Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
MdO82 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:56:
Ik had gelezen dat L'Or hun cups aangepast hebben naar aluminium dus ben benieuwd of deze inderdaad gied gaan werken voor de Nespresso :)
Ik heb deze intussen geprobeerd (niet alle smaken zijn in het VK verkrijgbaar), en ze zijn verrassend goed. Ze hebben niet het lekprobleem dat veel alternatieve cups hebben, en de koffiesmaak is ook goed. Ze zijn iets goedkoper dan de Nespresso-cups (voor mij £2.99 vs Nespresso £3.10-£3.70 per 10 capsules), en hebben als voordeel dat ze gewoon in de supermarkt te koop zijn. Ze deden het alleen niet zo goed in mijn hand-Nespresso machine, weet niet waarom.

Oftewel: goed alternatief voor Nespresso-cups wmb :)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06-12 12:47
quote:
gambieter schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:28:
[...]

Ik heb deze intussen geprobeerd (niet alle smaken zijn in het VK verkrijgbaar), en ze zijn verrassend goed. Ze hebben niet het lekprobleem dat veel alternatieve cups hebben, en de koffiesmaak is ook goed. Ze zijn iets goedkoper dan de Nespresso-cups (voor mij £2.99 vs Nespresso £3.10-£3.70 per 10 capsules), en hebben als voordeel dat ze gewoon in de supermarkt te koop zijn. Ze deden het alleen niet zo goed in mijn hand-Nespresso machine, weet niet waarom.

Oftewel: goed alternatief voor Nespresso-cups wmb :)
Bijkomend voordeel is dat ze ook eens in de zoveel tijd in de aanbieding zijn, dan ben je echt wel een stuk goedkoper uit. Ik kocht vorige week 2 pakjes voor 4 euro, dus 20 ct per capsule. Prima prijs :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Maardiweb schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:37:
Bijkomend voordeel is dat ze ook eens in de zoveel tijd in de aanbieding zijn, dan ben je echt wel een stuk goedkoper uit. Ik kocht vorige week 2 pakjes voor 4 euro, dus 20 ct per capsule. Prima prijs :)
Ook dat, ja. Hier heb ik ze alleen 2 voor £5 gehad, maar ook dat is leuk goedkoper :)

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Zijn DE en L'or cips nu uit dezelfde fabriek?

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:42

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Of ze uit dezelfde fabriek komen weet ik niet maar de kans is wel groot, het zijn in ieder geval wel merken van hetzelfde concern.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Lidl cup zijn iig niet te zuipen, 1x gekocht toen ze er net waren maar die waren zurig.

Ik koop de cups van Jumbo huismerk wel veel, die bevallen prima.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn ouders gebruiken ze op vakantie dacht ik. Thuis hebben ze een volautomaat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Chaoss schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:31:
Lidl cup zijn iig niet te zuipen, 1x gekocht toen ze er net waren maar die waren zurig.

Ik koop de cups van Jumbo huismerk wel veel, die bevallen prima.
Ik heb nog een aantal van de Lidl, maar ik vind ze wel redelijk. Inderdaad wat zuriger/bitter maar wel goed te doen. Hierna ga ik eerst over op L'or. Een proefpakket gehad en dat smaakte verrassend goed. De originele Nespresso cups vind ik wel lekker, maar ze zijn me eigenlijk ook wel wat te duur. En sinds ik een Nespressomachine heb, gaat er merkbaar meer koffie doorheen; mijn dochters waarderen het ook 😁

... en gaat over tot de orde van de dag

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:29

Just_I

What did you just say?

Even een kleine kick.

Wij hebben een DeLonghi Latissimo Touch staan welke sinds kort een vreemd probleem geeft. Bij het zetten van een lungo koffie krijgen we erg waterige koffie. We hebben al sinds het begin (twee jaar terug) de instelling veranderd dat er meer koffie gemaakt word met een enkele druk op de knop.
Een week geleden hebben we het apparaat ontkalkt en sindsdien hebben we dit probleem. Het water loopt wel goed door het apparaat maar toch komt er halverwege de cyclus bijna alleen nog maar water uit het apparaat, de koffie word hierdoor dus erg dun en slap.

Ik heb geprobeerd:
- het apparaat een tweede maal te ontkalken maar dit heeft geen effect
- het filter binnen in waar geperforeerd word wat schoon te maken met een tandenborstel, geen effect
- andere capsules geprobeerde (a L’or en Cafe Royal), geen verschil

Gezien we merken van andere merken genruiken verwacht ik niets van Nespresso, garantie is net verlopen natuurlijk.

Jullie een idee hoe ik dit op kan lossen?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:24
Kan je het niet terugzetten naar fabrieksinstellingen, weer proberen en dan weer omzetten naar jouw favoriete manier van zetten?

Zie: https://www.realcoffee.com/cup-size-programming/

D. Ninjai wijzigde deze reactie 31-01-2018 20:35 (18%)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11:17
quote:
Chaoss schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:31:
De Lidl cups worden juist meestal als beste beoordeeld.
Ikzelf vind ze ook een van de beste alternatieve cups (natuurlijk Nespresso is en blijft beter).

Ook natuurlijk L'or vind ik goed.
De Jumbo vind ik juist heel erg tegenvallen!

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Wat de een lekker vindt hoeft een ander niet lekker te vinden.

Toen ik de Lidl Cups probeerde waren ze er net, misschien zijn ze inmiddels verbeterd. Ze waren toen letterlijk zuur, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat lekker vindt.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• hjs
  • Niet online
Lidl cups zijn overigens vernieuwd zag ik gister.
Nieuw cupje, dus niet meer per stuk verpakt als ik het goed gezien heb.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Just_I schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:23:
Even een kleine kick.

Wij hebben een DeLonghi Latissimo Touch staan welke sinds kort een vreemd probleem geeft. Bij het zetten van een lungo koffie krijgen we erg waterige koffie. We hebben al sinds het begin (twee jaar terug) de instelling veranderd dat er meer koffie gemaakt word met een enkele druk op de knop.
Een week geleden hebben we het apparaat ontkalkt en sindsdien hebben we dit probleem. Het water loopt wel goed door het apparaat maar toch komt er halverwege de cyclus bijna alleen nog maar water uit het apparaat, de koffie word hierdoor dus erg dun en slap.

Jullie een idee hoe ik dit op kan lossen?
En zonder het extra water? Het kan zijn dat er meer water uit komt na het ontkalken.

/▌

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:29

Just_I

What did you just say?

quote:
Marzman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:57:
[...]
En zonder het extra water? Het kan zijn dat er meer water uit komt na het ontkalken.
Ik heb het teruggezet naar de fabrieksinstellingen zoals @D. Ninjai ook alaangaf maar het heeft nig niet het gewenste resultaat. Het is beter (minder lang water op het eind) maar er komt nog steeds te weinig koffie uit naar ons idee.

In het begin toen we de instelling veranderd hebben smaakt het wel goed, kwam er meer koffie uit de machine.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• jvel92
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08-12 10:19
Zag gisteren ook de vernieuwde Lidl cups liggen en maar een doosje meegenomen om te testen. Helaas pakt mijn machine (pixie) deze cups niet goed. De machine perforeert de cups aan de voorkant niet, waardoor er geen koffie doorheen loopt. Wil het ook niet te veel forceren om te voorkomen dat ik mijn machine breek.

Hou het nu gewoon bij de originele Nespresso cups en de l’or (goede deal wanneer in aanbieding).

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:37
Ik meld mij ook maar even in dit topic.

Wij hebben jarenlang een Senseo gehad, maar eigenlijk gebruikte alleen mijn vrouw die omdat ik het hetgeen dat ding produceert eigenlijk geen koffie vind ;) . Toen het toestel vorig jaar mankementen begon te vertonen ben ik beginnen te pleiten voor een Nespresso-toestel. Mijn vrouw was er niet meteen voor te vinden omdat ze de koffie die ze bij familie geproefd had veel te sterk vond. We hebben er dan toch maar op gegokt en sinds een maandje staat er thuis een Delonghi Citiz & Milk te pronken.

Ik vind het heerlijk - eindelijk een lekkere espresso - en mijn vrouw is helemaal gek van de cappuccino's die dat ding produceert :). Haar favorieten zijn de AH Perla Origins Brazilië en de cups-met-smaakjes van Café Royal. Zelf heb ik een stuk of zes soorten waar ik uit kies, een echte favoriet heb ik (nog) niet.

Wel nog een vraag over de reiniging: bij de Senseo deden we dat met een citroenzuuropolossing omdat het water hier erg hard is. Kunnen we dat bij de Nespresso blijven doen of moeten we daar iets subtielers gebruiken? >:)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
@HellPunk
Ik heb gekozen voor zo'n brita waterfilter. Ook hard water, maar nog nooit hoeven ontkalken. Denk dat het ook beter voor het apparaat is.

defusion wijzigde deze reactie 01-02-2018 20:26 (4%)

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:37
quote:
defusion schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:26:
@HellPunk
Ik heb gekozen voor zo'n brita waterfilter. Ook hard water, maar nog nooit hoeven ontkalken. Denk dat het ook beter voor het apparaat is.
Omdat er op redelijk korte termijn watereen onthardingsproject zal starten in het gebied waar wij wonen weet ik niet of 't nog de moeite loont om een waterfilter te plaatsen, maar ik hou het iig in het achterhoofd. Na wat zoekwerk op Internet lijkt me dat citroenzuur voor reiniging prima kan als je maar de juiste verhouding aanhoudt.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• defusion
  • Niet online
Ik bedoel niet een permanente ontharder, maar gewoon zo'n kannetje.

• hjs
  • Niet online
quote:
MeZZiN schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:13:
Trouwens het lijkt erop dat Bluecup de cups gewoon in licentie / maakt voor de HEMA zelfs de teksten zijn hetzelfde op de HEMA site. Maar heb ze even een mail gestuurd wil nu wel weten waarom de hema het verkoopt.
Voor de mensen die het nog gebruiken.

Zojuist drie navulsetjes besteld bij de Hema en met deze code is het drie halen twee betalen. :9

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 07-12 19:30
Nice one :)

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• whazzzup
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 03:57
Heb een Dolce Gusto Drop, die nu net buiten de garantie begint te lekken.
Ik wil nu proberen de diffuser te vervangen, alleen ik heb geen idee hoe ik het apparaat van boven open krijg.
Het is in ieder geval niet mogelijk bij dit model om de diffuser eruit te "wippen" met een schroevendraaier zoals bij vele andere modellen wel het geval is.

Dus ideetjes zijn welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
defusion schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:44:
Ik bedoel niet een permanente ontharder, maar gewoon zo'n kannetje.
[afbeelding]
Zo'n ding wil ik ook kopen, Lidl heeft ze regelmatig en dan heb je voor 5 euro een filter waar je een maand mee schijnt te doen. Nadeel is dat ik ze daar niet met ecocheques kan betalen dus ik zal ze dan toch voor een paar euro meer bij Coolblue halen. Ik ontkalk mijn espressoapparaat als die aangeeft dat het nodig is, maar daarna merk ik een groot verschil in temperatuur dus er zit dan al flink wat kalk in en de onderkant van de waterbak is ook vies geworden door kalk. Ik spoel hem altijd een keer met zo'n flesje van de Action (daar kun je twee keer mee doen), datzelfde water gaat daarna nog een keer in de waterkoker zodat die ook weer ontkalkt is.

Ik heb wel het idee dat waar ik nu woon (Beerse, Belgie) het water meer kalk bevat als waar ik in Nederland (Breda) woonde, maar ik ben pas in de VS (Connecticut) geweest en daar is het water helemaal smerig. Het zou drinkbaar moeten zijn maar er zit zo'n zwembadchloorlucht aan.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Handleiding zegt 100 liter of iedere maand. Ik doe denk ik 10-20 liter per maand (vrijwel uitsluitend voor koffie en thee) maar hou gewoon 2 maanden aan (soms langer als ik lui ben). Nog geen nadelige effecten ondervonden.

Tijdje terug 12 filters voor 50 euro gekocht (brita maxtra), kan nog even vooruit...

En zoals ik op de vorige pagina zei, nog nooit ontkalkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:02
Voor de mensen die van donkere sterke koffie houden,raad ik aan de cups van de plus eens te proberen.
Zijn 1,50 per 10 en lopen goed door zonder lekkage in het nespresso apparaat.

De Ristretto nero en Espresso Maronne heten ze.Heerlijke smaken :9

Die van de lidl was ik snel klaar mee,meer water ernaast dan in de kop.
De koffie van Perla(AH) is ook heerlijk alleen van de 20 stuks kon ik er meestal zo`n 8 weggooien omdat het voor geen meter doorliep.

Tis maar een tip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Ik hou het eigenlijk altijd bij de originele nespresso cups, maar vandaag zag ik ineens reclame over aluminium cups van douwe egberts (dus niet de l'or die ook van DE blijkt te zijn).

Heeft iemand hier die al eens geprobeerd? Ik vind de bonen en filterkoffie van DE altijd wel lekker, dus ben wel benieuwd naar de cups. Nu het van aluminium is, hoef ik denk ik ook niet bang te zijn voor problemen met m'n nespresso apparaat.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08-12 20:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

quote:
LA-384 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:01:
Ik hou het eigenlijk altijd bij de originele nespresso cups, maar vandaag zag ik ineens reclame over aluminium cups van douwe egberts (dus niet de l'or die ook van DE blijkt te zijn).

Heeft iemand hier die al eens geprobeerd? Ik vind de bonen en filterkoffie van DE altijd wel lekker, dus ben wel benieuwd naar de cups. Nu het van aluminium is, hoef ik denk ik ook niet bang te zijn voor problemen met m'n nespresso apparaat.
Ja, hier! Ik heb ze al vanaf dag 1 en wil niet meer anders. Lekkere koffie in verschillende sterktes en goed verkrijgbaar!

Ook geen prut meer onderin het kopje, wat ik met kunstof cups nog wel eens had.

-Sander- wijzigde deze reactie 27-05-2018 20:53 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Nog niet, wel eens wat van l'or gepakt in aluminium cups en die zijn ook best te doen, althans de 2 soorten die ik heb gehad.
Denk wel dat alu cups toegevoegde waarde hebben voor de smaak. Alle plastic varianten die ik heb gehad ( o.a. de oude l'or) vond ik niet zo lekker, dus bleef lekker bij Nespresso zelf. Nu denk ik dat ik het aanbod alternatieve alu cups wel even rustig ga proberen tussen mijn gebruikelijke nespresso cups door.

Die gewone DE leek me wel wat voor als ik weer eens gasten heb. Beetje vergelijkbaar qua smaak met gewone DE filterkoffie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:42

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Het zal wel aan mijn smaakpapillen liggen maar ik proef weinig verschil tussen de Douwe Egberts Lungo Intens en de L'Or Lungo Profondo :)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ze zijn inderdaad gelijkwaardig (hetzelfde?) als de Espresso L'Or. Ze werken gewoon goed, al zie ik iets meer water in de opvangbak met de DE/l'Or cups. Verder gewoon goed te doen en zeker veel beter dan de plactic cups, en bijna net zo goed als de Nespresso cups.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ik heb ook veel verschillende merken geprobeerd en ben ook geeindigd bij Douwe Egberts (niet l'Or). Duidelijk minder lekker dan de Nespresso's, maar de prijs/kwaliteit verhouding is een stuk beter. Vooral wanneer ze in de aanbieding zijn, gister 6x 20 lungo intens bij de Albert Heijn met een '2de halve prijs) actie. Die 120 capsules houden het wel tot de volgende korting want de meeste koffie drink ik toch op het werk.

Alles dat de AH en Plus verder te bieden hebben is of duurder en niet duidelijk lekkerder, of smaakt minder en/of zit in kunststof capsules. Aangezien mijn machine (een U) geen hendel heeft maar zelf de capsule vastklemt en perforeert, wil ik kunststof vermijden.

I like bacon!

• LA-384
  • Nu online
Inmiddels een paar DE cups gekocht, te weten de Lungo 6, Espresso 7 en Espresso 10. Ik heb de lungo nog niet geprobeerd, maar volgens anderen smaakt die prima (geen echte koffie-genieters).

Zelf heb ik beide Espresso's geprobeerd, maar vind de Espresso 7 de lekkerdere van de twee. De smaak tijdens het drinken is van beiden lekker zacht, maar de nasmaak is wat aan de bittere kant. Bitterder dan de Nespresso Roma wat voor mij "de standaard" is.

Ik heb nu ook ineens 2 doosjes Lidl cups staan (meegenomen door m'n vader), maar die smaken eerlijk gezegd ook niet verkeerd. Toch zal ik ze niet snel zelf kopen, aangezien ze van kunststof zijn. Ik merk ook dat het perforeren niet altijd even soepel gaat en ik heb in het verleden ooit gelezen dat kunststof de mesjes van het apparaat kan beschadigen. Last van overmatig water in het opvangbakje heb ik niet. Zover ik kan oordelen is dat niet meer of minder dan bij de Nespresso cups.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • +2Henk 'm!

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Net een pakket L'or besteld op http://www.lorespresso.com/nl-nl/ met de kortingscode GOUD voor 25% korting.

• miles
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 08-12 22:48
Vroeger zag ik in het forum nog wel eens acties langskomen met een dolce gusto koffiemachientjevoor weinig geld. Ik ben nu opzoek naar zo’n apparaatje voor op de camping maar kan geen acties vinden. Kijk ik niet goed of is dat niet meer?

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 07-12 20:19
quote:
miles schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:29:
Vroeger zag ik in het forum nog wel eens acties langskomen met een dolce gusto koffiemachientjevoor weinig geld. Ik ben nu opzoek naar zo’n apparaatje voor op de camping maar kan geen acties vinden. Kijk ik niet goed of is dat niet meer?
Wel hoor, komen zeer regelmatig acties voorbij met de machine gratis bij 50+ euro aan koffie e.d.

• defusion
  • Niet online
quote:
P_Tingen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:37:
Net een pakket L'or besteld op http://www.lorespresso.com/nl-nl/ met de kortingscode GOUD voor 25% korting.
Nespresso is wéér duurder geworden. Bedankt voor de kortingscode, net even alle soorten espresso's besteld bij l'or. Kunnen we eens uitgebreid gaan vergelijken.
De supermarkt bij ons heeft maar 2 of 3 espresso's van l'or, dus ben benieuwd naar de rest.

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
defusion schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:52:
[...]
Nespresso is wéér duurder geworden. Bedankt voor de kortingscode, net even alle soorten espresso's besteld bij l'or. Kunnen we eens uitgebreid gaan vergelijken.
De supermarkt bij ons heeft maar 2 of 3 espresso's van l'or, dus ben benieuwd naar de rest.
Er zit wel verschil in de smaken (duh). Ik heb nu dit pakket en daarvan vind ik de Delizioso wel erg lekker moet ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:30

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Houdt iemand zich nog bezig met de Bluecup? ik heb nog twee doosjes a 200 folie dekseltjes over, mocht iemand ze kunnen gebruiken mag hij/zij ze hebben.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08-12 21:29
Was de senseo zat. Na een espresso geproefd te hebben uit een Nespresso apparaat, was ik verkocht. Net een DeLonghi EN520 van marktplaats op de kop getikt. Werkend meegenomen, en gelijk de AH ingedoken om wat Perla cups te scoren, en bij de lidl ook wat cups gekocht.

Helaas lekt het apparaat.. Aan de bovenkant spuit het eruit, en het lekbakje raakt na twee kopjes al vol. Met de aluminium cups van perla valt het wel mee, maar zie ik het ook lekken.

Morgen even wat rubbertjes vervangen. Maar heeft dat uberhaubt zin, of is dit normaal? De koffie is wel lekker!

• defusion
  • Niet online
Lijkt mij niet normaal nee. Wel heb ik het idee dat er bij de neppe cups wat meer water ernaast gaat, en dus eerder het lekbakje vol zit, maar uit de bovenkant spuiten lijkt me sowieso niet normaal ;)

defusion wijzigde deze reactie 03-04-2019 23:58 (9%)

• LA-384
  • Nu online
Ik weet niet precies hoe die DeLonghi werkt, maar bij mijn Pixie moet ik de hendel goed aandrukken, omdat dat de cups perforeert. Ik heb ooit eens plastic cups geprobeerd, maar merkte duidelijk dat het aanzienlijk meer moeite kostte om die te perforeren.

Probeer het eens met de originelen zou ik zeggen, als dan ook het water overal uitkomt, is er iets mis. Ze zeggen dat de mesjes bot kunnen worden bij plastic cupjes. Ik twijfel of dat waar is, maar een niet goede perforatie of niet goed geplaatste cup kan problemen geven met de doorloop.

LA-384 wijzigde deze reactie 04-04-2019 06:49 (12%)

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb een 'echt' nespresso-apparaat en die lekt helemaal niet. Lijkt me dan ook niet helemaal kosjer.

Als advies op smaakgebied: probeer ook eens de echte Nespressocupjes. Ze zijn wel duurder, maar persoonlijk vind ik ze wel het lekkerste. Ik vraag ze meestal op verjaardag. Zelf koop ik ook wel L'or cups online.

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
Ik heb een wat nieuwere Nespresso variant en als je die sluit zet hij niet alleen kracht op het cupje om te perforeren, maar ook een kracht op de zijkant om hem iets omlaag te duwen. Volgens mij is de enige reden dat men dat gedaan heeft de plastic cupjes breken, die komen er steenvast kapot uit en zetten slappe koffie. Met L'or heb ik het nog niet geprobeerd.

• remmuz
  • Laatst online: 08:18
De cupjes van de LIDL hebben tegenwoordig een aluminium boven en onderkant (de rest is nog plastic) zodat ze een stuk makelijker te perforeren zijn.

• TereZz
remmuz schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:18:
De cupjes van de LIDL hebben tegenwoordig een aluminium boven en onderkant (de rest is nog plastic) zodat ze een stuk makelijker te perforeren zijn.
Inderdaad. Er komen dan ook netjes gaatjes in. De plastic cups van de AH hebben een ander systeem. Door de druk van het aandrukken ontpopt langs de gehele rand voorgeperforeerde gaten. Dat gaat ook gewoon goed.

In het begin van het koffiezetten lijkt het ook gewoon goed te gaan. Het lijkt alsof de druk te hoog wordt.
Ik zie verder geen rubbers die de cup zelf zou moeten afsluiten. Hoe zorgt het apparaat ervoor dat het niet lekt langs een cup, of is het by design dat er een kleine hoeveelheid water langs de cup in het lekbakje terechtkomt?

• remmuz
  • Laatst online: 08:18
Denk niet dat het by design is; bij mij loopt er geen druppel in het lekbakje in ieder geval. (De'Longhi Lattissima Touch)
Misschien vuil? klontje koffie dat ergens is blijven plakken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TereZz
Apparaat is retour gegaan, en een ander opgepikt. Deze lekt inderdaad amper in het bakje, een druppeltje misschien, maar zeker niet aan de bovenkant.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Voor hen die een portable espresso optie gebruiken/overwegen:

Update post na bijna 2 jaar gebruik van gambieter in "Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1", de MiniPresso NS vs de Handpresso. Ik heb de Handpresso al iets van 10 jaar, de verf begint af te bladderen en de druk lekt langzaam weg. Omdat de vorm ook wat weg heeft van een wapen of van een sextoy, is het niet iets om in de handbagage te hebben :p . Vandaar dat ik toendertijd de MiniPresso NS gekocht heb, ook omdat die Nespresso capsules gebruikt ipv de moeilijker verkrijgbare en erg dure ESE pods (niet elke supermarkt heeft ze, en de Illy ESE pods zijn omgerekend iets van 50 eurocent per stuk).

Toch heb ik nu de HandPresso weer tevoorschijn gehaald. De MiniPresso is niet altijd even goed in het koffie maken, het zegel op de cups breekt niet gelijkmatig en als je meer druk zet met pompen, dan krijg je vaak koffiekorrels in de koffie zelf. Bij de Handpresso bouw je eerst de druk tot 16 bar, en dan doe je er pas het water en de ESE pod in, en dat wordt gebruikt om de espresso te maken, terwijl je bij de MiniPresso de druk zelf maakt door te pompen terwijl het water er doorheen gedrukt wordt. De kwaliteit van de Handpresso espresso is gewoon hoger en veel constanter in kwaliteit, maar je hebt minder keuze aangaande de sterkte en de smaak (wat je bij Nespresso wel hebt).

Nu zit ik op de Handpresso en Wacaco webpagina's te kijken of er misschien eens wat nieuws moet komen, kijken of de perfecte combinatie bestaat ;)

De Wacaco Nanopresso met de NS adapter ziet er interessant uit, veel hogere druk (18 bar ipv de 8 bar van de Minipresso). De de Staresso kan Nespresso cups gebruiken maar je moet ze zelf kapot prikken? Niet handig. Verder is er de Nowpresso met batterij zodat je het water ook kunt koken. Ik ga hier een hobby van maken :+

Dit is wel een aardig overzicht van opties: https://wiki.ezvid.com/best-portable-espresso-makers

gambieter wijzigde deze reactie 10-04-2019 03:08 (24%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

gambieter schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:12:
De Wacaco Nanopresso met de NS adapter ziet er interessant uit, veel hogere druk (18 bar ipv de 8 bar van de Minipresso).
Na weer meerdere Minipresso NS kopjes te hebben gehad die niet goed waren (vooral koffiekorrels die er doorheen kwamen) de knoop maar doorgehakt en de Nanopresso met Nespresso adapter gekocht, die is vandaag aangekomen. Die combineert de mogelijkheid om Nespresso cups te gebruiken of espresso koffie los te gebruiken. Heb net een kopje espresso met Lavazza espresso-maling gedaan, is goed te drinken (kan sterker, maar was niet de allersterkste koffie) en gemakkelijk klaar te maken.

Je vult het schepje, zet het bakje er bovenop (past mooi), omdraaien en dan met meegeleverde borsteltje koffie wegvegen van de rand. Daarna de koffie goed aandrukken met de achterkant van het schepje, daarna assembleren met kokend water in het reservoir, en pompen maar.

Dat wordt dus mijn nieuwe reisgenoot :)

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Maar dan moet je nog ergens (bijna) kokend water vandaan halen... Ik heb die dingen nooit echt gesnapt, waar heet water is, is meestal koffie.

I like bacon!

• defusion
  • Niet online
Beetje redelijke espresso is anders best lastig te vinden. Of thuis, of een fatsoenlijke koffiebar.

Recent 6 weken voor werk in een hotel gezeten en veel in restaurants gegeten. Na het eten bijna overal een (dubbele) espresso besteld als dat op de kaart stond. Het was, op één italiaan na, overal slecht. Smaakte naar asbak.

In het wild kun je vuur maken en water koken. Hotelkamers hebben vaak wel een waterkoker, maar geen koffie. Hooguit een zakje instantkoffie.

Zelfs op het werk kan ik me er iets bij voorstellen, vaak is het slechte koffie uit de automaat. Water is echter geen probleem. Hoewel ik dan eerder geneigd ben er zelf een Nespresso apparaat bij te zetten dan met een handpomp te werken.

defusion wijzigde deze reactie 27-04-2019 08:40 (19%)

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Op het werk moet het dan wel toegestaan zijn. Ik heb ergens gewerkt waar je absoluut geen eigen apparatuur mocht aansluiten. Opladers werden nog net toegestaan, maar dat was het dan ook.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Bundin schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 07:27:
Maar dan moet je nog ergens (bijna) kokend water vandaan halen... Ik heb die dingen nooit echt gesnapt, waar heet water is, is meestal koffie.
Bruin water is er zeker, of er koffie is, dat is maar de vraag. Ik weet niet hoeveel je op reis bent of hoe vaak je in hotels bent? Ik heb een reiswaterkoker voor 0.5L, maar veel hotelkamers hebben een koffiezetapparaat waarmee je water kunt koken, of een echte waterkoker.

Dit is echt ideaal op hotelkamers. Na het ontbijt met baggerkoffie toch nog even een lekkere espresso op de hotelkamer drinken, en 's avonds ook. Scheelt een hoop geld en de espresso's/cappucino's in hotels zijn erg wisselvallig.

Op het werk heb ik een Nespresso apparaat en een Aeroccino ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik heb intussen ook de Barista Kit gekocht bij die Nanopresso, kan je dubbele espresso's maken zonder reloading, en lungo's; grotere koffiebakjes en een groter waterreservoir. Het is een hobby :+

Alles uit elkaar gehaald (espresso, dubbele espresso en Nespresso-capaciteit):

Wanneer in elkaar gezet, zijn het twee dikke, relatief korte leverworsten :p

• defusion
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:00:
Ik heb intussen ook de Barista Kit gekocht bij die Nanopresso, kan je dubbele espresso's maken zonder reloading, en lungo's; grotere koffiebakjes en een groter waterreservoir. Het is een hobby :+

Alles uit elkaar gehaald (espresso, dubbele espresso en Nespresso-capaciteit):
[Afbeelding]

Wanneer in elkaar gezet, zijn het twee dikke, relatief korte leverworsten :p
De nanopresso+ns adapter is onderweg. Komt vanavond binnen. Ben benieuwd.

Ik zag ook de nanovessel; een thermosfles die je er direct op kunt aansluiten. Lijkt mij ideaal voor onderweg. Niks voor jou, om de collectie compleet te maken? ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

defusion schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:44:
De nanopresso+ns adapter is onderweg. Komt vanavond binnen. Ben benieuwd.

Ik zag ook de nanovessel; een thermosfles die je er direct op kunt aansluiten. Lijkt mij ideaal voor onderweg. Niks voor jou, om de collectie compleet te maken? ;)
Nah, gedurende de reis zelf accepteer ik dat niet alles gaat lukken :+

• TereZz
De Nespresso cups zijn oké te drinken. Maar de espresso's van Belmio zijn voor mij perfect. Misschien wel de beste koffie die ik gedronken heb.

De (espresso)cups van Belmio doen er zo'n 21-23 seconde over voor een espressootje, een stuk langzamer dan de nespresso cups. Ze winnen volgens mij ook langzaam aan populariteit, ik zag ze zelfs in de AH staan. Ze zijn helaas wel aardig prijzig.

• ikbenben
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:12
Misschien eens moeten proberen dan. Ik heb nu ook enkele smaken van Starbucks liggen en ik moet zeggen dat deze mij ook wel bevallen. Van Illy heb ik ook 1 smaak liggen en deze is ook zeer lekker maar wel iets duurder dan deze van Nespresso zelf.

Samsung Galaxy S8 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Panasonic 55VT60

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:30

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:19:
[...]

Het was de andere (de Bacio 80% Robusta/20% Arabica) uit gambieter in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" die vandaag binnenkwam. Die valt tegen, vind er niet zoveel smaak of aroma aan zitten. Het is drinkbaar maar ik heb veel betere ESE pods gehad.
(see what I did?) :+

Ik heb die van cialdissima.it net ontvangen, inderdaad 120 ESE pods en per stuk verpakt. Morgen even de machine uit de werkplaats/opslag ophalen om hier wat te proeven. Maar ik heb er net eentje open geknipt en op de tong geproefd - maling lijkt net iets te grof maar de smaak blijft redelijk hangen, het is wel espersso branding. Nasmaak ook niet vervelend zuur, ben benieuwd wat er gebeurd als ik er morgen warm water doorheen dauw.
Als het enigzins smaakt is het een topdeal. Nu zitten er 3x40 pods in de doos dus moet ik ze alle drie proeven morgen. Dat komt goed. Maar zo ver niet ontevreden.

franssie wijzigde deze reactie 09-08-2019 20:22 (7%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• franssie

franssie

Save the albatross

@ixl85 Die cialdissima is goed te drinken. De robusta laat zich proeven dus dat is wel iets waar je van moet houden (ik kan het wel waarderen). Er zitten drie smaken in, en de gouden Colombia bevalt mij het beste, maar die heeft dan ook het hoogste gehalte aan Arabica (70%) waar de Santos een 85% aan Robusta heeft. De ander zit er tussenin.
Ter vergelijk heb ik Illy pods gebruikt, en dat is toch iets meer mijn smaak maar ook een totaal andere prijs. Ik heb het in een Delonghi Dedica gebrouwen (echt een instap ESE apparaatje voor in mijn werkplaats).
Oordeel: goed genoeg, zeker de prijs in acht nemende, 19 euro voor 120 (!) pods die per stuk verpakt zijn.

@gambieter jammer dat je niet in NL woont, dan had ik je per briefpost een paar samples kunnen toesturen. @ixl85 als jij wel in NL woont stuur ik er met plezier een paar op.

franssie wijzigde deze reactie 10-08-2019 21:44 (4%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik heb alleen die rooie Cialdissima geprobeerd, die was ok. Ben nu even weg, volgende week ga ik die andere proberen.

• franssie

franssie

Save the albatross

Die rode is de Santos, vond ik ook ok, denk dat jouw handpresso wellicht een betere extractie heeft dan mijn Delonghi ...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

@franssie Ik gebruik de Intenso speciale filter voor betere extractie, minder gaatjes dus langere tijd voor de extractie. Bij sommige pads gaat het dan wel heel erg langzaam, dat wel.

Heb nu ook de wit en goud geprobeerd, die zijn allemaal goed te doen. De witte (met de hoogste Arabica) is inderdaad de prettigste qua smaak, maar ik kan die andere twee best hebben :)

De Bacio pads smaak lijkt iets beter geworden na opslag in een pot, beetje vreemd, alsof een beetje zuurstof ze wat meer op smaak laat komen???

gambieter wijzigde deze reactie 12-08-2019 02:17 (83%)

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:37
franssie schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:40:
@ixl85 Die cialdissima is goed te drinken. De robusta laat zich proeven dus dat is wel iets waar je van moet houden (ik kan het wel waarderen). Er zitten drie smaken in, en de gouden Colombia bevalt mij het beste, maar die heeft dan ook het hoogste gehalte aan Arabica (70%) waar de Santos een 85% aan Robusta heeft. De ander zit er tussenin.
Ter vergelijk heb ik Illy pods gebruikt, en dat is toch iets meer mijn smaak maar ook een totaal andere prijs. Ik heb het in een Delonghi Dedica gebrouwen (echt een instap ESE apparaatje voor in mijn werkplaats).
Oordeel: goed genoeg, zeker de prijs in acht nemende, 19 euro voor 120 (!) pods die per stuk verpakt zijn.

@gambieter jammer dat je niet in NL woont, dan had ik je per briefpost een paar samples kunnen toesturen. @ixl85 als jij wel in NL woont stuur ik er met plezier een paar op.
Dat zou perfect zijn! Een mooie proeverij.
Ik stuur je een pb!

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:39
Heeft iemand hier ervaring met het Nespresso Vertuo systeem? Dat pompt geen water onder hoge druk maar gebruikt centrifugaalkracht om de koffie te zetten. Dit duurt significant langer waardoor je in theorie een betere smaak zou krijgen. Ook zit er een barcode op die het brouwproces stuurt.

Ik zou echter niet weten waar ik ze beide naast elkaar kan proeven... officieel zijn die in Nederland niet te krijgen, maar verschillende online aanbieders bieden ze toch aan :) De cups zijn anders en niet compatibel met de standaard cups, wat ze natuurlijk duurder maakt want geen concurrentie.

• ikbenben
pirke schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:43:
Heeft iemand hier ervaring met het Nespresso Vertuo systeem? Dat pompt geen water onder hoge druk maar gebruikt centrifugaalkracht om de koffie te zetten. Dit duurt significant langer waardoor je in theorie een betere smaak zou krijgen. Ook zit er een barcode op die het brouwproces stuurt.

Ik zou echter niet weten waar ik ze beide naast elkaar kan proeven... officieel zijn die in Nederland niet te krijgen, maar verschillende online aanbieders bieden ze toch aan :) De cups zijn anders en niet compatibel met de standaard cups, wat ze natuurlijk duurder maakt want geen concurrentie.
Ik heb dit systeem eens bekeken op de UK site, het lijkt idd wel een goed systeem. Alleen zou dit meer gericht zijn op liefhebbers van een grotere kop koffie. Ik ben meer liefhebber van espresso en af en toe een lungo.

• pirke
Ik heb zelf weinig ervaring met Nespresso, maar merk dat ik met mijn huidige volautomaat bijna alleen maar gewoon standaard koffie (150ml) zet, espresso drink ik bijna niet meer. Daarnaast heeft mijn huidige volautomaat veel te veel onderhoud nodig voor die 6-10 koppen per week die ik zet. Momenteel loopt hij slecht door en ik vermoed dat er vervuiling zit in een deel waar ik niet bij kan. Vandaar dat ik iets met capsules zoek, lekker makkelijk en (bijna) geen schoonmaakgedoe.

Standaard Nespresso cups hebben maar iets van 5 gram koffie, wat ik voor een espresso al weinig vind, laat staan voor een kop koffie. Die Vertuo heeft grotere capsules voor grotere koppen koffie, dat lijkt me beter smaken.

• pirke
Hmm, ik zit een en ander eens door te rekenen met de Duitse prijzen (in Nederland zijn de prijzen zo'n 1,50 euro per capsule ipv 60 cent), en dat maakt het economisch nog niet interessant om zo'n Vertuo aan te schaffen. Dan kan ik beter een nieuwe jura volautomaat kopen met een volledig automatische reinigingsfunctie... Zelfs met 60 cent per capsule is dat goedkoper (inclusief reinigingstabletten) :S

Kopjes per week: 8

Nespresso originalNespresso vertuoBudget volautomaatLuxe volautomaat
Prijs apparaat€ 49,00€ 125,00€ 300,00€ 900,00
Levensduur in jaren3335
Koffieprijs per kopje€ 0,40€ 0,60€ 0,20€ 0,20
Afschrijving per jaar€ 16,33€ 41,67€ 100,00€ 180,00
Koffieprijs per jaar€ 166,40€ 249,60€ 83,20€ 83,20
Totaal kosten per jaar€ 182,73€ 291,27€ 183,20€ 263,20

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08-12 11:10

Zebby

Gamed

Ik ben barbaars geworden. Heb nog een bijna 6 jaar oude Nespresso machine die niet kapot lijkt te willen. Ben zodra het mogelijk was overgestapt van Nespresso naar alternatief merk (DE), wat zogenaamd de rubberen sluitring zou slopen van het apparaat. Nu zijn die goedkope vol-plastic cups overal te koop en kost een bakje koffie ongeveer 10 cent. Ik vind de kwaliteit van de echte Nespresso cups dusdanig afgenomen dat ik dus eigenlijk alleen nog maar deze cups koop. Met 't geld dat ik bespaar koop ik zodra deze eindelijk de geest geeft wel een beter apparaat :D

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:23

Tjolk

FP ProMod
Succes daarmee, ik tap nog steeds mijn DE cups uit een Magimix machine van 5 tientjes uit 20109. Ding is vooralsnog niet kapot te krijgen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Zebby schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:59:
Ik ben barbaars geworden. Heb nog een bijna 6 jaar oude Nespresso machine die niet kapot lijkt te willen. Ben zodra het mogelijk was overgestapt van Nespresso naar alternatief merk (DE), wat zogenaamd de rubberen sluitring zou slopen van het apparaat. Nu zijn die goedkope vol-plastic cups overal te koop en kost een bakje koffie ongeveer 10 cent. Ik vind de kwaliteit van de echte Nespresso cups dusdanig afgenomen dat ik dus eigenlijk alleen nog maar deze cups koop. Met 't geld dat ik bespaar koop ik zodra deze eindelijk de geest geeft wel een beter apparaat :D
Ik drink ook alternatieve cupjes (L'Or) maar ik vind de Nespresso cups wel beter, dus ik ga nu langzaamaan over op de 'echte'

• franssie

franssie

Save the albatross

@pirke Als je dat dan weer terugrekent naar TCO per kopje koffie zit je tussen de 44ct en de 70ct per kopje.
Je aanname van slechts 8 kopjes per week is een hele grote driver in je sheet, stijgt dat ook maar iets dan winnen de volautomaten het waarschijnlijk op smaak. Drink je minder dan wordt de koffie in de volautomaat ook minder van smaak en zijn de capsules wellicht aantrekkelijker. Of een ESE systeempje per stuk verpakt. (zetgroep kleine 200, koffie per pad tussen de 15ct (zie mijn eerdere post hier een paar weken geleden)en de Illy van 44ct per serving exclusief afschrijving van zeg 16ct per serving op basis van afschrijven in 3 jaar.

franssie wijzigde deze reactie 29-08-2019 15:49 (11%)

• ikbenben
P_Tingen schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:42:
[...]

Ik drink ook alternatieve cupjes (L'Or) maar ik vind de Nespresso cups wel beter, dus ik ga nu langzaamaan over op de 'echte'
Ik moet zeggen dat de originele cups en die van Starbucks (licenced by Nespresso) het beter doen met de machine dan die Van L'Or, Illy en Jacquemotte. Die alternatieve cups laten iets meer water en gruis vloeien naast de cup wat ik met de andere cups zo goed als niet heb.

• pirke
@franssie Mijn vrouw drinkt geen koffie, en ik limiteer mezelf tot 2 koppen per dag die ik 4 vd 7 dagen op m'n werk drink. Dus het gaat over 3 dagen per week 2 koppen per dag. Verder gemiddeld zo'n 2 koppen per week voor als er bezoek is: soms meer, soms minder. Daarom dat ik reken met 8 koppen gemiddeld.

Het vers houden vd bonen is het grootste probleem bij een volautomaat bij dit lage volume.

• LA-384
  • Nu online
Tjolk schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:30:
Succes daarmee, ik tap nog steeds mijn DE cups uit een Magimix machine van 5 tientjes uit 2019. Ding is vooralsnog niet kapot te krijgen.
Oordeel je niet wat te vroeg? Apparaat kan nog geen 9 maanden oud zijn :+

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:09
mijn machiene is van 2013 (zag ik bj toeval op het nespresso account). Ik dronk altijd die cupjes van lidl, maar sinds er 20 in een doosje zitten ipv 10 vind ik de smaak ook niet meer lekker.

Inmiddels weer een nieuwe zoektocht gestart;

Lidl : zéér matig, maar wel heel goedkoop dus prijs/kwaliteit een 6,5
DE: duurder dan Lidl maar minder lekker; een 5
L'Or Flink duurder dan Lidl/DE , maar goedkoper dan Nespresso zelf en erg lekker (Forza smaakje).
Nespresso (orgineel) Lekker en duur (Livanto)
Illy: staat nog op mijn lijstje om te drinken
Starbucks: alleen de Espresso cups van geprobeerd; die bevallen goed.

• Greymore1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-10 12:03
Pads van Ekoplaza zijn goed te doen. 11 cent per stuk en je krijgt er lekker koffie voor.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
pirke schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:19:
Hmm, ik zit een en ander eens door te rekenen met de Duitse prijzen (in Nederland zijn de prijzen zo'n 1,50 euro per capsule ipv 60 cent), en dat maakt het economisch nog niet interessant om zo'n Vertuo aan te schaffen. Dan kan ik beter een nieuwe jura volautomaat kopen met een volledig automatische reinigingsfunctie... Zelfs met 60 cent per capsule is dat goedkoper (inclusief reinigingstabletten) :S

Kopjes per week: 8

Nespresso originalNespresso vertuoBudget volautomaatLuxe volautomaat
Prijs apparaat€ 49,00€ 125,00€ 300,00€ 900,00
Levensduur in jaren3335
Koffieprijs per kopje€ 0,40€ 0,60€ 0,20€ 0,20
Afschrijving per jaar€ 16,33€ 41,67€ 100,00€ 180,00
Koffieprijs per jaar€ 166,40€ 249,60€ 83,20€ 83,20
Totaal kosten per jaar€ 182,73€ 291,27€ 183,20€ 263,20
Levensduur van die automaten is veel te kort. Budget apparaat hier gaat al een jaar of 7 mee. En de Jura die hier ook staat gaat ook al zoiets mee en is na een revisie van een 250 euro prima in staat om weer een jaar of 3 mee te gaan.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Vandaag Starbucks Espresso voor Dolce Gusto gehaald, ben benieuwd.
Mensen hier ervaring?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:23

H_H

'Tis but a scratch!

Vanwege a) de ruimte die hij inneemt op het aanrecht en b) het feit dat ik thuis maar slechts 5 à 6 kopjes koffie per week drink tegenwoordig, denk ik erover om mijn volautomaat te vervangen door een Nespresso o.i.d. Mijn oog is gevallen op de kersenrode Citiz zonder melkfunctie. Als nieuwe klant bij Nespresso krijg ik blijkbaar korting als ik er ook 100 capsules bij koop, dus dat doen we dan maar. Alleen geen idee wat lekker is. Donderdagavond maar even laten adviseren in Den Haag.

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Na 11 jaar wordt het tijd om afscheid te nemen van mijn Magimix machientje. :'(
Blijft maar lekken, ook na ontkalken enz. Voor de 5 tientjes die ik er 11 jaar terug voor neergelegd heb, geen eer meer aan te behalen. Maar eens op zoek naar een kleine (goedkope) vervanger.

• defusion
  • Niet online
Op de Nespresso site kun je, onder bepaalde voorwaarden, klantenkorting krijgen. Dan heb je er nu ook weer eentje voor 50 euro.

Even uit m'n hoofd: je moet 3x cups hebben besteld in 12 maanden tijd, en je huidige apparaat is minimaal 2 jaar oud.

En anders hebben ze vast wel iets met met koffiekorting ergens waardoor je effectief rond hetzelfde bedrag zit.

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Hmmm, mijn laatste bestelling daar is alweer ruim 6 jaar geleden. Blijkbaar is de overstap naar alternatieven zo'n beetje tegelijk geweest met de geboorte van mijn oudste zoon :+

Maar ik zag bij Bol ook al een leuk dingetje staan voor 75,- met 30,- koffiekorting. Goed genoeg.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Niet lachen, maar ik heb mezelf laten verleiden tot een Ebay bieding op de Handpresso Auto Set en gewonnen voor 75 euro. Omdat die alleen met een auto sigarettenaansteker werkt, ook een adapter gekocht die 150W aankan, voor 35 euro. Nu hoef ik geen water meer te koken of te handpompen thuis :+

Wel lawaaierig en traag, en wat geklooi met vullen met water ;) . Maar werkt verder goed :)

• seadogg
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08-12 21:12
Iemand de gouden tip voor mij? Mijn ouders bestelde vroeger als hun cups uit Duitsland, wel grotere aantallen maar deze waren echt enorm goedkoop. Echter kan ik deze site niet meer achterhalen dus ik hoop via deze weg de site te vinden.

Iemand? (eventueel alternatieven mag ook).
Dank weer!

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:24
Over budget gesproken, ik zet al jaren bakkies uit een Francis Francis X3 die ik voor 7,- kocht op de vrijmarkt. Alleen wat uitgegeven aan wat borsteltjes, nieuwe pistonpakking en een nieuw pompje (was toch maar een tientje).

Voor ongeveer 25,- in totaal aan uitgegeven dus en haal er dagelijks 2 ESE pads doorheen.

Had eerst Pellini top (4,49 per 18 ofzo) en die gingen er bij de AH uit en nu Australian. Die zijn iets duurder maar wel veel beter qua hoe ze doorlopen, net wat sneller dan die Pellini’s en veel smakelijker.

Adjust non olet

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

gambieter schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:21:
Niet lachen, maar ik heb mezelf laten verleiden tot een Ebay bieding op de Handpresso Auto Set en gewonnen voor 75 euro. Omdat die alleen met een auto sigarettenaansteker werkt, ook een adapter gekocht die 150W aankan, voor 35 euro. Nu hoef ik geen water meer te koken of te handpompen thuis :+

Wel lawaaierig en traag, en wat geklooi met vullen met water ;) . Maar werkt verder goed :)
Nou, miskoop dus :( . Het ding werkt al niet meer, klinkt een beetje als dit oudere topic: Handpresso auto printplaat defect?. Ach ja, soms neem je een risico en gaat het mis.

Contact opgenomen met de klantenservice, die zeggen dat het reservoir te vol is gedaan, dat zorgt voor lekkage in de electronica en daarmee kapot. Mijn eerste reactie is dan "slecht design zeg, als dat zo makkelijk is". Vullen van het reservoir is al wat moeizaam (bekertje gieten met oogjes die gevuld raken om te zien hoe ver het is). Geen reparatie mogelijk, zeggen ze, garantie zou betekenen een nieuwe.

Doordat het gekocht is in een Ebay veiling vermoed ik dat garantie niet gaat gebeuren :(

Al met al kan ik niemand aanraden dat ding te kopen. De "hand" Handpresso is fantastisch en zeer gewaardeerd, de "auto" Handpresso is een onding. Ik heb een simpele espresso machine besteld die ESE pads doet ;)

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:37
Gisteren bij de AH kwam ik deze met 35% korting tegen:
https://www.ah.nl/product...737/pellini-top-dispenser

Ach, ik neem ze wel mee. Wat kan er fout aan gaan voor die prijs. Blijkt dat ze toch best goed uit m'n machine komen.
@franssie Ik vond ze beter dan de 100% arabica die je me stuurde! :)

• 1nsane
ixl85 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:09:
Gisteren bij de AH kwam ik deze met 35% korting tegen:
https://www.ah.nl/product...737/pellini-top-dispenser

Ach, ik neem ze wel mee. Wat kan er fout aan gaan voor die prijs. Blijkt dat ze toch best goed uit m'n machine komen.
@franssie Ik vond ze beter dan de 100% arabica die je me stuurde! :)
Die Pellini haalde ik voorheen ook tot AH ze uit de schappen haalde. Bijna de helft van de prijs van illy pads maar smaakten idd veel beter al moet ik wel zeggen dat ze wel heel traag door mn machine liepen.

De Australian ESE pads die ik nu hebben zijn wat dat betreft wel beter.

Adjust non olet

• 1nsane
Vandaag toch maar over gestapt naar Nespresso. Ik had een ESE serving machine die ik jaren terug voor 7,- op de rommelmarkt had gekocht en destijds een beurt gegeven maar nu is die toch echt dood. Doet het nog wel maar veroorzaakt om de serving kortsluiting nadat ik hem grondig ontkalkt had dus vermoed een lekkage in het element.

Kon met korting een Pixie kopen voor 70,- dus geen zin meer om die Francis X3 nog op te lappen.

Adjust non olet

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Ben benieuwd hoe die bevalt.
Nou nog lekkere cups. Ik zag bij de AH nu Starbucks capsules liggen in drie soorten. Heeft iemand die al geprobeerd?

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-12 21:37
Ik drink bijna altijd die van Starbucks, de groene en bruine (niet espresso) variant. Voor doordeweeks 1 bak koffie per dag en in het weekend hooguit 2 per dag bevalt het mij prima en Jumbo heeft ze gewoon liggen dus lekker makkelijk.

• LA-384
  • Nu online
P_Tingen schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:14:
Ben benieuwd hoe die bevalt.
Nou nog lekkere cups. Ik zag bij de AH nu Starbucks capsules liggen in drie soorten. Heeft iemand die al geprobeerd?
Ik heb vandaag 4 smaken meegenomen:
- café Verona (paars)
- pike place (groen)
- house blend (lichtbruin)
- espresso (blauw)

De paarse vind ik niet bijzonder, de rest nog niet gehad.

Voor de prijs hoef je het iig niet echt te doen volgens mij. 3,90 of 3,70 per 10. Gelukkig wel aluminium cups.

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Nou ja, ze waren nu in de aanbieding zag ik (tenminste, in de Appie hier bij mij in de buurt). Ik heb nu nog L'Or en Nespresso cups liggen maar ik vind de echte Nespresso cups eigenlijk het lekkerste en zo heel veel drink ik toch niet. Als ik dan cups drink wil ik ook lekkere hebben. Ik drink ook nog regelmatig filterkoffie en ik wil binnenkort mijn cafetiëre weer eens aanzwengelen.

• LA-384
  • Nu online
@P_Tingen Ik heb ze nu allemaal geproefd en vind de smaken van Starbucks niet echt geweldig.

Van nespresso drink ik doorgaans ook alleen maar de Roma en af en toe de Fortissio en Envivo Lungo en Master Origin Indonesia. Als ik een bestelling doe, bestel ik ook de tijdelijke smaken die dan te koop zijn, maar die vind ik ook niet altijd geweldig.

LA-384 wijzigde deze reactie 02-11-2019 16:47 (4%)

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

@LA-384 Nou ja, ik vraag ze an Sint, dus dat is redelijk risicovrij, als het smaakt ( als ik zoet geweest ben natuurlijk) laat ik het wel even weten

• Thoppie
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:05
Hoi Tweakers,

Ik heb een Magimix Nespresso machine (Umilk) met een vaste melkopschuimer. Het koffieapparaat begint een beetje kuren te vertonen, maar de melkopschuimer werkt nog prima. Eigenlijk wil ik dus de melkopschuimer houden en de rest vervangen. Heeft een van jullie ervaring met het 'slopen' van de melkopschuimer van de rest van de machine?

Het is allemaal plastic, dus fysiek loskoppelen is niet zo'n probleem. Ik vraag me alleen af of het daarna zo simpel is als: snoertje eraan, in het stopcontact, klaar. Ik ben een beetje bang dat er nog wat trafo's of andere controle elektronica in de machine zit.

Groeten,

Thomas

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thoppie schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:08:
Hoi Tweakers,

Ik heb een Magimix Nespresso machine (Umilk) met een vaste melkopschuimer. Het koffieapparaat begint een beetje kuren te vertonen, maar de melkopschuimer werkt nog prima. Eigenlijk wil ik dus de melkopschuimer houden en de rest vervangen. Heeft een van jullie ervaring met het 'slopen' van de melkopschuimer van de rest van de machine?

Het is allemaal plastic, dus fysiek loskoppelen is niet zo'n probleem. Ik vraag me alleen af of het daarna zo simpel is als: snoertje eraan, in het stopcontact, klaar. Ik ben een beetje bang dat er nog wat trafo's of andere controle elektronica in de machine zit.

Groeten,

Thomas
Een melkopschuimer is niet zo duur.
https://www.lidl-shop.nl/...Melkopschuimer/p100269035

Ik zou dan niet moeilijk gaan doen. Ik gebruik het pijpje van mijn espressoapparaat niet eens omdat het makkelijker is met een los apparaat (tenzij je zo'n dubbel boilertoestel hebt).

/▌

• defusion
  • Niet online
En anders, mocht het niet lukken met alles eruit slopen: alleen een aeroccino basis kopen op ebay.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True