Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

dicksterk schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:06:
ik heb net zoveel recht van spreken als de rest
Yep, binnen de regels van het spel die hier gelden. Inhoudelijke posts over matrassen hebben geen helemaal niets te maken met de vraag hoe het nu verder moet. Als bepaalde posts in dit topic je niet aanstaan, staat het je vrij om er een TR voor aan te maken, of via de dm die je een poosje terug ontvangen hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 07-07-2018 17:16 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@naitsoezn: ik heb geen moeite met welke post dan ook, zolang je de verhoudingen niet scheef trekt door kritiek op mijn adviezen(wat ook inhoudelijk is lees de post van @lekkerboeie86 maar eens te laten staan, maar mijn reactie daarop(die niet anders kan zijn dan inhoudelijk omdat de kritiek dat ook is) wordt gewist. Als je de spelregels enkel op mij toepast wordt het meer een kant kiezen.

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-04 08:36

Tripl3 D

Brother in Arms

naitsoezn schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:08:
Om de discussie over een apart recepten-topic maar even af te kappen (die is hier namelijk off-topic, want hoort in bv AZ feedbacktopic): Het forum is geen verzamel-bak, maar bedoeld voor discussie. Een topic met enkel en alleen recepten, die tevens ook nog eens elders staan (hier bv) voegt dan ook niet zoveel toe. Je kunt zelf via bookmarks al posts markeren, daar gaat een apart topic niet zoveel aan toevoegen. Verdere op- of aanmerkingen graag in het genoemde feedback-topic want hier is het off-topic.
@naitsoezn: Dat het forum geen verzamelbak is ben ik met je eens, maar die bookmarks gaan niet werken, omdat er maar 1 per topic werkt. Daarnaast zijn thumbsup (nog) niet zoekbaar.
Nu las ik laatst bij een van jullie sprints dat er op de achtergrond hard wordt gesleuteld aan extra functionaliteit mbt het forum, maar tot die tijd is het wel behelpen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb gemerkt dat er geen Theater / Toneel-topic is. Bijvoorbeeld a la het HK-topic 'Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe'.

Als ik een Theater / Toneel-topic zou willen maken, is dat dan iets voor AZ, de Lounge, Film, TV & Muziek of mag het ook in de HK zoals het hierboven genoemde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ojjorz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:34:
Ik heb gemerkt dat er geen Theater / Toneel-topic is. Bijvoorbeeld a la het HK-topic 'Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe'.

Als ik een Theater / Toneel-topic zou willen maken, is dat dan iets voor AZ, de Lounge, Film, TV & Muziek of mag het ook in de HK zoals het hierboven genoemde topic?
In de basis zou ik zeggen dat zoiets prima in AZ kan, maar het hangt wel een beetje af van de uitvoering. Het moet bv geen simpel opsom-topic zijn / worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59
Persoonlijk nog ik meer naar FTM. Daar past zo'n entertainment topic imo beter.

@Ramzzz @Mx. Alba ?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ojjorz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:34:

Dat kan prima in FTM. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

Mx. Alba

hen/die/zij

Eens, theater is de oervorm van film en televisie dus ik zie geen reden waarom dat daar niet in zou kunnen. Misschien een idee om FTM sowieso uit te breiden naar andere kunstvormen: beeldende kunst, dans, literatuur, poëzie?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Mx. Alba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:01:
Eens, theater is de oervorm van film en televisie dus ik zie geen reden waarom dat daar niet in zou kunnen. Misschien een idee om FTM sowieso uit te breiden naar andere kunstvormen: beeldende kunst, dans, literatuur, poëzie?
Ja, daar was ik ook een beetje naar op zoek. Er is nu niet echt een cultuurhoekje. En misschien is dit alleen mijn behoefte, maar ik zou daar graag wel ruimte voor zien. Ik denk ook dat als dit duidelijker in FTM naar voren komt er ook meer cultuurgerelateerde topics zullen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mx. Alba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:01:
FTM dekt misschien qua titel de lading al lang niet meer, maar in de geest van de titel zit alle ruimte om best ver te gaan. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:41
Mbt het BBQ topic, Is een apart kamado hardware topic een idee? Het gaat al pagina's lang over budget kamados en ik denk niet dat ik de enige ben die niet elke aanbieding of elke platesetter hoeft te zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:49:
Mbt het BBQ topic, Is een apart kamado hardware topic een idee? Het gaat al pagina's lang over budget kamados en ik denk niet dat ik de enige ben die niet elke aanbieding of elke platesetter hoeft te zien...
Nee hoor, net als de Grill Guru Compact leverdiscussie
FreshMaker in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Ardana in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Bij de telefoons / tv's is het al snel een eigen topic

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 07-06-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:16

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom staat: Ouders slopen de gsm van hun kind in AZ en niet in AWM of TL, waar het mijns inziens, afhankelijk van de invalshoek, veel beter past...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:35

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Zou je willen onderbouwen waarom je vindt dat het beter past in AWM of TL? Want zonder onderbouwing kunnen we er sowieso weinig mee.

Het is geen actualiteit, heeft niks met wetenschap of maatschappij te maken, dus AWM lijkt me niet de juiste plaats. En TL is voor zaken die meer privacy behoeven en daar lijkt me hier ook geen sprake van te zijn. Dus, waarom ben je van mening dat het niet in AZ thuis hoort?

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Plus dat het de keuze van TS is om het in AZ of TL te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik zie TL als forum voor vooral persoonlijke problemen en AWM als forum voor maatschappelijke discussies. Of je een topic over (geestelijke) kindermishandeling dan onder AWM of onder TL zou willen hebben hangt af van de invalshoek, maar ik vind het zeker geen AZ onderwerp. AZ gaat voor mij over gezellige dingen als hobby's, vakanties, lekker eten, etc. Ik vind het niet fijn om daar onverhoeds zo'n 'zwaar' topic tegen te komen. Zelfs niet als ik het niet lees en alleen de titel zie. Maar goed, wellicht ben ik gewoon overgevoelig voor dit soort dingen.

En sinds wanneer bepalen gebruikers waar een topic staat of blijft staan? Als ik een topic over beeldschermen in "Netwerken' plaats dan wordt dat ook terecht verplaatst naar het juiste forum.

Kinderopvang verbiedt ineens zwembroekjes en bikini's vind ik dus ook niet in AZ passen en bijvoorbeeld Een goed per auto bereikbaar en rustig strand in N-Holland wat nu in TL staat hoort mijns inziens juist wel weer in AZ...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik hoop dat je snapt dat we geen beleid kunnen gaan voeren op wat jij wel of niet prettig vindt? TL is niet voor persoonlijke problemen, al zullen ze daar wel iets sneller terecht komen als gevolg van het feit dat het daar beslotener is. Evenmin is AZ voor gezellige zaken. AZ, Algemene Zaken, is eigenlijk simpelweg de rest-categorie: alles wat niet in een van de andere fora past.

En ja, uiteraard hebben mods wel een (soms doorslaggevende) mening over waar een topic thuis hoort, maar de behoefte aan privacy wordt in eerste instantie bepaald door de user: als de user er geen probleem mee heeft het in AZ te bespreken, zullen wij hem niet snel verplichten het meer privéte houden. En hou er ook rekening mee dat lang niet iedereen TL-toegang heeft.

Wat betreft dat strand-auto-topic heb je gelijk, die is er bij bij gewoon tussendoor geglipt in alle drukte en afwezigheid. Daarvoor had ik trouwens wél graag een snelle TR gezien. daar heeft de TS redenen aangegeven waarom het in TL zou moeten blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 24-06-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen idee of ik hier aan het juist adres ben, maar:
Smultie in "Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Zoals ook in de TS van dit topic staat: individuele mod-acties worden hier níet besproken. Ik heb je in PM laten weten waar je terecht kunt als je dit wel wilt bespreken.

[ Voor 71% gewijzigd door Ardana op 11-07-2019 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
@WolfsRain en @Mx. Alba, vooralsnog lijkt het erop dat het veganisme-topic beter naar AWM kan, want het verzand toch in maatschappelijke kwesties en discussies, óók al omdat de TS zo is ingericht: er zijn voornamelijk maatschappelijke / morele redenen gegeven om vegan te gaan.

Dus, tenzij er nu een andere insteek komt met uitleg, ga ik dat topic écht naar AWM doorzetten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:50

Mx. Alba

hen/die/zij

Ardana schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:31:
@WolfsRain en @Mx. Alba, vooralsnog lijkt het erop dat het veganisme-topic beter naar AWM kan, want het verzand toch in maatschappelijke kwesties en discussies, óók al omdat de TS zo is ingericht: er zijn voornamelijk maatschappelijke / morele redenen gegeven om vegan te gaan.

Dus, tenzij er nu een andere insteek komt met uitleg, ga ik dat topic écht naar AWM doorzetten...
Het maakt mij op zich niet zo veel uit waar het topic loopt dus als jij denkt dat hij beter naar AWM kan dan vind ik dat goed.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:08
Mx. Alba schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Het maakt mij op zich niet zo veel uit waar het topic loopt dus als jij denkt dat hij beter naar AWM kan dan vind ik dat goed.
Dit, overigens is dat de beslissing van @defiant /AWM moderatoren geweest!

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
@DaniëlWW2, @Ramzzz, @Migrator, en @defiant wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinejo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-11-2023
Hoe flauw... mocht het nu nog publicitair bedoeld zijn... men vraagt hier naar tips voor wijnreizen, wel, op de website die jullie verwijderden kan men er vele vinden, allen van liefhebbers zonder ook maar een winstoogmerk.
Je kan ook te politiek correct zijn, me dunkt.
Als je alles zwart wit ziet schiet er niet veel kleur meer over.

Triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Vinejo Ik heb je post naar het feedback topic verplaatst. Dagelijks halen wij berichten weg die vers registeren met een "kom naar onze site!!!!" strekking. Daar is weinig zwart/wit aan als dat spam genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinejo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-11-2023
Als je spreekt over “spam” wanneer het over mijn bericht gaat dan is dit inderdaad puur zwart wit denken.
Ik zou veronderstellen dat er nu net moderatoren aangesteld zijn om elk geval individueel te beoordelen.

Maar goed, als dit jullie welkom is aan iemand die het goed meent so be it.
Nederlandse gastvrijheid zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ardana schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:31:

Gaat het al een beetje lukken met dat overzetten naar AWM...?

Als dit topic over dierproeven veganisme niet in AWM hoort maar in AZ dan kun je beide fora maar beter direct fuseren, want meer AWM dan dit wordt het bijna niet volgens mij... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Fiber schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:27:
[...]

Als dit topic over dierproeven veganisme niet in AWM hoort maar in AZ dan kun je beide fora maar beter direct fuseren, want meer AWM dan dit wordt het bijna niet volgens mij... O-)
Als je mijn laatste post hierover in dit topic leest, kun je zien dat ik de input van wat anderen gevraagd heb. Daar is wel iets uit voortgekomen, maar dat moe(s)t nog even met de betrokkenen besproken worden. En nee, ook vanwege de vakantie gaat dat niet van vandaag op morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Fiber schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:27:
[...]

De insteek van dit nieuwe deel was juist helemaal niet die AWM invalshoek weer te gaan bespreken. Maar blijkbaar is het lastig dit onderwerp aan te snijden zonder die discussies los te maken. Dus we moeten even zien of en hoe we dat goed een plek kunnen geven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vinejo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:38:
Als je spreekt over “spam” wanneer het over mijn bericht gaat dan is dit inderdaad puur zwart wit denken.
Ik zou veronderstellen dat er nu net moderatoren aangesteld zijn om elk geval individueel te beoordelen.

Maar goed, als dit jullie welkom is aan iemand die het goed meent so be it.
Nederlandse gastvrijheid zeker?
Onze gastvrijheid wordt helaas dagelijks misbruikt door mensen die vers registreren en topics kicken met een bericht, 9 van de 10x voorzien van een link naar een website waar dit keer echt de oplossing voor $probleem staat.

Overigens is het natuurlijk ook een beetje apart om als verse gebruiker op ons forum reclame te maken voor een ander forum. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hoewel ik het werk van de adjes en modjes doorgaans wel kan waarderen, vraag ik mij ditmaal toch echt af waarom men maar als David tegen Goliath blijven vechten.

In het topic: Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen staan vele hilarische en herkenbare anekdotes van gebruikers opgesomd.

De topic-titel is duidelijk: "Ervaringen ... kennissen ...", zaken in de privé-sfeer dus. Maar in het topic blijkt telkens weer hoe dun de lijn tussen werk en privé soms is en er worden dus ook reacties geplaatst die zowel werk als privé betreffen. Die reacties lokken dan weer reacties uit in de werk-sfeer. De schrijvers maken zich daar niet druk om, de lezers evenmin.

Dus zit je lekker door die ervaringen (privé of werk) heen te bladeren, komt er een mod-break tussen. Dan gaat het weer 2 of 3 bijdragen even niet over werk, en ontspoort het weer... Opnieuw een mod-break. Veel nut heeft het niet, het is echt dweilen met de kraan open.

In dit topic stoor ik mij vele malen meer aan de modbreaks dan aan de werk-gerelateerde ervaringen. Daarom wil ik ook voorstellen om dit topic te hernoemen naar iets als: "Ervaringen met kennissen of klanten die tech support eisen". Dan kunnen de modjes eindelijk hun dweil laten drogen en het zal niets af doen aan de kwaliteit van het topic.

Maar ik kan niet voor anderen spreken en ben benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Voor dat soort ergernissen (op het werk dus) zijn toch genoeg andere topics? Zoals Systeembeheerders en hun problemen - deel 38

Edit: Dit zou trouwens misschien beter in AZ feedbacktopic aangekaart kunnen worden, dan krijgt het iets sneller aandacht van de mods die er over gaan ;)

[ Voor 37% gewijzigd door naitsoezn op 30-09-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:49:
Voor dat soort ergernissen (op het werk dus) zijn toch genoeg andere topics? Zoals Systeembeheerders en hun problemen - deel 38
Dat klopt, maar moet het zo zwart-wit?

Bovendien, de topictitel van die topic-serie roept bij mij meer een associatie op als: "Hebben jullie ook altijd problemen met de voeding van laptopmerk X?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Prima topic. Mijn enige bezwaar is dat dit topic mijns inziens niet in AZ thuishoort, maar beter past in AWM, TL of PFSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:43
RiDo78 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:45:
Daarom wil ik ook voorstellen om dit topic te hernoemen naar iets als: "Ervaringen met kennissen of klanten die tech support eisen". Dan kunnen de modjes eindelijk hun dweil laten drogen en het zal niets af doen aan de kwaliteit van het topic.
Mja, niet alleen over klanten i.p.v. kennissen, maar ook gewoon 'leuke verhalen' zonder dat er iets van onbeschoftheid in zit dan wel tech support geëist wordt. Het is gewoon een opsomtopic geworden dat als titel beter iets als "IT-anekdotes" zou kunnen heten. Met wat twijfels over "IT" in de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52

Equator

Crew Council

#whisky #barista

RiDo78 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:51:
[...]

Dat klopt, maar moet het zo zwart-wit?
Dat is typisch iets wat je met de locale crew moet bespreken. Als het in overleg wat minder zwart wit kan, dan is dat toch prima.
Bovendien, de topictitel van die topic-serie roept bij mij meer een associatie op als: "Hebben jullie ook altijd problemen met de voeding van laptopmerk X?"
Dan zou je voor de gein eens moeten meelezen. Dat is namelijk totaal niet het geval.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@RiDo78 Je hebt David en Goliath omgewisseld. >:)

Zonder dollen. Dat topic is er al twee jaar en gekomen als opvolger van eerdere soortgelijk topics. Vooral frustraties van mensen die ooit jong begonnen zijn in de IT of als 'handig neefje' bij familie en steeds vagere kennissen aan de slag konden.

Voor ervaringen als sysadmin hebben we al tijden Systeembeheerders en hun problemen - deel 38 wat ook niet zonder slag of stoot verloopt. Men ging dat topic bijvoorbeeld gebruiken als slowchat, tech support en andere vraagjes die er niks te zoeken hadden.

Overigens had je in plaats van in LA ook een topic kunnen openen over 'Hilarische ervaringen als tech support' o.i.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:21
Mee eens. Het is een leuk topic en ik zie geen reden het plezier van de gebruikers te onderbreken door modbreaks. Modbreaks zijn er m.i. voor om storend gedrag van users aan te pakken, en voor zover ik kan zien heeft niemand er problemen mee in dat topic.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:54

LankHoar

Langharig tuig

@Señor Sjon Leuk dat sysadmin topic, maar daar kan ik mijn verhalen uit mijn service desk tijd niet kwijt, idem dito voor mensen die bij een PC-zaak hebben gewerkt. Moeten we daar dan 2 losse topics voor openen "Ervaringen met onbeschofte mensen die de service desk bellen" en "Ervaringen met onbeschofte mensen die in een PC-zaak stennis schoppen"? Lijkt met het doel missen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik voeg deze discussie even in het AZ feedbacktopic in. Daar is die een stuk beter op zijn plek dan in LA :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het doet echt geen pijn om een topic te openen. Werkervaringen zijn vaak wezenlijk anders (vooral callcentermedewerkers of eerstelijns) dan frustrerende familie-ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:54

LankHoar

Langharig tuig

Señor Sjon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:28:
Het doet echt geen pijn om een topic te openen. Werkervaringen zijn vaak wezenlijk anders (vooral callcentermedewerkers of eerstelijns) dan frustrerende familie-ervaringen.
En wat is er op tegen om het topic te hernoemen naar iets algemener? Blijkbaar is er behoefte aan een topic met algemene ervaringen over IT-support in verschillende vormen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

In hoeverre is dat systeembeheerderstopic in TL op dit moment strikt beperkt tot systeembeheerders? Ik volg dat topic niet op de voet, maar kan me zo voorstellen dat daar nu ook al regelmatig andere IT anekdotes uit de werksfeer langskomen (van helpdesk medewerkers etc.)? @Outerspace heb jij daar een beeld van?

Nog een derde topic lijkt me dan een beetje onzinnig, dan kunnen we misschien beter eens naar een titelwijziging kijken voor het TL topic. Enige nadeel: niet iedereen kan in TL, maar dat is dan maar zo, we gaan niet van elk TL topic een AZ schaduwtopic maken voor degenen zonder TL toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Nee, dat doet inderdaad geen pijn. Maar het is ook niet leuk als je een topic opent om een discussie te ontketenen en dat topic vervolgens in een generiek feedback topic wordt gevoegd. De stap om in het feedback-topic aan een discussie deel te nemen is groter dan in een 'gewoon' topic. Plus, als hier onverwachts toch een discussie los barst, gaan jullie het topic dan weer splitsen?!

Maargoed, het zal wel aan mijn beperkte intelligentie liggen dat ik mij stoor aan mijns inziens nutteloze mod-breaks. Nogmaals, ik waardeer jullie inzet om het forum in goede banen te leiden. Maar je moet soms ook eens voor jezelf afvragen of ingrijpen wel nodig is of dat het meer irritatie op kan wekken dan het verhelpt. Want in dat geval schiet je je doel gewoon voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen idee, dat topic hou ik nauwelijks bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

RiDo78 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:39:
[...]

Nee, dat doet inderdaad geen pijn. Maar het is ook niet leuk als je een topic opent om een discussie te ontketenen en dat topic vervolgens in een generiek feedback topic wordt gevoegd. De stap om in het feedback-topic aan een discussie deel te nemen is groter dan in een 'gewoon' topic. Plus, als hier onverwachts toch een discussie los barst, gaan jullie het topic dan weer splitsen?!
Nee, want dit topic is juist bedoeld voor dergelijke discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

In hoeverre is dat systeembeheerderstopic in TL op dit moment strikt beperkt tot systeembeheerders? Ik volg dat topic niet op de voet, maar kan me zo voorstellen dat daar nu ook al regelmatig andere IT anekdotes uit de werksfeer langskomen (van helpdesk medewerkers etc.)? @Outerspace heb jij daar een beeld van?

Nog een derde topic lijkt me dan een beetje onzinnig, dan kunnen we misschien beter eens naar een titelwijziging kijken voor het TL topic. Enige nadeel: niet iedereen kan in TL, maar dat is dan maar zo, we gaan niet van elk TL topic een AZ schaduwtopic maken voor degenen zonder TL toegang.
Vroeger was het Systeembeheerdertopic echt een topic voor systeembeheerders. Daarna is er een topic gekomen voor technische vraagstukken en is het Systeembeheerdertopic meer voor het reilen en zeilen waar technici mee stoeien (ik zie ook databasebeheerders meepraten).

Ik zie geen problemen dat helpdesk verhalen, discussies van netwerkbeheerders of technisch applicatiebeheersers ook in dat topic kunnen mengen. Het zal de oude garde misschien wat tegenstaan, maar soms is verandering goed. Qua titel, geen idee hoe we dat omvatten. "Het reilen en zeilen over werk van technici" oid of "Het dagelijks leven van technici"?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:19
Outerspace schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Vroeger was het Systeembeheerdertopic echt een topic voor systeembeheerders. Daarna is er een topic gekomen voor technische vraagstukken en is het Systeembeheerdertopic meer voor het reilen en zeilen waar technici mee stoeien (ik zie ook databasebeheerders meepraten).

Ik zie geen problemen dat helpdesk verhalen, discussies van netwerkbeheerders of technisch applicatiebeheersers ook in dat topic kunnen mengen. Het zal de oude garde misschien wat tegenstaan, maar soms is verandering goed. Qua titel, geen idee hoe we dat omvatten. "Het reilen en zeilen over werk van technici" oid of "Het dagelijks leven van technici"?
Compleet mee eens, de grens tussen helpdesk en systeembeheer is toch al aan het vervagen. Sommige helpdesk omgevingen doen (licht) systeembeheer werk, en systeembeheerders pakken soms 1e lijns op.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1248170

Het is helemaal niet Off topic, het is juist heel relevant. Het is niet goed voor het pasgeboren kind en dat mag hier gewoon genoemd worden.

Of doen we hier aan censuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 1248170 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Het is helemaal niet Off topic, het is juist heel relevant. Het is niet goed voor het pasgeboren kind en dat mag hier gewoon genoemd worden.
Als het zo relevant is verdient het op zijn minst een betere onderbouwing dan de oneliners die je nu postte.
Of doen we hier aan censuur.
Misschien moet je de definitie van censuur nog eens opzoeken.

Verder hoort commentaar op de moderatie niet in het topic zelf thuis, dus bij deze even verplaatst naar het feedback topic waar het wel thuis hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1248170

Wat valt er te onderbouwen als je gewoon tijdens de eerste gesprekken de voor en nadelen voor je neus gepresenteerd krijgt. Dan kun je zelf de weloverwogen keuze maken en dat mag dan zeer zeker in zo een topic vermeld worden en al helemaal hoeft het niet als off topic verwijderd te worden want er is niks off topic aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 1248170 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:53:
Wat valt er te onderbouwen als je gewoon tijdens de eerste gesprekken de voor en nadelen voor je neus gepresenteerd krijgt. Dan kun je zelf de weloverwogen keuze maken en dat mag dan zeer zeker in zo een topic vermeld worden en al helemaal hoeft het niet als off topic verwijderd te worden want er is niks off topic aan.
Je riep iets over dat voeding uit de navelstreng belangrijk is, maar lichtte op geen enkele manier toe hoe dat relevant is voor de vraag of het een goed idee is om stamcellen uit de navelstreng te bewaren. Zeker als je met zo'n magere reactie een oud topic kickt (waarbij het voor de specifieke situatie van de topicstarter dus inmiddels sowieso weinig meer toevoegt) zijn we daar vrij streng op. Prima dat je een aanvulling wilt geven op een oud topic, maar dan verwachten we wel een iets informatiever reactie dan wat jij nu postte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Anoniem: 1248170 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:53:
Het topic ging helemaal niet over die keuze maken. het ging over de keuze tussen 2 verschillende centra. De keuze waar jij het over hebt was dus afgelopen *juli* allang gemaakt en dus totaal niet meer relevant en dus off topic... :)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50

Matis

Rubber Rocket

@Señor Sjon dat is er al :+

Ik had niet in de gaten dat Russel88 in "[Vakantie] Het Grote 2018/2019 Wintersport topic!" in het oude topic werd gepost. Mea culpa!

[ Voor 72% gewijzigd door Matis op 07-11-2019 10:06 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Matis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:04:
@Señor Sjon dat is er al :+

Ik had niet in de gaten dat Russel88 in "[Vakantie] Het Grote 2018/2019 Wintersport topic!" in het oude topic werd gepost. Mea culpa!
Fixed. Berichten zijn weer wat geordend nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik had deze post gerapporteerd: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62338894

Het report is afgehandeld, maar er is niets mee gedaan. Waar het report over gaat is dat de ene claimstichting overal is weggeknipt, terwijl links naar het andere claimbedrijf wel blijven staan. Dat is niet eerlijk tegenover de weggeknipte stichting, omdat die stichting heeft geprocedeerd en risico heeft gelopen, terwijl het andere bedrijf pas is opgericht nadat de eerste stichting een zaak had gewonnen.

Waarom wordt er onderscheid gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik ben niet degene die actie heeft ondernomen, maar ik zie alleen dat er verwezen wordt naar een nieuwsbericht op RTL en de consumentenbond. Wat zou de reden moeten zijn dat we deze links gaan wegknippen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Omdat de consumentenbond nu ook gaat procederen denk ik? Maar de consumentenbond is geen commerciële partij., vandaar dat ik deze heb laten staan. Geen reclame, geen spam, maar nuttige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
De tweede link gaat niet naar een nieuwsbericht. Het nieuwsbericht is gewoon reclame, zit geen enkele nieuwswaarde in.

Hoe kom je erbij dat de consumentenbond geen commerciële partij is? Het is door de consumentenbond bovendien uitbesteed aan ConsumentenClaim.nl, nog een commerciële partij. Ze pakken die 25% niet uit liefdadigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
De consumentenbond heeft een claim-service opgericht, dat is nog steeds onderdeel van de bond: een ledenvereniging, geen commerciële organisatie.Spam / reclame is als de poster er zelf belang bij heeft. Dat is hier niet het geval. En RTL nieuws mag dan wel niet de objectiefste of diepgravendste nieuwssite zijn, dit is geen advertentie of advertorial.

Anders zou je ook nooit meer kunnen linken naar microsoft.com of google.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Ardana schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:29:
De consumentenbond heeft een claim-service opgericht, dat is nog steeds onderdeel van de bond: een ledenvereniging, geen commerciële organisatie.
Op https://www.claimservice.nl/claims/airbnb/ staat het logo van de consumentenbond er mooi boven, maar het bedrijf dat erachter zit is Consumentenclaim B.V. (kijk, zelfs het adres komt overeen). Dat is een miljoenenbedrijf dat nu schijnbaar de consumentenbond heeft betaald voor naamsbekendheid. Maar los van die samenwerking snap ik niet hoe je een bedrijf dat 25% van de claim inpikt aanmerkt als 'geen commerciële organisatie'. Het zou niet commercieel zijn als leden gratis werden geholpen, of als de kosten in verhouding zouden staan tot de werkzaamheden.
Spam / reclame is als de poster er zelf belang bij heeft. Dat is hier niet het geval. En RTL nieuws mag dan wel niet de objectiefste of diepgravendste nieuwssite zijn, dit is geen advertentie of advertorial.
Waarom is de link uit de OP dan verwijderd? De poster had geen commercieel belang bij die link.voor de volledigheid: ik ook niet; ik ken de mensen achter die claimstichting niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
In de OP stond geen link naar de consumentenbond, maar wellicht kan @deepbass909 toelichten waarom de link naar het bedrijf daaruit verwijderd is. Vermoedelijk omdat de eigenaar van dat bedrijf zich ook gemeld heeft in het topic en het wat raar is als in de ene post de link mag blijven staan, en in de andere post niet.

Dat de consumentenbond een claim-service opricht en daarbij een commerciële partij in de arm neemt, betekent nog niet dat marteltor belang heeft bij deze post, de consumentenbond of Consumentenclaim.

Het begrip spam / reclame is wel vaker niet helemaal zwart-wit, zo ook nu: niet iedere verwijzing naar een url is reclame / spam. Als marteltor een link naar de consumentenbond neer zet, is het geen spam / reclame. Komt hier echter een medewerker van de consumentenbond, dan zal dat wél al snel gezien worden als reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is dan het probleem met het terugzetten van de andere claimservice? Daar gaat het volgens mij om, nu wordt er maar eentje verwijderd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ardana schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:58:
In de OP stond geen link naar de consumentenbond, maar wellicht kan @deepbass909 toelichten waarom de link naar het bedrijf daaruit verwijderd is. Vermoedelijk omdat de eigenaar van dat bedrijf zich ook gemeld heeft in het topic en het wat raar is als in de ene post de link mag blijven staan, en in de andere post niet.

Dat de consumentenbond een claim-service opricht en daarbij een commerciële partij in de arm neemt, betekent nog niet dat marteltor belang heeft bij deze post, de consumentenbond of Consumentenclaim.

Het begrip spam / reclame is wel vaker niet helemaal zwart-wit, zo ook nu: niet iedere verwijzing naar een url is reclame / spam. Als marteltor een link naar de consumentenbond neer zet, is het geen spam / reclame. Komt hier echter een medewerker van de consumentenbond, dan zal dat wél al snel gezien worden als reclame.
De link die ik heb weggehaald was van een no-cure, no-pay claim advocaten dienst (Dienen van Twee Heeren), vergelijkbaar met de vele bureau's die bijv. ook bezwaren maken tegen de WOZ. Die link was pure spam en heeft geen plek hier.

Zie ook mijn modbreak: deepbass909 in "Geld terugkrijgen van Airbnb voor servicekosten"

Consumentenbond is grijs gebied, in principe is het namelijk gewoon een commerciële partij, maar niet één die verdiend aan de claims (waar voor mij toch echt een groot verschil in zit).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
deepbass909 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 03:19:
[...]

De link die ik heb weggehaald was van een no-cure, no-pay claim advocaten dienst (Dienen van Twee Heeren), vergelijkbaar met de vele bureau's die bijv. ook bezwaren maken tegen de WOZ. Die link was pure spam en heeft geen plek hier.
De link in de OP was niet 'van', maar 'naar' Dienen van Twee Heeren (die overigens niets met advocaten te maken hebben). Of mis ik iets? Dan is dat toch hetzelfde als een link naar het claimbedrijf dat reclame maakt via de Consumentenbond?
Consumentenbond is grijs gebied, in principe is het namelijk gewoon een commerciële partij, maar niet één die verdient aan de claims (waar voor mij toch echt een groot verschil in zit).
Er wordt gewoon grof aan verdiend hoor, zie mijn vorige post. Dat ze een klein deel afstaan aan de Consumentenbond voor marketing doet daar niets aan af.

[ Voor 5% gewijzigd door GlowMouse op 10-05-2020 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

GlowMouse schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:40:
[...]

De link in de OP was niet 'van', maar 'naar' Dienen van Twee Heeren (die overigens niets met advocaten te maken hebben). Of mis ik iets? Dan is dat toch hetzelfde als een link naar het claimbedrijf dat reclame maakt via de Consumentenbond?
Ik heb het in eerste instantie weggehaald omdat de eigenaren hun diensten begonnen te promoten daar, en dan kan ik niet in de ene post de link wel laten staan, en ergens anders weghalen.
[...]

Er wordt gewoon grof aan verdiend hoor, zie mijn vorige post. Dat ze een klein deel afstaan aan de Consumentenbond voor marketing doet daar niets aan af.
Ik ga me in die discussie verder niet mengen. Mijn ingreep was puur omdat er spam-achtige activiteiten plaatsvonden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:06:
[...]

Ik heb het in eerste instantie weggehaald omdat de eigenaren hun diensten begonnen te promoten daar.
Er zijn twee ingrepen gedaan: op 9 maart is er spam weggehaald, en op 11 maart is de OP aangepast.
en dan kan ik niet in de ene post de link wel laten staan, en ergens anders weghalen
Waarom niet? Als ik een nieuw account Apple_Medewerker maak en in [iPhone 11, 11-Pro en Max] Hoesjes en andere accessoires iets roep als 'koop je nieuwe accessoires direct bij ons spam spam spam' gaat de link uit de OP dan ook weg? En als deze post door mij ipv door de jurist zelf was geplaatst, was hij dan ook verwijderd? Gelet op het aantal upvotes werd het bericht niet als overlastgevende spam ervaren. Dit is toch niet eerlijk tegenover de mensen die het risico hebben gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:26
Ik vind het ook raar...

Er zijn 2 partijen die bemiddeling aanbieden, en hierop een x percentage aan meepakken bij succes, dan mogen beide partijen toch gewoon benoemd worden in het topic?

Daarnaast, inderdaad, is de naam "consumentenbond" tegenwoordig aardig misleidend. Het gaat niet om consumenten maar het draait ook daar gewoon om geld.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Het is iets dat over tijd gebeurt:
1 de OP geeft een link, die wordt niet weggehaald, want geen spam.
2 de eigenaar van het bedrijf dat in de OP genoemd wordt meldt zich en geeft nogmaals zijn link.
3 deze link wordt verwijderd vanwege spam
4 iemand dient een TR in omdat hij het raar vindt dat de link van de eigenaar wel verwijderd wordt, maar niet dezelfde link uit de OP
4 omdat we in deze redenering mee kunnen gaan, halen we ook de link uit de OP weg
5 iemand anders plaatst een link naar eenzelfde service, ditmaal naar een ledenvereniging en nieuwssite
6 wegens het gebrek aan spam halen we deze niet weg

Zoals eerder aangegeven, niet alle links, ongeacht of het naar een commerciële partij of naar een niet-commerciële partij is, zijn spam. Spam-linkjes worden weggehaald, maar verwijzingen zijn al gauw grijs gebied. Dat is hier ook het geval.

Voor alles is iets te zeggen, maar we moeten wel ergens een grens trekken. Had de eigenaar zich niet zelf gemeld, dan was de link uit de OP ook niet weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Over punt 4: waarom kon je daarin meegaan? De link in de OP was negen maanden lang geen enkel probleem, en eigenlijk nog steeds niet want links naar commerciële claimbedrijven zijn schijnbaar toegestaan. Het is zoals ik al vroeg: als ik in [iPhone 11, 11-Pro en Max] Hoesjes en andere accessoires iets roep als 'koop je nieuwe accessoires direct bij ons spam spam spam' gaat de link uit de OP dan ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

GlowMouse schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:56:
Over punt 4: waarom kon je daarin meegaan? De link in de OP was negen maanden lang geen enkel probleem, en eigenlijk nog steeds niet want links naar commerciële claimbedrijven zijn schijnbaar toegestaan. Het is zoals ik al vroeg: als ik in [iPhone 11, 11-Pro en Max] Hoesjes en andere accessoires iets roep als 'koop je nieuwe accessoires direct bij ons spam spam spam' gaat de link uit de OP dan ook weg?
In eerste instantie was het ook geen probleem, tot de eigenaar van de website het topic overduidelijk als reclame voor z'n eigen diensten ging gebeuren. In eerste instantie heb ik de spamlinks weggehaald, 2 dagen later zag ik dat ook in de OP dezelfde link stond, en heb ik ook die weggehaald.

Wat mijn exacte redenatie is geweest, weet ik niet meer, het is inmiddels 2 maanden geleden. Maar zoals in de modbreak stond, heb ik het toen beoordeeld als spam. Was je het er niet mee eens, had je eerlijk gezegd toen moeten reageren, niet na 2 maanden pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:54:
[...]

Wat mijn exacte redenatie is geweest, weet ik niet meer, het is inmiddels 2 maanden geleden. Maar zoals in de modbreak stond, heb ik het toen beoordeeld als spam. Was je het er niet mee eens, had je eerlijk gezegd toen moeten reageren, niet na 2 maanden pas.
Dan had je me eerlijk gezegd destijds even moeten waarschuwen dat de OP was aangepast :+ Het viel mij pas op toen de website van dat claimbureau werd genoemd. Ik heb het weer een beetje recht proberen te trekken in het topic, want de moderatie is zo krom als een hoepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

GlowMouse schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:58:
[...]

Dan had je me eerlijk gezegd destijds even moeten waarschuwen dat de OP was aangepast :+ Het viel mij pas op toen de website van dat claimbureau werd genoemd. Ik heb het weer een beetje recht proberen te trekken in het topic, want de moderatie is zo krom als een hoepel.
Daar heb je bericht van gehad, want je ontvangt automatisch bericht dat een post van je is aangepast door een moderator. Dat jij dat bericht niet hebt gelezen, is niet mijn probleem om eerlijk te zijn.
En omdat het geen actie was die specifiek op jou gericht was, maar het gevolg van een andere actie, heb ik je inderdaad geen bericht gestuurd, want het was geen actie op jou gericht.

Nogmaals, en dit is het laatste dat ik erover zeg, want ik vind persoonlijk dat je flink aan het zeuren bent, het topic werd op een gegeven moment als reclame gebruikt door het bureau (hun posts waren 100% tegen de policy in), en daarmee werden alle verwijzingen naar dat bureau spam en heb ik ze allemaal verwijderd. Dát, en alleen dat is de reden dat des tijds door mij alle linkjes naar hun site zijn verwijderd, niet omdat het een link naar een commerciële dienst was. Dat interesseert mij, of mijn collega mods namelijk echt niet, zolang de onderneming of personeel van de onderneming het forum maar niet als reclame platform gaat gebruiken. Dat hebben we nooit toegestaan en staat ook letterlijk in de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 00:10:
[...]

Daar heb je bericht van gehad, want je ontvangt automatisch bericht dat een post van je is aangepast door een moderator. Dat jij dat bericht niet hebt gelezen, is niet mijn probleem om eerlijk te zijn.
De OP die is aangepast, is niet van mij. Ik zag alleen dat een post van die jurist zelf was aangepast.
het topic werd op een gegeven moment als reclame gebruikt door het bureau (hun posts waren 100% tegen de policy in)
De eerste posts van JacquesHuppes noemen zijn eigen website niet eens, en waren onderdeel van de discussie. In de laatste post van JacquesHuppes staat promotie, maar die wijkt niet wezenlijk af van wat er nu wel wordt toegestaan. Bovendien had het bericht van JacquesHuppes nieuwswaarde (het heeft ook de FP bereikt), terwijl het huidige bericht enkel aangeeft dat er een partij is die de claim mogelijk goedkoper afhandelt.
Er wordt schijnbaar onderscheid gemaakt tussen zelfpromotie en promotie voor een derde. Wegknippen van die URL uit andere posts gaat gewoon veel te ver. Daarmee maak je zelf inbreuk op je eigen policy omdat je posts aanpast waar niets mis mee is. Als TS daar een probleem van maakt, hang je zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door GlowMouse op 12-05-2020 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Laatst online: 02:17
God verhoedde dat het even gezellig wordt in de community!
deepbass909 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:03:
[mbr]Heel lief dat jullie allemaal @Barthezz Brick willen feliciteren met de geboorte van een kind, maar dat is nog altijd offtopic. Hou het topic dus graag zuiver en als je hem wil feliciteren, doe dat dan even via een DM.[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
We hebben in de Lounge gewoon een papa/mama/kids topic. Om daar het lego-topic voor te gebruiken is niet de bedoeling. Het is gewoon offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Als losse post is het off-topic, en ja, er zijn genoeg mensen die zich daaraan storen. Ik denk dat als je het als bijvoegsel van een inhoudelijke post in kleine lettertjes zet, dat het veel minder storend is.

offtopic:
Bijvoorbeeld zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 21:14
Prima @Orion84 . Maar de term hetze is wel flauw, ik reageerde op kampeer ervaringen met mijn eigen ervaringen op dit terrein en voelde me daarna alleen wel genoodzaakt om met feiten allerlei ongefundeerde en onjuiste beweringen tegen te spreken.

Maar prima om weer meer ontopic te gaan, leuk topic is dit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

marklinfan schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:40:
Prima @Orion84 . Maar de term hetze is wel flauw, ik reageerde op kampeer ervaringen met mijn eigen ervaringen op dit terrein en voelde me daarna alleen wel genoodzaakt om met feiten allerlei ongefundeerde en onjuiste beweringen tegen te spreken.
Ik haal deze even naar het feedbacktopic. Je haalde een twee maanden oude post uit de sloot om daarop te reageren met "Houtrook verspreiden op een camping is ronduit asociaal". Geen verdere feiten of onderbouwing. Ja, in latere reacties wel, maar dan is de toon wel al gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nord1n
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Misschien een vraag die hier niet past maar ik was er altijd al benieuwd naar.
Wat voor forum gebruikt Tweakers eigenlijk?
Hebben ze dit vanaf de grond gebouwd met PHP en zo of een soort van phpbb forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Nord1n schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:46:
Misschien een vraag die hier niet past maar ik was er altijd al benieuwd naar.
Wat voor forum gebruikt Tweakers eigenlijk?
Hebben ze dit vanaf de grond gebouwd met PHP en zo of een soort van phpbb forum?
Oorspronkelijk een fork van React, zie plan: Tweakers.net neemt ontwikkeling React in eigen handen

Maar er zal inmiddels niet veel origineel meer zijn denk ik.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

^^ dat dus, maar verder wel totaal off-topic hier. Als je daar meer over wilt weten: stuur @crisp een DM'etje, als die zelf je vragen niet kan beantwoorden of er geen tijd voor heeft kan ie je vast uitleggen waar je hem beter kan stellen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nord1n
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Bastien schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:54:
[...]
Oorspronkelijk een fork van React, zie plan: Tweakers.net neemt ontwikkeling React in eigen handen

Maar er zal inmiddels niet veel origineel meer zijn denk ik.
Bedankt, was altijd al benieuwd naar het verhaal erachter!
Orion84 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:42:
^^ dat dus, maar verder wel totaal off-topic hier. Als je daar meer over wilt weten: stuur @crisp een DM'etje, als die zelf je vragen niet kan beantwoorden of er geen tijd voor heeft kan ie je vast uitleggen waar je hem beter kan stellen :)
Excuus, dat was genoeg hoor was een beetje nieuwsgierig omdat ik dit forum erg fijn vind werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
Geen idee of dit de juiste plek is, maar iemand stelde voor de topictitel te wijzigen van het topic wat ik geopend heb: Het cafeïne-/koffievrij leven topic

Het voorstel is om ook het minderen mee te nemen en daar kan ik me wel in vinden. Dus misschien dan maar "Het stoppen/minderen met cafeïne/koffie topic"? Is dat iets wat via hier kan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
vickypollard schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:06:
Geen idee of dit de juiste plek is, maar iemand stelde voor de topictitel te wijzigen van het topic wat ik geopend heb: Het cafeïne-/koffievrij leven topic

Het voorstel is om ook het minderen mee te nemen en daar kan ik me wel in vinden. Dus misschien dan maar "Het stoppen/minderen met cafeïne/koffie topic"? Is dat iets wat via hier kan? :*)
Even een wedervraag, iemand die minder thee wil drinken is hij of zij dan ook in bovenstaand topic thuis? Of gaat het hier expliciet over cafeïne of koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Outerspace schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:19:
[...]

Even een wedervraag, iemand die minder thee wil drinken is hij of zij dan ook in bovenstaand topic thuis? Of gaat het hier expliciet over cafeïne of koffie?
Het gaat op zich om de cafeïne en ik heb koffie erbij staan omdat dat voor de meeste mensen hun bron van cafeïne is en dat het herkenbaar maakt. In thee zit ook cafeïne (staat ook als zodanig in de OP vermeld), dus op zich is iemand gewoon welkom als diegene het idee heeft last te hebben van de cafeïne daarin :) Zelfde geldt voor Red Bull, cola, etc. Het gaat dus niet zozeer om koffie/thee zelf, maar om het feit dat het cafeïnehoudende dranken zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door vickypollard op 27-09-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Past dat topic dan niet beter in TL, waar bijvoorbeeld ook het stoppen met roken topic zit...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Het past in beide, ik heb geen persoonlijke voorkeur waar het staat. Verplaatsen kan altijd nog.

@vickypollard ik heb de titel gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
@Outerspace thanks! Klein detail: kun je het streepje achter cafeïne nog weghalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
vickypollard schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:05:
@Outerspace thanks! Klein detail: kun je het streepje achter cafeïne nog weghalen?
Done (y)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@Ardana

Waarom heb je dit topic dicht gedaan? dat is toch juist leuk voor en door de community?
🍾 De grote gelukkig 2️⃣0️⃣2️⃣1️⃣ nieuwjaar topic 🍾

Als reden staat er
Dit is niet voor AZ
Bij het AZ beleid staat dat AZ is voor alles wat niet in een ander onderdeel past.

[ Voor 38% gewijzigd door Ernemmer op 31-12-2020 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ernemmer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:54:
@Ardana

Waarom heb je dit topic dicht gedaan? dat is toch juist leuk voor en door de community?

Als reden staat er

[...]

Bij het AZ beleid staat dat AZ is voor alles wat niet in een ander onderdeel past.
Dit past prima in de HK en hoeft dus niet in AZ... :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:01:
[...]

Dit past prima in de HK en hoeft dus niet in AZ... :7
Maar niet iedereen heeft HK toegang, ik vind het wel leuk om de rest van de community ook de beste wensen te wensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ernemmer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:04:
[...]

Maar niet iedereen heeft HK toegang, ik vind het wel leuk om de rest van de community ook de beste wensen te wensen.
Kan waarschijnlijk vanaf 01-01-2021 om 00:00 uur ook op de FP, dus nog even geduld denk ik... *O*

Zie ook: reviews: Gelukkig nieuwjaar!: we blikken weer terug in cijfers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@Ardana voor mij in ieder geval een reden voorlopig mijn premiumaccount nu maar even uit te stellen. Je mag echt bijna niks meer leuks organiseren.

[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 31-12-2020 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ernemmer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:54:
@Ardana

Als reden staat er

[...]

Tweakers is een vraag- en discussie-forum. Opsomlijstjes en elkaar de beste wensen geven past daar niet bij. Mocht je het echt een groot gemis vinden, kun je in Lieve Adjes een topic openen te verzoeken om het beleid aan te laten passen, of om bijv. volgend jaar, een eenmalige uitzondering toe te staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:23:
@Ardana voor mij in ieder geval een reden voorlopig mijn premiumaccount nu maar even uit te stellen. Je mag echt bijna niks meer leuks organiseren.
Want het forum heeft iets te maken met Premium? Je haalt wat dingen door elkaar en ik proef dat je hier kracht wil bijzetten dat Premium niet jouw ding is. Dat mag, maar dan zit je hier wel verkeerd (en past dit in het GR topic).

AZ is een relatief serieus forumonderdeel. Topics zoals eerder genoemde past daarom beter in HK. Tweakers.net heeft jaarlijks een nieuwsbericht hiervoor op de FP. Daarmee heeft een topic in AZ eigenlijk geen toegevoegde waarde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Outerspace schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:12:
[...]

Want het forum heeft iets te maken met Premium? Je haalt wat dingen door elkaar en ik proef dat je hier kracht wil bijzetten dat Premium niet jouw ding is. Dat mag, maar dan zit je hier wel verkeerd (en past dit in het GR topic).
Ik kijk juist wel uit naar Premium.
AZ is een relatief serieus forumonderdeel. Topics zoals eerder genoemde past daarom beter in HK. Tweakers.net heeft jaarlijks een nieuwsbericht hiervoor op de FP. Daarmee heeft een topic in AZ eigenlijk geen toegevoegde waarde :)
Uit de FAQ:
In AZ kan je alles kwijt wat je niet in de overige subfora kwijt kan
Ik kan het niet kwijt in de HK en dus ook niet in de AK, waar kan ik het dan wel kwijt? Want AZ is bedoeld voor alles wat je niet in de andere subfora kwijt kan.

Daarnaast was het niet uitsluitend een opsomtopic, in de TS stond:
In het topic mag je ook je hoogtepunten van 2020 posten op Tweakgebied of je voornemens voor 2️⃣0️⃣2️⃣1️⃣
Dus bood ook genoeg aanknopingspunten om te bediscussiëren wat de hoogtepunten van 2020 waren op Tweakgebied of bespreken elkaars voornemens.

Ik snap dat het niet wenselijk is als iedereen in elk subforum zo'n draadje start, daarom juist AZ. Vroeger kon het trouwens ook gewoon:

Het OCM Nieuwjaarswensen topic
Gelukkig nieuwjaar!!!
Gelukkig nieuwjaar iedereen :)
Gelukkig nieuwjaar aan de gehele Crew & Members
Het grote happy newyear topic!
happy 2004
Happy mod year !!
Een Muooooh uiteinde!
Al het beste voor 2002
4 H4PPY N3W Y34R!
Ook professionals
NOS - Kerst- en nieuwjaarsgroeten draadje
Kerstgroet aan iedereen hier
Off Topic: De beste wensen aan alle mede tweakers
Alvast de beste wensen voor 2005
Happy New year!!
[OT] Het allerbeste......
Moderators, admins, FA's en andere crewleden,

Dus zo vreemd is het ook weer niet zoiets een keertje door de vingers te zien.

[ Voor 28% gewijzigd door CyberMania op 31-12-2020 21:32 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste