Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

quote:
dicksterk schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:06:
ik heb net zoveel recht van spreken als de rest
Yep, binnen de regels van het spel die hier gelden. Inhoudelijke posts over matrassen hebben geen helemaal niets te maken met de vraag hoe het nu verder moet. Als bepaalde posts in dit topic je niet aanstaan, staat het je vrij om er een TR voor aan te maken, of via de dm die je een poosje terug ontvangen hebt.

AGee wijzigde deze reactie 07-07-2018 17:16 (32%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10-02 17:54
@agee: ik heb geen moeite met welke post dan ook, zolang je de verhoudingen niet scheef trekt door kritiek op mijn adviezen(wat ook inhoudelijk is lees de post van @lekkerboeie86 maar eens te laten staan, maar mijn reactie daarop(die niet anders kan zijn dan inhoudelijk omdat de kritiek dat ook is) wordt gewist. Als je de spelregels enkel op mij toepast wordt het meer een kant kiezen.

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:25

Tripl3 D

Brother in Arms

AGee schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:08:
Om de discussie over een apart recepten-topic maar even af te kappen (die is hier namelijk off-topic, want hoort in bv AZ feedbacktopic): Het forum is geen verzamel-bak, maar bedoeld voor discussie. Een topic met enkel en alleen recepten, die tevens ook nog eens elders staan (hier bv) voegt dan ook niet zoveel toe. Je kunt zelf via bookmarks al posts markeren, daar gaat een apart topic niet zoveel aan toevoegen. Verdere op- of aanmerkingen graag in het genoemde feedback-topic want hier is het off-topic.
@AGee: Dat het forum geen verzamelbak is ben ik met je eens, maar die bookmarks gaan niet werken, omdat er maar 1 per topic werkt. Daarnaast zijn thumbsup (nog) niet zoekbaar.
Nu las ik laatst bij een van jullie sprints dat er op de achtergrond hard wordt gesleuteld aan extra functionaliteit mbt het forum, maar tot die tijd is het wel behelpen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb gemerkt dat er geen Theater / Toneel-topic is. Bijvoorbeeld a la het HK-topic 'Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe'.

Als ik een Theater / Toneel-topic zou willen maken, is dat dan iets voor AZ, de Lounge, Film, TV & Muziek of mag het ook in de HK zoals het hierboven genoemde topic?

• AGee
  • Niet online

AGee

Ojjorz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:34:
Ik heb gemerkt dat er geen Theater / Toneel-topic is. Bijvoorbeeld a la het HK-topic 'Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe'.

Als ik een Theater / Toneel-topic zou willen maken, is dat dan iets voor AZ, de Lounge, Film, TV & Muziek of mag het ook in de HK zoals het hierboven genoemde topic?
In de basis zou ik zeggen dat zoiets prima in AZ kan, maar het hangt wel een beetje af van de uitvoering. Het moet bv geen simpel opsom-topic zijn / worden.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:41

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Persoonlijk nog ik meer naar FTM. Daar past zo'n entertainment topic imo beter.

@Ramzzz @Albantar ?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Ojjorz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:34:

Dat kan prima in FTM. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Eens, theater is de oervorm van film en televisie dus ik zie geen reden waarom dat daar niet in zou kunnen. Misschien een idee om FTM sowieso uit te breiden naar andere kunstvormen: beeldende kunst, dans, literatuur, poëzie?

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Albantar schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:01:
Eens, theater is de oervorm van film en televisie dus ik zie geen reden waarom dat daar niet in zou kunnen. Misschien een idee om FTM sowieso uit te breiden naar andere kunstvormen: beeldende kunst, dans, literatuur, poëzie?
Ja, daar was ik ook een beetje naar op zoek. Er is nu niet echt een cultuurhoekje. En misschien is dit alleen mijn behoefte, maar ik zou daar graag wel ruimte voor zien. Ik denk ook dat als dit duidelijker in FTM naar voren komt er ook meer cultuurgerelateerde topics zullen komen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Albantar schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:01:
FTM dekt misschien qua titel de lading al lang niet meer, maar in de geest van de titel zit alle ruimte om best ver te gaan. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:37
Mbt het BBQ topic, Is een apart kamado hardware topic een idee? Het gaat al pagina's lang over budget kamados en ik denk niet dat ik de enige ben die niet elke aanbieding of elke platesetter hoeft te zien...

