[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.614 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heeft iemand ervaring met de AlphaCool Laing DDC 12V pomp ?

Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.fr/catalog/images/images_big/kitddcpro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105281

Phuncz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:49:

[afbeelding]
Zoek eens in de Grote waterkoelings topic,s, En kijk ook eens op xtremesystems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Recente ervaringen zijn altijd welkom, aangezien ik wil weten hoe deze op lange termijn meegaat :)

Bedankt alvast, ik zal eens gaan rondneuzen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40

YEEA innovatek heft mn vraag met een foto beantwoord, en ik kan nu mn spullen bestellen!!!
* ixl85 is happy!!!

zal morgen mn setup hier plaatsen voor op of aanmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:13

DaWaN

'r you wicked ??

FF pimpen met mn Rad en Res en mn ghetto setup en S939 bevestiging :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/arienap/pics2/Afbeelding(04).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/arienap/pics2/Afbeelding(05).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/arienap/pics2/Afbeelding(06).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/arienap/pics2/Afbeelding(07).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/arienap/pics2/Afbeelding(08).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/arienap/pics2/Afbeelding(09).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/arienap/pics2/Afbeelding(10).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/arienap/pics2/Afbeelding(11).jpg

[ Voor 8% gewijzigd door DaWaN op 28-06-2005 19:13 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWaN

is dat een airplex evo 1800 radiator wat je daar gebruikt, en wat voor een pomp heb je. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 105281 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:15:
DaWaN

is dat een airplex evo 1800 radiator wat je daar gebruikt, en wat voor een pomp heb je. ?
Dat is een Airplex Evo 240 :) Ik zit nu tijdelijk met een half gare L20 maar binnenkort gaat die vervangen worden door een Eheim 1048, staat al klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWaN schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:17:
[...]

Dat is een Airplex Evo 240 :)
Hij ziet er wel heel erg breed (groot) uit op die foto. nooit geweten dat die dingen zo groot waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 105281 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:25:
[...]

Hij ziet er wel heel erg breed (groot) uit op die foto. nooit geweten dat die dingen zo groot waren.
Hij licht op zn zij ;) Je kijkt nu tegen het stuk aan van 12Cm hoog :) Hij is 25Cm lang ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En dat eerste rad? Waar zit die in je setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

RoamoR schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:39:
En dat eerste rad? Waar zit die in je setup?
Nog niet :) Ik ga waarschijnlijk die Airplex weer verkopen en dan ga ik dat autorad vast in de case zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:15

Smarron

The bend

Heeft iemand misschien enig idee of het VGA wc-blokje van Frigus (Intimidator) ook op bijv. een 6600GT PCI-e past?

Ik maak nu gebruik van dit blokje, werkend op een ATi 9800Pro:
Intimidator GPU-RAD-GF2/3/mx v1.0

Frigus Engineerings new line of annodised alloy/copper blocks are highly efficient, combined with low weight and an excellent price. It has a good looking annodised copper top with a full copper base.

This block will fit, the Ati Radeon series with 2 holes next to the GPU, the NVidia G-Force 2/3 and most of the MX series.

Mounting holes centre to centre distance 55.0mm comes with:
Annodised Alloy top
full copper base
10mm Brass hose fittings
Holddown material

Afbeeldingslocatie: http://www.frigus.nl/products/images/GPU-RAD-GF23mx-v1.0.jpg
Aangezien ik binnenkort waarschijnlijk noodzakelijk over ga stappen van nForce2 richting nForce4, zal ik een nieuwe videokaart moeten nemen. Ik wil graag alles watergekoeld houden (cpu, nb en vga allemaal van Frigus). De cpu moet ik zeker weten vervangen voor AMD64, de nb zou wel compatible zijn. Mocht het vga-blokje niet compatible zijn op een 6600GT vanwege nVidia, is het dan eventueel wel passend op een ATi X800 oid ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tekbunker.com/articles/6600GT_HS/6600GTcoreB4.JPG

De gaten lijken me wat ver van elkaar zitten, verder iig dan het blokje. Je zou ook Frigus kunnen mailen of ze ook geschikte blokjes maken voor de 6600GT.

Overigens, als het blokje niet past, neem je toch gewoon een ander (merk)?

Op een x800 gaat hij wel passen afaik:
http://images.google.nl/i...w=1280&q=x800&btnG=Zoeken

(kon geen klein plaatje vinden om te linken ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 28-06-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik zie het nu ja. De ATi past geloof ik wel. Hier nog een grotere pic:
http://www.3dnews.ru/docu...eon-x800xt-frontc-big.jpg

Frigus is niet zo snel met het beantwoorden van de mail helaas. Ik ga nu even bekijken wat een betere keuze zou zijn. 6600GT + nieuw wc-blok of een X800xx zonder blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Smarron schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:23:
6600GT + nieuw wc-blok of een X800xx zonder blok.
De ATi is iig sneller (en duurder) dan een 6600GT. Zonder blok zou ik overigens niet proberen ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-06 10:28
Phuncz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:55:
Recente ervaringen zijn altijd welkom, aangezien ik wil weten hoe deze op lange termijn meegaat :)

Bedankt alvast, ik zal eens gaan rondneuzen !
Zoek maar even, in dit topic heb ik al eerder mijn ervaringen gedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 12:08
Phuncz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:49:

[afbeelding]
Heb er geen ervaring mee, maar was er ook in geinterreseerd maar als ik het zo mag geloven op diverse sites dan is het een luidruchtige pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atomic-NI schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:43:
[...]

Heb er geen ervaring mee, maar was er ook in geinterreseerd maar als ik het zo mag geloven op diverse sites dan is het een luidruchtige pomp.
wat voor de een luidruchtig is, is voor de ander muis-stil. (voor mij zou het absolut muisstil zijn, heb de pomp zelf niet. Maar heb hem wel gehoord bij een vriend - nou ja: eigenlijk heb ik hem niet gehoord, want ik hoorde niks van die pomp :Y) ).

ik vind het soms ook wat vergaan hoor, met mensen die een wc kopen voor stilte. wat maakt dat beetje geluid nou uit zelfs in mijn pc mijn luchtkoeling (hyper48) hoor je alleen maar de HD,s voor de rest zeer weinig). (het is de stilte + beterkoeling dat water koeling interresant maakt). - mijn standpunt dan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

RoamoR schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:30:
De ATi is iig sneller (en duurder) dan een 6600GT. Zonder blok zou ik overigens niet proberen ;) 8)
:P

Mijn keuze is al gemaakt. Ik neem de ATi en kan dan mijn oude blok op de X800 (zonder blok :) )monteren. Ik heb ff een review gelezen en hij presteert inderdaad beter. En om de 6600GT wc-gekoeld te krijgen gaat me totaal meer kosten dan de X800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

arnoman schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:36:
[...]

Zoek maar even, in dit topic heb ik al eerder mijn ervaringen gedeeld
Dat heb ik al eens gelezen, heb ook gelezen dat er verschillende revisies van zijn enzo. Heb je deze pomp volledig vol water gelaten voor je hem de eerste keer hebt aangezet ? Wat voor systeem heb je ? Kast, HD(s), fans, voeding, koeling etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 29-06-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Anoniem: 787 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:33:
Deze radiatoren kostten mij slechts 5 gulden per stuk, bij een rommelige garage ergens bij de Schermerweg in Alkmaar. Die slangpilaren heb ik er zelf opgesoldeerd, en de oude gaten afgesloten met koperplaatjes. Veel werk.
Let eens goed op het aantal kanalen per aansluiting: links 7 rechts 8. Bij een 19 cm brede radiator zijn het er links 8 en rechts 10. Niet gelijk! Waarom is dat?
Dat heeft de mijne ook.
Zou je me het adres kunne mailen van die garage ?
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/81778/FFFFFF/000000/1
Alkmaar is hier niet zo ver vandaan, in Amsterdam ken ik geen enkele autosloop die goede radiators heeft voor een leuke prijs.

Bij mycom verkopen ze nu ook koolance blokken, is het wat ?
GPU-180-H06 (Vid)
Het is een low profiel koeller die volgens de site ook op de geforce 6800 serie past, het is in iedergeval niet duur. Ik ben hem van plan om op me 6800GT te monteren parrale met me CPU blok vanwege de erge kleine slang aansluitingen(6mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Youri Carma schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:39:
Voor mensen die nog hun Alphacool spullen in de buurt willen kopen er zit een zaak in Amsterdam (als je daar natuurlijk in de buurt woont) http://www.ikbenstil.nl/
Dan moeten ze wel een winkel hebben in Amsterdam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik geen koolance blokken kopen, het werkt opzich wel maar tis niet echt goed spul, en ik vind ze ook nog eens erg duur.

Check eens www.alphacool.de , daar verkopen ze ook veel waterblokken, ze zijn erg goedkoop, koelen erg goed en zien er ook mooi uit

www.freezinghardware.nl verkoopt ze ook alleen wel iets duurder dan direct van alphacool

Heb zelf een mooi alphacool blokje op mijn 6800LE zitten, die koelt alleen de core en houd deze stressed nog netjes onder de 50 graden, de slangen gaan er in de zijkant in dus het neemt ook niet veel ruimte in, het kost je 1 PCI slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
iemand hier ervaringen met bestellingen van alphacool.de?
ik heb de 19e besteld met betaling via credit card op m'n afschrift staat dat het de 19e is afgeschreven.

Ik heb nog geen mail gehad met de melding dat ze het hebben verzonden (wel een bevestiging van de bestelling)

Ik heb gekozen voor verzending voor dat onbekende bedrijf, dus niet via DHL.
ik hoorde wel dat ik een mail moet krijgen met het track and trace nummer.

bedankt!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Extera schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:09:
iemand hier ervaringen met bestellingen van alphacool.de?
ik heb de 19e besteld met betaling via credit card op m'n afschrift staat dat het de 19e is afgeschreven.

Ik heb nog geen mail gehad met de melding dat ze het hebben verzonden (wel een bevestiging van de bestelling)

Ik heb gekozen voor verzending voor dat onbekende bedrijf, dus niet via DHL.
ik hoorde wel dat ik een mail moet krijgen met het track and trace nummer.

bedankt!
Yep:

Zondag de 19e besteld (met CC).
Woensdag 22e gemaild met de vraag of het al verzonden was.
Donderdag 23e mail terug gekregen dat het deze 23e was verzonden met track en trace nummer.
Maandag de 27e bezorgt aan het verkeerde adres (had een ander afleveradres opgegeven, maar dat was te moeilijk voor ze ofzo :? ).
Dinsdag 28e opgehaald...

De bestelling wordt afgeleverd door GLS (voorheen de NPD dacht ik), en de doos was prima verpakt.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107572

Heyyy

Weet iemand hier of het mogelijk is om een S939 waterkoelblok op een S A mobo te zetten? is daar mischien een klem voor?
Ik heb de blok van 1ACooling.

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Tentacle1 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:06:
[...]
Yep:

Zondag de 19e besteld (met CC).
Woensdag 22e gemaild met de vraag of het al verzonden was.
Donderdag 23e mail terug gekregen dat het deze 23e was verzonden met track en trace nummer.
Maandag de 27e bezorgt aan het verkeerde adres (had een ander afleveradres opgegeven, maar dat was te moeilijk voor ze ofzo :? ).
Dinsdag 28e opgehaald...

De bestelling wordt afgeleverd door GLS (voorheen de NPD dacht ik), en de doos was prima verpakt.
mijne word ook door gls bezorgd. ik heb gister gemaild. afwachten dus maar?
ik had al eerder gemaild. maar dan een replay om me bevestiging, dus zal wel een verkeerd adres zijn dan (noreply opfzo)

ik wacht rustig af :)
wou even van iemand weten hoelang het bij hem duurde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:02

Maf

Een vraagje;

Ik heb bij DangerDen een CPU, VGA en NB blok gekocht. Dit voor een AMD 3000, ASUS A8N en een CLUB3D 6600GT. Ik heb een 120 mm black ice rad erbij gekocht. Nu weet ik dat dit wel voldoende is om mijn stysteem koel te houden maar denken jullie dat ik met dit rad ook nog kan overklokken of zou ik dan een extra rad in het circuit moeten bouwen?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Maf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:25:
Een vraagje;

Ik heb bij DangerDen een CPU, VGA en NB blok gekocht. Dit voor een AMD 3000, ASUS A8N en een CLUB3D 6600GT. Ik heb een 120 mm black ice rad erbij gekocht. Nu weet ik dat dit wel voldoende is om mijn stysteem koel te houden maar denken jullie dat ik met dit rad ook nog kan overklokken of zou ik dan een extra rad in het circuit moeten bouwen?
Gewoon proberen lijkt me ;) . Als je een fancontroller hebt, kun je dmv het sturen van je airflow ook invloed uitoefenen op de prestaties van je rad. Een tweede rad is altijd beter natuurlijk, maar niet altijd noodzakelijk.

@Phuncz

Ik heb ook slechts 1 120mm rad, waarbij ik de fans minimaal heb staan. (Ambient 20 graden, ATM 27 graden cpu, alles gekoeld)

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 30-06-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

1 enkele 120mm rad ? Dat is erg beperkt als je maar een laag rpm fan erop zet. Voor mijn setup (Athlon XP 2400+ @ 2,3GHz, Radeon 9500 @ 9700 400/300, Asus A7N8X Deluxe rev 2.0) heb ik een dubbele 120mm radiator, een extra 120mm radiator naderhand bijgekocht. Echt veel overklokpotentieel gaf die enkele rad er al niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Maf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:25:Ik heb bij DangerDen een CPU, VGA en NB blok gekocht. Dit voor een AMD 3000, ASUS A8N en een CLUB3D 6600GT. Ik heb een 120 mm black ice rad erbij gekocht. Nu weet ik dat dit wel voldoende is om mijn stysteem koel te houden maar denken jullie dat ik met dit rad ook nog kan overklokken of zou ik dan een extra rad in het circuit moeten bouwen?
Hmm, ja, dat is niet zo makkelijk te beantwoorden. Een Athlon64 3000+ is, afhankelijk van het core type een van de koelere processoren, een 6600GT ook geen extreem heethoofd. Maar alles bij elkaar kan het onder full load toch wel een flinke belasting zijn. In dit geval zou ik zeggen, wie niet waagt, .... Kortom, probeer eerst of je naar jou mening voldoende prestaties kan halen uit de huidige setup, en houdt tegelijkertijd in je achterhoofd dat je met een extra/grotere radiator een nog net een paar procentjes meer uit je systeem kan persen. Het aanpassen van je setup kan nooit 'heel moeilijk' zijn, dus waarom zou je bij voorbaat al een extra radiator kopen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Maf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:25:
Een vraagje;

Welke BlackIce heb je gekocht? De Pro of Extreme? Hoe ziet je waterkoelingssetup eruit :) ?

Een enkele rad is op zich wel genoeg, beste was bv. een (dual) heatercore geweest. Je kan er zeker mee overclocken, de nieuwe DangerDen blokken zijn geen kattepis ;)

Alvast veel suc6!

[edit]
For the record, ik had een Athlon 2600+ XP-M, 9800Pro @ XT en een nForce2 NB watergekoeld met een enkele heatercore in Push Pull setup. De temps waren meer dan acceptabel!

Rond de 32idle > 36 stressed (CPU, overclocked), mn 9800pro Core kon op +-450mHz lopen.

Little River Cascade (te koop in sig ;))
DangerDen Maze 4 GPU
DangerDen Maze 4 Chipset
Swiftech MCP600 pomp
Dtek Pro 120 Heatercore
2x 120mm Noiseblocker fans

[ Voor 24% gewijzigd door aramdin op 30-06-2005 16:17 . Reden: More info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:02

Maf

aramdin schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:12:
[...]

Welke BlackIce heb je gekocht? De Pro of Extreme? Hoe ziet je waterkoelingssetup eruit :) ?

Een enkele rad is op zich wel genoeg, beste was bv. een (dual) heatercore geweest. Je kan er zeker mee overclocken, de nieuwe DangerDen blokken zijn geen kattepis ;)

Alvast veel suc6!
Ik heb de Pro gekocht. Ik verwacht het spul begin volgende week dus dan ga ik alles in elkaar zetten (als Freezinghardware het reservoir binnen heeft) Foto's zullen zeker komen. De rest van mijn lijstje van aanschaf (zonder reservoir dus):

CPU Block:
Copper TDX Block for Athlon64
Afbeeldingslocatie: https://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=138

VGA Block:
Acetal Version MAZE4GPU
Afbeeldingslocatie: https://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=231

NB Block:
ASUS A8N MAZE4 Chipset Block
Afbeeldingslocatie: https://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=255

Radiator (halve prijs bij DangerDen :):
Black Ice Pro Radiator
Afbeeldingslocatie: https://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=18

Pomp:
Danger Den DD12V-D4 Pump
Afbeeldingslocatie: https://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=118

En dan nog het standaard spul zoals klemmetjes en tygon slangen. Moet enkel nog reservoir en wat toevoegspul tegen algen en dan is de waterkoeling compleet. Foto's komen natuurlijk :)
Een dual rad gaat moeilijk passen in mn setup, alles komt namelijk in een kleine midi-atx; dus dat wordt zo en zo een uitdaging :)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Maf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:08:
[...]

Ik heb de Pro gekocht. Ik verwacht het spul begin volgende week dus dan ga ik alles in elkaar zetten (als Freezinghardware het reservoir binnen heeft) Foto's zullen zeker komen. De rest van mijn lijstje van aanschaf (zonder reservoir dus):

CPU Block:
Copper TDX Block for Athlon64
[afbeelding]

VGA Block:
Acetal Version MAZE4GPU
[afbeelding]

NB Block:
ASUS A8N MAZE4 Chipset Block
[afbeelding]

Radiator (halve prijs bij DangerDen :):
Black Ice Pro Radiator
[afbeelding]

Pomp:
Danger Den DD12V-D4 Pump
[afbeelding]

En dan nog het standaard spul zoals klemmetjes en tygon slangen. Moet enkel nog reservoir en wat toevoegspul tegen algen en dan is de waterkoeling compleet. Foto's komen natuurlijk :)
Een dual rad gaat moeilijk passen in mn setup, alles komt namelijk in een kleine midi-atx; dus dat wordt zo en zo een uitdaging :)
Mooi spul man! Veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:27
1 120mm rad en dan ook nog zo'n dunne (want die pro = dun) vind ik niet erg over houden, nogal krap, kies dan als je voor een 120mm moet gaan een Black Ice Xtreme (en het liefst een Heatercore ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 30-06-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is eigenlijk het verschil tussen deze 2.

Water additive Tec-Protect-Clear 1L

Water additive Tec-Protect-Plus 1L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35917

Ik had een vraagje over de Black Ice Extreme radiator; is het voldoende om hem te koelen met één
120mm of is een opstelling als FAN-RAD-FAN noodzakelijk?

Hoeveel airflow zou zo'n 120mm fan moeten geven om de radiator voldoende te koelen? Ik wil een zo'n stil mogelijke fan eraan hangen, maar hoe lager het aantal decibellen des te minder de luchtverplaatsing die de fan heeft.

Ik ben niet van plan te overklokken en ga op het moment alleen een P4 waterblokje en een GPU blokje eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143959

ik heb een 6600 gt agp
een msi ms 7027 mobo
amd 2800+ barton + boxed cooler
2 x 256 mb + 512 mb

ik wil alles waterkoelen en het mag niet te veel kosten, ik heb totaal geen ervaring met waterkoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 35917 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:59:
Ik had een vraagje over de Black Ice Extreme radiator; is het voldoende om hem te koelen met één
120mm of is een opstelling als FAN-RAD-FAN noodzakelijk?

Hoeveel airflow zou zo'n 120mm fan moeten geven om de radiator voldoende te koelen? Ik wil een zo'n stil mogelijke fan eraan hangen, maar hoe lager het aantal decibellen des te minder de luchtverplaatsing die de fan heeft.

Ik ben niet van plan te overklokken en ga op het moment alleen een P4 waterblokje en een GPU blokje eraan hangen.
Dat ligt eraan. Zelf heb ik een dubbele 120mm rad gehad met 2x 120mm 1300rpm fan en dat koelde mijn overgeklokte XP 2400+, nForce 2 NB en overgeklokte/unlockte Geforce 9500 @ 9700 400/300. Deze trokken de lucht door de radiator heen van in de kast (pull), die al reeds opgewarmd was door HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dus met eentje zou ik het wel moeten redden, misschien dat ik toch voor een dubbele 120mm rad ga omdat ik binnen een aantal weken m'n dual opstelling binnenkrijg welke wat meer koeling nodig zal hebben.

Bedankt in ieder geval voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:51
Ik heb een weekje terug, mijn waterkoeling besteld bij alphacool, netjes geld overgemaakt enz.
weten jullie uit ervaring hoe lang de levertijd ongeveer is. Ik heb ze al een stuk of 3 e-mailtjes gestuurd, maar geen antwoord, Ik vind het ook wel raar dat ik geen besvestiging heb gehad van betaling.

Weten jullie of dit normaal ook zo is.
BVD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een dubbele rad of meerdere enkele is mogelijk. Best ook zorgen voor een pull opstelling (dus lucht door de radiators trekken) maar ervoor zorgen dat de lucht van buiten de case genomen wordt. Mijn opstelling is niet ideaal omdat de koellucht voor mijn radiators al opgewarmd is, maar voor mij is het koel houden van mijn HD's dan ook belangrijker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb twee mogelijkheden. een enkele rad achterin mn kast ophangen aan een 120mm slot en dan in pull opstelling... of voorin mn kast waar ik twee open 120mm slots heb, en dan een push opstelling.

Denk dan toch beter voorin plaatsen van een dubbele rad, mijn hdds blijven wel koel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
1300A schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:06:
Ik heb een weekje terug, mijn waterkoeling besteld bij alphacool, netjes geld overgemaakt enz.
weten jullie uit ervaring hoe lang de levertijd ongeveer is. Ik heb ze al een stuk of 3 e-mailtjes gestuurd, maar geen antwoord, Ik vind het ook wel raar dat ik geen besvestiging heb gehad van betaling.

Weten jullie of dit normaal ook zo is.
BVD _/-\o_
Ik heb het zelfde probleem... de 19e besteld en betaald.
ik zit er aan te denken de betaling terug te laten storen en ergens anders te bestellen :(
dit is nix natuurlijk,
service van alphacool krijg van mij een dikke 1.
misschien dat ik ook eens ga rondneuzen voor een ander merk...

edit: misschien iemand die weet waar ze de setje's van alphacool nog meer verkopen?
zelf een set samen stellen met een vergelijkbare prijs lukt me niet.
(entry set 120, 115 euro inc. verzenden).

[ Voor 12% gewijzigd door Extera op 01-07-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-06 14:41
Anoniem: 107572 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 03:31:
Heyyy

Weet iemand hier of het mogelijk is om een S939 waterkoelblok op een S A mobo te zetten? is daar mischien een klem voor?
Ik heb de blok van 1ACooling.

Alvast bedankt :D
Volgens mij niet, andersom is het met aanpassingen van het klem mechanisme wel mogelijk. s989 koelers zijn namelijk geheel vlak, waar een socket A koeler een uitsparing heeft voor dat randje op de socker(socket cam box)... je zou kunnen pogen um ernaast re vrotten, maar je hebt wel kans dat je je cpu frituurt :X

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:44
Wat vinden jullie van het volgende setje?
Eheim 1046 pomp
Alphacool NexXxoS SP Intel P4
AlphaCool NexXxos Xtreme I

Deze ga ik later nog uitbreiden nu zal het reservoir alleen bestaan uit simpel t stukje. Weet iemand misschien hoeveel MM radiator de aansluiting heeft? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:37
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Waterlekkage, het water is gaan lekken uit m'n Whitewater blok, zo over me mobo en X800XT PE heen :(
Ik was BF2 en NfSU2 ff aan het laten zien aan me pa en z'n vriendin, opeens ging de pc steeds vastlopen, na 2 reboots bleef de fan van de vga op 100% draaien maar gaf nog wel beeld, vriendin van me pa wijst op de hoop schuim in het res, ik kijk de kast in en zie het zo naar beneden druppelen :( Ligt gewoon een plas _onder_ de spiegel op de bodem :| :/

Kaart alvast eruit gehaald en zo goed als drooggemaakt, ligt nu te drogen, nu zo snel mogelijk de wc verder uitbouwen, heeft iemand nog tips? :'( ;(

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MaTr1x schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:00:

Kaart alvast eruit gehaald en zo goed als drooggemaakt, ligt nu te drogen, nu zo snel mogelijk de wc verder uitbouwen, heeft iemand nog tips? :'( ;(
Goed laten drogen. Vervolgens zullen de plekken waarschijnlijk wit uitslaan (afhankelijk van hetgene dat je als vloeistof hebt gebruikt) en die met alcohol en een wattestaafje schoonmaken. Als de aanslag weg is, opnieuw proberen.

Zorg ervoor dat je de oorzaak vind en passende maatregelen neemt, dan komt alles weer goed (fingers crossed :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
thnx, zoals het er nu uitziet is komt het water van tussen het plexiglas en het koper van het wc blok door. Sommige chips op me vga zijn al wit uitgeslagen, lijkt er op dat dat al eerder nat is geweest.....

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
Extera schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:35:
[...]

Ik heb het zelfde probleem... de 19e besteld en betaald.
ik zit er aan te denken de betaling terug te laten storen en ergens anders te bestellen :(
dit is nix natuurlijk,
service van alphacool krijg van mij een dikke 1.
misschien dat ik ook eens ga rondneuzen voor een ander merk...

edit: misschien iemand die weet waar ze de setje's van alphacool nog meer verkopen?
zelf een set samen stellen met een vergelijkbare prijs lukt me niet.
(entry set 120, 115 euro inc. verzenden).
Ja dan stuur ik ze ook nog maar eens een mailtje, ik vind het ook heel slechte service. Bij mij bank was het er meteen afgeschreven, dan staat het zeker 2 dagen later op de rekening in Duitsland.
Maar ik heb ze al wel 4x gemailed nooit reactie ik vind het echt hele slechte service.

Maar ik weet niet of ik het geld terug kan boeken.
en wat ook zo leuk is op die site, je hebt 2 weken omruilgarantie vanaf het ingaan van het contract, nou die zijn nu al bijna voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:52

Chiron

Moderator Discord
Zow met een mobo+cpu upgrade van athlon xp naar athlon 64 heb ik ook een nieuw waterblokje nodig, wordt de DangerDen TDX voor mij :) (heb momenteel een DangerDen Maze3)..

Momenteel heb ik een Black Ice Evo radiator, heeft het nut om deze te vervangen door een Black Ice Extreme? Ik weet dat de Extreme een stuk beter presteert maar weet nl. niet of het veel uitmaakt in performance en zodoende nut heeft.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Chiron schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:48:
Ik weet dat de Extreme een stuk beter presteert maar weet nl. niet of het veel uitmaakt in performance en zodoende nut heeft.
Je geeft het antwoord zelf al ;) Of het nuttig is zal je zelf moeten kunnen bepalen. Je nieuwe processor zal ongetwijfeld gebaat zijn de toegenomen capaciteit van de Extreme, maar aangezien je niet zegt welke AMD64 je hebt is het moeilijk te bepalen of het ook noodzakelijk is. (mijn vermoeden is van niet, tenzij je flink wilt gaan OC'en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
dalijk even kijken of ik het geld kan terugboeken...
daarna ga ik denk ik toch voor een asetec setje. Deze lijkt me zelfs iets beter....

[ Voor 34% gewijzigd door Extera op 02-07-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 06-05 13:34
MaTr1x schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:21:
thnx, zoals het er nu uitziet is komt het water van tussen het plexiglas en het koper van het wc blok door. Sommige chips op me vga zijn al wit uitgeslagen, lijkt er op dat dat al eerder nat is geweest.....
Heej Matrix,

Lees net in het BF2 topic van je lekkage bagger man. Hopelijk werkt je spull straks weer als het droog is. Mobieltjes doen het soms ook weer naar in het zwembad te zijn gevallen etc. Hoop echt het beste voor je. Misschien ff bij de producent van het vga blokje aankloppen oid? Of had je daar zelf aangeklust?

Hoe zit het eigenlijk met dit soort gevallen. Als er een productie fout zit in een WC component waar de producent voor aansprakelijk is en er onderdelen van je pc naar de **** zijn? Is dit dan enigzins bij de producent te verhalen of ben je gewoon de sigaar en krijg je alleen een nieuw WC component?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb sinds kort een hydor L25. Deze moet je op het lichtnet aansluiten, weet iemand misschien hoe ik deze aan kan laten springen als ik de pc aanzet of moet ik de pomp gewoon in een stekkerdoos douwen en het I/O knopje aan en uitzetten als ik mn pc afsluit, zodat het niet altijd rond blijft pompen? :/

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 06-05 13:34
Go3s1m4n schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:31:
Ik heb sinds kort een hydor L25. Deze moet je op het lichtnet aansluiten, weet iemand misschien hoe ik deze aan kan laten springen als ik de pc aanzet of moet ik de pomp gewoon in een stekkerdoos douwen en het I/O knopje aan en uitzetten als ik mn pc afsluit, zodat het niet altijd rond blijft pompen? :/
Ik heb laatst ergens weet niet meer waar over een stekkerdoos gelezen die dit probleem oplost. Deze merkt wanneer je pc aangaat. En dan geeft deze ook stroom door aan de rest van de ingestoken stekkers. Probeer maar eens te zoeken op google met combinatie stekkerdoos en waterkoeling of misschien hier op got ergens dunno. Maar die dingen zijn er dus wel.

Check ook ff de oplossingen in dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Gizzy op 02-07-2005 15:41 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:18

Exigence

dnkroz

Zoiets wordt een master-slave stekkerdoos genoemd. Zodra het apparaat aangesloten op het master contact meer dan een bepaald vermogen verbruikt schakelen de andere contacten ook in. Dus als je je pc op de master aansluit, en de randapparatuur op de slave's dan schakelt de randapparatuur in als je je pc inschakelt. http://www.google.nl/sear...r+slave+stekkerdoos&meta=

Je kunt het ook oplossen met behulp van een relais. Je sluit de 12v voedingsspanning aan op het relais, en ook het pompje+230V voeding, en deze zal dan inschakelen wanneer er 12V op het relais komt te staan. Je hebt kant en klare dingen, maar je kunt het ook heel eenvoudig zelf maken. Zoek maar eens hier op GoT naar dit onderwerp. Is veel informatie over te vinden in CME en DOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Energizer schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:33:
[...]

Ik heb laatst ergens weet niet meer waar over een stekkerdoos gelezen die dit probleem oplost. Deze merkt wanneer je pc aangaat. En dan geeft deze ook stroom door aan de rest van de ingestoken stekkers. Probeer maar eens te zoeken op google met combinatie stekkerdoos en waterkoeling of misschien hier op got ergens dunno. Maar die dingen zijn er dus wel.

Ok, bedankt. Ik contacteer mijn oom wel die daar wat meer verstand van heeft en laat hem het even fixen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Of je neemt gewoon de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.pczaak.nl/catalog/images/6-2290.jpg

Gebruik ik ook, erg handig om alles in één keer van het stroomnet af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Energizer schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:33:
[...]

Ok, bedankt. Ik contacteer mijn oom wel die daar wat meer verstand van heeft en laat hem het even fixen :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:15

Snippertje

Light up your life

RoamoR schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:48:
Of je neemt gewoon de volgende:
[afbeelding]

Gebruik ik ook, erg handig om alles in één keer van het stroomnet af te halen.
Juist gebruik ik ook :) werkt perfect. Knopje om en klaar :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Owkee, ik heb weer tijd :)

Ik melde laatst al (pagina terug) dat Innovatek mn vraag had beantwoord en dat ik mn wc kan bestellen..
Mn vraag ging over mn NB-cooler op een A8N-sli (dat in combi met een gf6800GT wc-cooler)
maar het blijkt te passen ALS ik een stukje weg vijl van het blokje.. maar dat is geen probleem, zie hier het plaatje dat ze me toestuurde:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/EPSN0035-1.jpg

En dan wil ik nu mn systeempje hier plaatsen en jullie commentaar aanhoren (misschien dat ik er nog dingen bij moet hebben of meot verwisselen)
owja; NB+CPU blokken zijn transparant..

CPU:
innovatek XX-Flow rev2.0
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/9100111_250.jpg

NB:
Graph-O-Matic Rev 3.0
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/gom30grotgr1_250.jpg

GPU:
Cool-Matic NV40
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/nv4081_250.jpg

Rad:
Black ICE Radiator - Xtreme II 240
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/500457_200.jpg

Pomp:
Eheim 1048 (+ophanging)
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/500277_200.jpg

Flowmeter:
Flow-O-Matic electronic Rev1.5
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/500751_200.jpg
(kan ik mn 8x1 slangen hier gewoon overheen doen of moeten er klemmen/tiewraps op?)

Reservoir:
Ik twijfel nog sterk! Hiermee moeten jullie me even helpen.
Aan de ene kant wil ik een res aan mn pomp.. deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/plugon51_250.jpg
20cm lang

maar ik twijfel ook tussen een res boven op mn kast, omdat dit makkelijker is om te ontluchten en bij te vullen... maar het gaat wel lastiger worden met monteren en de slangen naar binnenkrijgen.. plus dat ze ook nog kleiner zijn omdat ik ze in de breedte boven op mn kast wil hebben.
deze van innovatek (hier zit ook bevestegings materiaal bij net als bij die van alphacool):
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2417-2490.gif
11cm lang
of de versie van alphacool (als ik het goed heb)
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1437-1406.jpg
13cm lang

Verder heb ik dan nog UVgroene slangen (8x1), een pumpcontrol (dat je 1048 aan gaat als je je pc aan zet), slangklemmen, anti-knik sluitingen, Innovatek watertoeving en wat spul om mn slangen weg te werken enz (owja ook verbindingen voor mn res en pomp... dont worry)

Dus; wat zal ik doen met mn res...
en wat denken jullie van deze setup (mn specs staan in mn sig)

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 02-07-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo mijn setup is ook net besteld via bytesatwork.

ben benieuwd hoelang het gaat duren door die drukte bij alphacool.

Mijn setup.

:van alphacool

1x (12910) CPU Alphacool NexXxoS XP Socket 939
2x (14111) Alphacool NexXxoS Xtreme III
1x (13106) Alphacool AP1500 Centrifugal pump 12Volt
1x (15117) Alphacool AGB4 Plexi 380
4x (16129) Hose Tygon R3603 11.2/8mm transparent
6x (24634) 120x120x25 Alphacool 120 (fans)
6x (26000) Fan grid 120x120mm
8x (16402) Screw connector AG 1/4''on 10/8mm
2x (16415) Screw connection AG 1/8"on 10/8mm
10x (17900) Screw conn. swivel nut 11mm
1x (17700) Teflon band 12mmx10m
2x (17310) Water additive Tec-Protect-Clear 1L
1x (45109) Cable binders grey, 100 pcs 2.6x200mm
1x (17701) Filling assistance - plastics hopper

:van bytesatwork

1x AC Ryan TWIN CCFL Light - sound-active 2x 30cm Red / Red
1x Arctic Silver 5, 3,5 Gram

2x triple radiator }) (beetje overkill maar ja 8) :*) B) ).

I can,t wait to see this stuff }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
@ Hupo: Wat heeft je dat wel niet gekost (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Energizer schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:17:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met dit soort gevallen. Als er een productie fout zit in een WC component waar de producent voor aansprakelijk is en er onderdelen van je pc naar de **** zijn? Is dit dan enigzins bij de producent te verhalen of ben je gewoon de sigaar en krijg je alleen een nieuw WC component?
Ja dat vraag ik me ook af, VGA was nog niet watercooled, dat moest ik nog doen, maar die is dus wel verzopen, hopelijk doet die het nog, zo niet zou ik dat kunnen claimen bij de Whitewater producent, D-Tek toch?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 04-06 22:39
Weetje ik zit al een tijd met het probleem maar ik kom er maar niet uit wat het is.

Op sommige dagen (lees heel soms) is mijn Hydor L20 gewoon stil (als in, onder de 20db en hoor je niet) op de meeste dagen maakt hij een brom geluid dat net zo hard is als een beetje rappe cpu koeler.

