Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.289 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter

Deel 3 over deze set, deel 2 was alweer vol ;)

Deeltje I: Thermaltake Aquarius II Cooling
Deel II: Thermaltake Aquarius II Cooling

het gaat over dit setje:

Thermaltake Aquarius II Cooling

Handige Review Links:

Madshrimps
Overclokercafe
PC-Arena
Motherboards

Dit is de doos + inhoud.
Afbeeldingslocatie: http://pcarena.uh-hosting.co.uk/images/hardware/Thermaltake/AquariusII_Joe/Dcp_1439.jpg

Leuk video filmpje:
Video 15.8 MB

en dit is bijv. de opstelling die ik zelf heb gemaakt:
Lege Kast
Volle Kast
BackUp Ding
Rad + Pomp
Pomp Met Kapot Ding
Blokje + Temp
Zonder Kast!! :D
KLIK VOOR FOTOS :D

Mini FAQ:

Wat voorn temps krijg je ongeveer??
-Ik zelf haal met mijn 1700+ temps zoon 25 Graden. Als ik hem oc naar 2600+ dan heb ik temps van 35 Graden. Andere users hebben soms wel temps van zoon 40 graden. [bijv Smarron met een vcore van 1.8]

Kan ik dit setje uitbreiden??
-Ja als je dit wilt kan dit. de slangen kunnen over een 8mm blokje. Alleen de temps worden wel wat warmer.

Moet ik die spiralen erin doen??
-Deze spiralen zorgen ervoor dat de slangen niet snel buigen. Je kan ze er wel in laten als je dat mooier vind.

Whelp!! Me slangen worden Groen!!!
-Dan had je dat groene goedje er niet in moeten gooien dat je erbij kreeg. dit is wel verstandiger want dit helpt tegen corrensie.

Is deze set 100% universeel??
-Ja je kan met dit setje op elke mobo terecht. Er is nog niemand die dat heeft bewezen dat het niet kan.

Uhm. Dit is de eerste keer dat ik wc heb, kan ik dit wel inelkaar zetten??
-Zelfs voor de ergste n0_ob's is dit een makkie. [If you can't build your wc, go back to making paper planes!! :p ]

Belangerijk om te weten!!:
Ben je een echte lanpartyanimal?? hou dan wel je kast rechtop en niet op de kop of schuin/scheef als je aan het sjouwen bent. de backupreceiver lekt als je hem op de kop houdt :'(.

Nog vragen die bij elke watercooling van pas komen??
Watercooling topic

Als er nog handige/nuttige/interessante toevoegingen voor deze topicstart zijn, meld het gerust via mail aan mij, dan zet ik het erin. Post on-topic en hou het beschaafd mensen ;)

SauS© , deze topicstart van HenK overgenomen uit deel II.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89946

Omdat ik in het vorige topic niet echt antwoord heb gekregen bij deze dezelfde vraag :

Ik zit er dus nu aan te denken om dit stetje te kopen.
mijn amd 2100 word nu 50 graden idle en weleens 70 graden stressed

heb ook helemaal geen koelers in me kast hangen. zag dat de fan op e radiator 22 db geluid maakte en Max. Air Flow: 38.4 CFM maakte .
nu zag ik een Papst fan en die maakt maar 19 db en 55 cfm luchtverplaatsing zou dat veel in temperatuur schelen ? die wilde ik dan 2 bestellen 1 voor op me radiator en tje voor in me case en die andere fan die al op het rad zat ook nog in me case is dat verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75962

uhm, why the .... [zelf in tevullen engels scheldwoord van 4 letters] is het vorige topic gesloten?? het had nog maar zoon 700post en nu staat mijn naam er niet meer achter :'( !!!

*edit: en bij de link: het was deelTJE II niet deel II. [wel mijn humor blijven houden he :p ]

@ C0rrupt: ja wat je zegt is een goed plan, maar als je helemaal voor de stilte wilt gaan zou ik die tt fan er niet inhangen dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 75962 op 16-09-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14
wat is nu eigenlijk de max. snelheid van een proc die je ermee kunt koelen?
zeg bijv. een XP2800+ (Barton) ofzo, kan dat hier ook moeiteloos mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41

Epsilon

Crash-Override schreef op 16 september 2003 @ 16:38:
wat is nu eigenlijk de max. snelheid van een proc die je ermee kunt koelen?
zeg bijv. een XP2800+ (Barton) ofzo, kan dat hier ook moeiteloos mee?
Die ratings zijn allemaal onzin :)

overigens kan je gewoon alle procs die er zijn er mee koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HEb net het setje besteld ben benieuwd :d
word namelijk helemaal gestoord van de herrie van me huidige koeler :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Wat een faalfimpje zeg. Die amerikanen altijd. Vooral zijn redernering van wat de temps worden met een kopere koeler. About 68/69 degrees, gast het hangt helemaal van af wat voor koperen koeler het is. Welk design etc. En hoe bedenk je op 2 graden nauwkeurig wat de temp wordt. Serieus gast.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Epsilon schreef op 16 September 2003 @ 16:56:
[...]

Die ratings zijn allemaal onzin :)

overigens kan je gewoon alle procs die er zijn er mee koelen.
ik doelde ook niet op de (overclock)ratings, maar gewoon of het wel geschikt was voor de 'snellere' procs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41

Epsilon

Crash-Override schreef op 16 September 2003 @ 18:50:
[...]

ik doelde ook niet op de (overclock)ratings, maar gewoon of het wel geschikt was voor de 'snellere' procs :)
same thing

je moet niet naar ratings kijken. Een 1800+ palomino produceert meer warmte dan een 1800+ tbred B

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:25

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb zelf ook dit set voor ongeveer 2 maanden nu, maar mij is vorige week opgevallen dat het licht wat in de pomp zit is uitgevallen maar voor verdere rest werkt set perfect. Ook moet ik bijna elka maand bijvullen omdat die dan leegloopt ondanks dat ik alles een aantal keer gecontroleerd heb op lekken welke er niet zijn.

Specs:
XP1800+ (niet OC)
Xaser3 kast (6 fans op 7 volt)
Aqua set (1 case fan vervangen door fan+rad ook op 7 volt)
pomp zit vlak naast mobo maar in luchtstroom

de temps zijn rond de 30 tot 40 graden (idle & stressed).

Hebben hier meer mensen last van?

Ik heb email naar tweakstore gestuurd(net voor hun vakantie :S) en ook naar thermaltake zelf maar van beide nog geen antwoord terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Yagermeister op 17-09-2003 18:28 ]

-Te huur

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Yagermeister schreef op 17 September 2003 @ 18:27:
Ik heb zelf ook dit set voor ongeveer 2 maanden nu, maar mij is vorige week opgevallen dat het licht wat in de pomp zit is uitgevallen maar voor verdere rest werkt set perfect. Ook moet ik bijna elka maand bijvullen omdat die dan leegloopt ondanks dat ik alles een aantal keer gecontroleerd heb op lekken welke er niet zijn.

Specs:
XP1800+ (niet OC)

Ik heb email naar tweakstore gestuurd(net voor hun vakantie :S) en ook naar thermaltake zelf maar van beide nog geen antwoord terug.
toon volledige bericht
Bij mij werkt de pomp niet goed als ie lange tijd heeft uitgestaan, pas na een paar minuten gaat ie dan werken, wat wel eens resulteert in het spontaan uitschakelen van de computer (temp protect bios).

Dat ie zo snel leeg loopt heb ik ook! Ik zie het waterpeil in het reservoir letterlijk met de dag zakken, en ik heb me ook al helemaal het schompes gezocht naar lekken, maar die zijn er echt niet volgens mij. Misschien dat die slangen een beetje poreus zijn, anders zou ik het ook niet weten......

Specs

als ik het dan morge / overmorge binne heb run ik me setje eerst paar dagen in afgesloten kast met dinge om vochtigheid te controleren :.

*Edit*
Crash-Override hmm die lan is in mierlo he daar woon ik ook misschien kom ik wlel met een een stel maten :)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 89946 op 17-09-2003 21:03 ]

• Crash
Epsilon schreef op 16 September 2003 @ 22:27:
[...]

same thing

je moet niet naar ratings kijken. Een 1800+ palomino produceert meer warmte dan een 1800+ tbred B
lol, ik heb onderhand 3 posts nodig om iets uit te leggen/vragen :+

ik weet heel goed dat een Palo meer warmte produceert als een Tbred
maar ook daar doelde ik niet helemaal op :P

never mind dus :)

• DAMAGE
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Yagermeister schreef op 17 September 2003 @ 18:27:

Specs:
XP1800+ (niet OC)

toon volledige bericht
ik heb ook last van wat jij vertelde dat het ledje uit is, en naja hoelang heb ik deze set? van februari ofzo? ik vrees het ergste ik moet eigenlijk een nieuwe pomp hebben :(

Naja ik ga denk ik voor een eheim ofzo... of een andere die er op past. heb nog niet echt tips gehad van welke er op past of welke ik moet nemen dus please tell me some one :)

[ Voor 9% gewijzigd door DAMAGE op 17-09-2003 21:04 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Anoniem: 76666

Ik heb deze set ook sinds kort, maar het bevalt me kut......

inbouwen kan iedere domme lul ( no offence to the domme lullen :P )

maar de temp zijn schrikbarend hoog en al helemaal met waterkoeling :?

specs:
MSI kt4v
Amd 2400+
std fan van tt-set erop

temp 51 idle en 55 stressed :(

help, wat te verbeteren :?

ik snap er geen h*l van, iedereen heeft 30 - 35 graden

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Zo, eindelijk een foto gemaakt van mn setup, klik in mn sig helemaal rechtsonderaan.

Ik heb nog een paar pics voor de liefhebber, mail me @ krimp@flipmodesquad.nl als je closeups e.d. van de rad wil zien enzo.

edit:

Ik heb pas geleden ook mn set bijgevuld, terwijl mn set ook niet lekt, vraag me af hoe dat kan...

is pas de 1ste x dat ik em bijvul, mn reservoir zat toen helemaal vol :?

[ Voor 37% gewijzigd door aramdin op 18-09-2003 00:07 . Reden: typo ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Anoniem: 76666 schreef op 17 september 2003 @ 23:20:

specs:
MSI kt4v
Amd 2400+
std fan van tt-set erop

toon volledige bericht
Klinkt alsof het CPU blok niet goed op je core zit? Koelpasta gebruikt? En zoja, niet teveel?

Anoniem: 76666 schreef op 17 September 2003 @ 23:20:

specs:
MSI kt4v
Amd 2400+
std fan van tt-set erop

toon volledige bericht
Ik denk dat je het niet goed hebt ingebouwd :P :D

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Blijkbaar is dit setje niet voor iedere domme lul weggelegd :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Bornin op 18-09-2003 11:44 ]

Non taken

• Kakaroto
  • Laatst online: 18:59
Anoniem: 75962 schreef op 18 September 2003 @ 06:55:
[...]

Ik denk dat je het niet goed hebt ingebouwd :P :D
Koelpasta vergeten?
Blokje scheef?
Geen water? :+

Op een P4 2.6C stock is ie 34 idle en 40 stress

[ Voor 11% gewijzigd door Kakaroto op 18-09-2003 10:21 ]

• aramdin
hoe ziet je kast eruit? enige vorm van airflow aanwezig? heb je die sticker eraf gehaald van het waterblokje? coolant gebruikt?

Instagram / YouTube

er zit water in :+
blokkie zit recht
er zit koelprut onder (niet te veel niet te weinig)
sticker er af, doh....... :P
1 intake fan en 1 outtake
coolant zooi er ook in

radiator, reservoir en pomp staan nu tijdelijk buiten de kast.

en het is BTW een midi tower

case temp @ de moment 34graden

[url=home.quicknet.nl\qn\prive\fj.adriaanse\DSC00622.JPG]Plaatje van de kast[/url]

Verwijderd

Hey ik zat ook te denken om een WC te nemen .. maar aangezien ik geen last heb van het geratel van mijn fans en de temps idle op 29° 37° en full op 36° 44° ..zal ik et dan nog wel doen? want ik wil em zo wie zo kouwer hebben .. maar ben ook een lanparty freak.. .
duz een dilemma

Anoniem: 76666 schreef op 18 September 2003 @ 14:11:
er zit water in :+
blokkie zit recht
er zit koelprut onder (niet te veel niet te weinig)
sticker er af, doh....... :P
1 intake fan en 1 outtake
coolant zooi er ook in

radiator, reservoir en pomp staan nu tijdelijk buiten de kast.

en het is BTW een midi tower

case temp @ de moment 34graden

[url=home.quicknet.nl\qn\prive\fj.adriaanse\DSC00622.JPG]Plaatje van de kast[/url]
ik D8t dat dat back-up reservoir altijd hoog moest staan
kan ook aan mij ligge :)

staat ie ook, hoor....

alleen op de foto niet was er toen mee bezig :D

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07 23:42

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik hoop dat dit setje mijn nieuw bestelde p4 2,8ghz 800mhz koel kan houden, en ik er ook nog een beetje mee kan OC'en

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 12:03
Als je zo'n cpu kan betalen kan je net zo goed gelijk een proffesioneel waterkoelingsysteem kopen à la Swiftech, Dangerden. Niet dat ik wat tegen de Aquarius heb!!!!!

wat is beter??

de aansluitmethode zoals het boekie zegt
of die van deze methode (zoals in de eerste post)
linkje

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hmm ik snap et ook niet. casetemp is maybe ook wat te hoog nog.
Ik had eerst ook dat de temp op liep naar 60 graden maar na alles goed te controleren ff ontluchten etc ging et beter. Ff wat koelpasta druppie er bij gedaan en ik haal nu soms zelfs 28 graden op std voltages en mhz-en :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

dat wil ik ook :P

hoe hebben jullie alles gedaan, volgens het boekie of volgens eigen idee.....
en wat is je eigen idee dan.....

volgorde van de onderdelen bedoel ik, en koelvloeistof (demi,gewoon of niks :+ )
wat voor fans gebruiken jullie,.....

dus vertel je verhaal hier :)

want ik heb heb mijn spullen std draaien (non OC)
de Thermaltake Set volgens het boekie aangesloten en gevuld.......

al zou ik mijn spullen zwaar hebben overgeclocked zou ik dit niet erg vinden,
maar dat heb ik niet........

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik had em eerst met kraan water en die coolant. draaide perfect, goede temps, etc. nou na een paar weken een maand ong dus, zag ik al groene slijmerige shit in die veeren, dat waren dus gewoon algen. temps waren toen ook nog gewoon goed. Ik heb toen mijn hele set overhoop gehaald... goed laten spoelen eerst met demi water. daarna azijn er in en spoelen. azijn verversen en spoelen. dat een paar keer herhalen en toen weer spoelen (2x) met demi water. daarna alles er uit en toen een mooi mixje gemaakt van demi water en anti vries.

Dat spul draait nu al een tijd, geen probs met algen of kalk, alleen dat et lampie van de pomp dus uit is. Temps zijn gewoon goed met oc, 35 graden. Wat ik verandert heb aan mijn set is heel simpel. Ik dacht van af het begin al die normale fan das zo zwak als wat, dus ik had er gelijk een sunon op geklapt. maakt wel ietsje meer lawaai maar koelt echt een stuk beter. Ik heb een oude 80x80 fan kapot gemaakt, dus de behuizing heb ik alleen nog over, maar de fan zelf is er uit. die heb ik op het rad geschroefd, en daar weer op de sunon. Nu kan de fan in mijn cooler houder voor in de chieftec, zodat hij lekker koele lucht krijgt aangezogen door het radje. Scheelde heel wat :)

ik heb me setje net binne en nu is nu aan het draaien om lucht eruit te halen ect..
Maar me pomp maakt raar geluid net alsof er lucht in zit zegmaar
blup blup wazig geluid :)

@ krijg dat ding om de koeler vast te zette net niet onder dat plastic ding scheeld 1 millmeter ofzo

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 89946 op 18-09-2003 23:48 ]

• Bornin
DAMAGE schreef op 18 September 2003 @ 18:36:
Ff wat koelpasta druppie er bij gedaan en ik haal nu soms zelfs 28 graden op std voltages en mhz-en :)
Ik snap dat niet he, ik heb deze set nu een maand of 3 en ik weet zeker dat alles goed ingebouwd is. blokkie zit goed, arctic ertussen etc. Toch krijg ik mijn temp niet lager dan 45 graden. xp2400+ @ default settings.

Ik zit met een case-temp van 35 graden maar dat is toch ook niet extreem hoog ofzow?

hoe zijn de ervaringen met een wat zwaardere pomp o tweakers?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem nu werkend :)

Specs Amd 2100 XP [Lekker Warm] :)

Temps 40 graden idle 46 sterred.
Voeger 55 graden idle 65 graden stressed

ben dus wel tevreden alleen nu maakt me hd weer meer herrie dan me koeling :p

*Edit*
nu met me 1 fan die ik erin heb zitte gericht op me Koelblok nu temps 5 gragen lager :)

toch netjes 35 graden voor zo'n tering warme proc :0

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 89946 op 19-09-2003 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07 23:42

icecoolsniper

never run from a sniper!

arnoman schreef op 18 september 2003 @ 15:55:
Als je zo'n cpu kan betalen kan je net zo goed gelijk een proffesioneel waterkoelingsysteem kopen à la Swiftech, Dangerden. Niet dat ik wat tegen de Aquarius heb!!!!!
Die proc was 208 euro hoor, een beetje goede waterkoeling ook zoiets. Dan ben ik veel meer kwijt dan met die proc en de aquarius

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Gloeiende gloeiende..... :( Ik dacht mijn rad eens wat beter te gaan koelen, heb er een 120 mm Enermax op gezet met behulp van een fanadapter, en wat denk je, de temps schieten omhoog!! Er komt ook totaal geen lucht meer uit de achterkant van de rad..... Conclusie: fanadapters zijn kut! Ik denk dat ik toch maar eens op zoek ga naar een ander setje.... Iemand goede suggesties voor een WC-setup voor een AMD? :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Hmmz heb nu wat spul/slijm(misschien algen) in me setje zitten. En heb weinig zin in reinigen etc. Hoe presteert een Thermalright slk-900 met een normale fan in vergelijking tot deze set.
Beter of slechter?

(ps. en pompje ratelt dus ik wil er vanaf)

• ShockRaver
  • Laatst online: 01:14
ik heb ook die set alleen me cpu is rond de 34 grade

xp 1800

maar ik zat aan het volgende te denke..
aangezien het ressevoir vrij klein is... en als die groter zou zijn dus dat er meer water in kan zal het water koeler blijven. het water is nu vrij warm namelijk en word steeds warmer.. tot me cpu gemiddeld 38 grade word.

weet iemand mayb of er water ressevoirs zijn met een optie om het water nog te koelen dmv een Fan ofzo?

want als ik dat erngens kan kopen/ zelf maken zou het echt ideaal zijn.

iemand tips/hints.?

I7 7700K - DDR4 32GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Dat word precies gedaan door een radiator, toch.......
ik denk dat een extra rad beter werkt dan, op je reservoir een fan plaatsen.
correct me if i'm wrong :)

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:40
Tenzij je een koper reservoir hebt ofzo zal het water in je reservoir niet koelen of warmer worden. Een extra rad gaat dan inderdaad beter werken. :)

http://www.zelan.be

Ik hed eerst geen extra fan in me computer hangen maar nu blaast er een koeler op me chipset/proc en me tems zijn flinkomlaag gegaan. Denk dus dat dat het beste is als je nu geen andere fans hebt.
het houd me amd 2100 @1850 op 37 fragen idle

*Edit*
nog een vraagje ik krijg me Multi niet veranderd op me 2100 Xp komt zeker omdat ik hem eerst moet unlocken ?

krijg me fsb namelijk niet hoger dan 145 dan slaat ie af :( terwijl temps onder 40 zijn en hoger voltage werkt niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 89946 op 20-09-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87749

beetje noob vraag, maar past zit in een gewone ATX kast of moet je dan een grotere kast kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
ligt eraan hoe groot je kast is, op de site van thermaltake staan afmetingen, go & measure! :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87749

ik denk dat het wel lukt, desnoods zet ik mijn HDD even wat hoger en zaag ik de HDD rack eruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87749 schreef op 21 September 2003 @ 13:11:
beetje noob vraag, maar past zit in een gewone ATX kast of moet je dan een grotere kast kopen?
past overal in. gewoon een beetje duwen en dan maar niet volgens het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Gaat het om 8mm darmen te gebruiken op dit setje?
Standaard zijn deze maar 6mm heb ik ergens gelezen.
Geen kans op lekages enzo, iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

specs:
MSI kt4v
Amd 2400+
std fan van tt-set erop

toon volledige bericht
Er is verbetering :D

hij blijft nu 43 graden idle.......
nog steeds hoog, maar toch 8 graden gezakt :P

Het scheelt behoorlijk een fannetje richten op je CPU blok :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Warm hoeft je pc met deze cooling niet te worden. Hier ligt trouwens een [toen] no'oc barton 2500 onder.
Afbeeldingslocatie: http://www.sauscrew.org/henk/28.8.JPG

En een fannetje erop helpt ook, en als je dan nog 2 12cm fans op 12 volt erop laat lopen en nog heel wat andere fans, dan zit je op campzone in de hete zon met een pc van soms 25 graden :P
Afbeeldingslocatie: http://www.sauscrew.org/henk/VOORCZ1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sauscrew.org/henk/VOORCZ2.JPG

*edit: sorry dat plaatje 1 zo groot is.... :|

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 75962 op 23-09-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Mijn god... Henk, hoeveel herry maakt die kast van jouw wel niet? Zitten die 120 mm fans eigenlijk wel op de rad, het ziet er uit of ze er zomaar een beetje voor/ achter staan. Overigens heb ik op de mijne een 120 mm met zo'n "fanadapter", maar volgens mij is ie daar alleen maar warmer van geworden....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Ik zit er dus ook over te denken om een waterkoeling systeem te kopen (Aquarius dus..)

maar wat ik me nou afvraag is hoe stil et nou is.. want het gaat mij niet om de koeling maar om de stilte die et hopelijk brengt..

Dus ik hoor dat graag :P !

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ FLeSH: als het om de cooling gaat is dit niet de beste, deze set is eigenlijk een evenwicht tussen goedecooling en stilte. de **** [naam vergeten] is veel beter.

@Naluh!: hij maakt flinke herry, en ze staan er eigenlijk gewoon een beetje voor/achter.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Anoniem: 75962 schreef op 23 September 2003 @ 16:50:
@ FLeSH: als het om de cooling gaat is dit niet de beste, deze set is eigenlijk een evenwicht tussen goedecooling en stilte. de **** [naam vergeten] is veel beter.
Je begreep me verkeerd denk ik ;x
want het gaat mij niet om de koeling maar om de stilte die et hopelijk brengt..
quote van mezelf :P

Dus ik wil gewoon een stille koeling hebben :D De temp. is niet zo belangrijk voor mij...

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58
Wel heb je gauw kans op een ratelend pompje!

De mijne was eerst niet zo goed, en heb ik teruggestuurd. Toen een nieuwe ontvangen,
maar nog steeds hoor ik regelmatig een geratel, en nee het is volgens mij echt geen lucht meer...Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~svalk/over/banghead.gif

• aramdin
@ Flesh

hijs erg stil, het enigste wat je nog zal horen zijn je hd's/casefans en wat geratel in het begin van je pomp ivm luchtbellen. Daarna hoor je alleen nog je hd/casefans. Mocht je een niet al te snelle proc hebben, dan heb je ook nog eens het voordeel van best goede koeling :) Zoals bij mij :D

Instagram / YouTube

• Naluh!
  • Niet online
aramdin schreef op 24 september 2003 @ 11:43:
@ Flesh

hijs erg stil, het enigste wat je nog zal horen zijn je hd's/casefans en wat geratel in het begin van je pomp ivm luchtbellen.
:D
Bij mij heeft het geratel van de pomp toch echt niks met luchtbellen te maken, soms ratelt ie als een gek en dan weer een hele week niet, en lucht zit er echt niet meer in!

Specs

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

hhhmmm...... * JaY- houd sinds vandaag een oogje extra in het zeil..... -->> ledje is minder hard gaan branden en dat heeft bij sommigen tot een kapotte pomp geleid :( Tot nu toe zijn de koelprestaties er niet minder om, maar weet niet hoelang dat ledje al minder fel brandt...

• aramdin
same here...wat voor core heb je eigenlijk JaY? T-Bred B stepping cker...Kom ik aan met mn Palomino aka Kachel :(

Instagram / YouTube

tweakstore.nl was op vakantie dus ik maak kans om eindelijk "deze week" mijn pompje terug te krijgen.

• JaY-
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

aramdin schreef op 25 September 2003 @ 00:25:
same here...wat voor core heb je eigenlijk JaY? T-Bred B stepping cker...Kom ik aan met mn Palomino aka Kachel :(
nah, ik heb ook slechts een T-bred A :+ (gekocht nadat ik m'n palomino gesloopt had :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60625

OK, ff snel, ik heb een xp2600+ kan ik die met de aquarius 2 voldoende koelen ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
wat voor temps haal je nu met welke koeler? Ik denk het zelf wel, in het eerste deeltje was er iemand met een 2400+ die em ook koel hield. Aan de hand van zijn ervaringen heb ik toen dit setje overwogen en aangeschaft. Ik weet niet cker of het deeltje 1 was.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

40 idle
53 stressed met standaard amd cooler
niet overclocked btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Ik heb nu sinds kort ook dit setje in m'n systeem hangen maar het koelt echt voor geen meter :( ! De temp is zo rond de 69-70 graden (PC staat in BIOS scherm) op een Barton 2500+...

Als je het blok op de CPU voelt is dat eerder heet dan warm, ook het water is behoorlijk warm. Lijkt wel of de capaciteit van de radiator te klein is ofzo :? ..

Aangezien ik het vooral vanwege de stilte wil gebruiken is een extra-fan of zo geen optie, want dan kan ik net zo goed dat hele ding eruit gooien en meteen een air-cooler op de CPU schroeven |:(

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
ToriHino schreef op 29 September 2003 @ 13:20:
Ik heb nu sinds kort ook dit setje in m'n systeem hangen maar het koelt echt voor geen meter :( ! De temp is zo rond de 69-70 graden (PC staat in BIOS scherm) op een Barton 2500+...

Als je het blok op de CPU voelt is dat eerder heet dan warm, ook het water is behoorlijk warm. Lijkt wel of de capaciteit van de radiator te klein is ofzo :? ..

Aangezien ik het vooral vanwege de stilte wil gebruiken is een extra-fan of zo geen optie, want dan kan ik net zo goed dat hele ding eruit gooien en meteen een air-cooler op de CPU schroeven |:(
Het feit dat het blok en en het water warm worden geeft iig aan dat er wel goed warmte wordt opgenomen. Waarschijnlijk heb je een (heel) slechte airflow in je kast, of je hebt je 2500+ flink opgevoerd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 60625 schreef op 26 September 2003 @ 12:26:
OK, ff snel, ik heb een xp2600+ kan ik die met de aquarius 2 voldoende koelen ja of nee?
Makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToriHino schreef op 29 September 2003 @ 13:20:

zet gewoon een fannetje op 7V gericht op de koelblok, dat trok bij mij de temp.
van 55 idle naar 39idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Anoniem: 76666 schreef op 29 September 2003 @ 15:15:
[...]

zet gewoon een fannetje op 7V gericht op de koelblok, dat trok bij mij de temp.
van 55 idle naar 39idle.
Dat moet natuurlijk niet nodig zijn, als je het mij vraagt.

werkt je pompje toch wel goed? Als je waterblok zo warm wordt is je flowrate gewoon niet goed. :*)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

Wat betreft die airflow: 'T is een Xaser-III kast met twee intake fans voor, met direct daarachter de radiator+fan, en twee outtake fans achter. De kast temperatuur is iets van 34 graden, dus dat lijkt me wel inorde...

Aan die twee bolletjes in het pompje te zien stroomt het water ook fatsoenlijk door: Ze hangen alletwee bovenin het reservoir...

Het zou trouwens wel kunnen dat die 69-70 graden iets te hoog is omdat niet alle BIOS'en de temperatuur altijd goed weergeven, maar toch...

[ Voor 18% gewijzigd door ToriHino op 29-09-2003 16:20 ]

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Hmmmm, misschien heb je een heethoofd van een Barton? Weet je zeker dat het wel een Barton is? Klinkt misschien achterlijk, maar in dit soort situaties moet je gewoon alles onderzoeken, de A II is niet het beste setje, maar die temps van jouw horen niet, dus is er ergens iets mis.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wou maar zeggen, ik heb ook eenbarton, en met de temp buiten/kamer word hij niet warmer dan de 30 +/-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

Ik heb het ook even geprobeerd met de radiator buiten de kast, wel met de fan er nog op (die standaard oranje), maar zelfs dan zie je de temperatuur amper zakken. Je zou toch verwachten dat de airflow dan zéker geen probleem is.

Het systeem loopt overigens wel gewoon stabiel, 't is alleen dat die temps zo achterlijk hoog liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
heb je wel een "footprint" test gedaanm dwz maakt het waterblok wel echt contact met je core? En heb je het plastic wel van het blokje afgehaald ;) ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

aramdin schreef op 30 September 2003 @ 14:04:
heb je wel een "footprint" test gedaanm dwz maakt het waterblok wel echt contact met je core? En heb je het plastic wel van het blokje afgehaald ;) ?
Ik weet niet wat je precies met een "footprint" test bedoeld maar het waterblok (en ook het water trouwens) wordt warm...

Plastic is idd van het blokje :) Temp. begint overigens bijna meteen na opstart zo rond de 60 graden, daarna zie je het langzaam aan richting de 70 gaan (duurt wel een minuut of 5 tot 10 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
footprint test is het volgende:

zet koelpasta op je core, monteer je blokje, haal em dan weer eraf en kijk of er pasta op je blokje zit. Gebruik je de H-beugel of de Clip die je zelf in elkaar moet zetten?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

kan je het pompje btw op je voeding aansluiten? ik heb nu 2 voedingen.. 1 voor me pc en de andere voor de fans/ caseligths of moet je em in stopcontact doen? en hoeveel L per uur pompt dat pompje? oja ik snap nog steeds niet zo goed hoe dat reservoir nou werkt:s er gaat een slangetje van het houdertje van de pomp naar het reservoir en 1 trug:s naar mijn mening onodig of komt er nog meer bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan je alles vertellen behalve de hoeveelheid L p/u er door dat ding gaat.

pompje voeding: ja, er zit een 3pin aansluiting op [zelfde als een fan]

pompje stopcontact: neej dus :P

reservoir: het reservoir zult het pompje gewoonbij als die leeg raakt, geheel niet nodig in mijn ogen dus. je kan er wel een leuk fontijntje mee toveren [ zie eerste post [ergens]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

aramdin schreef op 30 September 2003 @ 18:00:
footprint test is het volgende:

zet koelpasta op je core, monteer je blokje, haal em dan weer eraf en kijk of er pasta op je blokje zit. Gebruik je de H-beugel of de Clip die je zelf in elkaar moet zetten?
Ik gebruik die clip die je zelf in elkaar moet zetten. Ik heb hem zo strak mogelijk proberen te zetten (aan allebei de kanten zijn er nog 3 tandjes vrij) en het zit volgens mij behoorlijk vast. Koelblokje is iniedergeval niet meer te bewegen. Ik vraag me alleen af of dat ding in het midden (precies boven de core) wel stevig genoeg klemt, ziet er nou niet echt super sterk uit allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

te strak is ook niet goed, als het doet zoals in het boekje staat zit hij het best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm is de thermal take aquarius 2 beter dan de poseidon 3r system water cooling?
ze kosten namelijk ongeveer even duur maar die van poseidon heeft een betere pomp maar de aquarius heeft bv weer een beter koelblok:s ( die van poseidon is van aluminium)

EDIT: is het ook mogelijk om de volgende opstelling te maken met de thermaltake aquarius 2 ? namelijk:

pomp --> koelblok --> radiator --> reservoir --> pomp

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 90555 op 01-10-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm die opstelling als ik zo naar mijn pomp kijk niet echt zitten namelijk 4 ansluitingen op en reservoir is meer fill bakje ik heb het er gewoon uit gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 19:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

ik heb het setje ook al enige maanden, maar 3 maanden geleden is men pc in beslag genomen, dus ook men watercooling setje, normaal krijg ik die 1 van de weken terug (hoop ik teminste)

maar mijn vraag is nu, wat gebeurt er als dat setje een maand niet gedraaid heeft ofzo, het spul voor bij het water te voegen, kan dat naar beneden zakken ofzo??

heb er zelf geen idee van, en ben een beetje bang wat de flikken met men pc en watercooling gedaan hebben...

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat spul dat je erbij deed was tegen corrosie van je cpu blok ect denk dat als je hem weer opstart hij het weer gewoon vrolijk doet hoor :)

*edit*
typo foutjes P)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 89946 op 02-10-2003 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jellabie schreef op 01 oktober 2003 @ 22:46:
ik heb het setje ook al enige maanden, maar 3 maanden geleden is men pc in beslag genomen, dus ook men watercooling setje, normaal krijg ik die 1 van de weken terug (hoop ik teminste)

maar mijn vraag is nu, wat gebeurt er als dat setje een maand niet gedraaid heeft ofzo, het spul voor bij het water te voegen, kan dat naar beneden zakken ofzo??

heb er zelf geen idee van, en ben een beetje bang wat de flikken met men pc en watercooling gedaan hebben...
in beslag genomen??? de flikken???

vertel eens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand al of dit setje beter is dan dat poseidon 3r system setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
ik durf daar geen uitspraken over te doen, maar volgens mij is dat al ergens een keer besproken, weet alleen niet meer waar :/

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 19:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Anoniem: 75962 schreef op 02 October 2003 @ 06:48:
[...]

in beslag genomen??? de flikken???

vertel eens......
ik ga dat hier echt niet allemaal zitten te zeggen :P
is een beetje te, jha, erg??

in iedergeval, pc is 3 maanden geleden in beslag genomen, ik ga morge middag eens horen hoe het zit, maar de prokureur moest nog een beslissing make of ik hem terug krijg :(

edit: typo's

[ Voor 12% gewijzigd door Jellabie op 02-10-2003 17:31 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor de late reactie, maar ben 4 dagen weg geweest.

Maar waar baseer je dit op? IK bedoel, mocht het niet genoeg koelen, dan is het toch een hoop geld dat je weg kunt gooien hè?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 60625 op 03-10-2003 12:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 60625 schreef op 03 October 2003 @ 12:13:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar ben 4 dagen weg geweest.

Maar waar baseer je dit op? IK bedoel, mocht het niet genoeg koelen, dan is het toch een hoop geld dat je weg kunt gooien hè?
Waar ik dat op baseer? Als jij een beetje de topic had doorgekeken dan had je dat allang geweten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff nog een vraagje,
is het misschien niet veel handiger om alleen de onderkant van het reservoir aantesluiten met de pomp? ik heb ff een schetsje gemaakt..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160QZQ0xZBW.jpg

en dan sluit je die overige ingang bij de pomp en de ingang bij de reservoir aan de boven kant met zo'n dopje af..
want persoonlijk snap ik nog steeds niet precies waarom ze er een xtra reservoir voor nemen ipv dat ze als reservoir gewoon dat ding nemen waar de pomp in zit maar jah

dus.. zou dit ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hey mensen ik heb nieuws voor de Aquarius II fans, Ik kan deze watercooler nu ook aanbieden... Ik ben op dit moment bezig mijn online shop te voorzien van allemaal nieuw spul, nieuwe casemod artikelen, en nieuwe coolings artikelen.

De Aquarius II kan ik jullie aanbieden voor 112.22 Euro dus als je intresse hebt kijk dan even op www.plugit.nl en dan online shop :) Je mag het natuurlijk hier ook vragen. Voor de duidelijkheid dit is de nieuwe versie met de nieuwe pomp...

Mailen mag ook: rbakker@plugit.nl - dat is tevens mijn msn

[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 04-10-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuwe pomp? is deze veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

De nieuwe pomp gaat niet zo snel stuk als die oude, en hij ratelt niet meer. Sommige mensen hadden met de oude pomp last van dat hij erg ging ratelen, het ledje ging op een gegevenmoment minder vel branden en ging zelfs uit, (heb ik ook) en de pomp kon zelfs stuk gaan in de ergste gevallen door het kwetsbare keramiek.

Toen heeft Thermal Take gezegt van hey euh we halen alle setjes maar snel terug en verzinnen wat nieuws. Toen hebben ze de pomp velenmalen steviger gemaakt en beter...

Sommigen hier beweren zelfs dat hij iets beter koelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@ theekopje

volgens mij niet, als het goed is heb ik soortgelijks geprobeerd, maar het systeem + res backup werkt met luchtdrukverschillen, waardoor overtollig water wordt doorgestuurd naar het res backup.
Als je het zo zou aansluiten, zou er volgens mij geen water in je pomp gaan, omdat de lucht die in de slang zit er niet uit kan...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos
  • Laatst online: 08-07 16:37

Hoos

Carpe Diem...

Ben mn problemen met het standaard pompie beu! :(

Kep nu een Eheim 1048 in het setje gezet en mn temp zijn (weer) flink gedaald!! >:)

Ik zat met de standaard pomp op Idle 41C
Met Eheim op de 29C !! :)

Gewoon de originele slangen behouden en het reservoir er weer tussen gezet..

Works fine for me.. (zit er nu al weer aan te denken om mn GPU ook H2o te gaan coolen.. :9~ ) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoos schreef op 06 October 2003 @ 16:18:

Kep nu een Eheim 1048 in het setje gezet en mn temp zijn (weer) flink gedaald!! >:)

Works fine for me.. (zit er nu al weer aan te denken om mn GPU ook H2o te gaan coolen.. :9~ ) O-) O-)
welke pomp van eheim is het? hoeveel L per uur pompt ie? want die van thermal take iets van 90liter per uur geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
er staat Eheim 1048 in het stukje wat je quote :)

Eheim water pomp type 1048

Vermogen: 600 liter per uur
Pomphoogte: 1,5 mWs
Stroomverbruik: 10 Watt
Aansluiting zuigkant: 13 mm
Aansluiting drukkant: 13 mm

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoos schreef op 06 October 2003 @ 16:18:

kan je misschien beschrijven hoe je die hebt aangesloten ? klopt toch dat de slangen niet dezelfde maat hebben ?
Ben wel benieuwd... laat anders ook wat pics zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos
  • Laatst online: 08-07 16:37

Hoos

Carpe Diem...

SileX schreef op 06 October 2003 @ 20:03:
[...]

kan je misschien beschrijven hoe je die hebt aangesloten ? klopt toch dat de slangen niet dezelfde maat hebben ?
Ben wel benieuwd... laat anders ook wat pics zien.
Eigenlijk best simpel. :)
Ik heb op de eheim 2 slangpilaren naar 10 mm geschr., de intake van de eheim aan het onderste van het reservoir gesloten.
Outtake Eheim direct naar CPU, daarna naar Rad, daarna naar bovenkant van reservoir. :+ :+ :+

Ohh ja.. zoals al stond in andere post.. 1048 doet 600 pu

Slangen zijn idd niet dezelfde maat... Maar een beetje vaseline doet wonderen.. :o

8)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoos op 06-10-2003 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op 06 October 2003 @ 19:11:
er staat Eheim 1048 in het stukje wat je quote :)
ja, idd, stom van mij, sorry 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 90555 op 06-10-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoos schreef op 06 October 2003 @ 20:23:
[...]

Eigenlijk best simpel. :)
Ik heb op de eheim 2 slangpilaren naar 10 mm geschr., de intake van de eheim aan het onderste van het reservoir gesloten.
Outtake Eheim direct naar CPU, daarna naar Rad, daarna naar bovenkant van reservoir. :+ :+ :+

Ohh ja.. zoals al stond in andere post.. 1048 doet 600 pu

Slangen zijn idd niet dezelfde maat... Maar een beetje vaseline doet wonderen.. :o

8)
heb je daar heeeeeeel toevallig een plaatje van ?

Dus die eheim gebruikt 10mm....en die aquarius ? En die heb je inelkaar geschoven ?

sorry voor deze vragen, ik begrijp dit stukje niet echt: naar 10 mm geschr.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.