Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

AZ feedbacktopic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-05 21:36
@tommie12: ik snap wel dat het zo ervaren wordt, vooral ook doordat het vrijwel nooit meer voorkomt dat iemand puur uit idialisme belangeloos zich zo ergens voor inzet. Toevallig begrijpt droomidee mijn inzet wel, maar ik denk dat menig ander bedrijf exact bij de henk en piet uitjouw dialoog zouden aansluiten. belachelijk voorbeeld: stel dat ik als enige op de wereld zou weten dat roken juist levensverlengend is, en dat het zo wordt afgeraden omdat de overheden bang zijn dat mensen allemaal 100 worden en ze dus jarenalng aow moeten betalen voro iedereen. Stel dat wat ik "weet" in dit voorbeeld de waarheid is: roken is juist goed en levensverlengend. Dan kan ik dat wel weten en met de meest oprechte bedoelingen vertellen aan iedereen die het wel of niet horen wil, maar als jij altijd anti-roker bent geweest zal je me nooit gaan geloven. Zeker omdat ik geen professor in de geneeskunde of scheikundige ben. Maar ondanks dat was wat ik schreef toch de waarheid, alleen simelweg niemand kan of wil het geloven omdat de meegekregen overtuigignen door opvoeidng, eraringn, reclame en degeliek zo groot zijn. nu is het voorbeeld over roken natuurlijk waanzin. Maar met matrassen werkt het wel zo. Ik weet door mijn kennis, die echt veel diepr gaat dan jij kan inschatten, dat de matrassenbranche massal gebakken luchct en loze beloftes verkoopt. en dingen als kuilvorming in algemene voorwaarden goed praat om te verdoezelen dat hun kwalitiet niet deugt. Maar als mensen onwetend, of zoals bewust door een aantal verkopers om hun winkeltjs te redden, mijn inbreng in twijfel wordt getrokken, en het moderatieteam dan ook nog aan die kant gaat staan, is het ondoenlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
quote:
dicksterk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:10:
Ik voorzie daarmee als enige in een leegte,
No comments

• dicksterk
Dan n de vraag: wanneer gaathet slotje weer van het topic af? ik post tot 27 augustus ninets meer dus de dromidee-klantenservicefunctie is daarmee vervallen, en dus ook de rede van het slotje.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Het topic is weer open. Maar een klein beetje humble pie zou geen kwaad kunnen. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dicksterk
Ik zou niet weten waarom... Het putn wat ik aankaart is juist dat men zich o tweakers een te grote eigendunk aanmeet: moeite doen om te mogen vragen, mensen die kennis voor zichzedlf houden als je niet bewijst genoeg moeite te hebben gedaan, over dat beleid mag wel een humble ocean in plaats van een humble pie heen. Tweakers zijn ook maar gewonen mensen, dus die toon van "eerst moeite doen en pas als wij het genoeg moeite vinden verwaardigen we osn te reageren" gaat mij echt te ver. Misschien zou tweakers eens een poll over de regels moeten uitschrijven en alles schrappen wat vanuit die poll door de gebruikers wordt afgewezen.
tot ziens allen, ik ga vakantie vieren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Dat is veel te makkelijk. Nu eigen je jezelf de rol van alwetende toe.

Die regels zijn er niet voor niks. Waarom denk je dat we aankoopadviesfora hebben voor tweakers zaken? Juist omdat ervaringentopics ondergesneeuwd raakten door hit&run vraagjes, die vaak al meermaals in het topic beantwoord zijn.

• dicksterk
Ik zal niet beweren dat ik alwetend ben maar 90-95% durf ik toch gerust te beweren. bovendien: jij hebt geen kennis over matrassen, dus de anname dat ik niet alwetend ben op dit gebied is een vooroordeel.
Ik heb al eerder gezegd dat ik een aankoopadviestopic voor matrassen een goed idee vindt, maar daarvoor krijg ik ook al geen toestemming.
bovendien, en dit zeg ik voor de derde keer: in een matrassentopic heeft een gebruiker niets aan het antwoord voor een vorige gebruiker. Welk matras bij welke persoon past is een kwestie van heel veel per persoon verschillende factoren, dat is niet zo makkelijk als een pc of wasmachine adviseren. Dus wat je wil kan met het matrasssentopic niet tenzij je reeksen miskopen wel een aanvaardbaar alternatief vindt als dat maar zorgt dat de regels gehandhaaaft blijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Matrassen zijn in dat opzicht net zo persoonlijk als banken of ander zitmeubilair. Ook daar kom je er niet onderuit om te gaan beleven. Internet is geen vervanger voor alles. ;)

• dicksterk
Dit is de kern van het probleem: jij poneert je antwoord als een stelling "matrassen zijn hetzelfde als banken". Daarop baseer je ook je oordeel over mijn adviezen en je daaruit voortvloeiende acties. Maar waarom zo zeker terwijl je geen matrasexpert bent en ik wel?
Je slaapt 1/3 van je leven, je zit niet 1/3 van je leven op je bank. Daarnaast is de ondersteuning die je lichaam verlangt in slapende en uitgestrekte positie totaal anders dan die in wakkere positie.
Uiteraard kom je niet uit onder beleven. Maar bij matrassen kan dit vaak met een proefperiode waarbinnen je het matras mag retourneren. het is voor iedereen beter(bedrijf, consument, milieu) als de gebruiker in 1 keer het juiste matras vinddt in plaats van 3-5 keer te moeten omruilen, wat vaak nieteens kan dus blijft de gebruiker na 2 pogignne met een onbevredigend resultaat zitten.
In sommie gevallen is een geavanceerder matras nodig, waarbij proefliggen in een winekl toch wel noodzaak is. maar dan nog is er veel beter en betaalbaarder materiaal te krijen dan auping en swiss sense.
wat mij het meest frustreert is dat mijn adviezen door het moderatieteam met behoorlijk wat korrels zou worden genomen, en dat bepaalde verkopers direct op hun wenken worden bediend als ze klagen, terwijl hun motieven daarin niet zuiver zijn. Als je de kennis mist om een echt oordeel te geven, doe het dan ook niet. Wat nu gebeurd is dat de verkopers als maatstaf worden gezien en mijn reacties worden betwijfelt. Daarop zijn ook de acties gebaseerd. Dat is onterecht. Daarom zou ik graag zien dat jullie je van een oordeel onthouden, simpelwegomdat jullie de kennis missen om eerlijk enobjectief te kunnen oordelen over dit specifieke onderwerp.

• Tommie12
  • Nu online
quote:
dicksterk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:12:
Ik zal niet beweren dat ik alwetend ben maar 90-95% durf ik toch gerust te beweren. bovendien: jij hebt geen kennis over matrassen, dus de anname dat ik niet alwetend ben op dit gebied is een vooroordeel.
Ik heb al eerder gezegd dat ik een aankoopadviestopic voor matrassen een goed idee vindt, maar daarvoor krijg ik ook al geen toestemming.
bovendien, en dit zeg ik voor de derde keer: in een matrassentopic heeft een gebruiker niets aan het antwoord voor een vorige gebruiker. Welk matras bij welke persoon past is een kwestie van heel veel per persoon verschillende factoren, dat is niet zo makkelijk als een pc of wasmachine adviseren. Dus wat je wil kan met het matrasssentopic niet tenzij je reeksen miskopen wel een aanvaardbaar alternatief vindt als dat maar zorgt dat de regels gehandhaaaft blijven.
Lees dit nu zelf eens opnieuw....

- Je ben 90-95% alwetend. Waar is de humble pie?

- een gebruiker heeft niks aan het antwoord van de vorige gebruiker, maar wel aan jouw advies van achter je computer. Waar is je humble pie?

Laat mensen in dat topic hun ECHTE ERVARINGEN meedelen, daar zou ik als zoekende consument wel iets aan hebben.
Trouwens, de beste plaats om een matras te kopen is die plaats waar je wat advies krijgt, en waar je deftig kan proefliggen. En dan weten we allemaal dat de adviseur de verkoper is, maar als slimme consument moet je de waarheid maar van de verkoopspraatjes kunnen scheiden. En dat lukt beter als je minstens in een winkel of 3 gaat luisteren, kijken en voelen.
Tuurlijk, als je even een matras wil scoren voor 150€, dan moet je je eisen al niet te hoog leggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Dat in absoluten weergeven is nou net het probleem. Ik geef aan dat het net zo persoonlijk is, want een bank of stoel zit je ook langer op dan je denkt. Zo vindt de één een bank geweldig zitten, terwijl de ander er na 10 minuten met een halve hernia uit moet klimmen. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Overigens als klagers worden bediend, dan was het topic bijkans een jaar geleden al dicht. We zijn echter niet doof voor de signalen die we krijgen.

• dicksterk
@tommie12: Ik kan er niets aan doen dat als ik ergens onderzoek naar doe ik tot de bodem ga. Net zover als ik met droomidee ben gegaan om de problemen op te lossen ben ik ook in de matrassenmaterie gedoken. Er is vrijwel niets wat je mij zou kunnen vragen ofver matrasmaterialen en opbouw wat ik niet zou weten. Bovendien heeft humble pie alleen zin als je met mensen praat die dat zelf ook hebben en met alle respect, jij bent erg stellig in je meningen en oordelen voor iemand die heel erg weinig van matrassen weet.
Je onderschat het probleem echt. Ik heb een top-8 samengesteld van matrasleveranciers: waarom denk je dat daar niet 1 groot concern opstaaat? Beter bed en ikea zijn de grootste oorzaak dat goedkope en midden-geprijsde matrassen een slechte naam hebben, want wat ze leveren is ondermaats. Swiss sense, auping tempur en m-line zijn wel bekend en door die bekendheid zijn ze duur maar wat ze voor die hoge prijzen leveren staat in geen enkele verhouding tot die prijs. Hoe denk jij dat een gemiddelde consument dat gaat weten? Jijzelf hebt je laten overtuigen dat als een groot merk het zegt een kuil van 3cm eigenlijk niet zo erg is, terwijl ik het een wanprestatie van de eerste orde vind omdat het aangeeft dat het materiaal veel te snel slijt. De zaken die ik adviseer zijn vaak klein, de merken die ik adviseer zijn vaak bewust opgericht om iets anders tegenover de matige massa te zetten. Hoe denk jij in ernst dat een consument zonder grote kennis over het onderwerp de 10% echt goede matrassen tussen de 90% rommel of ver overpriced producten gaat uithalen? Ik kan mensen daarbij helpen, dat doe ik ook. Maar wij jij en ook het modeeratieteam willen is dat mensen maar zelf kijken en in onwetendheid duizenden euros' teveel betalen vor iets wat misschein ook nog matig is.
uiteraard zijn niet alle matrassen goedkoop. Ik adviseer ook weleens matrassen van 1000, maar dat zijn dan wel heel geavanceerde unieke matrassen.
Jijzelf bent het voorbeeld van mijn stelling: jij kocht een droomidee matras op bais van ervaringen die je op tweakers las, of een advies wat ik aan een ander gaf. Reslutaat het matras paste niet bij je zoon, dus die ervaringen van anderen en mijn advies aan anderen heilp in jowu geval niets, persoonlijk advies had wel geholpen. Je had in het topic ook kunnen leen dat mensen het droomidee matras zelfs wat zcht vonden, maar die wegen 90 en jouw zoon 63, dus die ervaringen waren niet van toepasing voor jouw situatie waardoor je zoon het matras keihard vond. Nogmaals: advies geven vanaf een computer gaat prima, het merendeel van mijn adviezen hier heeft tot perfecte tevredenheid geleidt. De echte ervaringen hebben jou het droomideematras opgeleverd, dus ik snap niet waarom je die dan liever zou lezen als die toch tot een miskoop zouden leiden.
Sjon(moderator): ik weet niet welk teken er in Se.or voorkomt in braille ken ik dat teken niet dus kan je niet taggen.
Je bent niet doof voor de signalen, maar blijkbaar selectief want je houdt vast aan je eigen standpunt ook als ik aangeef dat het onjuist is.
Een matras is persoonlijk, maar er zijn heel veel manieren om uitt te zoeken welk matras waarschinlijk het beste past. daarnaast weetjij en 99% van nederland neit dat heel veel matrassen rommel zijn, ook heel dure. een aantal goede merken(velda en avek bijvoorbeeld) zijn wel goed maar veel te duur voor wat ze bieden. De winkels die ik adviseer zijn uniek in hun prijskwalitietverhouding(en daar zitten ook winkesl met hogoere prijzen tussen). Persoonlij matrasadvies kan heel goed, zelfs in een winkel krijg je dat. Het grote verschil is dat ik mijn advies geef zonder daar financieel belang bij te hebben, terwijl dat nooit geldt voor de verkoper. Het feit dat jijzelf in deze situatie ook totaal niets van humble pie hebt: terwijl het feit dat je geen matras-expert bent daar alle aanleiding toe geeft, leidt ertoe dat deze discussie nooit opgelost kan worden, omdat je er met vooroordelen en onvolledige kennis toch over oordeelt alsof je weet hoe het zit, dat bewijst dat voorbeeld met die banken. ik heb je net uitgelegd waarom die stellign niet klopt maar daar ben je doof voor. en daardoor trek je mijn bewerignen in twiijfel terwijl de verkoers "wel gelijk zullen hebben" want die zeggen wat jijzelf ook denkt. Maar dat is dus geen objectieve maatstaf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:09
Ik ben zelf op vakantie en geen pc tot mijn beschikking om uitgebreid te reageren...maar wat hierboven gebeurt zegt in mijn ogen genoeg.

• dicksterk
@devian: in mijn ogen ook. Jehebt het topic altijd "verrijkt" met dergelijek snerende opmerkingen zonder zelf een inbreng of een dermate kennis van zaken te hebben dat je wist waar je het over had. mensen zoals jij zorgden voor de gespannen sfeer, door altijd kritiek zonder argument te geven. nu ook weer, iets zeggen zonder iets te zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:09
Ik heb geen eigen inbreng gegeven omdat ik niet wil dat mijn ervaringen aangevallen worden door jou, en ik vervolgens mijn ervaringen mag lopen verdedigen.

Devian wijzigde deze reactie 04-07-2018 17:36 (21%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

@dicksterk : ik heb gelukkig geen matras nodig en heb dat topic niet eerder bezocht. Maar als je daar hetzelfde bezig bent als dat je hier doet, dan loop ik met een wijde boog om dat topic heen. Je komt compleet obsessief over en ook doof voor enige sturing of feedback.

Het topic doet me erg denken aan oudere versies van het Scheertopic. En mijn ex-collega mods weten nog wel hoe dat uiteindelijk opgelost is en waarom het nu een normaal topic is.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Tha_Flash
  • Laatst online: 07:33
quote:
dicksterk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:12:
@dicksterk we hebben al eerder een discussie gehad maar nu doe je het weer ...... 90-95 % weet je van matrassen, eerder de helft, je leest je in via internet en mail.
quote:
Dus wat je wil kan met het matrasssentopic niet tenzij je reeksen miskopen wel een aanvaardbaar alternatief vindt als dat maar zorgt dat de regels gehandhaaaft blijven.
Dus elk matras wat jij niet adviseert is een miskoop ? Redelijk gewaagde uitspraak 8)

Ik zou me als ik jouw was eens beraden of je hier mee moet doorgaan en zo ja op welke manier.

Bijna 2020

• dicksterk
@gambieter: Het probleem is dat de enige manier waarop ik door de mods, en een aantal vaste schrijvers(die zich toevallig ook allemaal weer hier melden) wordt benadert is vanuit een bevooroordeelde houding. Als heel nederlnad denkt dat auping goed is is het enige wat ze willen horen dat ik auping ook wel goed vindt, of dat er situaties bestaan dat dat merk inderdaad de beste keuze is. Maar dat is hetezelfde als de dokter zeggen dat hij je been maar moet afzetten als je een blinde darmontsteking hebt "omdat dat bij de buurvrouw ook zo goed hielp". als een automonteur ej auto maakt laat je hem ook gewoon doen als je er zelf niets van weet. Maar in het matrassentopic wil een bepaalde groep(waaronder veel verkopers) alleen maarhoren wat ze zelf als juist beschuwen, als ik daar niet in meega ben ik "doof voor feedback". Dat is geen fair play.
@tha_flash: ook jij g eeft een voorbeeld van hoe het in het topic ook ging. "je weet hooguit de helft" punt. waarom punt? als dat dan zo zou zijn, vertel me dan wat ik volgens jou niet weet. Aangezien je zelf verkoper bent vermoed ik dat "wat ik niet weet" is dat de overpriced merken die ik nooit adviseer eigenlijk toch zo goed zijn, maar dat komt omdat ik ze niet hoef te verkopen en dus gewoon objectief kan adviseren.
@devian: ik heb totaal niets tegen ervaringen. maar jij hebt in het topic nooit anders gedaan dan mijn adviezen in twijfel trekken. als ij je bij je ervaringen over je eigen matras houdt, omdat je verder geen kennis hebt over matrassen, hadden we nooit een discussie gehad. Maar omdat je zonder enige kennis van zaken "zeker weet" dat wat ik zeg onzin is. komen dit soort discussies.
ik zie niet wat er zo moeiljk is. als jullie bij de hisarts komen ga je dan ook over elk ding wat hij zegt zo in discussie, omdat je grootmoeder daar toch edcht een ander huismiddeltje voor had? zo nee, waarom dan met z'n allen over iemand heenvallen die probeert wat meer mesnen te helpen door ze te adviseren iets te kopen wat goed is, i plaats van te betalen voor een merk? ik wil neits liever dan inhoudeljk in discusie gaan, maar niemadn komt met tegenargumenten gebaseerd op kennis, het zijn enkel aannames en vooroordelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
dicksterk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:51:
als ik daar niet in meega ben ik "doof voor feedback". Dat is geen fair play.
Nope. Dat is niets waar het om gaat. Je mist duidelijk het vermogen te weten wanneer een bijdrage gewenst is en wanneer niet. Dat zie je hier ook: je ziet jezelf als slachtoffer en bent compleet toondoof voor wat anderen zeggen.

Maar goed, je gaat ook nu gelijk in de "nietes en anderen zijn gemeen" houding. Succes daarmee.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Tommie12
  • Nu online
Trek er aub geen huisarts bij. Die is gediplomeerd, en wordt pas losgelaten op de bevolking als hij stages doet in alle mogelijke domeinen. En die draagt wel echte verantwoordelijkheid voor zijn beslissingen.

Een diploma in matraskunde.... nog niet gezien.

Succes nog. En geniet van je vakantie.

• dicksterk
@tommie12: er bestaat inderdaad geen diploma in matraskunde. het voorbeld gaat over het niveau van kennis; als je huisarts zegt dat iets zo is, dan is het zo. Ik heb niet minder kennis over matrassen dan een huisarts over geneeskunde, ookal bestaat er geen examen of diploma om dat mee te toetsen. Ondanks mijn kennis, is er een groepje mensen, waaronder jij, die zonder kennis wel even kunnen beweren dat wat ik zeg niet klopt.
Maar je denkt over 5 jaar nog weleens aan me als je matras een kuil van 3cm hebt en je dar rugklachten dor ervaart, en revor zegt "sorry meneer dat is nog geen 3,6cm". Ik constateer enkel dat het gros van de consumenten zich laat beetnemen in de matrassenbranche, en daar wil ik iets aan doen. maar blijkbaar heeft men hier liever dat de grote partijen als swiss sense daar gewoon mee doorgaan en dat mesnen duizenden verspillen an gebakken lucht.

• Kezand
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10-12 15:55
Ik kan alleen zeggen dat ik het matrassentopic een prima topic vind en ik zou het zonde vinden als het op slot gaat.
Er is een behoefte om ervaringen te delen en daar voorziet het topic in.
Wat belangrijk is dat elk advies en ervaring onderbouwt en gefundeerd moet zijn.
We hebben het hier wel over producten die de gezondheid van personen kunnen beïnvloeden en dat realiseert niet iedereen zich.

• dicksterk
@kezand: volledig mee eens. onderbouwing is de sleutel. Met onderbouwing heb ik ook geen moeite met kritiek van anderen. Ik verschil met jou ook weleens fundamenteel van mening, maar je onderbouwt wat je vindt en je staat ergens voor en geeft ook advies vanuit kennis. We hebben weleens ergens een discussie over, maar qua adviezen vullen we elkaar meestal aan. Sommgie gebruikers zijn meer gebaat bij jouw adviezen, en sommige bij de mijne en ik vind dat ook heel goed gaan.
wat mis gaat in het topic is dat mensen zonder onderbouwing met modder gaan gooien en dat je daar niets van mag zeggen, omdat degene die als scheidsrechter optreden door een gebrek aan kennis van het onderwerp niet altijd de juiste conclusie trekken.
Ik heb dat punt van onderbouwing al eerder in dit topic aangedragen maar @agee vond dat mensen hun mening niet hoeven te verantworoden dus ik weet niet of hier de oplossing gaat liggen.
Ik wil dan ook wel even benaddrukken dat ik jou niet schaar onder de "matrassenverkopers" waar ik net op doelde. Daar bedoel ik vooral lekkerboeie86 red1 en tha_flash mee. JIj en ik verschillen soms ook van mening, maar ondertussen adviseer jij ook. kritiek zonder onderbouwing zegt me niets, zeker niet als die mesnen zelf niet met opbouwende bijdragen komen.
Ik zou het ook jammer vinden als dit topic niet verder kon. Ik blijf weg tot 27 augustus en ik vrees dat datargument de doorslag gaf het slotje te verwijderen. Na vanavond kom ik hier ook niet meer tot 27 augustus. dm lees ik altijd dus wie me dringend moet spreken kan dat via dm doen.

• Tha_Flash
  • Laatst online: 07:33
quote:
dicksterk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:17:
@kezand: volledig mee eens. onderbouwing is de sleutel. Met onderbouwing heb ik ook geen moeite met kritiek van anderen. Ik verschil met jou ook weleens fundamenteel van mening, maar je onderbouwt wat je vindt en je staat ergens voor en geeft ook advies vanuit kennis. We hebben weleens ergens een discussie over, maar qua adviezen vullen we elkaar meestal aan. Sommgie gebruikers zijn meer gebaat bij jouw adviezen, en sommige bij de mijne en ik vind dat ook heel goed gaan.
wat mis gaat in het topic is dat mensen zonder onderbouwing met modder gaan gooien en dat je daar niets van mag zeggen, omdat degene die als scheidsrechter optreden door een gebrek aan kennis van het onderwerp niet altijd de juiste conclusie trekken.
Ik heb dat punt van onderbouwing al eerder in dit topic aangedragen maar @agee vond dat mensen hun mening niet hoeven te verantworoden dus ik weet niet of hier de oplossing gaat liggen.
Ik wil dan ook wel even benaddrukken dat ik jou niet schaar onder de "matrassenverkopers" waar ik net op doelde. Daar bedoel ik vooral lekkerboeie86 red1 en tha_flash mee. JIj en ik verschillen soms ook van mening, maar ondertussen adviseer jij ook. kritiek zonder onderbouwing zegt me niets, zeker niet als die mesnen zelf niet met opbouwende bijdragen komen.
Ik zou het ook jammer vinden als dit topic niet verder kon. Ik blijf weg tot 27 augustus en ik vrees dat datargument de doorslag gaf het slotje te verwijderen. Na vanavond kom ik hier ook niet meer tot 27 augustus. dm lees ik altijd dus wie me dringend moet spreken kan dat via dm doen.
Het gaat mij in ieder geval niet om dat je advies geeft maar de manier waarop.
Een half jaar geleden was je voor jezelf op zoek en nu weet je zogenaamd alles.

Als je de toon van je berichten aanpast zal niemand er iets op aanmerken.

Fijne vakantie alvast !

Bijna 2020

• dicksterk
@tha_flash: daarin vergis je je. Zodra er een probleem wordt genomed met een leverancier die ik heb geadviseerd duikt een bepaalde groep daar direct bovenop en kan je erop wachten dat die gebruikers, die dan meestal al een maand niets meer hebben gezegd, allemaal tegelijk wat te melden hebben. Het probleem is dat de meeste verkopers die dan reageren hun eigen agenda daarvoor hebben, wat helaas niet wordt onderkent. En als een verkoper het zegt heeft dat gezag, dat er geen worod van waar is kan de gemiddelde gebruiker niet weten of begrijpen omdat ze daar de kennis voor missen. Als dan ook de mods zich scharen aan de kant van die groep blijft er niets andeers over dan de verdediging. Overigesn: ik vroeg je net, wat weet ik naar jouw mening niet? Ik vind posts zoals die je net plaatse "je weet maar 50%" zaait in zo'n topic twijfel, maar zonder dat je daar een argument over hebt. kritiek zonder argumentatie vind ik erg makkelijk.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
@dicksterk de ñ is n met een tilde erop. ;)
quote:
Sjon(moderator): ik weet niet welk teken er in Se.or voorkomt in braille ken ik dat teken niet dus kan je niet taggen.
Je bent niet doof voor de signalen, maar blijkbaar selectief want je houdt vast aan je eigen standpunt ook als ik aangeef dat het onjuist is.
Een matras is persoonlijk, maar er zijn heel veel manieren om uitt te zoeken welk matras waarschinlijk het beste past. daarnaast weetjij en 99% van nederland neit dat heel veel matrassen rommel zijn, ook heel dure. een aantal goede merken(velda en avek bijvoorbeeld) zijn wel goed maar veel te duur voor wat ze bieden. De winkels die ik adviseer zijn uniek in hun prijskwalitietverhouding(en daar zitten ook winkesl met hogoere prijzen tussen). Persoonlij matrasadvies kan heel goed, zelfs in een winkel krijg je dat. Het grote verschil is dat ik mijn advies geef zonder daar financieel belang bij te hebben, terwijl dat nooit geldt voor de verkoper. Het feit dat jijzelf in deze situatie ook totaal niets van humble pie hebt: terwijl het feit dat je geen matras-expert bent daar alle aanleiding toe geeft, leidt ertoe dat deze discussie nooit opgelost kan worden, omdat je er met vooroordelen en onvolledige kennis toch over oordeelt alsof je weet hoe het zit, dat bewijst dat voorbeeld met die banken. ik heb je net uitgelegd waarom die stellign niet klopt maar daar ben je doof voor. en daardoor trek je mijn bewerignen in twiijfel terwijl de verkoers "wel gelijk zullen hebben" want die zeggen wat jijzelf ook denkt. Maar dat is dus geen objectieve maatstaf.
Sorry, maar hoe je overkomt in het topic lijkt het niet geheel belangeloos. Je belangen zullen wij nooit kunnen (en willen) controleren. In principe lijken jouw reacties meer op verkooppraat dan de verkopers in het topic zelf. :P

Ik oordeel helemaal niet over matrassen (ik slaap prima op mijn noname boxspring) en ik ben het ook niet eens met je weerlegging van mijn voorbeeld. Juist deze stelligheid veroorzaakt de wrevel in het topic. Daar ben je ook door anderen op aangesproken toen de smaak van de maand qua beddenwinkel opeens veranderde. Even ter indicatie. Het topic was een slow burner met iets van 150 reacties in 2 jaar tijd. Het afgelopen jaar zijn er meer dan 3.000 reacties bijgekomen (waarvan circa 700 van jou). Dat zegt wel iets over de mate van obsessie die erin zit. @gambieter heeft overigens een punt, we hebben dit als crew eerder meegemaakt in bv het scheertopic. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:14
quote:
dicksterk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:17:
right back at ya, zou ik zeggen

Ik ben in mijn zoektocht naar nieuwe matrassen ook eens gaan googlen, na alle tv reclames met 100 dagen proberen en wee tik niet wat. Dan stuit je op aanbiedingensites op too good to be true aanbiedingen... verder googlen dan maar... en daar was dan het tweakers topic.

Dan lees ik toch ook steeds van jou terug, zowel impliciet als expliciet: neuh! dit moet je niet doen, kan niks zijn, kijk liever naar droomidee.

alright, droomidee... mindere ervaring met bezorgen, een veel slechtere ervaring met slapen. Mijns inziens ook veel te licht en zo had ik nog wel wat bezwaren.
Ik beroep me op de 100 dagen retour policy, krijg een beetje tegengas van droomidee, geef het nog een kasn, nee... OK dan niet.
Ga (tegen beter weten in?) voor zo'n matrassenboer die op HELE hoge bedragen ENORME kortingen geeft, en guess wat? we slapen als roosjes!
EN! (en dat moet je niet vergeten) bezwaren die ik bij droomidee had, heb ik niet bij het matras dat het uiteindelijk is geworden.

En hier komt het: het zijn MIJN bezwaren. Je hoeft het daar niet mee eens te zijn, maar ik heb ze nou eenmaal.
Ik vind gekozen materiaal, afwerking en zaken als gewicht nu eenmaal belangrijk. Het zijn voor mij zaken die bijdragen aan de ervaring van een product. En als die zaken bij eerste contact voldoen aan mijn verwachtingspatroon, dan zijn we al halverwege :)

kortom: stop met het verdedigen van louter technische zaken aangaande matrassen. En zoals nu blijkt: een droomidee matras ain't all that. Sterker nog: men is blijkbaar vluchtig naar een compleet andere fabrikant op zoek om verdere escalatie van de problemen te voorkomen!
En ga je dat terug vinden in google? absoluut. op tweakers.... hoe zou dat nou toch komen?
Er is over bijna niets anders geschreven de afgelopen 1000 posts.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• dicksterk
@paq en sjon, ik kan dan teken toch echt niet maken op mijn toetsenbord;-):
paq:
Ik heb geen enkel probleem met het feit dat je bezwaren hebt tegen een droomideematras en dat je de larson stockholm fijn vindt liggen. Waar ik probleemn mee heb is dat je appels met peren vergelijkt. Toen je het droomidee matras bestelde hield je niet van traagschuim, dus je nam de versie met aan beide kanten koudschuim. Die vond je te hard en de larson (waar onder de bovenlaag van kooudschuim wel traagschuim is gebruikt) was "beter". Dat kan je dus niet weten, want je vergelijkt 2 verschillende dingen met elkaar. als je de droomide met traagschuim aan 1 kant had genomen had je die mogelijk ook lekker gevonden, daar valt niets voer te zeggen omdat je je eisen tussen die 2 besellingen hebt verandert, eerst geen traagschuim daarna toch wel.
Overigens is het feit dat ik blijf aangeven dat ik larson niet zou adviseren geen aanval op jouw positieve ervaring. Ik geloof best dat jij lekker slaapt. Maar ik zie gebeuren dat bij een matras waarvan de onderlaag zo dun is dat je de veren kan voelen zitten kuilvormign ontstaat op verende bodems omdat die dunne onderlaag door gat hangen, dan verzakt het heel veersysteem vroeg of laat omdat de ondersteuning eronder is vervormd. Daarom vroeg ik jou: het droomidee matras lijkt nu snel kulen te hebben. jij het die larson ongeveer even lang als de gebruikers het droomidee matras hebben. kan je even meten of jij geen enkele kuilvormign hebt? maar dat was onbespreekbaar, hij ligt lekker ziet er mooi uit en dat is dat. Ik wil graag iets meer onderbouwing. Niet omdat ik mijn elijk wil hallen, wanat als jij zegt nog 0 vervormign te hebben zou ik larson misschien toch nog eens nader onder de loep moeten nemen, maar gewoon omdat ik met feiten wil werken in plats van gevoelswaarden/meningen. Ik kan niet een matras adviseren omdat paq het zo lekker vindt liggen, maar wel als op basis van de feitelkge gegevens verstrekt door paq en een par anderen ik larsson og eens extra onder de loep heb genomen en heb geconcludeeerd dat de kwaliteit ondankks mijn twijfels erbij toch wel ok lijkt te zijn. Ik wil best mijn mening over een bedrijf aanpassen, maar als ik daar dan wat gegevens voor vraag is een werkje van nog geen 1 minuut ineens teveel moeite. Dat vind ik jammer.
sjon: Ik begrijp je probleem niet. een slow burner wordt een levendig actief topic met 3000 berichten in 1 jaar. Dat is toch allene maar goed nieuws? Kezand en ik hebben door onze actieve advisering dat topic tot een levendig platform gemaakt waar mensne komen die echt iets willen weten.
Ja ik ben stellig. Het spijt me maar ik ben hoogbegaafd, wat schijnt te gelden voor 3% van nederland tegen 97% die dus net onder die grens vallen, of verder onder die grens zitten. Als iemand met een opmerking komt waarvan ik op basis van mijn kennis over matrassen dirct weet dat het onzin is, ga ik niet net doen alsof het best wel waar kan zijn.
Daarnaast zou ik g raag hebben dat je mij gewoon op m'n woord gelooft. Ik heb geen belang bij welke odnerneming ook die ik adviseer. Daarom vind ik het ook vreemd dat als ik een bedrijf laat vallen daar zo kritisch over wordt gedaan, dat bewijst juist mijn objectiviteit. Droomidee adviseer ik veel mdat wat zij aanbieden qua specs tegen die prijzen en met die service door geen an der bedirjf in Nederland wordt aangeboden. Daarnaast is de ondernemer zeer bereid klachten serieus te nemen. Maar mijn reactie op de kuilvorming was bepaald niet mals. Ik heb hem gezegd dat ik een actieve houding verwachtte in de oplossing van dit probleem en dat ik hem anders niet meer kon adviseren. Hij beloofde dit en toen het mij niet snel geneog gign ben ik zelf achter fabrieken aangegaan en heb 3 opties aangedragen. Daarmee voeren ze nu onderhandelingen.
Boschbedding en roleau heb ik diezelfde kans geboden. Los het op, want mensen hebben waardering voor bedrijven die hun fouten rechtzetten, mar zonder oplossing geen advies meer voor jullie producten. Die oplossingen kwamen er niet, dus dan is het voorbij. Ik nem van niemand geld aan, ook al is me dat weleens g eboden want dan is de objectiviteit weg. Ik wil juist de vrijheid hebben een bedrijf dat slecht presteert te laaten vallen en niet met verplichtingen aan hen vast zitten.
Ik ben inderdaad erg stellig, maar ik g eef het ook toe als ik me vergis zoasl bij boschbedding. Droomidee was gen vergissing. de specs worden niet nageleefd door de fabriek, dat kon ik niet weten omdat droomidee daarbij de vinger niet aan de pols heeft gehouden en de fabriek dit angreep om mindere kwaliteit te leveren. Maar ondanks dat ik daar niets aan kan doen wil ik toch dat de gebruikers die door mijn adviezen voor droomidee hebben gekozen uiteindelijk krijgen wat ze hebben besteld, en daar werk ik dan dus aan zonder enige belonign of tegenprestatie, het enige wat het uiteindelijk oplevert is dat mesnen weten dat ik sta voor wat ik adviseer, en dat ik een perfecte aftersales-sevice bewerkstellig bij de bedrijven die ik adviseer. Dat is waar ik het voor doe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
quote:
Ja ik ben stellig. Het spijt me maar ik ben hoogbegaafd, wat schijnt te gelden voor 3% van nederland tegen 97% die dus net onder die grens vallen, of verder onder die grens zitten. Als iemand met een opmerking komt waarvan ik op basis van mijn kennis over matrassen dirct weet dat het onzin is, ga ik niet net doen alsof het best wel waar kan zijn.
Daarnaast zou ik g raag hebben dat je mij gewoon op m'n woord gelooft.
Dit pik ik er even uit. Wat definieert die hoogbegaafdheid en waarom denk je dat je dan de autoriteit bent? Volgens de wiki is het IQ 130+, ik kan je verklappen dat op GoT de verhouding niet 97-3 is, maar veel gelijkwaardiger aangezien hier doorgaans hoger opgeleide mensen komen. Die hebben ook de 'nare' eigenschap kritisch te zijn op wat iemand tikt en worden getriggerd als iemand zich beroept op autoriteit. In de vorm van een: "ga maar rustig slapen, ik waak over u."

Ik vind het wel fascinerend dat je zo achter een bedrijf aangaat, buitenlandse fabrieken uitzoekt (kan denk ik alleen online gezien je visuele handicap?), etc, maar dat dit geheel belangeloos gaat. :)

• paQ
  • Laatst online: 13:14
Dit is ronduit koppig.
ik check uit

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Tommie12
  • Nu online
@dicksterk Toch echt ongelooflijk.
Je beweert hoogbegaafd te zijn, en DE expert te zijn op gebied van matrassen, maar elke onderbouwing weiger je te geven.
Jezelf vergelijken met de "huisdokter" onder de matrassen is echt te ver. Snap je nu zelf niet dat je net door die dingen te beweren jezelf helemaal onderuit haalt?
Je haalt ook een paar merken onderuit zonder dat je enige data of bewijs hebt dat die meer zouden falen dan een ander merk. Het is vanaf jouw computer TOTAAL onmogelijk om statistieken te maken over de betrouwbaarheid van één of ander merk, laat staan dat je dan van die merken een oordeel kan maken over bepaalde modellen of afwerkingsgraden.
Je vindt ook veel meer klachten over een VW Golf 1.6 TDI dan over een GTI, maar dat is dan omdat er meer van die dieseltjes rond rijden. Hoe kan je dan een oordeel vormen over de betrouwbaarheid?

En toch blijf je beweren dat jij Mr. Matras bent van Europa, terwijl je door een visuele handicap (alle respect daarvoor) niet de kans hebt om veel ervaring op te doen buiten wat er op je scherm voorbijflitst.
Wel.... ik geloof het alvast niet.

En stop met "garant te staan". Jij staat nergens garant voor, je geeft zinloos advies gebaseerd op internet verhaaltjes.

Trouwens, als droomidee morgen van leverancier verandert, dan lossen ze misschien 1 probleem op, maar krijgen ze er 3 nieuwe. Ze zullen eerder van leverancier veranderen om 1,5€ te sparen per matras dan om een paar mm kuil te vermijden.

Over en out.

• dicksterk
@sjon: Die hoogbegaafdheid is vast komen te staan door diverse iqtests, tijdens mijn basisschool en middelbare schoolperiode. En ik weet ook wel dat het arrogant klinkt om te zeggen dat ik een autoriteit ben op het gebied van matrassen, maar het is wel zo. Er is niets wat ik niet weet of begrijp over de gebruikte materialen, de opbouw, de kwalitiet enzovoort. Dat is de manier waarop ik me in een onderwep verdiep. Toen ik ging solliciteren bij lycamobile en wist dat ik daar zou moeten opboksen tegen een vooroordeel over blindheid wist ik meer van lycamobile dan de toenmalige directuer zelf, hij was ontzettend enthousiast. Helaas wa het met het hoofdkantoor in india niet rond te krijgen anders was ik dar zeker aangesteld als productontwikkelaar.
Wat de kritiek betreft: mij valt vaak op dat kritiek die ik krijg geen onderbouwing heeft. dan staat er bijvoorbeeld "slecht advies: of "je weet er niet genoeg van". zonder argument of wat ook. Dat de verkopers geen verkooppraaatjes houden klopt. wat ze welkomen doen is met dat soort kritiek twijfel zaaien, zonder argumenten te geven zodat ze ook niet weerlegt kunnen worden.
Daarnaast is kritiek vaak afkomstig van mensen die zich nooit een matras hebben laten adviseren, of zelfs gewoon meelezen zonder een matras te zoeken. Als die doelgorpe kritiek heeft op wat ik voor andere gebruikers doe, lijkt mij dat niet terzake doende. Als gebruiker x een probleem heeft met bijvoorbeeld droomidee, en ik biedt aan dat met deeigenaar voor hem op te lossen, dan is gebruiker x achteraf blij. Maar dan komen gebruiker y en z om daar kritiek op te leveren. kritiek op het feit dat ik een serviceniveau aanbiedt wat je nergens anders vindt. Ze heben zelf geen gebruik van die service gemaakt maar klagen wel dat anderen die service geboden is. Daar hebben y en z toch ninets mee te maken? ze zoeken niets, dragen veder niets zinnigs bij, lezen enkel en vertellen waat ze allemaal niet goed dvinden terwijl dat nieteens over hen persoonlijk gat. Ik voel niet de behoefte om me aan te passen aan dei gebruikers die het topic lezen als een boek. Ik ben daar voor de mensen die een matras zoeekn, die help ik en indine mogelijk dezelfde dag nog. ik zit toch de hele dag achter m'n laptop dus tweakers in 1 console in linux openhouden om te kijekn of er nog wat nieuws is gepost is eeen handelign van hooguti 5 seconden.
Ik vind het gewoon leuk om iets met kennis te doen. Wat heb ik aan kennis als ik die niet deel? als ik al dat leeswerk alleen heb gedaan om voor mezelf een matras te vinden is het wel erg veel tijd voor maar 1 doel. Nu bleek mijn eigen zoektocht vrijwel onmogelijk omdat er nog mar 1 winkel is die een matras bleek te verkopen in de hardheid die ik fijn vindt, dus heb ik in de afgelopen jaren alles gelezen wat er te lezen valt. Daarmee help ik mensen die een matras zoeekn, maar ook droomidee. En bijvoorbeeld ook roleau, al heben die uiteindelijk elk matras in hun collectie opgenomen wat ik had afgeraden en hebben ze nu niets meer in hun collectie wat bij een ander bedrijf niet goedkoper en beter te vidnen is, mar in eerste instantie heb ik ze op weg geholpen, gewoon omdat ik het leuk vind.
Nu merk ik dat het plezier een beetje afneemt doordat ik niets andrs te doen heb dan em verdedigen tegen mensen die feestvieren als een bedrijf wat ik adviseer problemen heeft. lekkerboeie86 schreef mij in eeen dm: ik vind dat jij verantwoordelijkehid hebt voor die klanten die straks een kuill hebben doordat jij ze droomidee adviseerded. Ik zal me niet in de discussie mengen maar wacht je acties af.
Ik kan met geen mogelijkheid vinden dat ik niet alles heb gedaan om dat waar te maken. Ik heb droomidee 3 fabrieken aangedragen, daar komt hoogstwaarschijnlijk binnen enkle weken iets uit en dan kunnen die gebruikers garantie claiemn en krijgen ze een goed matras conform de specs die hen beloofd waren. Toch mengt hij zich er dan in, heeft kritiek op het feit dat ik heb gedaan wat hij vond dat mijn plicht was.
Ik begrip dat het verwarrend is. Niemand doet dit, niemand steekt uren tijd zonder iets ervoor terug te krijgen in en project. Maar het enige wat ik ervoor terug wil krijgen is voldoening: dat ik mensen help een matras te vinden dat bij ze past, en waarschijnlij voor een lagere prisj en met betere kwalitiet dan ze anders ooit gevonden hadden. Dat geeft mij plezier in dit project. Omdat de weegschaal nu nogla is doorgeslagen naar verdedigen in plaats van adviseren trek ik me van 6 julie tot 27 augustus volledig terug van het forum. Net zoals ik vroeger in de zomervakanties bijvoorbeeld structureel geen computer meenam op vakantie omdat ik er de rest van het jaar dagelijks achter zat. Zeker als je het zo intensief doet als ik moet je af en toe afstand nemen en dat doe ik dus ook.

• dicksterk
@tommie12: ik heb de discussie met jou nooit gezocht. Vanaf de eerste dag dat je in dit topic schreef wist ik dat jij iemand was die valt voor merk, design, grote winkel, verkopersadvies en dergelijke zaken. Niets mis mee, maar het is mijn golflengte niet dus tagde ik kezand om jou verder te adviseren omdat hij veel meer thuis is in de speciaalzaken in bepaalde regio's en dat was toch waar jij heenwilde.
Ik heb je pagina's aan onderbouwingen geschreven, maar of je begrijpt het belang van die specificaties niet, of je hebt een heel erg sterk eigen beeld bij hoe het zit maar ik kan onderbouwen wat ik wil, ik bereik je er niet mee.
Over de statistieken: ik heb die niet nodig. Net zover als ik ga in het oplossen van klantprobelemn(zoals bij droomidee) zo hoog zijn mijn eisen aan matrasleveranciers. Ik wil een kuilvormingscijfer van 0% of en volledige vervanging binnen de garantie van elk kuilend matras(met zo'n garantie vang je ook de fabrieksfouten op, die elk merk uiteraard heeft). Lees ik dus vaak over kuilvormgin bij een leverancier, dan adviseer ik die eniet zelfs al is het percentage op zijn totale verkoop maar 5%, want 1 van de door mij geadviseerde gebruikers zal maar in die 5% vallen, dat risico neem ik niet. Waarom dan droomidee? Omdat droomidee bereid is dit probleem op te lossen, ook zij willen deze kuilvorming niet en zijn daarom b ereid van fabrikant te wisselen en om de klanten die dat willen een nieuw matras te geven. Als een bedrijf de verantwoordelijkheid voor een probleem wil nemen vind ik dat ok.
Daarnast vind ik een kuil in bijvoorbeeld het goedkoopste matras van ikea "vergefelijekr" dan kuiling binnen 5 jaar in een boxspring van swiss sense van 4000 euro. Elk geval is dan teveel, zeker omdat klanen moeten bijbetalen om zoiets opgelost te krijgen. Ik kan veel goedkopere boxsprings adviseren die niet zullen kuilen en net zo lekker of lekkerder liggen.
Het probleem is dat jij veel kritiek hebt, maar met alle respect totaal niet weet waar je over praat. Gisteren schreef je in het topic "veel mensen slapen op een te hard matras". Die zin heb je ergens opgepikt en die gooi je er dan gewoon maar in. ten eerste is het aantal mensen dat op te zachte matrassen slaapt veel groter, ten tweede heeft het feit dat jij je matras te hard vindt niets te maken met de beleving van die andere persoon. Jij brengt meningen sellig als feiten, zonder dat je weet wat de onderbouwing daarvan is.
voorbeeldje:
jij schreef, het aantal pocketveren zegt niets over ligcomfort, dus een ikea matras met 190 veren is net zo god als een matras met 300 veren per m2.
Het lastige is dat je kennis over de materialen moet hebben om te weten of dat waar is. Want je hebt gelijk, een matras met 190 veren per m2 kan (mits de afdeklagen erg goed zijn en de veren de juiste draaddikte en gnoeg windingen hebben) even lekker liggen, en even kwalitatief zijn als een matras met 300 pocketveren per m2, sterker nog die matras met 190 veren per m2 kan als hij goed is ontworpen zefls veel kwalitatiever zijn. Maar... ikea zou bij dit lage aantal pocketveren dubbel thermisch geharde veren moeten gebruiken met een draddike van minimaal 2mm, met zeker 6 of zeven windingen, afgedekt met toch zeker hr45 koudschuim en een goede drukverdeler tussen veren en schuim. En dat doen ze dus niet, waardoor veel van die matrassen het rissico lopen op vroegtijdige kuiling. Dat zegt niet dat ze ook gaan kuilen, maar het risico is erg groot. Had ikea met de huidige configuratie voor 300 veren per m2 gekozen, dan was het matras langer meegegaan omdat het gewicht over veel meer veren verdeeld werd, wat de levensduur van een opstelling met matige kwaliteit verhoogt. Maar ik heb je dit soort dingen al zo vaak geprobeerd duidelijk te maken.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Dit feedback topic is voor ons om te peilen hoe nu verder met het topic. Geen inhoudelijke verhandeling over zaken die in het topic zelf horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Het is jammer dat sommigen struikelen over beeld, de kerel weet overduidelijk meer dan wie dan ook over matrassen :+ Dat er een klein handleidinkje voor de omgang nodig is lijkt me een schappelijke prijs. Caveat emptor geld altijd en overal, het staat je vrij hem te negeren of je eigen mening / andere feiten te posten.

Het zou jammer zijn niet van die kennis gebruik te kunnen maken!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
quote:
Brent schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:38:
Het is jammer dat sommigen struikelen over beeld, de kerel weet overduidelijk meer dan wie dan ook over matrassen :+ Dat er een klein handleidinkje voor de omgang nodig is lijkt me een schappelijke prijs. Caveat emptor geld altijd en overal, het staat je vrij hem te negeren of je eigen mening / andere feiten te posten.

Ik twijfel of dit serieus is, maar laat ik er maar serieus op in gaan. Dat hij "iets" weet van slapen wil ik wel geloven. Maar jezelf als halfgod neerzetten in deze materie en hierdoor het topic volledig domineert (30%), om uiteindelijk op 1 a 2 webshops uit te komen lijkt me niet echt passend bij ervaringen/hints/tips. Dat is niets anders dan spam.

Het gebruik maken van zijn kennis en ervaring kan voor een klein gedeelte van de bezoekers interessant zijn. Maar niet voldoende dat 1/3 van alle berichten van zijn afkomst iets toevoegen. Zeker niet als de eindconclusie voor het droomidee matras is. Op het punt "ervaringen" de beste man weegt naar eigen zeggen 150 KG. Ik denk dat er maar een klein gedeelte van de Tweakers iets kunnen met zijn
ECHTE ervaring. Aangezien hij niet bepaald standaard postuur heeft. Zijn visuele handicap maakt het niet makkelijker om echt goed te beoordelen.

Hints en tips blijven nog over. Misschien zou het keuken topic een goed voorbeeld zijn. De hoeveelheid inspiratie en ideeën die je daar krijgt is van ongekend niveau. Daarbij is de prijs ook een onderdeel. Maar niet focuspunt nummer 1. Je kan een camping stelletje niet vergelijken met een luxe keuken van 20K. Maar in allebei de keukens kan je een blik knakworsten opwarmen. Bij matrassen werkt dit ongeveer ook zo. Je kan ook op een luchtbed slapen voor een nacht. Maar mensen die comfort zoeken en bereid zijn daarin te investeren hoeven niet neer gesabeld te worden.

Als laatste is een matras of bed bijzonder moeilijk om online te adviseren. Wil je dit goed afwegen, kan je dit beter in een speciaalzaak doen. Zoals Sjon al zei, internet kan niet alles vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
quote:
Brent schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:38:

Ik ben altijd verschrikkelijk sceptisch over zelfverklaarde totale experts die dat ook blijven volhouden als je ze een beetje test.
Jezelf uitroepen tot de beste terwijl je niet eens in de sector werkt, en dan beweren dat je met al die mensen praat... yeah right.
Denk je nu echt dat ze in die fabrieken zitten te wachten en echt luisteren naar iemand die forumridder is?
(ik heb hier even een mogelijk gesprek gepost, maar dat werd verwijderd)

Hij komt ook altijd op hetzelfde terug, en beweert "garant" te staan voor zijn advies. Hoe dan?
Als ik een matras of bed zoek, dan ben ik 10 keer beter af met een lijstje van winkels waar ik waarschijnlijk iets goed kan vinden en een goed gesprek kan hebben met de verkoper (ik doorprik ook wel de pure commerciele praat), dan iemand die me zegt dat ik matras X moet kopen in webshop Y.

Ja, ik heb dat dus één keer gedaan voor een matras voor een studentenkamer. Dan wil je snel een redelijke matras voor een zacht prijsje. Binnen 2 jaar vliegt die toch buiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
quote:
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:59:
[...]

Ik twijfel of dit serieus is, maar laat ik er maar serieus op in gaan. Dat hij "iets" weet van slapen wil ik wel geloven. Maar jezelf als halfgod neerzetten in deze materie en hierdoor het topic volledig domineert (30%), om uiteindelijk op 1 a 2 webshops uit te komen lijkt me niet echt passend bij ervaringen/hints/tips. Dat is niets anders dan spam.
Nu zie ik je over een beeld (halfgod) struikelen. Topic domineren en op een paar shops uitkomen: dit is volgens mij niet per se problematisch? Van wat ik las gaat hij vrij diep in op iemands wensen.
quote:
Het gebruik maken van zijn kennis en ervaring kan voor een klein gedeelte van de bezoekers interessant zijn. Maar niet voldoende dat 1/3 van alle berichten van zijn afkomst iets toevoegen.
Tsja, ik vind 95% van de posts hier niets toevoegen. Het is een forum, dat betekent dat je over dingen heen leest of een heel ellendige tijd hebt ;) Ik zie behoorlijk wat inhoudelijke reactie, meer dan enig ander. Dat jij het vervelend vind dat hij er zo fanatiek over is vind ik toch echt jouw 'probleem' ;)
quote:
Als laatste in een matras of bed bijzonder moeilijk om online te adviseren. Wil je dit goed afwegen, kan je dit beter in een speciaalzaak doen. Zoals Sjon al zei, internet kan niet alles vervangen.
Precies.
quote:
Tommie12 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:05:
[...]

Ik ben altijd verschrikkelijk sceptisch over zelfverklaarde totale experts die dat ook blijven volhouden als je ze een beetje test.
Caveat emptor. Ik neem appeals to authority per defintie niet serieus. Maar dat hoeft ook niet, er is inhoudelijke content ten overvloede :+ Als dit het probleem is, dan zou ik zeggen: ontspan. Dit is een forum. Het is een manier om op ideen te komen, als jij zonder nadenken adviezen van een internetpersoon opvolgt is het je eigen probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
quote:
Brent schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:09:
[...]
[...]

Caveat emptor. Ik neem appeals to authority per defintie niet serieus. Maar dat hoeft ook niet, er is inhoudelijke content ten overvloede :+ Als dit het probleem is, dan zou ik zeggen: ontspan. Dit is een forum. Het is een manier om op ideen te komen, als jij zonder nadenken andersmans adviezen opvolgt is het je eigen probleem.
Net door die totale appeal to authority twijfel ik dan ook aan die inhoudelijke content.
Is het nu echt een meerwaarde of een veer 1,8 dan wel 2 mm dik is, en dubbel gehard? Zal toch wel van het formaat van die veer afhangen zeker....
Trouwens, wat ben je daar mee in een winkel. Als je vraagt of die veer dubbel gehard is, dan zeggen ze toch allemaal JA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
quote:
Tommie12 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Net door die totale appeal to authority twijfel ik dan ook aan die inhoudelijke content.
Is het nu echt een meerwaarde of een veer 1,8 dan wel 2 mm dik is, en dubbel gehard? Zal toch wel van het formaat van die veer afhangen zeker....
Trouwens, wat ben je daar mee in een winkel. Als je vraagt of die veer dubbel gehard is, dan zeggen ze toch allemaal JA.
Nouja, je kent nu iig te termen, dus kunt er iets of niets mee doen. Mij boeit het geen reet, maar dat betekent niet dat anderen hun kennis erover niet kunnen delen. Ik rij ook in een onooglijke auto omdat het me geen reet interesseert, maar daarom ben ik nog niet tegen de autotopics hier. Ze doen maar lekker over hun kersenhouten afwerking en runderlederen bekleding :+ Ik snor de info op die ik zoek, en maak zelf een keuze. Als iemand tussen het kersenhout door ook nuttige dingen zegt, dan ben ik zo iemand liever rijk dan kwijt.

Brent wijzigde deze reactie 06-07-2018 13:21 (5%)

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Bij deze nogmaals een herhaling van Señor Sjon in "AZ feedbacktopic": Dit topic is er niet om een inhoudelijke discussie te voeren over matrassen. De betreffende posts zijn voorlopig buiten zicht geplaatst aangezien die niets toevoegen aan de vraag: Hoe verder met het topic.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• dicksterk
*knip* Dat kan via DM besproken worden en hoeft niet hier.

AGee wijzigde deze reactie 07-07-2018 16:42 (94%)

• dicksterk
@agee: als dit bedoeld is voor hoe nu verder, mag ik mijn egje daar ook in doen. Daarin is jouw moderatiebeleid voor mij een groot obstakel, omdat je dezelfde manier van modereren ook in het topic meedere malen hebt toegepast. Door dit te wissen ontneem je andere gebruikers en moderators de mogelkheid hierover een oordeel te vormen, ik heb net zoveel recht van spreken als de rest. dm leest verder niemadn. Ik wil duidelijk stellen dat ik het verwijderbeleid anders zou willen zien; of hele discussies wissen, of niets. als je de inbreng van 1 kamp wist wekt dat de indruk dat je aan de kant van het andere kamp staat. Ik zie niet in waarom dat niet in het az-feedbacktopic zou mogen staan, gezien dit feedback is. ook een moderator is niet verheven boven feedback, feedback op jezelf wissen vind ik ver gaan.

• AGee
  • Niet online

AGee

quote:
dicksterk schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:06:
ik heb net zoveel recht van spreken als de rest
Yep, binnen de regels van het spel die hier gelden. Inhoudelijke posts over matrassen hebben geen helemaal niets te maken met de vraag hoe het nu verder moet. Als bepaalde posts in dit topic je niet aanstaan, staat het je vrij om er een TR voor aan te maken, of via de dm die je een poosje terug ontvangen hebt.

AGee wijzigde deze reactie 07-07-2018 17:16 (32%)

• dicksterk
@agee: ik heb geen moeite met welke post dan ook, zolang je de verhoudingen niet scheef trekt door kritiek op mijn adviezen(wat ook inhoudelijk is lees de post van @lekkerboeie86 maar eens te laten staan, maar mijn reactie daarop(die niet anders kan zijn dan inhoudelijk omdat de kritiek dat ook is) wordt gewist. Als je de spelregels enkel op mij toepast wordt het meer een kant kiezen.

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:59

Tripl3 D

Brother in Arms

AGee schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:08:
Om de discussie over een apart recepten-topic maar even af te kappen (die is hier namelijk off-topic, want hoort in bv AZ feedbacktopic): Het forum is geen verzamel-bak, maar bedoeld voor discussie. Een topic met enkel en alleen recepten, die tevens ook nog eens elders staan (hier bv) voegt dan ook niet zoveel toe. Je kunt zelf via bookmarks al posts markeren, daar gaat een apart topic niet zoveel aan toevoegen. Verdere op- of aanmerkingen graag in het genoemde feedback-topic want hier is het off-topic.
@AGee: Dat het forum geen verzamelbak is ben ik met je eens, maar die bookmarks gaan niet werken, omdat er maar 1 per topic werkt. Daarnaast zijn thumbsup (nog) niet zoekbaar.
Nu las ik laatst bij een van jullie sprints dat er op de achtergrond hard wordt gesleuteld aan extra functionaliteit mbt het forum, maar tot die tijd is het wel behelpen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb gemerkt dat er geen Theater / Toneel-topic is. Bijvoorbeeld a la het HK-topic 'Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe'.

Als ik een Theater / Toneel-topic zou willen maken, is dat dan iets voor AZ, de Lounge, Film, TV & Muziek of mag het ook in de HK zoals het hierboven genoemde topic?

• AGee
  • Niet online

AGee

Ojjorz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:34:
Ik heb gemerkt dat er geen Theater / Toneel-topic is. Bijvoorbeeld a la het HK-topic 'Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe'.

Als ik een Theater / Toneel-topic zou willen maken, is dat dan iets voor AZ, de Lounge, Film, TV & Muziek of mag het ook in de HK zoals het hierboven genoemde topic?
In de basis zou ik zeggen dat zoiets prima in AZ kan, maar het hangt wel een beetje af van de uitvoering. Het moet bv geen simpel opsom-topic zijn / worden.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Persoonlijk nog ik meer naar FTM. Daar past zo'n entertainment topic imo beter.

@Ramzzz @Albantar ?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Ojjorz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:34:

Dat kan prima in FTM. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Albantar
  • Laatst online: 12:58

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Eens, theater is de oervorm van film en televisie dus ik zie geen reden waarom dat daar niet in zou kunnen. Misschien een idee om FTM sowieso uit te breiden naar andere kunstvormen: beeldende kunst, dans, literatuur, poëzie?

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Albantar schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:01:
Eens, theater is de oervorm van film en televisie dus ik zie geen reden waarom dat daar niet in zou kunnen. Misschien een idee om FTM sowieso uit te breiden naar andere kunstvormen: beeldende kunst, dans, literatuur, poëzie?
Ja, daar was ik ook een beetje naar op zoek. Er is nu niet echt een cultuurhoekje. En misschien is dit alleen mijn behoefte, maar ik zou daar graag wel ruimte voor zien. Ik denk ook dat als dit duidelijker in FTM naar voren komt er ook meer cultuurgerelateerde topics zullen komen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Albantar schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:01:
FTM dekt misschien qua titel de lading al lang niet meer, maar in de geest van de titel zit alle ruimte om best ver te gaan. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Mbt het BBQ topic, Is een apart kamado hardware topic een idee? Het gaat al pagina's lang over budget kamados en ik denk niet dat ik de enige ben die niet elke aanbieding of elke platesetter hoeft te zien...

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Catch22 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:49:
Mbt het BBQ topic, Is een apart kamado hardware topic een idee? Het gaat al pagina's lang over budget kamados en ik denk niet dat ik de enige ben die niet elke aanbieding of elke platesetter hoeft te zien...
Nee hoor, net als de Grill Guru Compact leverdiscussie
FreshMaker in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Ardana in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Bij de telefoons / tv's is het al snel een eigen topic

FreshMaker wijzigde deze reactie 07-06-2019 10:44 (4%)

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 00:11

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom staat: Ouders slopen de gsm van hun kind in AZ en niet in AWM of TL, waar het mijns inziens, afhankelijk van de invalshoek, veel beter past...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Topicstarter
Zou je willen onderbouwen waarom je vindt dat het beter past in AWM of TL? Want zonder onderbouwing kunnen we er sowieso weinig mee.

Het is geen actualiteit, heeft niks met wetenschap of maatschappij te maken, dus AWM lijkt me niet de juiste plaats. En TL is voor zaken die meer privacy behoeven en daar lijkt me hier ook geen sprake van te zijn. Dus, waarom ben je van mening dat het niet in AZ thuis hoort?

Stop intimidatie bij abortusklinieken: teken de petitie hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Plus dat het de keuze van TS is om het in AZ of TL te plaatsen.

• Fiber

Fiber

Ik zie TL als forum voor vooral persoonlijke problemen en AWM als forum voor maatschappelijke discussies. Of je een topic over (geestelijke) kindermishandeling dan onder AWM of onder TL zou willen hebben hangt af van de invalshoek, maar ik vind het zeker geen AZ onderwerp. AZ gaat voor mij over gezellige dingen als hobby's, vakanties, lekker eten, etc. Ik vind het niet fijn om daar onverhoeds zo'n 'zwaar' topic tegen te komen. Zelfs niet als ik het niet lees en alleen de titel zie. Maar goed, wellicht ben ik gewoon overgevoelig voor dit soort dingen.

En sinds wanneer bepalen gebruikers waar een topic staat of blijft staan? Als ik een topic over beeldschermen in "Netwerken' plaats dan wordt dat ook terecht verplaatst naar het juiste forum.

Kinderopvang verbiedt ineens zwembroekjes en bikini's vind ik dus ook niet in AZ passen en bijvoorbeeld Een goed per auto bereikbaar en rustig strand in N-Holland wat nu in TL staat hoort mijns inziens juist wel weer in AZ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Topicstarter
Ik hoop dat je snapt dat we geen beleid kunnen gaan voeren op wat jij wel of niet prettig vindt? TL is niet voor persoonlijke problemen, al zullen ze daar wel iets sneller terecht komen als gevolg van het feit dat het daar beslotener is. Evenmin is AZ voor gezellige zaken. AZ, Algemene Zaken, is eigenlijk simpelweg de rest-categorie: alles wat niet in een van de andere fora past.

En ja, uiteraard hebben mods wel een (soms doorslaggevende) mening over waar een topic thuis hoort, maar de behoefte aan privacy wordt in eerste instantie bepaald door de user: als de user er geen probleem mee heeft het in AZ te bespreken, zullen wij hem niet snel verplichten het meer privéte houden. En hou er ook rekening mee dat lang niet iedereen TL-toegang heeft.

Wat betreft dat strand-auto-topic heb je gelijk, die is er bij bij gewoon tussendoor geglipt in alle drukte en afwezigheid. Daarvoor had ik trouwens wél graag een snelle TR gezien. daar heeft de TS redenen aangegeven waarom het in TL zou moeten blijven.

Ardana wijzigde deze reactie 24-06-2019 15:38 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Geen idee of ik hier aan het juist adres ben, maar:
Smultie in "Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3"

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:57
Zoals ook in de TS van dit topic staat: individuele mod-acties worden hier níet besproken. Ik heb je in PM laten weten waar je terecht kunt als je dit wel wilt bespreken.

Ardana wijzigde deze reactie 11-07-2019 21:17 (71%)

Assumption is the mother of all fuck ups

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Topicstarter
@WolfsRain en @Albantar, vooralsnog lijkt het erop dat het veganisme-topic beter naar AWM kan, want het verzand toch in maatschappelijke kwesties en discussies, óók al omdat de TS zo is ingericht: er zijn voornamelijk maatschappelijke / morele redenen gegeven om vegan te gaan.

Dus, tenzij er nu een andere insteek komt met uitleg, ga ik dat topic écht naar AWM doorzetten...

• Albantar
  • Laatst online: 12:58

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Ardana schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:31:
@WolfsRain en @Albantar, vooralsnog lijkt het erop dat het veganisme-topic beter naar AWM kan, want het verzand toch in maatschappelijke kwesties en discussies, óók al omdat de TS zo is ingericht: er zijn voornamelijk maatschappelijke / morele redenen gegeven om vegan te gaan.

Dus, tenzij er nu een andere insteek komt met uitleg, ga ik dat topic écht naar AWM doorzetten...
Het maakt mij op zich niet zo veel uit waar het topic loopt dus als jij denkt dat hij beter naar AWM kan dan vind ik dat goed.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• WolfsRain
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 04:14
Albantar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Het maakt mij op zich niet zo veel uit waar het topic loopt dus als jij denkt dat hij beter naar AWM kan dan vind ik dat goed.
Dit, overigens is dat de beslissing van @defiant /AWM moderatoren geweest!

https://esportsclub.nl/

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Topicstarter
@DaniëlWW2, @Ramzzz, @Evest, en @defiant wat is jullie mening?

• Vinejo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17-08 12:47
Hoe flauw... mocht het nu nog publicitair bedoeld zijn... men vraagt hier naar tips voor wijnreizen, wel, op de website die jullie verwijderden kan men er vele vinden, allen van liefhebbers zonder ook maar een winstoogmerk.
Je kan ook te politiek correct zijn, me dunkt.
Als je alles zwart wit ziet schiet er niet veel kleur meer over.

Triest.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
@Vinejo Ik heb je post naar het feedback topic verplaatst. Dagelijks halen wij berichten weg die vers registeren met een "kom naar onze site!!!!" strekking. Daar is weinig zwart/wit aan als dat spam genoemd wordt.

• Vinejo
  • Laatst online: 17-08 12:47
Als je spreekt over “spam” wanneer het over mijn bericht gaat dan is dit inderdaad puur zwart wit denken.
Ik zou veronderstellen dat er nu net moderatoren aangesteld zijn om elk geval individueel te beoordelen.

Maar goed, als dit jullie welkom is aan iemand die het goed meent so be it.
Nederlandse gastvrijheid zeker?

• Fiber

Fiber

Ardana schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:31:

Gaat het al een beetje lukken met dat overzetten naar AWM...?

Als dit topic over dierproeven veganisme niet in AWM hoort maar in AZ dan kun je beide fora maar beter direct fuseren, want meer AWM dan dit wordt het bijna niet volgens mij... O-)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Topicstarter
Fiber schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:27:
[...]

Als dit topic over dierproeven veganisme niet in AWM hoort maar in AZ dan kun je beide fora maar beter direct fuseren, want meer AWM dan dit wordt het bijna niet volgens mij... O-)
Als je mijn laatste post hierover in dit topic leest, kun je zien dat ik de input van wat anderen gevraagd heb. Daar is wel iets uit voortgekomen, maar dat moe(s)t nog even met de betrokkenen besproken worden. En nee, ook vanwege de vakantie gaat dat niet van vandaag op morgen :)

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:54

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Fiber schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:27:
[...]

De insteek van dit nieuwe deel was juist helemaal niet die AWM invalshoek weer te gaan bespreken. Maar blijkbaar is het lastig dit onderwerp aan te snijden zonder die discussies los te maken. Dus we moeten even zien of en hoe we dat goed een plek kunnen geven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Vinejo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:38:
Als je spreekt over “spam” wanneer het over mijn bericht gaat dan is dit inderdaad puur zwart wit denken.
Ik zou veronderstellen dat er nu net moderatoren aangesteld zijn om elk geval individueel te beoordelen.

Maar goed, als dit jullie welkom is aan iemand die het goed meent so be it.
Nederlandse gastvrijheid zeker?
Onze gastvrijheid wordt helaas dagelijks misbruikt door mensen die vers registreren en topics kicken met een bericht, 9 van de 10x voorzien van een link naar een website waar dit keer echt de oplossing voor $probleem staat.

Overigens is het natuurlijk ook een beetje apart om als verse gebruiker op ons forum reclame te maken voor een ander forum. :)

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Hoewel ik het werk van de adjes en modjes doorgaans wel kan waarderen, vraag ik mij ditmaal toch echt af waarom men maar als David tegen Goliath blijven vechten.

In het topic: Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen staan vele hilarische en herkenbare anekdotes van gebruikers opgesomd.

De topic-titel is duidelijk: "Ervaringen ... kennissen ...", zaken in de privé-sfeer dus. Maar in het topic blijkt telkens weer hoe dun de lijn tussen werk en privé soms is en er worden dus ook reacties geplaatst die zowel werk als privé betreffen. Die reacties lokken dan weer reacties uit in de werk-sfeer. De schrijvers maken zich daar niet druk om, de lezers evenmin.

Dus zit je lekker door die ervaringen (privé of werk) heen te bladeren, komt er een mod-break tussen. Dan gaat het weer 2 of 3 bijdragen even niet over werk, en ontspoort het weer... Opnieuw een mod-break. Veel nut heeft het niet, het is echt dweilen met de kraan open.

In dit topic stoor ik mij vele malen meer aan de modbreaks dan aan de werk-gerelateerde ervaringen. Daarom wil ik ook voorstellen om dit topic te hernoemen naar iets als: "Ervaringen met kennissen of klanten die tech support eisen". Dan kunnen de modjes eindelijk hun dweil laten drogen en het zal niets af doen aan de kwaliteit van het topic.

Maar ik kan niet voor anderen spreken en ben benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt...

• AGee
  • Niet online

AGee

Voor dat soort ergernissen (op het werk dus) zijn toch genoeg andere topics? Zoals Systeembeheerders en hun problemen - deel 38

Edit: Dit zou trouwens misschien beter in AZ feedbacktopic aangekaart kunnen worden, dan krijgt het iets sneller aandacht van de mods die er over gaan ;)

AGee wijzigde deze reactie 30-09-2019 20:51 (37%)

• RiDo78
  • Niet online
AGee schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:49:
Voor dat soort ergernissen (op het werk dus) zijn toch genoeg andere topics? Zoals Systeembeheerders en hun problemen - deel 38
Dat klopt, maar moet het zo zwart-wit?

Bovendien, de topictitel van die topic-serie roept bij mij meer een associatie op als: "Hebben jullie ook altijd problemen met de voeding van laptopmerk X?"

• Fiber

Fiber

Prima topic. Mijn enige bezwaar is dat dit topic mijns inziens niet in AZ thuishoort, maar beter past in AWM, TL of PFSL...

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:43
RiDo78 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:45:
Daarom wil ik ook voorstellen om dit topic te hernoemen naar iets als: "Ervaringen met kennissen of klanten die tech support eisen". Dan kunnen de modjes eindelijk hun dweil laten drogen en het zal niets af doen aan de kwaliteit van het topic.
Mja, niet alleen over klanten i.p.v. kennissen, maar ook gewoon 'leuke verhalen' zonder dat er iets van onbeschoftheid in zit dan wel tech support geëist wordt. Het is gewoon een opsomtopic geworden dat als titel beter iets als "IT-anekdotes" zou kunnen heten. Met wat twijfels over "IT" in de titel.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:42

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

RiDo78 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:51:
[...]

Dat klopt, maar moet het zo zwart-wit?
Dat is typisch iets wat je met de locale crew moet bespreken. Als het in overleg wat minder zwart wit kan, dan is dat toch prima.
Bovendien, de topictitel van die topic-serie roept bij mij meer een associatie op als: "Hebben jullie ook altijd problemen met de voeding van laptopmerk X?"
Dan zou je voor de gein eens moeten meelezen. Dat is namelijk totaal niet het geval.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
@RiDo78 Je hebt David en Goliath omgewisseld. >:)

Zonder dollen. Dat topic is er al twee jaar en gekomen als opvolger van eerdere soortgelijk topics. Vooral frustraties van mensen die ooit jong begonnen zijn in de IT of als 'handig neefje' bij familie en steeds vagere kennissen aan de slag konden.

Voor ervaringen als sysadmin hebben we al tijden Systeembeheerders en hun problemen - deel 38 wat ook niet zonder slag of stoot verloopt. Men ging dat topic bijvoorbeeld gebruiken als slowchat, tech support en andere vraagjes die er niks te zoeken hadden.

Overigens had je in plaats van in LA ook een topic kunnen openen over 'Hilarische ervaringen als tech support' o.i.d. ;)

• thedutchdragon
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Mee eens. Het is een leuk topic en ik zie geen reden het plezier van de gebruikers te onderbreken door modbreaks. Modbreaks zijn er m.i. voor om storend gedrag van users aan te pakken, en voor zover ik kan zien heeft niemand er problemen mee in dat topic.

Vragen over accessibility van apps, hardware en websites voor mensen met een visuele beperking, stuur gerust een DM

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:34

LankHoar

Professionele amateur

@Señor Sjon Leuk dat sysadmin topic, maar daar kan ik mijn verhalen uit mijn service desk tijd niet kwijt, idem dito voor mensen die bij een PC-zaak hebben gewerkt. Moeten we daar dan 2 losse topics voor openen "Ervaringen met onbeschofte mensen die de service desk bellen" en "Ervaringen met onbeschofte mensen die in een PC-zaak stennis schoppen"? Lijkt met het doel missen :)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik voeg deze discussie even in het AZ feedbacktopic in. Daar is die een stuk beter op zijn plek dan in LA :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Het doet echt geen pijn om een topic te openen. Werkervaringen zijn vaak wezenlijk anders (vooral callcentermedewerkers of eerstelijns) dan frustrerende familie-ervaringen.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:34

LankHoar

Professionele amateur

Señor Sjon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:28:
Het doet echt geen pijn om een topic te openen. Werkervaringen zijn vaak wezenlijk anders (vooral callcentermedewerkers of eerstelijns) dan frustrerende familie-ervaringen.
En wat is er op tegen om het topic te hernoemen naar iets algemener? Blijkbaar is er behoefte aan een topic met algemene ervaringen over IT-support in verschillende vormen :)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

In hoeverre is dat systeembeheerderstopic in TL op dit moment strikt beperkt tot systeembeheerders? Ik volg dat topic niet op de voet, maar kan me zo voorstellen dat daar nu ook al regelmatig andere IT anekdotes uit de werksfeer langskomen (van helpdesk medewerkers etc.)? @Outerspace heb jij daar een beeld van?

Nog een derde topic lijkt me dan een beetje onzinnig, dan kunnen we misschien beter eens naar een titelwijziging kijken voor het TL topic. Enige nadeel: niet iedereen kan in TL, maar dat is dan maar zo, we gaan niet van elk TL topic een AZ schaduwtopic maken voor degenen zonder TL toegang.

• RiDo78
  • Niet online
Nee, dat doet inderdaad geen pijn. Maar het is ook niet leuk als je een topic opent om een discussie te ontketenen en dat topic vervolgens in een generiek feedback topic wordt gevoegd. De stap om in het feedback-topic aan een discussie deel te nemen is groter dan in een 'gewoon' topic. Plus, als hier onverwachts toch een discussie los barst, gaan jullie het topic dan weer splitsen?!

Maargoed, het zal wel aan mijn beperkte intelligentie liggen dat ik mij stoor aan mijns inziens nutteloze mod-breaks. Nogmaals, ik waardeer jullie inzet om het forum in goede banen te leiden. Maar je moet soms ook eens voor jezelf afvragen of ingrijpen wel nodig is of dat het meer irritatie op kan wekken dan het verhelpt. Want in dat geval schiet je je doel gewoon voorbij.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Geen idee, dat topic hou ik nauwelijks bij. :+

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

RiDo78 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:39:
[...]

Nee, dat doet inderdaad geen pijn. Maar het is ook niet leuk als je een topic opent om een discussie te ontketenen en dat topic vervolgens in een generiek feedback topic wordt gevoegd. De stap om in het feedback-topic aan een discussie deel te nemen is groter dan in een 'gewoon' topic. Plus, als hier onverwachts toch een discussie los barst, gaan jullie het topic dan weer splitsen?!
Nee, want dit topic is juist bedoeld voor dergelijke discussies.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:08

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Orion84 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

In hoeverre is dat systeembeheerderstopic in TL op dit moment strikt beperkt tot systeembeheerders? Ik volg dat topic niet op de voet, maar kan me zo voorstellen dat daar nu ook al regelmatig andere IT anekdotes uit de werksfeer langskomen (van helpdesk medewerkers etc.)? @Outerspace heb jij daar een beeld van?

Nog een derde topic lijkt me dan een beetje onzinnig, dan kunnen we misschien beter eens naar een titelwijziging kijken voor het TL topic. Enige nadeel: niet iedereen kan in TL, maar dat is dan maar zo, we gaan niet van elk TL topic een AZ schaduwtopic maken voor degenen zonder TL toegang.
Vroeger was het Systeembeheerdertopic echt een topic voor systeembeheerders. Daarna is er een topic gekomen voor technische vraagstukken en is het Systeembeheerdertopic meer voor het reilen en zeilen waar technici mee stoeien (ik zie ook databasebeheerders meepraten).

Ik zie geen problemen dat helpdesk verhalen, discussies van netwerkbeheerders of technisch applicatiebeheersers ook in dat topic kunnen mengen. Het zal de oude garde misschien wat tegenstaan, maar soms is verandering goed. Qua titel, geen idee hoe we dat omvatten. "Het reilen en zeilen over werk van technici" oid of "Het dagelijks leven van technici"?

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:53
Outerspace schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Vroeger was het Systeembeheerdertopic echt een topic voor systeembeheerders. Daarna is er een topic gekomen voor technische vraagstukken en is het Systeembeheerdertopic meer voor het reilen en zeilen waar technici mee stoeien (ik zie ook databasebeheerders meepraten).

Ik zie geen problemen dat helpdesk verhalen, discussies van netwerkbeheerders of technisch applicatiebeheersers ook in dat topic kunnen mengen. Het zal de oude garde misschien wat tegenstaan, maar soms is verandering goed. Qua titel, geen idee hoe we dat omvatten. "Het reilen en zeilen over werk van technici" oid of "Het dagelijks leven van technici"?
Compleet mee eens, de grens tussen helpdesk en systeembeheer is toch al aan het vervagen. Sommige helpdesk omgevingen doen (licht) systeembeheer werk, en systeembeheerders pakken soms 1e lijns op.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• mdo8
  • Laatst online: 10-11 13:53
Het is helemaal niet Off topic, het is juist heel relevant. Het is niet goed voor het pasgeboren kind en dat mag hier gewoon genoemd worden.

Of doen we hier aan censuur.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

mdo8 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Het is helemaal niet Off topic, het is juist heel relevant. Het is niet goed voor het pasgeboren kind en dat mag hier gewoon genoemd worden.
Als het zo relevant is verdient het op zijn minst een betere onderbouwing dan de oneliners die je nu postte.
Of doen we hier aan censuur.
Misschien moet je de definitie van censuur nog eens opzoeken.

Verder hoort commentaar op de moderatie niet in het topic zelf thuis, dus bij deze even verplaatst naar het feedback topic waar het wel thuis hoort :)

• mdo8
  • Laatst online: 10-11 13:53
Wat valt er te onderbouwen als je gewoon tijdens de eerste gesprekken de voor en nadelen voor je neus gepresenteerd krijgt. Dan kun je zelf de weloverwogen keuze maken en dat mag dan zeer zeker in zo een topic vermeld worden en al helemaal hoeft het niet als off topic verwijderd te worden want er is niks off topic aan.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

mdo8 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:53:
Wat valt er te onderbouwen als je gewoon tijdens de eerste gesprekken de voor en nadelen voor je neus gepresenteerd krijgt. Dan kun je zelf de weloverwogen keuze maken en dat mag dan zeer zeker in zo een topic vermeld worden en al helemaal hoeft het niet als off topic verwijderd te worden want er is niks off topic aan.
Je riep iets over dat voeding uit de navelstreng belangrijk is, maar lichtte op geen enkele manier toe hoe dat relevant is voor de vraag of het een goed idee is om stamcellen uit de navelstreng te bewaren. Zeker als je met zo'n magere reactie een oud topic kickt (waarbij het voor de specifieke situatie van de topicstarter dus inmiddels sowieso weinig meer toevoegt) zijn we daar vrij streng op. Prima dat je een aanvulling wilt geven op een oud topic, maar dan verwachten we wel een iets informatiever reactie dan wat jij nu postte.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
mdo8 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:53:
Het topic ging helemaal niet over die keuze maken. het ging over de keuze tussen 2 verschillende centra. De keuze waar jij het over hebt was dus afgelopen *juli* allang gemaakt en dus totaal niet meer relevant en dus off topic... :)

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:23

Matis

Rubber Rocket

@Señor Sjon dat is er al :+

Ik had niet in de gaten dat Russel88 in "[Vakantie] Het Grote 2018/2019 Wintersport topic!" in het oude topic werd gepost. Mea culpa!

Matis wijzigde deze reactie 07-11-2019 10:06 (72%)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Topicstarter
Matis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:04:
@Señor Sjon dat is er al :+

Ik had niet in de gaten dat Russel88 in "[Vakantie] Het Grote 2018/2019 Wintersport topic!" in het oude topic werd gepost. Mea culpa!
Fixed. Berichten zijn weer wat geordend nu. :)

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True