Het is wat je zelf belangrijk en leuk vindt, en wat voor koffie je graag zet en hoeveel handmatige controle daar voor nodig is. En hoeveel je aan elektronica wilt overlaten natuurlijk, of liever alles zelf doet. 51 of 58 mm zou ik me niet druk om maken, denk dat 51 in zo'n klein apparaatje eigenlijk een pre is, want iets vergevingsgezinder.ronnie88 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:20:
Ik betwijfel of iemand hier er al ervaring mee heeft, maar ik ben benieuwd of jullie de Ikape K2 pro een geschikte espressomachine lijkt. Ik had eigenlijk mijn ogen op de Picopresso maar dit apparaat lijkt los van dat ie wat groter en zwaarder is wel een hoop mooie futures te hebben zoals pre infusion, 58mm basket (veel professionele alternatieven), flow snelheid, water tot 96 graden te verwarmen. De reviews die ik kan vinden zijn goed, al vraag ik me wel af of het niet veel influencers zijn die er gewoon voor betaald krijgen.
Het enige dat de Ikape kan en de Picopresso niet, is zelf water opwarmen (best handig natuurlijk). Verder kun je met de Picopresso juist helemaal handmatig bepalen hoe hard en lang je preinfused (40 seconden, waarom niet), en met welke druk je het water erdoor pompt.
Met de Ikape en DAK light roasts krijg je vermoedelijk enkel zure bommen (althans, lijkt max een paar seconden preinfusie?). Maar als je meer van enkel de klassieke espresso en automatisering bent, zal de Ikape wel prima zijn, en dan lijkt het ook wat makkelijker/minder werk.
[ Voor 6% gewijzigd door boozzz op 28-10-2025 19:44 ]
:strip_exif()/f/image/gdD4b1VWAh4EvSHIR0VkkLtR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GyMF2pHBNysLtEYl5mq3CHTB.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/D6M05Wi3KweoBibOfFr1XwZK.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zCVtCtEjwj62dSkj6792af3W.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OiyKwOaCq4DEp3PF2Ko0rAg4.jpg?f=user_large)
/f/image/pwymoF5SLzX5JqdNaoZxRLNF.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zKYqWOSBSly4NUjqBk3E6Vp6.jpg?f=fotoalbum_large)