Het idee voor dit topic is ontstaan naar aanleiding van [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml].
Hierin kwam regelmatig de vraag naar boven van verschillende "beginnende" waterkoelers :"Welke setup is het beste? / Welk setje presteerd het beste? / etc."
Aangezien dit topic voornamelijk bedoeld is voor waterkoelingsvragen en daardoor de prestatiesgegevens vaak nogal snel verloren gaan, is in overleg met de forummod besloten dit topic te openen.
• Waar is dit topic precies voor bedoeld
Dit topic is puur bedoeld voor het posten van behaalde resultaten met je waterkoeling-setup zodat "beginnende" waterkoelers hier eenvoudig diverse setups en prestaties met elkaar kunnen vergelijken.
Als je in dit topic post probeer dan zo duidelijk/uitgebreid mogenlijk jouw gegevens te posten met bijvoorbeeld de volgende gegevens:
• Wat mag hier niet
/me ik merk dat dit topic al snel weer gebruikt wordt voor discussies en vragen, niet lullig bedoelt, maar daar is dit topic niet voor geopend
Dit topic is puur bedoeld voor prestaties/setup-gegevens, dus niet voor vragen, opmerkingen etc. die horen in [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml] thuis
Hierin kwam regelmatig de vraag naar boven van verschillende "beginnende" waterkoelers :"Welke setup is het beste? / Welk setje presteerd het beste? / etc."
Aangezien dit topic voornamelijk bedoeld is voor waterkoelingsvragen en daardoor de prestatiesgegevens vaak nogal snel verloren gaan, is in overleg met de forummod besloten dit topic te openen.
• Waar is dit topic precies voor bedoeld
Dit topic is puur bedoeld voor het posten van behaalde resultaten met je waterkoeling-setup zodat "beginnende" waterkoelers hier eenvoudig diverse setups en prestaties met elkaar kunnen vergelijken.
Als je in dit topic post probeer dan zo duidelijk/uitgebreid mogenlijk jouw gegevens te posten met bijvoorbeeld de volgende gegevens:
- [b]
- type processor en snelheden "standaard/huidig & evt. Vcore"
- CPU-koelblok
- Chipset-koelblok
- VGA-koelblok
- pomp
- Reservoir
- Radiator
- slangen etc. "diameter/materiaal/aansluitingen"
- Temps Idle/Stressed zonder waterkoeling(incl. de manier van meting)
- Temps Idle/Stressed met waterkoeling (incl. de manier van meting)
- Kamertemp op moment van meting
- Effectiviteit (zie onder voor berekening)*
- doel van setup "performance/stilte"
- Eventuele installatie-problemen/gemakken
- Eventuele op en aanmerkingen
- Eén duidelijke foto/illustratie van je setupwijze
- [/b]
• Wat mag hier niet
/me ik merk dat dit topic al snel weer gebruikt wordt voor discussies en vragen, niet lullig bedoelt, maar daar is dit topic niet voor geopend
Dit topic is puur bedoeld voor prestaties/setup-gegevens, dus niet voor vragen, opmerkingen etc. die horen in [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml] thuis
- [b]
- Echte UTFS/FAQ vragen en andere vragen die in [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml] thuishoren
- Replies die niets bijdragen aan het topic
- chat
- flames.
- veel en/of loeigrote plaatjes (houdt het bij één duidelijk plaatje en denk aan onze 56k gebruikers)
- Etc.
- [/b]
Jupiler schreef op 03 juni 2003 @ 18:26:
De effectiviteit = warmtecoëfficiënt = °C/W-waarde van het setje kan je zo berekenen:
(Temp CPU - Temp water) / vermogen CPU, voorbeeld:
(32°C - 22°C) / 105W = 10°C / 105W = 0.095 °C/W.
Vermogen van de niet-overgeklokte CPU vind je bij de tech specs. Vermogen van de overklokte CPU kan je zien in een prog als SiSoft Sandra, mijn ervaring is dat die waarde aardig overeenkomt met de werkelijkheid.
[ Voor 49% gewijzigd door floriske.nl op 06-06-2003 18:23 ]