[WC] Het grote waterkoelingstopic deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.527 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
In navolging op [WC] Het grote waterkoelingsvragen topic, part V zijn we aanbeland bij:
[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel VI :)
Ook het vijfde deel was een geweldig succes, rede genoeg dus om deze draad voort te zetten. Respecteer de goede ontwikkeling van dit topic, hou het gezellig en ga dus aub niet zitten slowchatten etc.

Eerst en vooral: lees eerst de FAQ hieronder voor je je vraag stelt!
Last update: 04/10/2003
:: Regels ::
Zaken die hier thuishoren:
• Vragen waarop geen helder antwoord te vinden is via de search. Dat kan variëren, zoals vragen over pompjes, complete setjes, waterflow etc.

Zaken die hier niét thuishoren:
• Echte search/FAQ-vragen.

• Nutteloze replies, dat houdt ook in: slowchat, flames, benchmarkscores.

• Zaken die een afzonderlijk topic verdienen, zoals bijvoorbeeld een volledige set die je hebt ingebouwd en wilt presenteren. Dus niet om te zeggen "Woei, ik heb een nieuw pompje!", dat kan je lekker hier doen.

• Posts die enkel temperaturen bevatten, die kan je in [Ervaring] Waterkoeling Performance posten. Een kleine review van een setje maken en wat temps erbij posten is daarentegen geen probleem.

• Veel plaatjes, of grote plaatjes die de lay-out verknoeien en het topic traag laten laden. Graag dan ook niet meer dan 5 grote plaatjes plaatsen. Je kan wel thumbnails plaatsen, dat zijn kleine, aanklikbare plaatjes. Dat doe je zo:

code:
1
2
3
[url=http://www.provider.nl/jantje/plaatje.jpg]
[img=200,150]http://www.provider.nl/jantje/plaatje.jpg[/img]
[/url]

De mods kijken er op toe dat dit ook nageleefd wordt, waarschuwingen en tempbans kunnen als maatregel gebruikt worden.

In de hieronder geplaatste FAQ (© Jupiler) wordt het basisprincipe van waterkoeling uitgelegd en zijn er hier en daar handige links ingevoegd met meer informatie over het desbetreffende onderwerp.
Hier nog een link naar het orginele DoC FAQ met nog meer uitleg inzake overclocking en waterkoeling.
:: Principe van WC ::
• Eigenlijk is de benaming waterkoeling onjuist. Waterkoeling is gewoon luchtkoeling. En eigenlijk is zelfs die benaming onjuist, koeling bestaat niet, je kan enkel warmte verplaatsen. Het grote voordeel van waterkoeling is dat je door de grote radiatoren een enorm grote oppervlakte kunt creëren, met een gewone heatsink rechtstreeks op je CPU is dat niet mogelijk. De functie van het water is het transporteren van de warmte van je CPU naar de radiator. Daar kan trouwens ook een heatpipe voor gebruikt worden. Thorry heeft het overigens wat breder uitgelegd in deze post.
:: Vloeistof en metalen ::
• Als vloeistof gebruik je best gedistilleerd/gedemineraliseerd water, met een scheut antivries of Waterwetter/CorrosieProtect. Autokoelvloeistof koelt minder goed (verhouding 1:5). Antivries in een verhouding 3:10, Waterwetter en CorrosieProtect 1:10. Een interessante discussie wat betreft geschikte vloeistoffen vind je hier. Een tip die ik je kan meegeven is 'Engine Ice'. Dit is een kant-en-klare koelvloeistof, beschermt tegen corrosie en algen en verhoogt de oppervlaktespanning van de vloeistof, waardoor de warmte beter opgenomen wordt.

• Het beste is om alle onderdelen van hetzelfde metaal uit te voeren. Hierdoor voorkom je (bv. een systeem met koper en alluminium onderdelen) dat het meest onedele metaal wordt aangetast/aangevreten.
Verschillende metalen kán, maar dan moet je ofwel Waterwetter/CorrosieProtect/autokoelvloeistof toevoegen, of een opofferingsmetaal (zink/magnesium) in de keten plaatsen. Het bovengenoemde Engine Ice is ook een mogelijkheid.
:: Waterblokjes ::
• Waterblokjes, ook wel waterjackets genoemd, zet je op de hittebron (CPU/VGA/northbridge). Het water stroomt door de blokjes en neemt de hitte weg. De beste materialen qua warmtegeleiding zijn in volgorde zilver, koper en aluminium. Koper is het best geschikt, het is een stuk goedkoper dan zilver, en aangezien radiators ook meestal uit koper zijn, doe je er goed aan een koperen blokje te nemen.

• Waterblokjes kán je zelf maken, maar dat gaat natuurlijk niet zo vlot. Als je een frees hebt is het geen probleem, zeker met een computergestuurde (CNC) frees kan je perfecte resultaten bereiken. Ook zonder frees kan het, het komt er dan op neer dat je in je blokje allemaal gaatjes boort, zodat die kanalen vormen. Handige link 1 en handige link 2. Je kan de blokjes ook in een winkel kopen, of (beter nog?) via een inkoopactie van iemand die ze zelf maakt (de verschillende acties van Tha_Mafkees en ondergetekende bijvoorbeeld). Hier en hier vind je een goede vergelijking tussen de vele blokjes op de markt.

• Een slecht presterende WC-setup wordt vaak veroorzaakt door een 'slecht' waterblock. De opzet van de kanaaltjes in het koelblok is van groot belang en heeft de meeste invloed op de koelprestaties. Over het algemeen kan men zeggen dat koelblokken met een inlaat direct boven de core het beste koelen. Benchmarks wijzen uit dat blokken met deze opzet (Danger Den Maze 3 - Swiftech MCW 462 - D-tek Whitewater 1 2) blokken erg goed koelen.

• Andere oorzaken van tegenvallende koelprestaties kunnen zijn: slecht contact tussen het waterblok en de CPU door te veel/weinig koelpasta, niet hard genoeg aangespannen, blokje scheef op de CPU, etc.
Sommige waterblokjes zijn niet goed gepolijst waardoor de warmte overdracht verre van optimaal is. Polijsten kan met fijne staalwol (00 of 000) of beter nog, fijn schuurpapier. Begin met grid 800 en ga stapsgewijs verder tot het hoogste wat je kan vinden, waarschijnlijk 1200 of 2000. Zo'n fijn schuurpapier is ook waterproof, waardoor je nat kunt schuren (met een beetje water), dat werkt een stuk beter. Je vindt het bij de bouwmarkt, verfwinkel etc.
:: Radiatoren ::
• Kant-en-klare radiatoren zijn duur (€ 60- >100). Veel goedkoper en meer "tweaker" zijn kachelradiatoren van de autosloop (€ 5-25). Hier vind je een overzicht van de verschillende koperen kachelradiatoren en manieren om je rad goed schoon te krijgen van binnen.
Handig om te weten: alleen auto's van 1995 en ouder werden voorzien van koperen radiatoren. Tegenwoordig is alles van aluminium vanwege nieuwe milieuwetgevingen.

• Een grotere radiator heeft weinig airflow nodig. Stille 120mm fans (op een paar cm afstand om turbilentie te voorkomen) of een airduct met één fan volstaat ruimschoots.
:: Pompen & Waterflow ::

• Inzake pompen zijn er 3 populaire merken: Eheim, Hydor en Sicce. Eheim is wat beter afgewerkt en magnetisch afgeschermd (al blijkt dat laatste zo goed als niets uit te maken in de praktijk). Ook zijn ze buitengewoon stil in bedrijf en kunnen zowel op het droge als in het water geplaatst worden. Sicce is een stuk goedkoper en compacter en vooral de Idra is een goede pomp, de Nova en Micra vallen mee. De pompen van Hydor zijn sinds kort erg in trek omdat ze een scherpe prijs hebben en over het algemeen goed presteren. Er gaan geruchten dat je ze voorzichtig moet behandelen, anders laat de aansluiting los.
Je kan ook eens kijken bij de Boerenbond of een andere zaak, daar hebben ze ook soms goede pompjes, maar 99% van die pompjes kan je enkel ondergedompeld gebruiken. Eheim en Sicce vind je trouwens bij de betere aquariumzaak.
Een interresant topic over hoe je de pomp automagisch aan laat gaan zodra je de PC aanzet loopt hier.

• Waterflow (=de snelheid waarmee het water stroomt) is redelijk belangrijk voor de koelprestaties. Meer = altijd beter, maar overdrijven kan ook (waterflow >1300 L/u) Belangrijk om te weten is dat het water even snel zal stromen als door de kleinste opening in je keten. Stel je voor dat je overal 12mm slang hebt en je hebt ergens een doorgang van 8mm, kan je net zo goed je hele keten van 8mm slangen voorzien.

• Een ander misverstand: een pomp is niet in staan om lucht aan te zuigen. Vloeistof kunnen ze daarentegen vlotjes aanzuigen, maar het is beter om beetje te helpen: plaats daarom het reservoir hoger dan de pomp. Hierdoor wordt deze automatisch van water voorzien en dat scheelt weer een hoop weerstand.

• Om de effectieve waterflow van een systeem te meten kan je twee zaken doen: je pomp in een emmer van 5L pompen en kijken hoe lang ie er over doet om het, door je keten, in een andere emmer over te pompen, en dan gaan berekenen. Ofwel gebruik je een flowmeter, werkt een beetje hetzelfde als een watermolen. Deze zijn echter redelijk duur, de elektrische al helemaal.

• Een keten in twee splitsen heeft ook weinig nut. Je verliest dan redelijk veel flow. Voor de temps zal het trouwens ook niet uitmaken... Als het water door je CPU-blokje gaat, warmt het ongeveer 0.2° op, nuts dus.

Een klein overzicht van de meest gebruikte pompjes:
Merk Type Capaciteit Opmerkingen
Eheim1046[/td1046300 L/uEr bestaat ook een 12V versie met Molex connector
Eheim1048600 L/u
Eheim12501200L/u
SicceNova800L/u
SicceIdra1300 L/uMet slangpilaar mod
HydorL20700 L/u
HydorL251000 L/u
HydorL301200 L/u
Zie voor meer informatie de Eheim-, Hydor- en Sicce-site.
Je kan ook eens deze vergelijking tussen Eheim en Sicce bekijken en in deze post wordt meer over andere pompen gesproken.

:: Slangen & Slangpilaren ::
• Je kan uit 2 soorten slagen kiezen: slangen van siliconen en van doorzichtig PVC. Silicone slangen zijn over het algemeen het meest flexibel en zijn ook redelijk rekbaar (mits je ze opwarmt). Ze zijn semi-transparant en redelijk duur.
Doorzichtige PVC slangen zijn wat minder flexibel, zijn helder transparant (ideaal als je gekleurde UV-koelvloeistof hebt) en goedkoper dan silicone. Overigens, er bestaan speciale Tygon PVC slangen die bijna net zo flexibel zijn als silicone en helder transparant zijn.
hier is nog een interessant draadje waarin de flexibiliteit van de hierboven genoemde slangen wordt betwist.

• De afmetingen van Slangen worden in millimeters uitgedrukt. Een 10/14mm slang heeft dan een binnen diameter van 10mm en een buitdiameter van 14mm, wat dan uiteraard neerkomt op een wanddikte van 2mm.
Bij de slangpilaren is het iets ingewikkelder. Het schroefdraad wordt in Inch (meestal 1/4 of 1/2 inch) aangegeven en de slangpilaar zelf in milimeter.

• Slangen stevig en veilig bevestigen kan met een slangklem. PVC- en siliconenslang zijn best rekbaar (mits opwarming).

• Schroefdraad waterdicht maken kan met een 3 à 5-tal laagjes teflontape. Als extra zekerheid kan je er ook een beetje kit rond smeren, als je de pilaar dan vastdraait wordt die kit geperst tussen je pilaar en het blokje/pomp, en is het dus waterdicht. Het makkelijkste en beste is volgens mijn ervaring wel een rubberen ring. Vooral bij blokjes is dit handig, voorwaarde is wel dat je een pilaar hebt met een platte 'kraag'. Je draait de dichtingring (liefst een platte, een bolle ring schiet vaak los aan één kant) om de pilaar en je draait 'm dan in het oppervlak. Draai 'm redelijk hard vast, zodat het rubber wordt gekneld tussen de kraag van de pilaar en het andere oppervlak (het deksel van je blokje).
:: Reservoirs ::
• Een reservoir is niet verplicht, maar is erg handig bij het vullen en ontluchten. Ook kan je je pomp onderdompelen in een reservoir, waardoor de pomp z'n eigen warmte beter kwijt kan.
Een reservoir is overigens niet zo moeilijk om te maken...

• Zonder reservoir moet je vullen en ontluchten dmv een T-stukje op het hoogste punt te plaatsen. Een T-stukje op het laagste punt is trouwens erg handig voor het leeg laten lopen van je setup.
:: Kant-en-klaar ::
• Kant-en-klare setjes zijn wijdverspreid. Duurdere setjes (> €200) presteren over het algemeen redelijk tot zeer goed. Er zijn ook heel erg goedkope setjes (Poseidon €95), maar daarbij moet je het niet de prestatie maar voor de stilte doen. En er zijn ook nog setjes die een redelijke koeling met een redelijke geluidsproductie en prijs combineren (ThermalTake Aquarius €110).
:: Peltiers ::
• Op zich hebben peltiers niets met WC te maken, maar omdat het in 99% van de gevallen in combinatie met een WC-systeem wordt gebruikt, ook een stukje hierover.

• Peltiers zijn thermische elementen die de warmte heel snel doorsturen, je krijgt dus een koude en een warmte kant. Uiteraard moet die warme kant goed gekoeld worden, en daarvoor is vloeistofkoeling ideaal: je moet al een heel erg lompe heatsink hebben als je die enorme hitte met luchtkoeling wilt afvoeren. Tussen beide kanten kan er een verschil van wel 65°C ontstaan.

• Het vermogen dat peltiers maximaal kunnen doorsturen, staat aangeduid (bv. 172W). De peltier trekt wel iets meer stroom dan dat, in het geval van het voorbeeld ongeveer 200W. Je koeling krijgt die 200W + het verbruik van je CPU (60 à 120W) te verduren, nuts voor een WC-systeem. Een goede vuistregel is een peltier kopen die minstens dubbel zoveel vermogen aankan dan je CPU uitstaat.

• Omdat je onder de kampertemperatuur (soms zelfs onder het vriespunt) gaat, komt er een vijand om de hoek loeren: condensatie. Dit kan je tegengaan door goed te isoleren, met neopreen en vaseline. Ook is het stroomverbruik van een peltier erg hoog (aangegeven vermogen + zo'n 30%), je hebt er iig een aparte voeding voor nodig. Die kan je kant-en-klaar kopen of zelf bouwen.
Een wat uitgebreidere FAQ van onze mede-tweaker Apen-nootjes kan je hier vinden.
Have fun!

Startpost met dank aan Jupiler Silentpuma

[ Voor 255% gewijzigd door Steve op 03-12-2003 18:50 . Reden: Startpost maar even van deel V geleend. ]

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Universal Creations schreef op 19 november 2003 @ 20:32:
[...]

Een hele groffe fout in deze uitleg: men vergeet dat je een reductor moet hebben en een oxidator. Uitleg in de binas tabel: enkel reacties van linksboven naar rechtsonder kunnen zonder extra energie toe te voegen. Dus wanneer (ik citeer uit dat technische stukje) als twee metalen op verschillende plaatsen in een spanningsreeks staan. En aangezien je je waterkoelingsonderdelen niet onder spanning zet, zullen dergelijke reacties niet plaatsvinden.

Maar ik blijf er bij: geef mij maar de halfreacties + elektropotentialen die optreden in een keten van aluminium en koper verbonden met demiwater zonder toevoegingen.
Hier staan je reacties in:

http://www.acta.nl/dental...rkshop/12corrosion_nl.htm

[edit]

Ik zie al waarom je beredeneringen 'fout' zijn. Jij vraagt wat de theoretischeuitkomsten zijn van je halfreacties + elektropotentialen die optreden in een keten van aluminium en koper verbonden met demiwater zonder toevoegingen. Je gebruikt dan 100% pure water, 100% pure alu en 100% pure cu. Dan komt er idd geen reactie.

Je kan geen 100% pure water hebben, en vooral niet als je deze in een WC systeem gooit. Demi water is al namelijk 99,99999 % pure h2o. en als dit even in contact komt met huiskamer lucht, is dit al bv 99,9%. Dit geld natuurlijk ook voor beide metalen. En wat die 0,000001 % is, dat kan van alles zijn. mineralen, metalen, gassen, vanalles. Als jij in de perfect omstandigheden, 99,99999% water, alu, cu. Dat perfect luchtdicht maakt. Zal er misschien geen corrosie optreden in een eeuw, misschien pas na 10.000jaar. Dat zou dan niemand weten.

En in een waterkoelingssysteem is alles van perfect. Overal kunnen kleine hoeveel heden mineralen, atoompjes, zooi zitten. Op het koper zelf kan ook nog resten van de freeskop zitten. En het rad is gewoon vies, ook al is het nieuw. En natuurlijk wanneer je je systeem vult met demi water, komt demi water in contact met je huiskamerlucht.
Als jij in het praktijk je waterkoelingssysteem hebt met koper/alu blokken en alu/koper rad(alu ongeannodiseerd). Dan zal er na 6maanden, corrosie optreden en algen erin zitten.

[edit]

[ Voor 46% gewijzigd door ReseT op 20-11-2003 10:56 ]

ID4.1M Honey Yellow

Anoniem: 95473

oeps onzin was het verkeerde topic |:(

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 20-11-2003 17:13 ]

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:22

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Kan iemand mij vertellen waar ik "mooie" socket a waterkoel blokken kan halen
die _geen_ gebruik maken van de gaten rond de socket.
Ik heb topic v wel door gelezen maar kan daarin niet vinden wat ik zoek.

Met mooi bedoel ik bijvoorbeeld de maze4 van dangerden.
Helaas is deze alleen te monteren met een, in mijn ogen, lelijke contructie met
een alu houder.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.net/shop/images/m4shd1_sm.jpg

ps de cuplex op de site van tweakstore vind ik niet mooi

Het is de bedoeling is, dat ik mijn dual ga waterkoelen.
Maar alle blokken die ik een beetje mooi vind,
maken gebruik van de gaten rond de socket en
deze zitten niet in een A7M266-D.

[ Voor 4% gewijzigd door SimplyMe op 20-11-2003 17:28 . Reden: typo's ]

Anoniem: 79877

SimplyMe schreef op 20 november 2003 @ 17:20:
Ik heb topic v wel door gelezen maar kan daarin niet vinden wat ik zoek.

Met mooi bedoel ik bijvoorbeeld de maze4 van dangerden.
Helaas is deze alleen te monteren met een, in mijn ogen, lelijke contructie met
een alu houder.
[afbeelding]

ps de cuplex op de site van tweakstore vind ik niet mooi

Het is de bedoeling is, dat ik mijn dual ga waterkoelen.
Maar alle blokken die ik een beetje mooi vind,
maken gebruik van de gaten rond de socket en
deze zitten niet in een A7M266-D.
silverprop of swiftech niet iets???

Anoniem: 93603

ik heb zojuist mijn koolance kast geinstalleerd (met cpu200 koeler) en ik zou graag willen weten of de prestaties een beetje goed zijn (geen ervaring met eerdere wc's) opzich ben ik niet ontevreden:
p4 2.4
luchtkoeling idle: 39 stressed 55
waterkoeling ilde:32-37 stressed 41-46 (verschilt nogal, weet niet waarom)
stressed is prime en wat uurtjes gamen

Anoniem: 57065

SimplyMe schreef op 20 november 2003 @ 17:20:
Ik heb topic v wel door gelezen maar kan daarin niet vinden wat ik zoek..
en de innovatek blokjes dan? die zijn er ook nog eens in allerlei mooie kleurtjes te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93603

Anoniem: 57065 schreef op 20 november 2003 @ 23:13:
[...]

en de innovatek blokjes dan? die zijn er ook nog eens in allerlei mooie kleurtjes te krijgen...
de koolance cpu 200 gebruikt geen gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39
Voor Koolance zijn dat best redelijke temps, weet niet of een koolance systeem wel dual cpu aan kan mbt koelvermogen en pompvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:22

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Ik zal mijn reactie ff toe lichten.

Ik wil een case mod gaan maken.
Nu wil ik dus ook uv die toevoegen aan het water.
Daarnaast wil ik een volledig van koper opgebouwde waterkoeling.

Nu wil ik graag dat de koelblokken een transparante bovenlaag
hebben die ik kan zien. Liefst zelfs rood worden op de plek waar het, het warmst is als er met uv op geschenen wordt. ;)

Door wat ik wil vallen de swifttech blokken als mede de innovatek blokken af.

Het liefts heb ik zoiets als deze, maar dan met transparante bovenkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/goldamd.jpg

Wie oh wie kan mij helpen.

Vraag niet waarom ik volledig koper wil,
Ik wil een discussie vermijden of het wel of niet gebruik maken van aluminium slecht is.
_Ernst_ schreef op 21 november 2003 @ 10:08:
Blokken van dangerden hebben een doorzichtige bovenkant. Kun je je water zien stromen.
Helaas gebruken de blokken van dangerden de gaten rond de socket en die heb ik dus niet
arnoman schreef op 21 november 2003 @ 10:12:
je ziet het water dus niet stromen...
Het blok staat vol met water, maw je ziet niet dat het water stroomt
Dat ik het niet zie stromen vind ik geen probleem .
als ik het maar wel kan zien

[ Voor 31% gewijzigd door SimplyMe op 21-11-2003 10:16 . Reden: Edits ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23

_Ernst_

Mark It Zero!

Blokken van dangerden hebben een doorzichtige bovenkant. Kun je je water zien stromen.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:48
je ziet het water dus niet stromen...
Het blok staat vol met water, maw je ziet niet dat het water stroomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

ja ok dan bedoel ik dus, je ziet je water en als dat water een kleur heeft zie je die kleur ;)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Ik vraag me af of je de slangpilaren van een blackice radiator kan vervangen voor een niet metalen slangpilaar (pvc bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:01

Epsilon

Sn0wblind schreef op 22 november 2003 @ 18:09:
Ik vraag me af of je de slangpilaren van een blackice radiator kan vervangen voor een niet metalen slangpilaar (pvc bijv).
nee dat kan niet, maar wat is het nut er van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Kans op corrosie verlagen ;)

Die slangpilaren die er nu inzitten zijn niet van koper en ik heb er al 1 zien overlijden terwijl ik toen ook corrosie protect gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Ik doe al een kleine 10 jaar aan waterkoeling en heb oa radiatoren uit auto's, black ice 1,2 en ne de extreme 2 gehad. Altijd heb ik mijn kast moeten verbouwen, niet alleen om hem erin te krijgen maar ook goed erin te krijgen ivm de luchtflow.

Wat ik me afvraag of er al grote kasten beschikbaar zijn waar je gemakkelijk een wc ik kan bouwen (met name met een 12x24 radiator)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

elgringo schreef op 22 november 2003 @ 18:23:
Ik doe al een kleine 10 jaar aan waterkoeling en heb oa radiatoren uit auto's, black ice 1,2 en ne de extreme 2 gehad. Altijd heb ik mijn kast moeten verbouwen, niet alleen om hem erin te krijgen maar ook goed erin te krijgen ivm de luchtflow.

Wat ik me afvraag of er al grote kasten beschikbaar zijn waar je gemakkelijk een wc ik kan bouwen (met name met een 12x24 radiator)
een big tower heeft vaak toch wel aardig wat ruimte hoor, maar als je al 10 jaar aan WC bezig bent, vind je t toch vast niet erg om een beetje te casemodden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83803

ReseT schreef op 20 november 2003 @ 00:02:
[...]

Hier staan je reacties in:

http://www.acta.nl/dental...rkshop/12corrosion_nl.htm

[edit]

Ik zie al waarom je beredeneringen 'fout' zijn. Jij vraagt wat de theoretischeuitkomsten zijn van je halfreacties + elektropotentialen die optreden in een keten van aluminium en koper verbonden met demiwater zonder toevoegingen. Je gebruikt dan 100% pure water, 100% pure alu en 100% pure cu. Dan komt er idd geen reactie.

Je kan geen 100% pure water hebben, en vooral niet als je deze in een WC systeem gooit. Demi water is al namelijk 99,99999 % pure h2o. en als dit even in contact komt met huiskamer lucht, is dit al bv 99,9%. Dit geld natuurlijk ook voor beide metalen. En wat die 0,000001 % is, dat kan van alles zijn. mineralen, metalen, gassen, vanalles. Als jij in de perfect omstandigheden, 99,99999% water, alu, cu. Dat perfect luchtdicht maakt. Zal er misschien geen corrosie optreden in een eeuw, misschien pas na 10.000jaar. Dat zou dan niemand weten.

En in een waterkoelingssysteem is alles van perfect. Overal kunnen kleine hoeveel heden mineralen, atoompjes, zooi zitten. Op het koper zelf kan ook nog resten van de freeskop zitten. En het rad is gewoon vies, ook al is het nieuw. En natuurlijk wanneer je je systeem vult met demi water, komt demi water in contact met je huiskamerlucht.
Als jij in het praktijk je waterkoelingssysteem hebt met koper/alu blokken en alu/koper rad(alu ongeannodiseerd). Dan zal er na 6maanden, corrosie optreden en algen erin zitten.

[edit]
Ik heb al bijna anderhalf jaar een dangerden maze 3 en een kachelradiator uit een escort (alu) met een klein scheutje "radiator cool" (bij de velba, automaterialenhandel vandaan) en er is nog geen alg of corrosie te bekennen.

Ik heb zowel mijn koelblok als de radiator na een aantal maanden onderzocht op eventuele aanslag of corrosie of slijtage etc., maar er is echt niks mee aan de hand.

De temps die ik hier lees vind ik bovendien echt hoog. Mijn xp1800 (t-bred) word na een paar uur stressen niet warmer dan 33 graden op een kleine 2300 mhz en 1,90 V. Idle komt ie niet boven de 28 uit. (dit bij een kamer temp van 21 graden)
Voor m'n rad hangen 2 sunon 12cm fans op 7 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Epsilon schreef op 22 november 2003 @ 18:12:
[...]

nee dat kan niet, maar wat is het nut er van ?
Maar weet je zeker dat he tniet kan? Omdat je ze eruit kan draaien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
_ferry_ schreef op 22 november 2003 @ 19:40:
[...]

een big tower heeft vaak toch wel aardig wat ruimte hoor, maar als je al 10 jaar aan WC bezig bent, vind je t toch vast niet erg om een beetje te casemodden? :P
nee, maar ik begin lui te worden, ik heb ooit es een eye-920 gehad van imaschape (80cm hoog, 70 diep en 22 breed) erg groot dus. Het past hier wel in, maar een 12x24x5 cm rad is niet klein, zeker niet als hierbij nog eens 4 scsi schijven hangen die niet met een rounded kabel aangesloten kunnen worden en de vga, scsi controller ed. ook warm worden.

Ik heb nu een houten kast van 1 bij ,5 bij ,5 meter. met 3 pc's en psu deel gescheiden: uitmunted resultaat maar de kast is veel te groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 83803 schreef op 22 november 2003 @ 19:55:
[...]

Ik heb al bijna anderhalf jaar een dangerden maze 3 en een kachelradiator uit een escort (alu) met een klein scheutje "radiator cool" (bij de velba, automaterialenhandel vandaan) en er is nog geen alg of corrosie te bekennen.

Ik heb zowel mijn koelblok als de radiator na een aantal maanden onderzocht op eventuele aanslag of corrosie of slijtage etc., maar er is echt niks mee aan de hand.

De temps die ik hier lees vind ik bovendien echt hoog. Mijn xp1800 (t-bred) word na een paar uur stressen niet warmer dan 33 graden op een kleine 2300 mhz en 1,90 V. Idle komt ie niet boven de 28 uit. (dit bij een kamer temp van 21 graden)
Voor m'n rad hangen 2 sunon 12cm fans op 7 volt.
die temp sensoren kloppen niet... als ik mijn rad (blackice 2 extreme) passief koel wordt mijn cpu niet warmer dan 35 graden zet ik de fans max aan dan wordt hij 34. Het probleem is dat de cpu zijn water niet aan zijn blok kwijtkan. Ik heb overinges ook wel eens een wc gehad die 40graden was terwijl het blok niet warmer dan 22 graden was. En het blok was goed bevestigd.

Ik concludeer hieruit dat je of met een geijkte thermometer gaat meten of je hierover niet druk maakt ;) Zolang een pc goed loopt op 60graden is er toch geen reden om deze beter te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
He luitjes, ik heb gister een kachelradiateur van iemand gehad en nou is mijn vraag: moet zo'n radiateur per see koper zijn? deze is namelijk aluminium. en kan ik hem ook gewoon zwart spuiten als ik em daadwerkelijk wil gebruiken.

Owjah, de maten zijn 22 bij 16, wat kan ik nou beter dan: 4 8x8 fannen of 1 12x12 fan? Het gaat me niet om het uiterlijk, maar om functionaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.d0rk.nl/case/mod7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

Hij hoeft niet persee van koper te zijn, maar als de rest van je setup van koper is, dan is het wel het handigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 12:14

ReseTTim

Chocolate addicted

TIP:
zuig zo nu en dan je radiator schoon. dit is na 1 jaar ofzo. en dan draaien bij mij 2 papst fans 24/7

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/flightcase/stof_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/flightcase/stof_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/flightcase/stof_3.jpg

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:34
Lekkere boel. Gelukkig is niet elke kamer zo stoffig :)

Wat ik wel vreemd vind is dat die fans tegen aluminium platen blazen. Papst koop je waarschijnlijk voor de stilte, maar op deze manier heb je wel meer herrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 12:14

ReseTTim

Chocolate addicted

bredend schreef op 23 november 2003 @ 20:12:
Lekkere boel. Gelukkig is niet elke kamer zo stoffig :)

Wat ik wel vreemd vind is dat die fans tegen aluminium platen blazen. Papst koop je waarschijnlijk voor de stilte, maar op deze manier heb je wel meer herrie!
ze blazen er niet tegen hoor. die alu dat om het radiator heen zit is voor tegen bescherming van de radiator en de breedte van die radiator is breder dan de 12cm fans.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Een compressor doet wonderen, hij is zo goed als nieuw dan met zo'n hogedruk-puntstuk er op. Zo houd ik de binnenkant van me kast ook schoon; ik heb liever perslucht ipv. een stofzuifermond op mijn hardware...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-06 23:07
FF een vraagje tussendoor. Ik heb nu een amd systeem met waterkoeling. Deze zit bevestigd met 'schroeven' in de gaten rondom de socket. Nu wil ik overgaan op een Intel systeem (geen flames aub). Ik weet dat de gaten anders zitten en ik een andere bevestigingsplaat nodig heb. Maar die maak ik zelf. Mijn vraag is of de asus P4P800 deluxe gaten heeft rondom de socket. Ik zie dat plastic ding wel zitten, voor de standaard koeler, maar kan deze eraf....zo ja, is dat dan ook de plaats van de gaten als dit moederbord ze heeft?

Afbeeldingslocatie: http://www.motherboards.org/images/15/2003/1261_p2_1s.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 24-11-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 14:45
Ja er zitten gaten in. Je ziet die 4 witte puntjes op de hoeken van de bracket zitten? Die zitten door het mobo heen en kan je er zo uitwippen.
Alleen rondom de northbridge zijn geen gaten, maar klemmen.

[ Voor 18% gewijzigd door MrDirect op 24-11-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 13:54

Lief Adje

Love is in the air

Sn0wblind schreef op 22 november 2003 @ 18:17:
Kans op corrosie verlagen ;)

Die slangpilaren die er nu inzitten zijn niet van koper en ik heb er al 1 zien overlijden terwijl ik toen ook corrosie protect gebruikte.
Wellus ;)

Ik heb perongeluk eens een pilaar eruit getrokken toen ik de slang wou los halen.... maar ik heb h'm laten vast solderen (hard) ,maar toen kon ik toch echt zien dat het koper was..

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil graag een harde schijf watercooling maken, gewoon ff snel en simpel want ik heb niet meer materiaal dan de meesten...
is dit een goed id? (plaatje is brak maar ff snel gemaakt...)
kan ik dat koperen plaatje beter om de hele harde schijf doen of alleen de zijkant+onderkant??
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hdd.JPG

geleid een plaat aluminium van 2mm beter of juist een van 0,5mm??
heb nu een aluminium plaat van 0,5mm en een koperen buis die ik daar op vast maak.. de plaat wil ik dus helemaal er om heen buigen...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 24-11-2003 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:51
zet je foto's even op internet :)
hier bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95477

Kijk ik ga m'n eigen WC bouwen, tenminste niet kant en klare onderdelen gebruiken, nu heeft een kennis van mij een oude koelkast-vries combinatie, en nu wil ik de radiator eraf halen voor mn toekomstige radiator voor mn WC en ik mag de compressor die erop zit ook hebben, nu dacht ik zo omdat het zon grote koelkast is, dat die compressor ook best sterk is.
Nu wil ik graag weten kan ik die compressor gebruiken als pomp in combinatie met die radiator om water er doorheen te pompen, want ik weet dat er Freongas inzit, en zo ja als dat kan hoe kan ik dat freongas eruit halen?Of kan ik dat freongas gewoon gebruiken?En stel dat dat kan, moet ik dan mn moederbord&co dan gaan isoleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
offtopic:
luchtflow.......
Ik heb het ff opgezocht, maar het staat niet in mn woordenboekje :P

Ik ben vanmiddag ff bij de ijzerwarenhandel geweest voor mn home made watercooling :+
De foto spreekt voor zich.

Afbeeldingslocatie: http://www.d0rk.nl/case/mod8.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Math2k op 26-11-2003 17:15 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 08:31
Math2k schreef op 26 november 2003 @ 17:13:
offtopic:
luchtflow.......
Ik heb het ff opgezocht, maar het staat niet in mn woordenboekje :P

Ik ben vanmiddag ff bij de ijzerwarenhandel geweest voor mn home made watercooling :+
De foto spreekt voor zich.

[afbeelding]
woow .. hoe zit dat pilaartje vast .. niet bang voor lekjes ? :/

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 16:51
weet iemand wanneer er weer een nieuwe inkoop actie voor koperen dekseltjes komt?
want ik zit nu al een half jaar aan die waterkoeling te werken en hij moet maar eens af :P
of ik verkoop hem door ofzo :P

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Hier hetzelfde probleem met een inkoopactie op Laupro. Zit nu al bijna een half jaar te wachten op een 2x120mm radiateur naar de verkeerde persoon was verzonden.

Kan iemand zeggen of als ik een combinatie maak van deze 3 koelblokken op een eheim 1048 met een 2x 120mm radiateur er nog wel sprake is van redelijke koeling, of op luchtkoeling temps terecht kom? (cpu, nb, gpu)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/powerstation/k6ngerade.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/powerstation/ccgerade.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/powerstation/gggerade.jpg

en bestaat er een soortgelijke geheugenkoeling als deze voor de radeon 9xxx versies? (deze is voor fx5xxx)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/powerstation/nv30_total_300.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Westerterp op 27-11-2003 11:12 ]

• Math2k
G4E-PARAD0X schreef op 27 november 2003 @ 00:19:
[...]

woow .. hoe zit dat pilaartje vast .. niet bang voor lekjes ? :/
Nee, zoals je ziet, pas ie net niet. Ik ga er vanmiddag ff schroefdraad in tappen, beetje kit er tussen en het lekt nooit(hoop ik :+ )

En bedoel je met dat pilaartje dat donere stuk? dat is gewoon 1 geheel, maar eerst zat daar een slang over heen en daarom is ie niet verkleurd.

[ Voor 19% gewijzigd door Math2k op 27-11-2003 14:05 ]

• Silentpuma
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

EchteDude schreef op 27 november 2003 @ 11:10:
Hier hetzelfde probleem met een inkoopactie op Laupro. Zit nu al bijna een half jaar te wachten op een 2x120mm radiateur naar de verkeerde persoon was verzonden.

Kan iemand zeggen of als ik een combinatie maak van deze 3 koelblokken op een eheim 1048 met een 2x 120mm radiateur er nog wel sprake is van redelijke koeling, of op luchtkoeling temps terecht kom? (cpu, nb, gpu)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

en bestaat er een soortgelijke geheugenkoeling als deze voor de radeon 9xxx versies? (deze is voor fx5xxx)

[afbeelding]
Daar kunnen we onmogelijk een goed antwoord op geven. Uitgesloten dat iemand exact hetzelfde setje heeft waar je nu over praat. Probeer eens wat reviews op internet te vinden over deze blocks, anders krijg je alleen maar posts van mede-tweakers die 'denken' van wel, maar dan weet je nog niks.
Dus tot zover, het ziet eruit als een leuk setje, dus hij zou wel goed moeten koelen ja.. ;)

Use the Search Luke...

• Westerterp
Ok, ik begin gewoon wel met eerst het cpu block, en maak dan wel temp meting. Daarna chipset erbij enz. Heb nu al redelijk laag (2500+@38graden, 2500+@230x10.5@50graden@1.85V@zalman6000cu)

Maar over die laatste, ik ben wel benieuwd of er ook mem cooling is voor de radeon.

[ Voor 31% gewijzigd door Westerterp op 27-11-2003 23:02 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dit weekend zal ik daadwerkelijk de startpost online gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Silentpuma schreef op 27 november 2003 @ 20:45:
[...]

Daar kunnen we onmogelijk een goed antwoord op geven. Uitgesloten dat iemand exact hetzelfde setje heeft waar je nu over praat. Probeer eens wat reviews op internet te vinden over deze blocks, anders krijg je alleen maar posts van mede-tweakers die 'denken' van wel, maar dan weet je nog niks.
Dus tot zover, het ziet eruit als een leuk setje, dus hij zou wel goed moeten koelen ja.. ;)
Dan heeft 'ie ontzettend geluk vandaag :)

Ik heb het VGA blok, NB blok, Eheim 1048 en een BlackIce II Xtreme met 2x120mm fan. Voor de rest 10mm slangen. Alleen heb ik een ander CPU blok, namelijk een Maze3 kloon.
Deze setup koelt goed en ik ben erg tevreden. Specs van m'n systeem zijn als volgt
1700+@2340 @ 1.92
Radeon9800 @ core 470Mhz
FSB 195
Stressed 38 graden, kamertemp 22graden

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 12:03
die mem blokjes voor de fx5900U die zijn wel cool idd , ben benieuwd waar je die kan kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
mijn 2.8 is verhuisd naar een maat van me , van prometeia r507 naar watercooling(maat)

prometeia haalde ik 4150mhz onder de watercooling haalt ie nu dit :

Cooled by NEXTCOOL

[afbeelding]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
foutje :(

[ Voor 112% gewijzigd door Gipsy King op 28-11-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
jah je kan dubbelposten...das vervelend. maar trippleposten (?) is echt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 14:07

porn*

...take on the world!

Het water in mijn waterkoeling is niet zo helder meer, nu wilde ik dat schoon gaan spoelen met azijn. Nu is mijn vraag:
Het lijkt erop dat de verkleuring veroorzaakt wordt door koperoxidatie, tegen het plexi op mijn waterblokken zit ook een klein beetje een groenige aanslag. In welke verhouding kan ik dat het beste mengen? Het moet sterk genoeg zijn om die aanslag weg te spoelen. Gaat dat wel lukken met azijn?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een eheim 1048 pomp... eerst maakte hij zo goed als geen geluid maar nu maakt ie heel veel geluid!! :( als ik hem nu plet tussen me kast en poot van me buro maakt ie weinig geluid maar meer dan eerst...
iemand een id hoe het kan dat ie zoveel geluid maakt? (gebruik anticorrosie+ged water) kan ie vies zijn ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Laatst online: 04-06 11:31

JWR

Anoniem: 95473 schreef op 30 november 2003 @ 13:49:
ik heb een eheim 1048 pomp... eerst maakte hij zo goed als geen geluid maar nu maakt ie heel veel geluid!! :( als ik hem nu plet tussen me kast en poot van me buro maakt ie weinig geluid maar meer dan eerst...
iemand een id hoe het kan dat ie zoveel geluid maakt? (gebruik anticorrosie+ged water) kan ie vies zijn ofzo??
Heb ik ook gehad.
Moet je deze mod even doen:
http://www.stud.uni-hanno...computer/pc_wak_eheim.htm

Als je de search had gebruikt had je hem ook gevonden.

Die van mij is ook weer heerlijk stil nu :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je die site ook in het nederlands??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16716

Anoniem: 95473 schreef op 30 november 2003 @ 17:14:
Kun je geen plaatjes lezen :+

Effe serieus : hij is heel makkelijk , gewoon doen wat er op de plaatjes staat .
Het gaat dus om het aanbrengen van de teflontape om die as.

Koste mij maar 10 minuutjes met in en uitbouwen van de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR

JWR

Anoniem: 95473 schreef op 30 november 2003 @ 17:14:
Nou ze zeggen altijd een foto zegt meer dan 1000 woorden.

1. Het is inderdaad heel simpel, pomp demonteren
2. dan het inlaatstuk eraf halen
3. Het asje eruit halen
4. de rotor van het asje afhalen door de 2 uiteinden van de as naar elkaar toe te bewegen.
5. 2x teflon tape er omheen wikkelen.
6. rotor er weer op
7. pomp weer in elkaar zetten en weer in de kast plaatsen.

Reden is volgens mij dat er gewoon wat speling zit tussen de rotor en de as, en zo wordt dat dus opgevuld.

nu moet het toch lukken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik wil een waterblokje gaan kopen voor in mn setup te gaan plaatsen,
ik kan nu deze voor €35 krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/products/images/200g-a1_02.jpg

http://www.koolance.com/p...ode=200G-A1&category_id=3

En ik kan deze voor €55 euro krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/MAZE4/Maze4_478_large.jpg

http://www.dangerden.com/mall/blocks/maze4.asp

Welke raden jullie aan?? (en koelt het beste)??

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
El Snorro schreef op 30 november 2003 @ 18:49:
Ik wil een waterblokje gaan kopen voor in mn setup te gaan plaatsen,
ik kan nu deze voor €35 krijgen:

[afbeelding]

http://www.koolance.com/p...ode=200G-A1&category_id=3

En ik kan deze voor €55 euro krijgen:

[afbeelding]

http://www.dangerden.com/mall/blocks/maze4.asp

Welke raden jullie aan?? (en koelt het beste)??
dat bovenste blokje kost nu 10 euro bij oc-shop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Gipsy King schreef op 30 november 2003 @ 19:01:
[...]

Nee, dat is een andere, die ik bedoel is de 200G, dat is de 100g. 8)7

maar welke is het beste???
Die dangerden??
Of zijn er nog betere die jullie aanraden, geld boeit nie zo veel.

[ Voor 13% gewijzigd door El Snorro op 30-11-2003 19:09 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Laatst online: 10:48
Dangerden is vele, ik herhaal vele malen beter dan het koolance blok!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR

JWR

El Snorro schreef op 30 november 2003 @ 19:07:
[...]

Nee, dat is een andere, die ik bedoel is de 200G, dat is de 100g. 8)7

maar welke is het beste???
Die dangerden??
Of zijn er nog betere die jullie aanraden, geld boeit nie zo veel.
Dan zou ik absoluut voor de Maze 4 gaan die heeft zichzelf goed bewezen!

Dan weet je ook dat je een goed blok hebt, plus ik vind hem erook veel mooier uit zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
ok, thx voor de reacties, ik mn keuze gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
Gipsy King schreef op 30 november 2003 @ 19:01:
[...]

Tnx man, ik ben zelf een watercooling aan het knutselen en dit is perfect om ff te testen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-06 23:07
EchteDude schreef op 27 november 2003 @ 11:10:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat komt allemaal bij www.aqua-computer-systeme.de vandaan, als je wilt weten hoe het presteert e.d. moet je daar ff op het forum kijken. T'is alleen wel in het Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
Ja, ik weet dat het van aqua computer is, daar komen de pics vandaan. Prestaties van het cpu blok heb ik al ergens gereviewd gezien, maar ik was meer benieuwd of die 3 blokken bij elkaar ook nog een lage temp gaven.

1 van de winkels in Nederland (ik geloof tweakstore) verkoopt ook het cpu blok. De rest helaas niet, ik zit zelf nog te twijfelen of ik op mijn radeon de zalman 80C + fan zet (zonder memkoeling dan helaas) of het blok van aquacomputer. Misschien moet ik de NB dan maar koelen met de 6000Cu die nu op de cpu zit.

Iemand vroeg naar de herkomst van de memkoeling voor fx5xxx, die is ook bij aqua computer te krijgen.

Heb hier nog wat pics: Foto1
en
Foto2
en beetje offtopic:
Foto3

[ Voor 44% gewijzigd door Westerterp op 01-12-2003 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Van het weekend m'n eerste lekkage gehad met m'n WC setup. Op de een of andere manier is de lexaandeksel van m'n Maze3 kloon van Tha_Mafkees gebarsten.
En niet zo weinig ook :o Vanuit elke slangpilaar vier barsten. Kwam er wel op tijd achter gelukkig. Wil m'n pc aandoen, verrek waarom is m'n water in m'n res lager :? ...
Stekkerdoos meteen uitgegooid, badhandoeken gepakt, rond het blok gewikkeld...Paf!!!, water spoot eruit , maar niets op m'n dure spulletjes gelukkig. Alhoewel 1 druppeltje op mobo. Schoongemaakt met demiwater, watten en föhn erop ( zou genoeg moeten zijn toch?, water bestaat uit demi-water en anti-corrosie UV vloeistof).

Nieuwe Dangerdan Maze4 staat inmiddels bestelling. Als iemand interresse heeft in m'n oude blok (zonder deksel uiteraard) moet 'ie maar even mailen. Want opzich is het een heel mooi blokje al zeg ik het zelf. En als iemand een Maze3 deksel over heeft dan hoor ik het ook graag.
Wel vreemd allemaal want eergister zat er nog geen enkele barst in die deksel en boem...opeens 8 scheuren!

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54742

^^

u g0t meel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Zoals de meeste mensen kunnen zien aan m'n ondertitel, ik heb een Shuttleltje. Nou wil ik deze gaan watercoolen (via een een soort Aquarius III idee, maar dan gewoon met plexiglas en een standaard watercoolsetje.)

Nu vind ik de DangerDen Maze 4 wel een interessant blokje. Ik heb holes rond m'n socket zitten, alleen ik weet niet of dit de juiste grote is. Dus tips aub ;). En als dat niet lukt, dan gebruik ik wel een Innovatek blokje.

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/SN45/Socket.jpg

Het gaat ongeveer als dit idee

Afbeeldingslocatie: http://ladder.gaminguk.net/mod.JPG

Any suggestions are welcome :) (en noem me niet gek om maar een shuttle te watercoolen, in de toekomst voor nieuwere sockets is dit setje natuurlijk ook bruikbaar. En het is een leuke mod om me bezig te houden ;) )

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Ben zojuist bezig geweest met het schoonmaken van mijn (Asetek) waterkoeling, en denk dat het voor velen wel interessant is om dit te lezen, dus post ik het hier maar even.

Ik had al vrij lang een beetje donkergrijze plekken op het koper van mijn waterkoelsetje. Daarbij kwam ook nog eens een groene koper-oxidatie op sommige plekken van het waterblok, maar dat was maar een klein beetje.

Sinds een week zag ik dat mijn koelprestaties flink achteruit leken te gaan, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat het aan de CPU lag (heb er nu al binnen een paar weken 3 of 4 in gehad, allemaal met erg verschillende stressed temps, tot wel 15c!). Maar ondanks dat, werd het toch warmer dan ik geschat had.
In mijn reservoir bleek een klein randje prut ter hoogte van het waterniveau aan de zijkant de plakken. Ik denk dat het alg was, erg donkerbruin van kleur. De slangen begonnen ook een beetje donkerbruinig aan te slaan.

Ik heb daarom bij de lokale supermarkt een fles schoonmaakazijn gekocht, van het merk Groenland. Ik las hier en daar dat je beter ammonia kunt gebruiken, maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat dat mijn plexi aantast. Ik las op de fles dat het ook gebruikt kon worden om koffiezetautomaten schoon te maken, dus leek me dat wel in orde!

Dus ik het spul mixen met gedestilleerd water, 1 op 1, erin gegooid en laten draaien. Er kwam een beetje een groenige drap uit (klopt wel, had er spul bij zitten om lekjes te vinden - licht UV op ;) - in ongeveer die kleur). Echter, er zaten enorm veel kleine vlokjes en andere rotzooi in. Ik heb dit zo een minuut of 10 laten draaien, en er uit laten lopen. De boel was een stuk schoner, maar de aanslag op de slangen was nog niet helemaal weg. Daarom maar even een sterkere mix gemaakt, 4 op 1, en erin gegooid. Tot mijn verbazing was mijn systeem na ongeveer 10 minuten bijna schoon, en nu, na ongeveer een uur draaien, lijkt het zo goed als helemaal schoon te zijn. Mijn slangen zijn weer mooi helder.

Maar de grootste verrassing was eigenlijk dat al de groene koperoxidatie verdwenen is! De grijze vlekken zijn niet helemaal weg, maar wel een stuk minder geworden. Mijn blokjes glimmen tenminste grotendeels weer!

Aanradertje voor iedereen dus. Groenland schoonmaakazijn, de kosten zijn 0.45E per liter (Nettorama).

Besluitend heb ik nog een vraagje. Morgen wil ik dit zootje een dag laten draaien, om zeker te weten dat alle troep eruit is. Wat zou dan het beste zijn? PC uit en alleen de waterkoeling laten draaien? Of juist een zo hoog mogelijke temp proberen te veroorzaken (max 55c ofzo, anders wordt PC instabiel, crash betekent afkoelen)?

Edit: spul koelt nog wel redelijk ook, heb de boel nu wel niet zo ver overgeklokt (225x9,5 op 1.8v), maar hij is nog steeds maar 41c stressed.

[ Voor 3% gewijzigd door porn* op 01-12-2003 23:53 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Was zeker die Klax corrosion protect UV reactive?

Die helpt dus voor geen ene meter tegen corrosie. Ik heb er al 1 blackice pro door weg kunnen gooien omdat de complete slangpilaren weggeroest waren.

Ik zoek btw nogsteeds koperen of plastic achtige slangpilaren voor mijn blackice pro, iemand daar meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Nee dat UV-spul heb ik van een maat, die het in de garage gebruikt. Had wel anti-algen spul erin dat bij de Asetek set zat, maar dat is misschien hetzelfde spul.

Btw: de grijzige aanslag lijkt ook beetje bij beetje weg te gaan!

[ Voor 18% gewijzigd door porn* op 02-12-2003 00:11 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Redline Waterwetter er in ;) stinkt een beetje maar het werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Ga het eerst eens met speciale koelvloeistof proberen, schijnt een soort van industriele waterwetter te zijn.
WW is trouwens oorspronkelijk ook voor koelsystemen voor snelle auto's bedoeld geloof ik :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
*kick*

Zijn deze gaten rond de socket geschikt voor watercooling?
[afbeelding]

Any suggestions are welcome voor wat tips om een externe unit te maken voor watercooling (staat in m'n vorige post m'n idee ervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Als het gaten zijn waar je bouten doorheen kunt halen, kun je er toch altijd een blok op monteren?

Ik zou dat ding aan de bovenkant ongeveer even groot maken als de Shuttle zelf, en dan aan de onderkant een 12cm fan erdoor laten blazen (kun je overige fans uit je Shuttle halen voor de stilte), dan de radiator erop, dan een nieuwe 12cm fan om de boel naar buiten te laten blazen.
Dan de pomp en de radiator aan de zijkant van die rad erlangs.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Swandertj schreef op 02 december 2003 @ 16:13:
*kick*

Zijn deze gaten rond de socket geschikt voor watercooling?
[afbeelding]

Any suggestions are welcome voor wat tips om een externe unit te maken voor watercooling (staat in m'n vorige post m'n idee ervoor)
De plaats van de gaten rond de socket is vrijwel altijd standaard. Dus als de gaten groot genoeg zijn om er boutjes doorheen te steken gaat dat wel lukken, en anders gebruik je dunnere boutjes :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
_Ernst_ schreef op 02 december 2003 @ 18:25:
[...]

De plaats van de gaten rond de socket is vrijwel altijd standaard. Dus als de gaten groot genoeg zijn om er boutjes doorheen te steken gaat dat wel lukken, en anders gebruik je dunnere boutjes :)
Ja maar deze gaten rond de socket zijn eigenlijk niet voor watercooling maar voor m'n I.C.E. systeem van Shuttle. Maar ik heb nu een goed setje van Innovatek samengesteld, dus we zullen zien (wel behoorlijk expensief, maar dat heb ik er voor over :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 16:19
Ik ben van plan deze te gaan kopen:
Nextcool Wtank Reservoir
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/wtank800.jpg
http://www.xxlcases.nl/webshop/pd-1290407436.htm

Weet iemand hoe stil deze in de praktijk is aangezien ik geen reviews kan vinden
en op de site van de fabrikant (www.nextcool.com) geen info staat over de geluidsproductie

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Niet doen, da's pure oplichterij. De Sicce Nova die erin zit is niet van de stilste (vibreert soms nogal hinderlijk) en kost 20 euro. Het geheel kost 79 euro, dus je betaalt 59 euro voor die plastic constructie eromheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
probleem:

hoge temps met WC
idle :48-49
stressed :58

onderdelen:
Barton 2500+ @ 200x11
Abit NF-7-s
Maze 3
9mm slang
Black Ice Micro rad met 2x 8cm fans(zuig en blaas)
eheim 1046 pomp
Tank-o-matic resevoir
arctic silver 5(goed aangebracht enzo)

wat kan het probleem zijn:
-slecht gelapte core

voor de rest weet ik het niet....

wie o wie helpt me?:D

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Jupiler schreef op 02 december 2003 @ 21:17:
Niet doen, da's pure oplichterij. De Sicce Nova die erin zit is niet van de stilste (vibreert soms nogal hinderlijk) en kost 20 euro. Het geheel kost 79 euro, dus je betaalt 59 euro voor die plastic constructie eromheen...
zijn er geen andere reservoirs waar ook een pomp in past
aangezien ik geen tijd/middelen heb om zelf een reservoir te bouwen die aan de eisen voldoet die ik wil namenlijk:
-Stevig
-Moet in gekeken kunnnen worden (plexie acrylaat enz).
-Moet 100% waterdicht zijn en moet op ze kop kunnen zonder te lekken.
-moet een pompje in kunnen (icm met poseidon pompje eventueel).

ik heb zat reservoirs gezien maar geen een die ook zo gemaakt is dat er een pompje in kan zonder dat het gesloopt moet worden en ik geef toe dat het reservoir dat xxl cases aanbied te duur is en van die sicce shit weet ik dat het idd niet bepaald stil is.

[ Voor 11% gewijzigd door _Drake_ op 02-12-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
controleer de temp van je water als je bak stressed loopt indien deze te hoog is kan je uitsluiten dat het niet alleen aan de warmte verplaatsing van core naar-koelblok-water ligt.

[ Voor 48% gewijzigd door _Drake_ op 02-12-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
als ik aan me slangen voel, is mijn watertemp vrij hoog....

25-30 graden op de goede gok...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Bertus schreef op 02 december 2003 @ 22:44:
als ik aan me slangen voel, is mijn watertemp vrij hoog....

25-30 graden op de goede gok...
ok maar das nog geen 58 graden wat je aangeeft als temp

hou er ook rekening mee dat die black ice micro niet bepaald de meest fantastisch presterende rad is, voor een stil systeem is het een prima rad maar om er mee te gaan overklokken kom je bedrogen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
true, dan maar een auto rad halen binnenkort :Y)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Je temps zijn zeker met de kast dicht? Dan kan de boel aardig warm worden ja, maar toch zijn die temps een beetje erg hoog. Als je wat op het blok drukt, zie je dan je temps inzakken?
Heb je de mogelijkheid om die temps te ijken? Voel anders eens aan de achterkant van je mobo waar de CPU socket zit?

Weer effe een update:
Ik heb zojuist mijn set 2x goed doorgespoeld met gedest. water en mijn systeem is echt brandschoon van binnen. De blokken glimmen weer en de slangen zijn hardstikke helder.

Een maat van me had speciale koelvloeistof meegenomen, die ze speciaal voor Landrovers gebruiken, omdat ze een erg gevoelig koelsysteem hebben. Het deed me qua kleur eerst een beetje aan waterwetter denken. Ziet dat er ook zo chemisch roze/oranje neon-achtig uit? Maar onder de blacklight hier licht het zelfs groenig op, is dat wazig of wat :)

Het leek dezelfde eigenschappen te hebben, iig stond er op het vat (25L >:) ) dat het anti-corrosie en alg is, en dat het de temperaturen verlaagt.
Het lijkt inderdaad als een goed te werken, mijn stressed temp op 2400 Mhz @ 1.85V was eerst 45c, nu is hij al een minuut of 20 stabiel op 42c (t.o.v. gewoon gedest. water). De CPU-diode geeft zelfs 37c aan, wat wel kan kloppen omdat mijn socket enorm opgeward wordt door de chipset en de mosfets erlangs...

[ Voor 6% gewijzigd door porn* op 03-12-2003 01:09 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
met kast open......

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
hoeveel V staat er op je Vcore? als die bv op 1.85 staat kijk ik niet echt op van jouw temps incombinatie met de onderdelen in jouw WC
no offence maar waarschijnlijk had je beter(goedkoper) een SLK-947 inclusief een 120mm op 7v kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Buzz_NL schreef op 03 december 2003 @ 08:52:
hoeveel V staat er op je Vcore? als die bv op 1.85 staat kijk ik niet echt op van jouw temps incombinatie met de onderdelen in jouw WC
no offence maar waarschijnlijk had je beter(goedkoper) een SLK-947 inclusief een 120mm op 7v kunnen kopen.
Onzin, ik weet wel dat een goede luchtkoeler dicht in de buurt van en soms zelfs bepaalde setjes verslaat, maar een redelijke WC-set haalt al snel beter temps (kijk maar naar mijn Asetek).
Je rad is wat klein, en daarom zullen de temps denk ik niet super zijn, maar beter moeten ze toch kunnen.

Weet je zeker dat die temps kloppen? Meet de achterkant van de socket eens, dan heb je een referentie.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Ummm ik had het over zijn set specifiek(goeie luchtkoeling gaat beter werken dan zijn huidige set),Ik weet echt wel dat waterkoeling vele malen beter kan koelen en stiller kan zijn, maar dit houd direct verband met de onderdelen, bv mijn eigen set daar kan geen luchtkoeling aan tippen, 20c idle, 25c stressed.

Volgens mij doe je er goed aan om een autokachelrad in het circuit er bij te hangen.
ook maakt het waterblok wel goed contact met de core?
Zijn de gemeten temps uit het BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83892

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de swiftec mcw5000a?
Het probleem is dat er een groot verschil is tussen idle= 35c en full load= 51c, watertemp is 25c.
Zou het kunnen dat de drukveren van dit blok niet voldoende druk geven om dit blok hard genoeg tegen de cpu te drukken? Waterblok kan naar m'n gevoel redelijk gemakkelijk verschuiven ?!
Of zou de pomp te licht zijn = eheim 1005.

Groeten

NoxxB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Wat voor een Rad heb je in je systeem hangen, ik vermoed dat die niet het vermogen heeft om de warmte af te geven wanneer jouw proc op vol load draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Radiator is van een Toyota starlet 290mm*150mm*30mm en in volledig koper
met daarop 2 120mm fans aan 1500rpm, maar of deze hard of zacht draaien dat geeft geen verschil, enkel lawaai :)
Wel moet ik er bij vermelden wanneer de cpu niet meer gestressed wordt deze dan ook snel zakt naar idletemp.
Mobo : abit nf7-s
cpu : 2500+@ 2400Mhz / 1.95 V
cpu warningtemp in bios (gemeten op diode) op 50c, heeft nog geen enkele keer een melding gegeven.

NoxxB

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 83892 op 03-12-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Dat verschil is inderdaad te groot, bij mij is het verschil idle/stressed nog geen 10c. Je blok hoort wel goed strak te zitten, bij mij zit het echt muurvast.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het probleem met zulk blok, je moet de twee stelschroeven uitdraaien waardoor de veren de nodige druk geven..

NoxxB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Dus... draai je ze wat strakker? :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

what about southbridge waterkoelen :+
kijk dit us: [rml][ wc] memory watercooled?[/rml]/
Antec 550W watercooled (nog niet cker ivm als er spanning op het blokje komt ben ik het bokje en kan ik alles weggooien, omdat er dan stroom van voeding meer dan 220V en dat houd cpu niet )

2x 512mb watercooled
2500+ watercooled
A7N8X watercooled (north-&southbridge)
9700 pro watercooled
1x 120gb maxtor 8mb watercooled
1x 80gb Western 8mb watercooled
heb nu black ice pro
heb ik nog een radiotor nodig??? zo ja dan doe ik een van de sloop maar hoe duur zijn die en welke automerken hebben goede rads??

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 03-12-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Anoniem: 95473 schreef op 03 december 2003 @ 17:35:
what about southbridge waterkoelen :+
kijk dit us: [rml][ wc] memory watercooled?[/rml]/
Antec 550W watercooled (nog niet cker ivm als er spanning op het blokje komt ben ik het bokje en kan ik alles weggooien, omdat er dan stroom van voeding meer dan 220V en dat houd cpu niet )

2x 512mb watercooled
2500+ watercooled
A7N8X watercooled (north-&southbridge)
9700 pro watercooled
1x 120gb maxtor 8mb watercooled
1x 80gb Western 8mb watercooled
heb nu black ice pro
heb ik nog een radiotor nodig??? zo ja dan doe ik een van de sloop maar hoe duur zijn die en welke automerken hebben goede rads??
De southbridge watercoolen? Persoonlijk vind ik dit behoorlijk geldverspilling. De NB coolen kan nog wel, maar een south bridge wordt toch niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heheh geldverspelling??
de gemeente betaald hoor...naja komt op rekening van me pa's bedrijf en dat betaald de gemeente, laat ut doen door loodgieter dus is ook niet zoals een nb waterkoeler, maar veel simpeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
ik heb een 270l/u eheim pomp, kan ik daar mn northbridge en cpu mee koelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Anoniem: 95473 schreef op 03 december 2003 @ 20:01:
heheh geldverspelling??
de gemeente betaald hoor...naja komt op rekening van me pa's bedrijf en dat betaald de gemeente, laat ut doen door loodgieter dus is ook niet zoals een nb waterkoeler, maar veel simpeler
offtopic:
Oh, als de gemeente dan nog wat geld over heeft, kunnen ze mij wel een Innovatek setje zappen hoor ;)

Klein vraagje, ik heb zo de reviews gelezen van de XX-Flow, dit zou wel een tof blokje voor me zijn, maar (als iemand deze heeft) wat is ong. de performance van dit blok?

dus een mening van een eindgebruiker en geen reviewer :*)

[ Voor 1% gewijzigd door Swandertj op 03-12-2003 20:59 . Reden: voutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
El Snorro schreef op 03 december 2003 @ 20:29:
ik heb een 270l/u eheim pomp, kan ik daar mn northbridge en cpu mee koelen??
Tuurlijk, meer dan voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89895

Als computerfanaat ben ook ik aan het denken gezet wat betreft waterkoeling.

Het moet maar eens gaan gebeuren dan. :P

Ik hou me al een tijd bezig met de ontwikkelingen, dus ik kan wel zeggen dat ik er aardig voorbereid aan ga beginnen.
Ik ga een nieuwe 2e PC hiervoor bouwen. Het geheel moet komen in een midi-tower van Lian-Li. Ik weet het, weer Lian-Li maar ik vind ze nou eenmaal het mooist.
Hier wat relevante specs:

- Asus A7N8X Deluxe mobo
- AMD Athlon XP 2500+ (unlockte mp, al gereserveerd op het werk hehe)
- Corsair PC4000 geheugen (512 MB of 1024 MB dualchannel)

De producten die ik op het punt sta om te bestellen zijn:

- Eheim 1046 pomp
- Innovatek innovaRadi single - zwart
- Innovatek innovaProtect - 250 ml.
- Innovatek Graph-O-Matic rev. 2.0 - transparant
- Innovatek Tank-O-Matic PLUGON voor Eheim 1046/1048 - zilver - 145 mm.
- Sharkoon Dual Cold Cathode - UV
- Innovatek Cool Rev. 4.0 - blauw - Socket A
- Hoek inschroefverbinding 1/4" - 8x1

Volgens mij kan deze combo verder prima. Omdat ik toch nog ergens twijfel (voor ik zoveel geld uit ga geven) wil ik vragen of iemand nog op- of aanmerkingen heeft hier op.

Bij voorbaat dank.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.