Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat betreft vertuo: die cupjes bevatten afhankelijk van het type meer koffie dan de Nespresso cups, en zijn wat dat betreft een betere deal (goedkoper per hoeveelheid koffie).
Moet je natuurlijk wel een grotere hoeveelheid koffie willen drinken.

Dan nog is iedere vorm van losse koffie veel goedkoper natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:25

Whaam

Meer beter

walterworld schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:21:
[...]

Er zijn vele soorten beschikbaar, deze site heeft veel informatie over de beschikbare hervulbare cups. Ze hebben een quiz op hun site om te kijken welke cups het beste bij je passen.
Ha tof! Lijkt erop dat de bluecup de variant is die de hema onder haar eigen merk verkoopt, en bij de hema dan ook een stuk goedkoper, 20 euro startersset.

Uit “mijn” quiz kwam de sealpod als beste optie. Misschien nog eens naar kijken, ik blijf eerst nog even bij de hema cups.
Mij was het ook te doen om het milieu aspect. Telkens na een kop koffie je cupje wegwerpen vind ik niet echt milieu vriendelijk, dit is natuurlijk persoonlijk. :)
Exact. Helaas hebben de cups die ik nu gebruik dan nog wel alu afdeksels, dan zijn biodegradable stickers misschien nog beter.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:38

Matis

Rubber Rocket

Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van de Krups Nespresso Essenza Mini XN110B Grijs.

Daarbij heb ik het Intens pakket - 100 capsules besteld.

Nu zoek ik een deftige manier om deze cups "op te slaan". Ik kwam via Pinterest deze manier van dispenser tegen. Dit vind ik wel elegant en schaalbare manier om de capsules te bewaren.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/2a/13/80/10/88/IMG_20151226_135900_preview_featured.jpg

Het lijkt zelf 3D geprintte dispenser. Heeft iemand hier ervaring mee?
Daarnaast beschik ik zelf niet over een 3D printer, dus zou het ergens moeten bestellen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:45

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb zelf het kennismakingspakket gekregen dat bij de Nespressomachine zat en die gebruik ik nu nog steeds voor mijn cupjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YoQ-JnRu6I8lHvRjnUHK5181Oo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4CD44go7AESYZ5Qmutsrvpyj.png?f=user_large

Deze foto had ik van marktplaats overigens. Idee?

[ Voor 3% gewijzigd door P_Tingen op 04-10-2020 17:28 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:53
@Matis Ik vond de officiële accessoires te duur, dus ben voor deze vensterbussen van Brabantia gegaan;
https://www.bol.com/nl/p/...3-stuks/9200000002652435/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Wat niet in mijn voorraadbak past, zit in een grotere doos in de voorraadkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 16:14
Ik heb gewoon een glazen pot met stolp waar ik de cups in mik.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Misschien is dat ook wel de meest eenvoudige oplossing. Ik kan er een grabbelton van maken, dan blijft het iedere keer weer een verrassing welke cup ik krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Of je zoekt even op 'nespresso capsule holder' op aliexpress. Genoeg mogelijkheden.
Ik heb zo'n rekje waar er 40 in kunnen.
Maar bijv. deze lade is ook wel leuk: https://nl.aliexpress.com/item/4001293856619.html

Kunt ze volgens mij ook nog stapelen als het niet genoeg is, en je apparaat er bovenop zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door defusion op 05-10-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
;w

Je kan beter even aangeven dat je je post verplaatst hebt naar het juiste topic, dan snappen anderen ook wat er gebeurd is ;)

[ Voor 196% gewijzigd door Ardana op 06-10-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik mik de cupjes gewoon in een glazen accubak. Ziet er netjes genoeg uit, kost niet veel ruimte en is minder pielen dan houdertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 19:05
Ik snap persoonlijk het gebruik van herbruikbare cups nog niet helemaal. Voor mij waren de belangrijkste redenen om over te stappen naar Nespresso:
- constante kwaliteit van de koffie
- eenvoud, cupje in machine en goede koffie
- geen uitbundige schoonmaak acties (grootste aanleiding)

Hervulbare cups falen voor mij op alle drie de punten dus een no-go voor mij. Dus blijf bij Nespresso en recycle de gebruikte cups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:25

De Nelis

en anders maar niet...

richard-5 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:49:
Ik snap persoonlijk het gebruik van herbruikbare cups nog niet helemaal. Voor mij waren de belangrijkste redenen om over te stappen naar Nespresso:

Hervulbare cups falen voor mij op alle drie de punten dus een no-go voor mij. Dus blijf bij Nespresso en recycle de gebruikte cups.
Dit voor mij dus ook en je kan de gebuikte cupjes retourneren naar Nespresso.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pirke schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:19:
Hmm, ik zit een en ander eens door te rekenen met de Duitse prijzen (in Nederland zijn de prijzen zo'n 1,50 euro per capsule ipv 60 cent), en dat maakt het economisch nog niet interessant om zo'n Vertuo aan te schaffen. Dan kan ik beter een nieuwe jura volautomaat kopen met een volledig automatische reinigingsfunctie... Zelfs met 60 cent per capsule is dat goedkoper (inclusief reinigingstabletten) :S

Kopjes per week: 8

Nespresso originalNespresso vertuoBudget volautomaatLuxe volautomaat
Prijs apparaat€ 49,00€ 125,00€ 300,00€ 900,00
Levensduur in jaren3335
Koffieprijs per kopje€ 0,40€ 0,60€ 0,20€ 0,20
Afschrijving per jaar€ 16,33€ 41,67€ 100,00€ 180,00
Koffieprijs per jaar€ 166,40€ 249,60€ 83,20€ 83,20
Totaal kosten per jaar€ 182,73€ 291,27€ 183,20€ 263,20
toon volledige bericht
Ook ik kreeg "ineens" de Vertuo reclame in beeld en mede daardoor kwam ik op jouw post terecht. Ik speel al minstens een jaar met het idee om mijn Senseo te vervangen voor "iets beters". Ik drink altijd 2 pads extra dark, in de kleine kopjes stand van de Senseo en dan 2 kopjes in 1 mok, waardoor ik het waterige van de meeste Senseo smaken wel kwijt ben. Zo maak ik een mok van zo'n 200 ml en dan wordt de Vertuo ineens interessant.

Gisteren was ik voor het eerst sinds maart weer eens op kantoor en in mijn gedachte hadden we altijd lekkere koffie daar, maar dat kan dus echt niet tippen aan mijn Senseo-setup.
Wat mij vooral bevalt aan Senseo is het enorme gemak. Dat gemak krijg je natuurlijk ook bij Vertuo en de koffie van Nespresso is echt wel een stuk beter dan van Senseo.

Maar als ik jouw tabelletje zie staan ga ik toch twijfelen om een mooie Jura o.i.d. te kopen...
Ik heb een tijdje zo'n Jura eigenaarsgroep gevolgd op Facebook en los van het gezeur over welke boon nu niet te vettig was voor je apparaat van 1200 euro viel mij op dat die dingen toch best serieus vaak problemen hebben.

Ik blijf het een lastige keuze vinden. Zeker omdat ik "gewoon" koffie drink. Niets fancy's met melk en extra speciale schuim gefabriceerd door elfjes bij maanlicht ofzo.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
PaT schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:34:
[...]

Ook ik kreeg "ineens" de Vertuo reclame in beeld en mede daardoor kwam ik op jouw post terecht. Ik speel al minstens een jaar met het idee om mijn Senseo te vervangen voor "iets beters". Ik drink altijd 2 pads extra dark, in de kleine kopjes stand van de Senseo en dan 2 kopjes in 1 mok, waardoor ik het waterige van de meeste Senseo smaken wel kwijt ben. Zo maak ik een mok van zo'n 200 ml en dan wordt de Vertuo ineens interessant.

Gisteren was ik voor het eerst sinds maart weer eens op kantoor en in mijn gedachte hadden we altijd lekkere koffie daar, maar dat kan dus echt niet tippen aan mijn Senseo-setup.
Wat mij vooral bevalt aan Senseo is het enorme gemak. Dat gemak krijg je natuurlijk ook bij Vertuo en de koffie van Nespresso is echt wel een stuk beter dan van Senseo.

Maar als ik jouw tabelletje zie staan ga ik toch twijfelen om een mooie Jura o.i.d. te kopen...
Ik heb een tijdje zo'n Jura eigenaarsgroep gevolgd op Facebook en los van het gezeur over welke boon nu niet te vettig was voor je apparaat van 1200 euro viel mij op dat die dingen toch best serieus vaak problemen hebben.

Ik blijf het een lastige keuze vinden. Zeker omdat ik "gewoon" koffie drink. Niets fancy's met melk en extra speciale schuim gefabriceerd door elfjes bij maanlicht ofzo.
toon volledige bericht
Ja die reclame kreeg ik ook, en dan doen of het een compleet nieuwe uitvinding is. Terwijl ik een jaar geleden al contact had met Nespresso waarom dat ding al zolang op de markt is, maar dus niet in Nederland.

Overigens ben ik voor een simpel Nespresso cups apparaat gegaan, komt lekkere koffie uit. Ik drink tegenwoordig alleen maar Vivalto Lungo met 110ml water per cupje (als ik het me goed herinner). De sterkere smaken vind ik te verbrand smaken, deze is heerlijk in balans. En geen fancy dingen met melk, gewoon zwart.

Mijn originele berekening met 8 kopjes per week is wel enorm ongeldig nu ik zoveel thuis werk door corona. Wellicht toch weer een goed moment om naar een Jura te gaan kijken. Momenteel ben ik meer dan 400 euro per jaar kwijt alleen al aan cups. Nespresso is wel prettig in gebruik, en vooral ook dat dat apparaatje zo klein is: meer ruimte op het aanrecht voor andere dingen. We hebben m zelfs mee op vakantie genomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pirke schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

Ja die reclame kreeg ik ook, en dan doen of het een compleet nieuwe uitvinding is. Terwijl ik een jaar geleden al contact had met Nespresso waarom dat ding al zolang op de markt is, maar dus niet in Nederland.

Overigens ben ik voor een simpel Nespresso cups apparaat gegaan, komt lekkere koffie uit. Ik drink tegenwoordig alleen maar Vivalto Lungo met 110ml water per cupje (als ik het me goed herinner). De sterkere smaken vind ik te verbrand smaken, deze is heerlijk in balans. En geen fancy dingen met melk, gewoon zwart.

Mijn originele berekening met 8 kopjes per week is wel enorm ongeldig nu ik zoveel thuis werk door corona. Wellicht toch weer een goed moment om naar een Jura te gaan kijken. Momenteel ben ik meer dan 400 euro per jaar kwijt alleen al aan cups. Nespresso is wel prettig in gebruik, en vooral ook dat dat apparaatje zo klein is: meer ruimte op het aanrecht voor andere dingen. We hebben m zelfs mee op vakantie genomen :D
Haha herkenbaar. Ik zit nu op zo'n 10 kopjes (max) per week, dus dan kan ik eens kijken wat dat betekent voor jouw eerdere berekening. 110 ml per kopje vind ik echt te weinig en dan ga ik mij aan een apparaat ergeren. Dat is ook de reden dat ik ooit mijn Nespresso machine weg gegeven heb aan mijn moeder.

Het gebruiksgemak en inderdaad de compactheid van een Nespressomachine t.o.v. een volautomaat spreekt mij enorm aan. Met 60 cent per cup kom ik op 6 euro per week en daarmee (grofweg) op 312 euro per jaar aan Nespressocups.Met de door jouw gehanteerde 20 cent per kop met een volautomaat wordt dat "maar" een goede 100 euro per jaar. Toch wel iets om mee te nemen.

Een zak Senseopads van 48 stuks kost iets van 4,5 euro. Daar zet ik dus 24 koppen mee. Dan heb ik dus op jaarbasis 22 zakken nodig. Oftewel nog geen 100 euro per jaar aan Senseopads.

Als je het zo benadert is de Nespresso oplossing wel echt een hele prijzige.

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 09-10-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Waar je (eigenlijk) nog rekening mee moet houden is de "afschrijving" van de pads / bonen op het moment dat de zak open gaat.

Als je uitgaat van 10 kopjes per week, zul je met een zak van 500 gram (uitgaande van 72 porties) ruim 7 weken doen. Ik kan me niet voorstellen dat de smaak gegarandeerd blijft gedurende die tijd.
Daarnaast moet je ook nog regelmatig ontkalken en reinigen. Die kosten moet je ook meenemen in de volautomaat.
Overigens is de prijs per kopje, uitgaande van https://www.ah.nl/product...ts-aroma-rood-koffiebonen slechts 8 cent.

Overigens ben ik het wel met je eens dat Nespresso een hele dure oplossing is, als je voor Nespresso cups gaat. Maar ook daarvoor heb je goedkopere en duurdere alternatieven.

[ Voor 13% gewijzigd door Matis op 09-10-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Matis schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:38:
Waar je (eigenlijk) nog rekening mee moet houden is de "afschrijving" van de pads / bonen op het moment dat de zak open gaat.

Als je uitgaat van 10 kopjes per week, zul je met een zak van 500 gram (uitgaande van 72 porties) ruim 7 weken doen. Ik kan me niet voorstellen dat de smaak gegarandeerd blijft gedurende die tijd.
Daarnaast moet je ook nog regelmatig ontkalken en reinigen. Die kosten moet je ook meenemen in de volautomaat.
Overigens is de prijs per kopje, uitgaande van https://www.ah.nl/product...ts-aroma-rood-koffiebonen slechts 8 cent.

Overigens ben ik het wel met je eens dat Nespresso een hele dure oplossing is, als je voor Nespresso cups gaat. Maar ook daarvoor heb je goedkopere en duurdere alternatieven.
Met de aanvulling dat Nespresso tot 2030 patent heeft op de Vertuo cups en er dus geen alternatieven zullen zijn tot dat moment.

En met een volautomaat wordt dat dus kleinere zakjes koffie kopen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 09-10-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
Matis schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:38:

Het is inderdaad zo'n 8-10 cent, afhankelijk hoeveel gram koffie je per kopje gebruikt.

Ik heb de supermarkt alternatieven voor Nespresso cups geprobeerd, maar die vind ik toch minder lekker dan de Vivalto Lungo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

PaT schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:10:
Met de aanvulling dat Nespresso tot 2030 patent heeft op de Vertuo cups en er dus geen alternatieven zullen zijn tot dat moment.
Sorry, wist niet dat het over de Vertuo specifiek ging. Dacht meer over Nespresso algemeen. In dat geval heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:25

Whaam

Meer beter

richard-5 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:49:

De belangrijkste reden voor mij is het gemak van één kop koffie. Ik ben de enige die thuis koffie drinkt, en als ik met de filtermachine zette merkte ik dat de kleinste hoeveelheid nog steeds gedeeltelijk weggegoten werd.

Persoonlijk vind ik het niet duurzaam om die cupjes steeds weg te flikkeren, ik bestel niet heel regelmatig echte Nespresso dus zo’n recycle zak kan ik niet vaak genoeg aanbieden.

Met mijn huidige recycle cups krijg ik heel constant de zelfde smaak, en ik koop ontzettend lekkere koffie hier lokaal bij een kleine brander. Qua schoonmaken is het uitkloppen in het compostbakje, uitspoelen en wegleggen. Maken kost wel meer tijd dan alleen een cup hoeven pakken, maar ik heb inmiddels ook binnen een minuut een cupje gevuld.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:58
Nescafé heeft nu ook capsules voor Nespresso. Heeft iemand deze al geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 mag zich inmiddels ook in dit topic mengen *O*

Van mijn werkgever een leuke cadeaubon gekregen vanwege 10 jaar daar werkzaam zijn. Maar ja, wat hebben ze bij de bijenkorf waar ook daadwerkelijk voelt als een leuk cadeau voor mezelf :?

Uiteindelijk besloten dat het toch eens tijd werd om mijn manier van koffiezetten naar de 21e eeuw te brengen :P

Tot nu toe zette ik koffie met een elektrische maler en een bialetti moka-express. Leuk proces, lekkere koffie, maar wel wat bewerkelijker en vooral gewoon verre van ideaal voor iemand die maar af en toe een kopje drinkt. Ik gooi meer bonen/maalsel weg (want niet vers meer) dan dat ik er opdrink en dat is gewoon zonde.

Dus een beetje bijgelegd en deze Nespresso Creatista Uno unit gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvGsqBbqxdvaF1c12FkYRN6WEao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/URqgHWflt4owHTaqbXDsGPXK.png?f=fotoalbum_large
Gisterenavond al even getest met een decaf capsule (anders doe ik geen oog dicht) en dat was al fijn, maar net even een ristretto gezet (met een ispirazione ristretto italiano capsule) en dat is toch wel echt genieten :9

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

@Orion84 da's een mooi ding 😍gaan daar gewone cupjes in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

P_Tingen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:47:
@Orion84 da's een mooi ding 😍gaan daar gewone cupjes in?
Ja, gewoon de standaard Nespresso capsules :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06
Iemand ervaringen met de Nespresso Vertuo? Loont het qua smaak om over te stappen van een Original? Ik ben niet van de espresso maar meer van de lungo. Prijs etc vind ik minder relevant als ik daar betere smaak voor terug krijgt maar dat is in deze tijd lastig testen. Iemand al Vertuo geproefd die een vergelijking kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ZiSE schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:18:
Iemand ervaringen met de Nespresso Vertuo? Loont het qua smaak om over te stappen van een Original? Ik ben niet van de espresso maar meer van de lungo. Prijs etc vind ik minder relevant als ik daar betere smaak voor terug krijgt maar dat is in deze tijd lastig testen. Iemand al Vertuo geproefd die een vergelijking kan maken?
Zelf geen ervaring, maar recentelijk bij CB aan bod gekomen:
YouTube: Nespresso Vertuo - Review (Consumentenbond)

Er staat ook een test van online: https://www.consumentenbo...omachine/nespresso-vertuo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:47

TFHfony

Professional Weirdo

ZiSE schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:18:
05/11: Vertuo Plus gekocht
18/11: Kapot: aan/uit knop doet niets meer
19/11: terug gestuurd
26/11: Gerepareerd retour ontvangen
Afgelopen week bleef hij doorlopen als je koffie zet. Hij stopt pas als je reservoir leeg is, of je op de start/stop knop drukt.
Vanavond Nespresso gebeld: Een paar keer de procedure proberen te doorlopen om de machine terug naar fabrieksinstellingen te krijgen. Lukt niet. Ik krijg het advies de machine een uur van de stroom te halen. Aangegeven dit al gedaan te hebben. De volgende tip was helemaal mooi: De machine op een stopcontact in een andere kamer aansluiten. Want wellicht is de stroom daar anders (!!!). Daarnaast heb ik niet echt de behoefte om op een slaapkamer koffie te zetten.

Verder is de machine traag... Een grote kop koffie duurt echt 1 a 2 minuten. Verder in eerste instantie een mooie schuimkraag die binnen 30 seconden weer weg is en lelijk wordt.
Ik zit te overwegen te vragen of ze hem met cups en al terug nemen. Ik zet wel 2 normale cups met mijn Creatista als ik een grote bak koffie wil. Die Vertuo is echt een prut-apparaat.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
TFHfony schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:16:
[...]
De volgende tip was helemaal mooi: De machine op een stopcontact in een andere kamer aansluiten. Want wellicht is de stroom daar anders (!!!). Daarnaast heb ik niet echt de behoefte om op een slaapkamer koffie te zetten.
Ik heb een aantal jaren servicedesk werkzaamheden gedaan, en raar maar waar: dit wel eens rare problemen zien 'oplossen'. Ik gok op problemen veroorzaakt door andere apparaten in de groep die rare dingen doen met de stroom.
Uiteraard geen 'oplossing', maar m.i. wel een valide troubleshooting stap.
En dat was met computers, routers, etc. Niet met een koffieapparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

defusion schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:48:
[...]

Ik heb een aantal jaren servicedesk werkzaamheden gedaan, en raar maar waar: dit wel eens rare problemen zien 'oplossen'. Ik gok op problemen veroorzaakt door andere apparaten in de groep die rare dingen doen met de stroom.
Uiteraard geen 'oplossing', maar m.i. wel een valide troubleshooting stap.
En dat was met computers, routers, etc. Niet met een koffieapparaat ;)
Voor een PLC oplossing zou het een "min of meer" acceptabel iets zijn. Voor een koffiezet apparaat... Nee. Dan zou het ding echt direct naar de tekentafel terug moeten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06
TFHfony schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:16:
[...]

05/11: Vertuo Plus gekocht
18/11: Kapot: aan/uit knop doet niets meer
19/11: terug gestuurd
26/11: Gerepareerd retour ontvangen
Afgelopen week bleef hij doorlopen als je koffie zet. Hij stopt pas als je reservoir leeg is, of je op de start/stop knop drukt.
Vanavond Nespresso gebeld: Een paar keer de procedure proberen te doorlopen om de machine terug naar fabrieksinstellingen te krijgen. Lukt niet. Ik krijg het advies de machine een uur van de stroom te halen. Aangegeven dit al gedaan te hebben. De volgende tip was helemaal mooi: De machine op een stopcontact in een andere kamer aansluiten. Want wellicht is de stroom daar anders (!!!). Daarnaast heb ik niet echt de behoefte om op een slaapkamer koffie te zetten.

Verder is de machine traag... Een grote kop koffie duurt echt 1 a 2 minuten. Verder in eerste instantie een mooie schuimkraag die binnen 30 seconden weer weg is en lelijk wordt.
Ik zit te overwegen te vragen of ze hem met cups en al terug nemen. Ik zet wel 2 normale cups met mijn Creatista als ik een grote bak koffie wil. Die Vertuo is echt een prut-apparaat.
toon volledige bericht
Ik had de sprong maar gewaagd en een Vertuo machine besteld - 2 x koffie mee gezet en daarna op Marktplaats. De ervaring is 0,0 Nespresso zoals jij ook al aangeeft. Het duurt heel lang en de 'crema' laag is niet lekker en ziet er na 10 seconden echt onsmakelijk uit.
Cups die nog niet open waren terug gestuurd met een heroepingsformulier van de Nespresso website - die waren redelijk snel teruggeboekt op me credit card. Geen aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

M-ThijZ

Riding on Rails

Na acht jaar lang alleen maar Nespresso cups in mijn Krups U gebruikt te hebben, heb ik voor het gemak eens de Starbucks House Blend capsules meegenomen uit de supermarkt.

Een kop koffie zetten duurt met het Starbucks cupje in plaats van 30 seconden, anderhalve minuut!

Dat hoort toch niet zo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

M-ThijZ schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:05:
Na acht jaar lang alleen maar Nespresso cups in mijn Krups U gebruikt te hebben, heb ik voor het gemak eens de Starbucks House Blend capsules meegenomen uit de supermarkt.

Een kop koffie zetten duurt met het Starbucks cupje in plaats van 30 seconden, anderhalve minuut!

Dat hoort toch niet zo?!
Bij sommige niet nespresso-cups gaat het zetten inderdaad een flink stuk langzamer. Omdat het inprikken van de cups niet lekker loopt, stromen ze aanzienlijk langzamer door. Bij een Nespresso cup is dat een zeldzaamheid. Bij andere cups komt het toch regelmatig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

M-ThijZ

Riding on Rails

Jammer, heb nu drie cups gebruikt en allemaal liepen ze erg langzaam door. De cups komen er ook meer 'verfrommeld' uit.

Ik heb het geduld wel hoor, maar is dit van invloed op de levensduur van de machine?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Starbucks cups worden toch ook door Nespresso gemaakt? Zouden dus net zo goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Het verschilt wel per Starbucks soort heb ik gezien. Ik heb ze ook gekocht (vier soorten) en de een gaat inderdaad sneller dan de andere, al is het me niet opgevallen dat het zó lang duurt.

Ze smaken wel prima trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
Ik heb na lange tijd Lidl weer eens een keer Nespresso cups gekocht. Wat me wel opvalt is dat bij Lidl er eerst water uitkomt en dan (geconcentreerde?) koffie. Bij de originele cups komt er van begin tot eind koffie uit.

Ik ook weer eens andere merken proberen. Lidl is prima, zeker prijstechnisch, maar Nespresso heeft toch iets meer karakter.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb meerdere soorten geprobeerd, maar kom toch vaak weer terug bij Nespresso cups. Ze zijn iets duurder maar de smaak is ook veel beter. Zo heel veel drink er ook weer niet (enkelen per week) dus om daar nou op te bezuinigen... De laatste uitstap was dus naar Starbucks, maar dat was meer omdat ik bijna zonder zat. De Starbucks zijn niet echt goedkoper, maar smaken wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 08:23
P_Tingen schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:16:
Ik heb meerdere soorten geprobeerd, maar kom toch vaak weer terug bij Nespresso cups. Ze zijn iets duurder maar de smaak is ook veel beter. Zo heel veel drink er ook weer niet (enkelen per week) dus om daar nou op te bezuinigen... De laatste uitstap was dus naar Starbucks, maar dat was meer omdat ik bijna zonder zat. De Starbucks zijn niet echt goedkoper, maar smaken wel prima.
Vroeger hier het zelfde. Ooit eens Hema en AH cups geprobeerd omdat die goedkoper waren. goedkoop is duurkoop is hier wel van toepassing. Bleef toch altijd terug komen op de cups van Dolce Gusto zelf, vanwege de smaak.
Vroeger hadden ze regelmatig aanbiedingen in de trant van koop 15 dozen en krijg 25% korting, daar toen vaak gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Iemand hier ervaring met de koffie van koffievoordeel.nl? Ik heb een kortingsbon maar zit nu naar alle soorten te kijken en me af te vragen of het wat is.

Ik weet: probeer 't & je weet 't, maar voordat ik daar weer een paar tientjes op stuksmijt kan ik hier ook nog eens vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door P_Tingen op 27-02-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

franssie

Save the albatross

Ik wist geeneens dat ze bij Blokker zelf ook een eigen merk cup-koffie-machine verkopen - ziet er nog leuk uit ook: https://www.blokker.nl/bl...ine-bl-21003/2387438.html

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 21-05 19:33
Tales schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Voor ons ook. Je went er wel aan, maar het is het net niet ofzo.

Onze Delonghi Lattisima is dit jaar 9 jaar oud volgens mij (of misschien zelfs ouder), en begint steeds meer te lekken. Dus nu aan het kijken wat we als vervanging neer gaan zetten. Weer Nespresso of toch meer 'handmatig'.

In eerste instantie maar kijken wat Nespresso beschikbaar heeft, het makkelijkst is natuurlijk gewoon 1 op 1 vervangen door het nieuwe lattisima model, maar ik zie dat ze sinds kort ook een nieuwe beschikbaar hebben. De Krups Atelier: https://www.krups.nl/Koffie-en-dranken/Nespresso®/Nespresso-Atelier-XN8908-koffiezetapparaat/p/8010000726

Voordeel lijkt te zijn dat je geen melk container meer hebt, maar individueel melk in de glas gestoomd wordt. Ik ben heel erg benieuwd of er iemand is die hier al ervaringen mee heeft?
Ik heb de Atelier vandaag besteld. Heb jij er uiteindelijk ook voor gekozen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 19:35

Honesty

kattenneus!

Bijna de Illy X7.1 wit – Iperespresso gekocht omdat die nu 'gratis'is bij 215 euro aan illy cupjes, apparaat is via de andere webshops 150 dus leek me leuke deal, tot ik er achter kwam dat de Iperesso alleen cups gebruikt en geen losse koffie dus zoek weer verder.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Laatst online: 23-05 16:54
Eiríkr schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Ik heb de Atelier vandaag besteld. Heb jij er uiteindelijk ook voor gekozen?
Uiteindelijk niet, konden ter overbrugging een ander apparaat krijgen van iemand. Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen
hjs schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:58:
[...]
Maar, smaakt het een beetje?
Iemand al geprobeerd?
Ik heb de roze en de zwarte geprobeerd, maar het ruikt heel erg naar gesmolten plastic. Werd er niet erg blij van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 21-05 19:33
Tales schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:11:
[...]

Uiteindelijk niet, konden ter overbrugging een ander apparaat krijgen van iemand. Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen

[...]

Ik heb de roze en de zwarte geprobeerd, maar het ruikt heel erg naar gesmolten plastic. Werd er niet erg blij van.
Tot op heden ontzettend blij met de Atelier. Ik drink zelf alleen zwarte koffie maar mijn vriendin geniet volop van de melkspecialiteiten. Het ding is eenvoudig schoon te houden, ideaal.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Laatst online: 20-05 10:36
@hjs @Tales

Heb ze eergisteren ook gehaald. Moet zeggen dat ik de geur en de smaak eigenlijk echt wel goed vind. Heb ook precies die kleurtjes gehaald. Waar ik wel problemen mee heb is hoe het doorloopt (of eigenlijk hoe het niet doorloopt). Het duurt echt onwijs lang voordat de machine klaar is. Hij start al traag (matig straaltje), maar hij druppelt op een gegeven moment alleen nog maar. Met beide cupjes. Ook zitten de kopjes niet zo vol als met een origineel cupje.

Hoe is dat bij jou Tales? Ik heb de Creatista Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 09:54
Heb vandaag de Blokker cupjes gekocht en getest.
Lopen heel traag door en smaak van Lungo is vrij slecht... Espresso is wel goed te drinken! Maar naarmate je hem langer laat lopen wordt het steeds trager en gaat hij druppelen.

Zijn er alternatieve cupjes waar je wel goed een normale bak koffie cq lungo kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Laatst online: 23-05 16:54
ThAZiP schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:45:
@hjs @Tales

Heb ze eergisteren ook gehaald. Moet zeggen dat ik de geur en de smaak eigenlijk echt wel goed vind. Heb ook precies die kleurtjes gehaald. Waar ik wel problemen mee heb is hoe het doorloopt (of eigenlijk hoe het niet doorloopt). Het duurt echt onwijs lang voordat de machine klaar is. Hij start al traag (matig straaltje), maar hij druppelt op een gegeven moment alleen nog maar. Met beide cupjes. Ook zitten de kopjes niet zo vol als met een origineel cupje.

Hoe is dat bij jou Tales? Ik heb de Creatista Plus.
Wij hebben de Citiz staan, ik herken wel dat de koffie trager doorloopt, maar niet op een druppel niveau.
detim schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:50:
Heb vandaag de Blokker cupjes gekocht en getest.
Lopen heel traag door en smaak van Lungo is vrij slecht... Espresso is wel goed te drinken! Maar naarmate je hem langer laat lopen wordt het steeds trager en gaat hij druppelen.

Zijn er alternatieve cupjes waar je wel goed een normale bak koffie cq lungo kan zetten?
Inderdaad als Espresso beter te drinken, als lungo vind ik een wat verbrande plastic lucht echt de overhand hebben waardoor ik er meteen niet veel zin in meer heb.

Het trager lopen heb ik wel gezien bij heel veel andere alternatieve cups, eigenlijk zijn de Starbucks cups de enige waar ik dat niet herken, maar deze worden volgens mij ook door Nespresso geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Laatst online: 20-05 10:36
Bij mij lopen de Lavazza cups ook prima door.

Wat de roze Blokker cupjes betreft, deze vind ik echt wel goed te hakken hoor. Ik drink van Nespresso meestal de Linizio en deze komt echt goed in de buurt. Dat druppelen is echt klote, mede omdat ik regelmatig geen vol kopje heb met die Blokker cupjes en dat het opvangbakje supersnel volloopt door die cupjes. Toen ik van het weekend een origineel Nespresso cupje gebruikte, klonk de machine ook anders. Blokker gaat wel een issue krijgen als mijn machine verrot gaat door het gebruik van hun cupjes. Als je online leest zie je vrij veel mensen die hier een issue mee hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 15:23
ZiSE schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:12:
[...]

Ik had de sprong maar gewaagd en een Vertuo machine besteld - 2 x koffie mee gezet en daarna op Marktplaats. De ervaring is 0,0 Nespresso zoals jij ook al aangeeft. Het duurt heel lang en de 'crema' laag is niet lekker en ziet er na 10 seconden echt onsmakelijk uit.
Cups die nog niet open waren terug gestuurd met een heroepingsformulier van de Nespresso website - die waren redelijk snel teruggeboekt op me credit card. Geen aanrader...
Welke mokken werden er gebruikt? Hier blijft de schuim eigenlijk altijd heel mooi tot er een oudere of niet echte koffiemok ondergezet wordt.

Dat van de traagheid is inderdaad een ding, je zet niet graag voor een paar man koffie _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Kickje!

Paar weken geleden hebben wij de Nespresso Vertuo Plus in huis gehaald. Vroeger eerder een Nespresso Cube gehad, maar die raakte in ongebruik omdat we vaker liever een grote bak koffie drinken. En dat is nu precies dit! Met dank aan onderstaande enthousiaste review van Bright (geweldige kerel), ik kende deze nieuwe lijn nog helemaal niet.

Mooie deal hebben ze nu bij Nespresso. De machine kost nu € 1,- bij aanschaf van een zwik aan cups of bij een abonnement. Met deze keukenlade als resultaat. :) Cup Ethiopia is favoriet, smaakt heel geraffineerd.
De bonenmaler staat nu weer even in de kast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyY7k00NP9ijAkQGLTp7equqyUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjWlvPoqHJCb1SEAeYRtwprP.jpg?f=fotoalbum_large

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Is deze nieuwe Nespresso-machine geldklopperij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
CR2032 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:43:
Kickje!

Paar weken geleden hebben wij de Nespresso Vertuo Plus in huis gehaald. Vroeger eerder een Nespresso Cube gehad, maar die raakte in ongebruik omdat we vaker liever een grote bak koffie drinken. En dat is nu precies dit! Met dank aan onderstaande enthousiaste review van Bright (geweldige kerel), ik kende deze nieuwe lijn nog helemaal niet.

Mooie deal hebben ze nu bij Nespresso. De machine kost nu € 1,- bij aanschaf van een zwik aan cups of bij een abonnement. Met deze keukenlade als resultaat. :) Cup Ethiopia is favoriet, smaakt heel geraffineerd.
De bonenmaler staat nu weer even in de kast!

[Afbeelding]

[YouTube: Is deze nieuwe Nespresso-machine geldklopperij?]
Fijn dat ie bevalt! Waarom heb je niet de Next gekozen? Ik heb zowel de Vertuo Plus als de Next. Met de Next kan je ook nog een Carafe zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 14:39
Leuke en interessante video over de Nespresso Vertuo: YouTube: The Bizarre And Surprising Coffee Of The Nespresso Vertuo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Deezers schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:20:
[...]

Fijn dat ie bevalt! Waarom heb je niet de Next gekozen? Ik heb zowel de Vertuo Plus als de Next. Met de Next kan je ook nog een Carafe zetten :)
Thnx!

De keuze viel op de luxere Plus om de draaibare watertank en het gemotoriseerde deksel.
In de kosten maakte dat niets uit met de actie van Nespresso voor € 1 ;)

Klopt het dat de koffie in de Vertuo ook heter wordt gezet dan bij de originele lijn?
Dat idee had ik in vergelijking met mijn ouwe Magimix Cube die al lang geleden het huis uit is gegaan.

Deze Cube was een fijne machine met de kopjesverwarmer. Afgezien dan dat het uitklapbaar statief zwaar begon te roesten van onder het chroom vandaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au1hg3evz821A5zwg1CgNH84mB0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/24RXTNrzOuB9pQWRpSJPurVf.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 10-08-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
CR2032 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Thnx!

De keuze viel op de luxere Plus om de draaibare watertank en het gemotoriseerde deksel.
In de kosten maakte dat niets uit met de actie van Nespresso voor € 1 ;)
hmm.. gemotoriseerd deksel is iets wat ik nu actief omzeil. Ik heb ooit een U gehad uit de normale lijn (schuifje open, cupje erin, schuifje dicht, machine springt aan en zet de standaardgrootte kop, waarna de capsule vanzelf in het opvangbakje valt). Hierin was de cuphouder gemotoriseerd, dus het ding dat de cup inprikt en tegen het pyramidevlak aandrukt. Dat bleek prima stuk te kunnen, want klein motortje met waarschijnlijk plastic tandwieltjes. Uiteindelijk is er toch best wat kracht nodig om zo'n ding te perforeren en vast te klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Bundin schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

hmm.. gemotoriseerd deksel is iets wat ik nu actief omzeil. Ik heb ooit een U gehad uit de normale lijn (schuifje open, cupje erin, schuifje dicht, machine springt aan en zet de standaardgrootte kop, waarna de capsule vanzelf in het opvangbakje valt). Hierin was de cuphouder gemotoriseerd, dus het ding dat de cup inprikt en tegen het pyramidevlak aandrukt. Dat bleek prima stuk te kunnen, want klein motortje met waarschijnlijk plastic tandwieltjes. Uiteindelijk is er toch best wat kracht nodig om zo'n ding te perforeren en vast te klemmen.
De Plus met het gemotoriseerde deksel bestaat al sinds ca. 2017. Het voelt allemaal heel solide en zwaar gebouwd aan. En voor die ene € 1 die de machine in de Nespresso actie nu heeft gekost is dat al helemaal de moeite niet meer. ;)

Hier een aardige vergelijking tussen Plus en Next. Met ook de grootste Amerikaanse concurrent en marktleider daar Keurig. Je kunt aan de K-Mini duidelijk zien waar Nespresso naar gekeken heeft bij het ontwikkelen van de Next.. Alleen hier allemaal niet verkrijgbaar volgens mij.
https://www.favoritecoffe...s-review-and-comparisons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 13:21
Hier een koffiedrinker, die s'avonds graag een cappuccino drinkt. Dit deed ik altijd met een Senseo apparaat met een melkreservoir ingebouwd. Deze heeft het echter begeven. In principe gebruik ik het alleen voor s'avonds een kopje, overdag drink ik gewoon filterkoffie.

Nu was ik op zoek naar iets soortgelijks, maar schrik toch wel van de prijzen. Vaak is het dan ook nog met melkopschuimer, terwijl ik het melk reservoir altijd erg handig vond om te gebruiken.

van de Philips lijkt deze het meest op wat ik zoek:

https://www.bol.com/nl/nl...39KJw.2_9.10.ProductTitle

Zijn er nog beter/goedkopere alternatieven?

Edit: nu in het juiste topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Swennus schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:35:
Hier een koffiedrinker, die s'avonds graag een cappuccino drinkt. Dit deed ik altijd met een Senseo apparaat met een melkreservoir ingebouwd. Deze heeft het echter begeven. In principe gebruik ik het alleen voor s'avonds een kopje, overdag drink ik gewoon filterkoffie.

Nu was ik op zoek naar iets soortgelijks, maar schrik toch wel van de prijzen. Vaak is het dan ook nog met melkopschuimer, terwijl ik het melk reservoir altijd erg handig vond om te gebruiken.

van de Philips lijkt deze het meest op wat ik zoek:

https://www.bol.com/nl/nl...39KJw.2_9.10.ProductTitle

Zijn er nog beter/goedkopere alternatieven?

Edit: nu in het juiste topic :)
Als je maar één keer per dag één kopje drinkt met opgeschuimde melk, waarom niet een melkopschuimer die gemakkelijk in de vaatwasser kan? Elke avond één keer opschuimen en dan in de vaatwasser mikken. Volgende avond weer de hoeveelheid melk die je wilt in de opschuimer en klaar is kees. Ook een stuk hygiënischer dan zo'n reservoir die sommige mensen (ik zeg niet dat jij dat doet) wel een week lang niet schoonmaken 8)7

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Iemand de cups van Fascino weleens geprobeerd?

Ik gebruik al een tijdje de bonen, maar wil overstappen op een Nespresso machine wegens gemak.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 15:40
Afgelopen zomer ook de overstap gemaakt van filter naar cups.
Meteen het apparaat meegenomen naar de camping :)

Toendertijd gebruik gemaakt van de actie om 100 Nespresso cups te kopen voor 10 euro.
Ik heb jammer genoeg wel een foutje gemaakt door niet het intense pakket te kiezen, maar alsnog was het lekkere koffie.

Ik ben nu overgestapt op cups van de Lidl - Lungo - Forte met een intensiteit van 8, heerlijke koffie volgens mijn nederige mening ;)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 08:23
True schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:39:
[...]

Als je maar één keer per dag één kopje drinkt met opgeschuimde melk, waarom niet een melkopschuimer die gemakkelijk in de vaatwasser kan? Elke avond één keer opschuimen en dan in de vaatwasser mikken. Volgende avond weer de hoeveelheid melk die je wilt in de opschuimer en klaar is kees. Ook een stuk hygiënischer dan zo'n reservoir die sommige mensen (ik zeg niet dat jij dat doet) wel een week lang niet schoonmaken 8)7
Je kan het Melkslangetje rechtstreeks in een melkpak steken. Scheelt weer schoonmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
*knip* Dit mag in Vraag & Aanbod overig

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 02-10-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Ik ben na twee jaar oude Nespresso cups overgestapt op Vertuo Next. Ben nog niet echt onder de indruk. Meerdere kopjes koffie zetten duurt lang, machine is luid, crema is minder als bij de oude cups en je hebt opeens ook koffiedrab onderin je kopje koffie.

Maar ja, wel lekker makkelijk om gelijk een grote mok koffie te kunnen zetten. En het waterreservoir en de cupa-houder zijn wel lekker groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

louzy82 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:14:
Ik ben nu overgestapt op cups van de Lidl - Lungo - Forte met een intensiteit van 8, heerlijke koffie volgens mijn nederige mening ;)
Lopen die ook een beetje door? Ik heb een pricewatch: Krups Nespresso Essenza Mini (Grijs) maar die heeft toch best moeite met niet-Nespresso capsules.
De L'Or en Douwe Egberts gaan nog wel, maar ik heb een keertje huismerk Coop (gwoon) geprobeerd, maar dat was echt een drama. Naast het feit dat de capsules lekte, zat er ook drab in mijn koffie en ik kreeg nagenoeg de hendel niet naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 08:48
Jeoh schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:53:
Ik ben na twee jaar oude Nespresso cups overgestapt op Vertuo Next. Ben nog niet echt onder de indruk. Meerdere kopjes koffie zetten duurt lang, machine is luid, crema is minder als bij de oude cups en je hebt opeens ook koffiedrab onderin je kopje koffie.
De Next is naar het schijnt af te raden, veel problemen mee. De andere Vertuo machines zouden hier minder last van hebben.
Matis schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:01:
[...]

Lopen die ook een beetje door? Ik heb een pricewatch: Krups Nespresso Essenza Mini (Grijs) maar die heeft toch best moeite met niet-Nespresso capsules.
De L'Or en Douwe Egberts gaan nog wel, maar ik heb een keertje huismerk Coop (gwoon) geprobeerd, maar dat was echt een drama. Naast het feit dat de capsules lekte, zat er ook drab in mijn koffie en ik kreeg nagenoeg de hendel niet naar beneden.
Ik heb ook de mini en ik heb ook de beste ervaring met de cups van Nespresso zelf. Andere merken durven idd meer lekken.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Matis schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:01:
[...]

Ik heb de Magimix Inissia M105 zo'n beetje het goedkoopste apparaat dat ik kon vinden en ik heb 0 problemen met deze cups.
Ze gaan er goed in, hendel gaat goed naar beneden, koffie komt eruit, zonder drap ook nog eens.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

ikbenben schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:37:
[...]

De Next is naar het schijnt af te raden, veel problemen mee. De andere Vertuo machines zouden hier minder last van hebben.
Dan ga ik eens kijken of ik 'm kan ruilen voor een Plus, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 08:48
Jeoh schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:43:
[...]

Dan ga ik eens kijken of ik 'm kan ruilen voor een Plus, thanks.
Check eens de subreddit van Nespresso, staat redelijk wat over geschreven ;)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

ikbenben schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

Check eens de subreddit van Nespresso, staat redelijk wat over geschreven ;)
Haha, yikes, daar had ik nog niet eens gekeken. Wat een drama zeg. Hiervoor had ik een Essenza Mini die ik maar op een berg keukenpapier had gezet tegen alle lekkages. Nespresso, what else?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
ik kom van Senseo waarbij we de switch gemaakt hebben naar cafetierre voor als er bezoek koffie wil. Maar daar zijn we niet echt blij mee dus zoeken we nu naar een manier waarop we wel fatsoenlijke koffie kunnen aanbieden zonder een hele pot koffie te moeten zetten. Zo kwamen we dus uit bij Nespresso/Nescafe.

Bij een vriend heb ik de Nescafe Grande koffie gehad. Vond die erg lekker. Maar de Nescafe Dolce Gusto machines zijn zo spuuglelijk. Ik heb liever zo'n klein compact nespresso apparaat, die zien er beter uit.

Zijn er ook ergens lijsten te vinden van welke koffie cups (specifieke smaak) je als alternatief bij het andere type kunt nemen? Zowel Nescafe als Nespresso zijn van Nestle, het lijkt me toch dat ze voor de Nespresso vast wel een smaak hebben die op de Nescafe Grande lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Na een paar maanden de Nespresso Vertuo Plus zijn wij toch niet meer enthousiast. De cups waren op en de twijfel sloeg toe. De koffie is zeker niet vies, maar ook niet echt lekker. Te veel schuim en vaak is de koffie te waterig met te weinig smaak.

Inmiddels hebben we een original gekocht, de Magimix Essenza mini. Wat een verschil met de Vertuo, zo veel beter in smaak en normaal schuim. De mini is in het echt nog veel kleiner dan verwacht, staat mooi compact op het aanrecht.

Jammer van de Vertuo maar deze heeft met de Nespresso aanbieding ons maar 1 euro gekost. Die actie loopt nog steeds bij Nespresso en waarschijnlijk niet zonder reden.

[ Voor 7% gewijzigd door CR2032 op 08-11-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-05 22:18
CR2032 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:13:
Na een paar maanden de Nespresso Vertuo Plus zijn wij toch niet meer enthousiast. De cups waren op en de twijfel sloeg toe. De koffie is zeker niet vies, maar ook niet echt lekker. Te veel schuim en vaak is de koffie te waterig met te weinig smaak.

Inmiddels hebben we een original gekocht, de Magimix Essenza mini. Wat een verschil met de Vertuo, zo veel beter in smaak en normaal schuim. De mini is in het echt nog veel kleiner dan verwacht, staat mooi compact op het aanrecht.

Jammer van de Vertuo maar deze heeft met de Nespresso aanbieding ons maar 1 euro gekost. Die actie loopt nog steeds bij Nespresso en waarschijnlijk niet zonder reden.
Ik heb ook een Vertuo (next dacht ik) en ik vind de koffie zeker niet te waterig. Schuim is er aanwezig, maar daarvoor had ik hem ook gekocht. Ik dronk vroeger opgiet koffie (zelf malen en opgieten). De vertuo koffie is veel straffer / pittiger. Ik heb ook meer een koffiesmaak. Ik heb de machine nog maar sinds begin oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 06:47
CR2032 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:13:

Dat die actie nog loopt heeft denk ik minder te maken met de smaak of de kwaliteit van de koffie, maar meer om klanten te verleiden over te stappen naar het Vertuo systeem. Daarvan verloopt het patent voorlopig nog niet, dus geen Lidl-cups, je bent veroordeeld tot Nespresso's eigen dure cups. Vergelijk het maar met printers. Het apparaat wordt spotgoedkoop verkocht, de overpriced inkt/koffie die je in de vendor lock-in moet kopen is de echte geldmachine.
Voorspelling: zodra het patent op de Vertuo-cups vervalt, komt Nestlé met een 'nieuw, verbeterd' systeem met weer een andere vorm van de cupjes.

• CR2032
  • Niet online
Dimitrip schreef op woensdag 10 november 2021 @ 01:07:
[...]

Ik heb ook een Vertuo (next dacht ik) en ik vind de koffie zeker niet te waterig. Schuim is er aanwezig, maar daarvoor had ik hem ook gekocht. Ik dronk vroeger opgiet koffie (zelf malen en opgieten). De vertuo koffie is veel straffer / pittiger. Ik heb ook meer een koffiesmaak. Ik heb de machine nog maar sinds begin oktober.
We vonden bij de Vertuo weinig cups opvallend lekker van smaak. Uitgezonderd de Ethiopia Vertuo, die was prima. De dikke laag schuim van de Vertuo wordt na kort laten staan ook geen aantrekkelijk gezicht.

Het verschil merk tussen de Vertuo en Original merk je pas wanneer je twee koppen naast elkaar zet. De Original hebben veel meer uitgesproken smaak. Komt vast ook de heel andere klassieke Espresso zetmethode met 19 bar druk in plaats van centrifugeren.

We hebben met de Original nu al meer favorieten zoals deze Tokyo Vivalto. Heel geraffineerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYSwujgKT4-832p458zUB2xmG8c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y7p2eG30kGY9yBgo8fkZGFRb.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Leuk, een podjes topic.

Zelf Nespresso-machine enthousiast, maar zonder de "echte" nespresso pods. Vandaar ook niet geïnteresseerd in het Vertuo verhaal (wat me toch eerder patent (of walled garden) inspired lijkt).

Recent een set cupjes van Caffénation ontvangen, daar nu best wel héél blij mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-FKkuyJZJjhW0OejMFLrzpCIvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTRPMNAcMEoYHoYqaZOQAr5X.jpg?f=fotoalbum_large

Zes verschillende soorten, met een mooie deca, paar dingen die ook als lungo mooi werken. Tot nu toe de BrazilIAN, de Caps.SAUL en de Sweet José (de deca) geprobeerd. Best wel breed smaakpalet al. Die Caps.SAUL (Ethiopisch en volgens proefnotities op de site héél floral) was écht wel iets héél anders, super interessant.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:44
Ik had altijd de Vivalto Lungo (blauwe cups) van Nespresso, maar die lijkt uit het assortiment te zijn? Is dat zo?

Wel is er de Tokyo Vivalto Lungo, maar is dat hetzelfde? Weet iemand dat?

[ Voor 3% gewijzigd door c-nan op 19-11-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

DexterBelgium schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:11:
Leuk, een podjes topic.

Zelf Nespresso-machine enthousiast, maar zonder de "echte" nespresso pods. Vandaar ook niet geïnteresseerd in het Vertuo verhaal (wat me toch eerder patent (of walled garden) inspired lijkt).

Recent een set cupjes van Caffénation ontvangen, daar nu best wel héél blij mee:

[Afbeelding]

Zes verschillende soorten, met een mooie deca, paar dingen die ook als lungo mooi werken. Tot nu toe de BrazilIAN, de Caps.SAUL en de Sweet José (de deca) geprobeerd. Best wel breed smaakpalet al. Die Caps.SAUL (Ethiopisch en volgens proefnotities op de site héél floral) was écht wel iets héél anders, super interessant.
Ik ben zelf een paar maanden geleden op zoek gegaan naar cups met licht gebrande koffie en kwam bij Wakuli. uit. Die bevallen me goed, maar heb nu ook een setje bij Caffénation besteld d:)b

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Wat is jullie ervaring met de nespresso Vertuo next ? Die van mij lijkt een lek te hebben
Nespresso komt hem morgen ophalen want de machine is pas 3 maanden oud .
Hoop dat ie snel wordt gemaakt

Eerst reageerde de knop niet en nu de lekkage ik vraag mij af welke kant dit op gaat

[ Voor 18% gewijzigd door max.schollen op 13-01-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
c-nan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:38:
Ik had altijd de Vivalto Lungo (blauwe cups) van Nespresso, maar die lijkt uit het assortiment te zijn? Is dat zo?

Wel is er de Tokyo Vivalto Lungo, maar is dat hetzelfde? Weet iemand dat?
Das dezelfde. Ze hebben aan alle standaard smaakjes een naam van een stad gehangen want dan klinkt het fancy ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Bundin schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:04:
Das dezelfde. Ze hebben aan alle standaard smaakjes een naam van een stad gehangen want dan klinkt het fancy ofzo.
Ja, waardeloos is dat. Ik druk altijd "herhaal bestelling". Dan krijg je "een product is niet meer beschikbaar". Kun je dus met de hand gaan nalopen welke cup dat is en die dan handmatig toevoegen aan je bestelling.

Zo is dat een paar keer achter elkaar gegaan, totdat nu alle Lungo's een fancy (stand)naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Goed om te weten, Vivalto Lungo is ook een van mijn favorieten namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Mijn nespresso Vertuo next is gemaakt en werkt weer goed nu is mijn vraag hebben jullie tips hoe ik mijn machine t langste goed kan houden zodat er het minst snel iets kapot gaat .?
Hoe onderhouden jullie je machine ?
En kan je als je de machine niet gebruikt hem het beste in unlock of lock positie zetten?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 19:49
*knip* V&A is niet de bedoeling op het forum.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 07-02-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
Niet heel actief dit topic. Verbaast me enigszins, want volgens mij gebruiken erg veel mensen een Senseo., Nespresso of Dolce Gusto. Dus even een kick.

Ik zit zelf in het Nespresso-kamp (de klassieke cups). Ik gebruik alleen geen Nespresso cups, maar voor mijn "lungo's" de Douwe Egberts Lungo Intens (kracht 8). Prima koffie voor mijn dagelijkse bakkies. Ik zag op een site dat die sowieso erg populair zijn als Nespresso-alternatief. Ik heb ook een tijdje Lidl-cups gehad, maar qua smaak en doorloop zijn die toch minder. Je ziet ook eerst water uit het apparaat komen en daarna pas de koffie. Ook het doorprikken van het folie gaat moeilijk, tot het punt dat het perforeren helemaal niet lukt en je dus én een verfrommeltje cupje hebt én alleen heet water in je kopje.

Nu ben ik wel op zoek naar een lekkere espresso voor 's avonds na het eten. Zijn de cups van Lavazza of Illy daarvoor aan te raden?

Overigens schrok ik vandaag van de prijs van hun huidige "limited edition": € 8,- voor 10 cups! Bizarre prijs voor een espressootje thuis.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik drink alleen maar Lungo's van de Lidl, de donkergroene, meeste 'intense', Heerlijk bakkie en bij mij loopt ie wel gewoon goed door, heb er nooit problemen mee.

Afgelopen week een keer wat cups van Blokker geprobeerd en dat duurde twee keer zo lang voordat die klaar was met doorlopen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
Cass Casey schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:37:
Overigens schrok ik vandaag van de prijs van hun huidige "limited edition": € 8,- voor 10 cups! Bizarre prijs voor een espressootje thuis.
Vergeleken met een espresso in een koffiezaak of station (vaak boven de 2 euro) is 80 cent erg goedkoop, maar het zijn wel de duurste cups bij Nespresso ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

gambieter schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:13:
[...]

Na weer meerdere Minipresso NS kopjes te hebben gehad die niet goed waren (vooral koffiekorrels die er doorheen kwamen) de knoop maar doorgehakt en de Nanopresso met Nespresso adapter gekocht, die is vandaag aangekomen. Die combineert de mogelijkheid om Nespresso cups te gebruiken of espresso koffie los te gebruiken. Heb net een kopje espresso met Lavazza espresso-maling gedaan, is goed te drinken (kan sterker, maar was niet de allersterkste koffie) en gemakkelijk klaar te maken.

Je vult het schepje, zet het bakje er bovenop (past mooi), omdraaien en dan met meegeleverde borsteltje koffie wegvegen van de rand. Daarna de koffie goed aandrukken met de achterkant van het schepje, daarna assembleren met kokend water in het reservoir, en pompen maar.

Dat wordt dus mijn nieuwe reisgenoot :)
Hoe bevalt die inmiddels een aantal jaar later en nog tips/tricks? Ik heb 'm zelf sinds vandaag ook in huis, met name om op reis te gebruiken met nespresso capsules (zo zet ik thuis namelijk ook m'n dagelijkse shot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:39
Deezers schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:58:
[...]

Vergeleken met een espresso in een koffiezaak of station (vaak boven de 2 euro) is 80 cent erg goedkoop, maar het zijn wel de duurste cups bij Nespresso ja.
Al wat oudere post zie ik. Maar persoonlijk vind ik het ook voor het thuis gebruik eigenlijk altijd wel meevallen. Ja, het kan nog goedkoper met cups van huismerken e.d., maar kwalitatief vind ik die persoonlijk in ieder geval oprecht minder van smaak zodra je echt goedkoper gaat. En bij wat betere alternatieve merken, betaal je vaak ook gewoon een soortgelijk bedrag.

Daarnaast kun je natuurlijk kiezen voor een halfautomaat of volautomaat, maar per kop koffie wordt het er dan ook thuis niet bepaald goedkoper op. Zeker niet als je dit afzet tegen het feit dat bij een Nespresso het apparaat in principe maar 1 euro hoeft te kosten indien je dit combineert met een abonnement, en je dus niet echt afschrijving hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Orion84 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:13:
Hoe bevalt die inmiddels een aantal jaar later en nog tips/tricks? Ik heb 'm zelf sinds vandaag ook in huis, met name om op reis te gebruiken met nespresso capsules (zo zet ik thuis namelijk ook m'n dagelijkse shot).
Ik heb de laatste paar jaar niet veel gereist (een raadsel, ik weet het :+ ), en dan meestal met de Handpresso, dus de Nanopresso niet echt veel gebruikt. Mijn ervaring blijft is dat het beter werkt met echte Nespresso cups (espresso, niet lungo) en vaak OK met aluminium capsules van concurrerende merken, zoals de L'Or, maar minder zeker. Plastic cups van andere merken niet. Ik neem het risico niet meer en gebruik voor dit soort gevallen alleen nog originele Nespresso cups, scheelt ergernis :) . Niet te hard pompen, geduld is een schone zaak.

Ook een beetje voorzichtig zijn, ik ben bij de eerste reis namelijk het veertje van het Nespresso opzetstuk in de wasbak kwijt geraakt toe ik ging schoonmaken.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 01-08-2022 18:22 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-05 10:28

Caseum

Thinking about IT

Hebben mensen hier ervaring met de Lavazza A Modo Mio SMEG?
Via ING is die met een aardige deal te koop namelijk. :)

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-05 22:12
Iemand ervaring met de aluminium huismerk cups van Kaffeekapseln? Mijn L'or Lucente heeft moeite met het "loslaten" van niet originele cups.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsl
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-02-2023
Wij hebben een Nespresso (gewone cups) en een Dolce Gusto.

Voor de Nespresso wisselen wij graag af, zo drinken we het Italiaanse merk Must Espresso en hier zijn tegenwoordig ook composteerbare capsules van, lopen ook goed door. FRIENDS is ook wel een aanrader, je moet er van houden maar ook de zoete smaken hiervan zijn lekker.

Dolce Gusto gebruik ik vooral voor de speciale smaken en koop eigenlijk nooit de originele capsules. Meestal hebben we lekker smaken van Il Caffè Italiano of 101Caffè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-05 21:06
Hallo, Ik lees hier mee en wij zijn onlangs overgestapt van Senseo naar een Dolce Gusto. Wij mochten eigenlijk van een collega van mijn vrouw de "Krups Dolce Gusto Mini Me KP123B10" proberen en zijn nu verkocht en vinden de cappucino's heerlijk! Wij gebruiken de lidl cups van het merk Bellarom.

Nu zijn wij aan het kijken naar het aanscaffen van een Dolce Gusto apparaat, maar zie door de bomen de koffiemachines niet meer. Zit eigenlijk te kijken naar de "Gusto Genio S Capsulemachine KP2401". Lees dat de "Genio S Plus KP3408 " ook goed is? Wat is het verschil tussen deze twee apparaten, is de meerprijs het waard? Welke kan ik het beste aanschaffen?

Wie kan mij van advies voorzien, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 15:10
Jumbo huismerk nespresso cups gekocht, toen toch duidelijk geworden dat het uitmaakt welke cups je koopt, niet vooruit te branden.

Toen een zoektocht ingezet naar lekkere alternatieven en ik zie hier al veel goed binnenkomen.

Wakuli lijkt een goede optie, wel stevig aan de prijs caffenation lijkt me ook een goede optie, prijs idemdito, maarja ik drink max 2 bakken per dag thuis en dan mag het opzich ook wel lekker zijn.

Bedankt voor de tips, mocht ik nog echt een goede gemist hebben, sta ik altijd open voor ideeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

mxmemx schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:06:
Jumbo huismerk nespresso cups gekocht, toen toch duidelijk geworden dat het uitmaakt welke cups je koopt, niet vooruit te branden.

Toen een zoektocht ingezet naar lekkere alternatieven en ik zie hier al veel goed binnenkomen.

Wakuli lijkt een goede optie, wel stevig aan de prijs caffenation lijkt me ook een goede optie, prijs idemdito, maarja ik drink max 2 bakken per dag thuis en dan mag het opzich ook wel lekker zijn.

Bedankt voor de tips, mocht ik nog echt een goede gemist hebben, sta ik altijd open voor ideeen.
Voor caffeïnevrij heb ik eigenlijk nog geen betere gevonden dan die van Nespresso zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:39
mxmemx schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:06:

Voor mij deels de reden dat ik veelal gewoon Nespresso eigen cups drink. Veel alternatieven cups verkrijgbaar binnen supermarkten vind ik zelf ook niet lekker.

Bij Nespresso vind ik het fijn dat ik makkelijk een nieuwe smaak in de Nespresso shop kan proberen, c.q. kon proberen. Inmiddels alle reguliere cups wel eens op. Weet dan ook voor mijzelf wat ik graag drink.

Bij andere, duurdere cups blijft het een beetje een wilde gok. Online veel te bestellen. Maar indien een tegenvaller blijf je vaak al snel met een stuk of 9 cups zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

franssie

Save the albatross

Espresso van Illy doet het bij mij goed, Lungo de Starbucks Pike Place Roast of de (ook groene) Forte Lungo van LIDL. Maar lungo drink ik weinig, dan zet ik liever filterkoffie.
De Nespresso Roma dronk ik vroeger ook graag, maar weer eens proberen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Voor "gewone" koffie-machines en koffie: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1