Lijkt een beetje op The Snowman, altijd grappig om te zien dat mensen op een vergelijkbaar idee kunnen komen maar dat toch net iets anders tot uitvoer brengen.RoyK schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:32:
Leuke contest. Sluit lekker aan bij een schetsje die ik van de week heb gemaakt toen de kids los gingen in de binnenspeeltuin. Ik denk een droom, van een kereltje die op de rug zit van zijn teddybeer, en samen een vlucht maken door de wolken heen!
[afbeelding]
Toevallig nog met kerst naar zitten kijken. Wellicht in het onbewuste ergens een stukje van bewaardPompi schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:43:
[...]
Lijkt een beetje op The Snowman, altijd grappig om te zien dat mensen op een vergelijkbaar idee kunnen komen maar dat toch net iets anders tot uitvoer brengen.
Daar gaat m'n originaliteit....D-rez schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:27:
Deze heb ik een paar jaar geleden gemaakt. Maar dar zitten wel een paar aangekochte modelletjes is (planten + vliegtuig)
[afbeelding]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik heb me ook laten inspireren hoor.
http://www.boostinspirati...y/blackandwhitephoto9.jpg
http://www.boostinspirati...y/blackandwhitephoto9.jpg
Ik zou het leuk vinden een poging te doen een low-poly lucht"foto" te maken van het dorp waar ik woon. Geen idee hoe ver ik kom...
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
leuk koebeest. Denk dat ik dat maar niet ga doen van mijn omgeving (Gent)....
Ik hoop met deze ook weer mee te doen 
Ik tikte 'hoog' in google images.. inspiratie zat
Ik tikte 'hoog' in google images.. inspiratie zat
[ Voor 41% gewijzigd door Solid Seal op 02-03-2015 17:19 ]
"Lunch atop a Skyscraper"
Dat was best hoog inderdaad
Dat was best hoog inderdaad
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Nou idd ja 
Heb alleen nog ff geen idee hoe ik het 'lage' of 'diepe' gedeelte ga doen. Laat staan de characters .
.. Mja we hebben te tijd nog
Heb alleen nog ff geen idee hoe ik het 'lage' of 'diepe' gedeelte ga doen. Laat staan de characters .
.. Mja we hebben te tijd nog
[ Voor 11% gewijzigd door Solid Seal op 02-03-2015 21:58 ]
Uitbreiding van m’n plan: ganzen in V-formatie, vliegend boven een landschap met dorp, landbouwspul, wegen… Denk aan Nils Holgersson, maar dan zonder Nils Holgersson. 
Edit: en m'n eerste WIP: begin van een lowpoly gans.

Edit: en iets verder.
Edit: en m'n eerste WIP: begin van een lowpoly gans.

Edit: en iets verder.

[ Voor 41% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-03-2015 21:56 ]
Stil hier, ik hoop toch dat er meer mensen aan de slag zijn met deze contest.
Ik ga ook niet heel hard maar mijn gansje wordt al iets minder low-poly:

