Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:25:
[...]

Ik begrijp dat je de gratis variant speelt? Daar zit alleen het eerste spel in.
De mounts komen uit Path of Fire, dus als je die wilt hebben, moet je die erbij kopen. Het is niet echt een DLC, maar een expansie. In de laatste expansie kun je ook de Skyscale krijgen, maar dat is de duurste mount van allemaal.
Oke duidelijk, word een expansion kopen dan :)

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Edrill schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:42:
[...]

Voor zover ik weet zijn alle permanente mounts gelocked in de story of collections van hun desbetreffende expansions or Living World maps.

Raptor kan je permanent unlocken in het eerste uur van de Path of Fire Expansion en kost je niks. De andere mounts hebben (bijna) allemaal een gold/item/time cost.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:36
Anoniem: 1961754 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:41:
[...]

ik zit sinds jaar en dag als inactive 'Ghost of Ascalon' bij [Gwen] Descendants of Gwen (Piken Square).
Ik heb al maanden niet meer gespeeld maar als je iets zoekt (en je hebt GW1 grijs gespeeld) dan vind je deze guild vast wel leuk al was het maar qua naam.

Als ze nog bestaan tenminste :P
Haha zeker leuk maar ik zit zelfs sinds de release al op Far Shiverpeaks. Inmiddels ook een Nederlandse guild gevonden.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Causs schreef op woensdag 13 september 2023 @ 01:17:
[...]

Haha zeker leuk maar ik zit zelfs sinds de release al op Far Shiverpeaks. Inmiddels ook een Nederlandse guild gevonden.
Welke guild? :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1961754 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:41:
[...]

ik zit sinds jaar en dag als inactive 'Ghost of Ascalon' bij [Gwen] Descendants of Gwen (Piken Square).
Ik heb al maanden niet meer gespeeld maar als je iets zoekt (en je hebt GW1 grijs gespeeld) dan vind je deze guild vast wel leuk al was het maar qua naam.

Als ze nog bestaan tenminste :P
Dat doen ze :+

Server maakt al jaren niet meer uit (behalve voor WvW tot het moment dat er Alliances TM soon >:) komen).

De rang Ghost of Ascalon stamt nog uit de tijd dat we wat actiever waren met het scheiden van actieve en inactieve leden. De rang is eenvoudig om te zetten door een in-game mailtje naar mij of één van de andere guild leaders of officers te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
De guild heet De Hollandse Glorie. Ik kwam iemand in game tegen en dacht, jullie zijn sowieso Nederlands :P

• Causs
Overigens, mijn Guild Wars 2 naam is Chazer.7319 en mijn personage heet Ashlyn Monaghan mocht iemand mij toe willen voegen. Ik ben newb en super casual maar het is altijd leuk om wat in game vrienden te hebben :)

Ik speel op de server Far Shiverpeaks.

[ Voor 8% gewijzigd door Causs op 13-09-2023 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Areowen
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-06 19:11
Sinds dit jaar begonnen met Guild Wars 2 vanwege de free trail via steam. Moet zeggen heerlijke MMO om te spelen icm vaderschap en weinig tijd!

Recentelijk weer opgepakt en nu met PoF begonnen, speel de expansions op volgorde voor de story :) Toch opvallend dat Guild Wars 2 zo weinig aandacht krijgt tov andere MMO's

[ Voor 13% gewijzigd door Areowen op 11-10-2023 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Areowen schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:22:
Sinds dit jaar begonnen met Guild Wars 2 vanwege de free trail via steam. Moet zeggen heerlijke MMO om te spelen icm vaderschap en weinig tijd!

Recentelijk weer opgepakt en nu met PoF begonnen, speel de expansions op volgorde voor de story :) Toch opvallend dat Guild Wars 2 zo weinig aandacht krijgt tov andere MMO's
Eens ja. De MMO is vrij compleet maar op 1 of andere manier krijgt het nooit die boost die andere mmo's wel eens krijgen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Areowen
Causs schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:39:
[...]

De guild heet De Hollandse Glorie. Ik kwam iemand in game tegen en dacht, jullie zijn sowieso Nederlands :P
Heb je misschien meer informatie over de guild? Is het een beetje casual friendly?

Ik zit op dit moment in een guild met geen verplichtingen, maar merk dat ik toch meer behoefte heb aan een Nederlandse guild :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
Areowen schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Heb je misschien meer informatie over de guild? Is het een beetje casual friendly?

Ik zit op dit moment in een guild met geen verplichtingen, maar merk dat ik toch meer behoefte heb aan een Nederlandse guild :P
Ik zit inmiddels in een hele kleine maar gezellige andere guild (engelstalig). Zat toch niet op mijn plek in de NL guild.

Overigens speel ik ook chronologisch alles door; net begonnen met living world story 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Areowen
Causs schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Ik zit inmiddels in een hele kleine maar gezellige andere guild (engelstalig). Zat toch niet op mijn plek in de NL guild.

Overigens speel ik ook chronologisch alles door; net begonnen met living world story 2.
Ik heb helaas de living worlds niet, vond het een beetje verwarrend dat je die alsnog apart moet kopen (behalve 1). Wellicht dat ik die ooit nog koop via de ingame shop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
Areowen schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:14:
[...]

Ik heb helaas de living worlds niet, vond het een beetje verwarrend dat je die alsnog apart moet kopen (behalve 1). Wellicht dat ik die ooit nog koop via de ingame shop :9
Ja dat vond ik ook verwarrend. Heb er toch voor gekozen om de eerst betaalde (living world story 2) te kopen. Ik vond de eerste missies van living world 1 niet echt leuk maar de laatste twee en met name de laatste weer wel. Tot nu toe vind ik de 2e ook erg leuk.

Hoe heet je ingame? Dan voeg ik je toe. Altijd leuk om actieve vriendenlijst te hebben :)

[ Voor 7% gewijzigd door Causs op 11-10-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30
Causs schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Ja dat vond ik ook verwarrend. Heb er toch voor gekozen om de eerst betaalde (living world story 2) te kopen. Ik vond de eerste missies van living world 1 niet echt leuk maar de laatste twee en met name de laatste weer wel. Tot nu toe vind ik de 2e ook erg leuk.

Hoe heet je ingame? Dan voeg ik je toe. Altijd leuk om actieve vriendenlijst te hebben :)
for what it's worth: toen ik begon het te spelen (alweer een paar jaar geleden) waren er ook geregeld delen van expansies die gratis beschikbaar kwamen. Als je denkt aan meerdere stories zou ik ze dus pas kopen op het moment dat je ze daadwerklijk gaat spelen. ..en misschien heb je geluk en is er in de tussentijd eentje gratis beschikbaar gekomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Areowen
Causs schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Misschien dan toch mijn keuze heroverwegen! Ik ben begonnen met living world 1, maar nooit uitgespeeld :) Siemm.3946

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yulunga schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

for what it's worth: toen ik begon het te spelen (alweer een paar jaar geleden) waren er ook geregeld delen van expansies die gratis beschikbaar kwamen. Als je denkt aan meerdere stories zou ik ze dus pas kopen op het moment dat je ze daadwerklijk gaat spelen. ..en misschien heb je geluk en is er in de tussentijd eentje gratis beschikbaar gekomen :)
De updates zijn altijd gratis, totdat de nieuwe update uit is. Daarna moet je ze kopen. Het enige wat je moet doen is een keer inloggen in de periode dat er een nieuw hoofdstuk toegevoegd wordt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
Wailing_Banshee schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:46:
[...]

De updates zijn altijd gratis, totdat de nieuwe update uit is. Daarna moet je ze kopen. Het enige wat je moet doen is een keer inloggen in de periode dat er een nieuw hoofdstuk toegevoegd wordt.
Goed om te weten! Omdat ik pas voor SotO ben begonnen moet ik ze allemaal kopen. Inmiddels over de helft van living world story 2 en die vind ik erg leuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Areowen
Ter info: Op dit moment heb je korting op de living world packs :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqZgWkFjlscYA5SN7qanmcqHXfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EUv1Tr2G5Go14tzv8LfxuCPc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Causs
Woooh thanks! Ik had Living World Season 2 al gekocht maar de rest nog niet dus deze heb ik vanavond gelijk aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:24
Heb weer een pc dus ben weer begonnen met GW2. En ooh boy wat blijft een een mooie game. En als klap op de vuurpijl Kwam ik deze tegen in de aanbieding.

Rytlock Funko
https://www.amazon.nl/Fun...Collectible/dp/B07TVDPFDL

En je krijgt er ook nog een rytlock mini pet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:05
loki504 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:13:
Heb weer een pc dus ben weer begonnen met GW2. En ooh boy wat blijft een een mooie game. En als klap op de vuurpijl Kwam ik deze tegen in de aanbieding.

Rytlock Funko
https://www.amazon.nl/Fun...Collectible/dp/B07TVDPFDL

En je krijgt er ook nog een rytlock mini pet bij.
Ik begin soms ook weer opnieuw ff met gw2 en dan ben ik heel blij met mijn keuze en helemaal enthousiast, en een paar dagen later ben ik er ook al weer klaar mee en dan kom ik erachter dat voor mij gw2 op heel veel vlakken (voor mij) toch ernstig tekort schiet. Maar ik hoop dat het voor jou langer leuk blijft :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Visgek82 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:56:
[...]

Ik begin soms ook weer opnieuw ff met gw2 en dan ben ik heel blij met mijn keuze en helemaal enthousiast, en een paar dagen later ben ik er ook al weer klaar mee en dan kom ik erachter dat voor mij gw2 op heel veel vlakken (voor mij) toch ernstig tekort schiet. Maar ik hoop dat het voor jou langer leuk blijft :)
tot nu toe vermaak ik mij elke dag met gw2 weer. ben helemaal weer opniew begonnen en doe je story mission van begin tot het eind. dus ik ben nog wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:48
Poeh wat een stilte hier..

Na paar weken eruit te zijn geweest ben ik weer in game en weer volop bezig met WvW om dan toch eindelijk mn Heavy legendary armor af te maken (Gister de shoulders gemaakt, deel 3/6) ooit dan ook nog 2 ringen en de andere sets maar voordat ik daar ben is het 2030 denk ik..

Nieuwe story al gespeeld en vind de setup eigenlijk best wel vet, heb ook al aardig wat mats verzameld voor pve leggy armor wat in ~40 dagen uitkomt maar denk dat ik de focus houd op WvW voor nu, ook leuke guild gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hey @Slicey ja het is best rustig hier. Ik heb net
spoiler: naam boss
kralkatorrik
omgelegd. Ga nu met de icebrood saga beginnen. Beide uitbreidingen die daar na komen zijn ook al binnen. En daarna ga ik ook aan de legenendary gear werken.😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
loki504 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:54:
Hey @Slicey ja het is best rustig hier. Ik heb net
spoiler: naam boss
kralkatorrik
omgelegd. Ga nu met de icebrood saga beginnen. Beide uitbreidingen die daar na komen zijn ook al binnen. En daarna ga ik ook aan de legenendary gear werken.😀
Heya Loki!

Nog vrij nieuwe speler dan? IBS vond ikzelf helaas wat minder maar EoD heeft denk ik wel mn favoreite story heeft!

Heb je al ascended gear? Dat zou ik als prio stellen voor leggy.. want legendary armor/wapens is een... aardige klus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Slicey schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:01:
[...]

Heya Loki!

Nog vrij nieuwe speler dan? IBS vond ikzelf helaas wat minder maar EoD heeft denk ik wel mn favoreite story heeft!

Heb je al ascended gear? Dat zou ik als prio stellen voor leggy.. want legendary armor/wapens is een... aardige klus :P
Hey ik ben begonnen tijden eind HoT en daarna een deel van PoF gedaan. Daarna gestopt en nu na enkele maanden weer terug en doe de hele story opnieuw. Ik heb beide wapens op Ascended. En ring/amu armor zou ik eigenlijk wel moeten doen maar ben niet zo heel erg van de strike missions en fractals. Maar misschien moet ik die maar af en toe tussendoor doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
loki504 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Hey ik ben begonnen tijden eind HoT en daarna een deel van PoF gedaan. Daarna gestopt en nu na enkele maanden weer terug en doe de hele story opnieuw. Ik heb beide wapens op Ascended. En ring/amu armor zou ik eigenlijk wel moeten doen maar ben niet zo heel erg van de strike missions en fractals. Maar misschien moet ik die maar af en toe tussendoor doen.
Ah nice!

Ja opzich als je niet van plan bent om te gaan fractallen dan heb je geen ascneded nodig, voor raids/pvp/wvw/lettelrijk alles behalve fractals heb je geen ascended nodig (de stat boost is zo klein dat je best uit te voeten kan met Exotics!)

Welke legendary zou je als eerst willen hebben? en met welke profession speel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Slicey schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:03:
[...]

Ah nice!

Ja opzich als je niet van plan bent om te gaan fractallen dan heb je geen ascneded nodig, voor raids/pvp/wvw/lettelrijk alles behalve fractals heb je geen ascended nodig (de stat boost is zo klein dat je best uit te voeten kan met Exotics!)

Welke legendary zou je als eerst willen hebben? en met welke profession speel je?
ik speel nu met guardian/willbender. leg weapon zal denk ik bolt zijn(heb die starter kit) en de nieuwe heavy armor leg die uit komt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
loki504 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:09:
[...]

ik speel nu met guardian/willbender. leg weapon zal denk ik bolt zijn(heb die starter kit) en de nieuwe heavy armor leg die uit komt:P
Aah sweet m'n most played character is ook Guardian maar vooral condi firebrand! veel lol meegehad maar de nerfs ana de tomes heeft t wel aardig hard geraakt.. Nu terug naar mn thief als condi specter (ik heb iets met condi dps :P )

Voordat een break nam had ik precies 2 leggies gemaakt, Soo-won's Breath & Soo-won's Rending (gen 3 variaties) maar gebruik ze nu amper omdat ik mn firebrand minder gebruik :+ Daarnaast heb ik ook Astralaria, Bifrost, the Predator, The shining blade, Sunrise, Exordium, Xiuquatl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Slicey schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:30:
[...]

Aah sweet m'n most played character is ook Guardian maar vooral condi firebrand! veel lol meegehad maar de nerfs ana de tomes heeft t wel aardig hard geraakt.. Nu terug naar mn thief als condi specter (ik heb iets met condi dps :P )

Voordat een break nam had ik precies 2 leggies gemaakt, Soo-won's Breath & Soo-won's Rending (gen 3 variaties) maar gebruik ze nu amper omdat ik mn firebrand minder gebruik :+ Daarnaast heb ik ook Astralaria, Bifrost, the Predator, The shining blade, Sunrise, Exordium, Xiuquatl
Dat is een mooie verzameling. of ik met Guardian door blijf gaan weet ik nog niet. heb nog een 80 warrior en 80 mesmer en nog 2 boosts dus wie weet:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slicey schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:30:
[...]
Ik ben al een hele tijd bezig met m'n Legendary journey... De eerste die ik gemaakt heb was Frenzy, daarna kwam Kraitkin en dan hoort Kamohoali'i Kotaki natuurlijk niet ontbreken. Voor Twice-Told Legend heb ik een tweede Frenzy gemaakt (omdat dat de goedkoopste was, qua precursor :p). Toen kwam de precursor crafting en heb ik alle precursors gemaakt. Toen natuurlijk weer sparen om de rest van de legendaries te maken. Ik heb nu alle materialen voor 8, behalve de Gift of Battles, en ik moet nog 1 Gift of Exploration hebben. Dus totaal nog 9 GoBs en 1 GoE. Ik focus me nu alleen op de originele set van legendaries (dus nog niet die van HoT, hoewel ik daar al wel de precursors van heb). Het probleem zijn die GoB's, ik ben geen WvW speler, ik sluit het spel liever af dan dat ik naar WvW ga, dus dat is wel lastig. Afgelopen zaterdag heb ik (dankzij de bonus die er vorige week was) een volledige gevuld en kon ik The Bifrost maken...

Mijn lijstje is nu Frenzy (x2), Kraitkin, Kamohoali'i Kotaki, Rodgort, Frostfang, Kudzu, The Dreamer, The Bifrost, The Moot, Bolt en Sunrise.

Voor de HoT legendaries, moet ik nog een heleboel karma hebben (want obsidian shards) en ectos, voor de clovers. En natuurlijk de GoBs....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:36:
[...]

Ik ben al een hele tijd bezig met m'n Legendary journey... De eerste die ik gemaakt heb was Frenzy, daarna kwam Kraitkin en dan hoort Kamohoali'i Kotaki natuurlijk niet ontbreken. Voor Twice-Told Legend heb ik een tweede Frenzy gemaakt (omdat dat de goedkoopste was, qua precursor :p). Toen kwam de precursor crafting en heb ik alle precursors gemaakt. Toen natuurlijk weer sparen om de rest van de legendaries te maken. Ik heb nu alle materialen voor 8, behalve de Gift of Battles, en ik moet nog 1 Gift of Exploration hebben. Dus totaal nog 9 GoBs en 1 GoE. Ik focus me nu alleen op de originele set van legendaries (dus nog niet die van HoT, hoewel ik daar al wel de precursors van heb). Het probleem zijn die GoB's, ik ben geen WvW speler, ik sluit het spel liever af dan dat ik naar WvW ga, dus dat is wel lastig. Afgelopen zaterdag heb ik (dankzij de bonus die er vorige week was) een volledige gevuld en kon ik The Bifrost maken...

Mijn lijstje is nu Frenzy (x2), Kraitkin, Kamohoali'i Kotaki, Rodgort, Frostfang, Kudzu, The Dreamer, The Bifrost, The Moot, Bolt en Sunrise.

Voor de HoT legendaries, moet ik nog een heleboel karma hebben (want obsidian shards) en ectos, voor de clovers. En natuurlijk de GoBs....
Mooie verzamling! bijzonder dat je voor de udnerwater leggies bent gegaan!

Vooral een gen 1 legenday collector of ben je ooit van plan ze allemaal te verzamelen? Ik wil eigenlijk wel alle gen 3 leggies, vind ze echt mooi en vet dat je ze kan aanpassen based op de dragon. maar heb eigenljik nu al genoeg leggy wapens dus trinkets en armor is nu aan de beurt..

Was van plan mn heavy armor set af te maken maaaar... ik speel nu voornamelijk op mn thief en heb nog geen ringen.. enige leggy trinket die ik heb is de prisitne regalia die je "gratis" kan verzamelen door achievements (alle sotry steps en aardig wat achievements).. Dus mn volgende legendary gaat Conflux worden, WvW ring! Gaat ongeveer 5 weken a la 17 uur per week WvW spelen worden (x2 voor 2 ringen :+ ) maar ik begin WvW wel steeds leuker te vinden. Het is vrij saai alleen als je alleen sentries en camps captured maar in een squad in voice is wel erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slicey schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:07:
[...]

Vooral een gen 1 legenday collector of ben je ooit van plan ze allemaal te verzamelen? Ik wil eigenlijk wel alle gen 3 leggies, vind ze echt mooi en vet dat je ze kan aanpassen based op de dragon. maar heb eigenljik nu al genoeg leggy wapens dus trinkets en armor is nu aan de beurt..
Ik heb tot nu toe alleen maar plannen voor de orginele set en de 4 HoT versies. Misschien dat er daarna meer informatie is voor de legendary armor (PvE versie) aangezien ik echt een bloedhekel heb aan elke vorm van PvP dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 12:11
lang, lang geleden heb ik een keer GW2 geprobeerd (na een WoW burnout) en dat heb ik destijds niet doorgezet. Nu sinds kort weer begonnen omdat het mij enorm aanspreekt dat er geen echte gear treadmill is. Inmiddels ook een ouder geworden en dus veel minder tijd om te gamen.

Gestart als een necro, inmiddels een reaper (heb direct de oude expac's en de living world's gekocht) Ik ben de story nog aan het spelen en doe het volledig chronologish (dus nu LW1, eerste act klaar) Maar die laatste boss fight (2 champions geloof ik) Ben wel 10 keer plat gegaan :/

Ik heb werkelijk waar geen idee wat ik eigenlijk doe met de reaper qua skills en rotation, en kan er ook niet echt aan wennen. Ik uiteraard gekeken wat makkelijk was om te spelen en de meeste stemmen gaan toch naar de reaper?

Jullie wellicht wat advies waar ik meer informatie kan vinden over hoe ik de class nu moet spelen en wat een goede rotation is? En ik ben ook benieuwd of er nog een class is die ook lekker simpel speelt, niet te veel skills etc maar wel gewoon viable in openworld en de standaard content. De rotations met WoW waren in mijn optiek toch minder lastig omdat je niet meerdere skillbars gebruikte..

Ik wil vooral lekker het spel en de story meemaken, maar wel alles (behalve instanced PVP) meemaken (WvW wil ik dan wel weer proberen)

Ik merk heel sterk dat het een oud spel is (niet negatief bedoeld) en dat dit zorgt voor heel veel onduidelijkheid wat er nu van mij wordt verwacht als nieuwe speler. Er is zo veel content...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:05
@Tribunus Voor openworld en story zijn berserker stats bijna altijd een goede keus (= power damage).
Rotation luistert voor een Reaper niet heel erg nauw, als je in shroud zit gebruik je je 2e skill off cooldown, en verder maak je je auto attack chain af (dat zijn er 3). Dat wil zeggen niet je auto attack chain cancelen door te vroeg je 2e skill weer te gebruiken. Reaper haalt een groot deel van z'n dps uit de auto attacks

Om je life force weer op te bouwen als je eenmaal weer uit je shroud bent gewoon lekker willekeurig de skills van bijv je Staff gebruiken, icm een paar utility skills.

Als je wilt gaan raiden dan is het volgen van een rotation al wat belangrijker. Check https://snowcrows.com/builds/raids/necromancer/power-reaper voor de rotation. Wat ik in m'n eerste alinea heb geschreven is zo ongeveer de basis van de hier beschreven rotation.

Mijn "main" is nog steeds Dragonhunter. 10 jaar geleden mee begonnen en is nog steeds het character waar ik alle story content mee doe. Speelt zoals je zoekt "lekker simpel" en de skills en "rotation" spreken redelijk voor zich.
Pluspunt is nog dat zowel Reaper als Dragonhunter een Greatsword gebruiken. Dus mocht je aan het einde van de HoT story iets tegenkomen over "Caladbolg", zoek daar dan eens naar op de wiki ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertreyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 00:07
Ik wil gaan beginnen met GW2, heb dat complete pakket gekocht dus wil er denk ik gewoon chronologisch doorheen gaan. Is er een leuke nederlandse guild? En wat voor class raden jullie aan? Heb er al een paar geprobeerd (alleen low levels nog maar), mesmer vond ik lekker snel en wel origineel qua class, maar ben normaal gesproken een tank / heavy armor class.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Robertreyez schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:07:
Ik wil gaan beginnen met GW2, heb dat complete pakket gekocht dus wil er denk ik gewoon chronologisch doorheen gaan. Is er een leuke nederlandse guild? En wat voor class raden jullie aan? Heb er al een paar geprobeerd (alleen low levels nog maar), mesmer vond ik lekker snel en wel origineel qua class, maar ben normaal gesproken een tank / heavy armor class.
Altijd leuk nieuw bloed😀. Ik zit zelf in de Dutch community. Als je je account naam door geeft kan ik wel een invite regelen. Welke class je wilt spelen hangt helemaal vanaf wat je wilt doen. Tank gebruiken is bijna nooit. Eigenlijk alleen bij rails geloof ik. En dan ben je niet perse gebonden aan heavy classes. Want een chronomancer is een prima tank als hij dat wilt. Je kan met je poppetje naar de pvp zone gaan(de 2 zwaarde) daar kan je erg cheap alle weapens kopen en dan op een dummy de skills en elite specializations en dan kijken welke class/spec je leuk vind. Ze zitten allemaal redelijk dicht bij elkaar zeker als je voor openworld content gaat. Ik zou de lvl 80 boosts nog even niet gebruiken. Eerst lekker genieten van de game. Bijna alle maps zit nog vol leven en spelers. Vanaf lvl 10 krijg je je eerste mount zodat je iets sneller bent tevoet(de besturing is even wennen maar is uiteindelijk erg goed). En er zijn wapens die zijn gemaakt voor power stats(dus puur direct dmg) en andere wapens zijn gemaakt voor condi dmg(DoT's zoals bleed/burn/posion). Of support weapons(die geven je healings en boons(buffs).

En ik zal vast nog wel wat vergeten zijn dus vraag gerust.

Welke server je kiest maakt voor Instanced pvp en pve niet uit. Alleen voor wereld vs wereld vs wereld(grote open world maps) maakt het uit.

Dus ik zou zeggen geniet van de game want hij zit vol pracht en praal.

En mocht je iets willen weten van een item of zo https://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page

Daar kan je zoeken naar het item en daar vind je alles over dat item. Je kan zelfs vanuit de game /wiki op de pagina komen. Ik zou build guides etc lekker links laten liggen en spelen hoe jij het leuk vind.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 11-03-2024 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Tribunus schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:27:
omdat het mij enorm aanspreekt dat er geen echte gear treadmill is.
Dit is wat mij altijd heeft aangetrokken aan Guildwars2.

Het is op een gegeven moment voornamelijk horizontal progression ipv power progression idd.
Ben iemand die een completionist is ook al heb ik daar eigenlijk weinig de tijd nog voor maar vind het nog steeds leuk :P

En guildwars is daar zeker goed in om tijd aan te besteden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:52:
[...]

Dit is wat mij altijd heeft aangetrokken aan Guildwars2.

Het is op een gegeven moment voornamelijk horizontal progression ipv power progression idd.
Ben iemand die een completionist is ook al heb ik daar eigenlijk weinig de tijd nog voor maar vind het nog steeds leuk :P

En guildwars is daar zeker goed in om tijd aan te besteden.
Het mooie is dat je het even een half jaar kunt laten liggen en als je dan weer terugkomt, kun je nog weer net zo makkelijk mee doen (alleen even die roest weer wegspelen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Slicey schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:07:
[...]

Was van plan mn heavy armor set af te maken maaaar... ik speel nu voornamelijk op mn thief en heb nog geen ringen.. enige leggy trinket die ik heb is de prisitne regalia die je "gratis" kan verzamelen door achievements (alle sotry steps en aardig wat achievements).. Dus mn volgende legendary gaat Conflux worden, WvW ring! Gaat ongeveer 5 weken a la 17 uur per week WvW spelen worden (x2 voor 2 ringen :+ ) maar ik begin WvW wel steeds leuker te vinden. Het is vrij saai alleen als je alleen sentries en camps captured maar in een squad in voice is wel erg vet!
Ik moet ook nog steeds Conflux afmaken... Ik was gezwicht voor de Ascended versie skins van de WvW armor want #fashionwars maar dat was niet heel praktisch. 8) Dus afgelopen week met de rush event maar weer even wat tickets geharkt. Is wel chill scheelt weer infusen en attunen en al die troep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:18
Ik ben onlangs weer begonnen. Ik had na End of Dragons niet meer gespeeld, en toen ook alleen de story gedaan.
Ik vond het stuk tussen End of Dragons en de start van Secrets of the Obscure heel saai. Veel gepraat, statische quests, dat viel me erg tegen. Ik moet zeggen dat ik de personages ook niet goed meer kende. Tot ik begon aan Secrets of the Obscure zelf. Toffe missies tot nu toe, en een prachtige eerste map. Daar ben ik nu net mee klaar, en ik ben heel benieuwd hoe het verhaal verder gaat.
Ondertussen probeer ik wat ascended gear bij elkaar te sprokkelen, dat had ik nog niet. Ik moet nog 3 stukken armor (de andere 3 heb ik uit de wizards vault), nog twee trinkets (nog een paar winterberry en blood ruby runs en dan heb ik die ook) en dan nog mijn wapens. Maar het schiet eindelijk op!

Na de storyline wil ik eens aan strikes en raids beginnen. Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb Raid Traing Initiative gevonden om daar eens een training te volgen straks, ben benieuwd!

Zijn hier nog actieve spelers? Wat zijn jullie bezigheden en doelen momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Ik speel nog steeds dagelijks. Ben nu bezig met 2 leg weapons zodat ik die kan omzetten in gold en vanuit daar genoeg geld hebben voor Leg armor en leg runes... en dan nog leg backpack en trickets😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-06 15:55
Starten jullie allemaal met een boost.of echt van level 1?

Wil ook weer beginnen. Ooit tot level 35 gespeeld.of iets. Toen kon ik niet verder ivm persoonlijke omstandigheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
gupfishy schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:04:

Wil ook weer beginnen. Ooit tot level 35 gespeeld.of iets. Toen kon ik niet verder ivm persoonlijke omstandigheden
ik heb nog 1 boost maar iets van 200 tomes. dus ik kan nog vaak genoeg direct naar 80 boosten. en exotics zijn zo goedkoop dat ik daarin ook geen problemen zie. maar levelen kan nog steeds en gaat een stuk sneller als vroeger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:18

Mijn eerste twee/drie characters heb ik volledig geleveled. Heel bewust om de class (en het spel) te leren kennen. Inmiddels gebruik ik daar wel gewoon boosts voor. Maar uiteindelijk val ik toch altijd weer terug naar mijn Guardian, daar speel ik 90% van de tijd op denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

Ik heb 2 lvl80 boosts klaarliggen, bergen en bergen tomes, maar toch begin ik elke keer braaf vanaf lvl1 :P

Heeft klein voorkeur nog map-rewards binnen te halen en onderweg wat gathering te doen (uiteraard met wat overgezette gear), dat je dan toch wat extra binnenharkt voordat het grote werk gaat beginnen.

Alleen mag het van mij echt tijd worden dat ze main story account wide gaan maken, ik heb nu elke profession (enkele zelfs 2x), maar de helft doe ik gewoon niets mee omdat je daar eerst berg story moet gaan doen (of portal tome kopen) voordat je weer bepaalde mappen in mag. Helpt dan ook niet dat mijn main nu 4x veranderd is, dus echt dedicated progressie richting legendary en ascended gear is er nog niet (buiten fractals te doen) en dus ook mijn crafting over 6 characters is verdeeld.

Strikes ne raids doe ik verder niet, niet echt mijn ding en ver verleden eens met een guild gedaan, mij te hoog WoW-raid gehalte met tactics, dps checks etc, dat ik het 10x leuker vind gewoon map events te blijven doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb nog 2 boosts maar ben gewoon vanaf level 1 begonnen. Voelt beter voor de story progession (in mijn hoofd in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-06 15:55
Wauw zoveel reacties. Geloof dat de game nog aardig gespeeld wordt dus.
Maar vanaf level 1 wordt het dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik speel ook nog fanatiek GW2. Ik ben zelf ergens begin 2021 begonnen nadat ik verveeld raakte aan het begin van Shadowlands in WoW en een tijd lang echt fanatiek gespeeld. Legendary raid armor gehaald (1 volledige set) en veel strike missions gedaan.

Toen een tijd niet meer gespeeld maar sinds kort ben ik ook weer lekker veel bezig, op dit moment ben ik de extra story van End of Dragons aan het doen en daarna ga ik ook door met Secrets of the Obscure. Ik speel nu veel open world en meta's op een mechanist, necromancer of mijn soulbeast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 12-06 16:42
Vandaag GW2 ook nog maar eens geinstalleerd. Zie helaas dat de link naar Guild of Tweakers dood is, dus bestaat die niet meer???

Anyway. Ik ben dus op zoek naar een gezellige, casual guild zonder al te veel poespas/restricties/regeltjes blabla... Gewoon gezellig gamen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 12-06 16:42
Nou, inmiddels GW2 weer even spelende en ook mijn GW1 account weten te koppelen (dank aan Arenanet support i.v.m. missende credentials). Kan weer volop met m'n ranger aan de slag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ja ik zag het.... daar gaat weer 75 van de rekening. En precies als ik op vakantie ga.....
Maar goed player housing is wel vet. Spears ben ik geen fan van maar vervelend vind ik ze ook niet. En raids combineren met open world maps is wel slim van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loki504 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 05:48:
Ja ik zag het.... daar gaat weer 75 van de rekening. En precies als ik op vakantie ga.....
Maar goed player housing is wel vet. Spears ben ik geen fan van maar vervelend vind ik ze ook niet. En raids combineren met open world maps is wel slim van ze :)
Het gaat met name om de story achter raids. Er zijn nu delen in de story die ik niet snap omdat die uitgelegd worden in raids (waar ik pertinent tegen ben).

Bij Secrets of the Obscure wist ik niet of ik die nou zou moeten kopen (uiteindelijk wel gedaan, maar vond er niets aan), maar deze vind ik gelijk heel interesant klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb Janthir Wilds ook direct gekocht toen het mogelijk was, vond de manier waarop Secrets of the Obscure is uitgerold wel fijn. Ik heb liever wat vaker kleinere brokjes content, dan in een keer zo'n berg. Ook wel erg benieuwd naar spears, komt die legendary toch nog eens van pas!

Eerder deze week ook eindelijk rank 10.000 in WvW gehaald, mooi voordat de World Restructure permanent beta van start gaat (vrijdag 14 juni)...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:39
Alles nu goed in de discount (ook via steam). Collection 49,99 (alles tm end of dragons incl alle living stories). Goed moment om 10 jaar content mee te pakken als je gw2 nog niet gespeeld hebt!

https://store.steampowered.com/app/1284210/Guild_Wars_2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

rekeewt schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:47:
Alles nu goed in de discount (ook via steam). Collection 49,99 (alles tm end of dragons incl alle living stories). Goed moment om 10 jaar content mee te pakken als je gw2 nog niet gespeeld hebt!

https://store.steampowered.com/app/1284210/Guild_Wars_2/
Jammere vind ik dat je het niet samen kan voegen met je bestaande GW2 account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:39
Ricmaniac schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:05:
[...]

Jammere vind ik dat je het niet samen kan voegen met je bestaande GW2 account.
Je kunt op steam instellen dat je rechtstreeks via arenanet inlogt. Ik wilde dit spel ook op steam, aangezien het f2p is en je deze bypass hebt, is het dat in feite. Dit doe je via ‘-provider portal’ bij geavanceerde opstart commands toevoegen.

Voordeel: alles is altijd tegelijk (hetzelfde) in de sale, dus geen nadeel aan via arenanet kopen. Daarnaast moeten zij (10-30%?) afdragen op steam sales, dus idealiter koop je alles direct bij hen.

[ Voor 8% gewijzigd door rekeewt op 07-07-2024 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren is Janthir Wilds uitgekomen. Heb eigenlijk alleen maar wat rondgelopen (story begonnen en speer vrijgespeeld), maar wat ik tot nu toe gezien heb, stemt me blij. Ipv veel kleine kaarten, 2 grote (en dan bedoel ik ook grote!) kaarten. Een indruk, de eerste kaart heeft 56 pois, de tweede 50... En ik hoefde de eerste kaart niet eens helemaal door te lopen om bij de tweede te komen. Ik weet dat ik daar heel veel uurtjes ga verdwalen...

De Homestead moet ik nog bereiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 14:14
Ik ben gister wat later dan gepland begonnen met Janthir Wilds, maar ik merk toch dat ik te veel Path of Exile speel. Het eerste stuk vond ik echt te veel dialoog. Dat was er al in eerdere delen, maar ik heb letterlijk het eerste uur naar conversaties zitten luisteren (nouja, stream kijkende terwijl de instance doorliep) heb het idee dat het steeds vaker gebeurd in nieuwe delen?

Heb de nieuwe mount unlocked en toen gestopt, maar hoop dat er wat meer tempo in komt...

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mauro101 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:16:
Ik ben gister wat later dan gepland begonnen met Janthir Wilds, maar ik merk toch dat ik te veel Path of Exile speel. Het eerste stuk vond ik echt te veel dialoog. Dat was er al in eerdere delen, maar ik heb letterlijk het eerste uur naar conversaties zitten luisteren (nouja, stream kijkende terwijl de instance doorliep) heb het idee dat het steeds vaker gebeurd in nieuwe delen?

Heb de nieuwe mount unlocked en toen gestopt, maar hoop dat er wat meer tempo in komt...
Een goed voorbeeld dat je het nooit goed kunt doen, want ik vond het tempo juist heerlijk... Eindelijk weer eens wat tijd voor de lore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Wailing_Banshee schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:52:
[...]

Een goed voorbeeld dat je het nooit goed kunt doen, want ik vond het tempo juist heerlijk... Eindelijk weer eens wat tijd voor de lore.
Mee eens, je ziet best veel online van mensen die veel zeuren met Janthir wilds dat er te veel gepraat wordt... I guess voor alts is het vervelend (maar je kan nu via homestead naar de nieuwe map).

Maar ik vind zelf het verhaal erg sterk - alle races noemen hun eigen struggles op van events waardoor je zelf heb gespeeld en het voelt realistisch dat de wereld en races hun eigen problemen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-06 10:45
Als ik genoeg heb gehad van New World ga ik weer eens terug naar Guild Wars. Jaren geleden mij prima vermaakt ondanks dat ik de graphics wel wat dated vindt. De content is gewoon echt top, bijna geen enkele MMO kan hier aan tippen. Misschien dat een reshade het wat leuker kan maken.

Toen ik het speelde (Gratis versie) zaten de mounts alleen in de betaalde versie, dat is nu verandert? Ik hoopte toen ook dat er een grafische update zou komen maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Westland1940 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:41:
Als ik genoeg heb gehad van New World ga ik weer eens terug naar Guild Wars. Jaren geleden mij prima vermaakt ondanks dat ik de graphics wel wat dated vindt. De content is gewoon echt top, bijna geen enkele MMO kan hier aan tippen. Misschien dat een reshade het wat leuker kan maken.

Toen ik het speelde (Gratis versie) zaten de mounts alleen in de betaalde versie, dat is nu verandert? Ik hoopte toen ook dat er een grafische update zou komen maar helaas.
op lvl 10 krijg je de raptor mount. dat is ook de enigste die je kan krijgen als f2p speler de rest zit in de uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Is in ieder geval wat, die raptor had ik niet in 2022.

Damn het is wel even een flinke stap terug kwa graphics, echt even wennen, en hopelijk kan ik hier weer doorheen kijken, want de content is gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ik zat te kijken en blijkbaar werkt de raptor maar voor 10 uur... daar heb je dus weinig aan. Tenzij je PoF koopt dan krijg je hem wel voor altijd

[ Voor 22% gewijzigd door loki504 op 11-12-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Westland1940 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:31:
Is in ieder geval wat, die raptor had ik niet in 2022.

Damn het is wel even een flinke stap terug kwa graphics, echt even wennen, en hopelijk kan ik hier weer doorheen kijken, want de content is gewoon top.
Dit is voor mij het grootste nadeel van Guildwars 2 idd en kan er vaak niet meer doorheen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
loki504 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:40:
Ik zat te kijken en blijkbaar werkt de raptor maar voor 10 uur... daar heb je dus weinig aan. Tenzij je PoF koopt dan krijg je hem wel voor altijd
Oké dat is wel waardeloos... daar heb je niks aan nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ricmaniac schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:42:
[...]

Dit is voor mij het grootste nadeel van Guildwars 2 idd en kan er vaak niet meer doorheen kijken.
Yep het oogt echt oud, zelfs voor 2012 was dit niet echt top denk ik. Ik probeer het met een mooie reshade een beetje recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Recent toch weer een poging gewaagd en ik zit er weer goed in! Hoewel het grafisch oud oogt, kom ik er nu wel door heen (dankzij een custom Reshade), maar ook misschien omdat het een soort tijdloze grafische stijl is. Ik vind bijvoorbeeld Elder Scrolls Online niet echt mooier, de animaties o.a. zijn veel te stijfjes in dat spel, dat doet Guild Wars 2 beter.

Ze geven je nu ook een mount vanaf level 10, had ik in mijn 1e playtrough nog nooit gehad. Die speelt zo lekker weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYPzER3ydy6zAbvp0VhFxC4mucc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BxL5CUr76EO41N2jXOYCiXm7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5fezC98jcAT-VSKxt9w5yXbVDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3DJaANzuczsN2PUTOd9H3OaS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Westland1940 op 05-01-2025 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Vind het spel grafisch juist veel sterker dan veel andere MMO’s zoals WoW of idd ESO. Nog altijd een van de leukste MMO’s om te spelen, misschien overall wel de leukste :) zoveel te doen. Ben nu vooral bezig met zoveel mogelijk legendaries verkrijgen. Zit nu op 15, onlangs de nieuwe legendary hammer gemaakt en de Aurene Hammer. Een van de dingen die ze zo goed doen. Legendary weapons zien er ook echt legendary uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Alwayshappyz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:31:
Vind het spel grafisch juist veel sterker dan veel andere MMO’s zoals WoW of idd ESO. Nog altijd een van de leukste MMO’s om te spelen, misschien overall wel de leukste :) zoveel te doen. Ben nu vooral bezig met zoveel mogelijk legendaries verkrijgen. Zit nu op 15, onlangs de nieuwe legendary hammer gemaakt en de Aurene Hammer. Een van de dingen die ze zo goed doen. Legendary weapons zien er ook echt legendary uit
Zo veel te doen ben ik het helemaal mee eens maar grafisch niet :P Vind het grafisch telkens een beetje afschrikken als ik weer eens speel :P het voelt veel ouder dan dat het eigenlijk is. Maargoed zal vast ook gewoon een smaak dingetje zijn van de artstyle.

Niks te nadelen van de game want het is gewoon een goeie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Elke MMO heeft zo zijn ups en downs, en Guild Wars 2 doet echt alles goed alleen moet je door de grafische stijl heen kijken. Het grootste probleem waarom het spel ouder oogt is denk ik de UI, die oogt echt 2000s. De lettertype, de design elementen... als je die met een plug-in of iets kon aanpassen zou dat top zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alwayshappyz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:31:
Ik zit nu op 13 unieke wapens (14, met Twice Told Legend) maar heb alles bij elkaar om er nog 7 (of eigenlijk 8, want Eternity) te maken. Maar ik heb maar 3 GoBs, dus ik weet niet welke ik nu als eerste wil maken :p

Eerst maar eens mijn 3e armorset afmaken (moet alleen nog Provisioning Tokens en map currency hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Weet iemand hoe het exact zit met Living World Seasons? Ik snap de hele opzet niet helemaal, en zijn deze gratis? Ik heb de eerste twee expansions gekocht voor een heel mooi prijsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Westland1940 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:28:
Weet iemand hoe het exact zit met Living World Seasons? Ik snap de hele opzet niet helemaal, en zijn deze gratis? Ik heb de eerste twee expansions gekocht voor een heel mooi prijsje.
Living world moet je zien als lose DLC die je gratis kreeg als je inlogt in die periode en vertellen eigenlijk verhalen tussen de expension packs. Ze zijn nu helaas niet meer gratis en zijn los te koop voor gems of als pack voor gems.

In mijn ogen zijn die het zeker waard. Zeker als je gold naar gems omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
loki504 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:32:
[...]

Living world moet je zien als lose DLC die je gratis kreeg als je inlogt in die periode en vertellen eigenlijk verhalen tussen de expension packs. Ze zijn nu helaas niet meer gratis en zijn los te koop voor gems of als pack voor gems.

In mijn ogen zijn die het zeker waard. Zeker als je gold naar gems omzet.
Thanks, ik zag ze gisteren in de shop in-game. Als ik de gems koop met euro's zit je alsnog aan de 20, dat vindi k dan wel veel voor een 'mini' expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Westland1940 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:55:
[...]

Thanks, ik zag ze gisteren in de shop in-game. Als ik de gems koop met euro's zit je alsnog aan de 20, dat vindi k dan wel veel voor een 'mini' expansion.
1 episode is een mini expension. 1 complete pack is wel meer als een mini expension. Maar ze zijn regelmatig in de aanbieding met 20 tot 30% korting
https://wiki.guildwars2.c...ld_Season_2_Complete_Pack

Bij gemstone history kan je de prijs en korting history terug kijk. Vorige jaar was hij 8 a 9 keer in de aanbieding.

Maar je kan altijd 1 episode los kopen kijken wat je er van vind.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 16-01-2025 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ondertussen alweer level 80, gaat lekker zo. Guild Wars 2 doet zoveel dingen goed dat de grafisch zaken er minder toe doen, en zo lelijk vind ik het niet. Ik hoop dat ik nog een tijdje deze vibe kan vast houden. Tips van wat ik allemaal kan doen vanaf level 80 zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Het is grappig om te zien hoe "nieuwe" spelers de graphics van het spel vaak als "lelijk" of "verouderd" bestempelen. Als iemand die het spel al jaren speelt, had ik dat nooit verwacht en ervaar ik het zelf ook helemaal niet zo. Misschien komt dit doordat ik het al langere tijd speel en gewend ben geraakt aan de stijl.

Persoonlijk vind ik de grafische stijl juist uniek en beschouw ik Guild Wars 2 als een van de mooiste MMORPG's van dit moment. Dat geldt niet alleen voor de visuals, maar ook voor de gameplay-mechanics. Bij elke andere MMO die ik probeer, valt het me op hoe saai het combat-systeem vaak is in vergelijking met dat van Guild Wars 2.

Wat me echter altijd een beetje stoort, zijn de verkeerde verhoudingen van gebouwen. Veel gebouwen lijken kleiner dan ze zouden moeten zijn, zoals de ramen in Divinity's Reach bij de hogere huizen. De gebouwn zien er hierdoor soms "fake" uit, een beetje Madurodam effect noem ik het. Ik vermoed dat dit grotendeels komt omdat deze ontwerpen zijn gemaakt voordat we überhaupt konden vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:44
Ik heb dit spel jaaaren geleden een beetje gespeeld. Kwam niet heel ver omdat ik het weapon system gewoon echt compleet niets aan vond. Er zijn maar een bepaald aantal wapens beschikbaar en die hebben allemaal dezelfde skills.

Wat vinden jullie daar leuk aan? Of begrijp ik het weapon system misschien compleet niet.

Mijn hoogste account is iets van level 20? Warrior en Mage heb ik ergens. Storyline was niet zomaar te completen zonder te grinden. Dat grinden was saai want altijd alleen maar zelfde wapen. Op geven moment vond ik een 'treintje' waarbij iets van 5 bosses werden verslagen. Er zat een spin bij en een boom volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Aschtra schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:33:
Ik heb dit spel jaaaren geleden een beetje gespeeld. Kwam niet heel ver omdat ik het weapon system gewoon echt compleet niets aan vond. Er zijn maar een bepaald aantal wapens beschikbaar en die hebben allemaal dezelfde skills.

Wat vinden jullie daar leuk aan? Of begrijp ik het weapon system misschien compleet niet.
Elke class heeft een lijst met wapens die gebruikt kunnen worden en elk wapen heeft weer 5 (of 2/3 bij eenhandig) unieke skills. Die skills zijn uniek per class en hierdoor zijn er juist ontzettend veel mogelijkheden om een class naar eigen smaak te spelen. Je hebt ook nog de mogelijkheid om in-combat te wisselen naar een ander wapen dus zelfs nog meer mogelijkheden. Je zou een wapen voor melee kunnen hebben en daarnaast een wapen set voor ranged, bijvoorbeeld.

Daarnaast heb je nog 3 utility skills die van je talents afkomen en die je ook naar smaak kunt kiezen (maar dus niet afhankelijk zijn van je wapen), een vaste healing spell waarbij je ook nog kunt kiezen uit verschillende smaken en dan nog een elite skill die ook weer door talents bepaald wordt met ruimte voor eigen smaak.

Al met al ontzettend veel ruimte om jouw build aan te passen naar eigen wensen en ik kan zelf geen MMO bedenken die dit nog uitgebreider doet.

Natuurlijk zijn er meta's waarbij de beste wapen / class combo's zijn getest maar je hoeft die natuurlijk niet te volgen, er is genoeg ruimte om zelf iets leuks te bedenken en gebruiken wat voor jou werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Racemol op 22-01-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:44
Hmm klinkt anders dan 10 jaar geleden..

Ah mijn account is ook blocked ofzo als ik online wil inloggen. eens kijken of ik hem terug kan krijgen.
Moet via support

Ooh kijk in het boekje wat ik bedoelde...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mbx2V50.jpeg

En wat ik herinner konden al die wapens maar 4 skills ofzo.

Naarmate je levelt krijg je niet andere skills oid voor je wapens. een type wapen altijd zelfde set aan skills was het?

[ Voor 109% gewijzigd door Aschtra op 22-01-2025 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25
Bij elke grote update/story/DLC/etc kwam er ook vaak een nieuwe specialisation met daarbij dan ook 1 of 2 wapensets, dus langzaam kreeg elke profession steeds meer wapens tot zijn beschikking (in hun 'thema'), soms als main en soms als off-hand.

Het principe is echter nog wel hetzelfde, elk wapen geeft je een fixed-set aan skills, wat ik tov vrijheid in GW1 nog steeds jammer vind.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Aschtra schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:48:

En wat ik herinner konden al die wapens maar 4 skills ofzo.

Naarmate je levelt krijg je niet andere skills oid voor je wapens. een type wapen altijd zelfde set aan skills was het?
Ah ik begrijp wat je bedoelt. Ja inderdaad, elk wapen heeft 5 (of 2/3 bij eenhandig) vaste skills en die veranderen niet met levelen. Het levelen is eigenlijk een super klein deel van het spel vergeleken met andere spellen dus ik had dat aspect even achterwegen gelaten. Tijdens het levelen unlock je talents die wel weer wat dingen doen, eventueel ook met je vaste skills maar het principe van de skill blijft hetzelfde.

Zoals reeds gezegd zijn er in de loop der jaren wel enorm veel wapens per class bij gekomen dus er is nu echt enorm veel variatie mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Elke elite spec(3 per class) brengen een eigen wapen mee. De 4th expension soto bracht ook eigen wapens mee en zorgde er voor dat wapens die bij een elite spec horen bij andere elite spec gedragen kan worden. Tevens bracht janthir wilds(5de/nieuwste) expension ook Spears naar land. Ook met allemaal hun eigen wapen skills. Maar mocht je echt veel skills willen moet je een elementalist nemen. Die heeft 4x5 wapen skills en 5 utility skills. Met 25 skills moet je je toch wel kunnen vermaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Racemol schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:23:
Het is grappig om te zien hoe "nieuwe" spelers de graphics van het spel vaak als "lelijk" of "verouderd" bestempelen. Als iemand die het spel al jaren speelt, had ik dat nooit verwacht en ervaar ik het zelf ook helemaal niet zo. Misschien komt dit doordat ik het al langere tijd speel en gewend ben geraakt aan de stijl.

Persoonlijk vind ik de grafische stijl juist uniek en beschouw ik Guild Wars 2 als een van de mooiste MMORPG's van dit moment. Dat geldt niet alleen voor de visuals, maar ook voor de gameplay-mechanics. Bij elke andere MMO die ik probeer, valt het me op hoe saai het combat-systeem vaak is in vergelijking met dat van Guild Wars 2.

Wat me echter altijd een beetje stoort, zijn de verkeerde verhoudingen van gebouwen. Veel gebouwen lijken kleiner dan ze zouden moeten zijn, zoals de ramen in Divinity's Reach bij de hogere huizen. De gebouwn zien er hierdoor soms "fake" uit, een beetje Madurodam effect noem ik het. Ik vermoed dat dit grotendeels komt omdat deze ontwerpen zijn gemaakt voordat we überhaupt konden vliegen.
Ik kan het wel begrijpen. Als je komt van een hedendaags spel, of modernere MMO's dan kan het schrikken zijn als je aan Guild Wars 2 begint. Ik had dat ook en dacht ook meteen aan stoppen omdat ik het eigenlijk te oud vond ogen. Gelukkig speelt dit totaal geen rol meer, en vind ik het dus mooier dan sommige nieuwere MMO's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obsziSadNdn_u9zZPpCHnLc5p-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DyMa1k9HdaQ3jsHWR5NeJgVC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Racemol schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:23:
Moet je GW1 eens opstarten, ik heb dat in de kerstvakantie weer eens gedaan. Ik bleef mijn aanvallen onderbreken omdat ik probeerde de dodgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Even een vraagje aan de gw2 experts. Ik ben redelijk nieuw in dit spel, heb wel vaker gespeeld maar dit is de eerste keer dat ik echt met een karakter daadwerkelijk level 80 ben geworden en ook mijn personal story voltooid heb.

Hoe nu verder, de meeste bronnen zeggen dat ik deze volgorde moet aanhouden :

Personal Story -> LWS1 -> LWS2 -> HoT -> LWS3 -> PoF -> LWS4 -> IBS -> EoD

Buiten het feit dat dat wel geld gaat kosten (zo'n 50 euro , voor de living seasons) heb ik een ander probleem. op 80 heb ik net genoeg punten gehad om mijn elite spec te unlocken. En ik zie dat ik nu alleen maar hero points krijg via hero challenges. In core content geven die 1 punt, in uitbreidingen geven ze 10 punten. Omdat ik mijn elite spec nog lang niet unlocked heb zou het dus handiger zijn om eerst een expansion te doen (?) , of toch niet? Tevens mis ik het verhaal een beetje tussen Personal Story en LWS1 , ineens heb ik met npc's te maken die ik helemaal niet ken. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

@Visgek82 De chronologische volgorde is ongeveer zoals je noemt:

Personal Story → Season 1 → Season 2 → Heart of Thorns → Season 3 → Path of Fire → Season 4 → Icebrood Saga → End of Dragons → Season 6 (aka What Lies Beneath / Secrets of the Obscure)

Seizoen 1 is wel belangrijk!
Dit was vroeger niet speelbaar, maar sinds 2022 weer wél toegevoegd aan het spel. Het speelt zich direct af na de Personal Story en introduceert heel veel belangrijke NPC’s: Braham, Rox, Marjory, Kasmeer, Taimi, Canach, etc. Maar daar tussen zit geen verhaal LWS1 is eigenlijk direct gewoon na je personal story.

Je hebt eigenlijk 2 opties.
Wil je chronologisch het verhaal door dan wil je je volgorde aanhouden.
Nadeel: Nadeel: kost inderdaad flink wat geld om alles te kopen via de shop.

Wil je snel sterker worden met die hero points en het verhaal in volgorde maar even helemaal negeren kan ik het zo aanraden denk ik.

Start Path of Fire → voor de Raptor mount en veel hero points
Ga naar Heart of Thorns → voor Gliding en meer hero points
Dan terug naar Living Season 1 → voor het verhaal
Dan door naar Season 2 → en dan Heart of Thorns als verhaal

Persoonlijk denk ik alleen dat ik alsnog de chronologische volgorde zou aanhouden als ik het allemaal opnieuw zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:04:

Personal Story → Season 1 → Season 2 → Heart of Thorns → Season 3 → Path of Fire → Season 4 → Icebrood Saga → End of Dragons → Season 6 (aka What Lies Beneath / Secrets of the Obscure)

Dit was vroeger niet speelbaar, maar sinds 2022 weer wél toegevoegd aan het spel. Het speelt zich direct af na de Personal Story en introduceert heel veel belangrijke NPC’s: Braham, Rox, Marjory, Kasmeer, Taimi, Canach, etc. Maar daar tussen zit geen verhaal LWS1 is eigenlijk direct gewoon na je personal story.

Je hebt eigenlijk 2 opties.
Wil je chronologisch het verhaal door dan wil je je volgorde aanhouden.
Nadeel: Nadeel: kost inderdaad flink wat geld om alles te kopen via de shop.

Wil je snel sterker worden met die hero points en het verhaal in volgorde maar even helemaal negeren kan ik het zo aanraden denk ik.

Start Path of Fire → voor de Raptor mount en veel hero points
Ga naar Heart of Thorns → voor Gliding en meer hero points
Dan terug naar Living Season 1 → voor het verhaal
Dan door naar Season 2 → en dan Heart of Thorns als verhaal

Persoonlijk denk ik alleen dat ik alsnog de chronologische volgorde zou aanhouden als ik het allemaal opnieuw zou spelen.
Thanks, nuttig antwoord. De raptor mount heb ik al , die krijgt volgens mij iedereen nu op level 10, dus jij zou als nieuwe speler, ondanks het feit dat het hero point grinden dan veel langer duurt, toch de chronologische manier aanraden?

Als ik die living seaons koop , zijn die voor elk char speelbaar of alleen degene die ik dan op dat moment speel?

[ Voor 3% gewijzigd door Visgek82 op 15-04-2025 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Visgek82 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:12:
[...]

Thanks, nuttig antwoord. De raptor mount heb ik al , die krijgt volgens mij iedereen nu op level 10, dus jij zou als nieuwe speler, ondanks het feit dat het hero point grinden dan veel langer duurt, toch de chronologische manier aanraden?

Als ik die living seaons koop , zijn die voor elk char speelbaar of alleen degene die ik dan op dat moment speel?
Ja maar ik hecht meer waarde aan de story in GW2 dan per se het einde bereiken zeg maar. it's about the journey, not the ending.

Die aankopen zijn inderdaad account wide.

Tip: Soms zijn de Living World Seizoenen in de aanbieding in de Black Lion Gem Store (voor gems), dus hou daar een oog op. Gems kun je met echt geld kopen, maar ook via gold in-game, dus je kunt ook rustig sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Als je alleen de story 1 keer wilt meemaken zou je ook met mensen mee kunnen in hun story instance. Krijg je wel het verhaal mee maar niet de reward

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:04:

Werd Canach niet geintroduceerd met Southsun Cove (Lost Shores)? Ik vind het jammer dat dat deel niet herspeelbaal is, want dat is het missende deel tussen je Personal Story en Flame and Frost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik weet niet of het hier mag, mogen er mensen zijn die een Guild zoeken voor GW2.
Er zijn gemiddeld ~40 mensen online dus altijd gezellig.

https://dutchcommunitygaming.nl/DCG18/gw2/

Gezellige en actieve Nederlandstalige PVE guild> ☆Dutch Community Gaming☆ Bijna elke dag activiteiten[100% REP][DISCORD]Strikes,Farm/Meta Run,Fractals, Give Aways + meer. Info?

Als je het hier niet mag plaatsen? Geef maar seintje en haal ik het weg.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
prutser001 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:57:
Ik weet niet of het hier mag, mogen er mensen zijn die een Guild zoeken voor GW2.

Gezellige en actieve Nederlandstalige PVE guild> ☆Dutch Community Gaming☆ Bijna elke dag activiteiten[100% REP][DISCORD]Strikes,Farm/Meta Run,Fractals, Give Aways + meer. Info?

Is discord een verplichting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
prutser001 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:57:

Ik zie het vaker, maar ik ga het hier maar eens vragen: wat bedoel je moet 100% representatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:32:
[...]

Ik zie het vaker, maar ik ga het hier maar eens vragen: wat bedoel je moet 100% representatie?
Volgens mij heeft het te maken met 100% representation voor die guild. Dat je alleen die guild represent en niet ook andere guilds doet etc.

rare requirement vind ik zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Visgek82 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:01:
[...]

Is discord een verplichting?
Als je Strike missies/Fractals wilt doen voor het luisteren, je hoeft niets te zeggen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
of de alternatieven:
  • ~[One], opgericht door Devata
  • ~[Gwen], opgericht door Freakie Beakie, (meerdere guild leaders en officers zijn tweakers)