Het grote open-source handheld topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mazzeltje. Besloten de Anbernic meegeleverde microSD te vervangen voor een groter exemplaar van een bekender merk. Clone image klaar. Wordt de Anbernic SD gelanceerd door het veertje, zo door het openstaande raam heen. Kreng nergens meer te vinden. Mooi back-up met alle ROM's en save games gelukkig dus nét daarvoor gemaakt. :+

Geweldig ding trouwens die 35xx. Lekker FF7, Super Mario 2/3, Elevator Action en allemaal oude meuk spelen. Toppie.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 12:38
Tijdje de open-source handheld markt niet gevolgd maar weet sinds gisteren van het bestaan van de RG35XXSP en toen begon het te jeuken om er eentje aan te schaffen. Leuk nostalgisch apparaatje. Iemand hier 'm al in bezit?

Vorig jaar een Anbernic RG35XX aangeschaft maar te snel doorverkocht en nu spijt van. Binnenkort een weekje op vakantie en een simpele Anbernic of Miyoo Mini Plus lijkt me ideaal qua formaat en gemak om mee te nemen in plaats van de Steam Deck. Fantastische handheld maar het blijft imo een lomp apparaat wat nogal veel ruimte inneemt in m'n handbagage.

Wellicht dat ik nog snel een Miyoo Mini Plus probeer te scoren, hoor altijd positieve ervaringen over OnionOS.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 18:56
WinterBase schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:12:
Tijdje de open-source handheld markt niet gevolgd maar weet sinds gisteren van het bestaan van de RG35XXSP en toen begon het te jeuken om er eentje aan te schaffen. Leuk nostalgisch apparaatje. Iemand hier 'm al in bezit?

Vorig jaar een Anbernic RG35XX aangeschaft maar te snel doorverkocht en nu spijt van. Binnenkort een weekje op vakantie en een simpele Anbernic of Miyoo Mini Plus lijkt me ideaal qua formaat en gemak om mee te nemen in plaats van de Steam Deck. Fantastische handheld maar het blijft imo een lomp apparaat wat nogal veel ruimte inneemt in m'n handbagage.

Wellicht dat ik nog snel een Miyoo Mini Plus probeer te scoren, hoor altijd positieve ervaringen over OnionOS.
De Miyoo Mini Plus is echt fantastisch. Ik gebruik 'm zelf vooral voor GBA games en dat loopt allemaal heel soepel, vooral ook door alle fijne QoL features. Zorg er wel voor dat je er zo'n mooi hoesje bij krijgt, of koop dat er apart bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 12:38
ErikT738 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:15:
[...]

De Miyoo Mini Plus is echt fantastisch. Ik gebruik 'm zelf vooral voor GBA games en dat loopt allemaal heel soepel, vooral ook door alle fijne QoL features. Zorg er wel voor dat je er zo'n mooi hoesje bij krijgt, of koop dat er apart bij.
Nice! Zal even op Amazon kijken voor een hoesje mocht ik die er niet bij kunnen krijgen tweedehands. Ik ben ook van plan voornamelijk GBA games te spelen. Castlevania, Mario en Pokemon voor de nostalgie en Chrono Trigger/Final Fantasy wil ik wel eens proberen omdat ik die vroeger heb gemist maar er altijd lovende dingen over hoor :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
WinterBase schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:20:
[...]

Nice! Zal even op Amazon kijken voor een hoesje mocht ik die er niet bij kunnen krijgen tweedehands. Ik ben ook van plan voornamelijk GBA games te spelen. Castlevania, Mario en Pokemon voor de nostalgie en Chrono Trigger/Final Fantasy wil ik wel eens proberen omdat ik die vroeger heb gemist maar er altijd lovende dingen over hoor :)
Ik zou 'm gewoon lekker nieuw op AliExpress of iets dergelijks halen, dat scheelt hooguit een paar tientjes. Ik had 'm zelf van Temu, maar daar bieden ze 'm kennelijk niet meer aan. Hou ook even Reddit en dergelijke in de gaten voor kortingen.

Castlevania en Metroid doen het in ieder geval geweldig, als zijn de schouderknoppen soms wat lastig met mijn grote handen. Voor Pokémon is de fast-forward briljant, al weet ik niet of de clock-based mechanics het doen. Fire Emblem is ook echt een aanrader, en een stuk beter te doen met save states (ik heb echt niet meer de tijd om een heel level opnieuw te spelen wanneer ik een character verlies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Knamix schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:35:
Ik ben heel tevreden over de RP4 Pro! Voelt stevig aan en het LCD scherm is ook meer dan prima.

Ik speel niet al te zware games (zwaarste zijn PS2 emulators) en daar krijg ik 60fps met bijvoorbeeld Def Jam: Fight for NY.

Ik peel voornamelijk Pokémon games en dat gaat ook super! Zelf heb ik wat kleinere handen, maar ik heb wel de extra grip. Dit is ook wel nodig voor spellen waarbij je bijvoorbeeld de R1/R2 en en L1/L2 knopjes moet gebruiken.

Toch kijk ik nog met een schuin oog naar de Odin (is wat groter, maar ik neem het nooit mee naar buiten).

De RP4 Pro gaat binnenkort toch de verkoop in mits ik de juiste koper vind :).
Even vraag, wat heb je uiteindelijk in totaal moeten betalen voor de RPR4 inc shipping?
Heb mijn Anbernic 35XX H moeten terug sturen omdat het scherm dood ging, maar heb nog geen nieuw apparaat besteld omdat ik op zoek ging naar iets wat ook PS2 kan doen voor OA DJFNY en Burnout 3.

uiteindelijk gaat het tussen de RPR4 pro en de Odin 2, maar de Odin 2 vind ik teveel geld voor wat ik eigenlijk wil, maar de RPR4 pro is op zich redelijk geprijst, maar dat hangt dan ook een beetje af van shippingn en douane

Naast die paar PS2 games speel ik voornamelijk 16bit en Mame dus de prijs moet nog wel een beetje te verantwoorden zijn voor mijzelf voor het gebruik :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Bokkie schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:47:
[...]

Even vraag, wat heb je uiteindelijk in totaal moeten betalen voor de RPR4 inc shipping?
Heb mijn Anbernic 35XX H moeten terug sturen omdat het scherm dood ging, maar heb nog geen nieuw apparaat besteld omdat ik op zoek ging naar iets wat ook PS2 kan doen voor OA DJFNY en Burnout 3.

uiteindelijk gaat het tussen de RPR4 pro en de Odin 2, maar de Odin 2 vind ik teveel geld voor wat ik eigenlijk wil, maar de RPR4 pro is op zich redelijk geprijst, maar dat hangt dan ook een beetje af van shippingn en douane

Naast die paar PS2 games speel ik voornamelijk 16bit en Mame dus de prijs moet nog wel een beetje te verantwoorden zijn voor mijzelf voor het gebruik :P
Was in totaal 360 kwijt… het hielp ook niet dat ik het bij AliExpress had gekocht (wat al een stuk duurder is).

Odin 2 heb ik ook gehad en die ligt wel echt een stuk fijner in de hand.

Accu is waanzinnig en scherm is ook echt top! Als het niet veel scheelt zou ik de Odin 2 pakken :)

Ik heb ze uiteindelijk beide verkocht omdat ik alleen switch games speelde. Daarom heb ik nu ook een Switch OLED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op de retroid site als ik shipping calculeer kom ik op 215 uit dat verschil met de odin 2 is mij eigenlijk te groot omdat ik dan de pro will :X , want wil eigenlijk al geen 200 uitgeven op moment puur omdat ik maar 2 a 3 PS2 games wil spelen.

Denk dat ik gewoonn weer een 35xxH bestel en dan wacht op de retroid 5 of Odin 3 :P zien wat de prijzen doen en de performance/buildkwaliteit

twijfel, twijfel :+

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Mijn neefje heeft laatst bij mij even op mijn Miyoo Mini Plus Donkey Kong Country gespeeld, en dat beviel hem wel. Ik zit er nu over te denken om ook een handheld voor hem en zijn zusje aan te schaffen. Welk model zouden jullie aanraden? Ik ben eigenlijk geneigd om voor hen ook een MM+ te kopen omdat dat makkelijker te troubleshooten is voor mezelf. Ze zijn beiden nog te jong om veel van de Engelstalige menu's te snappen ben ik bang.

Ik zat ook nog naar de goedkopere Miyoo A30 te kijken, maar daarvan ben ik bang dat het scherm misschien te klein is (en geen Onion OS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat blijft die Anbernic RG35XX toch een geweldig apparaat om er zo af en toe even bij te pakken! :)
Ben nu bezig met Pokémon Crystal waar ik een fout bij heb gemaakt en dit niet kan wijzigen, want ik heb de klok in het spel ingesteld op de echte tijd. Maar nu speel ik 90% van de tijd 's avonds, waardoor ik dus nooit overdag in het spel rond kan lopen. Ik vraag mij dus af of er in Garlic OS een manier is om dit via een omweg aan te passen? De Gameshark codes die ik heb geprobeerd werkte ook niet..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-06 08:50

CoeliJoeli

Gamer

Op dit moment maak ik gebruik van de Retroid Pocket 2+ voor emulatie van handhelds en retro nintendo consoles. Toch merk ik dat bij het spelen van een aantal N64 spellen dat ik tegen emulatie vertragingen aanloop.
Ik denk dat ik het met enig switchen van profiles in de emulator het wel voor elkaar krijg, maar ik wil graag een pick up en play ervaring.
Besloten om de RG Cube te kopen, met name omdat deze geschikt lijkt te zijn om NDS spellen te spelen. Het is een vrij nieuwe device, dus mocht iemand benieuwd zijn naar de ervaring dan kan ik het hier plaatsen. Verwacht het over 2 weken te ontvangen.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Laatst online: 06-06 16:49
Ben ook aan het kijken of ik eens in de Retro world kan duiken, ik zit te kijken naar een Pocket 3 Plus, kun je redelijk veel met spelen en based on android dus dan kan ik ook nog games spelen die in de play store staan denk ik.

Iemand hier meer ervaring mee?

Verder twijfel ik voor de makkelijkheid ook om de RG35XX Plus aan te schaffen, hij is redelijk compact waardoor hij makkelijk mee zou kunnen, echter, geen android en wat trager dus daar zou ik niet zoveel spellen op kunnen spelen. Het mooiste zou zijn om Need for speed most wanted 2005 te kunnen spelen maar ik denk niet dat dat kan op beide devices. En ik wil het nog wel redelijk betaalbaar houden.

Als iemand tips heeft voor andere devices die zouden passen zouden die erg welkom zijn. Ik zie trouwens in de nederlandse stores alleen maar Gamesellers staan, die verkopen alleen maar Anbernic. Tenzij ik een retroid op de officiele webshop koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 13:24
Iemand nog tips waar ik updates kan vinden voor mijn sf 2000 datafrog?

En weet ook iemand hoe ik deze kan aansluiten op een monitor / tv? Er zit nu zo'n rood / gele tulp bij, maar dat is wel zo ouderwets toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Sinds de afgelopen dagen pas bekend met retro handhelds dus er gaat een wereld voor mij open. Zelf ben ik erg nostalgisch naar GBA en ps1 games. Wat zou een goede console zijn om allebei op te spelen (mbt controls en snelheid) en is goed betaalbaar? Je kan door de bomen het bos niet zien. Misschien ook iets dat de kinderen nog kunnen proberen maar min eerste instantie voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik was al een tijdje terug wat oude games aan het spelen op mijn Gameboy Color maar dan zit je weer met save game batterijen die niet meer zo jofel zijn enzovoort. Ik heb deze week eindelijk een Anbernic RG35xx plus mogen ontvangen voor een redelijke prijs. Net MOD4 geïnstalleerd en wat ROMs en nu weer opnieuw beginnen met Pokémon Blue :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Admiral Freebee schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:11:
Ik was al een tijdje terug wat oude games aan het spelen op mijn Gameboy Color maar dan zit je weer met save game batterijen die niet meer zo jofel zijn enzovoort. Ik heb deze week eindelijk een Anbernic RG35xx plus mogen ontvangen voor een redelijke prijs. Net MOD4 geïnstalleerd en wat ROMs en nu weer opnieuw beginnen met Pokémon Blue :9
Goed bezig. Ik moet nog even uit gaan zoeken of ik mijn oude Pokémon Red savegame ook naar mijn Miyoo Mini Plus kan zetten. Ik heb 'm weten te digitaliseren als een .sav file, maar kennelijk pakt de default gameboy emulator dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Heb de RG Cube ontvangen. Wat een tof apparaatje is dit zeg! Echt een top vervanger voor mijn Retroid Pocket 2+. In eerste instantie was het niet de bedoeling om dit apparaatje te gebruiken voor PS1, PS2 en GameCube spellen, maar nu ik het stiekem toch geprobeerd heb ga ik dit toch doen 😂

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:56
Misschien dat iemand hier mij in de juiste richting kan duwen;

Ik zoek een handheld voor max 75,-.
Het is de bedoeling om vooral portable games te spelen, maar volgens mij kunnen de meeste devices wel tot de 16bit generatie.

Na heel wat lezen en kijken, is m'n oog gevallen op de RG35xx Plus.
Hoe is deze met custom OS?
Voor de console ben ik Batocera gewent, volgens mij is MuOS een mooi alternatief?

Misschien zie ik nog een device over het hoofd..?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 13:55
Als je Batocera gewend bent, dan is Knulli het ideale alternatief want dit is er een fork van. Zelf heb ik een RG35XX-H omdat ik ook een analoge stick wou voor arcade, psx,dc... maar intern is dit hetzelfde apparaat. Werkt uitstekend en dankzij shaders en bezels kom je net wat dichter bij de real experience. Kijk misschien ook eens naar de RG35XX-SP. Hoor hier ook veel positieve reacties op en dankzij de clamshell design ideaal om mee te nemen. Zelf heb ik ook nog een powkiddy V90 en vond dit design echt een meerwaarde en aangezien je geen analoge stick nodig hebt voldoet deze aan je wensen.
Nu dit gezegd zijnde, ze maken het er niet gemakkelijk op voor de consument door elke week een nieuw device uit te brengen ... zelf ook redelijk wat moeten wikken en wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:56
@sonicboy er worden best wat modellen uitgebracht, en per merk zijn ze technisch gezien vaak inderdaad allemaal het zelfde.
Ik heb ook naar de H gekeken, maar ben bang als je de D-pad gebruikt, je met hand de analoge sticks aanraakt...? Of zit er genoeg ruimte tussen?

De SP lijkt me (ook...) erg mooi,maar ben dan weer bang dat het scharnier na verloop van tijd kan wordt.

Knulli is inderdaad de fork, was even in de war.
Welke OS gebruik jij?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonicboy
Bij gebruik van de d-pad ondervind ik helemaal geen last van de sticks, deze zitten net diep genoeg zodat deze niet in de weg zitten. Bijkomend voordeel (en wat in de reviews niet echt vermeldt wordt) is dat je ook een verticale modus hebt voor bvb arcade shooters. Dan gebruik je de rechterstick als d-pad. Dit geeft heel wat groter scherm voor dit type games. Helaas wordt het voorlopig enkel ondersteund door het stockos.

Zelf gebruik ik knulli omdat ik Batocera gewoon ben en voorkeur heb voor emulation station ivm gemak voor scrapen en retroarch settings in te stellen. Eerst gebruikte ik muOS maar ik miste hierbij heyt gemak van emulationstation. Enige voordeel van muOS voor mij is dat deze iets grotere compatibiliteit met portmaster heeft alsook standalone n64 emulator, maar die cfw's evolueren nogal rap dus de situatie kan gauw veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wat is momenteel nu de handheld die je gewoon moet hebben?
Heb nu een SF2000 van datafrog, goedkoop ding. Maar prima voor gameboy,nes, snes etc games.
Wel klein scherm, kan hem niet via hdmi op tv aansluiten. Het is gewoon klein en beperkt ding, die ik zo nu en dan mee neem op vakantie.

maar zoek toch wel iets beters, gewoon eerst even ter oriëntatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

G.Scholtens schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:30:
Heb nu een SF2000 van datafrog, goedkoop ding. Maar prima voor gameboy,nes, snes etc games.
Wel klein scherm, kan hem niet via hdmi op tv aansluiten. Het is gewoon klein en beperkt ding, die ik zo nu en dan mee neem op vakantie.

Ik denk dat per persoon dit afhankelijk is van wat je wilt spelen op je handheld. Persoonlijk raad ik iedereen aan om de RG Cube te halen, als je tot en met N64 / PSX spellen wilt gaan spelen.
Zelfs NDS en 3DS is top op dit apparaat.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
CoeliJoeli schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:12:
[...]

Ik denk dat per persoon dit afhankelijk is van wat je wilt spelen op je handheld. Persoonlijk raad ik iedereen aan om de RG Cube te halen, als je tot en met N64 / PSX spellen wilt gaan spelen.
Zelfs NDS en 3DS is top op dit apparaat.
Heeft ook maar klein schermpje vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 14:34
Ligt helemaal aan, wat je wilt spelen en waar je wilt spelen. Ik heb nu een Ayaneo Odin2 dat is voor thuis 1 van de de beste retro handhelds, maar veel te groot voor op vakantie.

Zit nu ook te denken aan een RG Cube ivm met de grootte, voor meeste spellen is het groot genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
appel-tje schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:28:
Ligt helemaal aan, wat je wilt spelen en waar je wilt spelen. Ik heb nu een Ayaneo Odin2 dat is voor thuis 1 van de de beste retro handhelds, maar veel te groot voor op vakantie.

Zit nu ook te denken aan een RG Cube ivm met de grootte, voor meeste spellen is het groot genoeg denk ik.
Die Ayaneo Odin2 is meer mijn formaat denk ik, ideaal voor thuis en op vakantie.
Ook kwestie van roms erop krijgen en spelen maar of..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 15:32
Ik heb een R36S gekocht om wat te experimenteren en het apparaat doet het zeer goed voor zijn geld, het enige probleem is dat ik geen game progres kan saven en ik telkens opnieuw moet beginnen.
Als ik zoek op het internet is het select en x inhouden state slot (op 1 en 2 geprobeerd), save state en load state maar het lukt niet
Ik heb eens iets kunnen opslaan maar na uit en aan zetten was het weer weg...
Ik heb 1 sd met os en games en krijg het niet klaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

G.Scholtens schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:30:

Ik heb de Anbernic RG35XX H. Goedkoop en zeer stabiel. Grote community. Onlangs heeft Anbernic ook de RG40XX uitgebracht. Deze is iets groter en heeft een 3:4 ratio. Dus ideaal voor klassieke spellen. De processor is wel wat langzamer. Beide apparaten kosten rond de 40-70 euro, afhankelijk van waar je besteld.

Heb je meer eisen, zoals bijvoorbeeld PlayStation of Came cube spellen dan zou ik uitwijken naar de duurdere modellen, zoals al eerder gedeeld.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
chundo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:05:
Ik heb een R36S gekocht om wat te experimenteren en het apparaat doet het zeer goed voor zijn geld, het enige probleem is dat ik geen game progres kan saven en ik telkens opnieuw moet beginnen.
Welk OS draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
Deze wordt voor de R36S aangeraden omdat hij door de R3XS community wordt onderhouden.

De mijne (nog ééntje met het eerste type scherm) slaat daarmee zowel normale saves als instant saves op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 21:30
Erhnam schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:08:
[...]

Ik heb de Anbernic RG35XX H. Goedkoop en zeer stabiel. Grote community. Onlangs heeft Anbernic ook de RG40XX uitgebracht. Deze is iets groter en heeft een 3:4 ratio. Dus ideaal voor klassieke spellen. De processor is wel wat langzamer. Beide apparaten kosten rond de 40-70 euro, afhankelijk van waar je besteld.

Heb je meer eisen, zoals bijvoorbeeld PlayStation of Came cube spellen dan zou ik uitwijken naar de duurdere modellen, zoals al eerder gedeeld.
Alle RGxxxx X modellen hebben een H700 dus de processoren zijn even snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
Bambufan schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:24:
[...]

Deze wordt voor de R36S aangeraden omdat hij door de R3XS community wordt onderhouden.

De mijne (nog ééntje met het eerste type scherm) slaat daarmee zowel normale saves als instant saves op.
Bedankt voor de tip, ga hem er in de week eens opzetten, ik vermoed dat als ik deze (YouTube: R35S/R36S Ultimate Setup Guide - ArkOS, Roms and BIOS) tuturial volg het wel goed zal komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Erhnam schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:08:
[...]

Welk model hebben we het hier precies over??

Deze? (aangezien er ook een RG40XX H is met precies dezelfde processor als de 35XX H maar echt niet tussen de 40-70 euro te krijgen is. edit: bij de launch waren het nog opvallend hoge prijzen maar inmiddels idd al dan niet betrouwbare aanbieders met prijzen richting de 50 euro)

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 17-08-2024 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-05 21:18
Ik ben aan kijken naar de R36s console, maar ik zie dat sommige van boven aan de achterkant een sticker hebben zitten, en andere hebben dat niet.

Heeft die sticker enige betekenis?

Wie is trouwens de producent van die consoles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
  • Nu online
apis29 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:49:
[...]
Deze? (aangezien er ook een RG40XX H is met precies dezelfde processor als de 35XX H maar echt niet tussen de 40-70 euro te krijgen is. edit: bij de launch waren het nog opvallend hoge prijzen maar inmiddels idd al dan niet betrouwbare aanbieders met prijzen richting de 50 euro)
Ik heb mijn RG40XX H gisteren binnengekregen voor 54 euro, incl tasje zelfs...

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Voronwë schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

Dat zijn de betere deals idd. Volgens mij had ik ook rond die tijd de prijzen van de ZPG A1 Unicorn opgezocht en kan zijn dat ik die nog in het achterhoofd had ;) O-)

Maar op papier leek de 40XX H het perfect apparaatje om cadeau te doen, tot er berichten van oververhitting voorbij kwamen (en degenen aan wie ik het cadeau wilde doen een paar jaar rond de tropen gaan wonen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
  • Nu online
apis29 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

Maar op papier leek de 40XX H het perfect apparaatje om cadeau te doen, tot er berichten van oververhitting voorbij kwamen (en degenen aan wie ik het cadeau wilde doen een paar jaar rond de tropen gaan wonen)
Zo lang heb ik nog niet kunnen spelen. Eerst maar even back-ups maken van de SD kaart (zat alleen een 64Gb bij) en eens gaan spelen met Batocera/Knulli.
Ik heb al iets ervaring met mijn zelfbouw arcade kast met RetroPi. Ik hoop dat ik Commander Keen en Supaplex aan de praat krijg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonicboy
Voronwë schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

Mooie deal, waar heb je deze gehaald?
benep schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:08:
Ik ben aan kijken naar de R36s console, maar ik zie dat sommige van boven aan de achterkant een sticker hebben zitten, en andere hebben dat niet.

Voor zover ik weet heeft de eerste versie een schrijf fout in de naam en een iets grotere batterij (bron: https://retrohandhelds.gg/a-love-letter-to-the-r36s/).
Producent is ongekend maar is een clone van een clone die op zijn beurt ook weer een clone is van...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voronwë
  • Nu online
sonicboy schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:19:
[...]

Mooie deal, waar heb je deze gehaald?
AliExpress O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38
Heb sinds een paar weken een RG35xx 2024. Heel leuk bakje maar ik vind maar niet hoe ik de actie van de l1 en r1 knop kan aanpassen. Telkens als ik een gameboy spelletje speel slaag ik er in om deze per ongeluk in te drukken en verandert de video overlay. Best lastig. Iemand een idee waar ik dit kan afzetten?

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48

Rincewind

Take me in your arms tonight

TPar schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:08:
Heb sinds een paar weken een RG35xx 2024. Heel leuk bakje maar ik vind maar niet hoe ik de actie van de l1 en r1 knop kan aanpassen. Telkens als ik een gameboy spelletje speel slaag ik er in om deze per ongeluk in te drukken en verandert de video overlay. Best lastig. Iemand een idee waar ik dit kan afzetten?
Welke software gebruik je? De stock-versie die je bij de RG35XX kreeg of heb je er een custom OS op gezet? En welke emulator gebruik je als je GBA-games speelt?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• TPar
Rincewind schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:28:
[...]
Welke software gebruik je? De stock-versie die je bij de RG35XX kreeg of heb je er een custom OS op gezet? En welke emulator gebruik je als je GBA-games speelt?
Ik gebruik GarlicOS en RetroArch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

TPar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:07:
[...]

Ik gebruik GarlicOS en RetroArch.
Dan zou je het voor elkaar moeten krijgen in de control-mapping van RetroArch. Dit Reddit topic beschrijft hoe je de A/B/X/Y aanpast in de keymaps maar daar zouden ook de L1 en L2 bij moeten staan om te remappen. En anders is hier een uitgebreide beschrijving hoe het in Batocera gedaan wordt maar als je de plaatjes ziet is het gewoon RetroArch.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt (zit momenteel niet thuis en heb niet mijn RG35XXH bij me)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
Thanks, via dat topic ben ik idd in de juiste menu gekomen. Vanuit de context menu -> controls -> Port 1 controls en daar kon ik het gewoon aanpassen.

Thanks @Rincewind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb voor de kids ieder een R36S gekocht, en wil nu voor mezelf een device dat zo veel mogelijk kan afspelen zonder dat het te gek prijzig wordt.

Na het doorpluizen van alle devices ( via https://docs.google.com/s...yusEUzTNQzhoTYTU/htmlview ) mijn zinnen gezet op de Retroid Pocket 4 Pro, maar AliExpress is op het moment niet to gunstig geprijsd. Iemand ervaringen met importheffingen en BTW (want over 150 euro) op een bestelling direct bij goretroid.com ?

Overigens is enkele dagen geleden de Retroid 5 met 5.5" 1080p OLED aangekondigd ( https://x.com/Retroid0fficial/status/1828735005771575766 ). Maar die zal wel boven de 4 Pro geprijsd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

McOrmick schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:03:
Na het doorpluizen van alle devices ( via https://docs.google.com/s...yusEUzTNQzhoTYTU/htmlview ) mijn zinnen gezet op de Retroid Pocket 4 Pro, maar AliExpress is op het moment niet to gunstig geprijsd. Iemand ervaringen met importheffingen en BTW (want over 150 euro) op een bestelling direct bij goretroid.com ?
Als het goed is wordt in de laatste stap van je bestelling de BTW aan je order toegevoegd/berekend.
Overigens is enkele dagen geleden de Retroid 5 met 5.5" 1080p OLED aangekondigd ( https://x.com/Retroid0fficial/status/1828735005771575766 ). Maar die zal wel boven de 4 Pro geprijsd worden.
Waarschijnlijk wel maar het is nog onduidelijk welke CPU er in de Retroid 5 zit dus vooralsnog is het 'alleen' maar een OLED scherm wat er anders aan is. Het nadeel van deze hobby is wel dat er altijd wel een betere handheld ergens aan de horizon wordt aangekondigd. Ik heb als laatste een RG35XXH gekocht en die handheld met Knulli als OS voldoet nu perfect. Alhoewel de 35XXSP er ook wel erg leuk uitziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-04 19:10
De prijzen voor de Retroid Pocket 5 zijn bekend gemaakt: https://x.com/retroid0fficial/status/1831883508517949683

$ 199 voor de mini en $ 219 voor de gewone versie (ex btw en ex verzendkosten). Met kleine korting bij pre order korting.

Dat ziet er uit als fatsoenlijke prijzen voor wat je ervoor krijgt. Geen enorme upgrade wat betreft processor, maar anders zou de prijs ook in een hoger prijssegment zijn gekomen, dus dat begrijp ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 18:05
Takezo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:53:
De prijzen voor de Retroid Pocket 5 zijn bekend gemaakt: https://x.com/retroid0fficial/status/1831883508517949683

$ 199 voor de mini en $ 219 voor de gewone versie (ex btw en ex verzendkosten). Met kleine korting bij pre order korting.

Dat ziet er uit als fatsoenlijke prijzen voor wat je ervoor krijgt. Geen enorme upgrade wat betreft processor, maar anders zou de prijs ook in een hoger prijssegment zijn gekomen, dus dat begrijp ik wel.
Het lijkt of dat de Retroid Pocket 5 en de Mini een downgrade krijgen van os versus de Retroid Pocket 4 en 4 Pro. Android 10 versus 11 / 13 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

JoohanDePoohan schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:08:
[...]

Het lijkt of dat de Retroid Pocket 5 en de Mini een downgrade krijgen van os versus de Retroid Pocket 4 en 4 Pro. Android 10 versus 11 / 13 8)7
Dat zou vreemd zijn en eigenlijk onlogisch want Android 10 is wel heeel oud. Trouwens: Batocera zou wel weer native ondersteund worden 'out of the box'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 17:36
[...]

Schijnt aan de cpu te liggen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

[...]

De officiële specificaties staan op de site en 'gewoon' Android 13.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 21:30
Rincewind schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:01:
[...]
De officiële specificaties staan op de site en 'gewoon' Android 13.
Het was ook 'gewoon' Android 10 maar Retroid heeft aangeklopt bij Qualcomm en krijgen hulp voor een 'upgrade' naar Android 13.

De RP5 krijgt bovendien een upgrade (en prijsverhoging) naar 8gb ram. De Mini blijft op 6gb ram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:56
benep schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:08:

Ik heb er zelf eerst eentje via Bol.com besteld en dacht vanwege de hoge prijs wel een echte gekocht te hebben. Bleek een clone welke dus geen andere OS'en ondersteunde. Was dus een goedkoop Chinees cloontje.

Daarna maar zelf op Ali gaan zoeken en kwam bij deze store uit en heb er daar eentje besteld voor de helft van de prijs bij Bol.com en gelukkig was dit wel een echte:

https://nl.aliexpress.com...yRW6&gatewayAdapt=glo2nld

Werkt perfect. Kwam met ArkOS 2 voorgeinstalleerd op 64 Gb SD kaartje. Heb er nu een 256 GB kaartje in gestopt en daar AmberELEC op geinstalleerd en het rk3326-rg351mp-linux.dtb bestandje van het 64 Gb kaartje naar de 256 Gb gecopieerd en werkte helemaal perfect! Dus let op waar je 'm koopt.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:28
Vandaag mijn Trimui Smart Pro binnengekregen via Aliexpress. Mooi apparaat, helaas werken de speakers alleen niet... Via headphone jack heb ik wel geluid. Dus maar een terugbetaling via Ali aangevraagd. Hopelijk loopt dat een beetje soepeltjes.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Bartske schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:00:
Vandaag mijn Trimui Smart Pro binnengekregen via Aliexpress. Mooi apparaat, helaas werken de speakers alleen niet... Via headphone jack heb ik wel geluid. Dus maar een terugbetaling via Ali aangevraagd. Hopelijk loopt dat een beetje soepeltjes.
Oh dat is wel balen. Laatste keer dat ik iets wilde refunden via Ali ging het wel goed, duurde alleen wel bijna 6 weken voordat ik mn geld terug had.

Zelf heb ik inmiddels de RG35xxh verkocht en de 40xxh besteld. Iets groter scherm voegt voor mij veel toe en de power van de h700 chip is voor mij genoeg aangezien ik vooral nes/snes en psx speel. Hopelijk komt hij snel binnen (verzonden vanuit Frankrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Zelf heb ik inmiddels de RG35xxh verkocht en de 40xxh besteld. Iets groter scherm voegt voor mij veel toe en de power van de h700 chip is voor mij genoeg aangezien ik vooral nes/snes en psx speel. Hopelijk komt hij snel binnen (verzonden vanuit Frankrijk).
Heb je je RG35XXH gemakkelijk kunnen verkopen? Ben van plan hetzelfde te doen. Had net de 35 besteld toen de 40 uitkwam. Iets groter formaat lijkt me wel aangenamer voor (volwassen) handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
sonicboy schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Heb je je RG35XXH gemakkelijk kunnen verkopen? Ben van plan hetzelfde te doen. Had net de 35 besteld toen de 40 uitkwam. Iets groter formaat lijkt me wel aangenamer voor (volwassen) handen.
Ja, die was ik zo kwijt via Marktplaats. Ik heb er gewoon dezelfde prijs voor gevraagd/gekregen als wat ik zelf heb betaald. Ik hoef er geen winst op te maken maar als je soms ziet wat mensen voor die dingen durven te vragen... :o

Ik zal mijn ervaring posten zodra ik de 40xxH binnen heb, hij is wat vertraagd maar wel onderweg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:25
Even getwijfeld tussen R36S (€30,-) en miyoo mini plus (€30,-)

Toch de mm+ genomen na aantal reviews gelezen te hebben.
Ben benieuwd word m'n eerste handheld en oa drivers ps1 lijkt me echt tof om nogmaals te spelen!

M'n kinderen(5&7j) als het bevalt zullen er dan ook 1 krijgen, maar eerst het grote kind >:)

[ Voor 17% gewijzigd door fevo-1190 op 05-10-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:28
EcoR schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

Ja, die was ik zo kwijt via Marktplaats. Ik heb er gewoon dezelfde prijs voor gevraagd/gekregen als wat ik zelf heb betaald. Ik hoef er geen winst op te maken maar als je soms ziet wat mensen voor die dingen durven te vragen... :o

Ik zal mijn ervaring posten zodra ik de 40xxH binnen heb, hij is wat vertraagd maar wel onderweg :)
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met de 40xxH.

Ik heb de 35xxH nu een weekje, Knulli OS erop gezet en draait als een zonnetje.

Ik heb alleen echt grote handen en kan de shoulder buttons eigenlijk niet echt goed gebruiken met m’n lange vingers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Graft schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:08:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met de 40xxH.

Ik heb de 35xxH nu een weekje, Knulli OS erop gezet en draait als een zonnetje.

Ik heb alleen echt grote handen en kan de shoulder buttons eigenlijk niet echt goed gebruiken met m’n lange vingers.
Ik heb hem zojuist binnen gekregen. Ik ga er vanavond even goed voor zitten, maar hier alvast kort mijn impressies;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPoJjVmESR7oQ8r_kBN_1k4gc8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Akdj7GH0bTFG0MVA1U1wAlf.jpg?f=fotoalbum_large
Bouwkwaliteit voelt goed. Ik heb de grijze variant, niets rammelt, knoppen voelen erg fijn. Schouderknoppen zijn zeer fijn en mn vingers vallen er heel natuurlijk op, geen moeite om ze te gebruiken zoals de inlines van de rg35xxh.

Leds rond de sticks meteen uitgezet, voegt niets toe.

Sticks hebben nog steeds last van cardinal snapping, maar deze maand komt een nieuwe versie van MuOs uit die dit oplost. Ik ga dan ook over van stock naar MuOs, maar tot die tijd is stock prima.

Prestaties uiteraard gelijk aan alle andere rgxx modellen, gebruiken allemaal dezelfde hardware verder.

Het formaat is echt heel fijn, veel minder verkrampt dan de rg35xxh of de verticale modellen waar ik zelf nooit heel lang lekker op kan spelen. De rondingen en het grotere formaat zijn ergonomisch gewoon fijn, ik heb vrij grote handen.

Het grotere scherm kijkt fijn. Resolutie gelijk aan de 35xx's, maar iets groter is toch best prettig.

Erg blij met deze upgrade. Vanavond verder met helemaal instellen en dan lekker spelen.

SD kaartje wat er bij zit lijkt ook van iets betere kwaliteit, is dit keer een Kioxia ipv een no-name. Schrijfsnelheid van 20MB/s, wat niet slecht is. Gaat alsnog vervangen worden voor een echte kaart, maar viel me positief op.

Heb hem besteld inclusief hoesje van Anbernic, past daar perfect in om in mn werktas gegooid te worden voor onderweg.

Indien iemand specifieke vragen heeft of dingen wil weten, stuur maar een bericht. :)

Edit: de menuknop zit nu ook op een veel betere plek linksonder, waardoor load/save en fast forward (wat ik veel gebruik in jrpg's) veel eenvoudiger in gebruik is.

Alles tot en met ps1 draait prima. Alles daarboven heeft gerommel met instellingen nodig, maar daarvoor heb ik een retroid pocket 3+. Deze is voor onderweg prima waar voor het geld.

[ Voor 13% gewijzigd door EcoR op 06-10-2024 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
@EcoR
Thx voor de update! Heb nog volgende vragen voor ik overstag ga:
  • Lightbleed: hoe zit het hiermee? Ik lees in sommige reviews dat dit model hier iets last van heeft
  • Warmteontwikkeling: doordat de accu dichter bij de cpu zit zou deze warmer komen. Hier al iets van ondervonden?
  • Joystick travel: ik lees ook dat deze iets minder travel zouden hebben dan bij andere modellen vanwege de (imo nutteloze) rgb lighting. Ook iets van ondervonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
sonicboy schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:07:
@EcoR
Thx voor de update! Heb nog volgende vragen voor ik overstag ga:
  • Lightbleed: hoe zit het hiermee? Ik lees in sommige reviews dat dit model hier iets last van heeft
  • Warmteontwikkeling: doordat de accu dichter bij de cpu zit zou deze warmer komen. Hier al iets van ondervonden?
  • Joystick travel: ik lees ook dat deze iets minder travel zouden hebben dan bij andere modellen vanwege de (imo nutteloze) rgb lighting. Ook iets van ondervonden?
  • Lightbleed: Ja, bij volle helderheid (stand 5) en een donker/effen beeld (zoals het menu) zie ik in de rechteronderhoek wel wat. Op helderheid 2/3 (waar ik hem al fel genoeg vind) valt het in het menu nauwelijks op en tijdens gamen kan ik het niet zien.
  • Warmteontwikkeling: Bij de zwaardere (3d) systemen wordt hij aan de achterkant bij je rechterhand wat warmer dan de linkerkant, maar dat is logisch omdat de chip op die plek zit. Je voelt dat de ene kant wat warmer is dan de andere, maar ik vind het niet schokkend
  • Joystick travel: Exact gelijk aan originele sticks van de switch voor zover ik kan zien (heb de switch er even naast gelegd). Ik weet even niet meer of dat bij de RG35xxh anders was, maar ik heb er gisteren een uurtje Crash Team Racing mee gedaan en dat werkte verder prima.
Ik merk wel dat de d-pad iets gevoeliger is, bij Mario op de snes spring ik nog wel eens gebukt terwijl ik dat niet zo bedoelde. Zorgt nog niet voor problemen, maar wel iets om in de gaten te houden als je daar gevoelig voor bent.

Verder ga ik nu ook even spelen met een ander OS, Knulli omdat ik EmulationStation erg fijn vind, maar ik hoor dat het nog niet helemaal vlekkeloos werkt en erg traag is met opstarten dus dat ga ik even zelf ondervinden.

[ Voor 6% gewijzigd door EcoR op 06-10-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Thx voor de nuttige feedback! Zietber dus dik ok uit (zeker gezien de prijs).
Ondertussen mijn RG35XXH te koop gezet, eens die weg is zal ik de RG40XXH kopen.

Wat bedoel je juist met de d-pad? Is het rubberen membraan eronder zachter waardoor je rapper een foute richting induwt?

Wat Knulli OS betreft: de laatste versie van juli start heel wat sneller op (15 sec tov van 40 sec ervoor). Zelf vind ik de emulationstation interface nog steeds de beste. Enkel bij zwaardere systemen (dreamcast, n64) ondervind ik wat performance issues maar de rest loopt als een zonnetje.

[ Voor 34% gewijzigd door sonicboy op 07-10-2024 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
sonicboy schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:28:
Thx voor de nuttige feedback! Zietber dus dik ok uit (zeker gezien de prijs).
Ondertussen mijn RG35XXH te koop gezet, eens die weg is zal ik de RG40XXH kopen.

Wat bedoel je juist met de d-pad? Is het rubberen membraan eronder zachter waardoor je rapper een foute richting induwt?

Wat Knulli OS betreft: de laatste versie van juli start heel wat sneller op (15 sec tov van 40 sec ervoor). Zelf vind ik de emulationstation interface nog steeds de beste. Enkel bij zwaardere systemen (dreamcast, n64) ondervind ik wat performance issues maar de rest loopt als een zonnetje.
De travel van de d-pad en de knoppen lijkt iets groter dan bij de 35, waardoor hij wat 'losser' voelt. Kan het niet goed beschrijven, maar je moet hem wat verder indrukken voor goede registratie lijkt het. Kan ook de nieuwigheid zijn.

Goed te horen dat knulli al beter aan het worden is, ga ik komend tijd even proberen.
Edit: Net even knulli geprobeerd, maar bij psx spelen wordt hij merkbaar direct een stuk warmer dan onder stock.

[ Voor 5% gewijzigd door EcoR op 07-10-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Ok bedankt voor de info over de d-pad. Ik bekijk het nog even want een goede d-pad vind ik belangrijk voor spelen zoals bvb Sonic.

Wat Knulli betreft: zelf merk ik dat de performance van bvb Dreamcast heel wat slechter is dan onder stock. Evt kwestie van wat updates? Normaal komt deze maand een nieuwe versie van muos uit die ook het probleem van cardinal snapping bij de joysticks moet oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Ter info: de nieuwe versie van muos is uit. Deze lost ook het probleem van cardinal snapping op. Gisteren ff getest met re-volt en de wagens zijn gemakkelijker te besturen op eerste zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:25
Heb hem eindelijk binnen de miyoo mini plus. Nu heb ik union erop gezet incl NDS spellen, maar nu heb je continu een "splitscreen".
Iemand enig idee hoe ik het gewoon fullscreen krijg?

Ps gevonden!

[ Voor 5% gewijzigd door fevo-1190 op 13-10-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
Ik heb een aantal maanden terug de knoop doorgehakt om toch een Odin 2 te kopen, hij ligt nu echter stof te happen in de kast. Heb hem echt maar een aantal keer gebruikt, alle emulators geinstalleerd etc.

Idee was ook om er wat pc games op te spelen door middel van Moonlight / Sunshine. Echter werkt dit gewoon niet helemaal zoals ik zou willen. Het is allemaal wel werkbaar, maar het vaak toch net niet helemaal. ik ga toch snel richting de pc omdat dit gewoon fijner speelt.

Achteraf gezien misschien toch voor een mooie steam deck oled moeten gaan, zodat ik de games van mn pc gewoon vlekkeloos zou kunnen spelen. Ik heb de Odin 2 daarom toch maar besloten te verkopen, als één van jullie hier intresse in heeft verkoop ik'm graag aan je, hij staat ook in de V&A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Hier nog een kleine update over de RG40XXH;

Sinds vorige week MuOs erop gezet. Eerst veel vastlopers en andere problemen gehad, maar sinds woensdag loopt het als een zonnetje met een 1 card setup.

Kortere opstarttijd is fijn en de joysticks regeren stukken beter wat heel handig is bij N64 en psx.

Verder aan het stoeien met shaders en overlays om het beeld wat meer te laten aansluiten bij mijn herinnering, scanlines voor de consoles en pixellation voor handhelds werkt heel goed zonder performance in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
EcoR schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:45:
Hier nog een kleine update over de RG40XXH;

Sinds vorige week MuOs erop gezet. Eerst veel vastlopers en andere problemen gehad, maar sinds woensdag loopt het als een zonnetje met een 1 card setup.

Kortere opstarttijd is fijn en de joysticks regeren stukken beter wat heel handig is bij N64 en psx.
Goed om te horen dat de joysticks nu beter werken. Wordt hij nog steeds warm bij zwaardere consoles zoals n64?

Ondertussen is mijn RG35 verkocht. Ben nu ah kijken voor een 40xxh maar merk dat de prijzen op AliExpress precies verhoogd zijn. Kost nu minstens 70€. Hoeveel zou jij betaald hebben als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
sonicboy schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

Goed om te horen dat de joysticks nu beter werken. Wordt hij nog steeds warm bij zwaardere consoles zoals n64?

Ondertussen is mijn RG35 verkocht. Ben nu ah kijken voor een 40xxh maar merk dat de prijzen op AliExpress precies verhoogd zijn. Kost nu minstens 70€. Hoeveel zou jij betaald hebben als ik vragen mag?
Ja, hij wordt nog wel een beetje warm, maar zeker niet heet. Ik stoor me er eigenlijk niet echt aan.

70 is wel duur, ik heb er 52 inclusief een hoesje voor betaald via deze op Ali, is nu iets van 54 nogwat.:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonicboy
EcoR schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:40:
[...]

Ja, hij wordt nog wel een beetje warm, maar zeker niet heet. Ik stoor me er eigenlijk niet echt aan.

70 is wel duur, ik heb er 52 inclusief een hoesje voor betaald via deze op Ali, is nu iets van 54 nogwat.:
Strange, als ik dezelfde link open doe zie ik 71€. Is de prijs evt afhankelijk per land (belgie voor mij)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xOlQRaffcSDL3ohb44OR1tyfMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJ5iVFZaxsTVwnmoyOfV1tK5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
sonicboy schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:12:
[...]

Strange, als ik dezelfde link open doe zie ik 71€. Is de prijs evt afhankelijk per land (belgie voor mij)?

[Afbeelding]
Blijkbaar landafhankelijk dan ja? Ik zie de goedkoopste voor 54,62... Duurste (256GB plus hoesje) is 67,64...Vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Net ff gecheckt en de prijs verschilt idd per land. Sterker nog, naar België is het zelfs niet mogelijk om te versturen merkte ik op in kleine letters. Ook ff getest met andere producten maar is precies enkel met retro-consoles dat er zo'n groot prijsverschil is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Hunter98X schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:39:
Ik heb een aantal maanden terug de knoop doorgehakt om toch een Odin 2 te kopen, hij ligt nu echter stof te happen in de kast. Heb hem echt maar een aantal keer gebruikt, alle emulators geinstalleerd etc.

Idee was ook om er wat pc games op te spelen door middel van Moonlight / Sunshine. Echter werkt dit gewoon niet helemaal zoals ik zou willen. Het is allemaal wel werkbaar, maar het vaak toch net niet helemaal. ik ga toch snel richting de pc omdat dit gewoon fijner speelt.

Achteraf gezien misschien toch voor een mooie steam deck oled moeten gaan, zodat ik de games van mn pc gewoon vlekkeloos zou kunnen spelen. Ik heb de Odin 2 daarom toch maar besloten te verkopen, als één van jullie hier intresse in heeft verkoop ik'm graag aan je, hij staat ook in de V&A.
Jammer, net te laat! Ik ben er juist in geïnteresseerd om oude spellen te spelen of om mijn PS5 te kunnen streamen. Mag ik vragen voor hoeveel je hem uiteindelijk van de hand hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
JDFS schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:05:
[...]

Jammer, net te laat! Ik ben er juist in geïnteresseerd om oude spellen te spelen of om mijn PS5 te kunnen streamen. Mag ik vragen voor hoeveel je hem uiteindelijk van de hand hebt gedaan?
Recent verkocht inderdaad, heb er nog 235 voor gekregen van een mede-tweaker :)

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-06 17:09

Hegeman

Weet van alles wat

Ik heb gisteren een Trimui smart pro binnen gekregen.
Ben nog aan het klooien om een voormalig SD kaartje die in een Android telefoon heeft gezeten bruikbaar te maken. Dit gaat nogal moeilijk, dus mogelijk in de markt voor een nieuwe.
Ik vraag me echter wel af waarom veel YT en andere informatie bronnen SD kaartjes van 128/256GB aanhalen?
Firmware is max 100MB en ROM's een paar MB per stuk, dan kan ik met een 32 of 64GB kaartje toch ook makkelijk uit de voeten?

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 13:05
Hangt er vanaf wat je speelt. Ik heb de TrimUI Smart Pro ook en je kan er PSX en zelfs heel redelijk PSP en DC games op spelen. Dan gaat het hard met de ruimte op je SD kaart.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Idd is puur naar je eigen voorkeur. Als je veel iso's erop wil zetten (psx, dc, psp, pcengine cd...) net als arcade romsets (naomi,fba...) kan het idd hard gaan maar in de praktijk is 64 al heel wat. Tenslotte kun je maar 1 game tegelijk spelen en de ervaring leert dat als je er hele romsets opzet je op den duur van de ene game naar de andere zapt zonder echt te gamen maar meer om te klooien. Enige uitzondering zijn arcade romsets omdat die games echt gemaakt zijn voor een paar minuten fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11
Heb sinds paar dagen een Miyoo Mini Plus, erg leuk. We spelen hier vooral GBA Lego StarWars 2, Spongebob Battle for Bikini Bottom, en "Battle Pinball". Mensen nog tips voor soortgelijke spelen? (lastig om door de bomen het bos te zien met die shitload aan games LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savanne
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
Hoi hoi,
Ik ben aan het kijken om een retro handheld te kopen maar heb totaal geen verstand van wat goed is en wat niet. Na een beetje googelen kwam ik bij de r36s of iets van Anbernic. Bij de r36s staat dat er 15.000 spellen op staan, dat vind ik wel leuk 🙂 ik ben trouwens ook benieuwd wat de gemiddelde levensduur is van zo'n handheld.

Welke handheld zouden jullie aanraden? Het liefst iets onder de 100 euro en waar veel spellen op staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
savanne schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:17:
Hoi hoi,
Ik ben aan het kijken om een retro handheld te kopen maar heb totaal geen verstand van wat goed is en wat niet. Na een beetje googelen kwam ik bij de r36s of iets van Anbernic. Bij de r36s staat dat er 15.000 spellen op staan, dat vind ik wel leuk 🙂 ik ben trouwens ook benieuwd wat de gemiddelde levensduur is van zo'n handheld.

Welke handheld zouden jullie aanraden? Het liefst iets onder de 100 euro en waar veel spellen op staan.
Dat ligt er 100% aan welke consoles en handhelds je wilt emuleren. De Miyoo Mini Plus is een prachtig apparaat als je tot en met PS1 wilt.

Edit - kijk hier voor de compatibiliteit, en hier voor aanbiedingen.

[ Voor 17% gewijzigd door ErikT738 op 04-12-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
Hoi hoi,

Dat "waar veel spellen opstaan" is irrelevant. Dit soort budgetconsoles wordt steevast aangeboden met sd-kaarten van flutkwaliteit (zelfs als er een merknaam op staat). De kaarten zijn binnen een mum van tijd corrupt. De enige oplossing daarvoor is om de console ZONDER sd kaart te kopen en zelf een los kaartje van een betrouwbaar merk te kopen. Let op: de R36S is enorm kieskeurig wat betreft SD kaarten die erop werken. Hoe je daar vervolgens het OS en een verzameling spelletjes op krijgt is een kwestie van googelen.

Ik heb zelf de R36S en de Trimui Smart Pro en dat zijn allebei prima machientjes voor wènâg. En in combinatie met Portmaster gaat er helemaal een wereld aan retro-fun voor je open.

[ Voor 10% gewijzigd door Bambufan op 04-12-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Bambufan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:25:
[...]

Dat "waar veel spellen opstaan" is irrelevant. Dit soort budgetconsoles wordt steevast aangeboden met sd-kaarten van flutkwaliteit (zelfs als er een merknaam op staat). De kaarten zijn binnen een mum van tijd corrupt. De enige oplossing daarvoor is om de console ZONDER sd kaart te kopen en zelf een los kaartje van een betrouwbaar merk te kopen. Let op: de R36S is enorm kieskeurig wat betreft SD kaarten die erop werken. Hoe je daar vervolgens het OS en een verzameling spelletjes op krijgt is een kwestie van googelen.

Ik heb zelf de R36S en de Trimui Smart Pro en dat zijn allebei prima machientjes voor wènâg. En in combinatie met Portmaster gaat er helemaal een wereld aan retro-fun voor je open.
Als je geen zin of mogelijkheid hebt om de spellen zelf te downloaden dan is zo'n kaartje wel prima, toch? Je moet het alleen alsnog overzetten naar een fatsoenlijke SD kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-05 16:20
ErikT738 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:45:
[...]

Als je geen zin of mogelijkheid hebt om de spellen zelf te downloaden dan is zo'n kaartje wel prima, toch? Je moet het alleen alsnog overzetten naar een fatsoenlijke SD kaart.
De kaartjes staan erom bekend dat er slechte dumps op staan van zowel games als BIOS. Toen ik hier wat beter naar ging kijken, kwam ik er bijvoorbeeld achter dat de PS1 "BIOS" op mijn meegeleverde Anbernic kaartje, een lege 0Kb file was en dus zeker geen echt BIOS bestand. Waarschijnlijk dat ze dit gebruiken om het systeem voor de gek te houden dat er wel een BIOS aanwezig is.

Ik zou dus ten alle tijde adviseren deze te vervangen om allerlei mogelijke issues op de langere termijn te voorkomen.

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Sebase85 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:25:
[...]

De kaartjes staan erom bekend dat er slechte dumps op staan van zowel games als BIOS. Toen ik hier wat beter naar ging kijken, kwam ik er bijvoorbeeld achter dat de PS1 "BIOS" op mijn meegeleverde Anbernic kaartje, een lege 0Kb file was en dus zeker geen echt BIOS bestand. Waarschijnlijk dat ze dit gebruiken om het systeem voor de gek te houden dat er wel een BIOS aanwezig is.

Ik zou dus ten alle tijde adviseren deze te vervangen om allerlei mogelijke issues op de langere termijn te voorkomen.
Fair enough. Ik ben er nooit dieper in gedoken en ben gelijk voor een eigen kaartje gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMTN070
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-06 11:14
Hoi hoi,

Ik sluit me aan bij de comments hier boven, de Miyoo Mini Plus is een geweldig device, vooral als je de moeite neem om OnionOs er op te zetten. De sleep-resume functie is GEWELDIG, letterlijk binnen enkele seconden verder gaan met je game. Deze console gaat overal mee naartoe.

Wel moet ik zeggen dat zodra een game shoulder buttons (R1 R2 L1 L2) gebruikt dat ik de miyoo niet meer comfortable vindt. Dan stap ik zelf over om mn Anbernic RG40XXV deze is iets duurder maar heeft dan wel weer een wat betere chip die ook n64 games kan spelen en een joystick heeft. Ook is het grotere scherm echt fijn. En de bluetooth in combinatie met hdmi (mini) out maakt dat je het ook kan gebruiken op je tv als console.

Als je voor echt comfort wilt gaan onder de 100 euro zou ik zeker even naar de RG40XXV of RG40XXH kijken. En... wat denk ik het device wordt van 2025 is de Trimui Brick, heb er zelf een besteld helaas nog niet gelevered maar ziet er echt super uit, een beetje een premium Miyoo Mini Plus.

En ja koop zeker je eigen sd kaartje... je wil niet een paar maanden safe-games kwijt zijn omdat je daar een 10tje op bespaard hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Hi. Helaas lijkt de menu knop van mijn Miyoo Mini Plus niet helemaal goed rond te lopen, waardoor ie in de case vast komt te zitten. Al paar keer zelf opengemaakt en opgelost, maar niet structureel helaas. (Wel leerzaam om met de ribbon kabel enzo te priegelen lol).

Weet iemand hoe ik het handigste een 3D versie ervan kan printen? Er zijn modelletjes te downloaden. Het is gewoon hard plastic.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Wie oh wie kan me helpen? Ik heb een "interessant" mysterie met mijn Anbernic RG40XX H waarbij spellen via RetroArch niet goed (meer?) spelen omdat de rechter A button "dubbel" (of zelfs continue?) lijkt te triggeren als ik deze indruk.

Ik weet bijna wel zeker dat dit eerst niet het geval was. Misschien dat ik/iets ergens in de retroarch config settings heb aangepast, maar ik zou niet weten wat. Ik heb ook al "reset naar default config" in de retroarch settings, en "reset retroarch config" in de Anbernic settings gedaan, helaas geen oplossing.

Het probleem lijkt zich niet voor te doen bij spellen die ik via de "game station" (ik draai het stock OS) speel. Ik heb ook al de hardware IO test gedaan, daar laat ie ook geen double/multi triggers zien, dus ik vermoed dat het geen hardware issue is, maar 100% zeker weet ik het niet.

Hoe kan ik dit het beste debuggen? Help! :)

UPDATE: ik was het dus zelf (note to self: op tijd gaan slapen LOL), ergens in de "App Center" zitten "Apps" en daar zit een optie "RA_TurboKey" en blijkbaar had ik die aangezet (en geen idee wat het precies was, maar turbo klonk goed haha), nu ik die weer uitgezet heb is alles weer zoals het was en zou moeten zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door olafmol op 17-12-2024 10:57 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• retroreadynl
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-06 00:00
Weet niet of het mogelijk is dat mijn website wordt toegevoegd aan het kopje Handige links? Want ik review nu bijna twee jaar dit soort retrohandhelds :)

Ik zet daarnaast regelmatig winacties op in de hoop dat er op een gegeven moment een community ontstaat van mensen met gelijke interesses. Vanaf nu maak je kans op een Trimui Brick: https://retroready.nl/2025/01/18/win-trimui-brick/

Ik geef er twee weg, dus je maakt twee keer zoveel kans. Hoop dat het oke is om hier te delen. Ik dacht: hier zitten vast mensen met interesse voor dit soort producten! :D

Bezoek mijn online magazine: https://www.retroready.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMTN070
Ik stem voor! Ik lees al een tijdje je reviews en ze zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb een RG35XX waar ik sporadisch op speel. Als ik thuis game, dan pak ik de SteamDeck (wat een geweldig apparaat) en als ik op vakantie ga, neem ik De RG35XX neem.
Op de RG35XX staat GarlicOS. Dat was (meen ik) een van de betere. De nieuwe variant kon hier niet op.

Nu heb ik gisteren de RG40XX H besteld.
De RG40XX heeft meer mogelijkheden. Ook qua OS. Nu is mijn vraag, welke OS vinden jullie fijn (en waarom)?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonicboy
streamnl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:56:
Nu heb ik gisteren de RG40XX H besteld.
De RG40XX heeft meer mogelijkheden. Ook qua OS. Nu is mijn vraag, welke OS vinden jullie fijn (en waarom)?
Zelf heb ik ook al een paar maanden een RG40XXH en ik gebruikte eerst MuOS maar dan overgestapt naar Knulli OS. Sinds de laatste update is deze nl. heel wat verbeterd (bvb performance voor zwaardere systemen als psx, dc) en ook de ondersteuning voor portmaster 32-bit games. De grote kwaliteit is wat mij betreft de interface. Emulation station is nu eenmaal een goed gerodeerd en het is fijn om een ingebakken scraper te hebben.
Als je dit vergelijkt met MuOS komt deze heel wat spartaanser over en moet je alles in retroarch instellen (bv bezels) terwijl je dit bij knulli ook in de gui kunt.

Qua performance komen beide denk ik dicht in de buurt, wat mij betreft vooral de look en feel die het grote verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMTN070
Ja sluit me aan bij de keuze voor KnulliOS! Ik gebruik het zelf ook en ben er erg tevreden mee (RG40xxV). De ingebouwde scraper is inderdaad super handig! en de hele ervaring is gewoon zo goed! Wel vind ik de opstart tijd echt minder. En mis ik de optie van sleep/power down en Resume. Zoals MuOs en OnionOs. Dat maakt toch dat ik het niet mee neem onderweg, dan pak ik liever mn mm+.

Ik heb een webshop waar ik deze devices verkoop en krijg regelmatig vragen over welk besturingssysteem het beste is. (een webshop is natuurlijk het ultieme excuus om heel veel van deze devices te proberen) Meestal adviseer ik MuOS, vooral omdat veel mensen de drempel van een tweede SD-kaart of het via Wifi opzetten van games niet zo prettig vinden. Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat je zoekt in een OS, maar MuOS is voor velen toch een prima keuze.

Zelf heb ik me een tijdje geleden een TrimUi Brick cadeau gedaan en ben nu echt fan van MinUi. Het werkt trouwens op veel verschillende devices, waaronder de Anbernic, Miyoo en Powkiddy. Mocht iemand interesse hebben in een how-to guide, dan kun je hier meer lezen: MinUi op TrimUi Brick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroreadynl
retroreadynl schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:05:
Weet niet of het mogelijk is dat mijn website wordt toegevoegd aan het kopje Handige links? Want ik review nu bijna twee jaar dit soort retrohandhelds :)

Ik zet daarnaast regelmatig winacties op in de hoop dat er op een gegeven moment een community ontstaat van mensen met gelijke interesses. Vanaf nu maak je kans op een Trimui Brick: https://retroready.nl/2025/01/18/win-trimui-brick/

Ik geef er twee weg, dus je maakt twee keer zoveel kans. Hoop dat het oke is om hier te delen. Ik dacht: hier zitten vast mensen met interesse voor dit soort producten! :D
Ik weet niet of iemand vanuit hier gewonnen heeft, maar ik ben nog steeds op zoek naar de tweede winnaar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
retroreadynl schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:42:
[...]
Ik weet niet of iemand vanuit hier gewonnen heeft, maar ik ben nog steeds op zoek naar de tweede winnaar haha
Doordeweeks ga ik door het leven als Streamnl.
Maar… in het weekend…in het weekend word ik soms ook wel “Vosje” of “Frank Batenburg” genoemd…

Ligt er net aan hoe het kwartje valt :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-06 17:09

Hegeman

Weet van alles wat

retroreadynl schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:42:
[...]

Nou bij deze stel ik mij beschikbaar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroreadynl
streamnl schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:12:
[...]

Doordeweeks ga ik door het leven als Streamnl.
Maar… in het weekend…in het weekend word ik soms ook wel “Vosje” of “Frank Batenburg” genoemd…

Ligt er net aan hoe het kwartje valt :+
Haha Vosje heeft de Brick al ontvangen 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Voor mij is Stardew Valley nieuw. Als ik een los uurtje heb, pak ik de Steam Deck op en speel ik Stardew Valley.
Nu las ik ook dat je dit kan spelen op een retro handheld. Zoals op de RG40h via portmaster.
Lijkt me een ideaal game als ik volgende week een uurtje of 20 moet vliegen.
Weet iemand of de savegames worden gesynchroniseerd? Dat zou ideaal zijn.

Zo ja, dan ga ik morgen hier mee aan de slag om dit werkend te krijgen.
Zo nee, dan ga ik volgende week gewoon ouwe rpg's spelen :+

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste