Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 176232

Palomar schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:16:
[...]
Met mijn Krups apparaatje uit 2006 ofzo gebruik ik al jaren verschillende alternatieve capsules en hij doet het nog steeds. Al merk ik wel bij sommige capsules dat ie het heel zwaar heeft.
Sorry, ik val er zomaar tussendoor, maar dat is nu typisch een vrouwelijke opmerking, dat ze het apparaat wel lief heeft, maar meeleeft met het sterfbed van het apparaat.
Palomar schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:16: Er komt dan een heel zwak straaltje koffie uit. Kan me voorstellen dat dat niet goed is voor de pomp.
Ik schakel de gedachtes van de vrouw hier uit en probeer een oplossing te bieden.
Gooi er eens een flinke scheut azijn in, gewoon dat goedkope schoonmaak azijn. Laat het apparaat dan eens een paar maal daarmee doorspoelen en wedden dat de straal weer wordt als ooit te voren?

Bij voorbaat sorry dat ik inbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Volgens mij is azijn niet goed, ontkalkt wel maar tast ook rubber aan. Ik zou ontkalker van HG kopen oid.
Nomad schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:31:
[...]

Ik vind het verschil eigenlijk wel erg groot qua smaak tussen originele nespresso en de Lidl cupjes.
Dus ben benieuwd of jij dat ook vind :)
Ik heb nog maar 2 Nespresso's gehad van de Lidl cupjes maar die vielen tegen. De eerst keer vond ik de koffie zuur (kan komen omdat ik die te veel had laten afkoelen), en het 2de bakje vond ik erg bitter/verbrand.

Morgen ook een de Lidl Lungo proberen maar als deze trend zich voortzet koop ik deze cups niet weer.

[ Voor 73% gewijzigd door Chaoss op 12-12-2015 01:21 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf, woonachtig in Duitsland, ben ik er ook ingtrapt. Je mag dan een machine kopen in de aanbieding van 49,- euro en krijgt dan een tegoed-bon van 49 euro voor koffie-modules. Die koffie-modules zijn dan vervolgens belachelijk duur. In mijn geval betreft het een Tassimo. Nu drink ik tegenwoordig weinig koffie en ik heb gemerkt dat als je zelf een half kopje verse melk (of net ietsje minder) opwarmt in een pannetje en daar dan 1 module Jacobs XL in laat lopen, met wat suiker erbij, je toch wel een heel smakelijk drankje hebt met flink veel schuim. Uiteindelijk ben ik dus best wel blij, maar ik vind dat concept van een goedkope machine, maar enorm duur in gebruik, toch wel verneukeratief (mooi woord overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach ik wist van tevoren exact wat de Nespresso cups kosten, en inderdaad 34-40 cent is duur. Maar in mijn geval vond ik het opwegen tegen de smaak en het gemak van het systeem.

In mijn geval drink ik thuis zo'n 4-6 bakjes koffie per week, dan maakt het niet zoveel uit of ze 15 of 35cent per stuk kosten. Met verjaardagen/veel bezoek gebruik ik mijn ouderwetshc Bosch filterapparaat.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:25
Chaoss schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:06:
Ach ik wist van tevoren exact wat de Nespresso cups kosten, en inderdaad 34-40 cent is duur. Maar in mijn geval vond ik het opwegen tegen de smaak en het gemak van het systeem.

In mijn geval drink ik thuis zo'n 4-6 bakjes koffie per week, dan maakt het niet zoveel uit of ze 15 of 35cent per stuk kosten. Met verjaardagen/veel bezoek gebruik ik mijn ouderwetshc Bosch filterapparaat.
Je betaald voor het gemak. Minder rotzooi (cupjes weggooien) ipv zetgroep reinigen, koffieprut weggooien, vaak ontkalken etc. Nu cupje erin en een druk op de knop...
Alleen betaal je wel ongeveer 20x zoveel omgerekend als dat je met bonen zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnidata
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 16:04
Deezers schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:53:
[...]

Je betaald voor het gemak. Minder rotzooi (cupjes weggooien) ipv zetgroep reinigen, koffieprut weggooien, vaak ontkalken etc. Nu cupje erin en een druk op de knop...
Alleen betaal je wel ongeveer 20x zoveel omgerekend als dat je met bonen zou zetten.
Hangt natuurlijk heel erg van je bonen af en niet te vergeten het apparaat.
Daarnaast de consistentie van Nespresso, de eeuwige 6,7. Maar nooit slecht.

http://www.omnidata.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Deezers schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:53:
[...]

Een goeie volautomaat kost zo 800, een Nespresso met melk opschuimer kost 150,- een simpele kost maar iets van 70,-

Dat betekend dus dat je voor 6-700 euro aan cupjes kunt wegwerken voordat een volautomaat überhaupt uit kan.

En bij een bonenautomaat zitten de kosten op ongeveer 10cent, dus Nespresso is dan 3-4x zo duur. 20x is schromelijk overdreven. En nogmaals het was een bewuste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:41

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Beter nog, met 10 cent per bakje in een volautomaat werk je met oude bonen. Wil je verse bonen, echte espresso, dan betaal je ook zo 30 cent per kopje. Ja dan is de smaak ook wat beter, maar ik wil maar zeggen dat Nespresso zoals gezegd voor velen juist een goedkope oplossing is zoals Chaos al aangaf.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Nomad schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:45:
Beter nog, met 10 cent per bakje in een volautomaat werk je met oude bonen. Wil je verse bonen, echte espresso, dan betaal je ook zo 30 cent per kopje. Ja dan is de smaak ook wat beter, maar ik wil maar zeggen dat Nespresso zoals gezegd voor velen juist een goedkope oplossing is zoals Chaos al aangaf.
Klopt, maar als je 4 kopjes of meer per dag drinkt zijn cupjes wel relatief duur. Bonen zijn bijna altijd goedkoper, maar wel meer onderhoud en dus minder gemak. Ook eenmaal open moet de zak wel snel leeg, anders neemt de kwaliteit af. Mensen die niet elke dag koffie drinken zijn met cupjes goed af en die zijn ook mooi per stuk verpakt en lang goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sinds ik weer wat meer koffie drink overweeg ik zo'n apparaat te kopen. Daarmee bedoel ik, een Nespresso apparaat of een Dolce Gusto. Voor een "echte" espresso machine (bijvoorbeeld) heb ik het geld niet als student.

Mijn broer heeft een Nespresso staan en dat vind ik aardige koffie, maar het toeval wil dat zo'n Dolce Gusto komende week spotgoedkoop is bij de Albert Heijn. Nu vraag ik me af, hoe is jullie ervaring met beide apparaten? Is er 1 uitgesproken beter dan de ander? W.b.t. die Dolce Gusto vind ik de variatie wel fijn, maar hoe is de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
ThomasXIV schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:05:
Sinds ik weer wat meer koffie drink overweeg ik zo'n apparaat te kopen. Daarmee bedoel ik, een Nespresso apparaat of een Dolce Gusto. Voor een "echte" espresso machine (bijvoorbeeld) heb ik het geld niet als student.

Mijn broer heeft een Nespresso staan en dat vind ik aardige koffie, maar het toeval wil dat zo'n Dolce Gusto komende week spotgoedkoop is bij de Albert Heijn. Nu vraag ik me af, hoe is jullie ervaring met beide apparaten? Is er 1 uitgesproken beter dan de ander? W.b.t. die Dolce Gusto vind ik de variatie wel fijn, maar hoe is de kwaliteit?
Nespresso en Dolce Gusto zijn allebei van Nestlé. Nespresso is echt alleen koffie. Dolce Gusto heeft meer smaakjes. Je weet vast wel dat de machine zelf goedkoop is maar de cupjes erg prijzig. DG kost rond de 5 euro per doosje met 16 cups en soms in de aanbieding voor 4 euro. Voor sommige drankjes heb je 2 cupjes nodig dus extra duur. Volgens mij gaat DG meer de kant op van de Nescafé zakjes, waar je alleen een waterkoker voor nodig hebt ;) Even goed kijken of je ook echt voor de smaakjes van DG gaat. Puur koffie kan je beter een Nespresso halen. Voor Nespresso kan je goedkopere cupjes kopen, DG niet

Ik heb ze zelf alle drie gehad: DG, Nespresso en nu bonenapparaat. DG is prijzig, wel lekker maar als je niks met de smaakjes hebt geen meerwaarde dan voor alleen koffie en 2 cupjes per smaak is erg duur. Nespresso is gebruiksgemak, ook met de alternatieve cupjes. Zeker als student een goede optie dan. Volgens mij 15 cent per kopje bij de Aldi en Lidl en regelmatig in de aanbieding. Bonen is allergoedkoopst in verhouding, maar ben je al 300 euro kwijt voor een beetje basic apparaat..

Als ik jou was zou ik voor een goedkope Nespresso gaan (nu met cashback/gratis koffie!) en een paar doosjes Nescafe in de aanbieding halen voor wat 'smaakjes koffie'. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Deezers op 13-12-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Dit is wel leuk topic. Zelf gebruik ik een AEG machine met Lavazza cups. Erg tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zie het inderdaad, goede reden om lekker voor de Nespresso te gaan. Die luxere smaakjes met 2 cupjes hoef ik op zich niet, maar die capsules zijn inderdaad vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zeker voor Nespresso gaan en niet DG. Ik heb ze beiden gehad en de Dolce Gusto heeft teveel smaakjes en rare toevoegingen die helemaal niet fijn zijn of "natuurlijk" smaken. Opgeschuimde melk smaakt veel lekkerder, dan die DG cupjes die dat moeten nabootsen vanuit poeder.

Zeker dus voor Nespresso gaan als je tussen die twee systemen twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dank voor het advies :). Neem ik lekker een Nespresso, valt ook mee in prijs qua aanschaf. Die Dolce Gusto is volgende week slechts 40 euro, maar om nou standaard meer dan 30 cent per kopje te betalen... Niet dat ik dat nou zo'n enorm probleem vind, maar als die koffie matig is dan houdt het op, fijner om meer keuze te hebben qua smaak en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met Nomad. Als je graag capuccino drinkt, dan een Aeroccino of zo erbij en je hebt alles, en veel lekkerder koffie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Cashback actie ziet er ook aantrekkelijk uit, heb ik voor 85 euro al zo'n ding in huis en voor 30 euro koffie, komt dus op min of meer hetzelfde neer als zo'n DG. Nogmaals dank!

E: Capuccino ben ik niet zo'n fan van, maar een goede tip die aeroccino!

[ Voor 17% gewijzigd door Thomas op 13-12-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Geen idee van DG, maar ik ben erg tevreden met nespresso.
Alleen heb ik nog geen enkele aftermarket cupjes gehad die in de smaak vielen, dus zou gewoon uitgaan dat je de volle mep betaalt als je iets van smaak wilt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik vrijwel geen koffie lekker vindt, alleen goede espresso of melkvarianten daarop, óf iets met veel alchohol erdoor. Dan drink ik liever iets anders (thee, water, fris, etc).

[ Voor 3% gewijzigd door defusion op 13-12-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mijn broer heeft dus ook zo'n ding, en heb daar wat verschillende geproefd. Lidl vind ik niet echt lekker (maar ook niet bijzonder smerig), maar bijv. AH Excellent en nog zo'n merk dat ze daar ook verkopen (even opgezocht, was Pellini) vond ik goed te doen, dus wat dat betreft valt het dan wat goedkoper voor me uit dan DG. Maar goed, de volle mep bij Nespresso zelf is ook niet extreem duur, als het echt goed smaakt heb ik er best wat voor over. Het zal in ieder geval goedkoper zijn dan mijn huidige situatie, oploskoffie vind ik niks dus zit vaak in cafetjes of pik een dubbele espresso mee op het station, van 1 zo'n ding kun je al bijna 10 echte Nespresso cups kopen.

Als ik er 1 heb ga ik gewoon lekker uitproberen wat me het meest bevalt; vind het in ieder geval fijn dat er ook keuze is voor aftermarket, hoef ik die cups tenminste niet te bestellen (al heb ik net even gekeken en zitten er 2 van die "boutiques" vrij dichtbij mijn huis) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb een Nespresso apparaat geerft van iemand uit mijn omgeving. Nu gaf hij in de eerste instantie kleine kopjes en uitgevonden hoe ik wat grotere koppen kan krijgen. En dan nu de vraag; zijn de cups erop berekent dat je wat grotere koppen zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Je hebt lungo cupjes en je hebt "gewone" espresso cupjes.

De lungo's bevatten doorgaans wat meer koffie(uit m'n hoofd: 7gr vs 5gr), en is wat grover gemalen.
Van de officiële varianten zijn er 3 lungo's, de rest is allemaal bedoeld als espresso/ristretto.

Andere merken staat er ook meestal specifiek bij als het een lungo betreft.

Je kunt natuurlijk ook met de espresso cupjes een lungo zetten, echter omdat het fijner gemalen is krijg je dan een meer bittere smaak (in theorie iig) en omdat er minder koffie in zit is het misschien wat slapper.
Ook zal het wat moeizaam lijken te gaan wegens de fijnere maling (iig de echt sterke zoals kazaar/dharkan gaan best traag).

Maar er zijn genoeg mensen die gewoon alles lungo drinken, kwestie van proberen. Ook mijn doorgaans filterkoffiedrinkende gasten lijken prima tevreden met espressocupjes die worden gezet als lungo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wilde net een post plaatsen over het drinken van Espresso's als Lungo's! Mijn favoriete smaken zijn Kazaar / Roma / Dharkan en ik drink ze allemaal als Lungo. Eigenlijk toeval want ik dacht ik gewoon op de espresso-knop zat te drukken (vond ze al wat groot voor een espresso). M.n. Kazaar is misschien wat bitter, maar ik vind hem erg lekker (als Lungo dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:06:
Ik dronk ook niet veel koffie meer en dat was voor mij ook wel de trigger. 1 kopje per dag, dan valt het wel mee die meerprijs voor de cups. Dat ik niet koos voor Nespresso was vooral omdat die Clooney (die was het toch?) daar zo vreselijk reclame voor maakte. Ik tracht producten waarvoor veel reclame wordt gemaakt al jaren te mijden. Maar stiekum je visite rommel geven? Je zal wel net zo blij zijn als ze weer de deur uit gaan als zij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deruxian schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:27:
Wilde net een post plaatsen over het drinken van Espresso's als Lungo's! Mijn favoriete smaken zijn Kazaar / Roma / Dharkan en ik drink ze allemaal als Lungo. Eigenlijk toeval want ik dacht ik gewoon op de espresso-knop zat te drukken (vond ze al wat groot voor een espresso). M.n. Kazaar is misschien wat bitter, maar ik vind hem erg lekker (als Lungo dus...)
Ik ook, gewoon als Lungo en het smaakt best :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
*bump* Dit topic valt in een winterslaap. Toch post ik hier mijn vraag als vervolg op het Nespresso topic.

Ik heb sinds vandaag een Delonghi Lattissima + met 60 euro koffietegoed. Nu heb ik mij online al aangemeld, machine geregistreerd en ik kan nu diverse cups los bestellen. Of gaan voor drie pakketten: intens, mild of ontdekking. Nergens krijg ik inzicht welke cups waar bij zitten.

Ik heb dit topic al door de search gehaald en gezien wat de inhoud van het intens pakket is. Maar dan nog zeggen de namen mij weinig. Ik ben van een filterkoffieapparaat naar een Dolce Gusto naar een Nespresso (nu ik die Lattissima voor 89 euro kon krijgen + gratis koffie tot 60 euro) gegaan. En ik drink vooral cappuccino of een latte. Daarom vind ik het melkcompartiment fijn aan de Lattissima want die gaat goed benut worden.

Ik neig naar het ontdekkingspakket maar krijg je dan van de gehele range aan cups 1 exemplaar als try-out? Dat er 250 cups in zitten is leuk maar ik zou toch graag weten welke. En welke cups zijn goed te mixen met melk opdat je een cappuccino/latte machiato kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
De prijzen voor de pakketten liggen iig niet heel ver onder de reguliere prijzen als je zelf samenstelt.
(ik kreeg toen wel een 'gratis' doosje erbij voor de cups, maar heb voor de cups zelf in principe vol betaald met zo'n proefpakket)

Heb je niet een klein proefpakket erbij gekregen? ik geloof 16 verschillende cups normaal gesproken.
Dan zou ik eigenlijk eens kijken in welke range je iets lekker vindt, en dan zelf samenstellen.

Ik had zelf de intense gekocht, niet wetende wat er precies in zat, maar dan krijg je dus ook decaf, en sterkte 4 cosi en volluto erbij als ik me niet vergis, iets wat voor mij niet had gehoeven.

(ps. voor melkdrankjes is de ristretto perfect naar mij mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik had een uurtje over in London, en heb toen maar de Nespresso shop bezocht. Gelijk maar de twee nieuwe (tijdelijke) capsules gekocht: Tanim de Chiapas (sterkte 7) en Umutima wa Lake Kivu (sterkte 6). De Tanim is wel aardig, de Umutima moet ik nog proberen.

Gelijk ook maar een Aeroccino 3 gekocht, wilde toch eens een goede cappucino kunnen maken thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
defusion schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:12:
Heb je geen proefpakket gekregen? ik geloof 16 verschillende cups normaal gesproken.
Dan zou ik eigenlijk eens kijken in welke range je iets lekker vindt, en dan zelf samenstellen.

(ps. voor melkdrankjes is de ristretto perfect naar mij mening)
Die zat er wel bij maar met als houdbaarheidsdatum 31-12-2015. Dus ik ben bij een Nespresso boutique binnen gewandeld, uitgelegd en een nieuw sample pakket meegekregen. Tegelijkertijd ook de twee limited editions geproefd waarbij ik de kivu beter vond smaken. Twee etuis (kivu en chiapias) meegenomen voor 9 euro en thuis een ontdekkingspakket besteld. Dus een mix van intens en mild.

Met een lading cups van allerlei smaken ben ik wel eventjes zoet. Genoeg om uit te proberen, maar met welke begin je dan /first world problems :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
ristretto voor je cappuccino iig ;)
dharkan voor een cortado (half warme melk/half espresso)

de rest gewoon puur en in iedere gewenste volgorde.
voor mij: roma/indridya/arpeggio/livanto in een grabbelton en @random.
lager dan livanto is me te slap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:47
De Roma is ook zeer lekker als lungo. De cioccatino en de rest van die groep kunnen linea recta in de recycle zak. Dat is geen koffie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
voor mij is het eigenlijk altijd ristretto, heb de afgelopen week die van de Jumbo geprobeerd (Huismerk), en dat is ook nog best goed te drinken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57

P_Tingen

omdat het KAN

Zijn er hier ook mensen die de Nespresso-compatible cups van Gourmesso hebben geprobeerd? Ik heb een proefpakket voor mijn dochter besteld op koffiekwaliteit.nl. Geen idee hoe het smaakt (ik zet zelf filterkoffie of met cafetière) maar dat hoor ik vast wel.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik vind de sterkste Lidl cups ook prima te doen, heb mijn smaakjes in een grabbelton zitten ook, gewoon iets pakken, bestel toch alleen degene die ik lekker vind.

Heb alleen de oranje (ff geen idee van de naam) los, als ik dan een lungo wil pak ik die, de rest is espresso bij mij.

Die tijdelijke Umutima is erg lekker moet ik zeggen, meegenomen uit de boetiek in Antwerpen vorige week.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Grappig Nespresso belde mij vorige week om na te vragen of ik nog tevreden ben en/of ik nog vragen had etc. Heb ik nog nooit meegemaakt dat een fabrikant een product registratie babeld om te vragen of alles OK is.

Ik mocht ook nog 140 cups bestellen waarbij ik geen verzendkosten betaal en er 10 gratis krijg. Gelijk maar een lijstje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:46
Mja, ik ben ook al tijden terug overgestapt van originele Nespresso cups naar "imitatie". In het begin vond ik de meesten niet veel, maar na verloop van tijd merkte ik dat ze toch echt wel beter werden. Een tijdlang heb ik die van de Hema gebruikt, maar daar merkte ik dan een half jaar terug weer dat ze minder lekker waren geworden. Sindsdien haal ik ze bij de Lidl.

Naar mijn mening prima koffie. Ik proef weliswaar echt wel kwaliteitsverschil met Nespresso, maar niet in die mate dat ik het prijsverschil vind rechtvaardigen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Iemand anders die van die Nespresso view kopjes heeft? Heb zo'n setje van 2 espresso kopjes en 2 lungo kopjes, inclusief schoteltje. Ze zien er prachtig uit maar die krengen zijn amper vast te houden, oor is te klein en "dicht". De espresso kopjes gaan wel want die zijn lekker licht, maar als je zo'n vol lungo glaasje hebt dan is dat alweer een stuk moeilijker... Beetje jammer.

Ik haal die cupjes ook gewoon ergens anders trouwens. Eigenlijk iedereen die ik ken, bij de AH heb je vaak zat aanbiedingen, vind die excellent dingen best redelijk, en bijvoorbeeld Cafe Royal maakt wel lekkere cupjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Grappig hoe veel mensen hier posten dat ze ergens anders de cupjes vandaan halen, omdat dat goedkoper is. En dat ze na een tijdje amper meer merken dat het minder lekker is. Hoeveel ben je nou echt kwijt per maand aan koffie, volgens mij valt dat flink mee....wil je daar dan echt op besparen?

Ik vind het verschil van originele en imitatiecupjes echt wel zo groot, dat het hele concept van " redelijke Nespresso" aardig de deur uit is als mensen met imitatie troep koffie zetten. Dan vind ik het niet heel anders smaken dan originele senseo pads eigenlijk. Al die imitatie dingen smaken bitter en naar as, alsof de gebruikte boon verbrand is (en dat is die ook in veel gevallen).

Drink dan iets minder koffie thuis en geniet van je bakje, dat zou mijn advies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:17
ThomasXIV schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:26:
Iemand anders die van die Nespresso view kopjes heeft? Heb zo'n setje van 2 espresso kopjes en 2 lungo kopjes, inclusief schoteltje. Ze zien er prachtig uit maar die krengen zijn amper vast te houden, oor is te klein en "dicht". De espresso kopjes gaan wel want die zijn lekker licht, maar als je zo'n vol lungo glaasje hebt dan is dat alweer een stuk moeilijker... Beetje jammer.
Ik zag net je post in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 121". Eerste wat ik dacht was 'mooi ja, maar niet erg handig met die oortjes.' En nu deze post hier _/-\o_

Ik ben zelf fan van mijn dubbelwandige espressokopjes. Geen gedoe met minioortjes, en de boel blijft (in theorie) nog wat langer warm ook. Voor mijn lungo's heb ik een wat groter dubbelwandig kopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
+1 Nomad

Hoewel ik laatst een doosje Douwe Egberts cups had gekregen, en die smaakten ook best prima. Maarja, die kosten letterlijk 2 hele centen minder dan de originele, dus why bother...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Melkunie schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:12:
[...]

Ik zag net je post in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 121". Eerste wat ik dacht was 'mooi ja, maar niet erg handig met die oortjes.' En nu deze post hier _/-\o_

Ik ben zelf fan van mijn dubbelwandige espressokopjes. Geen gedoe met minioortjes, en de boel blijft (in theorie) nog wat langer warm ook. Voor mijn lungo's heb ik een wat groter dubbelwandig kopje.
Vind een oortje meestal juist fijn bij het vasthouden, al is het maar ter "ondersteuning" :p. Dubbelwandig begin ik niet aan. Maar goed die oortjes, welke idioot dat bedacht heeft...
Nomad schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:32:
Grappig hoe veel mensen hier posten dat ze ergens anders de cupjes vandaan halen, omdat dat goedkoper is. En dat ze na een tijdje amper meer merken dat het minder lekker is. Hoeveel ben je nou echt kwijt per maand aan koffie, volgens mij valt dat flink mee....wil je daar dan echt op besparen?

Ik vind het verschil van originele en imitatiecupjes echt wel zo groot, dat het hele concept van " redelijke Nespresso" aardig de deur uit is als mensen met imitatie troep koffie zetten. Dan vind ik het niet heel anders smaken dan originele senseo pads eigenlijk. Al die imitatie dingen smaken bitter en naar as, alsof de gebruikte boon verbrand is (en dat is die ook in veel gevallen).

Drink dan iets minder koffie thuis en geniet van je bakje, dat zou mijn advies zijn.
Vind het wel meevallen hoeveel lekkerder die Nespresso dingen zelf zijn, het ligt er ook maar net aan welke third party cups je gebruikt. Daarnaast is het ook gewoon gemakkelijker om tijdens de dagelijkse boodschappen koffie mee te nemen dan helemaal naar zo'n "boutique" te waggelen of thuis te zitten tot je koffie er is. Denk dat dit voor veel mensen de hoofdreden is; heel veel mensen zullen geen zin hebben om helemaal naar zo'n zaak te moeten, of naar de site te moeten, voor een simpel kopje koffie. Voor het geld hoef je het meestal inderdaad niet te laten want als je een normale koffiedrinker bent zal het niet meer schelen dan enkele euro's per maand, maarja, gemak, en als je er toch tevreden mee bent, waarom dan niet?

[ Voor 52% gewijzigd door Thomas op 09-03-2016 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Nomad schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:32:
Is dat niet aan ieder voor zich om te bepalen? Jij en ik kunnen niet in de portemonnee van de medetweakers kijken, wel?

Daarbij, simpel rekensommetje. zeg dat je met 2 volwassenen koffie drinkt, zeg 4 kopjes per persoon per dag gemiddeld? Dat wil dus zeggen 4 * 2 * 30 = 240 kopjes per maand, plus nog gasten die je ook een bakkie aanbiedt. Laten we dat krap op 10 bakkies per maand zetten, dus 250 stuks.

Een originele Nespresso cup kost 35 tot 45 cent, meeste zijn 37 of 39 cent. Bij de Lidl 20 cent. Dus je bespaart dan zeg maar 18 cent * 250 cups = 45 euro per maand.
Dat is een maand luiers, een maand brood (voor een flink gezin), 4 kratten bier, een half jaar Ziggo mobiel, of 3 dagen al het eten voor een compleet gezin, verzin het maar hoe je het je voor wil stellen. Hoewel dat voor jou blijkbaar niet uitmaakt, kan dat voor anderen dus wel serieus geld zijn.
Ik kan je verzekeren dat het voor velen helemaal niet zo grappig is.
Smaken verschillen, laten we dat voorop stellen.
Daarnaast is mijn beleving ook dat de kwaliteit van de "imitatie" mettertijd ook echt wel verbeterd is. Een jaar of 5 geleden vond ik het meestal ook niet geweldig, maar zowel Douwe Egberts imitatie, Lidl imitatie en AH imitatie (allemaal geprobeerd in de loop der tijd) vind ik nu op acceptabel niveau. Om het een beetje te kwantificeren: vroeger gaf ik de Lidl cups zeg maar een 5, tegenwoordig een 7. En ja, veel Nespresso smaken verdienen zeker een 9, maar dat is voor mij niet meer de dubbele prijs waard.
Analoog: mijn eigen kookkunsten vind ik niet meer dan een 7. Herman den Blijker verdient ongetwijfeld een 10, maar ik ga ook niet iedere dag in zijn restaurants eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik snap je berekening en inderdaad moet iedereen het voor zichzelf weten welk bedrag significant is om te besparen of niet.
Wel wil ik je berekening even nuanceren. 4 bakjes per dag -gemiddeld- per persoon vind ik wel veel. Je zal echt niet elke dag thuis zijn, dus de dagen dat je er wel bent moet je in ieder geval 5 per dag drinken ter compensatie. Daarnaast drink je vooral overdag koffie, wanneer je op je werk bent.
Ik ben gek op koffie, heb voor 2500 euro aan gear thuis staan, maar ik drink echt geen 4 bakken gemiddeld thuis nog buiten mijn werk -elke- dag. Eerder gemiddeld gezien 2 per dag per persoon. Waardoor de besparing al terug valt naar een 20 euro in de maand. En ook dat is geld, absoluut. Maar als je wilt besparen zijn er wel andere manieren die meer geld opleveren denk ik dan persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Nja, ik rekende gemiddeld hè, en dan met de natte vinger. ;)
Maar toch: 's Ochtends een bakkie bij het opstaan, 's avonds na het eten 2. Dat zal het voor de werkdagen wel zo'n beetje zijn. In het weekend dan toch wel weer overdag een kopje of 5 gok ik zo. Dus dan kom je op (5*3 + 2*5)/7 = 3.6.

Maar ook dat zal per persoon/gezin verschillen. Mijn vrouw drinkt bijvoorbeeld helemaal geen koffie, terwijl als je wat oudere kinderen hebt het koffieverbruik juist weer een stuk hoger zal liggen.
Het doet allemaal niets af aan het punt wat ik probeer te maken. Een gemiddeld gezin geeft ongeveer 500 euro per maand uit aan boodschappen. Ik kwam met mijn sigarendoosberekening uit op een besparing van zo'n 8% daarvan. Dat is aanzienlijk.
Vergelijk ik het met mijn broer, alleenstaand met een goedkope woning en een riant salaris, dan zou ik het ook wel weten: doe vooral met je geld wat je wil, want straks moet je nog vermogensbelasting gaan betalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zag dat de Lidl cups had liggen waarop duidelijk opstaat geschikt voor nespresso?

Kan ik deze dan zorgeloos gebruiken met mijn pixie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Jep. Ik gebruik ze dagelijks (geen pixie, maar komt op hetzelfde neer. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoe zijn die L'Or espresso cups? Zijn nu in de aanbieding bij de AH (2+1 gratis) (20-25 cent per kop), dus ga die proberen. Nog even overwogen om zo'n welkomstpakket bij de Nespresso winkel te kopen, maar dan ben ik in 1 keer 95 euro kwijt, vind ik een beetje te gek. Bovendien vind ik die Nespresso cupjes, op de sterke na dan (Kazaar, Dharkan) niet beter dan wat ik tot nu toe van andere merken (AH Excellent, Fair Trade, Cafe Royal, volgens mij gaat bij deze merken de intensiteit ook niet hoger dan 10) heb gedronken.

Zie wel dat L'Or espresso sterkere cupjes heeft, ook tot intensiteit 12, ik ga die maar eens proberen dan.

E: Die Lidl dingen kunnen prima inderdaad, mijn vader drinkt ze wel eens. Nog best aardige koffie ook, al vind ik de Lungo's nogal waterig (maar die kun je ook gewoon als espresso zetten :P ).

E: Die L'Or dingen zijn maf, water stroomt niet echt goed door. Heb 2 espresso's en 1 lungo gekocht, de lungo (elegante) kan ik niet aanraden.

[ Voor 21% gewijzigd door Thomas op 14-03-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
ThomasXIV schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:26:
Ik heb zelf kopjes van de ikea en ben daar zeer tevreden over. Het is niet stylish, maar gewoon simpel wit, stevig en het belangrijkste: het zijn een van de weinige kopjes waar je vinger gewoon in het oortje past. Ben ik in een jolige bui, dan heb ik heb ik nog zeer kleurrijke kopjes welke ik bij pelckmans in België heb gevonden.

Het is echt bijzonder hoeveel kopjes er worden verkocht, waar het oortje gewoon te klein is voor alles behalve een kinderhandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

LA-384 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 06:50:
[...]

Ik heb zelf kopjes van de ikea en ben daar zeer tevreden over. Het is niet stylish, maar gewoon simpel wit, stevig en het belangrijkste: het zijn een van de weinige kopjes waar je vinger gewoon in het oortje past. Ben ik in een jolige bui, dan heb ik heb ik nog zeer kleurrijke kopjes welke ik bij pelckmans in België heb gevonden.

Het is echt bijzonder hoeveel kopjes er worden verkocht, waar het oortje gewoon te klein is voor alles behalve een kinderhandje.
Gelukkig zijn het verder wel aangename kopjes in de zin van, dikke bodem en wand, waardoor ze niet erg warm worden en makkelijk vast te houden zijn.

Verder, die L'Or dingen koop ik dus ook nooit meer. Ze smaken niet echt goed en ik heb het idee dat die cupjes de machine nou niet veel goeds doen. Zal ze nu maar opmaken (heb er immers voor betaald 8)7 ), maar ga denk ik toch maar originele Nespresso cups nemen, die zijn tenminste allemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Inmiddels de LidlLungo 'Azurro' gekocht. Op zich wel een aardig bakje. Vrij intens nog wel, maar zeker niet speciaal. Krappe voldoende, echter voor de prijs hoef je het dan weer niet te laten. Vooral in vergelijking met de Fortissio Lungo is het maar een matig bakje. Lijkt gewoon erg veel op een sterke bak rode filterkoffie. Wel met een heerlijke schuimlaag. Ook niet erg economisch verpakt, alle cups zitten weer afzonderlijk verpakt haha.

Overigens is hij wel als best getest --> https://www.consumentenbo...sso-drinkers/?pageSize=20

Trouwens voor de chocolade fans. Probeer eens een Lindt 99% (of ander merk) cacoa met een ristretto/espresso! Begin is zeer bitter, maar na een tijdje wil je alleen nog maar chocalade met veel cacoa O+

[ Voor 14% gewijzigd door Deruxian op 24-03-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
http://www.rtlz.nl/life/g...-hervulbare-nespresso-cup

Wie zou zoiets overwegen te kopen? Voor 40 euro haal je ook weer x cups naar keuze. En je moet bij deze oplossing ook weer koffie los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Meh. Je moet er toch een paar hebben, want dat ding komt bloedheet uit het apparaat en moet je schoonmaken, hervullen. etc. voordat je een volgende bak kunt zetten. Niet handig als je even een rondje koffie wil tappen voor je bezoek.
Verder moet je dan weer handmatig bonen malen, de boel vullen, enz. Hoop gedoe, terwijl de kracht van Nespresso juist zit in de compactheid en snelheid, gecombineerd met goede koffie. De compactheid en snelheid doe je met deze methode teniet, dan kun je beter gewoon een bonenmachine pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 14:17
Bij Nespresso lijkt het me ook knap lastig om te hervullen. Zijn die aluminium cupjes stevig genoeg?

Ik gebruik al een tijdje een Coffeeduck voor de Senseo:

http://www.amazon.de/1244...RASY/ref=pd_sim_sbs_201_2

Deze kan je zelf met (vers) gemalen koffie (her)vullen. Ding kan in de afwasmachine en is stevig gebouwd. Erg handig dat je de hoeveelheid koffie zelf kan bepalen en daarmee dus ook de sterkte van de bak koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Heb je het linkje van Joosie200 wel bekeken?
Dat is dus een RVS cup welke je zelf vult, schroefdop erop en in Nespresso machine stopt.Vervolgens uitspoelt (of heel ecologisch in de bloembak leegt) en weer hervult, etc.
Je gaat niet een originele Nespresso cup hervullen en dichttapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 14:17
Nope, die had ik gemist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat ik nu weer jammer vind, is dat er een startup komt, met een "nieuw" concept ....
Maar een product wat onder verschillende namen al gewoon op de markt is.

Sealpod, Bigsis, Mypod ...
Allemaal metaal ( aluminium en rvs ) met schroefdoppen en the works ...
YouTube: Nespresso Refillable Reusable capsules Review: Sealpod (BigSis), Emohome, Mycoffeestar, Capsul'in ..

Niet dat ik het idee slecht vind, maar dat een partij als RTL iets 'ontdekt' en publiceert, zonder verder onderzoek ... hmm
Op ebay te verkrijgen vanaf $9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-05 16:12
Brick Top schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:58:
Hallo iedereen,

Eerst en vooral: ikzelf drink geen koffie, lust geen koffie en ken bijgevolg ook niets van koffie. Mijn vriendin lust echter wel koffie en daar wij in september naar onze nieuwe woning verhuizen, zou ik haar over twee weken met haar verjaardag graag een nespresso-machine cadeau doen.

Ik weet enkel dat ze bij haar zus wel is zo'n koffietje drinkt en die zus heeft deze machine denk ik. Dat op zich zou al een prima keuze zijn maar op coolblue staat momenteel deze machine in solden. Lijkt me exact dezelfde machine als de eerste - alleen zit hier nog is een aparte module bij waarmee je cappuccino kan bereiden. Lijkt me wel leuk dat je dat ook aan je gasten kan aanbieden, toch? Bovendien is die module ook afneembaar waardoor je ze niet voortdurend op je keukenblad moet laten staan. Lekker compact!

Goede keuze denken jullie? Bouwkwaliteit en gebruiksgemak zijn uiteraard ook belangrijk. Mijn maximum budget zit rond de 200 euro. Het volledige aanbod op coolblue staat hier. Als ik me voor dat budget een betere machine kan kopen, hoor ik het graag.

Zijn er trouwens bepaalde accessoires die ik ook best meteen koop?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
toon volledige bericht
Wij hebben thuis sinds een paar maanden zelf een Nespresso met zo een losse module om melkschuim te maken. eerlijk gezegd, pas een paar keer gebruikt. Het ziet er mooier uit dan het is. als eerste moet je (bij ons dan) dat hele ding eerst inregelen. Anders heb je teveel veel koffie, teweinig schuim, alleen schuim, of loopt het hele goedje over het kopje. Out of the box staat het namelijk niet ideaal ingesteld. Kan ook niet omdat niet iedereen dezelfde kopjes heeft. Verder is het redelijk bewerkelijk. Na gebruik moet je eerst een reiniging laten lopen om dat ding schoon te krijgen, en daarna moet je het bakje waar de melk in zit nog eens apart reinigen 8)7 . Wij hadden al een losse melkopschuimer bij de Senseo. Als we nu een cappu willen dan gebruiken we de losse melkopschuimer. Makkelijker, sneller en handig met schoon maken. ;)

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-04 08:22
FreshMaker schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:29:
Wat ik nu weer jammer vind, is dat er een startup komt, met een "nieuw" concept ....
Maar een product wat onder verschillende namen al gewoon op de markt is.

Sealpod, Bigsis, Mypod ...
Allemaal metaal ( aluminium en rvs ) met schroefdoppen en the works ...
YouTube: Nespresso Refillable Reusable capsules Review: Sealpod (BigSis), Emohome, Mycoffeestar, Capsul'in ..

Niet dat ik het idee slecht vind, maar dat een partij als RTL iets 'ontdekt' en publiceert, zonder verder onderzoek ... hmm
Op ebay te verkrijgen vanaf $9 :+
Iemand ervaring met hervulbare cups? Ik ben wel benieuwd wat een goede/goedkope oplossing is, als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Persoonlijk kies ik dan voor gemak, het zal wel voordeliger zijn, maar om nu regelmatig cupjes te vullen, of erger één of twee van die RVSmodellen te hebben ...
Daar zit ik niet op te wachten.

Dit zijn ( in mijn geval ) de dingen die ik zou kopen, en na 2x in de lade te verdwijnen :)

Ik blijf vooralsnog bij de cupjes van de supermarkt, en mijn voorraadje originele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik drink gemiddeld 2 kopjes koffie per week (met verjaardagen en vrienden gaat het wel sneller) dus met €40 kan ik heul lang vooruit :+

Nee heb juist een nespresso gekocht omdat ik die koffie lekker vind en makkelijk is dus dit slaat voor mij iig de plank mis...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:43
Ik heb sinds kort ook een Nespresso apparaat :). De proefverpakking met 16 cups was toen in no-time op, maar gelukkig kregen we 30 euro korting bij nespresso.nl dus ik kon nog even vooruit met originele cups. Toen die op waren gingen we op zoek naar goedkope cups. Natuurlijk hebben we die van de Lidl gekocht, die op zich niet verkeerd zijn, maar ook andere merken. Die van het Kruidvat waren ook nog wel te doen, maar met die van de Xenos was ik bang dat het apparaat kapot zou gaan. Er zaten wel erg weinig gaatjes in de cups waardoor het water er waarschijnlijk niet goed doorheen kon. De 'koffie' druppelde eruit in plaats van dat het een mooi straaltje was.

Uiteindelijk vond ik het al die moeite niet waard en heb ik maar gewoon weer originele cups gekocht. Ik zie het als een soort luxe, de een geeft een berg geld uit aan kleren, ik geef een berg geld uit aan koffie. Ik heb toch liever dat ik kan genieten van lekkere koffie dan dat ik het tegen heug en meug opdrink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wilde vandaag mijn Nespresso Pixie weer eens proberen nadat deze een jaar stilgestaan heeft. Helaas komt er geen water of koffie meer uit het apparaat tijdens het koffie zetten. Na het indrukken van de knop hoor ik het apparaat als vanouds brommen maar het waterreservoir wordt niet leeggetapt.

Heb de Pixie ontlucht (grote koffie knop indrukken zonder capsule er in), geverifieerd dat het waterreservoir juist is aangesloten en water kan leveren en het apparaat voor zover mogelijk nagekeken maar zonder resultaat.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je hem in de stand gezet voor ontkalken en dan een tijdje laten proberen het water te pompen? Beide knopjes ingedrukt houden tot ze snel gaan knipperen, en dan de lungo-knop indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:44
Hoe vaak ontkalken jullie je Nespresso-machine? Die van mij hoort een melding te geven wanneer het zover is maar vind het wel vrij lang duren. Gaat om een Lattisima Touch. Ik heb hem sinds augustus 2015 en drink ongeveer 3 a 5 cupjes per week. Soms ook weken niet. Voor het gevoel heb ik in het begin bij het instellen aangegeven dat het water harder is dan wat het meegeleverde stripje zei. Toch vreemd dat ie nog niet met een melding is gekomen.

En ontkalken jullie met de officiële Nespresso-ontkalktabletten? Heb zelf ontkalker van HG in huis op basis van citroenzuur omdat Nespresso aan de lijn vertelde dat die tabletten ook op basis van citroenzuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik gebruik een waterfilter van brita. Dan hoef je niet echt te ontkalken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
corset schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:41:
Welkom bij het Cup, pad, single serve topic.

Dit topic is de plek om de volgende systemen te bespreken, raten e.d.;

Nespresso

Prijs: 0.35-0.39 cent per espresso
Volgens mij bedoel je 35-39 cent of 0.35-0.39 euro. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
D. Ninjai schreef op zondag 01 mei 2016 @ 08:57:
Hoe vaak ontkalken jullie je Nespresso-machine? Die van mij hoort een melding te geven wanneer het zover is maar vind het wel vrij lang duren. Gaat om een Lattisima Touch. Ik heb hem sinds augustus 2015 en drink ongeveer 3 a 5 cupjes per week. Soms ook weken niet. Voor het gevoel heb ik in het begin bij het instellen aangegeven dat het water harder is dan wat het meegeleverde stripje zei. Toch vreemd dat ie nog niet met een melding is gekomen.

En ontkalken jullie met de officiële Nespresso-ontkalktabletten? Heb zelf ontkalker van HG in huis op basis van citroenzuur omdat Nespresso aan de lijn vertelde dat die tabletten ook op basis van citroenzuur zijn.
Ik heb de pixie en drink zo'n 10-15 cups per week. Ik ontkalk denk ik 2x per jaar (3x per 2 jaar) de machine met de originele ontkalkingsvloeistof. De tabletten zijn volgens mij specifiek voor Miele apparaten.

Als je gaat ontkalken is het belangrijk dat je echt goed doorspoelt. Volgens mij wordt er 2x aangeraden, maar daar mag je best 3 of 4x van maken. Op internet circuleren verhalen van gebruikers welke een vieze smaak overhielden na ontkalken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnidata
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 16:04
LA-384 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 06:50:
[...]

Segafredo ACF kopjes kopen, daar kun je gewoon mee hockeyen op een stenen vloer.

Die dingen zullen het einde der tijden overleven.

http://www.omnidata.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
omnidata schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:14:
[...]

Segafredo ACF kopjes kopen, daar kun je gewoon mee hockeyen op een stenen vloer.

Die dingen zullen het einde der tijden overleven.
Nvm, ik moet leren Googlen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 03-05-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesjehobby
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-03-2023
@Corset Hoi, Je schrijft dat je een Bialetti Mokona hebt, ik heb er ook één en ben op zoek naar capsules/cups voor dit apparaat.
Wat voor cups/pads passen er in dit apparaat in plaats van de originele Bialetti capsules? De koffiewinkel waar ik ben geweest zegt dat er niks anders in kan omdat het een gesloten capsule systeem is. Wat is jouw ervaring ? Groet, Loes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Iemand de nieuwe Envivo Lungo al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Nee, maar wel besteld met gratis verzending bij 50 stuks. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
defusion schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:21:
Nee, maar wel besteld met gratis verzending bij 50 stuks. Ben benieuwd.
Yeah, same here. 50 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik heb vandaag de cups (waaronder Envivo Lungo) binnengekregen. Zal morgen even proeven, als ik dat nu doe dan stuiter ik de hele nacht in m'n bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik heb ook weer een voorraadje Nespresso cups aangelegd. Ik had jammer genoeg geen gratis verzending ;( misschien doordat ik al een keer eerder gratis verzending had gehad (toen ook met gratis koekjes :9). Natuurlijk zit de nieuwe Envivo erbij, maar ook de meeste Pure Origin smaken en wat andere smaken. De enige die ik echt niet te drinken vond zijn de Variations en de Decaffinato cups.

Ik drink zo'n 13 cups per week, en dan betaal ik liever wat meer voor iets wat ik echt lekker vind dan dat ik ga bezuinigen en dan bijna met tegenzin de koffie opdrink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

13 cups per week? Dat is max 2 dagen voor mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik heb de Envivo geprobeerd :) zoals altijd is het gewoon lekkere koffie, maar ik zou hem geen intensiteit van 9 geven. Volgens mij is de Fortissio sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ronald8 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:05:
Ik heb de Envivo geprobeerd :) zoals altijd is het gewoon lekkere koffie, maar ik zou hem geen intensiteit van 9 geven. Volgens mij is de Fortissio sterker.
Zeker lekker! Er zijn inderdaad wel wat sterkere koffies, Nespresso maakt gebruik van schaal 1-13. Dan past 'ie wel bij 9, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zit met smart te wachten op de bestelling ;)
Envivo Intens & Lungo pakketten besteld.

* FreshMaker gaat gewoon weer 'originelen' bestellen, de rest is het nét niet ;)

De l'or Intens en Magma zijn goed te drinken, maar de goedkope cups van 10ct/st zijn gewoon een aanfluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 14:27
Ik gebruik vooral Nespresso cups, aangezien ik niet heel veel koffie thuis drink. Ook heb ik wat Douwe Egberts, als deze in de aanbieding zijn, of voor de decaf. Smaken net zo goed als de Nespresso.

Misschien wat kort door de bocht, maar waarom een "luxe" espresso machine kopen en dan vervolgens goedkope filterkoffie gebruiken in die refillable cups?

Dolce Gusto ook gehad, maar zit zover ik zag zoetstof in en smaakte altijd beetje als een slappe bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik had iig geen refillables
Hier als 'test' de diverse aanbiedingen gehaald, Action, Kruidvat en Xenos.
De smaak was over het algemeen zurig.
De cups van Goedcupje, en koffievoordeel waren dan nog het "beste" qua smaak.
Maar die prijzen zijn dan ook hooguit 7 á 8ct/st goedkoper ( kwaliteit kost geen een beetje meer )

Met 2 á 3 koppen gemiddeld per dag kom ik met 50€ nespresso in de maand ook wel door.
( anders gaat het overschot toch maar op aan andere ongezonde dingen :+ )

Dolce Gusto heb ik ook geprobeerd, omdat mijn collega er zo lovend oer was, maar die drinkt alleen maar wiener melange en cappuccino varianten.
'gewone' koffie is dan net zo "slecht" als een Senseo.
Ik neem voor het goedkope dan wel een filterhouder met snelfiltermaling en heer water :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Binnenkort ook maar eens die nieuwe envivo bestellen. Zou jammer zijn als die idd softer smaakt dan de fortisio. Ik drink meestal espresso, maar soms heb ik zin een grotere kop. Dan is fortisio of een dubbele Roma O+ voor mij de te bewandelen weg. Die Roma is voor mij dè topper eigenlijk.

• Deezers
Ik twijfel ook nog. Gebruik nu koffiebonen, maar heb twee Nespresso's staan die al maanden stofhappen. Ben toen gestopt omdat de originele cups wel flink aan de prijs waren gezien ik best veel koffie drink. Als je cups bij de Aldi/Lidl haalt is Nespresso drie keer zo duur en als je een A-merk haalt ongeveer twee keer. Maar koffiecups zijn wel gemak. Koffiebonen heb je meer onderhoud aan, al is het in verhouding veel goedkoper. Afwisselen gaat lastig, vaak per kilo, in plaats van volgend cupje al... Senseo is volgens mij in de aanbieding nóg goedkoper maar als je cupjes/koffiebonen bent gewend is het inderdaad niet meer zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand al ervaring met die Cafezinho do Brasil van Nespresso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 12:06
Ik ben aan het kijken naar een dolce gusto circolo. Vreemde is echter, hetzelfde apparaat is er van Krups En van Delonghi. Weet iemand het verschil tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

OriginalFlyingdutchman schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:37:
Ik ben aan het kijken naar een dolce gusto circolo. Vreemde is echter, hetzelfde apparaat is er van Krups En van Delonghi. Weet iemand het verschil tussen die 2?
Van de cupjes opties, vind ik de dolce gusto misschien wel de minst fijne optie. Ja het is lekkerder dan Senseo, maar ook heel veel duurder, zeker wanneer je cappuccino achtige drankjes gaat maken. Nu raad ik niemand Senseo aan, dat is gewoon te goor voor woorden wat mij betreft, maar het maakt Nespresso wel een oprecht goed alternatief. Goedkoper dan Dolce Gusto, met betere koffie en heel veel betere opties voor melk-based drankjes.

Mijn tip, ga echt even goed proeven of je niet liever Nespresso hebt dan Dolce Gusto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-02 19:38
Ik gebruik al een jaar of 6 een Magimix met melkschuimer erbij, zou wel eens wat anders willen maar hij gaat niet kapot. Inmiddels heb ik bijna altijd een vaste bestelling aan cups.
- Kazaar, Ristretto en Arpeggio voor Cappuccino
- Envivo en Fortissio voor een " gewone" zwarte koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

Dhrax

Prog Lord

Het valt mij wel op dat met de DouweEgberts cups het langer duurt voordat een kopje (Lungo) gevuld is. De originele Nespresso cups hebben dit niet. De smaak is overigens uitstekend met DE cups.

Machine: Krups U Milk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Vandaag een Nespresso apparaat binnen gekregen van Magimix.
En ben op het moment de gratis cups aan het testen, heerlijk :P

Ik kom van een Dulce Gusto af en heb ook nog een Senseo staan voor het grove werk ( verjaardagen )
Maar de Dulce Gusto werd me te duur.
De cups duevik gebruikte waren van Cafe Royal, maar die lieoen niet lekker. Vaak spoot de straal van links naar rechts met als gevolg, meer er naast dan erin.
Hierover al een klacht gestuurd naar Cafe Royal, maar nog niets gehoord.

Dus gisteravond een Nespresso besteld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
De laatste week heb ik verschillende merken geprobeerd van koffiecapsules voor de Nespresso.
De cups van de Lidl en de Perla doen het gewoon niet, komt bijna geen koffie uit en er ligt na het zetten veel water in het opvangbakje.
Met de orginele, AH Excellent en L'or geen problemen.

Zijn er meer met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ncornelisse schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:42:
De laatste week heb ik verschillende merken geprobeerd van koffiecapsules voor de Nespresso.
De cups van de Lidl en de Perla doen het gewoon niet, komt bijna geen koffie uit en er ligt na het zetten veel water in het opvangbakje.
Met de orginele, AH Excellent en L'or geen problemen.

Zijn er meer met dezelfde ervaring?
Ik heb ook verschillende ervaring met de andere merken. De cups van de Lidl werken doorgaans wel, maar ik vind de Lungo's echt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:14
Gewoon de originele kopen :). Ook nog eens veel lekkerder!

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-04 21:11
Lekkerder en beter voor het apparaat. Ik heb een tijdje niet-originele cups gebruikt en nu blijft er na het koffiezetten een laagje water in het lekbakje staan. Nu ik weer over ben gegaan op originele cups vind ik het erg zonde dat er minder koffie uit komt.

Nu op zoek naar een nieuw apparaat. Via marktplaats vind ik tricky, omdat je dan niet zeker weet of er altijd originele cups gebruikt zijn.
Nieuw apparaat met melkopschuimer erg duur. Hopelijk komt er met de feestdagen in het vooruitzicht nog een mooie aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht een losse melkopschuimer? Wij hebben de senseo melkopschuimer gekocht en de kwaliteit daarvan is een stuk beter dan die van Nespresso. Veel meer schuim en makkelijker schoon te maken. De mixer zelf kan in de vaatwasser en in de beker zit niet zo'n uitstekend stukje wat het schoonmaken van de beker zelf makkelijker maakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Mr.Jappe schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:49:
Hopelijk komt er met de feestdagen in het vooruitzicht nog een mooie aanbieding!
Ik zal inderdaad in de gaten houden wbt de cups.

Houdt ook de Black Friday deals in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mr.Jappe schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:49:
Lekkerder en beter voor het apparaat. Ik heb een tijdje niet-originele cups gebruikt en nu blijft er na het koffiezetten een laagje water in het lekbakje staan. Nu ik weer over ben gegaan op originele cups vind ik het erg zonde dat er minder koffie uit komt.

Nu op zoek naar een nieuw apparaat. Via marktplaats vind ik tricky, omdat je dan niet zeker weet of er altijd originele cups gebruikt zijn.
Nieuw apparaat met melkopschuimer erg duur. Hopelijk komt er met de feestdagen in het vooruitzicht nog een mooie aanbieding!
Bol.com had vorige week de magimix met schuimer á 130€
Dus ik denk wel dat er nog wat voorbij zal komen.
tweedehands met dit soort dingen doe ik persoonlijk ook liever niet, na 2 á 3 jaar zijn ze aan vervanging toe, dan geef ik liever 125€ uit, dan dat ik er één van 1,5 jaar van 80€ koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Tsurany schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:53:
Wellicht een losse melkopschuimer? Wij hebben de senseo melkopschuimer gekocht en de kwaliteit daarvan is een stuk beter dan die van Nespresso. Veel meer schuim en makkelijker schoon te maken. De mixer zelf kan in de vaatwasser en in de beker zit niet zo'n uitstekend stukje wat het schoonmaken van de beker zelf makkelijker maakt.
Meer mensen die dit kunnen bevestigen? Ik ben eigenlijk op zoek naar een Citiz & Milk. Ouders doen al 6 jaar met dit apparaat en ik vind de koffie lekkerder smaken dan de koffie die uit mijn Essenza komt.

Mijn ervaring is dat de (oude) melkopschuimer van nespresso redelijk is. Niet al teveel schuim inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangt in mijn ervaring ook van de melk af. Ik gebruik tegenwoordig UHT magere melk, en dan het koud opkloppen in mijn Aeroccino (v3 geloof ik). Dan krijg je goed schuim, veel beter dan met gewone melk, halfvolle melk etc.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:57
Ik heb sinds een paar dagen een Illy X7.1 , mooie machine om te zien en prima koffie .

Het enigste wat me wat tegenvalt is het maken van goede stevige melk voor de cappuccino , ik doe het volgens het boekje , 25sec 75ml , dan is de melk niet echt heet kan mn vinger er makkelijk in houden .Rond 1 minuut wordt het pas heet genoeg . Maar dan is ontstaat er geen mooie dikke schuimlaag , ik laat de melk nog even rusten en draai het dan langzaam rond in het kannetje .

Uit het pijpje komt wel stoom maar of dit nu de juiste temperatuur heeft ....?

Iemand enig idee wat te doen , controleren ...?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een nieuw apparaat, Nespresso geeft weer koffietegoed cadeau bij een aantal machines, zie hier: https://www.bol.com/nl/cm...voorwaarden_nespresso.pdf

Ik zit er aan te denken om de Inissia M105 aan te schaffen bij bol.com. Die nu 79 euro, waar je dus 30 euro koffie tegoed bij krijgt. Ik heb inmiddels ook een losse melkopschuimer gescoord.

Ik kwam trouwens deze nog tegen: https://www.nespresso.com/myoffice/nl/nl/packs
Jammer dat je daar een aparte code voor nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik kreeg vandaag reclame op de mat over een nieuwe limited edition smaak. Schijnt 3 jaar gerijpt te hebben. Met €0,50 per cupje is het vrij prijzig. Iemand al ervaring mee?

https://www.nespresso.com/nl/nl/selectionvintage

[ Voor 13% gewijzigd door LA-384 op 17-01-2017 20:24 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Voor "gewone" koffie-machines en koffie: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1