zo, ik heb gisteren het koolance 200g blokje op mijn tt aqua2 setje gegooid, waar ik erg onder de indruk van was, was de grootte van het blokje en de goed gelapte (spiegel) base. Ik dacht, nou dit moet wat worden....
Waterblokje uit de verpakking getrokken, aangesloten, vastgezet (wat btw erg makkelijk is) en o ja die 4 rubbertjes verwijderd rond mijn cpu.
Opstarten... zwart scherm

, mmmmm...
bios maar gereset, opstarten, en hij deed het! Doordat mijn bios gereset was liep mijn cpu'tje nu op 1350mhz (13,5 x 100), zo denk ik, ff in de bios kijken.
In de bios kijken naar de temps na een half uurtje... wtf? 53 graden???
o oke, alles weer los gehaald, footprint test, maar alles zat er goed op

. clip op een andere plek, hetzelfde resultaat. Waterblokje 180 graden gedraaid, 51 graden

. Weer de clip verplaatst, zwart scherm.
En toen was ik het zat, mijn oude vertrouwde thermaltake blokje er weer onder gezet, wel voorzichtig want ik ben de vier rubbertjes rond de cpu nu kwijt

.
Erop zetten, opstarten, oc'en naar 2300mhz. Alles deed het weer

, ik zat even in windows, en toen viel mij op dat mij temps gemiddeld zo'n 4 tot 5 graden lager waren

. Ik denk zelf dat dit komt doordat ik die rubbere zooltjes heb verwijderd, anyway conclusie: koolance waterblokjes in combinatie thermaltake aquarius zuigt.