Ik ga deze eens even proberen, dank je wel.darkdesign schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:14:
[...]
Ik ervaar een beetje hetzelfde als jij betreft de bitterheid. Na heel veel verschillende cups geprobeerd te hebben heb ik een duidelijke favoriet. Weliswaar niet van Nespresso zelf maar van Nescafé.
Nescafé Farmers Origins Brazil Lungo. Hij is zowel als lungo als espresso erg lekker en vol van smaak.
Het bijkomend voordeel is dat deze nog weleens in de aanbieding is
Maar bedoel je dat je dit dan voor alle cups moet doen? Ik drink het liefst lungo (hou van iets meer van een bak koffie, dan van die slurp bakjes). Want ik had inderdaad ook wel gelezen dat het het "verbranden" van de koffie zorgt voor de bitterheid.gambieter schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:23:
[...]
In ieder geval niet Lungo doen met Espresso cups. Volgens de Nespresso-shop medewerkers kreeg je dan bitterheid als er teveel water door de capsule ging. Beter de capsule laten vallen na de eerste ristretto en die herhalen met alleen water.
Verder heb je de speciale smaakjes met chocola, vanille etc.
Dat gezegd hebbende, ik weet vanuit mijn cafetiere ervaring, dat er ook echt wel koffie`s zijn die niet bitter zijn. In een cafetiere verbrandt de koffie zeker niet, en daar hebben wij koffie`s mee gedronken die totaal niet bitter zijn, en anderen die wel echt vol bitter zijn. Dus hoewel de manier van zetten met cups de koffie altijd bitterder maakt, zijn er zeker koffiesoorten die niet bitter zijn. Naar deze ben ik op zoek
Ik wil deze wel een keer proberen, maar ik lees veel verhalen dat dit totaal geen koffie is, en ik vind ze belachelijk duur als je het vergelijkt met anderen.Toshirou schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:34:
Kijk anders ook naar de Starbucks cups. Deze zijn over het algemeen ook minder bitter.
Dus zoals eerder aangegeven als je lungo drinkt, kun je beter 2x een espresso kop zetten, waarbij je de tweede keer er water doorheen laat lopen (dus de cup er al uit halen). Ik zou dan net zo goed denk ik kokend water vanuit de quooker erbij kunnen doen dan of niet? Ergens voelt het alleen gek om water bij de koffie te doen, ook al doet het apparaat precies hetzelfdepsychodude schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:52:
[...]
Soortgelijk doe ik idd vaak ook. Hoewel niet per se lungo hoeveelheid.
Ik pak meestal espresso op een standje -1 hoeveelheid water met espresso cups, circa 35 mL. Met enig regelmaat 2 cups.
De bitterheid komt idd bij het laten lopen van water door cups die niet zozeer voor dit formaat bedoeld zijn.
Iemand stelde voor starbucks cups. Maar in mijn ervaring is dat eigenlijk weinig anders. Wel zijn meer starbucks cups volgens mij eerder gericht op lungo formaat of bestemd voor met melkproducten en derhalve zoeter.
Maar pak je een zuiver voor espresso bedoelde starbucks cup, is het effect soortgelijk. Wordt ook bitterder naarmate je meer water door de cup perst.
Heb je een specifieke cup waar je het dan over hebt?P_Tingen schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:01:
Ik hou ook niet zo van bitter en hou het meestal bij Lungo-cups. Dat bevalt me het beste. Soms koop ik ze op koffievoordeel.nl vanwege de prijs en soms heb ik 'echte' Nespressocups. Die laatste vind ik stiekem wel het lekkerste
Kijk nou zou ik best een keer zelf een koffie proeverij willen doen, echter zijn er tegenwoordig zoveel verschillende merken, en binnen die merken weer zoveel soort, dat het bijna niet te doen is.
Dus mochten er nog steeds mensen die die echt specifiek bepaalde cups aan kunnen raden, dan hoor ik het heel graag. En zo te lezen hier, ben ik dus niet de enige
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
:strip_exif()/f/image/1zFxso8rzZygTHYu1hU0V6lv.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/WoD7yapoYDbnh4karXxS9amZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZUmU2ciBOsP6tgE6WTkppVMl.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iLYQLiJIO6X2erTnQWjSGftZ.jpg?f=fotoalbum_large)