Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Ik heb een wat nieuwere Nespresso variant en als je die sluit zet hij niet alleen kracht op het cupje om te perforeren, maar ook een kracht op de zijkant om hem iets omlaag te duwen. Volgens mij is de enige reden dat men dat gedaan heeft de plastic cupjes breken, die komen er steenvast kapot uit en zetten slappe koffie. Met L'or heb ik het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:21
De cupjes van de LIDL hebben tegenwoordig een aluminium boven en onderkant (de rest is nog plastic) zodat ze een stuk makelijker te perforeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:20
remmuz schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:18:
De cupjes van de LIDL hebben tegenwoordig een aluminium boven en onderkant (de rest is nog plastic) zodat ze een stuk makelijker te perforeren zijn.
Inderdaad. Er komen dan ook netjes gaatjes in. De plastic cups van de AH hebben een ander systeem. Door de druk van het aandrukken ontpopt langs de gehele rand voorgeperforeerde gaten. Dat gaat ook gewoon goed.

In het begin van het koffiezetten lijkt het ook gewoon goed te gaan. Het lijkt alsof de druk te hoog wordt.
Ik zie verder geen rubbers die de cup zelf zou moeten afsluiten. Hoe zorgt het apparaat ervoor dat het niet lekt langs een cup, of is het by design dat er een kleine hoeveelheid water langs de cup in het lekbakje terechtkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:21
Denk niet dat het by design is; bij mij loopt er geen druppel in het lekbakje in ieder geval. (De'Longhi Lattissima Touch)
Misschien vuil? klontje koffie dat ergens is blijven plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Apparaat is retour gegaan, en een ander opgepikt. Deze lekt inderdaad amper in het bakje, een druppeltje misschien, maar zeker niet aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor hen die een portable espresso optie gebruiken/overwegen:

Update post na bijna 2 jaar gebruik van gambieter in "Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1", de MiniPresso NS vs de Handpresso. Ik heb de Handpresso al iets van 10 jaar, de verf begint af te bladderen en de druk lekt langzaam weg. Omdat de vorm ook wat weg heeft van een wapen of van een sextoy, is het niet iets om in de handbagage te hebben :p . Vandaar dat ik toendertijd de MiniPresso NS gekocht heb, ook omdat die Nespresso capsules gebruikt ipv de moeilijker verkrijgbare en erg dure ESE pods (niet elke supermarkt heeft ze, en de Illy ESE pods zijn omgerekend iets van 50 eurocent per stuk).

Toch heb ik nu de HandPresso weer tevoorschijn gehaald. De MiniPresso is niet altijd even goed in het koffie maken, het zegel op de cups breekt niet gelijkmatig en als je meer druk zet met pompen, dan krijg je vaak koffiekorrels in de koffie zelf. Bij de Handpresso bouw je eerst de druk tot 16 bar, en dan doe je er pas het water en de ESE pod in, en dat wordt gebruikt om de espresso te maken, terwijl je bij de MiniPresso de druk zelf maakt door te pompen terwijl het water er doorheen gedrukt wordt. De kwaliteit van de Handpresso espresso is gewoon hoger en veel constanter in kwaliteit, maar je hebt minder keuze aangaande de sterkte en de smaak (wat je bij Nespresso wel hebt).

Nu zit ik op de Handpresso en Wacaco webpagina's te kijken of er misschien eens wat nieuws moet komen, kijken of de perfecte combinatie bestaat ;)

De Wacaco Nanopresso met de NS adapter ziet er interessant uit, veel hogere druk (18 bar ipv de 8 bar van de Minipresso). De de Staresso kan Nespresso cups gebruiken maar je moet ze zelf kapot prikken? Niet handig. Verder is er de Nowpresso met batterij zodat je het water ook kunt koken. Ik ga hier een hobby van maken :+

Dit is wel een aardig overzicht van opties: https://wiki.ezvid.com/best-portable-espresso-makers

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 10-04-2019 03:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:12:
De Wacaco Nanopresso met de NS adapter ziet er interessant uit, veel hogere druk (18 bar ipv de 8 bar van de Minipresso).
Na weer meerdere Minipresso NS kopjes te hebben gehad die niet goed waren (vooral koffiekorrels die er doorheen kwamen) de knoop maar doorgehakt en de Nanopresso met Nespresso adapter gekocht, die is vandaag aangekomen. Die combineert de mogelijkheid om Nespresso cups te gebruiken of espresso koffie los te gebruiken. Heb net een kopje espresso met Lavazza espresso-maling gedaan, is goed te drinken (kan sterker, maar was niet de allersterkste koffie) en gemakkelijk klaar te maken.

Je vult het schepje, zet het bakje er bovenop (past mooi), omdraaien en dan met meegeleverde borsteltje koffie wegvegen van de rand. Daarna de koffie goed aandrukken met de achterkant van het schepje, daarna assembleren met kokend water in het reservoir, en pompen maar.

Dat wordt dus mijn nieuwe reisgenoot :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Maar dan moet je nog ergens (bijna) kokend water vandaan halen... Ik heb die dingen nooit echt gesnapt, waar heet water is, is meestal koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Beetje redelijke espresso is anders best lastig te vinden. Of thuis, of een fatsoenlijke koffiebar.

Recent 6 weken voor werk in een hotel gezeten en veel in restaurants gegeten. Na het eten bijna overal een (dubbele) espresso besteld als dat op de kaart stond. Het was, op één italiaan na, overal slecht. Smaakte naar asbak.

In het wild kun je vuur maken en water koken. Hotelkamers hebben vaak wel een waterkoker, maar geen koffie. Hooguit een zakje instantkoffie.

Zelfs op het werk kan ik me er iets bij voorstellen, vaak is het slechte koffie uit de automaat. Water is echter geen probleem. Hoewel ik dan eerder geneigd ben er zelf een Nespresso apparaat bij te zetten dan met een handpomp te werken.

[ Voor 19% gewijzigd door defusion op 27-04-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Op het werk moet het dan wel toegestaan zijn. Ik heb ergens gewerkt waar je absoluut geen eigen apparatuur mocht aansluiten. Opladers werden nog net toegestaan, maar dat was het dan ook.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bundin schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 07:27:
Maar dan moet je nog ergens (bijna) kokend water vandaan halen... Ik heb die dingen nooit echt gesnapt, waar heet water is, is meestal koffie.
Bruin water is er zeker, of er koffie is, dat is maar de vraag. Ik weet niet hoeveel je op reis bent of hoe vaak je in hotels bent? Ik heb een reiswaterkoker voor 0.5L, maar veel hotelkamers hebben een koffiezetapparaat waarmee je water kunt koken, of een echte waterkoker.

Dit is echt ideaal op hotelkamers. Na het ontbijt met baggerkoffie toch nog even een lekkere espresso op de hotelkamer drinken, en 's avonds ook. Scheelt een hoop geld en de espresso's/cappucino's in hotels zijn erg wisselvallig.

Op het werk heb ik een Nespresso apparaat en een Aeroccino ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb intussen ook de Barista Kit gekocht bij die Nanopresso, kan je dubbele espresso's maken zonder reloading, en lungo's; grotere koffiebakjes en een groter waterreservoir. Het is een hobby :+

Alles uit elkaar gehaald (espresso, dubbele espresso en Nespresso-capaciteit):
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D5pS2AtWsAAXXr1.jpg

Wanneer in elkaar gezet, zijn het twee dikke, relatief korte leverworsten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:00:
Ik heb intussen ook de Barista Kit gekocht bij die Nanopresso, kan je dubbele espresso's maken zonder reloading, en lungo's; grotere koffiebakjes en een groter waterreservoir. Het is een hobby :+

Alles uit elkaar gehaald (espresso, dubbele espresso en Nespresso-capaciteit):
[Afbeelding]

Wanneer in elkaar gezet, zijn het twee dikke, relatief korte leverworsten :p
De nanopresso+ns adapter is onderweg. Komt vanavond binnen. Ben benieuwd.

