Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik ben onlangs weer begonnen. Ik had na End of Dragons niet meer gespeeld, en toen ook alleen de story gedaan.
Ik vond het stuk tussen End of Dragons en de start van Secrets of the Obscure heel saai. Veel gepraat, statische quests, dat viel me erg tegen. Ik moet zeggen dat ik de personages ook niet goed meer kende. Tot ik begon aan Secrets of the Obscure zelf. Toffe missies tot nu toe, en een prachtige eerste map. Daar ben ik nu net mee klaar, en ik ben heel benieuwd hoe het verhaal verder gaat.
Ondertussen probeer ik wat ascended gear bij elkaar te sprokkelen, dat had ik nog niet. Ik moet nog 3 stukken armor (de andere 3 heb ik uit de wizards vault), nog twee trinkets (nog een paar winterberry en blood ruby runs en dan heb ik die ook) en dan nog mijn wapens. Maar het schiet eindelijk op!

Na de storyline wil ik eens aan strikes en raids beginnen. Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb Raid Traing Initiative gevonden om daar eens een training te volgen straks, ben benieuwd!

Zijn hier nog actieve spelers? Wat zijn jullie bezigheden en doelen momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Ik speel nog steeds dagelijks. Ben nu bezig met 2 leg weapons zodat ik die kan omzetten in gold en vanuit daar genoeg geld hebben voor Leg armor en leg runes... en dan nog leg backpack en trickets😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:52
Starten jullie allemaal met een boost.of echt van level 1?

Wil ook weer beginnen. Ooit tot level 35 gespeeld.of iets. Toen kon ik niet verder ivm persoonlijke omstandigheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
gupfishy schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:04:

Wil ook weer beginnen. Ooit tot level 35 gespeeld.of iets. Toen kon ik niet verder ivm persoonlijke omstandigheden
ik heb nog 1 boost maar iets van 200 tomes. dus ik kan nog vaak genoeg direct naar 80 boosten. en exotics zijn zo goedkoop dat ik daarin ook geen problemen zie. maar levelen kan nog steeds en gaat een stuk sneller als vroeger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop34
  • Nu online

Mijn eerste twee/drie characters heb ik volledig geleveled. Heel bewust om de class (en het spel) te leren kennen. Inmiddels gebruik ik daar wel gewoon boosts voor. Maar uiteindelijk val ik toch altijd weer terug naar mijn Guardian, daar speel ik 90% van de tijd op denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

Ik heb 2 lvl80 boosts klaarliggen, bergen en bergen tomes, maar toch begin ik elke keer braaf vanaf lvl1 :P

Heeft klein voorkeur nog map-rewards binnen te halen en onderweg wat gathering te doen (uiteraard met wat overgezette gear), dat je dan toch wat extra binnenharkt voordat het grote werk gaat beginnen.

Alleen mag het van mij echt tijd worden dat ze main story account wide gaan maken, ik heb nu elke profession (enkele zelfs 2x), maar de helft doe ik gewoon niets mee omdat je daar eerst berg story moet gaan doen (of portal tome kopen) voordat je weer bepaalde mappen in mag. Helpt dan ook niet dat mijn main nu 4x veranderd is, dus echt dedicated progressie richting legendary en ascended gear is er nog niet (buiten fractals te doen) en dus ook mijn crafting over 6 characters is verdeeld.

Strikes ne raids doe ik verder niet, niet echt mijn ding en ver verleden eens met een guild gedaan, mij te hoog WoW-raid gehalte met tactics, dps checks etc, dat ik het 10x leuker vind gewoon map events te blijven doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb nog 2 boosts maar ben gewoon vanaf level 1 begonnen. Voelt beter voor de story progession (in mijn hoofd in ieder geval)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:52
Wauw zoveel reacties. Geloof dat de game nog aardig gespeeld wordt dus.
Maar vanaf level 1 wordt het dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
Ik speel ook nog fanatiek GW2. Ik ben zelf ergens begin 2021 begonnen nadat ik verveeld raakte aan het begin van Shadowlands in WoW en een tijd lang echt fanatiek gespeeld. Legendary raid armor gehaald (1 volledige set) en veel strike missions gedaan.

Toen een tijd niet meer gespeeld maar sinds kort ben ik ook weer lekker veel bezig, op dit moment ben ik de extra story van End of Dragons aan het doen en daarna ga ik ook door met Secrets of the Obscure. Ik speel nu veel open world en meta's op een mechanist, necromancer of mijn soulbeast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Vandaag GW2 ook nog maar eens geinstalleerd. Zie helaas dat de link naar Guild of Tweakers dood is, dus bestaat die niet meer???

Anyway. Ik ben dus op zoek naar een gezellige, casual guild zonder al te veel poespas/restricties/regeltjes blabla... Gewoon gezellig gamen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Nou, inmiddels GW2 weer even spelende en ook mijn GW1 account weten te koppelen (dank aan Arenanet support i.v.m. missende credentials). Kan weer volop met m'n ranger aan de slag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ja ik zag het.... daar gaat weer 75 van de rekening. En precies als ik op vakantie ga.....
Maar goed player housing is wel vet. Spears ben ik geen fan van maar vervelend vind ik ze ook niet. En raids combineren met open world maps is wel slim van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loki504 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 05:48:
Ja ik zag het.... daar gaat weer 75 van de rekening. En precies als ik op vakantie ga.....
Maar goed player housing is wel vet. Spears ben ik geen fan van maar vervelend vind ik ze ook niet. En raids combineren met open world maps is wel slim van ze :)
Het gaat met name om de story achter raids. Er zijn nu delen in de story die ik niet snap omdat die uitgelegd worden in raids (waar ik pertinent tegen ben).

Bij Secrets of the Obscure wist ik niet of ik die nou zou moeten kopen (uiteindelijk wel gedaan, maar vond er niets aan), maar deze vind ik gelijk heel interesant klinken!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb Janthir Wilds ook direct gekocht toen het mogelijk was, vond de manier waarop Secrets of the Obscure is uitgerold wel fijn. Ik heb liever wat vaker kleinere brokjes content, dan in een keer zo'n berg. Ook wel erg benieuwd naar spears, komt die legendary toch nog eens van pas!

Eerder deze week ook eindelijk rank 10.000 in WvW gehaald, mooi voordat de World Restructure permanent beta van start gaat (vrijdag 14 juni)...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-09 18:49
Alles nu goed in de discount (ook via steam). Collection 49,99 (alles tm end of dragons incl alle living stories). Goed moment om 10 jaar content mee te pakken als je gw2 nog niet gespeeld hebt!

https://store.steampowered.com/app/1284210/Guild_Wars_2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

rekeewt schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:47:
Alles nu goed in de discount (ook via steam). Collection 49,99 (alles tm end of dragons incl alle living stories). Goed moment om 10 jaar content mee te pakken als je gw2 nog niet gespeeld hebt!

https://store.steampowered.com/app/1284210/Guild_Wars_2/
Jammere vind ik dat je het niet samen kan voegen met je bestaande GW2 account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-09 18:49
Ricmaniac schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:05:
[...]

Jammere vind ik dat je het niet samen kan voegen met je bestaande GW2 account.
Je kunt op steam instellen dat je rechtstreeks via arenanet inlogt. Ik wilde dit spel ook op steam, aangezien het f2p is en je deze bypass hebt, is het dat in feite. Dit doe je via ‘-provider portal’ bij geavanceerde opstart commands toevoegen.

Voordeel: alles is altijd tegelijk (hetzelfde) in de sale, dus geen nadeel aan via arenanet kopen. Daarnaast moeten zij (10-30%?) afdragen op steam sales, dus idealiter koop je alles direct bij hen.

[ Voor 8% gewijzigd door rekeewt op 07-07-2024 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren is Janthir Wilds uitgekomen. Heb eigenlijk alleen maar wat rondgelopen (story begonnen en speer vrijgespeeld), maar wat ik tot nu toe gezien heb, stemt me blij. Ipv veel kleine kaarten, 2 grote (en dan bedoel ik ook grote!) kaarten. Een indruk, de eerste kaart heeft 56 pois, de tweede 50... En ik hoefde de eerste kaart niet eens helemaal door te lopen om bij de tweede te komen. Ik weet dat ik daar heel veel uurtjes ga verdwalen...

De Homestead moet ik nog bereiken....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Ik ben gister wat later dan gepland begonnen met Janthir Wilds, maar ik merk toch dat ik te veel Path of Exile speel. Het eerste stuk vond ik echt te veel dialoog. Dat was er al in eerdere delen, maar ik heb letterlijk het eerste uur naar conversaties zitten luisteren (nouja, stream kijkende terwijl de instance doorliep) heb het idee dat het steeds vaker gebeurd in nieuwe delen?

Heb de nieuwe mount unlocked en toen gestopt, maar hoop dat er wat meer tempo in komt...

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mauro101 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:16:
Ik ben gister wat later dan gepland begonnen met Janthir Wilds, maar ik merk toch dat ik te veel Path of Exile speel. Het eerste stuk vond ik echt te veel dialoog. Dat was er al in eerdere delen, maar ik heb letterlijk het eerste uur naar conversaties zitten luisteren (nouja, stream kijkende terwijl de instance doorliep) heb het idee dat het steeds vaker gebeurd in nieuwe delen?

Heb de nieuwe mount unlocked en toen gestopt, maar hoop dat er wat meer tempo in komt...
Een goed voorbeeld dat je het nooit goed kunt doen, want ik vond het tempo juist heerlijk... Eindelijk weer eens wat tijd voor de lore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:30
Wailing_Banshee schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:52:
[...]

Een goed voorbeeld dat je het nooit goed kunt doen, want ik vond het tempo juist heerlijk... Eindelijk weer eens wat tijd voor de lore.
Mee eens, je ziet best veel online van mensen die veel zeuren met Janthir wilds dat er te veel gepraat wordt... I guess voor alts is het vervelend (maar je kan nu via homestead naar de nieuwe map).

Maar ik vind zelf het verhaal erg sterk - alle races noemen hun eigen struggles op van events waardoor je zelf heb gespeeld en het voelt realistisch dat de wereld en races hun eigen problemen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:36
Als ik genoeg heb gehad van New World ga ik weer eens terug naar Guild Wars. Jaren geleden mij prima vermaakt ondanks dat ik de graphics wel wat dated vindt. De content is gewoon echt top, bijna geen enkele MMO kan hier aan tippen. Misschien dat een reshade het wat leuker kan maken.

Toen ik het speelde (Gratis versie) zaten de mounts alleen in de betaalde versie, dat is nu verandert? Ik hoopte toen ook dat er een grafische update zou komen maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Westland1940 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:41:
Als ik genoeg heb gehad van New World ga ik weer eens terug naar Guild Wars. Jaren geleden mij prima vermaakt ondanks dat ik de graphics wel wat dated vindt. De content is gewoon echt top, bijna geen enkele MMO kan hier aan tippen. Misschien dat een reshade het wat leuker kan maken.

Toen ik het speelde (Gratis versie) zaten de mounts alleen in de betaalde versie, dat is nu verandert? Ik hoopte toen ook dat er een grafische update zou komen maar helaas.
op lvl 10 krijg je de raptor mount. dat is ook de enigste die je kan krijgen als f2p speler de rest zit in de uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Is in ieder geval wat, die raptor had ik niet in 2022.

Damn het is wel even een flinke stap terug kwa graphics, echt even wennen, en hopelijk kan ik hier weer doorheen kijken, want de content is gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ik zat te kijken en blijkbaar werkt de raptor maar voor 10 uur... daar heb je dus weinig aan. Tenzij je PoF koopt dan krijg je hem wel voor altijd

[ Voor 22% gewijzigd door loki504 op 11-12-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Westland1940 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:31:
Is in ieder geval wat, die raptor had ik niet in 2022.

Damn het is wel even een flinke stap terug kwa graphics, echt even wennen, en hopelijk kan ik hier weer doorheen kijken, want de content is gewoon top.
Dit is voor mij het grootste nadeel van Guildwars 2 idd en kan er vaak niet meer doorheen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
loki504 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:40:
Ik zat te kijken en blijkbaar werkt de raptor maar voor 10 uur... daar heb je dus weinig aan. Tenzij je PoF koopt dan krijg je hem wel voor altijd
Oké dat is wel waardeloos... daar heb je niks aan nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ricmaniac schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:42:
[...]

Dit is voor mij het grootste nadeel van Guildwars 2 idd en kan er vaak niet meer doorheen kijken.
Yep het oogt echt oud, zelfs voor 2012 was dit niet echt top denk ik. Ik probeer het met een mooie reshade een beetje recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Recent toch weer een poging gewaagd en ik zit er weer goed in! Hoewel het grafisch oud oogt, kom ik er nu wel door heen (dankzij een custom Reshade), maar ook misschien omdat het een soort tijdloze grafische stijl is. Ik vind bijvoorbeeld Elder Scrolls Online niet echt mooier, de animaties o.a. zijn veel te stijfjes in dat spel, dat doet Guild Wars 2 beter.

Ze geven je nu ook een mount vanaf level 10, had ik in mijn 1e playtrough nog nooit gehad. Die speelt zo lekker weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYPzER3ydy6zAbvp0VhFxC4mucc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BxL5CUr76EO41N2jXOYCiXm7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5fezC98jcAT-VSKxt9w5yXbVDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3DJaANzuczsN2PUTOd9H3OaS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Westland1940 op 05-01-2025 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Vind het spel grafisch juist veel sterker dan veel andere MMO’s zoals WoW of idd ESO. Nog altijd een van de leukste MMO’s om te spelen, misschien overall wel de leukste :) zoveel te doen. Ben nu vooral bezig met zoveel mogelijk legendaries verkrijgen. Zit nu op 15, onlangs de nieuwe legendary hammer gemaakt en de Aurene Hammer. Een van de dingen die ze zo goed doen. Legendary weapons zien er ook echt legendary uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Alwayshappyz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:31:
Vind het spel grafisch juist veel sterker dan veel andere MMO’s zoals WoW of idd ESO. Nog altijd een van de leukste MMO’s om te spelen, misschien overall wel de leukste :) zoveel te doen. Ben nu vooral bezig met zoveel mogelijk legendaries verkrijgen. Zit nu op 15, onlangs de nieuwe legendary hammer gemaakt en de Aurene Hammer. Een van de dingen die ze zo goed doen. Legendary weapons zien er ook echt legendary uit
Zo veel te doen ben ik het helemaal mee eens maar grafisch niet :P Vind het grafisch telkens een beetje afschrikken als ik weer eens speel :P het voelt veel ouder dan dat het eigenlijk is. Maargoed zal vast ook gewoon een smaak dingetje zijn van de artstyle.

Niks te nadelen van de game want het is gewoon een goeie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Elke MMO heeft zo zijn ups en downs, en Guild Wars 2 doet echt alles goed alleen moet je door de grafische stijl heen kijken. Het grootste probleem waarom het spel ouder oogt is denk ik de UI, die oogt echt 2000s. De lettertype, de design elementen... als je die met een plug-in of iets kon aanpassen zou dat top zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alwayshappyz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:31:
Ik zit nu op 13 unieke wapens (14, met Twice Told Legend) maar heb alles bij elkaar om er nog 7 (of eigenlijk 8, want Eternity) te maken. Maar ik heb maar 3 GoBs, dus ik weet niet welke ik nu als eerste wil maken :p

Eerst maar eens mijn 3e armorset afmaken (moet alleen nog Provisioning Tokens en map currency hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Weet iemand hoe het exact zit met Living World Seasons? Ik snap de hele opzet niet helemaal, en zijn deze gratis? Ik heb de eerste twee expansions gekocht voor een heel mooi prijsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Westland1940 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:28:
Weet iemand hoe het exact zit met Living World Seasons? Ik snap de hele opzet niet helemaal, en zijn deze gratis? Ik heb de eerste twee expansions gekocht voor een heel mooi prijsje.
Living world moet je zien als lose DLC die je gratis kreeg als je inlogt in die periode en vertellen eigenlijk verhalen tussen de expension packs. Ze zijn nu helaas niet meer gratis en zijn los te koop voor gems of als pack voor gems.

In mijn ogen zijn die het zeker waard. Zeker als je gold naar gems omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
loki504 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:32:
[...]

Living world moet je zien als lose DLC die je gratis kreeg als je inlogt in die periode en vertellen eigenlijk verhalen tussen de expension packs. Ze zijn nu helaas niet meer gratis en zijn los te koop voor gems of als pack voor gems.

In mijn ogen zijn die het zeker waard. Zeker als je gold naar gems omzet.
Thanks, ik zag ze gisteren in de shop in-game. Als ik de gems koop met euro's zit je alsnog aan de 20, dat vindi k dan wel veel voor een 'mini' expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Westland1940 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:55:
[...]

Thanks, ik zag ze gisteren in de shop in-game. Als ik de gems koop met euro's zit je alsnog aan de 20, dat vindi k dan wel veel voor een 'mini' expansion.
1 episode is een mini expension. 1 complete pack is wel meer als een mini expension. Maar ze zijn regelmatig in de aanbieding met 20 tot 30% korting
https://wiki.guildwars2.c...ld_Season_2_Complete_Pack

Bij gemstone history kan je de prijs en korting history terug kijk. Vorige jaar was hij 8 a 9 keer in de aanbieding.

Maar je kan altijd 1 episode los kopen kijken wat je er van vind.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 16-01-2025 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ondertussen alweer level 80, gaat lekker zo. Guild Wars 2 doet zoveel dingen goed dat de grafisch zaken er minder toe doen, en zo lelijk vind ik het niet. Ik hoop dat ik nog een tijdje deze vibe kan vast houden. Tips van wat ik allemaal kan doen vanaf level 80 zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Het is grappig om te zien hoe "nieuwe" spelers de graphics van het spel vaak als "lelijk" of "verouderd" bestempelen. Als iemand die het spel al jaren speelt, had ik dat nooit verwacht en ervaar ik het zelf ook helemaal niet zo. Misschien komt dit doordat ik het al langere tijd speel en gewend ben geraakt aan de stijl.

Persoonlijk vind ik de grafische stijl juist uniek en beschouw ik Guild Wars 2 als een van de mooiste MMORPG's van dit moment. Dat geldt niet alleen voor de visuals, maar ook voor de gameplay-mechanics. Bij elke andere MMO die ik probeer, valt het me op hoe saai het combat-systeem vaak is in vergelijking met dat van Guild Wars 2.

Wat me echter altijd een beetje stoort, zijn de verkeerde verhoudingen van gebouwen. Veel gebouwen lijken kleiner dan ze zouden moeten zijn, zoals de ramen in Divinity's Reach bij de hogere huizen. De gebouwn zien er hierdoor soms "fake" uit, een beetje Madurodam effect noem ik het. Ik vermoed dat dit grotendeels komt omdat deze ontwerpen zijn gemaakt voordat we überhaupt konden vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:18
Ik heb dit spel jaaaren geleden een beetje gespeeld. Kwam niet heel ver omdat ik het weapon system gewoon echt compleet niets aan vond. Er zijn maar een bepaald aantal wapens beschikbaar en die hebben allemaal dezelfde skills.

Wat vinden jullie daar leuk aan? Of begrijp ik het weapon system misschien compleet niet.

Mijn hoogste account is iets van level 20? Warrior en Mage heb ik ergens. Storyline was niet zomaar te completen zonder te grinden. Dat grinden was saai want altijd alleen maar zelfde wapen. Op geven moment vond ik een 'treintje' waarbij iets van 5 bosses werden verslagen. Er zat een spin bij en een boom volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Aschtra schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:33:
Ik heb dit spel jaaaren geleden een beetje gespeeld. Kwam niet heel ver omdat ik het weapon system gewoon echt compleet niets aan vond. Er zijn maar een bepaald aantal wapens beschikbaar en die hebben allemaal dezelfde skills.

Wat vinden jullie daar leuk aan? Of begrijp ik het weapon system misschien compleet niet.
Elke class heeft een lijst met wapens die gebruikt kunnen worden en elk wapen heeft weer 5 (of 2/3 bij eenhandig) unieke skills. Die skills zijn uniek per class en hierdoor zijn er juist ontzettend veel mogelijkheden om een class naar eigen smaak te spelen. Je hebt ook nog de mogelijkheid om in-combat te wisselen naar een ander wapen dus zelfs nog meer mogelijkheden. Je zou een wapen voor melee kunnen hebben en daarnaast een wapen set voor ranged, bijvoorbeeld.

Daarnaast heb je nog 3 utility skills die van je talents afkomen en die je ook naar smaak kunt kiezen (maar dus niet afhankelijk zijn van je wapen), een vaste healing spell waarbij je ook nog kunt kiezen uit verschillende smaken en dan nog een elite skill die ook weer door talents bepaald wordt met ruimte voor eigen smaak.

Al met al ontzettend veel ruimte om jouw build aan te passen naar eigen wensen en ik kan zelf geen MMO bedenken die dit nog uitgebreider doet.

Natuurlijk zijn er meta's waarbij de beste wapen / class combo's zijn getest maar je hoeft die natuurlijk niet te volgen, er is genoeg ruimte om zelf iets leuks te bedenken en gebruiken wat voor jou werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Racemol op 22-01-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:18
Hmm klinkt anders dan 10 jaar geleden..

Ah mijn account is ook blocked ofzo als ik online wil inloggen. eens kijken of ik hem terug kan krijgen.
Moet via support

Ooh kijk in het boekje wat ik bedoelde...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mbx2V50.jpeg

En wat ik herinner konden al die wapens maar 4 skills ofzo.

Naarmate je levelt krijg je niet andere skills oid voor je wapens. een type wapen altijd zelfde set aan skills was het?

[ Voor 109% gewijzigd door Aschtra op 22-01-2025 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Bij elke grote update/story/DLC/etc kwam er ook vaak een nieuwe specialisation met daarbij dan ook 1 of 2 wapensets, dus langzaam kreeg elke profession steeds meer wapens tot zijn beschikking (in hun 'thema'), soms als main en soms als off-hand.

Het principe is echter nog wel hetzelfde, elk wapen geeft je een fixed-set aan skills, wat ik tov vrijheid in GW1 nog steeds jammer vind.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Aschtra schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:48:

En wat ik herinner konden al die wapens maar 4 skills ofzo.

Naarmate je levelt krijg je niet andere skills oid voor je wapens. een type wapen altijd zelfde set aan skills was het?
Ah ik begrijp wat je bedoelt. Ja inderdaad, elk wapen heeft 5 (of 2/3 bij eenhandig) vaste skills en die veranderen niet met levelen. Het levelen is eigenlijk een super klein deel van het spel vergeleken met andere spellen dus ik had dat aspect even achterwegen gelaten. Tijdens het levelen unlock je talents die wel weer wat dingen doen, eventueel ook met je vaste skills maar het principe van de skill blijft hetzelfde.

Zoals reeds gezegd zijn er in de loop der jaren wel enorm veel wapens per class bij gekomen dus er is nu echt enorm veel variatie mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Elke elite spec(3 per class) brengen een eigen wapen mee. De 4th expension soto bracht ook eigen wapens mee en zorgde er voor dat wapens die bij een elite spec horen bij andere elite spec gedragen kan worden. Tevens bracht janthir wilds(5de/nieuwste) expension ook Spears naar land. Ook met allemaal hun eigen wapen skills. Maar mocht je echt veel skills willen moet je een elementalist nemen. Die heeft 4x5 wapen skills en 5 utility skills. Met 25 skills moet je je toch wel kunnen vermaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Racemol schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:23:
Het is grappig om te zien hoe "nieuwe" spelers de graphics van het spel vaak als "lelijk" of "verouderd" bestempelen. Als iemand die het spel al jaren speelt, had ik dat nooit verwacht en ervaar ik het zelf ook helemaal niet zo. Misschien komt dit doordat ik het al langere tijd speel en gewend ben geraakt aan de stijl.

Persoonlijk vind ik de grafische stijl juist uniek en beschouw ik Guild Wars 2 als een van de mooiste MMORPG's van dit moment. Dat geldt niet alleen voor de visuals, maar ook voor de gameplay-mechanics. Bij elke andere MMO die ik probeer, valt het me op hoe saai het combat-systeem vaak is in vergelijking met dat van Guild Wars 2.

Wat me echter altijd een beetje stoort, zijn de verkeerde verhoudingen van gebouwen. Veel gebouwen lijken kleiner dan ze zouden moeten zijn, zoals de ramen in Divinity's Reach bij de hogere huizen. De gebouwn zien er hierdoor soms "fake" uit, een beetje Madurodam effect noem ik het. Ik vermoed dat dit grotendeels komt omdat deze ontwerpen zijn gemaakt voordat we überhaupt konden vliegen.
Ik kan het wel begrijpen. Als je komt van een hedendaags spel, of modernere MMO's dan kan het schrikken zijn als je aan Guild Wars 2 begint. Ik had dat ook en dacht ook meteen aan stoppen omdat ik het eigenlijk te oud vond ogen. Gelukkig speelt dit totaal geen rol meer, en vind ik het dus mooier dan sommige nieuwere MMO's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obsziSadNdn_u9zZPpCHnLc5p-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DyMa1k9HdaQ3jsHWR5NeJgVC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Racemol schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:23:
Moet je GW1 eens opstarten, ik heb dat in de kerstvakantie weer eens gedaan. Ik bleef mijn aanvallen onderbreken omdat ik probeerde de dodgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:26
Even een vraagje aan de gw2 experts. Ik ben redelijk nieuw in dit spel, heb wel vaker gespeeld maar dit is de eerste keer dat ik echt met een karakter daadwerkelijk level 80 ben geworden en ook mijn personal story voltooid heb.

Hoe nu verder, de meeste bronnen zeggen dat ik deze volgorde moet aanhouden :

Personal Story -> LWS1 -> LWS2 -> HoT -> LWS3 -> PoF -> LWS4 -> IBS -> EoD

Buiten het feit dat dat wel geld gaat kosten (zo'n 50 euro , voor de living seasons) heb ik een ander probleem. op 80 heb ik net genoeg punten gehad om mijn elite spec te unlocken. En ik zie dat ik nu alleen maar hero points krijg via hero challenges. In core content geven die 1 punt, in uitbreidingen geven ze 10 punten. Omdat ik mijn elite spec nog lang niet unlocked heb zou het dus handiger zijn om eerst een expansion te doen (?) , of toch niet? Tevens mis ik het verhaal een beetje tussen Personal Story en LWS1 , ineens heb ik met npc's te maken die ik helemaal niet ken. Klopt dit?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

@Visgek82 De chronologische volgorde is ongeveer zoals je noemt:

Personal Story → Season 1 → Season 2 → Heart of Thorns → Season 3 → Path of Fire → Season 4 → Icebrood Saga → End of Dragons → Season 6 (aka What Lies Beneath / Secrets of the Obscure)

Seizoen 1 is wel belangrijk!
Dit was vroeger niet speelbaar, maar sinds 2022 weer wél toegevoegd aan het spel. Het speelt zich direct af na de Personal Story en introduceert heel veel belangrijke NPC’s: Braham, Rox, Marjory, Kasmeer, Taimi, Canach, etc. Maar daar tussen zit geen verhaal LWS1 is eigenlijk direct gewoon na je personal story.

Je hebt eigenlijk 2 opties.
Wil je chronologisch het verhaal door dan wil je je volgorde aanhouden.
Nadeel: Nadeel: kost inderdaad flink wat geld om alles te kopen via de shop.

Wil je snel sterker worden met die hero points en het verhaal in volgorde maar even helemaal negeren kan ik het zo aanraden denk ik.

Start Path of Fire → voor de Raptor mount en veel hero points
Ga naar Heart of Thorns → voor Gliding en meer hero points
Dan terug naar Living Season 1 → voor het verhaal
Dan door naar Season 2 → en dan Heart of Thorns als verhaal

Persoonlijk denk ik alleen dat ik alsnog de chronologische volgorde zou aanhouden als ik het allemaal opnieuw zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:04:

Personal Story → Season 1 → Season 2 → Heart of Thorns → Season 3 → Path of Fire → Season 4 → Icebrood Saga → End of Dragons → Season 6 (aka What Lies Beneath / Secrets of the Obscure)

Dit was vroeger niet speelbaar, maar sinds 2022 weer wél toegevoegd aan het spel. Het speelt zich direct af na de Personal Story en introduceert heel veel belangrijke NPC’s: Braham, Rox, Marjory, Kasmeer, Taimi, Canach, etc. Maar daar tussen zit geen verhaal LWS1 is eigenlijk direct gewoon na je personal story.

Je hebt eigenlijk 2 opties.
Wil je chronologisch het verhaal door dan wil je je volgorde aanhouden.
Nadeel: Nadeel: kost inderdaad flink wat geld om alles te kopen via de shop.

Wil je snel sterker worden met die hero points en het verhaal in volgorde maar even helemaal negeren kan ik het zo aanraden denk ik.

Start Path of Fire → voor de Raptor mount en veel hero points
Ga naar Heart of Thorns → voor Gliding en meer hero points
Dan terug naar Living Season 1 → voor het verhaal
Dan door naar Season 2 → en dan Heart of Thorns als verhaal

Persoonlijk denk ik alleen dat ik alsnog de chronologische volgorde zou aanhouden als ik het allemaal opnieuw zou spelen.
Thanks, nuttig antwoord. De raptor mount heb ik al , die krijgt volgens mij iedereen nu op level 10, dus jij zou als nieuwe speler, ondanks het feit dat het hero point grinden dan veel langer duurt, toch de chronologische manier aanraden?

Als ik die living seaons koop , zijn die voor elk char speelbaar of alleen degene die ik dan op dat moment speel?

[ Voor 3% gewijzigd door Visgek82 op 15-04-2025 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Visgek82 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:12:
[...]

Thanks, nuttig antwoord. De raptor mount heb ik al , die krijgt volgens mij iedereen nu op level 10, dus jij zou als nieuwe speler, ondanks het feit dat het hero point grinden dan veel langer duurt, toch de chronologische manier aanraden?

Als ik die living seaons koop , zijn die voor elk char speelbaar of alleen degene die ik dan op dat moment speel?
Ja maar ik hecht meer waarde aan de story in GW2 dan per se het einde bereiken zeg maar. it's about the journey, not the ending.

Die aankopen zijn inderdaad account wide.

Tip: Soms zijn de Living World Seizoenen in de aanbieding in de Black Lion Gem Store (voor gems), dus hou daar een oog op. Gems kun je met echt geld kopen, maar ook via gold in-game, dus je kunt ook rustig sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Als je alleen de story 1 keer wilt meemaken zou je ook met mensen mee kunnen in hun story instance. Krijg je wel het verhaal mee maar niet de reward

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:04:

Werd Canach niet geintroduceerd met Southsun Cove (Lost Shores)? Ik vind het jammer dat dat deel niet herspeelbaal is, want dat is het missende deel tussen je Personal Story en Flame and Frost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik weet niet of het hier mag, mogen er mensen zijn die een Guild zoeken voor GW2.
Er zijn gemiddeld ~40 mensen online dus altijd gezellig.

https://dutchcommunitygaming.nl/DCG18/gw2/

Gezellige en actieve Nederlandstalige PVE guild> ☆Dutch Community Gaming☆ Bijna elke dag activiteiten[100% REP][DISCORD]Strikes,Farm/Meta Run,Fractals, Give Aways + meer. Info?

Als je het hier niet mag plaatsen? Geef maar seintje en haal ik het weg.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
prutser001 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:57:
Ik weet niet of het hier mag, mogen er mensen zijn die een Guild zoeken voor GW2.

Gezellige en actieve Nederlandstalige PVE guild> ☆Dutch Community Gaming☆ Bijna elke dag activiteiten[100% REP][DISCORD]Strikes,Farm/Meta Run,Fractals, Give Aways + meer. Info?

Is discord een verplichting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
prutser001 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:57:

Ik zie het vaker, maar ik ga het hier maar eens vragen: wat bedoel je moet 100% representatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:32:
[...]

Ik zie het vaker, maar ik ga het hier maar eens vragen: wat bedoel je moet 100% representatie?
Volgens mij heeft het te maken met 100% representation voor die guild. Dat je alleen die guild represent en niet ook andere guilds doet etc.

rare requirement vind ik zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Visgek82 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:01:
[...]

Is discord een verplichting?
Als je Strike missies/Fractals wilt doen voor het luisteren, je hoeft niets te zeggen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
  • Nu online
Afgelopen dinsdag is een nieuwe expansion aangekondigd: Visions of Eternity.

Na meer dan een week lopen teasen met nieuwe elite specializations, hebben ze hier helaas nog weinig tot niets over bekend gemaakt. Marketing blijft een dingetje bij Arenanet... Erg jammer, want voor mij zijn de elite specializations erg belangrijk. Maar goed, de trailer ziet er leuk uit. Ik zal hem wel kopen denk ik, maar omdat het al lang geleden is dat ik het spel actief gespeeld heb, heb ik hem voor het eerst nog niet gepre-ordered. Ik denk dat ik eerst maar eens het laatste deel van de vorige expansion ga uitspelen. Ik speel het voornamelijk nog voor de story.

[ Voor 7% gewijzigd door Joop34 op 17-07-2025 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joop34 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:52:
Afgelopen dinsdag is een nieuwe expansion aangekondigd: Visions of Eternity.

[YouTube: Guild Wars 2: Visions of Eternity - Announcement Trailer [EN]]

Na meer dan een week lopen teasen met nieuwe elite specializations, hebben ze hier helaas nog weinig tot niets over bekend gemaakt. Marketing blijft een dingetje bij Arenanet... Erg jammer, want voor mij zijn de elite specializations erg belangrijk. Maar goed, de trailer ziet er leuk uit. Ik zal hem wel kopen denk ik, maar omdat het al lang geleden is dat ik het spel actief gespeeld heb, heb ik hem voor het eerst nog niet gepre-ordered. Ik denk dat ik eerst maar eens het laatste deel van de vorige expansion ga uitspelen. Ik speel het voornamelijk nog voor de story.
Die elite specialization kan mij juist helemaal niet schelen :p Maar ze hebben wel een legendary aquabreather aangekondigd, dus dat wordt weer sparen :D
Ik heb net de backpack gemaakt (is op een Charr echt gaaf), dus mis nu nog de aquabreather, 2 ringen en een accessoire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:00:
[...]

Die elite specialization kan mij juist helemaal niet schelen :p Maar ze hebben wel een legendary aquabreather aangekondigd, dus dat wordt weer sparen :D
Ik heb net de backpack gemaakt (is op een Charr echt gaaf), dus mis nu nog de aquabreather, 2 ringen en een accessoire...
Haha, grappig. Zo'n legendary aquabreather maakt mij dan weer geen drol uit, ik heb een hekel aan alles wat onderwater is in dit spel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
Ik heb nooit een expansion gekocht voor GW2 maar wil het spel nu terug serieus gaan spelen.
Kan ik enkel de laatste expansion kopen? Of moet ik die allemaal apart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Valdourian schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:12:
Ik heb nooit een expansion gekocht voor GW2 maar wil het spel nu terug serieus gaan spelen.
Kan ik enkel de laatste expansion kopen? Of moet ik die allemaal apart kopen?
Ja en nee

Je moet alles apart kopen. Er is wel https://buy.guildwars2.com/en-us/collections#complete

(Neem de complete en niet de ultimate). Dan heb je alle LW delen en HoT/PoF/EoD. En moet je los nog SoTo/JW/VoE

Uiteraard kan je wel de laatste kopen maar dan heb je geen toegang tot alle expensions en LW seasons.

Al met al een dure hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
loki504 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:32:
[...]

Ja en nee

Je moet alles apart kopen. Er is wel https://buy.guildwars2.com/en-us/collections#complete

(Neem de complete en niet de ultimate). Dan heb je alle LW delen en HoT/PoF/EoD. En moet je los nog SoTo/JW/VoE

Uiteraard kan je wel de laatste kopen maar dan heb je geen toegang tot alle expensions en LW seasons.

Al met al een dure hobby.
ja amai, ben ik bijna €200 kwijt 8)7 voor een spel van meer dan 10j oud.
Ik vind buiten gw2 en wow geen mmo's die mij interessant lijken. Kan iemand iets aanbevelen? (mss raar in een gw2 topic). En anders speel ik gewoon GW2 voort :D

[ Voor 16% gewijzigd door Valdourian op 27-07-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Je kan uiteraard ook gewoon eerst beginnen met Hot en PoF en dan eventueel gold inwisselen voor gems en wachten tot packs in de aanbieding zijn. Of überhaupt wachten tot ze in de aanbieding zijn.

Guild Wars 2®: Elder Dragon Saga - Complete Collection - Epic Games Store https://share.google/Koln21kMLQPwEFMvR

Als je EGS geen probleem vind. Kan je onder de 100 euro helemaal bij zijn tot 28 October.

Gelukkig is de meeste oude content nog steeds relevant in gw2.

[ Voor 41% gewijzigd door loki504 op 27-07-2025 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valdourian schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:17:
[...]

Ik vind buiten gw2 en wow geen mmo's die mij interessant lijken. Kan iemand iets aanbevelen? (mss raar in een gw2 topic). En anders speel ik gewoon GW2 voort :D
Als je alleen de originele GW2 hebt, dan zou ik gewoon de onderdelen stuk voor stuk kopen. Dus eerst HoT een keer uitspelen, dan PoF, etc. En eventueel wachten op aanbiedingen, hoe ouder de expansie, hoe groter de aanbieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
Valdourian schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:17:
[...]
De instapprijs lijkt erg hoog, maar er zit zoveel content in dat je met de complete edition heel lang zoet bent. (die je in de aanbieding voor 50€ kan kopen maar dan moet je even wachten. En anders bij bv instantgaming voor 77 ipv 99
De 2 uitbreidingen daarna zijn voor 25 euro per stuk te krijgen.

Zelf heb ik de complete edition gekocht (€50 bij arenanet in een kerstsale) en nu zo verslingert dat ik ook maar Secrets of the Obscure (ultimate, want gems goedkoper 8)7 bij instant gaming) en Janthir Wilds gaat er ook komen.

En ja, ik zou graag de graphics van New World willen, maar de vibe, gameplay en shitload aan content is gewoon niet te vergelijken met een 'moderne' mmo.
Bovendien zijn de nieuwere delen echt wel mooier dan het basis spel waardoor het 10 jaar oud argument eigenlijk niet meer kloppend is.

De aankomende uitbreiding gaat ook weer hele leuke specializations brengen dus genoeg te doen _/-\o_ (en geen abbo, gewoon een tijdje stoppen en dan weer verder spelen als je even wat anders wilt)

Als je geduld hebt kan de prijs dus flink lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welja schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:43:
[...]
(en geen abbo, gewoon een tijdje stoppen en dan weer verder spelen als je even wat anders wilt)
Vooral dit. Er zijn echt periodes waarbij ik misschien even inlog en na 10 minuten toch weer uitlog omdat ik er toch even geen zin in heb (heb ik vooral als ik weer een persoonlijk doel gehaald heb :p) Ik zit op dit moment in zo'n dip, heb net het laatste onderdeel van legendary 7 op m'n lijstje binnen (moet alleen nog "maar" 7 GoB's hebben en ik heb een #$*#$$-***** hekel aan WvW...).

Nu proberen te voorspellen wat ik nodig zal hebben voor de aquabreather van de next expansion....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Liep van het weekend toevallig tegen Blishhud aan, toch maar even geinstalleerd, wat settings gedaan, en uiteindelijk map-completion hud werkend gekregen. Toch even met open mond zitten kijken hoe mods voor deze game zijn veranderd, dat is gewoon compleet 'ingame' gerenderd, looproute en map-overlay, bijzonder.

Zag de eerder nieuwe elite's, moet zeggen dat ze mij best tegenvallen, andere kant kan je maar zoveel doen in de engine die al zo oud is, maar voelde toch vrij 'meh' aan. Ja, de knipoog naar Razah is toch mooi.

En voor keuze van welke expension, vond deze video wel goed daarin, mits je weinig met story hebt, maar vooral functioneel vooruit wil gaan.
YouTube: Which Guild Wars 2 Expansion Should You Get First?

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 11-08-2025 18:07 ]

• Slicey
SinergyX schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:47:
Liep van het weekend toevallig tegen Blishhud aan, toch maar even geinstalleerd, wat settings gedaan, en uiteindelijk map-completion hud werkend gekregen. Toch even met open mond zitten kijken hoe mods voor deze game zijn veranderd, dat is gewoon compleet 'ingame' gerenderd, looproute en map-overlay, bijzonder.

Zag de eerder nieuwe elite's, moet zeggen dat ze mij best tegenvallen, andere kant kan je maar zoveel doen in de engine die al zo oud is, maar voelde toch vrij 'meh' aan. Ja, de knipoog naar Razah is toch mooi.

En voor keuze van welke expension, vond deze video wel goed daarin, mits je weinig met story hebt, maar vooral functioneel vooruit wil gaan.
YouTube: Which Guild Wars 2 Expansion Should You Get First?
Ja de map ovelray bestaat al een tijdje, vroeger was de Taco overlay mod ervoor en nu zit het meeste in BlishHUD, wat wel erg chill is. Hier zit ook een sessie tracker bij waarmee je kan zien hoeveel gold, materials etc je in je huidige sessie hebt verkegen, of gebruikt - werkt beetje zoals GW2efficiency.

Zelf wel excited voor de elite specs! Vooral dat sommige ook gelinkt zijn aan de lore van recentere gebeurtenissen - zoals de Luminary die is ontstaan na Bangar's rebellion. Ik hoop dat de story weer wat beter wordt en misschien een arc over meerdere expansions - JW was geweldig maar het einde, net zoals bij SotO voelde aardig rushed omdat ze de story MOESTEN afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Mijn doel voordat Visions of Etenrity uitkomt is het afmaken van tenminste 1 legendary armor set (light). Eigenlijk aan eht wachten tot de Ectoplasm prijzen weer zakken na festivals of the four winds.. 53 zilver/ecto is iets te gke en maakt de prijs een stuk hoger dan normaal. Vooral rifts en convergences aan het farmen voor alle rift essence.

Heb nog 2 pieces nodig om de set af te maken, heb genoeg T3 essence voor beide, bijna genoeg T2 en genoeg voor 1 piece met T1 essences. Gelukkig vind ik de gameplay loop met rifts vermakelijk en heb genoeg alts om de gameplay ook leuk te houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slicey schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:42:
Mijn doel voordat Visions of Etenrity uitkomt is het afmaken van tenminste 1 legendary armor set (light). Eigenlijk aan eht wachten tot de Ectoplasm prijzen weer zakken na festivals of the four winds.. 53 zilver/ecto is iets te gke en maakt de prijs een stuk hoger dan normaal. Vooral rifts en convergences aan het farmen voor alle rift essence.

Heb nog 2 pieces nodig om de set af te maken, heb genoeg T3 essence voor beide, bijna genoeg T2 en genoeg voor 1 piece met T1 essences. Gelukkig vind ik de gameplay loop met rifts vermakelijk en heb genoeg alts om de gameplay ook leuk te houden!
Ik vind het jammer dat je T1 niet in T2 (en daarna in T3) kunt omzetten...

Ik moet ook weer eens wat convergences doen, om een backlog van hero choice chests op te bouwen, want dan kan ik tenminste kiezen welke essence ik wil hebben... het probleem is dat de tijdstippen van die dingen heel ongelukkig zijn met mijn schema (in de winter klopt het beter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Ik had een start gemaakt, maar uiteindelijk maar gewoon ascended en exotic gear gemaakt, was braaf de wiki aan het volgen tot ik het detail had gemist 'each piece'... dat ik dacht, laat maar zitten :P Ben nu met elke char begonnen aan 100% map completion, meer dan genoeg leuke dingen onderweg te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

SinergyX schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:47:
[/url]
Hmm dit klinkt heeeel interessant :D denk dat ik het ook eens ga bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
SinergyX schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:08:
Ik had een start gemaakt, maar uiteindelijk maar gewoon ascended en exotic gear gemaakt, was braaf de wiki aan het volgen tot ik het detail had gemist 'each piece'... dat ik dacht, laat maar zitten :P Ben nu met elke char begonnen aan 100% map completion, meer dan genoeg leuke dingen onderweg te doen :D
haha jaa legendaries zijn eigenlijk pas echt de laatste stap en als je ze echt nodig hebt/nice vind. Zo heb ik eigenlijk wel iets te veel wapens puur omdat ik ze er zo vet uit vond zien en ik dat wapen op meerdere characters wil gebruiken. Het is niet moeilijke te krijgen maar duurt gewoon effe voordat je een hele set hebt.

Ik heb 2 weken geleden Orrax Manifested, de nieuwe legendary backpiece... man man dat was me pas een partijtje duur, denk dat het rond de 3500~4000gold aan zat? Vooral met de huidige Glob of ectoplasm prijzen en doordat ie nog vrij nieuw is. Maar ziet er wel sick uit, vooral op Charr, en ik had nog geen leggy backpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Slicey schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:42:
[...]

haha jaa legendaries zijn eigenlijk pas echt de laatste stap en als je ze echt nodig hebt/nice vind. Zo heb ik eigenlijk wel iets te veel wapens puur omdat ik ze er zo vet uit vond zien en ik dat wapen op meerdere characters wil gebruiken. Het is niet moeilijke te krijgen maar duurt gewoon effe voordat je een hele set hebt.

Ik heb 2 weken geleden Orrax Manifested, de nieuwe legendary backpiece... man man dat was me pas een partijtje duur, denk dat het rond de 3500~4000gold aan zat? Vooral met de huidige Glob of ectoplasm prijzen en doordat ie nog vrij nieuw is. Maar ziet er wel sick uit, vooral op Charr, en ik had nog geen leggy backpack.
Dat zou wel de reden zijn om te gaan halen, maar armor vervang ik toch stadaard door anders, of wat meer match bij de profession/race, maar het is mij de looks/tijd gewoon niet waard, zou het nu bv andere pet-skins zijn (zoals je mounts ook kunnen), of van mij part de engineer pet skin (ik wil mox...), daar zou ik gerust m'n tijd in steken :D

En het viel bij de wijziging van BDO op hoe ik in GW2 dit mis: al je crafting op 1 character. Ik had ze eerst thematisch allemaal over m'n characters, daar loop ik nu wel hard tegenaan :/.
Ricmaniac schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:38:
[...]
Hmm dit klinkt heeeel interessant :D denk dat ik het ook eens ga bekijken
Heb er nu denk 10 mappen opzitten, maar werkt echt bijzonder goed. Afhankelijk wat je allemaal aan zet (ik heb veel 'onzin' uitgezet), krijg je ook de boss-triggers, jumppuzzles, chain-quests en evt hints erbij, werkt echt bijzonder goed. Ook gebruikt voor Four Winds (die crystals, leaflets en master-nogwat), met 20 minuten alle 3 gehaald.

Bij Hearts of Thorn zal het echt een uitkomst zijn, wat had ik een hekel aan navigatie op die mappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slicey schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:42:
[...]

Ik had al heel veel liggen (soms is het handig als je een hoarder bent :p) Het heeft vooral veel tijd gekost omdat ik eerst alles verzameld heb en er toen pas erachter kwam dat je max 20 van [iets] kon kopen per week, en je had er 100 van nodig... Dus weer 5 weken wachten :p

Hij is vooral gaaf op een charr! en de glider is ook cool.
SinergyX schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:03:
[...]
Bij Hearts of Thorn zal het echt een uitkomst zijn, wat had ik een hekel aan navigatie op die mappen :D
Bij HoT heb ik een hekel aan de hero points... Ik gebruik TaCo al een tijdje (tegenwoordig ook via BlishHud) maar het probleem van HoT blijven die hero points, ook al weet je ze nu perfect te vinden, als er niemand anders wil helpen, kom je alsnog niet verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

SinergyX schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:03:

Heb er nu denk 10 mappen opzitten, maar werkt echt bijzonder goed. Afhankelijk wat je allemaal aan zet (ik heb veel 'onzin' uitgezet), krijg je ook de boss-triggers, jumppuzzles, chain-quests en evt hints erbij, werkt echt bijzonder goed. Ook gebruikt voor Four Winds (die crystals, leaflets en master-nogwat), met 20 minuten alle 3 gehaald.

Kan je niet je profiel daarvan delen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ricmaniac schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:11:
[...]

Kan je niet je profiel daarvan delen? :P
Er zit enorm veel in 1 pack, die heet 'ReActif pack', heb alleen geen idee hoe ik de huidige selectie ervan kan delen, maar in de settings is veel vanzelfsprekend wat je wel/niet aan wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Beta voor de skills begint morgen :)
Visions of Eternity Elite Specialization Beta Event
The elite specialization beta event begins on Wednesday! The event runs from August 20 at 9:00 a.m. Pacific Time (UTC-7) until August 27 at 10:00 p.m. Pacific Time (UTC-7). Every Guild Wars 2 account in good standing, including Play for Free accounts, will automatically get character slots marked "Beta" when the beta event begins. Clicking on one of these slots will allow you to create a character using any of the nine Guild Wars 2 professions.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
@Valdourian ArenaNet heeft weer aanbiedingen!

De complete Edition (dus inc livingworlds, HoT en PoF) van €99 voor €49,99

Secrets of the Obscure van € 24,99 voor € 17,49
Janthir Wilds van € 24,99 voor € 19,99

Ga ik zelf Janthir Wilds maar eens kopen :)

• SinergyX
Beta is tijdelijk uitgesteld, helaas.
We are continuing to investigate the connectivity issues that many players have been experiencing today and have made the decision to temporarily halt the Visions of Eternity elite specialization beta event as part of that investigation. Once we've corrected this issue we will resume the beta event. We also plan to extend the beta event to make up for the time lost due to today's events. In the meantime there is no need to reach out to support--we will update this thread when we have that information.

We know this has been a frustrating situation--we appreciate your patience as we work on this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:00:
Beta is tijdelijk uitgesteld, helaas.

[...]
Goede keuze, hoewel het wel jammer is. Gelukkig gaan ze hem dus gewoon uitstellen en niet inkorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
Zo, light obsidian Legendary armor set is eindelijk af! :D
Voglende stap: Vision. bijna klaar met de achievements - moet nog 1 dragosnblood weapon maken alleen heb ik voor die laatste nog een recipe nodig.. die 5 laurels kost... teriwjl ik alle laurels al van WV heb gebruikt.. oeps - Wachten op volgende week voor de WV weekly, dat geeft me 10 laurels.
Daarnaast nog ~1400g in mats - Vooral mystic coins, gata nog wel eventje duren voordat ik hem heb denk ik.

Van de beta elite specs vond ik amalgem wel erg vet, zo veel damage (neem aan dat dit nog wel generfed wordt) en ik vond antiquary leuker dan ik dacht - previews en idee zijn mwah maar gameplay was eigenlijk wel oke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
https://www.guildwars2.co...rs-2-visions-of-eternity/

Homestead improvements! We krijgen met VoE een privé eiland met een huis die compleet gemaakt is met decorations, dit betekent dat je het hele huis ook weg kan halen! Dit kan niet bij de huidige homestead. Daarnaast heeft het ook een vette grot, homestead templates waarmee je gemakkelijk homestead designs kan opslaan of delen met anderen en een decoration duplicate feature! Morgen livestream waarin het wordt gedemo'ed!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Slicey schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:38:
https://www.guildwars2.co...rs-2-visions-of-eternity/

Homestead improvements! We krijgen met VoE een privé eiland met een huis die compleet gemaakt is met decorations, dit betekent dat je het hele huis ook weg kan halen! Dit kan niet bij de huidige homestead. Daarnaast heeft het ook een vette grot, homestead templates waarmee je gemakkelijk homestead designs kan opslaan of delen met anderen en een decoration duplicate feature! Morgen livestream waarin het wordt gedemo'ed!
Nice! daar kan je wel wat uren in pompen zeg denk ik zo :o
Benieuwd voor de in depth van de livestream :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:59

Oxigeon

En zo is dat!

Deze game al een aantal jaar niet meer aangeraakt. Zag nu het topic en maar eens ingelogd op mijn account. Zag dat ik de Main game incl 2 expansions (PoF en HoT) heb. Misschien toch nog maar een keertje instaleren en kijken of ik er nog een beetje in kan komen.

Mooie aan deze game vond ik wel altijd dat je verschillende hoogtes had in de map en echt dingen moest uitproberen om op bepaalde plekken te komen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
Wow, gister een verrassing update! En wat voor eentje, poeh.
Fractal incursion bonus event:
  • Quickplay (matchmaking) beta om specifieke T1 fractals te spelen - eindelijk zeg!!
  • Bonus event achievements met best zieke rewards (later meer hierover)
  • Fractal bosses komen elk uur (xx:00) in een van 4 maps als soort world boss
Dus wat zijn die volgens mij zieke rewards? Nou hoogover zijn dat:
  • Gratis stat selectable Exotic gear (zowel armor als wapen) En ik hoor je denken - maar Slicey ik heb alles al Exotic! heb ik niet nodig! - Nou.. de skins die je unlocked zijn gem store exclusives! :*) die je nu gewoon fftjes gratis kan krijgen.. De Exotic wapens komen uit een Black Lion weapon set - inclusief de speer die hiervoor 300 gold kostte op de trading post! (tormented weapon set)
  • 2x bag slot expansions - deze kosten normaal 400 gems (€5) per stuk! Gebruik deze om 1(!!!) character extra inventory bag slots te geven zodat je meer tassen kunt equippen en dus een grotere inventory te hebben!
  • +10 agony infusion + ascended trinket - ideaal om je Agony resistance op te bouwen!
  • De "hoofdrpijs" - LEGENDARY gloves! *O* *O* En je kan zelf kiezen welke armor klasse - uiteindelijk kun je ze alle 3 krijgen (de eerste is eigenlijk gratis). Dit is bij verre de makkelijkste Legendary item die je op dit moment kunt krijgen.
Een nieuwe gratis legendary gloves van een verassingsupdate... dat hebben we nog niet eerder gezien!
Dus wat moet je hiervoor doen? Nou gewoon aardig wat quickplay fractals spelen. Deze kunnen gedaan worden door iedereen (die level 80 is)! Je hebt geen agony resistance nodig of wat dan ook. De quickplay fractals zijn T1, de makkelijkste klasse en je krijgt ook nog eens extra hulp, super toegankelijk en ideaal om terug te keren naar deze gamemode of er voor het eerst kennis mee te maken! 8)

Zelf ben ik erg onder de indruk van deze patch aangezien ik het ook echt niet had verwacht! Het aantal mensen wat nu weer world bosses aan het doen zijn, deze fractals en populatie in Lion's arch is ook echt indrukwekkend (tijdens wolrd bosses is er nu wel aardig wat skill lag door de rukte). ik hoop dat aardig wat mensen hierdoor fractals gaan spelen 8)

• Joop34
  • Nu online
Slicey schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:26:
Wow, gister een verrassing update! En wat voor eentje, poeh.
Fractal incursion bonus event:
  • Quickplay (matchmaking) beta om specifieke T1 fractals te spelen - eindelijk zeg!!
  • Bonus event achievements met best zieke rewards (later meer hierover)
  • Fractal bosses komen elk uur (xx:00) in een van 4 maps als soort world boss
Dus wat zijn die volgens mij zieke rewards? Nou hoogover zijn dat:
  • Gratis stat selectable Exotic gear (zowel armor als wapen) En ik hoor je denken - maar Slicey ik heb alles al Exotic! heb ik niet nodig! - Nou.. de skins die je unlocked zijn gem store exclusives! :*) die je nu gewoon fftjes gratis kan krijgen.. De Exotic wapens komen uit een Black Lion weapon set - inclusief de speer die hiervoor 300 gold kostte op de trading post! (tormented weapon set)
  • 2x bag slot expansions - deze kosten normaal 400 gems (€5) per stuk! Gebruik deze om 1(!!!) character extra inventory bag slots te geven zodat je meer tassen kunt equippen en dus een grotere inventory te hebben!
  • +10 agony infusion + ascended trinket - ideaal om je Agony resistance op te bouwen!
  • De "hoofdrpijs" - LEGENDARY gloves! *O* *O* En je kan zelf kiezen welke armor klasse - uiteindelijk kun je ze alle 3 krijgen (de eerste is eigenlijk gratis). Dit is bij verre de makkelijkste Legendary item die je op dit moment kunt krijgen.
Een nieuwe gratis legendary gloves van een verassingsupdate... dat hebben we nog niet eerder gezien!
Dus wat moet je hiervoor doen? Nou gewoon aardig wat quickplay fractals spelen. Deze kunnen gedaan worden door iedereen (die level 80 is)! Je hebt geen agony resistance nodig of wat dan ook. De quickplay fractals zijn T1, de makkelijkste klasse en je krijgt ook nog eens extra hulp, super toegankelijk en ideaal om terug te keren naar deze gamemode of er voor het eerst kennis mee te maken! 8)

Zelf ben ik erg onder de indruk van deze patch aangezien ik het ook echt niet had verwacht! Het aantal mensen wat nu weer world bosses aan het doen zijn, deze fractals en populatie in Lion's arch is ook echt indrukwekkend (tijdens wolrd bosses is er nu wel aardig wat skill lag door de rukte). ik hoop dat aardig wat mensen hierdoor fractals gaan spelen 8)
Ohh, dank voor het delen! Mogelijk vind ik tussen Borderlands 4 nog tijd om dit op te pakken. Zijn deze rewards blijvend of is het een event?

• Slicey
Joop34 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:37:
[...]

Ohh, dank voor het delen! Mogelijk vind ik tussen Borderlands 4 nog tijd om dit op te pakken. Zijn deze rewards blijvend of is het een event?
Voor zo ver ik weet zijn de meeste rewards gelimiteerd tot de event, mogelijk kan je de gloves daarna wel op een andere manier krijgen. Het event duurt tot 7 oktober dus je hebt bijna een hele maand, Gisteravond kon ik al ongeveer 40% van het evenement doen (de gloves wijn wel pas na 3 weken te claimen)
Komt goed uit nu ik een Fractal weekly heb :p Geen idee wat dat Quickplay in houdt, werkt dat hetzelfde als wanneer je een PvP match begint? Als dat zo is, kunnen ze dat dan gelijk ook voor Dungeons implementeren?

Die legendary gloves zijn voor mij niet noodzakelijk, maar die bagslots komen wel goed uit, ik kom altijd ruimte te kort :D

Ben ook blij dat het niet een week event is, maar een maand event...

• Slicey
Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:29:
Komt goed uit nu ik een Fractal weekly heb :p Geen idee wat dat Quickplay in houdt, werkt dat hetzelfde als wanneer je een PvP match begint? Als dat zo is, kunnen ze dat dan gelijk ook voor Dungeons implementeren?

Die legendary gloves zijn voor mij niet noodzakelijk, maar die bagslots komen wel goed uit, ik kom altijd ruimte te kort :D

Ben ook blij dat het niet een week event is, maar een maand event...
Yep, je klikt quickplay in de LFG en binnen een minuut zit je in de fractal! Tot nu toe is het nog gelimiteerd tot 10 T1 fractals maar dat is omdat het de bèta is. Ik verwacht wanneer Visions of Eternity uitkomt dit nog een stuk uitgebreider wordt uitgerold.
Slicey schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:53:
[...]

Yep, je klikt quickplay in de LFG en binnen een minuut zit je in de fractal! Tot nu toe is het nog gelimiteerd tot 10 T1 fractals maar dat is omdat het de bèta is. Ik verwacht wanneer Visions of Eternity uitkomt dit nog een stuk uitgebreider wordt uitgerold.
Dat zou voor mij de drempel om een fractal te doen wel behoorlijk verlagen ja. Nu nog voor Dungeons....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Slicey schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:53:
[...]

Dat hoop ik ook. En maar een standaard aantal agony resistance verplicht voor t2 t3 t4. Dan kan je makkelijk blijven stampen😀. En kan je LFG groepen maken voor CM en achivements etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
loki504 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:53:
[...]

Dat hoop ik ook. En maar een standaard aantal agony resistance verplicht voor t2 t3 t4. Dan kan je makkelijk blijven stampen😀. En kan je LFG groepen maken voor CM en achivements etc.
Jaa zo zie ik het ideale systeem ook. aparte LFG's voor T1-T4 (de quickplay boost wel van T3 & T4 halen, of aanpassen zodat deze niet makkelijker zijn dan normaal) met een voorkeur voor Daily fractals(hogere kans).

Voor CM's Achievements, Legendary backpack etc via de oude LFG. (y)
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic