Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.313 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 16:37

Hoos

Carpe Diem...

SileX schreef op 07 oktober 2003 @ 10:29:
[...]

heb je daar heeeeeeel toevallig een plaatje van ?

Dus die eheim gebruikt 10mm....en die aquarius ? En die heb je inelkaar geschoven ?

sorry voor deze vragen, ik begrijp dit stukje niet echt: naar 10 mm geschr.
Maakt niet uit... :)

Ik zit nu op mn werk, dus ik kan niet echt pics uploaden.. ;)

Ik heb op de Eheim slangilaren geschroevd( :? ) naar 10 mm, en heb de bestaande slangen gewoon eroverheen geschoven met behulp van wat vaseline.

Deze vast gezet met een klemmetjuh en klaar is hoos.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoos schreef op 07 October 2003 @ 13:14:
[...]

Maakt niet uit... :)

Ik zit nu op mn werk, dus ik kan niet echt pics uploaden.. ;)

Ik heb op de Eheim slangilaren geschroevd( :? ) naar 10 mm, en heb de bestaande slangen gewoon eroverheen geschoven met behulp van wat vaseline.

Deze vast gezet met een klemmetjuh en klaar is hoos.

.
Ah, cool...

dus zo kan je dus ook een VGA cooler erop aansluiten, op dezelfde manier.... toch ?

Ik wacht de pics af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-08 23:07
waarom heeft iedereen die 2 "overige" uitgangen op de pomp doorgelust? ik heb gewoon die 2 zwarte afsluitdopjes erop gezet... ziet er stuk mooier uit imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Laatst online: 20-07 11:40
Ik heb er nu ook een vga koeler inzitten met 8mm aansluiting en heb ook de 6mm slang in de 8mm geschoven en met een lijmpistool alles vastgezet....]
Mijn temps voorheen:
P 2.4@2.88 36 idle 41 stressed
mijn temps nu met vga blok ertussen:
p 2.4@2.88 38 idle 44 stressed

Maar ben ondertussen wel bezig om een nieuwe waterkoeling in mijn systeem te plaatsen, niet dat ik niet tevreden ben maar wou toch graag zelf mijn eigen waterkoeling samenstellen. En heb nog een 2e pc (amd athlon 1.3 die nogal wat lawaai maakt) dus kan de aquarius daar mooi in.. :+
zie foto: (let niet op de kabels, foto is gemaakt gelijk nadat ik het vga waterblok er in gemaakt had.
Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/aqarius.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bmwman schreef op 12 oktober 2003 @ 09:41:
Ik heb er nu ook een vga koeler inzitten met 8mm aansluiting en heb ook de 6mm slang in de 8mm geschoven en met een lijmpistool alles vastgezet....
nice !

dus daar zit nu ook een klein stukje 8mm slang met daarin de 6 ?

edit: laat maar...ik lees het in je andere draadje ;)

_/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door SileX op 13-10-2003 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19

Meneer aard

Porsche rulez!

bmwman schreef op 12 oktober 2003 @ 09:41:
Ik heb er nu ook een vga koeler inzitten met 8mm aansluiting en heb ook de 6mm slang in de 8mm geschoven en met een lijmpistool alles vastgezet....]
Mijn temps voorheen:
P 2.4@2.88 36 idle 41 stressed
mijn temps nu met vga blok ertussen:
p 2.4@2.88 38 idle 44 stressed

Maar ben ondertussen wel bezig om een nieuwe waterkoeling in mijn systeem te plaatsen, niet dat ik niet tevreden ben maar wou toch graag zelf mijn eigen waterkoeling samenstellen. En heb nog een 2e pc (amd athlon 1.3 die nogal wat lawaai maakt) dus kan de aquarius daar mooi in.. :+
zie foto: (let niet op de kabels, foto is gemaakt gelijk nadat ik het vga waterblok er in gemaakt had.
[afbeelding]
Is dat een chieftec kast :? , want ik wil ook zo`n wc setje aanschaffen maar ik weet niet of dat past in m`n chieftec midi tower.

@ ReemF: Deze link http://www.pc-arena.net/Review_full.asp?ReviewID=184 (in je startpost is dood)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
deze doet het wel, met een klein beetje moeite was je er zelf ook achter gekomen... :)

http://www.pc-arena.net/article.asp?ArticleID=52&Page=1

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

aramdin schreef op 13 October 2003 @ 17:51:
deze doet het wel, met een klein beetje moeite was je er zelf ook achter gekomen... :)

http://www.pc-arena.net/article.asp?ArticleID=52&Page=1
Kan ;) ,maar had het ook met google geprobeerd maar daar kwam dezelfde link uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Is dat een chieftec kast , want ik wil ook zo`n wc setje aanschaffen maar ik weet niet of dat past in m`n chieftec midi tower.
Ja het is een chieftc Matrix big tower, en de aquarius past gegarandeerd in een midi tower..

[ Voor 3% gewijzigd door bmwman op 14-10-2003 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

bmwman schreef op 14 October 2003 @ 02:11:
[...]

Ja het is een chieftc Matrix big tower, en de aquarius past gegarandeerd in een midi tower..
Als dat een big tower is, waar zit dan de ruimte in :? Boven de psu :? want ik ontdek geen verschillen tussen mijn ruimte bij mijn kast en de zijne m.b.t. het plaatsen van hdd`s en ruimte tussen de onderste hdd rack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Jo boven de psu heb iknog ongeveer 16 cm ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het schijnt een combinatie te zijn van stilte en prijs.........als je echt voor de stilte gaat kun je misschien een andere kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
hijs wel erg stil hoor moet ik zeggen, de rest van mn systeem maakt meer "lawaai" nu

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ja bij mij issie ook gewoon stil. ik snap ook niet wat mensen over lawaai klagen want ik heb nog nooit erg hard lawaai gehad ofzo... werkt hier naar wens behalve dat het ledje uit is al een tijdje :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/TA.JPG

Mijn bestelling is binnen en kan vanmiddag mijn wc'tje ophalen. Hier boven heb ik in een tekening even aangegeven hoe ik hem wil gaan opstellen. De benodigde slangen zijn op deze manier een stuk korter wat hopelijk ook een betere temp. geeft.

Op de cpu komt ook nog een 50mm fan, welke net als de rest van me fan's in me case door me Aerogate 2 worden bestuurd. Wat denken jullie van deze opstelling?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 13:50 . Reden: ontwestlandst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
welk reservoir heb je in je systeem hangen?

Voor de rest ziet het er ok uit. Mn volgorde is pomp > rad > cpu > pomp, zonder het bijgeleverde backup reservoir. Plaatje? zie specs in mn sig (plaatje is beetje donker).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 15 oktober 2003 @ 16:11:
welk reservoir heb je in je systeem hangen?

Voor de rest ziet het er ok uit. Mn volgorde is pomp > rad > cpu > pomp, zonder het bijgeleverde backup reservoir. Plaatje? zie specs in mn sig (plaatje is beetje donker).
gebruik eerst het backup reservoir even kijken of het wat is :) misschien dat ik later iets anders kies. Wil het zelfde systeem als Reemf gebruiken, dus dat je de reservoir onderdeel uitmaakt van het systeem ipv het alleen als backup te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
de pomp zelf heeft ook een klein reservoir. Vraag me nog steefs af hoe het kan dat mn waterlevel daalt, terwijl het een gesloten systeem is...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Het plaatsen van een coolblok, volgens de videoreview en de handleiding (online gedwonloaded) zijn er 2 optie`s voor mensen met een k7 board+proc.

Namelijk de clipjes gebruiken, of het h-bracket (weet ff niet hoe het heet) welke is nou de beste. Ik neem aan dat het blok vrij zwaar, of zie ik het verkeerd :?

Nog een vraagje m.b.t. het plaatsen van het rad: Wat is slimmer, helemaal voorin tegen de kast (front) aan of een stuk naar achteren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Zat vandaag toevallig even op de thermaltake site. Aanschouw Aquarius III :

http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/a1681.htm

>:)

Anyone for an aquarius II???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 15 October 2003 @ 21:33:
Zat vandaag toevallig even op de thermaltake site. Aanschouw Aquarius III :

http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/a1681.htm

>:)

Anyone for an aquarius II???
Dat ding zal wel een hele berg gaan kosten en veel herrie gaan maken.. Je kan hem niet eens in je case zetten.. Maar ziet er wel gelikt uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ben bang dat ie wel wat gaat kosten ja. Qua herrie denk ik dat het wel een eind mee zal vallen, en aangezien ik toch al een mooie blauwe xaser 3 heb past ie er perfect bij.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
Ik heb vandaag mijn aquarius er uit gehaald en zelf een samengesteld bij tweakstore.nl
Mijn aquarius wil ik nu gebruiken vor mijn tweede pc (amd ahtlon 1.3)
zie volgend link van wat ik nu heb... :P[TOPIC=820825///][rml][ WC] waterkoeling in de Chieftec matrix[/rml][/TOPIC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb temps van 50 idle, 55 stressed. Is dat normaal voor een Tbred A 1700+@2200 MHz 1,725 V?
Ik heb de zelfbouwbeugel gebruikt en die is goed aangedrukt, de pasta zit er ook goed op, ook niet teveel en me pomp is ook niet stuk ofzo.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op 15 October 2003 @ 23:19:
Ik heb temps van 50 idle, 55 stressed. Is dat normaal voor een Tbred A 1700+@2200 MHz 1,725 V?
Ik heb de zelfbouwbeugel gebruikt en die is goed aangedrukt, de pasta zit er ook goed op, ook niet teveel en me pomp is ook niet stuk ofzo.
wat is je opstelling in je case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit setje nu ook maar zit er aan te denken om een nieuwe radiator te kopen scheeld dat veel in temps of vooral met load ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 12:50:
[...]

wat is je opstelling in je case?
Zo heb ik het gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Mauscase.JPG

BTW I love paint! :P

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op 16 October 2003 @ 15:22:
[...]

Zo heb ik het gedaan:

[afbeelding]

BTW I love paint! :P
die opstelling zit ik ook te overwegen :)
Alleen wil ik dan me pomp naast me cpu hebben en rad. iets lager direct op me voeding.

Dan maakt je (backup) reservoir geen deel uit van je systeem. Dus heb je een mindere druk verlies wat weer zorgt een hogere stroomsnelheid van het water. :)
edit:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/TA2.JPG
zo dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waarom laat je het reservoir eraan zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 10:14:
idd!, je kan toch gewoon het reservoir gebruiken waar de pomp al inzit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 10:14:
simpel makkelijker bij te vullen :) En ja voor de rest extra reservoir is altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey mensen in het filmpje zegt hij dat hij zijn p4 3.0 ghz oc'd naar 3.5ghz. met een temp van 55 full load geloof ik. ik heb socket 478 p4 2.66 ghz HT 800 fsb zou ik ook een beetje kunnen oc'en?? ik hoop dat jullie genoeg info over mijn cpu hebben. info over mobo kan ik niet geven want ik ga nog een nieuwe kopen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 11:51:
ey mensen in het filmpje zegt hij dat hij zijn p4 3.0 ghz oc'd naar 3.5ghz. met een temp van 55 full load geloof ik. ik heb socket 478 p4 2.66 ghz HT 800 fsb zou ik ook een beetje kunnen oc'en?? ik hoop dat jullie genoeg info over mijn cpu hebben. info over mobo kan ik niet geven want ik ga nog een nieuwe kopen ;)
beetje OC-en kan je prima met dit setje :) maar het blijft wel bij een beetje. Het is natuurlijk geen super koelingsset. Zie geen problemen om met een p4 2,66 te OC-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is " de 3 ghz " haalbaar denkje??
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 12:53:
[...]

beetje OC-en kan je prima met dit setje :) maar het blijft wel bij een beetje. Het is natuurlijk geen super koelingsset. Zie geen problemen om met een p4 2,66 te OC-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 16:40:
is " de 3 ghz " haalbaar denkje??

[...]
denk dat je dat wel moet halen, maar goed dat kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk. Heb zelf die proc niet, en het kan ook nog per systeem/proc verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja das waar.
nou ik dacht het zelf ook wel te halen wou alleen bevestiging ;)
bedankt voor je hulp iig.
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 16:41:
[...]

denk dat je dat wel moet halen, maar goed dat kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk. Heb zelf die proc niet, en het kan ook nog per systeem/proc verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
ik heb lagere temps als ik eerst mn rad aansluit en dan pas mn cpu block. Weet alleen niet meer hoeveel het scheelde...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 14:01:
Ik heb dit setje nu ook maar zit er aan te denken om een nieuwe radiator te kopen scheeld dat veel in temps of vooral met load ?
Aangezien de radiator de warmte uit het water haalt, zal een grotere radiator altijd beter koelen. Ik vraag me alleen af waar je een radiator vandaan wilt halen met een 6mm slangaansluiting :?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op 17 oktober 2003 @ 21:26:
[...]

Aangezien de radiator de warmte uit het water haalt, zal een grotere radiator altijd beter koelen. Ik vraag me alleen af waar je een radiator vandaan wilt halen met een 6mm slangaansluiting :?
gewoon zelf andere aansluitingen er op solderen. :)

Heb me setje nu ook aangesloten, draai nu 11,5x209 @1,85v (xp2400+@2403mhz)
draait stabiel met een max temp van 50 graden. Me voeding is nog aan vervanging toe, slecht 300w.. dus die trekt hogere waardes nog niet.. Maar ga vanmiddag even een andere voeding halen. En ga proberen me rad buiten me case te plaatsen omdat me case nu zo'n 34 graden wordt.. en ik me fan's niet voluit wil laten draaien in me case

edit:
rad staat nu buiten me case. backup res. is er af. Verder een kleine 40mm fan op me cpu gericht.
xp2400+ draait nu stabiel dit: (temps stressed 46 graden)
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/overklok6.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me opstelling van nu :)
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/wc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/wc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/wc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/wc4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/wc5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer aard schreef op 15 oktober 2003 @ 21:20:
Het plaatsen van een coolblok, volgens de videoreview en de handleiding (online gedwonloaded) zijn er 2 optie`s voor mensen met een k7 board+proc.

Namelijk de clipjes gebruiken, of het h-bracket (weet ff niet hoe het heet) welke is nou de beste. Ik neem aan dat het blok vrij zwaar, of zie ik het verkeerd :?

Nog een vraagje m.b.t. het plaatsen van het rad: Wat is slimmer, helemaal voorin tegen de kast (front) aan of een stuk naar achteren :?
helemaal voorin, komt de verse lucht direct door je rad heen.
Heb zelf me rad buiten me case gezet, scheelt weer een paar graden.

over de clipjes heb nu me blok overdwars gezet en met 2 clips vast gezet (wordt ook aangeraden in de handleiding)

temperatuur verschil tussen 1 en 2 clips heb ik niet gemerkt.
ik draai nu met 2400+ op 2470mhz met een temp van max 45 graden.
kan helaas nog niet verder klokken omdat me voeding dan instort. dus denk morgen even een andere voeding halen. Heb trouwens ook een extra fan op me koelblok gezet, scheelt ook weer wat.

Heb vandaag ook gegeprobeerd extra koelribben op me koelblok te zetten. Oude p1 blok verzaagd en op koelblok geplakt met koelpasta. Maar het leverde geen temp winst op.. sterker nog het zorgde voor een lichte stijging.. dus die zijn er weer van af gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

Ander Pompje???
Ik zag op de Tt site dat het pompje van de Aquarius II maar 90 L/uur pompt!!!!! Dit lijkt me wel erg weinig, aangezien veel mensen toch een Eheim/Sicce/Hydror van 600L/uur gebruiken. Het prestatie verschil tussen 600L/uur en 1200L/uur is klein, heb ik me al laten vertellen. Maar 90 L/uur lijkt me wel erg weinig.

Maakt een ander pompje misschien eeen groot verschil??? Of koelt die 8cm radiator dan niet meer goed genoeg??? Ik heb namelijk het idee, dat je nog lang niet aan het maximum van het (koperen) CPU-blok zit. Dit blok moet je echt meer uit kunnen halen, lijkt me. :D

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33
Mime X, ik neem aan dat Tt het hele setje op elkaar heeft afgestemt, waardoor je waarschijnlijk nauwelijks prestatie voordeel zal halen wanneer je er een betere pomp inzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op 28 October 2003 @ 12:46:
Mime X, ik neem aan dat Tt het hele setje op elkaar heeft afgestemt, waardoor je waarschijnlijk nauwelijks prestatie voordeel zal halen wanneer je er een betere pomp inzet
ik merk toch dat je eigenlijk een iets sterker pompje moet hebben. Heb nu me setje zo klein mogelijk gehouden (kort mogelijke slangen) en dat levert toch een snellere rpm op van me pomp en nog belangrijker de temp daalde ook met een paar graden. Pomp draait nu op 2150-2100 rpm eerst rond 1980-2000 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 12:48:
[...]
ik merk toch dat je eigenlijk een iets sterker pompje moet hebben. Heb nu me setje zo klein mogelijk gehouden (kort mogelijke slangen) en dat levert toch een snellere rpm op van me pomp en nog belangrijker de temp daalde ook met een paar graden. Pomp draait nu op 2150-2100 rpm eerst rond 1980-2000 rpm.
Sow, das een paar hele graden, dasd best veel. En nog met het zelfde pompje ook. Lijkt erop dat de opvoerhoogte niet erg lekker is. Is er iemand die naast zn aquarius II ook toevllig nog een hydror/sicce/eheim pompje heeft, kben echt erg benieuwd naar de temps met een ander pompje :9~ :X

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoos schreef op 06 oktober 2003 @ 16:18:
Ben mn problemen met het standaard pompie beu! :(

Kep nu een Eheim 1048 in het setje gezet en mn temp zijn (weer) flink gedaald!! >:)

Ik zat met de standaard pomp op Idle 41C
Met Eheim op de 29C !! :)

Gewoon de originele slangen behouden en het reservoir er weer tussen gezet..

Works fine for me.. (zit er nu al weer aan te denken om mn GPU ook H2o te gaan coolen.. :9~ ) O-) O-)
Het helpt dus blijkbaar wel een nieuw pompje er tussen zetten

(Ik ga ook maar eens een keer een nieuw pompje kopen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar is nou precies dat groene spul voor??? in de start post stond er iets dat het helpt tegen "corrensie" wat is dit precies? , en helpt dit ook tegen algen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Sorry misschien een domme vraag, maar ik wil dit puur uit interesse weten....

Jullie Aquarius mensen kunnen me dit antwoord geven. Ik heb de draadjes over deze WC globaal doorgelezen ;)

Waarom zijn er twee aansluitmanieren? Er is een heel onlogische (volgens de WC princips) met 4 slangen naar de pomp toe? Heeft deze pomp twee pompende uitgangen of gaat het extra nog een keer langs de pomp? Ik neem aan dat er maar 1 pompende uitgang is, want je kunt het setje ook op de normale logische manier aansluiten en maar twee slangen naar de pomp leggen. In en uit namelijk.

Wat is de beste manier?

Waarom is dit?
;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
Heeft iemand deze set met een MSI 845E Max2 moederbord en een P4 2,4 Ghz? ZO ja hoe warm wordt je cpu idle en stressed met die set? Bij mij met ven's wordtie 45 idle en 53 stressed.

Weet iemand trouwens ook waar je van die mooie UV-slangetjes kan kopen die op deze set passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 29 oktober 2003 @ 23:35:
Sorry misschien een domme vraag, maar ik wil dit puur uit interesse weten....

Jullie Aquarius mensen kunnen me dit antwoord geven. Ik heb de draadjes over deze WC globaal doorgelezen ;)

Waarom zijn er twee aansluitmanieren? Er is een heel onlogische (volgens de WC princips) met 4 slangen naar de pomp toe? Heeft deze pomp twee pompende uitgangen of gaat het extra nog een keer langs de pomp? Ik neem aan dat er maar 1 pompende uitgang is, want je kunt het setje ook op de normale logische manier aansluiten en maar twee slangen naar de pomp leggen. In en uit namelijk.

Wat is de beste manier?

Waarom is dit?
;) :Y)
4 slangen kan, dan heb je de backup reservoir aangesloten. Maar normaal heb je alleen de onderste 2 aansluitingen nodig, de aan/af voer naar de pomp.

de bovenste 2 kan je aan de extra reservoir zetten, maar dit is niet nodig omdat de pomp behuizing ook al een reservoir is.
SchiedamLauw schreef op 30 oktober 2003 @ 12:27:
Heeft iemand deze set met een MSI 845E Max2 moederbord en een P4 2,4 Ghz? ZO ja hoe warm wordt je cpu idle en stressed met die set? Bij mij met ven's wordtie 45 idle en 53 stressed.

Weet iemand trouwens ook waar je van die mooie UV-slangetjes kan kopen die op deze set passen?
soort gelijk setje:
jnijs schreef op 11 juni 2003 @ 19:03:
Ik heb m sinds een week.

had m besteld bij tweakstore.nl

toen ik m binnen had alles ff geinstalleerd. en draaien maar.......

temps:
P4 2.53 ghz
met boxed cooler: idle: 38 stressed 52
met dit setje: idle: 33 stressed 43

vond het wel vreemd dat mn pomp ratelde.
tweakstore.nl heeft m vervangen (uitstekende service!!!!)

temps nu:
idle: 31 stressed: 38

btw. al m fans: 1x radiator, 2x casefan (outtake)1x voeding draaien op 7 volt.

krijg morgen mn enermax fan controller binnen ik zal dan alles is op 12 volt zetten en mn temps dan nog es posten.

goed setje!
heb nu zelf me setje weer eens aangepast :P
Die klemmen heb ik terug in de doos gestopt en die H profiel gebruikt. Nu zit me koelblok stukke beter en ook helemaal recht. Temps nu stressed 45 graden met een amd 2400+ @ 212x11,5 @1,825V lijkt me erg netjes

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 08:33

Meneer iCy

swarma

maibe een dom vraagje maar kan ik met die set ook een andere koelblokje bij aankoppelen zoals bv voor mijn videokaart? zoja dan komt er dit jaar nog een WC aan :) ben mijn whisperrock zat 8)7

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
kan wel, iemand heeft dit al gedaan in draadje 2 of aan het begin van dit draadje. Is denk ik wel aan te raden om dan een andere pomp aan te sluiten.

Maar om antwoord te geven: het is mogelijk :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

me vidkaartje hoeft nog neit gelijk meegenomen te worden :) maibe da ik gewoon een zalman koelertje koop ervoor. maar mijn idle temp zal wel lager worden dan 48 graden toch? ik heb nu namelijk een whisperrock @ 2500 toeren dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCeWiRe schreef op 30 oktober 2003 @ 18:20:
maibe een dom vraagje maar kan ik met die set ook een andere koelblokje bij aankoppelen zoals bv voor mijn videokaart? zoja dan komt er dit jaar nog een WC aan :) ben mijn whisperrock zat 8)7
ja hoor is goed mogelijk, ook met dezelfde pomp is het goed te doen. natuurlijk zal de temp van je koelsysteem wel iets stijgen.

Een betere fan/koelblok op je videokaart haalt de temp ook naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

en wat voor koeler raad je me aan voor de vd? ;) herrie maak niks uit heb nu al een whisperrock met een unreal grill da ding maakt nu dubbele herrie als normaal :/ maar kan ik hiermee makkelijk overklokken? :? heb wel het moederbord ervoor dacht ik zo ;) alleen heb maar een Athlon 2000 dus ik wil wel graag sneller zonder een nieuwe processor te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het setje nu 1,5 maand denk ik en ben er niet echt meer tevreden over :(
Hij lijkt wel steeds meer geluid te maken :r.
Verder zijn me temps met een amd 2500 nu 40 graden idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 20:09
Even een klein vraagje, ik hoorde dat de Aquarius II niet, heel erg goed cooled omdat de Radiator heel klein is. Klopt dit?
Tevens is de prijs heel laag voor een WC setje! Is de kwaliteit hiermee ook direct gezegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Eerlijk gezegd vind ik dat niet. Je moet idd goed begrijpen dat dit setje vooral is gebouw op stilte, nl. 29dBa. Dat betekent bijna automatisch dat je moet inleveren op performance.
Elementen waarmee je de set beter laat presteren zijn denk ik:
-andere fan op de rad (lees sterkere)
-pomp met meer vermogen

Over het algemeen ben ik best tevreden met mn setje. Lekker stil, erg gemakkelijk in te bouwen als je de handleiding volgt en koelt beter dan air cooling (bij mij tenminste :) )

Wat ik veranderd heb aan mn set is: de stock fan vervangen door een Thermaltake Smart Fan II en een 10cm Fanduct (om de lucht gelijkmatig te verdelen op de rad)

Verder heb ik best veel opstellingen geprobeerd om het maximale eruit te halen en de manier waarop het nu zit ben ik meest content mee 8)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pompje begint nu te ratelen echt zeer irritant :(
Wat moet ik nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 23:25:
Mijn pompje begint nu te ratelen echt zeer irritant :(
Wat moet ik nu doen.
gebruik maken van de garantie en contact opnemen met de winkel waar je het setje hebt gekocht.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 16:36:
Ik heb het setje nu 1,5 maand denk ik en ben er niet echt meer tevreden over :(
Hij lijkt wel steeds meer geluid te maken :r.
Verder zijn me temps met een amd 2500 nu 40 graden idle.
Dan zou ik je setup eens aan gaan passen, zit je koelblok er goed op? Dit kan namelijk zeer veel schelen bij dit setje heb ik al gemerkt.

Ook is de H beugel veel beter dan die klemmen weet ik uit ervaring. Heb trouwens nu een 2500+ @ 2536 mhz @ 1,825V draaien met max temp van zo'n 45 graden. Dus lijkt me dat jouw setup niet ideaal is.

edit:

standaard maakt ie echt zeer weinig geluid, heb nu me radiator buiten me kast geplaatst en een andere fan er op gezet. Dus nu hoor je hem wel iets meer maar hij koelt wel een stuk beter. :P heb ook een kleine 4cm fan op me koelblok gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 22:09
Kan iemand mij wat wijzer maken op het volgende?

Ik heb een standaard kast met een standaard voeding. Ik kan daar natuurlijk mijn enermax fan inzetten en een zalman pc koeler fan voor de case gebruiken. Past dat setje wel in mijn kast dan? Of moet je daar zo'n aso grootte thermaltake of aopen bigtower voor hebben?

Alleen ik heb geen zin in om elke maand die vloeistof bij te vullen. Is dat nog steeds zo. Heb namelijk op wintelco site gelezen dat er een vernieuwde pomp geleverd wordt.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:15
http://www.xs4all.nl/~nijsj/

das mijn kast en daar past ie ook gewoon in.

er is altijd wel wat aan te passen om het passend te krijgen (mooie zin).....

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 22:09
Kun je met die vernieuwde pomp nu ook wat makkelijker een vga cooler er bij plaatsen of een HD cooler?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op 11 november 2003 @ 19:48:
Kun je met die vernieuwde pomp nu ook wat makkelijker een vga cooler er bij plaatsen of een HD cooler?
-koelsetje pas bijna in elke normale case
-bijvullen van water is nog niet nodig geweest.. bij mij tenminste
-je kan extra koelblokken erbij zetten, maar zou het niet doen. Of je moet er een andere pomp bij nemen.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:45

t3q

Say yes to teq

Dus als ik het goed begrijp presteerd de set beter met een eheim pomp omdat deze meer l/uur pompt?

Ik vraag dit omdat ik van plan ben dit setje aan te schaffen maar ik twijfel toch nog. Dit na al de klachten over het pompje wat er standaard word bijgeleverd.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Beetje offtopic maar deze grapjas
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1064506110.jpg
Is per half december leverbaar voor de adviesprijs van 299 euro (incl.)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t3q schreef op 13 november 2003 @ 12:18:
Dus als ik het goed begrijp presteerd de set beter met een eheim pomp omdat deze meer l/uur pompt?

Ik vraag dit omdat ik van plan ben dit setje aan te schaffen maar ik twijfel toch nog. Dit na al de klachten over het pompje wat er standaard word bijgeleverd.
pompje wat nu er bij wordt geleverd is perfect voor cpu koeling :) alleen wanneer je gaat uitbreiden heb je misschien iets meer l/min nodig :)
Spice schreef op 14 november 2003 @ 00:13:
Beetje offtopic maar deze grapjas
[afbeelding]
Is per half december leverbaar voor de adviesprijs van 299 euro (incl.)
voor die prijs kan je zelf een erg leuk setje maken wat een stuk beter is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

voor die prijs kan je zelf een erg leuk setje maken wat een stuk beter is.
Zeg ik dat dan? Ik word een beetje moe van die ongenuanceerde opmerkingen hier :(.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 14 november 2003 @ 01:58:
[...]

Zeg ik dat dan? Ik word een beetje moe van die ongenuanceerde opmerkingen hier :(.
dan moet je het ook niet posten ;)
neem als je iets post dat je een reactie er op wilt hebben.. :?
299 euro voor een veelste groot ding.. kan niet eens in een case worden gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 08:21
Ik kan 2de hands een R3 Poseidon kopen voor een klein prijsje, maar na dit topic gelezen te hebben lijkt de Aqauriuis II mij ook wel wat. Zit er veel verschil in deze setjes? Heb een 2600+ hij houdt deze wel goed koel neem ik aan?
En mee nemen naar lan's gaat dat een beetje goed, in de startpost heb ik er al wat overgelezen maar ik zou graag wat meer informatie willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 03-09 21:45

t3q

Say yes to teq

[quote]Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 01:42:
[...]

pompje wat nu er bij wordt geleverd is perfect voor cpu koeling :) alleen wanneer je gaat uitbreiden heb je misschien iets meer l/min nodig :)

quote]

OK maar als je alleen cpu koelt met een eheim pomp krijg je dan geen betere prestaties

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

neem als je iets post dat je een reactie er op wilt hebben
Noop, ik deel graag nieuwe kennis, is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]t3q schreef op 14 november 2003 @ 10:29:
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 01:42:
[...]

quote]

OK maar als je alleen cpu koelt met een eheim pomp krijg je dan geen betere prestaties
ja je zal wel iets betere temps krijgen :) pompje is voor het mooie iets te zwak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Yesssss ik heb um nou ook eindelijk!!! :*)

Me temp is iets lager geworden maar niet echt superlaag..nu: idle 37 stressed (getest met half uurtje UT) 44 met een p4 2,4 ghz met de fan op de rad op zun laagst (d.m.v. fancontroller) toen: 43 idle en rond de 52 na een lange tijd UT

Moest alleen wat settings veranderen in me bios, want toen ik um erop had gezet kreeg ik geen beeld en een raar brandweergeluid uit me speaker :? maargoed het is me uiteindelijk gelukt :D

[ Voor 7% gewijzigd door Patrlck op 15-11-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Mijn pompje heeft nu na 2 maanden dienst de geest gegeven. Ik kwam gisternacht thuis en was (gelukkig) net klaar met het flashen van mn DVD-writer toen hij spontaan rebootte. De ochtend daarop zag ik dat het pompje niet meer draaide. Het waterblok was gloeiend heet. Nu hopen dat Wintelco een nieuw pompje wil opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Het is geen kwestie van willen :) Valt onder je garantie, dus je hebt nix te vrezen denk ik. Nu alleen nog hopen dat wintelco haar problemen snel afhandelt...

Keep us updated!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik heb sinds vanmorgen ook een Aquarius II setje in mijn amd 2000+ systeem. De temp is van 59C naar 44C stressed gegaan. Dat is voor mij meer dan genoeg want de reden van aanschaf was voor mij het te hoge geluidsnivo van de oude setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nou aan mij of worden er zwaar veel posts over kapotte pompjes gestuurd. En de radiator werkt ook niet uber heb ik begrepen uit een aantal posts. Koop je voor 100 euro eigenlijk niet gewoon een koelblokje, slangen en een makkelijk ontluchtbaar reservoir? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
SchiedamLauw schreef op 15 november 2003 @ 23:09:
Yesssss ik heb um nou ook eindelijk!!! :*)

Me temp is iets lager geworden maar niet echt superlaag..nu: idle 37 stressed (getest met half uurtje UT) 44 met een p4 2,4 ghz met de fan op de rad op zun laagst (d.m.v. fancontroller) toen: 43 idle en rond de 52 na een lange tijd UT

Moest alleen wat settings veranderen in me bios, want toen ik um erop had gezet kreeg ik geen beeld en een raar brandweergeluid uit me speaker :? maargoed het is me uiteindelijk gelukt :D
Dat is ws de controle op de minimale rpm van de CPU fan, als je daar 't pompje op aansluit kan je mobo denken dat je CPU fan stuk is (die draaien meestal 2500+ rpm)

Ik ga morgen mijn setje uit mijn Xaser III halen, hij doet lucht pompen momenteel en d'r ligt wat witte drab in de pomp. Geen nood, de Zalman 7000Cu ligt al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
_-= Erikje =-_ schreef op 22 november 2003 @ 21:59:
[...]

Dat is ws de controle op de minimale rpm van de CPU fan, als je daar 't pompje op aansluit kan je mobo denken dat je CPU fan stuk is (die draaien meestal 2500+ rpm)

Ik ga morgen mijn setje uit mijn Xaser III halen, hij doet lucht pompen momenteel en d'r ligt wat witte drab in de pomp. Geen nood, de Zalman 7000Cu ligt al klaar.
Dat dacht de helpdesk van alternate ookal hehe.. Maar toen had ik dus de pomp in een ander gaatje gestopt (in me moederbord (en de wc set gewoon op me cpu liet) en me oude cpu-fan op het gaatje van de cpu, toen was het ook nog steeds.. Moest de cpu-ven perse op de cpu monteren :? alsof ie voelde dat ik um in de maling nam :+

Heeft iemand trouwens deze setup zo ja word je cpu dan veel warmer of niet?
Afbeeldingslocatie: http://schiedam.homestead.com/files/wc/wcsetup.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 17:28:
Ligt het nou aan mij of worden er zwaar veel posts over kapotte pompjes gestuurd. En de radiator werkt ook niet uber heb ik begrepen uit een aantal posts. Koop je voor 100 euro eigenlijk niet gewoon een koelblokje, slangen en een makkelijk ontluchtbaar reservoir? :)
kapotte pompjes komen bijna allemaal uit de TAII rev1 de setjes die je nu koopt zijn voorzien van een nieuwe pomp. Daar heb ik nog niet zoveel klachten over gehoord. Zelf draait mijn pc ook 24 uur per dag. Heb de set als zo'n 2,5 maand :)

rad werkt hier prima hoor :) rad hangt trouwens wel buiten mijn case en is voorzien van een andere 80mm fan. Heb nu een max temp van rond de 42 graden stressed dus :) en dat met een proc 2500+@2530mhz@1,85v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Wie weet hoeveel watt het originele blokje kan afvoeren? Ik heb namelijk pas een Koolance CPU-100G cpu blokje binnen en gemonteerd (ook 6mm aansluiting) en vraag me af of die beter is. Blokje is nu in de aanbieding voor maar 10euro bij oc-shop.nl , dus ik d8, waarom niet :)

Ik heb nu volgens mij iets teveel koelpasta erop zitten, dalijk ff cleanen en nieuwe laag erop zetten, dan zal ik results posten.

Het blokje presteert ong. even goed als het originele blokje (tot nu toe)

[update]

idle: 32graden, case temp 28
stressed: 38 a 40 graden

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 23-11-2003 17:01 . Reden: update ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 23 november 2003 @ 10:57:
[...]

Dat dacht de helpdesk van alternate ookal hehe.. Maar toen had ik dus de pomp in een ander gaatje gestopt (in me moederbord (en de wc set gewoon op me cpu liet) en me oude cpu-fan op het gaatje van de cpu, toen was het ook nog steeds.. Moest de cpu-ven perse op de cpu monteren :? alsof ie voelde dat ik um in de maling nam :+

Heeft iemand trouwens deze setup zo ja word je cpu dan veel warmer of niet?
[afbeelding]
ik heb het zo draaien en ik merkte geen verschil :)

je heb alleen wel kan dat ie af en toe een beetje lucht rondpompt, maar dat zal wel meevallen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo heb ik het nu:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/opstelling.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Goed... een week geleden heb ik mijn kapotte pompje opgestuurd naar RMA van Wintelco. Gisteren heb ik een nieuwe mogen ontvangen. Dat vind ik nou goede en snelle service. Helaas heb ik nog geen tijd om het spul weer in te gaan bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 11:20:
[...]

kapotte pompjes komen bijna allemaal uit de TAII rev1 de setjes die je nu koopt zijn voorzien van een nieuwe pomp. Daar heb ik nog niet zoveel klachten over gehoord. Zelf draait mijn pc ook 24 uur per dag. Heb de set als zo'n 2,5 maand :)

rad werkt hier prima hoor :) rad hangt trouwens wel buiten mijn case en is voorzien van een andere 80mm fan. Heb nu een max temp van rond de 42 graden stressed dus :) en dat met een proc 2500+@2530mhz@1,85v
Wat heb je er precies voor fan opzitten? Ben ik altijd benieuwd naar. Dat buiten de case hangen, weet je ongeveer hoeveel graden dat scheelt, wil ik misschien ook eens gaan doen. Ik ben alleen wel bang voor de extra geluidsoverlast.....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naluh! schreef op 25 november 2003 @ 19:33:
[...]

Wat heb je er precies voor fan opzitten? Ben ik altijd benieuwd naar. Dat buiten de case hangen, weet je ongeveer hoeveel graden dat scheelt, wil ik misschien ook eens gaan doen. Ik ben alleen wel bang voor de extra geluidsoverlast.....
temperatuur verschil was zo'n 4 graden. En daar komt bij dat je systeemtemperatuur lager wordt. Herrie valt bij mij erg mee, mede doordat alle fan's zijn aangesloten op mijn aerogate 2 fancontroll zodat ze lekker zacht draaien en alleen bij zeer hoge klok of langduurig gamen harder kunnen draaien. Maar bij "normale" klok 2500+@2500 mhz is mijn pc lekker stil .

over de fan op mijn rad kan ik weinig zeggen eigenlijk :) Is een fan met blauwe neon ring 80mm gekocht bij yorcom.nl die draait op 2300 rpm (min 1800 max2900)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@ Kaasie

Hoe werkt jouw waterflow? Dwz voordat het water weer in de pomp gaat, belandt het eerst in het backup reservoir en dan in de ingang van de pomp. Hoe hoog komen jou balletjes bijv.? Hoe hoger ze komen, hoe sneller de flow (als ik het goed heb :)

En heb je het ook al een x getest zonder backupres ertussen?

[ Voor 1% gewijzigd door aramdin op 26-11-2003 10:37 . Reden: typo ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e balletje zit rond onderste aansluiting (water in) 2e balletje zit boven de 2e aansluiting (wateruit) hoger kan die niet want daar is geen water. :)

Heb met en zonder backreservoir getest, nu draait de pomp iets sneller (met dus) en heb ook het idee dat de temp ietsjes is gedaald.

Heb wel gemerkt dat je de slangen zo kort mogelijk moet houden, dat scheelt best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
thx 4 the tip over die slangen. Ga denk ik ook een setup bedenken waar de res ertussen wordt gehangen.

Komt je 2de balletje boven het "Low"-streepje? mag hopen van wel :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 26 november 2003 @ 17:00:
thx 4 the tip over die slangen. Ga denk ik ook een setup bedenken waar de res ertussen wordt gehangen.

Komt je 2de balletje boven het "Low"-streepje? mag hopen van wel :)
ja boven het low streepje natuurlijk :)

reservoir niveau is gelijk aan reservoir in pomp niveau. dus zodoende kan ik niet meer water in het pompje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zit het res er direct naast? Eigenlijk zou je een foto moeten maken, kan ik gelijk "alles" zien :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Ik heb gisteren dus ook z'n setje aangeschaft, maar volgens mij ratelt dat radje in de pomp wel heel erg :(

De produktie datum die op de doos staat is 17 septerber 2003.

Klopt het dat er pas na deze datum nieuwe radjes in de pomp zijn geplaatst :?

Verwijderd

Ik heb op het een moment een computerbureau waarbij mijn systeemkast in een kast linksonder zit waarbij het deurtje gewoon dichtgaat. Hierdoor is er geen goede airflow meer in mijn kast en warmt de boel daar heel snel op. Zo is mijn CPU temperatuur standaard zo rond de 47/50 graden (niet helemaal IDLE, maar ook niet stresses iig - gewoon webbrowsen e.d). Daardoor draait mijn fan standaard op zo een 5k RPM. Zodra ik dat kastje opendoe (warmte komt je meteen tegemoet) gaat ie opeens steeds langzamer draaien en uiteindelijk blijft ie op 2.7k RPM.

Allemaal niet zo relevant eigenlijk, maar mijn vraag is dus: Hoe belangrijk is airflow voor watercooling? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 07:35:
Ik heb op het een moment een computerbureau waarbij mijn systeemkast in een kast linksonder zit waarbij het deurtje gewoon dichtgaat. Hierdoor is er geen goede airflow meer in mijn kast en warmt de boel daar heel snel op. Zo is mijn CPU temperatuur standaard zo rond de 47/50 graden (niet helemaal IDLE, maar ook niet stresses iig - gewoon webbrowsen e.d). Daardoor draait mijn fan standaard op zo een 5k RPM. Zodra ik dat kastje opendoe (warmte komt je meteen tegemoet) gaat ie opeens steeds langzamer draaien en uiteindelijk blijft ie op 2.7k RPM.

Allemaal niet zo relevant eigenlijk, maar mijn vraag is dus: Hoe belangrijk is airflow voor watercooling? :)
net zo belangrijk als bij luchtkoeling, maar dat is natuurlijk afhankelijk hoe je de rad plaatst. De meeste mensen laten koude lucht door hun rad naar binnen gaan(case in) dan maakt de airflow voor de rest van de case iets minder uit.

Maar over het algemeen geldt des te beter de airflow des te beter de temps.

Nieuwe pompjes zitten er volgens mij al veel langer dan september in. Je hebt dus waarschijnlijk wel een nieuw pompje in handen. Het kan trouwens goed dat het ratelen na enkele dagen over gaat. Er hebben meer mensen aan het begin last gehad van herrie uit de pomp.

zal even een paar pics maken van mijn opstelling nu :)

edit:
gelijk maar een paar pics van mijn hele pc dan maar.. helaas met webcam.. maar niks beters voor handen nu..

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/foto4.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/foto8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/foto9.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/foto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/foto2.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/foto3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/foto5.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/foto6.jpg

Denk dat het nu wel vrij duidelijk is te zien hoe ik het heb. Je ziet op het koelblok de boxed fan zitten, dit scheelt weer een paar graden. Op de Aerogate2 zie je de cpu temp en snelheid van de pomp. Bij de cpu temp moet je zo'n 5 graden optellen.

voor de rest heb ik mijn case volledig geïsoleerd zoals je misschien kunt zien en voorzien van wat licht :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 09:55 ]

• aramdin
Als je de veren uit de slangen haalt, behaal je een hogere flow van het water. Tenzij je bang bent dat ze knikken, maar dat kan je ook eerst quadruple checken voordat je je pc aanzet :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

aramdin schreef op 27 november 2003 @ 10:27:
Als je de veren uit de slangen haalt, behaal je een hogere flow van het water. Tenzij je bang bent dat ze knikken, maar dat kan je ook eerst quadruple checken voordat je je pc aanzet :)
klopt, heb ook niet overal veren er in, alleen op plaatsen met kans op een knik heb ik ze er in gezet.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 09:13:
[...]

Nieuwe pompjes zitten er volgens mij al veel langer dan september in. Je hebt dus waarschijnlijk wel een nieuw pompje in handen. Het kan trouwens goed dat het ratelen na enkele dagen over gaat. Er hebben meer mensen aan het begin last gehad van herrie uit de pomp.

Ben benieuwd of je gelijk heb, hoop het wel natuurlijk :+

• Duncan_R
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Kan ook zijn dat er nog wat lucht in zit. Vinden pompjes ook niet zo fijn.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.