Welkom bij het Cup, pad, single serve topic.
Dit topic is de plek om de volgende systemen te bespreken, raten e.d.;
Nespresso
Begonnen in 1989 als een single serve capsule systeem is het nooit echt een succes geweest. Pas in 1991 werd het zakelijk een succes, en enige jaren geleden op de consumenten markt.
Zoals de naam al aangeeft, verwacht hier geen heerlijke cappucino’s, latte machiato’s e.d. uit te halen. Dit systeem is in de basis variant hoofdzakelijk bedoeld voor Espresso.
Uiteraard zijn er verschillende varianten van de Nespresso. Hierin heb je:
Kopjes verwarming
Melk opschuimer
Water koker
etc
Prijs: 0.35-0.39 cent per espresso
Apparatuur: 82 euro voor het instap model tot 530 voor de meest uitgebreide. (eventueel voor de echte fans, 1100 euro voor een inbouw model)
Op dit moment is het zo dat (voor zover bij mij bekend) Nespresso het “alleen recht” op de cups kwijt is geraakt. Hierdoor zie je de afgelopen jaren andere merken opkomen.
Een waarschuwing is hier wel op zijn plaats; sommige van deze cups zijn niet goed geperforeerd, (Albert Heijn variant had hier in het begin last van) en dit wilde voor wat problemen zorgen soms.
Senseo
Senseo, mijn eerste aanraking met single serving systemen. Begonnen in 2001, en sindsdien niet meer uit de winkel te slaan. Een redelijk succes te noemen.
Wikipedia heeft een goede uitleg over de smaak:
aankomend:
Ook heb ik door persoonlijke omstandigheden hulp nodig voor een goede TS
Dus mocht iemand zin hebben.
Dit topic is de plek om de volgende systemen te bespreken, raten e.d.;
Nespresso
Begonnen in 1989 als een single serve capsule systeem is het nooit echt een succes geweest. Pas in 1991 werd het zakelijk een succes, en enige jaren geleden op de consumenten markt.
Zoals de naam al aangeeft, verwacht hier geen heerlijke cappucino’s, latte machiato’s e.d. uit te halen. Dit systeem is in de basis variant hoofdzakelijk bedoeld voor Espresso.
Uiteraard zijn er verschillende varianten van de Nespresso. Hierin heb je:
Kopjes verwarming
Melk opschuimer
Water koker
etc
Prijs: 0.35-0.39 cent per espresso
Apparatuur: 82 euro voor het instap model tot 530 voor de meest uitgebreide. (eventueel voor de echte fans, 1100 euro voor een inbouw model)
Op dit moment is het zo dat (voor zover bij mij bekend) Nespresso het “alleen recht” op de cups kwijt is geraakt. Hierdoor zie je de afgelopen jaren andere merken opkomen.
Een waarschuwing is hier wel op zijn plaats; sommige van deze cups zijn niet goed geperforeerd, (Albert Heijn variant had hier in het begin last van) en dit wilde voor wat problemen zorgen soms.
Senseo
Senseo, mijn eerste aanraking met single serving systemen. Begonnen in 2001, en sindsdien niet meer uit de winkel te slaan. Een redelijk succes te noemen.
Wikipedia heeft een goede uitleg over de smaak:
Dankzij een afgewezen octrooi in 2006 mogen andere merken ook Senseo pads leveren, hierdoor zie je tegenwoordig meer Senseo dan andere koffie in supermarkten.Senseokoffie is qua smaak te vergelijken met filterkoffie. Door de geringe overdruk die de pomp genereert (circa 1,5 bar,[2] veel lager dan de voor espresso vereiste 9 bar) bevat de koffie veel minder aroma dan espresso en is hij veel minder geconcentreerd. Het schuim lijkt qua uiterlijk op de crema van espresso, maar is veel minder aromatisch en stevig.
aankomend:
Tassimo
Helaas heb ik van de laatste 2 te weinig ervaring om veel te schrijven, ik zal hier mijn best voor doen.Dolce Gusto
Ook heb ik door persoonlijke omstandigheden hulp nodig voor een goede TS
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."