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Catch22 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:49:
Mbt het BBQ topic, Is een apart kamado hardware topic een idee? Het gaat al pagina's lang over budget kamados en ik denk niet dat ik de enige ben die niet elke aanbieding of elke platesetter hoeft te zien...
Nee hoor, net als de Grill Guru Compact leverdiscussie
FreshMaker in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Ardana in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Bij de telefoons / tv's is het al snel een eigen topic

FreshMaker wijzigde deze reactie 07-06-2019 10:44 (4%)

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:19

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom staat: Ouders slopen de gsm van hun kind in AZ en niet in AWM of TL, waar het mijns inziens, afhankelijk van de invalshoek, veel beter past...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:13

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Topicstarter
Zou je willen onderbouwen waarom je vindt dat het beter past in AWM of TL? Want zonder onderbouwing kunnen we er sowieso weinig mee.

Het is geen actualiteit, heeft niks met wetenschap of maatschappij te maken, dus AWM lijkt me niet de juiste plaats. En TL is voor zaken die meer privacy behoeven en daar lijkt me hier ook geen sprake van te zijn. Dus, waarom ben je van mening dat het niet in AZ thuis hoort?

Note to self: being good is often more important than being right.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Plus dat het de keuze van TS is om het in AZ of TL te plaatsen.

• Fiber

Fiber

Ik zie TL als forum voor vooral persoonlijke problemen en AWM als forum voor maatschappelijke discussies. Of je een topic over (geestelijke) kindermishandeling dan onder AWM of onder TL zou willen hebben hangt af van de invalshoek, maar ik vind het zeker geen AZ onderwerp. AZ gaat voor mij over gezellige dingen als hobby's, vakanties, lekker eten, etc. Ik vind het niet fijn om daar onverhoeds zo'n 'zwaar' topic tegen te komen. Zelfs niet als ik het niet lees en alleen de titel zie. Maar goed, wellicht ben ik gewoon overgevoelig voor dit soort dingen.

En sinds wanneer bepalen gebruikers waar een topic staat of blijft staan? Als ik een topic over beeldschermen in "Netwerken' plaats dan wordt dat ook terecht verplaatst naar het juiste forum.

Kinderopvang verbiedt ineens zwembroekjes en bikini's vind ik dus ook niet in AZ passen en bijvoorbeeld Een goed per auto bereikbaar en rustig strand in N-Holland wat nu in TL staat hoort mijns inziens juist wel weer in AZ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Topicstarter
Ik hoop dat je snapt dat we geen beleid kunnen gaan voeren op wat jij wel of niet prettig vindt? TL is niet voor persoonlijke problemen, al zullen ze daar wel iets sneller terecht komen als gevolg van het feit dat het daar beslotener is. Evenmin is AZ voor gezellige zaken. AZ, Algemene Zaken, is eigenlijk simpelweg de rest-categorie: alles wat niet in een van de andere fora past.

En ja, uiteraard hebben mods wel een (soms doorslaggevende) mening over waar een topic thuis hoort, maar de behoefte aan privacy wordt in eerste instantie bepaald door de user: als de user er geen probleem mee heeft het in AZ te bespreken, zullen wij hem niet snel verplichten het meer privéte houden. En hou er ook rekening mee dat lang niet iedereen TL-toegang heeft.

Wat betreft dat strand-auto-topic heb je gelijk, die is er bij bij gewoon tussendoor geglipt in alle drukte en afwezigheid. Daarvoor had ik trouwens wél graag een snelle TR gezien. daar heeft de TS redenen aangegeven waarom het in TL zou moeten blijven.

Ardana wijzigde deze reactie 24-06-2019 15:38 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Geen idee of ik hier aan het juist adres ben, maar:
Smultie in "Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3"

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:06
Zoals ook in de TS van dit topic staat: individuele mod-acties worden hier níet besproken. Ik heb je in PM laten weten waar je terecht kunt als je dit wel wilt bespreken.

Ardana wijzigde deze reactie 11-07-2019 21:17 (71%)

Assumption is the mother of all fuck ups

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Topicstarter
@WolfsRain en @Albantar, vooralsnog lijkt het erop dat het veganisme-topic beter naar AWM kan, want het verzand toch in maatschappelijke kwesties en discussies, óók al omdat de TS zo is ingericht: er zijn voornamelijk maatschappelijke / morele redenen gegeven om vegan te gaan.

Dus, tenzij er nu een andere insteek komt met uitleg, ga ik dat topic écht naar AWM doorzetten...

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Ardana schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:31:
@WolfsRain en @Albantar, vooralsnog lijkt het erop dat het veganisme-topic beter naar AWM kan, want het verzand toch in maatschappelijke kwesties en discussies, óók al omdat de TS zo is ingericht: er zijn voornamelijk maatschappelijke / morele redenen gegeven om vegan te gaan.

Dus, tenzij er nu een andere insteek komt met uitleg, ga ik dat topic écht naar AWM doorzetten...
Het maakt mij op zich niet zo veel uit waar het topic loopt dus als jij denkt dat hij beter naar AWM kan dan vind ik dat goed.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• WolfsRain
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:14
Albantar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Het maakt mij op zich niet zo veel uit waar het topic loopt dus als jij denkt dat hij beter naar AWM kan dan vind ik dat goed.
Dit, overigens is dat de beslissing van @defiant /AWM moderatoren geweest!

https://esportsclub.nl/

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Topicstarter
@DaniëlWW2, @Ramzzz, @Evest, en @defiant wat is jullie mening?

• Vinejo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17-08-2019
Hoe flauw... mocht het nu nog publicitair bedoeld zijn... men vraagt hier naar tips voor wijnreizen, wel, op de website die jullie verwijderden kan men er vele vinden, allen van liefhebbers zonder ook maar een winstoogmerk.
Je kan ook te politiek correct zijn, me dunkt.
Als je alles zwart wit ziet schiet er niet veel kleur meer over.

Triest.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@Vinejo Ik heb je post naar het feedback topic verplaatst. Dagelijks halen wij berichten weg die vers registeren met een "kom naar onze site!!!!" strekking. Daar is weinig zwart/wit aan als dat spam genoemd wordt.

• Vinejo
  • Laatst online: 17-08-2019
Als je spreekt over “spam” wanneer het over mijn bericht gaat dan is dit inderdaad puur zwart wit denken.
Ik zou veronderstellen dat er nu net moderatoren aangesteld zijn om elk geval individueel te beoordelen.

Maar goed, als dit jullie welkom is aan iemand die het goed meent so be it.
Nederlandse gastvrijheid zeker?

• Fiber

Fiber

Ardana schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:31:

Gaat het al een beetje lukken met dat overzetten naar AWM...?

Als dit topic over dierproeven veganisme niet in AWM hoort maar in AZ dan kun je beide fora maar beter direct fuseren, want meer AWM dan dit wordt het bijna niet volgens mij... O-)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Topicstarter
Fiber schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:27:
[...]

Als dit topic over dierproeven veganisme niet in AWM hoort maar in AZ dan kun je beide fora maar beter direct fuseren, want meer AWM dan dit wordt het bijna niet volgens mij... O-)
Als je mijn laatste post hierover in dit topic leest, kun je zien dat ik de input van wat anderen gevraagd heb. Daar is wel iets uit voortgekomen, maar dat moe(s)t nog even met de betrokkenen besproken worden. En nee, ook vanwege de vakantie gaat dat niet van vandaag op morgen :)

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Fiber schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:27:
[...]

De insteek van dit nieuwe deel was juist helemaal niet die AWM invalshoek weer te gaan bespreken. Maar blijkbaar is het lastig dit onderwerp aan te snijden zonder die discussies los te maken. Dus we moeten even zien of en hoe we dat goed een plek kunnen geven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Vinejo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:38:
Als je spreekt over “spam” wanneer het over mijn bericht gaat dan is dit inderdaad puur zwart wit denken.
Ik zou veronderstellen dat er nu net moderatoren aangesteld zijn om elk geval individueel te beoordelen.

Maar goed, als dit jullie welkom is aan iemand die het goed meent so be it.
Nederlandse gastvrijheid zeker?
Onze gastvrijheid wordt helaas dagelijks misbruikt door mensen die vers registreren en topics kicken met een bericht, 9 van de 10x voorzien van een link naar een website waar dit keer echt de oplossing voor $probleem staat.

Overigens is het natuurlijk ook een beetje apart om als verse gebruiker op ons forum reclame te maken voor een ander forum. :)

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Hoewel ik het werk van de adjes en modjes doorgaans wel kan waarderen, vraag ik mij ditmaal toch echt af waarom men maar als David tegen Goliath blijven vechten.

In het topic: Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen staan vele hilarische en herkenbare anekdotes van gebruikers opgesomd.

De topic-titel is duidelijk: "Ervaringen ... kennissen ...", zaken in de privé-sfeer dus. Maar in het topic blijkt telkens weer hoe dun de lijn tussen werk en privé soms is en er worden dus ook reacties geplaatst die zowel werk als privé betreffen. Die reacties lokken dan weer reacties uit in de werk-sfeer. De schrijvers maken zich daar niet druk om, de lezers evenmin.

Dus zit je lekker door die ervaringen (privé of werk) heen te bladeren, komt er een mod-break tussen. Dan gaat het weer 2 of 3 bijdragen even niet over werk, en ontspoort het weer... Opnieuw een mod-break. Veel nut heeft het niet, het is echt dweilen met de kraan open.

In dit topic stoor ik mij vele malen meer aan de modbreaks dan aan de werk-gerelateerde ervaringen. Daarom wil ik ook voorstellen om dit topic te hernoemen naar iets als: "Ervaringen met kennissen of klanten die tech support eisen". Dan kunnen de modjes eindelijk hun dweil laten drogen en het zal niets af doen aan de kwaliteit van het topic.

Maar ik kan niet voor anderen spreken en ben benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt...

• AGee
  • Niet online

AGee

Voor dat soort ergernissen (op het werk dus) zijn toch genoeg andere topics? Zoals Systeembeheerders en hun problemen - deel 38

Edit: Dit zou trouwens misschien beter in AZ feedbacktopic aangekaart kunnen worden, dan krijgt het iets sneller aandacht van de mods die er over gaan ;)

AGee wijzigde deze reactie 30-09-2019 20:51 (37%)

• RiDo78
  • Niet online
AGee schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:49:
Voor dat soort ergernissen (op het werk dus) zijn toch genoeg andere topics? Zoals Systeembeheerders en hun problemen - deel 38
Dat klopt, maar moet het zo zwart-wit?

Bovendien, de topictitel van die topic-serie roept bij mij meer een associatie op als: "Hebben jullie ook altijd problemen met de voeding van laptopmerk X?"

• Fiber

Fiber

Prima topic. Mijn enige bezwaar is dat dit topic mijns inziens niet in AZ thuishoort, maar beter past in AWM, TL of PFSL...

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-02 13:53
RiDo78 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:45:
Daarom wil ik ook voorstellen om dit topic te hernoemen naar iets als: "Ervaringen met kennissen of klanten die tech support eisen". Dan kunnen de modjes eindelijk hun dweil laten drogen en het zal niets af doen aan de kwaliteit van het topic.
Mja, niet alleen over klanten i.p.v. kennissen, maar ook gewoon 'leuke verhalen' zonder dat er iets van onbeschoftheid in zit dan wel tech support geëist wordt. Het is gewoon een opsomtopic geworden dat als titel beter iets als "IT-anekdotes" zou kunnen heten. Met wat twijfels over "IT" in de titel.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:20

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

RiDo78 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:51:
[...]

Dat klopt, maar moet het zo zwart-wit?
Dat is typisch iets wat je met de locale crew moet bespreken. Als het in overleg wat minder zwart wit kan, dan is dat toch prima.
Bovendien, de topictitel van die topic-serie roept bij mij meer een associatie op als: "Hebben jullie ook altijd problemen met de voeding van laptopmerk X?"
Dan zou je voor de gein eens moeten meelezen. Dat is namelijk totaal niet het geval.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@RiDo78 Je hebt David en Goliath omgewisseld. >:)

Zonder dollen. Dat topic is er al twee jaar en gekomen als opvolger van eerdere soortgelijk topics. Vooral frustraties van mensen die ooit jong begonnen zijn in de IT of als 'handig neefje' bij familie en steeds vagere kennissen aan de slag konden.

Voor ervaringen als sysadmin hebben we al tijden Systeembeheerders en hun problemen - deel 38 wat ook niet zonder slag of stoot verloopt. Men ging dat topic bijvoorbeeld gebruiken als slowchat, tech support en andere vraagjes die er niks te zoeken hadden.

Overigens had je in plaats van in LA ook een topic kunnen openen over 'Hilarische ervaringen als tech support' o.i.d. ;)

• thedutchdragon
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13:34
Mee eens. Het is een leuk topic en ik zie geen reden het plezier van de gebruikers te onderbreken door modbreaks. Modbreaks zijn er m.i. voor om storend gedrag van users aan te pakken, en voor zover ik kan zien heeft niemand er problemen mee in dat topic.

Vragen over accessibility van apps, hardware en websites voor mensen met een visuele beperking, stuur gerust een DM

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:15

LankHoar

Professionele amateur

@Señor Sjon Leuk dat sysadmin topic, maar daar kan ik mijn verhalen uit mijn service desk tijd niet kwijt, idem dito voor mensen die bij een PC-zaak hebben gewerkt. Moeten we daar dan 2 losse topics voor openen "Ervaringen met onbeschofte mensen die de service desk bellen" en "Ervaringen met onbeschofte mensen die in een PC-zaak stennis schoppen"? Lijkt met het doel missen :)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik voeg deze discussie even in het AZ feedbacktopic in. Daar is die een stuk beter op zijn plek dan in LA :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Het doet echt geen pijn om een topic te openen. Werkervaringen zijn vaak wezenlijk anders (vooral callcentermedewerkers of eerstelijns) dan frustrerende familie-ervaringen.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:15

LankHoar

Professionele amateur

Señor Sjon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:28:
Het doet echt geen pijn om een topic te openen. Werkervaringen zijn vaak wezenlijk anders (vooral callcentermedewerkers of eerstelijns) dan frustrerende familie-ervaringen.
En wat is er op tegen om het topic te hernoemen naar iets algemener? Blijkbaar is er behoefte aan een topic met algemene ervaringen over IT-support in verschillende vormen :)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

In hoeverre is dat systeembeheerderstopic in TL op dit moment strikt beperkt tot systeembeheerders? Ik volg dat topic niet op de voet, maar kan me zo voorstellen dat daar nu ook al regelmatig andere IT anekdotes uit de werksfeer langskomen (van helpdesk medewerkers etc.)? @Outerspace heb jij daar een beeld van?

Nog een derde topic lijkt me dan een beetje onzinnig, dan kunnen we misschien beter eens naar een titelwijziging kijken voor het TL topic. Enige nadeel: niet iedereen kan in TL, maar dat is dan maar zo, we gaan niet van elk TL topic een AZ schaduwtopic maken voor degenen zonder TL toegang.

• RiDo78
  • Niet online
Nee, dat doet inderdaad geen pijn. Maar het is ook niet leuk als je een topic opent om een discussie te ontketenen en dat topic vervolgens in een generiek feedback topic wordt gevoegd. De stap om in het feedback-topic aan een discussie deel te nemen is groter dan in een 'gewoon' topic. Plus, als hier onverwachts toch een discussie los barst, gaan jullie het topic dan weer splitsen?!

Maargoed, het zal wel aan mijn beperkte intelligentie liggen dat ik mij stoor aan mijns inziens nutteloze mod-breaks. Nogmaals, ik waardeer jullie inzet om het forum in goede banen te leiden. Maar je moet soms ook eens voor jezelf afvragen of ingrijpen wel nodig is of dat het meer irritatie op kan wekken dan het verhelpt. Want in dat geval schiet je je doel gewoon voorbij.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Geen idee, dat topic hou ik nauwelijks bij. :+

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

RiDo78 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:39:
[...]

Nee, dat doet inderdaad geen pijn. Maar het is ook niet leuk als je een topic opent om een discussie te ontketenen en dat topic vervolgens in een generiek feedback topic wordt gevoegd. De stap om in het feedback-topic aan een discussie deel te nemen is groter dan in een 'gewoon' topic. Plus, als hier onverwachts toch een discussie los barst, gaan jullie het topic dan weer splitsen?!
Nee, want dit topic is juist bedoeld voor dergelijke discussies.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:59

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

In hoeverre is dat systeembeheerderstopic in TL op dit moment strikt beperkt tot systeembeheerders? Ik volg dat topic niet op de voet, maar kan me zo voorstellen dat daar nu ook al regelmatig andere IT anekdotes uit de werksfeer langskomen (van helpdesk medewerkers etc.)? @Outerspace heb jij daar een beeld van?

Nog een derde topic lijkt me dan een beetje onzinnig, dan kunnen we misschien beter eens naar een titelwijziging kijken voor het TL topic. Enige nadeel: niet iedereen kan in TL, maar dat is dan maar zo, we gaan niet van elk TL topic een AZ schaduwtopic maken voor degenen zonder TL toegang.
Vroeger was het Systeembeheerdertopic echt een topic voor systeembeheerders. Daarna is er een topic gekomen voor technische vraagstukken en is het Systeembeheerdertopic meer voor het reilen en zeilen waar technici mee stoeien (ik zie ook databasebeheerders meepraten).

Ik zie geen problemen dat helpdesk verhalen, discussies van netwerkbeheerders of technisch applicatiebeheersers ook in dat topic kunnen mengen. Het zal de oude garde misschien wat tegenstaan, maar soms is verandering goed. Qua titel, geen idee hoe we dat omvatten. "Het reilen en zeilen over werk van technici" oid of "Het dagelijks leven van technici"?

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:44
Outerspace schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Vroeger was het Systeembeheerdertopic echt een topic voor systeembeheerders. Daarna is er een topic gekomen voor technische vraagstukken en is het Systeembeheerdertopic meer voor het reilen en zeilen waar technici mee stoeien (ik zie ook databasebeheerders meepraten).

Ik zie geen problemen dat helpdesk verhalen, discussies van netwerkbeheerders of technisch applicatiebeheersers ook in dat topic kunnen mengen. Het zal de oude garde misschien wat tegenstaan, maar soms is verandering goed. Qua titel, geen idee hoe we dat omvatten. "Het reilen en zeilen over werk van technici" oid of "Het dagelijks leven van technici"?
Compleet mee eens, de grens tussen helpdesk en systeembeheer is toch al aan het vervagen. Sommige helpdesk omgevingen doen (licht) systeembeheer werk, en systeembeheerders pakken soms 1e lijns op.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• mdo8
  • Laatst online: 10-11-2019
Het is helemaal niet Off topic, het is juist heel relevant. Het is niet goed voor het pasgeboren kind en dat mag hier gewoon genoemd worden.

Of doen we hier aan censuur.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

mdo8 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Het is helemaal niet Off topic, het is juist heel relevant. Het is niet goed voor het pasgeboren kind en dat mag hier gewoon genoemd worden.
Als het zo relevant is verdient het op zijn minst een betere onderbouwing dan de oneliners die je nu postte.
Of doen we hier aan censuur.
Misschien moet je de definitie van censuur nog eens opzoeken.

Verder hoort commentaar op de moderatie niet in het topic zelf thuis, dus bij deze even verplaatst naar het feedback topic waar het wel thuis hoort :)

• mdo8
  • Laatst online: 10-11-2019
Wat valt er te onderbouwen als je gewoon tijdens de eerste gesprekken de voor en nadelen voor je neus gepresenteerd krijgt. Dan kun je zelf de weloverwogen keuze maken en dat mag dan zeer zeker in zo een topic vermeld worden en al helemaal hoeft het niet als off topic verwijderd te worden want er is niks off topic aan.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

mdo8 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:53:
Wat valt er te onderbouwen als je gewoon tijdens de eerste gesprekken de voor en nadelen voor je neus gepresenteerd krijgt. Dan kun je zelf de weloverwogen keuze maken en dat mag dan zeer zeker in zo een topic vermeld worden en al helemaal hoeft het niet als off topic verwijderd te worden want er is niks off topic aan.
Je riep iets over dat voeding uit de navelstreng belangrijk is, maar lichtte op geen enkele manier toe hoe dat relevant is voor de vraag of het een goed idee is om stamcellen uit de navelstreng te bewaren. Zeker als je met zo'n magere reactie een oud topic kickt (waarbij het voor de specifieke situatie van de topicstarter dus inmiddels sowieso weinig meer toevoegt) zijn we daar vrij streng op. Prima dat je een aanvulling wilt geven op een oud topic, maar dan verwachten we wel een iets informatiever reactie dan wat jij nu postte.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
mdo8 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:53:
Het topic ging helemaal niet over die keuze maken. het ging over de keuze tussen 2 verschillende centra. De keuze waar jij het over hebt was dus afgelopen *juli* allang gemaakt en dus totaal niet meer relevant en dus off topic... :)

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:05

Matis

Rubber Rocket

@Señor Sjon dat is er al :+

Ik had niet in de gaten dat Russel88 in "[Vakantie] Het Grote 2018/2019 Wintersport topic!" in het oude topic werd gepost. Mea culpa!

Matis wijzigde deze reactie 07-11-2019 10:06 (72%)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Matis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:04:
@Señor Sjon dat is er al :+

Ik had niet in de gaten dat Russel88 in "[Vakantie] Het Grote 2018/2019 Wintersport topic!" in het oude topic werd gepost. Mea culpa!
Fixed. Berichten zijn weer wat geordend nu. :)

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True