Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.314 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
Quiqziz schreef op 13 januari 2004 @ 16:19:
Ik heb dus mn backup res ook in de kring, maar dan zakt het water erg snel, hebben jullie dat ook?
Hoe bedoel je zakken?? Als de pc uitgaat of alstie aan het draaien is??

Had zelf ook dat het zaktte als me pc uit ging, maar dat kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
SchiedamLauw schreef op 13 januari 2004 @ 16:56:
[...]

Hoe bedoel je zakken?? Als de pc uitgaat of alstie aan het draaien is??

Had zelf ook dat het zaktte als me pc uit ging, maar dat kan geen kwaad.
Neeh als hij aanstaat gewoon.

Het verdampt ofzo?
Heb jij ook die backup res in je kring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quiqziz schreef op 13 januari 2004 @ 17:00:
[...]

Neeh als hij aanstaat gewoon.

Het verdampt ofzo?
Heb jij ook die backup res in je kring?
dan heb je een lek :)
Ik heb mijn backup reservoir er ook een tijdje in gehad maar nooit last gehad van verdamping. Dus zou je systeempje maar even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ik heb alles goed gechecked maar ik heb geen lek hoor, nergens is het nat?

ik heb wel een beetje van die condensatiebelletjes aan de binnenkant van me backup res en pomp reservoir maar het hele systeem is volgens mij afgesloten dus er kan denk geen verdamping zijn waardoor er water 'verdwijnt'?

[ Voor 67% gewijzigd door Quiqziz op 13-01-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quiqziz schreef op 13 januari 2004 @ 17:24:
Ik heb alles goed gechecked maar ik heb geen lek hoor, nergens is het nat?

ik heb wel een beetje van die condensatiebelletjes aan de binnenkant van me backup res en pomp reservoir maar het hele systeem is volgens mij afgesloten dus er kan denk geen verdamping zijn waardoor er water 'verdwijnt'?
als je dop goed op je reservoir zit, zou er ook geen damp uit moeten kunnen komen.. dan is het idd beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:39
aramdin schreef op 13 januari 2004 @ 01:36:
Ik ben van plan om zsm mn Tt aqII weg te doen en er andere spullen voor in de plaats te kopen. Deze set zal ik dan hoogstwaarschijnlijk verkopen...

Als je de originele slangadapters erop laat (13mm binnendiameter) dan istie wel stil...Met 10mm ook nog als ik het goed gelezen heb in verschillende draadjes. Wat ik nu doe is de pomp TEveel afknijpen...
Dus als ik het goed begrijp valt er weinig aan te doen.
Het probleem ligt dus gewoon aan de te smalle aansluitingen op
het rad!

Ik zou het ook zonde vinden als ik nu voor een meerprijs een nieuwe eheim pomp haal met bredere slangen met verloop, en dan nog de kans loop dat het niet stil word...
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
ligt niet alleen aan het rad, maar aan de complete set die dezelfde slangmaat gebruikt. Setjes worden meestal zo samengesteld, dat er geen misverstanden ontstaan wat betreft verschillende slangmaten e.d. Kan een goed punt zijn, maar in mijn geval ook een slecht punt.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
aramdin schreef op 13 januari 2004 @ 22:10:
ligt niet alleen aan het rad, maar aan de complete set die dezelfde slangmaat gebruikt. Setjes worden meestal zo samengesteld, dat er geen misverstanden ontstaan wat betreft verschillende slangmaten e.d. Kan een goed punt zijn, maar in mijn geval ook een slecht punt.
Ja ok dat snap ik. Maar stel dat ik de pomp vervang, incl. slangen (zijn de kosten niet) het alleen nog maar het rad is dat problemen geeft...

ow en het reservoir natuurlijk ook. Maar daar is wel wat op te verzinnen!
;)
Maar hoe denk jij over de Eheim1046. Deze pompt de helft minder rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:45

t3q

Say yes to teq

Ok ik heb me nieuwe hardware binnen. Wil het zo ff gaan inbouwen.

Er moet toch demi-water in? en me waterblok, kan dat gewoon zo op me cpu?

Alleen wat as3 op de core?

En die 4 voetjes moeten die erop blijven zitten?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

t3q schreef op 14 januari 2004 @ 19:42:
Ok ik heb me nieuwe hardware binnen. Wil het zo ff gaan inbouwen.

Er moet toch demi-water in? en me waterblok, kan dat gewoon zo op me cpu?
Demi-water hoeft niet, is wel beter. Ik denk dat je er net zoals elke koeler beter wat op kunt smeren.
Alleen wat as3 op de core?
Je geeft zelf dus al het antwoord.
En die 4 voetjes moeten die erop blijven zitten?
Lees het boekje eens. Het is echt simpel.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ja in het boekje staat dus voor K8 cpu de h-beugel en voor k7 die clip. ;)

Bij de k8 wijze zie je dus volgens mij een opteron cpu. IIg dikke heatspreader zichtbaar. Dus er staat niks in over die 4 kussentjes Ik vraag het liever dan straks met de gebakken peren zitten.

AQZFA 0350TPMW das me core (gelocked zeker :( )

[ Voor 8% gewijzigd door t3q op 14-01-2004 20:08 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja er staat 0350= 2003 week 50 en na ongeveer week 40 zijn ze gelockt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ok, kheb een probleem. Ik heb de abit nf7-s en wil het blok dus met die h-beugel bevestigen. Maar het past niet :(

Als ik het bovenste stuk erop wil doen zodat ik het blok kan aandraaien zitten er condensatoren in de weg :(

Dus er zit niks anders op dan die clip te gebruiken.

Of toch maar stukkie afzagen dan maar >:)

Zo dat past prcies nu :)

[ Voor 13% gewijzigd door t3q op 14-01-2004 21:22 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik ben nooit zo supertevreden geweest over deze set. Temps zaten altijd ruim boven de 40 graden idle met mijn 2400+ op standaard settings.

Nu heb ik echter mijn cheape case vervangen door een antec sonata piano.......Wat een verschil!!!

2400+@2200 MHz, Vcore 1.675
Idle 36, stressed 41

Ik heb het TT fannetje nog vervangen door een papst. Het gevolg is een superstille kast met toch wel relaxte temps.

Enige -. is de pomp. De eerste ging na 2 maanden al hevig rammelen. Ik heb hem toen omgeruild voor een nieuwe versie en die gaat nu ook al beginnen.
Ik ga dus straks al de 3e pomp inbouwen :(

verder niks dan lof, ook al moet je wel wat aanpassingen doen.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

ok blok zit vast met de h-beugel. Kan hem noulijks bewegen, Das toch goed?

Kheb alleen geen demi-water in huis. Even bellen dan maar. Ah benzine pomp doet wonderen.

En morgen nog even een s-ata schijf halen.

Als we toch bezig zijn :P

Dat goedje erin doen of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door t3q op 14-01-2004 21:48 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
whizz666 schreef op 14 januari 2004 @ 21:32:
Ik ben nooit zo supertevreden geweest over deze set. Temps zaten altijd ruim boven de 40 graden idle met mijn 2400+ op standaard settings.

Nu heb ik echter mijn cheape case vervangen door een antec sonata piano.......Wat een verschil!!!

Idle 36, stressed 41

Ik heb het TT fannetje nog vervangen door een papst. Het gevolg is een superstille kast met toch wel relaxte temps.

Enige -. is de pomp. De eerste ging na 2 maanden al hevig rammelen. Ik heb hem toen omgeruild voor een nieuwe versie en die gaat nu ook al beginnen.

Bij mij presies het zelfde verhaal. Ik ga de pomp voor de 2e keer omruilen.

Heb er ook een papst fan op gemaakt van 19 cfm.

welke heb jij erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Valkje schreef op 15 januari 2004 @ 00:06:
[...]

Bij mij presies het zelfde verhaal. Ik ga de pomp voor de 2e keer omruilen.

Heb er ook een papst fan op gemaakt van 19 cfm.

welke heb jij erop gezet?
Ik denk dezelfde als jij, zo'n 12 Db geval. is iig een stuk stiller dan die TT en volgens mij koelt het ook wat btr, ook al is het de kast die het echte verschil maakt.
die 120MM fan achterin is echt super.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

whizz666 schreef op 14 januari 2004 @ 21:32:
Daarom had ik meteen een krachtigere fan erop gezet, met dat standaard ding bereik je weinig als je gaat overclocken.

Idle 36, stressed 41

Hint: monteer de radiator dmv. fanadapter op die 120mm fan, dat koelt lekker :)

Mijn pomp heeft het dus maarliefst 3 weken uitgehouden :/
Daarna setje teruggebracht en geld terug gekregen, omruilen deed de leverancier al niet meer aan...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
MadMarky schreef op 15 januari 2004 @ 00:27:

Hint: monteer de radiator dmv. fanadapter op die 120mm fan, dat koelt lekker :)
kan zijn maar ten eerste is het lastig om een fanduct 120-80 mm te verkrijgen en ten tweede is dat een outtake fan die dus warme lucht afvoert. Nu staat mijn rad aan de voorkant waar koele lucht aangezogen wordt.

Toch bedankt voor de tip :)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap niet dat mensen altijd weer problemen hebben met dit setje. Je moet hem ook niet volgens het boekje in elkaar zetten ;)
Leidingen gewoon zo kort mogelijk houden, dat scheelt zo een paar graden. Backup reservoir heb je niet nodig. Natuurlijk direct de standaard fan vervangen door een betere, scheelt ook zo een paar graden en stilte.
En als voor temps wilt gaan die rond de 37 graden zit zou ik ook nog een 60mm fan direct op je koelblok zetten, dat scheelt ook vrij veel en je hoord hem nauwelijks. En natuurlijk gewoon de H-beugel gebruiken, deze moet je bij NF7-s bordjes klein beetje aanpassen (stukje vanaf zagen) maar dan past ie ook precies en scheelt echt in de temps.

En ja hoe meer koelpasta des te slechter natuurlijk, ook moet je H-beugel super recht zitten. Klein beetje scheef en je temp vliegt omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 08:23:
En als voor temps wilt gaan die rond de 37 graden zit zou ik ook nog een 60mm fan direct op je koelblok zetten, dat scheelt ook vrij veel en je hoord hem nauwelijks.
Best wel raar eigenlijk...Snap niet precies de gedachte die erachter steekt. Ga het maybe soon ook ffies proberen met een 80mm ofzo...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 16 januari 2004 @ 10:12:
[...]

Best wel raar eigenlijk...Snap niet precies de gedachte die erachter steekt. Ga het maybe soon ook ffies proberen met een 80mm ofzo...
heel simpel eigenlijk, je koelblok wordt warm. Als je die warmte afvoert hoeft je wc systeem minder warmte af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 15:36
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 10:41:
[...]

heel simpel eigenlijk, je koelblok wordt warm. Als je die warmte afvoert hoeft je wc systeem minder warmte af te voeren.
Dat klopt, maar ik denk dat Aramdin en ik een beetje met dezelfde gedachte zitten, namelijk: waarom wordt het blokje aan de bovenkant (of buitenkant :P ) warm? De cpu core zit aan de andere kant,
wordt de warmte niet voldoende afgevoerd door het blokje?
Is de pomp niet sterk genoeg om voldoende waterflow te realiseren?

btw, ik zat te denken om vandaag een een koolance chipset blokje te kopen bij Mycom, iets van 28 euro of zo. Ik heb namelijk een moederbord met via kt600 chipset. De northbridge heeft een passief heatsinkje, zonder extra fan wordt de temp van dit blokje al snel rond de 50-55 graden (ja dat is warm). Met 60mm fan erop al gauw 45 graden, nog een beetje te warm.
Nu weet ik dat ik dmv een extra blokje de temps iets zullen stijgen, maar door dat de northbridge extra gekoeld wordt zal misschien ook de cpu temps dalen. Dit komt doordat de hoge temps van de northbridge een negatief effect hebben op de temps van het waterblok.
Misschien iemand nog suggesties / opmerkingen?

O ja, hier is nog een linkje naar het product:
http://www.koolance.com/p...ode=CHC-A05&category_id=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
pyro83 schreef op 16 januari 2004 @ 11:13:
[...]

Dat klopt, maar ik denk dat Aramdin en ik een beetje met dezelfde gedachte zitten, namelijk: waarom wordt het blokje aan de bovenkant (of buitenkant :P ) warm? De cpu core zit aan de andere kant,
wordt de warmte niet voldoende afgevoerd door het blokje?
Is de pomp niet sterk genoeg om voldoende waterflow te realiseren?

btw, ik zat te denken om vandaag een een koolance chipset blokje te kopen bij Mycom, iets van 28 euro of zo. Ik heb namelijk een moederbord met via kt600 chipset. De northbridge heeft een passief heatsinkje, zonder extra fan wordt de temp van dit blokje al snel rond de 50-55 graden (ja dat is warm). Met 60mm fan erop al gauw 45 graden, nog een beetje te warm.
Nu weet ik dat ik dmv een extra blokje de temps iets zullen stijgen, maar door dat de northbridge extra gekoeld wordt zal misschien ook de cpu temps dalen. Dit komt doordat de hoge temps van de northbridge een negatief effect hebben op de temps van het waterblok.
Misschien iemand nog suggesties / opmerkingen?

O ja, hier is nog een linkje naar het product:
http://www.koolance.com/p...ode=CHC-A05&category_id=3
Het kan inderdaad zo zijn dat de warmte die je door middel van een fan uit je waterblok haalt, niet meer door het water opgenomen wordt. daardoor zal de temp van het water en dus van je cpu allicht iets dalen.

Over het koelen van je northbridge: Ik denk dat je beter voor een goede airflow in je kast kan zorgen. dan zal de warmte die van je NB komt mijns inziens minder effect op je cpu temp hebben dan wanneer die warmte door het water afgevoert moet worden.

Ik had al eerder gepost dat ik onlangs een antec sonata case heb aangeschaft.
Op dat moment was mijn pomp ook zo verschrikkelijk aan het rammelen dat ik een standaard AMD koeler op mijn cpu had gezet.

De CPU temp daalde maar liefst 10!!! graden toen ik mijn sys in de antec plaatste.
Dit komt waarschijnlijk voor een klein deel door de dikte van het plaatmateriaal (0.8 MM) van de kast, maar zeker door de 120MM fan die achterin zit.

Ik zou dus eerder inversteren in een goede airflow dan in een waterblok voor je NB, tenzij je hevig wil gaan oc-en natuurlijk, dan zul je wel moeten......

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 16 januari 2004 @ 11:55:
[...]

Ik zou dus eerder inversteren in een goede airflow dan in een waterblok voor je NB, tenzij je hevig wil gaan oc-en natuurlijk, dan zul je wel moeten......
helemaal mee eens, ik heb zelf alleen de cpu aan de wc hangen. De rest van mijn mobo is niet getweaked en is dus voorzien van de standaard koeling. De temps blijven netjes.

En idd is een goede airflow erg belangrijk, daarom heb ik zelf liefst een zo ruim mogelijke case. Dan heb je in iedergeval ruimte voor een airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 13:23:
[...]

helemaal mee eens, ik heb zelf alleen de cpu aan de wc hangen. De rest van mijn mobo is niet getweaked en is dus voorzien van de standaard koeling. De temps blijven netjes.

En idd is een goede airflow erg belangrijk, daarom heb ik zelf liefst een zo ruim mogelijke case. Dan heb je in iedergeval ruimte voor een airflow.
Ik weet dat airflow belangrijk is, maar het gaat om feit dat mijn northbridge erg warm wordt en dat de heatsink heel dicht op mijn waterblok zit . Hierdoor kan door de verwarming van mijn northbridge ook op het waterblok overslaan.
Een via kt600 chipset wordt vele male warmer dan bijvoorbeeld een nforce 2 of sis chipset.

Daarom had ik het idee bedacht om een waterblok op de northbridge te gooien, om sowieso mijn northbridge af te koelen en daarmee ook gelijk een 'voordeeltje' te halen dat mijn waterblok een beetje afkoelt door de omgevingswarmte van de northbridge.

O ja, die temps van 45 graden van mijn northbridge zijn trouwens met de kast open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
pyro83 schreef op 16 januari 2004 @ 14:02:
O ja, die temps van 45 graden van mijn northbridge zijn trouwens met de kast open.
Dat is dan zeker een heethoofd! Toen ik zelf die aquarius set zelf had haalde ik de fan van me northbridge af (wat er standaard op zat) en die northbridge werd nooit hoger als 42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
SchiedamLauw schreef op 16 januari 2004 @ 14:28:
[...]

Dat is dan zeker een heethoofd! Toen ik zelf die aquarius set zelf had haalde ik de fan van me northbridge af (wat er standaard op zat) en die northbridge werd nooit hoger als 42
Klopt, het verschilt heel erg per chipset. Mijn vorige moederbordje (l7s7a2, overleden :'( ) met sis746 chipset had een mini heatsinkje, maar die werd nog niet eens lauw.
Ik ben erg ook niet echt vrolijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Ik heb nu ook nu en dan last van geratel, ik hoop dat het tijdelijk is anders moet ik maar eens garantie gaan claimen :( Weet iemand of ik de hele set moet terugsturen of alleen de pomp voldoende is?(Alternate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
ubermaestro schreef op 17 januari 2004 @ 01:10:
Ik heb nu ook nu en dan last van geratel, ik hoop dat het tijdelijk is anders moet ik maar eens garantie gaan claimen :( Weet iemand of ik de hele set moet terugsturen of alleen de pomp voldoende is?(Alternate)
Heb ik ook, gewoon ff dop van je reservoir afdraaien en een uurtje eraf laten. Wat ik soms ook doe is, het reservoir ff iets schuin houden zodat er iets water naar de pomp gaat. Dan zie soms nogal wat belletjes omhoog schieten.
Het lijkt me toch wel logisch dat je alleen pomp terug hoeft te sturen, ik denk dat Alternate wel op de hoogte is van de problemen met de pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Ik heb nu 2 pompen, die rammelende hoefde mijn retailer niet terug _/-\o_

Nu zit ik er over te denken om ze allebei maar in te bouwen, en dan wel zo dat ik r 1 uit kan zetten met een schakelaar, mocht het teveel geluid veroorzaken.

Mijn vraag: Zou het enig verschil uitmaken als ik r nog een pomp bijzet en waar zou ik um dan het beste tussen kunnen zetten? Ik heb nu pomp-waterblok-rad.

Ik denk zelf dat ik um dan tussen waterblok en rad zou kunnen zetten.
Dus : pomp-waterblok-pomp-rad-pomp-waterblok etcetervoort.......

any tips??? 8)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
whizz666 schreef op 17 januari 2004 @ 13:29:

Nu zit ik er over te denken om ze allebei maar in te bouwen, en dan wel zo dat ik r 1 uit kan zetten met een schakelaar, mocht het teveel geluid veroorzaken.

Mijn vraag: Zou het enig verschil uitmaken als ik r nog een pomp bijzet en waar zou ik um dan het beste tussen kunnen zetten? Ik heb nu pomp-waterblok-rad.

any tips??? 8)
Ik denk dat de setup die onderaan je post schetst geen slecht idee zou zijn. Waarschijnlijk zal het wel wat uit maken qua temps, maar hoeveel is niet te zeggen, jij zou de eerste zijn met een tt aqua2 en 2 pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
pyro83 schreef op 17 januari 2004 @ 13:04:
[...]

Heb ik ook, gewoon ff dop van je reservoir afdraaien en een uurtje eraf laten. Wat ik soms ook doe is, het reservoir ff iets schuin houden zodat er iets water naar de pomp gaat. Dan zie soms nogal wat belletjes omhoog schieten.
Het lijkt me toch wel logisch dat je alleen pomp terug hoeft te sturen, ik denk dat Alternate wel op de hoogte is van de problemen met de pompen.
Ik heb dat backup ding ervan lost gehaald, zat een beetje in de weg, maar in de pomp zit ruim voldoende water. Hij is nu alweer een poosje stil dus ik wacht nog af :)

Is er trouwens geen tweaker die nog een beetje zilverspul over heeft en die voor een leuke prijs naar mij wilt op sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
ubermaestro schreef op 17 januari 2004 @ 14:52:
[...]

Ik heb dat backup ding ervan lost gehaald, zat een beetje in de weg, maar in de pomp zit ruim voldoende water. Hij is nu alweer een poosje stil dus ik wacht nog af :)

Is er trouwens geen tweaker die nog een beetje zilverspul over heeft en die voor een leuke prijs naar mij wilt op sturen?
Wat trouwens soms ook nog wel eens wil helpen, is even je pompje oppakken en een beetje naar links en rechten schudden (niet te hard), meestal zie ik dan ook wel wat belletjes 'loskomen'.

Zilverspul? Je bedoelt arctic silver? Kun je dat niet ergens bij je in de buurt kopen? Zo duur is het nou ook weer niet, een euro of 6-7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 17 januari 2004 @ 13:29:

any tips??? 8)
leuk project, alleen ben ik benieuwd of het gaat werken. Als je het wilt gaan doen zou je ze direct achter elkaar moeten zetten en de reservoir die er in zit helemaal moeten vullen en liefst geen backup reservoir gebruiken. Want dan zou je de 2e pomp met extra druk kunnen vullen met de eerste.

Denk dat dit wel een winst opleverd maar verwacht er geen wonderen van simpel weg omdat je pomp toch aan een maximale rpm vast zit. Maar een leuke snelheids winst van het water zou je er wel uit moeten kunnen halen. Ik zou toch denken aan een winst van 10-15% aan verhoogde rpm wat je pomp gaat draaien. Dus ook een snellere waterloop.

Nog beter is het om een 2e rad aan de schaffen, en dus met de wc's op één cpu koelblok binnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
wat kaasie aankaart is volgens mij een goed idee, dus een dual rad setup. Zo wordt het aanwezige water flink gekoeld...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 17 januari 2004 @ 15:57:
wat kaasie aankaart is volgens mij een goed idee, dus een dual rad setup. Zo wordt het aanwezige water flink gekoeld...
precies, en dan gewoon voor en na je cpu blok een T koppeling er in gooien. En tussen koppeling en cpublok een iets grotere slangmaat nemen voor optimale doorvoer breedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Ik kom er dit weekend helaas niet meer aan toe maar ga het volgende week cker proberen.

Binnenkort in dit theater: Pics en temps...

Ik verwacht er geen wonderen van maar ben gewoon benieuwd wat het op gaat leveren. Backup res heb ik sowieso nog nooit gebruikt dus als die 2e pomp geen verbetering blijkt heb ik altijd nog een leuk resevoirtje :)

U hoort van mij

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even iets anders, een peltier gaat zeker niet lukken met die setje?
heeft iemand dat ooit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 19:20:
even iets anders, een peltier gaat zeker niet lukken met die setje?
heeft iemand dat ooit al geprobeerd?
Zal vast wel gaan. Ik zou erg benieuwd zijn wat dat dan aan temps op gaat leveren.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 17 januari 2004 @ 19:47:
[...]

Zal vast wel gaan. Ik zou erg benieuwd zijn wat dat dan aan temps op gaat leveren.
ja precies, en wat voor pelt je dan moet nemen, zou denk wel een 226watt pelt moeten hebben.

Eens kijken van de week of ik er aan kan komen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Ik zat net ff een review te lezen over de tt aquarius 3 op het overclockerscafe. Laten ze zien dat dingen uit elkaar halen, wat zie ik tot mijn grote verbazing: er zitten exact hetzelfde pompje en radiator in! Alleen het waterblokje en de ventilator op de radiator zijn anders.
Ik was met stomheid geslagen, nogal vaag dat je 260 euro moeten neerleggen, om een tt aquarius 2 met iets andere spullen in een externe behuizing te kopen.

Ik moest het ff kwijt...

O ja, hier kun je de review vinden:
http://www.overclockercaf...t_Aquarius_III/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
als je iets verder had gekeken dan je neus lang is dan :Y) .....

Thermaltake Aquarius 3

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 17 januari 2004 @ 22:21:
Ik zat net ff een review te lezen over de tt aquarius 3 op het overclockerscafe. Laten ze zien dat dingen uit elkaar halen, wat zie ik tot mijn grote verbazing: er zitten exact hetzelfde pompje en radiator in! Alleen het waterblokje en de ventilator op de radiator zijn anders.
Ik was met stomheid geslagen, nogal vaag dat je 260 euro moeten neerleggen, om een tt aquarius 2 met iets andere spullen in een externe behuizing te kopen.

Ik moest het ff kwijt...

O ja, hier kun je de review vinden:
http://www.overclockercaf...t_Aquarius_III/index.html
dat zei ik dus ook al voordat de TAIII in een review verscheen. Oud nieuws dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Voor degenen die er geinteresseerd in zijn, ik bied mn setje te koop aan :)

Hij is te vinden onder: Thermaltake Aquarius II waterkoeling (kompleet voor P4 en XP)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit spul stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja :)

als je zelf een beetje had gezocht wist je dit antwoord wel :)
Thermaltake has already overcame and got a balance between sound level and thermal performance. The noise level for AquariusII™ has been tested by Industrial Technology Research Institute of Taiwan. An ideal combination of 29dBA and it’s thermal performance can reach 0.24 °C/W.
kortom wanneer je niet extreem gaat klokken is dit setje zeer stil. Wanneer je bijv net als ik vrij ver gaat oc-en zal je meer casefan's en een andere fan op je rad schroeven wat ook weer voor meer herrie zorgt.
aramdin schreef op 20 januari 2004 @ 18:50:
Voor degenen die er geinteresseerd in zijn, ik bied mn setje te koop aan :)

Hij is te vinden onder: Thermaltake Aquarius II waterkoeling (kompleet voor P4 en XP)
je hebt mail ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Jij nu ook :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
beetje nutteloze reply misschien maar toch:
vandaag dat setje voor het eerst in actie gezien: alles is kleiner dan ik dacht, past dus echt in (bijna) elke kast :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Yep,

klein maar fijn ;)

Anyway, heeft iemand nog suggesties voor een goede 80mm fan, hij moet wel aardig koelen, maar ook heeel stil zijn. Ik heb wel een aantal reviews gelezen, maar vaak zijn die gasten nogal subjectief. Een coolermaster neonled fan schijnt 'nearly silent' te zijn, op 7volt is ie dat wel ja.
Iemand nog suggesties (of zal ik gewoon een papst halen op 2050rpm)?

[ Voor 87% gewijzigd door pyro83 op 22-01-2004 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 22 januari 2004 @ 08:42:
Yep,

klein maar fijn ;)

Anyway, heeft iemand nog suggesties voor een goede 80mm fan, hij moet wel aardig koelen, maar ook heeel stil zijn. Ik heb wel een aantal reviews gelezen, maar vaak zijn die gasten nogal subjectief. Een coolermaster neonled fan schijnt 'nearly silent' te zijn, op 7volt is ie dat wel ja.
Iemand nog suggesties (of zal ik gewoon een papst halen op 2050rpm)?
papst en zalman zijn vaak lekker stille fan's, zelf heb ik er een straaljager op zitten, maar die haalt wel 3000 rpm en koelt dan lekker. Maar ga binnenkort ook op zoek naar wat stillere.. herrie is toch wel erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 09:59:
[...]

papst en zalman zijn vaak lekker stille fan's, zelf heb ik er een straaljager op zitten, maar die haalt wel 3000 rpm en koelt dan lekker. Maar ga binnenkort ook op zoek naar wat stillere.. herrie is toch wel erg ;)
Klopt, maar de zalman 80mm fan verplaatsen volgens mij veel te weinig lucht om effectief koelen. Papst is natuurlijk goed en stil, maar je bent al snel 20 euro kwijt voor een 80mm ventilator, dat vindt ik eerlijk gezegd een beetje zonde van het geld. Eigenlijk sinds ik het tt aqua2 setje heb, ben ik erg kritisch geworden over het geluidsnivo in mijn pc.

Ik heb momenteel zelf in mijn systeem twee coolermaster neonfan op 7volt draaien, deze zijn afgezien van een heel heel licht geratel helemaal stil. Ik zit er aan te denken om er hiervan gewoon 2 te kopen (voor 12euro totaal), maar ik vraag me af of deze nog wel genoeg lucht verplaatsen.

Ach, en als die twee coolermaster niet goed werken, dan zet ik er toch gewoon 4 x 40mm fans a 8000 rpm in? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

Epsilon

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 09:59:
[...]

Dat is ook 100% de reden om geen TT aquarius setje te kopen. Een 80mm radiator bied geen voordeel tegenover luchtkoeling. Is puur voor de "heb".

Vervang de radiator door een 120mm exemplaar (meer is overbodig voor een systeem met CPU GPU en NB) en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Epsilon schreef op 22 januari 2004 @ 11:14:
[...]

Dat is ook 100% de reden om geen TT aquarius setje te kopen. Een 80mm radiator bied geen voordeel tegenover luchtkoeling. Is puur voor de "heb".

Vervang de radiator door een 120mm exemplaar (meer is overbodig voor een systeem met CPU GPU en NB) en het probleem is opgelost.
Ik heb het thermaltake aquarius 2 setje puur gekocht omdat:
- ik wou een stillere pc
- ik wou waterkoeling
- ik had een beperkt budget
Op zich ben ik wel op zoek een grotere radiator, maar daar heb ik momenteel geen geld voor (arme student). Als ik tijd heb, ga ik maar eens op de autosloop kijken.

Maar met je stelling dat 80mm radiator biedt geen voordeel heeft tov luchtkoeling, daar ben ik het niet mee eens. In dit topic zijn toch wel mensen te vinden die met dit setje behoorlijk goede resultaten hebben. Bijvoorbeeld kaassie, dit haalt geloof ik op een amd athlon 2500mhz stressed 45 graden. Dat is toch niet slecht?
Maar je hebt wel geheel gelijk dat het een superset is, maar voor mensen die niet (veel) overklokken en stilte willen een goed setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

Epsilon

pyro83 schreef op 22 januari 2004 @ 11:49:
[...]

Ik heb het thermaltake aquarius 2 setje puur gekocht omdat:
- ik wou een stillere pc
- ik wou waterkoeling
- ik had een beperkt budget
Op zich ben ik wel op zoek een grotere radiator, maar daar heb ik momenteel geen geld voor (arme student). Als ik tijd heb, ga ik maar eens op de autosloop kijken.

Maar met je stelling dat 80mm radiator biedt geen voordeel heeft tov luchtkoeling, daar ben ik het niet mee eens. In dit topic zijn toch wel mensen te vinden die met dit setje behoorlijk goede resultaten hebben. Bijvoorbeeld kaassie, dit haalt geloof ik op een amd athlon 2500mhz stressed 45 graden. Dat is toch niet slecht?
Maar je hebt wel geheel gelijk dat het een superset is, maar voor mensen die niet (veel) overklokken en stilte willen een goed setje.
het enige voordeel dat je er mee hebt, is dat je je GPU en NB erbij kan koelen met dezelfde fan.

Prestatie gericht is deze set niet beter dan een goede luchtkoeler (thermalright 900 serie enz).

het feit dat je "waterkoeling" wil is de drijfveer van de meeste mensen. Dan is dit nog niet eens zo'n erg voorbeeld. De koolance exos is wat dat betreft nog erger.

Maar bij dit setje is het nog steeds, het is waterkoeling, maar daar is alles mee gezegt.

Maar voor de doelen die beschreven staan hierboven is het setje niet slecht :P

[ Voor 4% gewijzigd door Epsilon op 22-01-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 22 januari 2004 @ 12:36:
[...]

Prestatie gericht is deze set niet beter dan een goede luchtkoeler (thermalright 900 serie enz).

het feit dat je "waterkoeling" wil is de drijfveer van de meeste mensen. Dan is dit nog niet eens zo'n erg voorbeeld. De koolance exos is wat dat betreft nog erger.
dit setje is wel beter dan de luchtkoelers, ik heb nog geen pc stabiel op lucht zien draaien met mijn overklok. Dus dat klopt niet helemaal.

Maar dat het rad te klein is ben ik met je eens, ik had ook liever een 120mm fan er op gezien. Maar daar ben ik dan ook naar op zoek, natuurlijk kan je adapters gebruiken maar dat wil ik niet. Ik ben nu op zoek naar een grotere rad of eventueel een 2e TA2 rad zodat beide rad's kan voorzien van een stillere fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook zo'n setje, maar zat me af te vragen of het ook uit maakt of je je radiator boven of onderin je kast plaatst. Ik heb nog al een korte kast, maar hij is wel erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 22:19:
Ik heb nog al een korte kast, maar hij is wel erg lang
:?

[ Voor 29% gewijzigd door Quiqziz op 22-01-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook zo'n setje, maar zat me af te vragen of het ook uit maakt of je je radiator boven of onderin je kast plaatst. Ik heb nog al een korte kast, maar hij is wel erg lang
sorry erg hoog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lager is normaal gesproken kouder.. warme lucht stijgt op :)
daar komt bij, hoe korter de slangen des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Ik was net ff bij de funprice dvd'tjes aan het halen, zie ik in een van de schappen een thermaltake aquarius 2 setje staan. Niks bijzonders natuurlijk, het viel me alleen op dat de doos anders is dan die ik heb (zelfde als plaatje beginpost). Het was een doos met dezelfde grootte, alleen met een brandweerrode kleur, en er stonden ook minder plaatjes op.

Heeft iemand dit setje in een rode verpakking gekocht? Zou dit misschien de nieuwe verpakking kun zijn met het nieuwe pompje (dat niet meer ratelt)?

EDIT: o ja, mijn setje loopt nu stabiel op 2400mhz op 50graden stressed 8)

[ Voor 8% gewijzigd door pyro83 op 23-01-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 23 januari 2004 @ 17:14:
Ik was net ff bij de funprice dvd'tjes aan het halen, zie ik in een van de schappen een thermaltake aquarius 2 setje staan. Niks bijzonders natuurlijk, het viel me alleen op dat de doos anders is dan die ik heb (zelfde als plaatje beginpost). Het was een doos met dezelfde grootte, alleen met een brandweerrode kleur, en er stonden ook minder plaatjes op.

Heeft iemand dit setje in een rode verpakking gekocht? Zou dit misschien de nieuwe verpakking kun zijn met het nieuwe pompje (dat niet meer ratelt)?

EDIT: o ja, mijn setje loopt nu stabiel op 2400mhz op 50graden stressed 8)
nieuwe pompje zat ook al in de blauwe verpakking :)

alle setjes die nu verkocht worden bevatten de nieuwe pompjes, de oude zijn bijna allemaal terug naar TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Hey die kraaltjes in mn pomp komen niet meer omhoog??
Pomp RPM schommelt rond 2000.
Volgens mij is LED niet minder fel gaan branden.
Maar die kraaltjes komen niet meer omhoog is daar nog wat aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 06:44
he hoe kan je de rpm zien bij je pompje? en hoe kan je zien of je het oude pompje hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

bij mij deed de rpm het aan het begin al niet... Toen had ik nog een MSI plaat. Nu heb ik een Epox plaat en doet het nog steeds niet. Een paar maanden geleden viel ook mijn ledje weg dus ik heb nu nieuwe onderdelen in bestelling opweg naar een betere watercooling.

Dit setje viel mij opzich niet tegen maar ik vind wel dat de oude pomp dus echt klote gefabriceerd is. iedereen heeft het probleem dat na een tijdje deze pomp stopt met functioneren zoals het hoort. Daarom staat er nu het volgende in bestelling:

Eheim 1046
Innovatek Tank-o-Matic Extern
paar slang pilaren naar 6 mm...

Als ik het zo bekijk komt het goed met mijn res en mijn pomp. Deze wil ik op de huidige rad en het huidige blokje aan brengen... Fotos komen nog! ook Resultaten zal ik posten....

Maybe is het dan voor jullie ook iets om over te stappen op een andere pomp en res. Iig weet ik zeker dat ik lagere temps haal dan nu, omdat de pomp buiten het reservoir zit, en bovendien heb ik een grotere reservoir...

Over ongeveer een week zal ik het binnen hebben omdat de slang pilaren nog niet op voorraad zijn. Ook moet ik nog een bult teflontape halen. Ik maak voor jullie een compleet verslag hoe ik het setje ombouw en wat ik gedaan heb... Hopen dat het lukken gaat!!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze vraag al langsgeweest maar niet zo gauw iets kunnen vinden.

Is het mogelijk om die fan van de radiator af te halen? Binnenkort ben ik van plan dit setje te halen en aangezien ik al een 12cm intake heb lijkt het me overbodig om die 8cm er nog voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Damage
Dat gaat we lukken, heb iets dergelijks al gedaan, tjek mn sig voor pics :)

@Neo
De fan kan je er af halen dmv een viertal schroeven die je gewoon los moet draaien. Sinds het een 80mm fan betreft zal je moeten werken met een fan shroud of je zal de bescherming van de rad eraf moeten halen, waarna je nog een manier moet vinden om die dichtbij jouw 120mm fan te plaatsen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Aramdin: ziet er netjes uit man! was het een makkelijke ombouw? ik zelf ben niet zo weg van dat reservoir dat je gebruikt, maar dat is puur mijn mening, voor de rest ziet het er allemaal keurig netjes uit, heb je nog plannen om je rad en blokje te vervangen?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
jip, ik heb mn setje al te koop aangeboden :) , zie http://www.tweakers.net/aanbod/product/50801/a

Ombouwen was easy, alles sprak voor zichzelf, moeilijkste was om die slangen erop te krijgen, die waren stug, maar een fohn deed wonderen :) Pas later hoorde ik van de waterkookmethode...

[ Voor 51% gewijzigd door aramdin op 25-01-2004 20:07 . Reden: Xtra Info/typo ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Mensen, onlangs is er een topicje geopende over het nieuwe thermaltake aquarius waterblok voor de vga, ik heb een winkel gevonden waar ie te koop is (eind januari):

http://www.onlineproject.nl/p206.html

Hij opent nu twee schermen, laatste scherm wegdoen. Het blokje is 37 euro en is te bevestigen op het tt aqua 2 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik kan dat blokje straks ook leveren (mijn post-order bedrijfje) ik heb alleen nog geen prijzen voor jullie maar zodra ik die weet laat ik het uiteraard weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
37 vind ik duur, ik hoop dat uw prijs lager is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen waar je dit setje het goedkoopst kunt krijgen in belgië
En zo rond de streek van West-Vlaanderen? >:) anders andere winkels in belgie ook goed. Ook nederlandse winkels waar verzendkosten niet extreem hoog liggen.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik krijg het setje vrijdag, eens kijken als het wat is :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 19:55:
kan iemand mij vertellen waar je dit setje het goedkoopst kunt krijgen in belgië
En zo rond de streek van West-Vlaanderen? >:) anders andere winkels in belgie ook goed. Ook nederlandse winkels waar verzendkosten niet extreem hoog liggen.
O-)
gewoon effe rond bellen bij jouw in de buurt :) Meeste pc boeren willen hem wel voor je bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb vaarwel gezegd tegen mn Thermaltake Aquarius II ;( Hij heeft me goed werk belooft en zal binnenkort naarzn nieuwe eigenaar gaan...

In de tussentijd heb ik al nieuwe spullen gehaald en ingebouwd...

Lees het hier verder. De plaatjes van mn nieuwe watercooling staan 7 posts eronder O-)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 28 januari 2004 @ 17:33:
Ik heb vaarwel gezegd tegen mn Thermaltake Aquarius II ;( Hij heeft me goed werk belooft en zal binnenkort naarzn nieuwe eigenaar gaan...

In de tussentijd heb ik al nieuwe spullen gehaald en ingebouwd...

Lees het hier verder. De plaatjes van mn nieuwe watercooling staan 7 posts eronder O-)
ziet er goed verlicht uit je nieuwe set ;) Wat zijn je temps?

Mijn rad is trouwens vandaag lek gegaan... Ik moest zo nodig een schroef iets te diep me rad in schroeven... Wat resulteerde in een leuke stroom koelvloeistof :P

Maar rad is nu geplakt met metaallijm, morgen effe testen op waterdichtheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Heb het maar gecopyed en geplakt :)

idle : 25
load : 32
case : 23

Dit alles met een 1800+ Palomino @2100+ (1740mhz) (Nieuwe Setup komt er hopelijk soon aan), Epox 8KHA+, Chieftec Dragon Blauwe Server tower

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Mijn pomp heeft het vandaag dus begeven :( Mn pc werd opeens heel erg warm en alles was koud behalve het waterblok, die was gloeiend heet. Lampje ed deed het nog wel in de pomp maar hij deed niets rondpompen. Ik zal maar eens kijken naar de prestaties van zo'n eheim pompje en kijken of dat misschien intressant is

[ Voor 3% gewijzigd door ubermaestro op 28-01-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
[edit]
Volg de raad opvan kaasie (volgens mij is hij de AqII guru hier _/-\o_ ) en zet een stille 60mm fan direct op je waterblokje, scheelt ook weer.

ps. ik raad je niet aan om een sterke eheim in je loop te zetten, ik heb dat ook gedaan (eheim 1048) en had last van gruwelijke herrie (gezaag). De eheim 1048 is er volgens mij niet op berekend om met zulke kleine slangmaten te werken. Ik heb nu 13mm door heel mn systeem en ik hoor mn pomp niet eens, ook al zet ik mn systeem uit (en dan laat ik mn pomp nog ff doorpompen, vorm van nakoeling)

[ Voor 79% gewijzigd door aramdin op 28-01-2004 23:20 . Reden: ubermaestro heeft zn bericht ook al ge-edit :) ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
aramdin schreef op 28 januari 2004 @ 21:32:
[...]

Ik neem aan dat je je pomp bedoeld...Valt het niet onder je garantie? Anders kan je die toch gewoon claimen?
Pomp natuurlijk, 8)7, maar de pomp was gelukkig nog maar paar weekjes oud dus dat die valt gelukkig wel onder de garantie. Ik vind de huidige pomp alleen een beetje slap, want ik voel dat de hitte nog voornamelijk in het koelblok zit, de radiator is nauwlijks heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Als ik de standaard fan vervang door deze :

Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2GL

Luchtverplaatsing: 33,0 m³/h
Geluidsproductie: 12 dB(A)
Toerental: 1500 omwentelingen/min
Spanningsbereik: 8 - 12 V
Vermogen: 0,6 W
RPM / Tachosignal: Ja

Dit is de standaard fan :

Specificaties radiator: Grootte: 86x130x89 mm Gewicht: 410g Materiaal: Koper Geluidsproductie: 22dBa Air Flow: 38.4 CFM

Zal niet veel schelen in temp denk ik maar wel in geluid.

Wat is aan te raden?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ga voor een fan met zoveel mogelijk CFM/m3 met een geluidsproductie van onder de 30dba, dan is je fan nog stil. 12dba is simpelweg onhoorbaar, 26dba oid merk je ook niet echt op, sinds de HD meestal nog meer geluid voortbrengt.

Ik heb zelf bijv de Papst 120mm 4412FGL, die 26db produceert met een cfm van 55.3cfm en die hoor ik ook niet :) Ik heb een soort vuistregel van: alles onder de 30db is stil 8)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 29 januari 2004 @ 02:31:
Ga voor een fan met zoveel mogelijk CFM/m3 met een geluidsproductie van onder de 30dba, dan is je fan nog stil. 12dba is simpelweg onhoorbaar, 26dba oid merk je ook niet echt op, sinds de HD meestal nog meer geluid voortbrengt.

Ik heb zelf bijv de Papst 120mm 4412FGL, die 26db produceert met een cfm van 55.3cfm en die hoor ik ook niet :) Ik heb een soort vuistregel van: alles onder de 30db is stil 8)
idd, al past een 120mm niet zonder adapter op je koelblok.

Ik heb toevallig gister een Enermax UC-8FAB-B 80mm er op gezet, en ook in mijn case. Zijn een stuk stiller dan de Antec en merk X die ik er in had zitten.

ps Rad is weer waterdicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn setje morgen en heb alle aquarius 2 topics doorgelezen, maar heb nog steeds geen idee welke volgorde van radiator, pompje, koelblok en resevoir het beste is. Zouden jullie mij advies kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 15:43:
Ik krijg mijn setje morgen en heb alle aquarius 2 topics doorgelezen, maar heb nog steeds geen idee welke volgorde van radiator, pompje, koelblok en resevoir het beste is. Zouden jullie mij advies kunnen geven?
pomp-> rad-> cpu-> (reservoir)-> pomp

dat is het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 21:02:
[...]

gewoon effe rond bellen bij jouw in de buurt :) Meeste pc boeren willen hem wel voor je bestellen
Ok,thx heb setje nu op de kop kunnen tikken van iemand ;)

Vanavond gaan halen. Wat is nu het grootste mankement van dit setje?

Wat zouden mijn temps zijn met dit setje? Heb nu een 42°C idle en load loopt naar de 52°C Met casefans uit idle 48°C Case rond de 25°-30°load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

als je het oude setje gekocht hebt kun je binnenkort een nieuwe pomp kopen die van mij gaat ook stuk. dat is eigenlijk dus het manke ment.

Ik hoop dat mijn pompje het nog een tijdje uithoud want ik heb bij perfect systems een nieuwe pomp plus res besteld, maar het duurt nu wel een week... heb nog niks binnen, de slangpilaren voor 1/4" 6mm houden het op. Best wel vervelend want straks is mijn pompje echt kapot en zit ik met een kapotte cpu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

mijn pompje begon deze week extreem veel lawaai te maken... zaterdag maar eens terug naar de winkel doen...

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 18:01:
[...]

Ok,thx heb setje nu op de kop kunnen tikken van iemand ;)

Vanavond gaan halen. Wat is nu het grootste mankement van dit setje?

Wat zouden mijn temps zijn met dit setje? Heb nu een 42°C idle en load loopt naar de 52°C Met casefans uit idle 48°C Case rond de 25°-30°load
wat zijn je systeem specs?
wat voor setup heb je gedaan? volgens het boekje?
wat voor klemmen gebruik je?

52 graden voor een non-oced systeem is hoog.

Mankement waar de meeste last van hebben (vooral oude sets) is de pomp. Zelf heb ik daar nog geen last van gehad en draai nu zo'n half jaar deze set. En deze pc draait zo'n 14 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

setje is nog in garantie dat ik straks ga gaan halen.

Specs: 1800XP Non OC op standaard koeler (die rare kuren heeft af en toe)
Asus A7N8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 18:27:
setje is nog in garantie dat ik straks ga gaan halen.

Specs: 1800XP Non OC op standaard koeler (die rare kuren heeft af en toe)
Asus A7N8X
denk dat je met de H brug en redelijk setup rond de 40 graden komt :)
stressed 44 ofzo

Als je een andere fan plaats op de rad kom je een aanziendelijk stuk lager uit. Ik zit nu met temp van max 46 graden als ik mijn 2500+ @ 2,6 ghz laat lopen (2,13v)
normaal draait me pc trouwens altijd op 2,5 ghz @ 1,9 v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 18:32:
[...]

denk dat je met de H brug en redelijk setup rond de 40 graden komt :)
stressed 44 ofzo

Als je een andere fan plaats op de rad kom je een aanziendelijk stuk lager uit. Ik zit nu met temp van max 46 graden als ik mijn 2500+ @ 2,6 ghz laat lopen (2,13v)
normaal draait me pc trouwens altijd op 2,5 ghz @ 1,9 v
hoe kom je bij die hoge temps joh ik draai met een 1800+ oced naar 2100 mhz 30 graden idle :) maar ja ik heb dan ook een sunon fan er op gezet weet niet of dat zo veel verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 30 januari 2004 @ 12:41:
[...]

hoe kom je bij die hoge temps joh ik draai met een 1800+ oced naar 2100 mhz 30 graden idle :) maar ja ik heb dan ook een sunon fan er op gezet weet niet of dat zo veel verschil maakt
30 graden is wel erg laag hoor, maar zeker met een niet te hoge oc is dat wel mogelijk natuurlijk. Weet niet wat voor vcore jij draait, maar 30 graden en denk 34 graden stressed? is erg netjes.

Ik had eerst ook een stressed temp van 37 graden bij oc 2,6ghz@2,13v. (wel bij kamertemp van 15 graden) Maar dat was niet mogelijk geweest als ik de setup volgens het boekje had gedaan.

Met andere worden normaal zal je rond de 40 graden uit komen.

(en cpu temp van 30 graden bij kamertemp van 20 graden is in mijn ogen onmogelijk met dit setje als je een proc ook nog hebt oc-ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het setje nu geinstalleerd met gewone koelpasta: Idle 24°C (stressed nog keer prob straks) maar da pompje ratelt ferm :( Das het enige jammere aan het setje. Weet iemand raad om da ratelen tegen te gaan?

Weet iemand ook hoe het komt als je multiplier verhoogt en dan reset in bios waarom pc ni wilt opstarten tenzij ge pries uittrekt en dan terug insteekt en boot? :|

Of moogde maar enkele multipliers gebruiken? (staat nu op 11.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:26:
Heb het setje nu geinstalleerd met gewone koelpasta: Idle 24°C (stressed nog keer prob straks) maar da pompje ratelt ferm :( Das het enige jammere aan het setje. Weet iemand raad om da ratelen tegen te gaan?

Weet iemand ook hoe het komt als je multiplier verhoogt en dan reset in bios waarom pc ni wilt opstarten tenzij ge pries uittrekt en dan terug insteekt en boot? :|

Of moogde maar enkele multipliers gebruiken? (staat nu op 11.5)
tip 1 schrijf eens normaal in ABN, hier snapt niemand wat van natuurlijk.

Het ratelen van de pomp gaat vanzelf over, hebben de meeste de eerste week een beetje last van.

hoe reset jij je bios? in het bios zelf of door de jumper?

als je het met je jumper doet moet je ook altijd even je voeding uitzetten/stekker er uit trekken. Anders onderbreek je de stroom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:32:
[...]

tip 1 schrijf eens normaal in ABN, hier snapt niemand wat van natuurlijk.

Het ratelen van de pomp gaat vanzelf over, hebben de meeste de eerste week een beetje last van.

hoe reset jij je bios? in het bios zelf of door de jumper?

als je het met je jumper doet moet je ook altijd even je voeding uitzetten/stekker er uit trekken. Anders onderbreek je de stroom niet.
Srry,zal nog even herhalen:

Als ik mijn multiplier van mijn cpu verhoog naar bv 13 dan reboot ik, maar als ik reboot, dan krijg ik zwart scherm,hoor het 'piep' geluidje niet en dus constateer ik dat mijn pc niet opstart.
Dus leg pc af door de knop aan mijn voeding uit te schakelen. Als ik dan weer pc aanleg met die knop (2sec uit of zo) dan heb ik terug beeld. Dan zet ik alles terug in bios (multiplier 11.5) en werkt alles terug normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:49:
[...]

Srry,zal nog even herhalen:

Als ik mijn multiplier van mijn cpu verhoog naar bv 13 dan reboot ik, maar als ik reboot, dan krijg ik zwart scherm,hoor het 'piep' geluidje niet en dus constateer ik dat mijn pc niet opstart.
Dus legzet ik de pc af door de knop aan mijn voeding uit te schakelen. Als ik dan weer pc aanlegzet met die knop (2sec uit of zo) dan heb ik het beeld weer terug . Dan zet ik alles terug in bios (multiplier 11.5) en werkt alles terug normaal.
ja dat is logisch :)

maar wat snap je hiervan niet?? dat je de mp niet kan verhogen of dat je pc opstart wanneer je de laatste setting ongedaan hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beide :d

Ja srry voor mijn spelling . In belgië gebruiken wij nu eenmaal andere woordenschat B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 15:21:
beide :d

Ja srry voor mijn spelling . In belgië gebruiken wij nu eenmaal andere woordenschat B)
rare belgen :+

welke proc heb je? toevallig een amd van na week 39?

Wanneer je de mp verandert verlaag je dan ook de fsb? En wat doe je met de vcore?
Wat voor moederbord heb je?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.