pirke schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:19:
Hmm, ik zit een en ander eens door te rekenen met de Duitse prijzen (in Nederland zijn de prijzen zo'n 1,50 euro per capsule ipv 60 cent), en dat maakt het economisch nog niet interessant om zo'n Vertuo aan te schaffen. Dan kan ik beter een nieuwe jura volautomaat kopen met een volledig automatische reinigingsfunctie... Zelfs met 60 cent per capsule is dat goedkoper (inclusief reinigingstabletten)
Kopjes per week: 8
| Nespresso original | Nespresso vertuo | Budget volautomaat | Luxe volautomaat |
Prijs apparaat | € 49,00 | € 125,00 | € 300,00 | € 900,00 |
Levensduur in jaren | 3 | 3 | 3 | 5 |
Koffieprijs per kopje | € 0,40 | € 0,60 | € 0,20 | € 0,20 |
| | | | |
Afschrijving per jaar | € 16,33 | € 41,67 | € 100,00 | € 180,00 |
Koffieprijs per jaar | € 166,40 | € 249,60 | € 83,20 | € 83,20 |
Totaal kosten per jaar | € 182,73 | € 291,27 | € 183,20 | € 263,20 |
toon volledige bericht
Ook ik kreeg "ineens" de Vertuo reclame in beeld en mede daardoor kwam ik op jouw post terecht. Ik speel al minstens een jaar met het idee om mijn Senseo te vervangen voor "iets beters". Ik drink altijd 2 pads extra dark, in de kleine kopjes stand van de Senseo en dan 2 kopjes in 1 mok, waardoor ik het waterige van de meeste Senseo smaken wel kwijt ben. Zo maak ik een mok van zo'n 200 ml en dan wordt de Vertuo ineens interessant.
Gisteren was ik voor het eerst sinds maart weer eens op kantoor en in mijn gedachte hadden we altijd lekkere koffie daar, maar dat kan dus echt niet tippen aan mijn Senseo-setup.
Wat mij vooral bevalt aan Senseo is het enorme gemak. Dat gemak krijg je natuurlijk ook bij Vertuo en de koffie van Nespresso is echt wel een stuk beter dan van Senseo.
Maar als ik jouw tabelletje zie staan ga ik toch twijfelen om een mooie Jura o.i.d. te kopen...
Ik heb een tijdje zo'n Jura eigenaarsgroep gevolgd op Facebook en los van het gezeur over welke boon nu niet te vettig was voor je apparaat van 1200 euro viel mij op dat die dingen toch best serieus vaak problemen hebben.
Ik blijf het een lastige keuze vinden. Zeker omdat ik "gewoon" koffie drink. Niets fancy's met melk en extra speciale schuim gefabriceerd door elfjes bij maanlicht ofzo.