Toon posts:

AZ feedbacktopic

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:22

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:27

Outerspace

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:43

Ardana

Welkom in het Algemene Zaken feedbacktopic.

Wat je hier kwijt kunt:
  • Vragen of opmerkingen over het Algemene Zaken Beleid
  • Je mening over de algemene manier van modereren in AZ
  • Vragen, opmerkingen en ideeën over AZ in het algemeen
Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

[Voor 0% gewijzigd door Señor Sjon op 11-11-2015 13:35]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Waar is NTSM gebleven? Die was tot voor kort nog te vinden...

Note to self: being good is often more important than being right.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Error™

Je hebt geen toegang tot dit forum

Je hebt geen toegang tot Nieuws, Sport, TV & Muziek (NSTM). Toegang tot Nieuws, Sport, TV & Muziek krijg je automatisch wanneer je langer dan 30 dagen geregistreerd bent en meer dan 50 posts hebt gemaakt op het forum.

(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Ik weet niet wat er mis gaat, maar hij staat niet in mijn lijst, en ik mag er kennelijk ook niet in...

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom blijft het algemene Rugby-topic hier in algemene zaken en niet in Actualiteit, Sport en Politiek?

Voor mij is het nu enigszins onduidelijk wat in welk forumdeel moet. Rugby lijkt me sport, en dus in het ASP forum moeten?

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Zou je willen onderbouwen waarom je vindt dat het beter past in AWM of TL? Want zonder onderbouwing kunnen we er sowieso weinig mee.

Het is geen actualiteit, heeft niks met wetenschap of maatschappij te maken, dus AWM lijkt me niet de juiste plaats. En TL is voor zaken die meer privacy behoeven en daar lijkt me hier ook geen sprake van te zijn. Dus, waarom ben je van mening dat het niet in AZ thuis hoort?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik hoop dat je snapt dat we geen beleid kunnen gaan voeren op wat jij wel of niet prettig vindt? TL is niet voor persoonlijke problemen, al zullen ze daar wel iets sneller terecht komen als gevolg van het feit dat het daar beslotener is. Evenmin is AZ voor gezellige zaken. AZ, Algemene Zaken, is eigenlijk simpelweg de rest-categorie: alles wat niet in een van de andere fora past.

En ja, uiteraard hebben mods wel een (soms doorslaggevende) mening over waar een topic thuis hoort, maar de behoefte aan privacy wordt in eerste instantie bepaald door de user: als de user er geen probleem mee heeft het in AZ te bespreken, zullen wij hem niet snel verplichten het meer privéte houden. En hou er ook rekening mee dat lang niet iedereen TL-toegang heeft.

Wat betreft dat strand-auto-topic heb je gelijk, die is er bij bij gewoon tussendoor geglipt in alle drukte en afwezigheid. Daarvoor had ik trouwens wél graag een snelle TR gezien. daar heeft de TS redenen aangegeven waarom het in TL zou moeten blijven.

[Voor 4% gewijzigd door Ardana op 24-06-2019 15:38]

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
@WolfsRain en @Mx. Alba, vooralsnog lijkt het erop dat het veganisme-topic beter naar AWM kan, want het verzand toch in maatschappelijke kwesties en discussies, óók al omdat de TS zo is ingericht: er zijn voornamelijk maatschappelijke / morele redenen gegeven om vegan te gaan.

Dus, tenzij er nu een andere insteek komt met uitleg, ga ik dat topic écht naar AWM doorzetten...

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
@DaniëlWW2, @Ramzzz, @Evest, en @defiant wat is jullie mening?

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Fiber schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:27:
[...]

Gaat het al een beetje lukken met dat overzetten naar AWM...?

Als dit topic over dierproeven veganisme niet in AWM hoort maar in AZ dan kun je beide fora maar beter direct fuseren, want meer AWM dan dit wordt het bijna niet volgens mij... O-)
Als je mijn laatste post hierover in dit topic leest, kun je zien dat ik de input van wat anderen gevraagd heb. Daar is wel iets uit voortgekomen, maar dat moe(s)t nog even met de betrokkenen besproken worden. En nee, ook vanwege de vakantie gaat dat niet van vandaag op morgen :)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

In hoeverre is dat systeembeheerderstopic in TL op dit moment strikt beperkt tot systeembeheerders? Ik volg dat topic niet op de voet, maar kan me zo voorstellen dat daar nu ook al regelmatig andere IT anekdotes uit de werksfeer langskomen (van helpdesk medewerkers etc.)? @Outerspace heb jij daar een beeld van?

Nog een derde topic lijkt me dan een beetje onzinnig, dan kunnen we misschien beter eens naar een titelwijziging kijken voor het TL topic. Enige nadeel: niet iedereen kan in TL, maar dat is dan maar zo, we gaan niet van elk TL topic een AZ schaduwtopic maken voor degenen zonder TL toegang.
Vroeger was het Systeembeheerdertopic echt een topic voor systeembeheerders. Daarna is er een topic gekomen voor technische vraagstukken en is het Systeembeheerdertopic meer voor het reilen en zeilen waar technici mee stoeien (ik zie ook databasebeheerders meepraten).

Ik zie geen problemen dat helpdesk verhalen, discussies van netwerkbeheerders of technisch applicatiebeheersers ook in dat topic kunnen mengen. Het zal de oude garde misschien wat tegenstaan, maar soms is verandering goed. Qua titel, geen idee hoe we dat omvatten. "Het reilen en zeilen over werk van technici" oid of "Het dagelijks leven van technici"?

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik ben niet degene die actie heeft ondernomen, maar ik zie alleen dat er verwezen wordt naar een nieuwsbericht op RTL en de consumentenbond. Wat zou de reden moeten zijn dat we deze links gaan wegknippen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Omdat de consumentenbond nu ook gaat procederen denk ik? Maar de consumentenbond is geen commerciële partij., vandaar dat ik deze heb laten staan. Geen reclame, geen spam, maar nuttige informatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
De consumentenbond heeft een claim-service opgericht, dat is nog steeds onderdeel van de bond: een ledenvereniging, geen commerciële organisatie.Spam / reclame is als de poster er zelf belang bij heeft. Dat is hier niet het geval. En RTL nieuws mag dan wel niet de objectiefste of diepgravendste nieuwssite zijn, dit is geen advertentie of advertorial.

Anders zou je ook nooit meer kunnen linken naar microsoft.com of google.com.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
In de OP stond geen link naar de consumentenbond, maar wellicht kan @deepbass909 toelichten waarom de link naar het bedrijf daaruit verwijderd is. Vermoedelijk omdat de eigenaar van dat bedrijf zich ook gemeld heeft in het topic en het wat raar is als in de ene post de link mag blijven staan, en in de andere post niet.

Dat de consumentenbond een claim-service opricht en daarbij een commerciële partij in de arm neemt, betekent nog niet dat marteltor belang heeft bij deze post, de consumentenbond of Consumentenclaim.

Het begrip spam / reclame is wel vaker niet helemaal zwart-wit, zo ook nu: niet iedere verwijzing naar een url is reclame / spam. Als marteltor een link naar de consumentenbond neer zet, is het geen spam / reclame. Komt hier echter een medewerker van de consumentenbond, dan zal dat wél al snel gezien worden als reclame.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Het is iets dat over tijd gebeurt:
1 de OP geeft een link, die wordt niet weggehaald, want geen spam.
2 de eigenaar van het bedrijf dat in de OP genoemd wordt meldt zich en geeft nogmaals zijn link.
3 deze link wordt verwijderd vanwege spam
4 iemand dient een TR in omdat hij het raar vindt dat de link van de eigenaar wel verwijderd wordt, maar niet dezelfde link uit de OP
4 omdat we in deze redenering mee kunnen gaan, halen we ook de link uit de OP weg
5 iemand anders plaatst een link naar eenzelfde service, ditmaal naar een ledenvereniging en nieuwssite
6 wegens het gebrek aan spam halen we deze niet weg

Zoals eerder aangegeven, niet alle links, ongeacht of het naar een commerciële partij of naar een niet-commerciële partij is, zijn spam. Spam-linkjes worden weggehaald, maar verwijzingen zijn al gauw grijs gebied. Dat is hier ook het geval.

Voor alles is iets te zeggen, maar we moeten wel ergens een grens trekken. Had de eigenaar zich niet zelf gemeld, dan was de link uit de OP ook niet weggehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Als losse post is het off-topic, en ja, er zijn genoeg mensen die zich daaraan storen. Ik denk dat als je het als bijvoegsel van een inhoudelijke post in kleine lettertjes zet, dat het veel minder storend is.

offtopic:
Bijvoorbeeld zo.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
vickypollard schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:06:
Geen idee of dit de juiste plek is, maar iemand stelde voor de topictitel te wijzigen van het topic wat ik geopend heb: Het cafeïne-/koffievrij leven topic

Het voorstel is om ook het minderen mee te nemen en daar kan ik me wel in vinden. Dus misschien dan maar "Het stoppen/minderen met cafeïne/koffie topic"? Is dat iets wat via hier kan? :*)
Even een wedervraag, iemand die minder thee wil drinken is hij of zij dan ook in bovenstaand topic thuis? Of gaat het hier expliciet over cafeïne of koffie?

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Het past in beide, ik heb geen persoonlijke voorkeur waar het staat. Verplaatsen kan altijd nog.

@vickypollard ik heb de titel gewijzigd.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
vickypollard schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:05:
@Outerspace thanks! Klein detail: kun je het streepje achter cafeïne nog weghalen?
Done (y)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Fable schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:54:
@Ardana

Waarom heb je dit topic dicht gedaan? dat is toch juist leuk voor en door de community?
🍾 De grote gelukkig 2️⃣0️⃣2️⃣1️⃣ nieuwjaar topic 🍾

Als reden staat er

[...]

Bij het AZ beleid staat dat AZ is voor alles wat niet in een ander onderdeel past.
Tweakers is een vraag- en discussie-forum. Opsomlijstjes en elkaar de beste wensen geven past daar niet bij. Mocht je het echt een groot gemis vinden, kun je in Lieve Adjes een topic openen te verzoeken om het beleid aan te laten passen, of om bijv. volgend jaar, een eenmalige uitzondering toe te staan.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:23:
@Ardana voor mij in ieder geval een reden voorlopig mijn premiumaccount nu maar even uit te stellen. Je mag echt bijna niks meer leuks organiseren.
Want het forum heeft iets te maken met Premium? Je haalt wat dingen door elkaar en ik proef dat je hier kracht wil bijzetten dat Premium niet jouw ding is. Dat mag, maar dan zit je hier wel verkeerd (en past dit in het GR topic).

AZ is een relatief serieus forumonderdeel. Topics zoals eerder genoemde past daarom beter in HK. Tweakers.net heeft jaarlijks een nieuwsbericht hiervoor op de FP. Daarmee heeft een topic in AZ eigenlijk geen toegevoegde waarde :)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:17:
[...]

Ik kijk juist wel uit naar Premium.

[...]

Uit de FAQ:

[...]

Ik kan het niet kwijt in de HK en dus ook niet in de AK, waar kan ik het dan wel kwijt? Want AZ is bedoeld voor alles wat je niet in de andere subfora kwijt kan.

Daarnaast was het niet uitsluitend een opsomtopic, in de TS stond:

[...]

Dus bood ook genoeg aanknopingspunten om te bediscussiëren wat de hoogtepunten van 2020 waren op Tweakgebied of bespreken elkaars voornemens.
Het past nog steeds in de HK en iedereen die daar toegang toe wil hebben kan een aanvraag indienen. AZ is nog steeds een serieus onderdeel en genoemd topic past daar niet in :)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:17:
[...]
Uit de FAQ:
[...]
Ik kan het niet kwijt in de HK en dus ook niet in de AK, waar kan ik het dan wel kwijt? Want AZ is bedoeld voor alles wat je niet in de andere subfora kwijt kan.
Zoals ik al eerder gezegd heb: (vrijwel) alles wat te discussiëren is of te vragen is, past op Tweakers.
Daarnaast was het niet uitsluitend een opsomtopic, in de TS stond:
[...]
Dus bood ook genoeg aanknopingspunten om te bediscussiëren wat de hoogtepunten van 2020 waren op Tweakgebied of bespreken elkaars voornemens.
Want daar was al een hele mooie discussie begonnen? Kom op, 9 berichten, en niet 1 aanknopingspunt voor 'n discussie of vraag.
En veruit de meeste van die topics zijn zo snel als mogelijk gesloten. Door corona zitten nu ook mods thuis, sommigen zonder visite of ander vermaak, dus nu zijn we gewoon iets eerder.

Zoals gezegd, als er zo'n behoefte is aan zo'n topic, open 'n verzoek in Lieve Adjes.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:42:
Misschien dit in de FAQ dan aanpassen:

[...]

naar

[...]

Dan kunnen er ook geen misverstanden ontstaan.
Daar kan ik mee leven, ik heb het stuk aangepast in het AZ beleid :)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
SomerenV schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:23:
Sinds wanneer mogen we het hier niet meer over imitaties hebben? Dan kun je dit topic met zo goed sluiten want ook veel van de 'mocs' worden verkocht zonder toestemming van de originele maker. Zo'n beetje alles wat uit China komt is dan niet meer toegestaan.

En sure, in principe mag imitatie niet verkocht worden hier en er is een kans dat je spul er bij de douane uitgepikt wordt (als het niet vanuit Europa verzonden wordt) maar er zijn 0 gevolgen voor Tweakers.net als er hier over gesproken wordt.

@Ardana
Illegale zaken zijn nooit toegestaan op Tweakers. Nu is ons ook altijd niet duidelijk welke build wel en geen imitatie is, dus het kan prima zijn dat er af en toe eentje tussendoor glipt. Maar bij de Millenium Falcon is er geen twijfel mogelijk: dat is een illegale kopie.

Tevens: feedback op moderatie mag niet in de topics zelf, daarom heb ik je post verplaatst.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
SomerenV schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:41:
[...]
Daarom zei ik dat je dan dus net zo goed heel het topic kunt sluiten. Overigens werd er voorheen ook nooit gehandhaafd dus waarom nu opeens wel? Ook staat er niks in de topic warning (die is er sowieso geen). Overigens kan ik dat imitatiespul ook in het gewone LEGO-topic gooien zonder het te vermelden. Geen haan die er dan naar kan kraaien O-)
Dat iets er tussen door glipt, wil niet zeggen dat het toegestaan is. En ik hoop dat ik je niet hoor zeggen dat we voor iedere illegale zaak een aparte TW aan moeten maken? Bij mijn weten is Nederland én Tweakers duidelijk genoeg: illegale zaken zijn niet toegestaan.

En nee, bij mijn weten zijn er ook genoeg niet-Lego builds die wel legaal zijn, net als er genoeg (eigen) Lego-builds zijn die legaal zijn. Dus er is, ook zonder illegale zaken, genoeg bestaansrecht voor beide topics.

Tweakers weert illegale zaken al zolang als ik hier rondloop (2003), daar is geen verandering in gekomen. Wellicht dat het nu opvalt omdat je er zelf een keer last van hebt?

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
SomerenV schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Er is naar mijn weten nog nooit gehandhaafd in het bouwsteentjes topic, en er zijn echt méér dan genoeg imitatie sets voorbij gekomen. Net nog even gecheckt voor de zekerheid. Zelfs de Millennium Falcon is terug te vinden blijkbaar. Daarom vind ik het raar dat er nu wel opeens zaken verwijderd worden omdat dat voorheen simpelweg niet het geval was.
Zoals bij ieder topic: we lezen niet alles en dat betekent dus dat er wel eens wat tussendoor glipt. Dat wil niet zeggen dat als we het later tegenkomen, we er niet alsnog op reageren.
Anyways, ik heb even de website van de Rijksoverheid erbij gepakt:
[...]
Oké, dus laten bezorgen mag niet. In feite betekent dat dat wanneer hier niks vermeld wordt over de manier van het invoeren dat het gewoon toegestaan zou moeten zijn. Het is immers niet verboden wanneer je een namaak-product voor jezelf mee over de grens neemt. Voor Tweakers.net zijn er (naar mijn weten) ook simpelweg geen gevolgen als dat soort producten hier besproken worden. Daarom vind ik het dus kinderachtig dat er opeens gehandhaafd wordt.
Wil je werkelijk zo kinderachtig gaan zijn? Er zullen altijd grijze gebieden zijn, en daarover valt te praten. De Millenium Falcon is in geen enkel opzicht een grijs gebied.

En blijven hameren op "kinderachtig dat er ineens gehandhaafd wordt" maakt je punt echt niet sterker. Illegale zaken worden altijd al actief geweerd, daar is geen sprake van "ineens". En om het kinderachtig te noemen, tsja, zegt dat wat over ons modereren? Of over jou?

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Als hij praat over streetlegal, krijg ik toch de indruk dat deze bedoeld is voor op straat. Plus het gebrek aan eigen inzet maakt dat ik het geen topic vond dat we hier willen.

Maar ik zie dat hij alweer 'n nieuw topic geopend heeft, met idd de info dat hij er mee wil racen, dus die heb ik naar VV doorgezet.

[Voor 27% gewijzigd door Ardana op 17-02-2021 15:41]

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
JBplap schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:10:
[...]
Maar @Ardana zou fijn zijn als er bij dit topic gewoon een goede topic warning komt (of idd dit topic splitsen in 2 verschillende topics). Want dit topic gaat al tijden alleen maar over de discussie wat hier wel en niet thuis hoort. En helaas weinig meer over de inhoudelijke struggles die we ervaren.
Ik heb je opmerking even naar het feedback-topic verplaatst
Ik voel me niet geroepen om een nieuw topic aan te maken, maar zie wel in dat dat wellicht handig is. Het staat de mensen vrij om een nieuw topic te maken (wel graag met een inhoudelijke TS en duidelijke afkadering).

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik ben bang dat ik het niet mooier kan maken: statusupdates horen gewoon niet thuis op Tweakers. Bij grote releases wordt er (voor zover ik weet) nog wel 'ns 'n uitzondering gemaakt, maar zelfs dat weet ik niet eens zeker. Schreeuw je enthousiasme van de daken, twitter het, maak er een status-update van, zet het op facebook, maar niet op Tweakers.

Een bestel- en status-update topic is eigenlijk voor niemand interessant dan voor de poster, en zal al snel uitmonden in een "ik ook!" topic, vermengd met gemopper op vertragingen, verzendingen en zelfs geschillen, waardoor het een overlap krijgt met andere topics, en nog minder te modereren wordt dan reguliere topics.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Zoals ik al zei, bij grote releases wordt er nog wel 'ns 'n uitzondering gemaakt. Ik zie bij Lego geen grote release, noch stevige leveringsproblemen, noch een ingewikkeld bestelsysteem zoals bij Tesla. Het gaat dus hier enkel op enthousiasme, en hoewel dat begrijpelijk is, is dat niet voldoende om een "ik ook!" topic toe te staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Overleg gehad: zo'n topic mag aangemaakt worden. We kijken het wel aan, en gelieve het dus íets meer inhoud te geven dan "X besteld!" en "Ik ook!", maar geen overlap met het Lego-topic.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
42erik schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:24:
[...]
Nou, dan ook maar hier even melden: ik vind een TS met woorden als "teveel", "zinloze", "niet gewenst" en "vervloekte" in zin 1 alleen al niet echt een normale manier om een topic te beginnen. Dat kan zonder problemen tig keer vriendelijker.
"Teveel": aangezien het niet toegestaan is in het Lego-topic, is "een paar" al "teveel".
"Zinloze": de reden dat we bestelstatus-updates niet toe staan, is dat het inderdaad zinloos is: het heeft voor niemand nut om te weten dat Pietje model X besteld heeft.
"Niet gewenst": helemaal correct.
"Vervloekte": wil je deze alsjeblieft niet uit de context halen? Er staat "door velen vervloekte". En dat is, gezien het aantal TR's dat wij hierover binnen krijgen, enkel een correcte weergave van de werkelijkheid.

Veel mensen vinden status-updates in het Lego-topic zinloos, ongewenst en het feit dat ze steeds terug komen, zorgt voor ergernis.

Als in de TS had gestaan "vervloekte statusupdates" dan had je gelijk gehad. Nu staat er "door velen vervloekte statusupdates" en dat is gewoon correct.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Dat het correct is, wil niet zeggen dat het ook uitnodigend werkt om alsnog daar je statusupdates te geven. Ik begrijp @42erik dan ook wel.

@Bastien , zou jij de topicstart misschien dermate kunnen aanpassen zodat het a) duidelijk is wat voor doel het topic heeft en b) het uitnodigend werkt om er alsnog te posten? Alvast bedankt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Informatie over drugs is vrijelijk, ook voor minderjarigen, te verkrijgen. Ik zie geen enkele reden om Roomser dan de paus te willen zijn.

Ook over harddrugs mag hier, binnen de grenzen van de wet, gesproken worden.

Ervaringen mogen gedeeld worden, medische adviezen mogen niet gegeven worden. En ook in dat opzicht valt dit topic binnen het beleid van Tweakers.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Drs_Ben schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Ja maar een platform er voor geven is weer het uiterste.

Heb inmiddels een klacht ingediend bij DPG.
Wat wil je bereiken met een klacht bij DPG? Ik ben namelijk best nieuwsgierig. Je mag prima een platform aanbieden waarop iemand zijn ervaringen kan delen, maar als het gaat over het verkopen van soft- of harddrugs is het een no go area.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Het topic gaat over "ervaringen wietgebruik", en dan met name gericht op het gamen / m.b.t. de concentratie (wat breder is dan gamen alleen) en alles wat daarbij komt kijken.

Het staat je vrij om tegengestelde ervaringen te posten. Net als het je vrij staat een topic te openen over de gevaren van drugs. Waarschuwen voor de gevaren van drugs is dan weer off-topic in dit topic, tenzij het dus in het kader van eigen ervaring (of ervaring 2e hand) is.

Als moderatoren hebben we geen plicht om topics aan te vullen met relevante informatie, noch om te waarschuwen voor bepaalde inhoudelijke zaken. Dat doen we, in de rol van users, soms wel, net als andere users dat doen, maar niet in onze rol als moderator. Een Topic Warning is hier niet op z'n plek: dat gebruiken we om topics netjes (= conform ons beleid) te houden, niet om mensen inhoudelijk te waarschuwen voor bepaalde zaken.

Er is 1 user die geschreven heeft "wiet is een bewezen middel tegen depressies". Daar kun je tegen in brengen dat het ook een bewezen middel is dat depressies veroorzaakt, want beiden zijn waar. Maar datzelfde geldt voor anti-depressiva. Maar deze user schrijft geen onwaarheden (fake news) en hij raadt niemand aan om wiet te gebruiken, noch iemand anders in dat topic.

Er gebeurt dus niets dat niet door de beugel kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
JohnnieWbl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:55:
[...]
Er staat inderdaad nergens letterlijk: "ik raad drugs aan". In onze reclame industrie zijn echter genoeg voorbeelden van andere technieken te vinden om iets te promoten. Geval van the eye of the beholder lijkt me, gaan we niet uitkomen.
Liever niet reageren in 'n oudere post, dat maakt de logische lezing lastiger.

Maar dan zou je ook geen neutrale informatie moeten verstrekken. Zouden ervaringssites niet mogen, zou informatie enkel op 'need-to-know' basis verstrekt moeten worden.

Lijkt me echt geen fijne samenleving die je dan krijgt.

Kijk, je kan alles interpreteren als reclame, maar als je dat doet, kun je de hele site heel internet wel opdoeken. Tenzij je vind dat je over bepaalde zaken geen informatie mag verstrekken / verkrijgen, maar daar is 'n mooie boom over op te zetten in AWM. Meestal wordt zoiets trouwens eerder censuur genoemd dan wat anders.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Zoals @Orion84 al noemde, heb ik enkel een paar one-liners die sneren naar elkaar bevatte gesnoeid: inhoudelijk heb ik niks verwijderd.

Ik wilde de discussie een andere benadering geven, hierbij heb ik het verkeerd ingeschat, niet het gewenste effect.
Mel33 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:53:
@Orion84
Ik dacht dat deze ook weg was, ik kon hem niet vinden
Mel33 in "Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen"
Edit
Deze mag ook nog wel terug als het nog kan, iig dat stukje over dat we een lijst vooraf hebben gemaakt met de bedragen
Mel33 in "AZ feedbacktopic"
Wat bedoel je? Zoals gezegd: ik heb niet inhoudelijk gemod, dus geen stukje over een lijstje weggehaald.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik zie er ook geen heil in om eerlijk te zijn :)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Technofreakz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:46:
[...]

En omdat je iets al jaren zo doet betekend niet dat dit de beste manier is.
Ik ben van mening dat een verdere versplintering tussen green egg vs weber vs wegwerp bbq, rund vs os, gas vs elektrisch vs kolen, briketten vs hout vs kolen geen toegevoegde waarde heeft binnen AZ.

En aangezien ik AZ niet zo heel lang modereer heb ik daar m.i. een prima kijk op volgens jouw redenatie.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee