Toon posts:

AZ feedbacktopic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Thompson schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:31:
Ik begrijp ook niet helemaal wat er verkeerd was aan die link @Ardana ?
Linken naar een willekeurige webshop met een aanbieding of naar je eigen webshop in je footer mag wel?
Had ik dan eerst een domeinnaam moeten registreren voor ik iets leuks kan doen voor de andere bierliefhebbers hier? :?
Ik reageer hier even:
Verkoop van eigen goederen mag idd enkel genoemd worden in je sig of in V&A of V&A overig.

Vandaar dat ik het uit je post verwijderd heb.

Ja, er zullen altijd grijze gebieden blijven, dus er zal altijd iets van discussie mogelijk zijn. In deze: zet de link naar het formulier in je sig, en (volgens mij, maar ik heb hierover niet het eindwoord!) dan mag 'ie blijven staan, zolang je er niet al te veel naar verwijst.

Is dat een werkbare oplossing voor je?

No good deed goes unpunished.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:36

Thompson

Beeromaniac

Ardana schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:46:
[...]

Ik reageer hier even:
Verkoop van eigen goederen mag idd enkel genoemd worden in je sig of in V&A of V&A overig.

Vandaar dat ik het uit je post verwijderd heb.

Ja, er zullen altijd grijze gebieden blijven, dus er zal altijd iets van discussie mogelijk zijn. In deze: zet de link naar het formulier in je sig, en (volgens mij, maar ik heb hierover niet het eindwoord!) dan mag 'ie blijven staan, zolang je er niet al te veel naar verwijst.

Is dat een werkbare oplossing voor je?
Yes helemaal prima, merci voor de feedback!

Beeromaniac

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Thompson schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:27:
[...]

Yes helemaal prima, merci voor de feedback!
Helaas moet ik je hierin alsnog teleurstellen. Dit blijft gewoon verkoop via Tweakers op deze manier en dat willen we dus niet. Deels omdat het op deze manier gewoon veel te veel op een inkoopactie lijkt (of in elk geval al snel die kant uit gaat) en deels omdat we gewoon geen risico's willen nemen met het op deze schaal verkopen van alcohol via Tweakers.

Nogmaals: excuses voor de communicatie hieromtrent, maar bij deze dus het verzoek die link uit je signature te halen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Mijn excuus aan @Thompson dus, ik had de regels ook verkeerd geïnterpreteerd! Dank voor de toelichting, @Orion84!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:36

Thompson

Beeromaniac

Orion84 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:07:
[...]

Helaas moet ik je hierin alsnog teleurstellen. Dit blijft gewoon verkoop via Tweakers op deze manier en dat willen we dus niet. Deels omdat het op deze manier gewoon veel te veel op een inkoopactie lijkt (of in elk geval al snel die kant uit gaat) en deels omdat we gewoon geen risico's willen nemen met het op deze schaal verkopen van alcohol via Tweakers.

Nogmaals: excuses voor de communicatie hieromtrent, maar bij deze dus het verzoek die link uit je signature te halen.
Maar het vermelden van je eigen brouwerij met webshop in een signature mag wel? ik wil niemand er bij naaien, dat is een situatie die ik toevallig ken
Ik moet het dus in een sjieker jasje gieten en een webshop creëren en dan zou het ineens wel goed zijn?
Ik zal de link verwijderen uit mijn signature maar ik vind het op zijn minst wel vreemd. Tweakers draagt hierin volgens mij op geen enkele manier risico en ik doe het zonder winstoogmerk/handel idee.

Dat worden veel DM's voor de Tweakers server... Of mag dat ook al niet?

@Ardana Geen probleem, al kon ik me natuurlijk wel veel meer vinden in jouw interpretatie.

Beeromaniac

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Thompson schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:14:
[...]

Maar het vermelden van je eigen brouwerij met webshop in een signature mag wel? ik wil niemand er bij naaien, dat is een situatie die ik toevallig ken
Ik moet het dus in een sjieker jasje gieten en een webshop creëren en dan zou het ineens wel goed zijn?
Als de verkoop volledig plaatsvindt via een winkel of een ander platform, dan is de situatie heel anders dan nu. De verantwoordelijkheid voor het volgens de regels verkopen ligt dan duidelijk niet bij Tweakers.
Ik zal de link verwijderen uit mijn signature maar ik vind het op zijn minst wel vreemd. Tweakers draagt hierin volgens mij op geen enkele manier risico en ik doe het zonder winstoogmerk/handel idee.
Als jij je niet aan de regels houdt voor de verkoop van alcohol, maar die verkoop wel volledig via Tweakers loopt, dan kunnen wij daar mogelijk op worden aangesproken. Stel je het scenario voor dat jij bier verkoopt aan een minderjarig persoon. Diens ouders komen er achter, kind biecht op dat het via Tweakers kwam -> dan hebben wij de poppen aan het dansen. Daarnaast is het dus de ervaring uit het verleden dat inkoopacties te vaak voor gezeik zorgden en gezien je insteek te veel daar op lijkt, danwel een fors risico heeft heel snel alsnog die kant op te gaan, zien we ook daar een risico. Niets persoonlijks, je zult het ongetwijfeld allemaal goed bedoelen en met de beste intenties doen, maar we moeten hier helaas één lijn trekken.
Dat worden veel DM's voor de Tweakers server... Of mag dat ook al niet?
Of je het nu in VAO doet, via een linkje in je signature of volledig via DM: de hele verkoop verloopt via Tweakers en dat willen we dus niet. Deels omdat wij niet kunnen controleren of jij je aan de regels voor verkoop van alcohol houdt (maar er mogelijk wel op aangesproken kunnen worden) en deels omdat dit gewoon uitdraait op inkoopacties en we die helaas niet meer toestaan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Oke ik heb er zelf ook aan meegedaan, maar is het een idee om een apart "investeren in whisky"-topic te maken. Met alle respect, maar ik ben meer geïnteresseerd in welke whisky lekker is dan wat mogelijk kan renderen

(Ja ik hou van topics met focus)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
418O2 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:09:
Oke ik heb er zelf ook aan meegedaan, maar is het een idee om een apart "investeren in whisky"-topic te maken. Met alle respect, maar ik ben meer geïnteresseerd in welke whisky lekker is dan wat mogelijk kan renderen

(Ja ik hou van topics met focus)
Je mag prima zo'n topic maken, mede-deelnemers voorstellen zo'n topic te maken, of als het off-topic en storend is in 't whiskey-topic, TR's aanmaken. Dan zullen wij er naar kijken :)

• RedFox
  • Laatst online: 13:27

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Nevermind, was een individueel slotje dus blijkbaar niet de juiste plek hier

[Voor 91% gewijzigd door RedFox op 08-02-2022 10:53]

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Versaevel schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:02:
[...]
Dus een mening ventileren is not done.
Oké duidelijk, het woord kloon is dus taboe.
Ik reageer hier op je post, want in het Lego-topic is het off-topic.

Een mening ventileren mag, maar wél op de juiste plek. Een mening over LEGO mag, maar het herhaaldelijk bashen van LEGO is in 't LEGO-topic niet de bedoeling inderdaad. En het benoemen van kloons is daar off-topic: het gaat daar over LEGO, niet over andere bouwsteentjes. Daarnaast: kloons zijn meestal een schending van auteursrechten, dus ook in andere topics niet toegestaan.

Maar, zoals ik al schreef: het staat je vrij om een topic te openen waarin je LEGO vergelijkt met andere bouwsteentjes. Zou dat een oplossing voor je zijn?

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:24
Wat ik dus afvroeg, wat is er mis met het laatste gedeelte waarin ik me afvraag hoe of het kan.
Ik bash geen Lego, ik promoot geen kloons, maar waar ik over val is dat er imo inderdaad gejat wordt van ideeën, maar dat dat in mijn idee andersom ook gebeurd.

Mijn vraagstelling was volgens mij duidelijk. Hoe kan het dat China zo snel is en hoe kan het dat er ideeën door het IDEAS programma heenkomen, waarvan het model al enkele jaren bestaat.

Ik gaf vorige keer ook al de globe aan waar toen een hele discussie over ontstond, terwijl ik alleen mar aangaf dat ik dat ding al langer op mijn buro heb staan dan dat ideas ermee uitkwam.

Is het dan de Chinees die gejat heeft of heeft iemand het van de Chinees gejat.

Ik heb nu ook de rubiks kubus aangehaald, als dat niet mag.... prima, maar gooi niet gelijk iets eruit als er een mening wordt geventileerd of gevraagd.

Niet alles is promotie voor de kloon, maar er mist wel een stukje duidelijkheid.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Versaevel schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:44:
Wat ik dus afvroeg, wat is er mis met het laatste gedeelte waarin ik me afvraag hoe of het kan.
Ik bash geen Lego, ik promoot geen kloons, maar waar ik over val is dat er imo inderdaad gejat wordt van ideeën, maar dat dat in mijn idee andersom ook gebeurd.

Mijn vraagstelling was volgens mij duidelijk. Hoe kan het dat China zo snel is en hoe kan het dat er ideeën door het IDEAS programma heenkomen, waarvan het model al enkele jaren bestaat.

Ik gaf vorige keer ook al de globe aan waar toen een hele discussie over ontstond, terwijl ik alleen mar aangaf dat ik dat ding al langer op mijn buro heb staan dan dat ideas ermee uitkwam.

Is het dan de Chinees die gejat heeft of heeft iemand het van de Chinees gejat.

Ik heb nu ook de rubiks kubus aangehaald, als dat niet mag.... prima, maar gooi niet gelijk iets eruit als er een mening wordt geventileerd of gevraagd.

Niet alles is promotie voor de kloon, maar er mist wel een stukje duidelijkheid.
Dit lijkt me bij uitstek een vraag voor een apart topic, wat zelfs nog 'n beetje breder kan zijn, want uiteraard vind er 'kruisbesmetting' plaats tussen LEGO en andere bouwsteentjes-systemen.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

Kat steeds bij de buren

Waarom wordt hier zo extreem kleinzerig gemod?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Omdat elk topic over dit onderwerp uitmondt in bijzonder veel onvriendelijkheid en aanzetten tot dierenmishandeling. Voorkomen is beter dan genezen.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Als eerste: ik zou het waarderen als je je vraag wat minder sturend / negatief wilde stellen. Om niet te zeggen "wat minder kleinzerig".

Ten tweede: wat Smurflink ook zegt: ieder topic over loslopende katten mondt uit in flames en vergelijkingen die de discussie geen goed doen. Om te proberen om tóch tot een constructieve discussie te komen, is het dan nodig gebleken om zeer streng te modereren. Vandaar dat we in zulke topics strenger zijn dan gebruikelijk.

Dat is niet kleinzerig, dat is faciliterend, want het alternatief is dat er helemaal niet meer gepraat mag worden over loslopende katten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

@evilution De kattenhaat brigade zijn als AMD fanboys die in een Intel topic komen zeggen "Intel is k*t", of Xbox fans in een Playstation topic. Geen nuttige bijdrage, puur trollen. En het zijn altijd dezelfde <bleeps>. Vraag je eens af waarom je zo trollerig post, ipv iets zinvols bij te dragen.

Topicstarter " ik heb problemen met mijn videokaart tijdens het gamen"
Evilution & co "je moet niet gamen".

Blijf dan gewoon weg.

[Voor 18% gewijzigd door gambieter op 16-03-2022 13:50]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• evilution
  • Niet online

evilution

Mijn opmerking dat als je kat het ergens anders leuker vinden beschouw ik niet als negatief. Ik leef al meer dan een halve eeuw met katten. Als je kat het ergens anders leuker vindt doe je gewoon iets fout.

Los daarvan prefereer ik mijn katten als huiskatten, hooguit in de tuin als ze er niet uit kan. Ik wil niet dat mijn kat gevaar loopt of al dan niet subjectieve overlast veroorzaakt met alle gevolgen van dien.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
evilution schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:01:
Mijn opmerking dat als je kat het ergens anders leuker vinden beschouw ik niet als negatief. Ik leef al meer dan een halve eeuw met katten. Als je kat het ergens anders leuker vindt doe je gewoon iets fout.

Los daarvan prefereer ik mijn katten als huiskatten, hooguit in de tuin als ze er niet uit kan. Ik wil niet dat mijn kat gevaar loopt of al dan niet subjectieve overlast veroorzaakt met alle gevolgen van dien.
"Dan ben jij het probleem" is op de man spelen. Dat is waarom je bericht gemod werd. Als je dezelfde boodschap op 'n nette manier brengt, zoals anderen in dat topic ook gedaan hebben, mag het wel. Dit heeft niks met kattenliefde of -haat te maken, enkel met dat de regel hier is dat je niet op de man mag spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

gambieter schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:48:
@evilution De kattenhaat brigade zijn als AMD fanboys die in een Intel topic komen zeggen "Intel is k*t", of Xbox fans in een Playstation topic. Geen nuttige bijdrage, puur trollen. En het zijn altijd dezelfde <bleeps>. Vraag je eens af waarom je zo trollerig post, ipv iets zinvols bij te dragen.

Topicstarter " ik heb problemen met mijn videokaart tijdens het gamen"
Evilution & co "je moet niet gamen".

Blijf dan gewoon weg.
Ik behoor niet bepaald tot de kattenhaatbrigade. Ik leef al ruim een halve eeuw met katten. Maar ik beschouw katten wel als huisdieren en er zijn diverse goede redenen om je katten niet zomaar los te laten lopen, bijvoorbeeld de veiligheid van je kat en de veiligheid voor vogels e.d. omdat katten blijkbaar moorddadige wezens zijn.
En ik blijf erbij dat als je kat liever ergens anders is je als personeel wat verkeerd doet.
Sowieso belachelijk dat de ts de oplossing voor zijn probleem bij de buren wil neerleggen 8)7

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
evilution schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:54:
[...]

Ik behoor niet bepaald tot de kattenhaatbrigade. Ik leef al ruim een halve eeuw met katten. Maar ik beschouw katten wel als huisdieren en er zijn diverse goede redenen om je katten niet zomaar los te laten lopen, bijvoorbeeld de veiligheid van je kat en de veiligheid voor vogels e.d. omdat katten blijkbaar moorddadige wezens zijn.
En ik blijf erbij dat als je kat liever ergens anders is je als personeel wat verkeerd doet.
Sowieso belachelijk dat de ts de oplossing voor zijn probleem bij de buren wil neerleggen 8)7
Het feedback-topic is niet de plaats om inhoudelijk op de discussie in te gaan.

• 418O2
Orion84 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:56:
[...]
Om toch nog even iets meer context te geven over de opzet van die topics:
Er was ooit Koffie & Thee- Ervaringen en Discussie en zoals je ook in Nomad in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" kan zien is er op een zeker moment, in overleg tussen een aantal actieve deelnemers en crewleden voor een nieuwe opzet gekozen met 3 topics:
  • een topic voor cups/pads etc., waar je dus voorverpakte porties koffie koopt en daarmee koffie zet (senseo, nespresso, etc.)
  • een topic 'van boon tot kop' voor discussie over zetmethoden waarbij je begint met een zak bonen (al zal een zak gemalen koffie daar denk ik ook landen), of dat nu volautomatisch of handmatig is.
  • een topic over thee.
Dat nog verder opsplitsen lijkt me niet zo heel zinvol. Bijvoorbeeld ook omdat je dan dus op meerdere plekken discussie krijgt over koffiebonen, want dat is zowel voor volautomaatgebruikers, als mensen met een meer handmatige setup relevant :)

Aankoopadvies is volgens mij iets wat prima in die topics past, maar zoals altijd wordt het daarbij wel op prijs gesteld als je laat zien dat je zelf al wat onderzoek hebt gedaan :)
418O2 in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1"

er lijkt wel animo voor te zijn. En opvallend is dat alle volautomaat-gebruikers er tegen zijn...

Ik zou eigenlijk niet weten waarom. Er is voor elk automerk (en soms zelfs aparte modellen) een apart topic, zelfde voor TV's, maar dit moet dan weer op 1 hoop.

[Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 01-04-2022 09:25]

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

418O2 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:22:
[...]

418O2 in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1"

er lijkt wel animo voor te zijn. En opvallend is dat alle volautomaat-gebruikers er tegen zijn...
Want jij weet wie er wat gestemd heeft? Ik voel vooral een boel vooringenomenheid, waarmee je de sfeer daar in het topic ook niet bepaald beter maakt. Je gaat nu af op een handjevol mensen die daar de afgelopen dagen met elkaar loopt te steggelen.
Ik zou eigenlijk niet weten waarom. Er is voor elk automerk (en soms zelfs aparte modellen) een apart topic, zelfde voor TV's, maar dit moet dan weer op 1 hoop.
Omdat dit topic gaat over het proces van koffiezetten van boon tot kop. Wat voor machine je daarbij gebruikt is een heel belangrijk aspect, maar niet per se en reden om daar een splitsing in aan te brengen.

Wat bedoel je trouwens met je opmerking in 418O2 in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" dat je de zegen van de mods hebt?

Ik zou zeggen: hold your horses en laten we dit in elk geval dan even met iets meer overleg doen. Want als jij nu een halfautomaten topic gaat openen dan zitten we dalijk met twee topics, waarvan het huidige topic beide kanten bedient en dan een nieuw topic voor alleen de halfautomaten. Dat wordt helemaal een bende. Dus als we dit al willen splitsen (waar ik persoonlijk nog niet helemaal van overtuigd ben), dan in elk geval op een gestructureerde manier, waarbij er nieuwe topics komen voor beide 'kampen' en het huidige topic gesloten wordt.

Maar aangezien er vooralsnog vooral een heel klein groepje gebruikers er heel vocaal over is, vraag ik me af of er überhaupt echt behoefte is aan die splitsing onder de bredere groep gebruikers van dat topic.

• 418O2
Orion84 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:53:
[...]
Want jij weet wie er wat gestemd heeft? Ik voel vooral een boel vooringenomenheid, waarmee je de sfeer daar in het topic ook niet bepaald beter maakt. Je gaat nu af op een handjevol mensen die daar de afgelopen dagen met elkaar loopt te steggelen.
Omdat ik wel een beetje weet wie op welke manier werkt
Omdat dit topic gaat over het proces van koffiezetten van boon tot kop. Wat voor machine je daarbij gebruikt is een heel belangrijk aspect, maar niet per se en reden om daar een splitsing in aan te brengen.

Wat bedoel je trouwens met je opmerking in 418O2 in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" dat je de zegen van de mods hebt?
was in de war met het whiskeytopic, excuus
Ik zou zeggen: hold your horses en laten we dit in elk geval dan even met iets meer overleg doen. Want als jij nu een halfautomaten topic gaat openen dan zitten we dalijk met twee topics, waarvan het huidige topic beide kanten bedient en dan een nieuw topic voor alleen de halfautomaten. Dat wordt helemaal een bende. Dus als we dit al willen splitsen (waar ik persoonlijk nog niet helemaal van overtuigd ben), dan in elk geval op een gestructureerde manier, waarbij er nieuwe topics komen voor beide 'kampen' en het huidige topic gesloten wordt.

Maar aangezien er vooralsnog vooral een heel klein groepje gebruikers er heel vocaal over is, vraag ik me af of er überhaupt echt behoefte is aan die splitsing onder de bredere groep gebruikers van dat topic.
Als er een extra koffietopic is, wordt het een bende, maar op vele andere vlakken is een oerwoud aan topics voor verschillende merken/types wel prima.

Jammer dat de mods zo weinig begrip hebben, want nu wordt er denk ik een levensvatbare community weggedrukt.

Ik stop wel met deze discussie, ik proef wel tot in hoeverre er welwillendheid is onder de mods. Ik haal het topic uit mijn AT, Succes er mee

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

418O2 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:58:

[...]

Als er een extra koffietopic is, wordt het een bende, maar op vele andere vlakken is een oerwoud aan topics voor verschillende merken/types wel prima.
Ho, nee, nu begrijp je me verkeerd. Ik zeg niet dat het splitsen van dit koffietopic een bende oplevert, maar wel als jij op eigen houtje nu een apart topic voor halfautomaten gaat starten. Want dan zitten we namelijk met een overkoepelend topic en een specifiek topic naast elkaar. Dat is een bende. Dus als we het al splitsen, dan fatsoenlijk met 2 nieuwe topicstarts en het huidige topic dicht.

• 418O2
Orion84 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:26:
[...]
Ho, nee, nu begrijp je me verkeerd. Ik zeg niet dat het splitsen van dit koffietopic een bende oplevert, maar wel als jij op eigen houtje nu een apart topic voor halfautomaten gaat starten. Want dan zitten we namelijk met een overkoepelend topic en een specifiek topic naast elkaar. Dat is een bende. Dus als we het al splitsen, dan fatsoenlijk met 2 nieuwe topicstarts en het huidige topic dicht.
Gezien de houding van de volautomaten gebruikers zie ik dat echt niet gebeuren.

Als ik gewoon een topic aanmaak "[Koffie] Handmatige zetmethodes" met een TS en de huidige wordt gerenamed naar "[Koffie] Volautomaten" zijn we er toch?

En "Op eigen houtje", ik heb de andere leden toch geconsulteerd?

Maargoed; zoals gezegd. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Er zullen vast allerhande redenen voor zijn, maar ik heb niet het idee dat ik nog een plek heb in deze community. Er wordt zo weinig gemodereerd dat zulke topics zeer homogeen worden en voorstellen om dat anders te doen worden met gezucht ontvangen en is moeilijkmoeilijk. Het gevoel van een community is wel weg, de mods lijken wel alsof ze te werk zijn gesteld en alles met tegenzin doen. Dus wat mij betreft is deze discussie gewoon klaar.

[Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 01-04-2022 10:34]

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

418O2 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:30:
[...]

Gezien de houding van de volautomaten gebruikers zie ik dat echt niet gebeuren.

Als ik gewoon een topic aanmaak "[Koffie] Handmatige zetmethodes" met een TS en de huidige wordt gerenamed naar "[Koffie] Volautomaten" zijn we er toch?
Nee, want dan dekt de titel van dat topic in de verste verte de lading niet meer van alle discussie en informatie die daar nu in staat. Nog los van dat de topicstart voor het overgrote deel niet over volautomaten gaat.
En "Op eigen houtje", ik heb de andere leden toch geconsulteerd?
Ja en tof dat je het initiatief wil nemen om één van de twee afsplitsingen op te starten, maar dat doen, zonder dat er een plan ligt van wat er met de rest moet gebeuren is dus niet handig.
Maargoed; zoals gezegd. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Er zullen vast allerhande redenen voor zijn, maar ik heb niet het idee dat ik nog een plek heb in deze community. Er wordt zo weinig gemodereerd dat zulke topics zeer homogeen worden en voorstellen om dat anders te doen worden met gezucht ontvangen en is moeilijkmoeilijk. Het gevoel van een community is wel weg, de mods lijken wel alsof ze te werk zijn gesteld en alles met tegenzin doen. Dus wat mij betreft is deze discussie gewoon klaar.
Jammer dat je het zo opvat. Het is me er zeker niet om te doen om moeilijk te doen. Maar juist binnen een community kan je niet zomaar besluiten om een discussie in tweeën te splitsen omdat jij en een paar anderen dat willen.

• 418O2
Orion84 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:46:
[...]
Nee, want dan dekt de titel van dat topic in de verste verte de lading niet meer van alle discussie en informatie die daar nu in staat. Nog los van dat de topicstart voor het overgrote deel niet over volautomaten gaat.

[...]
Ja en tof dat je het initiatief wil nemen om één van de twee afsplitsingen op te starten, maar dat doen, zonder dat er een plan ligt van wat er met de rest moet gebeuren is dus niet handig.

[...]
Het is wel meer dan ik en een paar anderen. En omdat een bepaald deel nogal last heeft van een minderwaarheidscomplex (want die vatten het op alsof "wij" ons te goed voelen) niet mee wil werken wordt dit dus lastig
Jammer dat je het zo opvat. Het is me er zeker niet om te doen om moeilijk te doen. Maar juist binnen een community kan je niet zomaar besluiten om een discussie in tweeën te splitsen omdat jij en een paar anderen dat willen.
Je doet ook bijzonder weinig om mee te denken. Maar steek er verder geen moeite in, ik ga me hier niet voor inzetten. Ik anonimiseer mijn account en vind het wel mooi geweest hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:32
42erik in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Wat was hier op de man aan? Helemaal niks volgens mij namelijk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
42erik schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:37:
42erik in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Wat was hier op de man aan? Helemaal niks volgens mij namelijk...
Je eerdere post speel je op de man en vervolgens zeg je hem in je geknipte post dat hij zich niet moet aanstellen en ga je hem regels opspelden. Dat is niet aan jou om te oordelen, dat is aan degene die daar modereert. Volgens mij is mijn tekst daar redelijk duidelijk.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42erik
Outerspace schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:06:
[...]

Je eerdere post speel je op de man en vervolgens zeg je hem in je geknipte post dat hij zich niet moet aanstellen en ga je hem regels opspelden. Dat is niet aan jou om te oordelen, dat is aan degene die daar modereert. Volgens mij is mijn tekst daar redelijk duidelijk.
Opmerken dat bijna alle posts negatief van toon zijn is op de man spelen...? Ok... Makes sense... :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
42erik schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:34:
[...]

Opmerken dat bijna alle posts negatief van toon zijn is op de man spelen...? Ok... Makes sense... :/
Waarom moet je daar iets van vinden en ventileren in een openbaar forum? Als het je tegenstaat, dan kan je dat prima 1 op 1 doen. En het gaat verder dan alleen opmerken, eigenlijk zeg je "joh je ben erg negatief of te kritisch, blijf liever weg uit dit topic". Dát is niet aan jou om "op te merken". That makes sense i guess ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

offtopic:
Iemand aanspreken op zijn / haar gedrag, hoe (on)gewenst dan ook, is niet hetzelfde als 'op de man spelen'. ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 42erik
Outerspace schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:03:
[...]

Waarom moet je daar iets van vinden en ventileren in een openbaar forum? Als het je tegenstaat, dan kan je dat prima 1 op 1 doen. En het gaat verder dan alleen opmerken, eigenlijk zeg je "joh je ben erg negatief of te kritisch, blijf liever weg uit dit topic". Dát is niet aan jou om "op te merken". That makes sense i guess ;)
Al zou ik dat "opmerken", dan is dat niet op de man spelen. Dat is toch echt iets anders.

Ik stuur helemaal geen mensen weg uit een topic, zelfs niet indirect, dus wil je me die woorden niet in de mond leggen, niet echt netjes. Ik merk het op (en op de normale manier, niet die "opmerken"), dat doe ik. Dan mag een ander daar mee doen wat ie wil. Als dat weggaan is, prima. Als dat een andere toon is, prima. Als dat naast zich neerleggen is en er niks mee doen, prima. Ieder zijn ding.

En of het nu echt passend is om in een feedbacktopic of mod-aanpassing grappig proberen te doen... tja...

[Voor 7% gewijzigd door 42erik op 27-05-2022 17:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik poog hier verre van grappig te doen, blijkbaar doen we waarschijnlijk beide foutieve aannames :) Misschien had ik, zoals @AGee scherp opmerkt, het niet moeten knippen als op de man spelen maar op aanspreken van het gedrag. Dat zou beter passen, dan wat er nu staat.

Ik blijf wel achter het feit staan dat ik het onwenselijk gedrag vind, en dat ik daarmee een ingreep rechtvaardig (echter met de verkeerde opmerking).

• 42erik
Outerspace schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:58:
Ik poog hier verre van grappig te doen, blijkbaar doen we waarschijnlijk beide foutieve aannames :) Misschien had ik, zoals @AGee scherp opmerkt, het niet moeten knippen als op de man spelen maar op aanspreken van het gedrag. Dat zou beter passen, dan wat er nu staat.

Ik blijf wel achter het feit staan dat ik het onwenselijk gedrag vind, en dat ik daarmee een ingreep rechtvaardig (echter met de verkeerde opmerking).
kijk, dat maakt het al wat logischer, dank je daarvoor

Maare...
Outerspace schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:15:
Alsof elke aflevering van Lost zo geweldig was ;)\
Outerspace schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:58:
Ik poog hier verre van grappig te doen, blijkbaar doen we waarschijnlijk beide foutieve aannames :)
:?

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
42erik schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 02:49:
[...]

Maare...

[...]

[...]

[...]

:?
Wat voor antwoord zoek je of verwacht je?

De eerste opmerking slaat op het feit dat Lost hyped was, maar niet als even goed was. Ik geef daar alleen een voorbeeld dat niet alles altijd goed hoeft te zijn en dat je best kritisch mag wezen. De tweede is als reactie op jouw makes sense incl smiley.

Mijn manier van grappig zijn werkt toch anders dan op deze manier. Volgens mij heb ik nu genoeg uitleg gegeven over de situatie. Mocht het antwoord niet bevredigend zijn, dan kan je mij een DM sturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42erik
Outerspace schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:06:
[...]

Wat voor antwoord zoek je of verwacht je?

De eerste opmerking slaat op het feit dat Lost hyped was, maar niet als even goed was. Ik geef daar alleen een voorbeeld dat niet alles altijd goed hoeft te zijn en dat je best kritisch mag wezen. De tweede is als reactie op jouw makes sense incl smiley.

Mijn manier van grappig zijn werkt toch anders dan op deze manier. Volgens mij heb ik nu genoeg uitleg gegeven over de situatie. Mocht het antwoord niet bevredigend zijn, dan kan je mij een DM sturen.
Een reactie als "oh, goed dat je het zegt. Ik bedoel dat niet als grappig zijn, maar ik snap dat dat zo kan overkomen. En dat is niet gepast nee."

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:07

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom wordt in Het Grote Lego Topic - Deel 7 de 'Lego only' policy (Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) . ) niet meer gehandhaafd en worden bijvoorbeeld Cada referenties blijkbaar getolereerd?

Voor mij op zich prima hoor, maar dan wellicht beter de TW even aanpassen aan het nieuwe beleid. :)

Het Grote Lego Topic - Deel 7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
De Cada werd niet echt besproken, er werd alleen geroepen dat het LEGO origineel onzinnig was qua bouw en dat de persoon liever de Cada Italian Model bouwde. Ik vind dat prima om te vermelden.

Mocht de post alleen maar gaan over een alternatief bouwsteentje, dan had ik je gelijk gegeven :)

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik vind dit topic wel snel gesloten. Er zit discussiewaarde in de juridische afhandeling en ik denk niet dat het juiste antwoord al is gegeven omdat we de feiten nog niet helemaal kennen.

beschermheer van het consumentenrecht

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
fopjurist schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:06:
Ik vind dit topic wel snel gesloten. Er zit discussiewaarde in de juridische afhandeling en ik denk niet dat het juiste antwoord al is gegeven omdat we de feiten nog niet helemaal kennen.
Het nut en de noodzaak over een juridische afhandeling zie ik echter niet. Daarbij heb ik wel de verwachting dat het juiste antwoord is gegeven, de kvk treft m.i. geen blaam.

Ik gooi het voor jou nog in ons intern overleg, de terugkoppeling zal ik later (tijdstip/datum nnb) geven.

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Zoals beloofd nog even de terugkoppeling over hetgeen wat we hebben besproken in ons crewforum; we zien er niet de meerwaarde van in om het topic te heropenen om een eventuele juridische afhandeling te bespreken.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Dit past beter in een TR

[Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 16-01-2023 23:29]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-03 14:32
Is er een topic over uit eten gaan, de prijzen in de horeca ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Mars18 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:24:
Is er een topic over uit eten gaan, de prijzen in de horeca ?
Niet in die vorm. Als we het hebben over tips uitwisselen over restaurants e.d. dan zou het m.i. wel in AZ passen. Het ligt er wel aan in wepke vorm, alleen opsommen heeft weinig extra toegevoegde waarde. Zaken over prijsstijgingen e.d. passen beter in AWM :)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-03 14:32
Outerspace schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:13:
[...]

Niet in die vorm. Als we het hebben over tips uitwisselen over restaurants e.d. dan zou het m.i. wel in AZ passen. Het ligt er wel aan in wepke vorm, alleen opsommen heeft weinig extra toegevoegde waarde. Zaken over prijsstijgingen e.d. passen beter in AWM :)
Wat is AWM?
Ging zaterdag uit eten, en vond de prijs van drankjes nog al absurd hoog, zou dat graag ergens bespreken/vergelijken hier

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Mars18 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:30:
[...]

Wat is AWM?
Ging zaterdag uit eten, en vond de prijs van drankjes nog al absurd hoog, zou dat graag ergens bespreken/vergelijken hier
Actualiteit, wetenschap en maatschappij :)
Daar hebben ze wel een strenger beleid en zou je vraag misschien eerder passen binnen Energie-en inflatiecrisis in Nederland.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee