Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
pier87 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:16:
Mareuh @Ypuh waar was jij tijdens de nieuwjaarsduik... zag senior wel langskomen op TV ;)
offtopic:
* Ypuh lag net 3 uurtjes op bed en was nog niet helemaal stabiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 19:21

Fisico

by Fabian

pier87 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:18:
@Fisico welk interview? Dit heb ik even gemist denk ik?
De podcast van in het wiel heeft het hele gesprek integraal en dat is af en toe plaatsvervangende schaamte. In het AD van vrijdag staat het ook, maar achter de betaalmuur.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

pier87 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:16:

Tsja wat betreft Stevie, zoveel mensen zoveel wensen. Ga er maar aan staan een podcast hosten met dat kritische wielerpubliek zoals hier op het Tweakers forum...
Ik voel een format aankomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willie Warempel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-04 21:48
@Fisico Word wel beetje verwarrend als het over TD en TD gaat. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Willie Warempel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:57:
@Fisico Word wel beetje verwarrend als het over TD en TD gaat. :+
Ja dat hebben mensen ook wanneer ik het over Ronaldo heb, dan bedoel ik die nummer 9 uit Brazilië :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 08:11
Ik heb dat interview met Tom Dumoulin van in het Wiel gisteravond even terug geluisterd. Maar vond het een prima interview.

Snap best dat ze deze vragen willen stellen, maar Tom geeft ook heel eerlijk antwoord. Dat ze antwoorden op vragen proberen te vinden, die hij zelf niet eens heeft gevonden. En dat hij geen trek heeft in een open interview waar iedere Jan Lul achteraf wat van gaat vinden.

Op zich is dit toch een hele goeie essentie, hij geeft duidelijk zijn grenzen aan, maar daarnaast vind ik dat journalisten ook deze vragen mogen/moeten stellen. Laten we eerlijk zijn, als er geen kritische vragen worden gesteld dan krijg je allemaal van die zoetsappige goednieuws items, terwijl de hele wielerwereld vorig jaar eind januari enorm schrok van Tom zijn beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-04 21:45
Als luisterende Jan Lul vond ik het geen bevredigend interview overigens. Eigenlijk geeft Tom nergens echt antwoord op, voornamelijk omdat hij het zelf ook niet weet waarschijnlijk. Aan het eind blijft Jan Lul dus nog met een hoop vragen zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het schuurde bij mij wat omdat Tom toch ook wel meerdere keren aangaf het geen fijn gesprek te vinden, ook de antwoorden niet had en Thijs dan zei maar straks komt de rest of nog een vraag. Uiteindelijk kwam die rest niet echt en werd het met de extra vraag ook niet dieper in de antwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
pier87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:30:
Op zich is dit toch een hele goeie essentie, hij geeft duidelijk zijn grenzen aan, maar daarnaast vind ik dat journalisten ook deze vragen mogen/moeten stellen. Laten we eerlijk zijn, als er geen kritische vragen worden gesteld dan krijg je allemaal van die zoetsappige goednieuws items, terwijl de hele wielerwereld vorig jaar eind januari enorm schrok van Tom zijn beslissing.
Beetje dubbel gevoel. Er wordt wel eens vergeten dat sporters ook gewoon mensen zijn. Ik heb vaak het gevoel omdat 'wij betalen' (denk aan Ziggo Sport, Eurosport abonnementjes, tickets, seizoenskaarten etc.), 'wij' ook recht hebben op alle antwoorden en details van die persoon. Voor wielrenners die al 180 dagen van huis zijn en de overige 180 dagen thuis aan het trainen en 'fans' alles van ze willen weten (Belgen schuiven het liefst al aan bij het ontbijt en willen zelfs weten welke woordjes van Aert zegt tegen zijn vrouw vlak voor het slapen gaan), kan ik me voorstellen dat het mentaal best intensief is.

Als je de vergelijking maakt met voetballers wordt het helemaal vreemd. De helft van de voetballers is juist prof geworden voor die beroemdheid en zou liefst helemaal niet trainen maar in de kroeg hangen als je daarmee hetzelfde resultaat bereiken kon. Ze hebben ook nog eens een fractie van de wedstrijddagen, een wedstrijd duurt 2 uurtjes, vliegen zelden de hele wereld over en verdienen gemiddeld 10 tot wel 100x zoveel. De kans dat een voetballer wint is bijna 50% en de kans dat een wielrenner wint meestal kleiner dan 2%. Een voetballer wordt dan weer nooit gevraagd wat die ontbeten heeft of wat de zin van het leven is terwijl een wielrenner ieder 'verlies' moet kunnen verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:21
Ypuh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Beetje dubbel gevoel. Er wordt wel eens vergeten dat sporters ook gewoon mensen zijn. Ik heb vaak het gevoel omdat 'wij betalen' (denk aan Ziggo Sport, Eurosport abonnementjes, tickets, seizoenskaarten etc.), 'wij' ook recht hebben op alle antwoorden en details van die persoon. Voor wielrenners die al 180 dagen van huis zijn en de overige 180 dagen thuis aan het trainen en 'fans' alles van ze willen weten (Belgen schuiven het liefst al aan bij het ontbijt en willen zelfs weten welke woordjes van Aert zegt tegen zijn vrouw vlak voor het slapen gaan), kan ik me voorstellen dat het mentaal best intensief is.

Als je de vergelijking maakt met voetballers wordt het helemaal vreemd. De helft van de voetballers is juist prof geworden voor die beroemdheid en zou liefst helemaal niet trainen maar in de kroeg hangen als je daarmee hetzelfde resultaat bereiken kon. Ze hebben ook nog eens een fractie van de wedstrijddagen, een wedstrijd duurt 2 uurtjes, vliegen zelden de hele wereld over en verdienen gemiddeld 10 tot wel 100x zoveel. De kans dat een voetballer wint is bijna 50% en de kans dat een wielrenner wint meestal kleiner dan 2%. Een voetballer wordt dan weer nooit gevraagd wat die ontbeten heeft of wat de zin van het leven is terwijl een wielrenner ieder 'verlies' moet kunnen verklaren.
Amen. Terecht dat, in dit geval van Dumoulin, dit soort privéproblemen ook privé blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Dat priveleven van Tom zit ik overigens niet op te wachten, en kan me goed indenken dat hij dit ook prive wil houden. Het gaat mij om de vragen die gesteld worden. En nee die kunnen niet altijd leuk zijn, lijkt me niet meer dan logisch zelfs. Anders krijg je straks van die Louis van Gaal interviews, dat je vooraf de vragen moet opsturen en dat de vragen worden aangepast naar wens... volgens mij zit helemaal niemand hierop te wachten.

Ik kan me ook nog een mooi interview van Holland Sport voor de geest halen, waarbij Wilfried de Jong vragen stelde aan Thomas ''mooibooi'''Dekker liggend op de massagetafel in de studio. Dit waren ook geen leuke vragen, maar het aard van het beestje kwam wel goed naar voren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
pier87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:04:
Dat priveleven van Tom zit ik overigens niet op te wachten, en kan me goed indenken dat hij dit ook prive wil houden. Het gaat mij om de vragen die gesteld worden. En nee die kunnen niet altijd leuk zijn, lijkt me niet meer dan logisch zelfs. Anders krijg je straks van die Louis van Gaal interviews, dat je vooraf de vragen moet opsturen en dat de vragen worden aangepast naar wens... volgens mij zit helemaal niemand hierop te wachten.

Ik kan me ook nog een mooi interview van Holland Sport voor de geest halen, waarbij Wilfried de Jong vragen stelde aan Thomas ''mooibooi'''Dekker liggend op de massagetafel in de studio. Dit waren ook geen leuke vragen, maar het aard van het beestje kwam wel goed naar voren...
Ik denk dat dat voornamelijk de verdienste van Wilfried de Jong is. Die man kan zo’n goede sfeer schepen. Die laat je alles vertellen.

Ik mis dat programma wel zeg. Wat was dat goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Absoluut, was een prachtig programma. Die specials waren ook geweldig.

Ik loop wat achter qua podcasts momenteel. Heb in de maanden november-december amper op de fiets gezeten. Dit zijn de momenten waar ik vaak luister naar een podcast.

Maar wat mij al een tijdje opvalt, mijn haat - liefde verhouding met De Mart. In de podcast van LSRF zit hij in de special over de Muur.

Kan me mateloos irriteren aan het betweterige gedrag, of soms het denigrerende richting anderen. Daarnaast is het soms geweldig om naar te luisteren, de anekdotes etc.

Ik heb vandaag de laatste podcast met Willem Dudok ook gehoord, jammer hoor ik ga die knaap echt missen in de podcast, hoop wel dat hij regelmatig terugkomt bij grote voorbeschouwingen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 19:25
pier87 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:51:
Absoluut, was een prachtig programma. Die specials waren ook geweldig.

Ik loop wat achter qua podcasts momenteel. Heb in de maanden november-december amper op de fiets gezeten. Dit zijn de momenten waar ik vaak luister naar een podcast.

Maar wat mij al een tijdje opvalt, mijn haat - liefde verhouding met De Mart. In de podcast van LSRF zit hij in de special over de Muur.

Kan me mateloos irriteren aan het betweterige gedrag, of soms het denigrerende richting anderen. Daarnaast is het soms geweldig om naar te luisteren, de anekdotes etc.

Ik heb vandaag de laatste podcast met Willem Dudok ook gehoord, jammer hoor ik ga die knaap echt missen in de podcast, hoop wel dat hij regelmatig terugkomt bij grote voorbeschouwingen oid.
Ha dat is leuk, ik heb namelijk een haat-haat verhouding met hem :). Wat mij betreft echt een fossiel geworden die ook z'n interessante anekdotes verpest met z'n inderdaad betweterige houding. Tien keer liever Bert Wagendorp of Peter Winnen als het om oude rotten gaat. Of de Neel, maar dat gaat een beetje lastig :+

Inderdaad balen dat Willem er voorlopig mee stopt. Zal hem missen. Hopelijk haakt hij nog eens aan bij een ronde voorbeschouwing oid. Vind Frank Heinen een heel fijne vervanger met kennis en humor.

[ Voor 7% gewijzigd door GerbenBK op 06-01-2022 13:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
Eigenlijk neig ik ook sterk naar die Haat - Haat verhouding... Het is soms zo voorspelbaar...

Afgelopen podcast ook ging het over hoe hard er wel niet wordt afgedaald tijdens een tour etc. Waarop Smeets zei, ik heb respect gekregen voor de mensen in de afdaling...

Waarop Stevie zegt, de renners bedoel je? Nee de mensen op de fiets... achter elke renner zit namelijk een mens.... Of dat hij het zo lastig vond dat ze na elke tour etappe stonden te pissen tegen zn wagen of hem stonden uit te schelden...Nou ben ik hier niet bij geweest natuurlijk maar ik heb verschillende etappes meegemaakt, ook na afloop bij het afdalen van een berg... maar ik kan me dit niet voorstellen dat het echt zo is zoals hij hier schetst.

Constant dit soort dingen, maakt het voor mij wel een ergernis. Maar enkele anekdotes maken vaak toch ook weer veel goed.

Ik zat vanochtend te lachen op de fiets, toen Jonne en Tim het afscheidsnummer, Dokter Bernard, aan het zingen waren voor Willem. En dat je Willem telkens droog hoort zeggen, jaja mooi hoor, jaja leuk hoor

[ Voor 10% gewijzigd door pier87 op 06-01-2022 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Een en al liefde voor de Mart, in elk maniertje van hem zit iets of het nou zijn zucht is bij de zoveelste open deur of de valse bescheidenheid. Maar ik zou dan ook zo bij de rode lantaarn aan kunnen schuiven als de grote Mart versteher. Tja en pedant doen tegen Stevie, ga je goddelijke gang denk ik dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Het Orakel. Denk dat Mart Smeets voor niemand van 'onze generatie' ooit een plezier geweest is. Ik ben blij dat met het oude wielrennen vol doping en saaie treintjes rijden, ook Mart Smeets verdwenen is.

Hoorde in de laatste Rode Lantaarn overigens ook zijdelings de opmerking dat het schaatsen in Nederland 2x zoveel kijkers trekt als de Tour de France(!) Met grof geweld als Dumoulin, van der Poel en ook buitenlanders als Pogacar, van Aert en Roglic had ik vanuit mijn kleine bubbel toch verwacht dat wielrennen populairder zou zijn (ken echt niemand die schaatsen kijken leuk vindt).

Volgens mij zijn wij het land met het hoogste percentage wielrenners en relatief laagste aantal wielerfans. In Belgie gaat men wielrennen om vervolgens samen met z'n allen koers te kunnen kijken. In Nederland is dat eerder andersom, een klein deel van de wielrenners raakt langzaam geïnteresseerd in het kijken van koers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:43

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:27:
Het Orakel. Denk dat Mart Smeets voor niemand van 'onze generatie' ooit een plezier geweest is. Ik ben blij dat met het oude wielrennen vol doping en saaie treintjes rijden, ook Mart Smeets verdwenen is.

Hoorde in de laatste Rode Lantaarn overigens ook zijdelings de opmerking dat het schaatsen in Nederland 2x zoveel kijkers trekt als de Tour de France(!) Met grof geweld als Dumoulin, van der Poel en ook buitenlanders als Pogacar, van Aert en Roglic had ik vanuit mijn kleine bubbel toch verwacht dat wielrennen populairder zou zijn (ken echt niemand die schaatsen kijken leuk vindt).

Volgens mij zijn wij het land met het hoogste percentage wielrenners en relatief laagste aantal wielerfans. In Belgie gaat men wielrennen om vervolgens samen met z'n allen koers te kunnen kijken. In Nederland is dat eerder andersom, een klein deel van de wielrenners raakt langzaam geïnteresseerd in het kijken van koers.
Dit dus! Ik kan met vrienden wielrennen en de hele dag lullen over bier, eten,wijn,voetbal,formule 1 en ga zo maar door...maar soms wil ik over de koers lullen maar ken niemand die verder iets van wielrennen,cross of baanwielrennen of wat dan ook kijkt! Jammer want het is een sport waar je uren of dagen over kan praten!

Gelukkig heb ik jullie ^) <3 <3 :(:)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het kan een generatieding zijn natuurlijk met de Mart. Ik ben ook meer met schaatsen dan met wielrennen opgegroeid en kan nog herinneren hoe ik in de tijden van Leo Visser en Bart Veldkamp mee schreef met het klassement. Schaatsen is toch lekker op de zaterdag en zondag wanneer het buiten guur is en wielrennen begint pas in de lente. Dan is er concurrentie van zoveel andere activiteiten. Nu kijk (keek) ik bijna alle sporten dus dat praten lukt wel, maar in weinig sporten zit zoveel als in wielrennen. Ik luister ook geen podcast over voetbal of tennis, maar wel over wielrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 23:43
Ding met wielrennen is wel dat het best wel lang saai is om te kijken. Valpartijen of zaken als waaiers daargelaten, wordt het pas echt spannend in de laatste (tientallen) kilometers. Voor de leek niet heel aantrekkelijk; baan rennen of cyclo-cross is meer actie wat dat betreft. Maar dan is het wel weer steeds hetzelfde rondje...

Punt is, fietsen wordt denk ik pas leuk nadat je zelf ook met de fiets aan de slag gaat en je jezelf erin gaat verdiepen. Iets als voetbal is wat dat betreft denk ik wat makkelijker in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Tsja dat betwijfel ik @Morrar een vriend van me heeft zelf alleen een stadsfiets, maar zoals de vrienden van de rode lantaarn kan hij alle weetjes over de afgelopen 20 jaar opratelen.

Jarenlang heeft hij alle uitslagen bij gehouden en later ook notities gemaakt welke renners dopingzondaars waren of later betrapt zijn. Tijdens de grote rondes hebben we dan ook vaak een tourpoultje.

Terugkomend op het schaatsen, dit wekt bij mij ook verbazing, ik vermoed dat het relatief goedkoop is om het uit te zenden en de zender hiermee te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
pier87 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:32:
Tsja dat betwijfel ik @Morrar een vriend van me heeft zelf alleen een stadsfiets, maar zoals de vrienden van de rode lantaarn kan hij alle weetjes over de afgelopen 20 jaar opratelen.

Jarenlang heeft hij alle uitslagen bij gehouden en later ook notities gemaakt welke renners dopingzondaars waren of later betrapt zijn. Tijdens de grote rondes hebben we dan ook vaak een tourpoultje.

Terugkomend op het schaatsen, dit wekt bij mij ook verbazing, ik vermoed dat het relatief goedkoop is om het uit te zenden en de zender hiermee te vullen.
Ik kijk ook niet zoveel tv. Maar schaatsen kan ik vaak best goed kijken. 10 km is wel saai. Maar bij een 500 meter heb je iedere paar minuten een "wedstrijdje" tussen 2 mensen. Ff actie en weer rust, dan de volgende.

Bij al de koersen wordt de eerste paar uur niet eens uitgezonden omdat het saai is.

In de LSRF podcast hadden ze het er ook over met baanwielrennen. De amusementswaarde ligt daar eigenlijk veel hoger. Maar gebrek aan populariteit en bijbehorende grote namen....
In het schaatsen hebben ze die namen wel.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Wielrennen als kijksport vergt inderdaad wel wat gewenning. Mede dankzij De Rode Lantaarn (had ik die podcast al eens eerder genoemd?) ben ik er ook wel helemaal ingezogen. Vond ik het voorheen leuk om de finales/koninginnenritten te kijken, kan ik nu zelfs van de saaiste wandeletappes genieten om te kijken of er misschien dealtjes gesloten worden tussen een Deen en God, of snode plannen vanuit Agastana of dat de Tijger niet toch van de tak valt. In zulke etappes is er vaak ook wel een talentje a la David Dekker of Ide Schelling die iets probeert en anders ben ik in mijn hoofd wel bezig met de dag van gister of morgen. Er is vaak een gegronde reden dat ze zo langzaam rijden. In het ergste geval krijg je een koersdutje cadeau en word je 20 minuten na de finish wakker, maar gelukkig kun je met de Eurosport Player makkelijk terugspoelen.

Voor iemand die 'actie' gewend is als je de TV aanzet, dan kan het soms een beetje tegenvallen. Dit wielerseizoen en 2020 was er echter weinig te klagen voor de neutrale kijker. Bijna iedere koers was het bal, en de tactiek was vaak vanuit de start zo hard mogelijk rijden dat iedereen gelost wordt (die Strade Bianchi etappe in de Giro, Taco in de Giro, LBL etappe in de Tour, MvdP en WvA in de Tour, alle klassiekers etc). Dat moet zelfs voor de nieuwe kijkers fantastisch geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:10:
Wielrennen als kijksport vergt inderdaad wel wat gewenning. Mede dankzij De Rode Lantaarn (had ik die podcast al eens eerder genoemd?) ben ik er ook wel helemaal ingezogen. Vond ik het voorheen leuk om de finales/koninginnenritten te kijken, kan ik nu zelfs van de saaiste wandeletappes genieten om te kijken of er misschien dealtjes gesloten worden tussen een Deen en God, of snode plannen vanuit Agastana of dat de Tijger niet toch van de tak valt. In zulke etappes is er vaak ook wel een talentje a la David Dekker of Ide Schelling die iets probeert en anders ben ik in mijn hoofd wel bezig met de dag van gister of morgen. Er is vaak een gegronde reden dat ze zo langzaam rijden. In het ergste geval krijg je een koersdutje cadeau en word je 20 minuten na de finish wakker, maar gelukkig kun je met de Eurosport Player makkelijk terugspoelen.

Voor iemand die 'actie' gewend is als je de TV aanzet, dan kan het soms een beetje tegenvallen. Dit wielerseizoen en 2020 was er echter weinig te klagen voor de neutrale kijker. Bijna iedere koers was het bal, en de tactiek was vaak vanuit de start zo hard mogelijk rijden dat iedereen gelost wordt (die Strade Bianchi etappe in de Giro, Taco in de Giro, LBL etappe in de Tour, MvdP en WvA in de Tour, alle klassiekers etc). Dat moet zelfs voor de nieuwe kijkers fantastisch geweest zijn.
GTST kan je kijken zonder gewenning :+

Ik ben wel eens naar een basketbal wedstrijd geweest van een of andere club uit de Dutch Basketball League (Volgens mij zelfde als wat eredivisie bij voetbal is). Die mensen die er helemaal inzaten gingen met elkaar op de vuist!
Maar ik ben er niet in thuis, het boeit me niet en ga me er ook niet in verdiepen. Dus er was geen ruk aan.

Zodoende is schaatsen met veel nederlanders in de winter met korte wedstrijden met korte actie aantrekkelijker om te kijken, dan een "saaie" langdurige sport in de zomer.
En nee wielrennen hoeft absoluut niet saai te zijn, maar dan moet je wel een "insider" zijn, zodat je weet waar de belangen liggen wie waarom welke strategie volgt etc.

En daarnaast is er een gebrek aan grote namen. Kijk maar naar het darten en tennis.
Zodra er een Nederlander de tour wint, stijgen de kijkcijfers weer. En wordt er niks belangrijks gewonnen door grote Nederlandse namen, dan neemt het weer af.

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 07-01-2022 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Geen grappen over GTST @mhr-zip :P

''ik ben het, Ludo''!!!
''Ik ben Arnie en ik wil Motorrijden''!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ondertussen op de Twitters vindt Thijs iets van de pauzeknopbeschuldigingen :D
pier87 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:43:

''ik ben het, Ludo''!!!
dat is pittige tijden met Sally Spectra :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:56:
Eerste reactie ook: oow je zet hem pas bij 40 weer aan? _O-

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Fisico schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:56:

[...]

dat is pittige tijden met Sally Spectra :+
Ben je ook Sally Spectra versteher?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

GerbenBK schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Ben je ook Sally Spectra versteher?
En Tony Little van Tell Sell niet te vergeten. Ik ben een echte middenjarennegentigfluisteraar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat snap ik dus niet. 4 uur koers kijken, 90 minuten voetbal, urenlang tennis etc. kijkt men wel, wat ook zeer slaapverwekkend kan zijn, maar 13 minuten schaatsen wordt vaak afgedaan als kijken naar groeiend gras :?

* BreadFan groot schaatsliefhebber ;)
Fisico schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:45:
Ik ben ook meer met schaatsen dan met wielrennen opgegroeid en kan nog herinneren hoe ik in de tijden van Leo Visser en Bart Veldkamp mee schreef met het klassement.
Met commentaar van Heinze Bakker O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
BreadFan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Dat snap ik dus niet. 4 uur koers kijken, 90 minuten voetbal, urenlang tennis etc. kijkt men wel, wat ook zeer slaapverwekkend kan zijn, maar 13 minuten schaatsen wordt vaak afgedaan als kijken naar groeiend gras :?

* BreadFan groot schaatsliefhebber ;)

[...]

Met commentaar van Heinze Bakker O+
Dat andere wat je noemt, kijk *ik* al helemaal niet.

Ik doe wel eens sporten, maar er naar kijken :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
offtopic:
Schaatsen kun je toch net zo goed via de radio volgen, of nog beter via teletekst? Je zit letterlijk naar een tikkende klok te kijken. Het spannendste is als iemand eens een keer een blokje raakt of coach je de verkeerde kant opstuurt, maar dat gebeurt eens in de... nou ja eens. Het is ook niet dat ze een keer in tegenovergestelde richting schaatsen ofzo.

Ben echt sportliefhebber pur sang, of het nou tennis, voetbal, wielrennen, veldrijden of motorsport is, maar schaatsen voelt inderdaad alsof je naar groeiend gras zit te kijken. Het is dat de dames (zonder muts) wel leuk zijn om naar te kijken, maar dat mag anno 2022 niet meer hardop gezegd worden volgens mij.

Het is een generatie dingetje geloof ik. Naar mijn idee kijken er alleen oude mensen naar en dat zijn over het algemeen trouwere TV kijkers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• La1974
pier87 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:43:

''ik ben het, Ludo''!!!
Dat was Rick (die motor wilde rijden) . Zit net een paar afleveringen terug te kijken. Geweldige tv _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:09:
offtopic:
Schaatsen kun je toch net zo goed via de radio volgen, of nog beter via teletekst? Je zit letterlijk naar een tikkende klok te kijken. Het spannendste is als iemand eens een keer een blokje raakt of coach je de verkeerde kant opstuurt, maar dat gebeurt eens in de... nou ja eens. Het is ook niet dat ze een keer in tegenovergestelde richting schaatsen ofzo.

Ben echt sportliefhebber pur sang, of het nou tennis, voetbal, wielrennen, veldrijden of motorsport is, maar schaatsen voelt inderdaad alsof je naar groeiend gras zit te kijken. Het is dat de dames (zonder muts) wel leuk zijn om naar te kijken, maar dat mag anno 2022 niet meer hardop gezegd worden volgens mij.

Het is een generatie dingetje geloof ik. Naar mijn idee kijken er alleen oude mensen naar en dat zijn over het algemeen trouwere TV kijkers.
Schaatsende dames...of het nu hardop gezegd mag worden of niet...dit is DE reden dat ik schaatsen kijk :+ Idem met hardlopen daar zitten ook wel een paar pareltjes tussen <3 overigens hebben we met de vriendengroep een app waar het alleen over sport mag gaan (geen wielrennen en niet met alle vrienden) en die heet heel toepasselijk de geile gluiperds op dit moment :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:09:
offtopic:

* BreadFan neemt@Ypuh niet meer serieus en gaat naar de Canyon website

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
@La1974 fuck... helemaal gelijk in... wat een mooie tv was dit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Wij wielerfanaten van het GOT forum hebben dan nog wel geen eigen podcast zoals koerswijven.

Maar we hebben wel een eigen ride!

Komt dat zien mensuh

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-05 10:03

McMiGHtY

- burp -

Komt dat beleven mensuh!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Stevie of niet...die Denia tapes is wel punten scoren. Vorige afleveeing Jakobsen en nu weer Mollena (nog niet geluisterd) is natuurlijk wel tof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Nutterd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:45:
Stevie of niet...die Denia tapes is wel punten scoren. Vorige afleveeing Jakobsen en nu weer Mollena (nog niet geluisterd) is natuurlijk wel tof.
Jaa, ik werd ook alweer getipt door de mensen uit Heukelum :+.

Dit is wat mij betreft ook de succesformule van LSRF; Laurens ten Dam die als ex-prof lekker relaxed/ontwapenend in gesprek gaat met renners. Dat ze een heel circus om die podcast heen gebouwd hebben met gravelkoersen, Spike van Wijnvoordeel.nl, late leveringen van een Spaanse kledingfabriek en Beter worden-reeks had van mij allemaal niet gehoeven.

Ben wel blij dat ze nu steady nieuwe content produceren. Als er een keer een weekje een minder interessante aflevering tussen zit, dan luister je die gewoon niet. Ik heb ook wel eens 3 maanden zitten wachten op een nieuwe aflevering en als er dan alleen wat gebrabbel uitkomt, dan haak je sneller af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Dit is wat mij betreft ook de succesformule van LSRF; Laurens ten Dam die als ex-prof lekker relaxed/ontwapenend in gesprek gaat met renners.
Ik loop een beetje achter met luisteren, maar ik kan echt genieten van die podcasts met Wout van Aert
Dat ze een heel circus om die podcast heen gebouwd hebben met gravelkoersen, Spike van Wijnvoordeel.nl, late leveringen van een Spaanse kledingfabriek en Beter worden-reeks had van mij allemaal niet gehoeven.
Als iets gratis is, ben jij het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Een mooi rondje wordt er ook nog beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:43:

Als iets gratis is, ben jij het product.
Ik heb met iemand op de app een running gag: Zeg hoe ga jij om met een powemeter, nou goed dat je het vraagt, net als jouw broer.... Ik kan om sommige reclames wel heel erg lachen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pier87
Ik loop wat achter, maar inmiddels een aardige inhaalslag gemaakt.

De Rode Lantaarn aflevering over het tijdperk Rabo is ook erg leuk, heb het boek afgelopen zomer al gelezen. Die Kolsloot, auteur van het boek past ook prima bij de heren van de rode lantaarn.

Daarna de Denia tapes met Fabio, wat een baas is dat zeg, 25 jaar en een stuk wijzer dan de meeste jongens van zijn leeftijd.

Was ook een groot fan van Bureau sport, erg vermakelijke podcast over allerlei sporten. Maar in december waren zij helaas voor het laatst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het gesprek met Kolsloot was wel een mooie aanvulling op het boek en dan met name over hoe het tot stand is gekomen. Het boek heb ik ook met veel interesse gelezen op vakantie en ik herkende ook wel dat gevoel over de opkomst en ondergang van de Raboploeg. Ze hadden geel ook naar Parijs moeten brengen, dan hadden ze later altijd nog kunnen zien hoe en wat, want hebben is hebben denk ik altijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pier87
Gisteren werd Frank Heinen nipt 2e in de slimste mens, ik kijk nu al uit naar de podcast opmerkingen van de Rode Lantaarn wanneer Frank te gast is ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• La1974
pier87 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:33:
Gisteren werd Frank Heinen nipt 2e in de slimste mens, ik kijk nu al uit naar de podcast opmerkingen van de Rode Lantaarn wanneer Frank te gast is ;)
Net als de grote Joop, eeuwige tweede. alsof het zo moest zijn :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Oke hier weer even wat leven in blazen.

Ik loop vanwege allerlei zaken wat achter met trainen en podcast luistersten tijdens het fietsen. Maar gisteren de grote seizoens voorspelling geluisterd tijdens een duurritje van de Rode Lantaarn.

Eerlijk gezegd vond ik dit een grote domper, de eerste keer dat ik dacht waar ben ik aan het luisteren? Hierna kwam de Denia Tapes met Bauke dit was een verademing.

Zijn die andere afleveringen van de Rode Lantaarn wel te pruimen zoals het voorheen altijd was, of missen we Willem nu al?

Of ben ik de enige die er zo in staat ;) dan kan natuurlijk ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:51
pier87 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:22:

Ik loop vanwege allerlei zaken wat achter met trainen en podcast luistersten tijdens het fietsen. Maar gisteren de grote seizoens voorspelling geluisterd tijdens een duurritje van de Rode Lantaarn.

Eerlijk gezegd vond ik dit een grote domper, de eerste keer dat ik dacht waar ben ik aan het luisteren? Hierna kwam de Denia Tapes met Bauke dit was een verademing.

Zijn die andere afleveringen van de Rode Lantaarn wel te pruimen zoals het voorheen altijd was, of missen we Willem nu al?

@Fisico kom er maar in...

Ik vind Willem ook een gemis. Nieuwkomer Benja ben ik nog geen fan van. Frank Heinen is sowieso een topper en Bram Tankink vind ik ook leuk, maar is in mijn hoofd meer een gast dan een host.

De dynamiek klopt wel maar er zijn wat ergenissen ofzo.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK

Beetje wennen maar nog steeds by far mijn favoriete wielerpodcast.

edit: Eens trouwens met die opmerking over de aflevering met Bauke. Die was heel leuk. Voor mij zijn de afleveringen met gasten ook de enige LSRF afleveringen die ik nog graag luister.

[ Voor 11% gewijzigd door GerbenBK op 14-03-2022 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Ben ik met je eens hoor @GerbenBK ook mijn favo. Maar toen ik vorig jaar hoorde dat Willem er mee ging stoppen toen dacht ik al even, aiii het zal toch niet...

De eerste aflevering was dermate matige, wat ik niet van ze gewend was. Uiteraard zat er wel eens eentje tussen maar in het algemeen was het prima vermakelijk.

LSRF mbt gasten is ook wel begrijpelijk, nu LtD niet meer in het peleton fietst moet hij maar ook wij het doen met oude anekdotes. Daarom vind ik de combinatie TD erbij ook altijd leuk, die had altijd wat een andere kijk op de zaken mbt de gespreksonderwerpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:25
pier87 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:00:
Ben ik met je eens hoor @GerbenBK ook mijn favo. Maar toen ik vorig jaar hoorde dat Willem er mee ging stoppen toen dacht ik al even, aiii het zal toch niet...

De eerste aflevering was dermate matige, wat ik niet van ze gewend was. Uiteraard zat er wel eens eentje tussen maar in het algemeen was het prima vermakelijk.

LSRF* mbt gasten is ook wel begrijpelijk, nu LtD** niet meer in het peleton fietst moet hij maar ook wij het doen met oude anekdotes. Daarom vind ik de combinatie TD*** erbij ook altijd leuk, die had altijd wat een andere kijk op de zaken mbt de gespreksonderwerpen.
* Live slow, ride fast
** Laurens ten Dam
*** Thomas Dekker
:P

(...)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerbenBK
Ja +1 voor Thomas Dekker inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-04 00:28
DRL wordt wel steeds beter. Jonne als host moet zelf ook nog even wennen. Maar stijgende lijnen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
Laatste afleveringen van Beter worden (training op hoogte) is een kinder bekgevecht. Allemachtig. Niks van geleerd.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Bij de rode lantaarn wordt Willem wel gemist, nu is mijn heilige drie eenheid ook Willem, Jonne en Frank dus ben wellicht bevooroordeeld. Willem stopte in ieder geval meer tijd in de show die Benja doet. Ook vind ik vier ipv drie toch een beetje teveel. Van iedereen zijn zegje laten doen wordt de diepgang niet beter in mijn beleving. De Tank is grappig, maar hoeft van mij ook niet zo nodig.

Ik blijft fan van in het wiel, die waren bij de spelen ook weer echt heel fijn. Ik vond het gesprek met Annemiek ook heerlijk om te horen en Thijs is sowieso wel in vorm want bij de grote plaat ging het ook al lekker.

LSRF vond ik geweldig met alle renners en als de spirituele leider van het Amstelveld er is, dan is het ook altijd mooi om naar te luisteren. Al die niet wielrenners sla ik over en de een op een gesprekken met Stevie en Lau ook. Beter worden, wordt ook steeds beter. Daar pik ik toch altijd weer iets uit op en een half uurtje is ook precies lang genoeg voor koken en eten op de maandagavond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:25
Smotske schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:05:
Laatste afleveringen van Beter worden (training op hoogte) is een kinder bekgevecht. Allemachtig. Niks van geleerd.
Inderdaad rete irritant, Laurens met z'n N=1 ervaring en niet wil begrijpen wat Jim wil zeggen

(...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Freelance schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:45:
[...]

Inderdaad rete irritant, Laurens met z'n N=1 ervaring en niet wil begrijpen wat Jim wil zeggen
Lau die inderdaad echt niet luistert en Jim die heel geduldig zijn punt maakt, Als je minder tijd hebt kan je beter op trainingskamp zeeniveau gaan want het scheelt je een vlucht en twee a drie dagen rustig trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Nieuwe toevoeging: Wuyts en Boonen. Van commentator Michel Wuyts en oud wielrennen Tom Boonen, en een Stijn dinges die het wat host. Er zijn nu 7 afleveringen. Valt wat te meten met In Het Wiel kwa koers analyse, maar dan met het bekende Vlaamse patriottistische smaakje, en iets minder humor.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Sinds tijden weer eens een podcast gehoord, van mn grote vrienden de Rode Lantaarn, het was de podcast van afgelopen maandag. Een terugblik op de AGR.

Stiekem had ik gehoopt op verbetering, 14 maart was ik nogal teleurgesteld in de seizoensopening van de Rode Lantaarn. Maar ook die van maandag kon me slecht bekoren, ik zag dat ik pas na ongeveer 20 minuten mn eerste glimlach had tijdens het luisteren.

Ik heb de overige podcasts van ze gemist, maar er mist toch een bepaalde chemie, tenminste dat is mijn indruk?

Of staan jullie er anders in?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
De Rode Lantaarn is/blijft mijn favoriete podcast, maar het voelt nu wel een beetje meer alsof ze aan het werk zijn (in de zin van alle podcast voorbereidingen/plichtmatig analyserend naar koersen kijken) in plaats van met je vrienden aan de bar hangen. Koersen worden minuut van minuut geanalyseerd, geen inkoppertje wordt onbenut gelaten en de grapjes zijn wat meer ingestudeerd. De leukste stukken zijn/blijven wanneer ze van het script af gaan en dat deden Tim en Willem een stuk meer, en ook Jonne merk je dat hij er niet zo 'vrij' meer in kan staan.

Het is niet slecht, maar de hele koers minutieus die ik zelf net ook gekeken heb nog een keer doorlopen heeft voor mij niet heel veel meerwaarde. Het gaat juist om alle hersenspinsels daar om heen die een échte glimlach bezorgen.

Denk dat het wel goed komt. Als dat standaard gebeuren een beetje gewend is, zie ik wel potentie dat ze ook hun eigen draai er aan geven. Vind die Maike bijvoorbeeld wel een grappige toevoeging die steeds weer met iets komt wat je niet verwacht en de boel een beetje ontregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Voor mijn gevoel stak Willem altijd heel veel tijd in de voorbereiding en freewheelde de rest er een beetje omheen. Nu is het een meer vast format waar in iedereen zijn plek van kijken moet benoemen en vervolgens wordt stap voor stap op zijn Stevie Thunderbolts de koers doorlopen. Het is nog geen natuurlijke chemie. Benja lijkt wel veel te weten maar mist wat timing. Mijn droomtrio was Willem, Jonne en Frank vorig jaar met hun twee uur durende podcasts. Ik vermaak mij best bij de podcast, maar de sprankeling mist.

Een wisseling kan ook best positief uitpakken de stap van Thomas Dekker naar Theo Bos vond ik bij in het wiel onverwacht goed en nu zonder Dikke Sprinter vind ik de podcast weer leuk op een andere manier. Slecht pakt het vervangen van Martijn Hendriks voor Maxim van Wielerflits bij de Kopgroep uit. Die podcast luister ik inmiddels niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
Het zijn nu eigenlijk 3 dezelfde types waar je bij de rode lantaarn naar zit te luisteren, tenminste wanneer Tim er niet bij is.

Jonne, Tim en Willem waren alle 3 wat verschillend en vulden elkaar goed aan, nu merk je dat Frank, Jonne en Benja constant grappig proberen te zijn. Dit is voor mij wat een overkill, al helemaal wanneer ze om elkaars grappen zitten te hinneken. maar goed misschien moet het trio ook wat de tijd krijgen.

De Rode Lantaarn blijft ook mijn favoriet, maar merk wel dat het mij minder boeit dan voorheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Mee eens.

Zit sinds de afgelopen week weer vaak in de auto (we hebben echt niets geleerd van de laatste 2 jaar) en een nieuwe podcast aflevering verslaat altijd nog het standaard radioformat van 10 minuten gelul, 10 minuten Top40 en 10 minuten reclame.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-04 21:45
pier87 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:42:
Jonne, Tim en Willem waren alle 3 wat verschillend en vulden elkaar goed aan, nu merk je dat Frank, Jonne en Benja constant grappig proberen te zijn. Dit is voor mij wat een overkill, al helemaal wanneer ze om elkaars grappen zitten te hinneken. maar goed misschien moet het trio ook wat de tijd krijgen.
Dit heb ik ook ja, het is een beetje teveel van het goede met de woordgrappen en het wollige taalgebruik. Het hardste moest ik laatst eigenlijk lachen om de imitatie van Dylan Teuns na de ronde door Jonne, erg flauw en een beetje gemeen maar die kwam onverwachts toch binnen.

Bij In Het Wiel vind ik Michiel Elijzen een positieve toevoeging. Slimme kerel met koersinzicht en ook wat humor, maar niet too much. Voor goede analyse van een koers blijft dit toch m'n favoriet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Amras schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:16:
[...]

Dit heb ik ook ja, het is een beetje teveel van het goede met de woordgrappen en het wollige taalgebruik. Het hardste moest ik laatst eigenlijk lachen om de imitatie van Dylan Teuns na de ronde door Jonne, erg flauw en een beetje gemeen maar die kwam onverwachts toch binnen.

Bij In Het Wiel vind ik Michiel Elijzen een positieve toevoeging. Slimme kerel met koersinzicht en ook wat humor, maar niet too much. Voor goede analyse van een koers blijft dit toch m'n favoriet.
Ja precies en toch mis ik de dikke sprinter!

In het wiel is overigens veruit mijn favoriete podcast op dit moment...LSRF met Thomas Dekker of andere interessante gasten op een tweede plek en de rode lantaarn luister ik alleen nog maar als ik echt tijd over heb...(bijna altijd dus :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Nutterd de wandelingen door de stad worden zo na corona weer minder dus het word voor mij echt kiezen. LSRF staat wel onderaan de lijst, tenzij Thomas weer eens langskomt. De spirituele leider en KOM-houder van het Amstelveld.

De dikke sprinter gaat hopelijk weer inbellen tijdens de Tour. Wel jammer dat hij niet meer even bij Bauke langsloopt of de Ineos mannen toevallig treft bij de bakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
Rode lantaarn is inderdaad wel echt achteruit gegaan. In vond Frank als gast heel leuk maar zonder Willem rust er veel te veel op zijn schouders. Geen idee of iemand een beeld heeft van het aantal tijdschriften en kranten waar Frank voor schrijft maar hoe daar qua tijd een podcast bij past begrijp ik niet. Zijn leven bestaat uit schrijven over wielrennen en voetballen kijken en dat geeft een plichtmatig gevoel wat doorsijpelt.

Benja heeft, ironisch gezien zijn beroep, te vaak moeite om soepel uit zijn woorden te komen. Verder een heel relaxte gast maar hij komt er absoluut niet bovenuit. Beter iemand voor podcasts met max 3 man. Ben benieuwd wat ze na het voorjaar gaan doen met de bezetting.

LSRF luister ik weinig want podcasttijd is beperkt. Thomas is de beste analist van Nederland, in podcasts en op TV.

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 23-04-2022 08:14 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:44
Ik merk vooral dat ik bij alle podcasts een beetje afhaak. In het begin vond ik het wel geinig voor RL en soms LSRF. Maar merk dat vooral LSRF, zoveel mogelijk wil doen om genoeg centen binnen te harken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Afgelopen week een momentje gevonden om te luisteren,

en ik wil absoluut niet als een zeur overkomen, maar ik begin echt af te haken bij de Rode Lantaarn, de Grande Giro voorbeschouwing is echt weer een zeer matige aflevering van de Rode Lantaarn. De complete chemie lijkt weg, het lijkt wel wat onvoorbereid geklets te zijn, zonder een vast patroon, voorbereiding oid.

Waar ik de Rode Lantaarn altijd kon waarderen om het gezellige gepraat en woordgrapjes begin ik nu echt af te haken. Ik denk dat de Rode Lantaarn een soort gespreksleider moet hebben, iemand die de leiding neemt zoals Stevie van LSRF, ik mis de structuur.

Daarentegen vond ik LSRF de Giro voorbeschouwing erg leuk met TD, dat het iet wat commercieel is kan ik prima mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 09:51
pier87 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:54:

en ik wil absoluut niet als een zeur overkomen, maar ik begin echt af te haken bij de Rode Lantaarn, de Grande Giro voorbeschouwing is echt weer een zeer matige aflevering van de Rode Lantaarn. De complete chemie lijkt weg, het lijkt wel wat onvoorbereid geklets te zijn, zonder een vast patroon, voorbereiding oid.

Waar ik de Rode Lantaarn altijd kon waarderen om het gezellige gepraat en woordgrapjes begin ik nu echt af te haken. Ik denk dat de Rode Lantaarn een soort gespreksleider moet hebben, iemand die de leiding neemt zoals Stevie van LSRF, ik mis de structuur.

Daarentegen vond ik LSRF de Giro voorbeschouwing erg leuk met TD, dat het iet wat commercieel is kan ik prima mee leven.
Ik kan me wel vinden in je mening. Tim is vaak wel gespreksleider bij DRL maar die is er de laatste weken niet (iets met de overname door Podomo natuurlijk) en Jonne kan dat toch niet of minder goed.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:14
ik ben er ook op beginnen letten en inderdaad de moppenwaterval is niet te stoppen. Op momenten hoor je ze al lachen/anticiperen op de clou.

Voorheen was het misschien evenveel van die mopjes, maar zonder de lachband eronder, dat vind/vond ik toch wel fijner.

Ander ergenispuntje in meer podcasts (afgezien van de alcoholreclame), het normaal waarmee over gokken gepraat wordt, alsof het een alledaags iets is. Lijkt me toch ook wel een zorgwekkende evolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Tarkin schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:35:
ik ben er ook op beginnen letten en inderdaad de moppenwaterval is niet te stoppen. Op momenten hoor je ze al lachen/anticiperen op de clou.

Voorheen was het misschien evenveel van die mopjes, maar zonder de lachband eronder, dat vind/vond ik toch wel fijner.

Ander ergenispuntje in meer podcasts (afgezien van de alcoholreclame), het normaal waarmee over gokken gepraat wordt, alsof het een alledaags iets is. Lijkt me toch ook wel een zorgwekkende evolutie
Reclame is reclame, wat is het probleem dat het over alcohol of over gokken gaat? Beide zijn gewoon legaal in Nederland...overigens irriteer ik me er ook aan maar dat doe ik ook aan de nieuwe "fietsverzekeringreclame" bij de In het Wiel podcast of de "fiets van de show" bij de rode lantaarn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Nutterd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:43:
[...]

Reclame is reclame, wat is het probleem dat het over alcohol of over gokken gaat? Beide zijn gewoon legaal in Nederland...overigens irriteer ik me er ook aan maar dat doe ik ook aan de nieuwe "fietsverzekeringreclame" bij de In het Wiel podcast of de "fiets van de show" bij de rode lantaarn.
Beetje zelfde discussie als met de reclame op roken 20 jaar geleden. De sport ging ook volledig onder gaan...

Het feit dat het aantal gevallen die zich op de anti gok lijst zetten geëxploreerd is sinds corona zegt voor mij genoeg (oh, ik erger me trouwens ook aan de lotto reclame in België die de laatste jaren erop gericht is om zoveel mogelijk volk eraan te laten deelnemen. Veel erger da´ vroeger die radiospots ).

Laat ons dat probleem ontmijnen vooraleer het uit de hand loopt zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Tsja @Tarkin heb je misschien wel een punt, alleen denk ik dat deze podcasts wel een specifieke doelgroep hebben en at zijn vaak volwassenen.

Het valt mij ook op dat het regelmatig even genoemd wordt, eurotje inzetten hier en daar. Maar ach het wordt niet verheerlijkt en je wordt er ook niet echt tot aangezet. Laat ik het zo zeggen, het is me opgevallen maar het stoort mij niet.

Laten we dat ook zo houden, want voor je het weet wordt de WOKE community weer wakker en gaat ook aan deze boom rammelen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

pier87 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:15:
Tsja @Tarkin heb je misschien wel een punt, alleen denk ik dat deze podcasts wel een specifieke doelgroep hebben en at zijn vaak volwassenen.

Het valt mij ook op dat het regelmatig even genoemd wordt, eurotje inzetten hier en daar. Maar ach het wordt niet verheerlijkt en je wordt er ook niet echt tot aangezet. Laat ik het zo zeggen, het is me opgevallen maar het stoort mij niet.

Laten we dat ook zo houden, want voor je het weet wordt de WOKE community weer wakker en gaat ook aan deze boom rammelen ;)
ik heb net mijn vrouw en dochter te koop gezet om vandaag 500 euro op Mareczko te zetten! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

pier87 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:54:

Willem stopte echt veel tijd in De Rode Lantaarn, dat wordt wel steeds meer duidelijk. Het is nu een beetje feitenvrij babbelen. Dat doen echte bankzitters in de kroeg natuurlijk ook, maar ze zaken wel door de ondergrens heen. Het beginnen de lachzakken van Edwin Evers te worden zo onderhand en dat is toch jammer.

LSRF zou baat hebben bij helderheid over wat reclame is en wat niet. Echte promo's worden ingestart en dan doet Stevie zijn reclamestem, denk aan hun hoekje bij die webshop. Over Lotto wordt gewoon onderling gesproken en over wijnen ging het de laatste keer bijna 20 minuten. En dat dan dwars door het gesprek over de reis naar Amerika heen. Dan vind ik het wel ingewikkeld worden. Vervolgens zegt Stevie nog iets van we zijn al 30 minuten overweg en hebben het pas over etappe 1, tja daar is hij toch echt zelf debet aan. Ik ben ook wel benieuwd hoelang Thomas dit vol gaat houden wat ik hoor de irritatie in zijn stem.

Gelukkig is In het wiel er elke dag nu, dat is echt een feestje. Hopelijk belt de Dikke Sprinter snel weer eens in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
In het wiel begint inderdaad zo wat de betere te worden.

Daarnaast luister ik ook graag radio stelvio, maar dat heeft ook een sterk (oost)-vlaams kantje, wel rustige babbels en goede insights

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pier87
Willem is weer terug in de RODE LANTAARN! afgelopen de eerste gehoord en het was weer als vanouds, geen ellenlange woordgrapjes etc maar een prima podcast zoals we ze kennen. De gehele TDF zal Willem aanwezig zijn, mooi nieuws wat mij betreft.

Daarnaast begreep ik dat LSRF elke dag een podcast op gaat nemen tijdens de TDF.

En uiteraard de kopgroep

[ Voor 6% gewijzigd door pier87 op 25-06-2022 11:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
pier87 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:27:
Willem is weer terug in de RODE LANTAARN!
Dit lijkt me wel Sporza push-bericht waardig!

Heb de laatste 2 afleveringen nog klaar staan en zie nu je eerdere post over het gebrek aan Willem. Ik kon Willem en Tim altijd maar moeilijk uit elkaar houden, maar nu Willem weg is, mis je zijn analytische blik die vaak net één stapje dieper ging juist wel.

Kan er nog steeds prima naar luisteren, maar je heb nu idd wel 3 gasten die lollig proberen te zijn en met 3 afleveringen in de week is dat soms toch net iets teveel gevraagd. De frequentie is nu misschien ook wel te hoog, voorheen waren er soms maanden geen afleveringen en dan spaarde dat ook een beetje op. Maike vind ik wel een leuke toevoeging. Fijne stem, fietst zelf ook, en leest zich ten minste ook goed in. Is wat spaarzamer met haar grappen, maar die zijn dan wel altijd geslaagd.

Nu ik het een beetje zo opsom is het wel heel lollig geworden allemaal. Ik luister nu steeds vaker ook naar In het wiel of Wielerflits als ik gewoon een analyse horen wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

pier87 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:27:
Willem is weer terug in de RODE LANTAARN! afgelopen de eerste gehoord en het was weer als vanouds, geen ellenlange woordgrapjes etc maar een prima podcast zoals we ze kennen. De gehele TDF zal Willem aanwezig zijn, mooi nieuws wat mij betreft.

Daarnaast begreep ik dat LSRF elke dag een podcast op gaat nemen tijdens de TDF.

En uiteraard de kopgroep
En tweewielers elke dag 15 minuten, want Martijn hoeft niet elke dag naar de kopgroep. Dan is in het wiel er ook nog. Het wordt druk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
Bij de rode lantaarn moet je de tour voorbeschouwing eens vlak na de podcast ervoor beluisteren. Wat. Een. Verademing!

In plaats van de flauwe grappendiaree met heel weinig infodichtheid terug een podcast op niveau met info die je alleen kan hebbe´ door aandachtig met je vak bezig te zijn. Ik hoop dat het zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Tarkin schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 07:23:
Bij de rode lantaarn moet je de tour voorbeschouwing eens vlak na de podcast ervoor beluisteren. Wat. Een. Verademing!

In plaats van de flauwe grappendiaree met heel weinig infodichtheid terug een podcast op niveau met info die je alleen kan hebbe´ door aandachtig met je vak bezig te zijn. Ik hoop dat het zo blijft!
Je kunt ze altijd mailen, als meer mensen dit aangeven, doen ze er wellicht iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
Exocet schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 07:32:
[...]

Je kunt ze altijd mailen, als meer mensen dit aangeven, doen ze er wellicht iets aan.
Gezien sommige grapjes in de laatste podcast neem ik aan dat dat al veelvuldig gebeurt is. Maar goed idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Klopt @Tarkin en @Exocet ik heb ze een mail gestuurd enkele weken geleden al, met daarin ook het puntje van kritiek dat de rode draad mist in de gesprekken en dat het een aaneenschakeling van lachen is.

De daaropvolgende podcast meende ik een kleine hint op mijn mailtje te horen maar goed kan ook van andere mensen zijn die mailen.

In iedergeval zal ik ze nu weer een mail sturen met mijn complimenten over de laatste podcast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:51
Oh, het ligt dus niet aan mij :D. Had van het weekend 2 afleveringen geluisterd tijdens het fietsen en was er wel klaar mee, alleen maar 'lollig', dan zijn er genoeg andere podcasten die leuker zijn...
(heb podcasten eigenlijk pas net ontdekt :D en vlieg zo door allerlei afleveringen heen. Ik vind zelf wel de LSRF leuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
Als ze op dit elan verder gaan wordt hij weer volwaardig, daarnaast luister ik veel In het wiel (die zijn echt aan het groeien qua verslaggeving imho) en Radio stelvio (heeft regelmatig gasten van LTS/ Topsport vlaanderen als cocomentator met inside info, en een rustige stem om naar te luisteren).

LSRF is iets teveel de advertentietoeer aan het opgaan soms maar over het algemeen best wel aangenaam om te luisteren idd, hangt vooral af welk topic er aan bod komt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Oh en Radio 1 is deze weken ook weer geweldig, radio Tour de France!

[ Voor 19% gewijzigd door pier87 op 08-07-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
LSRF is wel leuk, vooral door de ervaring van LtD en TD. Thunderbolt is echter moeizaam irritant. Die probeert duidelijk op te boksen tegen de bekendheid en uitstraling van LtD en TD.

Hij doet zo verschrikkelijk popiejopie, een beetje zoals de kleuters vroeger op de basisschool deden als ze nog een grote broer op school hadden. Het lijkt allemaal heel wat, maar zodra die weg is blijft er niks van over.

Nu in die filmpjes van Villa Tour ook, loopt opeens net als TD in een badjas te paraderen.

Verder hebben ze leuke insights over de dagetappes, maar door al het gelul tussendoor en het tempo waarin deze veel te lange afleveringen worden uitgebracht is het niet bij te houden en ben ik afgehaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Gisteravond TD gezien in Figi in Zeist en daar werd hij geïnterviewd door Eric Corton, dat leverde een mooi gesprek op en liet ook de waarde van een gespreksleider zien. Stevie en Hossel waren er ook maar gelukkig niet op het podium.

Er zijn nu echt wat teveel podcast voor mij, dus ik hou het bij de voor- en nabeschouwing van Thijs en Hidde en het kwartiertje Tweewielers. De kopgroep heeft teveel verhalen van Mart die ik al ken en ook die gast van wielerflits trek ik heel slecht. LSRF en Rode Lantaarn zijn te lang en te laat om nog actueel te zijn. Dat is wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Ja zo is er voor ieder wat wils ;) ik kan Stevie wel waarderen, hij is tenslotte wel diegene die Laurens een platform heeft gegeven en waardoor het zo succesvol is geworden. Mag hij best van mee profiteren vind ik ;) Het hele sfeertje klopt wel, die die Franse chansons er tussen gemonteerd etc.

Ik merk ook wel dat hij zo nu en dan wat popiejopie is, maar kan er prima mee leven.

Veel gehoorde reacties hier zijn in het wiel, zelf trek ik die Hidde van Warmerdam niet zo goed. Is mij allemaal wat te droog. Thijs heeft dan weer mooie inzichten wat ik kan waarderen.

De podcast de kopgroep is ook erg leuk, behalve De Mart dat betweterige, zijn 3 hoeden die hij dagelijks afneemt met daarbij een diepe buiging etc etc etc en dan weer Mart terug in de tijd wat steevast teruggaat naar de jaren 30 of 50 en daarbij de vraag stelt jullie kennen vast ..... ken je hem niet dan moet je nu de podkeeeest verlaten... man man man volgens mij zit die Mart zo vol van zichzelf...

Ik krijg vaak het idee dat de overige gasten van de kopgroep zich regelmatig inhouden mbt De Mart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik vond @havana 's laatste podcast wel weer erg lekker. Ook mooi dat de stereotiepen die genoemd werden overal rondlopen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-05 08:11
Ha, thanks. Leuk om te horen. Was ook een hele leuke om op te nemen vond ik!

Over 2 weken hebben we een fietsende huisarts (die ook cyclotopper is) en dat wordt ook een topper. Hij is al opgenomen ;) Gaan we het over doping hebben? You bet !

Als het op profwielrennen gaat vind ik trouwens In het Wiel het beste. Ik trek Hidde prima, en Thijs is gewoon heel kundig. Rode Lantaarn vind ik toch een beetje pseudo-experts.... Toch vind die podcast ook best te pruimen hoor.

Bolt kan ik niet meer hebben met zijn popi-jopi "hey dude" gedoe.

[ Voor 48% gewijzigd door havana op 19-09-2022 18:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Rode Lantaarn live in Utrecht was ook gaaf. Ik luister ze echt minder trouw in de wisselende samenstelling. In het wiel zit wel in mijn standaard pakket van podcasts, tijdens de vuelta bleef ik op zondag en woensdag maar refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
havana schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:55:
Ha, thanks. Leuk om te horen. Was ook een hele leuke om op te nemen vond ik!

Over 2 weken hebben we een fietsende huisarts (die ook cyclotopper is) en dat wordt ook een topper. Hij is al opgenomen ;) Gaan we het over doping hebben? You bet !

Als het op profwielrennen gaat vind ik trouwens In het Wiel het beste. Ik trek Hidde prima, en Thijs is gewoon heel kundig. Rode Lantaarn vind ik toch een beetje pseudo-experts.... Toch vind die podcast ook best te pruimen hoor.

Bolt kan ik niet meer hebben met zijn popi-jopi "hey dude" gedoe.
Ik vind de podcast nu met 2 presentatoren echt nog beter dan met 3 man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De film van de podcast tweewielers is trouwens ook echt een aanrader. Dat het op groot scherm was met intro van Martijn en Herman hielp ook wel een beetje, maar toch wel mooi om de mannen te zien fietsen met alle verhalen erbij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
"Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21": [~ElGreco] bij Cycloworld

Leuk, een forumlid in de cycloworld podcast!

[ Voor 47% gewijzigd door mhr-zip op 17-02-2023 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ouwe pluggert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
gezien het terug actueel is in het seizoen :+
Tarkin schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Ja ik denk dat het één (de verkoop) het ander (het vertrek ) serieus in de hand heeft gewerkt :)

Nu ja, ik moet wel zeggen dat m'n podcasts de laatste jaren ook wel meer geshift zijn. Voorheen was het de rode lantaarn en LSRF en nu geniet ik meer van In het wiel, kop over kop en de wielerpodcasts van het nieuwsblad.

Oh ja, Wielerclub wattage is ook wel een leuke nieuwe, een beetje in de stijl van de vroegere vlaamse radioprogramma's op zaterdagochtend, is dus wel een beetje nostalgie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
In het wiel (was eigenlijk al AD) heeft met een journalist van het AD en in samenwerking met Wout Poels en Dylan van Baarle nu "in koers" . Afgelopen week was 1e editie.
Die is te vinden via de In het wiel, maar vermoedelijk later ook op te abonneren (via google podcasts bij mij dan).

Best wel leuk eigenlijk.
Pagina: 1 2 3 Laatste