DoubleYouPee schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:34:
[...]
Ja dat is ook mijn dilemma, vooral bij de espresso molen. De Ode Gen 2 is volgens mij wel gewoon goed.
De DF64 staat inderdaad op Amazon maar wordt volgens mij vanuit Singapore verzonden.. dus 3 weken wachten en mij teveel risico qua uiteindelijke kosten en evt. garantie etc.
De vraag als je één molen hebt is, krijg je iedere keer je espresso goed.
Dan bedoel ik, de instelling, en de effecten van de retentie die iedere molen tot op zekere hoogte heeft waardoor je een beetje verkeerde maling in je espresso krijgt.
Ik had hetzelfde idee en heb met dat idee een Baratza Encore ESP Pro gekocht.
Nu ben ik zover dat ik filterkoffie met de Kingrinder K6 maal en de Baratza alleen nog maar voor espresso gebruik.
Beide met dezelfde molen had vooral voor espresso teveel ongewenste effecten met mislukte shots als resultaat.
Dus misschien ook een optie, een handmolen zoals de Kingrinder K6 voor filter, relatief goedkoop, en dan een DF64 ofzo voor espresso.
(Ik ben niet happy met de retentie van de Baratza, vandaar dat ik die niet aanraad, soms mist er een gram, en soms krijg je die opeens terug, dus je moet na malen wegen wat je hebt anders is je shot alsnog kaput)
[
Voor 5% gewijzigd door
RobbieT op 24-08-2026 10:05
]