Ik kreeg 'm ook
alleen heb ik vorige week nog een berg cups ingeslagen dus voorlopig hoef ik niet nóg meer koffie. Misschien dat ik een doosje ga halen als ik weer in de buurt van een boutique ben maar het is zelfs in vergelijking met andere cups erg duur.
Ik heb em maar besteld. Ik laat binnenkort weten hoe het smaakt.
Ik heb de nieuwe limited edition mogen ervaren zoals de mevrouw in de boutique het noemde. AKA gewoon ff proeven.
(Nu moet ik natuurlijk doen alsof ik fijnproever ben.)
De smaak is heerlijk zacht en gebalanceerd met een lekkere afdronk
Ik heb een buisje meegenomen want het is wel lekker, maar echt een speciale smaak heeft het naar mijn idee niet.
(Nu moet ik natuurlijk doen alsof ik fijnproever ben.)
Dat klinkt wel héél erg als hetgeen de verkoopster vermoedelijk heeft verteldO88088 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:41:
Ik ga het morgenochtend nog eens proberen (dat is het moment dat ik mijn nespresso drink en de smaak mij het beste bevalt), maar het kopje dat ik zojuist heb genuttigd is me niet heel goed bevallen. De eerste slok was hoopvol, maar de rest was toch wat zurig. Ik moet wel zeggen dat ik een echte ristretto drinker ben. Roma is mijn favoriet (ook bijzonder lekker als dubbele espresso (gewoon 2 cupjes in een groter kopje)), kort gevolgd door Dharkan en Indrya from India, Fortisio Lungo als ik wat meer tijd heb. De normale espresso cupjes vind ik te slap en kunnen me eigenlijk niet bekoren.
Morgenvroeg in de herkansing; ik drink het altijd net voor ik de auto in stap, dus kan de smaak/nasmaak mooi evalueren.
Van de week heb ik bij de Lidl een doosje Kenia Masai cups gekocht voor mijn Nespresso. Ik heb de machine vorig jaar gekregen op mijn verjaardag, samen met 12 kuub aan originele cups in alle soorten en smaken. Maar ja, die beginnen nu wel op te raken dus ik ben nu aan het zoeken naar alternatieven.

De cups zitten per stuk verpakt. De smaak was prima en als je bedenkt dat een doosje van 10 stuks €1,60 kost, smaken ze nog beter. Op de doos staat sterkte 4, ik heb het idee dat het vergelijkbaar is met Nespresso-3 ongeveer.

De cups zitten per stuk verpakt. De smaak was prima en als je bedenkt dat een doosje van 10 stuks €1,60 kost, smaken ze nog beter. Op de doos staat sterkte 4, ik heb het idee dat het vergelijkbaar is met Nespresso-3 ongeveer.
... en gaat over tot de orde van de dag
Ja, ik haal ze ook altijd bij de Lidl inderdaad. Ik proef wel wat verschil met originele Nespresso, maar de prijs/kwaliteit verhouding van Lidl is echt enorm goed.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Damn, even op doorreis in Utrecht richting Schiphol en helemaal door de Nespresso cups heen thuis (gebruik al twee weken de Starbucks cupjes). Loop dus even naar de Oudegracht, vertellen ze me daar dat ze nu ook op Utrecht CS en Schiphol een Nespresso boutique hebben (kleiner, maar met alle cups).
Da's handig, alleen weet Google Maps nog van niets

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Van Utrecht was ik op de hoogte. Moest van het ene naar het andere spoor en toen viel mij de pui met Nespresso opeens op. Ben benieuwd waar in Schiphol ie staat. Google Maps vertrouw ik niet qua winkelaanbodgambieter schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:51:
Damn, even op doorreis in Utrecht richting Schiphol en helemaal door de Nespresso cups heen thuis
Bij de roltrap voor Departures 3 (net langs gelopen).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Stoom komt toch altijd bij 100 graden celcius?ramrodwillem schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:58:
Ik heb sinds een paar dagen een Illy X7.1 , mooie machine om te zien en prima koffie .
Het enigste wat me wat tegenvalt is het maken van goede stevige melk voor de cappuccino , ik doe het volgens het boekje , 25sec 75ml , dan is de melk niet echt heet kan mn vinger er makkelijk in houden .Rond 1 minuut wordt het pas heet genoeg . Maar dan is ontstaat er geen mooie dikke schuimlaag , ik laat de melk nog even rusten en draai het dan langzaam rond in het kannetje .
Uit het pijpje komt wel stoom maar of dit nu de juiste temperatuur heeft ....?
Iemand enig idee wat te doen , controleren ...?
Thx
Ben je nog steeds tevreden? Ik overweeg ook de 7.1 te kopen (zou dan de Senseo vervangen).
Ik vraag me alleen twee dingen af. De breedte, er staat dat hij 28 cm breed is, ik heb bijna 28 cm ruimte tussen magnetron en elektrisch fornuis (niet ideaal, maar het gedeelte van het fornuis wat we het meeste gebruiken zit er dan wel verder vandaan). De plek waar nu de Senseo staat is eigenlijk maar 23 cm breedt. Ik vrees dat hij net te breed is en dat het alleen kan als ik een ander plekje maak met een plankje ofzo dat er nu nog niet is of toch een Y3 of Y5, die zijn een stuk smaller (maar ook minder mooi).
En kun je er alleen Illy pads in gebruiken of kun je ook nog wat doen met normale espresso koffie? (van Illy of een ander merk).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zelf al weer wat jaartjes aan de cups eerst een Nespresso Pro (kregen we bij de keuken) prima koffie erg lekker alleen weer wat duur even overgestapt op een rancilio silvia super machine helaas stuk gegaan (was al ruim 10 jaar oud) dus maar een goedkope Nespresso machine gekocht voor dat kopje per dag. Het is gewoon te duur voor mij alleen om een bonnenmaler te kopen en een nieuwe espresso machine te kopen. 500+ euro's plus dat op dat moment (2 jaar terug) er veel alternative Nespresso cups op de markt kwamen.
Een paar maanden geleden mijn blue cups binnen gekregen. ( http://bluecup.nl/ ) Kan ik mijn eigen nespresso cups maken. Had hem via Kickstarter gebacked. Super koffie net zoals de echte nespresso cups maar dan de koffie die ik uitzoek. Ben nog wat aan het testen met maling nu de grofste espresso maling gedaan. Niet helemaal goed dus de volgende zak op extra fijn en dan kijken door de mengen wat beter gaat. En het werkt ook nog vrij simpel cup vullen aandrukken nog bij vullen en aandrukken in het houdertje folie er op en klaar heerlijke eigen gemaakte espresso.
Ben blij dat met de Nespresso machine voor feestjes en verjaardagen haal ik even een hoop cupjes uit de supermarkt (op maak een voorraad met de blue cup) en gaan stukken makkelijker dan de Silvia niet helemaal zo goed als de Silvia maar goed om daar zoveel geld aan uit te geven. Plus met de blue cup kan ik wel elke smaak koffie zetten. Plus vrouw lief kan ook koffie zetten en de kids ook dus geen gedoe meer. En de kids vinden het geweldig om koffiecups te maken met de blue cup.
Nu nog de lekkerste smaakjes koffie vinden. Plus als ik echt avontuurlijk ben kan ik altijd nog mijn mokkapotje pakken
Een paar maanden geleden mijn blue cups binnen gekregen. ( http://bluecup.nl/ ) Kan ik mijn eigen nespresso cups maken. Had hem via Kickstarter gebacked. Super koffie net zoals de echte nespresso cups maar dan de koffie die ik uitzoek. Ben nog wat aan het testen met maling nu de grofste espresso maling gedaan. Niet helemaal goed dus de volgende zak op extra fijn en dan kijken door de mengen wat beter gaat. En het werkt ook nog vrij simpel cup vullen aandrukken nog bij vullen en aandrukken in het houdertje folie er op en klaar heerlijke eigen gemaakte espresso.
Ben blij dat met de Nespresso machine voor feestjes en verjaardagen haal ik even een hoop cupjes uit de supermarkt (op maak een voorraad met de blue cup) en gaan stukken makkelijker dan de Silvia niet helemaal zo goed als de Silvia maar goed om daar zoveel geld aan uit te geven. Plus met de blue cup kan ik wel elke smaak koffie zetten. Plus vrouw lief kan ook koffie zetten en de kids ook dus geen gedoe meer. En de kids vinden het geweldig om koffiecups te maken met de blue cup.
Nu nog de lekkerste smaakjes koffie vinden. Plus als ik echt avontuurlijk ben kan ik altijd nog mijn mokkapotje pakken
Mijn oog is nu gevallen op de De'Longhi EC 680.R, die is 15 cm breed dus past makkelijk bij ons en kost ongeveer hetzelfde als die Illy. En er kunnen zowel pads en 'echte' expressokoffie in.
Een mokkapotje heb ik ook nog ergens liggen. Eigenlijk nog nooit geprobeerd hoe dat werkt en smaakt.
Een mokkapotje heb ik ook nog ergens liggen. Eigenlijk nog nooit geprobeerd hoe dat werkt en smaakt.
/▌
Haha die bluecup heb ik ook gebacked. Ik helemaal trots het verhaal vertellen tegen mijn vriendin zegt ze, hé die zag ik ook bij de HEMA, ahum, dat terzijde.MeZZiN schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:54:
[ ...]
Ik ben ook bezig geweest voor een maand met allerlei verschillende koffiesoorten. Ik hou van zwaar maar wat ik merk is het volgende:
-Wanneer de cups in de vaatwasser gezet worden krimpen ze, ik heb het idee dat ze al iets krimpen door ze simpelweg te gebruiken als cup. Je merkt het wanneer je de cups in het lepeltje klikt. Nieuwe cups passen veel makkelijker dan oude, vaker gebruikte cups.
-Net gemaakte cups geven langer donkere = sterkere koffie dan cups van een dag oud. Waar dat aan ligt ben ik nog niet achter maar ik verdenk dat de koffie in de cups uitdroogt, de cups zijn namelijk niet luchtdicht.
-Ik krijg het niet voor elkaar om met eigen koffie op dezelfde sterke koffie te komen als dat Nespresso dat doet met bijvoorbeeld de zwarte cup. Ik heb het idee dat die Nespresso veel langer donkere koffie "geeft" dan mijn eigen cups, daar wordt het straaltje al snel licht bruin en dus een meer waterige koffie / capucino.
-Ik heb de cups gewogen, en het totaal gewicht komt met elkaar overeen. Ik moet nog een cup ontleden on te kijken wat het netto materiaal doet
-Momenteel laat ik bij de lokale koffieboer mijn bonen malen, op 2,5 waar 1 grof is en 4 fijn. Daarmee loopt de koffie nog redelijk goed door wanneer ik hem redelijkstevig in de cup aanduuw en een bergje op de cup laat zitten voordat ik de folie ring eroverheen pers.
Los van bovenstaande punten heb ik om het Nespresso cup avontuur nog wat spannender te maken een Deens koffiebonen handmolen project gebacked op wederom Kickstarter, kijken of dat ook wat scheelt, direct na het malen van de boon, koffie maken. Als ik het zo achteraf bekijk dan is het aantal handelingen en de totale tijd die je kwijt bent met het zetten van een cappuccino evenveel of zelfs meer in vergelijking met een echt authentiek cappuccino apparaat.
Herken je bovenstaande punten?
[ Voor 5% gewijzigd door WeaZuL op 22-03-2017 23:20 ]
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Ja wel een beetje ben ook nog zoekende maar de meegeleverde koffie was top erg lekker ook. Nu met eigen maling (was het grofst) gaat het best aardig niet te hard aandrukken en niet te veel op voorraad maken kom de smaak niet ten goede. Heb nu van kaldi wat koffie is ook erg lekker.
Voor mij is het grote voordeel ik kan ze klaar maken en over de dag lekker drinken en oh geen dure espresso machine. En nu kan iedereen koffie maken zonder handleiding of moeilijk doen. Als ooit mijn nespresso machine de geest geeft dan ga ik misschien wel weer een espresso machine halen. Maar voor nu werkt dit goed genoeg.
Voor mij is het grote voordeel ik kan ze klaar maken en over de dag lekker drinken en oh geen dure espresso machine. En nu kan iedereen koffie maken zonder handleiding of moeilijk doen. Als ooit mijn nespresso machine de geest geeft dan ga ik misschien wel weer een espresso machine halen. Maar voor nu werkt dit goed genoeg.
Overigens lijkt me dat je de versheid van die refillcups wel kan verlengen door die luchtdicht te verpakken. Eventueel per koffiebeurt in een zakje (hersluitbaar zakje) en dan nog in een koffieblik. En je zou kunnen kijken hoe veel koffie Nespresso daar in doet (wegen of opzoeken).
Vanmiddag langs mediamarkt geweest, die hadden er nog maar eentje staan van die Delongi EC 680. Een zilveren, ook mooi trouwens (ik twijfel nu of ik eigenlijk wel een rode wil
). Jammer dat ze geen andere kleuren hadden en er stonden ook geen dozen meer. Anders had ik die zilveren meegenomen, maar ik bestel dan liever een nieuwe online dan dat ik een demo-model meeneem.
Vanmiddag langs mediamarkt geweest, die hadden er nog maar eentje staan van die Delongi EC 680. Een zilveren, ook mooi trouwens (ik twijfel nu of ik eigenlijk wel een rode wil
/▌
Denk zeker dat dat ook helpt nu zit de koffie in een luchtdichte bus maar als je cups maak liggen die er natuurlijk niet in. Dus in een zakje doen zal wel helpen!
Trouwens het lijkt erop dat Bluecup de cups gewoon in licentie / maakt voor de HEMA zelfs de teksten zijn hetzelfde op de HEMA site. Maar heb ze even een mail gestuurd wil nu wel weten waarom de hema het verkoopt.
Had in centerparcs nog de dolce gusto geprobeerd maar dat was geen succes geen lekkere koffie. Misschien de verkeerde cups of iets maar het was het niet.
Trouwens het lijkt erop dat Bluecup de cups gewoon in licentie / maakt voor de HEMA zelfs de teksten zijn hetzelfde op de HEMA site. Maar heb ze even een mail gestuurd wil nu wel weten waarom de hema het verkoopt.
Had in centerparcs nog de dolce gusto geprobeerd maar dat was geen succes geen lekkere koffie. Misschien de verkeerde cups of iets maar het was het niet.
[ Voor 17% gewijzigd door MeZZiN op 23-03-2017 15:16 ]
Bij de Hema is het een stuk goedkoper of lijkt dat maar zo?
/▌
Dus een update van de makers van blue cup het is inderdaad hun product. Exact hetzelfde behalve dat hij zwart is. Het is de 'offline' variant voor de benelux. Denk dat het wel eigenlijk een goede ontwikkeling is. En niet een cheap chinese copy cat.
De starter set is goedkoper bij de hema maar de navul weer niet dus het verkoopmodel is iets anders dan bluecup die rekent gewoon over alles normale kosten en de hema wil mensen lokken en dan per navul extra verdienen.
Ben blij voor de makers van bluecup dat het een succes is (zeker omdat ze nu bij de hema liggen lijkt het voor de hand te liggen)
De starter set is goedkoper bij de hema maar de navul weer niet dus het verkoopmodel is iets anders dan bluecup die rekent gewoon over alles normale kosten en de hema wil mensen lokken en dan per navul extra verdienen.
Ben blij voor de makers van bluecup dat het een succes is (zeker omdat ze nu bij de hema liggen lijkt het voor de hand te liggen)
Maar wat is nu eigenlijk de meerwaarde van zo'n systeem? Ik heb de Nespresso met name voor de goede combinatie van gemak, kwaliteit en prijs. Als ik zelf nog iedere keer koffie moet gaan malen en in zo'n cup gaan stouwen is het gemak ver te zoeken. Dan heb ik net zo lief een volautomaat.
Meerwaarde voor mij is dat ik mijn eigen koffie kan kiezen maar als ik een feestje heb kan ik gewoon een set cupjes halen en dan snel zetten. Plus een nespresso machine maakt betere koffie dan een vol automaat. Alleen aardige dure jura machines kunnen nette espresso zetten. Ik heb nu ook een doos met Lidl cups klaarliggen voor als we een verjaardag hebben. En de rest maak ik zelf even keer in op een ochtend een paar minutes 10 cups vullen kan ik weer een week lekkere koffie drinken zonder rommel.
Dus wel voordelen voor mij omdat ik graag eigen koffie drink maar niet de kosten wil hebben van een half automaat (espresso machine)
Dus wel voordelen voor mij omdat ik graag eigen koffie drink maar niet de kosten wil hebben van een half automaat (espresso machine)
Jullie hebben het over deze toch?
http://www.hema.nl/koffiecapsule-maker
Intressant, dus je koopt het starterspakket bij de Hema en gaat daarna bij bleu cup bestellen?
http://www.hema.nl/koffiecapsule-maker
Intressant, dus je koopt het starterspakket bij de Hema en gaat daarna bij bleu cup bestellen?
Jep en dat zou prima kunnen dus
[ Voor 14% gewijzigd door MeZZiN op 24-03-2017 10:49 ]
Denk je echt dat een halfautomaat beter is als een volautomaat? Bij een volautomaat heb je altijd versgemalen bonen (echt voor dat kopje gemalen). Mijn ouders hebben nu hun tweede volautomaat en zowel uit deze als uit de vorige was de koffie heerlijk.MeZZiN schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:24:
Plus een nespresso machine maakt betere koffie dan een vol automaat. Dus wel voordelen voor mij omdat ik graag eigen koffie drink maar niet de kosten wil hebben van een half automaat (espresso machine)
Ik heb zelf een halfautomaat gekocht, maar dat is vooral om budgettaire redenen (en het apparaat mocht ook niet te breed zijn). Bedoel je dan met een losse maler er naast? En wat voor maler heb je dan nodig?
/▌
Jep dat laatste natuurlijk. Ik kan uit een halfautomaat betere koffie zetten dan een vol automaat (het is ook niet echt een goede vergelijking.) laten wel wezen volautomaten maken prima koffie. Maar het onderhoud van die dingen lopen aardig in de papieren. En ja je moet onderhoud plegen. Op het werk waarom smaakt de koffie zo vreemd.... oh de interne bonenmaler had pootje gekregen.
Hij viel ons bijna aan toen hij de prullenbak in ging.
Had hiervoor een Rancilio silvia zelfs met voorgemalen koffie (max maandje oud in goede bus) haal ik daar betere koffie uit dan een volautomaat. Maar goed moest nog een bonen maler kopen plus dat de Silvia helaas de geest gaf. Waardoor ik iets anders nodig had en tja voor 400-600 euro uit te geven of 100 euro voor nespresso dan was de keuze snel gemaakt. Voordat ik aan de 300-400 euro zit aan cupjes dat duur even.

Had hiervoor een Rancilio silvia zelfs met voorgemalen koffie (max maandje oud in goede bus) haal ik daar betere koffie uit dan een volautomaat. Maar goed moest nog een bonen maler kopen plus dat de Silvia helaas de geest gaf. Waardoor ik iets anders nodig had en tja voor 400-600 euro uit te geven of 100 euro voor nespresso dan was de keuze snel gemaakt. Voordat ik aan de 300-400 euro zit aan cupjes dat duur even.
Bij 4 kopjes per dag ben je met een Nespresso apparaat aan koffie al € 336,- meer kwijt dan met een volautomaat.
1460 cupjes á € 0,35 is € 511,- per jaar.
Om dezelfde hoeveelheid met een volautomaat te zetten heb je ongeveer 10 kg bonen nodig.
10 kg bonen van goede kwaliteit hoeft niet meer te kosten dan € 175,-
O ja en nog een paar euro per jaar aan ontkalker en reinigingsmiddelen.
1460 cupjes á € 0,35 is € 511,- per jaar.
Om dezelfde hoeveelheid met een volautomaat te zetten heb je ongeveer 10 kg bonen nodig.
10 kg bonen van goede kwaliteit hoeft niet meer te kosten dan € 175,-
O ja en nog een paar euro per jaar aan ontkalker en reinigingsmiddelen.
[ Voor 10% gewijzigd door brutusl op 26-03-2017 08:16 ]
Wat ik niet helemaal snap is dat de volautomatische grotere kopjes kunnen zetten. Wat zijn dat? Driedubbele espresso's? Americano's? Bij een halfautomaat zie ik ze dan bezig met water koken voor een Americano, dan kun je toch beter gewoon meer water door het filter laten lopen?
/▌
De koffie wordt steeds bitterder, dus bij te lang doorlopen wordt de smaak veel minder. Vandaar dat het beter is om of aan te lengen met water of de maling aan te passen zodat deze sneller doorloopt.Marzman schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:48:
Wat ik niet helemaal snap is dat de volautomatische grotere kopjes kunnen zetten. Wat zijn dat? Driedubbele espresso's? Americano's? Bij een halfautomaat zie ik ze dan bezig met water koken voor een Americano, dan kun je toch beter gewoon meer water door het filter laten lopen?
De volautomaat die ik ken past de malimgsgraad aan waardoor er in zelfde hoeveelheid tijd er meer water door kan lopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Sethro op 26-03-2017 20:04 ]
Onlangs bij de Nespresso Boutique de Limited Edition Vintage 2014 meegenomen. Erg lekkere koffie, maar heb nog niet de koffiekennis om echt de uniekheid van deze koffie te proeven.
's Avonds vind ik het altijd lekker om original Nespresso te drinken. Lekker op m'n gemak.
's Ochtends ben ik meestal wat meer in een rush dus dan gaat de koffie meestal snel naar achteren
Zonde om dan die dure Nespresso cups te drinken.
Als alternatief had ik al l'Or geprobeerd. Ook erg goed te drinken.
Daarnaast zag ik in de winkel nog cups van Pellini. Die koffie hadden ze op de camping in Italie altijd (de bonen dan) en vond ik erg lekker. Voor de prijs hoef je 't echter niet te doen...
Volgende op mijn lijst, zijn die van de Lidl, maar ik wilde even weten of deze cups makkelijk 'doorboort' kunnen worden door het apparaat. Die van l'Or zijn heel 'slap' dus het apparaat heeft daar weinig moeite mee maar ik lees veel verhalen op internet van aftermarket cups dat het niet goed is voor het apparaat. Heeft iemand ervaring met de Lidl cups?
Heeft iemand daarnaast nog andere suggesties voor goedkopere cupjes?
's Avonds vind ik het altijd lekker om original Nespresso te drinken. Lekker op m'n gemak.
's Ochtends ben ik meestal wat meer in een rush dus dan gaat de koffie meestal snel naar achteren
Als alternatief had ik al l'Or geprobeerd. Ook erg goed te drinken.
Daarnaast zag ik in de winkel nog cups van Pellini. Die koffie hadden ze op de camping in Italie altijd (de bonen dan) en vond ik erg lekker. Voor de prijs hoef je 't echter niet te doen...
Volgende op mijn lijst, zijn die van de Lidl, maar ik wilde even weten of deze cups makkelijk 'doorboort' kunnen worden door het apparaat. Die van l'Or zijn heel 'slap' dus het apparaat heeft daar weinig moeite mee maar ik lees veel verhalen op internet van aftermarket cups dat het niet goed is voor het apparaat. Heeft iemand ervaring met de Lidl cups?
Heeft iemand daarnaast nog andere suggesties voor goedkopere cupjes?
MacBook Pro (13-inch, M2, 2022) // Mac mini (2018) // iPhone 13 mini
Ik heb al een paar doosjes bij de Lidl geprobeerd, ik heb de Palermo en de Merano geprobeerd en ze smaken wel goed. Daarnaast hadden ze ook nog wat luxer uitstralende doosjes met Kenia Massai (of zo) een paar weken terug. Die waren ook wel lekker. Het is iets minder dan de originele cups, maar heel goed te drinken en een stuk goedkoper.
Mijn dochter heeft een navulset van de Hema. Ze is er nog mee aan het experimenteren omdat ze het nog niet voor elkaar heeft de koffie op de goede sterkte te krijgen. Het systeem bevalt haar wel goed. Iets eerder in deze trhread meende ik te lezen dat de deksels van Blue Cup ook op die van de Hema passen.
Mijn dochter heeft een navulset van de Hema. Ze is er nog mee aan het experimenteren omdat ze het nog niet voor elkaar heeft de koffie op de goede sterkte te krijgen. Het systeem bevalt haar wel goed. Iets eerder in deze trhread meende ik te lezen dat de deksels van Blue Cup ook op die van de Hema passen.
[ Voor 14% gewijzigd door P_Tingen op 28-03-2017 07:47 ]
Ik ben ook aan het oriënteren voor een Nespresso apparaat, maar lees veel over dat machines de 'neppe' cups niet goed pakken. Zijn er bepaalde type's van Nespresso apparaten die beter omgaan met 'neppe' cups?
Ik ben van plan gewoon voor de Inissia te gaan, maar als een ander versie beter is met 'neppe' cups is het misschien beter om daar voor te gaan.
Ik ben van plan gewoon voor de Inissia te gaan, maar als een ander versie beter is met 'neppe' cups is het misschien beter om daar voor te gaan.
Het probleem met de neppe cups is dat ze meestal van (taai) plastic zijn gemaakt. De gatenprikkers in de machines zijn geoptimaliseerd voor aluminium. Voor plastic zouden ze een stuk scherper moeten zijn.
In het begin gaat het vaak wel goed trouwens, maar ze worden steeds botter door het plastic, en na verloop van tijd werkt het een stukje minder.
Sommigen hebben dat opgelost door de cups los te verpakken en alvast gaatjes erin te prikken (ik geloof d'or). Door ze los te verpakken blijft de lucht er wel vanaf en blijven ze dus vers.
Heb wel een paar nepperts gebruikt, maar niet lang genoeg om problemen te ervaren. Ben vanwege de smaak (en het relatief lage gebruik) gewoon bij nespresso gebleven.
