Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Ontstopper .. ?
Kan Soda ook ?
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Soda weet ik niet, is wel goed tegen kalknagels
kan het zelf vandaag ff niet halen ... ziek

vriendin maar es ff vragen
Hoe dan ook het is een geduld klusje dat doorspoelen.
A.k.a. basjes
Ik zou het zelf niet snel doen, liever een zoutzuur oplossing.
Het is gewoon bij Appie Happie te krijgen
maar het is idd wel lekker agressief
Zal wel op de verpakking staan als het niet door alu buizen mag.
Ik wil alleen maar zeggen dat je even op moet passen.
maar het is geen alu
het is koper ... en het is een auto rad, dus volgens mij niet echt dun.
maar zal de verpakking idd eerst lezen, was ik toch wel van plan. Schijnt nogal ruig spul te wezen
maar er blijft ranzige bruine/zwarte troep uitkomen ...

vervelende is dat ik nog geen pompje heb, dus ik moet het met de kraan doen, en dat werkt toch niet echt goed

En no shit , je moet heel de rad koken
En het is niet schadelijk bij normaal gebruikt (je moet het niet opdrinken).
Anoniem: 61811
gooi dan eerst gewoon een stuiver of een 2cent of een 1cent munt in het goedje waar je je rad in wil laten weken. dan zie je meteen of het zin heeft om het te proberen
edit: en of het de boel aantast.
Ja bij mij zat er zelfs niets in. Ik giet er water via de kraan in en na een tijdje brandschoon water aan de andere kant eruit.BlizzarD schreef op 25 september 2002 @ 17:58:
Ben ik de enigste waarvan zijn rad vrijwel schoon was? Bij mij zat er alleen wat koelvloeistof in, ff 10 sec doorspoelen en er komt brandschoon water uit
Of betekent dit niet dat ie schoon is van binnen? Dat het water gewoon langs het vuil stroomt of er te weinig druk op staat? Dan moet ik hem namelijk nog schoonmaken.
Iemand die dit kan zeggen?
Anoniem: 45142
beetje warmte toevoegen met haarlak
kwam er ook bruine prut uit en blokjes kalk
( nu nog beter met een combi maar das offtopic )
Anoniem: 45768
giet daarin je schoonmaak azijn en laat hem zo een nachtje spoelen. alle zooi die er uit komt ligt in je wasbak/emmer en je filter in je pomp houd dat wel tegen.

JA IK HEB 1 !! voor niks uit een golf.. lekvrij en schoon dus
is koper een zacht metaal ?
en ik kan ff een pompje lenen van iemand, ken ik hem ff door spoelen

Daarna nog steeds last van die bruine shit ,na zo'n 20 keer verversen is het minder geworden.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
maar is koper nu een zacht metaal of nie ?
Jazeker is dat zacht ,ik druk de lammelas zo inelkaar als ik niet uitkijk .En ik heb nogal een flinke jongen in die bak hangen..TheDarkLord666 schreef op 26 september 2002 @ 11:54:
ga nog maar eens werder klooien ...
maar is koper nu een zacht metaal of nie ?
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Ik heb gewoon een nieuwe radiator gekocht
neuh ... zo snel geef ik het niet op.
Geen zin om 80-90 euro neer te leggen voor een radiator ... dan maar wat moeite hoor.
Houdt me tenminste bezig
als je teveel spul gebruikt kun je al je leidingen vervangen, die pvc-buizen smelten gewoon wegThe_Cook schreef op 25 september 2002 @ 12:39:
Ben je gek, kan echt geen kwaad hoor. het heet niet voor niets ontstopper voor sanitaire doeleinden (wasbakken, gootsteen, zwanehals etc) Kan een rad uitstekend hebben. Het is gewoon poeder wat je in een bepaalde verhouding in water oplost.
Het is gewoon bij Appie Happie te krijgen
Pwnd
Komt geen zwarte troep meer uit, nog wel af en toe wat bruinig water ... als ik hem schuin hou. Dus komt allemaal goed.
Nu het uiterlijk van dat ding ...
Ik wil hem gewoon een kleurtje spuiten ... maar kan je dat gewoon in 1x doen of moet er nog primer overheen ?
Heb pix van me rad thuis liggen ... zal vanavond wel ff posten ...
Anoniem: 4288
Er zijn speciale verven voor (cv-)radiatoren.
omfg als je hem spuit dan isoleert hij de warmte... als je het op de buizen spuit iig.. en op de rest zal ook wel niet beter worden TDL666TheDarkLord666 schreef op 02 oktober 2002 @ 07:59:
woei ... hij is eindelijk wat schoner van de binnenkant ...
Komt geen zwarte troep meer uit, nog wel af en toe wat bruinig water ... als ik hem schuin hou. Dus komt allemaal goed.
Nu het uiterlijk van dat ding ...
Ik wil hem gewoon een kleurtje spuiten ... maar kan je dat gewoon in 1x doen of moet er nog primer overheen ?
Heb pix van me rad thuis liggen ... zal vanavond wel ff posten ...
mail me nog ff over die Sicce nova's, misschien heb ik er nog 1 nodig
Anoniem: 31381
Wat het spuiten betreft; ik zou het niet doen als je echt voor de koeling gaat maar als je gewoon voor de beauty en de stilte gaat kan het wel.. Ik heb het ook gedaan en het ziet er wel vetjes uit al zeg ik het zelf

Gewoon ff goed schuren en dan twee laagjes hamerite spuitverf eroverheen..
Over het spuiten ... tja ... ik wilde eerst voor het koelen gaan ... maar heb nu wat andere ideeën. Plexiglas doosie met daarin de waterkoeling schtuff(rad, reservoir,pomp ...)
Dan is het wel fijn als het er goed uitziet ...
En die speciale cv/radiator verf, die isoleert de warmte niet ?
-==-
En dan zat ik aan nog wat te denken ...
Hoe monteer ik die rad ergens aan vast ...
Ik heb dezelfde rad als jou got, maar dan de grote versie
(Damn ... kan niet bij de pix ... dus moet vanavond. Vergeten rechten aan te passen

Catch22:
ga hem niet meer daar bestellen, maar in 1x bij aqua-computers.de samen met het cpublok.
als het goed is bedoelt ie met fifax gootsteen ontstopper. Wat voornamelijk bestaat uit NatriumHydroxide, leuk met een koperen rad, maar een aluminium rad zal je na uitspoelen met natriumhydroxide in de kliko kunnen gooien.TheDarkLord666 schreef op 02 oktober 2002 @ 10:12:
Aight ... wtf is Fifax ?
Over het spuiten ... tja ... ik wilde eerst voor het koelen gaan ... maar heb nu wat andere ideeën. Plexiglas doosie met daarin de waterkoeling schtuff(rad, reservoir,pomp ...)
Dan is het wel fijn als het er goed uitziet ...
En die speciale cv/radiator verf, die isoleert de warmte niet ?
-==-
En dan zat ik aan nog wat te denken ...
Hoe monteer ik die rad ergens aan vast ...
Ik heb dezelfde rad als jou got, maar dan de grote versie
(Damn ... kan niet bij de pix ... dus moet vanavond. Vergeten rechten aan te passen)
offtopic:
Catch22:
ga hem niet meer daar bestellen, maar in 1x bij aqua-computers.de samen met het cpublok.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
want _DAT_ lijkt me nog steed de beste oplossing ...
ik haalde het bij de bouwmarkt, €0,50 per flesje bij de bigboss.TheDarkLord666 schreef op 02 oktober 2002 @ 15:49:
ja ... maar waar haal ik dat ?
want _DAT_ lijkt me nog steed de beste oplossing ...
One of the animals has left its cage today.
Dat werkt niet tegen die hardnekkige aangekoekte zooi.
Moest ik daar morgen maar eens langs ...Devil schreef op 02 oktober 2002 @ 16:09:
[...]
ik haalde het bij de bouwmarkt, €0,50 per flesje bij de bigboss.
Pix van me Rad, should anyone be interested
Kostte me 25 Eurootjes. Aardig wat, maar niet TE duur vond ik.

maar dat zou je ook eens kunnen zoeken . het is groen spul
[ Voor 0% gewijzigd door inimoek_XP op 02-10-2002 21:11 . Reden: nix ]
AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |
Zie ik daar een deel van een Opel record E type II ?TheDarkLord666 schreef op 02 oktober 2002 @ 20:00:
[...]
Waar ?
Weet namelijk niet waar die Radiator uit komt ?
Vroeg gewoon om een kopere ... en dat werd deze dus.
Anoniem: 31381
Je kan het ding denk ik het mooist bevestigen door in de vier hoeken dunne boutjes erdoorheen te wurmen (3mm dia ken net denk ik) en dan bv aan een zijplaat van je kast bevestigen. Zelf nog niet geprobeerd overgens, m'n hele waterkoeling "project" ligt zoiezo stil, moet er weer eens aan beginnen
Jo die dingen roeleren ,ik heb er ook zo eentjeTheDarkLord666 schreef op 02 oktober 2002 @ 20:00:
[...]
Moest ik daar morgen maar eens langs ...
Kostte me 25 Eurootjes. Aardig wat, maar niet TE duur vond ik.
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijk wel een BIG momma maar dan 2x zo groot
Kijk
Ode aan General moters
[ Voor 0% gewijzigd door Speedy-J op 03-10-2002 11:12 . Reden: andere pic ,de andere was weer oud.. ]
Alleen zit de aansluiting wat anders ...
Got: hmmm ... da's idd wel een goeie. Hopen dat de bouwmarkt schroefjes heeft die lang genoeg zijn ... Maar da's voor later zorg.
Voglende maand eerst maar eens de rest van me spullen bestellen.
OK ... hoe doe ik _dat_ ?
ff searchen op radiator solderen
DaBit verteld in dit topic: Anoniem: 5988 in "Hoe te solderen aan radiator?"
Dat hij het afraad om te gaan solderen, omdat hij daarmee een radiator heeft gemold. Lees maar even voor wat andere methoden zoals lijmen enzo.
Ik heb trouwens gewoon een stuk van mijn aansluitingen afgezaagd, zodat het paste en vervolgens m'n slangen er met geweld omheengeramd (eerst stukje inknippen, dan er zover mogelijk omrammen en dan een slangklem erop) zit zo vast als een huis, nog nooit lekage gehad
Moet dus ff opzoek naar 2 componenten metaal lijm van Bison(de grijze)
Zal wel bij elke bouwmarkt liggen lijkt mij.
Gewoon effe bij de Brezan langs. Of beter: De Renault dealer, aangezien die echt altijd last hebben met hun kachels... Die gebruiken dat goedje vrij vaak...
Groetjes, Christian.
PS. Peugeot 205 kachel rad = altijd koper??? Daar weet ik wel eentje van te vinden, dus dan kan ik ook eindelijk eens wateren...
Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)
Dit topic is gesloten.