Toon posts:

Het grote open-source handheld topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:33
grolle schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:07:
Retro game corps heeft een nieuwe review van de Odin Lite
[YouTube: Odin Lite Review: Worth the Wait?]
Prachtige review! De Odin Lite scoort op een aantal punten zelfs heel iets beter dan de Pro.
Ben echt blij met de keuze dat ik voor de Lite ben gegaan en niet de Pro. Op papier lijkt de Lite te voldoen aan al mijn wensen. Nu maar hopen dat ie snel een keer binnen is :P

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:12
Zijn de prijsranges in de startpost ook bepaalde spec ranges? Zo nee, is het dan niet handiger de apparaten te verdelen in kracht categorieën ipv prijsranges? Sowieso omdat prijzen op en neer gaan maar de kracht gelijk blijft.

Ik heb bv wel interesse in een handheld, maar ik kan nu niet zien welke geschikt is als ik bv SNES spellen zou willen spelen, of wlke handheld ik zou moeten kiezen als ik ook N64 zou willen kunnen spelen.

Bordspellenopruiming! https://www.marktplaats.nl/u/martijn/14875712/

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
Logitech lijkt de markt nu ook te gaan betreden met een eigen cloud handheld met o.a. Google play store en dus ook geschikt voor retro gaming.

Er is nog weinig bekend over de specs maar dit kan wel eens een mooie aanvulling zijn in het landschap van vele handhelds. Met name voldoende capaciteit en kwaliteit van de producten kan wel eens gamechanger worden als het prijskaartje niet te gek is.

nieuws: Evan Blass toont afbeeldingen van cloudgaminghandheld van Logitech me...

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Anoniem: 235883

BSTNjitRam schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:54:
Zijn de prijsranges in de startpost ook bepaalde spec ranges? Zo nee, is het dan niet handiger de apparaten te verdelen in kracht categorieën ipv prijsranges? Sowieso omdat prijzen op en neer gaan maar de kracht gelijk blijft.

Ik heb bv wel interesse in een handheld, maar ik kan nu niet zien welke geschikt is als ik bv SNES spellen zou willen spelen, of wlke handheld ik zou moeten kiezen als ik ook N64 zou willen kunnen spelen.
Daar heb ik een handig linkje voor! :D

https://docs.google.com/s...sEUzTNQzhoTYTU/edit#gid=0

edit: ik zie nu pas dat de url ook in de topicstart stond.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 235883 op 30-08-2022 10:39]

• BSTNjitRam
Anoniem: 235883 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Daar heb ik een handig linkje voor! :D

https://docs.google.com/s...sEUzTNQzhoTYTU/edit#gid=0

edit: ik zie nu pas dat de url ook in de topicstart stond.
Prachtige lijst _/-\o_

Ik zou die link dan ook vlak boven de lijst met handhelds zetten met als titel "Alle handhelds vergeleken op specs" of iets in die richting. Het linkje zoals die er nu staat onder handige links zou ik nooit op geklikt hebben aangezien het lijkt te verwijzen naar simpelweg weer een opsomming zoals die er nu iets lager ook al staat.

• Tux3.14
Miki schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:29:
Logitech lijkt de markt nu ook te gaan betreden met een eigen cloud handheld met o.a. Google play store en dus ook geschikt voor retro gaming.

Er is nog weinig bekend over de specs maar dit kan wel eens een mooie aanvulling zijn in het landschap van vele handhelds. Met name voldoende capaciteit en kwaliteit van de producten kan wel eens gamechanger worden als het prijskaartje niet te gek is.

nieuws: Evan Blass toont afbeeldingen van cloudgaminghandheld van Logitech me...
Ik ben benieuwd naar de specs. Bijvoorbeeld FullHD resolutie, type Wi-Fi en dergelijke.
Dat ie de Xbox button lay-out heeft is wel een plus. Een keer wat anders dan de Nintendo Switch layout.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 08:12

Retroid en AYN het zelfde bedrijf?

• Tux3.14
Dat is interessant. Maar echt heel uniek is dat ook weer niet. Veel fabrikanten in China hebben meerdere merknamen en weten dat goed geheim te houden.
Op de website van Retroid staat bij hun sales contact gegevens een adres in Frankrijk. Dat heeft Ayntec niet, althans niet dat ik kan vinden.
Dat er in een menu'tje op de Retroid de merknaam 'Odin' opduikt vind ik ook niet super bijzonder, wellicht hebben ze in de basis gewoon de Android versie van Odin gebruikt om het e.e.a. te testen en is dit onbewust blijven hangen oid. Dat gebeurd wel vaker in de software industrie.
Ik zou het wel positief vinden als ze onder hetzelfde moeder bedrijf vallen. Ik heb het gevoel dat Retroid veel georganiseerder/gezonder is dan Ayntec. Dat laatste is puur op gevoel en aannames trouwens.

• Tux3.14
ETA Prime heeft een video gepost over de aankomende Logitech Android handheld. Hierin staan vooral geruchten en leaks, wel interresant.

Specs (gerucht/leak). De SOC schijnt krachtig genoeg te zijn voor emulatie tot aan met de PSP. Daarboven zal het wel een uitdaging worden. Ik mag trouwens hopen dat het 1920x1080 is en niet 1080x1920. Alhoewel het dezelfde resolutie is, je wil niet dat je refresh op de 1920 lijn ligt, maar op de 1080 lijn.

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 12:35

koekiemonster

want a cookie

Dat is alles behalve indrukwekkend. Als bovenstaande waar is, dan zal deze handheld toch echt aan de onderkant van de markt moeten zitten qua prijs.

[webhero.nl]

• grolle
Nog een interessante RP3 review

• Miki
Zeker interessant, het punt wat hij aansnijdt over de volume schakelaar en de home knop had ik nog niet eerder opgemerkt in andere reviews.
Ik kijk zelf nog even de kat uit de boom en ben wel benieuwd naar de RP3 kloon van Anbernic, de RG505.

De eerste probleem gevalletjes met de RP3 duiken inmiddels ook die een ander licht laten schijnen op het bijzondere YouTube filmpje van Taki:
https://www.reddit.com/r/..._one_of_the_unlucky_ones/
YouTube: Regarding the Retroid Pocket 3 WHITE...

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Miki
En hier de review van Retro Game Corps

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-03 16:28
Deze heeft me na lang twijfelen dan toch overtuigd er één te bestellen. $18 voor shipping viel me ook reuze mee.

• grolle
@Valigarmanda Ben erg benieuwd naar hoe lang de levering duurt en hoeveel belasting er betaald moet worden. Maar ik vermoed dat je ons ongetwijfeld op de hoogte gaat houden

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:17
grolle schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:25:
@Valigarmanda Ben erg benieuwd naar hoe lang de levering duurt en hoeveel belasting er betaald moet worden. Maar ik vermoed dat je ons ongetwijfeld op de hoogte gaat houden
  • Retroid Pocket 3 - Carrying Case - $10.00
  • Retroid Pocket 3 - 16Bit / 3+32GB - $129.00
  • Shipping - $18.00
  • Taxes - $32.97
Total
$189.97 USD

Pre-ordered op 5 augustus. Vandaag ontvangen, tot nu toe geen mankementen kunnen ontdekken. Ben er nog mee aan het stoeien/testen.

[Voor 3% gewijzigd door Ingelogd op 03-09-2022 22:00]

• grolle
Ingelogd schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:49:
[...]
  • Retroid Pocket 3 - Carrying Case - $10.00
  • Retroid Pocket 3 - 16Bit / 3+32GB - $129.00
  • Shipping - $18.00
  • Taxes - $32.97
Total
$189.97 USD

Pre-ordered op 5 augustus. Vandaag ontvangen
Die kleine dingen tellen toch elke keer op, $60 extra. Wat zijn we eigenlijk verwend met prijzen waar alles al in zit. BTW is eigenlijk altijd Inc, en gratis verzending.

Ik doe de aanname dat het vanuit China verzonden wordt? Beetje verwarrend, op de site staat een Frans adres. En omdat je "Taxes - $32,97" zou het ook zomaar nog Amerikaanse belasting kunnen zijn.

• grolle
ETA had een video over een nieuwe emulator frontend:

https://play.google.com/s...om.magneticchen.daijishou

Werkt prima! Timing is ook erg goed, precies nu Launch box aankondigd om de prijzen te verhogen. Ik was van plan om daar een licentie voor aan te schaffen op zwarte vrijdag (dat is de enige dag dat ze korting hebben) maar nu ze de prijs verhogen is het misschien toch slimmer om nu te kopen.

• Tux3.14
grolle schreef op zondag 4 september 2022 @ 02:57:
[...]

Die kleine dingen tellen toch elke keer op, $60 extra. Wat zijn we eigenlijk verwend met prijzen waar alles al in zit. BTW is eigenlijk altijd Inc, en gratis verzending.

Ik doe de aanname dat het vanuit China verzonden wordt? Beetje verwarrend, op de site staat een Frans adres. En omdat je "Taxes - $32,97" zou het ook zomaar nog Amerikaanse belasting kunnen zijn.
Retroid verzend vanuit China :)

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Ik vind het wel duur. Voor die prijs heb je al een Nintendo Switch Lite. De RP3 is een leuke handheld om te zien. Helaas is frameskipping nog steeds nodig voor een aantal PSP games. Weinig nieuws op dit gebied.

Mijn advies is om de RP3 te laten liggen als je een RP2+ hebt. Ik ben de laatste tijd al iets minder actief omdat er veel vraag is naar handhelds. Hier spelen ze goed op in.

Tegenwoordig moet je al snel 150 euro aftikken voor een (soms verouderde) anbernic of Powkiddy handheld. Dit maakt het minder interessant.

• Ingelogd
grolle schreef op zondag 4 september 2022 @ 02:57:
[...]

Tot 150 euro is het vrij van invoerrechten en alleen btw betalen. Dat is die $32,97 belasting (21% op je totaal bedrag) die je betaald. Boven 150 euro ga je nog invoerrechten betalen.

Retroid shop werkt met IOSS (Import One Stop Shop), daarbij heb je geen inklaringskosten meer. Er wordt vooraf de btw in rekening gebracht ($32,97) en het pakket krijgt een IOSS nummer zodat ze kunnen zien dat de btw al betaald is. Ik dacht dat Aliexpress ook werkt met het IOSS systeem, al weet ik het niet zeker of alle verkopers dit aanbieden.

Door de haast van de verkoper wil weleens voorkomen dat je toch alles moet betalen omdat die vergeten is om een IOSS nummer te noteren en dan is het raadzaam om te proberen om alle inklaringskosten terug te krijgen van de verkoper.

• Tux3.14
Die kerel neemt wel echt de tijd voor zijn reviews. Anyway, mooie review. Wel grappig dat hij 1 van de weinige (enigste wellicht?) is die de positie van de start/select knop aankaart :) . Verder gewoon positief over het apparaat.
Ook in deze video - samen met andere video reviews, lijken de reviews totaal anders dan die van Taki Udon. Komt er op neer dat het gewoon een tof apparaat is, zeker voor het geld. Meer value voor dat geld krijg je waarschijnlijk niet onder de 130 euro/dollar.
Ook in de reacties onder sommige video's geven mensen aan of Taki zichzelf niet in de voeten heeft geschoten met zijn 'rant' video. Want de final producten lijken het goed te doen. Ja, je moet de software updaten als ie uit de doos komt, omdat ie anders out-of-the-box buggy werkt. Maar dat is voor mij totaal geen deal breaker imo bij dit soort devices, internet/netwerk heb je hiervoor toch nodig om alles uit de kast te halen. Ondanks dat je zelf de knopjes kunt vervangen, zijn de huidige knoppen af-fabriek al minimaal PS Vita kwaliteit als ik de reviews mag geloven. Dus dat lijkt ook niet zo'n issue te zijn.

Ik vind de kleur 'orange' (waar nog al wat meningen over verschillen of het geel of oranje is), wel echt een toffe kleur.

De 4,7" scherm lijkt trouwens identiek aan de iPhone 6(S)/7/8 schermen. In diverse reacties/video's gaf men ook aan dat de kans groot is dat het een oude rest partij is wat oorspronkelijk voor de productie van de iPhone bedoelt is. Want de scherm kwaliteit is briljant goed in de RP3. Als dat zo is zowel +1 voor Apple en Retroid. Minder e-waste en gewoon nuttig inzetten waar dat kan :)

• Miki
Tux3.14 schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:20:
[...]

Die kerel neemt wel echt de tijd voor zijn reviews. Anyway, mooie review. Wel grappig dat hij 1 van de weinige (enigste wellicht?) is die de positie van de start/select knop aankaart :) . Verder gewoon positief over het apparaat.
Ook in deze video - samen met andere video reviews, lijken de reviews totaal anders dan die van Taki Udon. Komt er op neer dat het gewoon een tof apparaat is, zeker voor het geld. Meer value voor dat geld krijg je waarschijnlijk niet onder de 130 euro/dollar.
Ook in de reacties onder sommige video's geven mensen aan of Taki zichzelf niet in de voeten heeft geschoten met zijn 'rant' video. Want de final producten lijken het goed te doen. Ja, je moet de software updaten als ie uit de doos komt, omdat ie anders out-of-the-box buggy werkt. Maar dat is voor mij totaal geen deal breaker imo bij dit soort devices, internet/netwerk heb je hiervoor toch nodig om alles uit de kast te halen. Ondanks dat je zelf de knopjes kunt vervangen, zijn de huidige knoppen af-fabriek al minimaal PS Vita kwaliteit als ik de reviews mag geloven. Dus dat lijkt ook niet zo'n issue te zijn.

Ik vind de kleur 'orange' (waar nog al wat meningen over verschillen of het geel of oranje is), wel echt een toffe kleur.

De 4,7" scherm lijkt trouwens identiek aan de iPhone 6(S)/7/8 schermen. In diverse reacties/video's gaf men ook aan dat de kans groot is dat het een oude rest partij is wat oorspronkelijk voor de productie van de iPhone bedoelt is. Want de scherm kwaliteit is briljant goed in de RP3. Als dat zo is zowel +1 voor Apple en Retroid. Minder e-waste en gewoon nuttig inzetten waar dat kan :)
Samen met Taki en Retrododo is deze YouTuber mijn favo content maker voor retro handhelds :)

Ik ben zelf ook geïnteresseerd in de oranje RP3 al wacht ik nog even totdat eerste batches zijn verkocht en de meeste kinderziektes eruit zijn, eind september lijkt me een prima moment om in te stappen. Incrementele updates en aanpassingen aan hardware is namelijk echt iets van deze markt. Daarnaast ben ik erg benieuwd of de RG505 van Anbernic nog een interessant alternatief gaat worden. Het is immers bijna een kloon van de RP3 en zal daar tegen afgezet gaan worden vermoed ik zo.

Btw. Niet om Taki te verdedigen maar zijn tot nu toe zijn er wel voorbeelden waardoor e.e.a. wel in een ander licht komt. De kleur wit die door Taki als gelig werd bestempeld klopt wel degelijk ook al heeft Retroid dat heel snel proberen te ontkrachten met eigen beelden zie:

En hier iemand die touchscreen problemen heeft: https://www.reddit.com/r/..._one_of_the_unlucky_ones/

Dus er is wel degelijk een kern van waarheid alleen ik vermoed dat de oplage van de problematische apparaten niet zo groot is en waarschijnlijk snel naar de achtergrond zullen verdwijnen. Met een maand of 2 zul je waarschijnlijk hier niets meer over horen.

• Tux3.14
Miki schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:45:
[...]

Samen met Taki en Retrododo is deze YouTuber mijn favo content maker voor retro handhelds :)

Ik ben zelf ook geïnteresseerd in de oranje RP3 al wacht ik nog even totdat eerste batches zijn verkocht en de meeste kinderziektes eruit zijn, eind september lijkt me een prima moment om in te stappen. Incrementele updates en aanpassingen aan hardware is namelijk echt iets van deze markt. Daarnaast ben ik erg benieuwd of de RG505 van Anbernic nog een interessant alternatief gaat worden. Het is immers bijna een kloon van de RP3 en zal daar tegen afgezet gaan worden vermoed ik zo.

Btw. Niet om Taki te verdedigen maar zijn tot nu toe zijn er wel voorbeelden waardoor e.e.a. wel in een ander licht komt. De kleur wit die door Taki als gelig werd bestempeld klopt wel degelijk ook al heeft Retroid dat heel snel proberen te ontkrachten met eigen beelden zie:
[YouTube: Regarding the Retroid Pocket 3 WHITE...]

En hier iemand die touchscreen problemen heeft: https://www.reddit.com/r/..._one_of_the_unlucky_ones/

Dus er is wel degelijk een kern van waarheid alleen ik vermoed dat de oplage van de problematische apparaten niet zo groot is en waarschijnlijk snel naar de achtergrond zullen verdwijnen. Met een maand of 2 zul je waarschijnlijk hier niets meer over horen.
True, iets als wits verkopen wat niet wit blijkt te zijn is natuurlijk wel slecht. Ik denk dat orange ook beter een andere naam had kunnen hebben, veel mensen vinden hem geel.

• Ingelogd
Tux3.14 schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:21:
[...]

True, iets als wits verkopen wat niet wit blijkt te zijn is natuurlijk wel slecht. Ik denk dat orange ook beter een andere naam had kunnen hebben, veel mensen vinden hem geel.
Het lijkt meer gebroken wit. Echt wit is die zeker niet als ik de video zo zie. Het ziet er ook egaal uit en niet vlekkerig, lijkt mij dat de kleur er al in zit bij het produceren.

Hij zit er behoorlijk mee in zijn maag, ik zou contact opnemen met Retroid. Misschien wordt het wel netjes opgelost.

• Ingelogd
Bij deze nog wat ervaringen van mij van de Retroid Pocket 3.

Alles werkt goed, je weet het maar nooit met de eerste batch.
Bediening van de knoppen en de analoge sticks reageren fijn, al vind ik de knoppen van de Anbernic RG351m beter/perfecter aanvoelen.
De positie van de select en start knop zit naar mijn mening op de verkeerde plek, ik wen er nu aan maar had liever een andere positie gezien. Is het een afknapper? Nee, maar is niet prefect en dat is jammer.
Ik ben geen fan van de volume knoppen, ik prefereer liever een scrollwieltje (persoonlijke mening). De positie aan de zijkant heb ik geen last van.

Al met al ben ik wel zeer tevreden, alles voelt degelijk aan, ligt lekker in de hand, werkt goed, krachtig genoeg tot N64 en Dreamcast.

• Tux3.14
Ingelogd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:42:
Bij deze nog wat ervaringen van mij van de Retroid Pocket 3.

Alles werkt goed, je weet het maar nooit met de eerste batch.
Bediening van de knoppen en de analoge sticks reageren fijn, al vind ik de knoppen van de Anbernic RG351m beter/perfecter aanvoelen.
De positie van de select en start knop zit naar mijn mening op de verkeerde plek, ik wen er nu aan maar had liever een andere positie gezien. Is het een afknapper? Nee, maar is niet prefect en dat is jammer.
Ik ben geen fan van de volume knoppen, ik prefereer liever een scrollwieltje (persoonlijke mening). De positie aan de zijkant heb ik geen last van.

Al met al ben ik wel zeer tevreden, alles voelt degelijk aan, ligt lekker in de hand, werkt goed, krachtig genoeg tot N64 en Dreamcast.
Heb je ook Gamecube kunnen proberen? Dat draaide wel goed op de RP2+!

• Ingelogd
Tux3.14 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:36:
[...]

Heb je ook Gamecube kunnen proberen? Dat draaide wel goed op de RP2+!
Ja, ik heb even wat Pikmin gespeeld, dat ging verrassend goed. Daarna Wave Race Blue Storm met een hoop problemen, nog geprobeerd wat te tweaken zonder succes.

Verwacht er niet teveel van in een prestatie voordeel met de RP2+, het zal maar minimale zijn door android 11 (of helemaal niet) . Geen idee of de 1 extra GB ram iets uitmaakt.

• Valigarmanda
grolle schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:25:
Update; ik had op 3 september besteld en gisteren is mijn 3gb black verzonden. Het delivery dashboard op de site van Retroid is dus goed bij. Nu afwachten hoe lang 4PX erover doet....

• Tux3.14
Voor de Odin bestellers/bezitters hier;
Ik zie op de Shipping Dashboard pagina van Ayntec staan dat vandaag de 'White EU 6 - 128GB' de deur uit is gegaan.
Lite (6+128GB, EU standard) White — 3pcs (232xx - 235xx)

Ik heb een nummer met 234xx. In theorie moet ik er dus bijzitten, maar heb geen mail oid gehad. Hebben anderen dat wel gehad? Of kwam deze veel later?

• grolle
Tux3.14 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:36:
Voor de Odin bestellers/bezitters hier;
Ik zie op de Shipping Dashboard pagina van Ayntec staan dat vandaag de 'White EU 6 - 128GB' de deur uit is gegaan.
Lite (6+128GB, EU standard) White — 3pcs (232xx - 235xx)

Ik heb een nummer met 234xx. In theorie moet ik er dus bijzitten, maar heb geen mail oid gehad. Hebben anderen dat wel gehad? Of kwam deze veel later?
Had ik ook, denk dat het shipping dashboard "per ongeluk" wat optimistisch is. Een dag of 4 later stond mijn nummer er voor een 2e keer op. Kreeg ik in een uur tijd een aantal mailtjes en een track and trace code. 3 dagen daarna al geleverd

• Tux3.14
grolle schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:47:
[...]

Had ik ook, denk dat het shipping dashboard "per ongeluk" wat optimistisch is. Een dag of 4 later stond mijn nummer er voor een 2e keer op. Kreeg ik in een uur tijd een aantal mailtjes en een track and trace code. 3 dagen daarna al geleverd
Thanks! :) Afwachten dus.

• vidrasp
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-03 17:26
vidrasp schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 02:15:
Ik heb een Powkiddy RGB10 Max kunnen aanschaffen. Na het flashen lopen EmuELEC, Retro OZ en LineageOS vast bij de eerste boot vanaf microSD. Meerdere kaartjes geprobeerd. Batocera loopt echter wel soepel.

Is het mogelijk de uboot kernel van dit apparaat te flashen, zou dat eventueel helpen?
Het booten bleef hangen doordat de rechter joystick defect was.
Oplossing: vervangen met een Nintendo Switch joystick.

• Tux3.14
grolle schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:47:
[...]

Heb d'r maar een mail heen gestuurd. Op discord zij men 'wacht even 1 a 2 dagen, anders mailen'. Maar na een week verder nog niks te horen gekregen.
Het is even afwachten, hopelijk snel reactie. Mijn ervaring is dat ze helaas niet altijd op mail reageren.

• Valigarmanda
Voor degenen die een Retroid Pocket 3 overwegen; de mijne is besteld op 3 september en kwam donderdag aan. Uiteindelijk heeft het ~2 weken geduurd voordat hij verzonden werd (3GB Black) en is hij met regulier 4PX een week onderweg geweest. Kwam via PostNL, het was niet nodig invoerrechten te betalen o.i.d. Apparaatje bevalt tot nu toe goed :)

• Tux3.14
Tux3.14 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:50:
[...]

Heb d'r maar een mail heen gestuurd. Op discord zij men 'wacht even 1 a 2 dagen, anders mailen'. Maar na een week verder nog niks te horen gekregen.
Het is even afwachten, hopelijk snel reactie. Mijn ervaring is dat ze helaas niet altijd op mail reageren.
En geen reactie, ook niet na 2 reminders :( Op hun discord kanaal is het ook angstig stil.
Tevens ook geen shipping updates deze week :/

Iemand hier nog meer met een order van Odin / Ayntec waar hij/zij op zit te wachten?

Even wat anders; hebben Odin Lite gebruikers hier ook last van dode pixels? Op het Discord kanaal zijn er best wel wat klachten die nu binnen komen. En Ayntec vind dat maar acceptabel 8)7

• Tux3.14
Update: Ik heb zojuist een mail gehad van Ayntec waar ze mij wisten te vertellen geen onderdelen meer te hebben voor de Odin Lite. Met de vraag of ik de order ook maar wil cancelen, gelijk maar gedaan.
Zucht :(

• Miki
Tux3.14 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:16:
Update: Ik heb zojuist een mail gehad van Ayntec waar ze mij wisten te vertellen geen onderdelen meer te hebben voor de Odin Lite. Met de vraag of ik de order ook maar wil cancelen, gelijk maar gedaan.
Wat een ontzettende domper zeg :/

Gelukkig is de markt voor handhelds vol in ontwikkeling nu het erop lijkt dat de nu ook grotere marktspelers zich roeren in cloudgaming en allerlei handhelds aankondigen.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Dat is toch bizar; ding is net uit.
Met een dergelijk bedrijf zou ik dan geen handel mee willen drijven. Jammer, hun producten leken echt een verbreding van de markt die vast bleef zitten in de RG351-reeks.. uh de Rockchip RK3326

[webhero.nl]

• Tux3.14
koekiemonster schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:31:
[...]

Dat is toch bizar; ding is net uit.
Met een dergelijk bedrijf zou ik dan geen handel mee willen drijven. Jammer, hun producten leken echt een verbreding van de markt die vast bleef zitten in de RG351-reeks.. uh de Rockchip RK3326
Het is inderdaad bizar. En het lijkt wel alsof dit het eerste transparante bericht er over is.
Deze week ook maar 3 lites de deur uit gegaan, daar zal het voorlopig dan wel bij blijven.

Als ze goed beschikbaar zijn en Ayntec hun supply chain op orde heeft zal ik hem misschien alsnog wel bestellen. Met 'maar' 25K aan orders over hun gehele line-up, de hoeveelheid wat ze produceren en dergelijke is niet gezond. Dus mijn geld is gelukkig retour, dus een eventuele faillissement ben ik niet bang voor. Al gun ik ze dat niet. Maar je ziet (mede door hun transparantie) dat er nog een hele hoop te verbeteren valt daar, willen ze op de lange termijn een gezond bedrijf zijn.

• grolle
Pfffff dat is k#t voor jou en vele anderen. En voor mij ook een dubbele domper, want ik was voornemens om met de refund van Stadia nog een 2e Lite te kopen

• Tux3.14
grolle schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:54:
[...]

Pfffff dat is k#t voor jou en vele anderen. En voor mij ook een dubbele domper, want ik was voornemens om met de refund van Stadia nog een 2e Lite te kopen
Het is inderdaad nog al een domper. Ik wacht het af, hopelijk wel ooit 'goed' bestelbaar/leverbaar.
Maar ze zijn wel erg goed met het managen van verwachtingen bij Ayntec /sarcasm :/ . Zojuist dit in mijn mailbox gekregen vanuit hun wekelijkse Indiegogo newsletter:
We have less than 2K orders to fulfill after the holiday, and since the new batch of screen and super dock will be ready on 10.7 so we are able to start shipping all perks from 10.10. Thanks for your last patience and we will enter retail phase in October.
:|

Ik vind het zo jammer en baal er best wel van. Zucht.

• grolle
Het vreemde is dat je op de indiegogo pagina nog steeds een Lite kan bestellen

• mharnk.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:48
Ik had ook een Lite besteld (ergens in april) maar nog geen bericht van Ayn gezien. Ik had wel $25 bijbetaald voor de 6GB Lite versie. Ik wacht het rustig af, maar het is wel balen dat ze zo veel moeite hebben met leveren ;(

http://mharnk.nl

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik moet zeggen dat er een hoop negatieve berichten over de RG552 zijn, maar ik heb helemaal een tegenovergestelde ervaring. Wat een fantastisch device. De laatste JelOS update zorgt ook voor touchinput voor scumvmm en nintendo DS. En dat scherm….. amazing!

[webhero.nl]

• Tux3.14
grolle schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:15:
Het vreemde is dat je op de indiegogo pagina nog steeds een Lite kan bestellen
In het update bericht van gisteren gaven ze aan vanaf 10 oktober weer te kunnen produceren. In mijn mail gaven ze aan geen Odin Lite voorraad te hebben.
Volgens mij weten ze het daar zelf ook niet meer :F

• grolle
@Tux3.14 sinds de mijne is geleverd lees ik niet meer elk bericht. Maar na jou post hier heb ik even de updates door genomen, en daar wordt niet gezegd over stoppen met de Lite. Wel met stoppen op indiegogo.

Even checken of ze de Lite aanbieden via de normale site. Want ik moet eerst wachten op de refund van Google.

• BSTNjitRam
Welke handheld zou aangeraden worden voor iemand die voornamelijk GB/NES/SNES spellen wil spelen, rekening houdend met beschikbaarheid en prijs? Gebruiksvriendelijkheid qua spellen er op zetten is een pre zodat ze dat gewoon zelf kunnen doen.

Ik heb de sheet bekeken en bijna alles kan wel de set aan systemen aan op A niveau, dus dan vervalt het al snel in gebruiksvriendelijkheid en beschikbaarheid waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken. Meer systemen ondersteunen kan altijd natuurlijk, maar er zal geen interesse zijn om bij te betalen voor bv Switch ondersteunign oid.

• Tux3.14
BSTNjitRam schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:14:
Welke handheld zou aangeraden worden voor iemand die voornamelijk GB/NES/SNES spellen wil spelen, rekening houdend met beschikbaarheid en prijs? Gebruiksvriendelijkheid qua spellen er op zetten is een pre zodat ze dat gewoon zelf kunnen doen.

Ik heb de sheet bekeken en bijna alles kan wel de set aan systemen aan op A niveau, dus dan vervalt het al snel in gebruiksvriendelijkheid en beschikbaarheid waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken. Meer systemen ondersteunen kan altijd natuurlijk, maar er zal geen interesse zijn om bij te betalen voor bv Switch ondersteunign oid.
Dan zou ik voor een Retroid Handheld gaan :)

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Mijn advies zou een Anbernic zijn. RG351MP bijvoorbeeld met goed passende beeldverhouding en nog belangrijker: goede, fantastische knoppen. En geloof me. Goede knoppen maken verschil.

[webhero.nl]

• TumTum
Ik zou ook voor een anbernic gaan ivm input lag. Maakt ook nog een verschil.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

TumTum schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:53:
Ik zou ook voor een anbernic gaan ivm input lag. Maakt ook nog een verschil.
Inderdaad, dankzij Linux. Ook de frontendkeuzes zoals JelOS, Emberelec en ArkOS zijn snel, helder , overcompleet en zien er fantastisch uit.

Android zou mijn laatste keuze zijn om veel redenen.

[webhero.nl]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Valigarmanda schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:43:
[...]

Deze heeft me na lang twijfelen dan toch overtuigd er één te bestellen. $18 voor shipping viel me ook reuze mee.
Ik vroeg mij af, heb je deze al binnen? En bevalt die?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Valigarmanda
Erhnam schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:07:
[...]

Ik vroeg mij af, heb je deze al binnen? En bevalt die?
Jazeker, na een week of 3. Het bevalt me goed, het apparaat is wat kleiner dan ik verwacht had. Voor de draagbaarheid mooi, maar het is daarmee wel echt een ding voor onderweg ipv thuis op de bank vind ik.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:18

Volgens mij zijn de Anbernic en Retroid Pocket die hier genoemd worden flinke overkill. Mooie apparaten, maar niet nodig voor GB, NES en SNES. Bovendien is de RP wat bewerkelijk om hem lekker werkend te krijgen. Met Anbernic heb ik geen ervaring.

Persoonlijk kan ik de Miyoo Mini van harte aanbevelen. De prijs ligt een stukje lager, hij pas perfect in je zak en kan dus overal mee naar toe en Onion OS is redelijk fool proof out of the box.

Edit: ik zie dat de Miyoo Mini momenteel wat minder goed leverbaar is, dus dat drijft de prijs behoorlijk op...

[Voor 4% gewijzigd door KlaasjeNL op 12-10-2022 19:24]

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

De mini is alleraardigst, maar ik heb bewust deze en de RG280V niet aangeraden omdat je echt wel moet kunnen omgaan met het compacte aspect van de Mini en Rg280V. Beide magistrale devices als je het kunt handelen.

Maar good choice als je van compact houdt! 👍

[webhero.nl]

• TumTum
SNES is niet heel licht en sommige handhelds hebben frameskip en drops tijdens het spelen. Niet alle Anbernic handhelds zijn geschikt voor SNES. De 280V is een prima optie.

• Miki
Ik heb zelf een Miyoo Mini en die is voor korte spelsessies heel prettig maar vanwege de compacte vormgeving niet geschikt voor lange spelsessies. Kramp krijgen is niet zo moeilijk bij dit verder fantastische apparaatje.
Ik zou dan eerder kiezen voor een Anbernic RG351MP, RG353P of RG353V/RG353VS afhankelijk van de persoonlijke voorkeur. Daarnaast zou ik op basis van de prijs ook de Retroid Pocket 3 ook overwegen.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:18
Miki schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:20:
Ik heb zelf een Miyoo Mini en die is voor korte spelsessies heel prettig maar vanwege de compacte vormgeving niet geschikt voor lange spelsessies. Kramp krijgen is niet zo moeilijk bij dit verder fantastische apparaatje.
Ik zou dan eerder kiezen voor een Anbernic RG351MP, RG353P of RG353V/RG353VS afhankelijk van de persoonlijke voorkeur. Daarnaast zou ik op basis van de prijs ook de Retroid Pocket 3 ook overwegen.
Die verkrampte handen vind ik persoonlijk wat overdreven. Ik kan prima een uur zonder kramp spelen. Bovendien is de Mini niet veel smaller dan een telefoon en daar kunnen we ook uren per dag surfend op doorbrengen. 😉 Qua ergonomie zijn de andere handhelds inderdaad prettiger, maar ik vind het jammer dat de Mini vaak op voorhand al wordt afgeschreven omdat hij tot verkrampte handen zou leiden.

• Miki
KlaasjeNL schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:35:
[...]

Die verkrampte handen vind ik persoonlijk wat overdreven. Ik kan prima een uur zonder kramp spelen. Bovendien is de Mini niet veel smaller dan een telefoon en daar kunnen we ook uren per dag surfend op doorbrengen. 😉 Qua ergonomie zijn de andere handhelds inderdaad prettiger, maar ik vind het jammer dat de Mini vaak op voorhand al wordt afgeschreven omdat hij tot verkrampte handen zou leiden.
Ik spreek uit persoonlijke ervaring, ik heb een Miyoo Mini ;)

Dat betekent dat wat voor mij geldt niet voor jou van toepassing kan zijn en andersom. Desalniettemin raad ik iedereen aan die langere speel sessies wil houden om geen Mini te kiezen, er zijn betere alternatieven daarvoor. Wil je iets voor onderweg bijvoorbeeld woon-werk/ schoolverkeer of speel je in korte stints dan is de Miyoo uitermate geschikt. Compact en met beide CFW’s (Onion Os of Mini UI) uitermate geschikt om games snel af te sluiten en weer op te pakken waar je gebleven was.

Miki schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:20:
wel effe rekening houden dat de prijs van de retroid pocket 3 eerder rond de 175-180 is voor je het ding in je handen hebt.

• Tux3.14
Anoniem: 235883 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

wel effe rekening houden dat de prijs van de retroid pocket 3 eerder rond de 175-180 is voor je het ding in je handen hebt.
170 euro zeker. Voor de gein is "Netherlands'' ingevuld bij adres gegevens. Maar toen ging het bedrag wel omhoog, en dan zit de euro/dollar koers ook niet echt mee.

Tux3.14 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

170 euro zeker. Voor de gein is "Netherlands'' ingevuld bij adres gegevens. Maar toen ging het bedrag wel omhoog, en dan zit de euro/dollar koers ook niet echt mee.

Ik kan dan ook nog geen 4px verzending kiezen omdat dit niet kan op mijn locatie dus eigenlijk kom ik dan op 202 usd. Wat neer komt op 205 euro.

Wat doe jij anders? :9

• Tux3.14
Anoniem: 235883 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:32:
[...]

[Afbeelding]

Ik kan dan ook nog geen 4px verzending kiezen omdat dit niet kan op mijn locatie dus eigenlijk kom ik dan op 202 usd. Wat neer komt op 205 euro.

Wat doe jij anders? :9
Oh, vergeten te melden; maar een week of 2 geleden deed ik dat. Toen ik mijn Odin order had geannuleerd was ik toch even nieuwsgierig wat een Retroid Pocket 3 kost.
Wel jammer, want 130 euro is een zeer nette prijs. Maar over de 200 dan weer niet. :(

Tux3.14 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:38:
[...]

Oh, vergeten te melden; maar een week of 2 geleden deed ik dat. Toen ik mijn Odin order had geannuleerd was ik toch even nieuwsgierig wat een Retroid Pocket 3 kost.
Wel jammer, want 130 euro is een zeer nette prijs. Maar over de 200 dan weer niet. :(
Een paar weken geleden kwam ik met dezelfde info als in mijn screenshot op hetzelfde bedrag uit in USD. Alleen was de EUR prijs toen minder meh :9

Al een andere device in het vizier ter vervanging van de Odin?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 11:27
https://www.goretroid.com...-1?variant=43622670729440

Helaas net de afspraak met mezelf gemaakt dat ik iets minder geld zou uitgeven aan games en zooi maar dit kost toch wel moeite om niet (shut up and take my money) de bestellink te volgen :-)

• grolle
nadd schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:25:
https://www.goretroid.com...-1?variant=43622670729440

Helaas net de afspraak met mezelf gemaakt dat ik iets minder geld zou uitgeven aan games en zooi maar dit kost toch wel moeite om niet (shut up and take my money) de bestellink te volgen :-)
Inc de verwachte belasting 180 dollar, en dan daar nog weer iets van 30 aan verzending boven op.

Het is wel een hele verbetering ten opzichte van de normale 3

• Tux3.14
grolle schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:38:
[...]

Inc de verwachte belasting 180 dollar, en dan daar nog weer iets van 30 aan verzending boven op.

Het is wel een hele verbetering ten opzichte van de normale 3
Wat dan ook wel weer 200 euro maakt... de Euro Dollar koers is voor ons niet gunstig meer :'(
Vind het dat zelf niet waard imo. Maar wel een hele verbetering van de normale 3 idd.
Het is wel een trend wat je ziet bij Retroid. De 'plus' modellen zijn eigenlijk zoals ze oorspronkelijk hadden moeten zijn. Dat zag je ook bij de Retroid Pocket 2 Plus, die had zijn puntjes wel op de i door de net wat betere hardware.

• Tux3.14
Heeft iemand al ervaringen hier met de Logitech G Cloud? Her en der al wat (positieve) reviews gezien. Alleen de meeste Youtubers vinden de prijs (349 dollar) wel een ding.
Hij lijkt praktisch nergens verkrijgbaar te zijn :/

• Sjuul100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-02 15:00
koekiemonster schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:35:
Ik moet zeggen dat er een hoop negatieve berichten over de RG552 zijn, maar ik heb helemaal een tegenovergestelde ervaring. Wat een fantastisch device. De laatste JelOS update zorgt ook voor touchinput voor scumvmm en nintendo DS. En dat scherm….. amazing!
De 552 is een fantastische handheld.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Naast de RG552 heb ik nu ook een RG353M. Wat een bouwkwaliteit. Fijn dat er nu ook Bluetooth beschikbaar is, wifi en Dreamcast nu soepel loopt. Het device is ook muisstil en megastabiel. Erg tevreden mee.

[webhero.nl]

• Sjuul100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-02 15:00
koekiemonster schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:48:
Naast de RG552 heb ik nu ook een RG353M. Wat een bouwkwaliteit. Fijn dat er nu ook Bluetooth beschikbaar is, wifi en Dreamcast nu soepel loopt. Het device is ook muisstil en megastabiel. Erg tevreden mee.
De mijne is ook onderweg. Het is waar dat de 552 warm wordt en de batterij niet heel lang mee gaat (toch bijna 4 uur) maar die 552 is zo prachtig, dat scherm is ongekend. De 5:3 verhouding maakt hem heel geschikt voor retrogames tot en met 32 bit.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:35
Ik had een PowKiddy RGB10Max2, die heb ik verkocht omdat ik de kwaliteit niet helemaal je-van-het vond. Ik heb lang getwijfeld om de Anbernic 552 te halen, maar uiteindelijk besloten om de PS Vita (2000-serie) te halen. Die is iets minder krachtig maar heel eerlijk, de potentiele game library is groot genoeg om daar de komende tijd zoet mee te zijn. En het premium gevoel dat je met dat apparaat in je handen ervaart doet voor mij érg veel. En dat voor €110 inclusief noodzakelijk SD2Vita kaartje

[Voor 6% gewijzigd door lolgast op 21-11-2022 13:52]

Ik heb mijn Retroid Pocket 2+ er maar uit gedaan. Vind het allemaal niet zo tof hoe snel het gaat bij ze en met geen vooruitzicht op nieuwe updates/patches op een device van nog geen jaar oud.

Wellicht dat ik binnenkort maar eens naar de RG505 van Anbernic ga kijken of blijf wachten op de KT R1C. Of... Toch maar een Steamdeck. :>

Tot die tijd blijf ik mij wel amuseren met de vita en switch.

@lolgast ODIN SPHERE is een aanrader voor de Vita!

• TumTum
Anoniem: 235883 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:43:
Ik heb mijn Retroid Pocket 2+ er maar uit gedaan. Vind het allemaal niet zo tof hoe snel het gaat bij ze en met geen vooruitzicht op nieuwe updates/patches op een device van nog geen jaar oud.

Wellicht dat ik binnenkort maar eens naar de RG505 van Anbernic ga kijken of blijf wachten op de KT R1C. Of... Toch maar een Steamdeck. :>

Tot die tijd blijf ik mij wel amuseren met de vita en switch.

@lolgast ODIN SPHERE is een aanrader voor de Vita!
De updates moeten allemaal komen van de community. Anbernic maakt hier ook gebruik van.

Steam deck is zeker een aanrader. Geweldige support, garantie en veel updates. Ik heb zelf veel handhelds uit China. Leuk om mee te spelen. Maar uiteindelijk is de Steam deck wel de beste optie voor thuis.

• Tux3.14
Ik vind zelf het nadeel van de SteamDeck toch wel de resolutie (1280x800). Als er ooit een update komt naar Full HD zou ik het overwegen.

Valt mij trouwens op dat de Logitech G Cloud nog nergens te verkrijgen is :/

TumTum schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:02:
[...]

De updates moeten allemaal komen van de community. Anbernic maakt hier ook gebruik van.

Steam deck is zeker een aanrader. Geweldige support, garantie en veel updates. Ik heb zelf veel handhelds uit China. Leuk om mee te spelen. Maar uiteindelijk is de Steam deck wel de beste optie voor thuis.
Retroid had zelf aangegeven dat de android update ook naar de 2+ zou komen en pas geleden dat de update ernaar klaar heeft gestaan. Dit komt van Retroid staff op discord zelf. (David ofzo?)

Ik weet dat Turtle ook bezig is met de Lineage rom voor de 2+, maar die zat ook op de update te wachten om daar verder mee te gaan.

Ik had dit geen probleem gevonden als er niks over een update toegezegd was. :9

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 235883 op 23-11-2022 15:13]

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-03 15:00
Tux3.14 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:31:
[...]

Wat dan ook wel weer 200 euro maakt... de Euro Dollar koers is voor ons niet gunstig meer :'(
Vind het dat zelf niet waard imo. Maar wel een hele verbetering van de normale 3 idd.
Het is wel een trend wat je ziet bij Retroid. De 'plus' modellen zijn eigenlijk zoals ze oorspronkelijk hadden moeten zijn. Dat zag je ook bij de Retroid Pocket 2 Plus, die had zijn puntjes wel op de i door de net wat betere hardware.
Wil deze heel graag bestellen voor naast mijn Miyoo Mini, maar geen zin om zoveel belasting te betalen en dan waarschijnlijk ook nog eens invoerheffingen aftikken (boven 150 euro inclusief belasting).

Ik haal hem wel als ik weer eens in de VS ben.

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03 14:20
Ik krijg deze week de AYN Odin binnen (overgenomen van iemand). Alles is nog origineel en ik vraag me af welke joysticks ik heb beste kan gebruiken om de originele te vervangen als ze niet bevallen.

Ik heb gelezen dat de Switch versie goed is en ik heb gezien dat iemand de tops van PS Vita joysticks daar vervolgens op heeft gelijmd om wat meer hoogte te krijgen.

Iemand hier ervaring hiermee en heeft diegene tips?

• TumTum
Wusser schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:40:
Ik krijg deze week de AYN Odin binnen (overgenomen van iemand). Alles is nog origineel en ik vraag me af welke joysticks ik heb beste kan gebruiken om de originele te vervangen als ze niet bevallen.

Ik heb gelezen dat de Switch versie goed is en ik heb gezien dat iemand de tops van PS Vita joysticks daar vervolgens op heeft gelijmd om wat meer hoogte te krijgen.

Ik zou het eerst eens proberen en dan kijken naar alternatieven als het niet bevalt. Niet veel mensen hebben een Odin en de joysticks zijn acceptabel. Het is ook een kwestie van even wennen.

• dcell
  • Nu online
Wusser schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:40:

De Switch joysticks krijgen toch drift na een bepaalde periode ? Gulikit hall joysticks schijnen dan een goede vervanging te zijn.

• Walkman
  • Niet online
Nadat er geen Miyoo Mini's via de officiele site te krijgen waren de afgelopen tijd besloten om een Anbernic 35xx aan te schaffen, waar ik zeker geen spijt van heb. Hij is iets groter in vergelijking met de Mini als ik naar diverse video's kijk, maar zou eigenlijk niet kleiner willen. De 35xx is nog net comfortabel, kleiner zou ik denk ik sneller last krijgen van m'n handen. Verder speelt alles tot nu toe t/m PS1 prima. Speel met veel plezier weer 1 van m'n favoriete PS1 games.

Zag wel dat er een iets grotere versie van de Miyoo Mini aan lijkt te komen, maar als je op zoek bent naar iets wat goed beschikbaar is, is de 35xx een aanarader (en er is ook een alternatief OS voor beschikbaar)

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik heb nu de RG353M maanden in bezit en nog dagelijks geniet ik van deze vlotte handheld met een goede batterij en degelijke WIFI/Bluetooth. Echt een aanrader geworden. Mijn RG552 wordt daardoor niet meer gebruikt, hoewel daar het scherm echt mijlen beter is. Batterijduur is dan toch echt wel van belang. Die is helaas bij de RG552 belabberd.

Ik gebruik overigens ArkOS als frontend. Die voldoet prima. Twee nadelen:
1. Het is niet direct duidelijk in de main interface welke games retroachievements ondersteunen
2. Je kunt slecht zien welke savestates er zijn aangemaakt voor jouw games en met welke timestamp. Zeker lastig als je games pas na een paar weken weer oppakt en je meerdere savestates hanteert voor points of no return of voor gave bazen etc.

AmberElec is in de maak voor de RG353-series dus het is even wachten daarop om bovenstaande problemen opgelost te zien.

[webhero.nl]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
Misschien is het vast al ergens genoemd in dit topic, maar ik heb lang niet alles gelezen. Wat is nu echt een leuke handheld?

Als kind zijn had ik vaak een gameboy mee of zo'n goedkoop ding met honderden games erop als pacman of tetris en allerlei van dat soort games.

Wat voor devices hebben we in deze tijd, zijn ze er nog of soortgelijke? Ik las iets over de retro pocket 3, maar die schijnt niet met games geleverd te worden.
Bij de action schijn je ze ook te hebben, zo'n gameboy achtig iets, maar die reviews zijn niet zo lovend.

Ben wel eens benieuwd, niet zozeer op zoek. maar misschien keer leuk voor op vakantie of als je je wat verbeeld dat je even snel je ding kan pakken en een spelletje kan ipv op je mobiel.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:35
Ik zweer bij mijn PS Vita. Op zichzelfstaand al een prima device, maar als hij gehacked is (en dat is tegenwoorden écht een peulenschil) super veelzijdig. Enige wat hij in mijn ogen mist is klikbare thumbsticks, maar er zijn zoveel games te spelen dat daar prima omheen te werken is.

G.Scholtens schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:40:
Misschien is het vast al ergens genoemd in dit topic, maar ik heb lang niet alles gelezen. Wat is nu echt een leuke handheld?

Als kind zijn had ik vaak een gameboy mee of zo'n goedkoop ding met honderden games erop als pacman of tetris en allerlei van dat soort games.

Wat voor devices hebben we in deze tijd, zijn ze er nog of soortgelijke? Ik las iets over de retro pocket 3, maar die schijnt niet met games geleverd te worden.
Bij de action schijn je ze ook te hebben, zo'n gameboy achtig iets, maar die reviews zijn niet zo lovend.

Ben wel eens benieuwd, niet zozeer op zoek. maar misschien keer leuk voor op vakantie of als je je wat verbeeld dat je even snel je ding kan pakken en een spelletje kan ipv op je mobiel.
"Meegeleverde" games is gewoon piracy en vaak zijn de bijgeleverde illegale roms ook nog eens vaak van hele (loop hele 100x) slechte dumps en met foutieve namen. Dus wees juist blij dat de 'Retro Pocket 3' ze niet meeleverd.

Wat voor jou geschikt is, ga naar youtube en google en kijk wat reviews. Maak een wensen en eisen lijstje. Er zijn er teveel van in de prijs range van zeer goedkoop tot zeer duur.

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 07:52
G.Scholtens schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:40:
Goed startpunt is kijken welke consoles je vooral wil spelen en hoe groot de handheld mag zijn voor je. Dit zal al heel wat handhelds elimineren. En volgende stap kan zijn in welke form factor je wil. Bvb als je iets als originele gameboy wil is er tegenwoordig de miyoo mini (plus) en anbernic rg35xx.

Goede YouTube kanalen met uitgebreide reviews zijn Retrogamecorps, Taki Udon, ETA prime en retro dodo (deze laatste heeft ook geschreven reviews).

Op die manier zul je er wel aan uit geraken.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
Formaat, beetje qua switch denk ik. Niet het oude gameboy formaat of in die trent.
Ja geen idee welk platform, niet over nagedacht nog. Had gehoopt dat er kant en klare systemen waren.

Ik hoef in ieder geval geen playstation games etc te spelen.
Wou juist de simpele games als pacman, tetris maar dan wel wat nieuwere varianten zag maar

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 07:52
Welke platformen je wilt spelen is vooral bepalend hoe krachtig de console moet zijn. De meeste handhelds kunnen tegenwoordig alles tem 16-bit (megadrive - SNES) zonder problemen spelen (behalve bepaalde superfx games op SNES zoals starfox). In jouw geval hoef je dan niet per se een handheld van caliber retroid te kopen. Zoals eerder aangehaald: je hebt wel handhelds die kant- en klaar komen met roms, maar meestal zijn dit slechte hacks en is de standaard firmware niet optimaal. Verwacht dus sowieso wat dat je tijd zult moeten investeren (maar check de site & youtube kanaal van retrogamecorps, hij legt alles haarfijn uit)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:40
Zit de laatste dagen met een schuin oog naar deze devices te kijken; ik heb een paar jaar terug een B&O CRT gekocht om via mijn Wii oudere games te spelen, maar het is gewoon niet practisch omdat ik het ding alleen op zolder kan gebruiken. Met kleine kinderen in huis heb ik gewoon te weinig tijd om daar regelmatig te zitten. Ik vond het ook allemaal niet echt lekker werken met RetroArch, button mapping werkte gewoon niet goed.

Een device als degenen die hier langskomen is dan toch een betere oplossing. Ik merk echter ook dat ik weinig interesse meer heb voor het echte oude spul als NES en SNES games, mijn eigen consolegaming periode begon pas met de PSX. Dus die wil ik eigenlijk wel kunnen emuleren.

Ik zat echter even naar de prijzen te kijken en dan is het nog niet zo helder waar je voor moet gaan. Ik zie de RG353M met erg goede press langskomen maar die zit over de 200 euro, en voor dat geld heb je ook een RG505 of een RP3+ die toch sneller lijken en zelfs PS2 support hebben. Ik hoor verschillende dingen echter over hoe werkbaar dat is. Doorsparen kan richting een Odin maar die is binnenkort alweer old news zie ik.

Misschien nog even de kat uit de boom kijken ;)

Edit: en de community's got me covered :P https://docs.google.com/s...a5-LDc/edit#gid=580546752

[Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-01-2023 20:36]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee