Hier nog zo'n eentje

.
Ik lees al een tijdje mee (ik zat volgens mij te zoeken op Lelit of Fascino waardoor dit topic naar boven kwam in de zoekresultaten) en vind dat ik mijzelf ook even 'moet' melden.
Al jaren (2018-) gebruiken we een Melitta Barista T Smart, daarvoor hadden we een Delonghi Magnifica (bij Ibood in 2012 gekocht, was een australisch model met ditto stekker, een hoop gedoe toen) waar ik zelf bv de melk bij kon opschuimen.
Dit mistte ik wel steeds meer, en ben daarom gaan kijken naar veel productvideo's (van bv coffeekev, james hoffman e.a.), het boek van laatstgenoemde ook gelezen (niet geheel, maar wat mij interesseerde), en op internet wezen struinen (bv reddit) wat er te koop is (genoeg, in elk budget), wat ik wil en dus moet zoeken etc.
Uitendelijk uitgekomen dat ik op zoek moest naar een halfautomaat en in december een Sage Barista Pro op Marktplaats kunnen overnemen die er behoorlijk goed uit zag voor zijn ouderdom van 2 jaar, blijkbaar nauwelijks gebruikt

. Onderhoudsproducten had ik al van Eccellente die blijkbaar breed gebruikt kunnen worden, enkel nieuwe waterfilters heb ik moeten aanschaffen omdat degenen van de Melitta niet passen in de Sage

. Heb via Ali al wat hulpmiddelen gekocht (wdt, tamper) en via barista-essentials 2 koffieweegschalen (een kleine variant en een grote). Waarschijnlijk zal het aantal hulpmiddelen snel meer worden, gezien ik enorm enthousiast ben over de Sage.
Met name dat de smaak van, welke boon ik ook gebruik, veel beter tot het recht komt dan uit de volautomaat.
Bonen kocht ik eerst in de supermarkt, totdat een oud-collega in 2020 mij een proefpakketje aansmeerde van Fascino-coffee, waarna ik eigenlijk geen supermarktbonen meer heb gekocht - wel eens in de aanbieding een zak gekocht als test, maar elke keer toch kom ik erachter dat de kwaliteit veel minder is dan de bonen die vers gebrand worden.
Enkele blijvertjes zijn de Sumara Orang Utan, Peru Monteverde en sindskort ook de La Morelia (allen van Fascino).
Tot zover mijn korte introductie