Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.290 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een XP 1800 (van een jaar of 2 oud) met asus a7N8X met vcore op 1.9V (1.85 in bios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Afbeeldingslocatie: http://www.battlefield-1942.nl/data/images/nieuws/304601450445.jpg

zie hier de laage temp, 30, en mijn temp na een potje gamen 42...

Netjes toch? Hoop dat het straks met mijn nieuwe pompje en nieuwe reservoir nog een kleinbeetje daalt... Alleen sja, zucht... het is nog steeds niet binnen :(

[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 30-01-2004 15:49 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idle:25°(=kamertemp)
Load(na halfuurke):27°-29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Ik heb hier nog wel een Coolermaster 8x8 Fan liggen als ik die op de rad doe ipv die standaard oranje helpt datdan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 10:26
Hoe moeten wij dat weten? Je vertelt niets over de fan: rpm, cfm?
Ik zou zeggen zelf proberen, we zijn tweakers geen tovenaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Jullie zouden het toch kunnen weten omdat het een Coolermaster is, ik dacht dat jullie eerst zeiden dat die merkfans beter werken dan die standaard op de rad. Dus ik denk misschien weten jullie ook of deze gaat helpen dan hoef ik em er niet af te schroeven enz... maja ik probeer het dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Quiqziz schreef op 30 januari 2004 @ 22:01:
Jullie zouden het toch kunnen weten omdat het een Coolermaster is, ik dacht dat jullie eerst zeiden dat die merkfans beter werken dan die standaard op de rad. Dus ik denk misschien weten jullie ook of deze gaat helpen dan hoef ik em er niet af te schroeven enz... maja ik probeer het dan wel
Ja sorry, mijn reactie was een beetje bot en kortaf. Over het algemeen zijn de merkfans wel beter. Het is maar net wat wil: prestaties of stilte.
We kunnen je alleen niet helpen als je geen specificaties van de fan opgeeft.
Ik wil een goede tussenweg, dus op dit moment heb ik een papst _/-\o_ fan in bestelling (2050 rpm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 15:29:
heb een XP 1800 (van een jaar of 2 oud) met asus a7N8X met vcore op 1.9V (1.85 in bios)
Hoge Vcore ik heb een 1800+ Palomino @ 2100+ lopen met standaard Vcore (1.75 dus uit mn hoofd)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
pyro83 schreef op 30 januari 2004 @ 22:47:
[...]

Ja sorry, mijn reactie was een beetje bot en kortaf. Over het algemeen zijn de merkfans wel beter. Het is maar net wat wil: prestaties of stilte.
We kunnen je alleen niet helpen als je geen specificaties van de fan opgeeft.
Ik wil een goede tussenweg, dus op dit moment heb ik een papst _/-\o_ fan in bestelling (2050 rpm).
Het is een Coolermaster 8x8 2500RMP met ongeveer 32CFM. Ik vind niet dat ie zoveel geluid maakt, dus ik denk dat ik m ff probeer is altijd de moeite waard.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik heb het setje dus ook, maar hoe hebben jullie dat pompreservoir gevuld, via backup reservoir? Hoger als low krijg ik hem niet...

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
ephymerous schreef op 31 januari 2004 @ 13:32:
Ik heb het setje dus ook, maar hoe hebben jullie dat pompreservoir gevuld, via backup reservoir? Hoger als low krijg ik hem niet...
Ja je moet m vullen via backup res.
Dat met dat low had ik ook dan zit er waarschijnlijk lucht in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74227

een van de twee balletjes in mijn pomp zit bovenin, de andere zit onderin de pomp. Is dit goed of horen ze beide bovenin te zitten? (heb er wel iets over gelezen maar ik kan het niet meer terug vinden 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op 31 januari 2004 @ 13:32:
gewoon je pomp op zijn zij leggen, dus met slangkoppeling naar boven. Kan je hem helemaal vullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:02:
[...]

gewoon je pomp op zijn zij leggen, dus met slangkoppeling naar boven. Kan je hem helemaal vullen. :)
Thanks, dat ik zelf niet op dat idee gekomen ben :D

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op 31 januari 2004 @ 15:07:
[...]

Thanks, dat ik zelf niet op dat idee gekomen ben :D
Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/smilies/likijsjerecht.gif ja lijkt me vrij logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 15:45

t3q

Say yes to teq

Ok heb het net aangesloten. Maar ook al leg ik de pomp op de kant er komt niet veel meer water in. Het niveau zit 5mm boven LOW. Die balletjes zitten allebei onderin?

Is dit zo goed of?
Het draait wel. Me barton 2600+ word idle 39 graden.

Koelblok voelt niet echt warm aan.

Moet ik iets veranderen?

[ Voor 20% gewijzigd door t3q op 31-01-2004 18:11 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
t3q schreef op 31 januari 2004 @ 17:43:
Ok heb het net aangesloten. Maar ook al leg ik de pomp op de kant er komt niet veel meer water in. Het niveau zit 5mm boven LOW. Die balletjes zitten allebei onderin?

Is dit zo goed of?

Moet ik iets veranderen?
Als het koelblok niet warm wordt is het juist goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:29
ubermaestro schreef op 01 februari 2004 @ 17:19:
[...]

Als het koelblok niet warm wordt is het juist goed :)
Koelblok niet warm betekend dat je of geen goed contact hebt met je cpu of dat je rad het water heel erg koud houdt..lijk mij het eerste :+

Probeer eens je cpu wat strakker aan te draaien en zorg dat je blok er recht op zit want schuin dat is ook niet goed..

[ Voor 17% gewijzigd door Patrlck op 01-02-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t3q schreef op 31 januari 2004 @ 17:43:

Is dit zo goed of?

Moet ik iets veranderen?
temp is op zich wel netjes hoor. Maak je gebruik van de H beugel? zo nee zou je dat kunnen proberen. Dan zit je koelblok net wat strakker op je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Gebruik al de h-beugel. Zal em misschien nog wat strakker aandraaien.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t3q schreef op 01 februari 2004 @ 20:22:
Gebruik al de h-beugel. Zal em misschien nog wat strakker aandraaien.
je moet de moertjes met je handen zo strak mogelijk aandraaien. Geen tang gebruiken omdat je het dan gauw te strak doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Idle 36 C
Stressed 44 C

Duron 1600@2300 @ 1.9 V op t moment :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74227

Een van de twee balletjes in mijn pomp zit bovenin, de andere zit onderin de pomp. Is dit goed of horen ze beide bovenin te zitten? (heb er wel iets over gelezen maar ik kan het niet meer terug vinden).

zouden jullie mijn vraag nog kunnen beantwoorden (of is ie zo dom)?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 74227 op 01-02-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Me pomp maakt herrie :( Lucht is er volgens mij wel uit. En bij mij zitten die 2 balletjes allebei onderin?

Tot zover een barton 2600+ @ 2185mhz @ 1.675 volt.

idle 38 graden
stresses 43 graden

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 18:38
hmm.
ik heb nog nooit waterkoeling gehad omdat ik er altijd zon onzeker gevoel bij had.
maar wil nu toch eens ermee gaan rondspelen en heb op moment interesse in een aquarius.

als ik voor de acquarius ga en later waterkoeling ok vind en dan het systeem wil gaan verbeteren met Bv beter pompje enz. is da acquairus dan een goede keuze?
wat betreft uitbreiden naar betere onderdelen want de prijs van de aquarius is erg lekker en flink overclocken hoeft niet.

ps. heb nu meerdere racties gelezen over bepaalde onderdelen die uitvalen.
dus domme vraag maar als de radiator uitvalt ofzo en de CPU word daardoor door overhitting beschadigt.
valt dit (beschadigde CPU) dan onder garantie van de waterkoeling of eigen risico.
want een kapot onderdeel van de WCset krijg je vergoed als die binnen de garantie kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Bigbot schreef op 02 februari 2004 @ 13:04:
hmm.
ik heb nog nooit waterkoeling gehad omdat ik er altijd zon onzeker gevoel bij had.
maar wil nu toch eens ermee gaan rondspelen en heb op moment interesse in een aquarius.

als ik voor de acquarius ga en later waterkoeling ok vind en dan het systeem wil gaan verbeteren met Bv beter pompje enz. is da acquairus dan een goede keuze?
wat betreft uitbreiden naar betere onderdelen want de prijs van de aquarius is erg lekker en flink overclocken hoeft niet.

ps. heb nu meerdere racties gelezen over bepaalde onderdelen die uitvalen.
dus domme vraag maar als de radiator uitvalt ofzo en de CPU word daardoor door overhitting beschadigt.
valt dit (beschadigde CPU) dan onder garantie van de waterkoeling of eigen risico.
want een kapot onderdeel van de WCset krijg je vergoed als die binnen de garantie kapot gaat.
Het setje is idd goed voor de beginnende waterkoeler, je kan idd het setje eventueel later uitbreiden met een andere (zoek eens op eheim in dit topic) pomp. Je kan natuurlijk ook extra waterblokje voor chipset of gpu erbij zetten, als je dat wil.
Het engiste onderdeel waarover klachten zijn geweest, dat was de pomp. In de nieuwe setjes zit een nieuwe pomp die (als het goed is) niet meer kan uitvallen. Mocht je pomp toch uitvallen en je cpu wordt te warm, dan gaat je pc vanzelf uit om oververhitting te voorkomen. Trouwens, je radiator is massief koperen blok :+ , die kan niet uitvallen.
Mochten er mechanische fouten in je set zitten (slechte pomp, fan, lekkage), dan valt dit gewoon onder de garantie. Beschadigingen in de rest van je pc vallen niet onder deze garantie omdat waterkoeling altijd op eigen risico is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 74227 schreef op 01 februari 2004 @ 22:58:
Een van de twee balletjes in mijn pomp zit bovenin, de andere zit onderin de pomp. Is dit goed of horen ze beide bovenin te zitten? (heb er wel iets over gelezen maar ik kan het niet meer terug vinden).

zouden jullie mijn vraag nog kunnen beantwoorden (of is ie zo dom)?
bij mij zit ook 1 balletje onderin.. Dat maakt dus niets uit, liefst zou ik de balletjes er helemaal uit hebben. Houdt alleen maar de waterstroom tegen en maakt extra herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 13:52:
[...]

bij mij zit ook 1 balletje onderin.. Dat maakt dus niets uit, liefst zou ik de balletjes er helemaal uit hebben. Houdt alleen maar de waterstroom tegen en maakt extra herrie.
Idd, ik zou ook graag die balletjes eruit willen halen. Toen ik net het setje had, dacht ik al gelijk: :'( mijn pomp is kapot. Bleek dat die balletjes gewoon tegen de binnenkant van de pomp aan het tikken waren. Even heen en weer geschud met de pomp en het probleem was weer gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
edit: foutje

[ Voor 134% gewijzigd door Quiqziz op 02-02-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik ben helaas nog niet aan de dubbele pomp setup toegekomen waar ik het laatst over had :| maar ff wat anders:

Ik kan weer gaan shoppen ivm PC-prive op mijn werk en zal waarschijnlijk aan de Athlon64 gaan :p. Heeft er iemand enig idee of ons aqua setje hier op gaat passen?

Zou wel lekker zijn want ik wil echt niet terug naar luchtkoeling, ben nu aardig aan de stilte gewend namelijk.
Mocht er iemand al zover zijn gekomen om een A64 met TT2 te koelen, temps please ?????

Edit: typo |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Bornin op 02-02-2004 16:07 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 17:58

slaay

Natuurbeleven.com

Ik zag gisteren tot mijn grote verbazing toen ik mijn kast open gemaakt had dat er een soort witte neerslag in mijn pomp zat.

Destijds met aansluiten heb ik dat groene goedje erin gegoten en verder altijd netjes deminiraliseerd water gebruikt.

Kan dit toch zijn gekomen van de spiralen en/of de slangen?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
whizz666 schreef op 02 februari 2004 @ 16:04:
Ik ben helaas nog niet aan de dubbele pomp setup toegekomen waar ik het laatst over had :| maar ff wat anders:

Ik kan weer gaan shoppen ivm PC-prive op mijn werk en zal waarschijnlijk aan de Athlon64 gaan :p. Heeft er iemand enig idee of ons aqua setje hier op gaat passen?

Zou wel lekker zijn want ik wil echt niet terug naar luchtkoeling, ben nu aardig aan de stilte gewend namelijk.
Mocht er iemand al zover zijn gekomen om een A64 met TT2 te koelen, temps please ?????

Volgens past dat wel, er staat toch op de doos: suitable for k7/k8/p4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
pyro83 schreef op 02 februari 2004 @ 16:31:
[...]

Volgens past dat wel, er staat toch op de doos: suitable for k7/k8/p4?
Tsja, als ik alle dozen moest bewaren van de hardware die ik koop was mijn kot te klein. maar evengoed bedankt voor de info.
Ik ga maar eens bestellen denk ik :p

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101530

hey

ik ben ook van plan om dit setje te kopen,
ik heb nu een TT volcano 11+ en een 2400+@2230mhz{1.8V}
deze word idle zo'n 46graden en 52 stressed.
nou is mijn vraag zal ik veel verbetering krijgen met dit setje?
ik heb goede airflow in de kast.
ik heb de 3 topics doorgelezen maar nog niet echt overtuigd van dit setje,..voor die prijs is het tog wel een leuk setje maar die pomp,.. :| ik weet nie of ik het moet doen.
ik vond het geluidsneveau van de TT volcano 11+ {48db full speed}
niet te harden na een half jaar,. tijd voor wat anders.
is dit setje een verbetering van myn systeem en dus meer oc-mogelijlheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Anoniem: 101530 schreef op 04 februari 2004 @ 17:03:
hey

ik heb de 3 topics doorgelezen maar nog niet echt overtuigd van dit setje,..voor die prijs is het tog wel een leuk setje maar die pomp,.. :| ik weet nie of ik het moet doen.
Ik heb iig wel een verbetering tov Volcano 7+ ... :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Anoniem: 101530 schreef op 04 februari 2004 @ 17:03:
hey

Dat is nogal moeilijk te zeggen, alhoewel je aangeeft dan een goede airflow in je kast hebt. Mijn 2200+ draait iig op 2300mhz (1.75V) stabiel op 51 graden, ik heb daarentegen een behoorlijke brakke airflow. Twee dingen kan ik iig wel met zekerheid zeggen:
1) qua geluid zul je er zeker op vooruit gaan (stiller dus ;) )
2) een tt aquarius 2 kopen, geeft geen garantie tot betere overklokmogelijkheden, deze zijn ook afhankelijk van je processor, moederbord, geheugen etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101375

kan je als je wilt ook later een andere pomp (eheim 1250) erop zette? en is die radiator wel goed genoeg (koelt ie goed?, k ben van plan om deze ook te gaan kopen maar wil eerst ff weten of dat wel de moeite waard is) en heeft iemand toevallig dit setje icm een P4 2.4B en wat zijn dan de temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb hier nu een eheim binnen, en een tank-o-matic reservoir...

De slangen passen met wat wrotten PRIMA op dit reservoir... ze zitten heerlijk stevig... Vrijdag krijg ik mijn aansluitingen voor de eheim pomp binnen, tezamen met 4 tubes artic silver 5, omdat ik met mijn stomme hasses vergeten was deze te bestellen... Niet zo slim dus...

Maar dan gaat het prima lopen ben ik van overtuigd... damn heb er nu al zin aan om de results te posten... maar ja moet jammer genoeg nog even gedult doen...

teflontape heb ik vanmiddag ook al gehaald :)

[ Voor 5% gewijzigd door DAMAGE op 04-02-2004 20:26 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Anoniem: 101375 schreef op 04 februari 2004 @ 20:16:
kan je als je wilt ook later een andere pomp (eheim 1250) erop zette? en is die radiator wel goed genoeg (koelt ie goed?, k ben van plan om deze ook te gaan kopen maar wil eerst ff weten of dat wel de moeite waard is) en heeft iemand toevallig dit setje icm een P4 2.4B en wat zijn dan de temps?
heb je al ctrl-f gedrukt? Al jou bovenstaande vragen zijn al drie keer beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Just88
Ik zou er geen 1250 aan hangen, je systeem zal dan veel herrie maken, je knijpt de pomp teveel af met de slangmaat die de Tt gebruikt. Heb ik zelf gehad met de 1048, zn kleinere broertje. Hij zal wel beter koelen (paar graden).
De rad is prima, alleen een beetje klein. Enigste wat je hoeft te doen is er een sterkere fan op schroeven (80mm of 120mm icm fanshroud). Zelf had ik een Thermaltake Smart Fan II erop zitten (4000+ rpm) icm speedfan die em stil hield als het koel was.

@Damage
4 tubes? Wil je zelf baden in het spul ofzo ;) ? Ik heb nog steeds dezelfde tube as3 en daar doe ik al een hele tijd mee. Volgens mij wil je alles heatsinken, zoals je muis, elke toets op je keyboard, de molex van je brander enzo :p

@pyro83
Precies wat je zegt, mensen nemen de tijd niet meer om de threads door te lezen...Die posts staan er nix voor nix...Dit forum is immers 1 grote knowledge base, nietwaar?

Dus een tip voor alle nieuwkomers, lees de draadjes door voordat je wat post plz :/ Sommige kunnen wat lang zijn, maar dan nog...

[ Voor 18% gewijzigd door aramdin op 04-02-2004 21:49 . Reden: more info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21:54

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

vanmiddag ook dit setje gekocht. werkt perfect! nix geen lekjes ofzo. ik weet alleen niet of ik genoeg of te veel van dat groene spul gebruikt heb, bijna het hele flesje ging er in :S maar goed. t enige waar ik nu echt last van heb (vind ik) is dat als de fan op vol vermogen draait, dat je dan de lucht heel erg hoord :/ tis niet eens de fan maar echt de lucht gewoon. als ik em dan met me baybus langzamer laat draaien, dan strijgt de temp meteen een graad of 4 :( erg jammer. voor de rest ben ik er wel blij mee :) op volle fan snelheid heb ik een temp winst van 10 graden idle (van 51 --> 41) en stressed is de proc maximaal 45 graden (was iets van 56 geloof ik). of te wel, zeker zijn geld waard!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yukkie schreef op 05 februari 2004 @ 00:05:
vanmiddag ook dit setje gekocht. werkt perfect! nix geen lekjes ofzo. ik weet alleen niet of ik genoeg of te veel van dat groene spul gebruikt heb, bijna het hele flesje ging er in :S maar goed. t enige waar ik nu echt last van heb (vind ik) is dat als de fan op vol vermogen draait, dat je dan de lucht heel erg hoord :/ tis niet eens de fan maar echt de lucht gewoon. als ik em dan met me baybus langzamer laat draaien, dan strijgt de temp meteen een graad of 4 :( erg jammer. voor de rest ben ik er wel blij mee :) op volle fan snelheid heb ik een temp winst van 10 graden idle (van 51 --> 41) en stressed is de proc maximaal 45 graden (was iets van 56 geloof ik). of te wel, zeker zijn geld waard!
gewoon effe betere fan er op zetten :)
En dat flesje waterwetter, in je boekje staat precies hoeveel je moet gebruiken.. dus gewoon even lezen hè ;)

Maar kan iemand al de Thermaltake Aquarius Series Aquarius VGA Waterblock (a1983) leveren?? Ik heb al mailtjes gestuurd naar Thermaltake en dan krijg je vervolgens een leuke link naar http://www.thermaltake.nu/ waar vervolgens dit blokje nog niet is te vinden :X

Ook zijn er vele webshops die heel leuk dit produkt in de pricewatch hebben gezet maar vervolgens niet kunnen leveren 8)7

dus wie kan het wel leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 10:38:
[...]

En dat flesje waterwetter, in je boekje staat precies hoeveel je moet gebruiken.. dus gewoon even lezen hè ;)

Maar kan iemand al de Thermaltake Aquarius Series Aquarius VGA Waterblock (a1983) leveren?? Ik heb al mailtjes gestuurd naar Thermaltake en dan krijg je vervolgens een leuke link naar http://www.thermaltake.nu/ waar vervolgens dit blokje nog niet is te vinden :X

Ook zijn er vele webshops die heel leuk dit produkt in de pricewatch hebben gezet maar vervolgens niet kunnen leveren 8)7

De enigste winkel voor ik em tot nu toe heb gezien:

http://www.onlineproject.nl/p206.html

volgens mij had damage het er over dat hij het blokje misschien ook kon gaan leveren. Misschien een pm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 05 februari 2004 @ 11:09:
[...]

De enigste winkel voor ik em tot nu toe heb gezien:

http://www.onlineproject.nl/p206.html

volgens mij had damage het er over dat hij het blokje misschien ook kon gaan leveren. Misschien een pm?
37 euro toe maar, en dat voor zo'n blokje.. beetje duur lijkt me. (zekers als je na gaat dat de gehele set mij 80 euro heeft gekost ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 11:17:
[...]

37 euro toe maar, en dat voor zo'n blokje.. beetje duur lijkt me. (zekers als je na gaat dat de gehele set mij 80 euro heeft gekost ;) )
Ik vond het zelf idd ook nogal aan de dure kant, maar die winkel is volgens mij ook niet 1 van de goedkoopste. Je zou bij thermaltake dealers nog kunnen proberen aan te vragen, misschien zijn hun goedkoper. Ik heb al funprice geprobeerd, zoals je hebt kunnen lezen. Hopelijk hebben de andere dealers ook een bijzonder professionele helpdesk net als funprice ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21:54

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 10:38:
[...]

in mijn boekje (duitsch :( ) stond in verhouding 1:10. Alleen aan gezien mijn duitsch niet geweldig is, heb ik op internet even de engelse handleiding gedownload en daar stond dus 3:10. erg verwarrend dus. nou ja, ik heb er wat van in gegooid en het water is nu licht-blauw/turquoise. ik denk alleen niet dat een andere fan er op zetten helpt tegen het ruisen van lucht door mijn rad. ik ga me kast maar weer dicht klussen, misschien dat dat scheeld.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yukkie schreef op 05 februari 2004 @ 13:02:
[...]

in mijn boekje (duitsch :( ) stond in verhouding 1:10. Alleen aan gezien mijn duitsch niet geweldig is, heb ik op internet even de engelse handleiding gedownload en daar stond dus 3:10. erg verwarrend dus. nou ja, ik heb er wat van in gegooid en het water is nu licht-blauw/turquoise. ik denk alleen niet dat een andere fan er op zetten helpt tegen het ruisen van lucht door mijn rad. ik ga me kast maar weer dicht klussen, misschien dat dat scheeld.
het is 3:10 zo staat het ook in mijn handleiding. (ik gebruik trouwens gewoon koelvloeistof+demi wate+ homemade UV vloeistof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Homemade? hoe maak je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 05 februari 2004 @ 13:31:
[...]

Homemade? hoe maak je dat dan?
:+ wij nemen:

2x gele markeerstift (of groen/blauw wat je maar wilt)

Daar uit haal je de stiften (buisje met wol+kleurstof) dit knip je in zeer kleine stukjes en stop je vervolgens in een halfglaasje demi water. Zorg er voor dat zo veel mogelijk water wordt opgezogen door de stiften. Vervolgens neem je de kleine stukjes en pers je al het water+kleurstof uit de stukjes stift.

Dit kleurstof water gooi je vervolgens nog een keer door een koffiefilter zodat eventuele stukjes stift+stof/prut uit je water gaat.

Daarna heb je een zeer geconcentreerde UV vloeistof. Gooi van deze vloeistof een klein beetje in je wc en je water krijgt een mooie gele/groene kleur wanneer je een uvlamp in de buurt hebt.

Je slangen worden niet aangetast, ze krijgen ook geen kleur. Dus wanneer je het water uit je wc haalt zullen alle onderdelen nog gewoon schoon zijn.

Ik heb nu koelvloeistof+demi water+ UV vloeistof al 4 maanden draaien zonder enig probleem. Temps blijven perfect en de kleur van het water blijft ook steeds hetzelfde zoals het moet.

(kortom voor 2 euro heb je genoeg uv vloeistof voor zo'n 8x wc verversen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

als ik het vantevoren wist had ik die groene meuk nooit gebruikt echt een troepje is dat. maar goed...

Ja 4 tubes Artic Silver 5 idd om mijn rembours er uit te halen :P hehe heb ook een klein bedrijfje waar ik nog al eens wat machines voor moet repareren dus ik dacht dan doe ik dat er wel bij, is nooit weg...

Morgen (heb bevest. gekregen) krijg ik het spul echt binnen en heb er nu al zin in. tijdelijk even een luchtkoeler op me cputje kan ik toch nog even computeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik heb nu eindelijk mijn vga blokje besteld, gewoon rechtstreeks bij http://www.thermaltake.nu :)

ze hadden het blokje eerst nog niet op hun site staan maar na een mailtje stond hij er bij, en voor 32 euro is het ook nog eens goedkoper dan bij de andere onlineshops welke hem vaak niet eens konden leveren.

Dus als het goed is heb ik morgen mijn pakketje binnen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dat goedje wat je erin gooit om UV reactie te krijgen met het water is dat schadelijk ofzo?

of is voor 3.50 die tubes van innovatek beter? dan hoef je niks inhet waterte doen en zijn het gewoon slangen die een UV reactie geven.

weet alleen nog niet of die slangen van innovatek passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigbot schreef op 06 februari 2004 @ 12:32:
dat goedje wat je erin gooit om UV reactie te krijgen met het water is dat schadelijk ofzo?

of is voor 3.50 die tubes van innovatek beter? dan hoef je niks inhet waterte doen en zijn het gewoon slangen die een UV reactie geven.

weet alleen nog niet of die slangen van innovatek passen.
UV spul is niet schadelijk, en ook erg makkelijk zelf de maken zie paar posts hier boven. En met dit goedje lichten ook heel je slangen op dus andere slangen kopen is een beetje zonde van je geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb mijn mod uitgevoerd op de Aquarius II en ik ga als ik weer wat geld heb het blokje en de radiator ook vervangen denk ik...

Pomp vervangen door een Eheim
als Reservoir heb ik voor de Tank-o-Matic gekozen...

Dat teflontapen was me het klusje wel! Nu aan het test draaien, vooralsnog geen lekjes en loopt prima naar mijn mening...

Voor pics kun je hier terecht:

http://www.xs4all.nl/~plugit/oc.casemod/watercooling/modded/

betere pics komen nog :)

[ Voor 3% gewijzigd door DAMAGE op 06-02-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
kan het niet goed zien maar heb je 2 fans op de radiator gezet?

btw ik dacht dat die radiator die erbij zat goed spul was?

welke onderdelen zijn nu nog origineel lol alleen het cpu blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Damage
Heb je geen last van herrie uit je pomp?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

aramdin schreef op 06 februari 2004 @ 22:35:
@Damage
Heb je geen last van herrie uit je pomp?
ja idd in het begin wel even maar na een tijdje gaat dat weg... en soms komt het weer even terug. dit is wel te verhelpen door wat teflon tape maar daar heb ik nu geen zin in... ik vind dat minder erg als de luchtkoeler die nu op dit moment tijdelijk op me cpu zit te raazen... verschrikkelijk zeg
Bigbot schreef op 06 februari 2004 @ 20:14:
kan het niet goed zien maar heb je 2 fans op de radiator gezet?

btw ik dacht dat die radiator die erbij zat goed spul was?

welke onderdelen zijn nu nog origineel lol alleen het cpu blok?
nee dit zijn geen twee fans, maar 1 sunon fan, en daar onder 1 karkas zeg maar van de fan... op deze manier kan ik de fan voor in mijn behuizing klikken, werkt perfect.

orgineel zal alleen het blokje zijn idd... voor de rest heb ik alles aangepast... We zullen zien wat de temps worden. Hij draait nog steeds als test op me werkbankje... gaat prima voor zo ver nog!

[ Voor 43% gewijzigd door DAMAGE op 06-02-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Chill, ik heb net de clip van mijn oude trouwe whisperrock eraf gesloopt. Het waterblokje van mijn tt aquarius 2 kwartslag gedraaid, clip erop.
Computer aangezet.... hij doet het!
ff sandra burn-in test draaien, hij is nu een half uur bezig en de temps komen niet boven de 48 graden (@2300mhz). De temp van mijn moederbord is hoger dan de cpu temp :X (49 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
whizz666 schreef op 02 februari 2004 @ 16:04:

Makkelijker kan het dus niet. waterblok kan gewoon met de H-beugel op de backplate die op het mobo zit.

A64 3000+@2100Mhz (rustig aan beginnen) op Shuttle AN50R. Temps 35grdn idle
40 grdn stressed. CPU is een graad of 5 koeler dan met boxed koeler en het verschil in geluidsnivo is aanzienlijk. De aquarius bewijst zich weer een prima koelertje te zijn.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 09 februari 2004 @ 05:52:
[...]

Makkelijker kan het dus niet. waterblok kan gewoon met de H-beugel op de backplate die op het mobo zit.

A64 3000+@2100Mhz (rustig aan beginnen) op Shuttle AN50R. Temps 35grdn idle
40 grdn stressed. CPU is een graad of 5 koeler dan met boxed koeler en het verschil in geluidsnivo is aanzienlijk. De aquarius bewijst zich weer een prima koelertje te zijn.
mooie nette temps :)
Ik ben ook van plan om een A64 aan te gaan schaffen, en natuurlijk gaat de wc dan mee :) Ik hoop vandaag de vga wcblokje van TA binnen te krijgen die komt dan op me 9800se@pro te zitten. Hopelijk kan ik dan weer wat hoger klokken.

• JvdW
  • Laatst online: 22-07 14:29
Als de post morgen vriendelijk is krijg ik morgen ook mijn TA II setje binnen. :*)
Dan ff nachtje proefdraaien en dan komen zaterdag de resultaten 8)

De temperaturen en het lawaai die nu worden gepresteerd zijn beide hoog met lucht B), maar het gaat mij voornamelijk om stilte.
Het zou iig niet erg zijn als de idle temp van 54 graden omlaag gaat natuurlijk :D

[ Voor 23% gewijzigd door JvdW op 12-02-2004 23:21 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:58

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

mijn pompje is dus stuk, rateld als een gek, maar de winkel wilt hem niet in garantie nemen :(, en ook omdat men pc 5 maand in beslag genome was (don't ask) denk ik dat men garantie een beetje verlopen is... bad luck dus... maar men andere blokjes liggen al bij de cnc... :)

De Nederbelg !

• Bornin
jellabie schreef op 12 februari 2004 @ 23:27:
mijn pompje is dus stuk, rateld als een gek, maar de winkel wilt hem niet in garantie nemen :(, en ook omdat men pc 5 maand in beslag genome was (don't ask) denk ik dat men garantie een beetje verlopen is... bad luck dus... maar men andere blokjes liggen al bij de cnc... :)
Heb je hem weer, cops took his comp, lol ;)

Volgens mij heb je gewoon 1 jaar garantie op die set en zeker op het pompje want dat is een bekend probleem. Ik zou het echt niet zomaar pikken als ik jou was. Anders kun je altijd nog de importeur contacten, er moet echt wel iets te regelen zijn.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 12 februari 2004 @ 23:32:
[...]

Heb je hem weer, cops took his comp, lol ;)

Volgens mij heb je gewoon 1 jaar garantie op die set en zeker op het pompje want dat is een bekend probleem. Ik zou het echt niet zomaar pikken als ik jou was. Anders kun je altijd nog de importeur contacten, er moet echt wel iets te regelen zijn.
precies, ze zijn verplicht om je pomp in RMA te nemen. Je hebt namelijk 1 jaar garantie op deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.