Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:52

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zcmu3CrFpZB539dKlxwUCoJ5/full.jpg
Game Beschrijving
De galactische oorlog is begonnen. De Reapers, een oud alien-ras, zijn begonnen aan een complete invasie van de melkweg en laten overal een spoor van verwoesting achter. De planeet Aarde is veroverd, het heelal bevindt zich aan de rand van totale vernietiging en jij moet de tegenaanval leiden. Als je faalt, wordt de mensheid uitgeroeid.

Stap in de schoenen van commandant Shepard en neem allesbepalende beslissingen. Werk samen met de verschillende machten van het heelal en kies welke planeten je van de ondergang redt, en welke allianties je aangaat om de duistere dreiging van de Reapers voor eens en voor altijd af te wenden.
Galaxy at War
Mass Effect 3: Galaxy at War is a "bonus" to the Mass Effect 3 single-player. In Galaxy at War, the player can manage and experience the galactic war on multiple fronts. The system monitors the "Galactic Readiness" level, which is measured by Commander Shepard's ability to utilize assets, such as people, weapons, resources, armies, and fleets, to confront the Reapers. Galactic Readiness is influenced in several ways, including co-op multiplayer. Other platforms and interfaces will be announced later.

Using Mass Effect 3: Galaxy at War is optional. Although the system can affect the single-player of Mass Effect 3, it can be ignored and the same results achieved by playing only the single-player. Access to Galaxy at War and its components will require an Online Pass, which will be included with new copies of Mass Effect 3.

Co-op Multiplayer
Mass Effect 3 will feature an online four-player co-op multiplayer mission mode separate from the single-player story. In this mode, the player will create a new custom character to fight on different fronts of the galactic war. Players can choose between turian, krogan, asari, and other races to create their character, each with their own unique abilities. There will also be character progression, weapon upgrading, and leveling up.

Playing the co-op multiplayer mode is optional. Although successfully completing missions in this mode can affect the single-player of Mass Effect 3 through the Mass Effect 3: Galaxy at War system, co-op can be ignored and the same results can be achieved by playing only the single-player.
DLC
DLC kan je downloaden op je BioWare Social Network pagina.
Media
Videos:
Mass Effect 3 'Earth' Announcement Trailer
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7XX6cTjaih4]

Mass Effect 3 'Fall of Earth' Trailer

Mass Effect 3 'Take Earth Back' Trailer

Mass Effect 3 'Reinstated' FemShep Trailer

Mass Effect 3 'Against All Odds' Trailer

Mass Effect 3 'Special Forces' Trailer

Mass Effect 3 Voice Cast Reveal

Collector's Edition
De collector's edition van Mass Effect 3 bevat het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AYBtEiAU88WipuBlB04O9MVu/full.jpg
  • Een steelbook hoes
  • Een 70 pagina tellende hardcover boek met illustraties van het ontwikkelingsteam
  • Een limited edition kopie van Mass Effect: Invasion met unieke cover art
  • Een premium N7 fabric patch
  • Een exclusieve 4x6 litho van de SR-2 Alliance Normandy
  • N7 Arsenal Pack (DLC): Bevat de N7 Valiant Sniper Rifle, N7 Crusader Shotgun, N7 Hurricane SMG, en N7 Eagle Pistol
  • Een 'Robotic Dog' (DLC): Een trouwe sidekick die je gezelschap houdt op de Normandy
  • Squadmate Alternate Outfit Pack (DLC): Nieuwe outfits voor Ashley, Kaidan, James Vega en Liara T'Soni
  • N7 Hoodie (DLC): Outfit voor Shepard aanboord de Normandy
  • From Ashes (DLC): Een extra missie en karakter
  • Gratis digitale soundtrack
  • Een Xbox LIVE Normandy prop voor je avatar (X360 only)
  • Een collectie van badges, avatars en perks voor het BioWare forum/social network
  • Een premium metalen doos met artwork van de mannelijke en vrouwelijke versie van Commander Shepard
Soundtrack
De Mass Effect 3 soundtrack is gecomponeerd door Clint Mansell, bekend van o.a. de filmsoundtracks van Requiem for a Dream en The Fountain
Release Date
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lfecEiCHDAXu1eCz7mYJM0Ba/full.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SWvanpOpmM3HEpYts52Bk1Xv/full.jpg
Mass Effect 3 is op 9 maart 2012 uitgekomen voor de PC, Playstation 3 en Xbox 360.
BioWare Social Group
Er is een groep speciaal voor Tweakers op het BioWare Social Network aangemaakt, je kan hem hier vinden. Om lid te worden moet je eerst de groep joinen en vervolgens een PM sturen naar de groep admin (mindcrash) met een link naar je Tweakers profiel.
Links
Mass Effect Official Site
Mass Effect Wiki
Mass Effect 2 Saves
Mass Effect 1 Saves
Polls

[ Voor 94% gewijzigd door g0tanks op 29-02-2012 23:04 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol, Mass Effect 3 alweer? Ik ben nu pas Mass Effect 2 aan het spelen :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Het komt pas eind volgend jaar uit, dus je hebt nog wel even. :) Zelf ben ik nog van plan om een complete playthrough te doen van ME2 vlak voor de release om te kunnen importeren in ME3.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Compizfox schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:18:
Lol, Mass Effect 3 alweer? Ik ben nu pas Mass Effect 2 aan het spelen :P
Je hebt nog een jaartje ;)

Ikzelf ben toevallig laatst weer begonnen met ME1 (en aansluitend ME2).
Als ik elke week 2 uur speel, dan kom ik, als het goed is, precies goed uit tegen de tijd dat het kerst 2011 is :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04-2023
Ik kan niet wachten! Supervette teaser ook. :D

Sinds kort bezig met een Renegade run in ME2 (female Shepard :P). Ik las dat Lair of the Shadow Broker de eerste DLC is die het verhaal vertelt tussen ME2 en ME3, maar weten jullie dan hoe dat zit? Ik bedoel, is het de bedoeling dat je eerst de suicide mission in ME2 speelt en iedereen daarbij (of iig Shepard) laat overleven voordat je aan die DLC kan beginnen of kun je die ook best eerder in het verhaal van ME2 spelen?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-04 08:59

Chakotay

Lick here to continue

Lair of the Shadow broker is bedoeld om na ME2 te spelen, maar tussendoor kan ook prima. Vanaf Horizon komt ie beschikbaar, en past dan ook gewoon normaal in het verhaal.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220612

Ik was in mijn runthrough met mijn ME1 karakter door ME2 niet in een romance terecht gekomen op de een of andere manier. Ik baalde dus een beetje dat dat niet gebeurd was, nadat ik hem had uitgespeeld.

spoiler:
Maar uiteindelijk kwam het nog goed toen de Shadowbroker uitkwam en er toch nog een Romance met Liara was, die ik ook in ME1 als romance had :) . Klopt het dat die romance alleen plaats kon vinden als je 1. Liara in ME1 als romance had. 2 je niemand anders als romance had in ME2?
Hopelijk krijg ik nog leuke verwijzingen/items hierdoor in ME3, maar dat zal wel.

Ben overigens benieuwd of er grafisch nog veel wordt aangepast. Ik denk dat de xbox 360 en PS3 nu wel zo'n beetje op de max zitten of niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 220612 op 12-12-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311177

Awesome, een vervolg op de GOTY 2010 is natuurlijk geweldig.

Als alles op tijd uitkomt krijgen we eind volgend jaar dus o.a. Uncharted 3, Elder Scrolls V en ME3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-04 16:10

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Potverdikkeme, ik kijk er nu al naar uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
K ga ervan uit dat de eerste gameplay beelden op E3 worden gepresenteerd?

Ik verwacht ook veel cinematics in de tussentijd :P

[ Voor 33% gewijzigd door Relief2009 op 12-12-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:47
spoiler:
Ik hoop dat die collector's base nog van pas komt en de Illusive Man te vertrouwen is.
Zul je zien dat de collectors die basis overnemen ofzo. :X

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 12-12-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zou je dat even in een spoiler willen zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Hmm, volgens mij zijn spoilers over ME1 ook gewoon toegestaan in het ME2 topic. Waarom zou iemand die ME2 nog niet heeft gespeeld gaan discussiëren over ME3? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04 21:03

Singular1ty

EV Evangelist

Ik hoop dat je beloond word als je je romance uit ME1 trouw bent gebleven... In ME2 heb ik Ashley toch een beetje gemist :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Is dat zo raar dan? Dus voordat ik ME2 heb uitgespeeld mag ik nog niets weten over de bijvoorbeeld release van ME3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

ik hoop dat er weer meer wapens en armer zijn zoals bij deel1.
Bij deel2 kon je extra wapens en armer kopen via dlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Compizfox schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:56:
Is dat zo raar dan? Dus voordat ik ME2 heb uitgespeeld mag ik nog niets weten over de bijvoorbeeld release van ME3?
Nou, gezien het een doorlopend verhaal is kan je verwachten dat er in dit topic spoilers over ME1 en ME2 zullen zitten. Dat is toch niet vreemd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ben heel erg benieuwd, hopelijk niet de gameplay nog verder omlaag gezogen, die was in deel twee zoveel kutter dan in deel 1, totale dumbdown van het RPG aspect en de combat was gewoon net als elke andere shooter. Het verhaal hield het hele spel overeind waarbij in deel 1 de combat ook nog leuk en origineel was.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:34
nFo schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:44:
spoiler:
Ik hoop dat die collector's base nog van pas komt en de Illusive Man te vertrouwen is.
spoiler:
ik denk eigenlijk dat the Illusive Man samenwerkt met the reapers, aangezien een human reaper de ultieme vooruitgang is voor de mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

anandus schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:07:
[...]
Nou, gezien het een doorlopend verhaal is kan je verwachten dat er in dit topic spoilers over ME1 en ME2 zullen zitten. Dat is toch niet vreemd? :)
Nee, dat is niet zo vreemd, maar daarom kunnen ze wel even in eens spoiler-tag gezet worden, zo'n moeite is dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Compizfox schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:15:
[...]

Nee, dat is niet zo vreemd, maar daarom kunnen ze wel even in eens spoiler-tag gezet worden, zo'n moeite is dat niet :)
Nee, okee, maar we mogen het hier toch wel over de
spoiler:
Collectors
en de
spoiler:
Illusive man
hebben?
Of de
spoiler:
Reapers
for that matter?

Waar ligt de lijn?
Ik vind het op zich prima als we gaan spoileren, maar persoonlijk vind ik het een beetje onzinnig. Zeker gezien het, zoals ik al zei, een doorlopend verhaal is.
Maar dit is offtopic in dit topic :) , dus ik zal mijn mond erover houden en stilletjes in een hoekje zitten :P

Oh, ik hoop trouwens zóóó dat
spoiler:
de Rachni eindelijk weer eens terugkomen! En dit keer niet on the side, maar gewoon helpers bij de final battle of iets in die richting :)

[ Voor 43% gewijzigd door anandus op 12-12-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je mag het best noemen natuurlijk, dat is niet erg. Maar nu weet ik al meteen iets over een basis van de Collector's die je blijkbaar gaat innemen in ME2...

Ach zo erg is het natuurlijk ook nog niet, maar als ik straks het hele plot van ME2 weet voordat ik hem heb uitgespeeld is het ook niet meer leuk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 14:57

JaccoW

Kijkt en Luistert

anandus schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:21:
[...]
Oh, ik hoop trouwens zóóó dat
spoiler:
de Rachni eindelijk weer eens terugkomen! En dit keer niet on the side, maar gewoon helpers bij de final battle of iets in die richting :)
Oeh! Ik ook!
En ik wil ze voorstellen aan the council. En dan hun reacties zien.

Offtopic: Deze is ook leuk > ME2 facebook page

[ Voor 15% gewijzigd door JaccoW op 12-12-2010 22:56 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Compizfox schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:41:
Je mag het best noemen natuurlijk, dat is niet erg. Maar nu weet ik al meteen iets over een basis van de Collector's die je blijkbaar gaat kan innemen in ME2...
[..]
;)
nFo schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:44:
spoiler:
Welke collector base? :+

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 16:50
F_demon schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:55:
[...]

Oeh! Ik ook!

hehe Joe Shephard op die FB pagina.... Officieel heet hij John toch?
Zelf kon ik het niet laten om er Jack van te maken in ME2 (zat toen middenin Lost seizoen 6 :P)

On: Ik vind de trailer vet! Jammer dat er nog weinig wordt losgelaten maar iig is het een goed begin van ongetwijfeld een veel te lange tijd wachten.... :P Heb gelukkig nog niet alle DLC van ME2 gespeeld dus ga denk maar is opnieuw beginnen en DLC spelen in de tussentijd. Was niet helemaal tevreden over sommige keuzes die ik heb gemaakt en ik wil natuurlijk wel een goede import in ME3 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-04 17:19

ye-roon

knaak

ME3, oh man, ME2 vind ik zelf echt de beste game ooit. Het heeft voor mij Ocarina of Time van de eerste plaats gestoten. En kan dan ook niet wachten op ME3. En dit filmpje, mja, n3rd pr0n. Iig wat te doen volgende kerst :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

zag net nog ff op joystiq.com het plaatje waar Shepard op een brandende aarde neer kijkt...Had even iets van 'zul je zien, gaat ie terug in de tijd om de aanval af te stoppen...."

eind 2011 wordt druk...FM4, ME3, TES5 misschien nog.....

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Vraag me af in hoeverre de trailer ook daadwerkelijk terugkomt in de game. Ik bedoel, als we kijken naar de trailer voor ME2, dan zagen we Legion bij een gecrashte Normandy. Uiteindelijk was Legion nou niet echt heel belangrijk voor het hoofdverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
De laatste seconden waarin Shepard op de Aarde neerkijkt; de ruimte waarin hij zich bevindt lijkt wel een beetje op die waar de Illusive Man altijd zit. Vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Legion was dan wel weer epic awesomeness, dat wel. Trouwens van mijn kant een verzoek om geen spoiler tags te gebruiken, vind de browser van de DHD niet zo leuk :P

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Pff weer een _/-\o_ vooruitzicht voor de lange termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Kan niet wachten. Had ME1 niet gespeeld, dus ben begonnen met ME2 en dat is nu mijn lievelingsgame denk ik, gisteren uitgespeeld. Supervet :P

Heb net ME1 gedownload van Xbox Live Marketplace want ik wil wel het hele verhaal tot in de puntjes begrijpen, en daar ga ik morgen mee verder. Als ik met ME1 klaar ben, doe ik ME2 nog een keer met mijn geïmporteerde ME1 character, en dan hoop ik net op tijd klaar te zijn voor ME3 als die uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik ben helemaal weg van de Mass Effect reeks.
Bij het zien van deze trailer gebeurde er dan ook allemaal rare dingen met m'n lijf :D

• anandus
  • Niet online
Ik heb dit ook in het ME2-topic gepost, maar volgens mij is het hier ook wel het vermelden waard.

Als we willen zien hoe de ME3-engine eruitziet vergeleken met de ME2-engine, dan hoeven we alleen maar te wachten tot ME2 op de PS3 uitkomt:
Mass Effect 2 voor de PS3 gebruikt Mass Effect 3-engine

De PlayStation 3-versie van Mass Effect 2 is volgens ontwikkelaar Bioware grafisch beter dan de Xbox 360-versie. De PS3-versie is namelijk gemaakt met de engine die ook gebruikt is voor Mass Effect 3, zo liet producer Jesse Houston weten.

“We hebben de Mass Effect 3-engine eigenlijk al af en hebben deze gebruikt om de Playstation 3-versie van Mass Effect 2 te maken. Kortom, we hebben alle content, het verhaal en alle andere onderdelen van Mass Effect 2 in de Mass Effect 3-engine gestopt. Het eerste wat opvalt is de verbetering van de graphics”, zegt Houston.

Naast dat de game er op de PS3 grafisch beter uitziet, is de besturing voor de Playstation 3-controller aangepast en zijn zaken zoals planet scanning verbeterd. Alle uitbreidingen die voor de Xbox 360 en PC zijn uitgebracht komen ook voor de PS3-versie beschikbaar.

Ontwikkeling afgerond
Houston meldt ook dat de game helemaal af is en klaar om op 21 januari volgend jaar uitgebracht te worden. Mass Effect 2 is een avontuurlijke RPG-shooter en bevat op de PS3 een proloog in de vorm van een interactief stripverhaal, zodat spelers de keuzes die belangrijk bleken in het eerste deel zelf kunnen maken.
Ben benieuwd :)
Ik hoop dat ze het nog verder op hebben kunnen poetsen!

Al zal het nog weinig zeggen over de texturekwaliteit, gezien ze de assets van ME2 gebruikt hebben.
Misschien dat ze voor ME3 textures van een hogere resolutie hebben gebruikt?
Of zat de texture-resolutie al een de max vanwege beperkingen op bijv de Xbox?

• WickedWizard
anandus schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:45:
Ik heb dit ook in het ME2-topic gepost, maar volgens mij is het hier ook wel het vermelden waard.

Als we willen zien hoe de ME3-engine eruitziet vergeleken met de ME2-engine, dan hoeven we alleen maar te wachten tot ME2 op de PS3 uitkomt:

[...]

Al zal het nog weinig zeggen over de texturekwaliteit, gezien ze de assets van ME2 gebruikt hebben.
Het klinkt erg tof, maar ik moet zeggen dat ik nog niet heel veel goeds van de PS3 versie heb kunnen zien in de filmpjes. Bijvoorbeeld hier lijkt de X360 versie - in mijn optiek - mooier. Gelukkig denk ik ook niet dat we per sé hoeven te wachten tot ME2 op de PS3 uitkomt volgende maand, want woensdag kunnen we de demo al downloaden uit de PlayStation Store. :)

[ Voor 3% gewijzigd door WickedWizard op 16-12-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:47
Bokkie schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:42:
[...]

;)

[...]

Welke collector base? :+
lol, ja opblazen is ook nog een optie. })
Mocht het verkeerd uitpakken in Mass Effect 3, dan laad ik wel save point vlak daar voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 08:44

westergas

rikkie_pc

anandus schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:45:

[...]

Ik hoop iig op hoge resolutie textures op de PC versie. Op een console valt het meestal niet zo op maar als je met je neus bovenop een WUXGA scherm zit (of groter) zie je wel dat dat wat beter kan ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
CaptainCharisma schreef op donderdag 16 december 2010 @ 23:13:
[...]

Het klinkt erg tof, maar ik moet zeggen dat ik nog niet heel veel goeds van de PS3 versie heb kunnen zien in de filmpjes. Bijvoorbeeld hier lijkt de X360 versie - in mijn optiek - mooier. Gelukkig denk ik ook niet dat we per sé hoeven te wachten tot ME2 op de PS3 uitkomt volgende maand, want woensdag kunnen we de demo al downloaden uit de PlayStation Store. :)
De PS3 ziet er duidelijk beter uit. Kijk maar naar de textures van de PS3 versie. Veel scherper.

Ik ben benieuwd wat de ME3 engine (op pc) te bieden heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Relief2009 op 25-12-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
De ME3 engine op de PS3 versie van ME2 lijkt ook veel vloeiender te lopen :)
Zal dit aan de engine of de PS3 zelf liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:27

jdh009

FP ProMod
Zal wel aan beide liggen, er is in ieder tijd genoeg geweest om de ps3 wat beter te leren kennen.

Ben benieuwd wat er met de verschillende relaties gaat gebeuren, heb verschillende savegames klaar staan met verschillende uitkomsten. Vraag me ook af hoe veel effect de beslissingen uit ME 1 hebben in deel 3.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Relief2009 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:30:
[...]

De PS3 ziet er duidelijk beter uit. Kijk maar naar de textures van de PS3 versie. Veel scherper.
Dat zie ik niet 1-2-3, eigenlijk. Het ziet er voor mij qua textures heel erg hetzelfde uit? (ook niet vreemd gezien het dezelfde textures zijn :P ).
Ik vind de rechter, de Xbox-versie, wel mooier, maar misschien is dat toevallig in dat Jacob-stukje? :)

Ik hoop dat er wat meer vergelijkingsfilmpjes komen, want tot nu toe ben ik nog niet onder de indruk. Had eigenlijk gehoopt dat de ME3-engine een verbetering zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Laatst online: 06-04 16:19
Ik ben allang blij dat Bioware niet schaamteloos hun games port van console naar pc.
VorteXLP schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:07:
Heb net ME1 gedownload van Xbox Live Marketplace want ik wil wel het hele verhaal tot in de puntjes begrijpen, en daar ga ik morgen mee verder. Als ik met ME1 klaar ben, doe ik ME2 nog een keer met mijn geïmporteerde ME1 character, en dan hoop ik net op tijd klaar te zijn voor ME3 als die uitkomt :D
Dan heb je nog wel even de tijd.
En dat lukt je toch wel want als je een beetje verslaafd raakt/bent aan ME is het moeilijk te stoppen met spelen. ;)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03:58

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Ik vond deel 2 ook zeer vermakelijk, het enige grote minpunt van het spel was wel ´planeetje scannen´ dat duurde gewoon te lang. :X
In Januari een week vrij dan maar eens ME 1 & 2 opnieuw spelen, wat een game! _/-\o_

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wel grappig dat je die characters steeds kunt importeren, en dat je ook in-game daar iets van merkt. Dat je in ME2 bijvoorbeeld nog eens mailtjes krijgt van mensen die je in ME1 ontmoet en ergens mee geholpen hebt bijvoorbeeld.

En dan kun je je ME2 character ook nog eens in ME3 importeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 04-04 01:04

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Hari-Bo schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:28:
Ik vond deel 2 ook zeer vermakelijk, het enige grote minpunt van het spel was wel ´planeetje scannen´ dat duurde gewoon te lang. :X
In Januari een week vrij dan maar eens ME 1 & 2 opnieuw spelen, wat een game! _/-\o_
Ik vond het op zich wel ok, maar op gegeven moment zit je gewoon een beetje loos te zoeken omdat het enige wat je echt nodig hebt, voor zover je het echt nodig hebt, die element zero meuk. De rest heb je toch altijd enorm te veel van en kun je niet eens verkopen ofzo.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Tsurany schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:09:
Ben heel erg benieuwd, hopelijk niet de gameplay nog verder omlaag gezogen, die was in deel twee zoveel kutter dan in deel 1, totale dumbdown van het RPG aspect en de combat was gewoon net als elke andere shooter. Het verhaal hield het hele spel overeind waarbij in deel 1 de combat ook nog leuk en origineel was.
Ik ben het zó met je eens, de diepgang en rpg elementen zijn er in mijn ogen gewoon bruut uitgerukt en op dat gebied blijft er voor mij gewoon een gapend gat in zitten in me2. Armor was nutteloos om te vervangen, ik heb het twee keer veranderd ofzo, in me1 wel 200x geloof ik. daarnaast zijn de wapens altijd beter als je ze krijgt. Geen nut om ander wapen te kiezen, behalve de sniper en pistol mss. Ook de overheat optie bij wapens is eruit gegooid wat juist de balans gaf tussen het risico van te veel schieten vs enorme kracht.
+ de nieuwe heavies
+ het ontbreken van de overheat door tegenstanders, als je wapen dan overheated was kon je die de rest van die missie niet gebruiken :( erg irritant als je tegenstanders bij elk wapen dat voor elkaar kregen, kon je alleen maar melee doen of je powers. (had ik dan gelukkig weer genoeg van...) 8)7
- het verhaal is wel ok maar kon wel iets beter.

Kortom maak de game een combi van me1 & 2 en dan is 1+ 2 niet 3 maar 4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik vond het juist een stuk fijner dat je niet telkens een paar dozijn items in je inventory had. Alhoewel ik het wel met je eens ben dat er best wat meer keus mag komen dan wat er in ME2 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hari-Bo schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:28:
Had geld genoeg om die scanner te upgraden waardoor het veel sneller ging..die upgrade was zeer welkom..pffrt, wat een gedoe. Maar ja het te easy maken is ook weer zoiets. Maar wat afwisseling had gekund: nu zit ik per planeet diep zuchtend naar resources te scannen..gimme element zero :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
g0tanks schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:00:
Ik vond het juist een stuk fijner dat je niet telkens een paar dozijn items in je inventory had. Alhoewel ik het wel met je eens ben dat er best wat meer keus mag komen dan wat er in ME2 was.
Idd wil je net kijken wat er in een crate oid zit en zit je inventory weer vol kun je eerst weer 40 (en dubbele) items eruit donderen.

Maar wat ik wel hoop is dat je gewoon meer planeten kunt verkennen zonder dat er 1 of andere clan op zit.
Ruïnes bekijken en of andere dingen om maar een dwarsstraat te noemen.
Had in de vorige delen graag gezien dat ik ook op aarde kon landen om rond te kijken hoe het er uitziet in 2183.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Flex0r schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:37:
[...]

Idd wil je net kijken wat er in een crate oid zit en zit je inventory weer vol kun je eerst weer 40 (en dubbele) items eruit donderen.

Maar wat ik wel hoop is dat je gewoon meer planeten kunt verkennen zonder dat er 1 of andere clan op zit.
Ruïnes bekijken en of andere dingen om maar een dwarsstraat te noemen.
Had in de vorige delen graag gezien dat ik ook op aarde kon landen om rond te kijken hoe het er uitziet in 2183.
check de filmpjes van me3 en je kan volgens mij je hart op halen ;)

Ach een beetje keuzes maken wat je wel en niet meeneemt en je bent er, maar dat het spel dat voor je doet, wil ik dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

2Dutch schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:02:
[...]

Had geld genoeg om die scanner te upgraden waardoor het veel sneller ging..die upgrade was zeer welkom..pffrt, wat een gedoe. Maar ja het te easy maken is ook weer zoiets. Maar wat afwisseling had gekund: nu zit ik per planeet diep zuchtend naar resources te scannen..gimme element zero :+
Ik heb dat ook gedaan maar ik kon eigenlijk niet zo snel verschil zien? naja ik ken iig het gevoel van, drie keer heen en weer op de planeet, geen element zero piek, volgende. Ik merkte dat vooral ver weg gelegen kleinere planeten met een relatief korte afstand tot de ster het vaak bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:44:
[...]

check de filmpjes van me3 en je kan volgens mij je hart op halen ;)

Ach een beetje keuzes maken wat je wel en niet meeneemt en je bent er, maar dat het spel dat voor je doet, wil ik dus niet :)
Uit de filmpjes kan ik halen dat het op aarde niet zo goed gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 14:57

JaccoW

Kijkt en Luistert

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:45:
[...]

Ik heb dat ook gedaan maar ik kon eigenlijk niet zo snel verschil zien? naja ik ken iig het gevoel van, drie keer heen en weer op de planeet, geen element zero piek, volgende. Ik merkte dat vooral ver weg gelegen kleinere planeten met een relatief korte afstand tot de ster het vaak bevatten.
Als je nog een beetje de verhalen las die bij de planeten stonden kon je zien dat eigenlijk alle planeten waar leven was, zoals een uitgestorven beschaving, of tekenen daarvan er relatief veel eezo te vinden was.

Beetje extra verhaaltjes en achtergrond. ;)

Wel had ik bij mijn eerste playthrough soms wel 600.000 van een bepaald element, maar geen geld meer voor probes of de betaalde upgrades. :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:45:
[...]

Volgens mij kon je scannertje sneller rond de planeet. Althans dat gevoel had ik :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
2Dutch schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:53:
[...]

Volgens mij kon je scannertje sneller rond de planeet. Althans dat gevoel had ik :+
De upgrade bestaat volgens mij de mogelijkheid meer probes mee te nemen en de probes beslaan een groter gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Flex0r schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:41:
[...]

De upgrade bestaat volgens mij de mogelijkheid meer probes mee te nemen en de probes beslaan een groter gebied.
Er is een upgrade die ervoor zorgt dat het aantal probes verdubbeld wordt (van 30 naar 60) en daarnaast een upgrade die ervoor zorgt dat het scannen zelf sneller verloopt. Verder is het algehele proces van het scannen van planeten naar mijn weten niet al te lang na de release in zijn algemeenheid vergemakkelijkt in een van de patches. Dit laatste weet ik echter niet 100% zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
CaptainCharisma schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:45:
Er is een upgrade die ervoor zorgt dat het aantal probes verdubbeld wordt (van 30 naar 60) en daarnaast een upgrade die ervoor zorgt dat het scannen zelf sneller verloopt. Verder is het algehele proces van het scannen van planeten naar mijn weten niet al te lang na de release in zijn algemeenheid vergemakkelijkt in een van de patches. Dit laatste weet ik echter niet 100% zeker. :)
Juist sneller inderdaad. :)

En qua patch:
Patch your game. Before you begin mining, make sure that you have patch 1.02 or higher as it reduces the time required for mining by providing a larger scan area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 10:39

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja klopt, een van de patches heeft het planeten scannen significant versneld (goddank.)

EDIT: ^^ dat dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Willybubba op 29-12-2010 15:58 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14

Sjonny

Fratser

Dan mogen ze het van mij ook nog wel maken dat je door kan scanner terwijl zo'n probe onderweg is. Dat wachten is het meest vervelend vind ik.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Flex0r
Sjonny schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:55:
Dan mogen ze het van mij ook nog wel maken dat je door kan scanner terwijl zo'n probe onderweg is. Dat wachten is het meest vervelend vind ik.
Ha aan 1 stuk door zo'n planeet vol knallen. :+

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Flex0r schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:07:
[...]
Ha aan 1 stuk door zo'n planeet vol knallen. :+
Ja, dat zou een hele verbetering zijn. Soms zit ik veel spul te researchen en moet dan ff bijvullen: zo saai om dan in dat trage tempo planeetjes af te gaan zitten scannen en probes af te schieten. Zou je nog beter een automatische scan en probeschietactie willen doen, kun je ff wat te drinken inschenken tijdens het wachten :+
Ben allang blij een planeet te treffen waar dan een bijzonder iets wordt opgemerkt (anomaly) zodat ik na het harvesten tenminste nog wat folks neer kan knallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Laatst online: 22-04 10:40
Net ME2 voor de tweede keer uitgespeeld. Kan niet wachten om te zien hoe al mijn keuzes uitpakken :P

Moest wel moeite doen om trouw te blijven aan Liara, gelukkig verzachtte de Shadow Broker DLC het leed enigzins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb eergisteren ME2 ook (voor de eerste keer btw) uitgespeeld. Het team heeft het overleefd :D
spoiler:
Wel is de helft van de crew dood, dat kwam denk ik doordat ik de Loyalty-missie van Legion nog had gedaan voordat ik door de Omega-4 relay ging.

Wat voor leuks kun je nog doen na de credits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Compizfox schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:08:
DLC, als je die nog niet had.

Verder; de hele melkweg verkennen, elk cluster 100% op krijgen.. Sommige planeten kan je een anomaly op vinden voor een (kleine) side quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Oja, de Firewalker missies die ik gratis bij de Collector's Edition (Grappige woordspeling trouwens, aangezien de Collectors in ME2 een ras zijn) kreeg heb ik ook nog niet allemaal gedaan.

Is er trouwens een guide/lijst met waar je die anomaly's kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
F_demon schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:55:
[...]

Oeh! Ik ook!

Die Friends online en Harbinger updates/pokes zijn wel echt meesterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Compizfox schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:08:
Ik heb eergisteren ME2 ook (voor de eerste keer btw) uitgespeeld. Het team heeft het overleefd :D
spoiler:
Wel is de helft van de crew dood, dat kwam denk ik doordat ik de Loyalty-missie van Legion nog had gedaan voordat ik door de Omega-4 relay ging.

Als je de IFF heb gehaald terwijl je alle andere teamgenoten al hebt gerecruit (puur gerecruit) heb je over het algemeen nog maar tijd voor 1 a 2 missies voordat je door de kruipruimte moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Niet om te zeuren, allen :P Maar er is ook een Mass Effect 2-topic :)
\[PC/X360] Mass Effect 2 - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

anandus schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:26:
Niet om te zeuren, allen :P Maar er is ook een Mass Effect 2-topic :)
\[PC/X360] Mass Effect 2 - Deel 2
Oh, sorry. Als een mod onze posts zou willen verplaatsen?
Bokkie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:19:
[...]

Als je de IFF heb gehaald terwijl je alle andere teamgenoten al hebt gerecruit (puur gerecruit) heb je over het algemeen nog maar tijd voor 1 a 2 missies voordat je door de kruipruimte moet :P
Hmm raar.
spoiler:
Geldt het activeren van Legion als recruiten? Dat heb ik namelijk pas gedaan nadat de Reaper IFF was geïnstalleerd. En ik heb toen ook nog de Loyalty missie van Legion gedaan.

spoiler:
Over die Loyalty missie van Legion trouwens, aan het eind kon je ervoor kiezen om het virus in te zetten om alle Geth die gehackt waren door de Reapers weer 'schoon' te maken zodat ze zich weer bij de 'goede' Geth aan zouden sluiten.
Zou dat nog een impact hebben op ME3? Aangezien je dan niet meer tegen Geth hoeft te vechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Compizfox schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:24:
spoiler:
Over die Loyalty missie van Legion trouwens, aan het eind kon je ervoor kiezen om het virus in te zetten om alle Geth die gehackt waren door de Reapers weer 'schoon' te maken zodat ze zich weer bij de 'goede' Geth aan zouden sluiten.
Zou dat nog een impact hebben op ME3? Aangezien je dan niet meer tegen Geth hoeft te vechten?
Dat lijkt mij wel, hetzelfde als de genophage wel of niet ongedaan maken, de Rachni wel of niet vrijlaten,... het zal uiteindelijk allemaal effect gaan hebben. Ik verwachte en vrij gigantische oorlog die afloopt afhankelijk van hoeveel medestanders je hebt verzameld gedurende de delen. Het enige in ME2 waar ik spijt van heb is het niet ongedaan maken van de genophage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Huh, hoe moest je die Genophage eigenlijk ongedaan maken dan? Ik bedoel, wanneer in ME2 kreeg je die keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Niet met die doktor? Dacht dat er ergens wel die optie was tijdens een converaatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

spoiler:
Mordin bedoel je? Die Salarian professor? Die deed inderdaad onderzoek naar een medicijn tegen de Genophage dacht ik. En ik kan me ook wel herinneren dat je in zijn Loyalty missie kon kiezen of je de resultaten van het onderzoek wat één van zijn studenten deed wilde bewaren of niet. Maar ik kan me niet herinneren dat je de Genophage ook ongedaan kon maken...
Maar ik kan het ook gewoon gemist hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Compizfox schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:24:
[...]

Oh, sorry. Als een mod onze posts zou willen verplaatsen?

[...]

Hmm raar.
spoiler:
Geldt het activeren van Legion als recruiten? Dat heb ik namelijk pas gedaan nadat de Reaper IFF was geïnstalleerd. En ik heb toen ook nog de Loyalty missie van Legion gedaan.

spoiler:
Legion valt daarbuiten volgens mij
spoiler:
het installeren van de IFF is de trigger.in al mijn playthroughs had ik na het installeren van de IFF altijd nog maar tijd voor 1, soms 2 missies.
Ik activeerde Legion altijd meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bokkie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:09:
[...]

Legion valt daarbuiten volgens mij
spoiler:
het installeren van de IFF is de trigger.in al mijn playthroughs had ik na het installeren van de IFF altijd nog maar tijd voor 1, soms 2 missies.
Ik activeerde Legion altijd meteen
En je hebt geen idee waar het dan wel aan kan hebben gelegen? Ik heb na het installeren van de Reaper IFF verder niets gedaan.

spoiler:
Maar toch is de helft van mijn crew dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Compizfox schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:01:
spoiler:
Mordin bedoel je? Die Salarian professor? Die deed inderdaad onderzoek naar een medicijn tegen de Genophage dacht ik. En ik kan me ook wel herinneren dat je in zijn Loyalty missie kon kiezen of je de resultaten van het onderzoek wat één van zijn studenten deed wilde bewaren of niet. Maar ik kan me niet herinneren dat je de Genophage ook ongedaan kon maken...
Maar ik kan het ook gewoon gemist hebben natuurlijk.
Ja die inderdaad, ik kon me niet meer goed herinneren hoe het precies zat, maar wellicht dat in deel 3 dan de optie komt om de Genophage te genezen. In ieder geval doelde ik idd op die research ja.
Compizfox schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:44:
[...]

En je hebt geen idee waar het dan wel aan kan hebben gelegen? Ik heb na het installeren van de Reaper IFF verder niets gedaan.

spoiler:
Maar toch is de helft van mijn crew dood.
Upgrades? Welke partymembers liet je wat doen of was het al daarvoor? Kijk anders eens op de Wikia, er is zoveel wat invloed kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb in elk geval die guide op masseffect.wikia.com gevolgd voor het de functies van de squadmembers. Daar is dus niets misgegaan.
spoiler:
(De eerste keer wel, toen had ik Mordin geselecteerd om in die ventilatiebuizen rond te kruipen, wat ik niet had moeten doen omdat hij toen dood ging. Daarna heb ik een save point geladen daarvoor en heb ik Tali geselecteerd, op aanraden van die guide)

Alle squadmembers leven trouwens nog, het is alleen de helft van de crew die dood is. Chakwas (die nog leeft) vertelde me in die collector base ook dat ze zijn vermalen en door die buizen naar die Human-Reaper 'embryo' zijn gegaan.

En alle upgrades (Shields, armor en cannon) heb ik dan ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 03-01-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Van het weekend was al te merken dat het topic de verkeerde op ging maar zojuist werd ik er nogmaals op gewezen. Bij deze wil ik dan nog even benadrukken dat dit het ME3 topic is en niet ME2. Over dat laatste onderwerp kun je je hart luchten in \[PC/X360] Mass Effect 2 - Deel 2.
Probeer dit topic dus een beetje schoon en ontopic te houden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:45
Ik ben begonnen met ME2. Ik heb meerdere eindgame saves gemaakt. (renegade, paragon) 1'tje met base, 1tje zonder...

Ik heb begrepen dat ze nog 1 grote DLC gaan uitbrengen voor ME3. Maar tot die tijd ben ik aan ME1 begonnen. (beetje vreemde volgorde, weet ik) Ik zal deze char ook nog door ME2 halen, dus ik heb nog even wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom speel je eerst ME2 en dan ME1..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:45
Anoniem: 311177 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:21:
Waarom speel je eerst ME2 en dan ME1..?
Ik was begonnen met ME2 omdat ik ME1 niet kon, daarna verslaafd aan ME2 (4 reruns gedaan ofzo) en nu aan ME1 begonnen (wat ook wel weer een ME2 rerun zal opleveren)

Idd niet handig om met ME2 te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Je kon ME1 niet? Als in het was te moeilijk? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik gok dat kon in dit geval komt van kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als dat mogelijk zou zijn.

Kon is namelijk helemaal geen verbuiging van kennen ;)
(De verleden tijd 1e persoon van kennen is gewoon kende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Ik heb net pas ME1 gekocht, heb er heel lang over gedaan om het spel daadwerkelijk te kopen, deel 2 zal ook nog wel volgen denk ik, want tot nu toe bevalt het heel goed. Zeker het rode draad gebeuren (dat wat je doet in deel 1, gevolgen heeft op deel 2) vind ik erg knap bedacht. Maar goed ik sta pas aan het begin.

De trailer ziet er wel heel mooi uit, zeker dat je in eerste instantie nier door hebt waar de schutters zich bevinden vond ik erg gaaf uitgewerkt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-04 16:22
Kan niet wachten op deel 3.

Nog maar eens een keer alles opnieuw doorlopen + alle DLC van ME2.

Ging laatste keer weer de fout in met Miranda en Jack.... en Jack + Doctor verloren in final battle...

Dit maal gaan we het goed doen zodat ik een goeie start heb in 3.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Compizfox schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:41:
Als dat mogelijk zou zijn.

Kon is namelijk helemaal geen verbuiging van kennen ;)
(De verleden tijd 1e persoon van kennen is gewoon kende)
Dat weet Tsurany denk ik ook wel, maar wat hij zegt zou nog steeds kunnen. Zo heb je mensen die bijvoorbeeld van geruild gerolen maken. :X

Maar dat terzijde, ik hoop dat de DLC voor de PC eindelijk ook eens in de aanbieding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 21:30

FlotterPower

Boxy Brown

Zojuist heb ik gehoord, en bevestiging gevonden, dat Clint Mansell de muziek voor ME3 gaat componeren!
Clint Mansell heeft vooral naam gemaakt door het componeren van filmmuziek. Films met zijn muziek die jullie misschien gezien hebben zijn onder andere: Requiem for a dream, The fountain, Pi en Smokin' aces. Meer recent heeft Clint Mansell de muziek van The wrestler, Moon, en Black swan verzorgd.

Die films zijn allemaal films die ik iedereen van harte aan zou raden trouwens, dus bij deze ook meteen een aantal filmtips. ;)

Nu belangrijker; muziek. Voor degenen die onbekend zijn met Clint Mansell's muziek hieronder een paar stukken filmmuziek.

Lux Aeterna, uit Requiem for a dream
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vl5McGN2L-E]

Death is the road to awe, uit The Fountain. Een van mijn persoonlijke favorieten

Dead Reckoning, uit Smokin' aces
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Pa33P9A5iHs]

In any case, één van mijn favoriete muziekcomponisten verzorgt de muziek van één van mijn favoriete gameseries. * FlotterPower 's dag kan niet meer stuk. :D

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Oe dat wordt dan wel een epische soundtrack, alhoewel ik het een beetje jammer vind omdat Jack Wall & Sam Hulick er ook wel wat van konden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 15:53
Ben aan een 2de playtrough bezig in mass effect 2 en kwam net op Illian een vertegenwoordiger van de Rachni Queen tegen die ik in mass effect 1 had laten leven.

Met volgende boodschap:
"We hide, we burrow, we build. But we know that you seek those who soured the songs of our mothers.
When the time comes, our voice will join with yours and our crescendo will burn the darkness clean"

Die helderziende insecten gaan in mass effect 3 serieus kont komen schoppen hoop ik 8)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
als je ze gesaved hebt in ME1...

Zit die keuze in de comic-keuze voor de PS3? Als dat niet zo is zouden de Rachni nooit een (te) grote rol in ME3 kunnen spelen aangezien je dan op de PS3 een deel van het spel verplicht mist.

Sowieso ben ik benieuwd of ze dit keer echt wat gaan doen met je keuzes i.p.v. enkel een min-of-meer lineair verhaal waar alleen wat dingetjes veranderen a.d.v. je keuzes (uit dit of het vorige deel)

Heb het idee dat Bioware nog zeker wel wat met het ME universe wil doen dus dat suggereert dat de endings (de "good" endings) althans het universum in een redelijk uniforme toestand achterlaten.
spoiler:
Met bad endings bedoel ik zoals degene waar je als er minder dan 2 companions over zouden blijven aan het eind van de laatste missie Shepard doodvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Dat hoeft niet per se zo te zijn natuurlijk, het kan zijn dat de Reapers ook voor de Rachni een te grote bedreiging vormen waardoor de Rachni ook zullen gaan vechten, al dan niet in samenwerking met de andere rassen. Dat je de queen hebt gered is misschien dan een extraatje.

[ Voor 12% gewijzigd door g0tanks op 22-02-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 15:53
@ dtech: jep de Rachni komen in de comic voor >:)

Hier video van de comic voor de ps3 met het bewuste stuk op 0.24s in het filmpje:
YouTube: Mass Effect 2 for PS3 Dark Horse Digital Comic - Part 2 EXCLUSIVE

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
g0tanks schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:48:
Dat hoeft niet per se zo te zijn natuurlijk, het kan zijn dat de Reapers ook voor de Rachni een te grote bedreiging vormen waardoor de Rachni ook zullen gaan vechten, al dan niet in samenwerking met de andere rassen. Dat je de queen hebt gered is misschien dan een extraatje.
De Rachni waren uitgestorven in ME1. Alleen door de queen te redden komen de Rachni terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Leuk om te weten, ik had de Queen gered in deeltje 1. Wel prachtig om te zien dat keuzes in deeltje 1, gevolgen hebben zelfs nog in deeltje 3.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
dtech schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:58:
[...]

De Rachni waren uitgestorven in ME1. Alleen door de queen te redden komen de Rachni terug.
Als jij dat hebt gekozen ja. Ik heb ze laten leven :) Kreeg op illium nog een bedankje :P

Volgens EA komt er morgen op de Bratislava Game Expo meer nieuws naar buiten over ME3. Ben benieuwd!

http://www.gamersnet.nl/n...ffect_3_nieuws_deze_week/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Is er nog ME3 nieuws uitgekomen op die Bratislava Game Expo?

Ik vond alleen wat nieuws op Twitter.

Tricia Helfer:
Just finished my first voice session for EDI in #MassEffect3. Fun!
9:53 PM Mar 21st via Twitter for BlackBerry®

Seth Green:
Confirmed: I'm reprising my Joker role in #MassEffect3. I look forward to completing many more missions with you sir, or mademoiselle.
about 6 hours ago via TwitBird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Mawanella schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 03:32:
Is er nog ME3 nieuws uitgekomen op die Bratislava Game Expo?

Ik vond alleen wat nieuws op Twitter.

Tricia Helfer:
Just finished my first voice session for EDI in #MassEffect3. Fun!
9:53 PM Mar 21st via Twitter for BlackBerry®

Seth Green:
Confirmed: I'm reprising my Joker role in #MassEffect3. I look forward to completing many more missions with you sir, or mademoiselle.
about 6 hours ago via TwitBird
Nope, anders hadden we het wel gelezen. Blijkbaar was er in de communicatie een misverstand.

PSM3 (UK) heeft wel laten weten dat er een ME3 special is in hun blad deze maand. Blad komt op 28 april uit.

http://scrawlfx.com/2011/...ction-game-for-next-issue

[ Voor 14% gewijzigd door Relief2009 op 04-04-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Laatst online: 21:53
De eerste details van Mass Effect 3 zijn bekend:
http://www.computerandvid...s-effect-3-first-details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Confirmed squadmates from the GI article include Liara, Ashley/Kaiden, Garrus (if he's alive) and a man called James Sanders, who we're not familiar with. Wrex, Mordin, Legion, and Anderson will also appear in the game (if they're alive), but aren't confirmed as squadmates.
Hmm, in de Mass Effect boeken had je ene Kahlee Sanders, misschien gerelateerd?

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste

Let op:
[html]Mensen die het verhaal willen bespreken zonder het voor anderen te spoileren kunnen naar <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494640">[Multi] [SPOILERS] Mass Effect 3</a>.[/html]