Het grote open-source handheld topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:54
Wie oh wie kan me helpen? Ik heb een "interessant" mysterie met mijn Anbernic RG40XX H waarbij spellen via RetroArch niet goed (meer?) spelen omdat de rechter A button "dubbel" (of zelfs continue?) lijkt te triggeren als ik deze indruk.

Ik weet bijna wel zeker dat dit eerst niet het geval was. Misschien dat ik/iets ergens in de retroarch config settings heb aangepast, maar ik zou niet weten wat. Ik heb ook al "reset naar default config" in de retroarch settings, en "reset retroarch config" in de Anbernic settings gedaan, helaas geen oplossing.

Het probleem lijkt zich niet voor te doen bij spellen die ik via de "game station" (ik draai het stock OS) speel. Ik heb ook al de hardware IO test gedaan, daar laat ie ook geen double/multi triggers zien, dus ik vermoed dat het geen hardware issue is, maar 100% zeker weet ik het niet.

Hoe kan ik dit het beste debuggen? Help! :)

UPDATE: ik was het dus zelf (note to self: op tijd gaan slapen LOL), ergens in de "App Center" zitten "Apps" en daar zit een optie "RA_TurboKey" en blijkbaar had ik die aangezet (en geen idee wat het precies was, maar turbo klonk goed haha), nu ik die weer uitgezet heb is alles weer zoals het was en zou moeten zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door olafmol op 17-12-2024 10:57 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• retroreadynl
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-07 15:25
Weet niet of het mogelijk is dat mijn website wordt toegevoegd aan het kopje Handige links? Want ik review nu bijna twee jaar dit soort retrohandhelds :)

Ik zet daarnaast regelmatig winacties op in de hoop dat er op een gegeven moment een community ontstaat van mensen met gelijke interesses. Vanaf nu maak je kans op een Trimui Brick: https://retroready.nl/2025/01/18/win-trimui-brick/

Ik geef er twee weg, dus je maakt twee keer zoveel kans. Hoop dat het oke is om hier te delen. Ik dacht: hier zitten vast mensen met interesse voor dit soort producten! :D

Bezoek mijn online magazine: https://www.retroready.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMTN070
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-08 01:26
Ik stem voor! Ik lees al een tijdje je reviews en ze zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb een RG35XX waar ik sporadisch op speel. Als ik thuis game, dan pak ik de SteamDeck (wat een geweldig apparaat) en als ik op vakantie ga, neem ik De RG35XX neem.
Op de RG35XX staat GarlicOS. Dat was (meen ik) een van de betere. De nieuwe variant kon hier niet op.

Nu heb ik gisteren de RG40XX H besteld.
De RG40XX heeft meer mogelijkheden. Ook qua OS. Nu is mijn vraag, welke OS vinden jullie fijn (en waarom)?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:06
streamnl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:56:
Nu heb ik gisteren de RG40XX H besteld.
De RG40XX heeft meer mogelijkheden. Ook qua OS. Nu is mijn vraag, welke OS vinden jullie fijn (en waarom)?
Zelf heb ik ook al een paar maanden een RG40XXH en ik gebruikte eerst MuOS maar dan overgestapt naar Knulli OS. Sinds de laatste update is deze nl. heel wat verbeterd (bvb performance voor zwaardere systemen als psx, dc) en ook de ondersteuning voor portmaster 32-bit games. De grote kwaliteit is wat mij betreft de interface. Emulation station is nu eenmaal een goed gerodeerd en het is fijn om een ingebakken scraper te hebben.
Als je dit vergelijkt met MuOS komt deze heel wat spartaanser over en moet je alles in retroarch instellen (bv bezels) terwijl je dit bij knulli ook in de gui kunt.

Qua performance komen beide denk ik dicht in de buurt, wat mij betreft vooral de look en feel die het grote verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMTN070
Ja sluit me aan bij de keuze voor KnulliOS! Ik gebruik het zelf ook en ben er erg tevreden mee (RG40xxV). De ingebouwde scraper is inderdaad super handig! en de hele ervaring is gewoon zo goed! Wel vind ik de opstart tijd echt minder. En mis ik de optie van sleep/power down en Resume. Zoals MuOs en OnionOs. Dat maakt toch dat ik het niet mee neem onderweg, dan pak ik liever mn mm+.

Ik heb een webshop waar ik deze devices verkoop en krijg regelmatig vragen over welk besturingssysteem het beste is. (een webshop is natuurlijk het ultieme excuus om heel veel van deze devices te proberen) Meestal adviseer ik MuOS, vooral omdat veel mensen de drempel van een tweede SD-kaart of het via Wifi opzetten van games niet zo prettig vinden. Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat je zoekt in een OS, maar MuOS is voor velen toch een prima keuze.

Zelf heb ik me een tijdje geleden een TrimUi Brick cadeau gedaan en ben nu echt fan van MinUi. Het werkt trouwens op veel verschillende devices, waaronder de Anbernic, Miyoo en Powkiddy. Mocht iemand interesse hebben in een how-to guide, dan kun je hier meer lezen: MinUi op TrimUi Brick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroreadynl
retroreadynl schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:05:
Weet niet of het mogelijk is dat mijn website wordt toegevoegd aan het kopje Handige links? Want ik review nu bijna twee jaar dit soort retrohandhelds :)

Ik zet daarnaast regelmatig winacties op in de hoop dat er op een gegeven moment een community ontstaat van mensen met gelijke interesses. Vanaf nu maak je kans op een Trimui Brick: https://retroready.nl/2025/01/18/win-trimui-brick/

Ik geef er twee weg, dus je maakt twee keer zoveel kans. Hoop dat het oke is om hier te delen. Ik dacht: hier zitten vast mensen met interesse voor dit soort producten! :D
Ik weet niet of iemand vanuit hier gewonnen heeft, maar ik ben nog steeds op zoek naar de tweede winnaar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
retroreadynl schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:42:
[...]
Ik weet niet of iemand vanuit hier gewonnen heeft, maar ik ben nog steeds op zoek naar de tweede winnaar haha
Doordeweeks ga ik door het leven als Streamnl.
Maar… in het weekend…in het weekend word ik soms ook wel “Vosje” of “Frank Batenburg” genoemd…

Ligt er net aan hoe het kwartje valt :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:49

Hegeman

Weet van alles wat

retroreadynl schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:42:
[...]

Nou bij deze stel ik mij beschikbaar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroreadynl
streamnl schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:12:
[...]

Doordeweeks ga ik door het leven als Streamnl.
Maar… in het weekend…in het weekend word ik soms ook wel “Vosje” of “Frank Batenburg” genoemd…

Ligt er net aan hoe het kwartje valt :+
Haha Vosje heeft de Brick al ontvangen 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Voor mij is Stardew Valley nieuw. Als ik een los uurtje heb, pak ik de Steam Deck op en speel ik Stardew Valley.
Nu las ik ook dat je dit kan spelen op een retro handheld. Zoals op de RG40h via portmaster.
Lijkt me een ideaal game als ik volgende week een uurtje of 20 moet vliegen.
Weet iemand of de savegames worden gesynchroniseerd? Dat zou ideaal zijn.

Zo ja, dan ga ik morgen hier mee aan de slag om dit werkend te krijgen.
Zo nee, dan ga ik volgende week gewoon ouwe rpg's spelen :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:02:
Voor mij is Stardew Valley nieuw. Als ik een los uurtje heb, pak ik de Steam Deck op en speel ik Stardew Valley.
Nu las ik ook dat je dit kan spelen op een retro handheld. Zoals op de RG40h via portmaster.
Lijkt me een ideaal game als ik volgende week een uurtje of 20 moet vliegen.
Weet iemand of de savegames worden gesynchroniseerd? Dat zou ideaal zijn.

Zo ja, dan ga ik morgen hier mee aan de slag om dit werkend te krijgen.
Zo nee, dan ga ik volgende week gewoon ouwe rpg's spelen :+
Kwam er in eerste instantie niets over tegen maar nu zie ik toch per toeval dit staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J91ccTcXcJf2Z7OFgYkdQI8-uto=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TKPvTeKmvGCf0eISNm1k4vZb.png?f=user_large

https://www.reddit.com/r/.../178hr6o/comment/k5bb33a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
apis29 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:22:
[...]

Kwam er in eerste instantie niets over tegen maar nu zie ik toch per toeval dit staan:

[Afbeelding]

https://www.reddit.com/r/.../178hr6o/comment/k5bb33a/
Thanks. Zal er vanavond eens naar kijken.
Het installeren naar de RG40h ging eigenlijk als een tierelier en het lijkt te werken.
En als de synchronisatie niet werkt, dan werkt hopelijk de save file wel.
Wordt vervolgd. Eerst even genieten van het zonnetje

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nog niet uitgezocht om te kijken hoe je moet syncen tussen de handheld en de Steam Deck.
Vanmiddag had ik de game opgestart om te kijken of het een beetje soepel draait. En hoppa, we waren weer bijna 2 uur verder.... Dus ja, dat werkt wel 8)
En heel eerlijk, ik vind hem op de RG40H beter tot zijn recht komen dan op een steamdeck.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Bij Itch,io is momenteel het nieuwe indie GBC spel Time To Unwind tgratis e downloaden. Dus in .bg formaat.

Afbeeldingslocatie: https://img.itch.zone/aW1hZ2UvMzMxNTQ2NC8xOTgwMTgzOS5wbmc=/347x500/Rt4pth.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luckysanta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 23:39
Van de week toch maar een pre-order geplaatst voor de Odin2 Portal (Pro versie) die eind februari uitgeleverd gaat worden. Mocht ik hem binnen hebben, dan zal ik even mijn ervaring delen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• retroreadynl
De Odin 2 Portal is één van mijn favoriete handhelds van dit moment. Ik speel daar liever op dan op de Ayaneo Pocket Evo.

het delen van win acties en het promoten hiervan is niet toegestaan

[ Voor 42% gewijzigd door Linksquest op 11-03-2025 17:07 . Reden: Win actie verwijderd. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:15
Sinds een paar dagen geniet ik van mn eerste retro handheld aankoop in tijden. Anbernic RG35XX.

Toch fijn dat hij out of the box direct speelbaar is met een scala aan spellen.
Wel vandaag 2 knappe sd kaartjes gescoord om het en ander zelf te installeren. (Denk aan Garlic OS, staat er nu ook op en loopt prima)

Door dit topic door te lezen ben ik ook geïnspireerd voor een eventuele upgrade RG40XX H, omdat ik merk dat de shoulder buttons niet lekker werken met mijn "grote" handen.

Maar voor nu lekker reto gamen en genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retroreadynl
Stef120 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:57:
Sinds een paar dagen geniet ik van mn eerste retro handheld aankoop in tijden. Anbernic RG35XX.

Wel vandaag 2 knappe sd kaartjes gescoord om het en ander zelf te installeren. (Denk aan Garlic OS, staat er nu ook op en loopt prima)

Door dit topic door te lezen ben ik ook geïnspireerd voor een eventuele upgrade RG40XX H, omdat ik merk dat de shoulder buttons niet lekker werken met mijn "grote" handen.

Aangezien de processor en veel andere specs overeenkomen weet ik niet of je kunt spreken over een upgrade -- maar het ontwerp en de plaatsing van de schouderknoppen kunnen wel doorslaggevend zijn in dit geval. Dat maakt de handheld relatief uniek in het Anbernic-assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die shoulder buttons zijn voor elk formaat handen een crime op dat soort modellen :X . Voor de Miyoo Mini Plus verkopen ze ook after market vervangende knoppen maar ook dat weegt voor mij niet op tegen stacked shoulder buttons zoals op een 40XX H (was inmiddels al zover dat ik eerder aan een Retroid Pocket Mini zat te denken voor een volgende maar aangezien ik ze zelden buitenshuis gebruik kan ik beter zelf een desktop systeempje maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMTN070
Stef120 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:57:

Je zou ook kunnen kijken naar een TrimUi Smart Pro, ik geloof dat het de zelfde performance heeft als de inmiddels erg geprezen TrimUi brick maar dan met een horizontale layout. Ik heb er eentje liggen maar nog niet op gespeeld. Wel ziet het er, net zoals de brick, behoorlijk premium uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 11:24
Heb inmiddels behoorlijk wat retro handhelds kunnen testen: Anbernic RG35xxH, RG40xxH, RG40xxV, RG Cubexx en de TrimUI Brick en Smart Pro.

Persoonlijk vind ik de RG40XX V en de RG Cube XX het meest comfortabele in de hand liggen.
De Cube heeft wel een afwijkende aspect ratio van 1:1, wat leuk kan zijn voor Pico-8 of als je wilt experimenteren met SNES op 8:7 oid. Maar voor regulier 4:3 gebruik heeft de 40xxV mijn voorkeur, ondanks dat ik normaal het liefste een horizontale layout heb.

De Trimui devices liggen momenteel nog stof te verzamelen, omdat ik wacht tot muOS ervoor beschikbaar komt.

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielafcax
  • Laatst online: 24-04 15:23
Ik heb zelf de TrimUI smart pro, reden is dat dit erg op een psp lijkt en vond dat altijd een fijne handheld. Button placement bij de TrimUI kon wel wat beter ik kan er zelf niet goed mee overweg. De joysticks zitten net te diep in zijn "gat" om het maar zo te noemen waardoor dit niet fijn is. Tevens is de software ook erg matig en wacht ik ook inderdaad op een besturingssysteem dat wel lekker draait op mijn TrimUI.

Heeft iemand nog suggesties voor een andere die lijkt op de TrimUI zonder een godsvermogen kwijt te zijn? Ik heb geen behoefte aan een mega-ding zoals een steamdeck of vergelijkbare devices want ik speel eigenlijk enkel nostalgische nintendo games die niet zo zwaar zijn.

Hoor graag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixe_Dl7KRn9D2xUJ55Pjh8KNysU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wt9iVBv19gYHKvIV415OSFnK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Abernic RG 34XX net binnen. Ik was op zoek naar de ultieme GBA Pokémon machine. Eerst even opladen en dan ermee aan de gang.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroreadynl
Dat is wel een van de betere retrohandhelds van de afgelopen maanden ja :) Vind het alleen jammer dat die geen originele games afspeelt (terwijl Anbernic daar wel de technologie voor in huis heeft).

Url naar artikel eruit gehaald, promotoren van eigen website in forum artikelen is niet toegestaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Linksquest op 17-03-2025 15:38 . Reden: Promoten van eigen website via urls ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:23
Hmm, ik heb zelf een RG351V en heb deze al een tijdje niet gebruikt. Begon toch weer te kriebelen en nu zie ik de nieuwe handhelds met hogere resolutie schermpjes. Nu aan het twijfelen of ik een Trimui Brick wil bestellen want vind die er echt heel mooi uit zien. Maar voor het mooie misschien net te klein. Alternatief zou de Retroid Pocket Classic zijn. Vind die er minder strak uit zien. Maarja, wel een mooier en groter scherm. Even de reviews afwachten dan maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retroreadynl
Ik ga de nieuwe Retroid-handhelds vooruit bestellen zodra ze beschikbaar zijn, en hoop daarna snel een uitgebreide te kunnen plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:19
retroreadynl schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:24:
Ik ga de nieuwe Retroid-handhelds vooruit bestellen zodra ze beschikbaar zijn, en hoop daarna snel een uitgebreide te kunnen plaatsen. :)
Durf je het wel aan gezien het RP Mini geneuzel dat nu in the picture is ? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phille023
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 19:05
Besloten mijn RP5 te koop te zetten voor de geïnteresseerden

https://tweakers.net/aanbod/3846236/retroid-pocket-5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroreadynl
dcell schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:28:
[...]

Durf je het wel aan gezien het RP Mini geneuzel dat nu in the picture is ? })
Ik heb dat nieuws gevolgd ja. Dat is alles behalve netjes en goed afgehandeld. Reden te meer om het merk onder de loep te leggen. Ik haal voor mijn reviews doorgaans geen handhelds uit elkaar (twee keer moeten doen tot nu toe, van de bijna 100 handhelds die ik getest heb), maar misschien moet ik dat vaker doen. Als het goed is haalt het merk nu geen vreemde trucs uit; dat lesje heeft het hopelijk geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:24
Na wat wikken en wegen een Retroid Pocket 5 (+dock+grip) besteld. De andere kandidaat was een Odin2 Portal, maar qua formaat toch wat te groot ondanks dat deze 90% van de tijd thuis gespeeld gaat worden.

Inmiddels een Miyoo Mini Plus, RG35XX SP, en Switch als handheld devices hier. Hiervan speel ik eigenlijk alleen op de Miyoo Mini Plus, vind MinUI heel fijn en lekker handzaam.

Ben benieuwd naar de RP5, idealiter heb ik slechts 1 device, en komt de rest op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:53
Ik was in dit topic aan het neuzen voor een cadeau aan mijn broer. Heb het e.e.a. met hem besproken en hij gaf aan graag zelf wat geld in te leggen om een Odin 2 Portal te kopen. Ik vind het alleen lastig om een te bepalen waar de aanschaf moet plaatsvinden, want hij zit met een beperkt budget in totaal ongeveer € 300-350,- (inclusief mijn cadeau inleg)

Het bedrijf zelf verkoopt het voor 330 USD, maar ben bang dat daar nog verzend, btw en douane kosten boven op komen. Ik weet ook niet zo goed of Alieexpress en soort gelijke bedrijven wel het echte product leveren. Hebben jullie misschien tips hierin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Backxs schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:36:
Ik was in dit topic aan het neuzen voor een cadeau aan mijn broer. Heb het e.e.a. met hem besproken en hij gaf aan graag zelf wat geld in te leggen om een Odin 2 Portal te kopen. Ik vind het alleen lastig om een te bepalen waar de aanschaf moet plaatsvinden, want hij zit met een beperkt budget in totaal ongeveer € 300-350,- (inclusief mijn cadeau inleg)

Het bedrijf zelf verkoopt het voor 330 USD, maar ben bang dat daar nog verzend, btw en douane kosten boven op komen. Ik weet ook niet zo goed of Alieexpress en soort gelijke bedrijven wel het echte product leveren. Hebben jullie misschien tips hierin?
Ikzelf zou het kopen bij Ayn zelf: de makers van de Odin2. Maar helaas ben je er niet met $330.. Daar komen nog verzendkosten bij (Ong $25 denk ik) en met een beetje pech invoerkosten. Via Alixpress zou ik het zeker niet kopen: daar is de onzekerheid of je inderdaad de 'echte' wel koopt en het is toch een fors bedrag wat je uitgeeft. Heb je trouwens al gekeken naar de Retroid Pocket 5? Die laatste is wel wat kleiner en qua perfomance ook minder maar wel stukken goedkoper (ong $220) en die wordt ook regelmatig nieuw via MP/Vinted te koop aangeboden. Een belangrijke vraag in deze keuze is ook wat wil je broer er op gaan spelen? Dat bepaalt wellicht ook je keuze qua handheld..

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:53
Dankjewel @Rincewind, was ik al bang voor die kosten en risico's van de alternatieve.

De Retroid Pocket 5 heb ik inderdaad als een optie aangeboden aan hem om naar te kijken. Hij wil er voornamelijk Gameboy, PS1 en N64 spellen op spelen. Volgens mij kan die deze zeker ook aan. Dus denk dat hij inderdaad gewoon keuze moet gaan maken voor meer kwaliteit of minder geld.

Grappig in de link die je stuurt zie ik ook dezelfde dingen terugkomen die ik ook met mijn broer besproken heb, met name het argument ie bij de hogere prijzen bijna net zo goed naar meer een PC-handheld toe kan of wellicht zelfs een Steamdeck :') Het is ook zijn eerste handheld als je de Switch niet meetelt (gek genoeg gebruikt ie die dan weer niet, want spellen te duur zegt ie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Backxs schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 00:46:
Dankjewel @Rincewind, was ik al bang voor die kosten en risico's van de alternatieve.

De Retroid Pocket 5 heb ik inderdaad als een optie aangeboden aan hem om naar te kijken. Hij wil er voornamelijk Gameboy, PS1 en N64 spellen op spelen. Volgens mij kan die deze zeker ook aan. Dus denk dat hij inderdaad gewoon keuze moet gaan maken voor meer kwaliteit of minder geld.
Tja, als het alleen tot en met de N64/GC wilt spelen zijn er zeker voordeligere keuzes van een Odin 2. Je zou ook deze video kunnen kijken: dan krijg je c.q. je broer een idee wat er kan voor welk budget. Hij stipt ook de RP5 aan maar benoemt ook de andere opties.
Grappig in de link die je stuurt zie ik ook dezelfde dingen terugkomen die ik ook met mijn broer besproken heb, met name het argument ie bij de hogere prijzen bijna net zo goed naar meer een PC-handheld toe kan of wellicht zelfs een Steamdeck :') Het is ook zijn eerste handheld als je de Switch niet meetelt (gek genoeg gebruikt ie die dan weer niet, want spellen te duur zegt ie).
Wacht even: hij heeft al een steamdeck? Dan zou ik helemaal iets als Emulation Station/Emudeck of Retrodeck installeren. Vooral die laatste is heel eenvoudig te installeren: kijk hier maar

Na nog een keer je reactie te hebben gelezen begrijp ik dat hij geen Steamdeck heeft ;) Goed lezen blijft een kunst. Maar je hebt gelijk: een Steamdeck is bij die prijsklasse ook een optie maar heeft een groot nadeel: de grootte. Een van de ander SBC's/handhelds neem je qua formaat 'even' mee in je rugzak/broekzak. Een Steamdeck is fors groot... Ik heb meerdere SBC's en een Steamdeck en die laatste neem ik niet mee als ik met de trein ga. Een RG35XXH o.i.d. stop ik wel in mijn rugzak. En om het nog moeilijker te maken voor je: als je een android telefoon 'over' hebt kun je met deze guide er eenvoudig een handheld van maken. Razer Kishi V2 of V1 kopen en je bent klaar. Ik heb van mijn oude Xiaomi 11t pro een handheld gemaakt waar ik nu ook DS-games op kan spelen want het scherm is breed genoeg om beide screens naast elkaar te gebruiken :)

Zoveel opties... ;)

(en ja, Ross van Retro Game Corps is erg goed in deze materie :) )

[ Voor 23% gewijzigd door Rincewind op 04-04-2025 14:13 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
En ik maar denken - dat moet makkelijk zijn.

- Anbernic RG406H opgestart, Engelse setup
- Sandisk Ultra aan pc gekoppeld, ROMS foldertje gemaakt, en een FireRed romhack (Essence) gedownload en in GBA folder gezet. Zowel de .zip als de unzipped folder waarin de .ips file zit
- SD card in RG406H
- GBA emulator opstarten, zoeken naar juiste folder

Maar... 'No recognized file extensions in archive'

Ben geen held met IT, en op bijv reddit zoeken naar wat ik hier fout doe heeft me nog niet veel geholpen. Iemand een idee wat deze beginner niet goed heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:38

CoeliJoeli

Gamer

Catorce schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:00:

- Sandisk Ultra aan pc gekoppeld, ROMS foldertje gemaakt, en een FireRed romhack (Essence) gedownload en in GBA folder gezet. Zowel de .zip als de unzipped folder waarin de .ips file zit
- SD card in RG406H

Ben geen held met IT, en op bijv reddit zoeken naar wat ik hier fout doe heeft me nog niet veel geholpen. Iemand een idee wat deze beginner niet goed heeft gedaan?
Een ips bestand is een patch bestand. Je moet een originele FireRed rom hebben, waarna je deze kan patchen.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:43
Hi Allen, Ik tweijfel momenteel tussen de Trimui smart pro en de Anbernic rg40xx H.

