Acties:
  • +7Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:08
Fietsen, wielrennen, mountainbiken, gravellen, de koers en alles daarom heen. Ik kan er eindeloos over doorpraten en ben gelukkig niet de enige. De (wieler)podcasts verschijnen anno 2021 sneller dan je ze kan beluisteren en dat is misschien maar goed ook. Sommige podcasts zijn inmiddels zo groot, leuk, interessant of invloedrijk dat er genoeg over valt na te praten.

Waar presentatoren veelal beter langs de lijn kunnen staan, verslaggevers niet op de TV verschijnen omdat ze een radiohoofd hebben en podcasters het doorgaans moeten hebben van structuur en ingestudeerde grappen, is mijn plek dan ook vooral veilig nabeschouwen vanachter een PC en op Tweakers. Feit is dat een goede podcast met een continue stroom aan interessante onderwerpen en dat op een leuke wijze gepresenteerd, behoorlijk lastig kan zijn. Dat blijkt wel uit de talloos verschillende wielerpodcasts die er zijn. De één is in staat zijn eigen content te produceren met georganiseerde trips en gravel evenementen (LSRF), de ander kan op ludieke wijze eindeloos verslag doen van de laatste wedstrijden (De Rode Lantaarn). Weer een ander raakt niet uitgepraat over als waar je als amateur tegenaan loopt of kunt ontdekken in Utrecht en omstreken (Mapmeisters) of het interviewen profrenners in de studio van Sporza (Extra Time koers).

Een overzicht van wieler gerelateerde podcasts per categorie.

Algemeen fietsen/wielrennen:

Live Slow, Ride Fast
De podcast van Laurens ten Dam en Stefan -ik onderbreek je ff voor een nutteloze anekdote, quote of simpelweg comment wat niet zo veel toevoegt. Oh ja, ik ging van de week ook fietsen naar de AH... maar sorry, vertel verder- Bolt over de fiets, koers, gravel, bikepacking, training en alles op maar ook naast de fiets.

Tweewielers
Van die vent van De Avondetappe
Mapmeisters Podcast
Sinds 2017. 🎧🎙 Podcast over wielrennen in Utrecht en wijde omgeving. 🚴🏻‍♀️🚴🏻🚴🏼‍♂️ Prachtige routes. 🗺 Mooie avonturen. 🌍 #mapmeisters
Arriere de la Course
Moet vaak even wennen aan de sprekers, maar dit is toch wel een van de leukere Nederlandstalige podcasts op het gebied van wielrennen met een gevarieerd scala aan onderwerpen

Cycloworld de Podcast
Herman, Frank en nog een Herman zijn groot liefhebber van de fiets. De sportieve uitdaging aangaan, grenzen verleggen, ontdekken van fietsgebieden. Het maken van verhalen, vaak aangedikt, met je fietsvrienden. En daar gaat deze podcast over. Liefde voor cyclo’s/granfondo’s, toertochten, rittenkoersen etc. We zijn er voor alle sportieve fietsers en hebben het over events van de AGR tot aan de Marmotte, hoe trainen, voeding, materiaal en waarom de Dolomieten mooier zijn dan de Alpen. Kortom er valt genoeg te praten.

Fiets.nl Podcast
Bekend van het magazine en leuke fiets.nl/forum. Een goed georganiseerde redactie waarbij iedere podcast een uitgesproken thema heeft.

Pro teams / actualiteiten:
De Rode Lantaarn
By far mijn favoriete podcast waar Tim de Gier, Willem Dudok en Jonne Seriese ten faveure van grote namen als Jung Bubbels, Gino -het voorprogramma- Mäder en Flugeltje de show stelen met hun leuke analyses van de koers.
Kop over Kop
Aansluiten op iedere koers sluiten de verslaggevers en commentatoren nog even aan om de etappe te analyseren, vaak met behulp van een gast die die dag meereed in het profpeloton. Ideaal voor als je die dag de koers gemist hebt en toch net even iets meer wilt weten dan de samenvatting van 3 minuten.
Sporza Podcast / Extra time koers
Belgen en wielrennen. Need I say more. Goed voor je dagelijkse Evenepoel update, heeft hij lekker geslapen, zit het labeltje wel bij zijn shirt in, matchende sokken (en hoogte) etc. Ook andere renners passeren plichtmachtig de revu.
Everydayriding (Team Jumbo-Visma)
Tonen aan dat iedereen in deze wereld z'n plek heeft. Die van TJV is vooral hard fietsen en niet het maken van podcasts, maar net als fietsen; je leert met vallen en opstaan.
Wieler Revue Podcast
Van de mannen achter het magazine Wieler Revue. Ook hier; radio mensen zijn doorgaans niet geschikt voor de TV, zijn schrijvers dan wel geschikt voor het maken van Podcasts? Slecht is de Podcast niet, maar het ontbreekt naar m.i. nog een beetje aan de toegevoegde waarde t.o.v. bijvoorbeeld Kop over Kop
WielerFlits Podcast
Voor velen een bekende naam. Staan bij mij bekend dat ze vaak wel net een stapje dieper gaan in hun analyses. Besteden daarnaast ook meer aandacht aan de minder bekende koersen en het veldrijden. Tot slot zijn hun Scorito-toto tips altijd leuke/interessante afleveringen, al doen ze tegenwoordig meer op YouTube.
In het wiel
How-to van een mug een olifant maken. Thijs Zonneveld, sensatie-journalist in hart en nieren, maar toch zeker ook een liefhebber, wielerkenner en insider. Weet vaak net even iets meer dan de gemiddelde luisteraar, waaronder het uitbuiten van die informatie. Ik kan er wel naar luisteren tot mijn Thijs-tax bereikt is of hij z'n slijm begint op te zuigen als een soort slissende ratelslang (meestal ergens rond de 20 minuten). Met name rondom de Tour een aanrader!

Wielerverhalen/anekdotes/romantiek rondom de koers:
- De Grote Plaat
- De Muur
- Crotcast

Onbekend:
- Radio Stelvio
- De Koers
- De Bezemwagen
- La Cycliste
- De Koers is van ons

De komende weken zal de startpost geupdate worden met een beschrijvende tekst van de grotere/bekendere podcasts zoals de Rode Lantaarn, LSRF en Kop over Kop. Ook lijkt het me leuk om recente afleveringen te reviewen. Heb je een leuke aflevering geluisterd, plaats dan de naam, aflevering, globale inhoud van de podcast en jouw rating/recensie. Hopelijk kunnen we tot een lijst met luistertips komen voor onderwerpen zoals fietsonderhoud, routeplannen of voorbereiden op een cyclo waarmee we een bruikbaar overzicht hebben voor zowel nieuwe als ervaren fietsers.

[Voor 59% gewijzigd door Ypuh op 15-06-2021 10:47]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:18

Stufferdt

Oe ist?

Leuk topic!

Podcast: Live Slow Ride Fast. Aflevering Unbound 2021
Hosts: Laurens ten Dam, Steven Bolt (aka Stevie Thunderbolt) en vaak ook Thomas Dekker.
Globale inhoud: Ze bespreken Unbound, het vroegere Dirty Kanza. 200 mile (320KM) aan gravelwedstrijd in 'Murica. TtD en TD hebben deze gereden en bespreken het materiaal, de wedstrijd zelf, de roadtrip en alle gave dingen die ze meemaken.
Review: hij luistert vlot weg, vermakelijke info en gaaf wedstrijdverslag. Altijd +1 als Thomas erbij is, betekent automatisch dat Bolt minder kan praten.
Eindoordeel: 4 sterren.

En ik heb de tip van de eeuw voor LSRF: als je 'm luistert op snelheid 1.2, is Stevie Thunderbolt ineens veel beter te pruimen :) Hij praat gewoon door en het geslijm valt minder op ofzo. En het gaat sneller dus per saldo heb je minder tijd van je leven ernaar moeten luisterren.

@Fisico deze tip is speciaal voor jou :)

edit: linkje toegevoegd naar de exacte podcast.
En @Ypuh kudos voor de perfecte omschrijving van Thunderbolt. Ik vind helemaal mooi. _/-\o_

Wellicht mooi om de podcast van TrainerRoad hier ook op te nemen? Inhoud hele sterke podcast en ik weet zeker dat TR-fanboys @Prulleman en @Michaelg 'm erin willen hebben :*)

[Voor 19% gewijzigd door Stufferdt op 14-06-2021 20:49]

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Leuke topic om te volgen!

Er zijn inderdaad ook podcasts meer gericht op het trainen, zoals Trainerroad. Ook vond ik het eerste seizoen van de slimmer presteren podcast wel geinig. Gaat vooral over wat voeding, training, allerlei gadgets, technieken en marginal gains nou zin hebben voor de normale stervelingen:
De Slimmer Presteren Podcast is een initiatief van Gerrit Heijkoop en Jurgen van Teeffelen. Vanaf begin 2020 bespreken zij wekelijks een onderwerp op het gebied van sport, onderzoek en innovatie.

Het eerste seizoen en het tweede seizoen zijn compleet en daarmee staan onze eerste 42 afleveringen online! Die gaan o.a. over het nut van gadgets als een vermogensmeter, optimaal herstellen na het sporten, afwisseling bij het trainen en de potentie van verschillende sportvoeding.

We trappen seizoen 3 af met een bijzondere serie “Doping Specials” waarin we op zoek gaan naar wat er gebeurt als je het slimmer presteren net iets te ver over de grens doorvoert.

[Voor 6% gewijzigd door Reynouts op 15-06-2021 08:49]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ypuh
TrainerRoad, hoe kon ik die vergeten :+. Heb vooral gefocust op de Nederlandstalige podcasts. Engelstalige shows als The Move van Lance of actieve renners als Geraint Thomas hebben ook wel een eigen podcast, maar daar wordt in Nederland niet zoveel naar geluisterd heb ik het idee. Waarschijnlijk verdiend training/beter worden wel een eigen categorie.

@Stufferdt Heb de laatste 5~ podcasts van LSRF wel weer met plezier geluisterd, zo ook die van Unbound. Het blijft toch wel een leuk kanaal. De reis van Lau met overnachtigen bij wat autocourers, dat hij die gravel races gewoon ook ff #1 en #2 wordt, een paar leuke anekdotes van Sockeloen (met die Canadees die hem eerst ff paait en vervolgens er doodleuk af sprint _O- ) etc. Ze maken gewoon hun eigen content en nemen de community daar in mee met Dirty Kanzelled en eigen Gravel Ride weekend.

Inderdaad een geinige kijk op dat hangaround Stevie veel minder aan het woord komt als TD erbij zit, die ik op vage wijze wel weer prima kan hebben. De dynamiek van die 3 met een leuk onderwerp en paar gasten zorgt in ieder geval voor een leukere show dan wanneer Steven de show leidt en Laurens af en een vraag stelt zonder uit te laten praten.

[Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 14-06-2021 21:13]

• Rayne_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:28
The creative cyclist podcast van Jeroen Van Schelven (Le Coffee Ride). Leuke podcast met bekende gasten zoals George Hincapie, Mitch Docker, Simon Mottham (Rapha)...

CyclingTips Nerd Alert podcast over al het laatste fietsgerelateerde tech-nieuws.

Arrivee, podcast van fietsmagazine Grinta.

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Geraint Thomas heeft sinds een paar maanden ook een eigen podcast, de Geraint Thomas Cycling Podcast. Per podcast een onderwerp waar ze iets dieper op ingaan. Crashes, kasseien, materiaal. Ze hebben het over van alles. En met ze bedoel ik Geraint, de presentator en elke aflevering nog een gast. Erg vermakelijk, ook wel in de trant van de 3 boeken die hij uitgebracht heeft. Leuke anekdotes en een dosis humor.

Voor wie bekend is met de voetbalpodcast van Peter Crouch: hij is vergelijkbaar!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:46
Ik heb tijdens de Giro de Rode Lantaarn podcast ontdekt. Wat was dat genieten zeg! Ik heb normaliter een gruwelijke hekel om een uur naar mensen te luisteren zonder beeld, maar ik ben helemaal om.
Kan niet wachten op de Tour versie.

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:36
De Kopgroep zag ik nog niet vermeld staan. Podcast met Mart Smeets, Martijn Hendriks, Michael Boogerd en Marijn Lansbergen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:31
Het schijnt dat de fluisteraar (Hugh Carty, even een referentie naar de rode lantaarn) ook een podcast heeft.

Komoot

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03

Fisico

by Fabian

Jimmy-time1 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:11:
De Kopgroep zag ik nog niet vermeld staan. Podcast met Mart Smeets, Martijn Hendriks, Michael Boogerd en Marijn Lansbergen.
De Kopgroep inderdaad met Martijntje de andere van tweewielers, liefhebber van De Rosa-fietsen en ook de bedenker van zowel de rebus van de avondetappe als het (Rapha)shirt. Marijn is van de productie en doet de Tour nooit mee want dan is Vullings er weer. Mike is een soort van semi-vaste sidekick. Wat valt er verder te zeggen? het routeboek, de natte vinger waarbij de heren een winnaar voorspellen, Monsieur 69 met info over de renner die 69e staat of werd en natuurlijk Mart demarreert terug in de tijd met de Neel-achtige verhalen.

Dat ik het gewonnen roze mondkapje nooit heb ontvangen met mijn voorspelling dat Sagan zou winnen, soit... ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niet direct een wielerpodcast, maar als je meer wilt weten over trainingsleer kan ik ook van harte Icecast van schaatstrainer Jac Orie aanbevelen. Heel interessant, zoals bijvoorbeeld de aflevering over Intervaltraining. Zeker die aflevering kan ik elke wielrenner aanraden te luisteren.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 11:50
Keurig overzicht Ypuh!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:41
Fijne topic! meeste kende ik wel, maar toch wel wat lekkere tippetjes.

Binnenkort toch maar aan de afterchocks voor de duurritjes :p
BreadFan schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:36:
Niet direct een wielerpodcast, maar als je meer wilt weten over trainingsleer kan ik ook van harte Icecast van schaatstrainer Jac Orie aanbevelen. Heel interessant, zoals bijvoorbeeld de aflevering over Intervaltraining. Zeker die aflevering kan ik elke wielrenner aanraden te luisteren.
Alleen op spotify te vinden overigens :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:10:
TrainerRoad, hoe kon ik die vergeten :+. Heb vooral gefocust op de Nederlandstalige podcasts. Engelstalige shows als The Move van Lance of actieve renners als Geraint Thomas hebben ook wel een eigen podcast, maar daar wordt in Nederland niet zoveel naar geluisterd heb ik het idee. Waarschijnlijk verdiend training/beter worden wel een eigen categorie.
Met THEMOVE is het voor mij allemaal begonnen, misschien wel de eerste podcast die ik luisterde. Johan volgen is sowieso goed voor je dark hordes in de tourpoule. Maar het is teveel reclame en bitchen van Lance tegen van alles en Johan heeft nog wel heel veel moeite met het verleden. Wat ik wel snap want die is baan, vrouw en kinderen kwijtgeraakt door de schorsing en ziet pas sinds kort zijn kinderen weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:01
Ik luister In Het Wiel, LSRF en af en toe De Rode Lantaarn. Lekker gevarieerd: over actualiteit van de pro's, cycling lifestyle en de nodige onzin.

Ik merk wel dat ik De Rode Lantaarn toch langzaam zat begin te worden. Het eindeloze slappe geouwehoer en terugkerende flauwe grappen hebben voor mij een houdbaarheidsdatum. Pas had ik de eerste 30 minuten van een aflevering geluisterd en was het nog geen enkele keer over fietsen gegaan. Blijkbaar is de non-discussie hamka's vs. hamkas interessanter. Toen heb ik maar wat anders opgezet.

In LSRF hoort Stevie zichzelf inderdaad graag praten, maar doorgaans vind ik het niet storend genoeg om hem af te zetten. Met Thomas Dekker erbij is het altijd lachen en er komen ook af en toe leuke gasten voorbij.

Thijs en Hidde kan ik goed hebben, ik vind de blik van Thijs op de koers altijd wel mooi. Je kunt wel horen dat hij zelf ook gefietst heeft. Persoonlijk moet ik altijd lachen om het zoeken naar superlatieven voor MVDP, zeker als hij de dag erna weer iets flikt en ze het helemaal niet meer weten.

Verder mooi overzicht, zal eens wat suggesties proberen! Grappig dat er zoveel zijn en blijkbaar ook luisteraars hebben, leeft wel dat fietsen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:50
Een net nieuwe gelanceerde van de tour de tietema boys: Kan wel janken de podcast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
luuk66 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:56:
Een net nieuwe gelanceerde van de tour de tietema boys: Kan wel janken de podcast
1e aflevering vind ik persoonlijk wat aan de korte kant, wat wel weer prettig is als je maar weinig tijd hebt :+

• Smotske
Misschien wel handig bij de podcasts te vermelden op welk platform ze beschikbaar zijn? Veel zijn ondertussen ook Spotify-only

De jongens van Mapmeisters, poeh, dat geluid valt tegen zeg. Soms niet te doen in de auto. Constant aan de volume knop draaien. Ene stem goed te verstaan, andere super zacht. :?

[Voor 41% gewijzigd door Smotske op 16-06-2021 16:50]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-03 15:35
Mapmeisters heeft toch al heel lang niks uitgebracht?

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

• MaSw85
BreadFan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:33:
[...]

1e aflevering vind ik persoonlijk wat aan de korte kant, wat wel weer prettig is als je maar weinig tijd hebt :+
Inmiddels staat de echte 1e aflevering online. Gisteravond geluisterd, weet nog niet wat ik er van moet vinden. Op zich wel leuk dat ze een kijkje achter de schermen geven.

Edit: En aangezien ik weer eens naar een klant kon en ook tijd genoeg had voor twee podcasts tijdens mijn avondrit gisteren, ook de nieuwste Grote Plaat geluisterd. Gast is Aart Vierhout en is grotendeels een voorbeschouwing op de Tour. Vond het een prima aflevering, al is den Braber af en toe wel een zuurpruim van de oude stempel (ondanks dat ie nu ook gravelt :P)

[Voor 30% gewijzigd door MaSw85 op 17-06-2021 11:17]

Komoot

• pier87
Ik vind die slome slaperige stem van Johannes van Blaudzun dus een drama @MaSw85 , man man man. Ondanks dat ze soms leuke gasten hebben vind ik het zware kost die de Grote plaat.

• MaSw85
pier87 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:25:
Ik vind die slome slaperige stem van Johannes van Blaudzun dus een drama @MaSw85 , man man man. Ondanks dat ze soms leuke gasten hebben vind ik het zware kost die de Grote plaat.
Zo vind ik de stem van Herman bij Tweewielers dus iets waar ik niet tegen kan. Heel anders dan wanneer hij op TV iets presenteert.

Moet wel toegeven dat als ik te weinig tijd heb voor podcasts en dus soms een aflevering over moet slaan (ook omdat de actualiteit tijdens bijvoorbeeld een ronde dan weg is), dat dan eigenlijk altijd Grote Plaat afvalt en ik liever luister naar Rode Lantaarn en LSRF.

Komoot

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Smotske
pier87 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:25:
De afspeelsnelheid op 1,25x maakt een heel verschil! Doe ik ondertussen bij meerdere podcasts :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Reclamespot dat LSRF, wanneer ik die voorbeschouwing vergelijk met de Grote Plaat of In het Wiel dan heeft het echt het niveau van een schoolkrantje. Jammer want de heren hebben er best kijk op. Maar ja doosjes wijn, ritjes in Kenia, beetje onlineshoppen, oneindig veel blauwe fietswielen, turbo cotton en andere ongein pluggen is belangrijker dan praten over de koers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaSw85
Fisico schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:14:
Reclamespot dat LSRF, wanneer ik die voorbeschouwing vergelijk met de Grote Plaat of In het Wiel dan heeft het echt het niveau van een schoolkrantje. Jammer want de heren hebben er best kijk op. Maar ja doosjes wijn, ritjes in Kenia, beetje onlineshoppen, oneindig veel blauwe fietswielen, turbo cotton en andere ongein pluggen is belangrijker dan praten over de koers.
Het was in de laatste aflevering wel heel extreem inderdaad.

Komoot

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pier87
Heb de laatste LSRF ook even terug geluisterd, begint erg leuk met die intro van Stevie, maar zakt daarna hopeloos weg.

Lijkt soms op een moetje, weinig voorbereiding. de podcast heet de Tour de France voorbeschouwing, maar er wordt amper gerept over kanshebbers etappes of leuke tour anekdotes. Gemiste kans, beetje diepgang zou je wel mogen verwachten van deze heren.

Hetzelfde was ook wat ik mistte in de youtube aflevering over dat rondje Friesland, wat hap snap werk zonder wat diepgang. Ze kunnen wat dat betreft nog een hoop leren van Tour de Tietema.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik vind In het Wiel op het moment met afstand de leukste, nu Theo Bos er elke keer bij zit.

Het is allemaal nogal losjes, een paar maten die over de koers oh'en maar er ondertussen wel een hoop vanaf weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smotske
Thijs is wel van het makkelijk scoren hoor. Vanochtend de nabeschouwing van de etappe van gisteren geluisterd, maar wel open goaltjes hoor. Al hebben ze best wel een punt hoor, begrijp mij niet verkeerd. Maar ik merkte een trend op van: wanneer het kalf verdronken is... O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pier87
Ja ik ben een tijdje geleden dus wat afgehaakt met in het Wiel. Zal weer een poging wagen.

De kopgroep vind ik momenteel weer erg sterk, leuke tour anekdotes van de Mart, normaal heb ik wel eens wat moeite met Mart. Maar is momenteel prima te nassen ;)

• Fisico

Fisico

by Fabian

Iemand die beter worden podcast van Lau en Stevie al gehoord en belangrijker is het wat?

• MaSw85
Fisico schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:26:
Iemand die beter worden podcast van Lau en Stevie al gehoord en belangrijker is het wat?
Ja geluisterd, maar kan je nog niet echt volledig beoordelen. Hij is ook maar kort (33 minuten dacht ik). Als je trainingsleer etc. interessant vindt, is het wel een meerwaarde denk ik. Deze eerste gaat vooral over consistentie en trainingsintensiteit. Persoonlijk vond ik deze wel interessant.

Komoot

• McMiGHtY
Fisico schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:26:
Ben d'r een paar minuten aan begonnen...maar toen stevie voor de zoveelste keer..

• Fisico

Fisico

by Fabian

@McMiGHtY tja Mister Short Cut op turbo cottons. Daar ben ik dus bang voor. Maar 33 minuten is wel te doen, denk ik...

• Smotske
De YT versie is een stuk beter uit te houden. Leuke opname locatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McMiGHtY
Fisico schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:21:
@McMiGHtY tja Mister Short Cut op turbo cottons. Daar ben ik dus bang voor. Maar 33 minuten is wel te doen, denk ik...
Ja..en een dikke gesponsorde fiets.. En hij zal wellicht best een beetje kunnen fietsen, maar zijn manier van interview/gespreksleiding van een podcast ben ik niet zo heel erg fan van.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pier87
Ach ik kan mij niet zo storen aan Stevie, vind dat die lui het in het algemeen hartstikke leuk doen. Zijn uiteraard genoeg momenten dat ik denk, komt ie weer. Maar zijn ook momenten dat ik geniet tijdens het fietsen en luisterend naar de LSRF podcast.

Zoveel mensen, zoveel wensen.... Denk dat je een andere podcast host er voor had gezet, dan waren er ook wel weer mensen kritisch over allerlei zaken. Denk dat je het niet snel goed doet en tegenwoordig leven we in een samenleving waar iedereen zijn mening wil/moet geven.

Moet zeggen dat ik de laatste podcast over trainingsleer nog moet horen...

[Voor 7% gewijzigd door pier87 op 31-07-2021 13:50]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:42
@Ypuh Ex-wielrenster Marijn de Vries is nu ook net begonnen met podcasts onder de naam "Stap Op!" voor beginnende fietsers,.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-02 09:31
TheekAzzaBreek schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:59:
Ik vind In het Wiel op het moment met afstand de leukste, nu Theo Bos er elke keer bij zit.

Het is allemaal nogal losjes, een paar maten die over de koers oh'en maar er ondertussen wel een hoop vanaf weten.
Ik vind Theo Bos aka Dikke Sprinter een leuke toevoeging. Het samenspel tussen de drie heren vind ik erg vermakelijk. Daarnaast moet ik toegeven dat ik Thijs prima kan hebben. De Tokio variant vind ik ook tof.

+1 voor De Rode Lantaarn. Een van mijn eerste vaste podcasts samen met Neutrale Kijkers. (RIP). Omdat ze niet elke dag een podcast uitbrengen vind ik het geouwehoer prima te handelen. Vooral goed om te luisteren als je iets anders aan het doen bent zoals de hond uitlaten of in de auto.

Ik ben gestopt met luisteren naar Lance. In den beginne was het een toffe podcast maar het werd te veel een commercial en ik merkte dat ik steeds minder aandachtig luisterde maar meer aanzette om het af te tikken en van mijn playlist te krijgen. 8)7

• MaSw85
Het tweede deel van de LSRF Beter worden podcast is ook live sinds zondag/maandag, en heb deze gisteren even geluisterd. Stevie was al wat rustiger, vond het wel een interessante sessie (over herstellen).

Komoot

• Fisico

Fisico

by Fabian

MaSw85 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:29:
Het tweede deel van de LSRF Beter worden podcast is ook live sinds zondag/maandag, en heb deze gisteren even geluisterd. Stevie was al wat rustiger, vond het wel een interessante sessie (over herstellen).
Het geluid is echt heel slecht en dat is best logisch als je de beelden ziet want ze praten tegen elkaar ipv in de microfoon. Ik heb de eerste helft van de tweede geluisterd en vond het nogal van de hak op de tak gaan. Wel wat aardige inzichten maar ook een heel verhaal van Lau ls prof vanuit de oude doos en Stevie zijn rittenkoers. Het trekt mij niet over de drempel om Join te gebruiken. Vooral niet omdat die eerste podcast wel heel algemeen was met stel je fietst drie keer een uur in de week etc.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:43
MaSw85 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:29:
Waarom zie ik hem wel in spotify maar nog niet in apple podcast?

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• MaSw85
mhr-zip schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Waarom zie ik hem wel in spotify maar nog niet in apple podcast?
Hier staat ie.

Komoot

• mhr-zip
Thx.

In de app zie ik hem nog steeds niet :X

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• MaSw85
mhr-zip schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Thx.

Vreemd. Ik heb 'm gisteravond vanuit de Apple Podcasts app geluisterd op de fiets.

Komoot

• Ypuh
Zal van de week de startpost eens bijwerken met de nieuwe tips.

Heeft iemand de nabeschouwing van de Tour nog geluisterd van De Rode Lantaarn? Ik ben helemaal stuk gegaan op het item (rond 47:40m) waarbij ze vertelden over de moderne vijfkamp. Helemaal waar ieder z'n eigen paard meebrengt en deze d.m.v. een loting toegewezen worden aan de deelnemers _O-.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:18

Stufferdt

Oe ist?

Ypuh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:48:

Heeft iemand de nabeschouwing van de Tour nog geluisterd van De Rode Lantaarn? Ik ben helemaal stuk gegaan op het stuk (rond 47:40m) waarbij ze vertelden over de moderne vijfkamp. Helemaal waar ieder z'n eigen paard meebrengt en deze d.m.v. een loting toegewezen worden aan de deelnemers _O-.
Echt een fantastisch stuk. Ik wil niet te veel verklappen, maar ze gaan helemaal los met suggesties om het nóg wat spectaculairder te maken. Genieten weer (as always).

Om m’n vrienden te quoten over de Rode Lantaarn (na een half uur in de auto luisteren):
Gaan ze het nog over wielrennen hebben? Veel geleerd, maar niet over wielrennen.🤓

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Thx.

Is ie niet verschoven? Ze zouden hem tijdelijk in de LSRF-lijst zetten en daarna ergens apart onderbrengen.

• pier87
Die podcast van de Rode Lantaarn is echt altijd heerlijk @Stufferdt en @Ypuh zit regelmatig met een glimlach op de fiets, ook met de moderne vijfkamp had, prachtig die spontane humor en de chemie van de heren.

Ga volgend jaar ook ook vriend worden van de heren, vind dat ze die 5 schammele euro's meer dan verdienen.

• MaSw85
Fisico schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:02:
[...]

Is ie niet verschoven? Ze zouden hem tijdelijk in de LSRF-lijst zetten en daarna ergens apart onderbrengen.
De eerste drie staan ook in de LSRF lijst, vanaf dan in de eigen 'Beter worden' dacht ik.

Komoot

• mhr-zip
Fisico schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:02:
[...]

De app verwijderen en opnieuw installeren deed het hem. Ik had bij allerlei podcasts problemen dat ik ze pas veel later zag. Nu is het oplost.

• Fisico

Fisico

by Fabian

Echt jammer dat het geluid in de beter worden-reeks van LSRF dramatisch is. Zowel Jim als Stevie praten de helft van de tijd niet in de microfoon en Lau is nog luier in zijn uitspraak dan anders. Voorlopige conclusie best aardig, maar ik hoor geen schokkende nieuwe dingen. Behalve dat een hartslagmeter zinloos is voor training.

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:24
De fietsmedia GRINTA! en CYCLING sloegen de handen in elkaar en creëerden ARRIVEE

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-03 01:21
Hoe bevallen de nieuwe afleveringen van Beter worden bij LSRF?

Ik heb de eerste geluisterd en stoorde me vooral aan dat het eigenlijk 1 grote advertising is voor het platform Join.

• mhr-zip
Cormo schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:36:

Ik heb de eerste geluisterd en stoorde me vooral aan dat het eigenlijk 1 grote advertising is voor het platform Join.
1. Iemand die moet die podcast betalen
2. Ik vind het echt wel mee vallen hoe vaak Join genoemd is in de afgelopen 3 afleveringen
3. Alles waar ze het over hebben kan ook gewoon zonder Join

• Fisico

Fisico

by Fabian

Cormo schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:36:

Het idee van de Coronatapes met showolie van Boogie, tips over materiaal en allemaal trainers en dergelijke was veel leuker dan beter worden met Join. Ik vind de podcast technisch echt dramatisch omdat het volume alle kanten op schiet. Inhoudelijk zijn het tot op heden erg veel open deuren en de voorbeelden nogal matig en raar gekozen, aan de ene kant de prof en aan de andere kant de amateur die vier uur per week heeft. De laatste aflevering was een soort THEMOVE met het geneuzel over de ring en my sleep is beter etc.

Het maakt mij niet enthousiast voor Join, maar ik ben ook niet de doelgroep want ik heb geen power meter en ben ook nog eens hardloper. Ik vind Join niet overmatig aanwezig, dus dat stoort mij dan weer niet. Uit mijn groepje van de club van gisteren hebben er drie nu wel Join dus het werkt wel.

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-03 01:21
mhr-zip schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

1. Iemand die moet die podcast betalen
2. Ik vind het echt wel mee vallen hoe vaak Join genoemd is in de afgelopen 3 afleveringen
3. Alles waar ze het over hebben kan ook gewoon zonder Join

[YouTube: Doe Maar - Doris Day (1982)]
Natuurlijk snap ik dat de schoorsteen moet roken, maar vond het er wel dik bovenop liggen. Zeker met de uitleg van Join hoe het algoritme werkt met ringen en elkaar vergelijken etc.
Misschien had ik er meer van verwacht en echte tips waar ik direct wat mee zou kunnen.

Maar eens, zal de komende afleveringen luisteren met een andere instelling en misschien wat opsteken.

• Fisico

Fisico

by Fabian

In de laatste was het wat minder Join voor en Join na, dus @Cormo je kan gerust luisteren. Ik word nog wel gillend gek van het geluid dat steeds harder en zachter gaat.

De vierde over gepolariseerd trainen is best interessant, maar ze komen niet echt met lekkere voorbeelden. Er wordt uitgegaan van 3 uur trainen per week als voorbeeld. Terwijl ik zou denken mensen hebben een a twee keer een avondje voor een korte tocht of Zwift en kunnen in het weekend 3 uur aan een stuk rijden. Wat zou dan het advies zijn. Ook werd niet helemaal duidelijk hoe je de trainingen dan moet indelen. 2 keer D1 en 1 keer gepolariseerd leek het advies. Ik snap dat je niet alles van Join wil weggeven, maar iets meer handvatten zou het wellicht voor de leek beter maken. Die leek krijgt dan vervolgens de smaak te pakken en neemt voor die paar euro per maand dan Join.

Ik blijf voorlopig maar lekker fietsen en dat nog steeds zonder podcast op.

• pier87
Tsja het is maar net hoe je het bekijkt, vind het best een leuke podcast serie en Inderdaad ze noemen Join een aantal keren, maar mag het? Ze delen toch best veel nuttige informatie, die gratis en voor iedereen toegankelijk is.

Soms zijn het de kleine dingen van Join dat ik denk, verrek, dat kan ik voortaan ook beter zo aanpakken... veel is gesneden koek maar even opfrissen is niets mis mee.

Beetje makkelijk om te gaan azijn zeiken op een gratis programma.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Ypuh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:48:

Heeft iemand de nabeschouwing van de Tour nog geluisterd van De Rode Lantaarn? Ik ben helemaal stuk gegaan op het item (rond 47:40m) waarbij ze vertelden over de moderne vijfkamp. Helemaal waar ieder z'n eigen paard meebrengt en deze d.m.v. een loting toegewezen worden aan de deelnemers _O-.
De grap is dat hun 'voorspelling' zowat uitgekomen is :+

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-03 12:55
pier87 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:46:
Tsja het is maar net hoe je het bekijkt, vind het best een leuke podcast serie en Inderdaad ze noemen Join een aantal keren, maar mag het? Ze delen toch best veel nuttige informatie, die gratis en voor iedereen toegankelijk is.

Soms zijn het de kleine dingen van Join dat ik denk, verrek, dat kan ik voortaan ook beter zo aanpakken... veel is gesneden koek maar even opfrissen is niets mis mee.

Beetje makkelijk om te gaan azijn zeiken op een gratis programma.
Uiteraard, reclame hoort erbij. Deze reeks is een verademingg qua reclame. Hebben sommige fanatieke volgers ook al heimwee naar Spike? Die ene, met z'n whine. Sowieso al het gelul over 'Barola' heb ik inmiddels wel gehoord. De heer Ten Dam heeft het zeer verdienstelijk gedaan met het plan na z'n carriere, zorgvuldig de sponsoren uitgezocht, Gravel op de kaart gezet in Nederland. Kan op deze manier lekker doorgaan met z'n hobby.

Als ze nou eens de wijn verwisselen voor bier is het weer een ander verhaal :+

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Willie Warempel schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:31:
[...]

Uiteraard, reclame hoort erbij. Deze reeks is een verademingg qua reclame. Hebben sommige fanatieke volgers ook al heimwee naar Spike? Die ene, met z'n whine. Sowieso al het gelul over 'Barola' heb ik inmiddels wel gehoord. De heer Ten Dam heeft het zeer verdienstelijk gedaan met het plan na z'n carriere, zorgvuldig de sponsoren uitgezocht, Gravel op de kaart gezet in Nederland. Kan op deze manier lekker doorgaan met z'n hobby.

Als ze nou eens de wijn verwisselen voor bier is het weer een ander verhaal :+
Voor mij mag dat prominent alcoholstuk in veel podcasts wel eens verminderen. In normale maanden kan ik me er al aan ergeren, in de alcoholvrije maanden al helemaal. Het heeft wat weg van sigarettenreclame van weleer

• McMiGHtY
Als je iets over training wil leren kun je beter de podcasts van trainerroad luisteren...

• pier87
Je hoeft geen podcasts te luisteren, je moet gewoon

- regelmatig trainen
- variatie in training
- op tijd rust tussen trainingen

• McMiGHtY
Da's in 3 zinnen idd de basis.

• pier87
De laatste beter worden podcast van LTD is trouwens wel interessant voor mensen die wat willen leren over intervallen. Geeft best interessante inzichten.

• McMiGHtY
Ik vind de podcast van Koerswijven ook wel leuk om te luisteren

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:21:
Ik vind de podcast van Koerswijven ook wel leuk om te luisteren
Iedereen een eigen Podcast!!

Je hebt ook podcast Gravelgirls, ik kan veel aan, maar zelfs ik skip die.

• McMiGHtY
Er zal een podium voor zijn :)

• Ypuh
In De Rode Lantaarn hadden ze het van de week over de eerste duif genaamd "Mathieu" met een Strava account: https://nos.nl/artikel/23...ccount-op-sportapp-strava

:+

• Fisico

Fisico

by Fabian

Willem Dudok weg bij de rode lantaarn dat is wel echt een aderlating voor die podcast. Hij was samen met Jonne en fijn duo bij interviews. Ook zorgde hij toch vaak voor de vrolijke noot en de mooie analyses. Het enige voordeel is dat de podcast nu wel lekker kort gaat worden. Geen tweeëneenhalf uur meer met een Frank Heinen boekenspecial als toetje.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-03 15:16
Fisico schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:26:
Willem Dudok weg bij de rode lantaarn dat is wel echt een aderlating voor die podcast. Hij was samen met Jonne en fijn duo bij interviews. Ook zorgde hij toch vaak voor de vrolijke noot en de mooie analyses. Het enige voordeel is dat de podcast nu wel lekker kort gaat worden. Geen tweeëneenhalf uur meer met een Frank Heinen boekenspecial als toetje.
Jammer inderdaad! Alhoewel ik Frank Heinen persoonlijk wel kan waarderen bij de Rode lantaarn :)

(...)

• Fisico

Fisico

by Fabian

De combinatie van Frank, Willem en Jonne is voor mij de winnende combinatie. De toevoeging van Tim de Gier aan de podcast is toch een beetje als saus bij een worstenbroodje.

• Ypuh
Gister ook de 'laatste' aflevering van Willem Dudok gehoord. Jammer hoor, denk dat hij van de 3 wel mijn favoriet was, al gaat het redelijk gelijk op.

Frank Heinen moet ik nog een beetje aan wennen, maar is wel nieuwe recordhouder van 'De Slimste Mens' in België. Samen met Tim -Harvard- de Gier goed voor een hoogstaand stukje wielercommentaar.

FietsSport heeft ook een overzicht gemaakt van de 12 beste fietspodcasts van 2021.

• pier87
Ik moet de laatste podcast nog horen, maar hoorde het van Willem. Vind ik ook serieus een aderlating... De chemie tussen de mannen was altijd prachtig en hopelijk blijft dit zo.

• mhr-zip
Het LSRF imperium breidt uit met een nieuwe podcast serie: Coastin'
Hier komen de Engelstalige podcasts onder te hangen.

Voor iedereen die zich makkelijk aan Stevie T. en matig Engels met accent irriteren; ik zou even overslaan.

Maar ik ben zeker benieuwd en ga zeker luisteren.

• McMiGHtY
Ik zag hem gisteren langskomen op de "gram"

Ze gaan wereldwijd nu..

"Was't it Joop?"

[Voor 12% gewijzigd door McMiGHtY op 30-12-2021 10:46]

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-03 22:29
McMiGHtY schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:44:
Ik zag hem gisteren langskomen op de "gram"

Ze gaan wereldwijd nu..

"Was't it Joop?"
‘Wasn’t it Joep’ _O- _O- _O-

Ben wel benieuwd in wel gat zij denken te stappen. Wie is de doelgroep

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-03 14:08
La1974 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:57:
[...]

‘Wasn’t it Joep’ _O- _O- _O-

Ben wel benieuwd in wel gaat zij denken te stappen. Wie is de doelgroep.
Naar het antwoord op die vraag zoeken ze volgens mij eigenlijk al sinds LtD gestopt is als prof.

Imo proberen ze een beetje alles maar slagen ze eigenlijk nergens echt in. Er zijn sindsdien wel wat leuke afleveringen met gasten geweest en TD bracht nog wel eens een frisse wind en de Beter worden spinoff is ook wel aardig.

Ooit was het de eerste wielerpodcast die ik luisterde bij nieuwe afleveringen, nu luister ik als er nog tijd over is na Rode Lantaarn, Tweewielers en In het Wiel.

• McMiGHtY
Vroeger toen die nog in het peleton reed was het altijd wel fijn om 's avonds op de terugweg in de auto even te luisteren wat er allemaal in de Tour gebeurd was.

En, dat vind ik persoonlijk een hele toffe, het Dirty Kanzalled en REBOUND/UNBOUND concept is iets wat ze mooi opgetuigd hebben en een heleboel mensen toffe dagen hebben bezorgd.

• GerbenBK
McMiGHtY schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:16:
Vroeger toen die nog in het peleton reed was het altijd wel fijn om 's avonds op de terugweg in de auto even te luisteren wat er allemaal in de Tour gebeurd was.

En, dat vind ik persoonlijk een hele toffe, het Dirty Kanzalled en REBOUND/UNBOUND concept is iets wat ze mooi opgetuigd hebben en een heleboel mensen toffe dagen hebben bezorgd.
Zeker! Die hebben me meer dan 20 uur plezier gebracht dit en vorig jaar.... 7(8)7

• mhr-zip
GerbenBK schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:18:
[...]

Naar het antwoord op die vraag zoeken ze volgens mij eigenlijk al sinds LtD gestopt is als prof.

Imo proberen ze een beetje alles maar slagen ze eigenlijk nergens echt in. Er zijn sindsdien wel wat leuke afleveringen met gasten geweest en TD bracht nog wel eens een frisse wind en de Beter worden spinoff is ook wel aardig.

Ooit was het de eerste wielerpodcast die ik luisterde bij nieuwe afleveringen, nu luister ik als er nog tijd over is na Rode Lantaarn, Tweewielers en In het Wiel.
Misschien zijn ze inderdaad zoekende. Maar bij "pionieren" heb je ook een beetje de kip en ei vraag. Als het er nog niet echt is, is er dan een markt voor.
En iedereen wil wat anders, ik heb persoonlijk helemaal niks met de tour/wedstrijden en het boeit me ook niet. Dat ik nu een paar renners "ken" komt door de LSRF podcast, maar het zal me echt nooit gaan boeien om er actuele podcasts over te gaan luisteren.

Daarnaast ben je op dit forum niet-cool, als je niet Stevie T. niet-cool vind :+ . Maar als je je niet aan hem irriteert, heb je er ook geen last van. En voor mij zijn ze allebei even bekend, want meer dan een foto van LtD had ik ook nooit gezien voordat ik de podcast ging luisteren.

En als ik mij maar vermaakt voel. Het is maar om wat tijd te doden in de auto of tijdens een rondje wandelen. De Cycloworld podcast van @havana vind ik ook een dikke aanrader, ook al heb ik nog nooit een cyclo gereden en heb ik ook geen plannen omdat te gaan doen. En ja, de eerste paar afleveringen waren ook nog een beetje "we hebben dit nog nooit eerder gedaan". Maar ook zij groeien.

• GerbenBK
mhr-zip schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:46:
[...]

Misschien zijn ze inderdaad zoekende. Maar bij "pionieren" heb je ook een beetje de kip en ei vraag. Als het er nog niet echt is, is er dan een markt voor.
En iedereen wil wat anders, ik heb persoonlijk helemaal niks met de tour/wedstrijden en het boeit me ook niet. Dat ik nu een paar renners "ken" komt door de LSRF podcast, maar het zal me echt nooit gaan boeien om er actuele podcasts over te gaan luisteren.

Daarnaast ben je op dit forum niet-cool, als je niet Stevie T. niet-cool vind :+ . Maar als je je niet aan hem irriteert, heb je er ook geen last van. En voor mij zijn ze allebei even bekend, want meer dan een foto van LtD had ik ook nooit gezien voordat ik de podcast ging luisteren.

En als ik mij maar vermaakt voel. Het is maar om wat tijd te doden in de auto of tijdens een rondje wandelen. De Cycloworld podcast van @havana vind ik ook een dikke aanrader, ook al heb ik nog nooit een cyclo gereden en heb ik ook geen plannen omdat te gaan doen. En ja, de eerste paar afleveringen waren ook nog een beetje "we hebben dit nog nooit eerder gedaan". Maar ook zij groeien.
Klopt zeker wat je schrijft, maar in het begin hadden ze juist een mooie niche te pakken met LtD die vanuit het peloton inzicht gaf aan de newbie waarmee ik me kon identificeren. Later werd het meer de Stevie-kijk-mij-eens-met-de-pro's-hangen podcast en begonnen veel mensen zich aan hem te ergeren. Je luistert dan naar een verhaal waar je niet echt bij hoort.

Ik hou wel van het volgen van de profwedstrijden maar vind dan Rode Lantaarn zoveel beter omdat die er dan ook écht aandacht aan besteden en bijvoorbeeld een voorbeschouwing op de Giro ook echt voorbereiden. Bij LSFR heb ik bij dat soort afleveringen het gevoel dat ze gewoon een beetje gaan ouwehoeren en er niet echt effort / tijd in stoppen. Dat is niet erg, maar niet wat ik zoek. Wat mij betreft laten ze dat dan achterwege en focussen ze zich bijvoorbeeld op de nieuwe gravelkoersen waar LtD aan mee doet. Nu proberen ze in mijn ogen alles te doen en is het te vaak net niets.

Ik ga de Cycloworld ook eens luisteren! (nóg een wielerpodcast erbij haha!)

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:33:

Voor iedereen die zich makkelijk aan Stevie T. en matig Engels met accent irriteren; ik zou even overslaan.
Bloedende oren dus dat ga ik niet doen. Ik vind Beter Worden echt interessant, daar zou Jonne nog eens een aflevering of 3 als best of van mogen maken. De mening van Stevie over de koers, met een schriftje en een Mart-achtige samenvatting is die van een matige bankzitter dus dat sla ik ook over. Ik vind ze wel heel goed als zij een andere renner bevragen want dan haalt met name Lau toch nog dingen naar boven waar anderen niet aan toe komen. TD is weer van de aardbodem verdwenen en dat is wel zorgelijk.

Voor echte visie en mening vind ik in het wiel beter, zeker de combinatie Theo en Thijs is top met Hidde als soort van leek. Gewoon gezellig babbelen over fietsen en leuke gesprekken is voor mij de Grote Plaat en voor lang overloos kroeggebabbel is er de Rode Lantaarn. LSRF is een beetje zoals THEMOVE het begon heel goed en is nu een beetje van alles wat en daarmee niks met veel productverkoop.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thomas inderdaad al een maandje uit de lucht. Hoop dat 't hem goed gaat.

• Fisico

Fisico

by Fabian

Gisteren ging ie op Insta een visje kopen. Het blijft ook een bizar verhaal dat hij met zijn ex om de hoek op het Amstelveld een huis betrekt en zij even later zwanger blijkt van een springruiter. Dus ik snap wel dat ie vorig jaar rond kerst in een wak zat.

• mhr-zip
Fisico schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:36:
Gisteren ging ie op Insta een visje kopen. Het blijft ook een bizar verhaal dat hij met zijn ex om de hoek op het Amstelveld een huis betrekt en zij even later zwanger blijkt van een springruiter. Dus ik snap wel dat ie vorig jaar rond kerst in een wak zat.
Wat? Van Bonfire?

• McMiGHtY
Die heb ik ook even gemist..

• Fisico

Fisico

by Fabian

Half augustus is Jose Woldering bevallen, ergens in december gingen ze echt samenwonen en in januari (vlak voor the battle) werd bekend dat ze uit elkaar waren. Wel de socials goed volgen ;)

• mhr-zip
Fisico schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:05:
Half augustus is Jose Woldering bevallen
Wel de socials goed volgen ;)
Helaas is mij dit ontschoten, ik volg geen insta-temeiers. Of in dit geval real-life.

• GerbenBK
mhr-zip schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:22:
[...]

[...]

Helaas is mij dit ontschoten, ik volg geen insta-temeiers. Of in dit geval real-life.
Dit vraagt om een "Het grote WielerBoulevard-topic" :+

• pier87
Tsja ik snap ook niet zo goed in welk gat in de markt ze denken te stappen met die Engelse podcast. Ik heb eigenlijk zelfs het vermoeden dat de populariteit van LSRF al wat aan het afnemen is, in iedergeval zijn hoogtepunt wat heeft gehad.

met TD in de podcast was een leuke aanvulling inderdaad, kon wel lachen om zijn humor maar ik moet ook zeggen dat ik Stevie ook prima vind, maja smaken verschillen ;)

Dat verhaal van TD en Jose kende ik niet, wel een sappig verhaal moet ik zeggen. Krijg zelf nooit echt een goed beeld van TD, wat doet die jongen nou in zn dagelijks leven? Hij lijkt wel wat een soort vd Gijp.

Afgelopen week was Frank Heinen in de Slimste mens, was ook lachen...

• Fisico

Fisico

by Fabian

Wat TD de hele dag doet is mij ook een raadsel. Ik ben toen wel naar zijn tournee langs de schouwburgen geweest. Ik kan mij voorstellen dat hij een spreker voor bedrijven is, iets van Gijp ooit ook heel veel geld mee binnen wist te slepen. Jose en zijn eerdere vriendinnen hadden wel serieus veel geld ook. Net als Gijp loopt hij ook op Uggs of slippers rond in een joggingbroek, dus een goede vergelijking @pier87

• pier87
En beide zeer talentvol en vrij weinig van de carrière gemaakt, waar gefeest en waar de vrouwen waren... waren beide heren ook te vinden...

• BreadFan
  • Niet online
Geinig dat veel mensen Thomas Dekker goed pruimen bij LSRF. Bij mij zit hij juist behoorlijk in de irritatiezone.

Vind misschien daarom Beter Worden ook wel lekker. Naast het leerzame aspect is Dekker daar niet aanwezig. Want dat vind ik hem vaak... erg aanwezig.

Ik sluit ook niet uit dat mijn aversie komt uit zijn boek. Een groot deel van de vuilstort die hij daar deed was niet nodig. Daar is ook Thijs Zonneveld aardig in mijn achting gedaald.

• pier87
Van een kant begrijp ik je wel @BreadFan maar dat dwarse of even anders doen is voor mij wel vermakelijk. Dat met moddergooien in het boek was ook niet allemaal nodig misschien, maar hierdoor krijg je wel een andere kijk op het wielrennen.

Denk dat veel wielrenners wel verhalen meemaken maar dit allemaal binnen boord houden. In de voetballerij gaat dit heel anders, die verhalen komen veel meer naar buiten waardoor je een ander/ beter beeld krijgt van ploegen of personen. Bij wielrennen mis ik dit juist, zijn toch allemaal van de buitenkant wat saaie persoonlijkheden. Waar overigens niks mis mee is ;)

• Fisico

Fisico

by Fabian

Voor TD voel ik wel enige sympathie en de branie vind ik ook wel mooi. De worsteling van hem als persoon is ook wel interessant om te volgen. Ik hoef ook weer geen uren naar hem te luisteren, maar hij heeft verstand van het spelletje en net een andere kijk ook en is niet bang om die te laten horen. Met Thijs heb ik wel wat haat / liefde, dus daarom was het ook fijn dan Theo hem op inhoud op zijn plek kon zetten. In het laatste interview met Dumoulin ging hij wel iets te ver en ook in het boek van TD had het wel iets minder gekund.

• pier87
@Fisico welk interview? Dit heb ik even gemist denk ik?

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03 23:08

• Ypuh
Zo vind ik het wel weer opvallend dat mensen de reeks 'Beter Worden' wel weer leuk vinden. Naast dat ik de humor er wel van in zie dat 50'ers en absolute beginners ineens verhalen tegen mij ophalen over grijs en zwart trainen, luister ik de wielerpodcasts vooral met het idee om even met m'n vrienden aan de bar te hangen en over wielrennen te lullen. Onderwerpen over voeding en training zijn voor mijn gevoel redelijk uitgekauwd.

Thomas Dekker kun je er wat dat betreft prima bij hebben, Stevie -sorry, ik onderbreek je even want ik heb een keer hetzelfde meegemaakt toen ik naar de AH fietst omdat mijn vrouw belde dat ik wel stokbrood meegenomen had, maar de kruidenboter vergeten was en de winkels gingen bijna dicht dus moest ik me wel snel tussen al die mensen bij het stoplicht door manoeuvreren- Thunderbolt kun je wat mij betreft dan prima missen.

[Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 04-01-2022 11:56]

• pier87
@Ypuh helemaal mee eens, doet me wel eens denken aan het Nederlands 11-tal. Wanneer zij moeten voetballen heeft half Nederland, zoals bijvoorbeeld mijn oom die nog niet eens weet dat een helft 45 minuten duurt...verstand van voetbal...

Maar moet zeggen dat de beter worden podcast wel oke is, 80% van de zaken die ik voorbij hoor komen zijn voor mij bekend maar zoals ik eerder schreef, soms denk je ook wel eens oh ja is ook zo... was ik vergeten en er zijn ook zaken waar ik echt wat aan heb en wat ik niet wist.

Tsja wat betreft Stevie, zoveel mensen zoveel wensen. Ga er maar aan staan een podcast hosten met dat kritische wielerpubliek zoals hier op het Tweakers forum...

Mareuh @Ypuh waar was jij tijdens de nieuwjaarsduik... zag senior wel langskomen op TV ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee