Ik krijg morgen of overmorgen mijn WC setje binnen, en dan eerst even een window in mun kast maken, dan WC aansluiten, en dan mooi afwerken. Khoop dat het mooi word.
Ik heb tijd terug ook gevraagd naar ervaringen van 1a-cooling. Maar niks geen reply's gekregenAnoniem: 75823 schreef op 05 januari 2004 @ 19:40:
Ik heel waarschijnlijk het waterkoelsetje van www.1a-cooling.de bestellen, met de Zern rad en een Hydor L20 pompstation...heeft een van jullie misschien ervaring met deze set ? of kan iemand hier wijsworden uit franse reviews ? Er zijn een paar duitse reviews, maar die zijn toch vaak erg beknopt of verwijderd na druk van de fabrikant...... het waterblok is wel goed getest op duitse sites, maar ik weet niet hoeveel waarde ik daaraan moet hechtenmaarja...tis wel goedkoop opzich
Ik heb namelijk ook heel erg veel interresse vooral in de radiator, aangezien ik eigenlijk nerges ruimte heb voor een grote radiator, en je die zonder hak of breekwerk kan plaatsen.
Anoniem: 75823
precies....maareuhm..ze hebben die rad van 1 bay nu wel verwijderd van de site en de winkel...en die van 2 bays is te groot en te duur voor mij..dus ik ga toch voor die 12cm rad van hun..
ik denk dat ik het maar gewoon koop, alles wat er aan reviews te vinden is, is positief....dus het moet haast wel wat zijn....
ik denk dat ik het maar gewoon koop, alles wat er aan reviews te vinden is, is positief....dus het moet haast wel wat zijn....
ik ben bezig met m'n eigen wc (zie ook [rml]eendje in "[ wc]zelfbouw is duurkoop :P"[/rml]) maar ik wil een gpu blokje in mijn systeem hangen.
nu zou dit betekenen dat dat blokje ongeveer 1 cm lager komt de liggen dan de pomp. Levert dit een probleem op? want volgens bijna alle guides moet de pomp zo laag mogelijk liggen
nu zou dit betekenen dat dat blokje ongeveer 1 cm lager komt de liggen dan de pomp. Levert dit een probleem op? want volgens bijna alle guides moet de pomp zo laag mogelijk liggen
blup
Anoniem: 80804
Ik heb laatst een vga blokje gekocht voor op m'n radeon 9000pro:

Dit is het koelblokje wat ik gekocht heb:

Als ik het blokje er nou op wil zetten zit het scheef zodat het niet in het agp slot kan. Ik zou ook een setje met schroeven en veren gekregen moeten hebben maar dit zat er ook niet bij. Het blokje zit er dat ruw getekend zo op:

Op XXL cases hebben ze het blokje nou ook van hun site gehaald vandaar deze beschrijving waar toch duidelijk instaat dat het op radeons zou moeten passen:
Specificaties:
-Grootte (incl. aansluitingen): 78 x 56 x 53 mm.
-Gewicht: 176 gram.
Als uitbreiding op de KT03 waterkoelingsset van Asetek is deze VGA-koeler beschikbaar, welke geschikt is voor Nvidia GeForce, Nvidia XForce en Ati Radeon kaarten.
Het koellichaam is volledig uit koper vervaardigd en met plexiglas afgedekt, waardoor de waterstroom te controleren is. Het bevestigen van het waterblok gaat door middel van schroeven en veren.
Ik heb nou naar ze gemaild aan het begin van de kerstvakantie maar ik krijg geen antwoord. Ik heb vanmiddag nog eens gemaild maar nog steeds niets teruggehad. Dit is toch niet normaal.. Ik heb toen gezocht naar een telefoonnummer maar dit hebben ze niet. Ik weet alleen hun postcode en hun postbus. Ze hebben ook geen straatnummer of iets dergelijks
Zou iemand me kunnen helpen of wat tips geven want ik weet niet goed wat ik nou moet doen als ik geen antwoord krijg.
Zou ik hier trouwens misschien een apart topic voor moeten openen?

Dit is het koelblokje wat ik gekocht heb:
Als ik het blokje er nou op wil zetten zit het scheef zodat het niet in het agp slot kan. Ik zou ook een setje met schroeven en veren gekregen moeten hebben maar dit zat er ook niet bij. Het blokje zit er dat ruw getekend zo op:

Op XXL cases hebben ze het blokje nou ook van hun site gehaald vandaar deze beschrijving waar toch duidelijk instaat dat het op radeons zou moeten passen:
Specificaties:
Als uitbreiding op de KT03 waterkoelingsset van Asetek is deze VGA-koeler beschikbaar, welke geschikt is voor Nvidia GeForce, Nvidia XForce en Ati Radeon kaarten.
Het koellichaam is volledig uit koper vervaardigd en met plexiglas afgedekt, waardoor de waterstroom te controleren is. Het bevestigen van het waterblok gaat door middel van schroeven en veren.
Ik heb nou naar ze gemaild aan het begin van de kerstvakantie maar ik krijg geen antwoord. Ik heb vanmiddag nog eens gemaild maar nog steeds niets teruggehad. Dit is toch niet normaal.. Ik heb toen gezocht naar een telefoonnummer maar dit hebben ze niet. Ik weet alleen hun postcode en hun postbus. Ze hebben ook geen straatnummer of iets dergelijks
edit:
even de kruisjes gefixt
even de kruisjes gefixt
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80804 op 05-01-2004 22:43 . Reden: geen werkende plaatjes ]
Ik krijg waarschijnlijk dezeweek mun WC setje, maar nu heb ik nog slangen nodig. Nu kan ik 8mm slangen voor heel goedkoop kopen, maar nu wil ik weten of dat past op een 10mm aansluiting. Ik denk dat als ik de fuhn er even ophoud en dan over de aansluiting schuif dat dat wel gaat. Maar faat dat niet ten kosten van de temp's?
Ze hebben idd die enkele weg gehaaldAnoniem: 75823 schreef op 05 januari 2004 @ 20:12:
precies....maareuhm..ze hebben die rad van 1 bay nu wel verwijderd van de site en de winkel...en die van 2 bays is te groot en te duur voor mij..dus ik ga toch voor die 12cm rad van hun..
podver
Alleen hoe bestel je daar
Anoniem: 86592
De bevestiging had er volgensmij wel bij moeten zitten, maar ik denk dat als je zelf even naar je kaart had gekeken dat je nooit een andere koeler zou kunnen plaatsen tenzij je hem erop zou gaan lijmen. De gaten in de videokaart zitten namelijk erg dicht bij elkaar wat wel vaker voorkomt bij low-end kaarten.
Ook lijkt het mij een beetje nutteloos om een radeon 9000 te gaan waterkoelen zo heet worden die dingen echt niet. Ik zou zeggen sloop de huidige koeling eraf en plaats met thermal adhensive lijm een heatsink die in elk geval wat groter is dan het huidige fannetje. Heb je ook een stille videokaart voor minder geld en je belemmert de waterflow van de rest van het systeem niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 86592 op 06-01-2004 07:27 . Reden: schele ik :) ]
@ T-Blizzard Je moet gewoon onderaan in je Cart klikken, daar staat een linkje naar het betaal gebeuren...je moet gewoon vooruit betalen, Nederland is Zone 1..8 euro dus.
@ Aramdin Nee het gaat over een radiator die in 1 5.25" bay gaat, en vergelijkbare prestaties zou moeten leveren met een goede 12 cm rad...lijkt me sterk...maar het is toch wel handig als je je rad gewoon in een bay kan hangen...
@ Aramdin Nee het gaat over een radiator die in 1 5.25" bay gaat, en vergelijkbare prestaties zou moeten leveren met een goede 12 cm rad...lijkt me sterk...maar het is toch wel handig als je je rad gewoon in een bay kan hangen...
^---eendje schreef op 05 januari 2004 @ 22:34:
ik ben bezig met m'n eigen wc (zie ook [rml]eendje in "[ wc]zelfbouw is duurkoop :P"[/rml]) maar ik wil een gpu blokje in mijn systeem hangen.
even subtiel m'n vraag weer aan de orde brengen
blup
Ik heb mijn WC setje binnen, net even slangen gekocht, 8mm, paste niet, dus ik deed een stukje slang in kokent water en dan erom, en toen paste het wel, en het zat lekker vast meteen.
Op zich maakt het niet uit, tenzij de pomp het water via je vga aan moet zuigen. Dan kan het zijn dat het water niet genoeg druk op je pomp geeft maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk doordat er toch allemaal water bovenhangt wat druk op je pomp geeft. Dus eigenlijk in alle gevallen kan je dit gewoon aansluiteneendje schreef op 06 januari 2004 @ 14:21:
[...]
^---
even subtiel m'n vraag weer aan de orde brengen
in het ergste geval moet ik dus m'n pomp verplaatsen.. nou ja dat moet dan maar. ik probeer het iig wel ff of het werktAnoniem: 86592 schreef op 06 januari 2004 @ 15:04:
[...]
Op zich maakt het niet uit, tenzij de pomp het water via je vga aan moet zuigen. Dan kan het zijn dat het water niet genoeg druk op je pomp geeft maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk doordat er toch allemaal water bovenhangt wat druk op je pomp geeft. Dus eigenlijk in alle gevallen kan je dit gewoon aansluiten
blup
Anoniem: 95473
iemand een id??Anoniem: 95473 schreef op 05 januari 2004 @ 19:45:
ik heb iemand een radiator voor me laten halen maar nu heeft ie een van aluminium gehaald terwijl de rest (blokjes/1e radiator)van koper is, het draait al ruim een maand,
maar nu begin togh te twijfelen of ik hem er niet beter uit kan halen..
erin of weg met dat ding en een andere??
als je het er op doet zit de core er dan wel helemaal onder? Waarom past hij neit in je AGP-slot??Anoniem: 80804 schreef op 05 januari 2004 @ 22:35:
*knip*
Specificaties:
Ik heb nou naar ze gemaild aan het begin van de kerstvakantie maar ik krijg geen antwoord. Ik heb vanmiddag nog eens gemaild maar nog steeds niets teruggehad. Dit is toch niet normaal.. Ik heb toen gezocht naar een telefoonnummer maar dit hebben ze niet. Ik weet alleen hun postcode en hun postbus. Ze hebben ook geen straatnummer of iets dergelijksZou iemand me kunnen helpen of wat tips geven want ik weet niet goed wat ik nou moet doen als ik geen antwoord krijg.
edit:
even de kruisjes gefixt
ik zou ze ff bellen dan moeten ze je wel helpen, email kunnen ze negeren
Lukt wel hooreendje schreef op 06 januari 2004 @ 15:09:
[...]
in het ergste geval moet ik dus m'n pomp verplaatsen.. nou ja dat moet dan maar. ik probeer het iig wel ff of het werkt
Sterker nog, bij mij hangt alleen de radiator boven de pomp en het water wordt lager dan de pomp zelf aangezogen.
Totaal geen probleem omdat je geen lucht in je systeem hebt. Als het een open systeem was, dan had het wel problemen kunnen geven
Ik heb gezocht naar het telefoonnummer maar dat is niet te vindenAnoniem: 95473 schreef op 06 januari 2004 @ 16:01:
[...]
iemand een id??
[...]
als je het er op doet zit de core er dan wel helemaal onder? Waarom past hij neit in je AGP-slot??
ik zou ze ff bellen dan moeten ze je wel helpen, email kunnen ze negeren
@ Seaborg:
Ik heb bij een vriend gekeken met een betere kaart en de gaten zaten op dezelfde plaats van de gpu alleen zat de gpu een beetje hoger dus vandaar dat ie net pastte.
eerst gooi ik 2/3 weken een dangerdan maze 4 @ 9800xt om te testen hoever ie gaat met v-mods daarna een 172watt pelt eronder .... gehehe
Tja dan zou ik als ik jouw was toch maar gaan kijken naar een andere koeloplossing.Anoniem: 80804 schreef op 06 januari 2004 @ 19:48:
[...]
@ Seoborg:
Ik heb bij een vriend gekeken met een betere kaart en de gaten zaten op dezelfde plaats van de gpu alleen zat de gpu een beetje hoger dus vandaar dat ie net pastte.
offtopic:
Is het nou zo moeilijk om een naam goed over te typen?
Is het nou zo moeilijk om een naam goed over te typen?
Sorry voor je naam.
Tja of natuurlijk een andere videokaart. Ik heb een 9800se op het oog en dat is toch niet een zogenaamde low-end kaart?

Tja of natuurlijk een andere videokaart. Ik heb een 9800se op het oog en dat is toch niet een zogenaamde low-end kaart?
Heb je nog voldoende airflow in je kast ? De temp die je meet, is de socket temp en daar hoopt zich nl warmte op, dit kan je hoge temp verklaren. Toen m'n mobo(nf7-s) op een stuk karton lag, had ik ook zo'n 45 graden, terwijl dezelfde setup op een A7N8X 34 werd. 80mm fan erbij gezet en de temp dropte meteen een graad of 10.
Anoniem: 47845 schreef op 04 januari 2004 @ 23:56:
woei , paar posten terug had ik het over 47 C @ 70 watt. En nu heb ik 44 C door de L12 mod te verwijderen. Maar nogsteeds is het niet alles
nee dat is zeker geen low-end kaartAnoniem: 80804 schreef op 06 januari 2004 @ 20:59:
Sorry voor je naam.
![]()
kijk eens naar een magnum blokjes @ perfect systems ( http://www.perfect-systems.nl ) die binding is volgens mij net iets anders maar moet je ff kijken...Anoniem: 80804 schreef op 06 januari 2004 @ 20:59:
Sorry voor je naam.
![]()
Anoniem: 47845
Nou ik zal ff heel snel zeggen , er zitten een paar fans in die je nouwelijks hoort dus flow is er nietRazkin schreef op 06 januari 2004 @ 21:16:
Heb je nog voldoende airflow in je kast ? De temp die je meet, is de socket temp en daar hoopt zich nl warmte op, dit kan je hoge temp verklaren. Toen m'n mobo(nf7-s) op een stuk karton lag, had ik ook zo'n 45 graden, terwijl dezelfde setup op een A7N8X 34 werd. 80mm fan erbij gezet en de temp dropte meteen een graad of 10.
[...]

edit:
Net geprobeert door er een 80 mm fan op te richten en de temp zakte inderdaad een paar graden ( niet snel maar ik denk dat hij wel iets verder terug zakt )
Net geprobeert door er een 80 mm fan op te richten en de temp zakte inderdaad een paar graden ( niet snel maar ik denk dat hij wel iets verder terug zakt )
K thnx voor de tip , dan hoef ik me geen zorgen te maken .
er komt toch nog actieve mosfet koeling
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 47845 op 07-01-2004 19:34 ]
bah
m'n wc loopt nog steeds niet zoals het hoort... idle temp cpu 43graden terwijl m'n blokje aanvoelt alsof er ijswater inzit....
hopelijk krijg ik vandaag m'n gpu blokje binnen kan ik wat verbeteringen aanbrengen
m'n wc loopt nog steeds niet zoals het hoort... idle temp cpu 43graden terwijl m'n blokje aanvoelt alsof er ijswater inzit....

blup
waarmee heb je dit gemeten?? welke mobo heb je??eendje schreef op 08 januari 2004 @ 12:00:
bah
m'n wc loopt nog steeds niet zoals het hoort... idle temp cpu 43graden terwijl m'n blokje aanvoelt alsof er ijswater inzit....hopelijk krijg ik vandaag m'n gpu blokje binnen kan ik wat verbeteringen aanbrengen
moederborden lezen regelmatig verkeerd uit helaas
Hallo allemaal, das een lange tijd geleden dat ik hierop ben geweest, ach
nog de beste wensen trouwens
Ik heb nog effe lekker rondgekeken en ik heb de waterkoelings topic goed doorgelezen en ik zie zoooooveel merken staan en prijzen dat ik er helemaal wazig van wordt.
Nou zit ik eraan te denken om een waterkoelings setje te kopen maar 1tje die me geen honderden euro's moet gaan kosten.
Ik hoef ook niet de grootste radiator en beste pomp te hebben, ik ben op zoek naar een redelijke goeie setje die me ook niet te veel gaat kosten.
Ik heb begrepen dat je onderdelen los kan kopen en dat er ook complete setjes zijn, ik wil zelf een setje die er ook wel flashy
eruit ziet en goed werkt.
Zijn er mensen die mij verder weg kunnen helpen? misschien wat foto's en merken/prijzen????
alvast bedankt.
(p.s. Admin ik heb gekeken in de forums voor info over dit maar helaas komt niets overeen met mijn vraag.)
Ik heb nog effe lekker rondgekeken en ik heb de waterkoelings topic goed doorgelezen en ik zie zoooooveel merken staan en prijzen dat ik er helemaal wazig van wordt.
Nou zit ik eraan te denken om een waterkoelings setje te kopen maar 1tje die me geen honderden euro's moet gaan kosten.
Ik hoef ook niet de grootste radiator en beste pomp te hebben, ik ben op zoek naar een redelijke goeie setje die me ook niet te veel gaat kosten.
Ik heb begrepen dat je onderdelen los kan kopen en dat er ook complete setjes zijn, ik wil zelf een setje die er ook wel flashy
Zijn er mensen die mij verder weg kunnen helpen? misschien wat foto's en merken/prijzen????
alvast bedankt.
(p.s. Admin ik heb gekeken in de forums voor info over dit maar helaas komt niets overeen met mijn vraag.)
Anoniem: 13792
Ik ben zelf ook al een tijdje aan het rond kijken, dus ik ben benieuwd welke Setje/Combo's jullie aanraden.
Ik zou gaan voor:
Blok: De zalman ZM-WB2 waterblock €50 euro
pomp: Hydor L20 €27
reservoir: Tank-o-matic Resevoir extern €52.50
Rad: Airplex evo 120 €48
Slang kan je zelf aan komen.
ben je voor €180 euro klaar
Kan ook goedkoper
rad van de sloop en geen reservoir dan ben je rond 100 euro klaar
Of 2de hands kopen, ben je iets meer dan 100 euro kwijt. Is maar wat jezelf wilt en of je de chipset en videokaar ook wil koelen.
Blok: De zalman ZM-WB2 waterblock €50 euro
pomp: Hydor L20 €27
reservoir: Tank-o-matic Resevoir extern €52.50
Rad: Airplex evo 120 €48
Slang kan je zelf aan komen.
ben je voor €180 euro klaar
Kan ook goedkoper
rad van de sloop en geen reservoir dan ben je rond 100 euro klaar
Of 2de hands kopen, ben je iets meer dan 100 euro kwijt. Is maar wat jezelf wilt en of je de chipset en videokaar ook wil koelen.
[ Voor 18% gewijzigd door ken op 08-01-2004 21:58 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
@ Hennep & Kahoona
Kijk ook eens naar dit draadje: ThermalTake Aquarius II Deeltje 3
Kheb em zelf ook, als je niet teveel eisen eraan stelt is het nog best een redelijk setje!
Kijk ook eens naar dit draadje: ThermalTake Aquarius II Deeltje 3
Kheb em zelf ook, als je niet teveel eisen eraan stelt is het nog best een redelijk setje!
ik zou voor koperen radiator van de sloop gaan, te veel werk??-> togh een black ice.. blokjes moet je ff kijken hoeveel geld je voor dit onderdeel over hebt, danger den&magnum zijn duur maar goed innovatec is gemiddeld in beide en de rest moet je ff naar prijs kijken klopt wel ongeveer( hoe duurder hoe beter) eheim pompen zijn de bekenste maar ook duurst, sicce nova of Hydor zijn goedkoper..HENNEP schreef op 08 januari 2004 @ 16:48:
Ik heb begrepen dat je onderdelen los kan kopen en dat er ook complete setjes zijn, ik wil zelf een setje die er ook wel flashyeruit ziet en goed werkt.
alvast bedankt.
reservoir wat je mooi vindt als je er al een wilt..
@ ken :
Trouwens bedankt vor je reply, maar heb je ook foto's van die onderdelen???
Ik ben vergeten wat te plaatsen bij mijn vorige post, namelijk dat ik ook mijn VGA en Chipset wil koelen(dus ik moet daarvoor ook wc-blokjes voor die hebben maar welke?)
[EDIT] oh ja ik hoor veel over goede pompen zoals eheim, welke is nou de stilste en de beste? ik denk dat ik op de pomp en rad niet ga bezuinigen[EDIT]
Trouwens bedankt vor je reply, maar heb je ook foto's van die onderdelen???
Ik ben vergeten wat te plaatsen bij mijn vorige post, namelijk dat ik ook mijn VGA en Chipset wil koelen(dus ik moet daarvoor ook wc-blokjes voor die hebben maar welke?)
[EDIT] oh ja ik hoor veel over goede pompen zoals eheim, welke is nou de stilste en de beste? ik denk dat ik op de pomp en rad niet ga bezuinigen[EDIT]
[ Voor 24% gewijzigd door HENNEP op 09-01-2004 13:02 ]
Heeft er iemand ervaringen met een WC setje in een Chenbro X-spider case.
Ik ben ook van plan binnenkort een setje te halen maar ik bne bng dat het niet past ofzo.
Wat dat betreft ben ik een grote noep op dat gebeid.
Ik hbe niet echt iets kunnen vinden op de search
Ik ben ook van plan binnenkort een setje te halen maar ik bne bng dat het niet past ofzo.
Euhm...ik mag niet spammen natuurlijk, en ik heb het al eerder genoemt...maar het is gewoon goed spul : kijk voor de lol eens op www.1a-cooling.de . voor 140 euro heb je een mooie set, inclusief verzending.HENNEP schreef op 08 januari 2004 @ 16:48:
Ik heb begrepen dat je onderdelen los kan kopen en dat er ook complete setjes zijn, ik wil zelf een setje die er ook wel flashyeruit ziet en goed werkt.
alvast bedankt.
Die chenbro is toch een normale midi kast van binnen ? er zijn al zat mensen die een WC set in een midi kast zetten. het grootste probleem is waar je je rad moet laten.. modden is erg lastig bij die kast lijkt me... het is lastig om je mod te laten lijken alsof het bij de rest van de kast hoort.rfolkers schreef op 09 januari 2004 @ 12:58:
Heeft er iemand ervaringen met een WC setje in een Chenbro X-spider case.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 75823 op 09-01-2004 20:41 ]
Hoi,
Ik wil binnekort mijn een Waterchill setje kopen en nu wil ik daar een Airplex evo 360 op zetten,
maar zal ik daar ook lagere temp's mee halen.
Ik wil binnekort mijn een Waterchill setje kopen en nu wil ik daar een Airplex evo 360 op zetten,
Ik denk dat het niet veel scheelt met de 240. Ik heb zelf een 240, en die doet het goed. Maar denk wel, dat als je de 360 koopt dat je zoiezo meer moet betalen dan de 240, en je moet een extra 120mm fan erbij kopen, dat is best duur allemaal, en het verschil tussen 240 en de 360 zal niet veel zijn.djolaff schreef op 09 januari 2004 @ 21:55:
Hoi,
Waarom zou je nog een fan erbij MOETEN kopen ?, ik zou juist denken aan een fan minder omdat dat ding met convectie/ straling meer kan afgevendarkdesign schreef op 09 januari 2004 @ 22:00:
[...]
...........en je moet een extra 120mm fan erbij kopen, dat is best duur allemaal, en het verschil tussen 240 en de 360 zal niet veel zijn.
djolaff, je zult er zeker lagere temps mee halen, maar hoeveel heb ik zelf nog niet kunnen vinden
Omdat je als je maar 2 gebruikt naar mijn mening beter een 240 kan kopen.awaarle schreef op 09 januari 2004 @ 22:27:
[...]
Waarom zou je nog een fan erbij MOETEN kopen ?, ik zou juist denken aan een fan minder omdat dat ding met convectie/ straling meer kan afgeven
djolaff, je zult er zeker lagere temps mee halen, maar hoeveel heb ik zelf nog niet kunnen vinden
Over Fans Gesproken, ik heb thuis een 120mm fan liggen die 24v is.
Ik kan deze op 12v laten lopen maar hiermee loopt ie dan een groot aantal rpm minder.
Is er een apparaat die deze toch op 24v kan laten lopen? en zo ja kan ik dit apparaat dan bij een gewone winkel zoals gamma of prxis of iets dergelijks kopen?
Enig idee hierover? en de kosten?
Ik kan deze op 12v laten lopen maar hiermee loopt ie dan een groot aantal rpm minder.
Is er een apparaat die deze toch op 24v kan laten lopen? en zo ja kan ik dit apparaat dan bij een gewone winkel zoals gamma of prxis of iets dergelijks kopen?
Anoniem: 13792
Als ik zoek naar webshops die wat bekende producten verkopen dan ik steeds bij:
Tweakstore
Freezing-harware
XXlcases
Zijn er nog meer goede webshops (In NL) waar je een leuk WC setje kunt samen stellen?
Tweakstore
Freezing-harware
XXlcases
Zijn er nog meer goede webshops (In NL) waar je een leuk WC setje kunt samen stellen?
Wel ik ben aan het overwegen waterkoeling in men pc te plaatsen maar ik heb een QF50A van Aopen,Asus A7n8X-X,HErcules 9200 en een maxtor 80 GB schijf.
Nu heb ik nog wel redelijk wat plaats in men case aangezien ik dus geen PCI sloten gebruik maar toch...
Ik draai de PC nu(Ow ja, AMD 2500+ non-OC(yet)) met 1 80 mm coolermaster fanneke en een standaart CPU koeler. Ik heb dan zo'n 45 graden en zonder coolermaster 50
Kan ik WC in de Kast stoppen en hoe effectief is dit?
Nu heb ik nog wel redelijk wat plaats in men case aangezien ik dus geen PCI sloten gebruik maar toch...
Ik draai de PC nu(Ow ja, AMD 2500+ non-OC(yet)) met 1 80 mm coolermaster fanneke en een standaart CPU koeler. Ik heb dan zo'n 45 graden en zonder coolermaster 50
Kan ik WC in de Kast stoppen en hoe effectief is dit?
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Ik heb zon zeflfde kast en volgens mij gaat dat best prima.. geen een 2x 80mm radiator aan de buitenkant hangen en 2x 80mm achterin je kast schroeven.. de pomp onder de HDD en heb je nog genoeg ruimte over voor de slangen..
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
sorry hoor maar kan je dit nog een zeggen? ik heb :"geen een 2x 80mm radiator aan de buitenkant hangen"" niet echt begrepen?all_by_myself schreef op 10 januari 2004 @ 11:48:
Ik heb zon zeflfde kast en volgens mij gaat dat best prima.. geen een 2x 80mm radiator aan de buitenkant hangen en 2x 80mm achterin je kast schroeven.. de pomp onder de HDD en heb je nog genoeg ruimte over voor de slangen..
sorry ze
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Mja volgens mij kan je dat 'geen' wel weglaten 
Beetje waterkoeling past vrijwel altijd hoor.
Radiator boven op de kast, of 'n black ice micro voorin de kast, pomp ernaast en 'n reservoir binnen in, of achter tegen de kast...
Beetje waterkoeling past vrijwel altijd hoor.
Radiator boven op de kast, of 'n black ice micro voorin de kast, pomp ernaast en 'n reservoir binnen in, of achter tegen de kast...
http://www.perfect-systems.nlAnoniem: 13792 schreef op 10 januari 2004 @ 10:39:
Als ik zoek naar webshops die wat bekende producten verkopen dan ik steeds bij:
Tweakstore
Freezing-harware
XXlcases
xxlcases kan je veel minder dan hier, bij freezing hardware minder en duurder dan hier, tweakstore kom ik nie
Heeft er al iemand ervaring met de chipset en graphics koelblokje van 1a-cooling? Deze zijn onwijs goedkoop €25. En als ze net zo goed presteren als hun CPU koeler, de 1a- HV2.
Vraag me tevens af of deze op een radeon 9800 pro en een nforce 2 mobo passen? ('T is weekend dus mailen heeft nog geen zin
)
Vraag me tevens af of deze op een radeon 9800 pro en een nforce 2 mobo passen? ('T is weekend dus mailen heeft nog geen zin
[ Voor 9% gewijzigd door AaroN op 10-01-2004 20:25 ]
kan je wel doen met een adapter togh.. je hebt wel van die universele dingentjes.. Daar kan je dan verschillende bovenkanten opdoen voor andere apparaten als je die er af haalt heb je een + en een - gaatje.. DAn kan je zelf ook je voltage kiezen, tussen 1,5 V en 24 V heb ik zelf een... kan je gewoon bij een electronica zaak halenHENNEP schreef op 09 januari 2004 @ 23:03:
Over Fans Gesproken, ik heb thuis een 120mm fan liggen die 24v is.
edit: kosten? iets van 5~15€ hangt er vanaf wat je nodig hebt, het is goedkoper en 12mm te halen...of deze gwn op 12V
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 12-01-2004 17:48 ]
Vraagje.
Is het mogelijk om de dangerdan Z-chipset (dus niet die voor de intel chipsets)
op een amd 760MPX te monteren.
ik heb namelijk het idee dat het niet goed past.
Dat ik dus het koelblok moet draaien.
Als iemand het hier al eens gedaan heeft
graag foto of ander materiaal waaruit blijkt dat het past.
Anders ben ik bang dat ik mijn chipset sloop.
Deze post is gedaan voor SimplyMe
Is het mogelijk om de dangerdan Z-chipset (dus niet die voor de intel chipsets)
op een amd 760MPX te monteren.
ik heb namelijk het idee dat het niet goed past.
Dat ik dus het koelblok moet draaien.
Als iemand het hier al eens gedaan heeft
graag foto of ander materiaal waaruit blijkt dat het past.
Anders ben ik bang dat ik mijn chipset sloop.
Deze post is gedaan voor SimplyMe
[ Voor 6% gewijzigd door Vastloper op 12-01-2004 22:44 ]
kan, maar meerdere mensen in dit topic hebben al gemeld dat zoiets weinig nut heeft. Alhoewel het met een fanduct mischien net weer anders isaramdin schreef op 14 januari 2004 @ 00:10:
Vraagje.
Kan je op de Black Ice Extreme 2 fans plaatsen dmv een fan sandwich? Dus een enkele 120mm fan aan elke zijde?
Ik ben dus van plan om aan 1 kant een fan te zetten (zuigen) en aan de andere kant een fanduct...
blup
Ik had een vraagje:
Heb het weekend een nieuw zelf samengesteld setje gehaald (bij de tweakstore natuurlijk
) (was me aquariusset zat)...
Dit zijn de onderdelen:
- Dangerden Maze4 478 10 mm
- Black Ice eXtreme radiator 12,5 mm
- Hydor L20 waterpomp 700l/u 13 mm
- Typhoon single quad Bay reservoir 10 mm
- Tygon Slang 3/8inch (2 meter)
- InnovaProtect 250ml
- UV Dye-Lite Blue 2ml (2x)
- en nog wat klemmetjes enzow
Ik had met me aquarius (en een gpu-blok) de volgende temps:
idle: 37
na anderhalf uur UT: 53
Dus ik dacht nou ga ik een aardig stuk omlaag met me temps naar beneden maar helaas is dat niet zo
Heb nu me gpu-blok er niet meer tussen zitten (i.v.m. een scheur in me blok) maar de temps zijn nog zowat hetzelfde.. Terwijl ik me blok goed erop heb gezet (het blok/water word ook warm)
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ie nu nog evenwarm word met zo'n goeie radiator?????
Belangrijkste specs:
MSI 845e max2
P4 2,4 gh (niet overgeklockt)
512 pc 2100 geheugen
G-force Ti4200
Maxtor 80 GB, 7200RPM (DiamondMax Plus 9)
Chieftec Dragon kast
Voor der rest zie me sig....
Heb het weekend een nieuw zelf samengesteld setje gehaald (bij de tweakstore natuurlijk
Dit zijn de onderdelen:
- InnovaProtect 250ml
Dus ik dacht nou ga ik een aardig stuk omlaag met me temps naar beneden maar helaas is dat niet zo

Heb nu me gpu-blok er niet meer tussen zitten (i.v.m. een scheur in me blok) maar de temps zijn nog zowat hetzelfde.. Terwijl ik me blok goed erop heb gezet (het blok/water word ook warm)
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ie nu nog evenwarm word met zo'n goeie radiator?????
Belangrijkste specs:
MSI 845e max2
512 pc 2100 geheugen
G-force Ti4200
Maxtor 80 GB, 7200RPM (DiamondMax Plus 9)
Chieftec Dragon kast
[ Voor 15% gewijzigd door Patrlck op 14-01-2004 13:12 ]
Heb je wel een fan op je blackice staan? verschil idle en stessed is namelijk wel erg hoog.
Ennuh zou je je sig er ook ff bij kunnen plaatsen dan hebben we ook de extra info over je systeem
Ennuh zou je je sig er ook ff bij kunnen plaatsen dan hebben we ook de extra info over je systeem
Ik vind 37 graden idle wel een beetje hoog voor waterkoeling en stressed 53 ook. En dat zonder oc.SchiedamLauw schreef op 14 januari 2004 @ 11:55:
Ik had een vraagje:
Heb het weekend een nieuw zelf samengesteld setje gehaald (bij de tweakstore natuurlijk) (was me aquariusset zat)...
Dit zijn de onderdelen:
- InnovaProtect 250ml
Specs ff snel:
MSI 845e max2
512 pc 2100 geheugen
G-force Ti4200
Ik haal met luchtkoeling idle 30 en stressed 50 op P4 2.8c non-oc
i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME
Yebz heb een Papst Casefan 120mm 4412FGL die voluit staat.. Hij zit zeg maar tussen me kast en rad in en hij zuigt het lucht van vooronderin naar binnen dus recht me rad in... Misschien kan ie niet veel lucht aanzuigen ofzo heb een Chieftec Dragon kast..Anoniem: 86592 schreef op 14 januari 2004 @ 12:09:
Heb je wel een fan op je blackice staan? verschil idle en stessed is namelijk wel erg hoog.
Anoniem: 102699
Als ik het goed begrijp blaast die papst dus de warme lucht uit je case door de radiator?
Ik weet niet of je probleem hiermee op te lossen is maar probeer eens koude lucht van buiten je case door je radiator te laten blazen, de resultaten zijn immers mede afhankelijk van de temp van de lucht die door je rad gaat.
Ik weet niet of je probleem hiermee op te lossen is maar probeer eens koude lucht van buiten je case door je radiator te laten blazen, de resultaten zijn immers mede afhankelijk van de temp van de lucht die door je rad gaat.
Neenee hij blaast het lucht van vooronderin naar binnen langs me rad..dus koude lucht van buiten me kast.. Daar dacht ik zelf ookal aan namelijk..Anoniem: 102699 schreef op 14 januari 2004 @ 13:16:
Als ik het goed begrijp blaast die papst dus de warme lucht uit je case door de radiator?
Ik heb een koolance cpu-100s voor mijn CPU (thunderbird 1400). Maar wil up-graden naar een betere. Nu wil ik deze koolance gebruiken voor mijn GPU. Heeft iemand een idee hoe ik die het best op mijn videokaart kan bevestigen?
bestaat er eigelijk ook een site waar ze NB en GPU blokjes testen of een top XX hebben van best presterende, ben tot nu toe alleen CPU tegen gekomen
Ik heb een greenway (oid) vijverpompje in mijn wc zitten alleen werkt deze niet meer goed. Als ik de pomp aanzet doet deze niets maar zodra ik hem open maak en even een zetje geef (aan de bladen) voor het starten ratelt hij vrolijk verder.
Ik ben bang dat ik dus mijn derde pomp kan gaan halen om die er in te zetten maar wou toch eerst nog even kijken of iemand een oplossing weet. Ik heb de pomp van binnen al schoon gemaakt en met wat silleconenspray ingesmeerd maar dat help dus niet, alleen aanduwen werkt.
Ik ben bang dat ik dus mijn derde pomp kan gaan halen om die er in te zetten maar wou toch eerst nog even kijken of iemand een oplossing weet. Ik heb de pomp van binnen al schoon gemaakt en met wat silleconenspray ingesmeerd maar dat help dus niet, alleen aanduwen werkt.
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Ik heb eigenlijk een kl*t* waterblokje (Swiftech 4** nog iets
) Dat ding lekt altijd, en koelt voor geen ene meter:
Barton 2500+ @ 210*11 @1.85 volt
Idle: 42 stressed: 54
Niet echt normaal al zeg ik het zelf, dus daarom wil ik een nieuw blokje kopen nl. deze: http://www.1a-cooling.de/
Kan ik daar betere prestaties mee verwachten? Ik kon niemand vinden die dit blokje had terwijl hij toch goedkoop is.
En niet denken dat het aan mijn setup ligt, aangezien de flow goed is, het water altijd kamertemp. En het koelblok wordt gewoon warm
Niet echt normaal al zeg ik het zelf, dus daarom wil ik een nieuw blokje kopen nl. deze: http://www.1a-cooling.de/
Kan ik daar betere prestaties mee verwachten? Ik kon niemand vinden die dit blokje had terwijl hij toch goedkoop is.
En niet denken dat het aan mijn setup ligt, aangezien de flow goed is, het water altijd kamertemp. En het koelblok wordt gewoon warm
Hoewel ik zelf ongelovelijk baal van mijn bezwijkende pompenErik999 schreef op 15 januari 2004 @ 11:29:
Ik heb eigenlijk een kl*t* waterblokje (Swiftech 4** nog iets) Dat ding lekt altijd, en koelt voor geen ene meter:

Gekocht via een inkoopactie maar los bestellen wordt ook niet extreem duur.
linkje
Van het blokje wat jij laat zien weet ik niet of hij goed is maar als ik het goed zie moet je die bevestigen met een clip systeem aan de haakjes op de socket. En dat staat mij erg tegen...
Als je niet tevreden bent over je temperaturen kan het natuurlijk ook nog zijn dat de radiator niet goed genoeg zijn werk doet.
En omdat veel mensen alleen de laatste regels lezen voor ze posten:
Heeft iemand een ideetje hoe ik mijn pomp weer goed laat draaien of moet ik gewoon een nieuwe halen? 2 posts hierboven
Het blokje wat ze daar aanbieden is volgens mij een erg goed blokje, als ik deze chart mag geloven : Watercoolplanet.de waterblokjes chartErik999 schreef op 15 januari 2004 @ 11:29:Niet echt normaal al zeg ik het zelf, dus daarom wil ik een nieuw blokje kopen nl. deze: http://www.1a-cooling.de/
Grappig, ik kwam net op deze site waar ze dat bloke doormidden hebben gezaagd om achter de werking te komen : Doorgezaagd 1a-cooling.de blokje
Volgens mij is het geen miskoop
Het ziet er wel aardig stevig uit andersReallyStupidGuy schreef op 15 januari 2004 @ 15:17:
[...]
Hoewel ik zelf ongelovelijk baal van mijn bezwijkende pompenben ik wel tevreden over mijn koelblokje [afbeelding]
Gekocht via een inkoopactie maar los bestellen wordt ook niet extreem duur.
linkje
Van het blokje wat jij laat zien weet ik niet of hij goed is maar als ik het goed zie moet je die bevestigen met een clip systeem aan de haakjes op de socket. En dat staat mij erg tegen...
Als je niet tevreden bent over je temperaturen kan het natuurlijk ook nog zijn dat de radiator niet goed genoeg zijn werk doet.
En het water is helemaal koel, daar ligt het niet aan.
Idd, staat wel op 1 daar, maar als ik dat doorgezaagd blokje zie, dan lijkt mij een maze veel beter koelen. Maarja, schijn bedriegd vaak, aangezien dat blok dat ik nu heb ook niet koelt (58 graden nuaramdin schreef op 15 januari 2004 @ 15:32:
[...]
Het blokje wat ze daar aanbieden is volgens mij een erg goed blokje, als ik deze chart mag geloven : Watercoolplanet.de waterblokjes chart
Grappig, ik kwam net op deze site waar ze dat bloke doormidden hebben gezaagd om achter de werking te komen : Doorgezaagd 1a-cooling.de blokje

Het wordt er niet makkenlijker op nu, dat blokje van ReallyStupidGuy ziet er ook erg goed uit
Maar nog steeds niemand die mij kan helpen met mijn pompje 
Ik vindt het wel typisch dat in duitsland zoveel wc blokken worden gemaakt. En die worden dan ook nog vaak alleen in duitsland verkocht...
Ik vindt het wel typisch dat in duitsland zoveel wc blokken worden gemaakt. En die worden dan ook nog vaak alleen in duitsland verkocht...
Ik heb een sicce idra, en ik moet hem ook vaak aantikken voordat hij eindelijk begint te lopenReallyStupidGuy schreef op 15 januari 2004 @ 16:49:
Maar nog steeds niemand die mij kan helpen met mijn pompje

Of toch een startmotor erop plaatsen
Viel me trouwens nog mee dat het maar 12 euro verzendkosten is, als ik nu nog een paar andere mensen vind om wat te kopen is het een stuk goedkoper dan rembours
Ik heb gister tweedehands een WC setje gekocht. Het bestaat uit een Tha_Mafkees blok(eerste revisie), een blackice1 en een Eheim 1048 pompje.
Op de slangpilaar van het blokje zit een soort roest achtig iets. Volgensmij is het verkleuring van het koper oid
iig kan het kwaad? Het zit alleen op het puntje waar het water langsloopt. Bedankt alvast
Op de slangpilaar van het blokje zit een soort roest achtig iets. Volgensmij is het verkleuring van het koper oid
Dit blokje komt inderdaad goed uit de diverse testen, die inderdaad voornamelijk in het Duits te lezen zijn.aramdin schreef op 15 januari 2004 @ 15:32:
[...]
Het blokje wat ze daar aanbieden is volgens mij een erg goed blokje, als ik deze chart mag geloven : Watercoolplanet.de waterblokjes chart
Ik heb onlangs zo'n setje besteld bij 1a, en als het goed is, is hij gisteren verstuurd. Met een beetje mazzel krijg ik hem dit weekend binnen.
Ik hou jullie wel op de hoogte van de resultaten.
Ik ben nu aan het twijfelen...Ik zie op de inkoopacties website dat de Black Ice pro voor 50euro ex verzendkosten te koop staat...Zelf wilde ik de Black Ice extreme bij tweakstore.nl, die daar 80euro ex verzendkosten kost...
Ik vraag me dus af of het die 30euro waard is om een extreme te kopen...Heeft iemand gegronde redenen om het wel te investeren in die extreme dwz koelt die wel zoveel beter tov een pro
?
Ik vraag me dus af of het die 30euro waard is om een extreme te kopen...Heeft iemand gegronde redenen om het wel te investeren in die extreme dwz koelt die wel zoveel beter tov een pro
ik heb nu een paar weekjes de dd maze 4 getest op me 9800xt , met v-mods op 525mhz core , en een stressed temp van 43,4c gemeten met een lian li bay thermometer 
dus vrij aardig koelblok
dus vrij aardig koelblok
Ik heb een luchtbel bij de uitgang van me gpu blok, hoe krijg ik die weg? Zou m'n pomp niet sterk genoeg zijn? Cpu/gpu/nb gekoeld met een sicce idra in totaal gebruik ik zo'n 5 meter aan slang(10mm). De idra wordt gebruikt als dompelpomp. Heb slang aan het eind dichtgeknepen om druk op te bouwen, zonder effect.
Anoniem: 54555
1800+ @ 200x12.0
29Graden stressed met maze 3 lijkt me wel netjes of niet?
@ bericht hierboven^ doe je pomp even uit en dan weer aan.
29Graden stressed met maze 3 lijkt me wel netjes of niet?
@ bericht hierboven^ doe je pomp even uit en dan weer aan.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 54555 op 16-01-2004 22:47 ]
even in je slang knijpen helpt ook wellesRazkin schreef op 16 januari 2004 @ 22:16:
Ik heb een luchtbel bij de uitgang van me gpu blok, hoe krijg ik die weg? Zou m'n pomp niet sterk genoeg zijn? Cpu/gpu/nb gekoeld met een sicce idra in totaal gebruik ik zo'n 5 meter aan slang(10mm). De idra wordt gebruikt als dompelpomp. Heb slang aan het eind dichtgeknepen om druk op te bouwen, zonder effect.
Ik ben ook van plan om binnenkort een waterkoelingssetje aan te schaffen en wel de volgende:
- Eheim 1048 waterpomp 600l/h - -13mm aansl.
- Dangerden Maze4 AMD - -13mm aansl.
- Black Ice eXtreme radiator - -12.5 mm aansl.
- Tank-o-matic Resevoir extern - - 13 mm aansl.
En nu komt dan de vraag, welke slangdiameter kan ik nu het beste gebruiken? Ik wil in ieder geval Tygon slang en kan kiezen uit twee formaten:
- Tygon Slang 3/8inch
The innerdiameter is 3/8inch(+/- 10mm)
The outerdiameter is 5/8inch (+/- 16mm)
- Tygon tubing 1/2inch
The innerdiameter is 1/2inch(+/- 13mm)
The outerdiameter is 3/4inch (+/- 19mm)
Als ik kijk naar de aansluitingen van de verschillende onderdelen, dan zou ik dus de slang met een binnendiameter van 13 mm moeten hebben. Aan de andere kant denk ik dan van: een krappere slang zit misschien strakker om de slangpilaren.
En is een slang met een buitendiameter van 2 cm niet erg dik?
Iemand die hier een advies in kan geven?
- Eheim 1048 waterpomp 600l/h - -13mm aansl.
- Dangerden Maze4 AMD - -13mm aansl.
- Black Ice eXtreme radiator - -12.5 mm aansl.
- Tank-o-matic Resevoir extern - - 13 mm aansl.
En nu komt dan de vraag, welke slangdiameter kan ik nu het beste gebruiken? Ik wil in ieder geval Tygon slang en kan kiezen uit twee formaten:
- Tygon Slang 3/8inch
The innerdiameter is 3/8inch(+/- 10mm)
The outerdiameter is 5/8inch (+/- 16mm)
- Tygon tubing 1/2inch
The innerdiameter is 1/2inch(+/- 13mm)
The outerdiameter is 3/4inch (+/- 19mm)
Als ik kijk naar de aansluitingen van de verschillende onderdelen, dan zou ik dus de slang met een binnendiameter van 13 mm moeten hebben. Aan de andere kant denk ik dan van: een krappere slang zit misschien strakker om de slangpilaren.
En is een slang met een buitendiameter van 2 cm niet erg dik?
Iemand die hier een advies in kan geven?
Als je de kleinere slangmaat gaat bestellen, loop je de kans dat je slangen dalijk niet passen. Dat heb ik nu ook meegemaakt met een best wel stugge slang. Het verschil tussen slang en aansluiting was maar iets van 1 a 2 mm... Uiteindelijk is het me met veel zweet, geduld, kracht en een hete föhn gelukt 
Ik ben dus van plan om een dergeljike setup te bestellen en kies zelf voor 1/2" tubing.
Ik ben dus van plan om een dergeljike setup te bestellen en kies zelf voor 1/2" tubing.
ik verwarm het gewoon altijd met een aansteker werkt perfect 
phönen duurt me te lang
phönen duurt me te lang
misschien dat als je je as er even uit haalt (weet niet of het kan bij mij eheim wel) dat je iets ziet wat fout is (iets waar hij blijft haken ofzo).. Je kan misschien ook proberen als je niets ziet het asje iets dunner te maken, maar dat moet je allemaal gewoon ff zien..(ken je pomp niet) Maar de vraag is of je pomp het na de tijd nog doetReallyStupidGuy schreef op 15 januari 2004 @ 11:08:
Ik heb een greenway (oid) vijverpompje in mijn wc zitten alleen werkt deze niet meer goed. Als ik de pomp aanzet doet deze niets maar zodra ik hem open maak en even een zetje geef (aan de bladen) voor het starten ratelt hij vrolijk verder.
Ik ben nu bezig met het opbouwen van mijn waterkoelingsetup. Ik heb zojuist op mijn ti4600 een waterblokje geplaatst, dewelke helemaal geisoleerd is. Nu vraag ik mij af, moet ik ook de achterkant van mijn geforce isoleren? Er gaat water doorheen met een maximale temperatuur van -15'C.
Graag snel reactie, ik ben bezig met opbouwe
Graag snel reactie, ik ben bezig met opbouwe
Hmm, weet je ook toevallig wat voor type slang dat was, want ik heb geen idee of tygon slang een beetje op te rekken is. Die Tygon slangen hebben een redelijk dikke wand, dus ik kan me voorstellen dat ze niet echt rekbaar zijn.aramdin schreef op 17 januari 2004 @ 12:11:
Als je de kleinere slangmaat gaat bestellen, loop je de kans dat je slangen dalijk niet passen. Dat heb ik nu ook meegemaakt met een best wel stugge slang. Het verschil tussen slang en aansluiting was maar iets van 1 a 2 mm... Uiteindelijk is het me met veel zweet, geduld, kracht en een hete föhn gelukt
De slang heb ik gekocht bij freezinghardware en is een PVC slang met 6mm binnendiameter, ik heb net op de site gekeken, maa zag em er niet meer bij staan...alleen de 8mm slang.
ps. ik heb zelf ook geen ervaring met tygon slang
ps. ik heb zelf ook geen ervaring met tygon slang
[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 17-01-2004 15:46 . Reden: More info ]
FF een tip, als je je slangen over een aansluiting probeert te krijgen en dat lukt niet, dan moet je de slange verwarmen dmv een waterkoker, je krijgt de slange dan veel gemakkelijker over een aansluiting heenMickMack schreef op 17 januari 2004 @ 15:35:
[...]
Hmm, weet je ook toevallig wat voor type slang dat was, want ik heb geen idee of tygon slang een beetje op te rekken is. Die Tygon slangen hebben een redelijk dikke wand, dus ik kan me voorstellen dat ze niet echt rekbaar zijn.
vraagje, is het schadelijk voor de pomp als er veel lucht in het systeem zit ?
er zit nu namelijk al een tijdje aardig wat lucht in mijn setup en aangezien het erg moeilijk is om eruit te krijgen vroeg ik me af of het schadelijk kan zijn voor de pomp, de pomp maakt nu wel wat herrie door die lucht
er zit nu namelijk al een tijdje aardig wat lucht in mijn setup en aangezien het erg moeilijk is om eruit te krijgen vroeg ik me af of het schadelijk kan zijn voor de pomp, de pomp maakt nu wel wat herrie door die lucht
Anoniem: 102699
Antivries?
Met mijn KT12-l30 powerkit haal ik idle temps van 3-5 graden (cpu), stressed 18.
Ik kan me voorstellen dat het nog lager is als de pc een poos niet heeft gedraaid.
Ik gebruik geen pelt of andere extra koelende dingen, gewoon std asetek set met dual 12cm op blackice rad... alles wat standaard is meegeleverd bij de set dus.
Deze kamer (altijd raam open ivm rook
) is erg koel.
Met mijn KT12-l30 powerkit haal ik idle temps van 3-5 graden (cpu), stressed 18.
Ik kan me voorstellen dat het nog lager is als de pc een poos niet heeft gedraaid.
Ik gebruik geen pelt of andere extra koelende dingen, gewoon std asetek set met dual 12cm op blackice rad... alles wat standaard is meegeleverd bij de set dus.
Deze kamer (altijd raam open ivm rook
Jongen, wat denk je nou zelf, je kan nooit dat soort temps halen! Of bedoel je 3 tot 5 'C hoger dan de kamer temperatuur?Anoniem: 102699 schreef op 17 januari 2004 @ 16:57:
Antivries?
Deze kamer (altijd raam open ivm rook) is erg koel.
Ik heb nog ff een vraagje, ik ben momenteel bezig met mijn TEC/ Waterchiller setup. Ik heb net mijn pelt een half uur laten draaien icm mijn chiller om vervolgens te kijken wat voor een leuke cpu temps ik zal halen. Dit is de eerste keer dat ik draai met deze opstelling, toen ik naar de cpu temps keek in de bios waren deze rond de 75'C. Zou het zijn dat de tempcensor de - temperaturen niet aankunnen? Of zou het zo zijn dat de pelt geen goed contact maakt?
Zal maar ff kijken of die tempsensor wel fris is dan.. Welk proggie gebruik je??Anoniem: 102699 schreef op 17 januari 2004 @ 16:57:
Antivries?
Ik had MBM 5 een keer gedownload en toen gaf ie aan dat me cpu 99 graden was terwijl ie in een ander proggie altijd een temp aangaf rond de 40...Dus niet alle proggies lezen het goed af
Anoniem: 787
Die 1a-cooling is eigenlijk gewoon een cross-drilled blokje. (Vijf kanalen parallel, en twee dwars daarop voor de aansluitingen).
Daar is waterkoeling ooit mee begonnen. (Zie onderaan).
Ik kan eigenlijk niet geloven dat dat dan nu zo goed scoort: beter dan de hightech blokjes!
Pas als een bekende niet-Duitse site een vergelijkende test doet, en dit blokje wint, ben ik overtuigd.
Dit blokje bestaat ook nog voor 2/3 uit messing: twee stukken tegen een centrale koperkern gesoldeerd. Dit maak je thuis zo na met een kolomboortje.
Daar is waterkoeling ooit mee begonnen. (Zie onderaan).
Ik kan eigenlijk niet geloven dat dat dan nu zo goed scoort: beter dan de hightech blokjes!
Pas als een bekende niet-Duitse site een vergelijkende test doet, en dit blokje wint, ben ik overtuigd.
Dit blokje bestaat ook nog voor 2/3 uit messing: twee stukken tegen een centrale koperkern gesoldeerd. Dit maak je thuis zo na met een kolomboortje.
Ik heb hier ee 1a-cooling blokje op mijn CPU en ben er dik tevreden over. Idle temp van mijn P4 2,8 GHZ processor is 28 graden Celcius.
Het gaat erom dat waterpompen niet droog mogen draaien. Dan draaien ze dol omdat het water de motor geen weerstand geeft. Als er veel lucht in je setup zit en de pomp weleens droog komt te staan dan kan het schadelijk zijn, anders maakt het vrij weinig uit. Maar ik denk dat het nogal meevalt want zoveel lucht in een setup lijkt me sterkPilatuS schreef op 17 januari 2004 @ 16:44:
vraagje, is het schadelijk voor de pomp als er veel lucht in het systeem zit ?
Ik gok op een brakke tempsensor of het moet -5 zijn op je kamerAnoniem: 102699 schreef op 17 januari 2004 @ 16:57:
Antivries?
Nou ik heb ook ff een klein vraagje over het zalman WC blokje,
ik krijg een setup van Evo 240 met 10mm slangpilaren en op het pompje kunnne die slangetjes ook komen...
nu staat bij FH in de shop het zalman blokje : http://www.benka.nl/shop/index-info.asp?ID=978
en er staat bij: voor 8x1, 8x1,5 en 8x2,5 slangen
terwijl op alternate staat : bevestigingsmateriaal aanwezig voor drie verschillende diameter waterleiding:
8x10mm, 8x11mm en 10x13mm.
Welk van de 2 klopt nu, en als de onderste zou kloppen, kan ik dan deze :
http://www.benka.nl/shop/index-info.asp?ID=331 slangen voor op mijn hele setje kopen?
ik krijg een setup van Evo 240 met 10mm slangpilaren en op het pompje kunnne die slangetjes ook komen...
nu staat bij FH in de shop het zalman blokje : http://www.benka.nl/shop/index-info.asp?ID=978
en er staat bij: voor 8x1, 8x1,5 en 8x2,5 slangen
terwijl op alternate staat : bevestigingsmateriaal aanwezig voor drie verschillende diameter waterleiding:
8x10mm, 8x11mm en 10x13mm.
Welk van de 2 klopt nu, en als de onderste zou kloppen, kan ik dan deze :
http://www.benka.nl/shop/index-info.asp?ID=331 slangen voor op mijn hele setje kopen?
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Heb je wel eens gedacht om op de officiële website van zalman te kijken?
Heel ffies goed kijken op de pagina en je zou uitkomen op deze pagina: Zalman ZM-WB2.
De features van dit product:
1) Pure copper base ensures excellent heat dissipation, and anodized aluminum top prevents corrosion.
2) Intel Pentium 4 (Socket 478), AMD Athlon/Duron/Athlon XP (Socket 462),Athlon 64 (Socket 754) compatible design for borad compatibility.
3) Three types of compression fitting are offered for use with water tubes (8X10mm,8X11mm,10X13mm)
Alsjeblieft!
ps. was toch niet zo moeilijk
?
Heel ffies goed kijken op de pagina en je zou uitkomen op deze pagina: Zalman ZM-WB2.
De features van dit product:
1) Pure copper base ensures excellent heat dissipation, and anodized aluminum top prevents corrosion.
2) Intel Pentium 4 (Socket 478), AMD Athlon/Duron/Athlon XP (Socket 462),Athlon 64 (Socket 754) compatible design for borad compatibility.
3) Three types of compression fitting are offered for use with water tubes (8X10mm,8X11mm,10X13mm)
Alsjeblieft!
ps. was toch niet zo moeilijk
hmm jah bedankt voor de info
dus 10x13, maar op freezinghardware krijg je slangen met binnendiameter van 10 en buiten van 14.. dit zal dus niet passen ofwel?
ja sorry ik ben n00b
ja sorry ik ben n00b
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Als je een water setup met dit hebt:
Magnum CPU,
Magnum VGA,
Magnum NB,
Eheim 1048,
Black Ice Pro,
Autoradiatortje van koper,,
heb ik dan anti corrosie nodig? is het aan te raden het er togh bij te gooien??
Magnum CPU,
Magnum VGA,
Magnum NB,
Eheim 1048,
Black Ice Pro,
Autoradiatortje van koper,,
heb ik dan anti corrosie nodig? is het aan te raden het er togh bij te gooien??
offtopic:
er is niet egt veel veranderd aan GoT en het gebeurd steeds vaker dat ze update?
er is niet egt veel veranderd aan GoT en het gebeurd steeds vaker dat ze update?
anti vries er bij is mooi genoeg. zit ook anti corrosie middel in...
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
vergeten te vermelden..er zit van dat UV reactive spul bij, das ook tegen algen enzo...maar heb ik nu nog anti-corrosie bij...hoe kom je bij antivries?? zit er neit in..DAMAGE schreef op 19 januari 2004 @ 17:53:
Anti vries zorgt wel voor een temperatuur stijging!DAMAGE schreef op 19 januari 2004 @ 17:53:
Volgens mij zitten we weer over de 500 posts heen 
Dus als Jupiler, of iemand anders zin heeft, kan er een deeltje VII komen..
Ok, die is er dus inmiddels..
Dus we kunnen verder gaan in [rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel VII[/rml]
Dus als Jupiler, of iemand anders zin heeft, kan er een deeltje VII komen..
Ok, die is er dus inmiddels..
Dus we kunnen verder gaan in [rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel VII[/rml]
[ Voor 33% gewijzigd door Twynn op 19-01-2004 20:29 ]
Dit topic is gesloten.