Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.316 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Op Alternate heb ik koelpasta kunnen vinden van Zalman (wil het wel dan bij alternate kopen, anders moet ik 2x verzendkosten betalen als ik die set daar ook koop). Is koelpasta van Zalman een beetje goed? Van Coolermaster hebben ze ook. Wat is beter denken jullie of is het allebij nix (heb zelf nog nooit koelpasta gebruikt :)

Greets

[ Voor 26% gewijzigd door Quiqziz op 03-01-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 15:36
Quiqziz schreef op 03 januari 2004 @ 12:03:
Op Alternate heb ik koelpasta kunnen vinden van Zalman (wil het wel dan bij alternate kopen, anders moet ik 2x verzendkosten betalen als ik die set daar ook koop). Is koelpasta van Zalman een beetje goed? Van Coolermaster hebben ze ook. Wat is beter denken jullie of is het allebij nix (heb zelf nog nooit koelpasta gebruikt :)

Greets
Eerlijk gezegd heb ik die pasta van Zalman nog nooit gebruikt, maar arctic silver 5 is over het algemeen nog steeds de beste (en de duurste :o ) koelpasta. Ik zou gewoon arctic silver kopen, die prut van coolermaster en zalman zal geen geweldige temperatuurwinsten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ok maar weet nou niemand iets over de betrouwbaarheid van het nieuwste pompje bij de TT Aquarius II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor zover ik gelezen heb, draaien ze iets sneller en als het goed is zijn ze ook betrouwbaarder, een gevoelig onderdeel in de oude pompjes zou zijn vervangen door een beter onderdeel (volgens mij in Thread 2 of begin van deze thread was dat te lezen).

En de coolermaster prut is gaar, dat was mn eerste koelpasta die ik los kocht. Toen ik AS3 in mn handen had wist ik niet dat koelpasta zoveel beter kon zijn :)

o.a. makkelijker aan te brengen

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ja maar in de winkels hier in de buurt is AS3 niet te krijgen en op internet zit er iets van 13 euro verzendkosten bij dus dan wordt de AS3 toch wel erg duur... En bij Alternate waar ik dan misschien die set koop hebben ze alleen prut van Zalman of Coolermaster... :|

Weet iemand anders of AS3 bij MyCom te krijgen is het staat nl. niet op hun website...

[ Voor 16% gewijzigd door Quiqziz op 03-01-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Hm in sommige reviews staat dat bij de Aquarius II al koelpasta zit? Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Quiqziz schreef op 03 januari 2004 @ 15:48:
jup :) maar dat is van die gewone witte pasta.. AS3 is beter :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quiqziz schreef op 03 januari 2004 @ 15:48:
ja klopt :) zit een zakje prut bij. Werk gewoon goed, ik merkte geen temp verschil tussen koelpasta wat bij dit setje was geleverd en arctic koelpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Jah maar ik als ik toch de set koop denk ik dat ik die eerst ff probeer... Als de temps me bevallen koop ik geen dure AS3.
Jellabie hoe is jouw ervaring met de set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Quiqziz schreef op 03 januari 2004 @ 16:07:
Jah maar ik als ik toch de set koop denk ik dat ik die eerst ff probeer... Als de temps me bevallen koop ik geen dure AS3.
Jellabie hoe is jouw ervaring met de set?
Mijn pompje heeft eventjes gerateld, maar dat kwam denk ik dat er lucht in het pompje zat, mijn temps liggen nu ongeveer op +-35° idle met een amd 2200+. ik heb wel men back up reservoir er afgelaten... dat vond ik te lastig, het is handig voor het setje te vullen...

Verder is het setje muisstil, (men vader is nu redelijk boos op mij omdat ik nu men pc snachts laat aanstaan :o )

[ Voor 11% gewijzigd door Jellabie op 03-01-2004 16:12 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ok dus jij zegt : Kopen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Ik ben redelijk tevreden van het setje, het koeld redelijk goed (niet super), maar voor die prijs een watercooling hebben..

Er is nu ook een blokje voor op je beeldkaart, die ga ik dus ook zeker bestellen, maar blijkbaar heeft nog geen enkele winkel deze blokjes :?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
ik wil het setje ook kopen alleen weet ik niet zeker of hij mijn processor wel goed kan koelen.

Ik heb een AMD Athlon XP 3000+ (barton) het is de 400mhz fsb versie

Kan hij hem nog een beetje koel houden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark-Fire schreef op 03 januari 2004 @ 16:34:
ik wil het setje ook kopen alleen weet ik niet zeker of hij mijn processor wel goed kan koelen.

Ik heb een AMD Athlon XP 3000+ (barton) het is de 400mhz fsb versie

Kan hij hem nog een beetje koel houden????
ja hoor met gemak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ja Jellabie ik heb dat blokje ook gezien voor GPU maar ik kan em ook nog nergens vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Huh bij Alternate staat de set 2x op de site?? Voor dezelfde prijs, maar met een ander artikelnummer. Een staat onder Casemodding>Toebehoren en een staat onder Processors. Zijn deze hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quiqziz schreef op 03 januari 2004 @ 20:37:
Huh bij Alternate staat de set 2x op de site?? Voor dezelfde prijs, maar met een ander artikelnummer. Een staat onder Casemodding>Toebehoren en een staat onder Processors. Zijn deze hetzelfde?
beide hetzelfde :)
Quiqziz probeer het topic niet zo te vervuilen en zoveel mogelijk gebruik te maken van de edit knop.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Dacht al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ik denk dat ik hem maar ga bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Heb em net besteld hoop dat ie gauw komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 06:44
mijn cpu is iddle 27 graden :D me aquarius 2 met een 2400+ @ 1990 Mhz :)
stressed rond de 30 heerlijk tog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Heb jij ook de nieuwe pomp Sting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

St!nG schreef op 04 januari 2004 @ 00:46:
mijn cpu is iddle 27 graden :D me aquarius 2 met een 2400+ @ 1990 Mhz :)
stressed rond de 30 heerlijk tog :D
Hoe staat je mp en fsb verhouding en hoeveel volt staat je vcore? Hoe heb je het stressed getest? Ik vind het verschil tussen idle en stressed wel heel erg klein namelijk! Voor de rest, zeer nette temps!
Quiqziz schreef op 03 januari 2004 @ 22:58:
Ik denk dat ik hem maar ga bestellen...
Quiqziz schreef op 03 januari 2004 @ 23:23:
Heb em net besteld hoop dat ie gauw komt :)
Je zou ook eens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop kunnen gebruiken, dan krijgen we niet zo'n rij van onnodige posts. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 06:44
hij loopt gewoon standaart :)
alles staat op auto in de bios op 2000Mhz en voor de rest alles auto mijn mobo een kt600 van asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Smarron schreef op 04 januari 2004 @ 12:05:
[...]
Hoe staat je mp en fsb verhouding en hoeveel volt staat je vcore? Hoe heb je het stressed getest? Ik vind het verschil tussen idle en stressed wel heel erg klein namelijk! Voor de rest, zeer nette temps!
het valt bij mij ook op dat ook bij mij het verschil tussen stressed en idle redelijk klein. Bij mij op 2300mhz is ie idle 46 graden en stressed 51 graden.

offtopic: ik kan niet verder overklokken door brakke voeding :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

St!nG schreef op 04 januari 2004 @ 13:12:
hij loopt gewoon standaart :)
alles staat op auto in de bios op 2000Mhz en voor de rest alles auto mijn mobo een kt600 van asus
Owh shit ja, beetje overeen gelezen. XP2400+ = 2,0Ghz 8)7

Nu nog de boel op gaan fokken he! Gaat volgens mij makkelijk lukken!
pyro83 schreef op 04 januari 2004 @ 13:33:
het valt bij mij ook op dat ook bij mij het verschil tussen stressed en idle redelijk klein. Bij mij op 2300mhz is ie idle 46 graden en stressed 51 graden.

offtopic: ik kan niet verder overklokken door brakke voeding :'(
Wel een groot verschil in temp. met St!nG, maar goed. Die van jou loopt dan ook iets harder. 11,5*200 ?

Ik zit hier met een 1700+ @ 2200Mhz idle op 30, stressed op 40 ongeveer (na een 5-tal uur Primen). Ben dan ook erg tevreden over dit setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Smarron schreef op 04 januari 2004 @ 13:59:
[...]
Wel een groot verschil in temp. met St!nG, maar goed. Die van jou loopt dan ook iets harder. 11,5*200 ?

Ik zit hier met een 1700+ @ 2200Mhz idle op 30, stressed op 40 ongeveer (na een 5-tal uur Primen). Ben dan ook erg tevreden over dit setje.
Ja, wel een redelijk verschil met St!nG, maar mijn kast is nogal klein en de airflow is verre van perfect, maar tt aqua2 is zo stil tov (normale) luchtkoeling.
Mijn cpu draait nu op 14x170, heeft wel gedraaid op 11,5*200, maar ik heb er nog 512mb pc2700 in gegooid zodat ik 1gb aan ram heb :*) .
offtopic: signature nog veranderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Het pakketje met de aquarius is vandaag aangekomen, alleen was ik niet thuis, dus ga ik hem morgen maar halen :) Moet ik gelijk een fles (hoeveel?) demi-water of gedestilleerd water kopen? weet iemand waar ik dat het beste kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubermaestro schreef op 06 januari 2004 @ 21:25:
Het pakketje met de aquarius is vandaag aangekomen, alleen was ik niet thuis, dus ga ik hem morgen maar halen :) Moet ik gelijk een fles (hoeveel?) demi-water of gedestilleerd water kopen? weet iemand waar ik dat het beste kan halen?
demi (gedestilleerd kan je (bijna) niet krijgen) gewoon een liter halen heb je meer dan genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

GG85

.......

In ons dorpje van 5000 inwoners heeft de lokale DHZ liters met gedestilleerd water staan.
(Wordt o.a. gebruikt voor het bijv van heftruck accu's dacht ik).

[ Voor 7% gewijzigd door GG85 op 06-01-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
je kan het kopen bij de betere bouwmarkt en tankstations, je bent ong. een euro a anderhalve euro kwijt voor een liter. Kost je haast nix dus :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Ik heb dit setje nu draaien en draait mijn Duron 1600@2100 op 2.13 volt op zo'n 49/35 idle en 54/45 stressed. Bij het installen toch enkele problemen tegen gekomen, namelijk het H-blok paste niet op mijn NF7-s :( , dus moest ik maar dat brakke clipje gebruiken. Over het algemeen wel tevreden dus.

Edit: Nog even twee vraagjes, maakt het erg veel uit om die veren niet te gebruiken? Ik kreeg ze bij het installen ze er amper in, dus heb ik ze maar achterwege gelaten. Verder lijkt het alsof die fan amper lucht verplaatst, zal ik deze maar vervangen door een Ystech? Zo stil vind ik die thermaltake fan ook weer niet :p

[ Voor 36% gewijzigd door ubermaestro op 08-01-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Klik
Dis de case met Aquarius II van een vriend van mij :)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
ubermaestro schreef op 08 januari 2004 @ 16:46:
Edit: Nog even twee vraagjes, maakt het erg veel uit om die veren niet te gebruiken? Ik kreeg ze bij het installen ze er amper in, dus heb ik ze maar achterwege gelaten. Verder lijkt het alsof die fan amper lucht verplaatst, zal ik deze maar vervangen door een Ystech? Zo stil vind ik die thermaltake fan ook weer niet :p
Ik heb hetzelfde probleem met veren, de truc is om ze uit elkaar te trekken, dan gaat het ongeveer 36,7 keer zo makkelijk ;) .
Die veren zijn er alleen om te zorgen dat je geen knikken in je slangen krijgt, qua temps zal het waarschijnlijks niet veel uitmaken.
Je kunt idd die fan wel vervangen, het maakt qua temps echter niet heel veel uit uit mijn ervaring, met 3000rpm fan daalde de temps maar 3 graden. Maar het geluid werd ondraagbaar voor mijn weke oortjes :+ . Dus de tt fan er weer ingegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Is dit setje compatibel met de plug&cool standaard? Ik wil namelijk nieuw pompje kopen en als dit mogelijk zou zijn zou dit best gemakkelijk zijn om dit aan te sluiten. :)

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ik heb de Aquarius II net geinstalleerd en mn Pentium 4 2.4 GHz is nu:

idle 33
stressed 42

Met een standaard fan + heatsink werd ie idle 37 en stressed 51.
Vooruitgang dus en lekker stil ook.... :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Quiqziz op 08-01-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het topic een beetje doorgelezen en ben regelmatig iets tegengekomen over mensen die koolance blokjes voor de cpu wilden gebruiken!!.... de blokjes bleeken zeer slecht te presteren!!

waar ik nu eigenlijk benieuwd naar ben is.... hoe is de algehele prestatie van dit systeem tegenover een koolance kast.. :? ... ik zeg dit omdat de koolance kasten nu voor 185 euro in de prijslijsten staan en ik dit setje aan het overwegen ben!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 23:31:
heb het topic een beetje doorgelezen en ben regelmatig iets tegengekomen over mensen die koolance blokjes voor de cpu wilden gebruiken!!.... de blokjes bleeken zeer slecht te presteren!!

waar ik nu eigenlijk benieuwd naar ben is.... hoe is de algehele prestatie van dit systeem tegenover een koolance kast.. :? ... ik zeg dit omdat de koolance kasten nu voor 185 euro in de prijslijsten staan en ik dit setje aan het overwegen ben!!!
Ik heb zelf ook zo'n koolance blokje gehad, ik was er idd niet tevreden over. De temps waren zo slecht :'( .
Het is moeilijk te zeggen welke set beter presteert, de temps bij een tt aqua2 set zijn natuurlijk afhankelijk van je setup, airflow, koelpasta etc. Maar goed, een echte tweaker koopt natuurlijk geen kant-en-klare kasten, die zet alles zelf in elkaar ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 09 januari 2004 @ 09:45:
[...]

Ik heb zelf ook zo'n koolance blokje gehad, ik was er idd niet tevreden over. De temps waren zo slecht :'( .
Het is moeilijk te zeggen welke set beter presteert, de temps bij een tt aqua2 set zijn natuurlijk afhankelijk van je setup, airflow, koelpasta etc. Maar goed, een echte tweaker koopt natuurlijk geen kant-en-klare kasten, die zet alles zelf in elkaar ;) .
Ik wil wel alles zelf in elkaar gaan zetten.... maar dan moet het wel beter presteren dan een koolance tower!! anders heb ik met veel werk minder resultaat! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 10:57:
[...]

Ik wil wel alles zelf in elkaar gaan zetten.... maar dan moet het wel beter presteren dan een koolance tower!! anders heb ik met veel werk minder resultaat! :7
Eigenlijk denk ik dat je met de set goede/betere prestaties kan halen als wat aanpassingen / trucjes doet:
- goede airflow in de kast
- slangen zo kort mogelijk houden
- waterflow veranderen (pomp --> radiator --> waterblok --> reservoir --> pomp)
- extra fan boven waterblokje hangen
- betere fan op de radiator
- h-beugel gebruiken voor installatie
- goede koelpasta gebruiken (niet die zooi die er bij zit, maar as3 of as5 bijvoorbeeld)
- waterblokje lappen indien nodig

Dit soort trucjes leveren apart niet heel veel winst op, maar de combinatie van het bovenstaande kan je set veeeel beter laten presteren. Kaassie haalt bijvoorbeeld met zijn setup 45graden stressed op 2500mhz. Dat is toch heel netjes.
Ik haal zelf 53 graden stressed op 2300mhz, mede dankzij brakke airflow en het gebruik van de clips ipv beugel, ik ga denk ik van het weekend mijn blokje lappen.
Misschien zijn er nog andere mensen die tips hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door pyro83 op 09-01-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
sh*t, op het verkeerde knopje gedrukt. 8)

[ Voor 96% gewijzigd door pyro83 op 09-01-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
De setup die je hierboven post is idd een goede keuze, heb het zelf ook getest en scheelde toch een graad of 3. De H beugel kan ik helaas niet gebruiken omdat mn Zalman Passive NB blokje in de weg zit (op een Epox 8KHA+).

Ik zit nu in mn wc tussenfase, enigste wat standaard is aan mn setup is: blokje, clip & rad :) De rest heb ik vervangen en ben in opwachting van mn loon om nieuwe spullen te kopen.

Heb nu ff pfc slangen ipv de bijgeleverde siliconenslang, errug stug, maar veel mooier als je er wat licht op laat schijnen :) Pomp is nu een eheim 1048 met 6mm slangpilaren en als res heb ik een 5.25" bay res. Op mn rad zit een Tt Smart fan II + 10cm fanduct.

Heb laatst stresstest gedaan met mn fan op 100% > werd 34graden max met 1800+@2100+ (1500mhz>1770mhz), idle 28graden.

Not 2 shabby eh 8) ?

[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 09-01-2004 16:29 . Reden: more info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Hoe kan je het systeem eigenlijk legen? Misschien wil ik de volgorde ff veranderen... Kon het niet vinden in de thread :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Quiqziz schreef op 09 januari 2004 @ 17:48:
Hoe kan je het systeem eigenlijk legen? Misschien wil ik de volgorde ff veranderen... Kon het niet vinden in de thread :)
Heb je wel eens in de handleiding gekeken...? Staat het als het goed is ook in...

Afijn, leg de pomp op zn rug en sluit die backup res aan zoals beschreven. Het res moet lager dan de pomp liggen als je de pomp omdraait, zodat de luchtdruk ervoor zorgt dat je res volloopt. Gooi dat water in een tijdelijke fles oid en zo door gaan totdat het systeem leeg raakt :) Makkelijkste is om er een t splitter op het laagste punt te zetten, hoef je alleen de verbinding te openen en hij loopt leeg. Dat ga ik in mn toekomstige set inbouwen :)

[correcties voorbehouden] :*)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Quiqziz schreef op 09 januari 2004 @ 17:48:
Staat in de handleiding, gewoon naar laagste punt in of onder de kast brengen (lager dan de pomp) en leeg laten lopen. Maar pas op: er blijft wel altijd nog wat water in de slangen steken, dus pas op met je electronica. Wat overigens ook kan doen is je waterblokje eraf halen, cpu uit de socket halen, slangetje loshalen en in emmer doen, computer aanzetten. Nu pomp automatisch al het water in een emmer.

EDIT: @ aramdin, lol, je was iets sneller met posten.

[ Voor 5% gewijzigd door pyro83 op 09-01-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
[quote]aramdin schreef op 09 januari 2004 @ 18:12:
[...]

Heb je wel eens in de handleiding gekeken...? quote]

[quote]pyro83 schreef op 09 januari 2004 @ 18:14:
[...]

Staat in de handleiding,
quote]

De handleiding die ik erbij gekregen heb is Duits en daar ben ik niet zo'n ster in:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
aramdin schreef op 09 januari 2004 @ 18:12:
[...]

Heb je wel eens in de handleiding gekeken...? Staat het als het goed is ook in...
De handleiding die ik erbij kreeg is Duits en daar ben ik niet zon ster in... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
[quote]Quiqziz schreef op 09 januari 2004 @ 18:39:
[quote]aramdin schreef op 09 januari 2004 @ 18:12:
[...]

Heb je wel eens in de handleiding gekeken...? quote]
pyro83 schreef op 09 januari 2004 @ 18:14:
[...]

Staat in de handleiding,
quote]

De handleiding die ik erbij gekregen heb is Duits en daar ben ik niet zo'n ster in:)
Duits? hmmmm.... dat is vaag, die van mij is gewoon engels.
Nou ja, met de posts van Aramdin en mij moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Hoop het bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Nou hij wil niet leeglopen hier... ik heb toch echt de pomp op zn rug gelegd en de backup reservoir lager gehouden dan de pomp??

ff iets anders: de eerste keer dat ik het systeem inschakelde kwam het water in het pomp-reservoir (die blauwe) tot net boven het tweede slangetje van boven.
Nu komt het water tot net boven het bovenste slangetje. Ik denk dat er lucht in zat? Dat bovenste kraaltje komt nu ook veel hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Quiqziz schreef op 09 januari 2004 @ 19:23:
Nou hij wil niet leeglopen hier... ik heb toch echt de pomp op zn rug gelegd en de backup reservoir lager gehouden dan de pomp??

ff iets anders: de eerste keer dat ik het systeem inschakelde kwam het water in het pomp-reservoir (die blauwe) tot net boven het tweede slangetje van boven.
Nu komt het water tot net boven het bovenste slangetje. Ik denk dat er lucht in zat? Dat bovenste kraaltje komt nu ook veel hoger...
Heb je je reservoir meegenomen in je waterflow (actief)?
Misschien kun je met het leeglopen mijn 2de methode gebruiken door je systeem aan te zetten. Wel je cpu eruit halen :P , anders kun je deze weggooien.
Als je je cpu er uit hebt, computer aanzetten. Als het goed is, wordt je setje dan helemaal leeggepompt (zo heb ik het ook een keer gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
pyro83 schreef op 09 januari 2004 @ 19:54:
[...]

Heb je je reservoir meegenomen in je waterflow (actief)?
Misschien kun je met het leeglopen mijn 2de methode gebruiken door je systeem aan te zetten. Wel je cpu eruit halen :P , anders kun je deze weggooien.
Als je je cpu er uit hebt, computer aanzetten. Als het goed is, wordt je setje dan helemaal leeggepompt (zo heb ik het ook een keer gedaan).
Hij moet toch niet meegenomen zijn in de waterflow? Dat heb ik niet...
Btw mn cpu + koelblok laat ik er liever inzitten vind ik wat makkelijker... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Quiqziz schreef op 09 januari 2004 @ 20:03:
[...]

Hij moet toch niet meegenomen zijn in de waterflow? Dat heb ik niet...
Btw mn cpu + koelblok laat ik er liever inzitten vind ik wat makkelijker... :)
Nee, dat hoeft niet, maar het scheelt wel wat in de temps.
De manier die Aramdin beschreef over het verplaatsen van je reservoir onder de pomp, zie de plaatjes in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Dus als je die backup reservoir in de kring zet worden je temps lager?

Om dat systeem te legen probeer ik straks dan nog wel een keer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Quiqziz schreef op 09 januari 2004 @ 21:08:
Dus als je die backup reservoir in de kring zet worden je temps lager?

Om dat systeem te legen probeer ik straks dan nog wel een keer dan...
Ja, omdat er meer water in de kringloop zit, is de temperatuur wat lager. Scheelde bij mij ongeveer 3 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Moet je em dan tussen radiator en waterpomp zetten?
Dus:
Pomp>Waterblok>Radiator>Backup R.>Pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 09 januari 2004 @ 21:21:
[...]
Ja, omdat er meer water in de kringloop zit, is de temperatuur wat lager. Scheelde bij mij ongeveer 3 graden.
weet niet of dit echt zo is hoor. Meer water maakt je temp niet lager omdat het water gewoon opwarmd op gegeven moment. Denk dat de temps iets dalen doordat je pomp minder druk hoeft uit te oefen. Bij de juiste installatie pomp->rad->cpu->reservoir is het reservoir zeg maar het einde in de reeks. Het water spuit uit de slang en heeft geen tegen druk van ander water.
Quiqziz schreef op 09 januari 2004 @ 21:25:
Moet je em dan tussen radiator en waterpomp zetten?
Dus:
Pomp>Waterblok>Radiator>Backup R.>Pomp
pomp->rad->cpu->reservoir
is het beste dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ok thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ik snap er nix van hij wil echt niet leeglopen?
Zo probeer ik het:
Ik haal de vloeistof die al in het reservoir zit eruit en laat hem lager dan de pomp hangen.
Dan leg ik die pomp op zn rug

Maar dan gebeurt er niks...

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@ Quiqziz
Je moet de pomp omdraaien als je de slangen hebt bevestigd, dan moet er wel iets gebeuren, gewoon een beetje mee spelen :) Je komt er vanzelf wel achter...

en...

Gebruik de edit knop aub, de thread wordt flink bevuild door onnodige posts (dat icoontje met dat potloodje rechtsboven je eigen posts, "Edit message" als tooltip)

[ Voor 5% gewijzigd door aramdin op 09-01-2004 23:41 . Reden: More info voor Quiqziz ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Nou ik heb die pomp echt in alle richtingen en standen gehouden maar er gaat mooi geen water naar dat backup ding :(

Ja aradmin ik weer hoe ik een bericht moet editen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Quiqziz schreef op 10 januari 2004 @ 00:43:
Nou ik heb die pomp echt in alle richtingen en standen gehouden maar er gaat mooi geen water naar dat backup ding :(

Ja aradmin ik weer hoe ik een bericht moet editen :P
Deze knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

En kun je de vloeistof er niet heel voorzichtig uitblazen ? Dan niet die troep doorslikken ofcourse. :z ff een slang gebruiken oid. Zo deed ik het. Dat goedje gebruik ik zowieso niet meer, wel demi-water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een TTA II en ik heb ook 2 van die balletjes in me pomp, een daarvan zit bovenin en de andere onderin hoe komt dat?
O en hij ratelt een beetje? weten jullie ook mss wat dit is?

P.S: ik las hierboven dat er geen water naar de backup gaat bij mij is dit ook niet pomp zit helemaal vol en backup voor de helft ongeveer, maar moet er water naar toelopen of hoeft dat niet?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 01:57:
Ik heb ook een TTA II en ik heb ook 2 van die balletjes in me pomp, een daarvan zit bovenin en de andere onderin hoe komt dat?
O en hij ratelt een beetje? weten jullie ook mss wat dit is?

P.S: ik las hierboven dat er geen water naar de backup gaat bij mij is dit ook niet pomp zit helemaal vol en backup voor de helft ongeveer, maar moet er water naar toelopen of hoeft dat niet?
Het is volgens mij normaal dat 1 balletje onderin zit en 1 bovenin. Dat heb ik namelijk ook. Dat ratelen zal waarschijnlijk komen doordat er wat lucht in je pomp zit, ff je setje ontluchten.

Normaal gaat er alleen water van je backup naar je pomp als er te weinig water in je pomp, dus ook dit is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt pyro, maar toen ik et pompje vastpakte en er wat op tikte kwam et balletje los van beneden en zit nu bovenin.
En ik heb ook 2 bevestigings clipjes, dus zou ik me blok een kwart slag kunnen draaien en ze allebei gebruiken aan de buitenste haken van me socket?

O ja btw ik heb een 2100+ @ 2450 mhz lopen en de temps zijn 50 graden idle, 53 graden @ full load

maar ik zie dat me blok ietswat scheeft zit dus ik post temps vanmiddag nog wel een keer ndat ik hem er goed op heb gezet.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Das wel een heel klein verschil tussen idle en load....En dat met de standaardfan die op de rad zit?

[ Voor 30% gewijzigd door aramdin op 10-01-2004 13:06 . Reden: more info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Heb eindelijk het systeem leeg gekregen met blazen, heb nu mn systeem veranderd naar: pomp>rad>koelblok>backup res.>pomp

Nu de temps van mn Pentium 4 2.4 Ghz:

Idle 28.5
Stressed 39

Maar die 2 kraaltjes blijven nu een beetje onderop op elkaar stuiteren?

[ Voor 21% gewijzigd door Quiqziz op 10-01-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
aramdin schreef op 10 januari 2004 @ 13:06:
Das wel een heel klein verschil tussen idle en load....En dat met de standaardfan die op de rad zit?
Ik heb exact dezelfde temps als superschaap maar dan op 2300mhz :'( . Ook met de standaardfan, binnenkort ff een papstje scoren denk ik.

@superschaap
dat met die kwartslag heb ik ook geprobeerd, je moet beide clips dan wel verstellen om ze wat strakker te zetten. Bij mij vond ik het niet echt een succes, mijn temps werden 2 graden hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik had gezegd dat ik weer temps zou posten na ee paar veranderingen en hier zijn.
Ik heb het blokje gedraaid en ik heb dat metalen ding van de rad afgehaald, heb er nu 2 fans op zitten:
TT standaardfan------->RAD---------->Fan @ 3000 RPM

Idle Temp= 41 graden na ongeveer 5-10 min
Full load met cpu stability= 49 graden na ongeveer 16 min

met deze opstelling fan-rad-fan zakt de temp weer behoorlijk snel in na de stress test ongeveer 6 min en hij was weer 44 graden. Ik had et wel willen timen maar had geen stopwatch bijdehand (en geen horloge om) hij is niet veel luider geworden mss 1 dB maarja daar kun je meeleven toch?

P.S: Ik heb nog een industriele fan liggen die op 230 loopt, vanavond ff solderen, isoleren mooi inbouwen voor die rad en dan zal die met een beetje geluk teruglopen naar 40 graden. En geloof hij is sterk , als hij tegen een andere fan aanstaat dan begint die fan te draaien en dan controleer je even hoeveel toeren die fan maakt en dan staat er 2500 rpm en dat zonder dattie aanstaat. :D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
vladje schreef op 08 januari 2004 @ 19:44:
Is dit setje compatibel met de plug&cool standaard? Ik wil namelijk nieuw pompje kopen en als dit mogelijk zou zijn zou dit best gemakkelijk zijn om dit aan te sluiten. :)
Schop

Heeft er iemand eventueel een foto van een Eheim pompje aangesloten op de Aquarius II? _/-\o_

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
vladje schreef op 10 januari 2004 @ 18:48:Heeft er iemand eventueel een foto van een Eheim pompje aangesloten op de Aquarius II? _/-\o_
Je hebt geluk dat ik in een goede bui ben :) En je krijgt niet 1 maar meerdere foto's :7

Just klik > HIER

Uitleg van de plaatjes:
-Eheim 1048 met 6mm slangpilaren (maakt wel herrie :/ )
-Teflon tape om alle schroefdraden
-PUNslang met 6mm binnendiameter
-Demi water met Innovaprotect van Innovatek
-Typhoon Single Quad bay reservoir met dezelfde 6mm slangpilaren
-Blauwe Lazer Led schijnt door mn res
-Rad opgehangen met de metalen plaatjes van Tt AqII
-Rad met Tt smart fan II en fanduct

Meer vragen, just ask :)

[ Voor 40% gewijzigd door aramdin op 10-01-2004 19:49 . Reden: More Specs ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Doordat ik die backup res in de kring heb gezet komen die balletjes niet omhoog meer is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
aramdin schreef op 10 januari 2004 @ 19:44:
[...]

Je hebt geluk dat ik in een goede bui ben :) En je krijgt niet 1 maar meerdere foto's :7

Just klik > HIER

Uitleg van de plaatjes:

Aramdin, ziet er erg cool uit!!
Maken de doorgevoerde mods nog veel verschil in temps en geluid vergeleken met orgineel?
Quiqziz schreef op 10 januari 2004 @ 22:10:
Doordat ik die backup res in de kring heb gezet komen die balletjes niet omhoog meer is dat erg?
Zijn je temps gestegen gestegen, dan is het erg. Zijn je temps gedaald, dan is het niet erg. ;)

Ik ben nog steeds benieuwd hoe een een tt aqua2 set presteert tegenover een set met 'professionele' :P spullen.
Veel mensen met een duurdere waterkoelingsetup zie vaak schrijven van: "tt aquarius, dat is bagger" en "met tt aquarius zal nooit goede temps halen, je moet goed spul kopen".
Heeft iemand al vergelijkende reviews gevonden of discussie over de aquarius 2 in andere fora?

[ Voor 19% gewijzigd door pyro83 op 10-01-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me zielige 2100+ (zielig is omdat hij het behoorlijk zwaar heeft bij mij), nog verder opgeschroefd naar 2500 mhz (12,5x200) temp schelen behoorlijk, maarja wat wil je met 2.0 V op de core.

Idle issie 49 graden en stressed heb ik em nog niet durven draaien.
Dat komt zo wel.

LOL stressen, haalt ie niet eens et is dan met bv pifast bij step 3 reboot dus ik zal echt iets langer moeten w8en met de OC naar 2500 mhz. Want ik ga een hydor pomp halen, en een vga en nb blokje. De hele TTA opstelling behalve cpu block wordt dan gebruikt om m'n NB en Vga koel te houden. En heb hier een mooi RAd liggen van 30cmx10cmx5cm en die gaat dan in combinatie met die nieuwe pomp en het TTA cpu blokje m'n cpu nog koeler houden en dan mss kan ik 2500 stabiel lopen :)

P.S: M'n uiteindelijke doel is eigenlijk wel 2600 mhz en dat ik heb ik ook net lang genoeg kunnen draaien om een screenie te maken :P

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
aramdin schreef op 10 januari 2004 @ 19:44:
[...]

Just klik > HIER

Uitleg van de plaatjes:

ZIet er :9~ uit. Maakt ie echt zoveel herrie? Of is het nog acceptabel? Is een Eheim 1046 niet beter?Minder water door dat kleine buisje, minder herrie...
Waar zijn die aansluitingen en de andere buizen te koop?

[ Voor 15% gewijzigd door vladje op 11-01-2004 11:55 ]

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 10 januari 2004 @ 22:46:
Ik ben nog steeds benieuwd hoe een een tt aqua2 set presteert tegenover een set met 'professionele' :P spullen.
Veel mensen met een duurdere waterkoelingsetup zie vaak schrijven van: "tt aquarius, dat is bagger" en "met tt aquarius zal nooit goede temps halen, je moet goed spul kopen".
Heeft iemand al vergelijkende reviews gevonden of discussie over de aquarius 2 in andere fora?
helemaal mee eens. Ik draai nu zelf 2500+ @2,6 ghz@2.0v nou dat zie ik maar weinig mensen doen. En met een temp van max 47 graden presteerd dit setje dus zeer goed, zeker niet minder als de duurdere sets.

enige nadeel van deze set is dat de pomp en backup reservoir weinig uitstraling hebben. En reservoir van zeer dun plastic is gebakken. Maar voor de rest is het gewoon een zeer goed setje, helemaal voor zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 11:56:
[...]

helemaal mee eens. Ik draai nu zelf 2500+ @2,6 ghz@2.0v nou dat zie ik maar weinig mensen doen. En met een temp van max 47 graden presteerd dit setje dus zeer goed, zeker niet minder als de duurdere sets.

enige nadeel van deze set is dat de pomp en backup reservoir weinig uitstraling hebben. En reservoir van zeer dun plastic is gebakken. Maar voor de rest is het gewoon een zeer goed setje, helemaal voor zijn prijs.
Wat voor moederbord heb je trouwens, het ziet er uit als een NF7-s, maar op die van mij krijg ik de H-bruggen er niet passend op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubermaestro schreef op 11 januari 2004 @ 12:23:
[...]

Wat voor moederbord heb je trouwens, het ziet er uit als een NF7-s, maar op die van mij krijg ik de H-bruggen er niet passend op :(
jeps een NF7-s

Klopt de H brug past van nature niet. Zelf heb ik er aan de kan van de condensatoren gewoon 5 mm van de H brug afgezaagd. De laatste 2 gaatjes heb je toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 12:26:
[...]

jeps een NF7-s

Klopt de H brug past van nature niet. Zelf heb ik er aan de kan van de condensatoren gewoon 5 mm van de H brug afgezaagd. De laatste 2 gaatjes heb je toch niet nodig.
Dat ga ik ook maar even doen dan, die clipjes geven namelijk niet erg een solide indruk. Vanmiddag mn setje maar even opnieuw inbouwen met korte slangen en proberen die veren er nu eens in te krijgen.

Kan ik het water gewoon er uit laten stromen en vervolgens weer gebruiken? Of moet ik weer een nieuw mengsel aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubermaestro schreef op 11 januari 2004 @ 12:34:
[...]

Dat ga ik ook maar even doen dan, die clipjes geven namelijk niet erg een solide indruk. Vanmiddag mn setje maar even opnieuw inbouwen met korte slangen en proberen die veren er nu eens in te krijgen.

Kan ik het water gewoon er uit laten stromen en vervolgens weer gebruiken? Of moet ik weer een nieuw mengsel aanmaken.
kan je gewoon hergebruiken :)
zal zo eens pics maken van me huidige opstelling. Heb een nieuwe case gekocht, en heb nu een idle temp van 36 graden stressed rond de 42 :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals beloofd:

Dit is een Antec 1000 AMG zilver. Heb er 2 casefan's draaiende inzitten(1 front 1 rear), beide worden geregeld door de AerogateII. Het rad kon ik via wat veranderingen zeer gemakkelijk aan de window van deze case monteren. Dus kon ik de slangen weer iets korter maken. De temps zijn weer een stuk beter in deze case, 36 idle 42 stressed bij 2,6ghz@2v niet verkeerd dus.
Ik heb het backupreservoir er tussen uit gelaten omdat ik er simpel weg geen mooie plaats voor had en hij ook niet noodzakkelijk is. De 9800se AIW kaartje wat je ziet is voorzien van een boxed amd koelblok+fan wat er voor zorgt dat deze kaart netjes koel blijft ondanks de overklok+softmod.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/case1.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/case2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/case3.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/case4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/case5.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/case6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/case7.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/case8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/diverse/case9.jpg
henkie leeft ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Jammer van de low res pics, zeker met je tel gemaakt 8) Ziet er voor de rest wel netjes uit!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 11 januari 2004 @ 15:42:
Jammer van de low res pics, zeker met je tel gemaakt 8) Ziet er voor de rest wel netjes uit!
nee met een webcam dus ja geen kwaliteit..
case moet nog een beetje netjes worden gemaakt. Ik wil de stroomdraden nog een beetje netjes weg werken en bundelen. Maar voor de rest ben ik weer happy met deze case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Mooie kast, ik heb je grotere broer, de chieftec server tower :)

Anywayz, goede en goedkope manier om je kabels op te ruimen: Spiralwrap gebruiken. Te koop bij www.freezinghardware.nl en www.perfect-systems.nl . Werkt perfect, je moet er alleen ff de tijd voor nemen :)

@Hann1BaL
Als je een goede passieve cooler voor je vga zoekt, koop dan de Zalman 80C-HP oplossing, das een echte aanrader!

[ Voor 27% gewijzigd door aramdin op 11-01-2004 21:09 . Reden: extra info voor Hann1BaL ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 11-09 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

soz, beetje offtopic, maar vladje, wat voor koeler heb je op je videokaart?

Vind ik wel een nadeel dat de veel waterkoelingssetjes alleen de CPU koelen, je kan wel blokjes bij kopen, maar dan wordt het water warmer, omdat de koelingen dan in serie zitten. Zijn er geen waterkoelingssystemen met een parallel koelsysteem? Op zich lijkt me dit wel een makkelijk systeem en denk ik erover om dit aan te schaffen met een goede passieve koeler voor mn videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 13:23:
zoals beloofd:

Dit is een Antec 1000 AMG zilver. Heb er 2 casefan's draaiende inzitten(1 front 1 rear), beide worden geregeld door de AerogateII. Het rad kon ik via wat veranderingen zeer gemakkelijk aan de window van deze case monteren. Dus kon ik de slangen weer iets korter maken. De temps zijn weer een stuk beter in deze case, 36 idle 42 stressed bij 2,6ghz@2v niet verkeerd dus.
Ik heb het backupreservoir er tussen uit gelaten omdat ik er simpel weg geen mooie plaats voor had en hij ook niet noodzakkelijk is. De 9800se AIW kaartje wat je ziet is voorzien van een boxed amd koelblok+fan wat er voor zorgt dat deze kaart netjes koel blijft ondanks de overklok+softmod.

henkie leeft ook nog
Wooh! ziet er netjes uit!! _/-\o_ _/-\o_ Ook de temps zijn er extreem netjes!

Doordat de pics nogal vaag, kan ik niet goed zien of je nou de standaard tt fan gebruikt op de radiator. Ik dacht zelf te zien van niet, maar zit ie er nog op?
Zo niet, welke fan heb je er nu op?
Heb je nog verdere mods gebruikt om je temps te verlagen (soft/hardwarematig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 11:39
Ik heb het topic helemaal niet meer bijgehouden na deeltje II.

In deel I en II hadden verschillende personen net als ik problemen
met het pompje.

Nu kan ik waarschijnlijk deze omruilen en voor een meerprijs
een andere halen.

Wat raden jullie mij aan, als ik de rest van het setje hou, zoals
rad, en slangen?
Mijn oog viel op de eheim 1048. Is dit ook mogelijk met deze slangen?

[ Voor 11% gewijzigd door Valkje op 12-01-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 11 januari 2004 @ 19:27:
Mooie kast, ik heb je grotere broer, de chieftec server tower :)

Anywayz, goede en goedkope manier om je kabels op te ruimen: Spiralwrap gebruiken. Te koop bij www.freezinghardware.nl en www.perfect-systems.nl . Werkt perfect, je moet er alleen ff de tijd voor nemen :)
jeps heb ze ook :) Maar moet alleen nog even een dunnere maat halen. Heb nu een vrij dikken. Zit er over te denken om kripkousjes te gebruiken, dat ziet er nog mooier uit. Dus van de week maar even naar de elektroboer in Delft. :)
pyro83 schreef op 12 januari 2004 @ 11:51:
[...]

Wooh! ziet er netjes uit!! _/-\o_ _/-\o_ Ook de temps zijn er extreem netjes!

Doordat de pics nogal vaag, kan ik niet goed zien of je nou de standaard tt fan gebruikt op de radiator. Ik dacht zelf te zien van niet, maar zit ie er nog op?
Zo niet, welke fan heb je er nu op?
Heb je nog verdere mods gebruikt om je temps te verlagen (soft/hardwarematig)?
het is idd een andere fan, deze kan iets sneller draaien, rpm tot 3000. Maar hij draaid normaal op 2300 rpm. Het is een 80mm fan, die ik had gekocht bij yorcom, hij was voorzien van een uv ring. Hij gloeit blauw op met uv licht.. maar die ring is overleden. Maar de fan zelf is lekker stil en koelt beter dan de standaard fan van TT.

En aan de westlander in de post hier boven, als je oude pomp het nog gewoon doet zou ik geen andere halen. Volgens mij zijn de prestatie verschillen minimaal, lijkt me dat je het geld beter kan besteden aan het iets anders.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Mijnheer de Maaslander :)

Ik was vergeten erbij te zetten dat mijn pomp weer
kapot aan het gaan is. Lampje doet het niet meer
en hij begint steeds meer te ratelen.

Mag hem dus omruilen!

[edit] Ik heb deze bij Wintelco gekocht, en binnen 4 dagen dacht ik binnen]

[ Voor 18% gewijzigd door Valkje op 12-01-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valkje schreef op 12 januari 2004 @ 20:16:
Mijnheer de Maaslander :)

Ik was vergeten erbij te zetten dat mijn pomp weer
kapot aan het gaan is. Lampje doet het niet meer
en hij begint steeds meer te ratelen.

Mag hem dus omruilen!
okey, dan zal ik hem omruilen en garantie claimen.

waar had je jouw setje trouwens gekocht? ik moest er aardig wat moeite voor doen om hem hier in de buurt te kunnen krijgen.

edit:
okey, ik bij atembo delft.. duurde een week :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Valkje schreef op 12 januari 2004 @ 20:00:
Mijn oog viel op de eheim 1048. Is dit ook mogelijk met deze slangen?
Klik op de link Waterkoelings setup in mn sig en gij krijgt antwoord :)

Tis wel af te raden met dezelfde slangmaat, maakt namelijk herrie.... :| Irritante herrie...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe Ik heb pret, ik heb me NB nu gekoeld met een simpele fan omdat ie zo warm werd echt ik raakte em aan en ik had gewoon en blaar, maar iig deze gaf zeer veeel hitte direct over aan de cpu waardoor mijn temps hoger waren dan nu dat de nb gekoeld is.
M'n idle temp nu is 36 graden en stressed 42 dit @ een amd 2100 die op 12x200 draait, 2400 mhz dus :) dus ik ben zojuist nog tevredener geworden over mijn TTA 2 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
aramdin schreef op 12 januari 2004 @ 20:32:
[...]

Klik op de link Waterkoelings setup in mn sig en gij krijgt antwoord :)

Tis wel af te raden met dezelfde slangmaat, maakt namelijk herrie.... :| Irritante herrie...
Zo te zien heb jij je orginele rad nog in gebruik, en dus ook 8mm slangen?
(t zijn iig niet de orginele slangen...)

Ik zie nl niet echt dat jij verloop stukjes hebt gebruik.

En dat geluid, hoor je dan het water stromen door die slangen heen?

[ Voor 6% gewijzigd door Valkje op 12-01-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als je naar het 1ste plaatje kijkt, dan zie je aan de bovenkant van de pomp een metalen ding waar dat blauwe pilaartje op zit. Die 2 dingen zijn het verloop naar 6mm slang. Je hoort niet het water stromen, maar eerder de pomp die een soort van trilgeluid maakt, tis vet irritant, maar dat wil ik binnenkort verhelpen door andere spullen te kopen.

De slang die ik heb heb ik bij Freezinghardware gekocht, tis een volop stugge slang, maar ik vind het persoonlijk wel mooier (Ik heb ong 2.5 meter gebruikt met deze setup, tis dan ook een big tower)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Thanks voor je uitleg, maar dat trillende geluid...waardoor wil jij dat
gaan verhelpen?
Door welke spullen te vervangen?

Als ik nl ook zo'n pomp haal heb nog het probleem dat
mn pc 'herrie' maakt
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik ben van plan om zsm mn Tt aqII weg te doen en er andere spullen voor in de plaats te kopen. Deze set zal ik dan hoogstwaarschijnlijk verkopen...

Als je de originele slangadapters erop laat (13mm binnendiameter) dan istie wel stil...Met 10mm ook nog als ik het goed gelezen heb in verschillende draadjes. Wat ik nu doe is de pomp TEveel afknijpen...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 13 januari 2004 @ 01:36:
Ik ben van plan om zsm mn Tt aqII weg te doen en er andere spullen voor in de plaats te kopen. Deze set zal ik dan hoogstwaarschijnlijk verkopen...

Als je de originele slangadapters erop laat (13mm binnendiameter) dan istie wel stil...Met 10mm ook nog als ik het goed gelezen heb in verschillende draadjes. Wat ik nu doe is de pomp TEveel afknijpen...
misschien zou je een dunnere overbrugging moeten maken over de pomp heen. dus de in en uitgang splitten. één voor cpu / rad rondje en een dunnere slang direct over je pomp heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin, je zegt dat je pomp herrie maakt maar wat als je het verloop van 13 naar 6 in fases zou doen?Het ziet er mss niet zo fantastisch uit maar et zou qua herrie veel schelen of je neemt een pomp die minder L per uur pompt bv 300 L dat scheelt ook wel als ik et goed heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 14:32:
aramdin, je zegt dat je pomp herrie maakt maar wat als je het verloop van 13 naar 6 in fases zou doen?Het ziet er mss niet zo fantastisch uit maar et zou qua herrie veel schelen of je neemt een pomp die minder L per uur pompt bv 300 L dat scheelt ook wel als ik et goed heb :)
Heb ik al over naged8...En heb berekend dat ik voor ong. 230euro goede spullen erin ga knallen :) Geld is net gestort dus... ;)

De Eheim 1048 heb ik net gekocht en ben ik dus ook niet van plan om weer te verkopen oid. En ik ben bang dat als ik een verloop in fases zou doen het probleem niet weggaat, dan heb ik geinvesteerd en dan was het voor nix, begrijp je :r ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ik heb dus mn backup res ook in de kring, maar dan zakt het water erg snel, hebben jullie dat ook?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.