Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Onze nespresso (Essenza Mini) lijkt de laatste tijd veel meer te schuimen dan in het begin. Ik vind dat schuimlaagje niet te pruimen en geeft mij een Senseo gevoel. Op een koffie hoort een cremelaag, geen schuimlaag.

Wij gebruiken al een tijd de cups van Douwe Egberts Lungo 8 Intense.

Herkent iemand dit probleem? Kan kalk dit veroorzaken?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-04 09:30
Nou ik moet eerlijk bekennen, ik had meer verwacht van wakuli cups. Zijn allemaal maar matig van smaak, lijken bitterder dan gewone dark intenso cups en lopen ook voor geen meter door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:50
mxmemx schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:06:
Jumbo huismerk nespresso cups gekocht, toen toch duidelijk geworden dat het uitmaakt welke cups je koopt, niet vooruit te branden.

Toen een zoektocht ingezet naar lekkere alternatieven en ik zie hier al veel goed binnenkomen.

Wakuli lijkt een goede optie, wel stevig aan de prijs caffenation lijkt me ook een goede optie, prijs idemdito, maarja ik drink max 2 bakken per dag thuis en dan mag het opzich ook wel lekker zijn.

Bedankt voor de tips, mocht ik nog echt een goede gemist hebben, sta ik altijd open voor ideeen.
Ik heb goede ervaringen met de aluminium cups van Kaffeekapseln.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:37
MrDry schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:41:
Onze nespresso (Essenza Mini) lijkt de laatste tijd veel meer te schuimen dan in het begin. Ik vind dat schuimlaagje niet te pruimen en geeft mij een Senseo gevoel. Op een koffie hoort een cremelaag, geen schuimlaag.

Wij gebruiken al een tijd de cups van Douwe Egberts Lungo 8 Intense.

Herkent iemand dit probleem? Kan kalk dit veroorzaken?
Ik zou sowieso even ontkalken proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Ik heb hem ontkalkt maar lijkt het probleem niet op te lossen. Heb andere cups gehaald. Die schuimen wat minder.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ze moeten me gemist hebben bij de lokale Nespresso winkel (Engeland). Ik zat zonder, ging net even snel langs en kocht 35 doosjes a raison van £151, kreeg er 10 doosjes van hun nieuwe Infinement Espresso en een Aeroccino 3 melkschuimer bij :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:22
gambieter schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:47:
Ze moeten me gemist hebben bij de lokale Nespresso winkel (Engeland). Ik zat zonder, ging net even snel langs en kocht 35 doosjes a raison van £151, kreeg er 10 doosjes van hun nieuwe Infinement Espresso en een Aeroccino 3 melkschuimer bij :)
Blijkbaar verdienen ze er genoeg aan (45p voor 5 gram koffie?), om goodies uit te kunnen delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:34:
Blijkbaar verdienen ze er genoeg aan (45p voor 5 gram koffie?), om goodies uit te kunnen delen ;)
Yep. Maar ze zijn nog steeds net iets lekkerder dan de namaak ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:29
Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:34:
[...]

Tsja, dit is voor Nespresso natuurlijk gewoon het business model. Hetzelfde als de abonnementen. Hun 'hardware' is eigenlijk gewoon vergelijkbaar met de manier waarop printers worden verkocht. Vrij voordelig voor het fysieke product. De consumables relatief prijzig.

Maar doordat je met Nespresso dus eigenlijk nauwelijks instapkosten hebt, ben je een vrij groot aantal kopjes verder voordat een bonen apparaat de moeite waard is, vanuit financieel oogpunt.

Nespresso speelt daar natuurlijk gewoon handig op in met cadeautjes e.d. om te zorgen dat jij klant blijft. De marges op die cups zullen tenslotte niet slecht zijn. In plaats van dat je op een gegeven moment denkt, ach, ik drink zoveel koffie, misschien moet ik bij een nieuw apparaat maar over stappen en heb ik de investering er na een x-aantal jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mag ik de koffieleuten in dit topic eens wat vragen?

Wij houden zelf niet van koffie maar hadden voor gasten altijd een Senseo staan. Nu is dat ding stuk en willen we een nieuw apparaat. We horen echter dat de echte koffie liefhebbers niet zo'n fan zijn van Senseo. En bij onze verbouwing in mei willen we de klussers natuurlijk goed voorzien ;)

Ouderwets met een filter aan de gang gaan is niet handig. Nu heb je ook leuke Nespresso instap modellen maar ik twijfel een beetje over de cups.

Aluminium cups gebruiken stuit ons namelijk een beetje tegen de duurzame borst. Nu weet ik dat Nespresso ook een recycle programma heeft maar een artikel in de krant suggereerde een tijdje terug dat niet helemaal duidelijk is wat er dan mee gebeurt. Plastic afbreekbare cups schijnen dan weer slecht te zijn voor het apparaat.

Klopt dat laatste nog steeds? Iemand die misschien een verhelderend standpunt heeft hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
D-e-n schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:30:

Wij houden zelf niet van koffie maar hadden voor gasten altijd een Senseo staan. Nu is dat ding stuk en willen we een nieuw apparaat. We horen echter dat de echte koffie liefhebbers niet zo'n fan zijn van Senseo. En bij onze verbouwing in mei willen we de klussers natuurlijk goed voorzien ;)

Ouderwets met een filter aan de gang gaan is niet handig. Nu heb je ook leuke Nespresso instap modellen maar ik twijfel een beetje over de cups.

Aluminium cups gebruiken stuit ons namelijk een beetje tegen de duurzame borst. Nu weet ik dat Nespresso ook een recycle programma heeft maar een artikel in de krant suggereerde een tijdje terug dat niet helemaal duidelijk is wat er dan mee gebeurt. Plastic afbreekbare cups schijnen dan weer slecht te zijn voor het apparaat.

Klopt dat laatste nog steeds? Iemand die misschien een verhelderend standpunt heeft hierover?
Bio afbreekbare plastics zijn ook niet zaligmakend. Dit breekt eigenlijk alleen goed af onder ideale omstandigheden. In de dagelijkse praktijk, gebeurd dit niet. En is dus ook maar de vraag of je er ecologisch gezien echt een betere keus in maakt.

Ik ken het artikel niet. Maar ik kan mij persoonlijk bijna niet voorstellen dat Nespresso hierin niet recycled. Ze krijgen de grondstoffen gratis terug. Om door te verkopen. Natuurlijk briljant staaltje marketing.

Voor wat betreft de impact op levensduur van het apparaar weet ik niet. Persoonlijk geloof ik er niet zo in dat dit echt veel verschil zal maken.

Je hebt natuurlijk ook nog zoiets als hervulbare cups. Maar persoonlijk kies ik voor het gemak van de Nespresso cup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-04 21:38

P_Tingen

omdat het KAN

Ja, Senseo is een beetje "uit" en Nespresso is wel erg handig. Je kan de cups ook inleveren bij Blokker, die heeft een recycleprogramma voor aluminium cups, dus wellicht is dat een optie. Overigens zijn de echte Nespresso cups toch het lekkerste, dus als je je bouwvakkers wil verwennen, doe dan de echte.

Overigens heb ik bij onze verbouwing 's morgens het koffiezetapparaat (filterkoffie) steeds kant en klaar gereed gezet zodat ze hem alleen maar aan hoeven te drukken, een kwartier voor ze koffie gaan drinken. Ik hoor van veel mensen dat ze stiekem filterkoffie het lekkerste vinden*

*Nou ja, misschien wil ik dat zelf graag horen, want hoewel ik 5 verschillende koffiezetters in huis heb, vind ik filterkoffie nog steeds het lekkerste :)

[ Voor 12% gewijzigd door P_Tingen op 04-04-2023 10:00 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 17:02
D-e-n schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:30:

Voor het vorige Nespresso systeem (niet het nieuwere Vertuo) hebben de Koffiejongens composteerbare cups. Geen idee hoe de smaak is.
https://dekoffiejongens.nl/composteren-kan-je-leren/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPpDBPchRjkn-N5reESn6GYQ7OE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CH0svg3g5zIsJ1MMjMGErO82.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door walterworld op 04-04-2023 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Tnx. Volgens dat filmpje zijn alle Nespresso cups dus eigenlijk even slecht voor het milieu. Lekker dan.

Dan zouden we toch bijna weer Senseo overwegen. Het is toch alleen voor gasten. Zijn er ook Senseo pads die niet smerig zijn? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Die cups zijn toch voornamelijk slecht voor het milieu omdat maar 5% uiteindelijk wordt gecycled? Dan ligt het voornamelijk aan jezelf, dus of je ze wel of niet braaf inlevert....

En anders toch maar filterkoffie? Bewaar die Senseo voor bezoek dat je liever zo snel mogelijk ziet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
P_Tingen schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:35:
Bewaar die Senseo voor bezoek dat je liever zo snel mogelijk ziet gaan
We krijgen binnenkort bouwvakkers en klussers over de vloer dus wil ik vooral lekker aan het werk houden. En dan is zo'n Senseo juist wel weer handig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

D-e-n schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:34:
[...]
We krijgen binnenkort bouwvakkers en klussers over de vloer dus wil ik vooral lekker aan het werk houden. En dan is zo'n Senseo juist wel weer handig
Goed plan!

"Nog een tweede bakkie, jongens?"
- nee, dank u, we moesten maar weer eens wat doen

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 17:04
Ben zelf al een aantal jaar een Nespresso Krups drinker. Prima voor die 6 espresso's die ik per week drink. Dit apparaat is echter na 6 jaar wel aan vervanging toe.

Ik zie in een test dat er andere machines beter uit de test komen, maar daar heeft voor zover ik zie met name met de features van die apparaten te maken. Niet per se met de kwaliteit van de koffie.

Klopt die aanname? Of heeft een duurder cups-apparaat ook technisch voordelen, waardoor de espresso onder hogere druk wordt gezet bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-04 23:24
Ik zag in Duitsland een systeem met een koffie 'kogel' oid. Gewoon een rond bolletje zonder aluminium, plastic oid . Volgens mij bij de Netto. Ik zal de volgende keer eens een fotootje schieten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Cobb schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:45:
Ik zag in Duitsland een systeem met een koffie 'kogel' oid. Gewoon een rond bolletje zonder aluminium, plastic oid . Volgens mij bij de Netto. Ik zal de volgende keer eens een fotootje schieten.
Deze toevallig?

https://www.coffeeb.com/en-ch/

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar eerder wel eens voorbij zien komen.

Er zijn natuurlijk vele soorten cup/pad systemen, of tegenwoordig cuploze systemen. Maar van veel concurrenten hoor je na een paar jaar eigenlijk nog maar weinig. En is beschikbaarheid van cups of varianten daarop met termijn dus ook een beetje een vraagteken.
StealthyPeanut schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:30:
Ben zelf al een aantal jaar een Nespresso Krups drinker. Prima voor die 6 espresso's die ik per week drink. Dit apparaat is echter na 6 jaar wel aan vervanging toe.

Ik zie in een test dat er andere machines beter uit de test komen, maar daar heeft voor zover ik zie met name met de features van die apparaten te maken. Niet per se met de kwaliteit van de koffie.

Klopt die aanname? Of het een duurder cups-apparaat ook technisch voordelen, waardoor de espresso onder hogere druk wordt gezet bijvoorbeeld?
Met prijs zitten deels technische voordelen. Maar dit vergelijk gaat eigenlijk het best op tussen de diverse varianten bij een enkel merk. Zoals met alle producten, is het ook weer niet zo dat een product van bijvoorbeeld 500 euro 5x zo goed is als een product van 100 euro.

Tussen merken, is het vergelijk wat lastiger. Bij Nespresso betaal je in zekere zin ook een beetje voor de naam als je een los apparaat aanschaft.

Met 6 kopjes per week weet ik niet of een abonnement veel voordeel geeft, waar je dan een beetje op uitkomt. Wij drinken thuis meer, het voordeel is dan dat je voor 1 euro gewoon een fijn apparaat hebt en verder doodeenvoudig een acceptabele koffie kunt neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Laatst online: 23-04 23:24
@psychodude Ja dat is het apparaat. Als dit product in NL goed verkrijgbaar was dan had ik het aangeschaft. Ik zet nu eigenlijk iedere dag twee kopjes filterkoffie in de ochtend en anderhalf na het avondeten. In mijn huishouden ben ik de enige koffie drinker .
Inmiddels weet ik exact mijn favoriete verhouding maar mijn partner of kinderen zitter er nog wel eens naast.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:42
Momenteel ben ik zoekende naar een koffieapparaat en stuitte daarbij o.a. op dit topic. Ik ben op zoek naar een systeem waarbij je makkelijk (en liefst voordelig) een lekker bakje koffie voor jezelf kunt zetten. Als je je hierin een beetje gaat verdiepen kom je een heel scala aan verschillende systemen tegen: Filter-apparaat, Dolce Gusto, Senseo, Nespresso, half- en volautomaten en pistonmachine om maar wat voorbeelden te noemen. Een bezoek aan de lokale MediaMarkt leverde dan ook vooral meer vragen op dan waarmee ik heen ging. Ik hoef overigens geen toestanden met allerlei fancy smaken en melkopschuimers etc. Gewoon een goed bakje koffie en de melk schenk ik er zelf wel bij.

Filtermachine ben ik bekend mee, prima koffie en betaalbaar maar eigenlijk verre van praktisch als je meestal maar voor één persoon iets zet lijkt me.

Senseo ben ik bekend mee, op zich ook prima maar een veelgehoord punt hiervan is dat dit na een tijdje toch tegenvalt qua smaak.

Nespresso, dit systeem leek me wel wat, makkelijk in gebruik en toch best lekkere koffie. Apparaten zijn in aanschaf vrij aantrekkelijk (al varieert dat ook van 80 tot wel bijna 300 euro) de verschillen zijn me niet echt duidelijk, allen persen ze heet water door de cupjes heen. Echter kwam ik een snel rekensommetje tegen en schrok daar toch wel van, uitgaande van gemiddeld genomen 4 kopjes op een dag kom je hiermee toch al snel uit op dik 500€ per jaar aan enkel de cupjes. Alternatieve cupjes lever je direct mee in op smaak als je dat zo leest.

Dolce Gusto, van hetzelfde laken een pak lijkt me. Ook niet in verdiept verder.

Half- / volautomaat. Hier zat ik in eerste instantie aan te denken. In aanschaf wel relatief prijzig maar qua verbruik bonen etc. zit je per kopje in de richting van een filtermachine als ik dat mag geloven. Heb echter wel wat bedenkingen: zit er veel onderhoud aan dit soort apparaten? Ten tweede vraag ik me ook af wanneer je in je eentje zo'n apparaat gebruikt wel voldoende bonen verbruikt (als in dat ze nog lekker blijven).

Pistonmachines: geen optie lijkt me.

Echter nog veel vragen, wat is het beste systeem als je een goede balans zoekt tussen prijs, smaak en gebruiksgemak (uitgaande van een éénpersoons-huishouden). Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@GT-R Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Ben nu een half jaar geleden overgestapt op een Nespresso virtuo maar dat is geen succes.

Had al eerder de ouderwetse Nespresso geprobeerd maar dat was hem ook niet. Senseo is gek genoeg IMO soms nog beter.

Heb ook een echt Espresso apparaat staan met bonen maler en meerde bonen variaties geprobeerd maar ik krijg het schijnbaar niet voor elkaar om een echt lekker bakkie te maken.

Binnenkort maar een vol automaat proberen of dat soelaas brengt.

-edit-
Bedenk mij net, ik ben nog ouderwets dus allicht moet ik gewoon weer een filter apparaat van DE halen met DE punten bij de blokker :+

[ Voor 12% gewijzigd door Humma Kavula op 15-08-2023 00:00 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:07

Toshirou

Vinyl Surfer

Sinds een maand ben ik overgestapt van de Senseo naar de Nespresso Original en ik dit bevalt mij qua smaak een heel stuk beter. Bij Senseo had ik altijd het idee dat het niet echt de koffie smaak was die ik vaak elders proefde en lekker vond. Mijn ouders en zus hadden Nespresso, dus na hier bij beide wat smaken te hebben geprobeerd was het voor mij tijd om afscheid te nemen van de Senseo.

Nu met de Citiz & Milk als koffiemachine en een voorraad van cups van Nespresso als de Starbucks smaken, is dit echt even een verbetering. De brede variatie aan smaken bevalt mij prima. Ook de eenvoud en toch een goede smaak is toch wel de kracht van Nespresso. Daarnaast is zo’n molen gevuld met die cupjes toch wel leuk om zo op de aanrecht te zien 😁.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
GT-R schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:43:
Nespresso, dit systeem leek me wel wat, makkelijk in gebruik en toch best lekkere koffie. Apparaten zijn in aanschaf vrij aantrekkelijk (al varieert dat ook van 80 tot wel bijna 300 euro) de verschillen zijn me niet echt duidelijk, allen persen ze heet water door de cupjes heen. Echter kwam ik een snel rekensommetje tegen en schrok daar toch wel van, uitgaande van gemiddeld genomen 4 kopjes op een dag kom je hiermee toch al snel uit op dik 500€ per jaar aan enkel de cupjes. Alternatieve cupjes lever je direct mee in op smaak als je dat zo leest.
En kun je dus beter een abonnement nemen bij Nespresso waarmee je voor het apparaat zelf 1 euro komt te betalen.

Zo do ik het ook. Wij hebben een vrij prijzig Nespresso abonnement, 65 euro per maand. Hiervoor terug hebben wij een toestel waarmee een voor ons eenvoudig te zetten, acceptabele espresso en cappuccino te bereiden is. Dit tegoed valt niet direct zodra het abonnement eindigt, blijft inzetbaar. Wij drinken voor iets minder dan 60 euro in de maand aan Nespresso, dus verwacht circa 28 maanden koffie te drinken hiervan voor het abonnement van 24 maanden.

24 * 65 klinkt veel. Maar wanneer je dit afzet tegen enkel en alleen al de aanschafprijs voor een goede halfautomaat, dan kun je dit op dag van aanschaf al met gemak kwijt zijn.

Dan mag de koffie na aanschaf wel goedkoper zijn, maar de terugverdientijd is vele jaren. En om eerlijk te zijn, als ik kijk naar mensen met halfautomaten om mij heen, dan:

A: Gaan die apparaten eigenlijk gewoonlijk niet lang genoeg mee om de terugverdientijd te halen.
B: Is het niet zo alsof een half-automaat op zich nu ineens een geweldige espresso of cappuccino ervaring levert.

Factor A zal waarschijnlijk een onderhoudskwestie zijn. Maar dat benadrukt dan dus ook gelijk de vermoedelijke extra tijd welk je hieraan moet besteden. Zoveel van die dingen die ik binnen een jaar of 3 - 4 zie sneuvelen om mij heen.

Factor B is vaak de besparing op kwaliteit koffie. Je mag een duur toestel hebben, maar indien je voor de supermarkt merk koffie gaat, gaat het niet geweldig zijn. Wil je echt lekkere koffie, dan denk ik ook eigenlijk niet dat je ooit ook maar echt in de buurt komt van de prijs van Nespresso. Je gaat ergens toch gewoon betalen voor kwaliteit namelijk.

Vraag is daarin met name, hoeveel is het je waard, hoeveel belang hecht je eraan. Persoonlijk houd ik in ieder geval gewoon vast aan redelijk en eenvoud voor thuis, daarin voldoet Nespresso. Wil ik echt lekkere koffie, ga ik wel bij een barista langs :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:24
Ik lees in de TS dat Nespresso voor al voor espresso's bedoeld is? Is dat tegenwoordig anders en kun je er ook gewoon reguliere koffie uit halen?

Ik dronk eerder nooit koffie, dus ik had een Senseo die ik tevoorschijn haalde als ik bezoek had. Maar nu ik zelf koffie drink ben ik er achter dat Senseo niet super smaakt. Op het werk hebben we een automaat die zelf de bonen maalt voor koffie, dat is goed te drinken. Vanwege ruimte tekort (klein aanrecht) ben ik dus juist bij Nespresso uit gekomen, die zijn heel compact te krijgen, maar komt er ook normale koffie uit? Ik heb in de supermarkt eens gekeken naar die cupjes, maar ik wordt er niet wijs uit wat het nu allemaal is, er staat nergens een duidelijke beschrijving op van wat het nu is, welke smaak.

En bestaan er ook cappuchino cupjes zodat je geen melk opschuimer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 03:49
FastFred schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:29:
Ik lees in de TS dat Nespresso voor al voor espresso's bedoeld is? Is dat tegenwoordig anders en kun je er ook gewoon reguliere koffie uit halen?

Ik dronk eerder nooit koffie, dus ik had een Senseo die ik tevoorschijn haalde als ik bezoek had. Maar nu ik zelf koffie drink ben ik er achter dat Senseo niet super smaakt. Op het werk hebben we een automaat die zelf de bonen maalt voor koffie, dat is goed te drinken. Vanwege ruimte tekort (klein aanrecht) ben ik dus juist bij Nespresso uit gekomen, die zijn heel compact te krijgen, maar komt er ook normale koffie uit? Ik heb in de supermarkt eens gekeken naar die cupjes, maar ik wordt er niet wijs uit wat het nu allemaal is, er staat nergens een duidelijke beschrijving op van wat het nu is, welke smaak.

Nespresso heeft zelf geen "cappuchino" cupjes. Als je vaak cappucino drink dan kan ik je van harte de Latissima aanraden. We hebben al jaar en dag een Latissima en de cups gaan hier hard doorheen. De vrouw heeft Ambassor level bij Nespresso :P. Onlangs liet ze wel het idee vallen om eens een (half)automaat aan te schagffen. Op zich lijkt mij dat wel lekkerder maar is ook meer werk. Vind huidige set up wel zo handig.

Wat beftreft normale koffie: de standaard Nespresso kanb een espresso of lungo uit een cupje trekken. Ze hebben gewoon veel soorten smaken en je moet gewoon proberen welke je lekkerste vindt.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Voor mij is het Lungo formaat (110ml) meer dan voldoende. In de ochtend is een mok zoals de Vertuo maakt net weer te veel. En nu las ik al op o.a. Reddit waar weer veel Amerikanen zitten en alleen de Vertuo lijken te gebruiken, ze daar langzaam overstappen naar de Original omdat de Vertuo qua smaak toch een stuk minder is. En vooral de crema laag moet naast de minder smaak een reden zijn.

Iemand ervaring met de Vertuo om dit te bevestigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Thuis jarenlang Senseo gedronken, daarna overgestapt op een goedkoop Nespresso apparaat (Magimix geloof ik) met echte Nespresso cupjes. Een wereld van verschil m.i., zo veel lekkerder. Later geswitched naar L'or cups bij de AH, welke minder zijn, maar nog steeds lekker.
BIj mijn vriendin staat een dolce gusto apparaat, wat ook prima te doen is. Filter koffie bij mijn ouders, ook altijd lekker.
Wat mij betreft qua smaak:
1. Nespresso - eigen cups
2. Nespresso - L'or cups
3. Dolce Gusto
4. Filter koffie

8. De koude prut uit het lekbakje van de Nespresso opwarmen in de magnetron.
9. Senseo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-04 17:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan een lungo zetten. Bij het kopen van de cupjes even opletten of ze daarvoor geschikt zijn (geen technische beperking, dus je kan er niet per se iets aan fout doen, maar sommige 'smaken' zijn er gewoon meer geschikt voor qua branding of zo denk ik). Andere optie is om een espresso te zetten en die aan te lengen met heet water (Americano).
Nee.

Iemand hier nog tips voor aanbieders van Nespresso cups met versere / betere koffie die niet alleen via een abonnement verkrijgbaar zijn (daar drink ik te weinig koffie voor)? Gebruik vooralsnog vrijwel alleen maar de originele Nespresso cups en zou ook wel eens wat anders willen proberen. Is voornamelijk voor het zetten van espresso's.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:54
Ik kom zelf van de Krups essenza (lekker compact). Dat voldeed maar de cupjes begonnen wel erg duur te worden met thuiswerken. Ik nam dan de L'or of DE cupjes (van aluminium) maar die gingen al gauw naar 4,80 voor 20 stuks destijds. Met een oppasdagje en thuiswerken ging er dus zowat een doosje doorheen thuis. Gemiddeld zat er voor 15-20 euro koffie per week in de boodschappen :')

Uiteindelijk gewisseld naar een volautomaat maar dat viel helemaal tegen (Philips EP2230). Het schoonmaken was een hels karwei en regelmatig vertikte hij het om koffie te zetten. Al die plastic rommel vond ik niet fijn werken. Tegenwoordig heb ik een koffiemaler met een espresso machine. Duur in de aanschaf, maar heel makkelijk te reinigen. I.c.m verse bonen van de brander blijft dit toch wel de lekkerste combinatie, maar ook het meeste werk om te zetten.

Ik betaal ongeveer 22 - 24 euro voor een kilo bonen en zet ongeveer 9gram koffie per kopje. Ik haal er grofweg 110 kopjes koffie uit een kilo waarmee ik tussen de 20 en 22 cent betaal per kopje. Je hebt er meer werk aan om te zetten, maar qua smaak wel de koffie zoals ze die in een goed cafe schenken.. Ik vind dat het persoonlijk wel waard sinds het thuiswerken, maar ben nu wel ongeveer even duur uit als in het begin.. Keerzijde is dat je wel verse koffie hebt

[ Voor 4% gewijzigd door ID-College op 15-08-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude

Naast espresso en de al benoemde lungo opties, heeft Nespresso hedendaags ook enkele filter style cups. Dit geeft nog iets meer koffievolume dan een lungo.

Er zijn verder inderdaad geen kant-en-klare cappuccino cups. Wel zijn er diverse toestellen met inbegrip van een melkopschuimer en verkoopt Nespresso ook losse melkopschuimers. Waarmee je cappuccino, latte macchiato, etc. ook eventueel kunt maken.

Ten aanzien van smaak, zijn er vele soorten. Beetje afhankelijk van waar je woont kun je of gewoon in het diepe duiken, of eens langs een Nespresso winkel gaan en daar proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

psychodude schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

Naast espresso en de al benoemde lungo opties, heeft Nespresso hedendaags ook enkele filter style cups. Dit geeft nog iets meer koffievolume dan een lungo.
Dat is specifiek voor het Vertuo systeem, of ook voor de klassieke cups?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Orion84 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:37:
[...]
Dat is specifiek voor het Vertuo systeem, of ook voor de klassieke cups?
Nee, voor klassiek. Ik weet niet of soortgelijk ook voor Vertuo bestaat, ik heb geen Vertuo.

Het gaat om deze capsules:
https://www.nespresso.com...tyle/filter-style-intense
https://www.nespresso.com...r-style/filter-style-mild

Ik heb de filter style intense zelf geprobeerd. Moet eerlijk bekennen, ben er zelf niet helemaal weg van. Maar smaakt 'redelijk' naar filter koffie. Heb het meer voor eventuele gasten die meer van dit soort koffie houden. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar espresso en ristretto. Lungo drink ik bijvoorbeeld ook vrijwel nooit. Dus zou je zeker niet laten leiden door mijn mening hierin :9.

Is een iets aparte cup. Je trekt hier namelijk eerst een membraan af van de cup, dan zet je een lungo gevolgd door espresso en heb je 150 ml koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, ok, twee keer door dezelfde cup, ik snapte al niet hoe je met classic cups aan meer volume kon komen, dank voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
Heeft iemand een idee wat de verschillen zijn tussen een Senseo Select en een Senseo Maestro apparaat? In de beschrijvingen lijken ze nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:31
Toshirou schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:52:
Voor mij is het Lungo formaat (110ml) meer dan voldoende. In de ochtend is een mok zoals de Vertuo maakt net weer te veel. En nu las ik al op o.a. Reddit waar weer veel Amerikanen zitten en alleen de Vertuo lijken te gebruiken, ze daar langzaam overstappen naar de Original omdat de Vertuo qua smaak toch een stuk minder is. En vooral de crema laag moet naast de minder smaak een reden zijn.

Iemand ervaring met de Vertuo om dit te bevestigen?
Wij hebben een half jaar een Vertuo gehad na jaren een Original, na een half jaar zijn we weer terug gegaan eigenlijk om dezelfde redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GT-R schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:43:
Momenteel ben ik zoekende naar een koffieapparaat en stuitte daarbij o.a. op dit topic. Ik ben op zoek naar een systeem waarbij je makkelijk (en liefst voordelig) een lekker bakje koffie voor jezelf kunt zetten. Als je je hierin een beetje gaat verdiepen kom je een heel scala aan verschillende systemen tegen: Filter-apparaat, Dolce Gusto, Senseo, Nespresso, half- en volautomaten en pistonmachine om maar wat voorbeelden te noemen. Een bezoek aan de lokale MediaMarkt leverde dan ook vooral meer vragen op dan waarmee ik heen ging. Ik hoef overigens geen toestanden met allerlei fancy smaken en melkopschuimers etc. Gewoon een goed bakje koffie en de melk schenk ik er zelf wel bij.

Filtermachine ben ik bekend mee, prima koffie en betaalbaar maar eigenlijk verre van praktisch als je meestal maar voor één persoon iets zet lijkt me.
Ik heb meerdere koffiemachines gehad, waaronder senseo, pruttelpot, cafetière en Nespresso, maar ik kom eigenlijk altijd weer terug bij gewone filterkoffie. Omdat mijn vrouw geen koffie drinkt, zet ik vaak een enkel bakkie en daarvoor heb ik een Philips Cafe Duo. Werkt perfect; kleine filterzak er in, 1 schepje koffie en in 3 minuten een lekker bakkie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwWopQfaBG5_GgfPOn0g40m3uDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COFfiYaOSfBQ8qBV1JYlF39E.jpg?f=fotoalbum_large

Dit model is links en rechts nog wel op MP maar anders zijn er ook vast en zeker nieuwere versies van te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Momenteel hebben we thuis een Senseo apparaat waarmee ik zo'n 6 kopjes koffie per week zet. Niet heel veel dus.

Nu las ik in dit topic dat mensen een abonnement aanraden om een gratis machine te krijgen. Even om te checken. Stel dat ik gewoon een simpel apparaat van 90 euro koop, dan krijg ik daar momenteel 100 cups bij t.w.v. 45 cent per cup. Dat is toch veel goedkoper dan zo'n abonnement? Dus in mijn geval zou ik geen abonnement nemen a 25 euro per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door darkdesign op 19-08-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
darkdesign schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:06:
Momenteel hebben we thuis een Senseo apparaat waarmee ik zo'n 6 kopjes koffie per week zet. Niet heel veel dus.

Nu las ik in dit topic dat mensen een abonnement aanraden om een gratis machine te krijgen. Even om te checken. Stel dat ik gewoon een simpel apparaat van 90 euro koop, dan krijg ik daar momenteel 100 cups bij t.w.v. 45 cent per cup. Dat is toch veel goedkoper dan zo'n abonnement? Dus in mijn geval zou ik geen abonnement nemen a 25 euro per maand.
Ik heb me voorgenomen om sowieso zo min mogelijk abonnementen af te sluiten. Het lijkt allemaal niet veel een paar euro hier en wat tientjes daar maar tel je alles bij elkaar op zullen veel mensen schrikken van wat ze aan dit soort 'vaste lasten' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
darkdesign schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:06:

Alles natuurlijk afhankelijk van het aantal kopjes dat je per dag drinkt. Met 6 kopjes per week zal een abonnement niet lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Daar ben ik het ook zeker over eens en ik deel je mening wat betreft het afsluiten van abonnementen. Maar wanneer ik kijk wat ik per maand drink aan capsules dan kom ik uit op een aantal dat die ene euro voor een machine dan wel heel voordelig is. Dan dat ik zou besluiten om er een los te lopen.

Maar bij weinig kopjes per dag, dan kan een goedkopere losse Essenza Mini zonder abonnement goedkoper zijn. Dus het is maar net afhankelijk daarvan. Of als je voornamelijk third party cups haalt, net zo.. Zelf drink ik alleen de originele en de Starbucks smaken. Gezien het potentiële lekken van machines met de niet Nespresso cups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
Ik twijfel nu tussen een Senseo of toch volautomatische espressomachine. Is Senseo echt zo(veel) slechter tegenwoordig?

En welke espressomachine is er aan te raden zo rond de 300€? Ik kom veelal op de Magnifica serie van De'Longhi en de 2200 serie van Philips uit in deze prijsklasse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Tegenwoordig?
Senseo is nooit goed geweest. Ik ben echt geen fijnproever, maar Senseo is echt troep nmm.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 17:04
GT-R schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:50:
Ik twijfel nu tussen een Senseo of toch volautomatische espressomachine. Is Senseo echt zo(veel) slechter tegenwoordig?

En welke espressomachine is er aan te raden zo rond de 300€? Ik kom veelal op de Magnifica serie van De'Longhi en de 2200 serie van Philips uit in deze prijsklasse.
Je twijfelt tussen deze 2 uitersten? Dat is nogal een verschil; koffiewater of een bonenapparaat?

Waarom niet kijken naar een Nespreso apparaat en dan de juiste cups erbij zoeken? Echt prima koffie; niet zoals bonen, maar 100x beter dan Senseo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
GT-R schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:50:

Regelmatig koffie gedronken die uit een Philips komt uit de serie die jij noemt. Ik vind het echt geen lekkere koffie, totaal niet te vergelijken met een Nespresso of een goede koffie bij een restaurant. Het zit eerder tussen een Senseo en een ouderwetse filterkoffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
StealthyPeanut schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Je twijfelt tussen deze 2 uitersten? Dat is nogal een verschil; koffiewater of een bonenapparaat?

Waarom niet kijken naar een Nespreso apparaat en dan de juiste cups erbij zoeken? Echt prima koffie; niet zoals bonen, maar 100x beter dan Senseo.
Nespresso is geen optie. Ik heb al even snel uitgerekend dat ik met Nespresso dik 300€ op jaarbasis meer kwijt ben dan aan filter-/senseokoffie. Dat is echt een veel te groot verschil. Voor dat geld zou je na een jaar dus al een instap-bonenapparaat kunnen kopen.

Ik vind 'koffiewater' wel een schromelijk overdreven term om Senseo af te branden overigens.

Het enige wat me er van weerhoudt om voor een bonenapparaat te gaan is het onderhoud dat je ermee hebt. Die ontkalkingsbeurtjes moeten natuurlijk altijd net gebeuren als het je totaal niet past. Senseo is wel echt ontzettend makkelijk.

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Het gemak van Senseo staat niet in verhouding met de mindere smaak. Het gemak en de erg goede smaak van Nespresso zijn het voor mij waard. Daarnaast is Senseo in de laatste jaren niets tot weinig verbeterd.

Zelf heb ik jaren Senseo gehad maar na veel proberen van verschillende originele als aftermarket opties bleef ik er bij dat niets van de smaken nu echt lekker waren. Het bleef altijd slappe koffie, niets romigs aan.

Voor kwaliteit moet gewerkt worden 😉. Dus bonen koffie of Nespresso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:56
Jarenlang cupjes van Nespresso gekocht totdat het te gortig werd qua prijs. Vele bmerken geprobeerd qua nespresso cups incl DE, L’Or, Starbucks etc. Wat denk je, van de Lidl vinden we ze gewoon lekker! Verschillende sterktes, fractie van de prijs. Gaan er al vele jaren in. En ja, ik vind Senseo een schande voor de koffiemarkt, zoiets als kroepoek van de appie of pesto met aardappelen en cashews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand nog tips voor biologische koffie cups? Vind zelf de Senseo pads van Biocafe (Ekoplaza) prima. En ja, dat verwacht je niet van Senseo pads ;). Maar hun Nespresso cups zijn helaas van plastic. En ik kan mij herinneren van de Krups Essenza Mini daar wat problemen mee had. Volgens mij zijn de perforatie mesjes wat zachter om alu cups te pushen.

Hele verhaal komt op gang omdat ik destijds van Nespresso naar een Hario V60 ben overgestapt (opschenkkoffie). Maar ben eigenlijk een beetje klaar met het gedoe. En dan maal ik nog niet eens m’n bonen. Maar ik rij nu af en toe naar Simon Levelt omdat dat de enige winkel is die de juiste maalgraad verkoopt. Plus je zet makkelijker een 250ml mok, dus drink misschien ook wat te veel koffie nu :).

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Potverdorie. Nieuwe abonnementen van Nespresso staan online. Geen gratis machine meer dus. Lekker dan. Trouwe intensieve nespresso drinker hier. Man man.

Professioneel Heftruck Syndroom

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:02
NeFoRcE schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:32:
Potverdorie. Nieuwe abonnementen van Nespresso staan online. Geen gratis machine meer dus. Lekker dan. Trouwe intensieve nespresso drinker hier. Man man.
Geen gratis machine maar wel korting op koffie (4, 6, 8 en 10%) en max 50% korting op alleen de goedkope machines. Ik wilde net mijn abbo vernieuwen voor een nieuwe maar nu gewoon stoppen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

richard-5 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:00:
[...]

Geen gratis machine maar wel korting op koffie (4, 6, 8 en 10%) en max 50% korting op alleen de goedkope machines. Ik wilde net mijn abbo vernieuwen voor een nieuwe maar nu gewoon stoppen dus.
Het enige interessante voor ons is nog maar die 8% korting op cupjes. We hadden 65 euro abonnement. Dat was echt perfect. 75 is teveel, en 50 is eigenlijk te weinig. Naja, dan bestellen we wel zoveel dat we weer op 65 zaten. Maar ja. Balen van die machine. Als je blijkbaar volledig draait op de cupjes, maak dan die machines gewoon idioot goedkoop. Maar nee hoor. Graaien waar ze graaien kunnen.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Ronwiel schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:25:
Iemand nog tips voor biologische koffie cups? Vind zelf de Senseo pads van Biocafe (Ekoplaza) prima. En ja, dat verwacht je niet van Senseo pads ;). Maar hun Nespresso cups zijn helaas van plastic. En ik kan mij herinneren van de Krups Essenza Mini daar wat problemen mee had. Volgens mij zijn de perforatie mesjes wat zachter om alu cups te pushen.

Hele verhaal komt op gang omdat ik destijds van Nespresso naar een Hario V60 ben overgestapt (opschenkkoffie). Maar ben eigenlijk een beetje klaar met het gedoe. En dan maal ik nog niet eens m’n bonen. Maar ik rij nu af en toe naar Simon Levelt omdat dat de enige winkel is die de juiste maalgraad verkoopt. Plus je zet makkelijker een 250ml mok, dus drink misschien ook wat te veel koffie nu :).
Gaat het om cups (Nespresso) of pads (Philips)?

Indien cups.
https://dekoffiejongens.nl/11-redenen-voor-de-koffiejongens/

Zelf nooit besteld kan over de smaak en het product kan ik niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelstr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-04 05:40
<knip> V&A is niet toegestaan via het forum.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 10-10-2023 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

walterworld schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:41:
[...]

Gaat het om cups (Nespresso) of pads (Philips)?

Indien cups.
https://dekoffiejongens.nl/11-redenen-voor-de-koffiejongens/

Zelf nooit besteld kan over de smaak en het product kan ik niks zeggen.
Nespresso zelf lijkt er ook aan zijn te begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Toshirou schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

Nespresso zelf lijkt er ook aan zijn te begonnen.
In Nederland zijn enkel de bekers van 'papier'
https://www.nespresso.com/pro/be/nl/recyclable-paper-cups

Wat ik bij de Nespesso cups lees.
"Verschillende aspecten van de capsule zijn voorzien van eigen technologie, waaronder het laagje van biopolymeer in de capsule die de koffie beschermt tegen oxidatie."
Kan dus niet in je eigen compost hoop vanwege bioplastic.
Leuk geprobeerd Nespresso maar nee.
https://www.duurzaam-onde...h-afbreekbare-koffiecups/
De afverwerkers in NL kunnen nog niks met bioplastic.

Het bedrijf waar ik vroeger herbruikbare cups heb gekocht toen ik nog Dolce Gusto gebruikte heeft nu Ricicloo Waarmee je aluminium Nespresso cups kunt recyclen. :)
Wat vinden jullie hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Het is Kickstarter dus is al een “Ricicoo”😉

[ Voor 6% gewijzigd door Toshirou op 20-10-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
https://www.nespresso.com/nl/nl/koffiecups/original/n-20

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/7dux65xn8987/3KIuNs1vw9HhlwlShcDnG0/b58f70ff5be23b9977549ba37bcdbefd/WW_ALL_OL_No20_Capsule_001_Front_TranspBG_23-XX.png?w=240&h=240&fm=png

12.50 Eur voor 5 pods. Iemand ervaring met deze? :+

Is het de meerprijs waard? :9

Gifting Friday acties trouwens weer live:
https://www.nespresso.com/nl/nl/pre-sale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

psychodude schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:41:

[Afbeelding]

Ik ben altijd een beetje sceptisch met dit soort dingen; ik denk dan dat het niet heel speciale koffie is, maar door het absurd duur te maken gaan mensen toch denken dat het heel bijzonder is en het tóch maar even proberen want voor €12,50 weet je het zeker. Nou ja, als maar genoeg mensen dat doen lachen ze bij Nespresso zich de ballen uit de broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:22
psychodude schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:41:

[Afbeelding]

Tsja, cheeky Nespresso. Mooie verhalen vertellen kunnen ze wel, maar het is en blijft gewoon niet verse gemalen koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:17
Blijf het vreemd vinden dat het Nespresso assortiment per land zo verschillend is. Duitsland heeft meer nieuwe smaken en voor de Vertuo kan het gewoon 1 euro per doosje schelen met Nederland voor exact dezelfde smaak. Verzenden kan naar afhaalpunt of packstation als je dicht bij de grens woont. Het btw verschil is 3% dus dat is geen euro per doosje.. normaal gesproken is koffie juist duurder in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Drink zelf geen koffie. Maar wil voor de visite wel een bakje kunnen zetten. Nespresso heeft de mooiste apparaatjes. En ik dacht dat de gesealde cups de koffie redelijk lang smaakvol houden.

Nu zal het apparaat soms lange tijd in een kast staan. Is het qua drinkwaterveiligheid het beste om het als volgt te doen?

Koffie zetten → via onderhoudsmodus watertank leeg laten lopen → apparaat laten drogen → opbergen → uit de kast → voor eerste bak eerst twee keer met warm water door laten lopen

Edit: Nespresso; ja, https://www.nespresso.com...emptying-the-system/guide

[ Voor 11% gewijzigd door Ronwiel op 20-11-2023 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik vind van Nespresso de Colombia Lungo lekker. Iemand nog tips van smaken die erop lijken, ander merk mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:06
Zijn er hier mensen die een goede nespresso machine kunnen aanbevelen? (die eventueel ook valse pads accepteert)
Ik heb tot nu toe een Pixie, en deze is vrij oud (8j), en lekt al een tijdje (ik gebruik altijd originele pads)
Als ik op internet kijk is dit iets die veel voorkomt, zelfs met machines die heel jong zijn, en eveneens met originele pads. De herstelling kost bijna evenveel als een nieuwe machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14

franssie

Save the albatross

Veel lekken komt omdat mensen na het zetten de cup in de machine laten zitten met de druk op de ring. Altijd cup laten vallen en daarna de klem er niet vol op zetten.
Die ringen zijn dacht ik wel te vervangen?

edit ik heb twee magmix / krups M1xx staan (thuis en kantoor) en die lekken niet en zijn respectievelijk ongeveer 20 en 15 jaar oud)

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 07-04-2024 19:02 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wij drinken 's ochtends meestal gewoon filterkoffie, maar als we later er nog eentje doen is dat nespresso - echter drinken we de laatste tijd die van Koffiejongens en zijn er erg tevreden over.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
beOnt schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:48:
Zijn er hier mensen die een goede nespresso machine kunnen aanbevelen? (die eventueel ook valse pads accepteert)
Ik heb tot nu toe een Pixie, en deze is vrij oud (8j), en lekt al een tijdje (ik gebruik altijd originele pads)
Als ik op internet kijk is dit iets die veel voorkomt, zelfs met machines die heel jong zijn, en eveneens met originele pads. De herstelling kost bijna evenveel als een nieuwe machine.
Ik heb me door meerdere nespresso klantenservice/winkel medewerkers laten vertellen dat het binnenwerk van machines (die geen melkdingen doen) ongeveer hetzelfde is wat betreft alle relevante koffiezet-onderdelen. Alleen de buitenkant verschilt, want design.

Of dat echt zo is, dunno, maar ik hou het bij de goedkoopste citiz die ik kan vinden. Degelijk apparaat, niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
franssie schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:55:
Veel lekken komt omdat mensen na het zetten de cup in de machine laten zitten met de druk op de ring. Altijd cup laten vallen en daarna de klem er niet vol op zetten.
Die ringen zijn dacht ik wel te vervangen?

edit ik heb twee magmix / krups M1xx staan (thuis en kantoor) en die lekken niet en zijn respectievelijk ongeveer 20 en 15 jaar oud)
Op het internet een diversiteit aan verklaringen voor lekkage problemen voorbij zien komen. Bovenstaand. Maar ook niet/te weinig ontkalken als veel gehoorde gegeven verklaring.

Zelf hebben wij sinds ongeveer 2 jaar de Creatista Plus. Daarvoor een jaar of 5 een Essenza C90 dat dat ding volgens mij heette. Was al wat ouder, kwam aanvankelijk van mijn ouders. Moet zeggen dat de Creatista in 2 jaar tijd meer is gebruikt dan de Essenza in de tijd dat wij deze hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

psychodude schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:06:
[...]
{}
Moet zeggen dat de Creatista in 2 jaar tijd meer is gebruikt dan de Essenza in de tijd dat wij deze hadden.
Opmerkelijk, waardoor kwam / komt dit? Lag dat aan de machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
franssie schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:40:
[...]

Opmerkelijk, waardoor kwam / komt dit? Lag dat aan de machine?
Een aantal separate zaken. Toevoeging van een thuiswerkdag is een logistieke verklaring.

Meer machine gericht.

Prettiger in het gebruik is 1. De huidige zet je aan, nog voor je de cup beugel dicht doet is het systeem opgewarmt en klaar om te gaan.

Meer variatie in opties door integratie met melk producten.

Punt 1 is met name voor mij een belangrijke factor, punt 2 voor mijn vrouw.

Het voordeel van een Nespresso komt hiermee voor mij goed tot zijn recht voor mij. Eenvoud, snel.

Daarnaast, subjectief, heb ik ook het idee dat de koffie uit de creatista lekkerder is. Gevoelsmatig wordt de koffie heter, als mogelijk verklaring. Maar lastig te zeggen of dit komt door een verschil in kwaliteit op zich, of gewoonweg omdat de ene al vele jaren oud was versus de ander destijds gloednieuw.

Destijds nog voor 1 euro bij een abo voor mij in ieder geval waar voor zijn geld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

beOnt schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:48:
Zelf gebruiken mijn ouders en ik allebei de Citiz Platinum. Een goede koffiemachine die doet wat het moet doen. En de bijgeleverde melkopschuimer doet ook goed en zorgt een mooie melkschuim laag. En wat betreft originele als third-party cups. Beide werken gewoon perfect zonder lekken.

Nu heeft iemand die ik ken de Creatista Pro en ik moet zeggen dat ik geen verschil proef. Dus de duurste machine maakt naar mijn ervaring geen voordeel in smaak en ook is deze qua temperatuur niet koffie warmer (al zal dit waarschijnlijk zijn in te stellen).

Maar mocht je toch de grote mokken willen, dan kan je altijd nog kijken naar de Vertuo series en bijbehorende cups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 01:08
Teringjantjes, na 2,5 jaar alweer een Nespresso machine fiks aan het lekken. Dit keer de Citiz van Delonghi. De vorige heeft het ca. 5 jaar uitgehouden, dat was een Krups (geloof ik).

Toch ongelofelijk hoe fragiel zo'n apparaat is. Dit keer was het een cup die op een of andere manier "scheurde" waardoor er zoveel druk op kwam dat (vermoed ik) de O-ring beschadigd is, en nu lekt ie aan de binnenkant van de "tuit". Heb al geprobeerd om alles goed schoon te maken, door te spoelen en blazen, ontkalken etc, maar het lijkt echt (weer) een O-ring issue.

Het liefst zou ik echt weggaan van de Nespresso apparaten door deze terugkerende lekkage-issues, maar de businesscase voor zelfgemalen bonen en de bijbehorende kosten van de machine, plus het gemak vs smaak ratio van de Nespresso maken dat het (ws) toch weer een Nespresso wordt.

Zat ff te kijken naar de Essenza Mini (goedkoopst), maar daar passen mijn hogere kopjes niet onder zonder het lekplateau eronderuit te halen, ook niet praktisch. Wordt dus ws weer een Citiz.

Frustrerend hoor, soort "nespresso kooi" waarin je terecht komt ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
olafmol schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:48:
Teringjantjes, na 2,5 jaar alweer een Nespresso machine fiks aan het lekken. Dit keer de Citiz van Delonghi. De vorige heeft het ca. 5 jaar uitgehouden, dat was een Krups (geloof ik).

Toch ongelofelijk hoe fragiel zo'n apparaat is. Dit keer was het een cup die op een of andere manier "scheurde" waardoor er zoveel druk op kwam dat (vermoed ik) de O-ring beschadigd is, en nu lekt ie aan de binnenkant van de "tuit". Heb al geprobeerd om alles goed schoon te maken, door te spoelen en blazen, ontkalken etc, maar het lijkt echt (weer) een O-ring issue.

Het liefst zou ik echt weggaan van de Nespresso apparaten door deze terugkerende lekkage-issues, maar de businesscase voor zelfgemalen bonen en de bijbehorende kosten van de machine, plus het gemak vs smaak ratio van de Nespresso maken dat het (ws) toch weer een Nespresso wordt.

Zat ff te kijken naar de Essenza Mini (goedkoopst), maar daar passen mijn hogere kopjes niet onder zonder het lekplateau eronderuit te halen, ook niet praktisch. Wordt dus ws weer een Citiz.

Frustrerend hoor, soort "nespresso kooi" waarin je terecht komt ;P
Ik herken en deel je frustratie. Hier is een Essenza Mini uit december 2019 nu ook dermate aan het lekken (vanuit de cupholder) dat hij ook niet meer bruikbaar is. Video's omtrent het fixen van die Nespresso-apparaten maken me depressief, wat een gedoe. Ik ben helaas ook totaal niet handig en ontbeer de tools die je wel echt nodig hebt. Uiteraard zelf ook het ontkalken, cleanen van die 'ronde plaat' waar de cup tegenaan wordt gedrukt, en de nozzle geprobeerd. Dat hielp niet tegen het lekken.

Wel jammer, want ik had een mooie matzwarte Limited Edition versie van de Essenza Mini, ik hou niet van glanzend plastic. Ben nu voor het grijze hoekige model gegaan, die overigens op tegenvallend weinig plekken op voorraad is voor afhalen. Gelukkig morgen weer genieten van Nespresso.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 01:08
draakhoofd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:29:
[...]

Ik herken en deel je frustratie. Hier is een Essenza Mini uit december 2019 nu ook dermate aan het lekker (vanuit de cupholder) dat hij ook niet meer bruikbaar is. Video's omtrent het fixen van die Nespresso-apparaten maken me depressief, wat een gedoe. Ik ben helaas ook totaal niet handig en ontbeer de tools die je wel echt nodig hebt. Uiteraard zelf ook het ontkalken, cleanen van die 'ronde plaat' waar de cup tegenaan wordt gedrukt, en de nozzle geprobeerd. Dat hielp niet tegen het lekken.

Wel jammer, want ik had een mooie matzwarte Limited Edition versie van de Essenza Mini, ik hou niet van glanzend plastic. Ben nu voor het grijze hoekige model gegaan, die overigens op tegenvallend weinig plekken op voorraad is voor afhalen. Gelukkig morgen weer genieten van Nespresso.
Ja erg hè. Ik was toch dusdanig gefrustreerd dat ik zo’n speciale ovale opener heb gekocht en ik ga de boel toch openmaken en proberen te fiksen. Leuk hobby projectje probeer ik er dan maar van te maken :) to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
olafmol schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:09:
[...]

Ja erg hè. Ik was toch dusdanig gefrustreerd dat ik zo’n speciale ovale opener heb gekocht en ik ga de boel toch openmaken en proberen te fiksen. Leuk hobby projectje probeer ik er dan maar van te maken :) to be continued.
Succes en ben benieuwd! Ik ga mijn oude Essenza Mini ook bewaren, wie weet een keer op mijn gemak toch een poging (laten) wagen, maar dan inderdaad eerst goede tools in huis halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Gelukkig is mij deze ellende grotendeels bespaard gebleven tot nu toe. Gemiddeld doe ik blijkbaar een jaar of 7 met een machine, zelfs de U (model dat veel voorkomende issues had door het brakke motortje ipv een handmatig klemsysteem) heeft 't alsnog een jaar of 5 zonder gejank gedaan.

Maar wellicht helpt het dat ik de delen waar je makkelijk bij kan (dus zo'n beetje het hele klemsysteem) periodiek schoonmaak met heet water en een electrische tandenborstel. Mijn koffiezetter heeft z'n eigen opzetborsteltje :D Verbazingwekkend hoeveel korrelige troep er dan uit komt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
olafmol schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:09:
[...]

Ha grappig dat ik jullie reacties tegen kom, mijn Essenza mini uit november 2021 lekt dus ook. Ik heb inmiddels een nieuwe piston besteld voor 3 tientjes inclusief verzendkosten. Ik laat z.s.m. weten hoe het mij vergaan is met vervangen daarvan.

Onderdelennummer voor geïnteresseerden: MS-624328

Update 1
Ik heb de Mini alvast uit elkaar gehaald omdat mijn vervangt onderdeel vandaag al wordt bezorgd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6t2duuIcXJUg6harc0r9ACXKomU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROeqfUQ5S0VeVYNbCz37YjY5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as6flz3Uns2iF2baRqo19rQsCgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GLsvoSfGX8ShOmkoipLkIfX.jpg?f=fotoalbum_large

Het stelt niet zo heel veel voor als je de juiste tools hebt. Een pry setje van ifixit, een torx 10 schroevendraaier en wat beleid is alles wat je nodig hebt. Ik heb er een klein kwartiertje over gedaan om hem helemaal geopend te hebben en de piston verwijderd te hebben. Het meest vervelende was om het kapje rondom het waterpunt los te werken.

Vanmiddag zal ik weer een update posten als de nieuwe piston erin zit :)

[ Voor 54% gewijzigd door Miki op 27-05-2024 09:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
Mijn mini is inmiddels weer helemaal in elkaar met een nieuwe piston. In totaal heeft het klusje kleine 45 min gekost en een kleine €30 aan materiaal inclusief verzendkosten. Als je wat vaker prutst met apparaten dan is dit alles behalve spannend en vrij eenvoudig te doen.

Mijn Essenza mini kan er weer even tegenaan, alle problemen zijn verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Beste koffie liefhebbers.

Wij hebben hier 2 jaar lang koffie gezet met een caffetiere, waar wij best tevreden over waren. Nu zijn wij over op een Nespresso apparaat en ben nu op zoek naar de juiste cups.

Ik weet dat smaken verschillend zijn, en dat over het algemeen koffie met cups wat bitterder kunnen zijn. Dit is ook gelijk een probleem, want ik vind zelf bittere koffie niet zo lekker.

Kunnen mensen hier cups aanraden die wel relatief sterk zijn, maar niet bitter?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Wachten... schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:56:

Wij hebben hier 2 jaar lang koffie gezet met een caffetiere, waar wij best tevreden over waren. Nu zijn wij over op een Nespresso apparaat en ben nu op zoek naar de juiste cups.

Ik weet dat smaken verschillend zijn, en dat over het algemeen koffie met cups wat bitterder kunnen zijn. Dit is ook gelijk een probleem, want ik vind zelf bittere koffie niet zo lekker.

Ik ervaar een beetje hetzelfde als jij betreft de bitterheid. Na heel veel verschillende cups geprobeerd te hebben heb ik een duidelijke favoriet. Weliswaar niet van Nespresso zelf maar van Nescafé.

Nescafé Farmers Origins Brazil Lungo. Hij is zowel als lungo als espresso erg lekker en vol van smaak.

Het bijkomend voordeel is dat deze nog weleens in de aanbieding is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In ieder geval niet Lungo doen met Espresso cups. Volgens de Nespresso-shop medewerkers kreeg je dan bitterheid als er teveel water door de capsule ging. Beter de capsule laten vallen na de eerste ristretto en die herhalen met alleen water.

Verder heb je de speciale smaakjes met chocola, vanille etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Kijk anders ook naar de Starbucks cups. Deze zijn over het algemeen ook minder bitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
gambieter schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:23:
[...]

In ieder geval niet Lungo doen met Espresso cups. Volgens de Nespresso-shop medewerkers kreeg je dan bitterheid als er teveel water door de capsule ging. Beter de capsule laten vallen na de eerste ristretto en die herhalen met alleen water.

Soortgelijk doe ik idd vaak ook. Hoewel niet per se lungo hoeveelheid.

Ik pak meestal espresso op een standje -1 hoeveelheid water met espresso cups, circa 35 mL. Met enig regelmaat 2 cups.

De bitterheid komt idd bij het laten lopen van water door cups die niet zozeer voor dit formaat bedoeld zijn.

Iemand stelde voor starbucks cups. Maar in mijn ervaring is dat eigenlijk weinig anders. Wel zijn meer starbucks cups volgens mij eerder gericht op lungo formaat of bestemd voor met melkproducten en derhalve zoeter.

Maar pak je een zuiver voor espresso bedoelde starbucks cup, is het effect soortgelijk. Wordt ook bitterder naarmate je meer water door de cup perst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik hou ook niet zo van bitter en hou het meestal bij Lungo-cups. Dat bevalt me het beste. Soms koop ik ze op koffievoordeel.nl vanwege de prijs en soms heb ik 'echte' Nespressocups. Die laatste vind ik stiekem wel het lekkerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
darkdesign schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:14:
[...]

Ik ervaar een beetje hetzelfde als jij betreft de bitterheid. Na heel veel verschillende cups geprobeerd te hebben heb ik een duidelijke favoriet. Weliswaar niet van Nespresso zelf maar van Nescafé.

Nescafé Farmers Origins Brazil Lungo. Hij is zowel als lungo als espresso erg lekker en vol van smaak.

Het bijkomend voordeel is dat deze nog weleens in de aanbieding is :P
Ik ga deze eens even proberen, dank je wel.
gambieter schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:23:
[...]

Maar bedoel je dat je dit dan voor alle cups moet doen? Ik drink het liefst lungo (hou van iets meer van een bak koffie, dan van die slurp bakjes). Want ik had inderdaad ook wel gelezen dat het het "verbranden" van de koffie zorgt voor de bitterheid.

Dat gezegd hebbende, ik weet vanuit mijn cafetiere ervaring, dat er ook echt wel koffie`s zijn die niet bitter zijn. In een cafetiere verbrandt de koffie zeker niet, en daar hebben wij koffie`s mee gedronken die totaal niet bitter zijn, en anderen die wel echt vol bitter zijn. Dus hoewel de manier van zetten met cups de koffie altijd bitterder maakt, zijn er zeker koffiesoorten die niet bitter zijn. Naar deze ben ik op zoek :)
Toshirou schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:34:
Kijk anders ook naar de Starbucks cups. Deze zijn over het algemeen ook minder bitter.
Ik wil deze wel een keer proberen, maar ik lees veel verhalen dat dit totaal geen koffie is, en ik vind ze belachelijk duur als je het vergelijkt met anderen.
psychodude schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:52:
[...]

Soortgelijk doe ik idd vaak ook. Hoewel niet per se lungo hoeveelheid.

Ik pak meestal espresso op een standje -1 hoeveelheid water met espresso cups, circa 35 mL. Met enig regelmaat 2 cups.

De bitterheid komt idd bij het laten lopen van water door cups die niet zozeer voor dit formaat bedoeld zijn.

Iemand stelde voor starbucks cups. Maar in mijn ervaring is dat eigenlijk weinig anders. Wel zijn meer starbucks cups volgens mij eerder gericht op lungo formaat of bestemd voor met melkproducten en derhalve zoeter.

Maar pak je een zuiver voor espresso bedoelde starbucks cup, is het effect soortgelijk. Wordt ook bitterder naarmate je meer water door de cup perst.
Dus zoals eerder aangegeven als je lungo drinkt, kun je beter 2x een espresso kop zetten, waarbij je de tweede keer er water doorheen laat lopen (dus de cup er al uit halen). Ik zou dan net zo goed denk ik kokend water vanuit de quooker erbij kunnen doen dan of niet? Ergens voelt het alleen gek om water bij de koffie te doen, ook al doet het apparaat precies hetzelfde ;)
P_Tingen schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:01:
Ik hou ook niet zo van bitter en hou het meestal bij Lungo-cups. Dat bevalt me het beste. Soms koop ik ze op koffievoordeel.nl vanwege de prijs en soms heb ik 'echte' Nespressocups. Die laatste vind ik stiekem wel het lekkerste
Heb je een specifieke cup waar je het dan over hebt?
Kijk nou zou ik best een keer zelf een koffie proeverij willen doen, echter zijn er tegenwoordig zoveel verschillende merken, en binnen die merken weer zoveel soort, dat het bijna niet te doen is.

Dus mochten er nog steeds mensen die die echt specifiek bepaalde cups aan kunnen raden, dan hoor ik het heel graag. En zo te lezen hier, ben ik dus niet de enige :)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackDaniels
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-04 12:55
Tja, zoals gezegd blijft het een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik deel graag mijn keuze. Die heb ik gemaakt nadat ik zo'n cup pakket bij Nespresso had besteld. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Indonesia Lungo en de Instanbul Espresso. Die laatste wordt ook gebruikt in de Latte Macchiato of de Cappuccino.

Indonesia Lungo is redelijk sterk zonder bitter te worden en de Istanbul Espresso heeft een lekkere zoetige afdronk.

Ik heb als machine een Sage Creatista Pro en gebruik gewoon de instellingen van de machine en dat werkt prima voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Al eens langsgeweest bij een nespresso winkel? Ik heb daar een keer een half uur gespendeerd om een serie cupjes te proberen. Verder drink ik qua lungo's veel DE lungo van sterkte 10 (vaak in de aanbieding, ook bij bol), maar ook de La Place Lungo Intenso 10 (aanbieding bij de Plus) smaakt me goed genoeg. Ik probeer nog wel eens andere cupjes uit de super, geen zin om voor iedere bak nespresso prijzen te betalen.

Van nespresso zelf meestal de fortissio stockholm lungo, die vind ik gemiddeld genomen duidelijk lekkerder dan wat de supermarkt heeft liggen. Starbucks geprobeerd toen het eens in de aanbieding was (ja er is een patroon), vond het niet beter dan wat DE biedt.

Qua espresso is nespresso roma al 10+ jaar mijn favoriet, dat is de enige die ik drink. Supermarkt espresso's hebben me nooit genoeg bevallen en omdat ik veel minder espresso dan lungo drink, is de meerkost per jaar beperkt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bundin op 03-06-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Wachten... schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:08:
[...]

Dus zoals eerder aangegeven als je lungo drinkt, kun je beter 2x een espresso kop zetten, waarbij je de tweede keer er water doorheen laat lopen (dus de cup er al uit halen). Ik zou dan net zo goed denk ik kokend water vanuit de quooker erbij kunnen doen dan of niet? Ergens voelt het alleen gek om water bij de koffie te doen, ook al doet het apparaat precies hetzelfde ;)
Het beste is voor een lungo met name goed te letten op welke cup je gebruikt. Pak geen ristretto/espresso cups voor een lungo. Maar ga voor de daadwerkelijke lungo cups.

Ook daar zou ik de hoeveelheid koffie die je zet vanuit de cup nog iets beperken, maar hoeveel, is een kwestie van smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Wachten... schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:08:
[...]
Aanname is inderdaad correct.

Espresso + water = americano
Espresso met dubbele hoeveelheid water = lungo

Subtiel verschil in smaak, de Americano is iets minder bitter
https://www.koffietje.nl/...n-americano-en-een-lungo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Wat zijn de beste/lekkerste Senseo pads?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KJac
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-04 14:42
P_Tingen schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:38:
[...]

Aanname is inderdaad correct.

Espresso + water = americano
Espresso met dubbele hoeveelheid water = lungo

Subtiel verschil in smaak, de Americano is iets minder bitter
https://www.koffietje.nl/...n-americano-en-een-lungo/
Bij een lungo is de koffie ook grover gemalen. Daarom gebruik je best geen espresso-pads om een lungo te maken. Doordat de koffie voor espresso veel fijner gemalen is, is deze ook gemakkelijker te extraheren. En omdat de bittere smaken meer aan het einde van het zetten worden geextraheerd, gaan deze bij een espresso-pad en lange extractie veel meer aanwezig zijn.

Dus als je geen bittere koffie wil, maak dan zeker geen lungo met een espresso-pad.

Koffie die donker gebrand is, heeft ook meer bittere verbindingen en is daarbij ook gemakkelijker te extraheren. Dus neem geen pads met donker gebrande koffie, maar ik weet niet of de branding vermeld is op de verpakking (is waarschijnlijk aangeduid met "intensiteit").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 13:11

Wat iedereen aan visite bij ons wel lust zijn de Perla Lungo 5 of 7 cups van de AH. De Perla 6 Espresso is echt alleen voor Espresso.
De DE, LÓr, Jacobs zijn allemaal wat bitterder van smaak.
Lavazza Lungo cups zijn ook redelijk soepel van smaak, en minder bitter dan veel andere italiaanse merken.
En Nespresso heeft gewoon het Mild pakket om uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
als lungo drink ik de Stockholm, dat is voor bezoek ook de meest gekozen koffie zonder smaakje. als espresso pak ik de Arpeggio. en nu de kokossmaak voor de zomer. als je er suiker in doet en gewoon warm drinkt smaakt ie naar Nizza koekjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
https://www.nespresso.com/nl/nl/koffiecups/home-compostable?
Nespresso komt nu met papieren cups na heel lang gezegt te hebben dat cups die niet van aluminium waren het apparaat zouden beschadigen.
Hoe goed of slecht zijn cups van andere materialen in de praktijk, of gebruikt iedereen aluminium capsules?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Plastic cups zijn taak taai en daarom moeilijker te perforeren dan aluminium. Papier zal prima gaan.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

swhnld schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:47:
https://www.nespresso.com/nl/nl/koffiecups/home-compostable?
Nespresso komt nu met papieren cups na heel lang gezegt te hebben dat cups die niet van aluminium waren het apparaat zouden beschadigen.
Hoe goed of slecht zijn cups van andere materialen in de praktijk, of gebruikt iedereen aluminium capsules?
Interessant. Heb net even op de Britse site gekeken en daar weten ze nog van niets. Ik zou het zeker willen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
gambieter schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:54:
[...]

Interessant. Heb net even op de Britse site gekeken en daar weten ze nog van niets. Ik zou het zeker willen proberen :)
Proberen kan nu in NL, de mail die ik kreeg vandaag:
Graag nodigen wij jou uit om als allereerste onze nieuwe thuiscomposteerbare capsules* te proeven. Kom naar de Boutique en ervaar het nieuwe koffieritueel nu zelf!

Beschikbaar voor verkoop vanaf september 2024.

*Composteer de capsules thuis op jouw composthoop. De capsule mag niet bij het GFT of papierafval. Meer informatie op https://www.nespresso.com/nl/nl/koffiecups/home-compostable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik vind dit toch een bijzonder iets, ik ga geen composthoop op m'n balkon beginnen en ze mogen niet bij het GFT, dan gaan ze dus de restafval bak in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Frieda schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:50:
ik vind dit toch een bijzonder iets, ik ga geen composthoop op m'n balkon beginnen en ze mogen niet bij het GFT, dan gaan ze dus de restafval bak in?
Ik las ergens dat een groot deel van de klanten zijn aluminium koffie-cups niet inlevert, en die komen dan ook in het restafval terecht, want vanwege de koffieprut erin mogen ze niet bij het metaal in de PMD container. Dus dan is de milieu impact lager van de papieren cups die verbranden dan de aluminium cups die verbranden.

Maar ik had ook moeite met de uitspraak dat ze niet bij het GFT mogen, maar wel thuis op de composthoop. Maar blijkbaar wordt GFT afval op een andere manier gecomposteerd met hogere temperaturen dan thuis waardoor er een ander afbraak proces is.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Voor "gewone" koffie-machines en koffie: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1