[2D/3D] GFX Contest 24 - Hoogte Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:35

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
GFX Contest #24 - Hoogte

Onderwerp

Welkom bij de vierentwintigste GFX contest: Hoogte!

Met het onderwerp ”hoogte” kunnen we heel vrij zijn in wat we maken. Een luchtballon, bergtop of ruimtestation vallen prima in het onderwerp. Maar ook een lego poppetje dat van een tafel afvalt of een klein kind dat zijn/haar lengte op de deurpost aftekent kunnen prima in dit onderwerp passen. Zoals altijd kun je kiezen om een fotorealistische plaat te maken, maar ook een Warner Brothers cartoon stijl tekening of render kan heel gaaf zijn. Het is helemaal aan jou. Wees creatief en de mogelijkheden zijn eindeloos.

Voorbeelden van "Hoogte"

Voorgaande Topics

GFX Contest 01: Japan
GFX Contest 02: Primitives
GFX Contest 03: Tweakerland
GFX Contest 04: Sprookjes
GFX Contest 05: Character Design
GFX Contest 06: Nature meets Industry
GFX Contest 07: Alien Portrait
GFX Contest 08: Wat leeft er onder 't bed?
GFX Contest 09: Hitte
GFX Contest 10: Robots
GFX Contest 11: Mythen en Legendes
GFX Contest 12: Piraten, struikrovers en ander gespuis
GFX Contest 13: Sci-Fi
GFX Contest 14: Unrealistic Cities
GFX Contest 15: Verval
GFX Contest 16: Flying Ships
GFX Contest 17: Buitenaards Leven
GFX Contest 18: Aan Zee
GFX Contest 19: Jeugdsentiment
GFX Contest 20: Ontdekkingsreiziger
GFX Contest 21: Zeepkistenrace
GFX Contest 22: David vs Goliath
GFX Contest 23: LEGO

Inlever datum

Uiterste inlever datum zondag 29 maart 2015, 23.59 uur

Deelname

Wil jij de winnaar worden van die felbegeerde "Winnaar GFX-Contest" ondertitel onder je user name? Dat kan!
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon gezellig meedoen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP Work In Progress

Om de activiteit in dit topic te behouden zien we je gedurende de contest graag WIPs van je werk posten.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen ;)
Daarbij is het ook voor de andere deelnemers en toeschouwers erg leuk om de vorderingen in je werk te zien.

De WIPs en Final mogen gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 640px breed te zijn, je kan altijd linken naar een grotere versie (graag zelfs). Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de deelnemers bij het stemmen het werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum en mobiele gebruikers zullen je er erg dankbaar voor zijn :)

Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf eigen webspace? Zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden, en het liefst zonder een berg reclame pop-ups.
Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden.
De Finals zullen op de servers van Tweakers gehost worden zodat deze ook in de toekomst beschikbaar zijn.

Regels

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.

Do's
• Als je meedoet, post je minstens twee WIPs (Work In Progress). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je wil. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
• Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
• 3D werk, digitaal 2D werk maar ook "analoog 2D" werk is toegestaan, handgetekend werk mag gescand of gefotografeerd worden.
• Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
• Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
• Have fun!

Dont's
• De final mag geen animatie zijn.
• De final mag niet enkel een in elkaar geplakte collage van bestaand werk zijn. Zorg dat het echt jouw ding is.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
• Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs. Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
• Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

De puntentelling is als volgt. De naar jouw mening beste plaat krijgt 10 punten, die daaropvolgend 8, dan 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je de, naar jouw mening, acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De stemmen kunnen in de stemperiode (laatste paar dagen van de maand) per DM of E-mail naar de TS verstuurd worden.

Aan de slag!

Dit is ongeveer alles dat je moet weten over deze contest. Voor vragen kun je altijd in dit topic of bij de TS terecht.
Verder rest mij alleen nog jullie allemaal succes en veel plezier te wensen deze maand!!!

GFX Contest #24 - Finals

Winnaar:

Nyrrti
Final

Overige inzendingen:

Solid Seal
Final

Spike_wolf
Final

Sigmaa
Final

De Hupie
Final

[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 30-03-2015 21:56 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22
Mooi breed onderwerp, hier moet wel iets mee te doen zijn :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 17:06
Eens even zien of we hier weet wat leuks bij kunnen bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
inquestos schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:03:
Mooi breed onderwerp, hier moet wel iets mee te doen zijn :)
naam schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:04:
Eens even zien of we hier weet wat leuks bij kunnen bedenken :)
Ik ben benieuwd :) Zelf ga ik morgen ook weer even lekker brainstormen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zijn er eigenlijk nog beperkingen wat betreft techniek/stijl? Het is vaak 3d-werk of (digitaal) tekenwerk, maar is bijvoorbeeld een matte-painting of zelfs een logo ook toegestaan?

Zo ja, is dat eerste enkel eigen foto's, speciaal gemaakt voor de contest?

Niet dat ik al concrete ideeën heb verder.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
3D werk is altijd veruit het populairste, maar bijna alle vormen van graphics zijn toegestaan, digitaal tekenwerk of handschetsen of schilderwerk. Een logo zou daar theoretisch ook tussen passen.
Fotografie hoort er niet tussen en ook (fysieke of digitale) fotocollages en dergelijke horen hier niet bij. Een grootschalige fotomanipulatie zoals hieronder kan weer wel, zolang er echt aan gewerkt is en het meer "jouw werk" is dan een foto. Een mannetje in een foto plakken is niet genoeg.
Fotomanipulatie

Voor alles geldt wel dat het zo veel mogelijk eigen werk moet zijn dat specifiek voor de contest en in de looptijd van de contest gemaakt is. En boompje van google images ergens op de achtergrond gebruiken is niet zo'n probleem, maar het is niet de bedoeling dat de hele plaat of de belangrijke onderdelen van de plaat uit oud werk of werk van anderen bestaat.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmaa
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-06 13:54
Leuk thema en ik heb ook al een onderwerp :) Als er twee personen zijn die ooit van vliegen en van hoogte hebben gedroomd dan zijn het wel de Wright Brothers. Op 17 december 1903 maakten zij de eerste vlucht met hun gemotoriseerde vliegtuig de "Wright Flyer".

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nryhS4d.jpg
Voor de geïnteresseerden, hier meer info. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wright_Flyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15
niet echt direct inspiratie bij dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
D-rez schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:52:
niet echt direct inspiratie bij dit onderwerp.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TMwdFboqYx4nLpZzpYZGWDeC/medium.png ? :P
Wel even opnieuw in elkaar zetten natuurlijk :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
lol, nee zou niet bijster origineel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Claim op een skischansspringer :p

Afbeeldingslocatie: http://archive.epica-awards.com/assets/epica/2006/finalists/print/images/007%20-%20PRE-01-01455%20%20%20McDonald's%20Ski%20jump%20%20%20x099.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door naam op 02-03-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
sluikreclame voor MC Donalds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Deze heb ik een paar jaar geleden gemaakt. Maar dar zitten wel een paar aangekochte modelletjes is (planten + vliegtuig)

Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.nl/wp-content/gallery/tower/tower.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-06 21:06

RoyK

Hobby tekenaar

Leuke contest. Sluit lekker aan bij een schetsje die ik van de week heb gemaakt toen de kids los gingen in de binnenspeeltuin. Ik denk een droom, van een kereltje die op de rug zit van zijn teddybeer, en samen een vlucht maken door de wolken heen! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/4ff2c9461d71af9f70d380f98ef403b9.png

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
RoyK schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:32:
Leuke contest. Sluit lekker aan bij een schetsje die ik van de week heb gemaakt toen de kids los gingen in de binnenspeeltuin. Ik denk een droom, van een kereltje die op de rug zit van zijn teddybeer, en samen een vlucht maken door de wolken heen! :)

[afbeelding]
Lijkt een beetje op The Snowman, altijd grappig om te zien dat mensen op een vergelijkbaar idee kunnen komen maar dat toch net iets anders tot uitvoer brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-06 21:06

RoyK

Hobby tekenaar

Pompi schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:43:
[...]

Lijkt een beetje op The Snowman, altijd grappig om te zien dat mensen op een vergelijkbaar idee kunnen komen maar dat toch net iets anders tot uitvoer brengen.
Toevallig nog met kerst naar zitten kijken. Wellicht in het onbewuste ergens een stukje van bewaard :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
D-rez schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:27:
Deze heb ik een paar jaar geleden gemaakt. Maar dar zitten wel een paar aangekochte modelletjes is (planten + vliegtuig)

[afbeelding]
Daar gaat m'n originaliteit.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ik heb me ook laten inspireren hoor.
http://www.boostinspirati...y/blackandwhitephoto9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik zou het leuk vinden een poging te doen een low-poly lucht"foto" te maken van het dorp waar ik woon. Geen idee hoe ver ik kom...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
leuk koebeest. Denk dat ik dat maar niet ga doen van mijn omgeving (Gent)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik hoop met deze ook weer mee te doen :)

Ik tikte 'hoog' in google images.. inspiratie zat ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Solid Seal op 02-03-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

WiP:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JZa2qHAG8YKg3KL2L8Wz2UPw/medium.png

Met "Hoogte" kreeg ik meteen een soort ingeving :D
Hope it works out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
"Lunch atop a Skyscraper"
Dat was best hoog inderdaad :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Nou idd ja :D

Heb alleen nog ff geen idee hoe ik het 'lage' of 'diepe' gedeelte ga doen. Laat staan de characters .

.. Mja we hebben te tijd nog :)

[ Voor 11% gewijzigd door Solid Seal op 02-03-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Uitbreiding van m’n plan: ganzen in V-formatie, vliegend boven een landschap met dorp, landbouwspul, wegen… Denk aan Nils Holgersson, maar dan zonder Nils Holgersson. :D

Edit: en m'n eerste WIP: begin van een lowpoly gans.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/131jIOSiu6DWabJJjctF1p5X/full.jpg

Edit: en iets verder.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OLStSlOm3STYpslIOwSVEOgE/full.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-03-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stil hier, ik hoop toch dat er meer mensen aan de slag zijn met deze contest.

Ik ga ook niet heel hard maar mijn gansje wordt al iets minder low-poly:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hP2PPJ6sPhF00AZDxBeCUZPs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ik heb een paar schetsjes, maar meer ook niet. Heb wederom niet veel tijd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:37:
Ik heb een paar schetsjes, maar meer ook niet. Heb wederom niet veel tijd. :p
Daar ga jij je toch niet door laten weerhouden ;) Kom maar op met die schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
ik zeg geen ja en ik zeg geen nee.
Maar ik heb in ieder geval een idee.

[ Voor 35% gewijzigd door D-rez op 06-03-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:04:
Stil hier, ik hoop toch dat er meer mensen aan de slag zijn met deze contest.

Ik ga ook niet heel hard maar mijn gansje wordt al iets minder low-poly:

[afbeelding]
Die zit heel netjes in elkaar Snoei :)

Mijn idee staat ook al min of meer vast, maar er zijn een aantal andere projecten die even voorrang hebben.
Maar ik ga uiteraard wel tijd vrij maken deze maand :)

[ Voor 55% gewijzigd door Spike_wolf op 06-03-2015 21:44 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

WiP

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m2tF7pltaLalabZhE55Eptvu/medium.png

Stad eronder gemaakt met particle system. Gebruik gemaakt van een idee uit een Tutorial (van CG Geek)
moet denk ik alleen wat meer verschillende buildings maken maar het was een saai gedoe :D

En met mist zitten klooien om wat 'diepte' te creëren.

100 samples Clay render.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316713

Solid Seal schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:43:
En met mist zitten klooien om wat 'diepte' te creëren.
ik weet niet welk programa je gebruikt, en of het mogelijk is met het programa.. maar zou je geen z depth gebruiken voor met creeren van diepte?

ik zou zelf ook graag weer een keer mee willen doen, echter ontbreekt de inspiratie. ik had het zelfde idee als solid seal.. eigenlijk wou ik dat bij de lego contest al gaan doen. maar ja tijd en motivatie ondbrak helaast.

wel tof dat jij hem nu gaat maken solid seal! hoef ik het niet meer t e doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Anoniem: 316713 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:54:
[...]

ik weet niet welk programa je gebruikt, en of het mogelijk is met het programa.. maar zou je geen z depth gebruiken voor met creeren van diepte?

ik zou zelf ook graag weer een keer mee willen doen, echter ontbreekt de inspiratie. ik had het zelfde idee als solid seal.. eigenlijk wou ik dat bij de lego contest al gaan doen. maar ja tijd en motivatie ondbrak helaast.

wel tof dat jij hem nu gaat maken solid seal! hoef ik het niet meer t e doen :9
Je mag m alsnog maken hoor :D er staat nergens in de regels dat er 2 dezelfde scenes mogen bestaan :D

Ik gebruik Blender maar ben absoluut geen pro dus ik heb ercht geen idee wat Z diepte inhoud. Kom ik wel achter though :)

Ik moet nog zien of ik characters gaat maken voor deze scene gewoon omdat ik dat nog niet echt kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Gewoon aan die characters beginnen, de beste manier om te leren is om het gewoon te doen :)
Desnoods zorg je dat de rest al af zodat als personen echt niet lukken je ze nog weg kunt laten. Of je slechts een been in beeld brengt van de eerste die over de balk naar zijn plek loopt/kruipt :)

Ik kreeg net ineens nog een ander briljant idee voor een plaat... maar die is ingewikkelder dan mijn eerste idee, nog maar eens even goed over nadenken :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316713

Solid Seal schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:04:
[...]
Ik gebruik Blender maar ben absoluut geen pro dus ik heb ercht geen idee wat Z diepte inhoud. Kom ik wel achter though :)
ik heb dan weer geen idee of Blender z depth onderstuund, maar ik denk het haas wel.
met z depth maak je eigenlijk een soort van alfa chanel, dat wat dicht bij je staat is dan wit en hoe verder weg hoe donkerder het word. dit kun je dan gebruiken in photoshop met bijvoorbeeld de lens blur om een mooie scherpte diepte te maken.

ik moet nog even kijken, ik ben best druk deze weken. maar mischien begin ik nog wel ergens aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 09:18
Ja, je kan een depth-buffer renderen en dan in Photoshop bewerken, maar je kan het ook in Blender's Compositor doen. Wel best moeilijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik heb echt geen idee :D . en Photoshop ken ik al helemaal niet (nooit gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Solide. We zullen je tzt wel helpen hoor. Desnoods wil ik via team viewer wel één en ander tonen.

Geen idee of blender veranderd is ondertussen, maar:
http://blender.stackexcha...epth-of-field-render-pass

[ Voor 43% gewijzigd door D-rez op 08-03-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Hmm . Z. doet wel hetzelfde maar met minder nodes dan ik nu heb :D

zit er nu een beetje mee te klooien

Heb ook het gevoel dat ik veel te snel en teveel wil :D

[ Voor 21% gewijzigd door Solid Seal op 08-03-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430572

Mijn eerste work in progress, het is ongeveer voor 20% klaar klein uurtje mee bezig geweest.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/4r22ab.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Solid Seal schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:40:
Hmm . Z. doet wel hetzelfde maar met minder nodes dan ik nu heb :D

zit er nu een beetje mee te klooien

Heb ook het gevoel dat ik veel te snel en teveel wil :D
Maar als het werkt dan werkt het hè, geeft niks als er efficiëntere manieren zijn om iets te doen. Je leert hoe dan ook heel veel van jezelf uitdagen. Dus leg die lat maar lekker hoog!

Doe ik ook :X Ik wil eigenlijk mijn gans riggen, met vleugels die netjes opgevouwen kunnen worden enzo. Geen idee of het lukt want ik heb nog nooit iets simpels gerigd in Blender, laat staan iets ingewikkelds. Maar als je het niet probeert lukt het sowieso niet }:O
Eerst maar de grote veren maken, mbv een referentieplaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KGjvLs1zrHtjmhMusSsEI2sN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Anoniem: 430572 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:28:
Mijn eerste work in progress, het is ongeveer voor 20% klaar klein uurtje mee bezig geweest.

[afbeelding]
Ziet er goed uit :)
Jeetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R0YQfv53uMgEDjlU9XYv93E0/medium.png

In plaats van mensjes maar meeuwen gemaakt . Ging toch iets makkelijker (ish)

Redelijk gelukt :)
Textures is nog even een lastig puntje :D

[ Voor 7% gewijzigd door Solid Seal op 09-03-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Haha, die middelste meeuw :D

Begin van de volgende rij veren }:O
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qpq38DPWmqbv62KXz4bZ4kJx/full.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-03-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmaa
Al een redelijke start gemaakt. Hier een eerste wip:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nTtrOlS.png

@SnoeiKoei --> Gans begint er al gaaf uit te zien!

[ Voor 17% gewijzigd door Sigmaa op 10-03-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyrrti
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-01 13:17
Schetsen in zwart/wit. Ik probeer diepte te creeren van grote hoogte, van boven naar beneden. Op de grond wil ik dan proberen van dat farmland te tekenen en hogerop sneeuw op de bergen. Het perspectief is alleen wat moeilijker dan ik dacht.

Ik begin altijd met een paar thumbnails en werk de leuksten verder uit. Ik teken bijna altijd fantasie spul en dan vooral draken.

Ik hoop dat het werkt, dit is de eerste keer dat ik plaatjes post.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/jktzcm.jpg

Ik denk dat ik de onderste verder uit ga werken maar die heeft voor mijn gevoel nog niet genoeg diepte.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/9rtaap.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat begint er al goed uit te zien Sigmaa en Snoei! Goed bezig.

Nyrrti: Erg fijne stijl is dat zeg. Hoe lang ben je ongeveer per thumbnail bezig?

Hier ook eindelijk mijn eerste WIPje:
WIP 01

Ik had een low poly en erg simpele auto nodig, als het goed is komt hij zo ver weg te staan dat je er niet veel van ziet, maar toen ik eenmaal bezig was ging het zo lekker dat ik er onbedoeld veel meer detail in gestopt heb dan verwacht :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

@ Sigmaa, ziet er complex uit love it :)

Wow @Nyrrti dat ziet er goed uit :)

@Spike - Banden zijn lek -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik ging meer voor ietwat leeg door veelvuldig gebruik en zwaar beladen.

Hoewel er nu niet eens stoelen in zitten, zal wel kogelvrij blikwerk zijn ofzo :P

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 10-03-2015 22:09 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyrrti
@Spike_wolf: Ik denk 4-5 uren voor alles, meestal ben ik wat sneller maar ik had veel moeite met dit perspectief. Ongeveer 30min per thumbnail en dan een uur voor elk uitgewerkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
30 minuten per thumb is heel netjes, helemaal als je ziet hoeveel diepte er al in zit zo. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat straks :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Nyrrti: gave schetsen zeg, geweldig!
@Sigmaa: netjes gemodeleerd, goed begin.
@Spike_wolf: dat ken ik, dat je het niet kunt laten meer details aan te brengen dan je eerst wilde. Zo gaat het bij mij eigenlijk iedere keer :D Je maakt me wel nieuwsgierig naar je idee want een auto is niet het eerste waar ik aan denk bij "hoogte".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Wegens de vraagtekens die het bij jullie oproept leek het me ook wel geinig om met de auto te beginnen :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zo, de eerste wagen af gemaakt en daarna de vloot gelijk even uitgebreid.

WIP 02

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

TAXIIII :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik zie een soort Evel Knievel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ik had best een aardig idee. Maar ga er niet geraken deze keer. (Denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

@D-rez : Dan kan je het altijd nog hier gooien - \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Als het 3D zou zijn ja. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Gelukkig is GFX breder dan alleen 3D :+

[Edit]
WIPje dat gelijk een beter beeld geeft van waar ik heen wil :)
WIP 03

[ Voor 76% gewijzigd door Spike_wolf op 13-03-2015 21:03 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Je bent verkeers lichten vergeten.. Daarom botsing ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Solid Seal schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:33:
Je bent verkeers lichten vergeten.. Daarom botsing ..
Dat krijg je met die ongeduldige taxi chauffeurs :(

Niet heel veel tijd gehad om wat te doen, maar toch nog een paar gebouwen uit de grond gestampt :P
WIP 04

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Netjes, Spijkerbeest! Voor mijn gevoel kloppen de verhoudingen niet helemaal, auto's lijken veel te groot in vergelijking tot de gebouwen. Maar ik vind het knap hoe je zo even een paar city blocks uit de grond stampt!

Klein beetje verder weer. Gaat me niet snel genoeg naar de zin maar ik heb amper tijd :(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V9HVkHq6qQFvYwAAhssSvpNG/full.jpg

Als er niks anders opzit moet ik het compleet riggen laten varen en het landschap eerst doen, of wel riggen en het landschap laten varen. Van die laatste optie leer ik het meest...

Omlaaghangende pootjes is trouwens om te kunnen riggen, niet de bedoeling dat 'ie zo rondvliegt. :X

[ Voor 53% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-03-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Keuzes keuzes ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:33:
Netjes, Spijkerbeest! Voor mijn gevoel kloppen de verhoudingen niet helemaal, auto's lijken veel te groot in vergelijking tot de gebouwen. Maar ik vind het knap hoe je zo even een paar city blocks uit de grond stampt!
Thanks, ik heb het maken van simpele gebouwen uiteraard wel weer wat onderschat, "ach, ik maak een paar simpele bouwwerkjes, dat is zo gebeurd". Maar ik heb wel een stuk of 30 redelijk unieke gebouwen hebben om het niet op een copy-paste fest te laten lijken :+
Klein beetje verder weer. Gaat me niet snel genoeg naar de zin maar ik heb amper tijd :(

[afbeelding]

Als er niks anders opzit moet ik het compleet riggen laten varen en het landschap eerst doen, of wel riggen en het landschap laten varen. Van die laatste optie leer ik het meest...

Omlaaghangende pootjes is trouwens om te kunnen riggen, niet de bedoeling dat 'ie zo rondvliegt. :X
Ik zou gewoon riggen en een eenvoudig landschap maken en de eenvoud daarvan proberen met DoF te verbergen. Als de vogels er netjes uitzien kun je daar op focussen en hoeft het landschap niet heel veel detail te hebben, en met een beetje DoF kun je met een hoop weg komen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:39:

Ik zou gewoon riggen en een eenvoudig landschap maken en de eenvoud daarvan proberen met DoF te verbergen. Als de vogels er netjes uitzien kun je daar op focussen en hoeft het landschap niet heel veel detail te hebben, en met een beetje DoF kun je met een hoop weg komen :)
Prima oplossing, ga ik proberen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Succes :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Thnx :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z7AxiNslMZiJLWJcJEC7Q3km/full.jpg

Pootjes afgemaakt, veren gespiegeld, volgende stap wordt unwrappen (minst leuke klus vind ik altijd). Daarna kan ik beginnen met texture painten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Mijn stad groeit!
WIP 05

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Gast .. jij moet youtube tutorials gaan doen :D

Ziet er goed uit
SnoeiKoei schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:04:
[...]

Thnx :)

[afbeelding]

Pootjes afgemaakt, veren gespiegeld, volgende stap wordt unwrappen (minst leuke klus vind ik altijd). Daarna kan ik beginnen met texture painten.
Goed bezig :)

[ Voor 74% gewijzigd door Solid Seal op 18-03-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CbDFNh2x5LaJKEzNpkVOeePR/medium.png

Beetje met Z-depth aan het klooien .. moet (denk ik ) wel 2 render layers gebruiken en die combineren.. nou dat combineren lukt niet helemaal nog. Op een of andere manier is de voorgrond transparant en 'schijnt' de stad door de vogels heen :D

Nja we hebben nog wel ff dus ik zoek dat wel uit. Maar dit is een goed begin en beter dan de 'mist' optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Over youtube tutorials gesproken, met welke renderer (en settings? O:) ) Heb jij die output gekregen Solid Seal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Mijn render settings zijn niet spannend gewoon standaard. Mijn vorige render had zelfs maar 20 samples.
Ik gebruik ook gewoon Cycles Render van Blender zelf.

Dit is de node-setup van mijn vorige render.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fnqtylPgmQ2qpaYKslxoO5l3/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Spijkerhond: Dat begint al mooi op een flinke stad te lijken, mooi hoor! Lekker veel diepte zo van bovenaf.
@Solide Zegel: Die mist werkt goed zo, ik ben alleen niet helemaal overtuigd van de raampjes van de gebouwen. Ik kan de vinger er niet helemaal op leggen maar er klopt iets niet. Te weinig variatie misschien, of de kleuren... Geen idee.

Ik heb m'n gansje ge-unwrapped en ben begonnen met texture painten ('t wordt een Canadese gans). Tot nu toe heb ik alleen de basiskleuren er op maar daar komt nog meer detail, scherpte en nuance in.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vi8YHZX46xpJPT97vuzbreLN/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9qyCnSAFJhAV2RMvufmY7xSV/full.jpg

Edit: Doh |:( Kom ik er net achter dat ik heb zitten schilderen op de low-poly gans, als ik nu een subsurf modifier toepas klopt er vanalles niet meer. Nou ja, ik was toch nog niet klaar met schilderen }:O

[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-03-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

@ Snoei - Gebouwen zijn verschillende textures. Maar met Random color nodes. Misschien moet ik meer Random erin doen :D
Die gebouwen heb ik met behulp van een tutorial gedaan. Echter had ik meer het idee van Spike willen hebben :)

Misschien doe ik dat nog wel .. hmm

Gans ziet er toch wel cool uit zo. Vergeet z'n snavel niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Mijn Final

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lLoVZ7st17RJ0VsoErgb91NI/medium.png

Wilde nog wat dingen veranderen aan de Meeuwen . Grotere ogen enzo en wat meer variatie. Maar door tijdgebrek niet aan toegekomen.

Net als lego compo veel dingen bijgeleerd :) Z-depth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Solid Seal schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:45:
Mijn Final

[afbeelding]

Wilde nog wat dingen veranderen aan de Meeuwen . Grotere ogen enzo en wat meer variatie. Maar door tijdgebrek niet aan toegekomen.

Net als lego compo veel dingen bijgeleerd :) Z-depth!
Ik vind 'm leuk hoor, maar je hebt nog een week he! ;) Je hoeft nu nog geen final in te leveren!

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-03-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik zou inderdaad de komende week nog lekker kijken of je nog het een en ander kunt verbeteren :)

Ik heb vandaag ene beetje met textures zitten spelen, er moet nog meer variatie in, maar het gaat de goede kant op.
WIP 06

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Arghl, net een uur werk verklooid. Lekker zitten schilderen op m'n gans (met speciale aandacht voor de snavel, Solid Seal!), sla ik m'n file op en sluit ik Blender af. Om er vervolgens pas aan te denken dat Blender bij het saven van werk niet zelf wijzigingen aan textures opslaat. Die had ik handmatig moeten saven... Te laat, niks aan te doen, moet dus nog een keer. :/ /leermoment

@wolf: gaaf man, geweldig hoeveel een paar textuurtjes doet he! Qua variatie zou je kunnen zien of je er niet wat spiegelglas-en-staal-gebouwen tussen kunt zetten, de meer moderne hoogbouw zegmaar. En zo te zien gebruik je tilable textures voor de daken, ik vraag me af of dat nodig is (egaal grijs misschien?) en als je wel echt een textuur wilt zou je naar procedural maps kunnen kijken, die vertonen geen patroontjes bij herhaling. Of bv een noise map gebruiken met in beide slots je tilable map maar dan een stukje verschoven en dan spelen met de noise size om de kans op patroontjes te verkleinen.

[ Voor 46% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-03-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617899

Mooie dingen hier! _/-\o_

Ik doe niet mee. Maar heb in de overige uurtjes op mijn werk het volgende in elkaar geflanst:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vIQGETp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZDNKShQ.jpg

Er zitten nog genoeg fouten in, maar mijn interesse in het beeld ben ik kwijt. Toch wilde ik 'm nog even delen.

Misschien dat ik volgende keer een keer mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Duinday: mooi man, ik zou het lekker als final inleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:31:
@Duinday: mooi man, ik zou het lekker als final inleveren!
Ik ben het met koeibeest eens dat het een mooie plaat is, echter hebben we in het verleden wel eens de discussie gehad over dit soort werk (montage van foto's) en daar is destijds (iirc) besloten dat dit niet toegestaan is omdat het niet echt eigen werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

naam schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:04:
[...]

Ik ben het met koeibeest eens dat het een mooie plaat is, echter hebben we in het verleden wel eens de discussie gehad over dit soort werk (montage van foto's) en daar is destijds (iirc) besloten dat dit niet toegestaan is omdat het niet echt eigen werk is.
Ok, die discussie heb ik gemist denk ik. Ik meen dat het ook wel eens wél is toegestaan geweest geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyrrti
Een update. Heb veel tijd verloren aan het telkens opnieuw tekenen omdat ik het niet goed genoeg vond.
Ik heb de compositie wat verandered omdat de waterval de aandacht opeiste.

Ik ben nu wel tevreden over de compositie, deze laatste dagen ga ik nu bezig met het afmaken.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/sc6w09.png

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2iwad1s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
@Nyrrti: Nice, mooie diepte. Ben benieuwd hoe je het verder uitwerkt.

Ik wil zelf ook nog meedoen, maar ben al een paar dagen aan het worstelen met wat ideeën die er niet helemaal uit komen.
Vnvnd nog even een paar uurtjes aan besteden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617899

Ziet er goed uit Nyrrti!

Ik ben sinds kort ook aan het proberen digitaal te painten. Aan het materiaal ligt het niet (enkel top spul op het werk). Ik zou graag een brok ervaring willen kopen :+ zou wel makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ziet er inderdaad netjes uit Nyrrti. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Ik heb een stel verkeerslichten geplaatst, nu weten we ook dat het daadwerkelijk de taxi was de in de fout gegaan is :(

WIP 07
Voor de verkeerslichten geldt wel hetzelfde als voor de auto's, klein beetje teveel detail :+

[Edit]
Zie net dat m'n One Way bordjes verkeerd om hangen, Iedereen is dus een weg piraat, niet alleen die taxichauffeur :+

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 27-03-2015 08:49 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Het einde komt weer in zicht jongens, hoe staan jullie er voor? Dit weekend nog even flink door buffelen :)

WIP 08

De binnenplaatsen mogen nog wat invulling krijgen, en de hogere gebouwen hebben nog een roof access deur nodig, maar veder ben ik redelijk tevreden met wat er nu allemaal in staat. De belichting moet uiteraard ook nog het een en ander aan gebeuren :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:33:
Het einde komt weer in zicht jongens, hoe staan jullie er voor? Dit weekend nog even flink door buffelen :)

[afbeelding]

De binnenplaatsen mogen nog wat invulling krijgen, en de hogere gebouwen hebben nog een roof access deur nodig, maar veder ben ik redelijk tevreden met wat er nu allemaal in staat. De belichting moet uiteraard ook nog het een en ander aan gebeuren :P
Ziet er al goed uit!

Misschien iets minder gele auto's? :) Het valt zo op dat ze allemaal geel zijn omdat het een opvallende kleur is. Je zou ze allemaal wit/zilver/grijs kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
ik ging natuurlijk voor een New York sfeer, daar ontkom je niet aan zeeën van gele auto's. Maar ik kan natuurlijk wel wat verschillende tinten gee/oranje gebruiken om wat meer variatie te creëren. Ga ik naar kijken, thanks :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vanavond deadline... Ik heb de hele week geen tijd gehad om nog wat te doen dus mijn gans is nog steeds in ongerigde, onafgeschilderde staat en heeft geen achtergrond. Ik had gehoopt vandaag een dagje te kunnen Blenderen maar daar is inmiddels ook alweer wat tussen gekomen. Geen final voor mij dus, helaas! Ik hoop het beestje komende tijd wel af te maken, als dat lukt post ik 'm wel in het "post hier..." topic uiteraard.

[ Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-03-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:52
Ik doe ook mee! Op de valreep maar binnen de deadline wil ik nog een mooie final inleveren ;). Ik weet nog niet zeker wat ik op de rots ga tekenen, wellicht een personage zittend op de rand of een hutje of wellicht gewoon wat vegetatie zoals op de schetsen te zien. Vanavond maar even afmaken :)

Afbeeldingslocatie: http://img07.deviantart.net/ea7e/i/2015/088/a/7/got_gfx_contest_sketch_by_hupie-d8nkeap.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://orig14.deviantart.net/f6d7/f/2015/088/7/4/got_gfx_pillar_wip01_by_hupie-d8nkf1i.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik blijf ook bij mijn final die ik laatst poste :D
Ben op het moment bezig met babykamer :) een IRL babykamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Vanavond kan ik hier ook verder niet veel meer mee doen, maar ik ben tevreden over het resultaat. Bij deze mijn Final:
Final

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmaa
Dames en heren, jongens en meisjes! Mag ik u bij dezen presenteren: De in 1903 gebouwde Wright Flyer. Het allereerste gemotoriseerde vliegtuig! Meer dan 100 jaar geleden bouwden zij dit vliegtuig, Kijk eens naar wat die ontwikkeling van toen, ons nu heeft gebracht. In ieder geval "Hoogte" voor ons allemaal :)

Bij deze dus mijn FINAL
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PU0PdEr.jpg

En hier nog een andere versie (niet als final zijnde)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZJRSQoR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyrrti
Hierbij mijn Final. Ik had teveel moeite met kleur dus veranderd naar greyscale.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/343tb8m.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:52
En dan nog ruim binnen de deadline, mijn Final :

Afbeeldingslocatie: http://pre14.deviantart.net/4a06/th/pre/f/2015/088/5/a/img_2013cs_by_hupie-d8nmcy1.jpg

Ik had geprobeerd om wolken te schilderen maar dat zag er niet uit dus toen ben ik terug gegaan naar een egaal blauwe lucht voor zover dat mogelijk was.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
@ Sigmaa: Die final heeft een hele onheilspellende sfeer, hij geeft het gevoel dat ze de hoogte maar beter even niet op kunnen zoeken :P

@ Nyrrti: Je hebt de kleuren laten vallen? Zwart Wit zet wel een toffe sfeer neer, maar je laatste WIP had voor mijn gevoel door de kleuren toch iets meer diepe, maar het is een erg toffe plaat geworden :)

@Hupje: mooi kleur gebruik, ook het feit dat de brug en die pilaar net niet symmetrisch zijn geeft een prettig en realistisch beeld :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En dat was hem dan, contest #24. Allereerst een groot applaus voor de deelnemers, we hebben zoals altijd weer een aantal mooie finals voortgebracht!

GFX Contest #24 - Finals

Solid Seal
Final

Spike_wolf
Final

Sigmaa
Final

Nyrrti
Final

De Hupie
Final

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt zoals in de Topic Start vermeldt staat). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.
Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.

De volgende contest
De volgende contest zal op woensdag 1 april (nee dat is geen grap ;) ) van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd worden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Idee voor een onderwerp:
Piraterij
Pagina: 1 2 Laatste