(WC) Eerste resultaten van de WhiteWater

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79877

Topicstarter
Eindelijk na een paar maanden heb ik het blok in m'n handen.

Ik ben natuurlijk gelijk vanavond aan de slag gegaan.....

Eerst maar eens de boel bestuderen en zag dat de base niet echt super glad was, D-tek zegt ook in de bijgevoegde handleiding dat de base gelapped was met een grid van 600..... nou ben ik net een ekster en hou dus van glimmende dingen.....
Dus ik heb m'n vrouw er ff op uit gestuurd om wat 600 en 1200 korrel te halen.

Ik ben een half uur in de weer geweest op een spiegel en daarna met wat commandant 4 er een glimmertje van gemaakt.

De base is wel erg dun dus als je dit blok gaat lappen doe het niet te vaak. ;)

Zie het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.j-b-o.nl/ww%20lapped.jpg

Toen heb ik m'n test kast naar buiten gesleept en op het terras het systeem leeg laten bloeden.......de "oude" maze4 er af en alle gif groene limonade er uit.........( gelijk weg gegooit voordat m'n zoon denkt..........)

Nou maar eens kijken hoe het blok er op gaat met de P4 clamp......nou dan had ik weer m'n mobo uit de slee moeten halen en daar had ik nou net geen zin in ....dus heb ik hem maar anders gemonteerd dan eigenlijk moet........ hij zit ok en vast dus zie ik geen probleem.

Afbeeldingslocatie: http://www.j-b-o.nl/ww1.jpg

Daarna was het tijd om de slangen aan te sluiten......passen en meten met een paar kleine stukjes Tygon 1/2" en weer vullen met wat vers sap....gelijk een paar druppels blauwe uv-dye door heen gemikt voor het wauw effect... en was het weer tijd om te gaan testen.

Afbeeldingslocatie: http://www.j-b-o.nl/ww2.jpg

De config die ik gebruik is:
- Epox 4pca3+ met een P4 2,4 @ 3300mhz, vcore @1.6v.

Koelsysteem:
- D-tek WhiteWater cpu koeler
- Dangerden Z-chip chipsetblok
- Dangerden Radeon blok
- Hydor L30 pomp
- HWlaps Black Ice Extreme met Sunon fan @ 220v
- Zerex Supercoolant additive
- UV-dye lite blue (en een restantje green wat nog in het systeem zat )

Voordat ik het blok ging vervangen heb ik nog 2 uur sandra burnin laten draaien met de Maze4..... de cpu werd daar mee 38c idle en 44c fullload.

Nadat ik het blok had vervangen had ik na 1 uur idle( beetje surfen) een temp van 37c.
Ook weer 2 uur sandra laten in branden met als resultaat een temp van 40c bij fullload.

Nou zijn er misschien nog andere onbekende factoren die meespelen dus hou ik het maar op 3 graden winst en daar ben ik toch zeker tevreden mee.

Al met al vind ik het een mooi product en voor mij was 't het wachten waard. :*)

Nu heb ik ook al de "Cascade" van Cathar besteld en die schijnt weer iets beter te zijn....... ook dit wacht ik gewoon maar in spanning af....... :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 79877 op 12-08-2003 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Hier zat ik op te wachten! Mooie resultaten! Had je die maze4 ook met commandant gedaan? Want das wel belangrijk om te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 14:18
Nice!
37C zei je, jeetje, hier op mijn kamer is het nu zeker warmer. :P
Misschien ook maar eens gaan waterkoelen.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 5897 schreef op 12 augustus 2003 @ 02:01:
Hier zat ik op te wachten! Mooie resultaten! Had je die maze4 ook met commandant gedaan? Want das wel belangrijk om te weten...
Elk blok dat ik gebruik word nog ff gelapped en gepoetst......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 15:28

Garrett

Watercooler

Ziet er goed uit, maar het Maze4 blokje wat ik destijds bij jou gekocht heb gaat er nu toch echt niet uit hoor ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Garrett schreef op 12 August 2003 @ 02:04:
Ziet er goed uit, maar het Maze4 blokje wat ik destijds bij jou gekocht heb gaat er nu toch echt niet uit hoor ;)
Ik zeg ook altijd tegen m'n vrouw....' Je moet tevreden zijn met wat je hebt, maar dat geld niet voor mij '....... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79877 schreef op 12 augustus 2003 @ 02:03:
[...]

Elk blok dat ik gebruik word nog ff gelapped en gepoetst......
Nee ok..dan ist goed :D

Btw: Pifast iets voor jou? [rml][ Contest] GoT PiFast Challenge V2.0!![/rml]

Edit:
Damn ik wil dat blok.. :( Astennu gaat eraan als ik die WW hier heb..ik voel het :D

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 12-08-2003 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:00
omg omg , mooi blok , mooi blok maar wel raar die 3 slangen zo :)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Mooie resultaten..... ben benieuwd, morgen kan ik hem ook testen waarschijnlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Zou je zo'n blokje niet heel simpel kunnen namaken als je een afkort(cirkel)zaag hebt?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zaagcc.gif

Gewoon 10 evenwijdige gleuven zagen in een blokje koper - van bovenaf dus niet overlangs zoals met een zaagtafel - en dan een kap met drie aansluitingen erop schroeven. Eventueel bijboren bij de uitlaten.
Hoe smal zijn de kanalen in dit blokje? Hoe dik zijn de fijnste metaalcirkelzaagbladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Very nice.. Ik heb 5 dagen geleden nog een Maze4 van je ontvangen...,Komt er ook nog een chipset variant van de WhiteWater ? :?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

A propos zelf maken: ik heb het nog eens 'op schaal' getekend (hopende dat 't klopt).

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zaagblad%2021cm.gif

Dan blijkt dus dat een zaagblad al snel te groot is voor een waterblokje: je zaagt over de hele lengte. Maar: er bestaan ook slijpschijven van 50 of 75 mm en 1mm dik.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyrolit.com/benelux/resources/images/products/trade/straight/cut_off_rough.jpg

Daar zou je dus zélf een sleuven-blokje mee kunnen maken - als je het bijbehorende gereedschap hebt (ik niet, dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Anoniem: 787 schreef op 12 August 2003 @ 16:20:
A propos zelf maken: ik heb het nog eens 'op schaal' getekend (hopende dat 't klopt).

[afbeelding]

Dan blijkt dus dat een zaagblad al snel te groot is voor een waterblokje: je zaagt over de hele lengte. Maar: er bestaan ook slijpschijven van 50 of 75 mm en 1mm dik.

[afbeelding]

Daar zou je dus zélf een sleuven-blokje mee kunnen maken - als je het bijbehorende gereedschap hebt (ik niet, dus).
Ik zie ook niet precies hoe dit blokje anders is al een normale heatsink die dichtgeplakt is.

In principe heb je daar ook sleuven, wat dat betreft zou een dichtgelijmde Alpha blokje (eventueel van koper) toch beter moeten koelen.

Maar zal wel iets ingewikkelds zijn met draaiingen ofzo.

Wat mij wel opvalt is dat het een erg dun blokje is en de oppervlakte toch eigenlijk niet zo groot is als dat ze het blokje hoger hadden gemaakt. Dus oppervlakte zal wel niet alles zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.employees.org/~slf/concept/prod1.jpg

Ziet er redelijk simpel uit. Iemand hier die een CNC machine tot z'n beschikking heeft en een prototype wil maken?

Tha_Mafkees?

Als je de top van plexi maakt is dat ook niet zo ingewikkeld (dat kunnen mensen als Tha_Mafkees erg goed)

Die onderste plaat is ook erg simpel, alleen heb je er wel een CNC voor nodig die die dunne kanalen kan maken en de ring voor het rubber goed erin kan maken.

De middelste plaat kan ik zelfs nog wel maken met een boormachine en een dremel voor de sleuf.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 53253 op 12-08-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.overclockers.com/articles692/ voor de gene die wat meer willen lezen over de werking en idee achter de WhiteWater.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik ben zelf ook bezig met waterkoelblokjes. Had mijn blokjes ook geschuurd met 1200 korrel. Als ik het blokje op zijn kant zet zie ik ook een mooie spiegel. Maar als ik goed kijk zie ik wel hele hele kleine groefjes. (Van het 1200 papier) Werk jij het na het 1200 na verder af/nog gladder? En met wat? Wat is ook commandant 4? Ook een puntje: Na een week ofzo was het al weer een dof blok geworden, ideas?

[ Voor 4% gewijzigd door RommelD op 12-08-2003 20:20 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RommelD schreef op 12 augustus 2003 @ 20:18:
Ik ben zelf ook bezig met waterkoelblokjes. Had mijn blokjes ook geschuurd met 1200 korrel. Als ik het blokje op zijn kant zet zie ik ook een mooie spiegel. Maar als ik goed kijk zie ik wel hele hele kleine groefjes. (Van het 1200 papier) Werk jij het na het 1200 na verder af/nog gladder? En met wat? Wat is ook commandant 4? Ook een puntje: Na een week ofzo was het al weer een dof blok geworden, ideas?
Commandant 4 is een polijst middel.....elke bouwmarkt of automaterialen zaak heeft het wel.........

Dat hij weer dof wordt is komt door corrosie ( lucht )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24617

voor mensen die meer info willen over dit soort blokken en de blokken van de toekomst, veel ideen en blokken beginnen hier zo ook de white water

http://forums.procooling.com/vbb/index.php

zo is de bedenker ook bezig met een nieuw block dat tot nu toe een 2 a3 graad winst heeft op de white water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 24617 schreef op 12 August 2003 @ 21:09:
voor mensen die meer info willen over dit soort blokken en de blokken van de toekomst, veel ideen en blokken beginnen hier zo ook de white water

http://forums.procooling.com/vbb/index.php

zo is de bedenker ook bezig met een nieuw block dat tot nu toe een 2 a3 graad winst heeft op de white water
Cathar blijft maar gaan......ik heb i.i.g. 10 Cascades in bestelling staan en hoop ze in september te krijgen ( dan heb ik 3,5 maand op de wachtlijst gestaan).

Maar de 2/3 graden op de whitewater moet ik nog zien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het blok wat hier staat:

http://forums.procooling....bf5d2ebc0ab&threadid=6666

moet ook gemakkelijk genoeg na te maken zijn (nog veel simpeler als de WW)

Ze zijn daar wel fan van de 3 aansluitingen aanpak.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 53253 op 12-08-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Eh, tis wel niet helemaal ontopic, maar heeft er wel mee te maken :p

Ik hoop over niet al te lange tijd eindelijk mijn zelf samengestelde WC-setup te hebben, heb me pomp (Eheim 1048) en rad (Opel astra koper rad ;)) al, reservoir ga ik nog zelf maken.
Nou zat ik zelf te denken aan een DangerDen Maze 3 is ook niet zo heel duur en presteerd toch goed volgens deze benchmark.

Weet iemand toevallig op de Maze 4 beter presteerd dan een Maze 3?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 00:02
Ik ben erg benieuwd hoe het blok zal presteren als je de middelste inlaat afsluit, en het water dus van links naar rechts laat stromen.
Zal wel gelijk zijn, of beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 12 augustus 2003 @ 21:54:
Ik ben erg benieuwd hoe het blok zal presteren als je de middelste inlaat afsluit, en het water dus van links naar rechts laat stromen.
Of slechter natuurlijk :+

Die mensen daar weten wat ze doen en zij vinden deze techniek het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bredend schreef op 12 August 2003 @ 21:54:
Geloof me....Cathar heeft uitvoerig elk aspect uitgetest met een door hem ontwikkeld simulatie programma......als maar 2 aansluitingen genoeg zou zijn had hij dat wel gedaan....kost minder om te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57108

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
bredend schreef op 12 August 2003 @ 21:54:
Zal wel gelijk zijn, of beter

--------------------------------------------------------------------------------

Het idee is simpel. Je moet koelen waar de warmte-bron is, en dat is in dit geval dus in het midden van het blok. Simulaties wezen uit dat de warmte zich helemaal niet zo goed over de rest van het blok verdeelt, maar vooral het midden bij de core verhit. Verder is het zo dat water meer energie opneemt wanneer het in botsing komt met een heet oppervlak, dan dat het er netjes langs-stroomt. Vandaar dat de middelste aansluiting dient om het water met 'geweld' op de warmste plek te pompen, waarna het via de buitenste aansluitingen weer wordt afgevoerd. Vandaar dat het systeem zo goed werkt. Althans, dat is het idee erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

En ik zeg dat het bijna niks zal uitmaken. Schiet me maar lek met bewijzen als ik het fout heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jupiler schreef op 13 August 2003 @ 00:54:
En ik zeg dat het bijna niks zal uitmaken. Schiet me maar lek met bewijzen als ik het fout heb.
Het zal misschien niets uitmaken, maar het wordt er zeker niet beter op.

Voor bewijzen ga maar op dat forum zoeken, die gast heeft het allemaal precies uitgelegt. Het is erg belangrijk dat het water met volle kracht op het hete gedeelte wordt gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De resultaten zijn er wel naar.. De WW is WAY beter dan een maze3 dus die kerel zal wel het een en ander goed gedaan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We schieten je niet zomaar lek hoor...... ;) .....lees de forums maar op

http://forums.overclockers.com.au/ en boven genoemde........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

Anoniem: 5897 schreef op 13 August 2003 @ 12:38:
[...]

De resultaten zijn er wel naar.. De WW is WAY beter dan een maze3 dus die kerel zal wel het een en ander goed gedaan hebben :)
Een echt bewijs heb je pas als het blokje mét en zonder de middelste inlaat getest wordt, niet als er vergeleken wordt met een Maze3. En een uitleg van die gast klinkt mooi, maar zonder vergelijking toont het nog niets aan. Ben nog steeds niet overtuigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jupiler schreef op 13 August 2003 @ 13:08:
[...]

Een echt bewijs heb je pas als het blokje mét en zonder de middelste inlaat getest wordt, niet als er vergeleken wordt met een Maze3. En een uitleg van die gast klinkt mooi, maar zonder vergelijking toont het nog niets aan. Ben nog steeds niet overtuigd :P
Hoeft toch ook niet? Dat blok werkt beter dan elk ander blok.. Lekker boeien die aansluitingen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de whitewater blok gemonteerd. Ik test de temps altijd met mijn 24/7 settings. Die zijn 12x200 @ 2.05V.
Met de maze2 met **dit** weer zat ik stressed al vrij snel rond de 50 graden. Nu zit ik met de whitewater @ 41 graden stressed. Een behoorlijk verschil dus. Ik kan alleen 0,0 verder klokken door dit blokje. Dat is wel jammer. Had verwacht dat er wel wat Mhzjes te sprokkelen zouden zijn!

Ik heb het blokje trouwens niet gelapt, gewoon standaard gemonteerd. Ik vond het er nog vrij ruw uitzien. Binnenkort maar ff lappen, zal ook wel een stukje schelen in de temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe zit het met onze :+

Dat Little River blokje ziet er zeer simpel uit om na te maken (wel kutwerk, maar niet moeilijk werk). De resultaten zullen misschien niet zo goed zijn als het orgineel maar toch zeker wel beter als een Maze 4 of een Maze 4 :+

Helaas heb ik hier geen geschikte stukken koper meer liggen, het dunste wat ik heb is 2 cm. Weet iemand hoe je een stuk van 2 cm dik inkort naar 0.8 cm dik ?

Anders maar weer naar de ijzerboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253 schreef op 13 August 2003 @ 15:15:
En hoe zit het met onze :+

Dat Little River blokje ziet er zeer simpel uit om na te maken (wel kutwerk, maar niet moeilijk werk). De resultaten zullen misschien niet zo goed zijn als het orgineel maar toch zeker wel beter als een Maze 4 of een Maze 4 :+

Helaas heb ik hier geen geschikte stukken koper meer liggen, het dunste wat ik heb is 2 cm. Weet iemand hoe je een stuk van 2 cm dik inkort naar 0.8 cm dik ?

Anders maar weer naar de ijzerboer.
Laten zagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ik heb ook een WW besteld nij de tweakstore (hoop m deze week nog te hebben).

deze met allu deksel heeft iemand m al met lexaan deksel en daar problemen mee gehad of is dat lexaan gewoon super spul. Een vriend van me heeft namenlijk een maze 3 en die heeft z'n lexaan deksteltje gescheurt met het indraaien van andere pilaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Doctor schreef op 13 augustus 2003 @ 16:12:
Ik heb ook een WW besteld nij de tweakstore (hoop m deze week nog te hebben).

deze met allu deksel heeft iemand m al met lexaan deksel en daar problemen mee gehad of is dat lexaan gewoon super spul. Een vriend van me heeft namenlijk een maze 3 en die heeft z'n lexaan deksteltje gescheurt met het indraaien van andere pilaren.
De slangpilaren die er inzitten is geen 1/4 draad maar een één of andere vage engels maat......de afsluiting is met een rubber ring.....en gaan er zeer soepel in.

Ok het vervangen van de slang pilaren is eigenlijk niet te doen......ik heb nog geen pilaren met die maat draad kunnen vinden..... dus gewoon je 3/8 slang over de 1/2 pilaren proppen.....het zit dan i.i.g. heel goed vast ;)

Het lexaan is een heel stuk dikker dan de maze4 en ik zie die niet zo snel beschadigen.

@The Doctor: hij is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb met lexaan dekseltje....tot zover nog geen problemen.... Ik wilde eigenlijk de alu uitvoering. Maar ik had hem verkeerd besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Anoniem: 79877 schreef op 13 August 2003 @ 16:25:
[...]

De slangpilaren die er inzitten is geen 1/4 draad maar een één of andere vage engels maat......de afsluiting is met een rubber ring.....en gaan er zeer soepel in.

Ok het vervangen van de slang pilaren is eigenlijk niet te doen......ik heb nog geen pilaren met die maat draad kunnen vinden..... dus gewoon je 3/8 slang over de 1/2 pilaren proppen.....het zit dan i.i.g. heel goed vast ;)

Het lexaan is een heel stuk dikker dan de maze4 en ik zie die niet zo snel beschadigen.

@The Doctor: hij is verzonden.
Gaat 1/2 slang ook goed om die pilaren (ik gebruik slangenklemmen).

@Jaap: mooi zal ik m morgen wel hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tjaps op 13-08-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Doctor schreef op 13 August 2003 @ 16:30:
[...]

Gaat 1/2 slang ook goed om die pilaren (ik gebruik slangenklemmen).
Euhhhhh ff denken.....tja je zou denken van wel ja :+

Anoniem: 8514 schreef op 13 August 2003 @ 14:55:
Heb de whitewater blok gemonteerd. Ik test de temps altijd met mijn 24/7 settings. Die zijn 12x200 @ 2.05V.
Met de maze2 met **dit** weer zat ik stressed al vrij snel rond de 50 graden. Nu zit ik met de whitewater @ 41 graden stressed. Een behoorlijk verschil dus. Ik kan alleen 0,0 verder klokken door dit blokje. Dat is wel jammer. Had verwacht dat er wel wat Mhzjes te sprokkelen zouden zijn!

Ik heb het blokje trouwens niet gelapt, gewoon standaard gemonteerd. Ik vond het er nog vrij ruw uitzien. Binnenkort maar ff lappen, zal ook wel een stukje schelen in de temp.
Nu met een casetemp van 26 graden heb ik een stressed temp van 36graden @ 2400Mhz @ 2.05V

Anoniem: 8514 schreef op 14 August 2003 @ 03:52:
[...]

Nu met een casetemp van 26 graden heb ik een stressed temp van 36graden @ 2400Mhz @ 2.05V
Beter, en je watertemp (kamertemp)?

offtopic:
Tweakin @ Night is the only true way

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 53253 op 14-08-2003 03:58 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ik heb m er ook op zitten :)

Specs:
- D-tek WW :+
- Black Ice Xtreme
- AMD 2500+ @ 2400 (2v)
- Abit NF7-S met bios 10

Blok is std. maar vond m wel erg ruw dus ik ga m nog lappen.

30 Min. prime stressed is ie 50c
Na een 15 min is ie weer rond de 44

Best wel netjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Tjaps op 14-08-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

*Geeft het topic een vette schop*

Zijn er al meer mensen met resultaten ?? ben namenlijk erg benieuwd.

Nu het wat afgekoeld is ( ik gok hier op 19/20c kamertemp) zijn de koelprestaties flink toegenomen heb tevens het blok gelapt en een flink stuk strakker aangedraaid.

Nu:

- 2500+ @ 2400MHz (1,96v)
- NF7-S met bios D10

Idle: 36c
Stressed: 41/42 (Schommelt de hele tijd)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/41c.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Tjaps op 20-08-2003 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Tjaps op 20-08-2003 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253 schreef op 14 August 2003 @ 03:57:
[...]

Beter, en je watertemp (kamertemp)?

offtopic:
Tweakin @ Night is the only true way
Watertemp = kamertemp....gok zo rond tussen de 20 en 25 graden meestal. Ligt aan de dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Omdat er geen Groot waterkoeltopic meer is. En omdat ik niet voor iets kleins een topic wil openen vraag ik het hier even.

Heb mijn WC setup een weekje proef laten draaien buiten mijn compu. Met alleen gedest. water. Maar nu is het water groenig geworden = alg vorming. Als de set in mijn compu gaat gaat er een 1:3 gedem. water:koelvloeistof in. Die koelvloeistof is tegen de algen.

Nu komt mijn vraag. Als ik het water er uit heb gepompt en nieuw water + koelvloeistof erin heb gedaan, is dan die algen troep weg? Of blijft het aan de binnenkant van de slangen en de binnenkant van de blokjes zitten? Is 1 keer met nieuw gedem. water spoelen genoeg om het weg te krijgen? Dus zeg maar een halve liter doorpompen? Er gaat 0.2 liter in het hele systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door RommelD op 20-08-2003 23:10 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Pagina: 1