Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.315 views sinds 30-01-2008

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
klopt, heb ik ook hele lange tijd gehad, nu is mn pompje stil :) Ben van plan om next month er een eheim 1048 ertussen te hangen. Ben langzaam maar cker bezig met HQ waterkoelingssetje :)

Uiteindelijk wil ik spullen a la dangerden etc hebben, wordt een maanden/jarenplan sinds ik ook nog een studentje ben :7

Instagram / YouTube

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik heb nog geen ervaring qua WC koeling,
maar ik wilde binnenkort ook eens mijn pc goed onderhanden nemen.

Is het mogelijk / verstandig om je chipset en je GPU ook te koelen naast je CPU?

Of wordt de circulatie daardoor minder, waardoor het koeleffect minder wordt?

En ik zag de Aquarius 3 ook ergens staan hier, maar kan men die ook voor chipset/gpu gebruiken naast de CPU?
Gewoon met extra slangen en koelblokken (die metale blokken met 2 pijpjes...)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

FragNeck schreef op 27 november 2003 @ 17:18:
Ik heb nog geen ervaring qua WC koeling,
maar ik wilde binnenkort ook eens mijn pc goed onderhanden nemen.

Is het mogelijk / verstandig om je chipset en je GPU ook te koelen naast je CPU?

Of wordt de circulatie daardoor minder, waardoor het koeleffect minder wordt?

En ik zag de Aquarius 3 ook ergens staan hier, maar kan men die ook voor chipset/gpu gebruiken naast de CPU?
Gewoon met extra slangen en koelblokken (die metale blokken met 2 pijpjes...)
de TA 3 schijnt iets meer koelvermogen te hebben dus kan je zonder probleem ook je chipset,vga en gpu koelen. de TA 2 heeft daar niet voldoende koelvermogen voor.

Verder is het vaak niet nodig om je chipset/gpu te wc-koelen :)

• FragNeck
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 17:22:
[...]

de TA 3 schijnt iets meer koelvermogen te hebben dus kan je zonder probleem ook je chipset,vga en gpu koelen. de TA 2 heeft daar niet voldoende koelvermogen voor.

Verder is het vaak niet nodig om je chipset/gpu te wc-koelen :)
Oke, dus er komt een TA3.

Maar je kunt dus wel met slangen en koelblokken serieel aan de slag?

dus TA3(uit) ---- CPU ---- GPU ---- Chipset ---- TA3(in)

En omdat ik toch m'n 4600ti wil overklocken kan ik toch beter WC koeling nemen?

Verwijderd

FragNeck schreef op 27 november 2003 @ 17:26:
[...]

Of je neem twee setjes TTII :+

Verwijderd

FragNeck schreef op 27 november 2003 @ 17:26:
[...]

ja dat kan.

je kan idd ook 2x TAII nemen, is een stuk goedkoper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 18:12:
[...]

ja dat kan.

je kan idd ook 2x TAII nemen, is een stuk goedkoper :+
tja... ik zou dan 220 euro kwijt zijn voor 2xA2, en anders 279 euro voor 1xA3

Dan maar de AIII, lijkt me het handigst, ben ook nog niet zo'n held met WC componenten... dus B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
FragNeck schreef op 28 november 2003 @ 09:25:
[...]

tja... ik zou dan 220 euro kwijt zijn voor 2xA2, en anders 279 euro voor 1xA3

Dan maar de AIII, lijkt me het handigst, ben ook nog niet zo'n held met WC componenten... dus B)
het inbouwen van een waterkoeling stelt echt niet zoveel voor. Als ik jou was zou ik gewoon een echt setje nemen, dan ben je net zoveel euri kwijt maar heb je wel een goede koeling die veel minder plaats inneemt.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 28 november 2003 @ 10:27:
[...]

het inbouwen van een waterkoeling stelt echt niet zoveel voor. Als ik jou was zou ik gewoon een echt setje nemen, dan ben je net zoveel euri kwijt maar heb je wel een goede koeling die veel minder plaats inneemt.
precies voor 279 euro heb je veel leukere setjes tot je beschikking :) Welke ingebouwd kunnen worden en waarschijnlijk van betere kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Weet iemand btw hoeveel watt aan warmte het cpu blokje maximaal kan afvoeren? Ik heb namelijk ook een koolance cpu-100g to mn beschikking en die kan 100watt aan warmte afvoeren.

Ik vroeg me dit dus af :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 07 december 2003 @ 19:27:
Weet iemand btw hoeveel watt aan warmte het cpu blokje maximaal kan afvoeren? Ik heb namelijk ook een koolance cpu-100g to mn beschikking en die kan 100watt aan warmte afvoeren.

Ik vroeg me dit dus af :)
zou het niet weten, maar neem aan dat je het wel getest hebt? wat koelde beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Het blokje van Tt lijkt iets beter te koelen, hoewel het geen zuivere meting was, binnenkort wissel ik het blokje weer eens, ik heb veel veranderd in de tussentijd wat betreft de plaatsing van de verschillende onderdelen.

Het gaat om een graad of 2, niet veel verschil dus.

Hijs wel een stukkie kleiner, denk erover om em maybe een x te modden voor mn gf4ti, moet alleen ff een manier vinden om em op de core te houden, de mounting holes zitten best ver weg nl. En daarnaast heb ik net een zalman ZM80C-HP erop gemonteerd...

[ Voor 32% gewijzigd door aramdin op 07-12-2003 22:48 . Reden: aanvulling :) ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 15:36
Ik heb sinds drie dagen ook een tt aquarius 2 setje in mijn pc'tje zitten, ik was er erg tevreden over, maar ik ben tegen probleempjes aangelopen.

Na het setje te hebben geinstalled, werd mijn cpu (athlon t-bred b 2200) netjes stressed een graad of 45. Ik denk mooi, die kan wel meer hebben. Dus ik overklokken naar 2300mhz met een voltage van 1.85.
Nu wordt mijn processor dik 60 graden!

Hoe kan dit dit? Ik heb posts uit dit deel en andere delen gelezen van mensen die een veel hogere oc hadden dan ik, en nog steeds lagere temps haalde.

Ik heb de installatie geheel gedaan zoals in het boekje stond. Wat AS3 tussen het blokje gesmeerd, alles zit goed vast, er is voldoende airflow in mijn kast, ik snap er nix van. Wat mij wel opvalt, is dat als mijn cpu 60 graden is, dat mijn waterblokje niet warm aanvoelt. Als jullie tips hebben, hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 08 december 2003 @ 09:39:
Ik heb sinds drie dagen ook een tt aquarius 2 setje in mijn pc'tje zitten, ik was er erg tevreden over, maar ik ben tegen probleempjes aangelopen.

Na het setje te hebben geinstalled, werd mijn cpu (athlon t-bred b 2200) netjes stressed een graad of 45. Ik denk mooi, die kan wel meer hebben. Dus ik overklokken naar 2300mhz met een voltage van 1.85.
Nu wordt mijn processor dik 60 graden!

Hoe kan dit dit? Ik heb posts uit dit deel en andere delen gelezen van mensen die een veel hogere oc hadden dan ik, en nog steeds lagere temps haalde.

Ik heb de installatie geheel gedaan zoals in het boekje stond. Wat AS3 tussen het blokje gesmeerd, alles zit goed vast, er is voldoende airflow in mijn kast, ik snap er nix van. Wat mij wel opvalt, is dat als mijn cpu 60 graden is, dat mijn waterblokje niet warm aanvoelt. Als jullie tips hebben, hoor ik ze graag!
wat voor klemmen heb je gebruikt? en zeer belangrijk zit je blok goed recht en strak.

Gebruik het liefst de H-profiel, zorg er voor dat je blokkaarsrecht op je cpu zit dit kan zeer veel schelen.

Voor de rest test je opstelling eens met je case open, als dit veel aan temperatuur scheelt probeer dan eens een andere wc opstelling. Bijv. net zoals ik heb gedaan zie diverse pics in dit topic. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 21:18:
[...]

wat voor klemmen heb je gebruikt? en zeer belangrijk zit je blok goed recht en strak.

Gebruik het liefst de H-profiel, zorg er voor dat je blokkaarsrecht op je cpu zit dit kan zeer veel schelen.

Voor de rest test je opstelling eens met je case open, als dit veel aan temperatuur scheelt probeer dan eens een andere wc opstelling. Bijv. net zoals ik heb gedaan zie diverse pics in dit topic. succes
Ik gebruik de standaard k7-klem, mijn moederbord heeft geen gaten rond de socket :( . Zou het kunnen zijn dat deze klem niet strak genoeg zit? (ik heb de handleiding aangehouden)
Die 60 graden behaal ik dus met mijn case open. Overigens zit ik een beetje te twijfelen over mijn voeding, alle voltages zijn goed, maar mijn +12 schommelt tussen 11.3 en 11.5. Zou er een mogelijk verband kunnen zijn of blaat ik nu uit mijn nek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 09 december 2003 @ 08:55:
[...]

Ik gebruik de standaard k7-klem, mijn moederbord heeft geen gaten rond de socket :( . Zou het kunnen zijn dat deze klem niet strak genoeg zit? (ik heb de handleiding aangehouden)
Die 60 graden behaal ik dus met mijn case open. Overigens zit ik een beetje te twijfelen over mijn voeding, alle voltages zijn goed, maar mijn +12 schommelt tussen 11.3 en 11.5. Zou er een mogelijk verband kunnen zijn of blaat ik nu uit mijn nek?
denk niet dat die voltage iets met je temp te maken heeft. Heb je 1 of 2 k7 klemmen gebruikt? en zitten de klemmen vlak (dus zit blok helemaal recht?) Als je één van de kanten van de klemmen iets hoger/lager vast zet scheelt dit al onwijs in temperatuur. Ook wordt het aangeraden om 2 klemmen te gebruiken ipv 1. (moet je wel je blok een kwartslag draaien op je socket.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 09:22:
[...]

denk niet dat die voltage iets met je temp te maken heeft. Heb je 1 of 2 k7 klemmen gebruikt? en zitten de klemmen vlak (dus zit blok helemaal recht?) Als je één van de kanten van de klemmen iets hoger/lager vast zet scheelt dit al onwijs in temperatuur. Ook wordt het aangeraden om 2 klemmen te gebruiken ipv 1. (moet je wel je blok een kwartslag draaien op je socket.)
Ik gebruik 1 klem, kun je ook 2 klemmen gebruiken? dat wist ik nog niet, thnx. Het blokje zit wel recht op het blokje. Ik denk dat ik er twee klemmen op ga zetten, en ze allebei wat strakker ga zetten. Ik heb ik in je eerdere posts gelezen dat je de slangen zo kort mogelijk moet houden, dit ga ik ff doen van het weekend. Ik heb nog wel 3 vraagjes:
- scheelt het veel qua temps als je meer of minder van dat groene goedje in het water stopt?
- is er een groot temp verschil tussen kraanwater en demiwater?
- scheelt het qua temps veel als je een fan op je cpu-blokje zet? (sommige mensen hebben dit gepost, maar het cpu-blokje wordt toch alleen aan de zijde van de cpu warm en niet aan de buitenkant van het blokje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 09 december 2003 @ 09:36:
[...]

Ik gebruik 1 klem, kun je ook 2 klemmen gebruiken? dat wist ik nog niet, thnx. Het blokje zit wel recht op het blokje. Ik denk dat ik er twee klemmen op ga zetten, en ze allebei wat strakker ga zetten. Ik heb ik in je eerdere posts gelezen dat je de slangen zo kort mogelijk moet houden, dit ga ik ff doen van het weekend. Ik heb nog wel 3 vraagjes:
- scheelt het veel qua temps als je meer of minder van dat groene goedje in het water stopt?
- is er een groot temp verschil tussen kraanwater en demiwater?
- scheelt het qua temps veel als je een fan op je cpu-blokje zet? (sommige mensen hebben dit gepost, maar het cpu-blokje wordt toch alleen aan de zijde van de cpu warm en niet aan de buitenkant van het blokje?)
groene waterwetterspul zorgt niet echt voor een verandering van temp, bij mij tenminste niet. Heb er nu trouwens gewoon demiwater met koelvloeistof in zitten.

temp verschil tussen kraan- en demiwater is er niet, maar demiwater is wel aangeraden om te gebruiken dit omdat hier geen kalk in zit.

heb zelf een extra fan op mijn cpu blok gezet, dit scheelt aardig wat aan temperatuur, ik gok rond de 5 graden. Heb zelf een boxed amd fan gebruikt (denk dat ie 60mm is ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 15:42

Borry

prutsen is mijn leven

IK heb ook een paar maanden zo's setje, koelt niet veel beter als mijn oude zalmann 5000.
Omdat ik die rommel er toch in de case had zitten heb ik de rad vervangen voor een "innovatek" radiator met een 120mm papst en de veren er uit gehaald.
Dat scheelt toch ff 9 graden, mijn barton 2500+@3200+ is van 51° stress naar 42° stress gezakt.
Die innovatek rad samen met de papst waren niet goedkoop en als ik alles van te voren geweten had, had ik de Therminaltake II nooit gekocht maar had ik zelf een setje samengesteld uit losse componenten.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borry schreef op 09 december 2003 @ 22:01:
IK heb ook een paar maanden zo's setje, koelt niet veel beter als mijn oude zalmann 5000.
Omdat ik die rommel er toch in de case had zitten heb ik de rad vervangen voor een "innovatek" radiator met een 120mm papst en de veren er uit gehaald.
Dat scheelt toch ff 9 graden, mijn barton 2500+@3200+ is van 51° stress naar 42° stress gezakt.
Die innovatek rad samen met de papst waren niet goedkoop en als ik alles van te voren geweten had, had ik de Therminaltake II nooit gekocht maar had ik zelf een setje samengesteld uit losse componenten.
vindt die temps nou ook niet zo super hoor.. draai zelf 2500+@2536mhz@1,85v en heb met het TAII een stressed temp van 43 graden..

Volgens mij is de opstelling bij dit setje zeer belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Oe, Tt blokje is cker beter, zelfde opstelling, alleen het blokje gewisseld en....

Volgens Speedfan 4.09

Thermaltake Blokje
28 idle
36 stressed
26 case temp

Koolance Cpu-100G
29 idle
40 stressed
26 case temp

Scheelt toch wel wat :) Daarnaast maak ik ook nog gebruik van een shim (in mijn geval een koperen), wat ook nog een graad of 2 (max.) eraf haalt, lijkt alsof de warmte dan beter verdeeld wordt over het oppervlak van het waterblokje

[ Voor 30% gewijzigd door aramdin op 10-12-2003 00:05 . Reden: Extra 1337 info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 09 december 2003 @ 23:12:
Oe, Tt blokje is cker beter, zelfde opstelling, alleen het blokje gewisseld en....

Volgens Speedfan 4.09

Thermaltake Blokje
28 idle
36 stressed
26 case temp

Koolance Cpu-100G
29 idle
40 stressed
26 case temp

Scheelt toch wel wat :) Daarnaast maak ik ook nog gebruik van een shim (in mijn geval een koperen), wat ook nog een graad of 2 (max.) eraf haalt, lijkt alsof de warmte dan beter verdeeld wordt over het oppervlak van het waterblokje
erg nette temps, wat is je OC/opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Ik heb gisteren op aanraden van Kaasie ff mijn cpu-blokje een kwartslag gedraaid en twee clips gebruikt om het geheel vast te zetten. Ook de clips zitten er wat strakker op. resultaat: 2 graden koeler :( .
Ik denk dat ik van het weekend ff mijn opstelling ga wijzigen voor zover mogelijk, mijn kast is niet de grootste. Ook ga ik ff de slangen wat inkorten, ik zou in totaal iets van 10cm kunnen besparen.
Ook heb ik iets anders wat vaag is, mijn pompje ratelt af en toe een beetje. Ik weet niet of dit komt door die twee balletjes die er in zitten, maar ik ben een beetje verontrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 10 december 2003 @ 08:45:
Ik heb gisteren op aanraden van Kaasie ff mijn cpu-blokje een kwartslag gedraaid en twee clips gebruikt om het geheel vast te zetten. Ook de clips zitten er wat strakker op. resultaat: 2 graden koeler :( .
Ik denk dat ik van het weekend ff mijn opstelling ga wijzigen voor zover mogelijk, mijn kast is niet de grootste. Ook ga ik ff de slangen wat inkorten, ik zou in totaal iets van 10cm kunnen besparen.
Ook heb ik iets anders wat vaag is, mijn pompje ratelt af en toe een beetje. Ik weet niet of dit komt door die twee balletjes die er in zitten, maar ik ben een beetje verontrust.
meestal gaat dat na een week over, hebben meer mensen last van gehad. Hoeveel rpm draait je pomp?

je zegt dat je hem strakker hebt gezet? Je moet je wel precies houden aan het boekje, dus de klips moeten precies zoals in het boekje staat worden gemaakt. Dus de hoogte van de zijkanten moeten precies kloppen anders staat je koelblok scheef op je cpu wat zorgt voor slechte temps

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een paar vraagjes:

zou je op het blok nog een complete heatsink met cooler er op kunnen plakken ? (boxed p4 cooler)

Zo ja, zal dit veel schelen in de temps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:20:
[...]

meestal gaat dat na een week over, hebben meer mensen last van gehad. Hoeveel rpm draait je pomp?

je zegt dat je hem strakker hebt gezet? Je moet je wel precies houden aan het boekje, dus de klips moeten precies zoals in het boekje staat worden gemaakt. Dus de hoogte van de zijkanten moeten precies kloppen anders staat je koelblok scheef op je cpu wat zorgt voor slechte temps
hmmm... heb ik nog niet naar gekeken eigenlijk. Ik zit nu op mijn stage, dus ik zal vanavond ff kijken.

Ja, ik weet dat ik me aan het boekje moet houden, maar op die manier vindt ik dat mijn clips nogal 'losjes' op de cpu zitten. Nu zitten ze redelijk strak, maar ook 100% recht. Ik denk niet dat het veel verschil zal maken, maar ik er ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:49:

zou je op het blok nog een complete heatsink met cooler er op kunnen plakken ? (boxed p4 cooler)

Hoe zou er wel op kunnen maar dan zit je wel met die beugels dus moet je die heatsink beetje freesen zodat ie erop past..en ik denk dat het wel zal verschillen kwa temp.. hmmzzz probeer het uit zal ik zeggen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 08:34:
[...]erg nette temps, wat is je OC/opstelling?
Als je op system specs drukt zie je mn systeem (oude pic). Ik zal binnenkort maar weer eens een nieuwe pic maken en posten.

Zoals het er nu uitziet:

-Chieftec Server Tower
-De ruimte bovenin mn kast wordt benut voor mn WC
-Vanaf mn pompje (boven mn PSU) die pompt gelijk naar de onderste aansluiting van het waterblokje
-Vanaf de bovenste aansluiting vh waterblokje naar de onderste aansluiting vd radiator (boven mn cdrw, voorin mn kast)
-Vanaf bovenste aansluiting rad naar bovenste aansluiting reserve backup
-Vanaf onderste aansluiting reserve backup naar aansluiting pomp

Alles met zo kort mogelijke slangen.

Hoop dat jullie het nog begrijpen, wacht maar tot ik een plaatje post, een plaatje is veel duidelijker :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:49:

Ik heb het geprobeerd. Had een p1 heatsink verbouwd zodat ie precies op mijn koelblok pastte. Helaas werd de temperatuur alleen maar heter ipv kouder. Waarschijnlijk omdat je weer een extra "isolatie" laat aanbrengt.

Een fan direct op je koelblok geeft veel meer voordeel dan indirect met een heatsink+fan
okey zie dat je systeem niet is OC-ed? Dan kloppen die temp idd wel :) Wat heb je precies tussen je rad en fan geplaatst, en wat is het voordeel hiervan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Is een zgn fanduct, ik heb em gekocht bij www.perfect-systems.nl (kost ong 2euro oid). Komt erop neer dat de lucht die op je heatsink geblazen wordt evenredig wordt verspreid en je hebt minder turbulente lucht (=minder herrie). Dit ding scheelde me ook wat in graden :)

Ik heb net piccies gemaakt, ff snel een pagina in elkaar flansen :)

I'll keep ya updated!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 10 december 2003 @ 18:49:
Is een zgn fanduct, ik heb em gekocht bij www.perfect-systems.nl (kost ong 2euro oid). Komt erop neer dat de lucht die op je heatsink geblazen wordt evenredig wordt verspreid en je hebt minder turbulente lucht (=minder herrie). Dit ding scheelde me ook wat in graden :)

Ik heb net piccies gemaakt, ff snel een pagina in elkaar flansen :)

I'll keep ya updated!
ziet er geinig uit zo'n ding :)

kom maar op met pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zo, done :)

Pics zijn te vinden door op deze link te klikken (klik de thumbnails voor de grotere pic 8) )

Kritiek/opmerkingen zijn altijd welkom! Ben zelf op zoek naar hoe ik de power cables kan meshen...Iemand ideeen?

[ Voor 26% gewijzigd door aramdin op 10-12-2003 22:48 . Reden: Lietar Info :) ]

Instagram / YouTube

• pyro83
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:20:
[...]

Ik heb gisteren ff gekeken, hij draait op 2070 rpm. Is dit een normale waarde? Wat halen jullie?

Verwijderd

pyro83 schreef op 11 december 2003 @ 08:41:
[...]

Ik heb gisteren ff gekeken, hij draait op 2070 rpm. Is dit een normale waarde? Wat halen jullie?
ja dat is normaal, zit zelf altijd rond de 2010-2070

Verwijderd

Hier zijn mijn pics van m'n Shuttle mod.

En voordat de vraag gesteld gaat worden van,,had die fan niet aan de binnenkant gekunt'' achteraf wel ja, maar ik laat het verlopig zo draaien, want het stoort mij niet :7

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/mgroenendaal/WC02.jpg
Vier gaatjes in de bay geboord om de HHD vast te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/mgroenendaal/WC03.jpg
Pomp neemt precies twee hhd's bays in beslag.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/mgroenendaal/WC04.jpg
Ruimte zat zoals je ziet.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/mgroenendaal/WC05.jpg
Uiteraard ontbreekt de videokaart niet.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/mgroenendaal/WC06.jpg
Van achter gezien.

Heb nog geprobeerd om de northbridge te koelen maar dat was niet mogelijk met het orginele blokje, hier verzin ik binnenkort wat op 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 17:43:
Hier zijn mijn pics van m'n Shuttle mod.

En voordat de vraag gesteld gaat worden van,,had die fan niet aan de binnenkant gekunt'' achteraf wel ja, maar ik laat het verlopig zo draaien, want het stoort mij niet :7

[afbeelding]
Vier gaatjes in de bay geboord om de HHD vast te zetten.

[afbeelding]
Pomp neemt precies twee hhd's bays in beslag.

[afbeelding]
Ruimte zat zoals je ziet.

[afbeelding]
Uiteraard ontbreekt de videokaart niet.

[afbeelding]
Van achter gezien.

Heb nog geprobeerd om de northbridge te koelen maar dat was niet mogelijk met het orginele blokje, hier verzin ik binnenkort wat op 8)
ziet er erg trendy uit :) gaat dat goed zo met het pompje op zijn zij?
wat voor koelblokken heb je gebruikt? specs :P

Verwijderd

Pompje draait prima op zijn zij.

Gebruikte blokken zijn van Danger-den, op de cpu zit een maze_3 en die op de vid-card zit weet ik het type niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:18:
Pompje draait prima op zijn zij.

Gebruikte blokken zijn van Danger-den, op de cpu zit een maze_3 en die op de vid-card zit weet ik het type niet.
okey :)

wat zijn de temps, natuurlijk ook niet onbelangrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Weet iemand waar je van die blauwe uv-reactive slangetjes kan halen hierow??

Heb me rot lopen zoeken overal maar kan het nergens vinden.. Ik heb momenteel uv-vloeistof in me waterkoeling maar dat licht niet zo erg fel op als wat ik hier weleens zie op foto's....
Hoop dat iemand het hier weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 13 december 2003 @ 10:55:
Weet iemand waar je van die blauwe uv-reactive slangetjes kan halen hierow??

Heb me rot lopen zoeken overal maar kan het nergens vinden.. Ik heb momenteel uv-vloeistof in me waterkoeling maar dat licht niet zo erg fel op als wat ik hier weleens zie op foto's....
Hoop dat iemand het hier weet
gewoon meer uv-vloeistof gebruiken. Heb hier zelf uv-vloeistof gemaakt door 2 markerkeerstiften te weken. En vervolgens vloeistof bij me systeem te voegen. Geeft nu zeer veel licht icm van een uv lampies.

Maare waarom post je deze vraag in het TAII topic?? heeft er toch niks mee te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 12:52:
[...]

gewoon meer uv-vloeistof gebruiken. Heb hier zelf uv-vloeistof gemaakt door 2 markerkeerstiften te weken. En vervolgens vloeistof bij me systeem te voegen. Geeft nu zeer veel licht icm van een uv lampies.

Maare waarom post je deze vraag in het TAII topic?? heeft er toch niks mee te maken :?
Heb het ook in de topic "Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4" geplaats maar kreeg daar geen antwoord.. en wou er ook niet speciaal een topic voor openen..

Het heeft wel met waterkoeling te maken (ookal is het modding) dus dacht probeer het hier ff >:)

Ontopic: Ik heb die standaard slangetjes van Aquarius en die zijn wat dof dus daar zie je niet veel uv-reactie doorheen (in het reservoir zie je het wel goed)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 13 december 2003 @ 13:18:
[...]

Heb het ook in de topic "Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4" geplaats maar kreeg daar geen antwoord.. en wou er ook niet speciaal een topic voor openen..

Het heeft wel met waterkoeling te maken (ookal is het modding) dus dacht probeer het hier ff >:)

Ontopic: Ik heb die standaard slangetjes van Aquarius en die zijn wat dof dus daar zie je niet veel uv-reactie doorheen (in het reservoir zie je het wel goed)..
heb ook de standaard slangen, idd licht wordt wel een beetje tegen gehouden. Je zou eigenlijk op zoek moeten naar doorzichtige slangen.

bewijs dat mijn TAII ruled :P

even een oud sandra screenie (cpu stond daar nog op 2,6ghz)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/overklok13b.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/pifast4.JPG
klikbaar

2619 mhz :P @ 46 graden stressed

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

erg netjes die shuttlemod... Binnenkort is trouwens de Aquarius III ook leverbaar, sterker nog, ik lever hem dan.

Het is een heel ander setje als dat ik verwacht had. Het is min of meer een apparaat was je boven op je systeem kast zet (niet super groot ofzo) daar komen de slangetjes uit, die leid je door naar binnen je kast, op het cpu koelblokkie, en jawel, het GPU coolblokje. Dat is een ander nieuw snufje van dit apparaat...

Verder kun je nog je CPU temp en watertemp af lezen op de schermpjes op het apparaat.

Ik durf nog geen prijzen te noemen maar dat horen jullie snel genoeg :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 14 december 2003 @ 16:54:
erg netjes die shuttlemod... Binnenkort is trouwens de Aquarius III ook leverbaar, sterker nog, ik lever hem dan.

Het is een heel ander setje als dat ik verwacht had. Het is min of meer een apparaat was je boven op je systeem kast zet (niet super groot ofzo) daar komen de slangetjes uit, die leid je door naar binnen je kast, op het cpu koelblokkie, en jawel, het GPU coolblokje. Dat is een ander nieuw snufje van dit apparaat...

Verder kun je nog je CPU temp en watertemp af lezen op de schermpjes op het apparaat.

Ik durf nog geen prijzen te noemen maar dat horen jullie snel genoeg :)
heb ik ken hem, ben zeer benieuwd naar de prijs. Lijkt me een sterk setje geworden alleen waarschijnlijk iets te prijzig, maar dat is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Heeft iemand eigenlijk nog dat mini-reservoirtje in de circulatie inbegrepen?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
jep, o.a. ikke :) Klik op de link in mn signature > Waterkoeling setup

[ Voor 10% gewijzigd door aramdin op 14-12-2003 17:53 . Reden: typo ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

aramdin schreef op 14 december 2003 @ 17:52:
jep, o.a. ikke :) Klik op de link in mn signature > Waterkoeling setup
Ik zie het ja. Volgens mij scheelt dat wel een paar graden.

Ik had hem er nooit tussen zitten. Temps rond de 36 idle. Nu zit hij in me case (op dezelfde plek ongeveer als waar jij hem hebt zitten) en is de temp nu ongeveer 33 idle. Hij doet nu alleen dienst als backup receiver. Als ik hem actief in de circulatie mee laat doen, kan het volgens mij nog een paar graden schelen! Ff knutselen dus.

offtopic:
Die zalman ziet er btw erg bruut uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij zit ie er ook in, scheelde een paar graden.

Heb trouwens net me backup reservoir buiten mijn case gehangen, dit omdat er UV spul in zit, en dus leuk licht geeft in samenwerking met uv lampje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Smarron schreef op 14 december 2003 @ 18:01:
[...]
offtopic:
Die zalman ziet er btw erg bruut uit!
Die zalman is idd erg mooi en erg effectief in gebruik, echte aanrader!

Hij gaat er maybe binnenkort af, ik heb ook nog een koolance waterblokje liggen die ik voor mn vga kaart wil gebruiken. Ik zal alleen ff een manier moeten vinden om die op mn kaart te monteren 8)

Maar ja, das de essentie van tweaken eh? :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Smarron schreef op 14 december 2003 @ 17:28:
Heeft iemand eigenlijk nog dat mini-reservoirtje in de circulatie inbegrepen?
Kan iemand me uitleggen hoe je die meeneemt in de circulatie?
btw, ik heb gelezen dat je temps nogal dalen als je een fan op je waterblok richt, ik heb dit geprobeerd, maar ik kan geen goede manier vinden om deze boven mijn waterblok te monteren, hoe hebben jullie dit gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 15 december 2003 @ 11:11:
[...]

Kan iemand me uitleggen hoe je die meeneemt in de circulatie?
btw, ik heb gelezen dat je temps nogal dalen als je een fan op je waterblok richt, ik heb dit geprobeerd, maar ik kan geen goede manier vinden om deze boven mijn waterblok te monteren, hoe hebben jullie dit gedaan??
hij hoeft niet boven je rad te zitten :) zal even een foto nemen hoe het bij mij zit op dit moment :)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/wc1.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/wc2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/wc3.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 11:13:
[...]

hij hoeft niet boven je rad te zitten :) zal even een foto nemen hoe het bij mij zit op dit moment :)
thnx voor de snelle reply _/-\o_ , als ik het dus goed begrijp loopt het als volgt:

waterpomp --> cpu waterblok --> radiator --> backup reservoir --> waterpomp etc.

klopt dit? scheelt het nog veel?
heb je btw nog pics voor me van de ventilator die gericht is op je waterblok? hoe heb je dit gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 15 december 2003 @ 11:44:
[...]

thnx voor de snelle reply _/-\o_ , als ik het dus goed begrijp loopt het als volgt:

waterpomp --> cpu waterblok --> radiator --> backup reservoir --> waterpomp etc.

klopt dit? scheelt het nog veel?
heb je btw nog pics voor me van de ventilator die gericht is op je waterblok? hoe heb je dit gemonteerd?
ja waterloop klopt

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/case/wc4.jpg

oude brakke pic, maar hopelijk duidelijk genoeg. fan zit vast geklemd tussen de 4 schroeven van H brug en met 1 tyrap voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 11:48:
[...]

ja waterloop klopt

[afbeelding]

oude brakke pic, maar hopelijk duidelijk genoeg. fan zit vast geklemd tussen de 4 schroeven van H brug en met 1 tyrap voor de zekerheid
damn, jij replied snel _/-\o_ , thnx again. Ik heb mijn waterblok niet met 4 schroeven gemonteerd, dus dat wordt lastiger voor mij. Ik zit te denken om zo'n zalman bracket te kopen met een stille 92mm fan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

GG85

.......

Hoe zit dat nu op een Athlon XP? Kun je het blokje dan met de klemmetjes vastzetten of moet je heel je mobo eraf halen? En is het een beetje te doen om het standaard set uit te breiden met een gpu blokje voor een radeon 9800 pro? Of gaan de temps dan te veel omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG85 schreef op 16 december 2003 @ 21:27:
Hoe zit dat nu op een Athlon XP? Kun je het blokje dan met de klemmetjes vastzetten of moet je heel je mobo eraf halen? En is het een beetje te doen om het standaard set uit te breiden met een gpu blokje voor een radeon 9800 pro? Of gaan de temps dan te veel omhoog?
als je iets meer moeite had gedaan had je dit allemaal geweten :)

de set past op 478 K7 K8 sockets dus ja hij past op je xp :)
en 2e vraag, ja je kan de set uitbreiden met een gpu blokje, temp zal iets stijgen maar met een juiste setup kan dit geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ik ben wel van plan om dit setje icm met een gpu blokje te gaan aanschaffen omdat ik dan gelijk een stil systeem heb. Weet er iemand een leuk goedkoop blokje voor op een 9800 pro zonder dat je hoeft te gaan boren etc?

Oh ja, ik weet wel dat hij op een XP kan alleen hoe? Dmv. dat H stuk of simpel met een klemmetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG85 schreef op 16 december 2003 @ 21:38:
Ik ben wel van plan om dit setje icm met een gpu blokje te gaan aanschaffen omdat ik dan gelijk een stil systeem heb. Weet er iemand een leuk goedkoop blokje voor op een 9800 pro zonder dat je hoeft te gaan boren etc?

Oh ja, ik weet wel dat hij op een XP kan alleen hoe? Dmv. dat H stuk of simpel met een klemmetje?
als je gaten in je mobo hebt kan het met de H burg.. zo niet dat moet je de klips gebruiken. Maar passen doet het altijd :)

in dit topic zijn enkele mensen die ook hun gpu hebben gekoelt, even zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Met klemmetje lijkt hem me een stuk makkelijker dus doe ik dat maar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG85 schreef op 16 december 2003 @ 21:51:
Met klemmetje lijkt hem me een stuk makkelijker dus doe ik dat maar denk ik.
als het kan zou ik de H brug gebruiken :) geeft meestal betere prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
GG85 schreef op 16 december 2003 @ 21:38:

Misschien is de "Graph-O-matic chipset/vga rev 2.0" iets voor..kost 37 euros bij tweakstore.. Hij past op alle vga en chipsets staat op die site dus... Heeft 8 mm aansluitingen, is ff pielen maar hij gaat er wel op..

Heb um zelf ook en me temp is zo'n 2 a 3 graden gestegen (heb me backupreservior er ook tussen gezet dus misschien istie daarom iets warmer..)

[ Voor 3% gewijzigd door Patrlck op 16-12-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
in het grote waterkoelingstopic is een kleine discussie gaande over de ideale opstelling van je wc-set. zie:
[rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel VI[/rml]

volgens de mensen daar is dit de ideale opstelling:
reservoir -> pomp -> Rad -> CPU (-> GPU -> NB) -> Reservoir

kan iemand bevestigen of dit met een tt aquarius 2 ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
zo heb ik het ook en klopt, scheelt een graad of 3 met andere opstelling

edit:

ben in afwachting van mn nieuwe spulletjes, eheim pomp, typhoon 5.25" res :)

[ Voor 41% gewijzigd door aramdin op 18-12-2003 21:07 . Reden: info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
allright, ik heb in het weekend mijn setup wat veranderd. Het loopt nu als volgt:
waterpomp --> radiator --> waterblok --> pomp.
De backup-reservoir is niet opgenomen in het geheel wegens ruimtegebrek in mijn kast :'( . Ook heb ik mijn waterblok ietsjes strakker op de cpu gezet.
Nieuwe temps (athlon xp 2200+ @ 2302mhz):
idle: 47 graden
stressed: 51 graden :)
Thnx aan iedereen in dit topic die me heeft voorzien van tips.

Ik zat nog wel te danken aan een nieuw waterblokje dat ik tweedehands voor weinig geld (15,- euri) kan krijgen: een koolance cpu-200g waterblok.
http://www.koolance.com/p...ode=200G-A1&category_id=3
Zou dit zin hebben? (ik kan nergens reviews vinden van dit blokje) Die clip van het koolance ziet er iig beter uit dan die van thermaltake, en past deze op de slangen van mijn tt aqua2 setje?

[ Voor 6% gewijzigd door pyro83 op 22-12-2003 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
pyro83 schreef op 22 december 2003 @ 10:03:
allright, ik heb in het weekend mijn setup wat veranderd. Het loopt nu als volgt:
waterpomp --> radiator --> waterblok --> pomp.
De backup-reservoir is niet opgenomen in het geheel wegens ruimtegebrek in mijn kast :'( . Ook heb ik mijn waterblok ietsjes strakker op de cpu gezet.
Nieuwe temps (athlon xp 2200+ @ 2302mhz):
idle: 47 graden
stressed: 51 graden :)
Thnx aan iedereen in dit topic die me heeft voorzien van tips.

Ik zat nog wel te danken aan een nieuw waterblokje dat ik tweedehands voor weinig geld (15,- euri) kan krijgen: een koolance cpu-200g waterblok.
Zou dit zin hebben? (ik kan nergens reviews vinden van dit blokje) Die clip van het koolance ziet er iig beter uit dan die van thermaltake, en past deze op de slangen van mijn tt aqua2 setje?
Ik heb dit weekend ook me setup veranderd..hetzelfde als jou en het scheelt wel 2 hele graadjes :/
Idle: 37
Stressed: 49
maarja ik ga toch een ander setje samenstellen volgende week >:)

Volgens mij hebben die koolance blokjes aansluitingen van 8mm en die passen wel op die slangetjes van de aquarius..is ff pielen maar moet lukken (beetje warm maken die slangetjes dan rekken ze)
Of ze het goed doen weet ik niet maar er zal vast wel ergens een revieuw staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hmm, ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Ik heb hem nu inderdaad volgens het boekje. Dat backup-reservoir wil ik er ook nog steeds bij betrekken, waar moet deze staan dan? Deze zorgde ook al voor een paar graden daling namelijk.

Mijn cpu is idle 31 graden (stressed 40), zou vet zijn als ik onder de 30 graden idle zou komen te zitten! (XP1700+ @ 220*10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Smarron schreef op 22 december 2003 @ 12:40:
Hmm, ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Ik heb hem nu inderdaad volgens het boekje. Dat backup-reservoir wil ik er ook nog steeds bij betrekken, waar moet deze staan dan? Deze zorgde ook al voor een paar graden daling namelijk.

Mijn cpu is idle 31 graden (stressed 40), zou vet zijn als ik onder de 30 graden idle zou komen te zitten! (XP1700+ @ 220*10)
Waar moet deze staan dan? volgens mij moet je setup dan zo zijn (correct me if i'm wrong):
waterpomp --> radiator --> waterblok --> reservoir --> waterpomp etc.
de tweede bovenste aansluitingen op je waterpomp gebruik je nu niet meer, je reservoir is nu direct aangesloten op je waterpomp.

<offtopic> nette temps _/-\o_ voor 10x220 </offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

pyro83 schreef op 22 december 2003 @ 13:23:
Waar moet deze staan dan? volgens mij moet je setup dan zo zijn (correct me if i'm wrong):
waterpomp --> radiator --> waterblok --> reservoir --> waterpomp etc.
de tweede bovenste aansluitingen op je waterpomp gebruik je nu niet meer, je reservoir is nu direct aangesloten op je waterpomp.

<offtopic> nette temps _/-\o_ voor 10x220 </offtopic>
Ik ga het zo ff proberen. Ik heb die backup nu ook echt als backup draaien, dus nog niet echt actief. Misschien scheelt het wederom een paar graden ?! Ik laat het strax ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zo, dit is relaxed! (In idle toestand) Staat nu ongeveer een half uur aan.

Afbeeldingslocatie: http://homepage.cistron.nl/~rmangenois/Other/USDM.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
pyro83 schreef op 22 december 2003 @ 10:03:Ik zat nog wel te danken aan een nieuw waterblokje dat ik tweedehands voor weinig geld (15,- euri) kan krijgen: een koolance cpu-200g waterblok.
De koolance setjes gebruiken dezelfde slangdiameter als het Tt setje, dus 6mm binnendiameter en 8mm buitendiameter. Ik heb zelf de voorloper van de 200g, de 100g en die kan 100watt aan warmte afvoeren. Die jij bedoelt kan 200watt aan warmte afvoeren en zal beter presteren dan het Tt blokje. Mijn 100g blokje presteerde iets slechter dan het Tt blokje (lees 1 van mn eerdere posts in deze thread).

Ik heb toendertijd mn blokje gekocht voor 10euro, waar kan je die 200g halen voor 15 euro? De clip is iig veeeeeeel beter dan de Tt oplossing, je kan je core niet crushen, het werkt met een schroef die niet te hard aangedraaid kan worden dmv een speciaal mechanisme...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
aramdin schreef op 22 december 2003 @ 23:41:
[...]

De koolance setjes gebruiken dezelfde slangdiameter als het Tt setje, dus 6mm binnendiameter en 8mm buitendiameter. Ik heb zelf de voorloper van de 200g, de 100g en die kan 100watt aan warmte afvoeren. Die jij bedoelt kan 200watt aan warmte afvoeren en zal beter presteren dan het Tt blokje. Mijn 100g blokje presteerde iets slechter dan het Tt blokje (lees 1 van mn eerdere posts in deze thread).

Ik heb toendertijd mn blokje gekocht voor 10euro, waar kan je die 200g halen voor 15 euro? De clip is iig veeeeeeel beter dan de Tt oplossing, je kan je core niet crushen, het werkt met een schroef die niet te hard aangedraaid kan worden dmv een speciaal mechanisme...
mooi, ik ben blij te horen dat dat blokje erop kan, thnx. Het gaat mij vooral om een betere clip, ik vindt de clip die nu standaard bij de tt aquarius 2 zit nogal zuigen.
Die 200g koop ik via een vriend van mij, dus niet in de winkel. Ben benieuwd over de resultaten, goude base met verder 100% klinkt behoorlijk sweet. I'll keep you guys posted.

@smarron:
woo! _/-\o_ ik had niet verwacht dat het zo veel zou schelen, bij de meeste mensen resulteert deze truc in een verbetering van 3 tot 4 graden. Ik ben benieuwd naar je stressed temps.

[ Voor 21% gewijzigd door pyro83 op 23-12-2003 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 22 december 2003 @ 17:11:
Zo, dit is relaxed! (In idle toestand) Staat nu ongeveer een half uur aan.

[afbeelding]
klinkt een beetje te mooi om waar te zijn.. nou heb je ook een vrij lage core voltage maar dan nog...

Of je kamer temperatuur is erg laag dan kan het natuurlijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi peeps
Ik vraag me af....
Hebben jullie eigenlijk wel eens slangen en pompen uit de aquarium wereld geprobeerd ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 22:26:
hoi peeps
Ik vraag me af....
Hebben jullie eigenlijk wel eens slangen en pompen uit de aquarium wereld geprobeerd ? :)
Edit: sorry, verkeerde topic voor mijn vraag O-)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 14:30:
[...]

Ik zelf ben nog niet begonnen met watercooling, mar dat kan makkelijk.
Het merk Eheim (pompen) komt uit aquarium wereld en van die buizen kun je ook gewoon gebruiken. Ik ga misschien als eerste eens binnenkort uittesten met een EHEIM 300l/h en die aquarium slangen op een p1 ;) (zit nu alleen een grote heatsink op :9 .
En dan misschien op me AMD 1800+@2400mhz.

Ik heb wel een vraagje over watercooling:
Kun je als je nou bijvoorbeeld 3 grote radiatoren achter elkaar zet of waar dan ook in het systeem ze ook zonder fan laten draaien? Zouden ze het dan redden? >:)
beide heren dit is een topic over de Thermaltake Aquarius II, kortom niet over waterkoeling in het algemeen. Zouden jullie aub ontopic willen blijven en dit soort vragen in het daar voor bestemde topic willen plaatsen;

[rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel VI[/rml]

dank u :)

Verwijderd

Mijn excusses ik d8 dat thermaltake ook wc was :X

• pyro83
zo, ik heb gisteren het koolance 200g blokje op mijn tt aqua2 setje gegooid, waar ik erg onder de indruk van was, was de grootte van het blokje en de goed gelapte (spiegel) base. Ik dacht, nou dit moet wat worden....

Waterblokje uit de verpakking getrokken, aangesloten, vastgezet (wat btw erg makkelijk is) en o ja die 4 rubbertjes verwijderd rond mijn cpu.
Opstarten... zwart scherm :'( , mmmmm...
bios maar gereset, opstarten, en hij deed het! Doordat mijn bios gereset was liep mijn cpu'tje nu op 1350mhz (13,5 x 100), zo denk ik, ff in de bios kijken.
In de bios kijken naar de temps na een half uurtje... wtf? 53 graden???
o oke, alles weer los gehaald, footprint test, maar alles zat er goed op :( . clip op een andere plek, hetzelfde resultaat. Waterblokje 180 graden gedraaid, 51 graden :'( . Weer de clip verplaatst, zwart scherm.

En toen was ik het zat, mijn oude vertrouwde thermaltake blokje er weer onder gezet, wel voorzichtig want ik ben de vier rubbertjes rond de cpu nu kwijt :o .
Erop zetten, opstarten, oc'en naar 2300mhz. Alles deed het weer :D , ik zat even in windows, en toen viel mij op dat mij temps gemiddeld zo'n 4 tot 5 graden lager waren :*) . Ik denk zelf dat dit komt doordat ik die rubbere zooltjes heb verwijderd, anyway conclusie: koolance waterblokjes in combinatie thermaltake aquarius zuigt.

Verwijderd

pyro83 schreef op 25 december 2003 @ 17:08:
zo, ik heb gisteren het koolance 200g blokje op mijn tt aqua2 setje gegooid, waar ik erg onder de indruk van was, was de grootte van het blokje en de goed gelapte (spiegel) base. Ik dacht, nou dit moet wat worden....

Waterblokje uit de verpakking getrokken, aangesloten, vastgezet (wat btw erg makkelijk is) en o ja die 4 rubbertjes verwijderd rond mijn cpu.
Opstarten... zwart scherm :'( , mmmmm...
bios maar gereset, opstarten, en hij deed het! Doordat mijn bios gereset was liep mijn cpu'tje nu op 1350mhz (13,5 x 100), zo denk ik, ff in de bios kijken.
In de bios kijken naar de temps na een half uurtje... wtf? 53 graden???
o oke, alles weer los gehaald, footprint test, maar alles zat er goed op :( . clip op een andere plek, hetzelfde resultaat. Waterblokje 180 graden gedraaid, 51 graden :'( . Weer de clip verplaatst, zwart scherm.

En toen was ik het zat, mijn oude vertrouwde thermaltake blokje er weer onder gezet, wel voorzichtig want ik ben de vier rubbertjes rond de cpu nu kwijt :o .
Erop zetten, opstarten, oc'en naar 2300mhz. Alles deed het weer :D , ik zat even in windows, en toen viel mij op dat mij temps gemiddeld zo'n 4 tot 5 graden lager waren :*) . Ik denk zelf dat dit komt doordat ik die rubbere zooltjes heb verwijderd, anyway conclusie: koolance waterblokjes in combinatie thermaltake aquarius zuigt.
er waren al meer mensen die de 200g hadden geprobeerd. Ook zij hadden slechtere prestaties. Met andere worden het bij de TA geleverde koelblok is van zeer goede kwaliteit.

De 4/5 graden verschil kan ook goed ontstaan zijn door een betere bevestiging van je koelblok. Ik heb zelf ook gemerkt dat een koelblok al vrij snel iets schuim kan staan, wat direct al zorgt voor een minder goede oppervlak tussen koelblok en cpu.. en dus voor een hogere temp zorgt.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:45

t3q

Say yes to teq

Heb een vraagje, in het boekje staan instructies voor k8 en k7.

Als ik bij k8 kijk zie je zo'n heatspreader ofzo?
en bij k7 gewoon hoe mijn Amd xp 1500 is.

Is k8 een athlon64? of opteron?
En moet ik het koelblok dus gewoon op de cpu leggen? Of is het verstandig een spacer te gebruiken?

[ Voor 28% gewijzigd door t3q op 25-12-2003 18:41 ]

Life goes as it goes.

Verwijderd

t3q schreef op 25 december 2003 @ 18:40:
Heb een vraagje, in het boekje staan instructies voor k8 en k7.

Als ik bij k8 kijk zie je zo'n heatspreader ofzo?
en bij k7 gewoon hoe mijn Amd xp 1500 is.

Is k8 een athlon64? of opteron?
En moet ik het koelblok dus gewoon op de cpu leggen? Of is het verstandig een spacer te gebruiken?
koelblok kan gewoon direct op je cpu. richting maakt niet uit zolang je blok maar recht zit. Het beste kan je de H- beugel gebruiken als je de mogelijkheid hebt.

spacer? is dat zo'n plaatje tussen cpu en koelblok?

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:45

t3q

Say yes to teq

Ja ik had al gelezen dat de h-beugel de beste prestaties opleverd. Ja een spacer is zo'n plaatje wat je op de cpu legt om em te beschermen etc. Als je er 1 van koper heb krijg je dan geen betere prestaties omdat je dan een groter oppervlakte koelt met je blok ?

Dus het blok kan direct op de core icm de h-beugel.
Ik moet eerst een nieuw mobo kopen om de h-beugel te kunne gebruiken. Heb nu geen gaten rond me socket.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
een koperen spacer scheelde bij mij 1 of 2 graden

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort zou ik ook de TTA2 aan willen schaffen, maar een kennis van mij die al veel langer mee bezig is raadt me dit af te doen en er zelf 1 bij elkaar te zoeken,nou is mijn probleem geen geld en geen zin om alles passend bij elkaar te zoeken.Maar kijk in het Grote waterkoelings topic in de FAQ ervan staat dat de pomp minimaal 600L/h moet zijn en deze van de TTA2 is maar 90L/h.Dus zou iemand mij graag uit willen leggen waarom dat zo laag is bij de TTA2?

P.S: O ja bijna vergeten, kan ik er als ik wil een andere pomp tussenhangen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat hebben ze gedaan omdat ze een soort van gulden middenweg wilden creeeren, dus prestaties icm een lage geluidsproductie.

Je kan een andere pomp erop zetten, heb ik nu ook, maar dan moet je met slangpilaren werken die ong 1 a 2 euro p/stuk kosten.

[ Voor 1% gewijzigd door aramdin op 30-12-2003 16:17 . Reden: typo ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartsikke bedankt, want nu koop ik na een verloop van tijd gewoon een hydor seltz 20 ofzo en dan hang ik er 2 radiatoren tussen en vga blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Ik ga ook waarschijnlijk dit setje bestellen, voornamelijk omdat ik mijn Swiftech 462 zat ben en de fan bovendien ook erg veel lawaai maakt. Nu wil ik echter de rad aan de zijkant van mijn kast vastzetten, maar weet niet of dat mogelijk is. Zou iemand een duidelijk foto kunnen geven hoe de radiator en fan aan elkaar zitten? Mijn idee is : radiator <- fan <- kast (met luchtgaten), maar nu wil ik dus wel weten of die schroeven daarvoor lang genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
ubermaestro schreef op 02 januari 2004 @ 12:49:
Ik ga ook waarschijnlijk dit setje bestellen, voornamelijk omdat ik mijn Swiftech 462 zat ben en de fan bovendien ook erg veel lawaai maakt. Nu wil ik echter de rad aan de zijkant van mijn kast vastzetten, maar weet niet of dat mogelijk is. Zou iemand een duidelijk foto kunnen geven hoe de radiator en fan aan elkaar zitten? Mijn idee is : radiator <- fan <- kast (met luchtgaten), maar nu wil ik dus wel weten of die schroeven daarvoor lang genoeg zijn :)
dat moet in principe lukken, mits je kast niet te dikke platen heeft. Die schroeven lopen nog een stukje door in de radiator, dus hebt nog wat speling. Is deze setup niet beter: fan -> kast -> radiator. Op deze manier verplaats je beter het gewicht over je kast.
anyways, het moet wel lukken met die schroeven, en anders toch ff een bezoekje aan de bouwmarkt :D .
aramdin schreef op 30 december 2003 @ 16:15:
Dat hebben ze gedaan omdat ze een soort van gulden middenweg wilden creeeren, dus prestaties icm een lage geluidsproductie.

Je kan een andere pomp erop zetten, heb ik nu ook, maar dan moet je met slangpilaren werken die ong 1 a 2 euro p/stuk kosten.
aramdin, ik had nog ff wat vraagies over je nieuwe pompje, welke heb je gekocht en maakt het veel uit ten opzichte van de tt pomp (lees: wat zijn je nieuwe temps)?

[ Voor 23% gewijzigd door pyro83 op 02-01-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Heeft er iemand misschien een idee waar ik dit wc setje kan kopen in Nijmegen (of in de buurt van Nijmegen)?
Volgens mij staan namelijk niet alle adressen in de pricewatch...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 02 januari 2004 @ 13:33:
Heeft er iemand misschien een idee waar ik dit wc setje kan kopen in Nijmegen (of in de buurt van Nijmegen)?
beste wat je kan doen is even de plaatselijke pc boer binnen lopen, heb ik ook gedaan. Deze hebben het setje voor me besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ZiegoM schreef op 02 januari 2004 @ 13:33:
Ik zou ff met de trein naar MaXpert gaan, zit in Zutphen, vlak bij het station. Half uur met de trein ofzo. Setje is daar nu wel uitverkocht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Weet er eigenlijk al iemand waar dit te koop is?:

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/waterBlock/waterblock.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/waterBlock/cnc.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/waterBlock/label.jpg

Ik heb nu een giant2 cooler op men geforce.. zou dit waterblokje beter coolen?

[ Voor 52% gewijzigd door Jellabie op 02-01-2004 14:15 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
pyro83 schreef op 02 januari 2004 @ 13:18:
[...]

dat moet in principe lukken, mits je kast niet te dikke platen heeft. Die schroeven lopen nog een stukje door in de radiator, dus hebt nog wat speling. Is deze setup niet beter: fan -> kast -> radiator. Op deze manier verplaats je beter het gewicht over je kast.
anyways, het moet wel lukken met die schroeven, en anders toch ff een bezoekje aan de bouwmarkt :D .

[...]
De fan past niet tussen de backplate en de kast, tenzij er 0,5 cm dunne fans zijn :). Wordt bij die VGA koeler het geheugen ook gekoeld of moet ik daar weer speciale heatsinks voor halen :P

Edit: Weet iemand of de Thermaltake AquariusII 4000 ook op Socket A past? Volgens alternate kan die alleen op Socket 478 en op de officiele site staat ook niet veel

[ Voor 14% gewijzigd door ubermaestro op 02-01-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Hey,

ik zit nou nog steeds erg te twijfelen of ik deze set zal kopen. Weet iemand of de pompjes die nu bij de setjes zitten(ik ga er vanuit dat dat de nieuwste zijn) een beetje heel blijven of niet? Als ik de set zou kopen waarschijnlijk bij Alternate, maar op hun site zeggen ze:

'ALTERNATE geeft geen garantie op geassembleerde systemen met waterkoeling. Dit i.v.m. kans op lekkage e.d. '

Betekent dit dat als mijn pompje wel kapot zou gaan, ik deze niet kan ruilen?

Greets Quiqziz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quiqziz schreef op 02 januari 2004 @ 18:29:
Hey,

ik zit nou nog steeds erg te twijfelen of ik deze set zal kopen. Weet iemand of de pompjes die nu bij de setjes zitten(ik ga er vanuit dat dat de nieuwste zijn) een beetje heel blijven of niet? Als ik de set zou kopen waarschijnlijk bij Alternate, maar op hun site zeggen ze:

'ALTERNATE geeft geen garantie op geassembleerde systemen met waterkoeling. Dit i.v.m. kans op lekkage e.d. '

Greets Quiqziz
nee je kan de pomp gewoon ruilen, alleen ze bedoelen hiermee dat als bijv je bij hun gekochte vga kaart stuk gaat en je hebt een wc dat je dan geen garantie hebt... wat natuurlijk niet te controleren is voor hun.
De AT2 is geschikt voor 478 FMB2 & AMD k7, K8 cpu's
dus ook socket A dus :)
jellabie schreef op 02 januari 2004 @ 14:12:
Weet er eigenlijk al iemand waar dit te koop is?:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Ik heb nu een giant2 cooler op men geforce.. zou dit waterblokje beter coolen?
geinig ding, ik ga eens informeren bij de plaatselijke pc boer :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quiqziz schreef op 02 januari 2004 @ 18:29:
Hey,

Greets Quiqziz
dan moet je ff kijken naar de voorwaarden van alternate.. of ff mailen,, ik denk het wel hoor maar IVM lekkage maar dat is niet het geval,. dus moeten ze omruilen,.. of het moet ergens vermeld staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
pyro83 schreef op 02 januari 2004 @ 13:18:aramdin, ik had nog ff wat vraagies over je nieuwe pompje, welke heb je gekocht en maakt het veel uit ten opzichte van de tt pomp (lees: wat zijn je nieuwe temps)?
Ik heb nu een eheim 1048 pomp (600l/u) met slangpilaren van 6mm als tijdelijke oplossing, omdat ik binnenkort andere spulletjes erin wil knallen. Probleem is dus dat mn pomp "herrie" maakt (lees: geratel), doordat die te kleine pilaren erop zitten.

Het maakt wel degelijk uit qua temps, mn 1800+ palomino loopt nu op een 2100+, met een load temp van 38, die temp had ik met het standaardpompje ook, maar dan zonder overclock...

Als de originele slangpilaren er weer op zitten (13mm), dan moet die herrie weg zijn.

edit:

Zal ff kijken of ik pics kan maken van mn tijdelijke setup, er staat nu een kerstboom naast namelijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door aramdin op 02-01-2004 22:07 . Reden: More 1337 info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ok dus ik kan wel ruilen... En weet iemand ook iets over die nieuwe pompjes, of deze heel blijven??
heb tot nu toe namelijk veel gelezen over dat na een tijdje de pomp de geest gaf maar dat was misschien bij oudere pompjes

En is het ook echt absoluut noodzakelijk om koelpasta te gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door Quiqziz op 02-01-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Is niet echt noodzakelijk, koelpasta is alleen nodig om de oneffenheden in het blokje en de cpu core op te vullen, dus de regel is om zo min mogelijk te gebruiken.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Dus ik kan em eventueel eerst ook zonder koelpasta proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Quiqziz schreef op 02 januari 2004 @ 22:30:
Dus ik kan em eventueel eerst ook zonder koelpasta proberen
je kan dat proberen, maar je temps zullen 9 kansen van de 10 wel de lucht invliegen...

De Nederbelg !

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.