Ik wil vooral mame, game gear en msx games spelen.

Bij de Trimui is het grote scherm aantrekkelijk, en bij de Anbernic de compactheid.

Als iemand tips heeft of ervaring met beide systemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonicboy
Tomas_ schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:04:

Ik wil vooral mame, game gear en msx games spelen.

Bij de Trimui is het grote scherm aantrekkelijk, en bij de Anbernic de compactheid.
De trimui heeft mss een groter scherm, maar het heeft een beeldverhouding van 16:9 terwijl de systemen die jij opsomt eerder naar 4/3 tot 1/1 gaan dus zul je vooral met zwarte randen zitten. Zelf heb ik een RG40XX-H en ben erg tevreden over de ligging in de hand en het scherm. De joysticks voelen ook prettig aan (dwz voor een handheld..)

Nu heb zelf nog nooit op de trimui gespeeld dus kan wel niet vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
sonicboy schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:20:
[...]
De trimui heeft mss een groter scherm, maar het heeft een beeldverhouding van 16:9 terwijl de systemen die jij opsomt eerder naar 4/3 tot 1/1 gaan dus zul je vooral met zwarte randen zitten. Zelf heb ik een RG40XX-H en ben erg tevreden over de ligging in de hand en het scherm. De joysticks voelen ook prettig aan (dwz voor een handheld..)

Nu heb zelf nog nooit op de trimui gespeeld dus kan wel niet vergelijken
Precies die 2 zaken ben ik benieuwd naar. Met name ook het scherm. Zwarte randen lijkt mij geen probleem?
Voor mijn gevoel zit ik denk ik op het punt dat ik niets wil missen, maar of dat terrecht is. De prijzen zijn gelijk, maar het scherm van de ene is groter/anders. De revies zijn wat negatiever over de joysticks van de trimui, maar dat schijnt in de nieuwe versie te zijn opgelost.

Blijft ook nog de software over. Mijn idee was dat de RG40XX-H veel meer firmware/software mogelijkheden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Anbernic levert (tenminste wel bij de RG Cube) overlays voor elk platform. De overlay doet zich voor als een retro tv of bezels van bijvoorbeeld de gameboy (color), waardoor je geen zwarte randen hebt.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44
CoeliJoeli schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:09:
Anbernic levert (tenminste wel bij de RG Cube) overlays voor elk platform. De overlay doet zich voor als een retro tv of bezels van bijvoorbeeld de gameboy (color), waardoor je geen zwarte randen hebt.
Eerlijk gezegd zie ik dan liever zwarte randen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

ErikT738 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:11:
[...]

Eerlijk gezegd zie ik dan liever zwarte randen :P
Haha voor ieder wat wils. Ik kan zwarte randen niet uitstaan (tenzij bezels), dus voor mij is dit een perfecte uitkomst

Als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGv9rurdgGEJ6fdjjDdhx13ZblQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeJetE3eBBoNBfgS56b3jKqa.jpg?f=fotoalbum_large

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielafcax
  • Laatst online: 24-04 15:23
Je .ips file is een file patcher bestand. Dit is de patch om van een schone rom een romhack te maken. Google: Rom Patcher JS, patch je schone rom en zet het dan eens op je device.
Catorce schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:00:

- SD card in RG406H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Uiteindelijk maar de Trimui smart pro en de Brick besteld. Beide zwart. Waarschijnlijk ga ik er 1 weer weg doen.
Het is voor de fun om mijn oude games van vroeger weer te spelen, dus ik denk dat ik voor de brick ga aangezien die minder ruimte inneemt. Geen idee nog.

Ik heb vroeger de Lynx, Game Gear en GameBoy (1ste) en Gameboy Advance sp gehad.
Als consoles de NES, SNES, Megadrive, PS1, 2, 4 en de MSX2
Een vriendje had een Amiga waar we veel op gespeeld hebben.

Waarschijnlijk is dit weer een nieuwe verslaving ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
Tomas_ schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:47:
Uiteindelijk maar de Trimui smart pro en de Brick besteld. Beide zwart. Waarschijnlijk ga ik er 1 weer weg doen.
Het is voor de fun om mijn oude games van vroeger weer te spelen, dus ik denk dat ik voor de brick ga aangezien die minder ruimte inneemt. Geen idee nog.

Ik heb vroeger de Lynx, Game Gear en GameBoy (1ste) en Gameboy Advance sp gehad.
Als consoles de NES, SNES, Megadrive, PS1, 2, 4 en de MSX2
Een vriendje had een Amiga waar we veel op gespeeld hebben.

Waarschijnlijk is dit weer een nieuwe verslaving ;-)
Inmiddels de Trimui smart pro binnen via de eu shop van Ali.

Eerste indrukken: Mooi apparaat. OS ziet er gewoon goed uit.
Wel overweldigend veel spellen op dat ding, iets te veel voor mij als casual gamer. En uiteindelijk vind ik het te groot voor wat ik wil. Dit is echt voor een hardcore gamer.
Ik speel geen psp over het algemeen en het apparaat is voor mij om af en toe een retro game te spelen
Het klopte dus wel wat @sonicboy zei over de 4/3 1/1 verhouding van de games die ik speel.
Hij gaat daarmee op v&a retour.

Nu even wachten op de bezorging van de Brick. Deze lijkt mij voor mij als Casual gamer beter. Ik ga er dan ook alleen eigen spcifieke roms op zetten ipv een grote verzameling.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomas_ op 15-04-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@Tomas_ De spellen staan natuurlijk gewoon op een geheugen kaartje in de Trimui, hoeveel spellen er wel/niet op staan bepaal je zelf natuurlijk en is ook op de Smart pro t niet iets waar je aan vast zit.
Het zou je ook nog best eens kunnen tegenvallen hoe klein zo'n Brick is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Dank voor de hulp met het in de juiste richting wijzen voor het patchen!

Ik heb nu helaas al een keer of drie issues gehad tijdens het spelen van een game. Ik ben benieuwd of ik gewoon een slechte versie van de originele game heb, de romhack roet in het eten gooit of dat er iets anders aan de hand is. Laat me de situaties schetsen bij Pokemon FireRed (Essence romhack):
- Als je ma spreekt en ze zegt dat je moet rusten, restart de game en ben je progress sinds laatste save kwijt. Dit later nogmaals geprobeerd met exact hetzelfde resultaat.
- Bij het aanspreken van een markt medewerker om inkopen te doen, ging het scherm op zwart en kwam ik daar niet meer uit. Helaas hard stop/restart moeten doen met weer alle progress lost.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Tomas_ schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:52:
[...]

Inmiddels de Trimui smart pro binnen via de eu shop van Ali.

Eerste indrukken: Mooi apparaat. OS ziet er gewoon goed uit.
Wel overweldigend veel spellen op dat ding, iets te veel voor mij als casual gamer. En uiteindelijk vind ik het te groot voor wat ik wil. Dit is echt voor een hardcore gamer.
Ik speel geen psp over het algemeen en het apparaat is voor mij om af en toe een retro game te spelen
Het klopte dus wel wat @sonicboy zei over de 4/3 1/1 verhouding van de games die ik speel.
Hij gaat daarmee op v&a retour.

Nu even wachten op de bezorging van de Brick. Deze lijkt mij voor mij als Casual gamer beter. Ik ga er dan ook alleen eigen spcifieke roms op zetten ipv een grote verzameling.
Niet optie om evt te wachten tot de andere ook binnen is? Zodat je echt kan vergelijken, bv met batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
apis29 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:21:
@Tomas_ De spellen staan natuurlijk gewoon op een geheugen kaartje in de Trimui, hoeveel spellen er wel/niet op staan bepaal je zelf natuurlijk en is ook op de Smart pro t niet iets waar je aan vast zit.
Het zou je ook nog best eens kunnen tegenvallen hoe klein zo'n Brick is ...
Ik ben zeker bekend met het hele roms-verhaal—ben daar inmiddels al ruim 30 jaar mee bezig (denk aan MAME, Sega Mega Drive copy box, RS-kaartjes, enzovoort).

Wat me vooral opviel, is dat het gebruiksgemak tegenvalt. Als je een console koopt waar al een kaartje met honderden of duizenden games op zit, dan raak je al snel overweldigd. Het scrollen door zo’n eindeloze lijst is best vermoeiend en eerlijk gezegd ook een beetje frustrerend. Het haalt voor mij het plezier er een beetje uit.

Ik dacht aanvankelijk: ik koop gewoon zo'n console met alles erop en dan ben ik klaar. Maar dat blijkt toch niet zo ideaal. Er missen bovendien ook titels waarvan ik had verwacht dat ze erbij zouden zitten. Zelf samenstellen wat je wilt spelen is dus uiteindelijk een veel betere aanpak. Daar ga ik nu ook werk van maken.

Wat betreft het scherm ben ik benieuwd hoe dat in de praktijk bevalt. Volgens de specificaties is het behoorlijk scherp en qua formaat vergelijkbaar met originele handhelds. Misschien eindig ik uiteindelijk toch met een Anbernic met een 4"-scherm, maar de ‘brick’-modellen hebben dat wat meer premium gevoel en dat spreekt me wel aan.

@MrGizMo De formfactor vind ik toch niet fijn / te groot. Het is voor mij voor de fun, dus wil niet een te groot apparaat hebben rondslingeren

[ Voor 48% gewijzigd door Tomas_ op 16-04-2025 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebase85
Tomas_ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:02:
[...]

Ik ben zeker bekend met het hele roms-verhaal—ben daar inmiddels al ruim 30 jaar mee bezig (denk aan MAME, Sega Mega Drive copy box, RS-kaartjes, enzovoort).

Wat me vooral opviel, is dat het gebruiksgemak tegenvalt. Als je een console koopt waar al een kaartje met honderden of duizenden games op zit, dan raak je al snel overweldigd. Het scrollen door zo’n eindeloze lijst is best vermoeiend en eerlijk gezegd ook een beetje frustrerend. Het haalt voor mij het plezier er een beetje uit.

Ik dacht aanvankelijk: ik koop gewoon zo'n console met alles erop en dan ben ik klaar. Maar dat blijkt toch niet zo ideaal. Er missen bovendien ook titels waarvan ik had verwacht dat ze erbij zouden zitten. Zelf samenstellen wat je wilt spelen is dus uiteindelijk een veel betere aanpak. Daar ga ik nu ook werk van maken.

Wat betreft het scherm ben ik benieuwd hoe dat in de praktijk bevalt. Volgens de specificaties is het behoorlijk scherp en qua formaat vergelijkbaar met originele handhelds. Misschien eindig ik uiteindelijk toch met een Anbernic met een 4"-scherm, maar de ‘brick’-modellen hebben dat wat meer premium gevoel en dat spreekt me wel aan.

@MrGizMo De formfactor vind ik toch niet fijn / te groot. Het is voor mij voor de fun, dus wil niet een te groot apparaat hebben rondslingeren
De meegeleverde romsets laten vaak te wensen over helaas, zo zal je daar bijvoorbeeld ook geen enkele mario game op terugvinden. Voor mij was de Tiny Best Set Go (google is your friend) een goede basis set en heb daar nog een tiental van mijn favoriete games aan toegevoegd.

Ik vond de Trimui zelf ook wat aan de grote kant en zie zelf ook niet de meerwaarde van een 16:9 scherm voor een retro handheld (tenzij je graag moderne ports erop wilt spelen). Mijn favoriete retro handhelds zijn de Anbernic RG40XX V of H of de RG Cube XX met muOS als firmware.

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomas_
Sebase85 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:14:
[...]

De meegeleverde romsets laten vaak te wensen over helaas, zo zal je daar bijvoorbeeld ook geen enkele mario game op terugvinden. Voor mij was de Tiny Best Set Go (google is your friend) een goede basis set en heb daar nog een tiental van mijn favoriete games aan toegevoegd.

Ik vond de Trimui zelf ook wat aan de grote kant en zie zelf ook niet de meerwaarde van een 16:9 scherm voor een retro handheld (tenzij je graag moderne ports erop wilt spelen). Mijn favoriete retro handhelds zijn de Anbernic RG40XX V of H of de RG Cube XX met muOS als firmware.
Hij is inmiddels binnen en ik moet zeggen dat het gadget gehalte erg hoog is ten opzichte van de smart pro.
Klein ding met een klein, maar scherp scherm. Apparaatje voelt degelijk, net als het os. Het voelt allemaal stabiel en kwalitatief goed. Ik zou nog wel een RG40XX V willen zien er naast, maar genoeg reviews op YT.

Wat betreft scherm zijn een aantal dingen heel goed te doen, maar een aantal ook zeker niet.
Dat komt meestal niet in de reviews naar voren.

Ik ga deze zeker voorlopig houden.

Hieronder nog even een vergelijking met de Iphone 15. Hij is exact even breed als de iphone met hoesje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVr1Jz5MLxmtUiVkYLMl4Xz3RZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXA2sQGwXAQNe8xE7MB7wDTl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Tomas_ op 16-04-2025 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebase85
Tomas_ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:38:
[...]

Hij is inmiddels binnen en ik moet zeggen het gadget gehalte erg hoog is ten opzichte van de smart pro.
Klein ding met een klein, maar scherp scherm. Apparaatje voelt degelijk, net als het os. Het voelt allemaal stabiel en kwalitatief goed. Ik zou nog wel een RG40XX V willen zien er naast, maar genoeg reviews op YT.

Wat betreft scherm zijn een aantal dingen heel goed te doen, maar een aantal ook zeker niet.
Dat komt meestal niet in de reviews naar voren.

Ik ga deze zeker voorlopig houden.

Hieronder nog even een vergelijking met de Iphone 15. Hij is exact even breed als de iphone met hoesje.

[Afbeelding]
Nice, het is zeker een heel mooi en degelijk apparaatje!

Wat betreft de verschillen:

Pros voor de Brick
- De Brick voelt iets degelijker en meer premium omdat er metaal in verwerkt zit
- Resolutie van het scherm van de Brick is hoger, waardoor alles heel scherp en crisp uitziet, zeker op zo een klein schermpje
- Kleinere vormfactor, dus ideaal voor on the go

Pros voor de 40xxV
- De 40xxV ligt net wat lekkerder in de hand, zeker als je grotere handen hebt.
- Schouderknoppen zijn groter en op een betere positie (niet dat deze veel worden gebruikt in retro games)
- Ondanks de lagere resolutie een groter scherm, dus makkelijker leesbaar in games met veel tekst.

Persoonlijk vind ik ook de OS opties een stuk beter op Anbernic, maar muOS komt binnenkort ook naar de TrimUI Smart Pro en Brick, dus dan is OS ook geen punt meer voor mij.

Ik gebruik ze beide ook voornamelijk in en rondom huis, dus voor mij wint het grotere scherm en de betere ergonomie van de 40xxV het ten opzichte van de betere portability van de Brick.

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
Sebase85 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:16:
[...]

Nice, het is zeker een heel mooi en degelijk apparaatje!

Wat betreft de verschillen:

Pros voor de Brick
- De Brick voelt iets degelijker en meer premium omdat er metaal in verwerkt zit
- Resolutie van het scherm van de Brick is hoger, waardoor alles heel scherp en crisp uitziet, zeker op zo een klein schermpje
- Kleinere vormfactor, dus ideaal voor on the go

Pros voor de 40xxV
- De 40xxV ligt net wat lekkerder in de hand, zeker als je grotere handen hebt.
- Schouderknoppen zijn groter en op een betere positie (niet dat deze veel worden gebruikt in retro games)
- Ondanks de lagere resolutie een groter scherm, dus makkelijker leesbaar in games met veel tekst.

Persoonlijk vind ik ook de OS opties een stuk beter op Anbernic, maar muOS komt binnenkort ook naar de TrimUI Smart Pro en Brick, dus dan is OS ook geen punt meer voor mij.

Ik gebruik ze beide ook voornamelijk in en rondom huis, dus voor mij wint het grotere scherm en de betere ergonomie van de 40xxV het ten opzichte van de betere portability van de Brick.
Sluit je hem ook wel eens aan op een externe bron? Dat vind ik nog wel jammer dat dit niet kan bij de Brick.

@TumTum https://retrocatalog.com is echt een ideale database. Die mag wel in de openingspost!

Dit is een mooie lijst die ook met filers werkt: https://retrocatalog.com/retro-handhelds

[ Voor 3% gewijzigd door Tomas_ op 17-04-2025 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TumTum
  • Laatst online: 08-09 15:41
Tomas_ schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:24:
[...]

Sluit je hem ook wel eens aan op een externe bron? Dat vind ik nog wel jammer dat dit niet kan bij de Brick.

@TumTum https://retrocatalog.com is echt een ideale database. Die mag wel in de openingspost!

Dit is een mooie lijst die ook met filers werkt: https://retrocatalog.com/retro-handhelds
Zal de post binnenkort even bijwerken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Naar volle tevredenheid zowat een jaar MuOS gedraaid op de RG35xxH maar nu toch over op Knulli, ziet er gelikt uit, en grootste voordeel tov MuOS was goed werkende BT.

En aangezien mijn vrouw deze meer gebruikt dan ik, heb weer zitten kijken naar een iets krachtigere, maar wat ik dan zou willen is PS2 kunnen spelen, Def Jam FFNY en Burnout 3. maar dan schiet de prijs meteen weer te hoog voor wat ik het waard vind voor die paar games.

Dus toch voor mijzelf maar een RG40xxH bested, zelfde als de 35 maar iets groter scherm en voor mij denk ik betere form factor.
Ben benieuwd

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ik zag ook weer eens een actie bij Aliexpress voorbij komen en twijfelde tussen de CubeXX of toch een ARC-D halen maar ik merk net bij het afrekenen dat de €12 coupon code al 'op' is (de keus was op de ARC-D gevallen; had al een RGB30 met 1:1 scherm maar ergonomisch is de CubeXX een stuk beter natuurlijk)

Net als de RG40xxH een 4" 4:3 scherm (eigenlijk volstaat de ARC-S al maar die hebben een transparante behuizing en niet zoals de D een behuizing die aan een Sega syteem doet denken).
Maar weer wachten tot een volgende actie dan O-)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 17-04-2025 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Ik kom elke keer weer in de verleiding om wat nieuws te kopen, maar ik wacht er toch maar even mee totdat de apparaten die Gamecube en PS2 games kunnen draaien iets goedkoper worden. Eigenlijk volstaat mijn Miyoo Mini Plus gewoon voor al het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ErikT738 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:12:
Ik kom elke keer weer in de verleiding om wat nieuws te kopen, maar ik wacht er toch maar even mee totdat de apparaten die Gamecube en PS2 games kunnen draaien iets goedkoper worden. Eigenlijk volstaat mijn Miyoo Mini Plus gewoon voor al het andere.
Om die reden heb ik dus inderdaad ook een rg40xxH aangeschaft, als de PS2 emu handhelds goedkoper worden, dan ga ik wel weer eens kijken.
Hoop eigenlijk dat er dan ook linux handhelds komen die dat goed doen, op dit moment zijn de meerderheid van de zwaardere handhelds allemaal android of windows based.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Even een korte update over het gebruik van de Brick:

Ik heb een aantal firmwares geprobeerd zoals Nextui. Crossmix en MinUI echter geld voor die firmwares dat er minder emulatoren inzitten dan het stock os.

PakUI leek mij daarom beter aangezien die er standaard heel veel in heeft zitten. (oa MSX)
Mijn Brick had alleen genoeg van die firmware updates waardoor hij niet meer goed aanging.

Ik kon nog wel de recovery image op de sd laden en heb toen een recovery gestart.
Dit leek allemaal goed te gaan, alleen ging hij na een dag niet meer aan.

Uiteindelijk was de oplossing om hem open te schroeven en de batterij te ontkoppelen (via een blogpost).
Hierna was hij weer "als nieuw."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JMTN070
Voor degenen die overwegen een Retro Handheld aan te schaffen...

ik heb de afgelopen halfjaar een stuk of 20 devices getest in de categorie tot 100 euro, en mijn bevindingen gebundeld in een blog post.

Welke handheld past bij jou - 2025

Hopelijk helpt het anderen in hun keuze. O+

Feedback en aanvullingen zijn zeer welkom!
(Je kan dit onder t artikel plaatsen, dan kunnen andere t wellicht aanvullen of juist de info vinden)

[ Voor 21% gewijzigd door JMTN070 op 14-05-2025 10:35 . Reden: Url aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:26
Ik heb drie kinderen en in aanvulling op de Switch zou ik voor de oudste twee (5 en 7 jaar, en sporadisch mijzelf) een handheld willen aanschaffen, vooral voor lange autoritten. Zie dat de R36S relatief goedkoop is in vergelijking met andere handhelds. Het is ook meer een proef omdat ik, afgezien van emulators spelen vroeger op de PC, geen ervaring heb met deze retro handhelds. Is de R36S met 128GB kaart bijvoorbeeld via Aliexpress dan een prima kant-en-klare keuze?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Slappyjoez schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:09:
Ik heb drie kinderen en in aanvulling op de Switch zou ik voor de oudste twee (5 en 7 jaar, en sporadisch mijzelf) een handheld willen aanschaffen, vooral voor lange autoritten. Zie dat de R36S relatief goedkoop is in vergelijking met andere handhelds. Het is ook meer een proef omdat ik, afgezien van emulators spelen vroeger op de PC, geen ervaring heb met deze retro handhelds. Is de R36S met 128GB kaart bijvoorbeeld via Aliexpress dan een prima kant-en-klare keuze?
Ik heb thuis dezelfde usecase, hoewel de kids 2jaar ouder zijn.

Ik heb een RG351M en ik heb geleerd dat het belangrijker is om te kijken wat voor games ze willen spelen, dan het apparaat zelf; de R36S heeft als primaire input namelijk een d-pad, waardoor het minder logisch is als ze PS1 of N64 games gaan spelen. Verder is er volgens mij weinig mis met de R36S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Boyangles schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:18:
Na wat wikken en wegen een Retroid Pocket 5 (+dock+grip) besteld. De andere kandidaat was een Odin2 Portal, maar qua formaat toch wat te groot ondanks dat deze 90% van de tijd thuis gespeeld gaat worden.

Inmiddels een Miyoo Mini Plus, RG35XX SP, en Switch als handheld devices hier. Hiervan speel ik eigenlijk alleen op de Miyoo Mini Plus, vind MinUI heel fijn en lekker handzaam.

Ben benieuwd naar de RP5, idealiter heb ik slechts 1 device, en komt de rest op V&A.
Ik zit in bijna dezelfde situatie: ik ga ook 90% van de tijd thuis spelen en wil een goed, groot scherm waarop ik PS2 games kan spelen. Ik heb een SteamDeck die redelijk aan deze eisen voldoet, maar die is veel te zwaar; na een half uur krijg ik last van mijn handen.

Nu ben ik dus al weken in dubio: een Retroid Pocket 5 / Flip 2 of een Odin Portal Base. :?

Hoe bevalt jouw RP5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Slappyjoez schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:09:
Is de R36S met 128GB kaart bijvoorbeeld via Aliexpress dan een prima kant-en-klare keuze?
Ik zou persoonlijk geen AliExpress kaart erbij nemen. Gewoon even zoeken naar de Tiny Best Set en dat zelf op een SD-kaartje zetten van een bekend merk gekocht bij een betrouwbare winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Zelf ben ik ook op zoek naar een goedkope handheld die wel nog wat kwaliteit biedt en de R36S leek me hier wel aan te voldoen. Dacht dat hier ondertussen al verschillende revisies van zijn verschenen. Hoe kun je zien of je met de nieuwste versie te maken hebt en/of niet met een clone-model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:24
zAo schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:16:
[...]
Hoe bevalt jouw RP5?
Nou, het is een fijn apparaat, vooral fantastisch scherm! Maar ik merk dat ik toch vooral geïnteresseerd ben in wat oudere consoles (SNES, GBA). En daarvoor pak ik liever een kleiner apparaat zoals de Miyoo Mini. De RP5 heb ik daarom op V&A gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TumTum
Heb de RG34XXSP vandaag getest. De performance met ROCKNIX valt tegen. Ik wil later nog even de StockOS modification testen. Mario Kart N64 draait bijvoorbeeld niet soepel. Valt me op dat ze de H700 chipset nog steeds gebruiken. Ik zou niet upgraden als je de RG35XXSP al hebt. Joysticks zitten ook op een ongelukkige plek. Verder wel een leuke handheld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhNpVrzEIPMWFuvZGKkc4lfk_nk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iF8OK2N5Ru2JXgOF7jitGmZd.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Het volgende OS komt bij mij het beste naar voren op de RG34XXSP;
https://github.com/cbepx-...G-xx-StockOS-Modification

Stock lijkt toch standaard beter te functioneren met N64. Geen haperingen meer.
Knulli zal ik later ook nog even proberen als die uit Alpha is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
TumTum schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:10:
Heb de RG34XXSP vandaag getest. De performance met ROCKNIX valt tegen. Ik wil later nog even de StockOS modification testen. Mario Kart N64 draait bijvoorbeeld niet soepel. Valt me op dat ze de H700 chipset nog steeds gebruiken. Ik zou niet upgraden als je de RG35XXSP al hebt. Joysticks zitten ook op een ongelukkige plek. Verder wel een leuke handheld.

[Afbeelding]
Waarom is dit ding überhaupt uitgekomen? Bij die Miyoo Mini Flip zat niemand te wachten op die joysticks en dan gaan ze bij Anbernic er juist eentje uitbrengen mét :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
apis29 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:22:
[...]

Waarom is dit ding überhaupt uitgekomen? Bij die Miyoo Mini Flip zat niemand te wachten op die joysticks en dan gaan ze bij Anbernic er juist eentje uitbrengen mét :D
Geen idee. Ik vind het ook vrij nutteloos, maar onbewust gebruik ik ze toch af en toe. Ik merk wel dat er een afdruk van de dpad op de protector komt. Dat zijn wel van die ontwerpdingetjes die ik raar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 21:47
Wat een geweldig topic om doorheen te bladeren en lezen.

Nog steeds erg tevreden met de Anbernic RG35XX Plus. Van de week de MuOS firmware geupdate naar Pixie. Mooie upgrade maar de sleep en continue functie werkt nu minder lekker dan de laatste Banana versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJester
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 24-06 10:40
Weten jullie meer over de miyoo mini plus?

Waar kan ik het beste kopen? is het betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:02
TheJester schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:27:

Regelmatig op AliExpress te vinden voor tussen de 30 en 35 euro (link naar Pepper). Ikzelf heb hem ook via AliExpress een half jaartje geleden gekocht, en geen seconden spijt van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zeker prijzen voor nieuwe AliExpress klanten O-)

Een enorm luie vraag overigens die blijkt geeft dat er geen enkele moeite gedaan is dit topic te doorzoeken ...

[ Voor 53% gewijzigd door apis29 op 09-06-2025 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMTN070
TheJester schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:27:

Hopelijk vond je dat het er betrouwbaar uitzag 😄 Het is namelijk mijn eigen webshop!
En ja, we zijn betrouwbaar: ingeschreven bij de KvK, voorraad gewoon in Nederland, geen dropshipping onzin én garantie op alle producten.

Echt leuk om genoemd te worden _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door JMTN070 op 12-06-2025 09:12 . Reden: Fout in garantie termijn, thanks @ Hoogheid ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 21:47
JMTN070 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:38:
[...]
...én standaard één jaar garantie op alle producten.....
Volgens mij is het in Nederland zo geregeld dat de garantieperiode minimaal twee jaar moet zijn.

https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nog één dag sale in de Miyoo store, maar ook van alles bij anderen. Dacht nu eindelijk die ARC-D te bestellen voor €66,xx , werkt die **** coupon code weer eens niet :X . Vorige keer waren ze 'op' en nu weer een foutmelding van slechts éénmaal geldig (zelfs met een nieuw account) :F

En volgens mij ging die Miyoo Mini uit het assortiment dus mocht die nog op het lijstje staan ...

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 25-06-2025 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb een R36s besteld bij een site die heel erg legit leek, maar na het bestellen beetje doorgooglen kwam ik er achter dat het geen originele is maar een versie met geen originele ArkOS maar EmuELEC

Ik ben nu in dubio, ik probeer te cancellen, maar ben ik echt slechter af?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Slasher schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:26:
Ik heb een R36s besteld bij een site die heel erg legit leek, maar na het bestellen beetje doorgooglen kwam ik er achter dat het geen originele is maar een versie met geen originele ArkOS maar EmuELEC

Ik ben nu in dubio, ik probeer te cancellen, maar ben ik echt slechter af?
Ik ken de R36s niet echt, maar ArkOS kun je toch zelf installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

zAo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:01:
[...]

Ik ken de R36s niet echt, maar ArkOS kun je toch zelf installeren?
Ja klopt maar las in eerste instantie dat dit niet lukt op dit ding, heb hem nog niet binnen maar ging later pas goed googlen. Ik ga als ik hem binnen heb wel flashen naar ArkOS op een nieuwe betere SD.

Ik schoot in blinde paniek omdat ik dacht dat ik opgelicht was. Denk dat het wel meevalt :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06
Zijn er hier nog meer bezitters van de RG 34XXSP? Ik zoek een SP achtige retro handheld en deze lijkt op dit moment het beste te zijn maar ik lees graag de ervaringen van Tweakers :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ccnl
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 15:34
Ik heb wegen tips in Zomer Gift Guide 2025 de Anbernic RG40XXH gekocht. Van de link is alleen pre-order mogelijk dus gelijk van Aliexpress bestellen voor 50,-€. Eerste probleem, de handheld laat niet met wifi verbinden, niet met wif6, wifi5 of wifi4, dus de conclusie is al snel getrokken, dat het probleem met het wachtwoord te maken heeft (of te lang of bevat verboden teken). Mal snel een telefoon hotspot opgezet met korte wachtwoord en simpel teken, verbindt de handheld wel. Dus snel de stock firmware eraf en muOS geïnstalleerd, de handheld verbindt zelfs met 5Ghz band ondanks in de specs staat alleen 2,4Ghz wifi. De spelen van stock firmware kan ik simpel koperen op de partitie van muOS en via PortMaster kan men ook nog meer dan 500 Ready to Run spelen downloaden. Dus naast de 'illegale' spelen van stock firmware kan men ook legale spelen spelen. Na een dag is de batterij leeg, dus aan de oplader. Maar dan kom het grote probleem, naar het volledige opladen blijft de handheld vast met groene power-led en regenboog kleur joysticks. Er is geen manier om de handheld weer in te schakelen, dus ik laat de lichtenvrolijke handheld liggen met de hoop dat batterij leeg loopt en dan laat opnieuw booten. Na een nacht is hij nog niet leeg. Verdere bevinding kom later. Het is een prima handheld en de spelen zijn goed, als hij maar weer tot leven komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LI5EimFU6UF5rA4oiQfpGqCtKXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BvK5Ojf20qNeVkpiQtrfwMs4.jpg?f=fotoalbum_large

Goed nieuws. De handheld laat weer booten na de batterij leeg was en 5min aan oplader lag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3YucrKjxutD_RC-_rUj9QpnfqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfnBnnsWYzT5RTmv056yatoF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door ccnl op 21-07-2025 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Doet hij hetzelfde met de sd-kaart eruit? Heb je al es geprobeerd op de reset knop te drukken (ronde knopje aan de bovenkant). Lijkt mij eerder software gerelateerd dan hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccnl
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 15:34
sonicboy schreef op maandag 21 juli 2025 @ 07:55:
Doet hij hetzelfde met de sd-kaart eruit? Heb je al es geprobeerd op de reset knop te drukken (ronde knopje aan de bovenkant). Lijkt mij eerder software gerelateerd dan hardware
Nee, hij laat niet booten, noch met muOS SD noch met stock firmware SD noch zonder SD kaart. Het is zeker software probleem, maar wel in firmware (bootlader????) in niet in OS. Zie mijn gewijzigde post boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebase85
ccnl schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:04:
[...]

Nee, hij laat niet booten, noch met muOS SD noch met stock firmware SD noch zonder SD kaart. Het is zeker software probleem, maar wel in firmware (bootlader????) in niet in OS. Zie mijn gewijzigde post boven.
Er zit geen NAND of geheugen op het moederbord (dus zover ik weet ook geen bootloader, maar kan me daarin vergissen). Maar alles wat nodig is om te booten gaat dus via de SD kaart.

Wat wel soms wil gebeuren is dat het systeem in een soort debug state terecht komt, als je zonder kaartje hebt proberen te booten. Een keer of 3 de reset button indrukken terwijl je de power knop ingedrukt houd zou dat moeten oplossen. Betere en uitgebreidere info kan je hier vinden

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:27
Ik zit al een tijdje met de gedachte om weer eens wat oude games uit het 16 en 32 bits tijdperk te spelen, snes, Mega Drive, ps2, dreamcast.

Nu heb ik niet zoveel kaas gegeten van emulator(s) maar stel ik koop een retroid pocket 5 of ayn Odin 2, moet je dan per spel nog veel instellen?

Wil t liefst gewoon plug and play en niet teveel aanpassingen moeten doen.

Staat zon emulator al voor geïnstalleerd op het apparaat of moet je dat zelf allemaal doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
brtkpr schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:58:
Ik zit al een tijdje met de gedachte om weer eens wat oude games uit het 16 en 32 bits tijdperk te spelen, snes, Mega Drive, ps2, dreamcast.

Nu heb ik niet zoveel kaas gegeten van emulator(s) maar stel ik koop een retroid pocket 5 of ayn Odin 2, moet je dan per spel nog veel instellen?

Wil t liefst gewoon plug and play en niet teveel aanpassingen moeten doen.

Staat zon emulator al voor geïnstalleerd op het apparaat of moet je dat zelf allemaal doen?
Dat klinkt wel als overkill voor wat Super Nintendo games.
Een Miyoo Mini Plus met de Tiny Best Set Go hoef je verder niet veel aan in te stellen, dacht ik (maar het is al even geleden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
ErikT738 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:02:
[...]

Dat klinkt wel als overkill voor wat Super Nintendo games.
Een Miyoo Mini Plus met de Tiny Best Set Go hoef je verder niet veel aan in te stellen, dacht ik (maar het is al even geleden).
Klopt, hoeft eigenlijk niks in te stellen. Maar de Miyoo Minj Plus kan geen Dreamcast, PS2 is wel het maximale haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
/dubbelpost, sorry

[ Voor 91% gewijzigd door FabianNL op 25-07-2025 09:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bombjack69
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-09 13:42
Ik heb gisteren de Anbernic RG477M binnen gekregen, wat een geweldig apparaat. Ik had op een of andere manier een gigantische korting in de Anbernic store, en wilde hem eigenlijk direct weer doorverkopen, maar deze blijft. Waar ik bij mijn RG556 nog een een beetje moet tweaken om bijvoorbeeld Burnout 3 op de PS2 vlot te laten lopen, draait deze alles zo out of the box op 60fps :) Nu maar eens lekker het hele weekend het apparaat inrichten....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNYxqv_nkg9Twf86H43CYfEIxYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQEDRsiSCwA0DSKbfGY66FnA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Bombjack69 op 16-08-2025 09:38 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Bombjack69 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:37:
Ik heb gisteren de Anbernic RG477M binnen gekregen, wat een geweldig apparaat. Ik had op een of andere manier een gigantische korting in de Anbernic store, en wilde hem eigenlijk direct weer doorverkopen, maar deze blijft. Waar ik bij mijn RG556 nog een een beetje moet tweaken om bijvoorbeeld Burnout 3 op de PS2 vlot te laten lopen, draait deze alles zo out of the box op 60fps :) Nu maar eens lekker het hele weekend het apparaat inrichten....
[Afbeelding]
Enig idee hoe je aan die korting gekomen bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombjack69
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-09 13:42
ErikT738 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:41:
[...]

Enig idee hoe je aan die korting gekomen bent?
Nee eigenlijk niet, hij was 271 euro omdat hij de eerste 3 dagen goedkoper was, maar bij het afrekeken 197,50 afgerekend (en daarna wel 11 euro aan de douane). Misschien heeft het met dat muntenverzamelsysteem te maken wat mijn vrouw trouw elke dag doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Eindelijk voor een goed prijsje weten te bemachtigen O-) (€60,39). Zo lijken ze nog bijna even groot ook maar die Game Gear is makkelijk het dubbele volume ... . Ook nog bijna de Retroid Pocket 5 gekocht ook vannacht voor €175,xx (verzonden vanuit Frankrijk dus alles incl.) maar uiteindelijk heb ik liever de Mini v2 (of de opvolger).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9Y_4hoIjI7187jEGS5KBYKWZnA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nNks80A8MPc0AgtocH6tVgOa.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 22-08-2025 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d4rkn4pst3r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:08
Voor de mensen met kleine handen en/of Python enthousiastelingen

https://www.kickstarter.com/projects/kenburns/thumby-color

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-09 08:10
Wat denk je zelf?

[ Voor 87% gewijzigd door BM op 25-08-2025 09:31 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hier eindelijk de R36s in ontvang genomen (toch gezwicht na overmatige youtube reclames :+)
erg positief verrast over de prestatie van het machinetje.
zeker met uitbreidingen via; https://portmaster.games/games.html
half-life en quake3 :P in een handheld van 3 tientjes, ik vind helemaal geweldig

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Laatst online: 22:31

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

himlims_ schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:46:
hier eindelijk de R36s in ontvang genomen (toch gezwicht na overmatige youtube reclames :+)
erg positief verrast over de prestatie van het machinetje.
zeker met uitbreidingen via; https://portmaster.games/games.html
half-life en quake3 :P in een handheld van 3 tientjes, ik vind helemaal geweldig
De R36S is inderdaad een prima handheldje. Controleer even of je een echte hebt (er zijn kloons van de R36S in omloop waar geen ArkOS op draait maar EmuElec, ondersteunt geen WIFI-dongles etc). Op YT zijn genoeg filmpjes te vinden hoe je het eenvoudig controleert.

Heb je een originele, zet dan de laatste versie van ArkOS erop. Daar wordt flink aan gesleuteld, met nieuwere versies van de emulators en de cores, zodat je het laatste beetje performance en compatibiliteit eruit kunt persen.

En, heel belangrijk, koop een goede SD-card (A1... A2 wordt niet ondersteund) en kloon de meegeleverde SD-card. Die is namelijk van belabberde kwaliteit en grote kans dat die er over een paar weken of maanden mee ophoudt.

EDIT: dit is een prima startgidsje voor de R36S.

[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-08-2025 11:17 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb orginele (panel-4) samsung evo kaartje erin. presatie van sommige games is erg wisselend.
vanavond eens proberen of wifi werkt, het kaartje eruit > laptop > terug in console is niet fijn.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste