Handpresso auto printplaat defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.330 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1060721

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Handpresso auto die niet meer functioneert. Lampjes gaan nog aan, maar verder gebeurt er niet. Verwarmt niet, pompt niet. Heb hem open gemaakt, en mijn lekenoordeel is dat er iets op de printplaat is doorgebrand. Kan iemand dit bevestigen? En is dit iets wat te repareren zou kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/e7HWmLT.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 1060721 op 07-04-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
@Anoniem: 1060721 Dropbox werkt niet goed met hotlinken (en dus embedden). Plak hem even op https://imgur.com/upload en pak daar de image location. Die embed zonder problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 07-04-2018 18:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56
Dat onderdeel heeft een nummer, kijk of je die nog kan zien en soldeer er een nieuwe in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmm. Ik zie niets (meer) op het onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
@Anoniem: 1060721 Je kunt natuurlijk niet de HTML-pagina embedden 8)7 Dit is je image URL: https://i.imgur.com/e7HWmLT.jpg. Die vind je door met rechts op de afbeelding te klikken en dan 'Kopieer afbeeldingslocatie' te kiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 07-04-2018 19:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:17:
offtopic:
@Anoniem: 1060721 Je kunt natuurlijk niet de HTML-pagina embedden 8)7 Dit is je image URL: https://i.imgur.com/e7HWmLT.jpg. Die vind je door met rechts op de afbeelding te klikken en dan 'Kopieer afbeeldingslocatie' te kiezen.
Gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou zou het nog handig zijn als je een iets scherpere en minder overbelichte foto zou kunnen nemen :)

Ik moet bekennen dat ik zelf het component niet kan plaatsen (om te raden wat het geweest zou kunnen zijn), maar misschien dat met een betere foto iemand met meer verstand van dit soort circuits dat wel kan.

Ik zou ook 'ns bij Handpresso vragen wat hun reparatiecentra zijn en daar de foto en vraag heen sturen, wellicht dat zij het exacte component kunnen geven.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 07-04-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 09:40

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ziet eruit als een standaard mosfet. die kan je dus gewoon uitmeten met een multimeter op diodetest.

Maar begin met het begin en meet die fuse even uit. Dit ziet er een temperatuur fuse uit, en die zijn notoir dat ze het snel begeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Lijkt een mosfet te zijn, lijkt ook oververhit te zijn (doorgebrand). Als je kan lezen welke text er op de onderste staat, die is haast zeker hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 09:40

Baggeraar

Wat een gebagger..

Verkleuring van die mosfet lijkt me eerder de conformal coating te zijn die is verkleurd door de hitte van die mosfet, zou dus zomaar kunnen dat die wel nog gewoon werkt.. (meten is weten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Handpresso heb ik al gemailed. Die zeiden niet meer dan 'helaas, je hebt hem open gemaakt'. Maar ik zal ze nog eens mailen. En kijken of ik betere foto's kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 1060721 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:45:
Handpresso heb ik al gemailed. Die zeiden niet meer dan 'helaas, je hebt hem open gemaakt'. Maar ik zal ze nog eens mailen. En kijken of ik betere foto's kan maken.
Ik zou de klantenservice ook niet vragen om hulp maar om contactgegevens van hun reparatiedienst. Je hebt namelijk technische info nodig, en die zal de klantenservice nooit (kunnen) geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik acht de kans groot dat het hetzefde model is als die eronder.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1103875

Ben benieuwd hoe je het hebt opgelost. Mijn printplaat van de handpresso ziet er veel slechter uit. Hij werkt nog wel maar geeft een vervelende ozonlucht en smaak aan de koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 1103875 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:51:
Ben benieuwd hoe je het hebt opgelost. Mijn printplaat van de handpresso ziet er veel slechter uit. Hij werkt nog wel maar geeft een vervelende ozonlucht en smaak aan de koffie
@Anoniem: 1060721 is sinds dit topic niet meer online geweest, dus je kunt beter een eigen topic openen. Denk wel even aan de Het algemeen beleid #quickstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49

SA007

Moderator Tweaking
@Room42 Mee eens, mocht @Anoniem: 1060721 opeens verschijnen mag hij pm'en om deze weer open te gooien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.