retroachievements laden, al met al goed, maar de fysieke controls werken niet en ik begrijp gewoon niet hoe ik deze kan instellen voor de N64.

Voor beide consoles N64 en DS gebruikt mijn grote vriend RetroGameCorps andere standalone emulators met eigen settings. Die werken natuurlijk fantastisch, maar binnen RetroArch lukt het me niet; en daardoor mis ik mijn geliefde retroachievements.

Iemand tips?

[webhero.nl]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 26-03 18:01
Onlangs de RG351MP aangeschaft. Leuk apparaat (ik wil vooral de 8-16 bit generatie kunnen spelen), maar ik heb nogal wat moeite met het downloaden van een theme (gewoon eentje die al te downloaden is op het apparaat zelf). Hij zegt dat hij het gaat downloaden maar na 2 uur staat dat er nog en heb ik geen nieuwe theme. Ik heb gewoon connectie met WiFi. Dat moet toch binnen een paa seconden binnen zijn? In de UI staat hij in elk geval niet, ook niet na een herstart.

Ook m.b.t. het scrapen heb ik problemen. Ik had eerst alle games gedaan (Skraper) maar hij stopte op 90% en dat was het dan. Opnieuw per folder gedaan, dat deed hij bij een groot aantal folders wel, maar niet bij SNES/GB/GBC. Hij wordt ook echt enorm heet als ik de WiFi gebruik (de dongel trouwens ook), is dat normaal?

Verder een leuk apparaat, maar echt enkel en alleen voor de 8-16 bit generatie (imo) Er staan ook PSP/PS1/DC games op, maar dat is best gewoon onspeelbaar in mijn optiek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Gebruik je AmberElec als frontend? Dan zou ik onder verbindingen kijken of je een ip-adres ziet of een karakterset. In het laatste geval is de verbinding dan weggevallen om redenen.

Overigens is de meegeleverde SDcard van zeer matige kwaliteit, ik raad je aan om deze te vervangen en dit geldt eigenlijk ook voor de Wifi-dongle.

[Voor 88% gewijzigd door koekiemonster op 25-05-2022 17:52]

[webhero.nl]

• breaker.evert
Volgende week de retroid Pocket 2 besteld en vandaag binnen.

Ben nu bezig met ontdekken van dit apparaat.
Mij eerst indruk zijn positief.

Denk dat retroArch de beste emulator is de emulator van Retriod vondt ik niks.

• TumTum
breaker.evert schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:53:

Ik heb de 2+ in het zwart ook besteld vorige week. Verwacht hem al volgende week.
Is een mooie handheld en wil het toch eens proberen.

• Tux3.14
breaker.evert schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:53:

Retroid is geen emulator. Maar een front-end wat je zelf moet koppelen aan back-end. Je kunt 'm bijvoorbeeld koppelen aan de back-end cores via Retroarch. Dan behoud je de front-end van Retroid (inclusief mooie front covers), en gebruik je de back-end van de cores wat je gebruikt Retroarch. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• synthusiast
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-06-2022
Ik heb eigenlijk sinds mijn Dingoo A380 (wat een fijne handheld is) de ontwikkelingen niet meer gevolgd.
Dus voor de gein deze week gekeken of de huidige handheld emu markt de N64 inmiddels al kon bedwingen.

Ik vind het op dit moment erg lastig:
  • RP2+ Android en de linker analog zit boven en de dpad eronder
  • RP3+ Die moet nog uitkomen, maar is niet 3:4 aspect ratio
  • Ambernic RG351MP, net niet qua performance
  • Powkiddy RGB10, net niet qua performance
Ook om vooruit te kijken qua performance en vooruitgang zijn de handhelds gebaseerd op Raspberry PI CM4 module. Die zijn inferieur qua specs:
  • Piboy CM4X
Obscure handheld:
KT-R1C
https://www.retrokezins.com/2022/01/kt-r1-is-now-kt-r1c.html

• vidrasp
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-03 17:26
Ik heb een Powkiddy RGB10 Max kunnen aanschaffen. Na het flashen lopen EmuELEC, Retro OZ en LineageOS vast bij de eerste boot vanaf microSD. Meerdere kaartjes geprobeerd. Batocera loopt echter wel soepel.

Is het mogelijk de uboot kernel van dit apparaat te flashen, zou dat eventueel helpen?

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-02 15:46
Hey,
Super topic! Ik ben zelf nogal fan van de Apogee platformspellen zoals: Hocus Pocus, Bio Menace, Crystal Caves enz enz.. Maar dat is Dos.

Draaien deze consoles ook Dos spellen?

• sonicboy
rolfkunst schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:51:
Draaien deze consoles ook Dos spellen?
Ja zeker via dosbox. Alleen kan wat moeilijker zijn om de keys te mappen. Zelf geen ervaring mee eerlijk gezegd maar moet dus zeker lukken, alleen wat tijd investeren in het afstellen per game.

• TumTum
Kan zeker! Ik heb yogho yogho nog gespeeld.

• Tux3.14
Het Het grote open-source handheld topic is gesloten omdat deze veel overlap had met deze topic.
FYI @grolle @Peter_Aragorn @Magic @KlaasjeNL @Anoniem: 235883 @netblade @Miki

---

OT:

Zal hier zelf ook wat updates delen. Ik hoop over een tijdje mijn Odin Lite te ontvangen.
Twijfel trouwens nog om ook de Analogue Pocket te bestellen. Vooral voor de GB, GBC en GBA games. Recentelijk is daar ook een OpenSource firmware voor verschenen, waarmee je o.a. de ROMS vanaf een SD-card kunt spelen ipv een game cartridge.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tux3.14 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:57:
Het Het grote open-source handheld topic is gesloten omdat deze veel overlap had met deze topic.

---

OT:

Zal hier zelf ook wat updates delen. Ik hoop over een tijdje mijn Odin Lite te ontvangen.
Twijfel trouwens nog om ook de Analogue Pocket te bestellen. Vooral voor de GB, GBC en GBA games. Recentelijk is daar ook een OpenSource firmware voor verschenen, waarmee je o.a. de ROMS vanaf een SD-card kunt spelen ipv een game cartridge.
Dank voor de heads-up, De markt is inderdaad behoorlijk in elkaar geschoven, dus lijkt me zeer goed om het centraal te houden :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Anoniem: 235883

Tux3.14 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:57:

---

OT:

Danke voor de heads-up :)

Ik zit de laatste tijd voornamelijk met de PS Vita ivm de nieuwe flycast core. Maar dit is voor een ander topic denk ik?

Ik kan ook niet wachten tot Retroid met Android 11 komt. Er waren berichten dat dit volgende maand uitgerold wordt. Zeer benieuwd naar wat voor verbeteringen dit gaat brengen! :o

• Tux3.14
Anoniem: 235883 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:15:
[...]

Danke voor de heads-up :)

Ik zit de laatste tijd voornamelijk met de PS Vita ivm de nieuwe flycast core. Maar dit is voor een ander topic denk ik?

Ik kan ook niet wachten tot Retroid met Android 11 komt. Er waren berichten dat dit volgende maand uitgerold wordt. Zeer benieuwd naar wat voor verbeteringen dit gaat brengen! :o
Van mij mag je het delen/posten hoor. Als een Vita daarmee 'open source' (oid) word gemaakt, why not?

Komt Android 11 voor de RP2+ uit? Had ik zelf niet meegekregen. Heb mijn RP2+ een paar maand terug ook verkocht.

Een 'review' van Taki Udon van de Retroid Pocket 3. Hij is niet echt amused, en dan heeft ie het nog niet eens gehad over de locatie van de Start en Select knoppen. Enorm zonde, want Retroid heeft altijd wel top producten uitgebracht. Kennelijk heeft de Retroid Pocket 3 ook een 'plus' versie nodig oid. Hopelijk valt het allemaal mee voor iedereen die 'm in pre-order heeft staan.

Tux3.14 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Van mij mag je het delen/posten hoor. Als een Vita daarmee 'open source' (oid) word gemaakt, why not?

Komt Android 11 voor de RP2+ uit? Had ik zelf niet meegekregen. Heb mijn RP2+ een paar maand terug ook verkocht.

Een 'review' van Taki Udon van de Retroid Pocket 3. Hij is niet echt amused, en dan heeft ie het nog niet eens gehad over de locatie van de Start en Select knoppen. Enorm zonde, want Retroid heeft altijd wel top producten uitgebracht. Kennelijk heeft de Retroid Pocket 3 ook een 'plus' versie nodig oid. Hopelijk valt het allemaal mee voor iedereen die 'm in pre-order heeft staan.
[YouTube: This Is Why I Didn’t Review the Retroid Pocket 3.]
Er was een announcement op de Retroid Discord dat A11 ook naar de RP2+ komt. Wat best logisch is want het is dezelfde chipset als de RP3. Ze hebben alleen wat tijd nodig om het aan te passen naar de rest van de RP2+ configuratie.

Ik zou de Taki Udon videos over de RP3 op dit moment negeren en wachten op daadwerkelijke reviews van het apparaat. Bijna alles wat Taki aangeeft is al het tegenovergestelde van aangetoond. De witte is inderdaad niet wit WIT maar eerder wit-grijzig. Niet het "Pee Snow White" wat Taki aangaf op bepaalde plekken. Er zou ook iets zijn met dimming waar ook al het tegendeel van bewezen is. Voor de rest kan ik mij de content van zijn filmpje niet meer echt herinneren.

Alle games welke Taki had getest op de RP3.... Werken precies hetzelfde op de RP2+. De games die hij liet zijn werkte dus niet beter of sneller op zijn oude review model welke wel wat van de issues had zoals het dim probleem.

Het is niet mijn bedoeling om Taki af te branden of iets in die richting maar meer zijn geklaag over het apparaat met een korrel zout te nemen (een korrel of 2 zelfs)

Persoonlijk gebruik ik op de RP2+ de select + (button) in RetroArch voor shortcuts en denk ik zelf dat ik de select knop op de bovenkant aan de linkerkant makkelijker kan bereiken dan als de knop aan de voorkant zou zitten.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 235883 op 26-08-2022 11:05]

• Tux3.14
Anoniem: 235883 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:01:
[...]

Er was een announcement op de Retroid Discord dat A11 ook naar de RP2+ komt. Wat best logisch is want het is dezelfde chipset als de RP3. Ze hebben alleen wat tijd nodig om het aan te passen naar de rest van de RP2+ configuratie.

Ik zou de Taki Udon videos over de RP3 op dit moment negeren en wachten op daadwerkelijke reviews van het apparaat. Bijna alles wat Taki aangeeft is al het tegenovergestelde van aangetoond. De witte is inderdaad niet wit WIT maar eerder wit-grijzig. Niet het "Pee Snow White" wat Taki aangaf op bepaalde plekken. Er zou ook iets zijn met dimming waar ook al het tegendeel van bewezen is. Voor de rest kan ik mij de content van zijn filmpje niet meer echt herinneren.

Alle games welke Taki had getest op de RP3.... Werken precies hetzelfde op de RP2+. De games die hij liet zijn werkte dus niet beter of sneller op zijn oude review model welke wel wat van de issues had zoals het dim probleem.

Het is niet mijn bedoeling om Taki af te branden of iets in die richting maar meer zijn geklaag over het apparaat met een korrel zout te nemen (een korrel of 2 zelfs)

Persoonlijk gebruik ik op de RP2+ de select + (button) in RetroArch voor shortcuts en denk ik zelf dat ik de select knop op de bovenkant aan de linkerkant makkelijker kan bereiken dan als de knop aan de voorkant zou zitten.
True that. We zullen zien. Kopen doe ik 'm toch niet (ik wacht al op mijn Odin Lite), maar ben altijd wel erg nieuwschierig naar de reviews. De bekendere Youtubers zijn al bezig met het reviewen, dus volgende week zullen de eerste video's wel verschijnen. Jammer dat dit soort gadgets in mijn privé omgeving niet echt leeft, dus waarschijnlijk krijg ik 'm ook nooit in mijn handen om is te proberen om zelf de conclusies te trekken :)
De RP2+ die ik heb gehad is oerdegelijk, snel en stabiel. Mijn favoriet in dat formaat handhelds.

Tux3.14 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:39:
[...]

True that. We zullen zien. Kopen doe ik 'm toch niet (ik wacht al op mijn Odin Lite), maar ben altijd wel erg nieuwschierig naar de reviews. De bekendere Youtubers zijn al bezig met het reviewen, dus volgende week zullen de eerste video's wel verschijnen. Jammer dat dit soort gadgets in mijn privé omgeving niet echt leeft, dus waarschijnlijk krijg ik 'm ook nooit in mijn handen om is te proberen om zelf de conclusies te trekken :)
De RP2+ die ik heb gehad is oerdegelijk, snel en stabiel. Mijn favoriet in dat formaat handhelds.
Het leeft enigszins in mijn omgeving. Vooral omdat ik o.a. mijn broertje een RP2+ kado heb gedaan en ik wat andere mensen warm ervoor krijg door de miyoo mini per ongeluk ergens uit te halen :+

Alleen denk ik niet dat ik de RP3 ooit in mijn handen ga krijgen en zelf kopen vind ik echt zonde want voor 1GB meer ram is 120 euro (zonder btw/import/shipping, dus eerder 175 euro oid) het voor mij niet waard als "upgrade". Als ik geen RP2+ had dan had ik het nog wel overwogen.

Waar ik nog wel interesse in heb zijn de Miyoo P60 (als het geen vaporware is op dit punt) en de KT R1C (ktr.la is de website). De maker ervan is best actief in Discords en geeft vrij veel info erover.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik heb mijn Retroid Pocket 2+ ook verkocht. De kracht vond ik prettig, leuk device ook. maar Android vind ik niet fijn, evenals de kwaliteit van de knoppen vond ik ondermaats. Ik merkte dat ik er dus niet met veel plezier op speelde.

Inmiddels heb ik geopteerd voor de minder krachtige Anbernic RG552. Simpelweg omdat ze bovenstaande minpunten wegnemen.

Voordelen:
- Fantastisch scherm
- Hoge kwaliteit knoppen
- Opstarten met Linux - EmulationStation - een fantastische en snelle interface zonder bloat
- Retroachievements werken uitstekend en ES als laag op retroArch zorgt ervoor dat dit zorgeloos is voor alle handhelds en consoles.

Nadelen:
- Niet extreem krachtig
- Matige batterijduur
- L1/L2 en R1/R2 naast elkaar...

Al met al geleerd dat bouwkwaliteit en Linux mij meer doen dan kracht qua hardware.

[webhero.nl]

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Anoniem: 235883 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:50:
[...]

Het leeft enigszins in mijn omgeving. Vooral omdat ik o.a. mijn broertje een RP2+ kado heb gedaan en ik wat andere mensen warm ervoor krijg door de miyoo mini per ongeluk ergens uit te halen :+

Alleen denk ik niet dat ik de RP3 ooit in mijn handen ga krijgen en zelf kopen vind ik echt zonde want voor 1GB meer ram is 120 euro (zonder btw/import/shipping, dus eerder 175 euro oid) het voor mij niet waard als "upgrade". Als ik geen RP2+ had dan had ik het nog wel overwogen.

Waar ik nog wel interesse in heb zijn de Miyoo P60 (als het geen vaporware is op dit punt) en de KT R1C (ktr.la is de website). De maker ervan is best actief in Discords en geeft vrij veel info erover.
Eens, ik kijk ook nog met een schuin oog naar de Miyoo P60 en KT R1C omdat het opvallende en betaalbare devices zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen straks qua kwaliteit van het device en performance. Ook altijd leuk, als in mijn ogen, kleine spelers (KT R1C is slechts 1 persoon) dit soort devices op de markt brengen. Echt Tweakers-niveau!

[webhero.nl]

• Tux3.14
koekiemonster schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:00:
Ik heb mijn Retroid Pocket 2+ ook verkocht. De kracht vond ik prettig, leuk device ook. maar Android vind ik niet fijn, evenals de kwaliteit van de knoppen vond ik ondermaats. Ik merkte dat ik er dus niet met veel plezier op speelde.

Inmiddels heb ik geopteerd voor de minder krachtige Anbernic RG552. Simpelweg omdat ze bovenstaande minpunten wegnemen.

Voordelen:
- Fantastisch scherm
- Hoge kwaliteit knoppen
- Opstarten met Linux - EmulationStation - een fantastische en snelle interface zonder bloat
- Retroachievements werken uitstekend en ES als laag op retroArch zorgt ervoor dat dit zorgeloos is voor alle handhelds en consoles.

Nadelen:
- Niet extreem krachtig
- Matige batterijduur
- L1/L2 en R1/R2 naast elkaar...

Al met al geleerd dat bouwkwaliteit en Linux mij meer doen dan kracht qua hardware.
Ik denk dat vooral het schermformaat i.c.m. Android niet fijn is. 3,5" met 640x480 is te weinig om fatsoenlijk met Android te kunnen werken. Je hebt toch wel minstens 1280x720 oid nodig vind ik. Het hielp bij de RP2+ ook niet echt mee dat de onderste rand van het scherm niet altijd geregistreerd werd door de touchscreen laag.

Ben benieuwd hoe dat bij de Odin Lite gaat. 1920x1080 en Android 11, zou goed moeten gaan, hoop ik :P

de kt r1c prijzen vallen wel echt mee zeg.

• Tux3.14
Zucht... AYNTec is betreft fabriceren en leveren echt 1 grote grap.
Hun Shipping dashboard van vandaag:
Odin (8+256GB) Black — 3pcs (190xx - 190xx)
Lite (8+128GB, US standard) Cold Gray — 32pcs (62xx - 198xx)
Lite (8+128GB, EU standard) Cold Gray — 15pcs (69xx - 74xx)
Maar liefst 50 exemplaren. Hopelijk krijg ik die van mij op tijd, want een toko kan dit nooit lang volhouden op de lange termijn. Ze halen er echt niet genoeg bruto winst uit om al hun kosten te dekken, dat maak je mij niet wijs. Ook al zitten ze in China. Nog veel werk aan de winkel daar met hun supply chain.

• Ingelogd
Ik heb zelf de RP3 (met een extra gig ram O-) ) besteld. En je zit inderdaad rond de 175,- incl. verzenden en belasting.

De video van Taki Udon heb ik ook gezien, het lijkt mij dat er iets meer speelt tussen hem en goretroid en daardoor een persoonlijke "bash" video heeft gepubliceerd. Ik vind zoiets erg onprofessioneel en hij had moeten wachten op het uiteindelijke product. Er kan natuurlijk wat mis zijn maar voor mij waren het geen diepe problemen om de RP3 niet te bestellen.

Ik heb zelf ook de RP2+ maar toch blijf ik steeds terug gaan naar de Anbernic RG351m (die speelt zo lekker en met de laatste update van AmberELEC is het een pareltje geworden). Het enigste wat ik nu wil is een iets groter scherm en wat dreamcast games emuleren, de RP3 lijkt mij een perfecte oplossing.

• sonicboy
Nog een nieuwe handheld aangekondigt: Odroid-Go Ultra
Volgende maand reeds beschikbaar voor +- $111. Gezien goede reputatie van Odroid qua support & ondersteuning (iets minder qua bouwkwaliteit) lijkt me interessant om te volgen. Zou goed kunnen dat er nog wat Chinese klonen volgen, zoals ook met de Advance & Super gebeurd is.

Zelf heb ik de advance en erg tevreden van. Enige (en tegelijk grote) nadeel is de bouwkwaliteit, ligt niet zo prettig in de hand maar wel ideaal toestel om te tweaken (bvb andere knoppen ed).

• Tux3.14
sonicboy schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:00:
Nog een nieuwe handheld aangekondigt: Odroid-Go Ultra
Volgende maand reeds beschikbaar voor +- $111. Gezien goede reputatie van Odroid qua support & ondersteuning (iets minder qua bouwkwaliteit) lijkt me interessant om te volgen. Zou goed kunnen dat er nog wat Chinese klonen volgen, zoals ook met de Advance & Super gebeurd is.

Zelf heb ik de advance en erg tevreden van. Enige (en tegelijk grote) nadeel is de bouwkwaliteit, ligt niet zo prettig in de hand maar wel ideaal toestel om te tweaken (bvb andere knoppen ed).
Qua prijs/kwaliteit wel een nette verhouding.

De bouwkwaliteit is bij elk merk open-source/Android handheld device wel een ding om op te letten. Er zit echt wel troep tussen, vooral de klonen die te vinden zijn.

• Ingelogd
Ben benieuwd hoe ze het met de warmte oplossen. Dezelfde chip als bij de Odroid N2+ en die heeft gigantische heatsink. Mooie prijs, gamehandheld markt ziet er goed uit en nu de leverbaarheid nog.

• sonicboy
Tux3.14 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

De bouwkwaliteit is bij elk merk open-source/Android handheld device wel een ding om op te letten. Er zit echt wel troep tussen, vooral de klonen die te vinden zijn.
zelf heb ik een OGA en dat was hun eerste handheldconsole en die moest je ook zelf in mekaar steken. De OGS kwam kant-en klaar en volgens de reviews al veel betere bouwkwaliteit dus vermoed dat met deze OGU ook wel snor zal zitten.

Afwachten op de eerste reviews die er weldra aankomen wellicht :-)

• Tux3.14
Zojuist een nieuwsbrief ontvangen van AYNTec over de Odin ontwikkelingen/delivery.
2. LAST BOARDING CALL for the backers who backed 4+64 Lite model and didn't respond on our email

This is the LAST BOARDING CALL for the backers who backed 4+64 Lite model on IGG, you are expected to make your decision on upgrading your perk to 6+128 or getting a full refund BEFORE NEXT WEDNESDAY. If we still can't get your reply just then, we will give a full refund. We have sent 2 successive emails to the people who backed 4+64 Lite model, but we still have over 300 people who haven't response our email.
Wat ik hier uit opmaak is dat het lijkt alsof de Odin Lite met 4GB RAM volledig is geschrapt, en enkel te krijgen is met 6 of 8GB RAM.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Anoniem: 235883 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:01:
[...]

Voor iemand die al lange tijd goede content maakt, een plekje in de community heeft verworven en nauw samenwerkt met fabrikanten om goede handhelds te maken vind ik het wel te gemakkelijk om hem zo even af te schuiven met twee korrels zout. Hij heeft er geen enkel belang bij om zijn geloofwaardigheid te grabbel te gooien als zijn bestaansrecht het maken van content is.

Ik denk dat er echt wel wat speelt en dat zijn bevindingen wel degelijk kloppen maar dat er ook gewoon meerdere kleine batches in omloop zijn waar weer correcties op zijn uitgevoerd. Het is totaal niet ongebruikelijk bij Chinese handhelds door hele kleine aanpassingen in hardware door te voeren op lopende modellen in een korte tijd.

Maar goed, we zullen binnenkort wel vernemen wat de retail staat is van de RP3.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Ingelogd
Hier de reactie van Retroid op Discord kanaal:
Retroid David:

Given that the 20th was our original shipping date, Taki Udon released a video the day before the shipment. We don't want to speculate on the motivations of others in the worst possible way, and we will concentrate on shipping as promised. The Internet is a open and diverse world, and we are glad to accept criticism, and we will keep our promise to support end customer with better products and customer services.

The growth of the RETROID brand is obviously remarkable to all the people in this industry. It is the support and trust of consumers that have kept us where we are today. Without the efforts that keep listening to customer's voice and continuously invest on technical innovation and product improvement, we are definitely not able to make our brand to be widely accepted by the market.

Here below we want to talk about our new product Retroid Pocket 3.

A good product speaks for itself .

A better OS
Android 11 has more features like gesture control, freeform windows and resizable activities, and a bunch of usability enhancements, what is more, since A11 SDK from Unisoc has newer OpenGL and Vulkan drivers which was proved be able to give 20%~30% extra performance which sounds a good value that benefits game users. That is why we give up A9 on RP3 and spend extra 2 month porting A11, even it adds significant developing cost.

A clean button layout The front shell was redesigned as clean as possible, we changed the dpad position for people who wants the dpad to be placed on the position above the left joystick as well. What is more, we have seen that many people like the dpad design of PS Vita, so this time we change the design of dpad to be vita-alike while still give free controller DIY kit to make it possible for people who like conductive rubber. I was attacked by Taki that we didn't do conductive rubber by default the same as RP2+, maybe there is less risk and we can make more profit from providing alternative controller kits for people to buy if they want, but I don't think it was a worse idea to give the maximum flexibility to end user so that people can compare the controller experience by themselves among the candidate choice of full dome switch version, full conductive rubber version or they can even keep dpad the dome switch version while keep abxy conductive rubber.

A newest emulator gallery and game launcher We keep seeking the update from github project for the building best emulator with the newest version, now this device comes with the newest emulator especially for AetherSX2/CitraMMJ, the newest AetherSX2 integrated a fractional rendering resolution which help people to find the best picture quality while keeps the game running at playable frame rate, and the latest CitraMMJ are updated very rapidly, the newest version can get more games to be supported and fixed a bunch of bugs.

A better road map in the future Since we preserved a 3 layer passive heat dissipation design for RP3, it would be much easier for us to upgrading new generation processors for the upcoming product.

A lazy company won't be customer oriented and won't give a full transparent accessing to a Youtuber reviewer out of the company, and they won't keep listening the criticism and try to make the improvement as possible as they can

You guys know we are the company who keep listening customer voice and gives continuous software OTA from last year, after we porting A11 on RP3 successfully, we have seen a bunch of users who are expecting a A11 porting for their RP2+ so that they can share the benefits we created for RP3. At company financial point, this task means several additional weeks' efforts on software design and testing, and customers with less DIY skills might suck from the risk of bricking their device during reflash procedure which might cause many customer services cases to our CS team, and it can't create any revenue to the company, but after I have seen hundreds of old users give thumb up emoji on my vote, we changed our initial idea and make the promise to give the equal opportunity to upgrade A11 for RP2+ users to make them happy.

I worked in big US companies before I founded Moorechip, the biggest thing I have learned during my career trip is trying to be technically skillful and customer oriented. RP3 nowadays lives slightly under the expectation of some people, but I hope people can understand that it was a tough journey for us to jump out of the shit hole when the company went through the chipset shortage and the lack of human resource especially for talented software engineers for pasted few months, and now people knows that the hardware was actually ready months ago, I DO give my biggest patience and try my best to figure out all the possible way to enhance the hw/sw quality. I have made a detail technical document back and forth with all the recordings of the detailed issues and bugs, tracking how the bug was found and how it was solved.

I think if a company can pay enough attention on tracking customer's issues and problems, and be willing to give enough transparency to public and keep the company learning and growing up on community voice, this company still sounds encouraging and promising. As a fast growing company, I am fortunately enough to have a team that is willing to support the company vision and dream. I will try my BEST to live up to customers' expectations to bring more high-quality, feature-rich and cost-effective products.
Er zijn nog specifieke vragen gesteld op Retroid Discord kanaal over de problemen die Taki aangeeft, geantwoord door Retroid David:
"it was fixed in the beginning of this year, the factory forget to remove one capacitor for taki's device, that why it was mention in his last video"

"The old chip use an RC filter to enable DC dimming which is easier to make it the victim of voltage ripples from power supply since the cpu governor and gpu governor are making voltage ripples all the time but the new design picked pwm dimming, it is full digital signal control base and there is no way for this new design be interfered by analog voltage ripples"

"I said the bugs which taki reported was true, but the efforts to fix it is true as well"

"I have all the bug recordings for both hardware/software/QA, and we fixed everything one by one"

Miki schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:32:
[...]

Voor iemand die al lange tijd goede content maakt, een plekje in de community heeft verworven en nauw samenwerkt met fabrikanten om goede handhelds te maken vind ik het wel te gemakkelijk om hem zo even af te schuiven met twee korrels zout. Hij heeft er geen enkel belang bij om zijn geloofwaardigheid te grabbel te gooien als zijn bestaansrecht het maken van content is.

Ik denk dat er echt wel wat speelt en dat zijn bevindingen wel degelijk kloppen maar dat er ook gewoon meerdere kleine batches in omloop zijn waar weer correcties op zijn uitgevoerd. Het is totaal niet ongebruikelijk bij Chinese handhelds door hele kleine aanpassingen in hardware door te voeren op lopende modellen in een korte tijd.

Maar goed, we zullen binnenkort wel vernemen wat de retail staat is van de RP3.
Ik zei ook dat hij een oud review model had of heeft en heb ook niks over de persoon gezegd. ;)

Dan is het best logisch dat zijn bevindingen op een jaar oude review device anders kunnen zijn dan in een productie device van enkele revisies verder.

• Miki
  • Nu online
-knip- niet persoonlijk worden

Voor mij geldt nog steeds dat ik meer waarde hecht aan iemand uit de community met een bewezen trackrecord dan een fabrikant die in het verleden producten met kwaliteitsproblemen heeft geleverd. Wellicht dat confirmation buying bias meespeelt dat hier zonodig een fabrikant moet worden verdedigd maar volgens mij koop je zo’n handheld om je retro games het fijnst op te kunnen spelen.

[Voor 67% gewijzigd door Geronimous op 27-08-2022 15:36]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Tux3.14
Retroid Pocket 3 unboxing/first look door ETA PRIME:

Het ziet er allemaal wel goed uit. Komt in ieder geval een stuk positiever over dan het verhaal van Taki Udon.
Voor 119 dollar krijg je wel erg veel voor weinig. Het is dat ik wacht op mijn Odin Lite, maar los dat zou ik 'm alsnog niet kopen, ik ga me denk ik irriteren aan de locatie van de start en select knoppen.

[Voor 46% gewijzigd door Tux3.14 op 26-08-2022 20:35]

• Miki
  • Nu online
Tux3.14 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:25:
Retroid Pocket 3 unboxing/first look door ETA PRIME:

[YouTube: Retroid Pocket 3 Hands-On First Look, A New Hand-Held For Emulation & Game Streaming]

Het ziet er allemaal wel goed uit. Komt in ieder geval een stuk positiever over dan het verhaal van Taki Udon.
Voor 119 dollar krijg je wel erg veel voor weinig. Het is dat ik wacht op mijn Odin Lite, maar los dat zou ik 'm alsnog niet kopen, ik ga me denk ik irriteren aan de locatie van de start en select knoppen.
Ha grappig, ik heb net ook die van ETA Prime voorbij zien komen en bekeken. Leuk dat hij ook kort refereerde naar Taki’s video en alle commotie die daarover was ontstaan.
Hij had het erover dat hij twee units heeft besteld, eentje die hij zelf heeft gekocht en één review unit die hij krijgt toegestuurd. Zou interessant zijn als hij die twee nog eens met elkaar vergelijkt in een nader filmpje. Ben wel benieuwd of daar nog verschil in zit.

Al met al niet onaardig wat ik ervan gezien heb al heb ik ook zo mijn bedenkingen bij de locatie van de start en select button als ook de vreemde keuze om te kiezen voor dome style buttons om vervolgens de conductive pads met pcb’s mee te leveren al vind ik dat wel een dikke plus. Voor retro gaming had ik het precies andersom gedaan. Verder is 16:9 mja, ik had liever 5:3 gezien zodat je met meerdere consoles beter uit de voeten kunt. Al met al denk ik dat als je een goed unit te pakken krijgt je veel waar voor je geld krijgt.

Leuke anekdote trouwens, door ETA Prime ben ik met het retro gamen weer in aanraking gekomen. Een retroflag Nespi met een raspberry pi 3B was echt leuk een hebben-dingetje.

[Voor 5% gewijzigd door Miki op 26-08-2022 21:19]

• Tux3.14
Miki schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:17:
[...]

Leuke anekdote trouwens, door ETA Prime ben ik met het retro gamen weer in aanraking gekomen. Een retroflag Nespi met een raspberry pi 3B was echt leuk een hebben-dingetje.
Moet zeggen dat ik wel af en toe Retro games speelde. Maar grappig genoeg ook door ETA Prime (en The Retro Feature) ben ik het weer steeds meer gaan doen. Heb ondertussen een hele backlog.
Er staat een Wii U met softmod in huis, zodat ik ook Wii en Gamecube native kan spelen, maar ook RetroArch staat er op voor de klassieke consoles. Ik spendeer daar nu meer uurtjes aan dan mijn Xbox Series X :)

• Tux3.14
Nieuwe OTA update voor de Retroid Pocket 2+ (word kennelijk her en der ook 2.5 genoemd).
1. Updated to the newest AetherSX2 and Citra(MMJ);
2. Added NTFS formatting support for tf card;
3. Added 100% transparent support for the hint of Retroid GameAssistant to make it less distracting when playing mobile games;
4. Fixed a bunch of bugs when interact with external gamepads
5. Change logs for RPLauncher:
- Added support for Favorite/Last played game list
- Added system support for 3DO/Sega_sg1000/M64Plus FZ pro
- Supported renaming roms
- Added 24h time format support
- Added global option to turn off background picture for all emulator systems
- Added support for sorting systems when you long press the icon of specific emulator icon
- Fixed the default configuration error for ReDream

• Tux3.14
Tux3.14 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:09:
Zojuist een nieuwsbrief ontvangen van AYNTec over de Odin ontwikkelingen/delivery.

[...]

Wat ik hier uit opmaak is dat het lijkt alsof de Odin Lite met 4GB RAM volledig is geschrapt, en enkel te krijgen is met 6 of 8GB RAM.
Ook de 8GB versie is kennelijk niet meer te bestellen. Deze optie is compleet van de site verdwenen.
6GB RAM + 128GB UFS storage lijkt de enigste / definitieve Lite versie te worden, los van de 4GB en 8GB modellen die al reeds zijn uitgeleverd.
Kan natuurlijk zijn dat ze gewoon niet aan onderdelen kunnen komen voor de 4 en 8GB versies (waarvan het van de 4GB ook wel was bevestigd). Echter denk ik dat ze er ook wel goed aan doen om hun product line-up wat te in te dunnen. Ze hebben nu behoorlijk veel modellen met behoorlijk wat opties, en je ziet gewoon dat ze in de productie / supply chain daar moeite mee hebben.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 08:12
Ik "mocht" vandaag met moeders de vrouw en de kids mee naar 1 of andere paardrij event.
Mooi moment om de Odin Lite te testen. Er was intresse in een vergelijking tussen Xbox Game Pass en Google stadia. Heb de Wifi hotspot van mijn telefoon (Galaxy S20 FE 4g, sd865) aan geslingerd en 4 rondjes in Wreckfest gereden. Net met Capcut de game sessie van 20 minuten wat ingekort. Eigenlijk de eerste keer dat ik zo iets doe.

Ben der ook niet helemaal tevreden mee. De screenrecorder zelf gaat na de opname comprimeren. Daarna geüpload naar Google foto's welke wederom comprimeert. Gedownload naar telefoon en bewerkt, en geüpload naar YouTube, welke weer compressie toepast... Tijdens het spelen vond ik Stadia duidelijk beter. Maar in de video is het verschil minder duidelijk. Nauw ja, dat Stadia wel geluid heeft is in de video niet te missen

[Voor 4% gewijzigd door grolle op 27-08-2022 21:26]

• grolle
Retro game corps heeft een nieuwe review van de Odin Lite

Tux3.14 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:03:
Nieuwe OTA update voor de Retroid Pocket 2+ (word kennelijk her en der ook 2.5 genoemd).

[...]

[YouTube: Retroid Pocket 2+ newest OTA Update]
Nieuwe update! Later deze week maar eens testen of het veel uitmaakt. Iets te druk bezig met de Vita op het moment. :D

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Die Odin lijkt me een fanstisch device. Is er hier iemand met een PRO of LIte, maar ook in het bezit van Anbernic devices? Bij voorkeur een RG351M(P) of een RG552?

Ik merk dat ik bouwkwaliteit erg belangrijk vind en ben erg benieuwd naar hoe goed de knoppen zijn ten opzichte van de Anbernic devices. Daar vind ik de knoppen namelijk op extreem hoog niveau (wat helpt bij het spelplezier).

[webhero.nl]

• grolle
Ik heb een Odin Lite. Heb helaas geen vergelijkingsmateriaal kwa handhelds. Ik vind de bouw kwaliteit echt ruim voldoende. Het is geen 2022 high end smartphone van over de 1200 euro. De unboxing en het gevoel bij de eerste aanraking deed me denken aan de Samsung S6 met glanzend glad hard plastic. Toen dat toestel uit kwam was het top of the line, nu zou men dat bij een telefoon als cheap omschrijven. Nog een herkenbare vergelijking, het voelt redelijk vergelijkbaar met een PS3 en Xbox One controller

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee