[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.669 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnve schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:37:als je hier kijkt: http://www.tweakend.nl/?GroupID=392
staat er van de asetec arctic cpu block in DYO en zonder DYO wat houd dit in?
DYO is de gewone jacket; de versie zonder 'dyo' voor staat nog 'TOP' achter, en daarmee bedoelen ze dus alleen het deksel ;)
voor een pomp ga ik morgen ff naar de vijver winkel (daar hebben ze dezelfde pomp vast voor minder) maar ik zat te denken aan iets in de richting van een eheim 1250 (kwa performance)

nu wilde ik even weten of iemand hier problemen voorziet. want ik heb wel veel tutorials gelezen tests bekeken enzo maar dat maakt me nog geen pro natuurlijk :P
setje is goed genoeg. Enkel moet je voor de pomp echt geen 1250 hebben hoor... Iets richting 1048 zal al beter zijn :) De 1250 is echt wel wat overkill (zelfs met een jet-impegmentsysteem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:33:

setje is goed genoeg. Enkel moet je voor de pomp echt geen 1250 hebben hoor... Iets richting 1048 zal al beter zijn :) De 1250 is echt wel wat overkill (zelfs met een jet-impegmentsysteem)
ook als ik er 1 (of 2) huge auto rads tussen zet?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-07 14:00
Probleempje, vanavond alles ingebouwd, maar er blijft lucht in het systeem komen, heb nu gemerkt dat als ik de kast scheef zet, dat het dan opgelost is, dus als al het water in het reservoir naar rechts 'hangt', zie deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59928/thumb.jpg
Zodra ik 'm weer rechtop zet komt er weer een berg lucht in de loop. Heb al geprobeerd 'm helemaal te vullen, maar dat werkt ook niet. Kan er misschien ook nog lucht in de pomp zitten ofzo? Tips?

BTW helaas is de flow is wel afgenomen na het plaatsen van het 2e rad...

[ Voor 9% gewijzigd door MaTr1x op 02-06-2005 01:48 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Komt door die Iwaki, die zuigt heel snel heel veel water aan. Je zou beter uit zijn met een dual 5.25 res of met een T-splitter (en dan zonder res). Probeer je kast achterover te hellen bij het vullen, dit werkte bij mij ook.

Kijk uit met morsen (tell me about it :p )

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
thnx wc heeft de hele nacht en dag lopen ontluchten op z'n zij. Heb 'm vanmiddag zoals je zei achterover gezet en weer bijgevuld en ik laat 'm voorlopig nog zo draaien. En idd moet je uitkijken met bijvullen als die zo schuin staat, zelfs met trechter en handdoeken is er toch nog wat gelekt uit het res, en op me vga, pc stond uiteraard niet aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59983/thumb.jpg
Is het trouwens normaal dat de flow nou zo laag is, ik weet niet wat normaal is, maar toen ik maar één rad had en een stuk minder slang, was de flow zo hoog dat het een golfslagbad was in me res, nu lijkt het meer op een kabbelend beekje. Aangezien m'n Whitewater een hoge flow nodig heeft vraag ik me af of dit wel goed is?

Edit @ Slitch hieronder:
Uiteraard zaten zowel de in- als outlet nog steeds ruim onder water, hoor, dus dat was het probleem niet, maar er kon nog wel wat bij ja in het res ;) Zit nu al bijna 2L in het systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door MaTr1x op 02-06-2005 22:41 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
of je reservoir beter vullen... ;)
als je hem schuin houd dan verplaatst het water zich naar die kan...
nu zuigt hij zoveel aan dat er lucht bij wordt meegezogen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Slitch op 02-06-2005 21:54 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Hoe bevalt waterwetter trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterwetter stinkt enorm maar helpt wel wat denk ik, maar niet heel veel. Iemand overigens nog interesse in een waterkoeler :P ? Phase changing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Vandread schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:32:
[...]

Dat had ik wel bijna gekocht ja, lol, maar nee de oude slangen zijn nog roodgekleurd van de rode UV vloeistof die er in zat tezamen met Innovatek Protect. Ik heb nu een flesje 'Swiftech HydrX anti-corrosie/alg UV Groen' klaar staan van xcsystems. Dat gaat er van de week in.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Die grote waterblokken voor 6800GT's ed die de hele kaart bedekken (zoals de Innovatek Cool-Matic NV40 - met verlichting, die ik 2e hands gunstig kan aanschaffen) passen die zonder problemen op mijn Geforce 6800LE :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neen die passen niet (die van alphacool al zeker niet)

LE heeft extra condensatortjes

ik zal eens wat pics bekijken en zeggen welke passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen die past duidelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
offtopic:
pssst daar gebruik je dit knopje voor : Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:14:
Waterwetter stinkt enorm maar helpt wel wat denk ik, maar niet heel veel. Iemand overigens nog interesse in een waterkoeler :P ? Phase changing
Istie gratis? :P Anders moet je in V&A zijn ;)
Waterwetter heb ik wel eens geroken bij een vriend... manman wat stinkt dat spul idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal, ik wil graag binnenkort mijn 1e waterkoelings setje aan schaffen deze genaamd: Rocket liquid cooling
is dit setje goed om bijv je proc en je gpu verder te oc`en dan bijv met de beste lucht koeling? want ik wil liever niet voor een interne set gaan want dat kost zo veel ruimte en dan word mijn case mod een beetje verknald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
http://www.techniz.co.uk/...howcontent&id=225&page=14
Rocket dinges is slechter dan big water.... dus ik denk dat goede luchtkoeling en die rocket niet ver uit elkaar liggen....

Maar kijk eens hier: http://www.1a-cooling.de/
en op http://aqua-computer.de
Allemaal mogelijkheden om je radiator (wat toch je grootste probleem is met een interne set) op je kast te monteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag een passieve set als het kan want die zijn stiller en mooier voor het oog en daar doe ik het voor!
koelt de Zalman reserator misschien beter als deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:51:koelt de Zalman reserator misschien beter als deze?
Allemaal een pot nat... zoek eens wat reviews zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe ik al ;)
maar hoe kan ik de prestaties verbeteren van de thermaltake rocket dan?
betere pomp er bij kopen of helpt dat niet zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helpt het veel als er meer water in het circuit loopt?
dat kan met dit ding thermaltake level indicator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:12:
doe ik al ;)
maar hoe kan ik de prestaties verbeteren van de thermaltake rocket dan?
betere pomp er bij kopen of helpt dat niet zo veel?
helpt het veel als er meer water in het circuit loopt?
dat kan met dit ding thermaltake level indicator
Gebruik nou potverdikkie die EDIT knop eens ;)
-geen idee...
-zal niet veel schelen?
-nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik zal de EDIT knop vaker gebruiken!
en bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ander vraagje krijg je ook vergoeding voor je hardware als je je waterkoeling goed hebt geinstalleerd maar hij gaat na 2 maanden lekken en je pc is naar de klote dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:26:
oke ik zal de EDIT knop vaker gebruiken!
en bedankt voor de hulp
Dat is te zien, je plaatst meteen daarna weer een dubbelpost.
ander vraagje krijg je ook vergoeding voor je hardware als je je waterkoeling goed hebt geinstalleerd maar hij gaat na 2 maanden lekken en je pc is naar de klote dan
Tuurlijk niet, eigen risico heeft zoiets.
Hun verplichten jouw toch niet om Waterkoeling in te bouwen?
Begin er dan niet aan...

[ Voor 40% gewijzigd door El Snorro op 04-06-2005 14:08 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik ben een noob :P
maar gebeurt het vaak dat watercooling gaat lekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:32:
[...]

ik gebruik ook al jaren wasser wetter, heb er op de pcexperience nog een grote fles van gekocht op de oc-shop stand die er was, er staat niet op hoeveel er in zit maar het is een fles van ongeveer 15cm hoog en 4 cm breed, die was daar een 10tje

enige nadeel is wel dat me sillicone slangen er rood van worden wat niet echt mooi staat, maarja het houd me systeem een paar graden koeler en voorkomt algen aanslag

het spul bevalt me erg goed en doe het altijd er in als ik mijn systeem opnieuw vul, wat ik maandag weer ga doen omdat ik een wc blokje voor me 6800LE binnen krijg, het water wat er nu in zit zit er ongeveer zo'n anderhalf tot 2 jaar in :D

denk dat me nieuw vers gedestileerd water en nieuwe wasser wetter mijn temps ook wel weer iets beter zullen zijn, mijn cpu temp is voor wc nu erg hoog, is nu na een potje css van een uurtje 47 graden :( , en dat is nog met artic silver op de cpu core waar eerst tandpasta op zat omdat ik geen AS had op dat moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 15:07
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:14:
denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
het helpt zeker wel, als het goed is scheelt het zo'n 2 tot 5 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik ben een beetje aan het denken gegaan hoe ik het water in mijn setup kouder krijg, met het oog op de zomer. Zo is een peltier wel leuk, maar ik wil niet 1 component kouder hebben, ik wil alles kouder hebben ;). Nu dacht ik eraan of een peltier hier niet iets aan kan doen ? Bv. in het reservoir een systeempje te maken met een heatsink en een peltier. Die het water dus mee afkoelt samen met de radiator. Zolang het boven de temperatuur van de lucht blijft, is isolatie niet nodig he.

Heeft iemand een idee hoe warm het water is in verhouding tot de temperatuur van de gekoelde componenten ? Dus als de CPU 40°C is, kan ik er dan vanuit gaan dat het water 30°C is ofzo ?

Weet iemand andere manieren om het water op een beetje gebruiksvriendelijke manier (dus niet LN2 en droog ijs) af te koelen zonder gebruik van extra radiatoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:24:
Zo is een peltier wel leuk, maar ik wil niet 1 component kouder hebben, ik wil alles kouder hebben ;)........
Heeft iemand een idee hoe warm het water is in verhouding tot de temperatuur van de gekoelde componenten ? Dus als de CPU 40°C is, kan ik er dan vanuit gaan dat het water 30°C is ofzo ?
Als 1 component kouder is, zal de kringloop dat vanzelf overnemen. De hele setup proberen kouder te maken kan dus prima vanuit 1 punt.

Het water zal vrijwel op een constante temperatuur blijven, omdat die hitte ook uit het water zal worden verwijderd dmv het rad. Na de hittebronnen in de kringloop zal de temp in de buurt liggen van de core-temps, na het rad zullen ze aanmerkelijk koeler zijn (afhankelijk natuurlijk van de effectiviteit van je setup).

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 05-06-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 15:45
Peltiers leken mij ook erg leuk. Al helemaal het idee om daarmee het water in een res. te koelen zodat de hele setup daar profijt van heeft (en dus niet alleen de cpu).

Alleen zo'n peltier is een geweldige warmte wisselaar, wat al aangeeft dat je de warmte alleen verplaatst. 1 kant van de peltier zal alsnog goed gekoeld moeten worden (waterkoeling bijvoorbeeld ;) )

Dus misschien met een tweede water setup? Eentje met een gekoelde res. en lekker koud water door je pc pompt. En 1 die de peltier afkoeld.
Alleen zie ik waarschijnlijk iets over het hoofd waardoor het niet erg efficient werkt (geen ervaring met die dingen, alleen veel gelezen over peltiers op Got en andere fora), ik had namelijk wel meer mensen verwacht die dit proberen of bedacht hebben.

Ben wel ooit dit tegen gekomen MCW-CHILL 452™ Thermoelectric liquid chiller ( http://www.swiftnets.com/ )
Lekker duur en volgens mij een vette stroomvreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Erik070 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:02:
Peltiers leken mij ook erg leuk. Al helemaal het idee om daarmee het water in een res. te koelen zodat de hele setup daar profijt van heeft (en dus niet alleen de cpu).

Alleen zo'n peltier is een geweldige warmte wisselaar, wat al aangeeft dat je de warmte alleen verplaatst. 1 kant van de peltier zal alsnog goed gekoeld moeten worden (waterkoeling bijvoorbeeld ;) )

Dus misschien met een tweede water setup? Eentje met een gekoelde res. en lekker koud water door je pc pompt. En 1 die de peltier afkoeld.
Alleen zie ik waarschijnlijk iets over het hoofd waardoor het niet erg efficient werkt (geen ervaring met die dingen, alleen veel gelezen over peltiers op Got en andere fora), ik had namelijk wel meer mensen verwacht die dit proberen of bedacht hebben.

Ben wel ooit dit tegen gekomen MCW-CHILL 452™ Thermoelectric liquid chiller ( http://www.swiftnets.com/ )
Lekker duur en volgens mij een vette stroomvreter.
Het gaat je niet lukken. Ik heb ook met een pelt gespeeld en je schiet er werkelijk niets mee op.
Ik probeerde ook het water in een extra res te koelen met een 226W Pelt. Resultaat: water werd maar 2 graden kouder beneden kamertemperatur en de temps van m'n CPU, GPU en NB gingen niet omlaag. Uiteraard werd de pelt gekoeld met een eigen WC keten.

Ook heb ik het geprobeerd met twee Maze3 blokken met daartussen de Pelt. De één koelde de pelt met een eigen WC keten en de ander werd aangesloten op m'n huidige WC keten. resultaat: water werd 1 graad kouder...jeeeeh |:(

Ik behaal nu beter resultaten door de spullen van de tweede WC keten die ik voor de pelt had aangeschaft te combineren met m'n eerste WC keten. Dus twee BIX2 rads parallel en de twee pompen serieel.

Zo'n pelt is alleen leuk as je die direct op een CPU of GPU plakt. Of je moet een constructie maken waar een stuk of 3 pelts een grote plak koper bevriezen waar het water van je bestaande WC keten doorheen stroomt. Maar dat wordt vreselijk duur. Cathar, de ontwerper an de WhiteWater heeft zoiets al geprobeerd en zelfs hij haalt matige resultaten.

Ook moet je , als je jouw idee wil uitvoeren, je radiator uit je bestaande WC keten halen. Zodra je het water koelt met een pelt tot beneden kamertemperatuur, dan gooit je radiator er juist weer wamte in. Dat komt omdat die het water weer verwarmt tot kamertemperatuur.

[ Voor 12% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-06-2005 10:41 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een pelt werkt effectiever met een groter tempratuurverschil, daarom halen die "reservoir" oplossingen meestal weinig uit.
(correct me if i'm wrong :P)

Zie de laatste tijd allemaal spannende ideetjes voorbijkomen die eigenlijk vrij nutteloos zijn trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Vandread schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:02:
Zie de laatste tijd allemaal spannende ideetjes voorbijkomen die eigenlijk vrij nutteloos zijn trouwens :+
Meer dingen die voorheen al 3000x voorbij zijn gekomen en ook al besproken zijn ;)

Ik zit er ook aan te denken om mijn huidige setup aan te passen, ik heb nu alle watergekoelde componenten in 1 loop zitten. Te weten de gpu, de 6 hd's, de cpu en de psu.
Nu wil ik gaan testen of ik temperatuur winst kan behalen door de cpu en gpu op de evo240 te laten draaien dmv mijn liang. En de rest op mijn BI-EX icm mijn sicce idra. Ik ben echter bang dat de BI-EX niet voldoende vermogen heeft. Iemand misschien ideeën/meningen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
arnoman schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:13:
[...]Iemand misschien ideeën/meningen over?
Goh post eens wat plaatjes van je setup O-)
Die PSU is een enorm hittekanon he? Misschien alleen die in een eigen loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Vandread schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:37:
[...]

Goh post eens wat plaatjes van je setup O-)
Die PSU is een enorm hittekanon he? Misschien alleen die in een eigen loop?
Ik zal kijken wat ik qua plaatjes kan regelen.
Maar het is idd verbazingwekkend wat die psu aan hitte in de loop gooit, ik moet echt gruwelijk veel moeite doen om het hele zaakje onder de 42'C fully stressed te houden :(
Ik had onlangs hier een BI2 liggen en die zijn lekker dun, dus wellicht dat ik die nog ergens kan verstoppen in mn case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van me had een champagne cooler omgeboudt tot een res. Helaas schilde het maar 2/3 graden voor de water temp. en de cpu wert maar 1/2 graden cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:30:
Een vriend van me had een champagne cooler omgeboudt tot een res. Helaas schilde het maar 2/3 graden voor de water temp. en de cpu wert maar 1/2 graden cooler.
pix :) ?
Helaas hebben die dingen idd vrijwel nooit genoeg vermogen om een pc te koelen, jammerz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Omdat ik er nog steeds niet uit ben, herhaal ik mijn vraag gewoon schaamteloos nogmaals:p
Ik heb nog een blokje liggen wat ik op mijn northbridge wil plaatsen, alleen zitten er rond mijn northbirdge dus geen gaten, maar de bekende 'haakjes'... Iemand nog tips hoe hier op een nette manier een koelblok op te vast te zetten? (nee, een tie-wrap telt niet)
Deze oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2083-2098.gif
wat er op een mobo zo uit gaat zien:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2083-GIF2099.jpg
vind ik erg erg mooi, alleen zit er een condensatorretje precies tussen die 2 haakjes, waardoor het hier gebruikte staafje niet 'kan bestaan' in mijn opstelling O-). Dus, iemand nog andere goede ideeen of voorbeelden (liefst met foto?)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

zet er maar een foto neer van jou opstelling, kunnen we geheid beter helpen.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 20:27
Luxx schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:21:
Omdat ik er nog steeds niet uit ben, herhaal ik mijn vraag gewoon schaamteloos nogmaals:p
Ik heb nog een blokje liggen wat ik op mijn northbridge wil plaatsen, alleen zitten er rond mijn northbirdge dus geen gaten, maar de bekende 'haakjes'... Iemand nog tips hoe hier op een nette manier een koelblok op te vast te zetten? (nee, een tie-wrap telt niet)
Deze oplossing:
[afbeelding]
[afbeelding]
vind ik erg erg mooi, alleen zit er een condensatorretje precies tussen die 2 haakjes, waardoor het hier gebruikte staafje niet 'kan bestaan' in mijn opstelling O-). Dus, iemand nog andere goede ideeen of voorbeelden (liefst met foto?)
misschien een foto van je eigen situatie?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 15:36

DaWaN

'r you wicked ??

Deze oplossing:
[afbeelding]
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.mips-computer.de/images/intel_freezer.jpg
Te verkrijgen op www.mips-computer.de :P Mooiste blokje als je het geld hebt tenminste

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
DaWaN, zo duur zijn die blokken toch ook weer niet? Eurootje of 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

arnoman schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:49:
DaWaN, zo duur zijn die blokken toch ook weer niet? Eurootje of 50
+ verzendkosten naar NL. Maar het ligt idd aan je budget :) Ik zou zoiets te duur vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
http://www.watercooling.de/ heeft em ook en daar zijn de verzendkosten lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Klein vraagje, heeft het nut om een MCW5002-AT te gebruiken voor mijn 1800+ terwijl deze gekoeld word met voorgekoeld water/ethanol(denk aan -20/-30 graden)? Of kan ik dan beter geld besparen en een MCW6002-A te halen?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 19:34

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Heeft iemand wel eens wat bij http://www.tweakingshop.de/ besteld?
Ze lijken me zeer goedkoop, alleen heb ik het vermoeden dat ze niet naar NL verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Rey Nemaattori schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:33:
Klein vraagje, heeft het nut om een MCW5002-AT te gebruiken voor mijn 1800+ terwijl deze gekoeld word met voorgekoeld water/ethanol(denk aan -20/-30 graden)? Of kan ik dan beter geld besparen en een MCW6002-A te halen?
Boeit niet zo heel veel bij zulke temps over het algemeen, dat soort blokjes doet het vaak wel goed met gechilled water. Heb je die 5002 al? of hoeveel scheelt het om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Demon_Eyez schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:30:
[...]

Het gaat je niet lukken. Ik heb ook met een pelt gespeeld en je schiet er werkelijk niets mee op.
Ik probeerde ook het water in een extra res te koelen met een 226W Pelt. Resultaat: water werd maar 2 graden kouder beneden kamertemperatur en de temps van m'n CPU, GPU en NB gingen niet omlaag. Uiteraard werd de pelt gekoeld met een eigen WC keten.

Ook heb ik het geprobeerd met twee Maze3 blokken met daartussen de Pelt. De één koelde de pelt met een eigen WC keten en de ander werd aangesloten op m'n huidige WC keten. resultaat: water werd 1 graad kouder...jeeeeh |:(

Ik behaal nu beter resultaten door de spullen van de tweede WC keten die ik voor de pelt had aangeschaft te combineren met m'n eerste WC keten. Dus twee BIX2 rads parallel en de twee pompen serieel.

Zo'n pelt is alleen leuk as je die direct op een CPU of GPU plakt. Of je moet een constructie maken waar een stuk of 3 pelts een grote plak koper bevriezen waar het water van je bestaande WC keten doorheen stroomt. Maar dat wordt vreselijk duur. Cathar, de ontwerper an de WhiteWater heeft zoiets al geprobeerd en zelfs hij haalt matige resultaten.

Ook moet je , als je jouw idee wil uitvoeren, je radiator uit je bestaande WC keten halen. Zodra je het water koelt met een pelt tot beneden kamertemperatuur, dan gooit je radiator er juist weer wamte in. Dat komt omdat die het water weer verwarmt tot kamertemperatuur.
Ik denk dat het probleem van slechte prestaties heerst omdat het water in een reservoir een korte weg aflegt. Wat feitelijk zou moeten werken is een radiator die gebouwd is voor een Peltier, dus met een zo groot mogelijk contactoppervlak dat in contact staat ermee. Maar hoe dat te verwezenlijken... Eventueel met heatpipes zoals veel CPU-koelers tegenwoordig werken ?

Zijn er ook niet compacte compressorsystemen te krijgen die hun weg weten met 200W bv. ? Om de peltier te koelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
Vandread schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:41:
[...]

Boeit niet zo heel veel bij zulke temps over het algemeen, dat soort blokjes doet het vaak wel goed met gechilled water. Heb je die 5002 al? of hoeveel scheelt het om te kopen?
Inclusief eeen voeding? Een euroootje of 150 :+

Gewoon voor de MCW6002 gaan dus :)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu ook bezig om mijn tweede hands WC setje in mijn nieuwe case te zetten.

Maar ik vraag me af hoe ik dit systeemmoet gaan vullen. Het is een Eheim 1048 met metteen daar aanvast een klein euh... soort plexiglas reservoir, met bovenop een schroef dop. (bij onduidelijkheid moet ik ff een pic plaatsen.

Hoe moet ik dit systeem nu gaan vullen. Kan k het gewoon via die schroefdop in het reservoir gieten? He probleem lijkt mij daarmee namelijk dat mijn pomp op de bodem van de kast komt te staan.

tweede probleem is de bevestiging van mijn radiator:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/jentuh/cip30.jpg

Om de fan plus de radiator vas te zetten met een boutje moet er een moertje achter het gaatje van de Rad. Maar de ruimte achter het gaatje is te klein om er handig een boutje achter te proppen. Hoe worden die dingen gewoonlijk opgelost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-08 08:07
Deze oplossing:
[afbeelding]
[afbeelding]
je hebt bij www.frigus.nl een blokje, niet duur, geschikt voor de intel 845 chipset(met die haakjes, ipv gaatjes in mobo).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de fan plus de radiator vas te zetten met een boutje moet er een moertje achter het gaatje van de Rad. Maar de ruimte achter het gaatje is te klein om er handig een boutje achter te proppen. Hoe worden die dingen gewoonlijk opgelost??
De standaard ventilator schroeven? Die dikke schroeven met 't ruime schroefdraad.
Of een zelftapper?
Mits ie niet te ver doorsteekt, en daardoor de kanalen lek snijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maar ik vraag me af hoe ik dit systeemmoet gaan vullen. Het is een Eheim 1048 met metteen daar aanvast een klein euh... soort plexiglas reservoir, met bovenop een schroef dop. (bij onduidelijkheid moet ik ff een pic plaatsen.

Hoe moet ik dit systeem nu gaan vullen. Kan k het gewoon via die schroefdop in het reservoir gieten? He probleem lijkt mij daarmee namelijk dat mijn pomp op de bodem van de kast komt te staan.
als het res een gele dop heeft heb je de zelfde als die ik heb, mijn pomp staat ook helemaal onder in de kast en het res dus ook omdat die aan de pomp vast zit

wat ik doe ik gewoon de pomp aan zetten en het water er in gieten, de pomp gaat dit vanzelf naar boven sturen, en dan gewoon net zo lang door gaan met vullen tot het res bijna helemaal vol zit, opzich maakt het helemaal niet uit dat de pomp en het res onderin staan, het kan alleen wel een probleem zijn om er geen lucht in te krijgen, maar opzich maakt een klein beetje lucht niet echt veel uit de temps zullen er iets hoger door zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 11:42:
[...]

De standaard ventilator schroeven? Die dikke schroeven met 't ruime schroefdraad.
Of een zelftapper?
Mits ie niet te ver doorsteekt, en daardoor de kanalen lek snijdt.
dan moet je een zelftapper hebben met het tapeind pas aan heteind van de 35 mm.

geloof niet dat die bestaan. Maar ik ben toch niet de enige met dat probleem??

@ PilatuS, Okej lijkt me duidelijk, de pomp komt gewoon onderin de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-08 15:23

Res-q

Redder in nood?

Kickje :)

Ik ben ook bezig met waterkoeling, mooi 2e hands setje gekocht, maar nu zitten daar verschillende aansluitingen op...

Daarom ben ik op zoek naar 1/2" slangpilaren met 1/4 schroefdraad... Iemand enig idee waar ik die dingen vandaan moet halen? Ben al bij een loodgieter geweest, onderdelenhuis, gamma en praxis, en die hadden het niet... ;(

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Res-q schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:08:
Kickje :)

Ik ben ook bezig met waterkoeling, mooi 2e hands setje gekocht, maar nu zitten daar verschillende aansluitingen op...

Daarom ben ik op zoek naar 1/2" slangpilaren met 1/4 schroefdraad... Iemand enig idee waar ik die dingen vandaan moet halen? Ben al bij een loodgieter geweest, onderdelenhuis, gamma en praxis, en die hadden het niet... ;(
Je moet een bedrijf zoeken die aan gas spullen doen, ik heb het bij een installatie bedrijf die ook aan gas installaties doen gehaald. En anders moet je gewoon kijken bij OC shop of alphacool of andere shops die hebben ook heel veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Zelfs op http://www.tiewraps.com/brassfittings.html heb ik ze niet kunnen vinden :o

Ik heb ze inmiddels wel bij Econosto gevonden, maar s kijken of ik via mn stagebedrijf (ind. heating & airconditioning) daar wat kan bestellen :). OC-shop heb ik gemaild, wacht nog ff op reactie :)
Alphacool heeft ze idd, desnoods kan ik daar nog bestellen :)

thx d:)b

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
of anders www.freezinghardware.nl denk dat die ze ook wel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Res-q schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:12:
Zelfs op http://www.tiewraps.com/brassfittings.html heb ik ze niet kunnen vinden :o

Ik heb ze inmiddels wel bij Econosto gevonden, maar s kijken of ik via mn stagebedrijf (ind. heating & airconditioning) daar wat kan bestellen :). OC-shop heb ik gemaild, wacht nog ff op reactie :)
Alphacool heeft ze idd, desnoods kan ik daar nog bestellen :)

thx d:)b
Ook nog een goede:

www.wildkamp.nl en dan ff catalogus bestellen ;) Staan ze ook in, ook hoek stukken en Y stukken en slangen enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:37

Exigence

dnkroz

Hehe, toevallig, die Wildkamp catalogus heb ik onlangs nog bij m'n buurman lopen doorbladeren :P Staat leuk spul in idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Wildkamp heb ik idd doorgekregen als optie van de loodgieter bij wie ik vandaag ben geweest :). Ik kom er elke keer als ik naar mn vriendin ga langs, dus die kan ik binnenkort dus mooi ff met een bezoekje vereren :)

[ Voor 40% gewijzigd door Res-q op 13-06-2005 23:04 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ik ben van plan dit Alphacool AGB-Eheim 1000 Station dompelpompje te kopen:

http://www.alphacool.de/upload//high/15119_1.jpg

Dit alles moet dan aangesloten op een Alpahcool CPU,Chipset,VGA waterkoelblokjes in combinatie met een autoradiateur als passieve waterkoelTower.

Ik ben nog op zoek naar een beataalbare watergekoelde voeding en naar betaalbar HD waterkoelers misschien zijn hier nog tips? Anders ga ik inderdaad ook maar een voeding mod maken want nu zit ik met het hele Alphacool setje op Euro 140,- incusief de Eheim "dompelpomp". En alleen Euro 160,- voor een voeding word mij teveel. Hetzelfde geld voor de HD waterkoelers die vind ik ad. Euro 70,- wat ik tot nog toe gezien heb aardig aan de prijs.

Iemand ervaringen met deze Alphacool AGB-Eheim 1000 Station?
Klopt het dat ik dan geen resevoir nodig heb?

Verder verwijs ik naar mijn "Alpahcool ervaringen?" topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Youri Carma op 14-06-2005 05:06 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Dat eheim station is wel een goed ding.
Maar een water gekoelde voeding is misschien niet zo'n slimme keuze. Aangezien je passief wilt gaan koelen en de voeding brengt een gigantische hitte in je water waardoor je passief swieso denk wel kunt vergeten. Passief is ook met alleen cpu al moeilijk. Daarom is het denk slimmer om een stille lucht gekoelde voeding te kopen, maar das mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb nou ook waterkoeling voor mijn gpu en cpu. de enigste casefan is dan nog de voeding. die heel zachtjes uitblaast (ik gok op 7 volt) het is een zalman voeding. nou ben ik bang dat er componenten te heet worden. mijn harde schijven worden in ieder geval niet te heet. is die ene outake genoeg om de componten koud genoeg te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Spacejam schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:35:
ik heb nou ook waterkoeling voor mijn gpu en cpu. de enigste casefan is dan nog de voeding. die heel zachtjes uitblaast (ik gok op 7 volt) het is een zalman voeding. nou ben ik bang dat er componenten te heet worden. mijn harde schijven worden in ieder geval niet te heet. is die ene outake genoeg om de componten koud genoeg te houden?
Welke componenten specifiek? Verder is het natuurlijk zo dat die warme die uit je kast word gehaald ook ergens er koel in moet zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57
ik heb vandaag mijn nieuwe pomp en reservoir binnengekregen:

Alphacool AP900 Centrifugal-pump 12Volt
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//mid/13105_1.jpg

Cape AGB2 blue anodised
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//mid/15108_1.jpg

nu heb ik een aantal haakse slangpilaartjes erbij, maar eigenlijk zou ik die pomp en reservoir rechtstreeks met elkaar willen verbinden. Ik heb dus een 1/4" 10mm koppelstuk nodig met schroefdraad aan beide zijden. Nu kan ik die nergens vinden.
Wie kan mij helpen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Spacejam schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:35:
het zou opzich wel beter zijn om toch een intake fan te hebben maar ik weet uit ervaring dat het niet echt nodig is, ik heb zelf ook waterkoeling en compleet geen airflow, 1x 120 outtake op de rad en 1x 90mm outake voor de hdd's dan nog de voeding met een 80mm fan outake en verder helemaal geen intake

ik draai zo al meer dan 3 jaar en het gaan nog steeds prima, is nog nooit iets doorgefikt of whatever, het systeem is (ook met oc) helemaal stabiel, heb waterkoeling op de cpu en gpu zitten, heb alleen wel een extra heatsink op de chipset gezet want die werd eerst wel te heet en gaf af en toe bijvoorbeeld op een lan wel eens een spontane reboot maar nu met deze extra heatsink er op is ie volledig stabiel :)

edit
. Ik heb dus een 1/4" 10mm koppelstuk nodig met schroefdraad aan beide zijden
kijk ff bij www.freezinghardware.nl ik dacht ze daar gezien te hebben, iig wel 10mm met schroefdraad aan beide kanten, ze hebben daar echt veel spullen voor waterkoeling liggen en ik denk en hoop voor je dat ze die ook hebben :)

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 14-06-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Helaas hebben ze bij FH enkel een koppelstukje met schroefdraad aan de binnenkant en ik zoek die met schroefdraad aan de buitenkant. Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ik heb vandaag ook weer rondgebeld voor die slangpilaren...

Wasco: negative
Technische Unie: negative
Econosto: moet de gegevens opzoeken, belt morgen terug
Wildkamp kan ze leveren voor €3,00 ex btw...

Ik bestel ze bij alphacool.de voor €1,99... dat is dan geen messing variant, maar voor die anderhalve euro per stuk wil ik wel wat uit duitsland laten komen... ik heb er ongeveer 12 nodig :/... Verder is alphacool ook wel goedkoop met andere WC-dingen, dus ik denk dat ik daar maar s wat bestel :)

ff afwachten wat mevrouw econosto morgen meldt :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Res-q schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:07:

Ik bestel ze bij alphacool.de voor €1,99... dat is dan geen messing variant, maar voor die anderhalve euro per stuk wil ik wel wat uit duitsland laten komen... ik heb er ongeveer 12 nodig :/... Verder is alphacool ook wel goedkoop met andere WC-dingen, dus ik denk dat ik daar maar s wat bestel :)

Bestel bij bytesatwork die leveren alles van alphacool voor dezelfde prijs als op de site van alphacool. Bespaart je wel wat verzendingskosten denk. Ik heb daar ook alles bestelt. Alle producten staan niet op hun site maar je moet gewoon doorgeven welke producten je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Res-q schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:07:

Ik heb vandaag mijn slangpilaren afgehaald bij de Installatie boer, messing en voor €1,65 per stuk :D En nog een verloopstukje van 3/8" naar 1/4" voor mn eheim :)

BTW, weet iemand wat voor schroefdraad G1/4" is in M ? M11 of M12 of geens van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit alles moet dan aangesloten op een Alpahcool CPU,Chipset,VGA waterkoelblokjes in combinatie met een autoradiateur als passieve waterkoelTower.

Ik ben nog op zoek naar een beataalbare watergekoelde voeding en naar betaalbar HD waterkoelers misschien zijn hier nog tips? Anders ga ik inderdaad ook maar een voeding mod maken want nu zit ik met het hele Alphacool setje op Euro 140,- incusief de Eheim "dompelpomp". En alleen Euro 160,- voor een voeding word mij teveel. Hetzelfde geld voor de HD waterkoelers die vind ik ad. Euro 70,- wat ik tot nog toe gezien heb aardig aan de prijs.
Een 3800+, twee graka's, een NB, een voeding én HDD's passief koelen? Forget it :)

Die CPU, graka's en NB gaan al meer dan genoeg heatload zijn (8>

En idd, HDD coolers zijn over het algemeen waaay te duur :) Zie mijn reacties een paar blz terug ;)
Ik heb al zes maand een Prescott in een behuizing zonder casefans. Werkt perfect :)
Bestel bij bytesatwork die leveren alles van alphacool voor dezelfde prijs als op de site van alphacool. Bespaart je wel wat verzendingskosten denk. Ik heb daar ook alles bestelt. Alle producten staan niet op hun site maar je moet gewoon doorgeven welke producten je wil.
Verzendkosten bij Alphacool zelf zijn maar €6 naar België :) Benieuwd of B@W daaronder kan zitten ;)
BTW, weet iemand wat voor schroefdraad G1/4" is in M ? M11 of M12 of geens van beide.
Vijf minuutjes Google levert mij het antwoord op dat G1/4" ook een normale schroefdraad-maat is, en je bijgevolg ook moet geholpen worden indien je vraagt naar 'schroefdraad 1/4"' :)

Overigens is 1/4" 6.35mm :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Coenen schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:54:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, dit omdat ik al een tijdje over waterkoeling loop te denken.
Met m'n huidige luchtkoeling vind ik m'n PC toch wat luidruchtig.
Plus m'n XP2500 krijg ik niet op XP3200 en hij wordt toch al snel zo'n 50°C.
Gister even op Tweakingshop.de gekeken, de prijzen lijken daar best mee te vallen.
De prijs heeft me tot nu toe tegengehouden.

Ik loop nog met een aantal vragen te stoeien:
1) Als ik m'n Proc, Vid kaart (Radeon 9800 pro) en NB (Asus A7N8X Deluxe) wil koelen, heeft het dan voordeel om een dual rad te nemen? Of zou een single 120mm Rad genoeg zijn?
Waarschijnlijk lastig te zeggen hoeveel graden het kan schelen, maar zou je aan een Single rad genoeg capaciteit hebben?
Deze radiator lijkt me wel wat: HTF3 Single Standard

2) Slangen heb je in verschillende maten, 6/8 of 8/10 bv.
Geeft een dikkere slang meer koeling of is verschil nauwlijks merkbaar.
Ik zou het liefst een wat dunnere slang gebruiken, zit voor m'n gevoel wat minder in de weg.

3) Waren het nu de Hydor L20 waar (in het verleden) zoveel problemen mee waren?
Vergeleken met een Eheim scheelt het best behoorlijk in prijs.
1) het kan wel met een single rad maar dan krijg je wel hoge temps, zit zelf nu met gpu/cpu met een single rad en de temps liggen net onder de 50 graden, dit is wel met een fan @ 6 volt zet ik em op 12 dan dalen de temps wel met een paar graden maar heb je ook een tering herrie en ik heb wc voor de stilte

ik zou als je het geld er voor over hebt voor een mooie dual rad gaan

2) dikkere slang geeft meer flow en zal wel iets beter zijn (maar zeker niet veel) aan de andere kant stoomt het water zo snel als de kleinste doorgang, dus als je ergens een 10mm gat hebt heeft het helemaal geen zin om slangen te nemen die groter zijn dan dat

3) tis opzich wel een aardig pompje maar ik zou toch voor een eheim gaan, de pomp is toch het hart van je systeem en ik zou er zeker niet op bezuinigen, bij mij draait er al meer dan 3 jaar een eheim 1046 en die doet het nog steeds perfect, zou als ik jou was voor een eheim 1048 gaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 14-06-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:31:
Vijf minuutjes Google levert mij het antwoord op dat G1/4" ook een normale schroefdraad-maat is, en je bijgevolg ook moet geholpen worden indien je vraagt naar 'schroefdraad 1/4"' :)

Overigens is 1/4" 6.35mm :)
Jij begrijpt mijn vraag verkeerd, ik zit in een situatie waar ik ALLEEN M maten kan tappen, dus vraag ik of het overeenkomt met M10 of M11, want de doorsnede die ik meet is 11mm maar ik weet niet goed of dat overeenkomt met M11 of M10 want ik weet niet waaar die 11mm wordt gemeten bij M11

En tegen Coenen, ik zou idd ook voor een eheim gaan, ik heb hier een L20 en die draait al wat langer mee en die stopt er af en toe gewoon mee, dan wil ie niet starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 23:01

Epsilon

DaWaN schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:04:
[...]

Jij begrijpt mijn vraag verkeerd, ik zit in een situatie waar ik ALLEEN M maten kan tappen, dus vraag ik of het overeenkomt met M10 of M11, want de doorsnede die ik meet is 11mm maar ik weet niet goed of dat overeenkomt met M11 of M10 want ik weet niet waaar die 11mm wordt gemeten bij M11

En tegen Coenen, ik zou idd ook voor een eheim gaan, ik heb hier een L20 en die draait al wat langer mee en die stopt er af en toe gewoon mee, dan wil ie niet starten
Nee, het komt niet overeen met M draden, het is een heel ander soort draad.

je zal goed moeten zoeken naar zo'n tap. Ik heb via een kennis een tap gekregen (ja idd, lucky me :P) maar normaal kun je daar gerust 50e voor neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Iemand enig idee als er ook platte waterkoelblokjes zijn voor Nforce3/4? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:31:

Verzendkosten bij Alphacool zelf zijn maar €6 naar België :) Benieuwd of B@W daaronder kan zitten ;)
Ah wist ik niet maar ja overschrijving van het geld zal toch goedkoper zijn en als je brokken (garantie) hebt zul je ook minder betalen als je naar België stuurt ipv Duitsland. Volgens de site zouw het trouwens ook 7€ kosten om naar België te verschepen ipv 6€.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm nou min of meer een luxe probleem :).
ik heb nou de zalman reserator aangesloten. en ik heb dus geen cpu fan meer. mijn moederbord vind dat niet leuk en begint er iedere keer bij het opstarten over te zeuren. is er een manier hoe ik dit kan uitzetten. want nou is de boot tijd weer een paar seconden langer

Asus k8n-e deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Spacejam schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:44:
hmm nou min of meer een luxe probleem :).
ik heb nou de zalman reserator aangesloten. en ik heb dus geen cpu fan meer. mijn moederbord vind dat niet leuk en begint er iedere keer bij het opstarten over te zeuren. is er een manier hoe ik dit kan uitzetten. want nou is de boot tijd weer een paar seconden langer

Asus k8n-e deluxe.
Nou, bij mijn bordje (A8N SLI) kan je dat uitzetten.
Flash de nieuwste bios er eens in, en kijk of die optie er bij zit.
(bij mijn oude bordje kon dat volgensmij ook... A7V333)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik kan wel zeggen dat ie automatisch door moet gaan zonder op f1 te drukken. maar nog steeds zegt zei dat dan. en gaat hij piepen en staat die een paar seconden stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Spacejam schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:29:
ik kan wel zeggen dat ie automatisch door moet gaan zonder op f1 te drukken. maar nog steeds zegt zei dat dan. en gaat hij piepen en staat die een paar seconden stil
Check je mobo manual eens; volgens mij kun je het ook een via een jumper doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:31:
Verzendkosten bij Alphacool zelf zijn maar €6 naar België :) Benieuwd of B@W daaronder kan zitten
[...]
Kreeg toevallig net een e-mailtje terug heel aardig onze oosterbuur Alexander Gosman:

Hallo Herr Carma, ich habe mir das angeschaut und habe das auch als Angebot fertig gemacht.
Hier das Angebot:
12321 WAK MB Alphacool NexXxoS NBX-i4 4-Ösen (Northbridge Koeler)
http://www.alphacool.de/upload//high/12321_1.jpg)
15119 AUS Alphacool AGB-Eheim 1000 Station (Dompelwaterpomp van Eheim)
http://www.alphacool.de/upload//high/15119_1.jpg
12908 WAK CPU Alphacool NexXxoS HP Pro AMD 64 (CPU koeler)
http://www.alphacool.de/upload//high/12908_1.jpg
16328 ANS Plugin Anschluss AG 1/4" auf 10mm ni 8
16111 SCHL Schlauch PUR 10/8mm glasklar 3
13700 PUMZ Klettb. 12cm z. Pumpenbefestigung 1
17310 WAKZ Wasserzusatz Tec-Protect-Clear 1L 1
Betrag 136,19 Euro dazu kommen 11,50 Euro Versand.
Sagen Sie mir bitte bescheid wenn das so ok ist und ich das als Bestellung aufnehmen kann.

Bedoeld voor deze configuratie:
Asus A8N-SLI DELUXE
Athlon 64 3800+ Skt 939 2000 FSB 512kb Venice
XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e)

En de Radiateur word een nieuwe autoradiateur ad. 75,- kan misschien met goed zoeken nog goedkoper, we zien wel. Maar kijk vooral eens naar die AUS Alphacool AGB-Eheim 1000 Station.
Echt kwaliteitsspul voor naar mijn idee betaalbare prijzen. Ja zo zijn die Duitsers die hebben altijd goed spul ook in de goedkopere prijsklassen. In Nederland kan je af en toe echt rotzooi voor te veel geld tegen komen. Mis volgens mij alleen nog een VGA koelblokje:

GFX Alphacool NexXxoS GP2X-N Geforce
Grafikkartenkühler für GeForce IV Ti 4xxx, FX5200-5600 Karten und 6600er
Serie, basierend auf der Alphacool NexXxoS HP Kühler-Serie. Neuartiger
Kupferkühler...ArtNr.: 12235 Preis: 29.99€

http://www.alphacool.de/upload//high/12235_1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Youri Carma op 14-06-2005 23:45 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:06
persoonlijk zou ik voor dat geld liever even naar een "waterkoelingsrad" kijken. voor 80 euro heb je iets dat waarschijnlijk beter past dan een autorad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een alphacool xtreme 2 of 3 rad is niet slecht en kost minder dan 50.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

DaWaN schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:01:
[...]

Ik heb vandaag mijn slangpilaren afgehaald bij de Installatie boer, messing en voor €1,65 per stuk :D En nog een verloopstukje van 3/8" naar 1/4" voor mn eheim :)

Ik heb ze nu gevonden bij Duursma industrietechniek, messing vernikkeld (ofzo :P), €0.68 ex btw, maar kan ik via mn stagebedrijf wel komen :D

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

DaWaN schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:56:
[...]

Maar een water gekoelde voeding is misschien niet zo'n slimme keuze. Aangezien je passief wilt gaan koelen en de voeding brengt een gigantische hitte in je water waardoor je passief swieso denk wel kunt vergeten. Passief is ook met alleen cpu al moeilijk. Daarom is het denk slimmer om een stille lucht gekoelde voeding te kopen, maar das mijn mening :)
Ja dit vind ik een zeer goed punt! Die voedingen geven inderdaad een hoop warmte af en dat zal met een watergekoelde voeding het gehele systeem opwarmen. Nu is een autoradiateur in verhouding natuurlijk een aardige grote Passive Cool Tower....maar toch.

Ik ben zelf gecharmeerd van Nexus vanwegen hun extreem lage decibellen. Zo denk ik inderdaad nog een casefan van Nexus aan te brengen The Nexus 80mm Real Silent Case Fan die slechts 17.6 dB(A) produceert volgens de fabriek. Had liever een 12 cm fan maar die past waarschijnlijk niet in de Sunbeam Acrylic Clear Case waar alleen ruimte is gemaakt voor 80mm fan maar die Nexus met die lage dB is toch alleen in 80mm verkrijgbaar dus een geluk bij een ongeluk. Jammer dat ze geen Clear dus doorschijnend plastic uitvoering hiervan hebben is leuk voor de Casemod.

Voor de voeding zou ik dan geen watergekoelde kunnen nemen maar bijvoorbeeld de Nexus Technology NX-4090 Real Silent Power Supply 400 Watt die slechts 16.2 dB(A) levert aan geluid....lijkt me echt te gek. Maar heb ik per se 400 Watt nodig?

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Nas T schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 02:34:
[...]
je hebt bij www.frigus.nl een blokje, niet duur, geschikt voor de intel 845 chipset(met die haakjes, ipv gaatjes in mobo).
Helaas geen foto maar misschien kun je het je voorstellen.
Koop een stuk Veren staal ter dikte van een fietswielspaak(= geen verestaal) of ietje dikker en buig dat met een tangetje zo dat er haakjes aankomen en dat hij onder spanning erop gezet kan worden. Buig desnoods het veren staal in een "M" vorm zodat hij het blokje precies in het midden op de chipset duwt. De uiteinde van de "M" zijn dan de haakjes.

Succes

[ Voor 7% gewijzigd door Youri Carma op 15-06-2005 14:36 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 23:01

Epsilon

DaWaN schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:56:
Een voeding knalt echt niet zoveel warmte je water in hoor, dat is echt onzin. Een voeding heeft grove koelribben met een matige airflow en die ribben wordt dan niet eens echt warm. Het uitgestootte vermogen is dan ook echt niet zo gek hoog.

Verder kun je die ene fan die jij aankaart om in je voeding te houden beter gebruiken om de radiator van een zeer lichte airflow te voorzien, daar heb je veel meer aan.

100% passief zal vrij moelijk lukken, maar met een zeer langzame fan en niet te veel eisen kun je een heel eind komen. Zo moet je er niet raar van op staan kijken als je water 40 graden is en je cpu 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Epsilon schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:33:
[...]
Een voeding knalt echt niet zoveel warmte je water in hoor, dat is echt onzin. Een voeding heeft grove koelribben met een matige airflow en die ribben wordt dan niet eens echt warm. Het uitgestootte vermogen is dan ook echt niet zo gek hoog.

Verder kun je die ene fan die jij aankaart om in je voeding te houden beter gebruiken om de radiator van een zeer lichte airflow te voorzien, daar heb je veel meer aan.

100% passief zal vrij moelijk lukken, maar met een zeer langzame fan en niet te veel eisen kun je een heel eind komen. Zo moet je er niet raar van op staan kijken als je water 40 graden is en je cpu 65.
De voeding die ik nu heb blaast aardig wat warme lucht eruit warmer dan de fan eruit blaast van mijn huidige Recom Coolriver setje maar die warmte zal voor een gedeelte misschien ook uit de kast zelf komen aangezien de voedingventilator op het hoogste punt in de kast zit.

Verder vraag ik mij af in hoeverre mensen rekening houden met het feit dat ik een autoradiateur gebruik dat heeft een aanzienlijk oppervlak zeker 6 a 10 keer zo groot als een reguliere kleine in de Case te bouwen radiateurtje! Daar zet je niet een 120mm fannetje op. Ik ben wel van plan voor de show de oorspronkelijke autofan erop te laten met een hele grote schakelaar met "Emerengy" erop.
Als je die aanzet verplaatst gelijk je hele case met die grote fan en weet je zeker dat je temp daalt.
Maar goed das allemaal gekheid op een stokje en niet echt stil.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik ben van plan een TT bigwatersetje te kopen, ik wil tot nu toe alleen mij CPU koelen,
mijn vraag aan jullie, is het nodig bij een overklok van de FSB de chipset beter te koelen?
als ik in MBM5 kijk zie ik 2 temperaturen, CPU en moederbord, is de moederbord temp van de chipset?

deze is nu namelijk al 40 graden... (2,8 @ 3,01 Ghz)
mijn doel is een hogere overklok te halen, mijn CPU temp is overigens best netjes, 28 graden idle

dan vraag nummer 2. de TT bigwater heeft kleinere slangen, is het dan mogelijk een chipset blokje te halen en aan te sluiten? zijn hier verloop stukje's voor leverbaar?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ben er al achter wat ik nodig heb om mijn pompje en reservoir rechtstreeks te verbinden:

Dubbele nippel 1/4"

Dus ik half eindhoven afgestruind, nergens kleiner dan 1/2". Via internet een of andere handel gevonden in Rotterdam, die het wel heeft.

http://www.xs4all.nl/~info01/index.htm

Die zaak heet ultraservice. Ik ben benieuwd of ze het kunnen leveren aan mij en graag in een enveloppe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55
Ik ga mijn waterkoeling maar weer eens inbouwen na een jaar luchtkoeling. Het plan is dat er nu een plexiglas resevoir gemaakt wordt waarvan een gedeelte voor de harde schijven aan de voorkant komt en en de onderkant daaronder.

Foto ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.magix-photos.com/mediapool/3F/78/A2/F0/DD/B5/11/D9/AC/AE/8F/CE/52/4B/F0/7C/10/6CE44AA0DDB511D9BAE0EE5F524BF07C.jpg
Iemand tips waar ik rekening mee moet gaan houden want ik heb geen ervaring op dit gebied, heb wel alles doorgezocht wat aan de trefwoorden water en pexi voldeed :)

Hmm er ontbreek een lijn op het plaatje , maar je kan vast al raden waar die moet komen te zitten ;)
(2 zelfs |:( , nouja het id is duidelijk :) )

[ Voor 14% gewijzigd door Chiel op 15-06-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Extera schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:16:
ik ben van plan een TT bigwatersetje te kopen, ik wil tot nu toe alleen mij CPU koelen,
mijn vraag aan jullie, is het nodig bij een overklok van de FSB de chipset beter te koelen?
als ik in MBM5 kijk zie ik 2 temperaturen, CPU en moederbord, is de moederbord temp van de chipset?

deze is nu namelijk al 40 graden... (2,8 @ 3,01 Ghz)
mijn doel is een hogere overklok te halen, mijn CPU temp is overigens best netjes, 28 graden idle

dan vraag nummer 2. de TT bigwater heeft kleinere slangen, is het dan mogelijk een chipset blokje te halen en aan te sluiten? zijn hier verloop stukje's voor leverbaar?
of je de chipset beter moet gaan koelen... kan wel is niet echt nodig als ie 40 graden is is dat prima te noemen

opzich vind ik 28 graden idle cpu temp een beetje vreemd, is in mijn mening namelijk te laag, en ik denk dat als je de TT bigwater koopt je temp zeker niet beter zal zijn waarschijnlijk zelfs hoger als die 28 teminste klopt

extra chipset blokje is zeker mogelijk alleen zal dat je temps wel aardig verhogen, ook heeft de bigwater pomp maar een flow van 170 l/u wat ook erg weinig is en de rad is nou ook niet echt goed te noemen, voor alleen cpu is het best te doen maar het is niet echt een goed setje (is allemaal een beetje el-cheapo spul en er zijn ook veel problemen mee)

maar je zou best je chipset mee kunnen pakken en er zijn ook zeker verloopjes voor te vinden bijvoobeeld bij een goede webshop die wc producten verkoopt of bij de aquariumboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Woei, ik heb ze _o_

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60842/thumb.jpg

*D *D *D

12x slangpilaar 1/2" aansluiting, 1/4 draad à €0,68 excl btw _o_
4x knietje 1/4 - 1/4
1x verloopnippel 3/8 - 1/4

*D * Res-q blij * *D

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:29:
Halt on errors moet je ff uitzetten, toen ik mijn wc erop draaide las hij de fan logischerwijs niet meer uit heb zelfde mobo als jou :)

Halt on: No errors ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Res-q schreef:
12x slangpilaar 1/2" aansluiting, 1/4 draad à €0,68 excl btw
Dat zijn mooie prijzen! In een winkel bij mij in de buurt vragen ze rustig 5 euro voor zo'n ding.

Dit lukt alleen als je als bedrijf bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
PilatuS schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:00:
[...]

of je de chipset beter moet gaan koelen... kan wel is niet echt nodig als ie 40 graden is is dat prima te noemen

opzich vind ik 28 graden idle cpu temp een beetje vreemd, is in mijn mening namelijk te laag, en ik denk dat als je de TT bigwater koopt je temp zeker niet beter zal zijn waarschijnlijk zelfs hoger als die 28 teminste klopt

extra chipset blokje is zeker mogelijk alleen zal dat je temps wel aardig verhogen, ook heeft de bigwater pomp maar een flow van 170 l/u wat ook erg weinig is en de rad is nou ook niet echt goed te noemen, voor alleen cpu is het best te doen maar het is niet echt een goed setje (is allemaal een beetje el-cheapo spul en er zijn ook veel problemen mee)

maar je zou best je chipset mee kunnen pakken en er zijn ook zeker verloopjes voor te vinden bijvoobeeld bij een goede webshop die wc producten verkoopt of bij de aquariumboer
Wat ik er niet bij heb gezegt (was ik vergeten) is dat ik m'n kast open heb staan, hij staat sinds gisteren @ 3Ghz dus wou eerst even kijken hoe het zo ging.... met kast dicht is hij idle 33-34 graden

maar... als ik hem hoger ga klokken,,,, word dan de chipset niet veel warmer? (te warm, of gaat dit veel langzamer als je CPU)

ook zit ik in over mijn voeding... ik heb 2 SATA schijven, 1 IDE & een 9800 Pro
ook nog 4 usb apparaten (kan er 2 afsluiten en alleen bij gebruik inpluggen maar dat is ook niet de bedoeling...het is een 300Watt voeding... maar met deze vraag ga naar een ander topic :)

tot nu toe dus wel een leuk setje om alleen me CPU mee te koelen denk ik. Over 1,5 jaar komt er toch weer een gloednieuw systeem, ik wil met dit systeem beginnen en "kennis maken" met WC.

het volgende systeem zal, een beter WC systeem krijgen :)
daarbij gaat het me ook om de looks en de stilte

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
maar... als ik hem hoger ga klokken,,,, word dan de chipset niet veel warmer? (te warm, of gaat dit veel langzamer als je CPU)
de chipset zal wel iets heter worden maar zolang ie onder de 50 blijft is het prima hoor :)

je zou er eventueel ook een zalman blokkie op kunnen zetten die is passief en koelt ook prima

opzich is die bigwater ook best leuk om mee te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:45:
[...]

Halt on errors moet je ff uitzetten, toen ik mijn wc erop draaide las hij de fan logischerwijs niet meer uit heb zelfde mobo als jou :)

Halt on: No errors ofzo :)
je kon schijnbaar ook op het rpm aantal van de cpu klikken en hem daar op ignored zetten. nou is het probleem dus opgelost
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.