Na het zetten van een x aantal koffie zijn een aantal zaken aan vervanging toe zoals slangen. Vervang je deze niet, dan werkt de boel nog wel maar kan je smaakverschillen krijgen. Ook moeten er een aantal zaken good doorgespoeld en gereinigd worden. Veel mensen zijn in de loop der jaren gewend geraakt aan de koffie met smaakverschil, omdat het langzaam erin kruipt. Ze zijn dan ook vaak weer verrast als oorspronkelijke smaak weer hersteld is.HoppyF schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:16:
[...]
Zou goed kunnen.
Dan zal ik de E8 dus open moeten maken.
Nu ben ik wel een techneut geweest dus ben niet angstig maar met een Jura E8 heb ik geen ervaring.
Mijn E8 is overigens bijna 5 jaar oud dus het zou niet vreemd zijn als er een keer wat vervangen moet worden. Ik dacht al aan de pomp omdat ik wat gerammel hoorde maar dat kan ook komen dat de pomp moeite heeft het water door de koffie en/of slangen heen te persen.
Het reinigingsprogramma zal niet alles kunnen verhelpen.
Soms moet je reinigsprogramma meerdere keren achter elkaar draaien omdat er bijvoorbeeld achterstallig onderhoud is geweest of zeefje wat meer aangekoekt is door intensief gebruik.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dAv5FbNI2ZShwUbfxFNGnFMt.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/2iRAYcmn6VBziF42KsKZt8qj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L7yPnDlBUjEgKgJRUBh7vogI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GDoKoGdHGDTBWtnJ5CmxMotg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JQmBmoZCwq1fGk4GqtPedGgh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FNf2Y9OXmhb37fap3X2M0eZB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NLwPjVgmkgaQJunvv769IrOG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cedfMQaV4QYqhHnouLjfpfse.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k9qKDog51Rp6FmyTObQl39Eb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z7MF0csJO3GbCrGMCUmKnK4x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hv9JaIPcJGq6FRpDXcu3m61I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d52D6ZF61HGPXOXR5Qc6wXjO.jpg?f=fotoalbum_large)