Thermaltake Aquarius 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek laatst eens op de tt site. En daar zag ik de thermaltake aquarius 3.
Nou ziet dit ding er erg gelikt uit :9~ :9~

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.a1-electronics.net/Res_Heatsinks/2003/Thermaltake_AquIII_working.jpg

http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/a1681.htm

Er is inmiddels een review op de frontpage van t.net geweest zoals jullie mischien al hebben gezien.

link t.net site: nieuws: Thermaltake Aquarius III waterkoeling review

link review: http://tweakers4u.de/new/...s/tt_aquarius3/seite1.php

een andere review (met dank aan aramdin) : http://www.a1-electronics...rmtake_AquIII_Dec03.shtml

Al bij al. Mooi en opzich handig. Maar voor zoveel geld performance te laag en alleen maar cpu (aluminium) koeling :(

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo zo, wat een mooi apparaatje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet geen prijs oid, maar in stukje staan wel wat leuke features van het apparaatje enzo :) Het komt er op neer, dat het een externe WC-installatie is, die goed bij de Xaser past (hoeft daar niet perse bij natuurlijk), en daardoor hoef je geen gaten in je case te zagen voor je radiator en al die shit :)

Wel grappig ding, maar lijkt mij niet echt handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet ingebouwd in je kast maar het lijkt me opzich wel handig. Je kan hem immers zo loskoppelen beweren ze. Er staat al een winkel waar ze hem voor 285 euro gaan verkopen half december zeggen ze. En op pricewatch staat er een van 279 euro. Tjah als hij net zo duur was als de aquarius 2 zou ik hem wel kopen. Maar dat is een onmogelijk streven. Ik vind het idee van een externe coolunit gewoon erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:25:
Het is niet ingebouwd in je kast maar het lijkt me opzich wel handig. Je kan hem immers zo loskoppelen beweren ze. Er staat al een winkel waar ze hem voor 285 euro gaan verkopen half december zeggen ze. En op pricewatch staat er een van 279 euro. Tjah als hij net zo duur was als de aquarius 2 zou ik hem wel kopen. Maar dat is een onmogelijk streven. Ik vind het idee van een externe coolunit gewoon erg mooi.
Tuurlijk, als jij dat vind is dat volgens jou natuurlijk zo! Maar ik vind het gewoon niet zo'n erg handig idee dat je WC buiten je kast zit :P Maar iedereen z'n eigen mening, niks mee mis ;) (verder wel een strak ding, voor mij wat teveel onnodige uitsteeksels en dingen, maar ik kan me voorstellen dat jij en anderen hem mooi vinden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd hoe dit setje gaat presteren :)
Ziet er erg leuk uit, helaas past ie niet meer in je case maar het is wel de uitkomst voor mensen met een midi tower die een wc willen. Of misschien Barebone met wc koeling (is wel je wc set groter dan je case :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

OMG dat ding is echt vet, kost wel een rib uit je lijf :(

http://www.new-generation.nl/nl/dept_149.html

Plaatje voor de volledigheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/aquarius/a1681/1681a.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/aquarius/a1681/1681b.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Turkish op 24-11-2003 21:53 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ziet er leuk uit. Jammer dat je je GPU er niet mee kan koelen (standaard dan).
Ik kan helaas ook niet ontdekken wat voor pompje erin zit.
Op zich lijkt het me wel wat, maar er is niet echt veel tweakers spirit aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet echt tweaking spirit nee dat wel :)
Maar als ik hem haal gaat er wel een 120 mm 220 volt fan in iig :D
Maar voorderest tjah net zoiets als een premodded case kopen maar blijft :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als ik €280 had te besteden voor een waterkoelset voor m'n Xaser III, is de Aquarius III wel het laatste wat ik zou kopen. Dit is té duur, té premodded(naar mijn smaak) en het lijkt mij niet handig dat het extern is.
Voor €280 kun je een goede waterkoelset samenstellen om in je kast te bouwen, de prestaties van dit ding blijven afwachten (hopelijk beter dan de Aquaruis II ;)).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Tering, die is zeker geweldig mooi, aangezien ik een blauwe Xaser III heb brandt het geld wat ik niet heb alweer in mijn zak, al zou ik er dan wel een dangerden blokkie op prutsen, sinds mijn aquarius II heb ik het niet zo op thermaltake blokken :P

Man... such a beauty... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit dingetjes is dan dus alleen voor je cpu??! Nou, voor dat geld heb je een complete Asetek Waterchill set. En dan maar hopen dat Thermaltake dit keer pompjes levert die het wat langer dan twee weken uithouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Maar voor mensen met een barebone is dit natuurlijk een goed alternatief. Want mn barebone maakt 's avonds toch wel iets teveel lawaai. Met een watercoolsetje als dit komt mn "stille computerdroom" wel wat dichter bij in vervulling. En ik ben een snelheidsfreak :9~.

Maar voor die prijs laat ik em wel mooi liggen, dan is de Corsair Hydrocool een betere keuze (8>

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ziet er erg vet uit, vraag me alleen wel af of ie ook nog goed presteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
okay, dat vind ik dus echt lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
Lijk me wel meer herrie maken dan eentje intern :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 25 november 2003 @ 14:12:
Lijk me wel meer herrie maken dan eentje intern :?
hoezo? dan blaast er toch ook een fan naar buiten/binnen? Dat doet deze ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:43:
[...]

hoezo? dan blaast er toch ook een fan naar buiten/binnen? Dat doet deze ook ;)
Ja okeej maar dat maakt ook meteen je kast koeler.. als je dat ding erbij heb hoor je die ook nog eens blazen/zuigen omdat die ook koel moet blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 25 november 2003 @ 17:00:
[...]

Ja okeej maar dat maakt ook meteen je kast koeler.. als je dat ding erbij heb hoor je die ook nog eens blazen/zuigen omdat die ook koel moet blijven :P
ben ik toch niet helemaal mee eens :)

omdat je rad nu niet in je case zit heb je ook geen extra fan nodig om warmte in je case af te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:09:
[...]

ben ik toch niet helemaal mee eens :)

omdat je rad nu niet in je case zit heb je ook geen extra fan nodig om warmte in je case af te voeren :)
Maar je heb toch wel een fan in je pc zitten om de overtollige warme lucht (van hardschijf e.d.) uit je pc te bluizen >:)

(ookal zal dat misschien niet veel zijn) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 25 november 2003 @ 17:23:
[...]

Maar je heb toch wel een fan in je pc zitten om de overtollige warme lucht (van hardschijf e.d.) uit je pc te bluizen >:)

(ookal zal dat misschien niet veel zijn) ;)
Ik niet ;) *case altijd open staan :9 Ik had fans maar werd ziek van het lawaai. Nu alleen nog me cpu cooler, om me 1800+ @2350mhz @1,775volt te coolen. ;)
Ik wil watercooling, maar ik zou nooit voor deze kiezen, de prijs is veels te hoog...dan maak ik er zelf liever eentje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zon gelikte zelfgemaakt externe unit heb gevonden. Hoewel het niet zo moeilijk is als je erover nadenkt. Alleen de electronica is wat minder makkelijk om te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 18:00:
[...]

Ik niet ;) *case altijd open staan :9 Ik had fans maar werd ziek van het lawaai. Nu alleen nog me cpu cooler, om me 1800+ @2350mhz @1,775volt te coolen. ;)
Ik wil watercooling, maar ik zou nooit voor deze kiezen, de prijs is veels te hoog...dan maak ik er zelf liever eentje..
Waterkoeling is zeker lekker maar dan zou ik als ik jou was voor interne gaan dat is een stuk goedkoper..Voor 95 euro heb je Aquarius 2 ( Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3 ) die koelt redelijk en is lekker stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij iig meer om hoe het eruit ziet. Gaat het niet vaak om mijn kast ziet er niet uit. Lees ik doe er niet veel aan mijn huidige wc is beetje gecoroseert oid. Maar dit ding ziet er zo gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Hijs supergaaf, ik vrees alleen dat hij net zulke kwaliteit heb als de aquarius II.... en dat betekent dat praktisch alleen de elektronica (en misschien de radiator) echt goed is...
Ik zou voor dit geld liever voor intern gaan (ik weet het, ik riep dr net wat anders, maar hijs wel supermooi), want voor die 280 meuries heb je toch al gauw een hele nette dangerden set. of ac.de.

helemaal geweldig zou natuurlijk zijn als je een dangerden set in dat kassie zou kunnen zetten.... :P maar dan moet je wel een klap geld over hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjah ik heb nu aquatec blokje wat dus corroseert beetje. Maar ik moet zeggen dat ik dat er mischien oplaat zitten. Dan doe ik gewoon een 220 volt 120 mm fan erin ofzo. En dan moet het wel werken maar het blijft echt nice.

Als je nou de kast zonder inhoud (pompje blokje) kon kopen dat zou handig zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 21:25:
Tjah ik heb nu aquatec blokje wat dus corroseert beetje. Maar ik moet zeggen dat ik dat er mischien oplaat zitten. Dan doe ik gewoon een 220 volt 120 mm fan erin ofzo. En dan moet het wel werken maar het blijft echt nice.

Als je nou de kast zonder inhoud (pompje blokje) kon kopen dat zou handig zijn.
Je kunt dat allemaal wel zelf maken als je dat wilt. Lekker casemodden met een oud mini-atx kastje dat ik hier heb liggen.... nog niet zo'n slecht idee.

Next casemod: wannabee Aquarius III, maar veel cheaper :+

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We wachten af >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ze hebben een review ervan! Hmm, gaarheid, de basis van het systeem is hetzelfde, pompje ziet er hetzelfde uit, zelfde rad, andere fan...naja lees en bekijk zelf maar. En ze hebben niet echt de pro performers mee laten doen in de test, zoals onze makkers van Thermalright enzo >:)

Ik ben er niet gecharmeerd van...

Persoonlijk zou ik wat anders kopen voor 270 euro inc btw

Thermaltake Aq3 Review

Te koop @ http://www.coolcase.nl/

[ Voor 24% gewijzigd door aramdin op 16-12-2003 23:30 . Reden: correcties! ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hem ook gelezen pas startpost even aan. Maar het is idd maar weinig. Ik denk dat ik dan toch maar voor een black ice extreme 2 ga. Maar ik ga zeker nog proberen een look a like thermaltake aquarius 3 te maken. Het is qua performance een brak ding maar mooi issie wel.

Als ik teveel geld had zou ik hem kopen en modden. In mijn situatie is zelf maken mischien toch net iets handiger ;)

offtopic:
Ok dan als ik link naar thermaltake site plaatje zie ik het maar half, ook als ik dit plaatje in firebird open. Terwijl het er bij Turkish goed uitzien ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 16 december 2003 @ 23:21:
Ze hebben een review ervan! Hmm, gaarheid, de basis van het systeem is hetzelfde, pompje ziet er hetzelfde uit, zelfde rad, andere fan...naja lees en bekijk zelf maar. En ze hebben niet echt de pro performers mee laten doen in de test, zoals onze makkers van Thermalright enzo >:)

Ik ben er niet gecharmeerd van...

Persoonlijk zou ik wat anders kopen voor 270 euro inc btw

Thermaltake Aq3 Review

Te koop @ http://www.coolcase.nl/
helemaal mee eens. Als je goed kijkt zie je dat ze gebruik maken van dezelfde spullen als in de AT2 (alleen een andere pomp, welke volgens sommige reviews ook brak is)

Kortom je koopt een AT2 welke is verstopt in een mooie behuizing, en voorzien van een mogelijkheid om de 2 delen te scheiden van elkaar doormiddel van kraantjes en er is een tempsensor+fanregeling toegevoegd. Maar voor de rest is het dus gewoon een AT2.. Dus ik zou hem niet komen.. een AT2 heb je voor onder de 100 euro... en voor die 170 euro kan ik zelf ook wel een mooie behuizing maken en een Aerogate II kopen voor de temperatuur en fanspeed.. ben je nog steeds goedkoper uit...

Maar voor de mensen die echt een kant en klaar setje willen... en dus alleen maar een blokje op de cpu willen zetten is dit natuurlijk een leuk setje wat er leuk uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Een bepaalde site heeft de set gemod en de resultaten bekend gemaakt, klik Thermaltake AqIII Mod voor de resultaten :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 26 januari 2004 @ 00:02:
Een bepaalde site heeft de set gemod en de resultaten bekend gemaakt, klik Thermaltake AqIII Mod voor de resultaten :)
Afbeeldingslocatie: http://www.a1-electronics.net/Res_Heatsinks/2004/Thermaltake_AquIII_Mod1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.a1-electronics.net/Res_Heatsinks/2004/Thermaltake_AquIII_Mod2.jpg
dus voor iedereen die beweerde dat de TAIII anders is dan de TAII is hier het bewijs dat het niet zo is. Alleen de jas verscheelt + koelblok
For those of you overclocking and looking for the best water cooled system this has got to be on your list.

Thermaltake Aquarius III heatsink kindly supplied by Thermaltake.
dit is wel grappig, in oude reviews over de TAII werd er nog gezegd dat de zet leuk is als vervanger van de luchtkoeling, maar niet geschikt voor een OC systeem. En nu beweren ze met de TAIII dat het wel geschikt is. :)
quote van T.net
Over de performance van het setje zijn ze bij Xtreme Tek tevreden. Maar verwacht geen wonderen, dit setje is niet bedoeld voor overklokkers. Die kunnen beter uitkijken naar een setje met een grotere radiator, een pomp met een hogere doorvoer en een groter waterreservoir. Maar als vervanger voor de standaard koeler is dit setje zeer zeker geschikt.
Met andere worden de TAII == TAIII alleen het koelblokje is iets aangepast.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
De site a1 electronics heeft weer een mod gedaan op deze set. Wordt steeds leuker :)

TA3 3de poging tot Modden

Instagram / YouTube

Pagina: 1