@DetailingBySmotske
bij mij staat In het wiel ver bovenaan de lijst van wielerpodcasts inhoudelijk goed, grappig en wel lang maar niet TE lang maar ik luister ook:
-de rode lantaarn (niet perse voor het wielrennen maar gewoon de flauwe humor)
-LSRF
-De grote plaat
-tweewielers
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Hier ook de eerste aflevering van geluisterd, vond hem ok...ben benieuwd wat ze er van maken maar di moet wel goed komen want ben sowieso wel "fan" van van Baarle!Megupe schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:48:
In het wiel (was eigenlijk al AD) heeft met een journalist van het AD en in samenwerking met Wout Poels en Dylan van Baarle nu "in koers" . Afgelopen week was 1e editie.
Die is te vinden via de In het wiel, maar vermoedelijk later ook op te abonneren (via google podcasts bij mij dan).
Best wel leuk eigenlijk.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Na het vertrek van Willem waren er een aantal zeer zwakke afleveringen bij, wat een aaneenschakeling was van flauwe grappen en dom lachen.
Ik heb hierover ook contact opgenomen met ze, afgelopen weken heb ik weer een aantal rode lantaarns gehoord en moet zeggen dat ik er weer met plezier naar heb geluisterd.
De niet zo subtiele product placement zoals met het BBB zadeltasje van €124 en het inzetten op Toto roept wel spontane kotsneigingen op, maar horen bij het succes. Als ik ooit nog eens met de auto in de sloot beland en niets meer post, dan is het doordat ik deze tijdens het rijden aan het skippen was en zo controle over het stuur verloor. Levensgevaarlijk zijn die hinderlijke onderbrekingen.
[ Voor 16% gewijzigd door Strider op 06-04-2023 15:08 ]
BlaBlaBla
Maar eerlijk gezegd, @Strider wat ik hierboven ook al enkele keren heb beschreven, het was een vast trio die goed voorbereid een analyse deden met hierbij vaak een knipoog en wat flauw kantinepraat. Vorig jaar is een van het trio gestopt en hierdoor is de chemie verandert, lijkt het soms onvoorbereid en krijgt het flauwe kantinepraat soms de overhand.
Al met al kan ik de podcast wel waarderen..
Overigens heb ik ook weer een peletonbox wijn besteld via de LSRF podcast. Aanrader kan ik jullie vertellen...
Schatte jou meer in als een man voor de Kopgroep...;)pier87 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:51:
Overigens heb ik ook weer een peletonbox wijn besteld via de LSRF podcast. Aanrader kan ik jullie vertellen...
[ Voor 16% gewijzigd door GerbenBK op 10-05-2023 09:13 ]
Heb nu 2 of 3 afleveringen geluisterd en weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het bevestigd wel een beetje het beeld van dat het niet de twee meest sprankelende persoonlijkheden zijn, net als dat je ook niet snel aan de lippen hangt van een Bauke Mollema of Wout van Aert.
Ze geven wel hun perspectief vanuit de koers, maar dat is niet veel meer dan kop naar beneden, hard rijden en opletten dat je niet valt, en dat 'De grote 6' wel héél hard gaan.
die Bolgheri is wel echt een pareltjeGerbenBK schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:13:
[...]
Schatte jou meer in als een man voor de Kopgroep...;)
Is 30 maart al voorbij gekomen in dit topicYpuh schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:15:
Dylan van Baarle en Wout Poels hebben nu ook samen een podcast 'In Koers' in samenwerking met het AD.
Heb nu 2 of 3 afleveringen geluisterd en weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het bevestigd wel een beetje het beeld van dat het niet de twee meest sprankelende persoonlijkheden zijn, net als dat je ook niet snel aan de lippen hangt van een Bauke Mollema of Wout van Aert.
Ze geven wel hun perspectief vanuit de koers, maar dat is niet veel meer dan kop naar beneden, hard rijden en opletten dat je niet valt, en dat 'De grote 6' wel héél hard gaan.
