[WC] Het grote waterkoelingstopic deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 16:24

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Even de nieuwe geopend, zodat de vragen die nog actief waren in het vorige deel verder kunnen. De vernieuwe startpost+FAQ verschijnen morgen of overmorgen wel.

Heb trouwens het gedeelte 'vragen' uit de topictitel gehaald, behalve om de praktische reden (lengte) ook omdat het niet meer puur om vragen ging maar ook om discussies etc.

[ Voor 36% gewijzigd door Steve op 02-08-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

prutser.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ok, ik ga vast wat vragen dan he :)

Zijn er nog bepaalde tips oid met vullen van het WC-systeem?

Ik dacht gister namelijk van "Zowaar mijn naam Wilco is, vandaag gaat er water door die pomp":P Dus ik pak gwoon ff het koelblokje (geleverd door Juup) en de pomp (Geleverd door Juup) wat kabels ed (ook allemaal geleverd door Juup :p ), en dus dat T-stukje op het hoogste punt, en van alles geprobeerd, maar blijft lucht inzitten (pomp maakt dan ook best veel lawaai :) )

Maar nogmaals: bepaalde handelingen die niet vergeten mogen worden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik heb toch enige moeite met deze reuzentopics, want je vind NOOIT meer iets terug. Als er nou na 100 vragen een nieuwe begonnen wordt kun je met de search nog wat terugvinden: met 1000 bijdragen kun je het vergeten.
Mensen die een echt interessante vraag hebben moeten gewoon een eigen topic openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 15:39
Het voordeel van een dergelijk groot topic is natuurlijk wel weer, dat alle info die je over het algemeen nodig hebt, hier in staat.
Als ik info uit een dergelijk groot topic nodig heb, is het voor mij een kwestie van het aantal replies per pagina op 100 of 200 zetten, en CTRL+F gebruiken.
Werkt over het algemeen prima. Is er een vraag die nog niet duidelijk beantwoord wordt, kun je altijd hier je vraag stellen, of een nieuw topic openen. Meteen roepen, als je een interessante vraag hebt moet je een nieuw topic openen schiet niet op, iedereen denkt een interessante vraag te hebben, dus dan krijg je 1000 simpele topics, wat mijns inziens weer een boel vervuiling hier oplevert.

Mocht je het er toch niet mee eens zijn, zou ik zeggen, open eens een topic hierover in Lieve Adjes, en geef daar je mening, maar houd dit topic zolang in ieder geval on-topic.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 787 schreef op 02 August 2003 @ 10:51:
Ik heb toch enige moeite met deze reuzentopics, want je vind NOOIT meer iets terug. Als er nou na 100 vragen een nieuwe begonnen wordt kun je met de search nog wat terugvinden: met 1000 bijdragen kun je het vergeten.
Mensen die een echt interessante vraag hebben moeten gewoon een eigen topic openen!
Of meer in de openingspost. En misschien is het wel leuk oa bijv. een poll met 'Welke koelvloeistof gebruik jij?' te plaatsen, lijkt me ten 1e gewoon leuk, maar misschien ook wel interessant om te weten? Want er zijn er inmiddels aardig wat. De met demiwater te mengen add's (Redline, innovaProtect, en de kant en klaar mixen EngineIce, Zerex enz.).

En zo zijn er meerdere weetjes die telkens weer terugkomen. Noem de Eheim mod tegen ratelen. Ik post die mod omdat er naar werd gevraagd, maar volgens mij wassie al 's vaker langsgekomen. Staat er ff later gewoon wéér diezelfde link naar die mod :D.

Maare Jupiler, suc6 met je openingspost :).

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 02-08-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Anoniem: 787 schreef op 02 August 2003 @ 10:51:
De grote... topics zijn ook bedoeld voor losse vragen her en der, die net voorbij het faq/zoek gebeuren zitten. Bovendien gaat er overlegd worden om hier in DOC hetzelfde in te voeren als in PMG/OM al het geval is: een max van 500 posts per topic, waardoor het wat overzichtelijker blijft voor iedereen.

Bovendien zal het hopelijk effectief blijken, als de TS (Jupiler in dit geval) vragen plus de antwoorden die in dit topic voorbij komen, toevoegt aan z'n topicstart, zodat mensen niet 5 of 10 of 20 pagina's moeten doorbladeren om net dat ene antwoord te zoeken.

Ik zal zelf ook even kijken of ik hier en daar wat dingen eruit kan vissen, en die in de startpost zet, als een soort samenvatting. De startpost zal dan wel redelijk lang worden, maar dat is nog altijd beter dan ettelijke honderden posts doorworstelen :)

En over die aparte topics met interessante vragen: Dat kan natuurlijk altijd. Als er iets specifieks behandeld moet worden, dat een eigen topic verdient, dan is dat geen probleem ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 02-08-2003 13:03 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:34
Ik wil nog even terugkomen op dat zoutzuur en gootsteenontstopper verhaal, want er staat weer wat in wat niet klopt.

Als je je rad schoonmaakt met zoutzuur, spoel je het gewoon met het nodige water weg door de gootsteen (tenslotte kun je ook gewoon cola door de gootsteen weggieten).

Gootsteenontstopper is absoluut geen zuur, het is een base, soda is er bv zo eentje, maar degene die je zo in een flesje koopt zijn echt hele sterke basen.

Aham, was de oplossing bij jouw blauw geworden :? Dan is er wel wat koper meegekomen, in dat geval kun je het beste de oplossing in een chemobox doen ja. Maar als het niet of nauwelijks verkleurt is, kun je het makkelijk door de gootsteen kieperen.

Overigens, ik zal wel een verklaring geven waarom een goede gootsteenontstopper niet zuur is: je afvoerputje zou dan langzaam oplossen met alle roestproblemen erbij. Bovendien zijn basen stoffen die vetten en haren oplossen, oftewel de twee grootste boosdoeners bij verstopte gootstenen, zuren zijn hier niet geschikt voor.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Hebben mensen hier ervaringen met de WCsetjes van OCshop?

http://www.oc-shop.com/we...arebones&nav=watercooling

die dus

Ik sta op het punt om die van 308 te gaan kopen, maar ik zou eerst graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met dat setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tauri
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10-2023

tauri

Wie dit leest is gek :P

keb een vraagje....
ik heb nu m'n waterkoeling zo'n 3 a 4 maanden.... en alles draait als een zonnetje maar....
ik heb gister het water volledig vervangen en toen zag ik dat er toch een beetje alg vorming was, terwijl er toch corrosie protect vloeistof inzit dit zou toch ook de algen moeten tegen houden ?
of moet er toch nog een andere vloeistof bij voor de algen ?

D3 Witch docter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Uit de policy:
En waar laat ik mijn 'simpele' vraagjes en problemen?

Check de Subforum-FAQ, Manual, Fabrikant Support Site, Search en Google

Lees eventueel de [Ervaringen] / [Discussie] topics door

Mocht je geen antwoorden kunnen vinden, open dan een nieuw topic geheel conform de policy: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
wmb mag deze zo de TC in.. no offence btw :) Er is ook een nieuwe Waterkoelings FAQ die Jupiler en ik geschreven hebben, plus al deze draadjes (4 stuks dus). Is genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Er staat eigenlijk wel genoeg info in de vorige 4 grote waterkoelingsvragen topics, en daarbovenop is de DOC FAQ met daarin het gedeelte over waterkoeling ook al heel compleet. Als iemand toch met een specifieke vraag/probleem zit, kan er natuurlijk een wc topic conform de richtlijnen van hoe een topic te starten worden geopend. Happy WC'ing iedereen ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.