[WC] Het grote waterkoelingstopic deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.566 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86592

Heb je wel een fan op je blackice staan? verschil idle en stessed is namelijk wel erg hoog.

Ennuh zou je je sig er ook ff bij kunnen plaatsen dan hebben we ook de extra info over je systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 19:31
SchiedamLauw schreef op 14 januari 2004 @ 11:55:
Ik had een vraagje:

Heb het weekend een nieuw zelf samengesteld setje gehaald (bij de tweakstore natuurlijk :P) (was me aquariusset zat)...

Dit zijn de onderdelen:
- Dangerden Maze4 478 10 mm
- Black Ice eXtreme radiator 12,5 mm
- Hydor L20 waterpomp 700l/u 13 mm
- Typhoon single quad Bay reservoir 10 mm
- Tygon Slang 3/8inch (2 meter)
- InnovaProtect 250ml
- UV Dye-Lite Blue 2ml (2x)
- en nog wat klemmetjes enzow

Ik had met me aquarius (en een gpu-blok) de volgende temps:
idle: 37
na anderhalf uur UT: 53

Dus ik dacht nou ga ik een aardig stuk omlaag met me temps naar beneden maar helaas is dat niet zo :X

Heb nu me gpu-blok er niet meer tussen zitten (i.v.m. een scheur in me blok) maar de temps zijn nog zowat hetzelfde.. Terwijl ik me blok goed erop heb gezet (het blok/water word ook warm)

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ie nu nog evenwarm word met zo'n goeie radiator?????

Specs ff snel:
MSI 845e max2
P4 2,4 gh (niet overgeklockt)
512 pc 2100 geheugen
G-force Ti4200
Voor der rest zie me sig....
Ik vind 37 graden idle wel een beetje hoog voor waterkoeling en stressed 53 ook. En dat zonder oc.

Ik haal met luchtkoeling idle 30 en stressed 50 op P4 2.8c non-oc

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:07
Anoniem: 86592 schreef op 14 januari 2004 @ 12:09:
Heb je wel een fan op je blackice staan? verschil idle en stessed is namelijk wel erg hoog.

Ennuh zou je je sig er ook ff bij kunnen plaatsen dan hebben we ook de extra info over je systeem :)
Yebz heb een Papst Casefan 120mm 4412FGL die voluit staat.. Hij zit zeg maar tussen me kast en rad in en hij zuigt het lucht van vooronderin naar binnen dus recht me rad in... Misschien kan ie niet veel lucht aanzuigen ofzo heb een Chieftec Dragon kast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102699

Als ik het goed begrijp blaast die papst dus de warme lucht uit je case door de radiator?

Ik weet niet of je probleem hiermee op te lossen is maar probeer eens koude lucht van buiten je case door je radiator te laten blazen, de resultaten zijn immers mede afhankelijk van de temp van de lucht die door je rad gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Anoniem: 102699 schreef op 14 januari 2004 @ 13:16:
Als ik het goed begrijp blaast die papst dus de warme lucht uit je case door de radiator?

Ik weet niet of je probleem hiermee op te lossen is maar probeer eens koude lucht van buiten je case door je radiator te laten blazen, de resultaten zijn immers mede afhankelijk van de temp van de lucht die door je rad gaat.
Neenee hij blaast het lucht van vooronderin naar binnen langs me rad..dus koude lucht van buiten me kast.. Daar dacht ik zelf ookal aan namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bro
  • Laatst online: 26-01 01:32

bro

Ik heb een koolance cpu-100s voor mijn CPU (thunderbird 1400). Maar wil up-graden naar een betere. Nu wil ik deze koolance gebruiken voor mijn GPU. Heeft iemand een idee hoe ik die het best op mijn videokaart kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

bestaat er eigelijk ook een site waar ze NB en GPU blokjes testen of een top XX hebben van best presterende, ben tot nu toe alleen CPU tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 09:52
Ik heb een greenway (oid) vijverpompje in mijn wc zitten alleen werkt deze niet meer goed. Als ik de pomp aanzet doet deze niets maar zodra ik hem open maak en even een zetje geef (aan de bladen) voor het starten ratelt hij vrolijk verder.
Ik ben bang dat ik dus mijn derde pomp kan gaan halen om die er in te zetten maar wou toch eerst nog even kijken of iemand een oplossing weet. Ik heb de pomp van binnen al schoon gemaakt en met wat silleconenspray ingesmeerd maar dat help dus niet, alleen aanduwen werkt.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:10
Ik heb eigenlijk een kl*t* waterblokje (Swiftech 4** nog iets ;) ) Dat ding lekt altijd, en koelt voor geen ene meter:

Barton 2500+ @ 210*11 @1.85 volt
Idle: 42 stressed: 54

Niet echt normaal al zeg ik het zelf, dus daarom wil ik een nieuw blokje kopen nl. deze: http://www.1a-cooling.de/

Kan ik daar betere prestaties mee verwachten? Ik kon niemand vinden die dit blokje had terwijl hij toch goedkoop is.

En niet denken dat het aan mijn setup ligt, aangezien de flow goed is, het water altijd kamertemp. En het koelblok wordt gewoon warm :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Erik999 schreef op 15 januari 2004 @ 11:29:
Ik heb eigenlijk een kl*t* waterblokje (Swiftech 4** nog iets ;) ) Dat ding lekt altijd, en koelt voor geen ene meter:

Barton 2500+ @ 210*11 @1.85 volt
Idle: 42 stressed: 54

Niet echt normaal al zeg ik het zelf, dus daarom wil ik een nieuw blokje kopen nl. deze: http://www.1a-cooling.de/

Kan ik daar betere prestaties mee verwachten? Ik kon niemand vinden die dit blokje had terwijl hij toch goedkoop is.

En niet denken dat het aan mijn setup ligt, aangezien de flow goed is, het water altijd kamertemp. En het koelblok wordt gewoon warm :S
Hoewel ik zelf ongelovelijk baal van mijn bezwijkende pompen :( ben ik wel tevreden over mijn koelblokje Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/images/cuplexlogo3.jpg
Gekocht via een inkoopactie maar los bestellen wordt ook niet extreem duur.
linkje

Van het blokje wat jij laat zien weet ik niet of hij goed is maar als ik het goed zie moet je die bevestigen met een clip systeem aan de haakjes op de socket. En dat staat mij erg tegen...
Als je niet tevreden bent over je temperaturen kan het natuurlijk ook nog zijn dat de radiator niet goed genoeg zijn werk doet.

En omdat veel mensen alleen de laatste regels lezen voor ze posten:

Heeft iemand een ideetje hoe ik mijn pomp weer goed laat draaien of moet ik gewoon een nieuwe halen? 2 posts hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Erik999 schreef op 15 januari 2004 @ 11:29:Niet echt normaal al zeg ik het zelf, dus daarom wil ik een nieuw blokje kopen nl. deze: http://www.1a-cooling.de/

Het blokje wat ze daar aanbieden is volgens mij een erg goed blokje, als ik deze chart mag geloven : Watercoolplanet.de waterblokjes chart

Grappig, ik kwam net op deze site waar ze dat bloke doormidden hebben gezaagd om achter de werking te komen : Doorgezaagd 1a-cooling.de blokje

Volgens mij is het geen miskoop

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hell
ReallyStupidGuy schreef op 15 januari 2004 @ 15:17:
[...]
Hoewel ik zelf ongelovelijk baal van mijn bezwijkende pompen :( ben ik wel tevreden over mijn koelblokje [afbeelding]
Gekocht via een inkoopactie maar los bestellen wordt ook niet extreem duur.
linkje

Van het blokje wat jij laat zien weet ik niet of hij goed is maar als ik het goed zie moet je die bevestigen met een clip systeem aan de haakjes op de socket. En dat staat mij erg tegen...
Als je niet tevreden bent over je temperaturen kan het natuurlijk ook nog zijn dat de radiator niet goed genoeg zijn werk doet.
Het ziet er wel aardig stevig uit anders ;)
En het water is helemaal koel, daar ligt het niet aan.
aramdin schreef op 15 januari 2004 @ 15:32:
[...]
Het blokje wat ze daar aanbieden is volgens mij een erg goed blokje, als ik deze chart mag geloven : Watercoolplanet.de waterblokjes chart

Grappig, ik kwam net op deze site waar ze dat bloke doormidden hebben gezaagd om achter de werking te komen : Doorgezaagd 1a-cooling.de blokje

Idd, staat wel op 1 daar, maar als ik dat doorgezaagd blokje zie, dan lijkt mij een maze veel beter koelen. Maarja, schijn bedriegd vaak, aangezien dat blok dat ik nu heb ook niet koelt (58 graden nu 8)7 )

Het wordt er niet makkenlijker op nu, dat blokje van ReallyStupidGuy ziet er ook erg goed uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Maar nog steeds niemand die mij kan helpen met mijn pompje :'(

Ik vindt het wel typisch dat in duitsland zoveel wc blokken worden gemaakt. En die worden dan ook nog vaak alleen in duitsland verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hell
ReallyStupidGuy schreef op 15 januari 2004 @ 16:49:
Maar nog steeds niemand die mij kan helpen met mijn pompje :'(

Ik vindt het wel typisch dat in duitsland zoveel wc blokken worden gemaakt. En die worden dan ook nog vaak alleen in duitsland verkocht...
Ik heb een sicce idra, en ik moet hem ook vaak aantikken voordat hij eindelijk begint te lopen :P Misschien blijft hij wel ergens achter haken :/

Of toch een startmotor erop plaatsen 8)

Viel me trouwens nog mee dat het maar 12 euro verzendkosten is, als ik nu nog een paar andere mensen vind om wat te kopen is het een stuk goedkoper dan rembours _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb gister tweedehands een WC setje gekocht. Het bestaat uit een Tha_Mafkees blok(eerste revisie), een blackice1 en een Eheim 1048 pompje.

Op de slangpilaar van het blokje zit een soort roest achtig iets. Volgensmij is het verkleuring van het koper oid :? iig kan het kwaad? Het zit alleen op het puntje waar het water langsloopt. Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
aramdin schreef op 15 januari 2004 @ 15:32:
[...]

Dit blokje komt inderdaad goed uit de diverse testen, die inderdaad voornamelijk in het Duits te lezen zijn.
Ik heb onlangs zo'n setje besteld bij 1a, en als het goed is, is hij gisteren verstuurd. Met een beetje mazzel krijg ik hem dit weekend binnen.
Ik hou jullie wel op de hoogte van de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik ben nu aan het twijfelen...Ik zie op de inkoopacties website dat de Black Ice pro voor 50euro ex verzendkosten te koop staat...Zelf wilde ik de Black Ice extreme bij tweakstore.nl, die daar 80euro ex verzendkosten kost...

Ik vraag me dus af of het die 30euro waard is om een extreme te kopen...Heeft iemand gegronde redenen om het wel te investeren in die extreme dwz koelt die wel zoveel beter tov een pro :? ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 07:47
ik heb nu een paar weekjes de dd maze 4 getest op me 9800xt , met v-mods op 525mhz core , en een stressed temp van 43,4c gemeten met een lian li bay thermometer :)

dus vrij aardig koelblok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:16
Ik heb een luchtbel bij de uitgang van me gpu blok, hoe krijg ik die weg? Zou m'n pomp niet sterk genoeg zijn? Cpu/gpu/nb gekoeld met een sicce idra in totaal gebruik ik zo'n 5 meter aan slang(10mm). De idra wordt gebruikt als dompelpomp. Heb slang aan het eind dichtgeknepen om druk op te bouwen, zonder effect.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54555

1800+ @ 200x12.0
29Graden stressed met maze 3 lijkt me wel netjes of niet?

@ bericht hierboven^ doe je pomp even uit en dan weer aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 54555 op 16-01-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Razkin schreef op 16 januari 2004 @ 22:16:
Ik heb een luchtbel bij de uitgang van me gpu blok, hoe krijg ik die weg? Zou m'n pomp niet sterk genoeg zijn? Cpu/gpu/nb gekoeld met een sicce idra in totaal gebruik ik zo'n 5 meter aan slang(10mm). De idra wordt gebruikt als dompelpomp. Heb slang aan het eind dichtgeknepen om druk op te bouwen, zonder effect.
even in je slang knijpen helpt ook welles >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Laatst online: 03-07 22:05
Ik ben ook van plan om binnenkort een waterkoelingssetje aan te schaffen en wel de volgende:

- Eheim 1048 waterpomp 600l/h - -13mm aansl.
- Dangerden Maze4 AMD - -13mm aansl.
- Black Ice eXtreme radiator - -12.5 mm aansl.
- Tank-o-matic Resevoir extern - - 13 mm aansl.

En nu komt dan de vraag, welke slangdiameter kan ik nu het beste gebruiken? Ik wil in ieder geval Tygon slang en kan kiezen uit twee formaten:

- Tygon Slang 3/8inch
The innerdiameter is 3/8inch(+/- 10mm)
The outerdiameter is 5/8inch (+/- 16mm)

- Tygon tubing 1/2inch
The innerdiameter is 1/2inch(+/- 13mm)
The outerdiameter is 3/4inch (+/- 19mm)

Als ik kijk naar de aansluitingen van de verschillende onderdelen, dan zou ik dus de slang met een binnendiameter van 13 mm moeten hebben. Aan de andere kant denk ik dan van: een krappere slang zit misschien strakker om de slangpilaren.
En is een slang met een buitendiameter van 2 cm niet erg dik?
Iemand die hier een advies in kan geven?

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als je de kleinere slangmaat gaat bestellen, loop je de kans dat je slangen dalijk niet passen. Dat heb ik nu ook meegemaakt met een best wel stugge slang. Het verschil tussen slang en aansluiting was maar iets van 1 a 2 mm... Uiteindelijk is het me met veel zweet, geduld, kracht en een hete föhn gelukt :)

Ik ben dus van plan om een dergeljike setup te bestellen en kies zelf voor 1/2" tubing.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik verwarm het gewoon altijd met een aansteker werkt perfect :P

phönen duurt me te lang >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95473

ReallyStupidGuy schreef op 15 januari 2004 @ 11:08:
Ik heb een greenway (oid) vijverpompje in mijn wc zitten alleen werkt deze niet meer goed. Als ik de pomp aanzet doet deze niets maar zodra ik hem open maak en even een zetje geef (aan de bladen) voor het starten ratelt hij vrolijk verder.
Ik ben bang dat ik dus mijn derde pomp kan gaan halen om die er in te zetten maar wou toch eerst nog even kijken of iemand een oplossing weet. Ik heb de pomp van binnen al schoon gemaakt en met wat silleconenspray ingesmeerd maar dat help dus niet, alleen aanduwen werkt.
misschien dat als je je as er even uit haalt (weet niet of het kan bij mij eheim wel) dat je iets ziet wat fout is (iets waar hij blijft haken ofzo).. Je kan misschien ook proberen als je niets ziet het asje iets dunner te maken, maar dat moet je allemaal gewoon ff zien..(ken je pomp niet) Maar de vraag is of je pomp het na de tijd nog doet :9 nee heb je, ja kan je krijgen ;) .. ik denk iig dat het asje ergens te strak zit aangezien hij het wel doet als je hem aanduwt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:51
Ik ben nu bezig met het opbouwen van mijn waterkoelingsetup. Ik heb zojuist op mijn ti4600 een waterblokje geplaatst, dewelke helemaal geisoleerd is. Nu vraag ik mij af, moet ik ook de achterkant van mijn geforce isoleren? Er gaat water doorheen met een maximale temperatuur van -15'C.
Graag snel reactie, ik ben bezig met opbouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Laatst online: 03-07 22:05
aramdin schreef op 17 januari 2004 @ 12:11:
Als je de kleinere slangmaat gaat bestellen, loop je de kans dat je slangen dalijk niet passen. Dat heb ik nu ook meegemaakt met een best wel stugge slang. Het verschil tussen slang en aansluiting was maar iets van 1 a 2 mm... Uiteindelijk is het me met veel zweet, geduld, kracht en een hete föhn gelukt :)

Ik ben dus van plan om een dergeljike setup te bestellen en kies zelf voor 1/2" tubing.
Hmm, weet je ook toevallig wat voor type slang dat was, want ik heb geen idee of tygon slang een beetje op te rekken is. Die Tygon slangen hebben een redelijk dikke wand, dus ik kan me voorstellen dat ze niet echt rekbaar zijn.

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
De slang heb ik gekocht bij freezinghardware en is een PVC slang met 6mm binnendiameter, ik heb net op de site gekeken, maa zag em er niet meer bij staan...alleen de 8mm slang.

ps. ik heb zelf ook geen ervaring met tygon slang

[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 17-01-2004 15:46 . Reden: More info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
MickMack schreef op 17 januari 2004 @ 15:35:
[...]

Hmm, weet je ook toevallig wat voor type slang dat was, want ik heb geen idee of tygon slang een beetje op te rekken is. Die Tygon slangen hebben een redelijk dikke wand, dus ik kan me voorstellen dat ze niet echt rekbaar zijn.
FF een tip, als je je slangen over een aansluiting probeert te krijgen en dat lukt niet, dan moet je de slange verwarmen dmv een waterkoker, je krijgt de slange dan veel gemakkelijker over een aansluiting heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
vraagje, is het schadelijk voor de pomp als er veel lucht in het systeem zit ?

er zit nu namelijk al een tijdje aardig wat lucht in mijn setup en aangezien het erg moeilijk is om eruit te krijgen vroeg ik me af of het schadelijk kan zijn voor de pomp, de pomp maakt nu wel wat herrie door die lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102699

Antivries?
Met mijn KT12-l30 powerkit haal ik idle temps van 3-5 graden (cpu), stressed 18.
Ik kan me voorstellen dat het nog lager is als de pc een poos niet heeft gedraaid.
Ik gebruik geen pelt of andere extra koelende dingen, gewoon std asetek set met dual 12cm op blackice rad... alles wat standaard is meegeleverd bij de set dus.
Deze kamer (altijd raam open ivm rook :)) is erg koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Anoniem: 102699 schreef op 17 januari 2004 @ 16:57:
Antivries?
Met mijn KT12-l30 powerkit haal ik idle temps van 3-5 graden (cpu), stressed 18.
Ik kan me voorstellen dat het nog lager is als de pc een poos niet heeft gedraaid.
Ik gebruik geen pelt of andere extra koelende dingen, gewoon std asetek set met dual 12cm op blackice rad... alles wat standaard is meegeleverd bij de set dus.
Jongen, wat denk je nou zelf, je kan nooit dat soort temps halen! Of bedoel je 3 tot 5 'C hoger dan de kamer temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik heb nog ff een vraagje, ik ben momenteel bezig met mijn TEC/ Waterchiller setup. Ik heb net mijn pelt een half uur laten draaien icm mijn chiller om vervolgens te kijken wat voor een leuke cpu temps ik zal halen. Dit is de eerste keer dat ik draai met deze opstelling, toen ik naar de cpu temps keek in de bios waren deze rond de 75'C. Zou het zijn dat de tempcensor de - temperaturen niet aankunnen? Of zou het zo zijn dat de pelt geen goed contact maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Antivries?
Zal maar ff kijken of die tempsensor wel fris is dan.. Welk proggie gebruik je??
Ik had MBM 5 een keer gedownload en toen gaf ie aan dat me cpu 99 graden was terwijl ie in een ander proggie altijd een temp aangaf rond de 40...Dus niet alle proggies lezen het goed af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Die 1a-cooling is eigenlijk gewoon een cross-drilled blokje. (Vijf kanalen parallel, en twee dwars daarop voor de aansluitingen).
Daar is waterkoeling ooit mee begonnen. (Zie onderaan).
Ik kan eigenlijk niet geloven dat dat dan nu zo goed scoort: beter dan de hightech blokjes!
Pas als een bekende niet-Duitse site een vergelijkende test doet, en dit blokje wint, ben ik overtuigd.

Dit blokje bestaat ook nog voor 2/3 uit messing: twee stukken tegen een centrale koperkern gesoldeerd. Dit maak je thuis zo na met een kolomboortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb hier ee 1a-cooling blokje op mijn CPU en ben er dik tevreden over. Idle temp van mijn P4 2,8 GHZ processor is 28 graden Celcius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:00

_Ernst_

Mark It Zero!

PilatuS schreef op 17 januari 2004 @ 16:44:
vraagje, is het schadelijk voor de pomp als er veel lucht in het systeem zit ?

er zit nu namelijk al een tijdje aardig wat lucht in mijn setup en aangezien het erg moeilijk is om eruit te krijgen vroeg ik me af of het schadelijk kan zijn voor de pomp, de pomp maakt nu wel wat herrie door die lucht
Het gaat erom dat waterpompen niet droog mogen draaien. Dan draaien ze dol omdat het water de motor geen weerstand geeft. Als er veel lucht in je setup zit en de pomp weleens droog komt te staan dan kan het schadelijk zijn, anders maakt het vrij weinig uit. Maar ik denk dat het nogal meevalt want zoveel lucht in een setup lijkt me sterk :)
Antivries?
Ik gok op een brakke tempsensor of het moet -5 zijn op je kamer :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Nou ik heb ook ff een klein vraagje over het zalman WC blokje,
ik krijg een setup van Evo 240 met 10mm slangpilaren en op het pompje kunnne die slangetjes ook komen...

nu staat bij FH in de shop het zalman blokje : http://www.benka.nl/shop/index-info.asp?ID=978
en er staat bij: voor 8x1, 8x1,5 en 8x2,5 slangen

terwijl op alternate staat : bevestigingsmateriaal aanwezig voor drie verschillende diameter waterleiding:
8x10mm, 8x11mm en 10x13mm.

Welk van de 2 klopt nu, en als de onderste zou kloppen, kan ik dan deze :
http://www.benka.nl/shop/index-info.asp?ID=331 slangen voor op mijn hele setje kopen?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Heb je wel eens gedacht om op de officiële website van zalman te kijken?

Heel ffies goed kijken op de pagina en je zou uitkomen op deze pagina: Zalman ZM-WB2.

De features van dit product:

1) Pure copper base ensures excellent heat dissipation, and anodized aluminum top prevents corrosion.
2) Intel Pentium 4 (Socket 478), AMD Athlon/Duron/Athlon XP (Socket 462),Athlon 64 (Socket 754) compatible design for borad compatibility.
3) Three types of compression fitting are offered for use with water tubes (8X10mm,8X11mm,10X13mm)

Alsjeblieft!

ps. was toch niet zo moeilijk :*) ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

hmm jah bedankt voor de info :p dus 10x13, maar op freezinghardware krijg je slangen met binnendiameter van 10 en buiten van 14.. dit zal dus niet passen ofwel?

ja sorry ik ben n00b :P

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een water setup met dit hebt:
Magnum CPU,
Magnum VGA,
Magnum NB,
Eheim 1048,
Black Ice Pro,
Autoradiatortje van koper,,
heb ik dan anti corrosie nodig? is het aan te raden het er togh bij te gooien??

offtopic:
er is niet egt veel veranderd aan GoT en het gebeurd steeds vaker dat ze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

anti vries er bij is mooi genoeg. zit ook anti corrosie middel in...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DAMAGE schreef op 19 januari 2004 @ 17:53:
vergeten te vermelden..er zit van dat UV reactive spul bij, das ook tegen algen enzo...maar heb ik nu nog anti-corrosie bij...hoe kom je bij antivries?? zit er neit in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
DAMAGE schreef op 19 januari 2004 @ 17:53:
Anti vries zorgt wel voor een temperatuur stijging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 12:03
Volgens mij zitten we weer over de 500 posts heen :)

Dus als Jupiler, of iemand anders zin heeft, kan er een deeltje VII komen..

Ok, die is er dus inmiddels..

Dus we kunnen verder gaan in [rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel VII[/rml] :)

[ Voor 33% gewijzigd door Twynn op 19-01-2004 20:29 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.