Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
swhnld schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:29:
[...]

Ik las ergens dat een groot deel van de klanten zijn aluminium koffie-cups niet inlevert, en die komen dan ook in het restafval terecht, want vanwege de koffieprut erin mogen ze niet bij het metaal in de PMD container.
Dit klopt wel, was iets van 25%.

Maar deels in het Noorden waar Omrin actief is hoef je ze ook niet in te leveren aldus Nespresso & Omrin zelf.
https://www.contact.nespresso.com/faq/nl/nl/detail/10210
https://www.omrin.nl/ons-...puls-recycling-koffiecups

Ik heb niet eens een PMD container...

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 21:39

Kraz

Saving the world

Voor mijn schoonmoeder ben ik op zoek naar nieuwe smaken koffiecups voor haar Nespresso apparaat.

Jarenlang heeft ze de alternatieve cups van L'Or gedronken, maar vind deze nu niet meer lekker.
Ze is op zoek gegaan naar alternatieve merken van DE, Illy, supermarkten, etc maar heeft geen lekkere kunnen vinden.
Ook van Nespresso zelf vind ze veel niet lekker. (Nog niet álles geprobeerd)

Totdat we een keer cups meenamen van WAY uit Gent. Die vond ze erg lekker.

De vraag;
Hebben jullie andere voorbeelden van sites waar je goede, alternatieve cups kunt bestellen?

Ik zelf nog heb gevonden;Ik weet uiteraard niet of er zo'n lijst al bestaat in dit topic :D Heb m iig niet kunnen vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:26
Lust ze nog wel koffie dan? :D
Als ze L'Or, Nespresso en Illy allemaal niet lekker vindt dan lust ze óf geen koffie meer, óf ze heeft zo'n specifieke smaak dat niemand haar kan helpen op afstand.

Of je moet je apparaat nog eens goed schoonmaken :+

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Zijn er cups op basis van “verse” bonen op de markt die kwalitatief dus niet onderdoen van bonen en van koffie uit een volautomaat?

[ Voor 5% gewijzigd door boudwerter op 21-08-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:56
boudwerter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:18:
Zijn er cups op basis van “verse” bonen op de markt die kwalitatief dus niet onderdoen van bonen en van koffie uit een volautomaat?
Er zijn hervulbare cups, dus dan is de koffie zo vers als je wilt.
Bijvoorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl/l/hervulbare-koffiecups/39889/

Alleen eerlijk is eerlijk, dan zou ik gewoon een volautomaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 21:39

Kraz

Saving the world

Tjolk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:26:
Lust ze nog wel koffie dan? :D
Als ze L'Or, Nespresso en Illy allemaal niet lekker vindt dan lust ze óf geen koffie meer, óf ze heeft zo'n specifieke smaak dat niemand haar kan helpen op afstand.

Of je moet je apparaat nog eens goed schoonmaken :+
Een keer ontkalken kan wellicht geen kwaad idd.
Het 'probleem' is dat ze bij ons koffie drinkt en wij geven redelijk wat geld uit aan goede koffie. Ik zie het als hobby en drink graag goede koffie wat eventueel wat meer mag kosten.
Wij hebben een half automaat met losse maler en verse bonen van een brander bij ons uit de buurt.

Ik heb het idee dat ze dat als 'standaard' is gaan zien en daarom nu op zoek is naar iets wat daar in de buurt komt. De cups van L'Or doen dat iig niet :)
boudwerter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:18:
Dat zijn dus de merken die ik noemde. Ik dacht dat hier wellicht al zo'n lijst was gemaakt met andere voorbeelden van merken die 'verse' cups aanbieden.
swhnld schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:54:
[...]

Er zijn hervulbare cups, dus dan is de koffie zo vers als je wilt.
Bijvoorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl/l/hervulbare-koffiecups/39889/

Alleen eerlijk is eerlijk, dan zou ik gewoon een volautomaat kopen.
Heb ik ook naar gekeken, maar is niet handig als je geen losse maler hebt.

Ik heb de (bierviltjes)berekening gemaakt;
Ze drinken ~4 cups per dag. Als ze overstappen op Nespresso cups a 55-60 cent per stuk zijn ze na een kleine 2 jaar duurder uit dan als ze een Jura volautomaat kopen en dan verse bonen gebruiken.

Ik ben ook niet op zoek naar DE oplossing, maar was nieuwsgierig of iemand nog goede merken met 'verse' cups wist naast de bekende merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@Kraz voor luxe uit eten ga je naar een goed restaurant, voor de lekkerste koffie komen ze bij jou, en ondertussen hebben ze thuis het gemak van een cups machine en de smaken die je daar kunt proberen en flexibiliteit die per situatie aan te passen, van een sterke wakker wordt koffie in de morgen, tot een zachtere bij een gebakje in de middag, en een decafé na het eten in de Irish Coffee.
En alternatieven voor de L'Or/Jacobs/DE cups, hangt af wat ze zoeken. AH Perla is wat minder bitter bijvoorbeeld en mijn ouders drinken daar een kopje of 7 per dag van. Zelf varieer ik tussen Nespresso en Starbucks cups. Bij Nespresso koop ik pakketten met smaken, van Starbucks haal ik een paar vaste smaken in de aanbieding af en toe. En zie ik wat nieuws in de supermarkt probeer ik die ook, maar fysiek kwalitatief zijn ze van Nespresso en Starbucks (komen uit de Nespresso fabrieken) het beste. Van andere merken heb ik cups gehad die niet doorlopen, prut gaven, waar niets uitkwam of indeukte, vast kwamen te zitten, of zelfs kapot gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hallo allen,

Na jaren een inbouw Siemens bonenmachine te hebben gehad ga ik verhuizen volgende week en ben ik op zoek naar een Nespresso machine. Uiteraard kijk ik bij de bekende winkels als CB online maar er zijn zoveel??

Ik zoek een chique apparaat voor op het aanrecht en ook wil ik er cappuccino etc mee kunnen maken. Budget ongeveer een 400-450,- euro!

Welk type zou ik kunnen overwegen?

Dank alvast

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 21:46
Zelf heb ik de Nespresso Sage Creatista Plus als meest gebruikt. Zeker destijds met nog het voordeel van 1 euro voor het apparaat bij een abonnement, was het een inkoppertje.

Zou ik per se het bedrag neerleggen voor enkel het apparaat? Vind ik lastig te zeggen. Indien je veel huismerk Nespresso gaat drinken, zou ik overwegen te combineren met een abonnement en daarmee korting op de Nespresso machine te verkrijgen. Maakt het interessanter.

Daarbuiten, zou ik de vraag met name af laten hangen van de vraag of je een all-in-one device wilt, of separate melkschuimer akkoord vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

psychodude schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:21:
Zelf heb ik de Nespresso Sage Creatista Plus als meest gebruikt. Zeker destijds met nog het voordeel van 1 euro voor het apparaat bij een abonnement, was het een inkoppertje.

Zou ik per se het bedrag neerleggen voor enkel het apparaat? Vind ik lastig te zeggen. Indien je veel huismerk Nespresso gaat drinken, zou ik overwegen te combineren met een abonnement en daarmee korting op de Nespresso machine te verkrijgen. Maakt het interessanter.

Daarbuiten, zou ik de vraag met name af laten hangen van de vraag of je een all-in-one device wilt, of separate melkschuimer akkoord vind.
Deze machine had ik inderdaad op het oog. Wat is wijsheid. Melkschuimer zit hier bij in en dat bevalt wel?

Met abbo geven ze 50% korting op de machine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
pdavie2311 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:45:
[...]

Deze machine had ik inderdaad op het oog. Wat is wijsheid. Melkschuimer zit hier bij in en dat bevalt wel?

Met abbo geven ze 50% korting op de machine...
De melkschuimer erin bevalt mij persoonlijk wel ja. Hoewel ik persoonlijk vaker voor mensen een latte macchiato maak dan cappuccino. Voor de latte macchiato zet ik de melk temperatuur en stijfheid van de melk beide wel iets hoger dan hetgeen Nespresso aanbeveelt als optimum.

Bij de optimum instellingen van Nespresso met Jersey melk krijg ik bijvoorbeeld uiteindelijk een krap half centimeter schuim laagje op de latte.

Doet daar eigenlijk nauwelijks onder voor een latte macchiato in een koffiezaak.

Voor wat betreft cappuccino, krijg ik zelf altijd wat slechter voor elkaar. Maar speelt vermoedelijk ook een beetje eigen onkunde in mee qua gebruikte hoeveelheid melk, mogelijk melk keuze en instellingen. Overigens vind ik ook bij deze de Nespresso 'optimum' defaults in ieder geval matig. De Aeroccino 4 bij familie ook wel eens gebruikt. Is meer dummy proof :+. En daarentegen wel een degelijk resultaat bij standaard instellingen naar mijn mening.

Daarnaast gebruik ik de melkschuimer van mijn Creatista zelf ook nog wel eens om gewoon warme melk of chocolademelk te maken. Daarvoor functioneert het in ieder geval ook prima :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

psychodude schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:59:
[...]

De melkschuimer erin bevalt mij persoonlijk wel ja. Hoewel ik persoonlijk vaker voor mensen een latte macchiato maak dan cappuccino. Voor de latte macchiato zet ik de melk temperatuur en stijfheid van de melk beide wel iets hoger dan hetgeen Nespresso aanbeveelt als optimum.

Bij de optimum instellingen van Nespresso met Jersey melk krijg ik bijvoorbeeld uiteindelijk een krap half centimeter schuim laagje op de latte.

Doet daar eigenlijk nauwelijks onder voor een latte macchiato in een koffiezaak.

Voor wat betreft cappuccino, krijg ik zelf altijd wat slechter voor elkaar. Maar speelt vermoedelijk ook een beetje eigen onkunde in mee qua gebruikte hoeveelheid melk, mogelijk melk keuze en instellingen. Overigens vind ik ook bij deze de Nespresso 'optimum' defaults in ieder geval matig. De Aeroccino 4 bij familie ook wel eens gebruikt. Is meer dummy proof :+. En daarentegen wel een degelijk resultaat bij standaard instellingen naar mijn mening.

Daarnaast gebruik ik de melkschuimer van mijn Creatista zelf ook nog wel eens om gewoon warme melk of chocolademelk te maken. Daarvoor functioneert het in ieder geval ook prima :9.
toon volledige bericht
Zit nu ook te kijken naar de Pro ipv Plus. Die is ook wel mooi met touchscreen en meer mogelijkheden nog dacht ik..RVS kleur is ook wel chique...Thanx voor alle info, top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
pdavie2311 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:16:
[...]

Zit nu ook te kijken naar de Pro ipv Plus. Die is ook wel mooi met touchscreen en meer mogelijkheden nog dacht ik..RVS kleur is ook wel chique...Thanx voor alle info, top!!
Zelf had ik er bewust vanaf gezien. Reviews vielen toch wat tegen voor wat betreft de touch screen functionaliteit. In de Nespresso winkel ondervond ik persoonlijk ook het vaak genoemd als storende probleem, de touch screen interface is vrij 'traag'. Is een beetje de vraag hoe storend je dit vindt voor een koffie apparaat. Maar mogelijk de moeite waard om eerst in een winkel te ervaren.

De extra mogelijkheid behoudens touchscreen is verder als ik mij herinner de mogelijkheid op de Pro om gelijktijdig melk op te schuimen en koffie te zetten. Zelf mis ik dit in het dagelijks leven niet. Indien je vaak voor groepen koffie met melk maakt, zal dit denk ik meer voelbaar een verschil maken.

De RVS kleur heb ik zelf ook inderdaad. Bepaalde delen zijn wel wat vingerafdruk gevoelig. Maar voordeel is wel dat het fraai past bij andere RVS keuken appliances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

psychodude schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:12:
[...]

Zelf had ik er bewust vanaf gezien. Reviews vielen toch wat tegen voor wat betreft de touch screen functionaliteit. In de Nespresso winkel ondervond ik persoonlijk ook het vaak genoemd als storende probleem, de touch screen interface is vrij 'traag'. Is een beetje de vraag hoe storend je dit vindt voor een koffie apparaat. Maar mogelijk de moeite waard om eerst in een winkel te ervaren.

De extra mogelijkheid behoudens touchscreen is verder als ik mij herinner de mogelijkheid op de Pro om gelijktijdig melk op te schuimen en koffie te zetten. Zelf mis ik dit in het dagelijks leven niet. Indien je vaak voor groepen koffie met melk maakt, zal dit denk ik meer voelbaar een verschil maken.

De RVS kleur heb ik zelf ook inderdaad. Bepaalde delen zijn wel wat vingerafdruk gevoelig. Maar voordeel is wel dat het fraai past bij andere RVS keuken appliances.
Thanx again!! Hmm, lastig. Ben niet mobiel door blessure kan dus niet vergelijken. Dacht ook aan de witte versie juist ivm vingerafdrukken. Die witte is ook wel chique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 20:53

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Wij drinken thuis al jaren Nespresso koffie uit de Expert & Milk (XN6008) omdat deze ook snel een kopje heet water kan maken voor thee. Het probleem met dit apparaat is dat alternatieve cupjes slecht passen en de binnenkant snel smerig wordt. Ook kunnen sommige plastic onderdelen vervormt raken waardoor hij de cupjes niet meer goed in de machine perst. Gevolg: meer koffie in het lekbakje dan in mijn kopje. Ik heb deze machine vaak uit elkaar moeten halen en op een gegeven moment moest er wat nieuws komen.

Ik heb nu de L'or Mini Capsule met als grootste reden dat deze wederom heet water kan tappen. We kregen er tevens 100 L'or capsules bij. Wat heb ik hier spijt van zeg! Het apparaat ging naar 1 week stuk: hij bleef doorkoken. Er zit een aluminium pershendel op en die werd kokend heet en dat was best nog gevaarlijk ook. Klacht ingediend en dat zou door gebruik van alternatieve cups komen en dus geen garantie. Gelukkig kon ik aantonen dat ik 100 L'or cups erbij had gekregen en na wat heen en weer getrek kreeg ik een nieuw apparaat. Die doet het nog steeds maar maakt erg veel lawaai en zet halve bakjes koffie, of je nu L'or cups gebruikt of wat anders.

Inmiddels heb ik mijn oude snelfilter weer op het aanrecht staan. 8)7
Iemand nog tips voor een gewoon degelijk cups apparaat die met allerlei cups om kan gaan? Het liefst 1 die ook heet water kan tappen.

Ik weet niet of het al geroepen is in dit forum maar de website Kaffekapslen verkoopt 100 cups voor 11,69 euro onder eigen merk. Prima koffie voor een leuke prijs. Het komt uit zweden en heeft een weekje of 2 levertijd. Voorheen altijd fan geweest van Moreno (Aldi). Dit is veranderd naar Barissimo waarbij ze ook de cupjesvorm aangepast hebben. Mijn machine kon er niet mee overweg.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FloydRaalte schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:44:
Het liefst 1 die ook heet water kan tappen.
Dat is je probleem. Gewoon niet doen en een waterkokertje nemen. Het water wat uit die machines komt is nooit zo heet als een echte waterkoker.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 23:07
Drink nu al jaren mijn kopjes koffie uit een Philips Senseo.
Pads zijn Gran Maestro Italiano, Extra Forte.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar voor mij is het lekker en betaalbaar.
Beter dan (relatief) dure (en milieuonvriendelijke) cups.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yaksa schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:04:
Drink nu al jaren mijn kopjes koffie uit een Philips Senseo.
Pads zijn Gran Maestro Italiano, Extra Forte.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar voor mij is het lekker en betaalbaar.
Beter dan (relatief) dure (en milieuonvriendelijke) cups.
Als jij het lekker vind, mooi toch? Als je het mij maar niet serveert ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 23:07
gambieter schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:07:[...]Als jij het lekker vind, mooi toch? Als je het mij maar niet serveert ;)
Ik kan ook genieten van een goede Espresso in een koffiebar hoor.
Maar wanneer ik zo'n geweldige espressomachine thuis neer zet dan wordt het na een tijdje dagelijkse sleur en dan geniet ik er niet meer van. Dan wordt het net zoiets als elke dag eten laten thuisbezorgen door een drie sterren restaurant, op een gegeven moment snak je gewoon naar stamppot andijvie met een gehaktbal (en uitgebakken spekjes....).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yaksa schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:16:
Ik kan ook genieten van een goede Espresso in een koffiebar hoor.
Maar wanneer ik zo'n geweldige espressomachine thuis neer zet dan wordt het na een tijdje dagelijkse sleur en dan geniet ik er niet meer van. Dan wordt het net zoiets als elke dag eten laten thuisbezorgen door een drie sterren restaurant, op een gegeven moment snak je gewoon naar stamppot andijvie met een gehaktbal (en uitgebakken spekjes....).
Ik geniet nog steeds van de dagelijkse capuccino's ;) . Helaas heb ik moeten minderen ivm gezondheid, maar die 3 per dag gaan er nog steeds in. Ik reis zelfs met een Nanopresso hand-espresso machientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wij drinken thuis al jaren Nespresso koffie uit de Expert & Milk (XN6008) omdat deze ook snel een kopje heet water kan maken voor thee. Het probleem met dit apparaat is dat alternatieve cupjes slecht passen en de binnenkant snel smerig wordt. Ook kunnen sommige plastic onderdelen vervormt raken waardoor hij de cupjes niet meer goed in de machine perst. Gevolg: meer koffie in het lekbakje dan in mijn kopje. Ik heb deze machine vaak uit elkaar moeten halen en op een gegeven moment moest er wat nieuws komen.

Ik heb nu de L'or Mini Capsule met als grootste reden dat deze wederom heet water kan tappen. We kregen er tevens 100 L'or capsules bij. Wat heb ik hier spijt van zeg! Het apparaat ging naar 1 week stuk: hij bleef doorkoken. Er zit een aluminium pershendel op en die werd kokend heet en dat was best nog gevaarlijk ook. Klacht ingediend en dat zou door gebruik van alternatieve cups komen en dus geen garantie. Gelukkig kon ik aantonen dat ik 100 L'or cups erbij had gekregen en na wat heen en weer getrek kreeg ik een nieuw apparaat. Die doet het nog steeds maar maakt erg veel lawaai en zet halve bakjes koffie, of je nu L'or cups gebruikt of wat anders.

Iemand nog tips voor een gewoon degelijk cups apparaat die met allerlei cups om kan gaan? Het liefst 1 die ook heet water kan tappen.

Ik weet niet of het al geroepen is in dit forum maar de website Kaffekapslen verkoopt 100 cups voor 11,69 euro onder eigen merk. Prima koffie voor een leuke prijs. Het komt uit zweden en heeft een weekje of 2 levertijd. Voorheen altijd fan geweest van Moreno (Aldi). Dit is veranderd naar Barissimo waarbij ze ook de cupjesvorm aangepast hebben. Mijn machine kon er niet mee overweg.
toon volledige bericht
Ik wil mijn nespressomachine zo simpel mogelijk hebben, zonder dat in het waterreservoir maar 2 kopjes passen. M'n ouwe essenza (dus niet de mini) was prima, nu heb ik een citiz, gaat ook al jaren goed. Tussendoor een U gehad (want hoe minder je ik moet doen voor koffie, hoe beter en 0 knopjes drukken is minder dan 1), maar die ging lekken. Dus daarna terug naar 'zo simpel mogelijk'. Het helpt dat ik geen melk gebruik, natuurlijk.

Leuk concept, dat kaffekapslen, misschien het proefpakketje eens proberen ofzo, zelfs met verzend is 't niet duurder dan niet-afgeprijsde supermarkt douwe egberts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

toon volledige bericht
Ik heb zo'n simpele Magimix Nespresso Inissia, eentje die heel veel verkocht is gezien het aantal reviews op Amazon. Kreeg er ook 100 Nespresso cups bij en een Aero3 elektrische melkschuimer. Daar kan echt weinig fout mee gaan. Hij zet alleen geen kokend water.

Na een jaar gebruik nu al zo'n 1000+ kopjes mee gezet, tal van verschillende merken cups.

Die hele deal kostte mij 90 euro tijdens black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:49

P_Tingen

omdat het KAN

Ik weet niet of het al geroepen is in dit forum maar de website Kaffekapslen verkoopt 100 cups voor 11,69 euro onder eigen merk. Prima koffie voor een leuke prijs. Het komt uit zweden en heeft een weekje of 2 levertijd.
Ik heb laatst van mijn dochter twee doosjes met Kaffeekapslen cups gekregen omdat haar vriend die niet lekker vond, maar ik vond ze verrassend prima

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Laatst online: 28-04 20:53

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

gambieter schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:55:
Dat is je probleem. Gewoon niet doen en een waterkokertje nemen. Het water wat uit die machines komt is nooit zo heet als een echte waterkoker.
Ik denk dat je gelijk hebt... maar eens kijken voor een wat kleine model waterkoker. Had juist een cups apparaat uitgezocht met waterkoker zodat ik 2 apparaten (normaal koffieapparaat + koker) in kon wisselen voor 1.
Bundin schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:07:
Ik wil mijn nespressomachine zo simpel mogelijk hebben, zonder dat in het waterreservoir maar 2 kopjes passen. M'n ouwe essenza (dus niet de mini) was prima, nu heb ik een citiz, gaat ook al jaren goed. Tussendoor een U gehad (want hoe minder je ik moet doen voor koffie, hoe beter en 0 knopjes drukken is minder dan 1), maar die ging lekken. Dus daarna terug naar 'zo simpel mogelijk'. Het helpt dat ik geen melk gebruik, natuurlijk.

Leuk concept, dat kaffekapslen, misschien het proefpakketje eens proberen ofzo, zelfs met verzend is 't niet duurder dan niet-afgeprijsde supermarkt douwe egberts.
darkdesign schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:27:

Ik heb zo'n simpele Magimix Nespresso Inissia, eentje die heel veel verkocht is gezien het aantal reviews op Amazon. Kreeg er ook 100 Nespresso cups bij en een Aero3 elektrische melkschuimer. Daar kan echt weinig fout mee gaan. Hij zet alleen geen kokend water.

Na een jaar gebruik nu al zo'n 1000+ kopjes mee gezet, tal van verschillende merken cups.

Die hele deal kostte mij 90 euro tijdens black friday.
Dan ga ik maar voor een zo simpel mogelijk model! Inderdaad even een goede aanbieding met 100 cups uitzoeken ;)
P_Tingen schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:40:
Ik heb laatst van mijn dochter twee doosjes met Kaffeekapslen cups gekregen omdat haar vriend die niet lekker vond, maar ik vond ze verrassend prima
Tsja ik vind het ook goed te pruimen, mijn vriendin daarentegen vindt de DE cups weer geweldig...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ook hier een ordinaire TVP. Drink momenteel Nespresso cups, maar twijfel of ik moet overstappen op een half-automaat of niet.

Twijfel tussen een handmaler + AeroPress, of gewoon een flinke assortiment cups aanleggen....

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
Dean Martin schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:35:
Ook hier een ordinaire TVP. Drink momenteel Nespresso cups, maar twijfel of ik moet overstappen op een half-automaat of niet.

Twijfel tussen een handmaler + AeroPress, of gewoon een flinke assortiment cups aanleggen....
Het zijn allemaal prima keuzes afhankelijk waar je voorkeur naar uitgaat.
Voordeel van cups is gemak, snel een kopje koffie met goede smaak.
Voordeel van zelf malen en zetten is het hele ritueel en verdere controle over smaak, maar dit kost tijd om te bereiden en moet je wel hebben en willen investeren.

Gaat het om prijs is snelfilter koffie de goedkoopste natuurlijk.
Dan denk ik dat French press de volgende goedkope is.
Wil je gemak, bonen, en drink je veel koffie neem dan een volautomaat.
Wil je ambacht en meer invloed, ga voor halfautomaat.
Dan komt denk ik oploskoffie voor wie heel weinig koffie drinkt.
Pads koffie komt daarna, gevolgd door cups.
En dan natuurlijk buitenshuis naar een barrista gaan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik geef de cups nog maar eens kans ;)

Links de lungo's, rechts de espresso's
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 26% gewijzigd door Dean Martin op 14-10-2024 20:17 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Zijn er ook senseo cappuchino pads van een ander merk dan DE? Lees goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Dean Martin schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:13:
Ik geef de cups nog maar eens kans ;)

Links de lungo's, rechts de espresso's

***members only***
Deze week in de aanbieding bij AH zag ik, 2 + 2 gratis. Gauw een voorraadje ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Boerenlater schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:35:
Zijn er ook senseo cappuchino pads van een ander merk dan DE? Lees goedkoper.
Kijk eens in Duitsland, bijvoorbeeld:
https://www.meinpad.de/ka...appuccino-18-pads/p.html#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:34
Net van senseo naar Nespresso gegaan. Koffie veel beter maar de hoeveelheid is echt stuk minder..lungo Nespresso is echt een stuk minder dan senseo
Maar gelukkig smaakt die wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
gupfishy schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:57:
Net van senseo naar Nespresso gegaan. Koffie veel beter maar de hoeveelheid is echt stuk minder..lungo Nespresso is echt een stuk minder dan senseo
Je kan de hoeveelheid water die hij geeft wel aanpassen bij de meeste apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:34
darkdesign schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:15:
[...]

Je kan de hoeveelheid water die hij geeft wel aanpassen bij de meeste apparaten.
klopt. heb de lungo knop. dan is die nog steeds wel minder. maar is ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
gupfishy schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Bij sommige merken cups zoals de originele nespresso of Starbucks zou je ook nog een tweede keer water erdoor kunnen doen, uiteraard verdund dat de koffie, maar doe je een Lungo en Espresso achter elkaar bij een koffie van zwaardere intensiteit, dan heb je ook een grotere kop. Ik doe dit ook bijvoorbeeld als het water leeg is bij het maken van een Lungo, dan vul ik het water bij, en vul het kopje aan op de gok met 1 of 2 Espresso shotjes (40 ml, terwijl Lungo 110 ml is).

Maar dit werkt niet bij alle cups. Ik had van AH de Perla 6 Espresso cups geprobeerd, en daar lijkt iets in te zitten wat de waterstroom blokkeerd als je er een Lungo mee zet. De stroom water ging druppelen en het apparaat (Krups Citiz) had er echt moeite mee de Lungo af te maken. Deed ik hetzelfde met de AH Perla 5 of 7 Lungo liep het wel gewoon door om een Lungo te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10

Sabbi

je denkt aan mij.

gupfishy schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Als je de knop ingedrukt houdt tijdens het zetten blijft hij lopen tot je hem loslaat. Daarna is die setting opgeslagen, dus krijg je de volgende keer ook meer koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nooit echt een koffie drinker geweest, dus had altijd een Senseo voor visites. Maar inmiddels ben ik zelf meer koffie gaan drinken, bonenkoffie op kantoor o.a. En dan kom je er toch achter dat Senseo het net niet is. De cappucino van DE vond ik best goed, dat wel.

Maar nu is de Senseo stuk en wilde ik wat anders, dus vandaag een Essenza Mini gekocht met een Aeroccino 3. Heb bij de AH een Perla Lungo Classic 5 gekocht en die vind ik best lekker, maar ik wil ook wel wat anders proberen.

Wat raden jullie aan voor een pakket met verschillende smaken om te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
gupfishy schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:57:
Toevallig ben ik vandaag van Senseo overgegaan op Nespresso en mijn koffie kopjes die ik altijd gebruikte onder het Senseo apparaat, daar gaat met de standaard Lungo (110ml dus) net zoveel in.

EDIT: standaard Senseo kop is 125ml, standaard Nespresso Lungo is 110ml, dus ja wel iets minder maar het scheelt niet veel

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 09-11-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 16:19
In de hoop dat men hier nog ooit kijkt;

Ik heb recentelijk een Philips L'or koffiezetapparaat gekocht voor bezoek, omdat ik als meerderen hier zelf geen koffie drink en er dus ook 0,0 vanaf weet. Bij het testen merk ik echter dat de koffie flink snel afkoelt en dat hij (als ik voorverwarmd heb met 2x water) op de 75 graden koffie 'zet' op de Lungo stand.

Nu wil ik dus eigenlijk vooral weten of 75 graden klopt of dat de machine te laag zit. Ik kan er online niks over vinden, behalve dat 'normale' koffie rond de 90-100 gezet moet worden, maar zo'n apparaat zal vast wat anders werken.

Gezien het allemaal vrij kleine kopjes koffie zijn moet je zo wel flink doordrinken voordat je koffie al meteen lauw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe / op welk punt meet je die 75°C?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FastFred
  • Nu online
Valt mij nu ik een Nespresso apparaat heb ook op: 2e kopje is altijd heter als je die direct na de 1e zet. Volgens mij kun je de temperatuur niet instellen.

Ben zelf nog op zoek naar cappucino glazen, dubbelwandig. Bij Bol genoeg keus maar de meeste reviews geven aan dat het glas erg dun is, de dubbele wand lek raakt, niet vaatwasser bestendig is etc. etc.

Iemand tips voor een set goeie glazen?

[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 28-11-2024 11:27 ]

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:03
FastFred schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:22:
Valt mij nu ik een Nespresso apparaat heb ook op: 2e kopje is altijd heter als je die direct na de 1e zet. Volgens mij kun je de temperatuur niet instellen.

Ben zelf nog op zoek naar cappucino glazen, dubbelwandig. Bij Bol genoeg keus maar de meeste reviews geven aan dat het glas erg dun is, de dubbele wand lek raakt, niet vaatwasser bestendig is etc. etc.

Heb zelf dubbelwandige glazen van rvs. Gekocht 10 jaar geleden bij de Aldi. Blijven goed in de vaatwasser en zijn best sterk. Zitten wel paar deukjes in van het vallen.

• FastFred
  • Nu online
@vincent_1971 Glazen van RVS :?

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AS3WlmfCCGkCues74lliozXOHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zFxso8rzZygTHYu1hU0V6lv.jpg?f=fotoalbum_large

8)7 Sorry bedoelde mok....had mijn eerste bak capucino nog niet op. :X

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 11:18
FastFred schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:22:

Ik heb er van Bodum en nog een ander setje van op Bol (merk weet ik niet meer). Toen we nog geen vaatwasser hadden zijn ze vrij lang meegegaan maar van zodra we een vaatwasser hadden zijn ze 1 voor 1 beginnen stuk gaan na verloop van tijd.
Sommige zijn ook door eigen toedoen stuk gegaan en het glas is inderdaad niet dik.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vandaag even aan de slag geweest met een bijna 12 jaar oude Magimix Pixie voor Nespresso.
Die begon recentelijk geen water meer te pompen maar sloeg na flink gebrom uit.

Een zogenoemde airlock.
Je komt allerlei tips tegen over zakjes met lucht in het waterreservoir of het reservoir zelf op en neer doen op de machine.
Maar de oplossing was eigenlijk erg eenvoudig.

Stroom er af, reservoir er af.
Onder het reservoir zit een zwart dekseltje dat je met een pincet er zo uittrekt.
Zoek het inlaat gaatje, zet daar een simpel doseerspuitje op en spuit er zo met druk water in.
Dekseltje er met de pincet weer op drukken, reservoir ook en klaar.
Mogelijk een tweede keer doen, dan zat spuit niet goed op inlaat gaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
Orion84 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:24:
Hoe / op welk punt meet je die 75°C?
Nadat ik water in het kopje heb gedaan met een vleesthermometer. Direct na het 'schenken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
iuuk schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:05:
In de hoop dat men hier nog ooit kijkt;

Ik heb recentelijk een Philips L'or koffiezetapparaat gekocht voor bezoek, omdat ik als meerderen hier zelf geen koffie drink en er dus ook 0,0 vanaf weet. Bij het testen merk ik echter dat de koffie flink snel afkoelt en dat hij (als ik voorverwarmd heb met 2x water) op de 75 graden koffie 'zet' op de Lungo stand.

Nu wil ik dus eigenlijk vooral weten of 75 graden klopt of dat de machine te laag zit. Ik kan er online niks over vinden, behalve dat 'normale' koffie rond de 90-100 gezet moet worden, maar zo'n apparaat zal vast wat anders werken.

Gezien het allemaal vrij kleine kopjes koffie zijn moet je zo wel flink doordrinken voordat je koffie al meteen lauw is.
Nespresso is vooral een gemaksproduct, dus doel is de koffie gelijk drinkbaar te hebben.
Daarbij kun je Nespresso zien als postmix koffie, de koffie is al gezet in de fabriek en daarna gedroogd en in de cup gestopt. Het hete water toevoegen resulteert in het perfect ogende kopje koffie. Laat die eens afkoelen en dan 30 seconden in de magnetron en het ziet er weer goed uit. Kook je dat 2 minuten in de magnetron en het kookt over.

Terug, de Nespresso wordt dus drinkbaar geserveerd en de ideale temperatuur daarvoor is tussen de 60 en 70 graden:
https://www.vankriekenkoffie.nl/ideale-temperatuur-koffie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:47:
[...]

Nespresso is vooral een gemaksproduct, dus doel is de koffie gelijk drinkbaar te hebben.
Daarbij kun je Nespresso zien als postmix koffie, de koffie is al gezet in de fabriek en daarna gedroogd en in de cup gestopt. Het hete water toevoegen resulteert in het perfect ogende kopje koffie. Laat die eens afkoelen en dan 30 seconden in de magnetron en het ziet er weer goed uit. Kook je dat 2 minuten in de magnetron en het kookt over.

Terug, de Nespresso wordt dus drinkbaar geserveerd en de ideale temperatuur daarvoor is tussen de 60 en 70 graden:
Dus er zitten geen gemalen koffiebonen in die cups? Lijkt mij sterk, waarom zou er anders water met 19 bar door die cup geperst worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
[...]

De eerste regel klopt. De rest is echter geen weergave van de realiteit.

De temperatuur ligt hoger. De inhoud van de cups is niet in overeenstemming met hetgeen je beschrijft.

Voor wat betreft temperatuur behoud, wat ik zelf doe, is het kopje vooraf opwarmen. Zorgt voor minder afkoeling. Additioneel kun je ook eerst nog een "lungo" zetten, maar zonder cup. Dan is ook het systeem voorverwarmd.
darkdesign schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:59:
[...]

Dus er zitten geen gemalen koffiebonen in die cups? Lijkt mij sterk, waarom zou er anders water met 19 bar door die cup geperst worden?
Is het wel. Gemalen, vacuum sealed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iuuk
[...]

Ah, danku. Dat is inderdaad zo'n beetje wat ik wilde weten. Het voelde wat snel lauw in een 40ml klein kopje met dunne wanden, maar dat heb je natuurlijk ook gewoon meteen opgedronken. Dan weet ik in ieder geval dat ik 'm niet terug hoef te sturen.

En gemak is inderdaad ook precies waarvoor ik hem kocht. Met een heel ritueel voor koffie van iemand die niks van koffie weet zijn gasten ook niet gebaat ;) .
psychodude schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:37:
[...]

Voor wat betreft temperatuur behoud, wat ik zelf doe, is het kopje vooraf opwarmen. Zorgt voor minder afkoeling. Additioneel kun je ook eerst nog een "lungo" zetten, maar zonder cup. Dan is ook het systeem voorverwarmd.

[...]
Eerst een Lungo met water zetten is inderdaad ook daarbij waar ik op was uitgekomen. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik mijn machine op z'n max heb zitten. Ik ben dan ook vooral blij om te weten dat die max klopt, in ieder geval wat betreft nespresso machines.

Kopje voorverwarmen is ook een goede.

[ Voor 35% gewijzigd door iuuk op 30-11-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb even gekeken op meinpad.de en ze hebben ook Nespresso cups. Aangezien de verzending naar NL zo'n 15 tot €20,- kost loont het niet om 1x 10 cups te halen. Daarom zou ik graag van jullie willen weten of het enigszins goede koffie is of niet. :9

Het gaat dan om de Cafè Bonini Ristretto.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beusekom
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-03 11:14
pjot1 schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:41:
[...]

Ik heb even gekeken op meinpad.de en ze hebben ook Nespresso cups. Aangezien de verzending naar NL zo'n 15 tot €20,- kost loont het niet om 1x 10 cups te halen. Daarom zou ik graag van jullie willen weten of het enigszins goede koffie is of niet. :9

Het gaat dan om de Cafè Bonini Ristretto.
Dat merk zegt mij niet zoveel. Maar voor die prijs is het, vermoed ik, redelijk generiek en dus prima inwisselbaar voor een ander merk?

Nu zijn koffiecups wel relatief duur, maar voor max. 15 cent per kopje kun je ook in NL al een best aanbod vinden (bij grote partijen die wat minder rekenen voor de verzending ;) )
https://www.koffiedeal.co.../intensiteit=extra-sterk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sievie
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-02 09:29
Chaoss schreef op zondag 1 november 2015 @ 18:39:
Saeco is in de koffiewereld volgens mij een vrij gerespecteerd merk. Lees er vaak wel positieve dingen over.

Punt van een automaat is dat je vrij strikt in het onderhoud moet zijn zoals 1x per week de persunit eruit halen en schoonmaken omdat je anders schimmel krijgt en dus super ranzige koffie. En ik ken mezelf :P
Hoe zit het bij jullie met de schoonmaak van een apparaat? Ik ga een nieuw apparaat kopen, want nieuwe keuken en nu de ruimte voor een mooie koffiehoek. Maar die apparaten zijn duur, dus wil ik het goed onderhouden en dus ook het onderhoud ook meenemen in de prijs. Gebruiken jullie allemaal van die reclame zoals ik ze bij mijn lokale koffiedealer op de website zie staan? En zo ja, wat gebruiken jullie voor onderhoud? Of is het vaak gewoon een kwestie van wat water en een sopje en zijn die middeltjes meer voor de extra verkoop van de koddiedealers zelf?

Het gaat bij mij sowieso om een apparaat dat zelf verse koffiebonen gaat malen. Een melkschuimer erbij zou leuk zijn. En als ik heel hard mag dromen, moet er nog een timer opstaan, zodat ik sochtends een vers bakje koffie heb staan :9~ gheghe.

Of is dit een vraag voor het andere koffietopic?

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 06-02-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sievie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:12:
gaat bij mij sowieso om een apparaat dat zelf verse koffiebonen gaat malen. Een melkschuimer erbij zou leuk zijn. En als ik heel hard mag dromen, moet er nog een timer opstaan, zodat ik sochtends een vers bakje koffie heb staan :9~ gheghe.

Of is dit een vraag voor het andere koffietopic?
Ja, dat zal je meer opleveren in Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1, dit is meer voor de mensen die niets met bonen doen en meer voor gemak gaan :)

(Ikke dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sievie
gambieter schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Ja, dat zal je meer opleveren in Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1, dit is meer voor de me nsen die niets met bonen doen en meer voor gemak gaan :)

(Ikke dus)
Oh, haha. Thanks voor je reactie. Ik dacht te lezen dat dit topic vooral over de apparaten ging en het andere over het soort boon. Dan ga ik daar eerst even lezen of er al wat over is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sievie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:19:
Oh, haha. Thanks voor je reactie. Ik dacht te lezen dat dit topic vooral over de apparaten ging en het andere over het soort boon. Dan ga ik daar eerst even lezen of er al wat over is gezegd.
In dat andere topic gooien ze je dood over de apparaten ;) . Daar zitten echte afficionado's.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 06-02-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sievie
gambieter schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:25:
[...]

In dat andere topic gooien ze je dood over de apparaten ;) . Daar zitten echte afficionado's.
Ahhh, ik weet niet of ik dat leuk of beangstigend vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merelhofstede
  • Laatst online: 10-04 10:18
Ik heb sinds een paar weken de koffiecapsules van https://www.fleurdecafe.nl/ net ff wat anders dan de standaard koffie van de AH of Jumbo. Ik ben fan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Merelhofstede schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:50:
Ik heb sinds een paar weken de koffiecapsules van https://www.fleurdecafe.nl/ net ff wat anders dan de standaard koffie van de AH of Jumbo. Ik ben fan!
Lees ik goed dat ze biologische cups hebben waar je een (weliswaar afbreekbaar) plasticje van de cups af moet trekken voor die in het apparaat kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merelhofstede
  • Laatst online: 10-04 10:18
swhnld schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:38:
[...]

Lees ik goed dat ze biologische cups hebben waar je een (weliswaar afbreekbaar) plasticje van de cups af moet trekken voor die in het apparaat kan?
Klopt! Er zit een soort folie op die je er af moet halen.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Voor "gewone" koffie-machines en koffie: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1