“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
2 dagen en je hebt het thuis
Dat is zeker goedkoper en zeker interessant als je geen defecte producten krijgtEpsilon schreef op 02 januari 2004 @ 13:17:
Ik wil niet lelijk doen tegen jullie winkel, maar als je ze bij www.pc-cooling.de besteld, betaal je de prijs van aquacomputer en 8euro verzending (bij betalen via creditcard).
2 dagen en je hebt het thuis. Perfecte shop, ze hebben ook alles.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Geforce 5900 Ultra
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...2776746633&category=47559
[ Voor 51% gewijzigd door JoshuaS op 08-01-2004 06:52 ]
wat kosten ze?SerialThrillaZ schreef op 02 januari 2004 @ 13:09:
[...]
alles...
Ik heb die mooie Twinplex voor m'n Ati 9700... ziet er gelikt uit en de prestaties zijn ook érg goed!!!
Anoniem: 23679
\0/ die heeft dus gewoon alleen op zn videokaart al 10 blokjesJoshuaS schreef op 02 januari 2004 @ 16:13:
Gezien op Ebay Duitsland![]()
Geforce 5900 Ultra
[afbeelding]
Moet da koste?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23679 op 02-01-2004 17:10 ]
€ 41.95 voor zowel Ati als nVidia.
€ 39.95 voor de northbridge versie.
Je moet geen kunstof bouten gebruiken icm een peltier!!Anoniem: 89895 schreef op 01 januari 2004 @ 22:26:
Ik zie op die pic van die peltier van die kunstof bouten, weet iemand waar die te koop zijn?
Je moet namelijk een druk hebben van +/- 300kg tussen je coldplate en peltier, die kunstof bouten kunnen dat niet aan!
Welke apparaat word daar eigenlijk gebruikt om de temp uit te lezen? Toch niet die DD5? De mijne gaat helemaal trippen wanneer ik hem onder mn coldplate stamp!
Anoniem: 26854
op de site van h-essers zie ik trouwens wel slang 8x10 staan maar fittingen niet
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 26854 op 03-01-2004 17:54 ]
Anoniem: 95473
wat is je budget?darkdesign schreef op 03 januari 2004 @ 17:46:
Weet iemand waar ik goedekope slangen kan vinden? 10mm moet de binnenkant zijn. Ik kan ze nergens vinden en tweakstore vind ik te duur met slangen. Ik heb ook al bij de Boerenbond gekeken maar daar hebben ze alleen van 8mm, dat lijkt mij te klein af maakt het niks uit dat de slangen maar 8mm zijn, dus dat ik ze warm maak en dan bevestig? Maar ik denk dan dat de waterflow dan een stuk minder word. Wat denken jullie? Goedkope 8mm slangen (2mm dikke wand). Of 10mm slangen die best duur zijn?
per stuk of allemaal samen??SerialThrillaZ schreef op 02 januari 2004 @ 17:41:
[...]
€ 41.95 voor zowel Ati als nVidia.
€ 39.95 voor de northbridge versie.
heel bruutJoshuaS schreef op 02 januari 2004 @ 16:13:
Gezien op Ebay Duitsland![]()
Geforce 5900 Ultra
[afbeelding]
Per stuk
Ik gebruikte eerst de slangen die bij mijn TT Aquarius II setje zat. Deze zijn geloof ik 6mm binnen en 8mm buiten. Alleen deze zijn zo slap dat het ging lekken met die Plug 'n Cool aansluitingen. Heb nu hele stugge 6mm (binnen) slangen. Deze hebben buiten diameter van 7mm ofsow. Werken goed in combinatie met de TT set. Alleen de slangklemmetjes passen nu niet meer, maar zit erg strak om de pilaren heen.Anoniem: 26854 schreef op 03 januari 2004 @ 17:52:
SerialThrillaZ wat voor slangmaten heb jij ?? 6x8, ik wil graag alles 8x10 maar weet niet of dat kan ivm levering slang en koppelingen in die maat.
op de site van h-essers zie ik trouwens wel slang 8x10 staan maar fittingen niet
Heb m'n hele nieuwe set van Aqua spullen
Anoniem: 47845
ik heb nu een temp sensor tegen de onderkant van de maze4 aan gehouden ( er een beetjuh tussen gehangen maar raakte hem zeker wel aan ) en hij meten maar ~30 C idle en 32 C stressed ( bijna in het midden van het blokje ) dus dit betekent dat de warmte overdracht tussen cpu en blok niet goed is toch ??
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 47845 op 04-01-2004 02:24 ]
Hoe gladder (vlakker dus) hoe beter, maar als je blokje er goed passend op zit, en je hebt pasta gebruikt, dan zal het verschil tussen een glad gepolijst en een doffe onderkant niet wereldschokkend zijn.Anoniem: 47845 schreef op 04 januari 2004 @ 01:49:
Is de temp te verlagen door het blokkie te schuren met 1200 schuurpapier ( waterproof dus schuren met water ) ?????[/edit]
(Als je gaat lappen, wel je schuurpapier op een glasplaatje leggen, anders word het alleen maar slechter.)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Is een pelt op de NB cool of overkill?
Op xtremesystems.org zegt men cool (maarjah, wat verwacht je ook anders daar)
Op overclockers.com en anderen van google-results kon ik eigenlijk niet echt iets vinden wat richting een mening gaat en hier op GoT vooral veel verschillende meningen.
Dus nu hier dan maar de vraag in de hoop dat men me niet afscheept met iets van UTFS ofzo. :x
Is een (80W)pelt @ NB (nf2 ultra400) cool of overkill?
Als alternatief hou ik natuurlijk gewoon WC@NB dus dat blokje ga ik iig bestellen, maar als ik um met pelt tegelijk bestel kan het me wat $$$ schelen misschien.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Naar mijn mening is dit dus overkill omdat hij zelfs passief te koelen is dus bewaar dan die pelt voor op de vga kaart_Droopy schreef op 04 januari 2004 @ 09:17:
Ik ben een nieuw wc-setje aan het samenstellen en heb ongeveer de helft van de nacht (slaapdienst he?) doorgebracht met zoeken naar een eenluidend antwoord op de vraag:
Is een pelt op de NB cool of overkill?
Op xtremesystems.org zegt men cool (maarjah, wat verwacht je ook anders daar)
Op overclockers.com en anderen van google-results kon ik eigenlijk niet echt iets vinden wat richting een mening gaat en hier op GoT vooral veel verschillende meningen.
Dus nu hier dan maar de vraag in de hoop dat men me niet afscheept met iets van UTFS ofzo. :x
Is een (80W)pelt @ NB (nf2 ultra400) cool of overkill?
Als alternatief hou ik natuurlijk gewoon WC@NB dus dat blokje ga ik iig bestellen, maar als ik um met pelt tegelijk bestel kan het me wat $$$ schelen misschien.
en wat is niet wereldschokkend ? ik vind 47 C op 70 watt wel erg slecht voor een maze 4.botoo schreef op 04 januari 2004 @ 08:29:
[...]
Hoe gladder (vlakker dus) hoe beter, maar als je blokje er goed passend op zit, en je hebt pasta gebruikt, dan zal het verschil tussen een glad gepolijst en een doffe onderkant niet wereldschokkend zijn.
(Als je gaat lappen, wel je schuurpapier op een glasplaatje leggen, anders word het alleen maar slechter.)
Helemaal mee eens, maar dat was ik ook van plan.Anoniem: 47845 schreef op 04 januari 2004 @ 11:15:
[...]
Naar mijn mening is dit dus overkill omdat hij zelfs passief te koelen is dus bewaar dan die pelt voor op de vga kaart
M'n CPU is promiteia gekoeld, m'n vga wil ik pelt koelen en dan evt m'n NB nog met een pelt.
Tijdens het rondkijken naar koelblokjes voor VGA/NB kwam ik de Dangerden Maze 4-1 kit tegen, waarbij er een 80Watt pelt wordt mee geleverd, vandaar m'n vraag.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Anoniem: 86592
Ja dit betekent inderdaad dat de wartmeoverdracht niet goed is. Ik zou als ik jouw was je blokje nog een keer goed aandraaien of even de koelpasta er goed op doen en dan het blokje nogeens goed aandraaien. Volgensmij moet er namelijk maar een paar graden verschil tussen zitten. Het zou ook kunnen zijn dat de tempsensor van het mobo niet helemaal goed is.Anoniem: 47845 schreef op 04 januari 2004 @ 01:49:
ik heb een groot probleem ik heb dus pas geleden bij Tweakstore een Dangerden Maze 4 bestelt. Nu maakte ik de verpakking open en wat zie ik , een erg slecht gepolijste bodem die zo dof is als de pest. Ik denk naja boeie , ik schroef hem erop en ik kom erachter dat hij 47 C word op 70 Watt ( Xp 1700+ @ 200*11.5 @ 1.7 V ) wat neerkomt op 0.35 C/W ( watertemp 22.6 C ). Ik heb een 700l/u pomp en nog wat andere blokken in het keten staan die de flow bijna niet tegenhouden. Is de temp te verlagen door het blokkie te schuren met 1200 schuurpapier ( waterproof dus schuren met water ) ?????
edit:
ik heb nu een temp sensor tegen de onderkant van de maze4 aan gehouden ( er een beetjuh tussen gehangen maar raakte hem zeker wel aan ) en hij meten maar ~30 C idle en 32 C stressed ( bijna in het midden van het blokje ) dus dit betekent dat de warmte overdracht tussen cpu en blok niet goed is toch ??
Als het water dat je GPU+TEC (samen al snel 130W?) ook over je NB laat lopen, zal je NB ongeveer 1 graad warmer worden dan het water. Als je daar een kleine TEC tussen doet, zal die een stuk koeler worden, maar gaat de watertemperatuur en dus ook de temp van je GPU omhoog._Droopy schreef op 04 januari 2004 @ 11:30:
[...]
Helemaal mee eens, maar dat was ik ook van plan.
M'n CPU is promiteia gekoeld, m'n vga wil ik pelt koelen en dan evt m'n NB nog met een pelt.
Tijdens het rondkijken naar koelblokjes voor VGA/NB kwam ik de Dangerden Maze 4-1 kit tegen, waarbij er een 80Watt pelt wordt mee geleverd, vandaar m'n vraag.
Ik kom hierop omdat ik zit te denken om 'alles' met water te koelen. Probleem is dan dus dat je niet onder de watertemp kan komen, en soms dus gewoon componenten gaat VERWARMEN met de koelvloeistof
ik heb hem nu er opnieuw opgedaan , koelpasta heb ik goed gedaan ( dun laagje ) koelblok zit er ook recht op ( alle ijzers heb ik evenveel keer aangedraait en de afstand tussen plexi en die schroef is allemaal even groot. veel verder aandraaien kan ook niet ( bijna op max ) en ik weet er echt geen raad meer mee. Is het niet mogelijk dat mijn moederbord de interne sensor van mijn cpu meet ??? ( Abit NF7-S V2.0 + Thoroughbred B 1700+ )Anoniem: 86592 schreef op 04 januari 2004 @ 12:58:
[...]
Ja dit betekent inderdaad dat de wartmeoverdracht niet goed is. Ik zou als ik jouw was je blokje nog een keer goed aandraaien of even de koelpasta er goed op doen en dan het blokje nogeens goed aandraaien. Volgensmij moet er namelijk maar een paar graden verschil tussen zitten. Het zou ook kunnen zijn dat de tempsensor van het mobo niet helemaal goed is.
wat voor koelpasta heb je gebruikt? kan je us een paar pics posten hoe je hem er hebt opgezet enzo?? heb je je proc overgeclockt?Anoniem: 47845 schreef op 04 januari 2004 @ 15:31:
[...]
ik heb hem nu er opnieuw opgedaan , koelpasta heb ik goed gedaan ( dun laagje ) koelblok zit er ook recht op ( alle ijzers heb ik evenveel keer aangedraait en de afstand tussen plexi en die schroef is allemaal even groot. veel verder aandraaien kan ook niet ( bijna op max ) en ik weet er echt geen raad meer mee. Is het niet mogelijk dat mijn moederbord de interne sensor van mijn cpu meet ??? ( Abit NF7-S V2.0 + Thoroughbred B 1700+ )
Daar werd ik idd ook al op gewezen en denk daar het volgende aan te gaan doen.bredend schreef op 04 januari 2004 @ 14:35:
[...]
Als het water dat je GPU+TEC (samen al snel 130W?) ook over je NB laat lopen, zal je NB ongeveer 1 graad warmer worden dan het water. Als je daar een kleine TEC tussen doet, zal die een stuk koeler worden, maar gaat de watertemperatuur en dus ook de temp van je GPU omhoog.
Ik kom hierop omdat ik zit te denken om 'alles' met water te koelen. Probleem is dan dus dat je niet onder de watertemp kan komen, en soms dus gewoon componenten gaat VERWARMEN met de koelvloeistof
Het is misschien wel wat ver gezocht, maar sinds ik dit voor de eerste keer las, blijft het door m'n hoofd spoken.
Misschien is het alleen een oplossing voor de extreme benches, marr het lijkt me onwijs leuk om te proberen.
Oops, verkeerde knoppie._Droopy schreef op 04 januari 2004 @ 15:45:
[...]
Daar werd ik idd ook al op gewezen en denk daar het volgende aan te gaan doen.
Het is misschien wel wat ver gezocht, maar sinds ik dit voor de eerste keer las, blijft het door m'n hoofd spoken.
Misschien is het alleen een oplossing voor de extreme benches, maar het lijkt me onwijs leuk om te proberen.
Sorry.
[ Voor 5% gewijzigd door _Droopy op 04-01-2004 15:46 ]
voorbeeld opstelling:_Droopy schreef op 04 januari 2004 @ 15:45:
[...]
Daar werd ik idd ook al op gewezen en denk daar het volgende aan te gaan doen.
Misschien is het alleen een oplossing voor de extreme benches, marr het lijkt me onwijs leuk om te proberen.
Buis(die dient als radiator)->pomp->GPU->NB->Buis
dan gaat het water koud je GPU in maar dan is het water opgewarmd voordat het je NB in gaat...en dan is het nog niet effectief
ik denk dat je beter een 2radiatoren kan hebben pom->rad->gpu->rad->NB->pomp
dit lijkt mij wel goed..
edit: ik heb van die watertoevoeging hier gekocht maar is dit ook anti-corrosie??
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 04-01-2004 16:13 ]
Denk dat je die vraag het beste bij freezinghardware kan leggen, die moeten het wel wetenAnoniem: 95473 schreef op 04 januari 2004 @ 15:53:
[...]edit: ik heb van die watertoevoeging hier gekocht maar is dit ook anti-corrosie??
Anoniem: 54742
ik had arctic silver 5 en nu dat ik hem er opnieuw op heb gezet heb ik maar arctic silver III geprobeert maar dat mocht niks baten. Ik ga ff aan me vader vragen of ik de digitale photo camera kan gebruiken en dan komt dadelijk de foto. De processor is een amd xp 1700+ ( 1466 mhz @ 2300 Mhz @ 1.7 V ( volgens sisoftware sandra 69 watt )) ik moet ook nog zeggen dat hij niet zo heel veel beter is als het oude el cheapo blokje dat ik had ( uit een Coolriver socket A waterkoeling ) dus ben ik eigenlijk zeer ontevredenAnoniem: 95473 schreef op 04 januari 2004 @ 15:45:
[...]
wat voor koelpasta heb je gebruikt? kan je us een paar pics posten hoe je hem er hebt opgezet enzo?? heb je je proc overgeclockt?
ik moet nog 1 ding zeggen , ik heb wel de l12 mod gedaan door een heeeeel dun koperdraad in de gaatjes van de socket te steken ( met suc6 ) en ik verw8 niet dat hij nu scheef zit ( het gaat hier om een koperdraadje wat uit een soepele kabel komt van 0.14 mm² ( 1 draadje van de hele stam draadjes dus ))
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 47845 op 04-01-2004 18:50 ]
Daar zeg je me idd wat.Anoniem: 95473 schreef op 04 januari 2004 @ 15:53:
[...]
voorbeeld opstelling:
Buis(die dient als radiator)->pomp->GPU->NB->Buis
dan gaat het water koud je GPU in maar dan is het water opgewarmd voordat het je NB in gaat...en dan is het nog niet effectief
ik denk dat je beter een 2radiatoren kan hebben pom->rad->gpu->rad->NB->pomp
dit lijkt mij wel goed..
edit: ik heb van die watertoevoeging hier gekocht maar is dit ook anti-corrosie??
Zou het geen idee zijn om (mits VGA/NB identiek zijn)
1
2
3
| VGA buis--> Pomp < > SB --> Buis NB |
(met als < & > Y-splitsers)
te doen? met een flinke pomp (1200l/u desnoods, maar 700l/u zal ook wel genoeg zijn toch?)
[ Voor 8% gewijzigd door _Droopy op 04-01-2004 20:05 ]
ik zou het niet parallel doen...maar liever voor het geld van een sterkere pomp een radiator kopen..heb je ut ook nog kouder_Droopy schreef op 04 januari 2004 @ 20:04:
[...]
Daar zeg je me idd wat.
Zou het geen idee zijn om (mits VGA/NB identiek zijn)
code:
1 2 3 VGA buis--> Pomp < > SB --> Buis NB
(met als < & > Y-splitsers)
te doen? met een flinke pomp (1200l/u desnoods, maar 700l/u zal ook wel genoeg zijn toch?)
Hij kan 't ook van koper maken, geen probleem dus
[ Voor 12% gewijzigd door DrNizeGuy op 04-01-2004 21:14 ]
Mijn Palomino processor draait @ 12,5x138 wat met luchtkoeling ook gehaald werd

Ik hebin mijn waterkoeling set hetvolgende zitten:
-Dangerden Maze 1
-Eheim 300 liter pomp (haald iets van 250 liter/ uur)
-Auto kachelradiator (17*19*5) (Fanloos).
Mijn procesor draait op 1,85 volt.
De Stessed temperatuur van 52 graden klopt ongeveer met wat ik aan de radiator voel.
Is mijn temperatuur erg hoog/ laag voor deze setup zonder fan ?
Een grotere radiator is altijd beter (zelfde model), maar hoeveel effect heeft een grotere/ meedere radiatoren op de temperatuur. Als de temperatuur omlaag gaat van het hele systeem is de warmte afgifte per cm (ofzo) ook minder.
Hoeveel graden zal mijn systeem dalen warneer ik een 2e zelfde radiator erbij plaats (op een vrije plek, zoals mijn huidige radiator ook heeft)
[offtopic]
Weet iemand uit welk apparaat/ user een radiator ter grote van 39,5x18,5x18,5 te slopen/ kopen is
Anoniem: 63261
Ik wil misschien mijn pc voorzien van waterkoeling. Alleen weet ik niet wat goede producten zijn.
Ten eerste is mijn vraag welke CPU-blok ik het beste kan nemen voor mijn P4 3GHz HT...
Ten tweede heb ik een abit IS7-E met een chipset koeler die op een andere manier erop zit dan bij gewone mobo's... kan ik toch een chipset-blok voor de waterkoeling erop zetten?
Ten derde: Is een enkel-resevoir goed genoeg en waar zou ik die eventueel in mijn kast moeten plaatsen? (Chieftec BigTower Zwart 360watt)
[rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel VI[/rml]
En waarom meer reservoirs? 1 lijkt me voldoende. Plaats is vrij persoonlijk maar lucht gaat meestal naar het hoogste punt dus als je wilt ontlucht via het reservoir zo hoog mogelijk plaatsen.
1) boven de pomp
2) op het hoogste punt in je koeling.
verder zijn er al honderden chieftech dragons met WC langsgekomen, kijk maar eens in de search
Het gaat niet om het "kunnen koelen" maar om de lage temp die ten goede komt aan een over clock. Beetje verkeerde redenatie dus.Anoniem: 47845 schreef op 04 januari 2004 @ 11:15:
[...]
Naar mijn mening is dit dus overkill omdat hij zelfs passief te koelen is dus bewaar dan die pelt voor op de vga kaart
Een GPU kun je ook passief koelen, waarom zou je daar dan een pelt op doen? Same story.
Een hele grote luchtkoeler op je NB, DAT is overkill. Omdat je vrijwel het zelfde resultaat haalt met een veel kleinere koeler.
Echter met een pelt kun je lage temps halen (bij een NB en 80w pelt kun je -10 wel verwachtten). Dus heeft WEL nut.
Het is geen overkill en een beetje WC setup kan makkelijk 2x80w pelts hebben (geen rommel setjes zoals TT en andere cheap setjes !!). Zeker als je daarbij je CPU al uit het cirquit haalt.
Ik heb nu een Prommy (r507) op mn CPU en heb vandaag mn WC setup omgebouwd om hem klaar te maken voor dual pelt setup. 1 op NB en 1 op GPU.
PSU's voor pelts liggen al klaar. Ik ga dual PSU draaien (431 en 465w enermax) waarvan de ene een 80w pelt voedt. Daarnaast komt een 20v 25A PSU (home made) voor de 172w pelt die op de GPU gaat komen. Overigens kan deze PSU 2x 172w pelt draaien (die hier ook liggen) eventueel.
Over die setup 2 posts hierboven.
Zonder fan kun je nooit fatsoenlijk koelen. Niet raar dat de temp zo hoog is. Doe er een 120mm fan op (er hoeft maar een beetje lucht doorheen te stromen, een straaljager is absoluut niet nodig).
[ Voor 9% gewijzigd door Epsilon op 05-01-2004 00:31 ]
De temperatuur daalt als ik er 3 8 cm fans op zet (heb geen 12 cm hier), maar ik wil graag een systeem zonder fans.Epsilon schreef op 05 januari 2004 @ 00:29:
[...]
[Knip]
Over die setup 2 posts hierboven.
Zonder fan kun je nooit fatsoenlijk koelen. Niet raar dat de temp zo hoog is. Doe er een 120mm fan op (er hoeft maar een beetje lucht doorheen te stromen, een straaljager is absoluut niet nodig).
Wat ik graag wil weten hoeveel de temperatuur daalt als ik er een 2e/ grotere radiator bij te plaatsen. (Heeft iemand dit ooit getest, ik heb het niet kunnen vinden

Uit de opmerking dat je een systeem wil zonder fans maak ik op dat je een geruisloos systeem wil. Waarom plaats geen papst fan en draai je deze op 5 of 7 volt. Dat hoor je echt niet, en je temps zullen dalen.awaarle schreef op 05 januari 2004 @ 13:31:
[...]
De temperatuur daalt als ik er 3 8 cm fans op zet (heb geen 12 cm hier), maar ik wil graag een systeem zonder fans.
Wat ik graag wil weten hoeveel de temperatuur daalt als ik er een 2e/ grotere radiator bij te plaatsen. (Heeft iemand dit ooit getest, ik heb het niet kunnen vinden)
Ik heb het zelf ook nog nooit geprobeerd, maar een tweede radiator zal alleen zin hebben als de waterflow in je setup voldoende is. (correct me if i'm wrong)
Hoe heb je je rad momenteel geplaatst? Misschien is het handig als je hem horizontaal plaatst, dus vlak, zodat de warme lucht door de natuurwetten vanzelf naat boven stijgt, dit effect lijkt me namelijk minder als je hem rechtop tegen een wand plaatst. Of onder/voorin de kast, zodat oa de fan vd voeding koele lucht door je rad de kast in zuicht. Of misschien een constructie in/onder de bodem v je kast.awaarle schreef op 05 januari 2004 @ 13:31:
[...]
De temperatuur daalt als ik er 3 8 cm fans op zet (heb geen 12 cm hier), maar ik wil graag een systeem zonder fans.
Wat ik graag wil weten hoeveel de temperatuur daalt als ik er een 2e/ grotere radiator bij te plaatsen. (Heeft iemand dit ooit getest, ik heb het niet kunnen vinden)
Ik heb mijn radiator horizontaal geplaatst, in de toekomst moet een gedeelte van de bovenkant van de kast eraf, zodat de lucht niet blijft hangen in de boven kan van de kast, eventueel met 3 12 cm fans aan mijn kast gemonteerd @ 5 volt._XipHiaS_ schreef op 05 januari 2004 @ 19:20:
[...]
Hoe heb je je rad momenteel geplaatst? Misschien is het handig als je hem horizontaal plaatst, dus vlak, zodat de warme lucht door de natuurwetten vanzelf naat boven stijgt, dit effect lijkt me namelijk minder als je hem rechtop tegen een wand plaatst. Of onder/voorin de kast, zodat oa de fan vd voeding koele lucht door je rad de kast in zuicht. Of misschien een constructie in/onder de bodem v je kast.
Jullie zeggen wel papst fans erop, maar per fan betaal je bij oc-shop 23 euro, een radiator is dan voordeliger (sloop natuurlijk
Is er niemand die 2 radiatoren vs 1 getest heeft
[Edit]
Waterflow voldoende, volgens mij heb je al genoeg aan 100 liter per uur, ik heb ruim 250 met mijn huidige radiator.
[ Voor 6% gewijzigd door Dre op 05-01-2004 19:35 ]
Anoniem: 75823
maar nu begin togh te twijfelen of ik hem er niet beter uit kan halen..
erin of weg met dat ding en een andere??
Ik heb tijd terug ook gevraagd naar ervaringen van 1a-cooling. Maar niks geen reply's gekregenAnoniem: 75823 schreef op 05 januari 2004 @ 19:40:
Ik heel waarschijnlijk het waterkoelsetje van www.1a-cooling.de bestellen, met de Zern rad en een Hydor L20 pompstation...heeft een van jullie misschien ervaring met deze set ? of kan iemand hier wijsworden uit franse reviews ? Er zijn een paar duitse reviews, maar die zijn toch vaak erg beknopt of verwijderd na druk van de fabrikant...... het waterblok is wel goed getest op duitse sites, maar ik weet niet hoeveel waarde ik daaraan moet hechtenmaarja...tis wel goedkoop opzich
Ik heb namelijk ook heel erg veel interresse vooral in de radiator, aangezien ik eigenlijk nerges ruimte heb voor een grote radiator, en je die zonder hak of breekwerk kan plaatsen.
ik denk dat ik het maar gewoon koop, alles wat er aan reviews te vinden is, is positief....dus het moet haast wel wat zijn....
nu zou dit betekenen dat dat blokje ongeveer 1 cm lager komt de liggen dan de pomp. Levert dit een probleem op? want volgens bijna alle guides moet de pomp zo laag mogelijk liggen
blup
Anoniem: 80804

Dit is het koelblokje wat ik gekocht heb:
Als ik het blokje er nou op wil zetten zit het scheef zodat het niet in het agp slot kan. Ik zou ook een setje met schroeven en veren gekregen moeten hebben maar dit zat er ook niet bij. Het blokje zit er dat ruw getekend zo op:

Op XXL cases hebben ze het blokje nou ook van hun site gehaald vandaar deze beschrijving waar toch duidelijk instaat dat het op radeons zou moeten passen:
Specificaties:
-Grootte (incl. aansluitingen): 78 x 56 x 53 mm.
-Gewicht: 176 gram.
Als uitbreiding op de KT03 waterkoelingsset van Asetek is deze VGA-koeler beschikbaar, welke geschikt is voor Nvidia GeForce, Nvidia XForce en Ati Radeon kaarten.
Het koellichaam is volledig uit koper vervaardigd en met plexiglas afgedekt, waardoor de waterstroom te controleren is. Het bevestigen van het waterblok gaat door middel van schroeven en veren.
Ik heb nou naar ze gemaild aan het begin van de kerstvakantie maar ik krijg geen antwoord. Ik heb vanmiddag nog eens gemaild maar nog steeds niets teruggehad. Dit is toch niet normaal.. Ik heb toen gezocht naar een telefoonnummer maar dit hebben ze niet. Ik weet alleen hun postcode en hun postbus. Ze hebben ook geen straatnummer of iets dergelijks
Zou ik hier trouwens misschien een apart topic voor moeten openen?
even de kruisjes gefixt
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80804 op 05-01-2004 22:43 . Reden: geen werkende plaatjes ]
Ze hebben idd die enkele weg gehaaldAnoniem: 75823 schreef op 05 januari 2004 @ 20:12:
precies....maareuhm..ze hebben die rad van 1 bay nu wel verwijderd van de site en de winkel...en die van 2 bays is te groot en te duur voor mij..dus ik ga toch voor die 12cm rad van hun..
ik denk dat ik het maar gewoon koop, alles wat er aan reviews te vinden is, is positief....dus het moet haast wel wat zijn....
podver
Alleen hoe bestel je daar
De bevestiging had er volgensmij wel bij moeten zitten, maar ik denk dat als je zelf even naar je kaart had gekeken dat je nooit een andere koeler zou kunnen plaatsen tenzij je hem erop zou gaan lijmen. De gaten in de videokaart zitten namelijk erg dicht bij elkaar wat wel vaker voorkomt bij low-end kaarten.
Ook lijkt het mij een beetje nutteloos om een radeon 9000 te gaan waterkoelen zo heet worden die dingen echt niet. Ik zou zeggen sloop de huidige koeling eraf en plaats met thermal adhensive lijm een heatsink die in elk geval wat groter is dan het huidige fannetje. Heb je ook een stille videokaart voor minder geld en je belemmert de waterflow van de rest van het systeem niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 86592 op 06-01-2004 07:27 . Reden: schele ik :) ]
@ Aramdin Nee het gaat over een radiator die in 1 5.25" bay gaat, en vergelijkbare prestaties zou moeten leveren met een goede 12 cm rad...lijkt me sterk...maar het is toch wel handig als je je rad gewoon in een bay kan hangen...
^---eendje schreef op 05 januari 2004 @ 22:34:
ik ben bezig met m'n eigen wc (zie ook [rml]eendje in "[ wc]zelfbouw is duurkoop :P"[/rml]) maar ik wil een gpu blokje in mijn systeem hangen.
nu zou dit betekenen dat dat blokje ongeveer 1 cm lager komt de liggen dan de pomp. Levert dit een probleem op? want volgens bijna alle guides moet de pomp zo laag mogelijk liggen
even subtiel m'n vraag weer aan de orde brengen
blup
Op zich maakt het niet uit, tenzij de pomp het water via je vga aan moet zuigen. Dan kan het zijn dat het water niet genoeg druk op je pomp geeft maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk doordat er toch allemaal water bovenhangt wat druk op je pomp geeft. Dus eigenlijk in alle gevallen kan je dit gewoon aansluiteneendje schreef op 06 januari 2004 @ 14:21:
[...]
^---
even subtiel m'n vraag weer aan de orde brengen
in het ergste geval moet ik dus m'n pomp verplaatsen.. nou ja dat moet dan maar. ik probeer het iig wel ff of het werktAnoniem: 86592 schreef op 06 januari 2004 @ 15:04:
[...]
Op zich maakt het niet uit, tenzij de pomp het water via je vga aan moet zuigen. Dan kan het zijn dat het water niet genoeg druk op je pomp geeft maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk doordat er toch allemaal water bovenhangt wat druk op je pomp geeft. Dus eigenlijk in alle gevallen kan je dit gewoon aansluiten
blup
iemand een id??Anoniem: 95473 schreef op 05 januari 2004 @ 19:45:
ik heb iemand een radiator voor me laten halen maar nu heeft ie een van aluminium gehaald terwijl de rest (blokjes/1e radiator)van koper is, het draait al ruim een maand,
maar nu begin togh te twijfelen of ik hem er niet beter uit kan halen..
erin of weg met dat ding en een andere??
als je het er op doet zit de core er dan wel helemaal onder? Waarom past hij neit in je AGP-slot??Anoniem: 80804 schreef op 05 januari 2004 @ 22:35:
*knip*
Specificaties:
-Grootte (incl. aansluitingen): 78 x 56 x 53 mm.
-Gewicht: 176 gram.
Als uitbreiding op de KT03 waterkoelingsset van Asetek is deze VGA-koeler beschikbaar, welke geschikt is voor Nvidia GeForce, Nvidia XForce en Ati Radeon kaarten.
Het koellichaam is volledig uit koper vervaardigd en met plexiglas afgedekt, waardoor de waterstroom te controleren is. Het bevestigen van het waterblok gaat door middel van schroeven en veren.
Ik heb nou naar ze gemaild aan het begin van de kerstvakantie maar ik krijg geen antwoord. Ik heb vanmiddag nog eens gemaild maar nog steeds niets teruggehad. Dit is toch niet normaal.. Ik heb toen gezocht naar een telefoonnummer maar dit hebben ze niet. Ik weet alleen hun postcode en hun postbus. Ze hebben ook geen straatnummer of iets dergelijksZou iemand me kunnen helpen of wat tips geven want ik weet niet goed wat ik nou moet doen als ik geen antwoord krijg.
Zou ik hier trouwens misschien een apart topic voor moeten openen?
edit:
even de kruisjes gefixt
ik zou ze ff bellen dan moeten ze je wel helpen, email kunnen ze negeren
Lukt wel hooreendje schreef op 06 januari 2004 @ 15:09:
[...]
in het ergste geval moet ik dus m'n pomp verplaatsen.. nou ja dat moet dan maar. ik probeer het iig wel ff of het werkt
Sterker nog, bij mij hangt alleen de radiator boven de pomp en het water wordt lager dan de pomp zelf aangezogen.
Totaal geen probleem omdat je geen lucht in je systeem hebt. Als het een open systeem was, dan had het wel problemen kunnen geven
Ik heb gezocht naar het telefoonnummer maar dat is niet te vindenAnoniem: 95473 schreef op 06 januari 2004 @ 16:01:
[...]
iemand een id??
[...]
als je het er op doet zit de core er dan wel helemaal onder? Waarom past hij neit in je AGP-slot??
ik zou ze ff bellen dan moeten ze je wel helpen, email kunnen ze negeren
@ Seaborg:
Ik heb bij een vriend gekeken met een betere kaart en de gaten zaten op dezelfde plaats van de gpu alleen zat de gpu een beetje hoger dus vandaar dat ie net pastte.
Tja dan zou ik als ik jouw was toch maar gaan kijken naar een andere koeloplossing.Anoniem: 80804 schreef op 06 januari 2004 @ 19:48:
[...]
@ Seoborg:
Ik heb bij een vriend gekeken met een betere kaart en de gaten zaten op dezelfde plaats van de gpu alleen zat de gpu een beetje hoger dus vandaar dat ie net pastte.
Is het nou zo moeilijk om een naam goed over te typen?

Tja of natuurlijk een andere videokaart. Ik heb een 9800se op het oog en dat is toch niet een zogenaamde low-end kaart?
Anoniem: 47845 schreef op 04 januari 2004 @ 23:56:
woei , paar posten terug had ik het over 47 C @ 70 watt. En nu heb ik 44 C door de L12 mod te verwijderen. Maar nogsteeds is het niet alles
nee dat is zeker geen low-end kaartAnoniem: 80804 schreef op 06 januari 2004 @ 20:59:
Sorry voor je naam.
![]()
Tja of natuurlijk een andere videokaart. Ik heb een 9800se op het oog en dat is toch niet een zogenaamde low-end kaart?
kijk eens naar een magnum blokjes @ perfect systems ( http://www.perfect-systems.nl ) die binding is volgens mij net iets anders maar moet je ff kijken...Anoniem: 80804 schreef op 06 januari 2004 @ 20:59:
Sorry voor je naam.
![]()
Nou ik zal ff heel snel zeggen , er zitten een paar fans in die je nouwelijks hoort dus flow is er nietRazkin schreef op 06 januari 2004 @ 21:16:
Heb je nog voldoende airflow in je kast ? De temp die je meet, is de socket temp en daar hoopt zich nl warmte op, dit kan je hoge temp verklaren. Toen m'n mobo(nf7-s) op een stuk karton lag, had ik ook zo'n 45 graden, terwijl dezelfde setup op een A7N8X 34 werd. 80mm fan erbij gezet en de temp dropte meteen een graad of 10.
[...]

Net geprobeert door er een 80 mm fan op te richten en de temp zakte inderdaad een paar graden ( niet snel maar ik denk dat hij wel iets verder terug zakt )
K thnx voor de tip , dan hoef ik me geen zorgen te maken .
er komt toch nog actieve mosfet koeling
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 47845 op 07-01-2004 19:34 ]
m'n wc loopt nog steeds niet zoals het hoort... idle temp cpu 43graden terwijl m'n blokje aanvoelt alsof er ijswater inzit....

blup
waarmee heb je dit gemeten?? welke mobo heb je??eendje schreef op 08 januari 2004 @ 12:00:
bah
m'n wc loopt nog steeds niet zoals het hoort... idle temp cpu 43graden terwijl m'n blokje aanvoelt alsof er ijswater inzit....hopelijk krijg ik vandaag m'n gpu blokje binnen kan ik wat verbeteringen aanbrengen
moederborden lezen regelmatig verkeerd uit helaas
nog de beste wensen trouwens
Ik heb nog effe lekker rondgekeken en ik heb de waterkoelings topic goed doorgelezen en ik zie zoooooveel merken staan en prijzen dat ik er helemaal wazig van wordt.
Nou zit ik eraan te denken om een waterkoelings setje te kopen maar 1tje die me geen honderden euro's moet gaan kosten.
Ik hoef ook niet de grootste radiator en beste pomp te hebben, ik ben op zoek naar een redelijke goeie setje die me ook niet te veel gaat kosten.
Ik heb begrepen dat je onderdelen los kan kopen en dat er ook complete setjes zijn, ik wil zelf een setje die er ook wel flashy
Zijn er mensen die mij verder weg kunnen helpen? misschien wat foto's en merken/prijzen????
alvast bedankt.
(p.s. Admin ik heb gekeken in de forums voor info over dit maar helaas komt niets overeen met mijn vraag.)
Anoniem: 13792
Blok: De zalman ZM-WB2 waterblock €50 euro
pomp: Hydor L20 €27
reservoir: Tank-o-matic Resevoir extern €52.50
Rad: Airplex evo 120 €48
Slang kan je zelf aan komen.
ben je voor €180 euro klaar
Kan ook goedkoper
rad van de sloop en geen reservoir dan ben je rond 100 euro klaar
Of 2de hands kopen, ben je iets meer dan 100 euro kwijt. Is maar wat jezelf wilt en of je de chipset en videokaar ook wil koelen.
[ Voor 18% gewijzigd door ken op 08-01-2004 21:58 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Kijk ook eens naar dit draadje: ThermalTake Aquarius II Deeltje 3
Kheb em zelf ook, als je niet teveel eisen eraan stelt is het nog best een redelijk setje!
ik zou voor koperen radiator van de sloop gaan, te veel werk??-> togh een black ice.. blokjes moet je ff kijken hoeveel geld je voor dit onderdeel over hebt, danger den&magnum zijn duur maar goed innovatec is gemiddeld in beide en de rest moet je ff naar prijs kijken klopt wel ongeveer( hoe duurder hoe beter) eheim pompen zijn de bekenste maar ook duurst, sicce nova of Hydor zijn goedkoper..HENNEP schreef op 08 januari 2004 @ 16:48:
Hallo allemaal, das een lange tijd geleden dat ik hierop ben geweest, ach
Ik heb nog effe lekker rondgekeken en ik heb de waterkoelings topic goed doorgelezen en ik zie zoooooveel merken staan en prijzen dat ik er helemaal wazig van wordt.
Nou zit ik eraan te denken om een waterkoelings setje te kopen maar 1tje die me geen honderden euro's moet gaan kosten.
Ik hoef ook niet de grootste radiator en beste pomp te hebben, ik ben op zoek naar een redelijke goeie setje die me ook niet te veel gaat kosten.
Ik heb begrepen dat je onderdelen los kan kopen en dat er ook complete setjes zijn, ik wil zelf een setje die er ook wel flashyeruit ziet en goed werkt.
Zijn er mensen die mij verder weg kunnen helpen? misschien wat foto's en merken/prijzen????
alvast bedankt.
(p.s. Admin ik heb gekeken in de forums voor info over dit maar helaas komt niets overeen met mijn vraag.)
reservoir wat je mooi vindt als je er al een wilt..
Trouwens bedankt vor je reply, maar heb je ook foto's van die onderdelen???
Ik ben vergeten wat te plaatsen bij mijn vorige post, namelijk dat ik ook mijn VGA en Chipset wil koelen(dus ik moet daarvoor ook wc-blokjes voor die hebben maar welke?)
[EDIT] oh ja ik hoor veel over goede pompen zoals eheim, welke is nou de stilste en de beste? ik denk dat ik op de pomp en rad niet ga bezuinigen[EDIT]
[ Voor 24% gewijzigd door HENNEP op 09-01-2004 13:02 ]
Ik ben ook van plan binnenkort een setje te halen maar ik bne bng dat het niet past ofzo.
Wat dat betreft ben ik een grote noep op dat gebeid.
Ik hbe niet echt iets kunnen vinden op de search
Euhm...ik mag niet spammen natuurlijk, en ik heb het al eerder genoemt...maar het is gewoon goed spul : kijk voor de lol eens op www.1a-cooling.de . voor 140 euro heb je een mooie set, inclusief verzending.HENNEP schreef op 08 januari 2004 @ 16:48:
Hallo allemaal, das een lange tijd geleden dat ik hierop ben geweest, ach
Ik heb begrepen dat je onderdelen los kan kopen en dat er ook complete setjes zijn, ik wil zelf een setje die er ook wel flashyeruit ziet en goed werkt.
alvast bedankt.
Die chenbro is toch een normale midi kast van binnen ? er zijn al zat mensen die een WC set in een midi kast zetten. het grootste probleem is waar je je rad moet laten.. modden is erg lastig bij die kast lijkt me... het is lastig om je mod te laten lijken alsof het bij de rest van de kast hoort.rfolkers schreef op 09 januari 2004 @ 12:58:
Heeft er iemand ervaringen met een WC setje in een Chenbro X-spider case.
Ik ben ook van plan binnenkort een setje te halen maar ik bne bng dat het niet past ofzo.
Wat dat betreft ben ik een grote noep op dat gebeid.
Ik hbe niet echt iets kunnen vinden op de search
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 75823 op 09-01-2004 20:41 ]
Ik wil binnekort mijn een Waterchill setje kopen en nu wil ik daar een Airplex evo 360 op zetten,
maar zal ik daar ook lagere temp's mee halen.
Ik denk dat het niet veel scheelt met de 240. Ik heb zelf een 240, en die doet het goed. Maar denk wel, dat als je de 360 koopt dat je zoiezo meer moet betalen dan de 240, en je moet een extra 120mm fan erbij kopen, dat is best duur allemaal, en het verschil tussen 240 en de 360 zal niet veel zijn.djolaff schreef op 09 januari 2004 @ 21:55:
Hoi,
Ik wil binnekort mijn een Waterchill setje kopen en nu wil ik daar een Airplex evo 360 op zetten,
maar zal ik daar ook lagere temp's mee halen.
Waarom zou je nog een fan erbij MOETEN kopen ?, ik zou juist denken aan een fan minder omdat dat ding met convectie/ straling meer kan afgevendarkdesign schreef op 09 januari 2004 @ 22:00:
[...]
...........en je moet een extra 120mm fan erbij kopen, dat is best duur allemaal, en het verschil tussen 240 en de 360 zal niet veel zijn.
djolaff, je zult er zeker lagere temps mee halen, maar hoeveel heb ik zelf nog niet kunnen vinden
Omdat je als je maar 2 gebruikt naar mijn mening beter een 240 kan kopen.awaarle schreef op 09 januari 2004 @ 22:27:
[...]
Waarom zou je nog een fan erbij MOETEN kopen ?, ik zou juist denken aan een fan minder omdat dat ding met convectie/ straling meer kan afgeven
djolaff, je zult er zeker lagere temps mee halen, maar hoeveel heb ik zelf nog niet kunnen vinden
Ik kan deze op 12v laten lopen maar hiermee loopt ie dan een groot aantal rpm minder.
Is er een apparaat die deze toch op 24v kan laten lopen? en zo ja kan ik dit apparaat dan bij een gewone winkel zoals gamma of prxis of iets dergelijks kopen?
Enig idee hierover? en de kosten?
Anoniem: 13792
Tweakstore
Freezing-harware
XXlcases
Zijn er nog meer goede webshops (In NL) waar je een leuk WC setje kunt samen stellen?
Nu heb ik nog wel redelijk wat plaats in men case aangezien ik dus geen PCI sloten gebruik maar toch...
Ik draai de PC nu(Ow ja, AMD 2500+ non-OC(yet)) met 1 80 mm coolermaster fanneke en een standaart CPU koeler. Ik heb dan zo'n 45 graden en zonder coolermaster 50
Kan ik WC in de Kast stoppen en hoe effectief is dit?
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
sorry hoor maar kan je dit nog een zeggen? ik heb :"geen een 2x 80mm radiator aan de buitenkant hangen"" niet echt begrepen?all_by_myself schreef op 10 januari 2004 @ 11:48:
Ik heb zon zeflfde kast en volgens mij gaat dat best prima.. geen een 2x 80mm radiator aan de buitenkant hangen en 2x 80mm achterin je kast schroeven.. de pomp onder de HDD en heb je nog genoeg ruimte over voor de slangen..
sorry ze
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Beetje waterkoeling past vrijwel altijd hoor.
Radiator boven op de kast, of 'n black ice micro voorin de kast, pomp ernaast en 'n reservoir binnen in, of achter tegen de kast...
http://www.perfect-systems.nlAnoniem: 13792 schreef op 10 januari 2004 @ 10:39:
Als ik zoek naar webshops die wat bekende producten verkopen dan ik steeds bij:
Tweakstore
Freezing-harware
XXlcases
Zijn er nog meer goede webshops (In NL) waar je een leuk WC setje kunt samen stellen?
xxlcases kan je veel minder dan hier, bij freezing hardware minder en duurder dan hier, tweakstore kom ik nie
Vraag me tevens af of deze op een radeon 9800 pro en een nforce 2 mobo passen? ('T is weekend dus mailen heeft nog geen zin
[ Voor 9% gewijzigd door AaroN op 10-01-2004 20:25 ]
kan je wel doen met een adapter togh.. je hebt wel van die universele dingentjes.. Daar kan je dan verschillende bovenkanten opdoen voor andere apparaten als je die er af haalt heb je een + en een - gaatje.. DAn kan je zelf ook je voltage kiezen, tussen 1,5 V en 24 V heb ik zelf een... kan je gewoon bij een electronica zaak halenHENNEP schreef op 09 januari 2004 @ 23:03:
Over Fans Gesproken, ik heb thuis een 120mm fan liggen die 24v is.
Ik kan deze op 12v laten lopen maar hiermee loopt ie dan een groot aantal rpm minder.
Is er een apparaat die deze toch op 24v kan laten lopen? en zo ja kan ik dit apparaat dan bij een gewone winkel zoals gamma of prxis of iets dergelijks kopen?
Enig idee hierover? en de kosten?
edit: kosten? iets van 5~15€ hangt er vanaf wat je nodig hebt, het is goedkoper en 12mm te halen...of deze gwn op 12V
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 12-01-2004 17:48 ]
Is het mogelijk om de dangerdan Z-chipset (dus niet die voor de intel chipsets)
op een amd 760MPX te monteren.
ik heb namelijk het idee dat het niet goed past.
Dat ik dus het koelblok moet draaien.
Als iemand het hier al eens gedaan heeft
graag foto of ander materiaal waaruit blijkt dat het past.
Anders ben ik bang dat ik mijn chipset sloop.
Deze post is gedaan voor SimplyMe
[ Voor 6% gewijzigd door Vastloper op 12-01-2004 22:44 ]
kan, maar meerdere mensen in dit topic hebben al gemeld dat zoiets weinig nut heeft. Alhoewel het met een fanduct mischien net weer anders isaramdin schreef op 14 januari 2004 @ 00:10:
Vraagje.
Kan je op de Black Ice Extreme 2 fans plaatsen dmv een fan sandwich? Dus een enkele 120mm fan aan elke zijde?
Ik ben dus van plan om aan 1 kant een fan te zetten (zuigen) en aan de andere kant een fanduct...
blup
Heb het weekend een nieuw zelf samengesteld setje gehaald (bij de tweakstore natuurlijk
Dit zijn de onderdelen:
- Dangerden Maze4 478 10 mm
- Black Ice eXtreme radiator 12,5 mm
- Hydor L20 waterpomp 700l/u 13 mm
- Typhoon single quad Bay reservoir 10 mm
- Tygon Slang 3/8inch (2 meter)
- InnovaProtect 250ml
- UV Dye-Lite Blue 2ml (2x)
- en nog wat klemmetjes enzow
Ik had met me aquarius (en een gpu-blok) de volgende temps:
idle: 37
na anderhalf uur UT: 53
Dus ik dacht nou ga ik een aardig stuk omlaag met me temps naar beneden maar helaas is dat niet zo

Heb nu me gpu-blok er niet meer tussen zitten (i.v.m. een scheur in me blok) maar de temps zijn nog zowat hetzelfde.. Terwijl ik me blok goed erop heb gezet (het blok/water word ook warm)
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ie nu nog evenwarm word met zo'n goeie radiator?????
Belangrijkste specs:
MSI 845e max2
P4 2,4 gh (niet overgeklockt)
512 pc 2100 geheugen
G-force Ti4200
Maxtor 80 GB, 7200RPM (DiamondMax Plus 9)
Chieftec Dragon kast
Voor der rest zie me sig....
[ Voor 15% gewijzigd door Patrlck op 14-01-2004 13:12 ]
Dit topic is gesloten.