Maar ben het grotendeels met je eens, al vind ik het ergens ook wel weer vermakelijk Ze leggen een deel van hun persoonlijke leven op tafel, dat is wel leuk om te horen (al zitten daar ook geen grote verassingen in). Wout kan af en toe wel grappig uit de hoek komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Megupe op 10-05-2023 15:56 ]
Wout en Dylan zijn wel twee renners met een bulk ervaring en bij verschillende topploegen.
Niet heel specifiek alleen maar over wielrennen, maar voornamelijk over onderzoek, training, etc., afwisselend in een fiets- of hardloopcontext. Wetenschappelijke invalshoek is hier vrij prominent, zonder heel droog te worden.
De moeite waard als je ook graag naar bijv. Beter Worden of de Trainerroad podcast luistert.
Hoe ervaren jullie de Rode Lantaarn inmiddels? Ben wel benieuwd heb enkele maanden geleden voor het laatst geluisterd. Maar ben wel even benieuwd naar de reacties hier...
Het is nog steeds mijn favoriete podcast, al luister ik ze minder snel dan vroeger doordat ze er nu een stuk meer maken. Ook door de bredere samenstelling van presentatoren verschillen ze nogal. Dus soms voor mij heel leuk, soms minder.pier87 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:15:
Luisteraars,
Hoe ervaren jullie de Rode Lantaarn inmiddels? Ben wel benieuwd heb enkele maanden geleden voor het laatst geluisterd. Maar ben wel even benieuwd naar de reacties hier...
In de Tour komt Willem er weer bij, dus dan kun je weer gewoon gaan luisteren
Rode Lantaarn is ook nog steeds mijn favoriet op wielrengebied. Zoals eerder hier gezegd moet je er als nieuwe luisteraar even inkomen om alle inside jokes en bijnamen te snappen, maar ik volg ze al wel een paar jaar, dus da's geen probleem. Afleveringen met gasten / vrienden van de show vind ik over het algemeen het leukst.pier87 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:15:
Luisteraars,
Verder luister ik alleen nog Live Slow, Ride Fast structureel, met name voor de avonturen van Laurens en Thomas, iets minder voor de koersbeschouwingen (en de wijnreclames...).
Desondanks is het een van de weinige podcasts die ik nog trouw luister. Ze zijn wel een stuk beter geworden nu ze een beetje op elkaar ingespeeld zijn. Maike is een leuke toevoeging. Grappig, maar tevens ook de meest serieuze van het stel.
Wat wel leuk is dat ze een vrij strak schema hebben, ook bij koersen als de Dauphine. 3 of 4 afleveringen daarover is misschien wat veel, maar luisteren wel lekker weg en hoef je niet alles te kijken. Voor de serieuzere wieleranalyses luister ik dan wel Kop over Kop (Eurosport), In het wiel (Thijs Zonneveld) of Wielerflits (al moet je wel tegen die 2 kunnen wat me niet altijd lukt).
LSRF luister ik ook nog maar weet ik eigenlijk niet waarom. Zeker omdat de productiewaarde daarvan echt minimaal is. Podcast met mensen aan de andere kant van de wereld lukt echt niet.
Misschien moet ik een keer In Het Wiel gaan luisteren maar die overdaad aan De Rode Lantaarn zorgt er wel voor dat ik geen zin heb in nog meer podcasts over wielrennen
LSRF is me een beetje kwijtgeraakt omdat ze m.i. proberen alles te doen. Als Lau zich ergens op Unbound voorbereid gaan ze het over de Giro hebben, maar dat raakt dan kant nog wal en / of blijft heel oppervlakkig. De kracht in het begin zat hem voor mij dat Laurens in het profpeleton zat en Stefan een inkijkje kreeg (en wij met hem). Nu is het teveel een vriendenclubje geworden die content maken voor werk. Kan soms leuk zijn, maar mij pakt het minder.Dr. Horrible schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:31:
Ik luister misschien geen serieuze wieleranalyses maar ten opzichte van LSRF vind ik de Rode Lantaarn flink de diepte in gaan. Ik krijg veel mee van verschillende renners, wie in welke race wel of niet goed is en wat er van te verwachten is.
LSRF luister ik ook nog maar weet ik eigenlijk niet waarom. Zeker omdat de productiewaarde daarvan echt minimaal is. Podcast met mensen aan de andere kant van de wereld lukt echt niet.
Misschien moet ik een keer In Het Wiel gaan luisteren maar die overdaad aan De Rode Lantaarn zorgt er wel voor dat ik geen zin heb in nog meer podcasts over wielrennen
Die rol heeft nu De Rode Lantaarn een beetje overgenomen met hun 'Halve Nederlanders' serie (alle niet-Nederlanders die wel de taal spreken) en vrienden van de show. Op zich past dat beter bij De Rode Lantaarn, maar het was juist LtD die zo goed is om ze lekker aan de praat te krijgen zonder dat het een lang interview wordt.
Woensdag gaan ze een podcast opnemen met Daan Hoole bij de Rode LantaarnYpuh schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:56:
LSRF deed één ding heel goed en dat was bij profs op bezoek gaan en lekker low-key met ze babbelen over wielrennen en alles daaromheen. De 'Denia Tapes' serie vond ik bijvoorbeeld heerlijk.
Die rol heeft nu De Rode Lantaarn een beetje overgenomen met hun 'Halve Nederlanders' serie (alle niet-Nederlanders die wel de taal spreken) en vrienden van de show. Op zich past dat beter bij De Rode Lantaarn, maar het was juist LtD die zo goed is om ze lekker aan de praat te krijgen zonder dat het een lang interview wordt.
Je bedoelt Daan 'you-can-make-me-Hoole-again'.Exocet schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:00:
[...]
Woensdag gaan ze een podcast opnemen met Daan Hoole bij de Rode Lantaarn
Trouwens Frank Heinen wat mij betreft ook wel een heerlijk toevoeging aan de line-up
Ik vind LSRF relaxed om te horen. In het wiel of kop over kop vind ik ook prima. Deze luister ik vaak als ik mn rondje op de fiets maak.
Gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Luister verder alleen In het wiel voor de korte updates.
Daarnaast is LSRF vooral leuk vanwege de (gravel)avonturen, qua koersinzicht is het minder geworden. Ook luister ik nog naar De Grote Plaat, met de juiste gast een leuke podcast. Vind soms de nog wat ouderwetse kijk op wielrennen van John den Braber wel wat vervelend.
Gen vaste kopgroep luisteraar, maar in de tour is Peter Heerschop erbij, dus ik ga wel luisteren.BreadFan schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:57:
Nog vaste Kopgroep luisteraars tijdens een grote ronde?
Geen idee of het een betrouwbare bron is maar Rode Lantaarn staat hier op #25 (als eerste wieler podcast).pier87 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:46:
haha @MaSw85 ik kan die Johannes juist weer niet aanhoren, dat slome irritante gepraat van hem. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de luistercijfers van de podcasts. Welke is het meest populair etc.
Tot de samenwerking met Wielerflits en het moment dat ze alle rondes gingen doen wel. Ik was wel fan van het oude driemanschap met Martijn vanuit zijn hotel. Inmiddels zit de sleet wel op de verhalen van Mart en die discussies tussen het Wielerflitsmannetje en Mart zijn ook vervelend doordat het een generatieding is.BreadFan schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:57:
Nog vaste Kopgroep luisteraars tijdens een grote ronde?
Also, Willem is weer terug voor de Tour bij DRL. De voorbeschouwing was weer top!
@DetailingBySmotske
Ze hadden toch een nieuw lid toe gevoegd. Wie is dat?Smotske schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:35:
Kopgroep luister ik ook wel graag, maar blijf mij ergeren aan Maxime. Beste kerel hoor, maar de intonatie en manier van zinsopbouw krijg ik de kriebels van.
Also, Willem is weer terug voor de Tour bij DRL. De voorbeschouwing was weer top!
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Je kunt eigenlijk wel alvast een Bingo kaart maken voor de kopgroep podcast over opmerkingen van DeMart.
Voor de bingo-kaart, ik hoor van jullie graag aanvullingen:
Opmerkingen van Mart die tijdens de tour sowieso voorbij komen
- Daarvoor neem ik mijn 3 dubbele hoed pet etc af.
- Hij gaat terug naar een jaartal net na de oorlog en vraagt zijn mede-podcasters heeft iemand van jullie ooit gehoord van...... en voordat ze antwoord kunnen geven zegt ie.... nee he dat dacht ik al...
- DeMart doet weer een Limburgs accent na en daarin een anekdote
Nou graag aanvullingen
- "maar daar heb ik geen verstand van" (over wielrennen)pier87 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:53:
- Hij gaat terug naar een jaartal net na de oorlog en vraagt zijn mede-podcasters heeft iemand van jullie ooit gehoord van...... en voordat ze antwoord kunnen geven zegt ie.... nee he dat dacht ik al...
Nou graag aanvullingen
- "mijn mentor/leermeester Jean Nelissen"
- Anekdote over z'n vader en olympische spelen in A'dam ofzo
- DeMart in een taxi
@DetailingBySmotske
In DRL Amaike? Of Peterheerschop bij de Kopgroep?mhr-zip schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:01:
[...]
Ze hadden toch een nieuw lid toe gevoegd. Wie is dat?
@DetailingBySmotske
Mart blijft er niet meer voor thuis.pier87 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:53:
De kopgroep vind ik heerlijk tijdens de Tour, ik kan wielerflits erg waarderen in de kopgroep ik herken de wrijving ook wel tussen Demart en wielerflits. Maar eerlijk gezegd wordt ik zelf wel eens wat moe van Demart.
Je kunt eigenlijk wel alvast een Bingo kaart maken voor de kopgroep podcast over opmerkingen van DeMart.
Nou graag aanvullingen
Mart heeft het laatste half uur gezien.
Mart heeft een boek gelezen ondertussen.
Mart moppert over de voorspeling en noemt dat een rare naam.
zoiets
En desondanks moet het Wielerflitsmannetje wel van mijn DeMart afblijven.
Zaterdag gaat de Tour de France van start in het Spaanse Bilbao. Welke renners moeten we in de gaten houden? En wordt de koers niet te gevaarlijk gemaakt? We vragen het oud-wielrenster @RoxaneKnetemann en Benja Bruijning en Jonne Seriese van de Rode Lantaarn-podcast. #Op1 #MAX pic.twitter.com/FssAarJn7T
— Op1 (@op1npo) 28 juni 2023
Net geluisterd en het eerste uur gaat alleen al over de eerste 5 etappes. Heerlijk zoals deze mannen het uitleggen. Als je ze zo hoort praten kun je niet anders dan zin krijgen in deze Tour waar eigenlijk alles al voorbij komt in de eerste dagen.Exocet schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:26:
In het wiel heeft ook de voorbeschouwing op de Tour online staan. 1:51 lang
Straks nog even tweede uur luisteren.
Zeker! Wel leuk ook hoe men heel verschillende opinies kan hebben over bepaalde etappes op papier, waarvan Thijs zegt dat de sprinters het heel moeilijk gaan krijgen en bijvoorbeeld Bram Tankink zegt, "100% sprint".Ypuh schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:02:
[...]
Net geluisterd en het eerste uur gaat alleen al over de eerste 5 etappes. Heerlijk zoals deze mannen het uitleggen. Als je ze zo hoort praten kun je niet anders dan zin krijgen in deze Tour waar eigenlijk alles al voorbij komt in de eerste dagen.
Straks nog even tweede uur luisteren.
Maar kreeg ook echt zin in de Tour van het luisteren, doen ze goed!
[ Voor 5% gewijzigd door GerbenBK op 28-06-2023 21:43 ]
Ik denk...
[ Voor 17% gewijzigd door pier87 op 06-07-2023 13:39 ]
Leuk. Maar dan wel in spoiler tagspier87 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:27:
Zijn hier ook volgers van de avondetappe? Zo ja, is het ook leuk om het antwoord van de rebus hier te plaatsen na elke aflevering
Eens. Ellen en Jip zijn allebei een toevoeging. Kennis van zaken en leuk om naar te luisteren.Ypuh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:12:
Meer mensen die afgelopen week naar 'In het Wiel' geluisterd hebben? De voorbeschouwingen voor de Tour de France Femmes avec Zwift met Ellen van Dijk. Wat een heerlijke toevoeging is zij ook, en leuk om zo (net als met Jip van den Bos bij Eurosport) een inkijkje te krijgen in het vrouwenpeloton.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Gedurende de rest van het seizoen ;-)wibblemoo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:29:
Gemist waar? hij zit toch in de laatste podcast?
Volgens mij ging die achter een pay wall wat ik ervan begreep..of hij wel al uit is weet ik niet!BreadFan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:33:
Die opvolger van Beter Worden, die is alleen als je betaalt te luisteren of niet? Niet zoals voorheen op Spotify te vinden? Of is ie nog niet uitgebracht?
Ik twijfel nog. Beter worden podcast heb ik wel met plezier naar geluisterd en informatief.
[ Voor 38% gewijzigd door DialOut op 11-10-2023 21:52 ]
Volgens mij voor als je lid bent van JOIN en het kan ook via petjeaf.BreadFan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:33:
Die opvolger van Beter Worden, die is alleen als je betaalt te luisteren of niet? Niet zoals voorheen op Spotify te vinden? Of is ie nog niet uitgebracht?
Denk dat er toch redelijk wat mensen hier JOIN hebben, dat zou dus genoeg moeten zijn.
:strip_exif()/f/image/spRTLljpmvCsf5WmDt5jBnGe.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar zover ik kan zien, zijn er dus nog geen nieuwe afleveringen.
[ Voor 34% gewijzigd door mhr-zip op 11-10-2023 22:11 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
De podcast van de rode lantaarn gehoord met Sep Vanmarcke, dan komt hun kwaliteit in podcasten weer boven. Enorm amusant.
Veel beter dan in het seizoen het uurtje flauwe humordiarree dat ze de laatste jaren doen.
Eens! (hoewel ik de humor ook wel kan waarderen in de reguliere podcasts). De laatste aflevering met Nathan van Hooydonck is ook goed.Tarkin schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:12:
Als het goed is mag het ook wel eens gezegd worden.
De podcast van de rode lantaarn gehoord met Sep Vanmarcke, dan komt hun kwaliteit in podcasten weer boven. Enorm amusant.
Veel beter dan in het seizoen het uurtje flauwe humordiarree dat ze de laatste jaren doen.
Eens, vond die van Nathan van Hooydonck nog beter dan die met Vanmarcke...en de titel is natuurlijk goud: Nathan van Hooydonk heeft een heel groot hart!wibblemoo schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:14:
[...]
Eens! (hoewel ik de humor ook wel kan waarderen in de reguliere podcasts). De laatste aflevering met Nathan van Hooydonck is ook goed.
Hoewel hij er op hintte in de podcast, post hij zijn ritten toch nog niet op Strava sinds 1 januari.
Zijn ze de 5 euro per maand waard?
BlaBlaBla
Ik vond de laatste "Beter worden" podcast zelf wat tegenvallen.Strider schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:16:
Volgt iemand de nieuwe Klak Af Live Slow Ride Fast podcasts?
Zijn ze de 5 euro per maand waard?
Boodschap ging niet veel dieper dan "frequentie is belangrijker dan volume en intensiteit". Verder werd weliswaar wetenschappelijk onderzoek aangehaald ter ondersteuning, maar niet echt stilgestaan bij het waarom.
Podcast kun je trouwens ook beluisteren als je Join hebt (en Join is heel goed vind ik zelf).
Die hele betaalde Beter worden podcast valt dus tegen?bartd1983 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:43:
[...]
Ik vond de laatste "Beter worden" podcast zelf wat tegenvallen.
Boodschap ging niet veel dieper dan "frequentie is belangrijker dan volume en intensiteit". Verder werd weliswaar wetenschappelijk onderzoek aangehaald ter ondersteuning, maar niet echt stilgestaan bij het waarom.
Podcast kun je trouwens ook beluisteren als je Join hebt (en Join is heel goed vind ik zelf).
BlaBlaBla
- Fietsvakantie podcast
- Bikeradar
- The fit file with DC Rainmaker and Desfit
- Faszination Rennrad
- Antritt
- Besenwagen
- Sitzfleisch
- The real science of sport
- Die Wunderbare FahrradWelt
- Enjoy Your Bike
- The time crunched cyclist
Copy-paste uit 'Het grote wielrenervaringen topic' als credit voor de poster:
De "slimmer presteren podcast" dus.DialOut schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:27:
[..]
Laats heeft Slimmer Presteren podcast een aflevering over bikefit gedaan, "171. Slimmer fietsen met een bikefit: zinvol of onzin?" https://slimmer-presteren...-bikefit-zinvol-of-onzin/
Die man is toch niet te nassen? Man man man het lijkt elk jaar wel erger te worden, de manier waarop hij praat dat alleen hij gelijk heeft. Als zijn mede podcast makers zeggen, wij vinden het links, zegt DeMart, nee ik vind het rechts en andersom...
Verder Inhoudelijk vaak erg leuk, elke dag en leuke analyses, maar DeMart....

Luister wel dagelijks naar in het Wiel. Alleen begin ik me steeds iets meer te ergeren aan Hidde. Ik krijg daarvan steeds meer de indruk dat hij Thijs wilt pleasen...
Hidde kan ik normaal wel hebben maar bij de voorbeschouwing van de etappe van vandaag was hij bloed irritant...LSRF met Sammeke Boterhammeke vind ik dan wel weer lachenMegupe schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:59:
ik luister die niet vanwege Mart S.
Luister wel dagelijks naar in het Wiel. Alleen begin ik me steeds iets meer te ergeren aan Hidde. Ik krijg daarvan steeds meer de indruk dat hij Thijs wilt pleasen...
Elke ochtend even tweewielers voor de gebbetjes is vermakelijk. De Rode Lantaarn luister ik alleen als Frank er zit. Ik vind zijn intro's altijd geniaal en wil ook weten hoe de rijbewijssaga afloopt. Al was het maar omdat zijn lessen bij mij door de straat gaan.
Van In het wiel ben ik echt een liefhebber en vandaag had Hidde denk ik wel een punt. Nog 8,5 km en dan kunnen wij zelf oordelen. Ik mis wel de dikke sprinter uit China.
Hij had zeker een punt maar dat overdreven gedoe trek ik toch echt nietFisico schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:30:
Op De Mart sinds behoorlijke de sleet. Hij vindt de spelletjes niet leuk, heeft niets met nieuwere media vormen en omdat ik hem al heel lang volg ken ik de meeste verhalen ook al wel. Ik vond het een leuke podcast met Martijn en Jeroen erbij maar toen zij ook andere rondes gingen doen ben ik afgehaakt.
Elke ochtend even tweewielers voor de gebbetjes is vermakelijk. De Rode Lantaarn luister ik alleen als Frank er zit. Ik vind zijn intro's altijd geniaal en wil ook weten hoe de rijbewijssaga afloopt. Al was het maar omdat zijn lessen bij mij door de straat gaan.
Van In het wiel ben ik echt een liefhebber en vandaag had Hidde denk ik wel een punt. Nog 8,5 km en dan kunnen wij zelf oordelen. Ik mis wel de dikke sprinter uit China]
Bartali maakte onderdeel uit van een katholiek verzetsnetwerk. Door vervalste persoonsbewijzen in het frame van zijn fiets te smokkelen, redde hij het leven van 800 Joden.
Zelf repte Bartali er bij leven met geen woord over. Toch twijfelde niemand aan dit heldenepos. Zeker niet in Italië. Totdat een historicus in het bewijsmateriaal dook en alles ineens onzeker werd. In Il Caso Bartali gaan Jarl van der Ploeg (Volkskrant), Thomas Sijtsma (Trouw/Het Parool) en podcastmaker Benjamin de Bruijn op zoek naar het echte verhaal van Bartali. Kan het echt allemaal verzonnen zijn? En waarom werd dit verhaal dan zo groot?
Il Caso Bartali (De Zaak Bartali) is een podcast van De Muur, gemaakt met steun van het Fonds Bijzondere Journalistieke Projecten. De mixage is van Darius Timmer.
https://open.spotify.com/...si=-FFngVA7RriFyqdnIIE-lw
Ik vind LSRF de laatste paar aflveringen een beetje tegenvallen, vind Sam net iets te populair doen.Nutterd schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:51:
[...]
Hidde kan ik normaal wel hebben maar bij de voorbeschouwing van de etappe van vandaag was hij bloed irritant...LSRF met Sammeke Boterhammeke vind ik dan wel weer lachen
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Wat abrupt ook ineens. Hele vreemde move. Ben heel benieuwd waar dit vandaan komt, vooral het abrupte. INderdaad gek dat er geen openheid is gegeven, daar schermde Thijs altijd mee.Fisico schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:40:
En toen waren er ineens twee. In het Wiel gaat door met andere sprekers en Thijs en Hidde zitten ineens In de Waaier. Ik ben benieuwd waar deze move vandaan komt want mij overviel het nogal. In de eerste podcast zeggen zij er niets over, dat is wel jammer want meestal prediken zij toch juist openheid.
Makes sense. Thijs zat al regelmatig bij de Rode Lantaarn...;)wibblemoo schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:41:
Volgens mij zit de podcast nu bij Dag & Nacht, waar ook De Rode Lantaarn zit.
Thijs was nog met Bruyneel in discussie over een interview op X en ineens zitten ze elders. Ik kan me er van alles bij voorstellen met kansen en euro's maar van de ene op de andere dag en als soort van bijzin in een podcast is toch echt vreemd. Ergens zal de geruchtenmolen vast gaan lopen en dan horen wij wel iets.Megupe schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:11:
[...]
Wat abrupt ook ineens. Hele vreemde move. Ben heel benieuwd waar dit vandaan komt, vooral het abrupte. INderdaad gek dat er geen openheid is gegeven, daar schermde Thijs altijd mee.
Voorlopig maar in de waaier luisteren.
Zo die gespeelde "waar was je woensdag" op dezelfde manier als Hidde vroeger sprak tegen Thijs.
Weer gaan het een kans geven, maar ook al geabonneerd op in de waaier
Afgelopen 2 afleveringen van ''De Kopgroep''' geluisterd, de 1e over de RVV was zonder DeMart en de 2e aflevering over Roubaix was met DeMart. Ik kan er niet naar luisteren wanneer DeMart erin zit, dat zelfvoldane. Die eerste aflevering van de RVV was dan ook prima. Het lijkt ook net of Mart maar wat laten uitpraten en hem niet tegen durven te spreken...