Het grote open-source handheld topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:39
1nsane schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:53:
Nou, als het goed is, ga ik een eigen handheld maken :-)

Niet helemaal vanaf scratch maar, ik had mezelf beloofd dat als de Lego Game Boy onder de 50,- zou duiken, ik hem zou kopen en zo geschiedde, uiteraard ook door mee te doen aan de kickstarter voor de BrickBoy :) waarmee de game boy omgebouwd kan worden naar een écht werkend exemplaar. Ik ben voor die van 139,- gegaan (gamers edition).

Shipping zal pas in maart zijn maar ik kan nu al niet wachten :D
Gaat dus om deze kit: https://www.kickstarter.c...-lego-game-boy-come-alive

Adjust non olet, plerumque...

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 21:43

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, mijn plezier met de Anbernic RG35xx is zo goed als weg :(

Ik krijg vaak geheel random dat ineens alle consoles (en dus games) weg zijn. GarlicOS werkt nog gewoon. Paar keer restarten, en beide SD kaartjes nog maar eens in de kaartlezer gedaan in de PC. En af en toe doet ie het weer, en dan ook weer niet.

En voordat jullie het vragen/zeggen: nee, ik heb 0,0 veranderd. Ik heb de dual-card setup guide gevolgd via YouTube en retrogamecorps, GarlicOS op de eerste kaart geflashed met Balena, en de 2e kaart met guiformat in FAT32 geformatteerd en daar alle BIOS en ROMS erop gezet. Zelf nog wat geklooid met Skraper om mooie library te maken en het werkte altijd als een tiet....Tot op een maand geleden....

Ik ben vandaag vanaf het middaguur tot nu bezig geweest met troubleshooten en werkelijk alles van scratch af aan opnieuw gedaan met flashen en formatteren etc....

Ik denk dat ik het issue gevonden heb. Wanneer ik de 2e SD kaart eruit laat en dan (om te testen) even tijdelijk 1 bios en 1 rom op dezelfde SD kaart als waar het OS op staat neerplemp werkt alles gewoon.
Directories/folderstructuren zijn allemaal identiek.

Wat blijkt nou....De Anbernic zelf mount de 2e SD kaart (in het TF2/EXT slot) niet meer. Soms wel, maar vaker niet. Als ik in de RetroArch settings->directories kijk, dan zie ik ook dat ie verwijst naar /mnt/mmc/CFW/retroarch/.retroarch, terwijl de BIOS files op de 2e SD kaart staan en dus moet verwijzen naar de /mnt/SDCARD/BIOS directory. GarlicOS/retroarch herkent dat, doordat de folderstructuur hetzelfde is tussen beide SD kaarten en wanneer ie dan geen bios files en roms detecteert in kaart 1, dan gaat ie dezelfde folders raadplegen in kaart 2. Maar als kaart 2 niet gemount is, dan valt er weinig te spelen natuurlijk.

Dus ik heb waarschijnlijk een defect TF2/EXT poortje :( Enige wat ik nog kan doen, is het met 1 SD kaart doen.

Pff geen zin meer in dat constante gehannes, dus ik ben ook stiekem aant kijken naar een andere handheld waar ik voornamelijk de SNES/NES/AMIGA/GAMEBOY/PS1 etc etc kan spelen. Dus als iemand nog een goeie suggestie heeft, waarbij het niet zo'n technisch gedoe is met flashen en alles pietje-precies moeten doen, dan hou ik me aanbevolen. Ik wil het liefste gewoon plug & play na dit debacle :(

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 21-12-2025 22:20 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:38
Ik heb sinds tijden weer een handheld besteld. De RG DS. Nu alle problemen een beetje zijn opgelost en de meeste performance fixes zijn doorgevoerd.. Even afwachten hoe het in de praktijk uitvalt met DS games. Maar voor 92 euro verwacht ik niet heel veel.

• Bombjack69
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-12 21:04
Deathchant schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:19:
Nou, mijn plezier met de Anbernic RG35xx is zo goed als weg :(
Pff geen zin meer in dat constante gehannes, dus ik ben ook stiekem aant kijken naar een andere handheld waar ik voornamelijk de SNES/NES/AMIGA/GAMEBOY/PS1 etc etc kan spelen. Dus als iemand nog een goeie suggestie heeft, waarbij het niet zo'n technisch gedoe is met flashen en alles pietje-precies moeten doen, dan hou ik me aanbevolen. Ik wil het liefste gewoon plug & play na dit debacle :(
Ik gebruik bij al mijn Anbernic apparaten 1 sd kaartje.
Het gedoe met flashen is toch niet essentieel? Ik flash omdat het kan, maar het originele OS doet het ook prima toch?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 21:43

Deathchant

Don't intend. Do!

Bombjack69 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:07:
[...]

Ik gebruik bij al mijn Anbernic apparaten 1 sd kaartje.
Het gedoe met flashen is toch niet essentieel? Ik flash omdat het kan, maar het originele OS doet het ook prima toch?
GarlicOS is zoveel sneller dan de standaard die erbij komt...Maar goed, dat was het punt niet....
Ik heb nu alles op 1 SD kaartje idd, om het werkbaar te maken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:38
RG DS is binnen. Is al voorzien van de laatste 1.15 update. Ik ga het systeem nu goed testen. Mario Kart DS lijkt soepel te werken. Het systeem is helaas niet super krachtig en dat is merkbaar soms.

Voor mij is voornamelijk de mogelijkheid om pokemon te spelen en dit te kunnen versnellen belangrijk.

200% speed gaat net aan.
Wat mij opvalt is dat er een buzz geluid uit de speakers komt. Dit is blijkbaar een probleem met de chip.
Accuduur is beperkt

Verder zijn de meeste problemen opgelost lijkt het. Is het 100€ waard? Als je kunt leven met een buzz geluid uit de speakers.. dan is het wel grappig. Beide schermen zijn touch, dpad is acceptabel en de software werkt goed. Uiteindelijk was ik 89 euro kwijt.

Er zijn vast betere opties hiervoor. De RG DS ziet er goed uit, maar heeft wat mankementen en hardware beperkingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flBzsvwdr1d5vhQQpsfRqX2wJ84=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8FBWjs1MKHVgPTtHQTwgBNm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLvTz2F-gdSioJIOVAr8gzIDSLQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sG3VBuXzsWWpvTmt7ow8r7w.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 19% gewijzigd door TumTum op 25-12-2025 11:05 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste