Nou, mijn plezier met de Anbernic RG35xx is zo goed als weg
Ik krijg vaak geheel random dat ineens alle consoles (en dus games) weg zijn. GarlicOS werkt nog gewoon. Paar keer restarten, en beide SD kaartjes nog maar eens in de kaartlezer gedaan in de PC. En af en toe doet ie het weer, en dan ook weer niet.
En voordat jullie het vragen/zeggen: nee, ik heb 0,0 veranderd. Ik heb de dual-card setup guide gevolgd via YouTube en retrogamecorps, GarlicOS op de eerste kaart geflashed met Balena, en de 2e kaart met guiformat in FAT32 geformatteerd en daar alle BIOS en ROMS erop gezet. Zelf nog wat geklooid met Skraper om mooie library te maken en het werkte altijd als een tiet....Tot op een maand geleden....
Ik ben vandaag vanaf het middaguur tot nu bezig geweest met troubleshooten en werkelijk alles van scratch af aan opnieuw gedaan met flashen en formatteren etc....
Ik denk dat ik het issue gevonden heb. Wanneer ik de 2e SD kaart eruit laat en dan (om te testen) even tijdelijk 1 bios en 1 rom op dezelfde SD kaart als waar het OS op staat neerplemp werkt alles gewoon.
Directories/folderstructuren zijn allemaal identiek.
Wat blijkt nou....De Anbernic zelf mount de 2e SD kaart (in het TF2/EXT slot) niet meer. Soms wel, maar vaker niet. Als ik in de RetroArch settings->directories kijk, dan zie ik ook dat ie verwijst naar /mnt/mmc/CFW/retroarch/.retroarch, terwijl de BIOS files op de 2e SD kaart staan en dus moet verwijzen naar de /mnt/SDCARD/BIOS directory. GarlicOS/retroarch herkent dat, doordat de folderstructuur hetzelfde is tussen beide SD kaarten en wanneer ie dan geen bios files en roms detecteert in kaart 1, dan gaat ie dezelfde folders raadplegen in kaart 2. Maar als kaart 2 niet gemount is, dan valt er weinig te spelen natuurlijk.
Dus ik heb waarschijnlijk een defect TF2/EXT poortje

Enige wat ik nog kan doen, is het met 1 SD kaart doen.
Pff geen zin meer in dat constante gehannes, dus ik ben ook stiekem aant kijken naar een andere handheld waar ik voornamelijk de SNES/NES/AMIGA/GAMEBOY/PS1 etc etc kan spelen. Dus als iemand nog een goeie suggestie heeft, waarbij het niet zo'n technisch gedoe is met flashen en alles pietje-precies moeten doen, dan hou ik me aanbevolen. Ik wil het liefste gewoon plug & play na dit debacle
[
Voor 5% gewijzigd door
Deathchant op 21-12-2025 22:20
]