Als de verkoop volledig plaatsvindt via een winkel of een ander platform, dan is de situatie heel anders dan nu. De verantwoordelijkheid voor het volgens de regels verkopen ligt dan duidelijk niet bij Tweakers.Thompson schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:14:
[...]
Maar het vermelden van je eigen brouwerij met webshop in een signature mag wel? ik wil niemand er bij naaien, dat is een situatie die ik toevallig ken
Ik moet het dus in een sjieker jasje gieten en een webshop creëren en dan zou het ineens wel goed zijn?
Als jij je niet aan de regels houdt voor de verkoop van alcohol, maar die verkoop wel volledig via Tweakers loopt, dan kunnen wij daar mogelijk op worden aangesproken. Stel je het scenario voor dat jij bier verkoopt aan een minderjarig persoon. Diens ouders komen er achter, kind biecht op dat het via Tweakers kwam -> dan hebben wij de poppen aan het dansen. Daarnaast is het dus de ervaring uit het verleden dat inkoopacties te vaak voor gezeik zorgden en gezien je insteek te veel daar op lijkt, danwel een fors risico heeft heel snel alsnog die kant op te gaan, zien we ook daar een risico. Niets persoonlijks, je zult het ongetwijfeld allemaal goed bedoelen en met de beste intenties doen, maar we moeten hier helaas één lijn trekken.Ik zal de link verwijderen uit mijn signature maar ik vind het op zijn minst wel vreemd. Tweakers draagt hierin volgens mij op geen enkele manier risico en ik doe het zonder winstoogmerk/handel idee.
Of je het nu in VAO doet, via een linkje in je signature of volledig via DM: de hele verkoop verloopt via Tweakers en dat willen we dus niet. Deels omdat wij niet kunnen controleren of jij je aan de regels voor verkoop van alcohol houdt (maar er mogelijk wel op aangesproken kunnen worden) en deels omdat dit gewoon uitdraait op inkoopacties en we die helaas niet meer toestaan.Dat worden veel DM's voor de Tweakers server... Of mag dat ook al niet?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
:strip_exif()/f/image/dqw39Pn2Ix1aho19SApLgVOo.jpg?f=fotoalbum_large)