Ik heb een paar schetsjes, maar meer ook niet. Heb wederom niet veel tijd.
Daar ga jij je toch niet door laten weerhoudenD-rez schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:37:
Ik heb een paar schetsjes, maar meer ook niet. Heb wederom niet veel tijd.
ik zeg geen ja en ik zeg geen nee.
Maar ik heb in ieder geval een idee.
Maar ik heb in ieder geval een idee.
[ Voor 35% gewijzigd door D-rez op 06-03-2015 15:21 ]
Die zit heel netjes in elkaar SnoeiSnoeiKoei schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:04:
Stil hier, ik hoop toch dat er meer mensen aan de slag zijn met deze contest.
[afbeelding]
Mijn idee staat ook al min of meer vast, maar er zijn een aantal andere projecten die even voorrang hebben.
Maar ik ga uiteraard wel tijd vrij maken deze maand
[ Voor 55% gewijzigd door Spike_wolf op 06-03-2015 21:44 ]
Humankind… be both.
Verwijderd
ik weet niet welk programa je gebruikt, en of het mogelijk is met het programa.. maar zou je geen z depth gebruiken voor met creeren van diepte?Solid Seal schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:43:
En met mist zitten klooien om wat 'diepte' te creëren.
ik zou zelf ook graag weer een keer mee willen doen, echter ontbreekt de inspiratie. ik had het zelfde idee als solid seal.. eigenlijk wou ik dat bij de lego contest al gaan doen. maar ja tijd en motivatie ondbrak helaast.
wel tof dat jij hem nu gaat maken solid seal! hoef ik het niet meer t e doen
Je mag m alsnog maken hoorVerwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:54:
[...]
ik weet niet welk programa je gebruikt, en of het mogelijk is met het programa.. maar zou je geen z depth gebruiken voor met creeren van diepte?
ik zou zelf ook graag weer een keer mee willen doen, echter ontbreekt de inspiratie. ik had het zelfde idee als solid seal.. eigenlijk wou ik dat bij de lego contest al gaan doen. maar ja tijd en motivatie ondbrak helaast.
wel tof dat jij hem nu gaat maken solid seal! hoef ik het niet meer t e doen
Ik gebruik Blender maar ben absoluut geen pro dus ik heb ercht geen idee wat Z diepte inhoud. Kom ik wel achter though
Ik moet nog zien of ik characters gaat maken voor deze scene gewoon omdat ik dat nog niet echt kan
Gewoon aan die characters beginnen, de beste manier om te leren is om het gewoon te doen 
Desnoods zorg je dat de rest al af zodat als personen echt niet lukken je ze nog weg kunt laten. Of je slechts een been in beeld brengt van de eerste die over de balk naar zijn plek loopt/kruipt
Ik kreeg net ineens nog een ander briljant idee voor een plaat... maar die is ingewikkelder dan mijn eerste idee, nog maar eens even goed over nadenken
Desnoods zorg je dat de rest al af zodat als personen echt niet lukken je ze nog weg kunt laten. Of je slechts een been in beeld brengt van de eerste die over de balk naar zijn plek loopt/kruipt
Ik kreeg net ineens nog een ander briljant idee voor een plaat... maar die is ingewikkelder dan mijn eerste idee, nog maar eens even goed over nadenken
Humankind… be both.
Verwijderd
ik heb dan weer geen idee of Blender z depth onderstuund, maar ik denk het haas wel.Solid Seal schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:04:
[...]
Ik gebruik Blender maar ben absoluut geen pro dus ik heb ercht geen idee wat Z diepte inhoud. Kom ik wel achter though
met z depth maak je eigenlijk een soort van alfa chanel, dat wat dicht bij je staat is dan wit en hoe verder weg hoe donkerder het word. dit kun je dan gebruiken in photoshop met bijvoorbeeld de lens blur om een mooie scherpte diepte te maken.
ik moet nog even kijken, ik ben best druk deze weken. maar mischien begin ik nog wel ergens aan
Ja, je kan een depth-buffer renderen en dan in Photoshop bewerken, maar je kan het ook in Blender's Compositor doen. Wel best moeilijk te gebruiken.
Ik heb echt geen idee
. en Photoshop ken ik al helemaal niet (nooit gebruikt)
Solide. We zullen je tzt wel helpen hoor. Desnoods wil ik via team viewer wel één en ander tonen.
Geen idee of blender veranderd is ondertussen, maar:
http://blender.stackexcha...epth-of-field-render-pass
Geen idee of blender veranderd is ondertussen, maar:
http://blender.stackexcha...epth-of-field-render-pass
[ Voor 43% gewijzigd door D-rez op 08-03-2015 10:27 ]
Hmm . Z. doet wel hetzelfde maar met minder nodes dan ik nu heb 
zit er nu een beetje mee te klooien
Heb ook het gevoel dat ik veel te snel en teveel wil
[ Voor 21% gewijzigd door Solid Seal op 08-03-2015 12:09 ]
Verwijderd
Mijn eerste work in progress, het is ongeveer voor 20% klaar klein uurtje mee bezig geweest.

Maar als het werkt dan werkt het hè, geeft niks als er efficiëntere manieren zijn om iets te doen. Je leert hoe dan ook heel veel van jezelf uitdagen. Dus leg die lat maar lekker hoog!Solid Seal schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:40:
Hmm . Z. doet wel hetzelfde maar met minder nodes dan ik nu heb
Doe ik ook

Eerst maar de grote veren maken, mbv een referentieplaat.

Ziet er goed uitVerwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:28:
Mijn eerste work in progress, het is ongeveer voor 20% klaar klein uurtje mee bezig geweest.
[afbeelding]
Jeetje

In plaats van mensjes maar meeuwen gemaakt . Ging toch iets makkelijker (ish)
Redelijk gelukt
Textures is nog even een lastig puntje
[ Voor 7% gewijzigd door Solid Seal op 09-03-2015 17:45 ]
Haha, die middelste meeuw 
Begin van de volgende rij veren
Begin van de volgende rij veren

[ Voor 70% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-03-2015 13:14 ]
Al een redelijke start gemaakt. Hier een eerste wip:

@SnoeiKoei --> Gans begint er al gaaf uit te zien!

@SnoeiKoei --> Gans begint er al gaaf uit te zien!
[ Voor 17% gewijzigd door Sigmaa op 10-03-2015 20:07 ]
Schetsen in zwart/wit. Ik probeer diepte te creeren van grote hoogte, van boven naar beneden. Op de grond wil ik dan proberen van dat farmland te tekenen en hogerop sneeuw op de bergen. Het perspectief is alleen wat moeilijker dan ik dacht.
Ik begin altijd met een paar thumbnails en werk de leuksten verder uit. Ik teken bijna altijd fantasie spul en dan vooral draken.
Ik hoop dat het werkt, dit is de eerste keer dat ik plaatjes post.

Ik denk dat ik de onderste verder uit ga werken maar die heeft voor mijn gevoel nog niet genoeg diepte.
Ik begin altijd met een paar thumbnails en werk de leuksten verder uit. Ik teken bijna altijd fantasie spul en dan vooral draken.
Ik hoop dat het werkt, dit is de eerste keer dat ik plaatjes post.

Ik denk dat ik de onderste verder uit ga werken maar die heeft voor mijn gevoel nog niet genoeg diepte.

Dat begint er al goed uit te zien Sigmaa en Snoei! Goed bezig.
Nyrrti: Erg fijne stijl is dat zeg. Hoe lang ben je ongeveer per thumbnail bezig?
Hier ook eindelijk mijn eerste WIPje:

Ik had een low poly en erg simpele auto nodig, als het goed is komt hij zo ver weg te staan dat je er niet veel van ziet, maar toen ik eenmaal bezig was ging het zo lekker dat ik er onbedoeld veel meer detail in gestopt heb dan verwacht
Nyrrti: Erg fijne stijl is dat zeg. Hoe lang ben je ongeveer per thumbnail bezig?
Hier ook eindelijk mijn eerste WIPje:

Ik had een low poly en erg simpele auto nodig, als het goed is komt hij zo ver weg te staan dat je er niet veel van ziet, maar toen ik eenmaal bezig was ging het zo lekker dat ik er onbedoeld veel meer detail in gestopt heb dan verwacht
Humankind… be both.
@ Sigmaa, ziet er complex uit love it 
Wow @Nyrrti dat ziet er goed uit
@Spike - Banden zijn lek -.-
Wow @Nyrrti dat ziet er goed uit
@Spike - Banden zijn lek -.-
Ik ging meer voor ietwat leeg door veelvuldig gebruik en zwaar beladen.
Hoewel er nu niet eens stoelen in zitten, zal wel kogelvrij blikwerk zijn ofzo
Hoewel er nu niet eens stoelen in zitten, zal wel kogelvrij blikwerk zijn ofzo
[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 10-03-2015 22:09 ]
Humankind… be both.
@Spike_wolf: Ik denk 4-5 uren voor alles, meestal ben ik wat sneller maar ik had veel moeite met dit perspectief. Ongeveer 30min per thumbnail en dan een uur voor elk uitgewerkte.
30 minuten per thumb is heel netjes, helemaal als je ziet hoeveel diepte er al in zit zo. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat straks
Humankind… be both.
@Nyrrti: gave schetsen zeg, geweldig!
@Sigmaa: netjes gemodeleerd, goed begin.
@Spike_wolf: dat ken ik, dat je het niet kunt laten meer details aan te brengen dan je eerst wilde. Zo gaat het bij mij eigenlijk iedere keer
Je maakt me wel nieuwsgierig naar je idee want een auto is niet het eerste waar ik aan denk bij "hoogte".
@Sigmaa: netjes gemodeleerd, goed begin.
@Spike_wolf: dat ken ik, dat je het niet kunt laten meer details aan te brengen dan je eerst wilde. Zo gaat het bij mij eigenlijk iedere keer
Wegens de vraagtekens die het bij jullie oproept leek het me ook wel geinig om met de auto te beginnen
Humankind… be both.
Humankind… be both.
TAXIIII
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik zie een soort Evel Knievel ?
Ik had best een aardig idee. Maar ga er niet geraken deze keer. (Denk ik)
@D-rez : Dan kan je het altijd nog hier gooien - \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44
Gelukkig is GFX breder dan alleen 3D 
[Edit]
WIPje dat gelijk een beter beeld geeft van waar ik heen wil
[Edit]
WIPje dat gelijk een beter beeld geeft van waar ik heen wil

[ Voor 76% gewijzigd door Spike_wolf op 13-03-2015 21:03 ]
Humankind… be both.
Je bent verkeers lichten vergeten.. Daarom botsing ..
Dat krijg je met die ongeduldige taxi chauffeursSolid Seal schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:33:
Je bent verkeers lichten vergeten.. Daarom botsing ..
Niet heel veel tijd gehad om wat te doen, maar toch nog een paar gebouwen uit de grond gestampt

Humankind… be both.
Netjes, Spijkerbeest! Voor mijn gevoel kloppen de verhoudingen niet helemaal, auto's lijken veel te groot in vergelijking tot de gebouwen. Maar ik vind het knap hoe je zo even een paar city blocks uit de grond stampt!
Klein beetje verder weer. Gaat me niet snel genoeg naar de zin maar ik heb amper tijd

Als er niks anders opzit moet ik het compleet riggen laten varen en het landschap eerst doen, of wel riggen en het landschap laten varen. Van die laatste optie leer ik het meest...
Omlaaghangende pootjes is trouwens om te kunnen riggen, niet de bedoeling dat 'ie zo rondvliegt.
Klein beetje verder weer. Gaat me niet snel genoeg naar de zin maar ik heb amper tijd

Als er niks anders opzit moet ik het compleet riggen laten varen en het landschap eerst doen, of wel riggen en het landschap laten varen. Van die laatste optie leer ik het meest...
Omlaaghangende pootjes is trouwens om te kunnen riggen, niet de bedoeling dat 'ie zo rondvliegt.

[ Voor 53% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-03-2015 14:07 ]
Thanks, ik heb het maken van simpele gebouwen uiteraard wel weer wat onderschat, "ach, ik maak een paar simpele bouwwerkjes, dat is zo gebeurd". Maar ik heb wel een stuk of 30 redelijk unieke gebouwen hebben om het niet op een copy-paste fest te laten lijkenSnoeiKoei schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:33:
Netjes, Spijkerbeest! Voor mijn gevoel kloppen de verhoudingen niet helemaal, auto's lijken veel te groot in vergelijking tot de gebouwen. Maar ik vind het knap hoe je zo even een paar city blocks uit de grond stampt!
Ik zou gewoon riggen en een eenvoudig landschap maken en de eenvoud daarvan proberen met DoF te verbergen. Als de vogels er netjes uitzien kun je daar op focussen en hoeft het landschap niet heel veel detail te hebben, en met een beetje DoF kun je met een hoop weg komenKlein beetje verder weer. Gaat me niet snel genoeg naar de zin maar ik heb amper tijd![]()
[afbeelding]
Humankind… be both.
Prima oplossing, ga ik proberen!Spike_wolf schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:39:
Ik zou gewoon riggen en een eenvoudig landschap maken en de eenvoud daarvan proberen met DoF te verbergen. Als de vogels er netjes uitzien kun je daar op focussen en hoeft het landschap niet heel veel detail te hebben, en met een beetje DoF kun je met een hoop weg komen
Succes
Humankind… be both.
Thnx

Pootjes afgemaakt, veren gespiegeld, volgende stap wordt unwrappen (minst leuke klus vind ik altijd). Daarna kan ik beginnen met texture painten.
Humankind… be both.
Gast .. jij moet youtube tutorials gaan doen
Ziet er goed uit
Ziet er goed uit
Goed bezigSnoeiKoei schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:04:
[...]
Thnx
[afbeelding]
Pootjes afgemaakt, veren gespiegeld, volgende stap wordt unwrappen (minst leuke klus vind ik altijd). Daarna kan ik beginnen met texture painten.
[ Voor 74% gewijzigd door Solid Seal op 18-03-2015 17:44 ]

Beetje met Z-depth aan het klooien .. moet (denk ik ) wel 2 render layers gebruiken en die combineren.. nou dat combineren lukt niet helemaal nog. Op een of andere manier is de voorgrond transparant en 'schijnt' de stad door de vogels heen
Nja we hebben nog wel ff dus ik zoek dat wel uit. Maar dit is een goed begin en beter dan de 'mist' optie
Over youtube tutorials gesproken, met welke renderer (en settings? O:) ) Heb jij die output gekregen Solid Seal?
@Spijkerhond: Dat begint al mooi op een flinke stad te lijken, mooi hoor! Lekker veel diepte zo van bovenaf.
@Solide Zegel: Die mist werkt goed zo, ik ben alleen niet helemaal overtuigd van de raampjes van de gebouwen. Ik kan de vinger er niet helemaal op leggen maar er klopt iets niet. Te weinig variatie misschien, of de kleuren... Geen idee.
Ik heb m'n gansje ge-unwrapped en ben begonnen met texture painten ('t wordt een Canadese gans). Tot nu toe heb ik alleen de basiskleuren er op maar daar komt nog meer detail, scherpte en nuance in.

Edit: Doh
Kom ik er net achter dat ik heb zitten schilderen op de low-poly gans, als ik nu een subsurf modifier toepas klopt er vanalles niet meer. Nou ja, ik was toch nog niet klaar met schilderen
@Solide Zegel: Die mist werkt goed zo, ik ben alleen niet helemaal overtuigd van de raampjes van de gebouwen. Ik kan de vinger er niet helemaal op leggen maar er klopt iets niet. Te weinig variatie misschien, of de kleuren... Geen idee.
Ik heb m'n gansje ge-unwrapped en ben begonnen met texture painten ('t wordt een Canadese gans). Tot nu toe heb ik alleen de basiskleuren er op maar daar komt nog meer detail, scherpte en nuance in.

Edit: Doh

[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-03-2015 13:16 ]
@ Snoei - Gebouwen zijn verschillende textures. Maar met Random color nodes. Misschien moet ik meer Random erin doen 
Die gebouwen heb ik met behulp van een tutorial gedaan. Echter had ik meer het idee van Spike willen hebben
Misschien doe ik dat nog wel .. hmm
Gans ziet er toch wel cool uit zo. Vergeet z'n snavel niet
Die gebouwen heb ik met behulp van een tutorial gedaan. Echter had ik meer het idee van Spike willen hebben
Misschien doe ik dat nog wel .. hmm
Gans ziet er toch wel cool uit zo. Vergeet z'n snavel niet
Ik vind 'm leuk hoor, maar je hebt nog een week he!Solid Seal schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:45:
Mijn Final
[afbeelding]
Wilde nog wat dingen veranderen aan de Meeuwen . Grotere ogen enzo en wat meer variatie. Maar door tijdgebrek niet aan toegekomen.
Net als lego compo veel dingen bijgeleerdZ-depth!
[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-03-2015 22:29 ]
Ik zou inderdaad de komende week nog lekker kijken of je nog het een en ander kunt verbeteren 
Ik heb vandaag ene beetje met textures zitten spelen, er moet nog meer variatie in, maar het gaat de goede kant op.
Ik heb vandaag ene beetje met textures zitten spelen, er moet nog meer variatie in, maar het gaat de goede kant op.

Humankind… be both.
Arghl, net een uur werk verklooid. Lekker zitten schilderen op m'n gans (met speciale aandacht voor de snavel, Solid Seal!), sla ik m'n file op en sluit ik Blender af. Om er vervolgens pas aan te denken dat Blender bij het saven van werk niet zelf wijzigingen aan textures opslaat. Die had ik handmatig moeten saven... Te laat, niks aan te doen, moet dus nog een keer.
/leermoment
@wolf: gaaf man, geweldig hoeveel een paar textuurtjes doet he! Qua variatie zou je kunnen zien of je er niet wat spiegelglas-en-staal-gebouwen tussen kunt zetten, de meer moderne hoogbouw zegmaar. En zo te zien gebruik je tilable textures voor de daken, ik vraag me af of dat nodig is (egaal grijs misschien?) en als je wel echt een textuur wilt zou je naar procedural maps kunnen kijken, die vertonen geen patroontjes bij herhaling. Of bv een noise map gebruiken met in beide slots je tilable map maar dan een stukje verschoven en dan spelen met de noise size om de kans op patroontjes te verkleinen.

@wolf: gaaf man, geweldig hoeveel een paar textuurtjes doet he! Qua variatie zou je kunnen zien of je er niet wat spiegelglas-en-staal-gebouwen tussen kunt zetten, de meer moderne hoogbouw zegmaar. En zo te zien gebruik je tilable textures voor de daken, ik vraag me af of dat nodig is (egaal grijs misschien?) en als je wel echt een textuur wilt zou je naar procedural maps kunnen kijken, die vertonen geen patroontjes bij herhaling. Of bv een noise map gebruiken met in beide slots je tilable map maar dan een stukje verschoven en dan spelen met de noise size om de kans op patroontjes te verkleinen.
[ Voor 46% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-03-2015 13:48 ]
Verwijderd
Mooie dingen hier!
Ik doe niet mee. Maar heb in de overige uurtjes op mijn werk het volgende in elkaar geflanst:

Er zitten nog genoeg fouten in, maar mijn interesse in het beeld ben ik kwijt. Toch wilde ik 'm nog even delen.
Misschien dat ik volgende keer een keer mee doe.
Ik doe niet mee. Maar heb in de overige uurtjes op mijn werk het volgende in elkaar geflanst:

Er zitten nog genoeg fouten in, maar mijn interesse in het beeld ben ik kwijt. Toch wilde ik 'm nog even delen.
Misschien dat ik volgende keer een keer mee doe.
@Duinday: mooi man, ik zou het lekker als final inleveren!
Ik ben het met koeibeest eens dat het een mooie plaat is, echter hebben we in het verleden wel eens de discussie gehad over dit soort werk (montage van foto's) en daar is destijds (iirc) besloten dat dit niet toegestaan is omdat het niet echt eigen werk is.SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:31:
@Duinday: mooi man, ik zou het lekker als final inleveren!
Ok, die discussie heb ik gemist denk ik. Ik meen dat het ook wel eens wél is toegestaan geweest geworden.naam schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:04:
[...]
Ik ben het met koeibeest eens dat het een mooie plaat is, echter hebben we in het verleden wel eens de discussie gehad over dit soort werk (montage van foto's) en daar is destijds (iirc) besloten dat dit niet toegestaan is omdat het niet echt eigen werk is.
Een update. Heb veel tijd verloren aan het telkens opnieuw tekenen omdat ik het niet goed genoeg vond.
Ik heb de compositie wat verandered omdat de waterval de aandacht opeiste.
Ik ben nu wel tevreden over de compositie, deze laatste dagen ga ik nu bezig met het afmaken.

Ik heb de compositie wat verandered omdat de waterval de aandacht opeiste.
Ik ben nu wel tevreden over de compositie, deze laatste dagen ga ik nu bezig met het afmaken.

@Nyrrti: Nice, mooie diepte. Ben benieuwd hoe je het verder uitwerkt.
Ik wil zelf ook nog meedoen, maar ben al een paar dagen aan het worstelen met wat ideeën die er niet helemaal uit komen.
Vnvnd nog even een paar uurtjes aan besteden.
Ik wil zelf ook nog meedoen, maar ben al een paar dagen aan het worstelen met wat ideeën die er niet helemaal uit komen.
Vnvnd nog even een paar uurtjes aan besteden.
Verwijderd
Ziet er goed uit Nyrrti!
Ik ben sinds kort ook aan het proberen digitaal te painten. Aan het materiaal ligt het niet (enkel top spul op het werk). Ik zou graag een brok ervaring willen kopen
zou wel makkelijk zijn.
Ik ben sinds kort ook aan het proberen digitaal te painten. Aan het materiaal ligt het niet (enkel top spul op het werk). Ik zou graag een brok ervaring willen kopen
Ziet er inderdaad netjes uit Nyrrti. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat 
Ik heb een stel verkeerslichten geplaatst, nu weten we ook dat het daadwerkelijk de taxi was de in de fout gegaan is

Voor de verkeerslichten geldt wel hetzelfde als voor de auto's, klein beetje teveel detail
[Edit]
Zie net dat m'n One Way bordjes verkeerd om hangen, Iedereen is dus een weg piraat, niet alleen die taxichauffeur
Ik heb een stel verkeerslichten geplaatst, nu weten we ook dat het daadwerkelijk de taxi was de in de fout gegaan is

Voor de verkeerslichten geldt wel hetzelfde als voor de auto's, klein beetje teveel detail
[Edit]
Zie net dat m'n One Way bordjes verkeerd om hangen, Iedereen is dus een weg piraat, niet alleen die taxichauffeur
[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 27-03-2015 08:49 ]
Humankind… be both.
Het einde komt weer in zicht jongens, hoe staan jullie er voor? Dit weekend nog even flink door buffelen 

De binnenplaatsen mogen nog wat invulling krijgen, en de hogere gebouwen hebben nog een roof access deur nodig, maar veder ben ik redelijk tevreden met wat er nu allemaal in staat. De belichting moet uiteraard ook nog het een en ander aan gebeuren

De binnenplaatsen mogen nog wat invulling krijgen, en de hogere gebouwen hebben nog een roof access deur nodig, maar veder ben ik redelijk tevreden met wat er nu allemaal in staat. De belichting moet uiteraard ook nog het een en ander aan gebeuren
Humankind… be both.
Ziet er al goed uit!Spike_wolf schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:33:
Het einde komt weer in zicht jongens, hoe staan jullie er voor? Dit weekend nog even flink door buffelen
[afbeelding]
Misschien iets minder gele auto's?
ik ging natuurlijk voor een New York sfeer, daar ontkom je niet aan zeeën van gele auto's. Maar ik kan natuurlijk wel wat verschillende tinten gee/oranje gebruiken om wat meer variatie te creëren. Ga ik naar kijken, thanks
Humankind… be both.
Vanavond deadline... Ik heb de hele week geen tijd gehad om nog wat te doen dus mijn gans is nog steeds in ongerigde, onafgeschilderde staat en heeft geen achtergrond. Ik had gehoopt vandaag een dagje te kunnen Blenderen maar daar is inmiddels ook alweer wat tussen gekomen. Geen final voor mij dus, helaas! Ik hoop het beestje komende tijd wel af te maken, als dat lukt post ik 'm wel in het "post hier..." topic uiteraard.
[ Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-03-2015 11:03 ]
Ik doe ook mee! Op de valreep maar binnen de deadline wil ik nog een mooie final inleveren
. Ik weet nog niet zeker wat ik op de rots ga tekenen, wellicht een personage zittend op de rand of een hutje of wellicht gewoon wat vegetatie zoals op de schetsen te zien. Vanavond maar even afmaken 

Ik blijf ook bij mijn final die ik laatst poste 
Ben op het moment bezig met babykamer
een IRL babykamer
Ben op het moment bezig met babykamer
Vanavond kan ik hier ook verder niet veel meer mee doen, maar ik ben tevreden over het resultaat. Bij deze mijn Final:

Humankind… be both.
Dames en heren, jongens en meisjes! Mag ik u bij dezen presenteren: De in 1903 gebouwde Wright Flyer. Het allereerste gemotoriseerde vliegtuig! Meer dan 100 jaar geleden bouwden zij dit vliegtuig, Kijk eens naar wat die ontwikkeling van toen, ons nu heeft gebracht. In ieder geval "Hoogte" voor ons allemaal 
Bij deze dus mijn FINAL

En hier nog een andere versie (niet als final zijnde)
Bij deze dus mijn FINAL

En hier nog een andere versie (niet als final zijnde)

Hierbij mijn Final. Ik had teveel moeite met kleur dus veranderd naar greyscale.

En dan nog ruim binnen de deadline, mijn Final :

Ik had geprobeerd om wolken te schilderen maar dat zag er niet uit dus toen ben ik terug gegaan naar een egaal blauwe lucht voor zover dat mogelijk was.

