Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 07:35:
Ik heb op het een moment een computerbureau waarbij mijn systeemkast in een kast linksonder zit waarbij het deurtje gewoon dichtgaat. Hierdoor is er geen goede airflow meer in mijn kast en warmt de boel daar heel snel op. Zo is mijn CPU temperatuur standaard zo rond de 47/50 graden (niet helemaal IDLE, maar ook niet stresses iig - gewoon webbrowsen e.d). Daardoor draait mijn fan standaard op zo een 5k RPM. Zodra ik dat kastje opendoe (warmte komt je meteen tegemoet) gaat ie opeens steeds langzamer draaien en uiteindelijk blijft ie op 2.7k RPM.
Allemaal niet zo relevant eigenlijk, maar mijn vraag is dus: Hoe belangrijk is airflow voor watercooling?

net zo belangrijk als bij luchtkoeling, maar dat is natuurlijk afhankelijk hoe je de rad plaatst. De meeste mensen laten koude lucht door hun rad naar binnen gaan(case in) dan maakt de airflow voor de rest van de case iets minder uit.
Maar over het algemeen geldt des te beter de airflow des te beter de temps.
Nieuwe pompjes zitten er volgens mij al veel langer dan september in. Je hebt dus waarschijnlijk wel een nieuw pompje in handen. Het kan trouwens goed dat het ratelen na enkele dagen over gaat. Er hebben meer mensen aan het begin last gehad van herrie uit de pomp.
zal even een paar pics maken van mijn opstelling nu
edit:
gelijk maar een paar pics van mijn hele pc dan maar.. helaas met webcam.. maar niks beters voor handen nu..

Denk dat het nu wel vrij duidelijk is te zien hoe ik het heb. Je ziet op het koelblok de boxed fan zitten, dit scheelt weer een paar graden. Op de Aerogate2 zie je de cpu temp en snelheid van de pomp. Bij de cpu temp moet je zo'n 5 graden optellen.
voor de rest heb ik mijn case volledig geïsoleerd zoals je misschien kunt zien en voorzien van wat licht
[
Voor 26% gewijzigd door
Verwijderd op 27-11-2003 09:55
]