Nomad schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:32:
Grappig hoe veel mensen hier posten dat ze ergens anders de cupjes vandaan halen, omdat dat goedkoper is. En dat ze na een tijdje amper meer merken dat het minder lekker is. Hoeveel ben je nou echt kwijt per maand aan koffie, volgens mij valt dat flink mee....wil je daar dan echt op besparen?
Is dat niet aan ieder voor zich om te bepalen? Jij en ik kunnen niet in de portemonnee van de medetweakers kijken, wel?
Daarbij, simpel rekensommetje. zeg dat je met 2 volwassenen koffie drinkt, zeg 4 kopjes per persoon per dag gemiddeld? Dat wil dus zeggen 4 * 2 * 30 = 240 kopjes per maand, plus nog gasten die je ook een bakkie aanbiedt. Laten we dat krap op 10 bakkies per maand zetten, dus 250 stuks.
Een originele Nespresso cup kost 35 tot 45 cent, meeste zijn 37 of 39 cent. Bij de Lidl 20 cent. Dus je bespaart dan zeg maar 18 cent * 250 cups = 45 euro per maand.
Dat is een maand luiers, een maand brood (voor een flink gezin), 4 kratten bier, een half jaar Ziggo mobiel, of 3 dagen
al het eten voor een compleet gezin, verzin het maar hoe je het je voor wil stellen. Hoewel dat voor jou blijkbaar niet uitmaakt, kan dat voor anderen dus wel serieus geld zijn.
Ik kan je verzekeren dat het voor velen helemaal niet zo grappig is.
Ik vind het verschil van originele en imitatiecupjes echt wel zo groot, dat het hele concept van " redelijke Nespresso" aardig de deur uit is als mensen met imitatie troep koffie zetten. Dan vind ik het niet heel anders smaken dan originele senseo pads eigenlijk. Al die imitatie dingen smaken bitter en naar as, alsof de gebruikte boon verbrand is (en dat is die ook in veel gevallen).
Smaken verschillen, laten we dat voorop stellen.
Daarnaast is mijn beleving ook dat de kwaliteit van de "imitatie" mettertijd ook echt wel verbeterd is. Een jaar of 5 geleden vond ik het meestal ook niet geweldig, maar zowel Douwe Egberts imitatie, Lidl imitatie en AH imitatie (allemaal geprobeerd in de loop der tijd) vind ik nu op acceptabel niveau. Om het een beetje te kwantificeren: vroeger gaf ik de Lidl cups zeg maar een 5, tegenwoordig een 7. En ja, veel Nespresso smaken verdienen zeker een 9, maar dat is voor mij niet meer de dubbele prijs waard.
Analoog: mijn eigen kookkunsten vind ik niet meer dan een 7. Herman den Blijker verdient ongetwijfeld een 10, maar ik ga ook niet iedere dag in zijn restaurants eten.
Tjolk is lekker. overal en altijd.