Ik had geprobeerd om wolken te schilderen maar dat zag er niet uit dus toen ben ik terug gegaan naar een egaal blauwe lucht voor zover dat mogelijk was.
@ Sigmaa: Die final heeft een hele onheilspellende sfeer, hij geeft het gevoel dat ze de hoogte maar beter even niet op kunnen zoeken 
@ Nyrrti: Je hebt de kleuren laten vallen? Zwart Wit zet wel een toffe sfeer neer, maar je laatste WIP had voor mijn gevoel door de kleuren toch iets meer diepe, maar het is een erg toffe plaat geworden
@Hupje: mooi kleur gebruik, ook het feit dat de brug en die pilaar net niet symmetrisch zijn geeft een prettig en realistisch beeld
@ Nyrrti: Je hebt de kleuren laten vallen? Zwart Wit zet wel een toffe sfeer neer, maar je laatste WIP had voor mijn gevoel door de kleuren toch iets meer diepe, maar het is een erg toffe plaat geworden
@Hupje: mooi kleur gebruik, ook het feit dat de brug en die pilaar net niet symmetrisch zijn geeft een prettig en realistisch beeld
Humankind… be both.
En dat was hem dan, contest #24. Allereerst een groot applaus voor de deelnemers, we hebben zoals altijd weer een aantal mooie finals voortgebracht!

Solid Seal

Spike_wolf

Sigmaa

Nyrrti

De Hupie

Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.
) van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd worden 

Solid Seal

Spike_wolf

Sigmaa

Nyrrti

De Hupie

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt zoals in de Topic Start vermeldt staat). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.
De volgende contest
De volgende contest zal op woensdag 1 april (nee dat is geen grapWat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Ik heb hem toegevoegd aan de lijst
Humankind… be both.
3- 3D ontwerpen en 2 op het canvas .. daar moet ik ff over nadenken
Wat ideetjes voor volgende (of daarop volgende) contests.
Dieren
Voedsel
Vervoersmiddel (uitdaging voor mij
)
1-april
Steampunk
Pretty much alles is wel een uitdaging
Dieren
Voedsel
Vervoersmiddel (uitdaging voor mij
1-april
Steampunk
Pretty much alles is wel een uitdaging
[ Voor 14% gewijzigd door Solid Seal op 30-03-2015 21:08 ]
De scores komen geleidelijk aan binnen, tot ze er allemaal zijn is het misschien voor sommigen interessant om de modellen in m'n scene samen te zien. Die 12 (plus een beetje) blocks zien er zo best aardig uit dacht ik zo.

@Solid Seal, thanks.

@Solid Seal, thanks.
Humankind… be both.
En de scores zijn inmiddels binnen, ze zijn geteld en de uitslag is bekend!

Het ging heel gelijk op maar met 33 punten delen Nyrrti en Spike_wolf de eerste plek voor GFX Contest #24!
Gefeliciteerd Nyrrti
Je winnaars ondertitel komt er aan! is geregeld!
Op naar de volgende contest!

Het ging heel gelijk op maar met 33 punten delen Nyrrti en Spike_wolf de eerste plek voor GFX Contest #24!
Gefeliciteerd Nyrrti

Je winnaars ondertitel komt er aan! is geregeld!
[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 30-03-2015 22:14 ]
Humankind… be both.
Achter de komma wint Nyrrti dan toch met 33 vs 32,8?Spike_wolf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:36:
En de scores zijn inmiddels binnen, ze zijn geteld en de uitslag is bekend!
[afbeelding]
Gefeliciteerd Nyrrti
Je winnaars titel komt er aan!
Haha jk, gefeliciteerd guys!
Op naar de volgende contest. Ik heb deze maand zeker tijd om een goede final te produceren.
Gefeliciteerd Nyrrti en Spike 
Ik heb wel zin in de volgende . Het houdt me scherp
Ik heb wel zin in de volgende . Het houdt me scherp
Gefeliciteerd Nyrrti! Toch vind ik het jammer dat je over bent gegaan op zwart wit. De plaat met de kleuren was naar mijn mening toch beter. Had meer diepte...
Is er nog iemand die kritiek wil geven op mijn werk? Zodat ik dat de volgende keer mee kan nemen? Oh en welke plaat vonden jullie eigenlijk beter? Had ik beter de rustige render in kunnen dienen als final?
Is er nog iemand die kritiek wil geven op mijn werk? Zodat ik dat de volgende keer mee kan nemen? Oh en welke plaat vonden jullie eigenlijk beter? Had ik beter de rustige render in kunnen dienen als final?
[ Voor 17% gewijzigd door Sigmaa op 31-03-2015 20:52 ]
Ja vind ik zelf ook jammer, volgende keer maar iets simpeler beginnen. Kleur is 1 van mijn zwaktes, had heel veel moeite met de tekening.
@Sigmaa, Ik denk dat het contrast wat te sterk is. Je gaat van erg donker naar heel licht. Mischien als je wat midden tonen toepast?
@Sigmaa, Ik denk dat het contrast wat te sterk is. Je gaat van erg donker naar heel licht. Mischien als je wat midden tonen toepast?
Sigmaa vroeg ernaar. Dus ik doet het voor ieder.
Spike : De hoogte zit er goed in. Super strak allemaal. De herhalingen in de gebouwen zijn best goed weggemoffeld. Er had misschien wat meer variatie in kleur mogen zitten.
Wat staat er nou op die grafity ?
Sigmaa : Wright. Erg hoog gingen ze niet. wel een hoogte punt in aviation. Volgens mij deden zij het op een strand dus misschien had je dat kunnen doen. En hij is wel wat donker kwa weer. Het ziet er een beetje uit als het weer van nu hier. Ik denk niet dat ie dan had kunnen vliegen
Nyrrty : Je had gewoon die kleuren plaat moeten doen. misschien dat je die alsnog kan maken om ons later te tonen. Dit had zo een fan art van WoW kunnen zijn . met Ironforge in de verte. (zoek het op als je geen WoW speler bent.) Mooie plaat.
De Hupie : Mooie kleuren en een leuke plaat. Ik mag dit werk wel. De schaduw had iets minder scherp gemogen(het zijn volgens mij ronde palen met een vierkante schaduw of ik ziet gewoon verkeerd
)
Ik wel een beetje het hoogte gevoel.
@myself : Ik heb wederom dingen geleerd. Omdat ik een doel had om te maken. Die van mij is wel wat flets (is taht a word?) daar ik juist wat donkerder achtergrond wilde.
Spike : De hoogte zit er goed in. Super strak allemaal. De herhalingen in de gebouwen zijn best goed weggemoffeld. Er had misschien wat meer variatie in kleur mogen zitten.
Wat staat er nou op die grafity ?
Sigmaa : Wright. Erg hoog gingen ze niet. wel een hoogte punt in aviation. Volgens mij deden zij het op een strand dus misschien had je dat kunnen doen. En hij is wel wat donker kwa weer. Het ziet er een beetje uit als het weer van nu hier. Ik denk niet dat ie dan had kunnen vliegen
Nyrrty : Je had gewoon die kleuren plaat moeten doen. misschien dat je die alsnog kan maken om ons later te tonen. Dit had zo een fan art van WoW kunnen zijn . met Ironforge in de verte. (zoek het op als je geen WoW speler bent.) Mooie plaat.
De Hupie : Mooie kleuren en een leuke plaat. Ik mag dit werk wel. De schaduw had iets minder scherp gemogen(het zijn volgens mij ronde palen met een vierkante schaduw of ik ziet gewoon verkeerd
Ik wel een beetje het hoogte gevoel.
@myself : Ik heb wederom dingen geleerd. Omdat ik een doel had om te maken. Die van mij is wel wat flets (is taht a word?) daar ik juist wat donkerder achtergrond wilde.
[ Voor 11% gewijzigd door Solid Seal op 31-03-2015 21:52 ]
We zijn inmiddels al weer bijna een jaar bezig met de nieuwe opzet van de GFX contests en ik moet zeggen dat we tot zo ver met aardig enthousiasme bezig zijn. We hebben in die tijd met zijn allen toch een flink aantal werken neergezet, en daarbij hebben we verschillende Tweakers blij kunnen maken met de eeuwige roem en de tijdelijke ondertitel die bij het winnen van de contest komt kijken.
Maar ik kan jullie vandaag mededelen dat we hier nog een schepje bovenop gaan doen. Naast de roem en ondertitel zullen winnaars van de contests ook een heuse Tweakers-Goodie thuisgestuurd krijgen! Wat die Goodie is blijft een verassing, maar het kan van alles zijn en zal regelmatig veranderen zodat het ook voor eerdere winnaars aantrekkelijk blijft om nogmaals te proberen om te winnen.
En omdat 2015 het Jaar van de Community is hebben we besloten om dit met terugwerkende kracht ook te laten gelden voor de winnaars van eerder dit jaar!
En dan nu, op naar de volgende contest:

Contest #25 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is uiteraard van harte welkom!
Maar ik kan jullie vandaag mededelen dat we hier nog een schepje bovenop gaan doen. Naast de roem en ondertitel zullen winnaars van de contests ook een heuse Tweakers-Goodie thuisgestuurd krijgen! Wat die Goodie is blijft een verassing, maar het kan van alles zijn en zal regelmatig veranderen zodat het ook voor eerdere winnaars aantrekkelijk blijft om nogmaals te proberen om te winnen.
En omdat 2015 het Jaar van de Community is hebben we besloten om dit met terugwerkende kracht ook te laten gelden voor de winnaars van eerder dit jaar!

Contest #25 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is uiteraard van harte welkom!
Humankind… be both.
Nice Spike .. maar het ruikt naar 1 aprilSpike_wolf schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:02:
We zijn inmiddels al weer bijna een jaar bezig met de nieuwe opzet van de GFX contests en ik moet zeggen dat we tot zo ver met aardig enthousiasme bezig zijn. We hebben in die tijd met zijn allen toch een flink aantal werken neergezet, en daarbij hebben we verschillende Tweakers blij kunnen maken met de eeuwige roem en de tijdelijke ondertitel die bij het winnen van de contest komt kijken.
[afbeelding]
Je hakt er compleet naastSolid Seal schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:04:
[...]
Nice Spike .. maar het ruikt naar 1 april9of ik hak er compleet naast
)
De timing is ietwat ongelukkig, maar het is zeker geen grap. Voortaan hebben we ook een fysieke prijs
Humankind… be both.