In het begin gaat het vaak wel goed trouwens, maar ze worden steeds botter door het plastic, en na verloop van tijd werkt het een stukje minder.
Sommigen hebben dat opgelost door de cups los te verpakken en alvast gaatjes erin te prikken (ik geloof d'or). Door ze los te verpakken blijft de lucht er wel vanaf en blijven ze dus vers.
Heb wel een paar nepperts gebruikt, maar niet lang genoeg om problemen te ervaren. Ben vanwege de smaak (en het relatief lage gebruik) gewoon bij nespresso gebleven.
Ik moet zeggen dat normale espresso uit een halfautomaat ook weinig werk is hoor. Je doet er twee scheppen koffie in (voor een dubbele espresso), daarna filter even onder de kraan houden en klaar. Ik laat hem ook altijd nog wel een keer leeg doorlopen om koffieresten weg te spoelen (en snel op te warmen) maar dat zou ik met een nespresso ook doen.
Ik heb de ESE pads nog niet gebruikt eigenlijk.
Ik heb de ESE pads nog niet gebruikt eigenlijk.
/▌
Ik had gelezen dat L'Or hun cups aangepast hebben naar aluminium dus ben benieuwd of deze inderdaad gied gaan werken voor de Nespresso 
Heeft er hier iemand ervaring met de cups van de Jumbo?
Wil binnenkort weer eens bestellen bij Nespresso, maar het is nogal aan de prijs en daarbij wil ik kijken of mijn machine het nog doet na lange tijd buiten dienst
Heeft er hier iemand ervaring met de cups van de Jumbo?
Wil binnenkort weer eens bestellen bij Nespresso, maar het is nogal aan de prijs en daarbij wil ik kijken of mijn machine het nog doet na lange tijd buiten dienst
2250 WP Zuid PVoutput
@RekZ
Ik gebruik naast de nespresso-cups ook die van de Lidl ( feestjes / grootverbruik
)
Die zijn al geperforeerd in de bodem, en qua smaak prima te doen.
Ik geef de voorkeur aan de originelen, maar als er een groep binnenvalt, is 35ct/kop net iets te gortig ( us bleeft zûnig )
Lidl heeft ze regelmatig met 50% korting, dan zijn ze 5 á 9ct kop
Ik gebruik naast de nespresso-cups ook die van de Lidl ( feestjes / grootverbruik
Die zijn al geperforeerd in de bodem, en qua smaak prima te doen.
Ik geef de voorkeur aan de originelen, maar als er een groep binnenvalt, is 35ct/kop net iets te gortig ( us bleeft zûnig )
Lidl heeft ze regelmatig met 50% korting, dan zijn ze 5 á 9ct kop
Ik kom net deze tegen: Wacaco Minipresso-NS

Reviews van de koffieversie zeggen dat het wat slapjes eruit komt (te lage druk, denk ik, 8 bar). Toch ziet het er interessant uit als je Nespresso cups kan gebruiken. Ik heb een Handpresso voor reizen, maar die begint oud te worden.
Iemand deze al gebruikt?
Edit: wtf, ik heb er gewoon eentje besteld. Ik ga binnenkort drie weken op reis down under en als het werkt is het een handig ding om mee te nemen

Minipresso NS uses Nespresso®* capsules to prepare espresso. The advantage is that the coffee is ground, measured, tamped, with a higher precision than we are capable of doing. There is very little left for error, so your espresso is great every time. It's also more convenient, mess free and easier to clean after use. Minipresso NS is compatible with the large variety of capsules proposed by Nespresso®*.
Minipresso NS is your best choice to quickly enjoy up to 45 ml of delicious espresso at home, in the office and on the go.
Reviews van de koffieversie zeggen dat het wat slapjes eruit komt (te lage druk, denk ik, 8 bar). Toch ziet het er interessant uit als je Nespresso cups kan gebruiken. Ik heb een Handpresso voor reizen, maar die begint oud te worden.
Iemand deze al gebruikt?
Edit: wtf, ik heb er gewoon eentje besteld. Ik ga binnenkort drie weken op reis down under en als het werkt is het een handig ding om mee te nemen
[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 23-12-2017 23:31 ]
Heb de Minipresso NS vandaag met de post gekregen. Compact dingetje, makkelijk in elkaar te zetten en ook het gebruik valt mee, niet zo onhandig als dat ik dacht. Als je aan het pompen bent merk je wel dat het zwaar gaat als het water door de Nespresso cup gaat. Het smaakt iets slapper dan bij gebruik Nespresso machine, en je kunt geen lungo doen, ik zou er ook geen slapper smakende cups in doen (ik heb het met Dharkan 11 en Ristretto 10 gebruikt).
Onhandig is wel dat er wat water in het systeem achterblijft, dus voorzichtig doen bij uit elkaar halen. Maar lijkt op een goede aankoop voor reizen
Nu vanavond nog eens kijken of het ook werkt met een namaak (starbucks) capsule.
Edit: namaak capsule is niet verstandig, kreeg toch wat koffiepoeder in het apparaat.
Onhandig is wel dat er wat water in het systeem achterblijft, dus voorzichtig doen bij uit elkaar halen. Maar lijkt op een goede aankoop voor reizen
Nu vanavond nog eens kijken of het ook werkt met een namaak (starbucks) capsule.
Edit: namaak capsule is niet verstandig, kreeg toch wat koffiepoeder in het apparaat.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 10-06-2017 23:52 ]
Nespresso heeft cups die speciaal ontwikkeld zouden zijn voor ijskoffie. Nu ben ik daar normaal gesproken geen fan van maar ik besloot het toch te proberen. Ze geven twee recepten, een met water en een met melk. Ik maak het met water en ik vind het heerlijk verfrissend
ondanks dat het verdund is met water en ijs zit er nog duidelijk koffie smaakt aan. Naar mijn mening stukken lekkerder dan die zooi met melk, suiker en allerlei andere troep erin.
Blue Cup is exact hetzelfde als de hema (hema is de benelux winkel verkoper van blue cup)P_Tingen schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:44:
Ik heb al een paar doosjes bij de Lidl geprobeerd, ik heb de Palermo en de Merano geprobeerd en ze smaken wel goed. Daarnaast hadden ze ook nog wat luxer uitstralende doosjes met Kenia Massai (of zo) een paar weken terug. Die waren ook wel lekker. Het is iets minder dan de originele cups, maar heel goed te drinken en een stuk goedkoper.
Het bevalt mij ook nog steeds nog een beetje aan het prutsen met de juiste maling maar ga straks even ily proberen kijken of dat goed gaat.
Heb de MiniPresso NS nu een paar weken gebruikt tijdens mijn reis naar Nieuw-Zeeland en Australie. Conclusie: het werkt goed, erg praktisch en zeker aan te bevelen. Je moet bij de slappere koffies (waar de koffie wat losser zit) oppassen dat je niet te hard gaat pompen, omdat je dan soms lekkage van de koffiekorrels in je koffie krijgt. Maar het werkt, het is simpel en makkelijk mee te nemen.gambieter schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:04:
Heb de Minipresso NS vandaag met de post gekregen.
...
Ik gebruik de tasjes die ik van Korean Air kreeg in business class, perfect voor cups en apparaatje
@gambieter hoe doe je dat met heet water, thermoskan mee?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mijn hotels/service appartementen hebben hier allemaal een waterkoker, maar ik neem ook zelf een miniwaterkokertje (0.5L) mee. Die heb ik dus de afgelopen 3 weken niet gebruiktfranssie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:18:
@gambieter hoe doe je dat met heet water, thermoskan mee?
Onlangs reclame binnengekregen over een 3-tal nieuwe limited edition barista smaken. Ik kan zeggen dat de ristretto genaamd barista corto een aanrader is. Zachte smaak met een beetje chocolade erdoor.
Bij bestelling van 100 cups met minimaal 20 barista cups, krijg je er ook een barista schort bij.
Bij bestelling van 100 cups met minimaal 20 barista cups, krijg je er ook een barista schort bij.
Koffie = lekkerLA-384 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 06:54:
Onlangs reclame binnengekregen over een 3-tal nieuwe limited edition barista smaken. Ik kan zeggen dat de ristretto genaamd barista corto een aanrader is. Zachte smaak met een beetje chocolade erdoor.
Chocolade = lekker
Maar lekkere dingen moet je soms gescheiden houden van elkaar.

Ik ben van de Lidl cups af, ik vind ze niet lekker meer.
Een vriend van me heeft altijd l'or espresso cups en ik vond zijn koffie altijd veel lekkerder dus ik heb deze ook maar gekocht.
Wat ik me af vroeg, zit er verschil in smaak als je andere apparaten hebt? Ik heb namelijk een 2e hands XN2140 erg basic ding en hij heeft een nieuwe (inmiddels al weer 2? jaar oud) wat luxueuzer model. Ik heb het gevoel dat zijn koffie nog wat lekkerder smaakt.
Ik lees ook over starbucks cups? Misschien moet ik die ook eens proberen. Ik hou van een lekkere sterke bak en niet een lullig klein kopje espresso maar liever lungo formaat.
Een vriend van me heeft altijd l'or espresso cups en ik vond zijn koffie altijd veel lekkerder dus ik heb deze ook maar gekocht.
Wat ik me af vroeg, zit er verschil in smaak als je andere apparaten hebt? Ik heb namelijk een 2e hands XN2140 erg basic ding en hij heeft een nieuwe (inmiddels al weer 2? jaar oud) wat luxueuzer model. Ik heb het gevoel dat zijn koffie nog wat lekkerder smaakt.
Ik lees ook over starbucks cups? Misschien moet ik die ook eens proberen. Ik hou van een lekkere sterke bak en niet een lullig klein kopje espresso maar liever lungo formaat.
Lidl cups was ik al gelijk klaar mee toen ik ze de eerste keer had, blegh. Ik koop altijd huismerk Jumbo of DE cups. Ik moet ook bekennen dat ik na de initiële aanschaf nooit weer cups via de Nespresso webshop heb gekocht 
Wat de smaak betreft, vervuiling kan de smaak beïnvloeden, ruikt je water reservoir muf? misschien een aantal keer achter elkaar ontkalking doen?
Wat de smaak betreft, vervuiling kan de smaak beïnvloeden, ruikt je water reservoir muf? misschien een aantal keer achter elkaar ontkalking doen?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Op het werk neem ik het wel eens, maar dat is een keer per jaar ofzo. Het is net zoiets als Cola Vanilla of Cola Lemon. Interessant om eens te proberen maar daarna pak je weer normale cola. Maar zijn die smaakjes bij Nespresso niet juist het verkoopargument? Dat je snel kan varieren en dat ze er zijn?Ger schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:08:
[...]
Koffie = lekker
Chocolade = lekker
Maar lekkere dingen moet je soms gescheiden houden van elkaar.
[...]
Bij mijn eigen apparaat (halfautomaat) kan ik (single serving) ESE-pads gebruiken, maar ik heb dat eigenlijk pas een keer gedaan (toen mijn koffie op was). Het is niet dat het veel tijd scheelt ofzo. Twee scheppen koffie er in doen vs twee pads er in leggen (ja die pads zullen iets sneller zijn, maar je wint geen minuten) en nadoen de koffie er uitspoelen vs de pads er uithalen (ik denk dat het uitspoelen zelfs sneller is). Volgens mij zijn er ook geen alternatieve smaakjes ESE-pads
/▌
In de basis zijn alle Nespresso apparaten hetzelfde (19 bar druk, thermoblock systeem). Ontkalken kan zeker helpen. Het water wordt daarna ook warmer en dat zal de smaak ten goede moeten komen. Een simpele en goedkope manier om te ontkalken is door hem een paar keer door te spoelen met water met een berg citroensap erdoorheen.kaasaanfiets schreef op woensdag 27 september 2017 @ 01:28:
Ik ben van de Lidl cups af, ik vind ze niet lekker meer.
Gewoon zo'n fles schoonmaakazijn er doorheen jagen
Dat heeft toch iedereen wel in huis. Gaat bij mij ook standaard met elke was mee, goed voor de was en goed voor de machine
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Bij de Action verkopen ze ook ontkalker voor koffieapparaten. Je kan twee keer met zo'n flesje doen.
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=ontkalker
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=ontkalker
/▌
Ik heb inderdaad wel eens eerder ontkalkt, Ik heb van die flesjes van de kruidvat.
uuuh lol ik wou er even een plaatje van bij zoeken, kom ik dit bericht ineens tegen

Ik heb dit altijd zonder problemen gebruikt en sterk schuimen of overkoken heb ik nooit wat van vernomen.
Ik heb mijn apparaat vorige keer met citroenzuur (dacht ik) ontkalkt. Ik heb nu een 5L fles schoonmaak azijn gekocht en hem ontkalkt.. Heb meteen m'n wasmachine laten draaien op 90 graden met een paar liter schoonmaakazijn er in.
Het eerste bakje smaakt in ieder geval weer goed.
uuuh lol ik wou er even een plaatje van bij zoeken, kom ik dit bericht ineens tegen

https://www.kruidvat.nl/ontkalkerKruidvat ontkalker
De Kruidvat Formula expert ontkalker en de Kruidvat ontkalker voldoen niet aan onze kwaliteitseisen. Het risico bestaat dat bij gebruik in een waterkoker of koffiezetapparaat de vloeistof in het betreffende apparaat sterk gaat schuimen en gaat overkoken. Dit kan ernstige brandwonden en kortsluiting veroorzaken.
De producten werden voor 1,49 euro aangeboden in flessen van 250 ML. Op de achterzijde staat de EAN-code 8717333404291 vermeld.
Als u in het bezit bent van deze Kruidvat ontkalk-producten, stop dan met het gebruik. U kunt de producten naar één van onze Kruidvat-winkels terugbrengen. Bij inlevering van het artikel wordt het aankoopbedrag uiteraard volledig vergoed.
Voor meer informatie kan telefonisch contact worden opgenomen met de gratis servicelijn, telefoonnummer 0800 – 1211.
Wij stellen hoge eisen aan de kwaliteit en veiligheid van onze producten. Onze excuses voor het ongemak.
Kruidvat
Ik heb dit altijd zonder problemen gebruikt en sterk schuimen of overkoken heb ik nooit wat van vernomen.
Ik heb mijn apparaat vorige keer met citroenzuur (dacht ik) ontkalkt. Ik heb nu een 5L fles schoonmaak azijn gekocht en hem ontkalkt.. Heb meteen m'n wasmachine laten draaien op 90 graden met een paar liter schoonmaakazijn er in.
Dan heb je goed doorgespoeld. Ik heb mijn koffiezetapparaat een keer ontkalkt en had hem daarna maar 1x doorgespoeld. Daar knapt een mens niet van op kan ik meldenkaasaanfiets schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:55:

Koffie met azijnsmaak, lekker toch?
Binnenkort ben ik jarig. ik heb zo'n 140 euro budget om een koffieapparaat uit te zoeken, maar ik vind het beetje lastig om op gang te komen.
Ik heb vrij lang Senseo gehad en daar ben ik wel klaar mee. Cups lijkt mij vrij irritant en duur (?). Het liefste wil ik (denk ik) iets waar ik bonen mee kan malen zodat ik vrij weinig onderhoud heb, en dat ik wat kan experimenteren met verschillende soorten bonen.
Ik hou ook wel van een goeie cappuccino maar dat is niet de hoofdzaak. Is zoiets te vinden in mijn budget? Oh het zal voornamelijk voor single serve zijn aangezien ik de enige koffiedrinker in huis ben.
https://www.koffiecenter....or-bonen.html?91081=73866 zijn nogal prijzig...
http://www.mediamarkt.nl/...t=&view=PRODUCTLIST&page= blijkbaar zijn bonen machines met single serving gewoon tering duur
Ik heb vrij lang Senseo gehad en daar ben ik wel klaar mee. Cups lijkt mij vrij irritant en duur (?). Het liefste wil ik (denk ik) iets waar ik bonen mee kan malen zodat ik vrij weinig onderhoud heb, en dat ik wat kan experimenteren met verschillende soorten bonen.
Ik hou ook wel van een goeie cappuccino maar dat is niet de hoofdzaak. Is zoiets te vinden in mijn budget? Oh het zal voornamelijk voor single serve zijn aangezien ik de enige koffiedrinker in huis ben.
https://www.koffiecenter....or-bonen.html?91081=73866 zijn nogal prijzig...
http://www.mediamarkt.nl/...t=&view=PRODUCTLIST&page= blijkbaar zijn bonen machines met single serving gewoon tering duur
[ Voor 47% gewijzigd door MrVegeta op 06-10-2017 16:11 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik denk dat met de topic titel vooral juist de non-bonenmalers worden bedoeld 
Dus alles waar cups of pads in gaan, niet complete bonen.
Dit topic is beter voor alles waar complete bonen tot koffie verwerkt worden: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1
Jij zoekt dus een goedkope volautomaat.
Overigens denk ik dat het voor dat budget zeer lastig gaat worden. Wat dat betreft wellicht toch beter in dit topic blijven en voor een apparaat met cups gaan (evt met melkopschuimer voor caps). Ik blijf iig bij nespresso voor mijn 0 tot 2 kopjes per dag.
Senseo is meuk, net als 95% van de aftermarket cups. De cups zijn idd duur, maar bij beperkt gebruik te doen. Drink je de hele dag door, of heb je meerdere gebruikers in huis, dan zou ik inderdaad verder kijken naar een volautomaat, maar vooral het initiële budget toch wat oprekken.
Dus alles waar cups of pads in gaan, niet complete bonen.
Dit topic is beter voor alles waar complete bonen tot koffie verwerkt worden: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1
Jij zoekt dus een goedkope volautomaat.
Overigens denk ik dat het voor dat budget zeer lastig gaat worden. Wat dat betreft wellicht toch beter in dit topic blijven en voor een apparaat met cups gaan (evt met melkopschuimer voor caps). Ik blijf iig bij nespresso voor mijn 0 tot 2 kopjes per dag.
Senseo is meuk, net als 95% van de aftermarket cups. De cups zijn idd duur, maar bij beperkt gebruik te doen. Drink je de hele dag door, of heb je meerdere gebruikers in huis, dan zou ik inderdaad verder kijken naar een volautomaat, maar vooral het initiële budget toch wat oprekken.
Voor mn 3 - 4 koppen in de morgen voldoet mn nespresso ook prima.
Gebruik meestal die zelfmaak cups van de hema, kun je zelf je koffie uitkiezen.
(moet ik ze alleen niet vergeten schoon te maken
)
(moet ik ze alleen niet vergeten schoon te maken
Als je al een Nespresso hebt dan is dat handig, maar als je voor de aanschaf weet dat je het zo gaat gebruiken kun je denk ik beter een halfautomaat kopen.hjs schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:02:
Voor mn 3 - 4 koppen in de morgen voldoet mn nespresso ook prima.
(moet ik ze alleen niet vergeten schoon te maken)
/▌
Ik heb deze intussen geprobeerd (niet alle smaken zijn in het VK verkrijgbaar), en ze zijn verrassend goed. Ze hebben niet het lekprobleem dat veel alternatieve cups hebben, en de koffiesmaak is ook goed. Ze zijn iets goedkoper dan de Nespresso-cups (voor mij £2.99 vs Nespresso £3.10-£3.70 per 10 capsules), en hebben als voordeel dat ze gewoon in de supermarkt te koop zijn. Ze deden het alleen niet zo goed in mijn hand-Nespresso machine, weet niet waarom.MdO82 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:56:
Ik had gelezen dat L'Or hun cups aangepast hebben naar aluminium dus ben benieuwd of deze inderdaad gied gaan werken voor de Nespresso
Oftewel: goed alternatief voor Nespresso-cups wmb
Bijkomend voordeel is dat ze ook eens in de zoveel tijd in de aanbieding zijn, dan ben je echt wel een stuk goedkoper uit. Ik kocht vorige week 2 pakjes voor 4 euro, dus 20 ct per capsule. Prima prijsgambieter schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:28:
[...]
Ik heb deze intussen geprobeerd (niet alle smaken zijn in het VK verkrijgbaar), en ze zijn verrassend goed. Ze hebben niet het lekprobleem dat veel alternatieve cups hebben, en de koffiesmaak is ook goed. Ze zijn iets goedkoper dan de Nespresso-cups (voor mij £2.99 vs Nespresso £3.10-£3.70 per 10 capsules), en hebben als voordeel dat ze gewoon in de supermarkt te koop zijn. Ze deden het alleen niet zo goed in mijn hand-Nespresso machine, weet niet waarom.
Oftewel: goed alternatief voor Nespresso-cups wmb
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ook dat, ja. Hier heb ik ze alleen 2 voor £5 gehad, maar ook dat is leuk goedkoperMaardiweb schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:37:
Bijkomend voordeel is dat ze ook eens in de zoveel tijd in de aanbieding zijn, dan ben je echt wel een stuk goedkoper uit. Ik kocht vorige week 2 pakjes voor 4 euro, dus 20 ct per capsule. Prima prijs
Of ze uit dezelfde fabriek komen weet ik niet maar de kans is wel groot, het zijn in ieder geval wel merken van hetzelfde concern.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Lidl cup zijn iig niet te zuipen, 1x gekocht toen ze er net waren maar die waren zurig.
Ik koop de cups van Jumbo huismerk wel veel, die bevallen prima.
Mijn ouders gebruiken ze op vakantie dacht ik. Thuis hebben ze een volautomaat.
/▌
Ik heb nog een aantal van de Lidl, maar ik vind ze wel redelijk. Inderdaad wat zuriger/bitter maar wel goed te doen. Hierna ga ik eerst over op L'or. Een proefpakket gehad en dat smaakte verrassend goed. De originele Nespresso cups vind ik wel lekker, maar ze zijn me eigenlijk ook wel wat te duur. En sinds ik een Nespressomachine heb, gaat er merkbaar meer koffie doorheen; mijn dochters waarderen het ook 😁Chaoss schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:31:
Lidl cup zijn iig niet te zuipen, 1x gekocht toen ze er net waren maar die waren zurig.
Even een kleine kick.
Wij hebben een DeLonghi Latissimo Touch staan welke sinds kort een vreemd probleem geeft. Bij het zetten van een lungo koffie krijgen we erg waterige koffie. We hebben al sinds het begin (twee jaar terug) de instelling veranderd dat er meer koffie gemaakt word met een enkele druk op de knop.
Een week geleden hebben we het apparaat ontkalkt en sindsdien hebben we dit probleem. Het water loopt wel goed door het apparaat maar toch komt er halverwege de cyclus bijna alleen nog maar water uit het apparaat, de koffie word hierdoor dus erg dun en slap.
Ik heb geprobeerd:
- het apparaat een tweede maal te ontkalken maar dit heeft geen effect
- het filter binnen in waar geperforeerd word wat schoon te maken met een tandenborstel, geen effect
- andere capsules geprobeerde (a L’or en Cafe Royal), geen verschil
Gezien we merken van andere merken genruiken verwacht ik niets van Nespresso, garantie is net verlopen natuurlijk.
Jullie een idee hoe ik dit op kan lossen?
Wij hebben een DeLonghi Latissimo Touch staan welke sinds kort een vreemd probleem geeft. Bij het zetten van een lungo koffie krijgen we erg waterige koffie. We hebben al sinds het begin (twee jaar terug) de instelling veranderd dat er meer koffie gemaakt word met een enkele druk op de knop.
Een week geleden hebben we het apparaat ontkalkt en sindsdien hebben we dit probleem. Het water loopt wel goed door het apparaat maar toch komt er halverwege de cyclus bijna alleen nog maar water uit het apparaat, de koffie word hierdoor dus erg dun en slap.
Ik heb geprobeerd:
- het apparaat een tweede maal te ontkalken maar dit heeft geen effect
- het filter binnen in waar geperforeerd word wat schoon te maken met een tandenborstel, geen effect
- andere capsules geprobeerde (a L’or en Cafe Royal), geen verschil
Gezien we merken van andere merken genruiken verwacht ik niets van Nespresso, garantie is net verlopen natuurlijk.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Kan je het niet terugzetten naar fabrieksinstellingen, weer proberen en dan weer omzetten naar jouw favoriete manier van zetten?
Zie: https://www.realcoffee.com/cup-size-programming/
Zie: https://www.realcoffee.com/cup-size-programming/
[ Voor 18% gewijzigd door D. Ninjai op 31-01-2018 20:35 ]
De Lidl cups worden juist meestal als beste beoordeeld.Chaoss schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:31:
Ikzelf vind ze ook een van de beste alternatieve cups (natuurlijk Nespresso is en blijft beter).
Ook natuurlijk L'or vind ik goed.
De Jumbo vind ik juist heel erg tegenvallen!
Is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Wat de een lekker vindt hoeft een ander niet lekker te vinden.
Toen ik de Lidl Cups probeerde waren ze er net, misschien zijn ze inmiddels verbeterd. Ze waren toen letterlijk zuur, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat lekker vindt.
Toen ik de Lidl Cups probeerde waren ze er net, misschien zijn ze inmiddels verbeterd. Ze waren toen letterlijk zuur, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat lekker vindt.
Lidl cups zijn overigens vernieuwd zag ik gister.
Nieuw cupje, dus niet meer per stuk verpakt als ik het goed gezien heb.
Nieuw cupje, dus niet meer per stuk verpakt als ik het goed gezien heb.
En zonder het extra water? Het kan zijn dat er meer water uit komt na het ontkalken.Just_I schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:23:
Even een kleine kick.
/▌
Ik heb het teruggezet naar de fabrieksinstellingen zoals @D. Ninjai ook alaangaf maar het heeft nig niet het gewenste resultaat. Het is beter (minder lang water op het eind) maar er komt nog steeds te weinig koffie uit naar ons idee.Marzman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:57:
[...]
En zonder het extra water? Het kan zijn dat er meer water uit komt na het ontkalken.
In het begin toen we de instelling veranderd hebben smaakt het wel goed, kwam er meer koffie uit de machine.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Zag gisteren ook de vernieuwde Lidl cups liggen en maar een doosje meegenomen om te testen. Helaas pakt mijn machine (pixie) deze cups niet goed. De machine perforeert de cups aan de voorkant niet, waardoor er geen koffie doorheen loopt. Wil het ook niet te veel forceren om te voorkomen dat ik mijn machine breek.
Hou het nu gewoon bij de originele Nespresso cups en de l’or (goede deal wanneer in aanbieding).
Hou het nu gewoon bij de originele Nespresso cups en de l’or (goede deal wanneer in aanbieding).
Ik meld mij ook maar even in dit topic.
Wij hebben jarenlang een Senseo gehad, maar eigenlijk gebruikte alleen mijn vrouw die omdat ik het hetgeen dat ding produceert eigenlijk geen koffie vind
. Toen het toestel vorig jaar mankementen begon te vertonen ben ik beginnen te pleiten voor een Nespresso-toestel. Mijn vrouw was er niet meteen voor te vinden omdat ze de koffie die ze bij familie geproefd had veel te sterk vond. We hebben er dan toch maar op gegokt en sinds een maandje staat er thuis een Delonghi Citiz & Milk te pronken.
Ik vind het heerlijk - eindelijk een lekkere espresso - en mijn vrouw is helemaal gek van de cappuccino's die dat ding produceert
. Haar favorieten zijn de AH Perla Origins Brazilië en de cups-met-smaakjes van Café Royal. Zelf heb ik een stuk of zes soorten waar ik uit kies, een echte favoriet heb ik (nog) niet.
Wel nog een vraag over de reiniging: bij de Senseo deden we dat met een citroenzuuropolossing omdat het water hier erg hard is. Kunnen we dat bij de Nespresso blijven doen of moeten we daar iets subtielers gebruiken?
Wij hebben jarenlang een Senseo gehad, maar eigenlijk gebruikte alleen mijn vrouw die omdat ik het hetgeen dat ding produceert eigenlijk geen koffie vind
Ik vind het heerlijk - eindelijk een lekkere espresso - en mijn vrouw is helemaal gek van de cappuccino's die dat ding produceert
Wel nog een vraag over de reiniging: bij de Senseo deden we dat met een citroenzuuropolossing omdat het water hier erg hard is. Kunnen we dat bij de Nespresso blijven doen of moeten we daar iets subtielers gebruiken?
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Omdat er op redelijk korte termijn watereen onthardingsproject zal starten in het gebied waar wij wonen weet ik niet of 't nog de moeite loont om een waterfilter te plaatsen, maar ik hou het iig in het achterhoofd. Na wat zoekwerk op Internet lijkt me dat citroenzuur voor reiniging prima kan als je maar de juiste verhouding aanhoudt.defusion schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:26:
@HellPunk
Ik heb gekozen voor zo'n brita waterfilter. Ook hard water, maar nog nooit hoeven ontkalken. Denk dat het ook beter voor het apparaat is.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Voor de mensen die het nog gebruiken.MeZZiN schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:13:
Zojuist drie navulsetjes besteld bij de Hema en met deze code is het drie halen twee betalen.
Heb een Dolce Gusto Drop, die nu net buiten de garantie begint te lekken.
Ik wil nu proberen de diffuser te vervangen, alleen ik heb geen idee hoe ik het apparaat van boven open krijg.
Het is in ieder geval niet mogelijk bij dit model om de diffuser eruit te "wippen" met een schroevendraaier zoals bij vele andere modellen wel het geval is.
Dus ideetjes zijn welkom.
Ik wil nu proberen de diffuser te vervangen, alleen ik heb geen idee hoe ik het apparaat van boven open krijg.
Het is in ieder geval niet mogelijk bij dit model om de diffuser eruit te "wippen" met een schroevendraaier zoals bij vele andere modellen wel het geval is.
Dus ideetjes zijn welkom.
Zo'n ding wil ik ook kopen, Lidl heeft ze regelmatig en dan heb je voor 5 euro een filter waar je een maand mee schijnt te doen. Nadeel is dat ik ze daar niet met ecocheques kan betalen dus ik zal ze dan toch voor een paar euro meer bij Coolblue halen. Ik ontkalk mijn espressoapparaat als die aangeeft dat het nodig is, maar daarna merk ik een groot verschil in temperatuur dus er zit dan al flink wat kalk in en de onderkant van de waterbak is ook vies geworden door kalk. Ik spoel hem altijd een keer met zo'n flesje van de Action (daar kun je twee keer mee doen), datzelfde water gaat daarna nog een keer in de waterkoker zodat die ook weer ontkalkt is.defusion schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:44:
Ik bedoel niet een permanente ontharder, maar gewoon zo'n kannetje.
[afbeelding]
Ik heb wel het idee dat waar ik nu woon (Beerse, Belgie) het water meer kalk bevat als waar ik in Nederland (Breda) woonde, maar ik ben pas in de VS (Connecticut) geweest en daar is het water helemaal smerig. Het zou drinkbaar moeten zijn maar er zit zo'n zwembadchloorlucht aan.
/▌
Handleiding zegt 100 liter of iedere maand. Ik doe denk ik 10-20 liter per maand (vrijwel uitsluitend voor koffie en thee) maar hou gewoon 2 maanden aan (soms langer als ik lui ben). Nog geen nadelige effecten ondervonden.
Tijdje terug 12 filters voor 50 euro gekocht (brita maxtra), kan nog even vooruit...
En zoals ik op de vorige pagina zei, nog nooit ontkalkt.
Tijdje terug 12 filters voor 50 euro gekocht (brita maxtra), kan nog even vooruit...
En zoals ik op de vorige pagina zei, nog nooit ontkalkt.
Voor de mensen die van donkere sterke koffie houden,raad ik aan de cups van de plus eens te proberen.
Zijn 1,50 per 10 en lopen goed door zonder lekkage in het nespresso apparaat.
De Ristretto nero en Espresso Maronne heten ze.Heerlijke smaken
Die van de lidl was ik snel klaar mee,meer water ernaast dan in de kop.
De koffie van Perla(AH) is ook heerlijk alleen van de 20 stuks kon ik er meestal zo`n 8 weggooien omdat het voor geen meter doorliep.
Tis maar een tip.
Zijn 1,50 per 10 en lopen goed door zonder lekkage in het nespresso apparaat.
De Ristretto nero en Espresso Maronne heten ze.Heerlijke smaken
Die van de lidl was ik snel klaar mee,meer water ernaast dan in de kop.
De koffie van Perla(AH) is ook heerlijk alleen van de 20 stuks kon ik er meestal zo`n 8 weggooien omdat het voor geen meter doorliep.
Tis maar een tip.
Ik hou het eigenlijk altijd bij de originele nespresso cups, maar vandaag zag ik ineens reclame over aluminium cups van douwe egberts (dus niet de l'or die ook van DE blijkt te zijn).
Heeft iemand hier die al eens geprobeerd? Ik vind de bonen en filterkoffie van DE altijd wel lekker, dus ben wel benieuwd naar de cups. Nu het van aluminium is, hoef ik denk ik ook niet bang te zijn voor problemen met m'n nespresso apparaat.
Heeft iemand hier die al eens geprobeerd? Ik vind de bonen en filterkoffie van DE altijd wel lekker, dus ben wel benieuwd naar de cups. Nu het van aluminium is, hoef ik denk ik ook niet bang te zijn voor problemen met m'n nespresso apparaat.
Ja, hier! Ik heb ze al vanaf dag 1 en wil niet meer anders. Lekkere koffie in verschillende sterktes en goed verkrijgbaar!LA-384 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:01:
Ik hou het eigenlijk altijd bij de originele nespresso cups, maar vandaag zag ik ineens reclame over aluminium cups van douwe egberts (dus niet de l'or die ook van DE blijkt te zijn).
Ook geen prut meer onderin het kopje, wat ik met kunstof cups nog wel eens had.
[ Voor 5% gewijzigd door -Sander- op 27-05-2018 20:53 ]
Nog niet, wel eens wat van l'or gepakt in aluminium cups en die zijn ook best te doen, althans de 2 soorten die ik heb gehad.
Denk wel dat alu cups toegevoegde waarde hebben voor de smaak. Alle plastic varianten die ik heb gehad ( o.a. de oude l'or) vond ik niet zo lekker, dus bleef lekker bij Nespresso zelf. Nu denk ik dat ik het aanbod alternatieve alu cups wel even rustig ga proberen tussen mijn gebruikelijke nespresso cups door.
Die gewone DE leek me wel wat voor als ik weer eens gasten heb. Beetje vergelijkbaar qua smaak met gewone DE filterkoffie?
Denk wel dat alu cups toegevoegde waarde hebben voor de smaak. Alle plastic varianten die ik heb gehad ( o.a. de oude l'or) vond ik niet zo lekker, dus bleef lekker bij Nespresso zelf. Nu denk ik dat ik het aanbod alternatieve alu cups wel even rustig ga proberen tussen mijn gebruikelijke nespresso cups door.
Die gewone DE leek me wel wat voor als ik weer eens gasten heb. Beetje vergelijkbaar qua smaak met gewone DE filterkoffie?
Het zal wel aan mijn smaakpapillen liggen maar ik proef weinig verschil tussen de Douwe Egberts Lungo Intens en de L'Or Lungo Profondo
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ze zijn inderdaad gelijkwaardig (hetzelfde?) als de Espresso L'Or. Ze werken gewoon goed, al zie ik iets meer water in de opvangbak met de DE/l'Or cups. Verder gewoon goed te doen en zeker veel beter dan de plactic cups, en bijna net zo goed als de Nespresso cups.
Ik heb ook veel verschillende merken geprobeerd en ben ook geeindigd bij Douwe Egberts (niet l'Or). Duidelijk minder lekker dan de Nespresso's, maar de prijs/kwaliteit verhouding is een stuk beter. Vooral wanneer ze in de aanbieding zijn, gister 6x 20 lungo intens bij de Albert Heijn met een '2de halve prijs) actie. Die 120 capsules houden het wel tot de volgende korting want de meeste koffie drink ik toch op het werk.
Alles dat de AH en Plus verder te bieden hebben is of duurder en niet duidelijk lekkerder, of smaakt minder en/of zit in kunststof capsules. Aangezien mijn machine (een U) geen hendel heeft maar zelf de capsule vastklemt en perforeert, wil ik kunststof vermijden.
Alles dat de AH en Plus verder te bieden hebben is of duurder en niet duidelijk lekkerder, of smaakt minder en/of zit in kunststof capsules. Aangezien mijn machine (een U) geen hendel heeft maar zelf de capsule vastklemt en perforeert, wil ik kunststof vermijden.
Inmiddels een paar DE cups gekocht, te weten de Lungo 6, Espresso 7 en Espresso 10. Ik heb de lungo nog niet geprobeerd, maar volgens anderen smaakt die prima (geen echte koffie-genieters).
Zelf heb ik beide Espresso's geprobeerd, maar vind de Espresso 7 de lekkerdere van de twee. De smaak tijdens het drinken is van beiden lekker zacht, maar de nasmaak is wat aan de bittere kant. Bitterder dan de Nespresso Roma wat voor mij "de standaard" is.
Ik heb nu ook ineens 2 doosjes Lidl cups staan (meegenomen door m'n vader), maar die smaken eerlijk gezegd ook niet verkeerd. Toch zal ik ze niet snel zelf kopen, aangezien ze van kunststof zijn. Ik merk ook dat het perforeren niet altijd even soepel gaat en ik heb in het verleden ooit gelezen dat kunststof de mesjes van het apparaat kan beschadigen. Last van overmatig water in het opvangbakje heb ik niet. Zover ik kan oordelen is dat niet meer of minder dan bij de Nespresso cups.
Zelf heb ik beide Espresso's geprobeerd, maar vind de Espresso 7 de lekkerdere van de twee. De smaak tijdens het drinken is van beiden lekker zacht, maar de nasmaak is wat aan de bittere kant. Bitterder dan de Nespresso Roma wat voor mij "de standaard" is.
Ik heb nu ook ineens 2 doosjes Lidl cups staan (meegenomen door m'n vader), maar die smaken eerlijk gezegd ook niet verkeerd. Toch zal ik ze niet snel zelf kopen, aangezien ze van kunststof zijn. Ik merk ook dat het perforeren niet altijd even soepel gaat en ik heb in het verleden ooit gelezen dat kunststof de mesjes van het apparaat kan beschadigen. Last van overmatig water in het opvangbakje heb ik niet. Zover ik kan oordelen is dat niet meer of minder dan bij de Nespresso cups.
Net een pakket L'or besteld op http://www.lorespresso.com/nl-nl/ met de kortingscode GOUD voor 25% korting.
Vroeger zag ik in het forum nog wel eens acties langskomen met een dolce gusto koffiemachientjevoor weinig geld. Ik ben nu opzoek naar zo’n apparaatje voor op de camping maar kan geen acties vinden. Kijk ik niet goed of is dat niet meer?
Wel hoor, komen zeer regelmatig acties voorbij met de machine gratis bij 50+ euro aan koffie e.d.miles schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:29:
Vroeger zag ik in het forum nog wel eens acties langskomen met een dolce gusto koffiemachientjevoor weinig geld. Ik ben nu opzoek naar zo’n apparaatje voor op de camping maar kan geen acties vinden. Kijk ik niet goed of is dat niet meer?
Nespresso is wéér duurder geworden. Bedankt voor de kortingscode, net even alle soorten espresso's besteld bij l'or. Kunnen we eens uitgebreid gaan vergelijken.P_Tingen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:37:
Net een pakket L'or besteld op http://www.lorespresso.com/nl-nl/ met de kortingscode GOUD voor 25% korting.
De supermarkt bij ons heeft maar 2 of 3 espresso's van l'or, dus ben benieuwd naar de rest.
Er zit wel verschil in de smaken (duh). Ik heb nu dit pakket en daarvan vind ik de Delizioso wel erg lekker moet ik zeggen.defusion schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:52:
[...]
Nespresso is wéér duurder geworden. Bedankt voor de kortingscode, net even alle soorten espresso's besteld bij l'or. Kunnen we eens uitgebreid gaan vergelijken.
De supermarkt bij ons heeft maar 2 of 3 espresso's van l'or, dus ben benieuwd naar de rest.
Houdt iemand zich nog bezig met de Bluecup? ik heb nog twee doosjes a 200 folie dekseltjes over, mocht iemand ze kunnen gebruiken mag hij/zij ze hebben.
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Was de senseo zat. Na een espresso geproefd te hebben uit een Nespresso apparaat, was ik verkocht. Net een DeLonghi EN520 van marktplaats op de kop getikt. Werkend meegenomen, en gelijk de AH ingedoken om wat Perla cups te scoren, en bij de lidl ook wat cups gekocht.
Helaas lekt het apparaat.. Aan de bovenkant spuit het eruit, en het lekbakje raakt na twee kopjes al vol. Met de aluminium cups van perla valt het wel mee, maar zie ik het ook lekken.
Morgen even wat rubbertjes vervangen. Maar heeft dat uberhaubt zin, of is dit normaal? De koffie is wel lekker!
Helaas lekt het apparaat.. Aan de bovenkant spuit het eruit, en het lekbakje raakt na twee kopjes al vol. Met de aluminium cups van perla valt het wel mee, maar zie ik het ook lekken.
Morgen even wat rubbertjes vervangen. Maar heeft dat uberhaubt zin, of is dit normaal? De koffie is wel lekker!
Lijkt mij niet normaal nee. Wel heb ik het idee dat er bij de neppe cups wat meer water ernaast gaat, en dus eerder het lekbakje vol zit, maar uit de bovenkant spuiten lijkt me sowieso niet normaal
[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 03-04-2019 23:58 ]
Ik weet niet precies hoe die DeLonghi werkt, maar bij mijn Pixie moet ik de hendel goed aandrukken, omdat dat de cups perforeert. Ik heb ooit eens plastic cups geprobeerd, maar merkte duidelijk dat het aanzienlijk meer moeite kostte om die te perforeren.
Probeer het eens met de originelen zou ik zeggen, als dan ook het water overal uitkomt, is er iets mis. Ze zeggen dat de mesjes bot kunnen worden bij plastic cupjes. Ik twijfel of dat waar is, maar een niet goede perforatie of niet goed geplaatste cup kan problemen geven met de doorloop.
Probeer het eens met de originelen zou ik zeggen, als dan ook het water overal uitkomt, is er iets mis. Ze zeggen dat de mesjes bot kunnen worden bij plastic cupjes. Ik twijfel of dat waar is, maar een niet goede perforatie of niet goed geplaatste cup kan problemen geven met de doorloop.
[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 04-04-2019 06:49 ]
Ik heb een 'echt' nespresso-apparaat en die lekt helemaal niet. Lijkt me dan ook niet helemaal kosjer.
Als advies op smaakgebied: probeer ook eens de echte Nespressocupjes. Ze zijn wel duurder, maar persoonlijk vind ik ze wel het lekkerste. Ik vraag ze meestal op verjaardag. Zelf koop ik ook wel L'or cups online.
Als advies op smaakgebied: probeer ook eens de echte Nespressocupjes. Ze zijn wel duurder, maar persoonlijk vind ik ze wel het lekkerste. Ik vraag ze meestal op verjaardag. Zelf koop ik ook wel L'or cups online.
Let op:
Voor "gewone" koffie-machines en koffie: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1
Voor "gewone" koffie-machines en koffie: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1