maakt niet zoveel uit. Alleen als je in een kalkrijk gebied woont zou ik zeker demi water nemen. Het kost helemaal niets, overal te krijgen.Oxigun schreef op 27 december 2003 @ 16:18:
Hoe stom is het om kraanwater te gebruiken?
Ik besef me net dat ik dat al een jaar erin heb zitten (toen om te testen, maar het zit er nog steeds in)
Kan iemand me helpen? Ik zoek een cpu+nb+gpu blokjes die bij elkaar niet meer dan 100 euro mogen kosten maar toch goed moeten koelen (nb hoeft nie super te zijn, gpu en cpu wel goed). Heeft iemand een idee. Tha Mafkees blokjes niet want op de site is de cpu blokjes uitverkocht
.
Mag ik even een ding opmerken:Gipsy King schreef op 26 december 2003 @ 23:04:
hehe voor super oc's net als me cpu kun je geen rommel gebruiken eej
Die blokjes zijn met 24k goud bekleed. Maar wist je dat goud een slechtere warmtegeleiding heeft dan koper. Dus het lijkt wel mooi, maar een gewoon koperen blokje is beter
ik denk dat je het heel erg moeilijk gaat krijgen om dat te vinden, een beetje goed cpu blok kost al gauw 50 euro laat staan dat je 3 blokjes hebt voor 100 euro
Anoniem: 95473
goud geleid beter dan koper...zilver en platina ook...erik9287nl schreef op 27 december 2003 @ 17:14:
[...]
Mag ik even een ding opmerken:
Die blokjes zijn met 24k goud bekleed. Maar wist je dat goud een slechtere warmtegeleiding heeft dan koper. Dus het lijkt wel mooi, maar een gewoon koperen blokje is beter
1. goud
2. zilver
3. platina
(3. koper)
zo is het volgens mij..
edit: dom dit is het lijstje van electriciteit
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 27-12-2003 19:35 ]
ghetto waterkoeling ... temps sucken momenteel wel
volgens mij kan dit wrak niet eens worden overgeklokt .. naja.. wie bouwt er dan ook waterkoeling op een msi mobo

[ Voor 22% gewijzigd door Wimo. op 27-12-2003 18:44 ]
Anoniem: 97917
Heb ook een MSI mobo gehad, maar ie zijn echt wel aardig voor overklokken hoorWimo. schreef op 27 december 2003 @ 18:40:
[afbeelding]
[afbeelding]
ghetto waterkoeling ... temps sucken momenteel wel43 idle/ 45 load non OC
volgens mij kan dit wrak niet eens worden overgeklokt .. naja.. wie bouwt er dan ook waterkoeling op een msi mobo
* Syzzer pakt zijn BINASAnoniem: 95473 schreef op 27 december 2003 @ 18:05:
[...]
goud geleid beter dan koper...zilver en platina ook...
1. goud
2. zilver
3. platina
(4. koper)
zo is het volgens mij..
En ja hoor, het is toch zoals ik dacht:
Incl. warmtegeleidingscoëfficienten (hoger is beter):
1. Zilver (429)
2. Koper (390)
3. Goud (318)
4. Aluminium (237)
...
16. Platina (71.6)
en verder is het niet meer interressant
[ Voor 4% gewijzigd door Syzzer op 27-12-2003 19:11 ]
Syzzer schreef op 27 december 2003 @ 19:09:
[...]
* Syzzer pakt zijn BINAS
1. Zilver (429)
2. Koper (390)
3. Goud (318)
4. Aluminium (237)
Ow ik dacht ook dat goud het beste geleide! Maar zilver iniedergeval maar dat is niet te betalenSyzzer schreef op 27 december 2003 @ 19:09:
[...]
* Syzzer pakt zijn BINAS
1. Zilver (429)
2. Koper (390)
3. Goud (318)
4. Aluminium (237)
OF bison Electro, nog concentreeder zilveraramdin schreef op 27 december 2003 @ 19:15:
ga al mn blokjes voortaan een artic silver bad geven dan
Je kan ook naar de lokale zilversmit, en vragen of hij de boel kan anodizeren
[ Voor 176% gewijzigd door bredend op 27-12-2003 21:27 ]
Dit gaat aardig offtopicbredend schreef op 27 december 2003 @ 21:23:
Je kan ook naar de lokale zilversmit, en vragen of hij de boel kan anodizeren
Mijn projectje gaat een EHEIM Filter worden die 300l/uur kan pompen. Eens kijken of dat wilt werken
ik heb er al een jaar een fles demiwater naast staan hoorAnoniem: 51220 schreef op 27 december 2003 @ 17:02:
[...]
maakt niet zoveel uit. Alleen als je in een kalkrijk gebied woont zou ik zeker demi water nemen. Het kost helemaal niets, overal te krijgen.
ik zal binnenkort eens alles uit elkaar halen en posten hoe het geworden is (met pics als het ranzig is)
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Oxigun schreef op 27 december 2003 @ 23:18:
[...]
ik heb er al een jaar een fles demiwater naast staan hoor
ik zal binnenkort eens alles uit elkaar halen en posten hoe het geworden is (met pics als het ranzig is)
offtopic:
Anders maak je het toch expres even wat ranziger
, en meteen een advertentie om demiwater bij je te kopen 
Anders maak je het toch expres even wat ranziger

Iemand die mij kan helpen met mijn pomp 
Ik heb op dit moment een hydor 20 pomp. Deze is helaas niet echt stil. Hoor gewoon een irritant tril geluid. Heb van alles al geprobeert, maar zonder resultaat.
Is het normaal dat deze pomp zo veel geluid maakt?
Ik heb ook een Eheim 1048 gehad en deze was zo goed als stil
Ik heb op dit moment een hydor 20 pomp. Deze is helaas niet echt stil. Hoor gewoon een irritant tril geluid. Heb van alles al geprobeert, maar zonder resultaat.
Is het normaal dat deze pomp zo veel geluid maakt?
Ik heb ook een Eheim 1048 gehad en deze was zo goed als stil
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Ik heb een vraag over slangpilaren, aangezien ik die nergens kan vinden in de maat die ik nodig heb. Ik heb nu met een lading tape een verbinding gemaakt tussen die 3/8 schroefdraad van mijn sicce idra pomp, en de 8/6mm slang. Ik wil dat veranderen mbv een slangpilaar, maar het kleinste dat ik gevonden heb is een 8mm exemplaar, en ik heb dus een 6 mm versie nodig. Is er een shop op inet die die dingen verkoopt? dus ook 6 mm vanaf 3/8 schroefdraad? Zou wel lekker wezen want de tape begint te lekken

Anoniem: 54742
perfectsystems.nlErik999 schreef op 27 december 2003 @ 23:41:
Ik heb een vraag over slangpilaren, aangezien ik die nergens kan vinden in de maat die ik nodig heb. Ik heb nu met een lading tape een verbinding gemaakt tussen die 3/8 schroefdraad van mijn sicce idra pomp, en de 8/6mm slang. Ik wil dat veranderen mbv een slangpilaar, maar het kleinste dat ik gevonden heb is een 8mm exemplaar, en ik heb dus een 6 mm versie nodig. Is er een shop op inet die die dingen verkoopt? dus ook 6 mm vanaf 3/8 schroefdraad? Zou wel lekker wezen want de tape begint te lekken
freezinghardware.nl
hf
Heb je toevallig ook kleine slangpilaren?ken schreef op 27 december 2003 @ 23:34:
Ik heb op dit moment een hydor 20 pomp. Deze is helaas niet echt stil. Hoor gewoon een irritant tril geluid.
Ach, met een std fan haalde ik 54 full load. En dan heb ik het wel over burnk2. . geen spelletje ofzoAnoniem: 97917 schreef op 27 december 2003 @ 19:01:
[...]
Heb ook een MSI mobo gehad, maar ie zijn echt wel aardig voor overklokken hoor! Alleen epox is denk ik wel iets beter, maar veel zal het niet meer schelen, misschien ene brakke cpu?/je temps gekeken is je WC-zooi ook niet echt super ofzo, mijn Coolermaster HAC (luchtkoeling) kan op 3500rpm mijn cpu non-océd op betere temps krijgen
Anoniem: 8514
Gebruik al jaren kraanwater...nooit problemen gehadOxigun schreef op 27 december 2003 @ 16:18:
Hoe stom is het om kraanwater te gebruiken?
Ik besef me net dat ik dat al een jaar erin heb zitten (toen om te testen, maar het zit er nog steeds in)
tot je ooit een lekkage krijgt, en dat je je zelf voor je kop slaat als blijkt dan al je hardware naar de hardware hemel is gegaan. En dat je die honderden euros makkelijk kon besparen als je een fles gedes. water had gekocht voor 60 cent.
Anoniem: 67877
Ja, ik heb zelf nu ook wat reviews gelezen, en het Zalman blokje boeit me wel (vooral de spiegel die mijn geliefde core aan mag rakenRS_003 schreef op 27 december 2003 @ 15:30:
[...]
Ik heb paar reviews van de zalman gelezen en hij presteerd even goed / iets beter dan de maze 4
Het grootste voordeel is dat dat ding zo glad is dat je hem echt als een spiegel kunt gebruiken, en de dd maze4 is toch iets minder glad.
Maar goed, nogmaals full stress 36 a 37 graden dus heel redelijk leek mij zo?
Namelijk, in de tweakers.net pricewatch staat maar één shop, dat is Alternate die dit blokje weg doet voor 35 euro. Dan heb je Space-promotion en Tweakstore, maar die zitten ineens aan rond de 50 euro

Weet iemand misschien of ze dat nog updaten, of dat ze een andere leverancier hebben, dat die van Alternate goedkoper is ofzo?
Dat is onzin. Want na een dag ronddraaien in je waterkoeling geleidt het water net zo hard stroom als normaal kraanwater. Dat komt doordat het water kleine koperdeeltjes opneemt.Anoniem: 54742 schreef op 28 december 2003 @ 15:41:
tot je ooit een lekkage krijgt, en dat je je zelf voor je kop slaat als blijkt dan al je hardware naar de hardware hemel is gegaan. En dat je die honderden euros makkelijk kon besparen als je een fles gedes. water had gekocht voor 60 cent.
Dus als het gaat lekken heb je hoe dan ook een probleem, of je nou gedestileerd water of gewoon water gebruikt.
Het enige wat tegen lekkage werkt is zorgen dat je onderdruk hebt in je setup. Dat is op zich niet moeilijk, gewoon een ballon opblazen ergens in je setup, en dan alles afsluiten, behalve de tuit van de ballon 
Tegen losschietende slangen werken slangklemmen het beste
Tegen losschietende slangen werken slangklemmen het beste
Bredend, volgens mij heb je dan juist overdruk -> water spuit er nog harder uit
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Kheb de gewaterkoelde 9800xt gevondenGipsy King schreef op 25 december 2003 @ 18:55:
ik heb een vraagje
wat zou het best presterende watercooling blok zijn voor een hercules 9800xt ?
Ik weet wel zeker van niet, want ik heb al meerdere malen lekkages gehad, zelfs op een LAN, en toen zag ik pas na een tijd een plasje op mijn gf ti4200, kreeg toen ineens rare kleuren in mijn beeld, kaart geveegd tot hij droog was en terug gezet in de pc. En draaien maar.erik9287nl schreef op 28 december 2003 @ 21:16:
[...]
Dat is onzin. Want na een dag ronddraaien in je waterkoeling geleidt het water net zo hard stroom als normaal kraanwater. Dat komt doordat het water kleine koperdeeltjes opneemt.
Dus als het gaat lekken heb je hoe dan ook een probleem, of je nou gedestileerd water of gewoon water gebruikt.
Toen was het water zelfs doorgelekt in 2 PCI sloten en het AGP slot, die ook droog gemaakt en deed alles weer perfect, incl mijn SB audigy 2.
En als het water toen zou geleiden kon ik mijn mobo, vid kaart, sb audigy 2 allen weg tieven omdat ze stuk zouden zijn.
Mjah ik kocht eerst ook altijd gedestileerd water, maar omdat ik een emmer heb verdampte het altijd... iedere keer kocht ik bij de praxis van die 5L flessen, van 4,80€ .... nou na 10x denk je toch wel, dit heeft geen zin zo 
Moet nu echt 'n reservoir hebben, hehe
Moet nu echt 'n reservoir hebben, hehe
als je anti corrosie in je water hebt komen er (bijna) geen koperdeeltjes in je water hoorerik9287nl schreef op 28 december 2003 @ 21:16:
[...]
Dat is onzin. Want na een dag ronddraaien in je waterkoeling geleidt het water net zo hard stroom als normaal kraanwater. Dat komt doordat het water kleine koperdeeltjes opneemt.
trouwens is een watercooling set waterdicht te krijgen? dus dan bedoel ik dat als ik mijn case meeneem naar een lan dat er geen water uit komt
haha zou wel lekker lullig zijn.
ik heb blokjes van mafkees zijn Inkoopactie en daarbij wilde ik een evo airplex 240 radiator nemen en een eheim 1048 pomp en een reservoir van innovatec (de plexiglas).
maar is dit hele setje waterdicht te krijgen? dus wanneer ik de case iets scheef hou dat er dus GEEN water uit komt?
ik heb blokjes van mafkees zijn Inkoopactie en daarbij wilde ik een evo airplex 240 radiator nemen en een eheim 1048 pomp en een reservoir van innovatec (de plexiglas).
maar is dit hele setje waterdicht te krijgen? dus wanneer ik de case iets scheef hou dat er dus GEEN water uit komt?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Jazeker!mydogisgone schreef op 29 december 2003 @ 18:51:
trouwens is een watercooling set waterdicht te krijgen? dus dan bedoel ik dat als ik mijn case meeneem naar een lan dat er geen water uit komthaha zou wel lekker lullig zijn.
Normaal is alles waterdicht, zo niet terugsturen die handel. Vooral als je goede slangen pakt en er dan _voor de zekerheid_ nog slangklemmen op zet, mogen er normaal geen lekkages onstaan
Omdat ik de reactie kreeg dat het moeilijk ging worden, wil ik nu de grens wat hoger leggen, wie weet er een goed setje rond de 100-150 eruo. het liefst een goed cpu blokje en een rdelijke nb en gpu.darkdesign schreef op 27 december 2003 @ 17:12:
Kan iemand me helpen? Ik zoek een cpu+nb+gpu blokjes die bij elkaar niet meer dan 100 euro mogen kosten maar toch goed moeten koelen (nb hoeft nie super te zijn, gpu en cpu wel goed). Heeft iemand een idee. Tha Mafkees blokjes niet want op de site is de cpu blokjes uitverkocht.
Kijk hier eens:
http://www.inkoopacties.net/ia/f1c4hlkv/1
35euro voor waterblok voor CPU
32,50 voor GPU blok
32,50 voor NB Blok ...
32,50 voor GPU blok
32,50 voor NB Blok ...
De_Bastaard schreef op 29 december 2003 @ 19:00:
Kijk hier eens:
32,50 voor GPU blok
32,50 voor NB Blok ...
BioBlade, zodra je die kwijt wil mail me dan ffGipsy King schreef op 25 december 2003 @ 18:55:
ik heb een vraagje
wat zou het best presterende watercooling blok zijn voor een hercules 9800xt ?
ik heb nu een dangerden maze4-1+pelt
thnx
Anoniem: 23679
Er draait nu naast me een WC setje die ik heb overgenomen van iemand. Is een Eheim 1250 met DD Maze3-1 + 169Watt Peltier en een autoradiator. Die radiator is van alluminimum en die Maze van koper en hij draait nu even met gewoon water. Kan dat voor even zonder dat corrosie onstaat of gaat dat al heel snel?
Hmmm, alu en koper gaan niet zo goed samen. Je kan toch beter zorgen dat je alles van 1 metaal hebt. Is al vaker besproken in dit forum hoor.Anoniem: 23679 schreef op 29 december 2003 @ 20:01:
Er draait nu naast me een WC setje die ik heb overgenomen van iemand. Is een Eheim 1250 met DD Maze3-1 + 169Watt Peltier en een autoradiator. Die radiator is van alluminimum en die Maze van koper en hij draait nu even met gewoon water. Kan dat voor even zonder dat corrosie onstaat of gaat dat al heel snel?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ja dat weet ik wel maar ik heb nog ff geen EngineIce dat moet ik nog bestellen dus draai ik nu tijdelijk met gewoon water voor ff. Kan dit al kwaad op korte termijn ofniet?Microkid schreef op 29 december 2003 @ 20:16:
[...]
Hmmm, alu en koper gaan niet zo goed samen. Je kan toch beter zorgen dat je alles van 1 metaal hebt. Is al vaker besproken in dit forum hoor.
Volgens mij niet zo op korte termijn, zorg ervoor dat je snel wat anti corrosie in je systeem hebtAnoniem: 23679 schreef op 29 december 2003 @ 21:09:Ja dat weet ik wel maar ik heb nog ff geen EngineIce dat moet ik nog bestellen dus draai ik nu tijdelijk met gewoon water voor ff. Kan dit al kwaad op korte termijn ofniet?
Ik ben een beetje aan het kijken voor mn nieuwe setup en ben nu bij de keuze van de radiator beland...Zit nu nog te twijfelen tussen de Black Ice Pro en de Black Ice Extreme. Er zit een prijsverschil tussen van ong 10euro en vraag me af of de Black Ice Extreme dat wel waard is...
Als het prijsverschil maar 10 euro is zou ik voor de Xtreme gaan.aramdin schreef op 30 december 2003 @ 01:31:
[...]
Volgens mij niet zo op korte termijn, zorg ervoor dat je snel wat anti corrosie in je systeem hebt
Ik ben een beetje aan het kijken voor mn nieuwe setup en ben nu bij de keuze van de radiator beland...Zit nu nog te twijfelen tussen de Black Ice Pro en de Black Ice Extreme. Er zit een prijsverschil tussen van ong 10euro en vraag me af of de Black Ice Extreme dat wel waard is...
Ik zie hartstikke vaak mensen hiero die de Airplex 240 radiator hebben, zijn die beter als de black ice extreme rad's of niet???
Toevallig, die hebbik ook besteld bij tweakstore, gelukkig nog niet binnen want ik moest nog wat blokjes bij mun bestelling doenAnoniem: 26854 schreef op 30 december 2003 @ 11:45:
weet iemand ook waar die evo 240 los te koop is, behalve dan in Duitsland
Dus nu hoop ik dit binnen te krijgen:
-Zalman ZM-WB2 waterblock
-Graph-O-matic chipset/vga rev 1.0
-Dangerden Z-Chip chipset koeler
-Hydor L20 waterpomp 700l/u
-Airplex evo 240
-Zerex Supercoolant 4oz
Is dat een goede keuze?
Ik heb nu nog een 100watt peltier over en strax ook weer een Aquarius II setje over. Ik zat eens te denken, als ik nu eens een alluminimum bakje als reservoir neem en dan daar aan de buitenkant me peltier op plak en dan de warme kant koel met Aquarius II. Dan kan ik het reservoir met koude water gebruiken voor me hoofd wc waar ook weer een 169watt peltier in zit. Zou dat een beetje werken ofnie?
Ik denk dat dat zonde is van de stroom koste. Het zal dnekik veel stroom vreten maar niet veel effect opleveren. Kun je beter een zakje ijsklontjes in je water reservior leggenAnoniem: 23679 schreef op 30 december 2003 @ 12:59:
Ik heb nu nog een 100watt peltier over en strax ook weer een Aquarius II setje over. Ik zat eens te denken, als ik nu eens een alluminimum bakje als reservoir neem en dan daar aan de buitenkant me peltier op plak en dan de warme kant koel met Aquarius II. Dan kan ik het reservoir met koude water gebruiken voor me hoofd wc waar ook weer een 169watt peltier in zit. Zou dat een beetje werken ofnie?
/offtopic Zie mijn vorige post, een goede keuze?
Hmm niet aan ged8darkdesign schreef op 30 december 2003 @ 13:02:
[...]
Ik denk dat dat zonde is van de stroom koste. Het zal dnekik veel stroom vreten maar niet veel effect opleveren. Kun je beter een zakje ijsklontjes in je water reservior leggen.
/offtopic Zie mijn vorige post, een goede keuze?
Ik denk van wel, je mist alleen nog 2x 120mm fans, of heb je die al liggen?darkdesign schreef op 30 december 2003 @ 13:02:/offtopic Zie mijn vorige post, een goede keuze?

Ik wil dit blokje na gaan maken, maar ik heb hier eerst wat vragen over.
- Waar haal ik dat koper?
- Wat zijn dat voor schroeven die het plexi op het blok drukken en hoe bevestig je zo iets?
- Dat vrezen, kan dat met een huis, tuin en keukenfrees?
- Wat kan ik beter doen, de blokjes iets dieper vrezen, dus meer water of minder diep vrezen waardoor je meer koper over houd.
[ Voor 1% gewijzigd door Math2k op 30-12-2003 15:33 . Reden: spelling ]
Hmmz kan het zijn dat een 100watt peltier (12v) op 12v beter is als een 169watt peltier (16v) op 12v? Ik kreeg de 169watter namelijk niet beneden vriespunt, rond de 1/2 graden bleef die hangen terwijl ik nu de kleinere en minder sterke 100watter heb aangesloten en die zit rond de -15 en is ook gewoon vet bevroren.
Hoe kan je zoiezo zien hoe sterk en wat voor voltage je peltiers zijn want van diegene van wie ik het kocht wist het niet meer zeker...
Hoe kan je zoiezo zien hoe sterk en wat voor voltage je peltiers zijn want van diegene van wie ik het kocht wist het niet meer zeker...
@ g4s
Dat is nice, mischien kan je watercooling de warmte van de 169watt niet goed afvoeren en daarom datie niet kouder word. Dan zou ik het gewoon bij de 100 Watt houden
, hoe warm is je water trouwens als je die 100 watt pel. gebruikt? Lijkt me wel intressand omdat ik binnenkort ook WC heb en ik zou wel is wat willen weten over peltiers. Alleen ik heb gehoort dat ze veel stroom vreten.
Edit:
Of het kan zijn dat de warmte van boven langs je pel. glipt naar de cpu
Dat is nice, mischien kan je watercooling de warmte van de 169watt niet goed afvoeren en daarom datie niet kouder word. Dan zou ik het gewoon bij de 100 Watt houden
Edit:
[ Voor 10% gewijzigd door darkdesign op 30-12-2003 15:55 ]
Nou op de peltier zit een DD Maze 3-1 die naar een autoradiator gaat en daar staat een 120mm dus daar ligt het niet aan. Hij koelt zeker goed genoeg wat ik had eerst geen fan op die radiator en toen werd het water idd erg warm, nu met fan is het water rond de 24/25C, word goed gekoelt dus.darkdesign schreef op 30 december 2003 @ 15:54:
@ g4s
Dat is nice, mischien kan je watercooling de warmte van de 169watt niet goed afvoeren en daarom datie niet kouder word. Dan zou ik het gewoon bij de 100 Watt houden, hoe warm is je water trouwens als je die 100 watt pel. gebruikt? Lijkt me wel intressand omdat ik binnenkort ook WC heb en ik zou wel is wat willen weten over peltiers. Alleen ik heb gehoort dat ze veel stroom vreten.
Edit:
Dat ze veel stroom vreten kan ik bevestigen
Wat me wel opviel is dat me 12v lijn met de 169 watt streeg naar 12.6 en met de 100watt daalt die naar 11.25
Kan het zijn dat een kleiner peltier blokje sterker is als een grotere fnie?
(hij zit nog niet op me cpu)
van de voedingslijnen en hoe ze op peltiers reageren weet ik niet veel af. Wat ik wel heb gelezen is dat het kan dat de warmte vanboven op de pel. naar ondere kan glippen, als je die op een of andere manier goed isoleert heb je kans datie het beter doet. Maar waarom een 169 watt p[eltier als je met een 100 watt al -15 haaltAnoniem: 23679 schreef op 30 december 2003 @ 16:02:
[...]
Nou op de peltier zit een DD Maze 3-1 die naar een autoradiator gaat en daar staat een 120mm dus daar ligt het niet aan. Hij koelt zeker goed genoeg wat ik had eerst geen fan op die radiator en toen werd het water idd erg warm, nu met fan is het water rond de 24/25C, word goed gekoelt dus.
Dat ze veel stroom vreten kan ik bevestigenMe 200 watt voedingkje trek het maar net maar hij komt later op een andere voeding, dit is even tijdelijk.
Wat me wel opviel is dat me 12v lijn met de 169 watt streeg naar 12.6 en met de 100watt daalt die naar 11.25
Kan het zijn dat een kleiner peltier blokje sterker is als een grotere fnie?
Dat is waar (hij is nu btw -18) maar ik had gelezen dat je voor een moderne proc eigenlijk moest kijken naar minimaal 150watt oid (kan zijn dat die meneer van wie ik hem heb gekocht toch fout het en het wel een sterkere is...)darkdesign schreef op 30 december 2003 @ 16:06:
[...]
van de voedingslijnen en hoe ze op peltiers reageren weet ik niet veel af. Wat ik wel heb gelezen is dat het kan dat de warmte vanboven op de pel. naar ondere kan glippen, als je die op een of andere manier goed isoleert heb je kans datie het beter doet. Maar waarom een 169 watt p[eltier als je met een 100 watt al -15 haalt. -15 is al zwaar lekker. En wat ik denk dat als je een hogere pel. hebt niet verder zal komen. (warmte gaat langs de pel.). Als ik jou was zou ik het bij de 100watt houden, lekker -15, opzicht niet te duur in stroomkosten. En je hebt geen problemen met wat je cpu toch niet kouder word, en voedingen die het niet trekken.
Maar waarom zou je kijken naar een sterkere als deze al zwaar onder 0 is? Als ik jou was zou ik het zo laten en niet meer aan kloten
.
Ik hou altijd graag het bestedarkdesign schreef op 30 december 2003 @ 17:14:
Maar waarom zou je kijken naar een sterkere als deze al zwaar onder 0 is? Als ik jou was zou ik het zo laten en niet meer aan kloten.
Hier een fototje 
en hier nog wat meer voor de geintreseerde
: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Peltier/
en hier nog wat meer voor de geintreseerde
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 23679 op 30-12-2003 17:50 ]
Dat ziet er lekker koud uit. Misschien dat ik ooit nog is zoiets aanschaf, maar ik ga eerst aan mijn WC.
ViCOMPUTER UtrechtAnoniem: 26854 schreef op 30 december 2003 @ 11:45:
Verkopen ze alle spullen van Aqua Computer Systeme.
(zo kom ik ook aan m'n spullen
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Waarom niet in duitsland bestellen ?Anoniem: 26854 schreef op 30 december 2003 @ 11:45:
Scheelt 1 dag verzendtijd
Ik had de ene dag besteld (en meteen betaalt met creditcard, VISA om precies te zijn) en na 3 dagen was alles binnen/
Verzendkosten zijn lager als de nederlandse rembours kosten !!
edit: wel bij www.pc-cooling.de besteld trouwens
Die hebben ook allles
[ Voor 9% gewijzigd door Epsilon op 30-12-2003 18:25 ]
klote dat ik geen creditcard heb 
Hmm, interesting, een Black ice pro kost bij Pc-cooling.de 39.90euro en in de pricewatch staat ie voor 63.00euro, aardig verschil dus!
Hmm, interesting, een Black ice pro kost bij Pc-cooling.de 39.90euro en in de pricewatch staat ie voor 63.00euro, aardig verschil dus!
offtopic:
Kan me nog herinneren dat ik op Netgamez vroeg hoe je aan die spullen kwam en me dit verhaal vertelde
En dat je je systeem toen aan mij wilde verkopen 
Mail me ff, maybe dat ik wat van je wil overkopen
Kan me nog herinneren dat ik op Netgamez vroeg hoe je aan die spullen kwam en me dit verhaal vertelde
Mail me ff, maybe dat ik wat van je wil overkopen
[ Voor 46% gewijzigd door aramdin op 30-12-2003 19:39 . Reden: meer info! ]
Anoniem: 26854
En hoe zijn de prijzen daar???SerialThrillaZ schreef op 30 december 2003 @ 18:20:
[...]
ViCOMPUTER Utrecht
Verkopen ze alle spullen van Aqua Computer Systeme.
(zo kom ik ook aan m'n spullen)
aramdin schreef op 30 december 2003 @ 18:49:
klote dat ik geen creditcard heb
offtopic:
Kan me nog herinneren dat ik op Netgamez vroeg hoe je aan die spullen kwam en me dit verhaal verteldeEn dat je je systeem toen aan mij wilde verkopen
Heb een compleet WC setje over atm
maze3 + z-chip + GF2 blok (voor radeon) + evo 120 + sicce nova
ow ja, ook nog een innovatec x-flow
Hmmz heb nu even andere, grotere coldplate op me peltier gedaan die ik veel vaster kon draaien, haal nu -26,5 dus weer zo'n 10 graadjes koeler
En kan nog wel koeler denk ik want heb nog geen koelpaste e.d. tussen de onderdelen gedaan
ik denk dat het wel zal werken...je water wordt nu redelijk koud (hoe koud maakt zon peltier de warmtebron (theoretisch)?? dus wordt het warmte verschil tussen je waterblokjes en water hoger waardoor de warmte afgifte sneller zal zijn zelfde verhaal voor warmtebron en waterblokjes..Anoniem: 23679 schreef op 30 december 2003 @ 12:59:
als je besluit het niet te doen mail me dan maar
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 30-12-2003 21:08 ]
je zit met een max belastingAnoniem: 95473 schreef op 30 december 2003 @ 20:49:
[...]
ik denk dat het wel zal werken...je water wordt nu redelijk koud (hoe koud maakt zon peltier de warmtebron (theoretisch)??
als je besluit het niet te doen mail me dan maarik heb wel interesse (slim_fan@hotm..)
Theoretisch -100 ofzo
ligt er maar net aan hoe koud je de "warme" kant maakt. Tjek de pelt faq
[ Voor 17% gewijzigd door Epsilon op 30-12-2003 20:59 ]
Ietsje duurder... maar dan kan je tenminste wél naar een winkel als er iets is...
Voor prijzen moet je maar 'ns op een donderdagavond/vrijdag/zaterdag langsgaan. Kan ik (
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
ViComputers is toch het vroegere Vobis? Dan zit het als het goed is tegenover het oude pand van Paradigit.
Wat hebben ze daar nog meer voor waterkoeling?
Mijn WC dealers in Utrecht zijn de Metaalmarkt, Gamma en Pijper Ijzerwaren
Da klopt. We verkopen alleen spullen van Aqua Computer Systeme (zie www.aqua-computer-systeme.de )bredend schreef op 30 december 2003 @ 22:52:
ViComputers is toch het vroegere Vobis? Dan zit het als het goed is tegenover het oude pand van Paradigit.
Dus Aqua waterblokjes, Eheim pompen, Airplex EVO radiatoren, etc. etc.
Maar nooit voorradig (ivm (nog) lage interesse in WC)
Levering 3-4 werkdagen.
Anoniem: 23679 schreef op 30 december 2003 @ 20:44:
Hmmz heb nu even andere, grotere coldplate op me peltier gedaan die ik veel vaster kon draaien, haal nu -26,5 dus weer zo'n 10 graadjes koelerEn kan nog wel koeler denk ik want heb nog geen koelpaste e.d. tussen de onderdelen gedaan
kan je daar een pic van schieten?
Heb je link ff voor je gefixtAnoniem: 23679 schreef op 30 december 2003 @ 17:49:en hier nog wat meer voor de geintreseerde: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Peltier/
http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Peltier/
http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Peltier/08.JPG
Ik betwijfel alleen of dit op me moederbord past en of het niet te zwaar is...
Weet iemand of zo`n hydor L20 pomp (kan inline toch?) in 3 floppy bays past?
Is voor me 2e wc
Is voor me 2e wc
waarom zou dit niet passen en waarom zou het te zwaar zijn ?Anoniem: 23679 schreef op 31 december 2003 @ 14:21:
[...]
http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Peltier/08.JPG
Ik betwijfel alleen of dit op me moederbord past en of het niet te zwaar is...
wel dikke swiftech luchtkoelers eraan, en geen coldplate van 200gram
Is gewoon standaard te koop in de winkel, past dus gewoon. Sterker nog, ik heb het geprobeerd.
Hij is toch iets groter en zwaarder als jij denkt, want het blok past opzich wel maar moet ook nog enigsins isoleren en aangezien er vlak naast een aantal condesatoren zitte... En hij is iets over de 900 gram zoEpsilon schreef op 31 december 2003 @ 17:23:
[...]
waarom zou dit niet passen en waarom zou het te zwaar zijn ?
wel dikke swiftech luchtkoelers eraan, en geen coldplate van 200gram
Is gewoon standaard te koop in de winkel, past dus gewoon. Sterker nog, ik heb het geprobeerd.

Eigenlijk zou je nooit een plexi top moeten gebruiken icm een peltier. Mocht er wat misgaan met je pomp, en je pelt blok warmt op, dan heb je de mogelijkheid dat je plexi top gaat vervormen en soms zelfs gaat smelten. En ja, dan gutst je water in grote hoeveelheden over de rest van je systeem.
ID4.1M Honey Yellow
Mja maar ik zorg gewoon ervoor dat er niks kan gebeure
Heb al eens eerder een hele berg water over me comp gehad en nog veel meer erge dingen maar eigenlijk nog niet echt wat gesloopt ofzo
Wat is eigenlijk de maximale draagkracht van een socket (als ik hem vast maak met die 4 schroeven)
Ik zou niet boven de 300 gram gaan als je je pc vaak versleept. Anders is +/- 600 gram wel de max.Anoniem: 23679 schreef op 31 december 2003 @ 19:24:
Mja maar ik zorg gewoon ervoor dat er niks kan gebeureHeb al eens eerder een hele berg water over me comp gehad en nog veel meer erge dingen maar eigenlijk nog niet echt wat gesloopt ofzo
Wat is eigenlijk de maximale draagkracht van een socket (als ik hem vast maak met die 4 schroeven)
Anoniem: 101362
heeft iemand ervaring met Thermaltake Aquarius III? Zou die nl. graag kope en heb al gegoogeld ma de ene zegt da het super is en de andere da het juist slecht is
.Is eigelijk ook vooral voor de show.weet iemand toevallig de prijs???
Je kunt ook altijd nog de schroeven door de socketgaatjes aan de backplate waar het mobo opzit vast maken. Als je die mooi recht vast zet kun je heel wat meer aan je mobo hangen, en kun je hem ook beter verslepen.MadMarky schreef op 31 december 2003 @ 19:41:
[...]
Ik zou niet boven de 300 gram gaan als je je pc vaak versleept. Anders is +/- 600 gram wel de max.
Hij is al te koop voor ong. 270 euro (gebruik de Pricewatch plz!)Anoniem: 101362 schreef op 01 januari 2004 @ 10:31:
heeft iemand ervaring met Thermaltake Aquarius III? Zou die nl. graag kope en heb al gegoogeld ma de ene zegt da het super is en de andere da het juist slecht is.Is eigelijk ook vooral voor de show.weet iemand toevallig de prijs???
Er bestaat ook al een draadje over de Thermaltake AQ3, namelijk > Thermaltake Aquarius 3
als je de search een beetje had gebruikt, had je die zo gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 01-01-2004 14:12 . Reden: Typoz ]
Hoeveel mm slang moet ik hebben voor op een eheim pomp en dd blok want ik wil tygon slang kopen alleen die heb je in 10x16mm en 13x19mm, ik d8 zelf de eerste.
eheim is 10mm en danger den is 10-12mm...Anoniem: 23679 schreef op 01 januari 2004 @ 14:28:
Hoeveel mm slang moet ik hebben voor op een eheim pomp en dd blok want ik wil tygon slang kopen alleen die heb je in 10x16mm en 13x19mm, ik d8 zelf de eerste.
10x16mm moet je dan hebben, is trouwens best wel een dikke slang..
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 01-01-2004 15:02 ]
Ik heb de openingspost is doorgelezen maar volgens mij klopt dit niet, of jullie bereken het iets anders dan ik dacht:
De afmetingen van Slangen worden in millimeters uitgedrukt. Een 10/14mm slang heeft dan een binnen diameter van 10mm en een buitdiameter van 14mm, wat dan uiteraard neerkomt op een wanddikte van 2mm.
De wantdikte moet dan toch 4mm zijn? want 14/10 is 4. En ik heb alles opnieuw besteld bij tweakstore, hopen dat het nu allemaal goed komt met de bestelling.
De afmetingen van Slangen worden in millimeters uitgedrukt. Een 10/14mm slang heeft dan een binnen diameter van 10mm en een buitdiameter van 14mm, wat dan uiteraard neerkomt op een wanddikte van 2mm.
De wantdikte moet dan toch 4mm zijn? want 14/10 is 4. En ik heb alles opnieuw besteld bij tweakstore, hopen dat het nu allemaal goed komt met de bestelling.
OnzinMadMarky schreef op 31 december 2003 @ 19:41:
[...]
Ik zou niet boven de 300 gram gaan als je je pc vaak versleept. Anders is +/- 600 gram wel de max.
Vooral bij waterblokken, deze zijn niet topzwaar en dus totaal niet belastend voor je mobo. Je moest eens weten wat voor druk die veren uitoefenen op je bordje, en dan doe je moeilijk over 600 gram wat een beetje schud ?
Omg..... Dat is waar, had ik helemaal niet aan gedacht, nu voel ik me best domaramdin schreef op 01 januari 2004 @ 15:32:
uhm, als je een slang van boven af bekijkt, dan heb je natuurlijk te maken met 2x een wand, wat dus neerkomt op wand-binnendiameter-wand > 2mm-10mm-2mm = 14mm in totaal
Is er niemand die dit weet?dj_dysaster schreef op 31 december 2003 @ 17:16:
Weet iemand of zo`n hydor L20 pomp (kan inline toch?) in 3 floppy bays past?
Is voor me 2e wc
Anoniem: 89895
Ik zie op die pic van die peltier van die kunstof bouten, weet iemand waar die te koop zijn?
ook die mooie vga blokken ?SerialThrillaZ schreef op 30 december 2003 @ 23:11:
[...]
Da klopt. We verkopen alleen spullen van Aqua Computer Systeme (zie www.aqua-computer-systeme.de )
Dus Aqua waterblokjes, Eheim pompen, Airplex EVO radiatoren, etc. etc.
Maar nooit voorradig (ivm (nog) lage interesse in WC)
Levering 3-4 werkdagen.
bij tweakerstore.net (waterkoeling-miscellaneos-dangerdan holddown) 6,-Anoniem: 89895 schreef op 01 januari 2004 @ 22:26:
Ik zie op die pic van die peltier van die kunstof bouten, weet iemand waar die te koop zijn?
Ik had is zitten kijken naar reviews van de Zalman ZM-WB2 waterblock die ik besteld heb voor mijn amd xp 2800+. Maar op somige plaatjes lijkt het dat je de gaten in je mobo niet nodig hebt, dus dat je alleen de klipjes op je socket nodig hebt, klopt dat?
Dit topic is gesloten.