Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:19
Welkom bij het Cup, pad, single serve topic.

Dit topic is de plek om de volgende systemen te bespreken, raten e.d.;

Nespresso

Begonnen in 1989 als een single serve capsule systeem is het nooit echt een succes geweest. Pas in 1991 werd het zakelijk een succes, en enige jaren geleden op de consumenten markt.
Zoals de naam al aangeeft, verwacht hier geen heerlijke cappucino’s, latte machiato’s e.d. uit te halen. Dit systeem is in de basis variant hoofdzakelijk bedoeld voor Espresso.
Uiteraard zijn er verschillende varianten van de Nespresso. Hierin heb je:

Kopjes verwarming
Melk opschuimer
Water koker
etc

Prijs: 0.35-0.39 cent per espresso
Apparatuur: 82 euro voor het instap model tot 530 voor de meest uitgebreide. (eventueel voor de echte fans, 1100 euro voor een inbouw model)

Op dit moment is het zo dat (voor zover bij mij bekend) Nespresso het “alleen recht” op de cups kwijt is geraakt. Hierdoor zie je de afgelopen jaren andere merken opkomen.
Een waarschuwing is hier wel op zijn plaats; sommige van deze cups zijn niet goed geperforeerd, (Albert Heijn variant had hier in het begin last van) en dit wilde voor wat problemen zorgen soms.

Senseo

Senseo, mijn eerste aanraking met single serving systemen. Begonnen in 2001, en sindsdien niet meer uit de winkel te slaan. Een redelijk succes te noemen.

Wikipedia heeft een goede uitleg over de smaak:
Senseokoffie is qua smaak te vergelijken met filterkoffie. Door de geringe overdruk die de pomp genereert (circa 1,5 bar,[2] veel lager dan de voor espresso vereiste 9 bar) bevat de koffie veel minder aroma dan espresso en is hij veel minder geconcentreerd. Het schuim lijkt qua uiterlijk op de crema van espresso, maar is veel minder aromatisch en stevig.
Dankzij een afgewezen octrooi in 2006 mogen andere merken ook Senseo pads leveren, hierdoor zie je tegenwoordig meer Senseo dan andere koffie in supermarkten.

aankomend:
Tassimo
Dolce Gusto
Helaas heb ik van de laatste 2 te weinig ervaring om veel te schrijven, ik zal hier mijn best voor doen.

Ook heb ik door persoonlijke omstandigheden hulp nodig voor een goede TS :) Dus mocht iemand zin hebben.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
*Gereserveerd voor eventuele uitbreidingen*

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Hallo iedereen,

Eerst en vooral: ikzelf drink geen koffie, lust geen koffie en ken bijgevolg ook niets van koffie. Mijn vriendin lust echter wel koffie en daar wij in september naar onze nieuwe woning verhuizen, zou ik haar over twee weken met haar verjaardag graag een nespresso-machine cadeau doen.

Ik weet enkel dat ze bij haar zus wel is zo'n koffietje drinkt en die zus heeft deze machine denk ik. Dat op zich zou al een prima keuze zijn maar op coolblue staat momenteel deze machine in solden. Lijkt me exact dezelfde machine als de eerste - alleen zit hier nog is een aparte module bij waarmee je cappuccino kan bereiden. Lijkt me wel leuk dat je dat ook aan je gasten kan aanbieden, toch? Bovendien is die module ook afneembaar waardoor je ze niet voortdurend op je keukenblad moet laten staan. Lekker compact!

Goede keuze denken jullie? Bouwkwaliteit en gebruiksgemak zijn uiteraard ook belangrijk. Mijn maximum budget zit rond de 200 euro. Het volledige aanbod op coolblue staat hier. Als ik me voor dat budget een betere machine kan kopen, hoor ik het graag.

Zijn er trouwens bepaalde accessoires die ik ook best meteen koop?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

franssie

Save the albatross

Lijkt mij prima basic ding, je kan ze soms ook wel wat goedkoper vinden. Voordeel van Nespresso is dat aangezien zij de enige koffiedrinker is het huishouden is, de koffie goed houdbaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 14-07-2015 12:32 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb de laatste twee posts verplaatst uit (N)espresso: ervaringen omdat ze hier beter passen

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Lastig, ik ben zelf een gigantisch nespresso fan. Waarom? Omdat het gewoon goede koffie is, en het prijs technisch (voor mij) niet uitmaakt hoe duur het per kopje is.

Nespresso zijn gewoon heel goed, service is geweldig en ze gaan niet of nauwelijks kapot. Hier op het werk hebben we er 8 staan, met intensief gebruik al enkele jaren zonder klachten.

Thuis heb ik er nu 1, en voor de vakanties ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Eindelijk een topic voor de senseo en andere pad-drinkers.
Het heeft even moeten wachten, en is nog niet zo volwassen maar ik ben blij dat het er is.

Ik ben zelf een dolce gusto gebruiker, en een senseo drinker.
Het zijn beiden twee mooie onderhoudsvrije systemen. En ook relatief goedkoop tegenover andere hoge druk systemen.

Vooral paddrinken is erg goedkoop. Voor een paar cent heb je een kopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

corset schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:40:
Lastig, ik ben zelf een gigantisch nespresso fan. Waarom? Omdat het gewoon goede koffie is, en het prijs technisch (voor mij) niet uitmaakt hoe duur het per kopje is.

Nespresso zijn gewoon heel goed, service is geweldig en ze gaan niet of nauwelijks kapot. Hier op het werk hebben we er 8 staan, met intensief gebruik al enkele jaren zonder klachten.

Thuis heb ik er nu 1, en voor de vakanties ook :D
Waarom daarover hier praten als er gewoon een volwassen eigen topic met ervaringen voor is?:?

(N)espresso: ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Anoniem: 601896 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Waarom daarover hier praten als er gewoon een volwassen eigen topic met ervaringen voor is?:?

Omdat er al enige tijd geleden verschillende topics hierover zijn geweest, en is besloten voor een paar verschillende Koffie topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 16:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Anoniem: 601896 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Omdat dat dicht is en dit topic de opvolger daarvan is geworden :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:04

franssie

Save the albatross

Misschien wel goed om in de nieuwe topics in de topic starts verwijzingen naar de andere topics op te laten nemen? En misschien ook wel in de topic warning (zoals dat bij het zonnenpanelen topic bijvoorbeeld is gedaan)?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dolce-Gusto heeft diverse apparaten om uit te kiezen, ze zijn begonnen sinds 2006. Bekendst zijn de Piccolo, Mini-Me en Circulo. De modellen verschillen qua vorm, grootte v/h waterreservoir en de al dan niet automatische dosering. Elk apparaat opereert op basis van een basisdruk van 14 bar. Dolce-Gusto heeft een eigen capsulesysteem waarbij er per koffiecup 8gram in zit. Afhankelijk van de gekozen smaak kan er ook een melkpoedercupje bijzitten (voor de latte machiato, cappuccino e.d.) Indien je voor pure koffie kiest zitten er dikwijls 16 koffiecups in 1 verpakking. Indien je voor koffie met melk kiest zitten er ook 16 cups in, 8 zwarte met koffie en 8 witte met melkpoeder. Niet elke koffiesmaak heeft echte arabica koffiebonen, dit is te herkennen aan de ingrediëntenlijst. Zo is de smaak Café au lait alleen leverbaar in 1 cupje waarin een combinatie van oploskoffie en melkpoeder zit.

Prijs per kopje: (gebaseerd op adviesprijs van 4,95) €0,309 voor pure koffie & €0,618 voor koffie met melk.
Prijs per apparaat: (afhankelijk van de gekozen variant) varieert van €39 tot €119.

NB: Dolce Gusto heeft met enige regelmaat cashbackperiodes. Daarnaast bieden menig webshop soms apparaten tegen gereduceerd tarief aan. Zodoende kun je indien je slim winkelt het apparaat kopen in een cashbackperiode, waarbij je eenmalig de aanschaf voorschiet, maar binnen 6 weken van Dolce-Gusto terugkrijgt (of zelfs geld toe krijgt waarmee je extra koffie in huis kan halen) Bovendien is het handig om te letten op 1+1 acties bij supermarkten qua koffie. Ook komt het voor dat je buiten Nederland, in Duitse supermarkten of gewoon op Amazon leuke deals tegen komt.

Trivia: zowel Dolce-Gusto als Nespresso zijn merken van Nestlé. :P Ze richten zich overduidelijk op een ander segment. Waarbij Nespresso zich op de exclusiviteit richt met navenante reclame en voornamelijk pure esspresso met een smaak, richt Dolce-Gusto zich met hun motto "Coffee isn't just black" meer op de andere kant door een variëteit aan te bieden van pure koffie, koffie met melk(poeder), (chai/ijs) thee en zelfs diverse koude dranken. Daarbij lijkt Dolce-Gusto bovendien gericht als tegenhanger van DE Senseo en/of Tassimo van Bosch.

Zoiets voor de OP bij Dolce-Gusto? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:52

Stoney3K

Flatsehats!

Senseo drinker hier, maar dat is vooral omdat ik alleen woonde.

4B3 en ik zijn allebei redelijke koffieleuten, maar we drinken op een dag gewoon te weinig om een hele pot koffie op te kunnen voordat ie koud is. Bovendien vinden we filterkoffie niet lekker.

Bij mijn ouders hebben we een tijd lang een Jura single-serving machine gehad met gemalen bonen, maar dat ging op den duur te prijzig worden in onderhoud.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik drink filterkoffie als ik bij mijn ouders ben, Senseo als ik langs mijn oma ga en Dolce-Gusto thuis en bij mijn zus. Het ontbreekt nog aan een Nespresso in de familie :P Waarom ik voorlopig niet aan een Nespresso apparaat ga is omdat ik dan al snel naar een Latissima van DeLonghi zou moeten uitwijken, daar ik juist graag een cappuccino en latte drink. Dolce Gusto heeft om de haverklap cashbacks zodat ik reservemachines zo in huis heb. En dankzij Amazon heb ik leuk kunnen hamsteren inmiddels aan cups. Dus mijn kosten tot op heden? Een keer 10 euro in totaal voor tig pakken koffiecups. Mijn machine was gratis, ik kreeg geld toe omdat ik koos voor een demomodel en de cashback hoger was dan de aanschafprijs. Met dat geld wat ik overhield heb ik koffiecups gekocht. En die 10 euro die ik nu uitgegeven heb is dankzij Amazon omgezet in een flinke voorraad.

Prijstechnisch is Nespresso dus een hele stap vooruit, smaaktechnisch waarschijnlijk ook. Maar om nu te denken dat Nespresso nu zoveel lekkerder zal smaken terwijl ik €200 kwijt ben voor een apparaat en lang niet zo'n goede deal ga krijgen met koffiecups denk ik dat ik Nespresso aan mij voorbij laat gaan. Leuk voor de purist, die koffie drinkt zoals koffie ooit bedoelt was e.d. Maar niet voor mij als koffiebarbaar zo je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:12

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een Senseo thuis en dat is wel te pruimen (het is beter dan de overheidskoffie op kantoor :+) maar bij mijn vorige werk stond een apparaat van Jura, met bonen. Dat was gewoon echt beter. Maar niet gefilterd, dat heeft de Senseo weer wel.
De Senseo is vooral makkelijk, want veel onderhoud hoef je er niet aan te plegen. De Jura moest je een of twee keer per week schoonmaken (werd door een man of 10 gebruikt dagelijks). Ik heb het daar wel voor over, alleen om nou 1500 euro voor zo'n automaat neer te tellen. Zoveel koffie drinken we niet thuis.

[ Voor 38% gewijzigd door Cyphax op 14-07-2015 13:35 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Valles ESE pads/pods ook onder dit topic? Zo ja, ik ben zelf in het bezit van een Bialetti Mokona Trio.
Hier gaan, naast normale gemalen bonen, ook ESE pads en ESE pods in.

Wellicht is het een idee om de normale ESE pads ook op te nemen? Mijn ervaring is dat dergelijke pads namelijk een goede kop espresso voortbrengen.

Zelf gebruik ik de ese pads van Illy omdat deze makkelijk verkrijgbaar zijn bij o.a. de AH en Jumbo.

[ Voor 27% gewijzigd door sarlo op 14-07-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik zal deze er ook in meenemen :) Zelf heb ik ook een Bialetti Mokona. Maar niet genoeg kennis om de TS hierover uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-01 18:00
Zelf heb ik een Seaco staan. Geen dag zonder espresso voor mij.

Maar als het een 'kapsule' machine moet zijn dan is mijn eerste keuze Nespresso.
Gewoon meer smaken, meer alternatieven en beter dan pads.

Een kapsule apparaat is prima als je niet veel koffie/espresso drinkt.
Alleen zijn, op dit moment, Nespressopads prijstechnisch goedkoper dan Dolce Gusto
Drink je al snel meer dan een 4 kopjes per dag dan is een machine geen slechte investering.

Bij de pads is het resultaat wat wateriger. Prima voor de meeste koffiedrinkers.
Bij pads drink ik eigenlijk alleen de Senseo intense. Wat voller van smaak.
De rest vindt ik niet lekker.

@Brick-Top: Die melkopschuimer werkt alleen prima met voldoende melk.
Verder een prima machine.
Aangezien ik alles zwart drink..heb ik gewoon een spuitbus met slagroom in de koeler staan voor gasten.
Vindt ik makkelijker dan melk of koffiemelk op voorraad hebben.

Vinden ze meestal ook lekkerder. Een toef slagroom, caccao of suiker erop.

Mocht je vriendin toch wat vaker koffie drinken...dan is een goeie machine ook nog wel te vinden.
Ik zou ook zeggen kijk eens bij Amazon

Trouwens voor de echte addicts onder ons: minipresso
Ook met een variant voor italiaanse cups....

_/-\o_ Prima koffie onderweg en geen gemopper meer van de vrouw als ik zonodig weer op zoek moet gaan naar mijn portie caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-01 13:41
Puntje ter overweging: Dolce Gusto is erg lekker, maar het patent is nog niet vrij gegeven dus de capsules zijn relatief duur (nog geen "huismerken").

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dolce Gusto is toch degene die ze ook in center parcs hebben? Wat een ondingen, smaak van de vorige zit er altijd doorheen en is er nauwelijks uit te krijgen. Iemand chocolade melk genomen? Spoel maar eerst 10x door voordat je koffie gaat proeven :-(

Leuk concept, jammere uitwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
De laatste keer dat ik in Centerparcs was hadden ze gewoon een Senseo staan, en dan moet ik het volledig eens zijn met je constatering "ondingen"... 8)

De noodzaak om veel door te spoelen bij het wisselen van smaak bij DG is mij niet bekend.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Moet wel zeggen dat die dingen volgens mij totaal niet worden schoongemaakt hoor, dus het zijn echt ranzige drank dispensers geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
corset schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:06:
Moet wel zeggen dat die dingen volgens mij totaal niet worden schoongemaakt hoor, dus het zijn echt ranzige drank dispensers geworden.
OT: wat wordt er eigenlijk wél schoongemaakt bij Centerparcs...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 14:06

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

corset schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:57:
Dolce Gusto is toch degene die ze ook in center parcs hebben? Wat een ondingen, smaak van de vorige zit er altijd doorheen en is er nauwelijks uit te krijgen. Iemand chocolade melk genomen? Spoel maar eerst 10x door voordat je koffie gaat proeven :-(

Leuk concept, jammere uitwerking.
De koffie uit een Dolce Gusto komt rechtstreeks uit de cup je kopje in. Er kan hoogstens wat smaak van de cuphouder meekomen als de koffiestraal deze raakt (gebeurt lang niet altijd), dus de cuphouder omspoelen werkt dan wsch sneller dan 10x doorspoelen :)

Ik heb zelf een Dolce Gusto thuis, en drink er alleen gewone koffie (de caffe lungo) uit. Smaakt wmb net wat lekkerder dan Senseo koffie, wat ik daarvoor dronk. À 30 cent per kopje is het goed te doen als je weinig koffie drinkt.
De koffie + melkvarianten met losse melkcupjes zijn 2x zo duur per kopje en m.i. de kosten niet waard; je kan er beter zelf melk bij gooien.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:10
Joosie200 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:32:
Ik drink filterkoffie als ik bij mijn ouders ben, Senseo als ik langs mijn oma ga en Dolce-Gusto thuis en bij mijn zus. Het ontbreekt nog aan een Nespresso in de familie :P Waarom ik voorlopig niet aan een Nespresso apparaat ga is omdat ik dan al snel naar een Latissima van DeLonghi zou moeten uitwijken, daar ik juist graag een cappuccino en latte drink. Dolce Gusto heeft om de haverklap cashbacks zodat ik reservemachines zo in huis heb. En dankzij Amazon heb ik leuk kunnen hamsteren inmiddels aan cups. Dus mijn kosten tot op heden? Een keer 10 euro in totaal voor tig pakken koffiecups. Mijn machine was gratis, ik kreeg geld toe omdat ik koos voor een demomodel en de cashback hoger was dan de aanschafprijs. Met dat geld wat ik overhield heb ik koffiecups gekocht. En die 10 euro die ik nu uitgegeven heb is dankzij Amazon omgezet in een flinke voorraad.

Prijstechnisch is Nespresso dus een hele stap vooruit, smaaktechnisch waarschijnlijk ook. Maar om nu te denken dat Nespresso nu zoveel lekkerder zal smaken terwijl ik €200 kwijt ben voor een apparaat en lang niet zo'n goede deal ga krijgen met koffiecups denk ik dat ik Nespresso aan mij voorbij laat gaan. Leuk voor de purist, die koffie drinkt zoals koffie ooit bedoelt was e.d. Maar niet voor mij als koffiebarbaar zo je wilt.
IMHO werkt de aerocino het beste van de schuimers; het minst onderhoud, meeste flexibiliteit en beste kwaliteit schuim. Dan zou je uitkomen op een Krups U-milk of soortgelijks. Die waren laatst te koop voor €140 met €70 tegoed voor cupjes (250 cups oid) en nog de standaard 16 cupjes die bij het apparaat komen. Dan ben je dus €70 kwijt aan het apparaat, wat prima te doen is. Ik kan de aanbieding niet meer terugvinden, maar die zal vast nog wel een keer komen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit topic is wel dood, geloof ik ;)

Vandaag de twee nieuwe Limited Edition ristretto's van Nespresso binnen gekregen: Milano (intensity 9) en Palermo (intensity 11). Heb net de Milano gedronken en die is niet speciaal (sic). De Palermo gaat na de lunch volgen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:34:
Dit topic is wel dood, geloof ik ;)

Vandaag de twee nieuwe Limited Edition ristretto's van Nespresso binnen gekregen: Milano (intensity 9) en Palermo (intensity 11). Heb net de Milano gedronken en die is niet speciaal (sic). De Palermo gaat na de lunch volgen :)
Ik ben het ermee eens dat de Milano niet bijzonder is. De Palermo heb ik niet geprobeerd/aangeschaft.

Weet iemand welke niet-Nespresso cup het meeste op de Roma-cup lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Palermo is OK, maar ook niet iets wat je moet hebben gedronken. Ze komen wel op ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
gambieter schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:40:
De Palermo is OK, maar ook niet iets wat je moet hebben gedronken. Ze komen wel op ;)
Palermo is redelijk, en ach, het is lekker sterk. Moet wel zeggen, ze mogen wel met wat sterkere specials komen ipv "koffie met chocolade en de ruft van de chinese berg os" of whatever ze soms hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wij hebben een senseo latte select staan, voor een senseo best een duur apparaat, ik meen dat we er jaren terug 170,- voor betaald hebben. Vanmorgen zat ik weer aan mijn gewone bakje senseo en ik realiseerde mij dat ik het eigenlijk helemaal niet lekker (meer) vindt terwijl ik het in het verleden prima te drinken vondt. Het lijkt me sterk dat het aan het apparaat ligt dus mijn smaak zal wel veranderd zijn of ik moet weer eens andere pads proberen (gebruik standaard de dark roast vd Lidl).

Omdat ik best van een bakje koffie of espresso kan genieten heb ik in het verleden al eens naar een volautomaat voor verse bonen gekeken. Maar als je dan een variant zoek die ook melk producten kan maken dan schiet de prijs zo richting de 800 euro en dat is gewoon te gek voor die 4-5 bakjes koffie die hier in een weekend gedronken worden. Daarnaast heb je ook nog eens een apparaat in huis wat erg onderhouds gevoelig en volgens mij ook storingsgevoelig is.

Maar vandaag realiseerde ik mij dat een Nespresso apparaat misschien wel een goede oplossing is, niet duur in aanschaf en wat ik van anderen hoor prima koffie. De capsules zijn wel duur maar we drinken slechts 4-5 bakjes koffie per week, en tegenwoordig zijn de capsules in de supermarkt te koop en zijn er ook alternatieve, iets goedkopere capsules te krijgen.

Na wat zoeken kom ik uit bij de "Krups Nespresso CitiZ & Milk XN730T" deze kost bij de mediamarkt 190,- en is daarmee een van de betaalbaardere modellen met een melkopschuimer. Er zijn ook wel merken waarbij de melk en koffie automatisch gemongen worden maar die kosten gelijk 250,- of meer.

Iemand ervaring met de Krups Citiz & Milk? Of zijn er betere alternatieven?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Koop gewoon de goedkoopste Nespresso machine en de aparte melkopschuimer.

Ik kreeg zo'n Aeroccino gratis een paar jaar terug bij een grote aankoop van capsules, mijn moeder is er nog steeds heel blij mee.

[ Voor 48% gewijzigd door gambieter op 01-11-2015 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is er onderling geen kwaliteits verschil dan? Volgens mij is Maximix het goedkoopste Nespresso merk en die zien er iig ook goedkoper uit.

De Krups Citiz zonder melkopschuimer kost 140 en een losse melkopschuimer kost ook 40,- dus dat maakt weinig uit, een aeroccino kost los zelfs 70,-. De Krups die ik eerder noemde is eigenlijk een Citiz met "losse" aeroccino.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 01-11-2015 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, misschien kookt het water wat sneller, maar afgezien van de looks maakt het verder niets uit (magimix of krups). Ik heb thuis een magimix en op het werk een krups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 01 november 2015 @ 01:44:
Maar vandaag realiseerde ik mij dat een Nespresso apparaat misschien wel een goede oplossing is, niet duur in aanschaf en wat ik van anderen hoor prima koffie. De capsules zijn wel duur maar we drinken slechts 4-5 bakjes koffie per week, en tegenwoordig zijn de capsules in de supermarkt te koop en zijn er ook alternatieve, iets goedkopere capsules te krijgen.

Na wat zoeken kom ik uit bij de "Krups Nespresso CitiZ & Milk XN730T" deze kost bij de mediamarkt 190,- en is daarmee een van de betaalbaardere modellen met een melkopschuimer. Er zijn ook wel merken waarbij de melk en koffie automatisch gemongen worden maar die kosten gelijk 250,- of meer.

Iemand ervaring met de Krups Citiz & Milk? Of zijn er betere alternatieven?
Ik heb zelf inmiddels al weer een jaar of 5 een CitiZ & Milk staan. Er komt prima koffie uit en ook de melkopschuimer doet zijn werk zeer goed, al wordt die wel slechts sporadisch gebruikt. De laatste tijd heb ik wel het idee dat de koffie soms wat waterig is. Wellicht worden de cupjes niet meer altijd goed geperforeerd, dat zou aan het apparaat kunnen liggen of aan de AH Huismerk cupjes die ik momenteel gebruik. Na 5 jaar vrij intensief gebruik zou ik het ook niet heel gek vinden als hij wat aan slijtage onderhevig is, ik kijk daarom ook alvast met een schuin oog naar andere apparaten.

Waarschijnlijk zou ik zelf niet weer de keuze maken voor een Nespresso. De koffie smaakt prima, maar ik haal mijn cupjes liever gewoon in de winkel en de prijs van de Nespresso cups is toch best stevig. Als je die via internet laat komen dan ben je eigenlijk bijna verplicht om >200 cups aan te schaffen aangezien je anders verzendkosten moet betalen. Dit is dan +/- € 80,- aan koffie. Als student haal ik liever iedere week een of twee doosjes bij de AH, maar die smaken wel beduidend minder goed.

Gelet op bovenstaande zou ik zelf nu eerder voor een apparaat met bonen gaan. Vanaf € 230,- heb je al een eenvoudig bonen apparaat. Nog een paar tientjes meer en je hebt er ook weer een melkopschuimpijpje bij. Scheelt natuurlijk wel wat met de Nespresso varianten, maar als je kijkt wat bonen kosten in vergelijking met die cupjes dan ga je dat wel terug verdienen. Hoe snel dat gaat hangt er natuurlijk vanaf van hoeveel koffie je drinkt, bij mij zou het iets van 1,5 jaar duren denk ik.
Chaoss schreef op zondag 01 november 2015 @ 01:58:
Is er onderling geen kwaliteits verschil dan? Volgens mij is Maximix het goedkoopste Nespresso merk en die zien er iig ook goedkoper uit.
Volgens mij zijn de Magimix en Krups apparaten op wat uiterlijke details na exact hetzelfde. Als ik mij niet vergis komen ze zelfs uit dezelfde fabriek. Ik heb zelf een Magimix. Toen ik mijn apparaat kocht wilde ik graag een zwarte, die werd toen enkel door Magimix geleverd :).

[ Voor 11% gewijzigd door Dick op 01-11-2015 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zou me niets verbazen als er richting de december maand weer een cashback actie aan komt. Die zijn er geregeld en dan zijn die Nespresso apparaten goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik wou het net aankaarten was dat de laatste keer niet 70,- retour of 80,- aan "gratis" cups bestellen? Dat is inderdaad een flink percentage op 190,- aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:43
Er komt waarschijnlijk een cashback actie, meestal half november ;)
Deze week (vanaf morgen) is trouwens de DeLonghi ECAM 2210SB weer in de aanbieding bij de Media Markt; 299 euro. Prima apparaat voor een volautomatische bonenmachine. Stoompijpje voor melk, maar niet iedereen kan daarmee werken dus een losse melkopschuimer werkt dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:40
Na het proeven van 1 kopje nespresso koffie bij een vriend, heb ik gelijk dezelfde week zelf zo'n apparaat aangeschaft (Pixie). Wat een lekkere koffie komt daar uit zeg! Aangezien er heel wat smaken voor handen zijn, had ik ook maar gelijk zo'n proef-pakket besteld van 250 cups.

Nu na zo'n 10 maanden kan ik zeggen dat mijn smaak is veranderd. Aanvankelijk vond ik vooral de espresso cups erg lekker, maar nu is dat veranderd naar de middel-sterke intenso-cups en de fortisio lungo. Die laatste is écht een heerlijke koffie. Ik stel een nieuwe bestelling bewust uit, omdat de andere cups anders nooit op gaan :D.

Persoonlijke toppers:
- Fortisio Lungo <3
- Dharkan <3
- Ristretto
- Roma
- Livanto <3
- Indrya From India

Persoonlijke afraders:
- Alle Variations :r
- Rosabaya

Ik merk wel dat het moment van de dag een grote invloed heeft op de smaakbeleving.

Zijn er nespresso-liefhebbers die de Intenso-cups (of andere smaken) als ristretto drinken? Aangezien deze functie niet standaard op het apparaat zit, heb ik eerlijk gezegd het idee dat er niets wezenlijk anders is dan bij een espresso, enkel de hoeveelheid water wat er gebruikt wordt.

Zijn er ook mensen die een cup 2x gebruiken? Soms heb ik het idee dat er zoveel ongebruikte koffie achterblijft.

En welke smaken zijn naar jullie mening ook lekker in een andere vorm (Lungo als espresso en vice versa).

Oh, en ik gebruik meestal de espresso-knop zonder cup om het kopje op te warmen. Zitten hier nadelen aan? bijvoorbeeld overmatige slijtage van het apparaat? Ik lees wel dat het robuuste apparaten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 01-11-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 07:48
Deezers schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:02:
Deze week (vanaf morgen) is trouwens de DeLonghi ECAM 2210SB weer in de aanbieding bij de Media Markt; 299 euro. Prima apparaat voor een volautomatische bonenmachine. Stoompijpje voor melk, maar niet iedereen kan daarmee werken dus een losse melkopschuimer werkt dan beter.
+1, daarnaast is deze machine wederom uitgeroepen tot beste koop in okt. 2015 door de Consumentenbond. Heb een optie op een showroommodel welke 200 EUR kost. Nu nog even uitvogelen of de showroom unit dit geld waard is tov 100 EUR voor een volledig nieuwe machine.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ibidem schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:57:
[...]

+1, daarnaast is deze machine wederom uitgeroepen tot beste koop in okt. 2015 door de Consumentenbond. Heb een optie op een showroommodel welke 200 EUR kost. Nu nog even uitvogelen of de showroom unit dit geld waard is tov 100 EUR voor een volledig nieuwe machine.
Tenzij showroom model betekent dat hij enorm veel koffie heeft lopen zetten zou ik niet te bang zijn...er naar kijken maakt hem niet stuk. En af en toe een bakje ook niet. Ik zou die 100 euro nemen als winst :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Via google kom ik er achter dat de actie vanaf morgen loopt tm 31 december: http://www.koffiecenter.n...spresso-aanbiedingen.html

Je krijgt dit keer 30,- op de goedkope en 60,- op de duurdere modellen als koffiekorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Leuke aanbieding voor een zo te lezen goede machine. Ik ben alleen niet zo kapot van het uiterlijk. Ik zat zelf een beetje te kijken naar een Philips Saeco HD8750. Mooi ingetogen design, niet te veel fratsen en met € 275,- ook vrij vriendelijk geprijsd. Heeft iemand ervaring met dit soort machines? Ik weet namelijk niet helemaal hoe ik Philips moet plaatsen als het gaat om koffiemachines.

Ik zou overigens niet zo bang zijn om een demo-model aan te schaffen, mits er geen koffie mee gezet is. Een apparaat dat alleen maar in de winkel heeft gestaan zal misschien een krasje hebben, maar verder niet anders zijn. Als het apparaat echter wel gebruikt is om koffie mee te zetten zou ik wat voorzichtiger zijn. Als hij veel gebruikt is is er misschien al wat slijtage aan het maalwerk ontstaan. Bij incidenteel gebruik (zonder steeds goed schoon te maken) is er wellicht wat vuil in de machine opgehoopt.

[ Voor 23% gewijzigd door Dick op 01-11-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Saeco is in de koffiewereld volgens mij een vrij gerespecteerd merk. Lees er vaak wel positieve dingen over.

Punt van een automaat is dat je vrij strikt in het onderhoud moet zijn zoals 1x per week de persunit eruit halen en schoonmaken omdat je anders schimmel krijgt en dus super ranzige koffie. En ik ken mezelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:54:
[...]

Via google kom ik er achter dat de actie vanaf morgen loopt tm 31 december: http://www.koffiecenter.n...spresso-aanbiedingen.html

Je krijgt dit keer 30,- op de goedkope en 60,- op de duurdere modellen als koffiekorting.
https://www.nespresso.com/nl/nl/machinelistblock

en ook dolce gusto heeft er weer 1 vanaf 5 november:
https://www.dolce-gusto.nl/cashback

[ Voor 5% gewijzigd door sambalbaj op 03-11-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 19:07
Ik overweeg binnenkort een Nespresso te kopen, zeker met de cashback actie die nu loopt.

Ik drink echter meestal filterkoffie (en Senseo, maar dit vind ik steeds minder lekker), en zelden espresso. Wel drink ik het aan de wat sterkere kant, dat ga ik steeds meer waarderen sinds ik mijn koffie niet meer vol gooi met melk en suiker. Ik vroeg me dus af of het met een Nespresso goed mogelijk is een vergelijkbare kop koffie te maken, zowel qua sterkte als hoeveelheid. Of is het apparaat / de cups vooral geschikt voor espresso's? Ook lekker, maar ik houd graag de keus. Ook met het oog op bezoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Arrne schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:03:
Ik overweeg binnenkort een Nespresso te kopen, zeker met de cashback actie die nu loopt.

Ik drink echter meestal filterkoffie (en Senseo, maar dit vind ik steeds minder lekker), en zelden espresso. Wel drink ik het aan de wat sterkere kant, dat ga ik steeds meer waarderen sinds ik mijn koffie niet meer vol gooi met melk en suiker. Ik vroeg me dus af of het met een Nespresso goed mogelijk is een vergelijkbare kop koffie te maken, zowel qua sterkte als hoeveelheid. Of is het apparaat / de cups vooral geschikt voor espresso's? Ook lekker, maar ik houd graag de keus. Ook met het oog op bezoek.
Wat mij betreft absoluut. De normalere nespresso (zoals de Roma) is wat mij betreft gewoon een bak lekkere koffie. Zet hem met rond de 100ml en ik vind hem goed te doen :). Espresso is echt nog een andere orde van sterkte en smaakt heel anders, dus als ik je verhaaltje zo lees zou een Nespresso goed bij je passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ok, bedankt. Dat komt wel goed dan, al zijn de kopjes dan nog wel aan de kleine kant maar de lungo's zijn nog wat groter denk ik?

Binnenkort maar eens bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Arrne schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:10:
Ok, bedankt. Dat komt wel goed dan, al zijn de kopjes dan nog wel aan de kleine kant maar de lungo's zijn nog wat groter denk ik?

Binnenkort maar eens bestellen. :)
100ml is een normaal formaat bakje :). Groter maakt het niet beter vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik weet niet of het standaard is bij alle Nespresso apparaten maar bij die van ons kan je gewoon zelf instellen hoeveel water er door de cup en hoeveel melk (bij cappuccino en latte macchiato) er bij komt.

Dus wij hebben alles wat krapper afgesteld, een wat meer naar ristretto neigende espresso en een wat meer naar espresso neigende lungo (en de cappucino zit ook dichter bij een espresso macchiato). Als je dan ook nog ziet wat voor varieteit aan smaken en sterktes er in die cups zit kan je alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij die van ons, de Pixie, kan dat niet. Maar de verhouding vind ik prima. Mijn Lungo's zet ik altijd met espresso cupjes om die lekker intense smaak te krijgen. En als je kopje niet vol is kan je de knop zelf ingedrukt houden zodat hij door blijft lopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Volgens mij kan dat wel met een Pixie (zie Programming the water volume) :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oh dat is interessant, vanavond even kijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-04 16:31
Wat zijn qua Nespresso-compatible cups nou echte aanraders volgens jullie?
Voor onze dagelijks dosis koffie scoren wij gewoon de voordeelverpakking Douwe Egberts Intenso ( 8 ) maar we willen soms wel eens een extra voor in het weekend bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb er al verschillende geprobeerd, vooral omdat het handig is dingen mee te nemen als je toch al in de supermarkt bent, maar ik vind ze allemaal ruk. Vooral die DE dingen vond ik echt niet lekker. Daarnaast besparen die allemaal kosten door met plastic cupjes te werken die dan ook nog eens individueel verpakt zitten en dat vond ik wat zot.

Wij hebben hier alleen de cups van nespresso zelf, en dan gaan vooral de sterkere varianten er hier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Lensent schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:49:
Wat zijn qua Nespresso-compatible cups nou echte aanraders volgens jullie?
Voor onze dagelijks dosis koffie scoren wij gewoon de voordeelverpakking Douwe Egberts Intenso ( 8 ) maar we willen soms wel eens een extra voor in het weekend bijv.
Ben ik ook wel benieuwd naar, de Nespresso cupjes zijn toch wel erg duur met hu 35-40 cent. Ik heb reacties van mensen gelezen dat de AH en Jumbo huismerk cupjes qua smaak echt slecht zijn, maar er is ook nog een middenweg met bijvoorbeeld DE cupjes die rond de 25 cent kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Jheroun schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:05:
Ik heb er al verschillende geprobeerd, vooral omdat het handig is dingen mee te nemen als je toch al in de supermarkt bent, maar ik vind ze allemaal ruk. Vooral die DE dingen vond ik echt niet lekker. Daarnaast besparen die allemaal kosten door met plastic cupjes te werken die dan ook nog eens individueel verpakt zitten en dat vond ik wat zot.

Wij hebben hier alleen de cups van nespresso zelf, en dan gaan vooral de sterkere varianten er hier in.
Ik heb ooit ook Nespresso gedronken thuis (nu weet ik wel beter :P) en ik dronk inderdaad ook de originele cupjes. Het aanbod in de winkel was toen vooral van l'or espresso en die dingen waren echt vies.
Toen doorgereden naar de Lidl cups, die toen vrij nieuw waren en positief ontvangen door anderen, maar eveneens vies wat mij betreft. Ik kocht dus heel bewust de originele cups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Chaoss schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:39:
Punt van een automaat is dat je vrij strikt in het onderhoud moet zijn zoals 1x per week de persunit eruit halen en schoonmaken omdat je anders schimmel krijgt en dus super ranzige koffie. En ik ken mezelf :P
Beetje off-topic, maar geldt dat voor alle automaten? Op mijn werk staat een DeLonghi ECAM 22.110 en het enige onderhoud wat dat ding krijgt is één keer per 3 maanden een ontkalkingsbeurd. Qua bonen zijn ze niet echt merktrouw, ondanks veelvuldig aangeven, en persoonlijk vind ik het gewoon ranzige, bittere bocht wat er uitkomt. Natuurlijk ben ik weer de enige die er een mening over heeft... :X

Nu ik jouw opmerking over onderhoud lees, vraag ik me sterk af of het wel echt alleen de bonen zijn. Ik heb verder geen ervaring met andere bonen machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-04 16:31
Bij ons op het werk hebben ze ook bonenkoffie. Elke dag wordt deze onderhouden en regelmatig loopt er een automatisch reinigingsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De zetgroep moet in ieder geval 1x per week afgespoeld worden en buiten het apparaat drogen. Als dat nog nooit gebeurd is zou er best eens schimmel in kunnen zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Vandaag een opmerking over gemaakt.
"Nee hoor, doe ik altijd" was het antwoord. 10 minuten later stond mevrouw (met handleiding) het geheel uit elkaar te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Lol... Nog gezien hoe smerig dat ding van binnen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Zojuist een Magimix U & Milk M130 besteld, hij komt morgen binnen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@chaoss,
Nee dat niet, maar hopelijk proef ik het verschil komende week wel.

Over onderhoud gesproken, afgelopen week mijn pixie ook maar eens ontkalkt. Wat een smerig spul is dat zeg wat je er voor moet gebruiken. Ruikt precies zoals alcoholhoudende drank wat er aan de verkeerde kant weer uitkomt. Ik las op internet wilde verhalen dat bij sommigen de geur en smaak niet meer uit hun nespresso machine te krijgen was. Gelukkig was het bij mij na twee kopjes geheel verdwenen.

@arrne,
En? Welke cups heb je al geproefd?

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 07-11-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Nomad schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:13:
[...]

Wat mij betreft absoluut. De normalere nespresso (zoals de Roma) is wat mij betreft gewoon een bak lekkere koffie. Zet hem met rond de 100ml en ik vind hem goed te doen :). Espresso is echt nog een andere orde van sterkte en smaakt heel anders, dus als ik je verhaaltje zo lees zou een Nespresso goed bij je passen :)
Haha herkenbaar. Die Roma's lijken als lungo heel erg op normale koffie. Erg handig voor visite.

@Arrne: als je eenmaal een (n)espresso-automaat hebt, ga je vanzelf sterkere koffie waarderen. Mijn vriendin lustte eerst enkel cappuccino's, is daarna steeds meer lungo's gaan drinken en tegenwoordig zet ze ook steeds vaker espresso's.

Dus de kans is groot dat je instapt met milde lungo's, maar dat je over een halfjaar intenso's. loopt te drinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

link0007 schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:38:
[...]

Haha herkenbaar. Die Roma's lijken als lungo heel erg op normale koffie. Erg handig voor visite.

@Arrne: als je eenmaal een (n)espresso-automaat hebt, ga je vanzelf sterkere koffie waarderen. Mijn vriendin lustte eerst enkel cappuccino's, is daarna steeds meer lungo's gaan drinken en tegenwoordig zet ze ook steeds vaker espresso's.

Dus de kans is groot dat je instapt met milde lungo's, maar dat je over een halfjaar intenso's. loopt te drinken ;)
En na de intenso's begin je het echt te snappen en koop je wat je eigenlijk al meteen had moeten kopen :+ . Een mooie Italiaanse chromen espressomachine met dikke maler ernaast...en zelf bonen branden of vers inkopen.
En dan weet je dat espresso nog weer wat anders is dan een 'sterk cupje'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nomad schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:33:
[...]

En na de intenso's begin je het echt te snappen en koop je wat je eigenlijk al meteen had moeten kopen :+ . Een mooie Italiaanse chromen espressomachine met dikke maler ernaast...en zelf bonen branden of vers inkopen.
En dan weet je dat espresso nog weer wat anders is dan een 'sterk cupje'
Nope, want dan gaat koffie echt heel veel meer moeite kosten dan 'schuifje open, cupje erin, schuifje dicht'. Ik heb een Gaggia Classic gehad (geen topmodel maar het functioneert prima als je weet wat je doet) + maler (vergeten welke, keramisch schijven jobbie, instappertje) en ik kwam er vrij snel achter dat de flinke winst qua smaak het toch aflegt tegen het gemak van een nespresso. De Gaggia heeft het uiteindelijk begeven en ik heb 'm maar niet meer vervangen.

Ik drink trouwens alleen originele cupjes (Roma, Dharkan, Fort. Lungo), heb van verschillende andere merken 3-4 soorten cups geprobeerd maar het resultaat was altijd minder. Dan maar wat meer per kopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Bundin schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:36:
[...]

Nope, want dan gaat koffie echt heel veel meer moeite kosten dan 'schuifje open, cupje erin, schuifje dicht'. Ik heb een Gaggia Classic gehad (geen topmodel maar het functioneert prima als je weet wat je doet) + maler (vergeten welke, keramisch schijven jobbie, instappertje) en ik kwam er vrij snel achter dat de flinke winst qua smaak het toch aflegt tegen het gemak van een nespresso. De Gaggia heeft het uiteindelijk begeven en ik heb 'm maar niet meer vervangen.

Ik drink trouwens alleen originele cupjes (Roma, Dharkan, Fort. Lungo), heb van verschillende andere merken 3-4 soorten cups geprobeerd maar het resultaat was altijd minder. Dan maar wat meer per kopje.
Ik plaag ook maar wat, ik weet in welk topic ik zit en het gemak van Nespresso is ongekend inderdaad. Wil je gemak, dan heb je grofweg keuze tussen senseo/tassimo/dolcegusto/nespresso....en dan vind ik Nespresso toch wel de koffie zetten die het meest lijkt op koffie ipv kunstmatige bocht :). Dolce gusto smaakt mij te kunstmatig (en is duur met latte drankjes)....tassimo ken ik niet heel goed...en senseo zou verboden moeten worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Ik zou ook niet vaak koffie drinken als ik er zoveel moeite voor zou moeten doen. Een handmatige machine werkt alleen als het echt je hobby is.

Daarnaast speelt uiteraard ook ruimte mee: Mijn apparaat is 20cm breed en misschien 40cm diep. Dat is niet veel groter dan een broodrooster, en meer ruimte heb ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Nomad schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:58:
[...]

Nespresso toch wel de koffie zetten die het meest lijkt op koffie ipv kunstmatige bocht :). Dolce gusto smaakt mij te kunstmatig (en is duur met latte drankjes)....tassimo ken ik niet heel goed...en senseo zou verboden moeten worden :P
Hier ben ik het in grote lijnen mee eens. De Illy pads doen ook redelijk goede dingen, maar senseo en dolce gusto zijn 't niet voor me. Hoewel ik tijdens mijn verhuizing wel weer aan de senseo ben gegaan (nespresso op locatie 1 en ouwe senseo op locatie 2). Met de DE Roodmerk pads is het in ieder geval niet slechter dan de derrie die op mijn werk door een automaat in een bekertje wordt gehoest... Maar als dat al de norm moet worden.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
LA-384 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:17:
@arrne,
En? Welke cups heb je al geproefd?
Helaas nog geen, ik heb besloten hem nog even in de doos te laten. Ik ga heel binnenkort verhuizen, en heb besloten geen zaken meer uit de doos te halen die ik over een paar weken weer in kan gaan pakken (zeker omdat ik aardig wat nieuwe spullen koop of ga kopen).

Wel al het tegoed van de cashback actie gebruikt om een kennismakingsdoos ("Ontdekking") te bestellen, zodat ik na mijn verhuizing kan gaan proberen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Iemand de Pellini cups van de AH geprobeerd die nu in de bonus zijn? Ze zijn normaal even duur als de originele Nespresso-cups, dus ik twijfel een beetje ;)

http://www.ah.nl/bonus/week/46?groupId=wi368414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor die paar euro wellicht wel interessant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Hier iig een uitgebreide recensie: http://www.kapsel-kaffee.net/pellini-kaffeekapseln-im-test/

Ik heb er m'n twijfels over.

Om nog maar even een oude koe uit de sloot te trekken: hoe zit het ondertussen met de compatibiliteit van alternatieve capsules? Kunnen die nog steeds je machine beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Wanneer je de capsules handmatig perforeert (dus door naar beneden duwen van een handle) loopt het wel los. De machines waarbij je alleen een schuifje dichtdoet, waarna de pinnen automatisch naar voren worden geduwd kunnen doorgaans niks met capsules van hard plastic.

[ Voor 9% gewijzigd door Bundin op 11-11-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Ik heb een Magimix Inissia, en de cups die individueel verpakt worden en zo'n doorzichtige plastic bovenkant hebben (geloof oa. DE en L'Or) werken niet lekker in mijn apparaat-- ze maken ploffende geluiden, en er komt geen constante stroom koffie uit. De hoeveelheid koffie is ook erg variabel.

Alle andere cups (AH Excellent, Hema) werken hier prima.

@Pellini: op die foto's zien ze eruit alsof ze uit dezelfde fabriek komen als de (niet-lekkere) Hoogvliet-cups.

[ Voor 15% gewijzigd door kunnen op 11-11-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
link0007 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:02:
Om nog maar even een oude koe uit de sloot te trekken: hoe zit het ondertussen met de compatibiliteit van alternatieve capsules? Kunnen die nog steeds je machine beschadigen?
Met mijn Krups apparaatje uit 2006 ofzo gebruik ik al jaren verschillende alternatieve capsules en hij doet het nog steeds. Al merk ik wel bij sommige capsules dat ie het heel zwaar heeft. Er komt dan een heel zwak straaltje koffie uit. Kan me voorstellen dat dat niet goed is voor de pomp. Maarja, zoals gezegd, hij is nog steeds niet kapot. En een nieuw apparaat heb je voor een paar tientjes, dus ik spaar hem ook niet :P

Het beste werken wel de originele capsules, echter het per post bestellen vind ik wat omslachtig. Beter verkopen ze die cups gewoon bij de supermarkt, dan koop ik ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:57
Ik heb overigens laatst ook gelezen dat de oude machines beter met alternatieve cups overweg kunnen dan de nieuwe. Nespresso zou de mesjes zo aangepast hebben dat ze nog wel goed door hun aluminium heen gaan maar slechter door het taaiere plastic.

En wat is zo verhaal zonder bron: Radar

[ Voor 16% gewijzigd door jelveen op 13-11-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gister deze Krups gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://i.imged.pl/ekspres-na-kapsulki-krups-xn-730t-citiz-milk-3-3593534231.jpg

En de eerste bijgeleverde cupjes zijn al genuttigd, gister avond gelijk de 60 krediet gebruikt om een kennismakingspakket van 250cups te bestellen dus we kunnen voorlopig vooruit. Hopelijk word het pakket snel geleverd want de eerste bijgeleverde cupjes zijn al genuttigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 16:35
Toch maar even melden in dit topic.
Op het werk hebben we een Senseo staan. Helaas ja, had ook liever een espresso apparaat gehad. Iets met ik woon/werk in Duitsland.

Toch vind ik de pads van de Hema prima te drinken. Als ik weer in Nederland ben, neem ik een berg met Dark Roast/Mocha mee. 46 stuks voor 2 euro vind ik een prima prijs. :Y
In Duitsland is de koffie duurder dan in Nederland door een speciale koffiebelasting. Daarnaast heb ik bij verschillende supermarkten (Rewe, Aldi, Lidl, Real) de eigen merk pads geprobeerd, maar geen van allen vind ik echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-04 21:55
Hoi, vraagje, wellicht niet het juiste topic, maar om hiervoor nou een nieuwe te openen.

Ik heb al een tijdje een dolce gusto (Delonghi EDG 465.B Dolce Gusto capsulemachine), deze heeft een automatische stand voor het water. Ik drink altijd de Grande cups, waarbij ik de waterstand maximaal zet. Sinds gisteren geeft het apparaat ineens meer water dan normaal, wat er nu voor zorgt dat het kopje (degene die ik altijd gebruik) overstroomd. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Koffie smaakt ook wat anders, maar dat zal wellicht omdat er meer water in zit..

Met googlen kom ik eigenlijk niemand tegen met hetzelfde probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
co2301 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:59:
Hoi, vraagje, wellicht niet het juiste topic, maar om hiervoor nou een nieuwe te openen.

Ik heb al een tijdje een dolce gusto (Delonghi EDG 465.B Dolce Gusto capsulemachine), deze heeft een automatische stand voor het water. Ik drink altijd de Grande cups, waarbij ik de waterstand maximaal zet. Sinds gisteren geeft het apparaat ineens meer water dan normaal, wat er nu voor zorgt dat het kopje (degene die ik altijd gebruik) overstroomd. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Koffie smaakt ook wat anders, maar dat zal wellicht omdat er meer water in zit..

Met googlen kom ik eigenlijk niemand tegen met hetzelfde probleem..
Ik heb even online de handleiding erop nageslagen, maar dat is net zo'n onhandig plaatjesfestijn als bij de nespresso-apparaten (wat is er mis met tekst???). Je kunt als ik het goed heb, met dat scrollwieltje bovenop de kopgrootte aanpassen. Mogelijk heb je dit per ongeluk aangeraakt?

PS.
Als dat het is.. ga je je dan heel gauw schamen in een hoekje! :+ :P

Edit:
Ik lees nu je reactie helemaal goed door en zie dat je dat ook al gevonden had. Kun je dan niet gewoon de hoeveelheid water wat minder instellen? Ik heb het apparaat zelf niet, dus geen idee of het zo simpel werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 18-11-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-04 21:55
LA-384 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:56:
[...]

Ik heb even online de handleiding erop nageslagen, maar dat is net zo'n onhandig plaatjesfestijn als bij de nespresso-apparaten (wat is er mis met tekst???). Je kunt als ik het goed heb, met dat scrollwieltje bovenop de kopgrootte aanpassen. Mogelijk heb je dit per ongeluk aangeraakt?

PS.
Als dat het is.. ga je je dan heel gauw schamen in een hoekje! :+ :P

Edit:
Ik lees nu je reactie helemaal goed door en zie dat je dat ook al gevonden had. Kun je dan niet gewoon de hoeveelheid water wat minder instellen? Ik heb het apparaat zelf niet, dus geen idee of het zo simpel werkt.
Ja dat kan je instellen, maar natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Het is inmiddels opgelost, een grondige schoonmaakbeurt en een dag van de stroom af. Ik denk dat voornamelijk dat laatste het verholpen heeft.

Had al contact gehad met delonghi, maar die konden mij niet helpen aangezien ze zelf die apparaten niet verkopen in NL..

Bedank iig voor je response!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Sinds korte eigenaar van een Nespresso Pixie. Bevalt zeer goed. Groot gebruikersgemak, strak design en ontzettend lekkere koffie. Tijd lang in de horeca gewerkt en doet nauwelijks onder voor de bonenmachines. Enige nadeel is natuurlijk de prijs van de Nespresso-cupjes. Ik wil geen risico lopen met mesjes die te stomp worden door gebruik van goedkopere cups dus blijf bij de orginele. Nu had ik van een aantal mensen gehoord dat je vaak voordelig cups kan bestellen (proefpakket/korting/ed?). Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Niet bij nespresso zelf, maar er zijn genoeg alternatieven. De Lidl heeft een paar zeer smaakvolle ook bvb.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deimos000
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 19:12
Ik stap juist af van nespresso omdat het me veel te duur wordt. Om de zes weken gaat er bij ons zo rond de 80 euro aan koffie doorheen. Komt neer op gemiddeld zo'n 30 cups per week. De koffie varieert van prijs tussen de 37 en 42 cent per kopje. Serieus, als je vervent koffie drinker bent is dat een dure oplossing.

Daarom ben ik sinds kort in de markt voor een delonghi ecam 22.110b, ik hoor daar wel goede verhalen over. Gemiddelde prijs per kopje koffie is dan tussen de 14 en 18 cent. Overigens kun je de koffiebonen ook zo duur maken als je zelf wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Deruxian schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:22:
Sinds korte eigenaar van een Nespresso Pixie. Bevalt zeer goed. Groot gebruikersgemak, strak design en ontzettend lekkere koffie. Tijd lang in de horeca gewerkt en doet nauwelijks onder voor de bonenmachines. Enige nadeel is natuurlijk de prijs van de Nespresso-cupjes. Ik wil geen risico lopen met mesjes die te stomp worden door gebruik van goedkopere cups dus blijf bij de orginele. Nu had ik van een aantal mensen gehoord dat je vaak voordelig cups kan bestellen (proefpakket/korting/ed?). Iemand tips??
Heb je geen tegoed bij je apparaat gehad? Ik heb een paar weken gelden een Citiz & milk bij de Mediamarkt gekocht en na registratie kreeg ik dan 60,- tegoed. Vide Nespresso site heb ik toen een "kennismakingaanbod mild" besteld, kost 92,50 en bevat 250 capsules, zat een gratis presentatiedoos bij.

Nespresso zelf heeft verder geen aanbiedingen, dan moe je echt naar alternatieve merken kijken. De DE L'or zijn iets goedkoper dan Nespresso maar duurder dan de echte huismerken, ik zou verwachten dat dat dan ook wel kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
Iemand hier ervaringen met de cupmachines die in de Duitse Tchibo-winkels verkocht worden? Onze Senseo is (eindelijk) de geest aan het geven na meer dan tien jaar trouwe dienst - en ik zeg 'eindelijk' omdat ik nu ook wel 'ns een lekker kopje koffie wil kunnen maken :+ , dus er moet wel iets degelijks in de plaats komen.

Het model Tuttocafé blijkt trouwens gewoon van Saeco te zijn, van de andere machines is het niet duidelijk waar ze vandaan komen... De cups beginnen aan ongeveer 25 cent het stuk, al kan je ze op Amazon nog net iets goedkoper vinden.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
HellPunk schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:28:
Iemand hier ervaringen met de cupmachines die in de Duitse Tchibo-winkels verkocht worden? Onze Senseo is (eindelijk) de geest aan het geven na meer dan tien jaar trouwe dienst - en ik zeg 'eindelijk' omdat ik nu ook wel 'ns een lekker kopje koffie wil kunnen maken :+ , dus er moet wel iets degelijks in de plaats komen.

Het model Tuttocafé blijkt trouwens gewoon van Saeco te zijn, van de andere machines is het niet duidelijk waar ze vandaan komen... De cups beginnen aan ongeveer 25 cent het stuk, al kan je ze op Amazon nog net iets goedkoper vinden.
Goede koffie vind ik, niet het waterige van de Senseo, maar ook niet het espresso achtige van de Nespresso. beetje tussen in.

Voor de prijs zeker goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:15
Heeft iemand hier toevallig het 'intens' Nespresso kennismakingsaanbod (250 cups + presentatiedoos) besteld? Wil het liefst weten welke soorten ik dan allemaal krijg, maar kan de precieze inhoud nergens vinden. Krijg alleen de inhoud van het 'ontdekking' kennismakingsaanbod gegoogled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ja qua info over die paletten, schiet nespresso ernstig te kort. Ik kan me voorstellen dat het qua smaken niet veel afwijkt van de intenso lijn. Misschien nog Indrya en fortisio lungo erbij. Er zullen gewoon wat meer cups per smaak in zitten. Ik denk dat je beter af bent met de ontdekking. Die intenso smaken zal niet iedereen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
LA-384 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 06:49:
Ja qua info over die paletten, schiet nespresso ernstig te kort. Ik kan me voorstellen dat het qua smaken niet veel afwijkt van de intenso lijn. Misschien nog Indrya en fortisio lungo erbij. Er zullen gewoon wat meer cups per smaak in zitten. Ik denk dat je beter af bent met de ontdekking. Die intenso smaken zal niet iedereen liggen.
Oh ik heb de meeste intenso smaken al eens geprobeerd en die bevallen mij allemaal prima. Heb pas sinds kort zelf een Nespresso-apparaat, dus ik krijg én €30 korting én een gratis presentatiedoos. Betaal dan €0.24 per cup dus dat is vrij schappelijk. Maar ik heb Nespresso gemaild en hopelijk antwoorden ze, dan zet ik het antwoord ook meteen in dit topic. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Randy schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:17:
Heeft iemand hier toevallig het 'intens' Nespresso kennismakingsaanbod (250 cups + presentatiedoos) besteld? Wil het liefst weten welke soorten ik dan allemaal krijg, maar kan de precieze inhoud nergens vinden. Krijg alleen de inhoud van het 'ontdekking' kennismakingsaanbod gegoogled.
Bij mij bevatte het pakket geloof ik ongeveer alle soorten cups, en sommige populaire varianten zoals Arpeggio dubbel. Ik vond het wel een goede deal om alles uit te kunnen proberen, al heb ik nog steeds sommige espresso-smaken over, zoals chocola en vanille, en een hoop lungo's.

[ Voor 19% gewijzigd door kunnen op 08-12-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
corset schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:31:
[...]

Goede koffie vind ik, niet het waterige van de Senseo, maar ook niet het espresso achtige van de Nespresso. beetje tussen in.

Voor de prijs zeker goed te doen!
Bedankt, we zijn nog aan het twijfelen. Blijkbaar leest de Senseo ook GoT, want sinds gisteren doet-ie weer normaal :+ , maar de kans is toch groot dat hij na nieuwjaar vervangen wordt.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Randy schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:17:
Ik heb de mild besteld, maar ik kon toen de inhoud wel bekijken, weet wel dat ik me een ons gezocht heb op die site :P uiteindelijk kun je op de site wel ergens meer info aanklikken en dan zie je de preciese inhoud.

Ga er vanuit dat je de exacte inhoud van het andere pakket ook kunt bekijken, echter kan ik het kennismakings aanbod nu niet meer aanklikken, kan je dus zo niet helpen door even te gaan kijken, maar ik weet vrij zeker dat het kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-04 14:08
Tijdje geleden nespresso cups besteld via die actie (kreeg 30 euro tegoed). Na een maand wachten (en drie keer bellen, elke keer ander verhaal) hoor ik vandaag dat ze mijn factuur kwijt zijn en dat ik die maar even opnieuw moet mailen! Werd even heel erg pissig... Blijkt ook nog het mailadres wat ze doorgeven helemaal niet werkt.

Morgen maar weer bellen en een klacht indienen.

• Randy
Het antwoord van Nespresso over de inhoud van het Intenso-pakket is binnen:
We zijn verheugd te vernemen dat u graag gebruik wenst te maken van ons kennismakingspakket.

Deze samengestelde pakketten zijn effectief niet na te kijken op onze website. Onze excuses hiervoor.

Indien u graag het Intenso-pakket bestelt, dan vindt u hieronder alvast de inhoud terug:

20 Kazaar, 30 Dharkan, 30 Ristretto, 30 Arpeggio, 20 Roma, 10 Livanto, 10 Capriccio, 30 Fortissio Lungo, 20 Vivalto Lungo, 10 Linizio Lungo, 20 Indriya from India, 20 Arpeggio Decaffeinato.

Deze pakketten zijn helaas ook niet te wijzigen. U krijgt er uiteraard wel meteen uw prachtige presentatiekist bij.
Klinkt als een prima pakket dus die gaat het worden. Ze zijn er stellig van overtuigd dat de presentatiekist prachtig is, dus ik ben benieuwd! :D

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Leuk ding, meer ook niet, ziet er wel netjes uit, maar het is volgens mij gewoon plastic/kunststof :P

Gister 20 cupjes bij de LIDL gehaald voor 2,50, eens proberen of dat wat is.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44
Ik vind die Lidl cups best goed te pruimen eigenlijk. Haalt het niet direct bij echte nespresso, maar prijs/kwaliteit is zeker goed.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Chaoss schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:30:
Leuk ding, meer ook niet, ziet er wel netjes uit, maar het is volgens mij gewoon plastic/kunststof :P

Gister 20 cupjes bij de LIDL gehaald voor 2,50, eens proberen of dat wat is.
Ik vind het verschil eigenlijk wel erg groot qua smaak tussen originele nespresso en de Lidl cupjes.
Dus ben benieuwd of jij dat ook vind :)

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:37
De nieuwe specials van Nespresso vallen naar mijn mening tegen dit jaar. Ik kreeg bijna de neiging om te braken door de combinatie van pure chocolade en gember in koffie. Kardemom met vanille werkt ook niet bij mij en Amaretti koekjes is goed drinkbaar maar mierzoet.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Voor "gewone" koffie-machines en koffie: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1