Tomas_ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:38:
[...]
Hij is inmiddels binnen en ik moet zeggen het gadget gehalte erg hoog is ten opzichte van de smart pro.
Klein ding met een klein, maar scherp scherm. Apparaatje voelt degelijk, net als het os. Het voelt allemaal stabiel en kwalitatief goed. Ik zou nog wel een RG40XX V willen zien er naast, maar genoeg reviews op YT.
Wat betreft scherm zijn een aantal dingen heel goed te doen, maar een aantal ook zeker niet.
Dat komt meestal niet in de reviews naar voren.
Ik ga deze zeker voorlopig houden.
Hieronder nog even een vergelijking met de Iphone 15. Hij is exact even breed als de iphone met hoesje.
[Afbeelding]
Nice, het is zeker een heel mooi en degelijk apparaatje!
Wat betreft de verschillen:
Pros voor de Brick
- De Brick voelt iets degelijker en meer premium omdat er metaal in verwerkt zit
- Resolutie van het scherm van de Brick is hoger, waardoor alles heel scherp en crisp uitziet, zeker op zo een klein schermpje
- Kleinere vormfactor, dus ideaal voor on the go
Pros voor de 40xxV
- De 40xxV ligt net wat lekkerder in de hand, zeker als je grotere handen hebt.
- Schouderknoppen zijn groter en op een betere positie (niet dat deze veel worden gebruikt in retro games)
- Ondanks de lagere resolutie een groter scherm, dus makkelijker leesbaar in games met veel tekst.
Persoonlijk vind ik ook de OS opties een stuk beter op Anbernic, maar muOS komt binnenkort ook naar de TrimUI Smart Pro en Brick, dus dan is OS ook geen punt meer voor mij.
Ik gebruik ze beide ook voornamelijk in en rondom huis, dus voor mij wint het grotere scherm en de betere ergonomie van de 40xxV het ten opzichte van de betere portability van de Brick.