Toon posts:

Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 174 175 176 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even een Jura Wifi Connect vraag. Ik heb een E8 met sinds kort de wifi module. Als ik de JOE app open, dan blijft die melden dat ik niet met mijn netwerk ben verbonden. Ik kan verder niets, elke knop die ik daar zie, brengt me naar de wifi instellingen van mijn iPhone.

Needless to say dat mijn iPhone uiteraard wel is verbonden met mijn netwerk.... ik kom dus ook niet in het scherm waarop je de QR code kunt scannen, zoals in al die YouTube video's. Iemand enig idee?

Alle knoppen in dit scherm brengen mij naar de instellingen-schermen van mijn iPhone dus:

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:55
bermuda1980 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:03:
[...]

Bevalt de niche nietgeen dan van maalstand verschuiven constant? Dacht dat de niche ook een degelijke do-it-all maler was.
Persoonlijk vind ik de Niche erg slecht voor filter. Veel fines, weinig aciditeit en clarity.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 02:45

Hoholi

The only one

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:58:
Even een Jura Wifi Connect vraag. Ik heb een E8 met sinds kort de wifi module. Als ik de JOE app open, dan blijft die melden dat ik niet met mijn netwerk ben verbonden. Ik kan verder niets, elke knop die ik daar zie, brengt me naar de wifi instellingen van mijn iPhone.

Needless to say dat mijn iPhone uiteraard wel is verbonden met mijn netwerk.... ik kom dus ook niet in het scherm waarop je de QR code kunt scannen, zoals in al die YouTube video's. Iemand enig idee?

Alle knoppen in dit scherm brengen mij naar de instellingen-schermen van mijn iPhone dus:
[Afbeelding]
Misschien werkt het enkel met een 2.4 Ghz verbinding ipv 5 ?

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-05 17:55

ParaWM

Pro Prutser

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:58:

[Afbeelding]
Het is een beetje een vage ratjetoe die Jura verbinding, ook lang zitten klooien. De machine verbind inderdaad alleen met 2.4Ghz, dat sowieso. Daarnaast ondersteund de Wifi Connect alleen wifi kanalen 1-11. Kanalen 12/13/14 worden niet ondersteund. Als je niet weet welke kanaal je zit, moet je even in de router of mesh instellingen kijken (of een wifi scanner app downloaden uit de store). Vaak heb je daar geen controle over, ik moest mijn Deco Mesh ding een paar keer resetten tot hij zelf een kanaal uit 1 - 11 koos.

Als je machine eenmaal met WiFi verbonden is, dan heb je voor de app ook nog een connectie met de telefoon nodig. Ik had wekenlang het probleem dat de machine wel wifi verbinding had (kon ik zien in de machine instellingen), maar geen verbinding met mijn telefoon. Op een dag lukte dat ineens wel, en sindsdien (paar weken) gaat dat weer goed.

https://nl.jura.com/nl/Pages/Content/wifi-connect/faq

Sinterklaas wil bier !

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Thanks, ik kan niet zien of mijn telefoon op 2,4 of 5 ghz zit, dat is hetzelfde SSID namelijk. Maar, het is inmiddels wel gelukt met de iPad, waarna ik ook in een zucht mijn iPhone kon verbinden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-05 23:58
Hier ook voor de 078s gegaan. Wel 2x het bedrag van mijn cc gesnoept lijkt het, ik ben nog aan het wachten op reactie van Kickstarter. Geen idee hoe dat allemaal werkt met cc, ik gebruik het echt nooit. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 22:28
JoepD schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:37:
Hier ook voor de 078s gegaan. Wel 2x het bedrag van mijn cc gesnoept lijkt het, ik ben nog aan het wachten op reactie van Kickstarter. Geen idee hoe dat allemaal werkt met cc, ik gebruik het echt nooit. :+
Soms wordt er een reservering gedaan en vervolgens het bedrag afgeschreven zonder dat de reservering opgeheven wordt. Bron: ikzelf toen ik gedurende mijn 6 maanden lange reis zonder geld kwam te zitten en ik er met een erg duur mobiel telefoongesprek vanuit Azië met mijn bank in NL achter kwam dat dat Apple dit bij mij had gedaan na een aanschaf van een macbook.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-05 23:58
cryptapix schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:13:
[...]

Soms wordt er een reservering gedaan en vervolgens het bedrag afgeschreven zonder dat de reservering opgeheven wordt. Bron: ikzelf toen ik gedurende mijn 6 maanden lange reis zonder geld kwam te zitten en ik er met een erg duur mobiel telefoongesprek vanuit Azië met mijn bank in NL achter kwam dat dat Apple dit bij mij had gedaan na een aanschaf van een macbook.
Dit lijkt inderdaad het geval te zijn. Wel vreemd, het bedrag werd de 15e afgeschreven. Daarna krijg ik de 16e een reservering en die is ook afgeschreven. Staat wel nog op gereserveerd. Werd dit bij jou automatisch gecorrigeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
JoepD schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:32:
[...]

Dit lijkt inderdaad het geval te zijn. Wel vreemd, het bedrag werd de 15e afgeschreven. Daarna krijg ik de 16e een reservering en die is ook afgeschreven. Staat wel nog op gereserveerd. Werd dit bij jou automatisch gecorrigeerd?
Ja, maar dat duurde bij mij wel een paar weken. Ik meen me te herinneren dat je bank kan zien tot wanneer de reservering staat. Aangezien ik kredietruimte nodig had, heeft mijn bank destijds mijn limiet tijdelijk verhoogd.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:01
Bij mij is het eenmalig afgeschreven. Staat ook niets meer gereserveerd.

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 20:05
Heb nu enige tijd een volautomaat en bestel bij verschillende branders mijn bonen om er achter te komen wat ik lekker vindt.
Wat mij wel opvalt zijn de prijzen. Bonen uit Ethiopie zit soms vers gebrand een verschil van €10 in per kilo.
Dat is wel erg veel. Geen idee wat het prijsverschil zo groot maakt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:56
Layumi schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:06:
Heb nu enige tijd een volautomaat en bestel bij verschillende branders mijn bonen om er achter te komen wat ik lekker vindt.
Wat mij wel opvalt zijn de prijzen. Bonen uit Ethiopie zit soms vers gebrand een verschil van €10 in per kilo.
Zelfde land betekent niet zelfde prijs. Ook in Ethiopië kan je bonen van verschillende kwaliteit kopen. Daar zit al snel een prijsverschil in. Als je bijvoorbeeld bij specialty roasters als Manhattan kijkt, zie je daar ook veel verschil tussen bonen uit het zelfde land. Volgens mij daar geen Ethiopië, maar het idee is het zelfde met andere landen. Een prijsverschil van 10 euro per kilo valt dan zelfs nog mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
Layumi schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:06:
Dat is toch met alle producten zo? In Frankrijk maken ze wijn van rode druiven. Toch kost de ene fles 4 euro en de andere 400. In Duitsland maken ze auto’s. Toch kost de ene 15k en de andere 150k.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:38
Ik heb een vraag. Ja dit voor 175 euro een goede molen?
https://www.kitchenaid.nl...tisan-5kcg8433-onyx-zwart

De reviews die ik zie zijn vaak heel ‘Amerikaans’ en voelt als een reclame.

[Voor 21% gewijzigd door mrstylo op 21-05-2023 20:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinkerer84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:03
mrstylo schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:01:

Voor welk doel?
Gezien het gebrek aan specificaties verwacht ik er niet al te veel van. Conische maalschijven doet mij vermoeden dat er een 38mm setje in zit gelijk aan bijvoorbeeld de iberital challenge. Dan staat of valt het een beetje met de bouwkwaliteit.

Je kan er waarschijnlijk espresso mee maken, maar het houdt niet over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 20:33
Vraagje, heeft iemand ervaring met de la marzocco linea Micra en zijn er alternatieven die iets goedkoper zijn maar wel met dezelfde of betere specificaties?

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mark_
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 10:29
ocn schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:33:
[...]

In Europa is deze alleen te koop als La Spaziale S1 Mini Vivaldi II.

Geen ervaring mee verder. Let op dat hij alleen 53mm portafilters ondersteunt, dat is geen gangbare maat. Is kleiner dan de Sage 54mm en veel kleiner dan de reguliere E61 58mm. Dus je zal allemaal maatwerk accesoires bij elkaar moeten verzamelen waar je niks meer aan hebt als je overstapt naar een ander merk.
Ik heb toevallig een La Spaziale S1 Mini Vivaldi II staan, leuk apparaat.

Net op MP gezet.
Welkom om uit te proberen. :)

Leuke bijkomstigheid: naast dat ie een goede espresso levert, is ook de achterkant mooi om te zien.

[Voor 84% gewijzigd door Mark_ op 22-05-2023 08:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:11
VirgoMossel schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:43:
Vraagje, heeft iemand ervaring met de la marzocco linea Micra en zijn er alternatieven die iets goedkoper zijn maar wel met dezelfde of betere specificaties?
Zijn er een paar die de Micra hebben waaronder ik. Alternatieven genoeg volgens mij maar is ook erg afhankelijk van wat je zoekt.
Ik wilde een apparaat wat er goed uit ziet (persoonlijk eb vrouwlief wilde niet zo'n chroom explosie), snel opwarmt (5 min ipv 30), constant is, op water aan en afvoer kan (komt er aan) en verder hoefde ik niet veel toeters en bellen.
Het is een top apparaat. In no time warm (even vanuit bed via de app zet ik hem aan) en voor mij zijn geld waard geweest. Het is een degelijk ding zonder poespas, als je dat en bovenstaande zoekt....

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10
mrstylo schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:01:

Ik zou je budget iets oprekken en voor bijv een Eureka Manuale gaan van €250. Indien je alleen filter zet heb je ook nog de filtro voor €180.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wixxy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:39
VirgoMossel schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:43:
Specificaties bij een espressoapparaat zeggen niet zoveel als bij een PC, want er zijn een hele hoop bijzaken die een hoop invloed hebben waar men vaak niet naar kijkt. Je hoort mensen bijv. vaak kritiek hebben op het ontbreken van flowcontrol op de Micra 'want hij kost XXXX euro', maar dan weglaten dat hij bijv. een geintegreerde zetgroep heeft en niet 6 graden water temperatuur verliest als het water van de boiler naar de zetgroep gaat. Het is een ander apparaat dan het gemiddelde E61 apparaat. Die zijn onderling wat makkelijker te vergelijken.

Dus ja, waar ben je naar opzoek? Welke zaken zijn belangrijk voor je?

Intel Core i5 12600K | Noctua NH-D15S Chromax | MSI MAG X690 Tomahawk | 32 GB Crucial Ballistix DDR4-3200CL16 | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | Samsung 970 EVO Plus 500GB + 1TB | Delta GPS-850HBA A22 | Be Quiet Silent Base 801

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:38
Tinkerer84 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:16:
[...]

Voor welk doel?
Gezien het gebrek aan specificaties verwacht ik er niet al te veel van. Conische maalschijven doet mij vermoeden dat er een 38mm setje in zit gelijk aan bijvoorbeeld de iberital challenge. Dan staat of valt het een beetje met de bouwkwaliteit.

Je kan er waarschijnlijk espresso mee maken, maar het houdt niet over.
Vooral espresso eigenlijk.

Je hebt zo veel opties. Niet te overzien soms haha
Hercul3s schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:28:
[...]

Ik zou je budget iets oprekken en voor bijv een Eureka Manuale gaan van €250. Indien je alleen filter zet heb je ook nog de filtro voor €180.
Goeie. Op zich nette prijs. Zijn grotere broertje is op marktplaats ook voor die prijs (nadeel: zonder garantie dus). Is dat het waard?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 20:33
RoelsRules schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:15:
[...]

Zijn er een paar die de Micra hebben waaronder ik. Alternatieven genoeg volgens mij maar is ook erg afhankelijk van wat je zoekt.
Ik wilde een apparaat wat er goed uit ziet (persoonlijk eb vrouwlief wilde niet zo'n chroom explosie), snel opwarmt (5 min ipv 30), constant is, op water aan en afvoer kan (komt er aan) en verder hoefde ik niet veel toeters en bellen.
Het is een top apparaat. In no time warm (even vanuit bed via de app zet ik hem aan) en voor mij zijn geld waard geweest. Het is een degelijk ding zonder poespas, als je dat en bovenstaande zoekt....
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt en enig idee hebt waar je hem wil servicen?
Wixxy schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:08:
[...]
Dus ja, waar ben je naar opzoek? Welke zaken zijn belangrijk voor je?
Vooral snel opwarmen, dubbele boiler zodat ik tegelijk koffie kan zetten en melk opschuimen, liefst PID regeling.

Verder denk ik aan de mahlkonig x54 als grinder. Heeft iemand ervaring met deze grinder of is er een betere grinder van ongeveer 400 euro?

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:19
Zo, hier nu de overstap naar een espresso machine. Kwam van Nespresso (vrouwlief vind dat het lekkerst, vooral de lichte koffie) en probeer haar nu te overtuigen van andere koffie. Dus we hebben de Sage Barista Express aangeschaft en heb 2 koffies bij Brandzaak besteld. Moet zeggen, met wat Youtube video's kom je al een heel eind, maar nu nog fine tunen. Ik ben tot nu toe blij met de overstap, smaakt lekker!

Oh dit hele idee is ook weer te danken aan wat rondneuzen op Youtube (kwam James Hoffmann tegen :z ).
Ging helemaal mee in zijn enthousiasme.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hercul3s
mrstylo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:59:
[...]

Vooral espresso eigenlijk.

Je hebt zo veel opties. Niet te overzien soms haha

[...]

Goeie. Op zich nette prijs. Zijn grotere broertje is op marktplaats ook voor die prijs (nadeel: zonder garantie dus). Is dat het waard?
Ik ken ze niet goed maar volgens mij redelijk betrouwbaar, misschien dat iemand anders daar meer over weet. Een marktplaatsje zou ik wel aandurven iig. Voor espresso een goede keuze, het meest frustrerende is een maler die niet lekker werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
Ik zoek een kleine bonenmaler die ik kwijt kan in mijn aeropress. Wie heeft tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07

Ravhin

no <root>...

Ik ken de dimensies niet - zelf zou ik gaan voor een van deze. Doe al jaren in de vakantie een mokapot met een Hario en ben best tevreden met het resultaat. Zou in hindsight (ben niet zo'n weggooier) toch liever wat meer munten hebben neergelegd voor net dat beetje meer.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wixxy
VirgoMossel schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:01:
[...]

Mag ik vragen waar je hem besteld hebt en enig idee hebt waar je hem wil servicen?
Ik heb hem bij LM in Italie besteld, maar je hebt in Nederland Espresso Service West en Alleborgh als importeur. Daarnaast wat winkels die het verkopen zoals Op de Weiss.
Vooral snel opwarmen, dubbele boiler zodat ik tegelijk koffie kan zetten en melk opschuimen, liefst PID regeling.

Verder denk ik aan de mahlkonig x54 als grinder. Heeft iemand ervaring met deze grinder of is er een betere grinder van ongeveer 400 euro?
Dan sluit de Micra wel aan, je zou evt ook kunnen kijken naar de Rancilio Silvia Pro X als je wat goedkoper wil gaan, maar dat is wel een andere prijsklasse met andere afwerking. Ik vind de Micra een fantastisch apparaat en zou hem zeker aanraden als je het geld er voorover hebt.

Intel Core i5 12600K | Noctua NH-D15S Chromax | MSI MAG X690 Tomahawk | 32 GB Crucial Ballistix DDR4-3200CL16 | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | Samsung 970 EVO Plus 500GB + 1TB | Delta GPS-850HBA A22 | Be Quiet Silent Base 801

Acties:
  • 0Henk 'm!

• monsees
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:14
rockerpoet schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:35:
Ik zoek een kleine bonenmaler die ik kwijt kan in mijn aeropress. Wie heeft tips?
Volgens mij past de aergrind (van knock) in een aeropress.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 09:11
Ravhin schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:11:
Ik ken de dimensies niet - zelf zou ik gaan voor een van deze. Doe al jaren in de vakantie een mokapot met een Hario en ben best tevreden met het resultaat. Zou in hindsight (ben niet zo'n weggooier) toch liever wat meer munten hebben neergelegd voor net dat beetje meer.
Volgens mij zie ik de portex mini staan. Die past iig in de aeropress, wel strak erin, dus de onderkant moet je er altijd apart uit vissen als je de molen uit je Aeropress haalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Als je kan zou ik dan voor de Aergrind gaan (mits verkrijgbaar). De Porlex stond er bij als winnaar van de goedkope series maar deze werd volledig uit het water geblazen door de wat duurdere handmalers. Bang-for-buck kwam de AerGrind er goed uit.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +2Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Timemore nano of slim, of de 1zpresso q2 zijn ook nog opties.
Heb zelf de timemore slim (past er qua diameter in, maar is wel langer).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoelsRules
VirgoMossel schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:01:
[...]

[...]

Bij alleborgh (importeur), die kunnen ook servicen indien gewenst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:09
https://www.reddit.com/r/...e_uk_vat_amount_in_their/
Niche heeft het opgegeven om de engelse VAT lekker zelf op te harken bij verkoop buiten de UK, een behoorlijke daling in de prijs voor niet UK bewoners, al is de extra BTW alhier en de importheffing niet misselijk. Ik moet eens diep nadenken over de Niche Duo..
Alhoewel, 774,12 euro voor de duo met beide burr sets (incl 25 pond verzenden)
BTW (21%) 162,57
Import heffing (2,2%) 17,03

Kom je totaal toch op 953,(+ een beetje)
Heb je wel een 83mm maler, met twee burrsets, een espresso en een filter.

Hmm 8)

[Voor 25% gewijzigd door RoosW op 23-05-2023 11:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Oeh!! Dat is wel een mooie kans voor een flat-burr naast mijn trouwe Zero.
Nu kijken hoe ik de WAF kan tweaken; ik heb net een resinprinter gekocht O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoosW
Ravhin schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:36:
Oeh!! Dat is wel een mooie kans voor een flat-burr naast mijn trouwe Zero.
Nu kijken hoe ik de WAF kan tweaken; ik heb net een resinprinter gekocht O-)
De enkele burr set versie is goedkoper als wat ik uitrekende, scheelt meer als 100,- euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazzzdafke
RoosW schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:29:
Niche heeft het opgegeven om de engelse VAT lekker zelf op te harken bij verkoop buiten de UK, een behoorlijke daling in de prijs voor niet UK bewoners, al is de extra BTW alhier en de importheffing niet misselijk. Ik moet eens diep nadenken over de Niche Duo..
BTW (21%) 162,57

Hmm 8)
Maar de espresso is niet beter/slechter dan de 078s, welke betere workflow heeft en goedkoper is..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hercul3s
kazzzdafke schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:17:
[...]
Maar de espresso is niet beter/slechter dan de 078s, welke betere workflow heeft en goedkoper is..
Bron? Ik heb nog geen directe vergelijking gezien en de workflow van de Niche was altijd wel een sterk punt.

Hij is dus rond de €800 voor alleen espresso burrs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazzzdafke

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
RoosW schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:29:
BTW (21%) 162,57

Hmm 8)
Schijnbaar niet de hele btw, alsnog 10% buitenlandheffing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hercul3s
Ik zie wat je bedoeld, maar dat gaat over de Niche Zero, niet de Duo. Heb de 078s overigens gebacked maar heb een Niche Zero, dus ook wel geïnteresseerd in de Duo, vooral met deze prijs verlaging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:21
Heb zelf ook de 078s gebacked en ben dus zeer benieuwd maar simpelweg zeggen dat die beter is dan de Niche vind ik toch wat kort door de bocht.
Lance geeft namelijk wel aan dat de Niche heel makkelijk is om in te stellen en dat deze een ander smaakprofiel geeft (meer klassiek/chocolade). Als dat laatste je voorkeur heeft kan dit dus prima beter zijn dan de 078s. Daarnaast gaat het zoals hier al aangegeven om de Duo en niet de Zero.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazzzdafke
Pieroman schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:02:
[...]

Heb zelf ook de 078s gebacked en ben dus zeer benieuwd maar simpelweg zeggen dat die beter is dan de Niche vind ik toch wat kort door de bocht.
Lance geeft namelijk wel aan dat de Niche heel makkelijk is om in te stellen en dat deze een ander smaakprofiel geeft (meer klassiek/chocolade). Als dat laatste je voorkeur heeft kan dit dus prima beter zijn dan de 078s. Daarnaast gaat het zoals hier al aangegeven om de Duo en niet de Zero.
Dat heb ik ook niet gezegd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
De Duo is een heel ander beest als de Zero, en de Niche heeft een onovertroffen work-flow, althans als je single dosed, enkel de Etzinger met zijn weegschaal gebeuren en andere GBW oplossingen hebben een vergelijkbare work flow, althans wel weer anders.
Ik wil overigens mijn Zero niet kwijt, hij geeft de heerlijkste koffie met prachtige zoete noten!

[Voor 16% gewijzigd door RoosW op 23-05-2023 15:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

kazzzdafke schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:24:
[...]

Dat heb ik ook niet gezegd?
>:) Nee, klopt. Je impliceert wel iets :P
Maakt niet uit hoor; we zullen altijd een "MijN GRindEr iS BEteR WanT rEdEneN" discussie houden. Het zit in veel dingetjes bij elkaar, waar de uiteindelijke smaak er een van is. Voor sommigen heel belangrijk, voor anderen is de workflow / esthetiek belangrijker. Ieder zijn ding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazzzdafke
Oh nee, ik zeg niet dat "mijne" beter is.. ik heb zelfs nog geen :D
Wat ik wel zeg, en misschien had ik dit erbij moeten zeggen, is dat ik lees en zie uit de verschillende reviews van onze YT'ers dat de 078s voor de prijs een betere koop is dan de zero/duo. En ze produceren inderdaad een iets andere smaak, maar overal prijs/kwaliteit/workflow/smaak in total zou dus de weegschaal naar de 078s overhellen.

Ik ga de wondere wereld bijna induiken hier thuis. Mijn SRY zou deze week nog aankomen :)
Dus op zoek nog naar tijdelijke grinder, ... en dan kan ik in een niet gecontroleerde omgeving (thuis en niet zoals in de barista bar) aan de slag.

[Voor 7% gewijzigd door kazzzdafke op 23-05-2023 16:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:38
kazzzdafke schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:27:
Oh nee, ik zeg niet dat "mijne" beter is.. ik heb zelfs nog geen :D
Wat ik wel zeg, en misschien had ik dit erbij moeten zeggen, is dat ik lees en zie uit de verschillende reviews van onze YT'ers dat de 078s voor de prijs een betere koop is dan de zero/duo. En ze produceren inderdaad een iets andere smaak, maar overal prijs/kwaliteit/workflow/smaak in total zou dus de weegschaal naar de 078s overhellen.
Vooral de YT'ers die beginnen met 'Timemore sent me a 078s to review their grinder', zijn zeer zeker onpartijdig. Heb nog geen enkele gesponserde YT'er een toestel horen afbreken tot de grond, allemaal zijn ze zeer voorzichtig met hun uitspraken, om bekende redenen (money makes the world go around). Eénmaal review is afgerond, vliegt de grinder terug in de doos en zetten hun geliefdkoosde Niche Zero/Duo terug naast hun espresso machine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:22

H_H

'Tis but a scratch!

Ik overweeg over te stappen van Nespresso naar een “echte” espressomachine en aparte maler erbij. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb dit topic gelezen (nee, niet alle pagina’s), YouTube films gekeken en domweg zitten browsen. Dus toch maar advies aan de experts vragen hier.

Ik zit te denken aan een budget van ca. 1500 (Max 2000) euro voor een halfautomaat en een maler. Ik drink normaal gesproken “lungo” en espresso, maar als ik de mogelijkheid heb om een goede cappuccino te maken, zal dat vast ook gebeuren.

De eisen die ik heb: korte opwarmtijd, constante kwaliteit, mooi uiterlijk (chroom, rood of zwart) en niet al te groot.

Bij Kookpunt (winkel die ik goed ken) zie ik de La Pavoni Cellini Classic voor €1299. Een ECM Casa V voor €999 en een Profitech Pro 100 voor €949. Zijn dat goede startpunten om naar te kijken? Hebben jullie andere modellen die ik moet overwegen? Of tips voor goede winkels?

En dummy vraag: als jullie een “gewone” kop koffie willen, maak je dan een “Americano” (espresso aangevuld met water)?

PS: de reden dat ik een losse maler wil, is dat ik ook kan malen voor mijn Bialetti mokapot. Lekker buiten koffie zetten op een gasbrandertje.

[Voor 7% gewijzigd door H_H op 23-05-2023 23:34]

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:46

Kraz

Saving the world

H_H schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:05:
Ik overweeg over te stappen van Nespresso naar een “echte” espressomachine en aparte maler erbij. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb dit topic gelezen (nee, niet alle pagina’s), YouTube films gekeken en domweg zitten browsen. Dus toch maar advies aan de experts vragen hier.

Ik zit te denken aan een budget van ca. 1500 (Max 2000) euro voor een halfautomaat en een maler. Ik drink normaal gesproken “lungo” en espresso, maar als ik de mogelijkheid heb om een goede cappuccino te maken, zal dat vast ook gebeuren.

De eisen die ik heb: korte opwarmtijd, constante kwaliteit, mooi uiterlijk (chroom, rood of zwart) en niet al te groot.

Bij Kookpunt (winkel die ik goed ken) zie ik de La Pavoni Cellini Classic voor €1299. Een ECM Casa V voor €999 en een Profitech Pro 100 voor €949. Zijn dat goede startpunten om naar te kijken? Hebben jullie andere modellen die ik moet overwegen?

En dummy vraag: als jullie een “gewone” kop koffie willen, maak je dan een “Americano” (espresso aangevuld met water)?
Met 1 voet al over naar "The Dark Side" })
Welkom!

Aangezien je totaalprijs rond de 1500 zit en je momenteel alleen over een halfautomaat praat, wat heb je in gedachten als maler? Die is over het algemeen belangrijker dan het koffiezetapparaat zelf.
De Eureka Mignon Specialita is over het algeem een zeer goede instapper als maler.

Voor de drie apparaten die je noemt zou ik voor de La Pavoni gaan. Hangt er ook een beetje vanaf of je nog cappuccinos drinkt of niet. Zo ja, dan wil je een wat meer power met stomen en is de La Pavoni helemaal de beste keus.

En wat betreft een gewone kop koffie; idd warm water in je koffiekopje met daarbij een espresso. Dit geeft hier het 'beste' resultaat, maar over smaak valt nog steeds niet te twisten...

Suc6!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Kraz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:17:
[...]

Met 1 voet al over naar "The Dark Side" })
Welkom!

Aangezien je totaalprijs rond de 1500 zit en je momenteel alleen over een halfautomaat praat, wat heb je in gedachten als maler? Die is over het algemeen belangrijker dan het koffiezetapparaat zelf.
De Eureka Mignon Specialita is over het algeem een zeer goede instapper als maler.

Voor de drie apparaten die je noemt zou ik voor de La Pavoni gaan. Hangt er ook een beetje vanaf of je nog cappuccinos drinkt of niet. Zo ja, dan wil je een wat meer power met stomen en is de La Pavoni helemaal de beste keus.

En wat betreft een gewone kop koffie; idd warm water in je koffiekopje met daarbij een espresso. Dit geeft hier het 'beste' resultaat, maar over smaak valt nog steeds niet te twisten...

Suc6!
Thanks. Ik was, terwijl jij dit antwoord tikte, door de tabel in de startpost aan het lopen om te kijken welke malers jullie gebruiken. Ik heb nog geen idee, behalve dat ik een zo stil mogelijke, elektrische maler wil. Ik zal die Eureka even zoeken.

Edit: iets duurder dan ik in gedachten had, maar zie dat hij veel gebruikt wordt. Op YouTube lijkt hij ook stil te zijn. Prima optie dus.

[Voor 5% gewijzigd door H_H op 23-05-2023 23:33]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoosW
H_H schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:22:
[...]

Thanks. Ik was, terwijl jij dit antwoord tikte, door de tabel in de startpost aan het lopen om te kijken welke malers jullie gebruiken. Ik heb nog geen idee, behalve dat ik een zo stil mogelijke, elektrische maler wil. Ik zal die Eureka even zoeken.

Edit: iets duurder dan ik in gedachten had, maar zie dat hij veel gebruikt wordt. Op YouTube lijkt hij ook stil te zijn. Prima optie dus.
Je maler bepaald voor een groot deel hoe goed je koffie word, gebruik die niet als sluitpost. Als machine, al naar de Profitec GO gekeken? Opwarmtijden kun je ondervangen met een schakelklok/blok die x minuten voor je opstaat de machine aanzet zodat ie op werktemperatuur is als je naar de keuken sloft (zo doen velen het hier) :9
Je kunt ook 2e hands kijken, er is zat te koop, al kan ik je uit ervaring zeggen dat dat meestal het begin is van een hele reis voor je de machine hebt gevonden waar je echt blij van word.
Qua molen kun je (nieuw) ook kijken naar de DF64 in al zijn uitvoeringen, binnen jouw budget zou je bv een super combo hebben met de https://homebarista.be/sh...-probarista-g-iota-pro-83 of als je liever NL hebt: https://www.frekko.nl/sto..._mfFong4EVNoaAvUjEALw_wcB DF83 (goed voor beide malingen die je wenst) en de Profitec GO, zit je nog steeds fors onder de 2000,- en splinternieuwe apparatuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
H_H schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:05:

Bij Kookpunt (winkel die ik goed ken) zie ik de La Pavoni Cellini Classic voor €1299. Een ECM Casa V voor €999 en een Profitech Pro 100 voor €949. Zijn dat goede startpunten om naar te kijken? Hebben jullie andere modellen die ik moet overwegen? Of tips voor goede winkels?

PS: de reden dat ik een losse maler wil, is dat ik ook kan malen voor mijn Bialetti mokapot. Lekker buiten koffie zetten op een gasbrandertje.
Als je een e61 machine koopt (de La Pavoni), houd dan wel rekening met langere opwarmtijd of zet er dus een tijdschakelaar tussen.

Qua maler moet je je bedenken of je een hopper wil of wil single dosen. Beide opties hebben genoeg aanbod.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• cryptapix
Kraz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:17:
[...]

[…]
@H_H geeft aan de maler naast espresso ook voor mokkapot te willen gebruiken. Aannemende dat de maalgraad dan moet worden aangepast (kan iemand dat bevestigen?), zou ik de Specialita dan niet aanraden. Supergoede prijs/kwaliteitverhouding en voor espresso zeker een aanrader, maar wisselen tussen maaltanden is niet echt een sterk punt :+

• Hercul3s
H_H schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:22:
[...]

Nog een alternatief zou een Flair 58 zijn a €600. Heb je goed financiële ruimte voor een molen en blijft de combi onder de €1000. Je mist stoom functie maar dat is evt op te vangen met een nanofoamer (pro). Nadeel, je hebt wel een waterkoker of Quooker nodig.

Ik heb zelf sinds een tijdje een flair classic en nanofoamer (naast mijn Dual Boiler) en moet zeggen dat het wel echt goed bevalt. Zo goed zelfs dat ik de shots uit de flair af en toe prefereer boven die van de DB.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Hercul3s schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:50:
[...]

Nog een alternatief zou een Flair 58 zijn a €600. Heb je goed financiële ruimte voor een molen en blijft de combi onder de €1000. Je mist stoom functie maar dat is evt op te vangen met een nanofoamer (pro). Nadeel, je hebt wel een waterkoker of Quooker nodig.

Ik heb zelf sinds een tijdje een flair classic en nanofoamer (naast mijn Dual Boiler) en moet zeggen dat het wel echt goed bevalt. Zo goed zelfs dat ik de shots uit de flair af en toe prefereer boven die van de DB.
Ik heb dat soort "apparaten" gezien online inderdaad. Zal er dit weekend eens naar vragen in de winkel. Je hebt wel snel koffie met zo'n ding.

• kazzzdafke
Wat hebben jullie eigenlijk het liefst ivm wdt en distribution, tamping?
Elke tool apart?
WDT en distri samen, tampen apart?
Of alle 3 in 1 tool samen?

Zijn er aanraders?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
Ik heb drie separate tools. WDT een van koffiepraat forum, distributie een van ome Ali (al ben ik daar niet helemaal tevreden over), stock tamper (Lelit).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hercul3s
kazzzdafke schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:42:
Wat hebben jullie eigenlijk het liefst ivm wdt en distribution, tamping?
Elke tool apart?
WDT en distri samen, tampen apart?
Of alle 3 in 1 tool samen?

Zijn er aanraders?
Als je WDT doet zou ik de distributor weglaten en direct naar de tamp gaan. Verder een 58.4 of 58.5mm tamper zodat je geen randjes krijgt (hoewel ik me af vraag of het veel uitmaakt, meer voor het gevoel :+ ).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 16:40
Ik heb een paar zelfmaak oorhanger-ijzers gekocht bij ome ali, en die in een champagne kurk geduwd met wat lijm. Doet het al zo'n vijf jaar uitstekend voor WDT, al zit ik wel naar wat chicers te kijken. Een distributor heb ik ook, maar zou ik met de kennis van nu en een WDT tool overslaan. Een tamper van 58mm is prima, als is 58.35/85.5 leuk. De goedkoopste voldoet in mijn ervaring, hoeft echt niet meerdere tientjes te kosten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoelsRules
Hier een wdt en daarna meteen tampen. Heb er 1 met een veer waardoor de druk altijd hetzelfde is... Zou ik even moeten zoeken hoe die ook alweer heette maar bevalt me prima.

Wdt tool is overigens ook via koffie forum. Prima 3d geprint ding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Hercul3s schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:50:
[...]

Of een cafelat robot voor 419. :P

Ah.. half automaat...

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

In mijn zoektocht naar machine en maler ben ik eind van de middag even langs Kookpunt in Rotterdam geweest. Geen onverdeeld succes. Eerste persoon die me hielp kon me eigenlijk niets vertellen. Iets later dan verstandig vroeg hij een collega om me te helpen. Die wist me wel meer te vertellen, maar eigenlijk ook niet wat het verschil is tussen een apparaat van 500 euro en eentje van 2500 euro. Ja, die dure deed er langer over om warm te worden.

Wel vertelde ook hij dat de maler/molen eigenlijk belangrijker is dan het apparaat. Ze hadden ook wel een aantal mooie staan, maar ik moet me daar nog meer in verdiepen voordat ik 500 of meer neerleg voor een ding dat “alleen maar” koffieboontjes hoeft te vermorzelen.

Tot slot verklapte hij meer liefhebber te zijn van slow coffee. Maar dat is toch gewoon filterkoffie voor hippe mensen die geen apparaat willen gebruiken? Of ben ik dan iets te kort door de bocht?

Anyway. Ben nu nog verder van huis dan gisteren…

• JordyBl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-05 12:02
Beste mede-tweakers,

Ik hoor graag jullie advies over de aanschaf van een nieuwe espressomachine. Mijn oog is op 2 hele verschillende machines gevallen met beide pros en cons.

Lelit Bianca: Een zeer complete machine met alles erop en eraan. De bouwkwaliteit wordt soms als iets minder ervaren lees ik hier en daar, maar is ongetwijfeld goed genoeg voor een duurzaam apparaat. Waar ik echter het meest over twijfel is de opwarmtijd (van boiler / E61 machines in het algemeen). 15-25 min wachten tot een apparaat is opgewarmd gaat me ongetwijfeld tegenstaan of zelfs irriteren met een grote kan dat ik na 6-7 minuten toch maar een lauwe espresso ga zetten omdat ik er klaar mee ben 😊. Ik wil goede espresso on demand, en daar komt optie twee vandaan.

Ascaso DUO PID: Snel warm (2 min) door gebruik van een thermocoil. Dit apparaat is best mooi en compleet, maar een hele andere klasse dan de Lelit. Helaas is dat qua aanschafprijs niet te merken en kost de Lelit slechts 100.- meer dan de Ascaso (1799 vs 1899). Het voelt echter fout om zoveel geld uit te geven aan een duidelijk minder apparaat dan de Lelit. Maar ja, die lange opwarmtijd…..

Wat zouden jullie doen? Andere machines die ik moet overwegen? Ben ik te streng voor de Ascaso? Zie ik iets over het hoofd?

• ocn
  • Registratie: November 2004
JordyBl schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:11:
Beste mede-tweakers,

Ik hoor graag jullie advies over de aanschaf van een nieuwe espressomachine. Mijn oog is op 2 hele verschillende machines gevallen met beide pros en cons.

Lelit Bianca: Een zeer complete machine met alles erop en eraan. De bouwkwaliteit wordt soms als iets minder ervaren lees ik hier en daar, maar is ongetwijfeld goed genoeg voor een duurzaam apparaat. Waar ik echter het meest over twijfel is de opwarmtijd (van boiler / E61 machines in het algemeen). 15-25 min wachten tot een apparaat is opgewarmd gaat me ongetwijfeld tegenstaan of zelfs irriteren met een grote kan dat ik na 6-7 minuten toch maar een lauwe espresso ga zetten omdat ik er klaar mee ben 😊. Ik wil goede espresso on demand, en daar komt optie twee vandaan.

Ascaso DUO PID: Snel warm (2 min) door gebruik van een thermocoil. Dit apparaat is best mooi en compleet, maar een hele andere klasse dan de Lelit. Helaas is dat qua aanschafprijs niet te merken en kost de Lelit slechts 100.- meer dan de Ascaso (1799 vs 1899). Het voelt echter fout om zoveel geld uit te geven aan een duidelijk minder apparaat dan de Lelit. Maar ja, die lange opwarmtijd…..

Wat zouden jullie doen? Andere machines die ik moet overwegen? Ben ik te streng voor de Ascaso? Zie ik iets over het hoofd?
Waar kost de Bianca 1899?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Teus.shira
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:25
Iedere keer dat ik een Ascaso uit elkaar schroef, valt de kwaliteit me tegen. Ze bedenken heel veel zelf en proberen een goede machine te bouwen maar het eind resultaat is het steeds net niet.
De Lelit is ook geen topper maar wel te verkiezen boven de Ascaso vanuit bouwkwaliteit oogpunt.
Een slimme stekker of timer doet wonderen bij een E61 machine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JordyBl
ocn schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:14:
[...]

Waar kost de Bianca 1899?
https://www.idealo.de/pre...anca-pl162t-v3-lelit.html

Hij is nu toevallig 1934, maar hij zal morgen of overmorgen weer 1899 zijn (zie prijsgeschiedenis). Partij die 'm voor 1899.- aanbiedt shipped (ik geloof zelfs gratis) naar Nederland.

[Voor 3% gewijzigd door JordyBl op 25-05-2023 21:40]

• JordyBl
Teus.shira schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:16:
Iedere keer dat ik een Ascaso uit elkaar schroef, valt de kwaliteit me tegen. Ze bedenken heel veel zelf en proberen een goede machine te bouwen maar het eind resultaat is het steeds net niet.
De Lelit is ook geen topper maar wel te verkiezen boven de Ascaso vanuit bouwkwaliteit oogpunt.
Een slimme stekker of timer doet wonderen bij een E61 machine.
Zo je dit verder kunnen toelichten? Kwaliteit is natuurlijk subjectief, maar heeft dit met de gebruikte materialen en onderdelen te maken? Waar vergelijk je het mee als je zegt dat de kwaliteit minder is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teus.shira
Bij de dream, spijltjes van het lek rooster die loslaten, druk en thermometer die relatief snel stuk gaan. Doucheplaat schroeven die uitwonen of afbreken.
Steel, gaat het thermoblok nog wel eens kapot. Slechte contacten omdat ze kroonsteentjes gebruiken. Deksels en waterbak krassen snel door scherpe randjes. Lastig te reinigen lekbak.
Arc heeft een lastige stoomkraan.
Van de Baby weet ik het niet precies meer omdat we die terug gestuurd hebben. Te veel op en aan merkingen voor die prijs.

• JordyBl
Teus.shira schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:59:
Bij de dream, spijltjes van het lek rooster die loslaten, druk en thermometer die relatief snel stuk gaan. Doucheplaat schroeven die uitwonen of afbreken.
Steel, gaat het thermoblok nog wel eens kapot. Slechte contacten omdat ze kroonsteentjes gebruiken. Deksels en waterbak krassen snel door scherpe randjes. Lastig te reinigen lekbak.
Arc heeft een lastige stoomkraan.
Van de Baby weet ik het niet precies meer omdat we die terug gestuurd hebben. Te veel op en aan merkingen voor die prijs.
Dat klinkt inderdaad niet heel robuust. Bedankt voor je inzage, dit neem ik zeker mee in mijn keuze.

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-05 21:40
JordyBl schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:11:

Hij is binnen een minuutje of 5 wel op temperatuur voor een espresso, je moet vooral wat langer wachten om je melk op te schuimen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hercul3s
JordyBl schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:09:
[...]
Dat klinkt inderdaad niet heel robuust. Bedankt voor je inzage, dit neem ik zeker mee in mijn keuze.
Let op dat je voor eigenlijk alle machines wel minimaal 10 a 15 minuten moet wachten voordat alles (bijv ook je portafilter) op temp is. 2 min opwarmtijd klinkt altijd goed, maar dat is eerder alleen het element.

Verder kun je idd een slimme schakelaar gebruiken, evt gewoon op timer.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• cryptapix
Bulder schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:32:
[...]

Hij is binnen een minuutje of 5 wel op temperatuur voor een espresso, je moet vooral wat langer wachten om je melk op te schuimen.
Ik heb een Lelit Bianca en kan je vertellen dat je espresso er niet optimaal uitkomt als je maar 5 minuten opwarmt, simpelweg omdat de groep en portafilter nog niet warm zijn.

@JordyBl Ik heb mijn Bianca op een Shelly plug aangesloten en zet hem aan vanaf mijn bed. Zodra ik klaar ben met douchen, is de machine warm.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wixxy
cryptapix schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:28:
[...]

Ik heb een Lelit Bianca en kan je vertellen dat je espresso er niet optimaal uitkomt als je maar 5 minuten opwarmt, simpelweg omdat de groep en portafilter nog niet warm zijn.

@JordyBl Ik heb mijn Bianca op een Shelly plug aangesloten en zet hem aan vanaf mijn bed. Zodra ik klaar ben met douchen, is de machine warm.
Heb mijn machine ook ingesteld dat hij doordeweeks om half 7 aan gaat, werkt perfect. In het weekend mag hij ook een beetje uitslapen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JordyBl
Wixxy schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:54:
[...]

Heb mijn machine ook ingesteld dat hij doordeweeks om half 7 aan gaat, werkt perfect. In het weekend mag hij ook een beetje uitslapen ;)
Zeker een optie. Op Reddit staat een goede post genaamd : Lelit Bianca power consumption test. Met stoomboiler (die ik eventueel uit kan zetten aangezien ik voornamelijk espresso maak) trekt het apparaat in sleep mode ongeveer 1,25kwh / 10uur. Zonder stoomboiler en max 6 uur sleep mode per dag komt dit nee rop een paar dubbeltjes/dag stroomverbruik, of rond 6/7euro / maand. Heb jij inzichten in het stroomverbruik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wixxy
JordyBl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Zeker een optie. Op Reddit staat een goede post genaamd : Lelit Bianca power consumption test. Met stoomboiler (die ik eventueel uit kan zetten aangezien ik voornamelijk espresso maak) trekt het apparaat in sleep mode ongeveer 1,25kwh / 10uur. Zonder stoomboiler en max 6 uur sleep mode per dag komt dit nee rop een paar dubbeltjes/dag stroomverbruik, of rond 6/7euro / maand. Heb jij inzichten in het stroomverbruik?
Ja, m'n Micra gebruikt in stand-by stand 1W en tijdens het warmhouden ongeveer 100W (tot je het eerste kopje koffie zet, dan gaat hij na 20 min op stand-by). Hij zit op zo'n 18 kWh per maand dit jaar, gebruik een HomeWizard plug om het een beetje bij te houden (en vanaf zolder hem uit en aan te kunnen zetten zodat hij gaat opwarmen).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cryptapix
JordyBl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Zoek even op ‘kWh’ en ‘verbruik’ in dit topic, staat wel het eea over. Volgens mij heb ik zelf ook wel eens wat gepost.

Bij mij is het doorgaans rond 7u aanzetten, 1 dubbele espresso + melk stomen. Dan boiler uit, machine valt na uur in stand-by. Dan rond uur of 12-13 uit stand-by, even opwarmen (in stand-by blijft de koffieboiler op 70 graden) en een dubbele espresso maken. Daarna schakel ik de machine uit.

Ik ben op vakantie en heb mijn plug uit de wcd gehaald (machine is weg voor een beurt), dus kan helaas nu niet zien wat mijn verbruik was. Maar, ik blijf volgens mij altijd wel onder de 1 kWh per dag. Als je stoomboiler niet aanzet, scheelt dat echt substantieel in verbruik (logisch, want 1) extra boiler en 2) dat ding moet naar 130 graden).

Edit: gevonden
1. cryptapix in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1"
2. cryptapix in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1"

[Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 26-05-2023 13:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RigolleM
Zondag gans de dag thuis.. Bianca aan rond 7u30 (automatisch met Eve Energy plug) en rond 16u00 terug uit. Zo'n 3 cappucino's in de voormiddag en 3 in de namiddag, tussendoor water getapt voor 1 thee... verbruik 1,67 kWh, gaat in standby modus na anderhalf uur, om water te tappen duw ik 10' er voor op de '+' en dan is de stoomboiler terug op temperatuur. Voor de laatste 3 cappucino's heb ik hem ook terug uit slaapmodus gehaald maar na 10' is hij terug op temp. Stoomboiler gaat hier niet uit...

EDIT: Zonet 1 cappucino gezet... 45' er voor espressomachine aangezet, verbruik 0,47 kWh, woensdag hetzelfde scenario maar 2 cappucino's na elkaar: 0,48 kWh (maakt dus niet uit 1 of 2 cappucino's).

Moet wel erbij vertellen dat ik nu minder zuinig om ga met mijn espressomachine qua verbruik sinds zonnepanelen en thuisbatterij, dus was al sinds februari geleden dat ik nog eens naar het verbruik gekeken heb ;)

[Voor 12% gewijzigd door RigolleM op 26-05-2023 14:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JordyBl
RigolleM schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:20:
Zondag gans de dag thuis.. Bianca aan rond 7u30 (automatisch met Eve Energy plug) en rond 16u00 terug uit. Zo'n 3 cappucino's in de voormiddag en 3 in de namiddag, tussendoor water getapt voor 1 thee... verbruik 1,67 kWh, gaat in standby modus na anderhalf uur, om water te tappen duw ik 10' er voor op de '+' en dan is de stoomboiler terug op temperatuur. Voor de laatste 3 cappucino's heb ik hem ook terug uit slaapmodus gehaald maar na 10' is hij terug op temp. Stoomboiler gaat hier niet uit...

EDIT: Zonet 1 cappucino gezet... 45' er voor espressomachine aangezet, verbruik 0,47 kWh, woensdag hetzelfde scenario maar 2 cappucino's na elkaar: 0,48 kWh (maakt dus niet uit 1 of 2 cappucino's).

Moet wel erbij vertellen dat ik nu minder zuinig om ga met mijn espressomachine qua verbruik sinds zonnepanelen en thuisbatterij, dus was al sinds februari geleden dat ik nog eens naar het verbruik gekeken heb ;)
Thanks voor de info! Ik neig nu zeer sterk naar de aanschaf van de Bianca. Hoe ervaar jij de bouwkwaliteit van dit apparaat? En kun je een indicatie geven hoe lang het minimaal duurt om vanuit sleep mode op te warmen voor een espresso (zonder stoomboiler)?

Alvast super bedankt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RigolleM
JordyBl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:55:
[...]
Thanks voor de info! Ik neig nu zeer sterk naar de aanschaf van de Bianca. Hoe ervaar jij de bouwkwaliteit van dit apparaat?
Bouwkwaliteit is prima in orde... zou niet weten wat daar mis mee is. Heb hem anderhalf jaar en zet nog altijd dezelfde espresso als toen hij nieuw was, wat wil je precies weten? Ik ben geen technieker van espressomachines, en vorig jaar in augustus is hij op onderhoud geweest en toen was ook alles pico bello...
En kun je een indicatie geven hoe lang het minimaal duurt om vanuit sleep mode op te warmen voor een espresso (zonder stoomboiler)?
5 minuten... om van 70°C terug naar 95°C te gaan.. stoomboiler doet er nog eens 5' extra over... group blijft heet dus die moet niet terug opwarmen.

• turkeyhakan
  • Laatst online: 08:44
Beste koffieliefhebbers, na maandenlang Fascino geprobeerd te hebben wil ik over op iets anders. Ik heb het idee dat de smaak van de bonen is veranderd. Ook zie ik aan de maling dat het koffieprut er als poeder uitkomt terwijl dit voorheen nette schijfjes waren. We hebben allerlei smaken geprobeerd en ik heb het idee dat zodra de koffie een maand lang afgesloten (en ongeopend) in de verpakking blijft, de smaak snel minder wordt.

Hebben jullie advies voor wellicht ook wat goedkopere koffiebonen die geen schade (ivm vette bonen) kan toebrengen aan mijn Jura Ena 4 ? Hoe zijn de bonen van de Lidl bijvoorbeeld? Ik hoor daar heel veel positieve verhalen over.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cryptapix
@turkeyhakan In dit topic is genoeg te vinden over alternatieven, maar goedkoper dan fascino wordt het niet. Fascino staat bekend om de lage prijs voor verse bonen. Als het goedkoper moet, dan kom je aan supermarktbonen en dat is in de regel eigenlijk nooit een aanrader. Ook over de Lidl bonen is genoeg te vinden (tipje van de sluier: die zijn zeker niet beter dan fascino).

Tot slot: het maakt niets uit hoe je puck er na het zetten uitziet. Smaak is wat telt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hercul3s
turkeyhakan schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 06:50:
Beste koffieliefhebbers, na maandenlang Fascino geprobeerd te hebben wil ik over op iets anders. Ik heb het idee dat de smaak van de bonen is veranderd. Ook zie ik aan de maling dat het koffieprut er als poeder uitkomt terwijl dit voorheen nette schijfjes waren. We hebben allerlei smaken geprobeerd en ik heb het idee dat zodra de koffie een maand lang afgesloten (en ongeopend) in de verpakking blijft, de smaak snel minder wordt.

Hebben jullie advies voor wellicht ook wat goedkopere koffiebonen die geen schade (ivm vette bonen) kan toebrengen aan mijn Jura Ena 4 ? Hoe zijn de bonen van de Lidl bijvoorbeeld? Ik hoor daar heel veel positieve verhalen over.
Mijn advies zou zijn om je bonen niet langer dan een maand te bewaren ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Goed, klein maandje geleden de Jura E8 opgehaald. So far erg tevreden mee, al is de zoektocht naar de juiste koffieboon nog maar net begonnen. De eerste zak was het iig niet, de tweede zak was al een stuk beter. Jammer alleen dat ik 2 zakken van die eerste bij aankoop van het apparaat heb gekregen, maar goed. :P

Klein vraagje aan mede E8 eigenaren; herkennen jullie dat, dat terwijl je met andere dingen bezig bent een cappuccino gaat zetten en je je verwonderd waarom na het zetten het kopje leeg is? Om vervolgens de uitlekbak schoon te kunnen maken? :+

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Gaius schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:05:
Goed, klein maandje geleden de Jura E8 opgehaald. So far erg tevreden mee, al is de zoektocht naar de juiste koffieboon nog maar net begonnen. De eerste zak was het iig niet, de tweede zak was al een stuk beter. Jammer alleen dat ik 2 zakken van die eerste bij aankoop van het apparaat heb gekregen, maar goed. :P

Klein vraagje aan mede E8 eigenaren; herkennen jullie dat, dat terwijl je met andere dingen bezig bent een cappuccino gaat zetten en je je verwonderd waarom na het zetten het kopje leeg is? Om vervolgens de uitlekbak schoon te kunnen maken? :+
Haha, zo vaak de eerste paar weken ! :+ :+ Heb hem ook sinds vorige maand, maar sinds een week of 2 bijna nooit meer gelukkig. Inderdaad ook nog druk bezig met proeven. Eerste proefpakket van Brandzaak had ik drie favorieten, die 3 heb ik opnieuw besteld in 500gr om nog eens te testen welke nu het beste is. Kreeg ik voor mn verjaardag laatst een pakket met 8 smaken :X zo blijf je lekker bezig....

Wel al door mn eerste filter heen nu, dat gaat wel snel en vind ze ook vrij prijzig. Reinigingstabletten zijn te doen en was ook nog maar 1x tot nu. Het dagelijks spoelen van de melksectie doe ik ook maar met de helft van de korrels ofzo. Jura heeft een fijn businessmodel zo :) . Maar de koffie is heerlijk! Stuk beter dan de nespresso en minder afval van al die cupjes. Dacht alleen eigenlijk dat bonen ook goedkoper zou zijn dan cupjes, maar dat scheelt eigenlijk niets. Cupjes dat ik meestal wel voor 15-20cent en 90kopjes uit 1kg bonen van 20euro komt ongeveer op hetzelfde neer.

Ik ga er trouwens van uit dat je zo'n Jura elke 2-3 jaar moet wegbrengen voor professioneel onderhoud, als ik dat zo lees. Doet iedereen dat?

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Zo. Al genoeg meegelezen hier, nu maar eens mengen. Net de jura E6 gehaald. Ik woon in nijmegen dus een ritje naar kleve (20 minuutjes) heeft me 330 euro bespaard. €700 vs €1029).
Hij gaat een delongi magnifica s vervangen. Ik ben benieuwd.

En proefpakketje van fascino ligt ook net klaar, die wil ik ook wel eens proberen. De bonen van de brandzaak (guatemala) zijn eigenijk altijd m'n go to bonen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bszz

Inruilen voor een J8 :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bszz
ParaWM schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Haha, zo vaak de eerste paar weken ! :+ :+ Heb hem ook sinds vorige maand, maar sinds een week of 2 bijna nooit meer gelukkig. Inderdaad ook nog druk bezig met proeven. Eerste proefpakket van Brandzaak had ik drie favorieten, die 3 heb ik opnieuw besteld in 500gr om nog eens te testen welke nu het beste is. Kreeg ik voor mn verjaardag laatst een pakket met 8 smaken :X zo blijf je lekker bezig....

Wel al door mn eerste filter heen nu, dat gaat wel snel en vind ze ook vrij prijzig. Reinigingstabletten zijn te doen en was ook nog maar 1x tot nu. Het dagelijks spoelen van de melksectie doe ik ook maar met de helft van de korrels ofzo. Jura heeft een fijn businessmodel zo :) . Maar de koffie is heerlijk! Stuk beter dan de nespresso en minder afval van al die cupjes. Dacht alleen eigenlijk dat bonen ook goedkoper zou zijn dan cupjes, maar dat scheelt eigenlijk niets. Cupjes dat ik meestal wel voor 15-20cent en 90kopjes uit 1kg bonen van 20euro komt ongeveer op hetzelfde neer.

Ik ga er trouwens van uit dat je zo'n Jura elke 2-3 jaar moet wegbrengen voor professioneel onderhoud, als ik dat zo lees. Doet iedereen dat?
Wegbrengen wanneer hij niet meer doet wat je wil is voldoende. Preventief is niet nodig

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als fervent Fascino drinker herken ik dit niet. Bij mijn E8 komen ze er nog wel echt uit als pucks. De ene keer wat compacter dan de andere keer, dat wel. Maar poeder is het niet. Hoe heb je je maalstand staan?

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Filter van de E8 even gesloopt uit interesse. De grovere meer zwarte bolletjes zaten onderin. Kon trouwens geen "chip" vinden die er schijnbaar in zou zitten welke met de machine zou communiceren...

Sinterklaas wil bier !

• bszz
ParaWM schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:16:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Filter van de E8 even gesloopt uit interesse. De grovere meer zwarte bolletjes zaten onderin. Kon trouwens geen "chip" vinden die er schijnbaar in zou zitten welke met de machine zou communiceren...
Ik denk dat die chip, net als bij je bankpas, in het plastic zit.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Teus.shira
De chip is een dunne ring van draad onderaan het filter. Je hebt nu de bovenkant van het filter open gemaakt. Het is een vrij standaard rfid ding.
https://pin.it/2fz7qCK

[Voor 10% gewijzigd door Teus.shira op 27-05-2023 18:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:36
Nee, herken ik niet :+ , maar ik druk wel eens per ongeluk de verkeerde knop in doordat de posities in het menu nog wel eens automatisch veranderen. :9

Grootste gebrek van de E8 na bijna 2 jaar gebruik vind ik de slechte detectie van het bijna leeg zijn van het bonenreservoir. Als ik even niet oplet en er zitten te weinig bonen in, dan resulteert dat in een slappe bak koffie.

• PatrickC

Ik merk geen verschil en gebruik al bijna 2 jaar bonen (ik wissel ze een beetje af voor de variatie) van Fascino in mijn E8. En de koffieprut komt er meestal als een puck uit, maar kan wel uiteenvallen na een tijdje uitdrogen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bszz
PatrickC schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:08:
[...]

Nee, herken ik niet :+ , maar ik druk wel eens per ongeluk de verkeerde knop in doordat de posities in het menu nog wel eens automatisch veranderen. :9

Grootste gebrek van de E8 na bijna 2 jaar gebruik vind ik de slechte detectie van het bijna leeg zijn van het bonenreservoir. Als ik even niet oplet en er zitten te weinig bonen in, dan resulteert dat in een slappe bak koffie.
De E8 detecteert alleen als er te weinig gemalen is. Geen echte sensor en functioneert gewoon zoals zou moeten. Wil je een sensor die je bonenreservoir in de gaten houdt dan ben je aangewezen op de S8, J8 of Z10.

[Voor 4% gewijzigd door bszz op 27-05-2023 19:59]

• PatrickC
bszz schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:58:
[...]

De E8 detecteert alleen als er te weinig gemalen is. Geen echte sensor en functioneert gewoon zoals zou moeten. Wil je een sensor die je bonenreservoir in de gaten houdt dan ben je aangewezen op de S8, J8 of Z10.
Weet ik, maar zelfs dat werkt beperkt. Vanmorgen gebeurde het weer… je hoort dan duidelijk met malen dat er al te weinig bonen waren, maar zelfs dan nog geen melding. Pas als je dan nog een keer probeert, verschijnt er wel een melding. In bijna 2 jaar heb ik nu 2 x deze melding gehad. >:)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

bszz schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:58:
[...]

In de E8 kan ook prima met een degelijke sensor werken, gewoon een IR sensortje die 1CM boven de maler zit en kijkt of die de overkant kan halen van het reservoir zo ja dan melding geven met welke 'ok' alsnog koffie zet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:08:
[...]

Ik begreep van de verkoper dat de "Intelligente Modus" daarvoor zorgt, die kun je uitzetten in de instellingen. Eerlijk gezegd zie ik überhaupt de waarde niet van die functie, behalve misschien voor de marketing zodat ze iets over AI-assisted koffie oid kunnen zeggen. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teus.shira
Het idee achter intelligente modus is dat de 4 meest gekozen producten op pagina 1 komen te staan en de rest op pagina 2. Zolang de aantallen dicht bij elkaar liggen, kan het gebeuren dat ze op een ongelukkig moment van positie wisselen. Op de lange termijn met grotere aantallen mwerkt het prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Teus.shira schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:21:
Het idee achter intelligente modus is dat de 4 meest gekozen producten op pagina 1 komen te staan en de rest op pagina 2. Zolang de aantallen dicht bij elkaar liggen, kan het gebeuren dat ze op een ongelukkig moment van positie wisselen. Op de lange termijn met grotere aantallen mwerkt het prima.
Behalve dat bij mij op het moment dat er een wisseling van volgorde plaatsvindt de indeling wijzigt van vier naar twee per scherm. En wanneer je volledig verrast dat weer terug aanpast naar vier per scherm, zit je weer naar de standaard indeling te kijken ;w
Nu is mij dat twee keer gebeurd en accepteer ik maar dat ik maar twee per scherm zie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Goedemorgen. Vandaag weer verder met zoektocht naar koffie gadgets. Ik neig er nu naar om eerst een weegschaal en maler te kopen en daarmee te spelen in combinatie met slow press en moka pot. Daarna eventueel een espressomachine erbij.

Of een Senseo. Volgens mijn buurvrouw heerlijke koffie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:04
H_H schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:15:
[Afbeelding]
Goedemorgen. Vandaag weer verder met zoektocht naar koffie gadgets. Ik neig er nu naar om eerst een weegschaal en maler te kopen en daarmee te spelen in combinatie met slow press en moka pot. Daarna eventueel een espressomachine erbij.

Of een Senseo. Volgens mijn buurvrouw heerlijke koffie.
Dat klinkt als een heel verstandige keuze. Met een goede maler en vers gebrande bonen heb je sowieso compromisloze heerlijke koffie. Ongeacht of je koffie zet met een espresso apparaat, een clever dripper, mokkapot, V60, etc.
Een mokkapot is wel een wat complexere manier om goede koffie mee te zetten (maar het resultaat kan echt heerlijk zijn!). Je kan bijvoorbeeld kijken hoe James Hoffmann dit aanpakt op YouTube: YouTube: The Bialetti Moka Express (Episode #1) .
Het is misschien makkelijker (en ook heel lekker) om te starten met een clever dripper, V60, French press of iets dergelijks.
Hoe dan ook: welcome to the rabbit hole! ;)

No matter the age, never lose the Kramer inside

Pagina: 1 ... 174 175 176 Laatste

Let op:
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee