Groter bakje zodat je richting de 24gr kan? (Hoewel ik me afvraag hoeveel groter ze nog kunnen als je al 20gr gebruikt).RoosW schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:40:
Een Koffie vraag:
Ik zoek een boon die vooral geschikt is voor een Americano (Long Black?)
Mijn probleem; veel bonen zijn te zwak voor de debiele hoeveelheid water die ik bij voorkeur gebruik voor een Americano (300 ml).
Bijvoorbeeld, ik heb nu van de Koepoort de Columbia Supremo in de pot zitten, die trekt het net drinkbaar tot hmm, 200 ml zo ongeveer, dan begint ie al waterig te smaken (20gr gemalen bonen, 25 seconden lopen na start eerste druppel rond de 10 seconden). Wel een prima espresso boon, maar hiervoor niet echt geschikt, ik houd nu eenmaal van grote bakken koffie om mijn ochtend mist uit m'n schedel te blazen.
Ook van Koepoort de India Monsooned Malagar, niet te hachelen boven de 175 ml, word heel snel veel te verdunt om lekker te zijn.
Wederom een prima espresso boon hoor, maar gewoon niet stevig genoeg.
Iemand anders die grote Americano's drinkt en een boon in gebruik heeft die een sterke bak produceert boven de 275 ml water?
De Cuba van Koepoort is er zo eentje, net aan, maar ja ik wil wel eens wat anders
En ja, ik weet het, ik kan 2 x 20gr koffie brouwen, maar verdorie ik ben 's ochtends niet echt de geduldigste mens, dus vandaar mijn verzoek.
Anders kun je ook nog de Aeropress gebruiken, dan kom je ook richting 250ml en kun je zoveel koffie gebruiken als je wil