Ik zag ook de nanovessel; een thermosfles die je er direct op kunt aansluiten. Lijkt mij ideaal voor onderweg. Niks voor jou, om de collectie compleet te maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

defusion schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:44:
De nanopresso+ns adapter is onderweg. Komt vanavond binnen. Ben benieuwd.

Ik zag ook de nanovessel; een thermosfles die je er direct op kunt aansluiten. Lijkt mij ideaal voor onderweg. Niks voor jou, om de collectie compleet te maken? ;)
Nah, gedurende de reis zelf accepteer ik dat niet alles gaat lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
De Nespresso cups zijn oké te drinken. Maar de espresso's van Belmio zijn voor mij perfect. Misschien wel de beste koffie die ik gedronken heb.

De (espresso)cups van Belmio doen er zo'n 21-23 seconde over voor een espressootje, een stuk langzamer dan de nespresso cups. Ze winnen volgens mij ook langzaam aan populariteit, ik zag ze zelfs in de AH staan. Ze zijn helaas wel aardig prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:05
Misschien eens moeten proberen dan. Ik heb nu ook enkele smaken van Starbucks liggen en ik moet zeggen dat deze mij ook wel bevallen. Van Illy heb ik ook 1 smaak liggen en deze is ook zeer lekker maar wel iets duurder dan deze van Nespresso zelf.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:19:
[...]

Het was de andere (de Bacio 80% Robusta/20% Arabica) uit gambieter in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" die vandaag binnenkwam. Die valt tegen, vind er niet zoveel smaak of aroma aan zitten. Het is drinkbaar maar ik heb veel betere ESE pods gehad.
(see what I did?) :+

Ik heb die van cialdissima.it net ontvangen, inderdaad 120 ESE pods en per stuk verpakt. Morgen even de machine uit de werkplaats/opslag ophalen om hier wat te proeven. Maar ik heb er net eentje open geknipt en op de tong geproefd - maling lijkt net iets te grof maar de smaak blijft redelijk hangen, het is wel espersso branding. Nasmaak ook niet vervelend zuur, ben benieuwd wat er gebeurd als ik er morgen warm water doorheen dauw.
Als het enigzins smaakt is het een topdeal. Nu zitten er 3x40 pods in de doos dus moet ik ze alle drie proeven morgen. Dat komt goed. Maar zo ver niet ontevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 09-08-2019 20:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@ixl85 Die cialdissima is goed te drinken. De robusta laat zich proeven dus dat is wel iets waar je van moet houden (ik kan het wel waarderen). Er zitten drie smaken in, en de gouden Colombia bevalt mij het beste, maar die heeft dan ook het hoogste gehalte aan Arabica (70%) waar de Santos een 85% aan Robusta heeft. De ander zit er tussenin.
Ter vergelijk heb ik Illy pods gebruikt, en dat is toch iets meer mijn smaak maar ook een totaal andere prijs. Ik heb het in een Delonghi Dedica gebrouwen (echt een instap ESE apparaatje voor in mijn werkplaats).
Oordeel: goed genoeg, zeker de prijs in acht nemende, 19 euro voor 120 (!) pods die per stuk verpakt zijn.

@gambieter jammer dat je niet in NL woont, dan had ik je per briefpost een paar samples kunnen toesturen. @ixl85 als jij wel in NL woont stuur ik er met plezier een paar op.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 10-08-2019 21:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb alleen die rooie Cialdissima geprobeerd, die was ok. Ben nu even weg, volgende week ga ik die andere proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die rode is de Santos, vond ik ook ok, denk dat jouw handpresso wellicht een betere extractie heeft dan mijn Delonghi ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@franssie Ik gebruik de Intenso speciale filter voor betere extractie, minder gaatjes dus langere tijd voor de extractie. Bij sommige pads gaat het dan wel heel erg langzaam, dat wel.

Heb nu ook de wit en goud geprobeerd, die zijn allemaal goed te doen. De witte (met de hoogste Arabica) is inderdaad de prettigste qua smaak, maar ik kan die andere twee best hebben :)

De Bacio pads smaak lijkt iets beter geworden na opslag in een pot, beetje vreemd, alsof een beetje zuurstof ze wat meer op smaak laat komen???

[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 12-08-2019 02:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
franssie schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:40:
@ixl85 Die cialdissima is goed te drinken. De robusta laat zich proeven dus dat is wel iets waar je van moet houden (ik kan het wel waarderen). Er zitten drie smaken in, en de gouden Colombia bevalt mij het beste, maar die heeft dan ook het hoogste gehalte aan Arabica (70%) waar de Santos een 85% aan Robusta heeft. De ander zit er tussenin.
Ter vergelijk heb ik Illy pods gebruikt, en dat is toch iets meer mijn smaak maar ook een totaal andere prijs. Ik heb het in een Delonghi Dedica gebrouwen (echt een instap ESE apparaatje voor in mijn werkplaats).
Oordeel: goed genoeg, zeker de prijs in acht nemende, 19 euro voor 120 (!) pods die per stuk verpakt zijn.

@gambieter jammer dat je niet in NL woont, dan had ik je per briefpost een paar samples kunnen toesturen. @ixl85 als jij wel in NL woont stuur ik er met plezier een paar op.
Dat zou perfect zijn! Een mooie proeverij.
Ik stuur je een pb!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:58
Heeft iemand hier ervaring met het Nespresso Vertuo systeem? Dat pompt geen water onder hoge druk maar gebruikt centrifugaalkracht om de koffie te zetten. Dit duurt significant langer waardoor je in theorie een betere smaak zou krijgen. Ook zit er een barcode op die het brouwproces stuurt.

Ik zou echter niet weten waar ik ze beide naast elkaar kan proeven... officieel zijn die in Nederland niet te krijgen, maar verschillende online aanbieders bieden ze toch aan :) De cups zijn anders en niet compatibel met de standaard cups, wat ze natuurlijk duurder maakt want geen concurrentie.

• ikbenben
pirke schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:43:
Heeft iemand hier ervaring met het Nespresso Vertuo systeem? Dat pompt geen water onder hoge druk maar gebruikt centrifugaalkracht om de koffie te zetten. Dit duurt significant langer waardoor je in theorie een betere smaak zou krijgen. Ook zit er een barcode op die het brouwproces stuurt.

Ik zou echter niet weten waar ik ze beide naast elkaar kan proeven... officieel zijn die in Nederland niet te krijgen, maar verschillende online aanbieders bieden ze toch aan :) De cups zijn anders en niet compatibel met de standaard cups, wat ze natuurlijk duurder maakt want geen concurrentie.
Ik heb dit systeem eens bekeken op de UK site, het lijkt idd wel een goed systeem. Alleen zou dit meer gericht zijn op liefhebbers van een grotere kop koffie. Ik ben meer liefhebber van espresso en af en toe een lungo.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• pirke
Ik heb zelf weinig ervaring met Nespresso, maar merk dat ik met mijn huidige volautomaat bijna alleen maar gewoon standaard koffie (150ml) zet, espresso drink ik bijna niet meer. Daarnaast heeft mijn huidige volautomaat veel te veel onderhoud nodig voor die 6-10 koppen per week die ik zet. Momenteel loopt hij slecht door en ik vermoed dat er vervuiling zit in een deel waar ik niet bij kan. Vandaar dat ik iets met capsules zoek, lekker makkelijk en (bijna) geen schoonmaakgedoe.

Standaard Nespresso cups hebben maar iets van 5 gram koffie, wat ik voor een espresso al weinig vind, laat staan voor een kop koffie. Die Vertuo heeft grotere capsules voor grotere koppen koffie, dat lijkt me beter smaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Hmm, ik zit een en ander eens door te rekenen met de Duitse prijzen (in Nederland zijn de prijzen zo'n 1,50 euro per capsule ipv 60 cent), en dat maakt het economisch nog niet interessant om zo'n Vertuo aan te schaffen. Dan kan ik beter een nieuwe jura volautomaat kopen met een volledig automatische reinigingsfunctie... Zelfs met 60 cent per capsule is dat goedkoper (inclusief reinigingstabletten) :S

Kopjes per week: 8

Nespresso originalNespresso vertuoBudget volautomaatLuxe volautomaat
Prijs apparaat€ 49,00€ 125,00€ 300,00€ 900,00
Levensduur in jaren3335
Koffieprijs per kopje€ 0,40€ 0,60€ 0,20€ 0,20
Afschrijving per jaar€ 16,33€ 41,67€ 100,00€ 180,00
Koffieprijs per jaar€ 166,40€ 249,60€ 83,20€ 83,20
Totaal kosten per jaar€ 182,73€ 291,27€ 183,20€ 263,20

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-08 09:44
Ik ben barbaars geworden. Heb nog een bijna 6 jaar oude Nespresso machine die niet kapot lijkt te willen. Ben zodra het mogelijk was overgestapt van Nespresso naar alternatief merk (DE), wat zogenaamd de rubberen sluitring zou slopen van het apparaat. Nu zijn die goedkope vol-plastic cups overal te koop en kost een bakje koffie ongeveer 10 cent. Ik vind de kwaliteit van de echte Nespresso cups dusdanig afgenomen dat ik dus eigenlijk alleen nog maar deze cups koop. Met 't geld dat ik bespaar koop ik zodra deze eindelijk de geest geeft wel een beter apparaat :D

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:25
Succes daarmee, ik tap nog steeds mijn DE cups uit een Magimix machine van 5 tientjes uit 20109. Ding is vooralsnog niet kapot te krijgen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Zebby schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:59:
Ik ben barbaars geworden. Heb nog een bijna 6 jaar oude Nespresso machine die niet kapot lijkt te willen. Ben zodra het mogelijk was overgestapt van Nespresso naar alternatief merk (DE), wat zogenaamd de rubberen sluitring zou slopen van het apparaat. Nu zijn die goedkope vol-plastic cups overal te koop en kost een bakje koffie ongeveer 10 cent. Ik vind de kwaliteit van de echte Nespresso cups dusdanig afgenomen dat ik dus eigenlijk alleen nog maar deze cups koop. Met 't geld dat ik bespaar koop ik zodra deze eindelijk de geest geeft wel een beter apparaat :D
Ik drink ook alternatieve cupjes (L'Or) maar ik vind de Nespresso cups wel beter, dus ik ga nu langzaamaan over op de 'echte'

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@pirke Als je dat dan weer terugrekent naar TCO per kopje koffie zit je tussen de 44ct en de 70ct per kopje.
Je aanname van slechts 8 kopjes per week is een hele grote driver in je sheet, stijgt dat ook maar iets dan winnen de volautomaten het waarschijnlijk op smaak. Drink je minder dan wordt de koffie in de volautomaat ook minder van smaak en zijn de capsules wellicht aantrekkelijker. Of een ESE systeempje per stuk verpakt. (zetgroep kleine 200, koffie per pad tussen de 15ct (zie mijn eerdere post hier een paar weken geleden)en de Illy van 44ct per serving exclusief afschrijving van zeg 16ct per serving op basis van afschrijven in 3 jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 29-08-2019 15:49 ]

• ikbenben
P_Tingen schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:42:
[...]

Ik drink ook alternatieve cupjes (L'Or) maar ik vind de Nespresso cups wel beter, dus ik ga nu langzaamaan over op de 'echte'
Ik moet zeggen dat de originele cups en die van Starbucks (licenced by Nespresso) het beter doen met de machine dan die Van L'Or, Illy en Jacquemotte. Die alternatieve cups laten iets meer water en gruis vloeien naast de cup wat ik met de andere cups zo goed als niet heb.

• pirke
@franssie Mijn vrouw drinkt geen koffie, en ik limiteer mezelf tot 2 koppen per dag die ik 4 vd 7 dagen op m'n werk drink. Dus het gaat over 3 dagen per week 2 koppen per dag. Verder gemiddeld zo'n 2 koppen per week voor als er bezoek is: soms meer, soms minder. Daarom dat ik reken met 8 koppen gemiddeld.

Het vers houden vd bonen is het grootste probleem bij een volautomaat bij dit lage volume.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:02
Tjolk schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:30:
Succes daarmee, ik tap nog steeds mijn DE cups uit een Magimix machine van 5 tientjes uit 2019. Ding is vooralsnog niet kapot te krijgen.
Oordeel je niet wat te vroeg? Apparaat kan nog geen 9 maanden oud zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-07 23:48
mijn machiene is van 2013 (zag ik bj toeval op het nespresso account). Ik dronk altijd die cupjes van lidl, maar sinds er 20 in een doosje zitten ipv 10 vind ik de smaak ook niet meer lekker.

Inmiddels weer een nieuwe zoektocht gestart;

Lidl : zéér matig, maar wel heel goedkoop dus prijs/kwaliteit een 6,5
DE: duurder dan Lidl maar minder lekker; een 5
L'Or Flink duurder dan Lidl/DE , maar goedkoper dan Nespresso zelf en erg lekker (Forza smaakje).
Nespresso (orgineel) Lekker en duur (Livanto)
Illy: staat nog op mijn lijstje om te drinken
Starbucks: alleen de Espresso cups van geprobeerd; die bevallen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymore1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2021
Pads van Ekoplaza zijn goed te doen. 11 cent per stuk en je krijgt er lekker koffie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirke schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:19:
Hmm, ik zit een en ander eens door te rekenen met de Duitse prijzen (in Nederland zijn de prijzen zo'n 1,50 euro per capsule ipv 60 cent), en dat maakt het economisch nog niet interessant om zo'n Vertuo aan te schaffen. Dan kan ik beter een nieuwe jura volautomaat kopen met een volledig automatische reinigingsfunctie... Zelfs met 60 cent per capsule is dat goedkoper (inclusief reinigingstabletten) :S

Kopjes per week: 8

Nespresso originalNespresso vertuoBudget volautomaatLuxe volautomaat
Prijs apparaat€ 49,00€ 125,00€ 300,00€ 900,00
Levensduur in jaren3335
Koffieprijs per kopje€ 0,40€ 0,60€ 0,20€ 0,20
Afschrijving per jaar€ 16,33€ 41,67€ 100,00€ 180,00
Koffieprijs per jaar€ 166,40€ 249,60€ 83,20€ 83,20
Totaal kosten per jaar€ 182,73€ 291,27€ 183,20€ 263,20
Levensduur van die automaten is veel te kort. Budget apparaat hier gaat al een jaar of 7 mee. En de Jura die hier ook staat gaat ook al zoiets mee en is na een revisie van een 250 euro prima in staat om weer een jaar of 3 mee te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-07 10:39
Vandaag Starbucks Espresso voor Dolce Gusto gehaald, ben benieuwd.
Mensen hier ervaring?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:54
Vanwege a) de ruimte die hij inneemt op het aanrecht en b) het feit dat ik thuis maar slechts 5 à 6 kopjes koffie per week drink tegenwoordig, denk ik erover om mijn volautomaat te vervangen door een Nespresso o.i.d. Mijn oog is gevallen op de kersenrode Citiz zonder melkfunctie. Als nieuwe klant bij Nespresso krijg ik blijkbaar korting als ik er ook 100 capsules bij koop, dus dat doen we dan maar. Alleen geen idee wat lekker is. Donderdagavond maar even laten adviseren in Den Haag.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Na 11 jaar wordt het tijd om afscheid te nemen van mijn Magimix machientje. :'(
Blijft maar lekken, ook na ontkalken enz. Voor de 5 tientjes die ik er 11 jaar terug voor neergelegd heb, geen eer meer aan te behalen. Maar eens op zoek naar een kleine (goedkope) vervanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Op de Nespresso site kun je, onder bepaalde voorwaarden, klantenkorting krijgen. Dan heb je er nu ook weer eentje voor 50 euro.

Even uit m'n hoofd: je moet 3x cups hebben besteld in 12 maanden tijd, en je huidige apparaat is minimaal 2 jaar oud.

En anders hebben ze vast wel iets met met koffiekorting ergens waardoor je effectief rond hetzelfde bedrag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Hmmm, mijn laatste bestelling daar is alweer ruim 6 jaar geleden. Blijkbaar is de overstap naar alternatieven zo'n beetje tegelijk geweest met de geboorte van mijn oudste zoon :+

Maar ik zag bij Bol ook al een leuk dingetje staan voor 75,- met 30,- koffiekorting. Goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet lachen, maar ik heb mezelf laten verleiden tot een Ebay bieding op de Handpresso Auto Set en gewonnen voor 75 euro. Omdat die alleen met een auto sigarettenaansteker werkt, ook een adapter gekocht die 150W aankan, voor 35 euro. Nu hoef ik geen water meer te koken of te handpompen thuis :+

Wel lawaaierig en traag, en wat geklooi met vullen met water ;) . Maar werkt verder goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Iemand de gouden tip voor mij? Mijn ouders bestelde vroeger als hun cups uit Duitsland, wel grotere aantallen maar deze waren echt enorm goedkoop. Echter kan ik deze site niet meer achterhalen dus ik hoop via deze weg de site te vinden.

Iemand? (eventueel alternatieven mag ook).
Dank weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:50
Over budget gesproken, ik zet al jaren bakkies uit een Francis Francis X3 die ik voor 7,- kocht op de vrijmarkt. Alleen wat uitgegeven aan wat borsteltjes, nieuwe pistonpakking en een nieuw pompje (was toch maar een tientje).

Voor ongeveer 25,- in totaal aan uitgegeven dus en haal er dagelijks 2 ESE pads doorheen.

Had eerst Pellini top (4,49 per 18 ofzo) en die gingen er bij de AH uit en nu Australian. Die zijn iets duurder maar wel veel beter qua hoe ze doorlopen, net wat sneller dan die Pellini’s en veel smakelijker.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:21:
Niet lachen, maar ik heb mezelf laten verleiden tot een Ebay bieding op de Handpresso Auto Set en gewonnen voor 75 euro. Omdat die alleen met een auto sigarettenaansteker werkt, ook een adapter gekocht die 150W aankan, voor 35 euro. Nu hoef ik geen water meer te koken of te handpompen thuis :+

Wel lawaaierig en traag, en wat geklooi met vullen met water ;) . Maar werkt verder goed :)
Nou, miskoop dus :( . Het ding werkt al niet meer, klinkt een beetje als dit oudere topic: Handpresso auto printplaat defect?. Ach ja, soms neem je een risico en gaat het mis.

Contact opgenomen met de klantenservice, die zeggen dat het reservoir te vol is gedaan, dat zorgt voor lekkage in de electronica en daarmee kapot. Mijn eerste reactie is dan "slecht design zeg, als dat zo makkelijk is". Vullen van het reservoir is al wat moeizaam (bekertje gieten met oogjes die gevuld raken om te zien hoe ver het is). Geen reparatie mogelijk, zeggen ze, garantie zou betekenen een nieuwe.

Doordat het gekocht is in een Ebay veiling vermoed ik dat garantie niet gaat gebeuren :(

Al met al kan ik niemand aanraden dat ding te kopen. De "hand" Handpresso is fantastisch en zeer gewaardeerd, de "auto" Handpresso is een onding. Ik heb een simpele espresso machine besteld die ESE pads doet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Gisteren bij de AH kwam ik deze met 35% korting tegen:
https://www.ah.nl/product...737/pellini-top-dispenser

Ach, ik neem ze wel mee. Wat kan er fout aan gaan voor die prijs. Blijkt dat ze toch best goed uit m'n machine komen.
@franssie Ik vond ze beter dan de 100% arabica die je me stuurde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ixl85 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:09:
Gisteren bij de AH kwam ik deze met 35% korting tegen:
https://www.ah.nl/product...737/pellini-top-dispenser

Ach, ik neem ze wel mee. Wat kan er fout aan gaan voor die prijs. Blijkt dat ze toch best goed uit m'n machine komen.
@franssie Ik vond ze beter dan de 100% arabica die je me stuurde! :)
Die Pellini haalde ik voorheen ook tot AH ze uit de schappen haalde. Bijna de helft van de prijs van illy pads maar smaakten idd veel beter al moet ik wel zeggen dat ze wel heel traag door mn machine liepen.

De Australian ESE pads die ik nu hebben zijn wat dat betreft wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Vandaag toch maar over gestapt naar Nespresso. Ik had een ESE serving machine die ik jaren terug voor 7,- op de rommelmarkt had gekocht en destijds een beurt gegeven maar nu is die toch echt dood. Doet het nog wel maar veroorzaakt om de serving kortsluiting nadat ik hem grondig ontkalkt had dus vermoed een lekkage in het element.

Kon met korting een Pixie kopen voor 70,- dus geen zin meer om die Francis X3 nog op te lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ben benieuwd hoe die bevalt.
Nou nog lekkere cups. Ik zag bij de AH nu Starbucks capsules liggen in drie soorten. Heeft iemand die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-08 08:08
Ik drink bijna altijd die van Starbucks, de groene en bruine (niet espresso) variant. Voor doordeweeks 1 bak koffie per dag en in het weekend hooguit 2 per dag bevalt het mij prima en Jumbo heeft ze gewoon liggen dus lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
P_Tingen schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:14:
Ben benieuwd hoe die bevalt.
Nou nog lekkere cups. Ik zag bij de AH nu Starbucks capsules liggen in drie soorten. Heeft iemand die al geprobeerd?
Ik heb vandaag 4 smaken meegenomen:
- café Verona (paars)
- pike place (groen)
- house blend (lichtbruin)
- espresso (blauw)

De paarse vind ik niet bijzonder, de rest nog niet gehad.

Voor de prijs hoef je het iig niet echt te doen volgens mij. 3,90 of 3,70 per 10. Gelukkig wel aluminium cups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nou ja, ze waren nu in de aanbieding zag ik (tenminste, in de Appie hier bij mij in de buurt). Ik heb nu nog L'Or en Nespresso cups liggen maar ik vind de echte Nespresso cups eigenlijk het lekkerste en zo heel veel drink ik toch niet. Als ik dan cups drink wil ik ook lekkere hebben. Ik drink ook nog regelmatig filterkoffie en ik wil binnenkort mijn cafetiëre weer eens aanzwengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@P_Tingen Ik heb ze nu allemaal geproefd en vind de smaken van Starbucks niet echt geweldig.

Van nespresso drink ik doorgaans ook alleen maar de Roma en af en toe de Fortissio en Envivo Lungo en Master Origin Indonesia. Als ik een bestelling doe, bestel ik ook de tijdelijke smaken die dan te koop zijn, maar die vind ik ook niet altijd geweldig.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 02-11-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

@LA-384 Nou ja, ik vraag ze an Sint, dus dat is redelijk risicovrij, als het smaakt ( als ik zoet geweest ben natuurlijk) laat ik het wel even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoppie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 16:33
Hoi Tweakers,

Ik heb een Magimix Nespresso machine (Umilk) met een vaste melkopschuimer. Het koffieapparaat begint een beetje kuren te vertonen, maar de melkopschuimer werkt nog prima. Eigenlijk wil ik dus de melkopschuimer houden en de rest vervangen. Heeft een van jullie ervaring met het 'slopen' van de melkopschuimer van de rest van de machine?

Het is allemaal plastic, dus fysiek loskoppelen is niet zo'n probleem. Ik vraag me alleen af of het daarna zo simpel is als: snoertje eraan, in het stopcontact, klaar. Ik ben een beetje bang dat er nog wat trafo's of andere controle elektronica in de machine zit.

Groeten,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Thoppie schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:08:
Hoi Tweakers,

Ik heb een Magimix Nespresso machine (Umilk) met een vaste melkopschuimer. Het koffieapparaat begint een beetje kuren te vertonen, maar de melkopschuimer werkt nog prima. Eigenlijk wil ik dus de melkopschuimer houden en de rest vervangen. Heeft een van jullie ervaring met het 'slopen' van de melkopschuimer van de rest van de machine?

Het is allemaal plastic, dus fysiek loskoppelen is niet zo'n probleem. Ik vraag me alleen af of het daarna zo simpel is als: snoertje eraan, in het stopcontact, klaar. Ik ben een beetje bang dat er nog wat trafo's of andere controle elektronica in de machine zit.

Groeten,

Thomas
Een melkopschuimer is niet zo duur.
https://www.lidl-shop.nl/...Melkopschuimer/p100269035

Ik zou dan niet moeilijk gaan doen. Ik gebruik het pijpje van mijn espressoapparaat niet eens omdat het makkelijker is met een los apparaat (tenzij je zo'n dubbel boilertoestel hebt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
En anders, mocht het niet lukken met alles eruit slopen: alleen een aeroccino basis kopen op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Heeft hier iemand toevallig wat ervaring met de Sage Nespresso Creatista Uno of de Plus versie?

Ik maak inmiddels zo'n 5 jaar gebruik van een Nespresso Pixie en hoewel het apparaat het (afgezien van de water temperatuur) nog prima doet, hou ik toch m'n ogen open voor een vervanger.

Dacht ik die eerder gevonden te hebben in de Nespresso Expert, blijkt die toch veel issues te kennen. Vandaag kwam ik per toeval op de consumentenbond deze Creatista Uno tegen, die daar het beste uit de test komt. Ik neem die tests altijd met een korreltje zout, dus heb nog even verder gekeken, maar heel veel objectieve reviews zijn er niet.

Het grotere waterreservoir spreekt me wel aan, tevens zou de water-temperatuur beter moeten zijn.
Via de duitse amazon scheelt het ook nog eens >€100,- qua prijs, dus dat maakt het wel interessant.

Het enige verschil tussen de Uno en de Plus lijkt de bediening te zijn. De Uno heeft enkel fysieke knoppen, terwijl de Plus een tft-schermpje heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 25-12-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Is het inmiddels bewezen dat niet originele cups zoals Perla en Café Royal er inderdaad voor zorgen dat je apparaat sneller kapot gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deezers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:07:
Is het inmiddels bewezen dat niet originele cups zoals Perla en Café Royal er inderdaad voor zorgen dat je apparaat sneller kapot gaat?
Onzin. Ik heb mijn apparaten al heel lang, en mix origineel en niet-origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je het over nespresso hebt, dan raad ik aan om alleen cups met een metalen achterkant te gebruiken. Er worden 3 pinnetjes in de capsule geprikt, door hard plastic ipv dun metaal kunnen die pinnetjes wat bot worden. Verder heb ik met de allergoedkoopste cupjes (lidl denk ik) soms issues gehad dat het folie voorop losliet, waardoor het filter vol prut zat. Hele pakje meteen de prullenbak in dus.

Tegenwoordig zijn veel capsules, net als nespresso geheel van alu. Die zijn sowieso prima (en de l'or lungo estremo smaakt me prima en is vaak in de aanbieding).

[ Voor 11% gewijzigd door Bundin op 20-03-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:57
Denk dat deze redenering tegenwoordig de prullenbak in kan.
Nespresso had het patent op de aluminium cups (het alu laagje) maar dat patent was inmiddels verlopen en andere fabrikanten mochten dit ook overnemen daardoor zie je nu meer cups met alu.

Weet niet zeker of dit was, maar tegenwoordig maakt het niet heel veel meer uit welke cups je pakt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-08 15:27
Hoi allemaal!

Op dit moment hebben mijn vriendin en ik ongeveer 3 maanden een Nespresso apparaat en we zijn er heel tevreden mee. Bij het apparaat hebben we allerlei soorten koffiecups cadeau gekregen en we hebben inmiddels zelf capsules gekocht.

Ik ben alleen op dit moment nog er zoekende naar de capsule die ik het allerlekkerste vindt. Het liefste zou ik natuurlijk niet al te dure hoeven kopen.

De lekkerste capsule die ik tot nu toe heb gehad is; Starbucks House Blend. Deze vind ik echt super en een mooie volle smaak hebben.

Mijn vriendin drinkt op dit moment Starbucks Blonde espresso, maar die vind ik echt niet lekker. Deze is te slap.

Hebben jullie capsules die jullie in dit topic aanraden die vol van smaak zijn en aan de sterkere kant? Ik ben nu Perla Superiore Finest Intenso aan het proberen en die vind ik ook niet slecht, maar daar mis ik ook weer iets die volle smaak.

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Mundatin op 04-05-2020 13:46 ]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik volg dit even @Jannick , de Starbucks house blend en blonde espresso zijn ook mijn meest gedronken cups. De cups van DE kan je links laten liggen, die vind ik ronduit smerig

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
De cups van illy zijn ook aan te raden. En uiteraard het gamma van Nespresso zelf, als je van sterke smaken houdt kan ik de Ispirazione Italiano aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Inderdaad, met de Nespresso range heb je al heel veel, Starbucks heeft ook meerdere extra keuzes (ik heb de sterkste opties), en de aluminium cups van Espresso L'Or zijn imo niet slecht.

Ik wissel graag af, zowel de lungos als de espressos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik vond zelf die Starbucks blond een beetje meh, maar smaken verschillen. Ik heb nog een hele verzameling L'or en die zijn ok. Ik ga helemaal over op Nespresso cups, dan maar iets duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
In het begin was Starbucks ook wat goedkoper dan Nespresso, waarschijnlijk om marktaandeel te winnen, maar dat lijkt inmiddels voorbij. Kosten nu vrijwel precies hetzelfde.
Maar eerlijk gezegd koop ik gewoon van alles en blijf ik dingen door elkaar drinken.

Ristretto en Livanto van Nespresso zelf is wat dat betreft de 'standaard' waarmee ik andere koffies vergelijk. De een 100% robusta, de andere 100% arabica. Die heb ik eigenlijk altijd wel in huis, maar van de overige met een sterkte > 6 koop ik allemaal wel, en van de 6 en lager bestel ik ook regelmatig de colombia en de cosi.

Mijn all-time favoriet (Indriya) is er helaas niet meer, en de nieuwe 'master origin' variant ervan komt echt niet in de buurt. Bestel ik wel af en toe.

Starbucks ben ik nog geen slechte van tegen gekomen. Moet wel zeggen dat ik alleen espresso drink, dus geen ervaring met hun lungos. Nespresso heeft naar mijn mening wel meer uitgesproken smaken, die kan ik ook beter van elkaar onderscheiden. Starbucks lijkt toch wat meer op elkaar, zelfde met l'or. Maar kan ook zijn dat ik die van Nespresso gewoon veel vaker heb gedronken en precies weet hoe iedere variant smaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:26
Jannick schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:45:
Hoi allemaal!

Op dit moment hebben mijn vriendin en ik ongeveer 3 maanden een Nespresso apparaat en we zijn er heel tevreden mee. Bij het apparaat hebben we allerlei soorten koffiecups cadeau gekregen en we hebben inmiddels zelf capsules gekocht.

Ik ben alleen op dit moment nog er zoekende naar de capsule die ik het allerlekkerste vindt. Het liefste zou ik natuurlijk niet al te dure hoeven kopen.
Bedankt!
Ben zelf 2 maanden geleden overgestapt op hervulbare capsules, er zijn vele soorten beschikbaar, deze site heeft veel informatie over de beschikbare hervulbare cups.
Zelf heb ik een Dolce Gusto machine en na jaren hun eigen wegwerp cupjes gebruikt te hebben de overstapt gemaakt naar Waycap (welke ook voor Nespresso beschikbaar is). Heb er 2 besteld.
De voordelen:
- Verwisselbare bodem + top, hoe snel gaat het water door de koffie heen.
- Uit de EU, Italië.

Heb om te proberen hun eigen koffie erbij besteld, lekkere koffie moet ik zeggen
Ja, de eerste 15 koppen is oefenen, hoeveel koffie, hoe hard aandrukken ect. Duurt iets langer dan er rechtstreeks een kant-en-klaar cupje. Nu heb ik binnen no-time een koffie klaar.
Wil nu niks meer anders! Als de koffie op is ga ik langs een koffie zaak en heb je een enorme keuze.
Op de langere termijn is het goedkoper (en milieuvriendelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:49
walterworld schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:44:
[...]

Ben zelf 2 maanden geleden overgestapt op hervulbare capsules, er zijn vele soorten beschikbaar, deze site heeft veel informatie over de beschikbare hervulbare cups.
Zelf heb ik een Dolce Gusto machine en na jaren hun eigen wegwerp cupjes gebruikt te hebben de overstapt gemaakt naar Waycap (welke ook voor Nespresso beschikbaar is). Heb er 2 besteld.
De voordelen:
- Verwisselbare bodem + top, hoe snel gaat het water door de koffie heen.
- Uit de EU, Italië.

Heb om te proberen hun eigen koffie erbij besteld, lekkere koffie moet ik zeggen
Ja, de eerste 15 koppen is oefenen, hoeveel koffie, hoe hard aandrukken ect. Duurt iets langer dan er rechtstreeks een kant-en-klaar cupje. Nu heb ik binnen no-time een koffie klaar.
Wil nu niks meer anders! Als de koffie op is ga ik langs een koffie zaak en heb je een enorme keuze.
Op de langere termijn is het goedkoper (en milieuvriendelijker).
Hoe zit het met de kosten? Is het op de lange termijn veel goedkoper? Hoeveel geld ben je bijvoorbeeld kwijt aan de koffie en hoe lang kun je met een zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
stane schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:27:
[...]

Hoe zit het met de kosten? Is het op de lange termijn veel goedkoper? Hoeveel geld ben je bijvoorbeeld kwijt aan de koffie en hoe lang kun je met een zak?
Heb destijds hun eigen koffie erbij besteld, deze. Maak er nog steeds gebruik van.

Kocht in het verleden bij Dolce Gusto zelf als er weer eens een aanbieding was €3.90 voor 16 cups.
Ligt er dus echt aan welke koffie je koopt, gewoon B merkje uit de super of echt uit een koffie winkel a la Simom Levelt. Ben zelf van plant om het 2e te doen.
Mij was het ook te doen om het milieu aspect. Laten we eerlijk zijn, telkens na een kop koffie je cupje wegwerpen is niet echt milieu vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik snap het niet zo goed. Als ik al die controle zou willen hebben, dan zou ik wel een professionele koffieautomaat kopen zodat ik inderdaad de hoeveelheid, de maling, de doorloopsnelheid etc. kan beïnvloeden voor het perfecte kopje koffie. Dat dat beter voor het milieu is, is dan eigenlijk bijzaak: de koffie wordt (als je weet wat je doet) gewoon een stuk lekkerder.

Maar daar is een Nespresso of Dolce Gusto niet voor gemaakt. Die zijn gemaakt voor het simpele "cup erin, druk op knop, klaar" kopje.

Wil je echt milieubewust koffie zetten, pak dan filterkoffie en zet 's ochtends een complete thermosfles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Tjolk schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:26:
Ik snap het niet zo goed. Als ik al die controle zou willen hebben, dan zou ik wel een professionele koffieautomaat kopen zodat ik inderdaad de hoeveelheid, de maling, de doorloopsnelheid etc. kan beïnvloeden voor het perfecte kopje koffie. Dat dat beter voor het milieu is, is dan eigenlijk bijzaak: de koffie wordt (als je weet wat je doet) gewoon een stuk lekkerder.

Maar daar is een Nespresso of Dolce Gusto niet voor gemaakt. Die zijn gemaakt voor het simpele "cup erin, druk op knop, klaar" kopje.

Wil je echt milieubewust koffie zetten, pak dan filterkoffie en zet 's ochtends een complete thermosfles.
Maar die zijn dan ook gelijk vele malen duurder vaak als je een goede wilt. Ik kan het me best voorstellen. Als je toch al een Nespresso oid hebt, dan kan je voor een kleinere investering zelf bepalen wat je door de machine trekt. Waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 14:15

Saven

Administrator

ikbenben schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:15:
En uiteraard het gamma van Nespresso zelf
Zeker :) Heerlijke koffie. Filter- en automatenkoffie (incl. Sensseo) vind ik echt te smerig voor woorden. Ik haal overigens wel alleen de originele Nespresso cups, dus ik weet niet hoe dat zich verhoudt met cups van andere merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
1nsane schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:35:
[...]

Maar die zijn dan ook gelijk vele malen duurder vaak als je een goede wilt. Ik kan het me best voorstellen. Als je toch al een Nespresso oid hebt, dan kan je voor een kleinere investering zelf bepalen wat je door de machine trekt. Waarom niet :)
Helemaal mee eens, het feit dat ik al een (krups) Dolce Gusto machine heb.
Zou op zich wel een nieuw koffie machien kunnen kopen, maar dit is niet milieuvriendelijk en zijn vaak toch een stuk groter.
Ben best tevreden met deze oplossing. Iedereen zijn eigen voorkeur natuurlijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenben
Saven schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:40:
[...]

Zeker :) Heerlijke koffie. Filter- en automatenkoffie (incl. Sensseo) vind ik echt te smerig voor woorden. Ik haal overigens wel alleen de originele Nespresso cups, dus ik weet niet hoe dat zich verhoudt met cups van andere merken
Ik heb de beste ervaring met de Nespresso en Starbucks cups. Met andere merken merk ik dat er soms wat meer water in het bakje voor de cups beland, wat ik niet heb met de officiële cups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Saven schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:40:
[...]
Ik merk juist dat ik weer vaker filterkoffie drink, zeker met wat luxere koffie uit de koffiewinkel is dat genieten. Voor de Nespresso heb ik nog een set L'or capsules. Die zijn wel ok, maar ik ga toch over naar de Nespresso cups. Die vind ik echt veel lekkerder. Dan maar een paar cent per kopje meer uitgeven, het leven is te kort om niet-lekkere koffie te drinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
ikbenben schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:23:
[...]

Ik heb de beste ervaring met de Nespresso en Starbucks cups. Met andere merken merk ik dat er soms wat meer water in het bakje voor de cups beland, wat ik niet heb met de officiële cups.
Eens, die van Nespresso zelf en Starbucks zijn hier ook vaste prik met L' Or als redelijke runner-up. Ik heb ook wel eens andere cups gehaald maar het is me dan toch te zuur/slap/laf of juist te sterk zonder smaak diepte. Die cups van Starbucks lijken qua pasvorm ook gewoon het zelfde als Nespresso cups met als voordeel dat ik de cups gewoon bij de AH kan halen. Cafe Royal en illy blijf ik weg bij (illy pads haalde ik wel eens bij de AH in ESE format. Die waren 100x slechter dan die van Australian enz.)

Ik had voorheen een Francis Francis X3 met pistons voor zowel ESE pads als poeder. Ik hou wel van koffie maar het grote voordeel van ESE en Nespresso is dat je koffie relatief "vers" blijft. Ik ben toen ook met die Francis Francis naar ESE pads gegaan, ik dronk simpelweg te weinig koffie om de koffiesmaak vers te houden en die ESE pads zijn mijn inziens lekker zat (en je hebt echt bergen verschillende soorten die je in Nespresso cupvorm nooit ziet). Helaas ging die machine stuk (had hem voor 7,- op de rommelmarkt gekocht, servicebeurt gegeven met wat nieuwe pakkingen enz enz maar na 2,5 jaar liet hij de stop eruit springen dus ik denk dat het element in de tank was gaan lekken). Toen toch gezwicht voor Nespresso en ik ben er best content mee.

Al moet ik ook zeggen dat ik op m'n werk beschikking heb over een Giulia voor het betere handwerk en een Illy Jura met vers geroosterde bonen uit de regio.

Nu dat ik niet naar kantoor kan, kom ik met de Nespresso de tijd ook wel door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

lk mix ook ESE pads (goedkoper) en Nespresso (makkelijker en meer smaken). Heb ook nog mijn beroemde Handpresso en Nanopresso, dus espresso is nooit een probleem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-08 15:27
Laatst heb ik de L'or Espresso Lungo Estremo ( 10 ) en Lungo Profondo ( 8 ) gekocht. Ik moet zeggen beide vind ik erg lekker! Kan wel zeggen dat ze even goed vind als de Starbucks cups.

[ Voor 13% gewijzigd door Mundatin op 14-05-2020 13:09 ]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu ik extra dagen thuiswerk, merk ik dat de Nespresso (L'Or) kosten toch best aardig oplopen.
Toevallig zie ik nu ook een aanbieding van de Philips EP1220/00 bij Albert Heijn (na inleveren van 1000 Airmiles voor €229).
Met mijn gebruik van om en nabij de 20 kopjes per week, zou de machine zich na iets meer dan een jaar terugverdienen.
Zie ik iets over het hoofd? Iemand ervaringen met deze machine?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Nee, cupjes zijn nu eenmaal best duur. Originele Nespresso zit op ongeveer 80 euro/kg koffie (de espresso cupjes met 5gr koffie voor ~40ct iig). Ongeveer 4x zo duur als goede versgebrande koffie, of nog veel meer vergeleken met supermarktbonen.

Geen ervaring met het genoemde apparaat (of concurrenten), maar kijk ook eens in dit topic: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1

Die volautomaten zullen doorgaans wel wat meer onderhoud nodig hebben dan cupjesautomaten, en je kunt natuurlijk niet zo makkelijk van smaak wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
defusion schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:22:
Nee, cupjes zijn nu eenmaal best duur. Originele Nespresso zit op ongeveer 80 euro/kg koffie (de espresso cupjes met 5gr koffie voor ~40ct iig). Ongeveer 4x zo duur als goede versgebrande koffie, of nog veel meer vergeleken met supermarktbonen.

Geen ervaring met het genoemde apparaat (of concurrenten), maar kijk ook eens in dit topic: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1

Die volautomaten zullen doorgaans wel wat meer onderhoud nodig hebben dan cupjesautomaten, en je kunt natuurlijk niet zo makkelijk van smaak wisselen.
Smaken wissel ik eigenlijk nooit in. Ik koop altijd dezelfde Lungo's:
* bij Nespresso zelf was dit de Fortissio Lungo (intensiteit 8, 100% Arabica),
* nu sinds L'Or bij AH in de schappen ligt de 'Espresso lungo profondo' (intensiteit 8, 100% Arabica (hhhm, nooit bij stil gestaan, maar exact hetzelfde als de Nespresso cups).

Dus, dat zoek ik. Een volautomaat die in staat is Lungo's (~80ml) te maken met een smaak die overeenkomt met bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Leuk artikel over Nespresso (Engelstalig) in de Guardian: The long read: How Nespresso's coffee revolution got ground down

Ik heb het laatste half jaar eigenlijk alleen nog maar "namaak" Nespresso gedronken van Starbucks en Espresso L'Or en mijn ESE-pods, want die kun je in de supermarkt kopen. Nu toch maar eens Nespresso bestelling gedaan, en je merkt toch dat het nog wel iets beter is dan de "namaak". Het volume in de kop is veel regelmatiger, en smaak is ook ietsjes voller. Ook iets duurder dan de competitie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Laatst online: 10:32
gambieter schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 03:20:
Leuk artikel over Nespresso (Engelstalig) in de Guardian: The long read: How Nespresso's coffee revolution got ground down

Ik heb het laatste half jaar eigenlijk alleen nog maar "namaak" Nespresso gedronken van Starbucks en Espresso L'Or en mijn ESE-pods, want die kun je in de supermarkt kopen. Nu toch maar eens Nespresso bestelling gedaan, en je merkt toch dat het nog wel iets beter is dan de "namaak". Het volume in de kop is veel regelmatiger, en smaak is ook ietsjes voller. Ook iets duurder dan de competitie ;)
Voor ons ook. Je went er wel aan, maar het is het net niet ofzo.

Onze Delonghi Lattisima is dit jaar 9 jaar oud volgens mij (of misschien zelfs ouder), en begint steeds meer te lekken. Dus nu aan het kijken wat we als vervanging neer gaan zetten. Weer Nespresso of toch meer 'handmatig'.

In eerste instantie maar kijken wat Nespresso beschikbaar heeft, het makkelijkst is natuurlijk gewoon 1 op 1 vervangen door het nieuwe lattisima model, maar ik zie dat ze sinds kort ook een nieuwe beschikbaar hebben. De Krups Atelier: https://www.krups.nl/Koffie-en-dranken/Nespresso®/Nespresso-Atelier-XN8908-koffiezetapparaat/p/8010000726

Voordeel lijkt te zijn dat je geen melk container meer hebt, maar individueel melk in de glas gestoomd wordt. Ik ben heel erg benieuwd of er iemand is die hier al ervaringen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:36
Tales schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:44:
[...]
Voordeel lijkt te zijn dat je geen melk container meer hebt, maar individueel melk in de glas gestoomd wordt. Ik ben heel erg benieuwd of er iemand is die hier al ervaringen mee heeft?
Een melk container is leuk, maar wel weer een hoop extra schoonmaken. Ik heb gewoon een melkopschuimer die in de vaatwasser kan. Zal het allemaal wel net niet zijn, maar voor dat ene bakkie cappuccino dat er per dag thuis wordt gedronken....

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mhr-zip schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:43:
Een melk container is leuk, maar wel weer een hoop extra schoonmaken. Ik heb gewoon een melkopschuimer die in de vaatwasser kan. Zal het allemaal wel net niet zijn, maar voor dat ene bakkie cappuccino dat er per dag thuis wordt gedronken....
Dit. Ik heb de Aeroccino 3 en 4 thuis staan (het exemplaar van het werk staat er nu ook), en met de magere UHT melk (beste schuim) krijg ik al veel aanslag op de bodem. Dat is nu nog wel te doen, maar als het ingebouwd is, zou ik niet vrolijk worden.

Geef mij maar apart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:36
gambieter schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:18:
[...]

Dit. Ik heb de Aeroccino 3 en 4 thuis staan (het exemplaar van het werk staat er nu ook), en met de magere UHT melk (beste schuim) krijg ik al veel aanslag op de bodem. Dat is nu nog wel te doen, maar als het ingebouwd is, zou ik niet vrolijk worden.

Geef mij maar apart :)
Ik heb een Severin SM 9684 en die kan in de vaatwasser *O*

En als ik hem overdag vaker wil gebruiken spoel ik hem na gebruik gelijk af. En dan nog even de afwasborstel er doorheen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Laatst online: 10:32
Ja daarom, we hebben nu dus de lattisima met aparte melk container. Te vaak dat er wat melk overblijft wat we moeten weggooien en vervelend met schoonmaken/afwassen. Vandaar de kijk naar de atelier. Wel het gemak van druk op de knop, maar alleen zoveel melk gebruiken als je nodig hebt, en makkelijk het pijpje onder de kraan schoonmaken. Vandaar ook mijn vraag over de ervaringen, maar ik las ook al bij de consumentenbond dat het apparaat sinds maart op de markt is, maar erg slecht leverbaar vanwege de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 14:31
Ik heb een DeLonghi EN660R en die heeft ongeveer 5 jaar stil gestaan.
De bak onderin is wit en geel aangeslagen en ik vraag me af hoe het ding er aan de binnenkant aan toe is, maar ga dit apparaat niet zelf openen.
Nou heb ik Nespresso eens gebeld en de ene medewerker zegt : niet ontkalken, dan kun je het apparaat beschadigen (?) en de andere medewerker verkoopt me een ontkalksetje.
DeLonghi gecontact aangezien de Nespresso mensen elkaar tegenspreken, maar die geven geen support op een Nespresso machine die ze zelf gemaakt hebben.

Wat raden jullie aan? Ik heb gezocht naar een Nespresso forum, maar niet gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWSnc1wuDQrAoLQM3XZTlnyLHNQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zFjGfgSmdPHp2tgb2AVCF84w.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
Dancing_Animal schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:00:

Wat raden jullie aan? Ik heb gezocht naar een Nespresso forum, maar niet gevonden.

[Afbeelding]
Je kan misschien eens proberen vragen op https://www.reddit.com/r/nespresso/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb mijn eigen Nespresso machine een tijdje geleden met limoensap ontkalkt. Er kwam redelijk wat kalk uit en hij doet het nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Nespresso ontkalk is citroenzuur. Van lang geleden kan ik me herinneren dat je geen (verdunde) azijn mocht gebruiken omdat er een rubbertje in de nespresso-apparaten is dat daar niet tegen kan.

@Dancing_Animal : gewoon proberen met de Nespresso ontkalk of verdunde citroenzuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:16

Whaam

Meer beter

Iemand ervaring met reusable cups? Ik heb het starterssetje van de hema gekocht en gebruik espressomaling van een lokale koffiebrander. Ik weet nog niet of ik het een succes vind... lungo is sowieso niet sterk genoeg maar de espresso smaakt de paar keer dat ik het nu heb geprobeerd prima. Even pielen met de cupjes vullen en dichtmaken, maar goed, daar word je misschien op den duur ook wel handig in.

Tot nu toe in ieder geval minder water langs de cup met deze dingen dan met plastic single use cups.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Heb ze een tijdje gebruikt, ook die van de hema, totdat mijn schoonmoeder ongevraagd de keuken opruimde, en mijn 'gebruikte' cupjes had weggegooid... Kwam ik natuurlijk te laat achter.
Heb nog een paar honderd dekseltjes, maar geen cupjes meer.

Inmiddels gebruik ik de nespresso niet meer veel, heb nu een semi-automaat, maar mijn ervaring met die hervulbare cupjes was altijd prima. Had alleen nooit zin om ze schoon te maken/uit te spoelen.
En als je voorgemalen koffie gebruikt moet je natuurlijk geluk hebben dat de maling geschikt is voor de nespresso. Niet zo fijn dat er geen water door loopt, niet zo grof dat het te snel gaat.
De illy blikken espressomaling werkten destijds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Wat is het verkooppraatje achter die hervulbare cups? :?
Komt op mij over als het combineren van nadelen: alsnog hoge prijs en alsnog gedoe. Dan beter of nespresso of gewoon filterkoffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Minder milieubelasting, goedkoper dan Nespresso, en smaakt in tegenstelling tot veel goedkopere third party cups wel goed, althans, je kunt er lekkere koffie in doen. En daardoor alle keus in smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik kreeg van de week een foldertje binnen. Schijnt dat de vertuo serie van nespresso nu ook in Nederland te koop is. Ze presenteren het als 'nieuw' maar ik dacht de ronde cups te herkennen. Blijkt dat het al wat langer bestaat, maar nog niet in Nederland. Met €0,60 zijn de cups een stuk duurder. Het apparaat valt mee (€99 - €129).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Die folder heb ik inderdaad ook ontvangen en had ook zoiets van: is dit nieuw? Heb het het eens opgezocht en het wordt al sinds 2014 in de VS en Canada verkocht. Sinds 2016 is men langzaam aan het uitrollen in Europese landen. Erg “nieuw” inderdaad. 8)7

De normale Nespresso cups zijn al niet goedkoop maar de Vertuo cups zijn nog een stuk duurder. Ik zie mezelf een machine als deze niet kopen. Als mijn Citiz het begeeft neig ik eerder naar een volautomatische bonenmachine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Whaam schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:40:
Iemand ervaring met reusable cups? Ik heb het starterssetje van de hema gekocht en gebruik espressomaling van een lokale koffiebrander. Ik weet nog niet of ik het een succes vind... lungo is sowieso niet sterk genoeg maar de espresso smaakt de paar keer dat ik het nu heb geprobeerd prima. Even pielen met de cupjes vullen en dichtmaken, maar goed, daar word je misschien op den duur ook wel handig in.

Tot nu toe in ieder geval minder water langs de cup met deze dingen dan met plastic single use cups.
Er zijn vele soorten beschikbaar, deze site heeft veel informatie over de beschikbare hervulbare cups. Ze hebben een quiz op hun site om te kijken welke cups het beste bij je passen.

Ik heb een Dolce Gusto machine, na jaren hun wegwerp cupjes gebruikt te hebben de overstapt gemaakt naar Waycap (welke ook voor Nespresso beschikbaar is). Heb er 2 besteld.
De voordelen:
- Verwisselbare bodem, Het hang er van af hoe snel het water door de gemalen koffie kan.
- Uit de EU, Italië.

Heb om te proberen hun eigen koffie erbij besteld, lekkere koffie moet ik zeggen.
Op het begin is eventjes oefenen met de hoeveelheid maling. en hoe hard aan te drukken.
Ja, de eerste 15 koppen is oefenen, hoeveel koffie, hoe hard aandrukken ect.
Zelf haal ik koffie bij Simon Levelt.

Mij was het ook te doen om het milieu aspect. Telkens na een kop koffie je cupje wegwerpen vind ik niet echt milieu vriendelijk, dit is natuurlijk persoonlijk. :)
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Voor "gewone" koffie-machines en koffie: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1