Maar soms maakt dat ding zoveel herrie dat het lijkt alsof er een brommer ofzo naast je staat (spreekwoordelijk, maar een vervelend en hard brom geluid) is m'n pompje stuk of zit er lucht in? (hoe krijg ik die er uit?) of is er iets anders wat ik kan doen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-06 13:09

Jack

MHz Matters

@ ixl85, ik ben zelf altijd voor een klein reservoir.
Als je deze op een toegankelijke plek plaatst in je kast, dan kan je het prima gebruiken voor ontluchten en vullen. Daar heb je echt geen reservoir met een inhoud van 1L voor nodig...

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
MaTr1x schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:03:
[...]
Ja dat vraag ik me ook af, VGA was nog niet watercooled, dat moest ik nog doen, maar die is dus wel verzopen, hopelijk doet die het nog, zo niet zou ik dat kunnen claimen bij de Whitewater producent, D-Tek toch?
De Whitewater wordt gemaakt door www.dtekcustoms.com

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Go3s1m4n schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:39:
@ Hupo: Wat heeft je dat wel niet gekost (8>
denk rond de 385euro (met verzendkosten - rembours). Krijg morgen de prijs te horen want ik heb het niet allemaal nageteld en ik kreeg ook nog een korting. :)

Mijn vader zij al daar gaan we weer, >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-06 13:09

Jack

MHz Matters

Anoniem: 105281 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:28:
[...]

denk rond de 385euro (met verzendkosten - rembours). Krijg morgen de prijs te horen want ik heb het niet allemaal nageteld en ik kreeg ook nog een korting. :)

Mijn vader zij al daar gaan we weer, >:)
voor dat geld had je ook wel een prometeia kunnen kopen ;)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
ja en dan had hij alleen z'n CPU gekoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Doe je opzich goed, maar wat voor een behuizing heb je, past alles er wel in? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jack schreef op zondag 03 juli 2005 @ 01:47:
[...]

voor dat geld had je ook wel een prometeia kunnen kopen ;)
Weet ik: heb ik ook aan gedacht maar past toch niet goed op een Neo2 bord en om nou een vrieskoeling om mijn kamer te hebben die een ongelooflijke hitte dumpt. En van mijn vader mag ik het ook niet hij vind het nu al wel allemaal gek genoeg (stroomkosten etc).
1300A schreef op zondag 03 juli 2005 @ 10:55:
ja en dan had hij alleen z'n CPU gekoeld
Deze waterkoeling is ook alleen voor de cpu ;)
Go3s1m4n schreef op zondag 03 juli 2005 @ 10:59:
Doe je opzich goed, maar wat voor een behuizing heb je, past alles er wel in? :|
Chieftec bx kast gaat voor geen meter passen moet de kast 30cm hoger gaan maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 105281 op 03-07-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
Anoniem: 105281 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:05:
[...]

Weet ik: heb ik ook aan gedacht maar past toch niet goed op een Neo2 bord en om nou een vrieskoeling om mijn kamer te hebben die een ongelooflijke hitte dumpt. En van mijn vader mag ik het ook niet hij vind het nu al wel allemaal gek genoeg (stroomkosten etc).

[...]

Deze waterkoeling is ook alleen voor de cpu ;)

[...]

Chieftec bx kast gaat voor geen meter passen moet de kast 30cm hoger gaan maken.
hmm ja, dan is het wel overkill ja, dan had ik wel voor een prometeia dingetje gegaan :P, maar een GPU blokje kost niet zoveel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Anoniem: 105281 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:02:
Zo mijn setup is ook net besteld via bytesatwork.
....
I can,t wait to see this stuff }) })
Ben zeer benieuwd naar wat fotootjes. Fotootjes van het inbouwen zelf zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Ga tzt ook het teen en tander van alphacool bestellen dus ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen.
Word vervolgd hoop ik?

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:03: Dan moeten ze wel een winkel hebben in Amsterdam ;)
Hebben ze! Wiseguy! Amsterdam_Haarlemmerplein naast de Gereedschapverhuur. Afslag Haarlem_Richting centrum Amsterdam (=een rechte weg met een klein bochtje naar rechts aan het eind). Eerstvolgende T-splitsing waar je alleen links en rechts kunt (niet rechtdoor dus) zit al op het Haarlemmerplein en als je bij die T-splitsing voor het stoplicht staat en rechts uit je autoraampje kijkt zie je de http://www.ikbenstil.nl/ :)

Ik weet eigenlijk nog steeds niet waar ik mijn spullen ga bestellen maar ik heb nog de tijd,mijn geld is op voorlopig na de inverstering in een nieuw systeem. Dus op een rijtje voor Alphacool en ook winkels waar je langs kunt gaan.

Duitsland: http://www.alphacool.de
Belgie: http://www.bytesatwork.be/
Nederland_Amsterdam: http://www.ikbenstil.nl/
Nederland_In de buurt van Enschede-Hengelo http://shop.freezinghardware.nl/

Dit is alles wat ik heb kunnen vinden van zaken met een redelijk alphacool assortiment (niet 1 of 2 alphacoolspulletjes).

Als iemand nog een ander alphacool adresje tegen komt hou ik en mijn andere alphacool vrienden ons van harte aanbevolen!

[ Voor 29% gewijzigd door Youri Carma op 03-07-2005 18:44 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13

Thandor

SilverStreak

RS_003 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:14:
Weetje ik zit al een tijd met het probleem maar ik kom er maar niet uit wat het is.

Op sommige dagen (lees heel soms) is mijn Hydor L20 gewoon stil (als in, onder de 20db en hoor je niet) op de meeste dagen maakt hij een brom geluid dat net zo hard is als een beetje rappe cpu koeler.

Maar soms maakt dat ding zoveel herrie dat het lijkt alsof er een brommer ofzo naast je staat (spreekwoordelijk, maar een vervelend en hard brom geluid) is m'n pompje stuk of zit er lucht in? (hoe krijg ik die er uit?) of is er iets anders wat ik kan doen? :(
Mijn Hydor L20 is nooit stil geweest. Dat ding trilt als een gek en zorgt ervoor dat de kast gaan resoneren.

Nu heb ik er een schuimpje ondergelegd. Die absorbeerd alle trillingen en is het geluidsniveau acceptabel :). Ik heb de pomp ook op z'n zij liggen. Dit heb ik later pas gedaan.
Toen ik mijn Hydor L20 gekocht had heb ik 'm rechtop neergezet. Toen trilde 'ie ook al dus het trillen komt niet doordat 'ie al geruime tijd op z'n zij ligt.

Waar het aan ligt weet ik niet. Het is in ieder geval geen lucht. Ik heb nl. 1 keer gehad dat er lucht inzat en toen klonk de pomp heel anders. Dat er nu lucht in zit is héél onwaarschijnlijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 03-07-2005 18:12 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91555

Ik heb zojuist een WC set bij 1a-cooling.de besteld. Die set met de koeling in de 5.25 in bays. Hebben jullie ervaring met bestellen bij deze shop? Zijn ze een beetje snel, en hoe deden jullie het met betalingen vanuit Nederland?

Ik ben benieuwd naar de koelingsresultaten van dit setje; vooral hoe laag hij m'n getweakte XFX 6800LE krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91555 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:18:
Ik heb zojuist een WC set bij 1a-cooling.de besteld. Die set met de koeling in de 5.25 in bays. Hebben jullie ervaring met bestellen bij deze shop? Zijn ze een beetje snel, en hoe deden jullie het met betalingen vanuit Nederland?

Ik ben benieuwd naar de koelingsresultaten van dit setje; vooral hoe laag hij m'n getweakte XFX 6800LE krijgt.
zelf heb ik geen ervaringen met deze shop, maar wat ik van anderen heb gehoord is dat de lever tijden behoorlijk lang zijn (vaak te kort aan componenten).

Die 5.25" set blijkt wel zeer goed te presteren als ik naar verschillende reviews kijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105281 op 03-07-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1300A schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:49:
[...]
hmm ja, dan is het wel overkill ja, dan had ik wel voor een prometeia dingetje gegaan :P, maar een GPU blokje kost niet zoveel >:)
In de toekomst kan ik hem nog altijd uitbreiden, op dit moment is dat overbodig omdat mijn videokaart passief, (maar word binnenkort toch geupdate).

Met Phasechange wil ik nog even wachten gaat me op het moment iets te ver, en ben er ook niet echt weg van door de hitte die dat ding dumpt/condensatie, (ook mijn vader was niet echt weg van het idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
Anoniem: 105281 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:45:
[...]

In de toekomst kan ik hem nog altijd uitbreiden, op dit moment is dat overbodig omdat mijn videokaart passief, (maar word binnenkort toch geupdate).

Met Phasechange wil ik nog even wachten gaat me op het moment iets te ver, en ben er ook niet echt weg van door de hitte die dat ding dumpt/condensatie, (ook mijn vader was niet echt weg van het idee).
en waarschijnlijk is het stroomgebruik van zo'n dingetje ook niet gering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 13:52
Thandor schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:10:
[...]
Waar het aan ligt weet ik niet. Het is in ieder geval geen lucht. Ik heb nl. 1 keer gehad dat er lucht inzat en toen klonk de pomp heel anders. Dat er nu lucht in zit is héél onwaarschijnlijk ;)
Mijn eerste Hydor begon onwijs herrie te maken voordat ie er met een beetje geratel mee ophield. Het lager was gewoon op, niet zo gek na 1,5 jaar continu bedrijf. Gelukkig zat ik er bij en heb ik direct m'n computer uitgezet :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:52

Chiron

Moderator Discord
RoamoR schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:32:
[...]

Je geeft het antwoord zelf al ;) Of het nuttig is zal je zelf moeten kunnen bepalen. Je nieuwe processor zal ongetwijfeld gebaat zijn de toegenomen capaciteit van de Extreme, maar aangezien je niet zegt welke AMD64 je hebt is het moeilijk te bepalen of het ook noodzakelijk is. (mijn vermoeden is van niet, tenzij je flink wilt gaan OC'en)
Mja koelperformancegewijs bedoel ik... het hele setje houdt momenteel een AMD XP 2100+ palomino op gemiddeld 40 graden met 100% load.. echt ver overclocken kan ik die palomino niet..

Ik heb een AMD64 3000+ besteld (s939 venice core), en hoopte toch wel de mhz'en van het beestje enigzins omhoog te duwen >:)

Met het oog op evt. toekomstige koeling van de northbridge en vga komt er alleen maar meer warmte bij wat ik af moet voeren, dus vandaar m'n vraag of mensen ervaring hebben met beide rad's. Als ik het hele spul binnen heb en ingebouwd zal ik mn bevindingen hier wel posten iig :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13

Thandor

SilverStreak

Loekie schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:31:
[...]

Mijn eerste Hydor begon onwijs herrie te maken voordat ie er met een beetje geratel mee ophield. Het lager was gewoon op, niet zo gek na 1,5 jaar continu bedrijf. Gelukkig zat ik er bij en heb ik direct m'n computer uitgezet :)
Ik heb mijn pompje nu ruim een jaar denk ik. T'zal mij benieuwen hoe lang 'ie meegaat. Het systeem draait 24/7 maar gelukkig heb ik een 'Shutdown Temperature' ingesteld.

Uiteraard heb ik deze feature getest (lang geleden, nadat ik het BIOS heb geflashed) dus die moet in principe nog steeds werken B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Alphacool reageert niet op mijn e-mail's
Ook kan ik nergens op de site de terms of delivery vinden (iemand??)
zo kan ik ook niet uitzoeken wat ik nu kan beginnen... (ja ik weet het, ik had ze moeten lezen voor mijn bestelling).

erg irritant, ik wil mijn order cancellen, maar ze reageren niet :(
ik ga ze morgen eerst eens bellen, kijken wat dat opleverd.

Iedereen die alphacool wil bestellen raad ik aan ze niet bij alphacool.de te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

"It's compatible to just about any socket type including S775 and S939" uit het Alphacool Cape KC42-X2 water block review. Zeer fraai moet ik zeggen (zie: afbeelding onder)

http://www.madshrimps.be/...erblock-Liquid3D-5747.jpg

http://www.madshrimps.be/...&artpage=1150&articID=288

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
Extera schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:31:
Alphacool reageert niet op mijn e-mail's
Ook kan ik nergens op de site de terms of delivery vinden (iemand??)
zo kan ik ook niet uitzoeken wat ik nu kan beginnen... (ja ik weet het, ik had ze moeten lezen voor mijn bestelling).

erg irritant, ik wil mijn order cancellen, maar ze reageren niet :(
ik ga ze morgen eerst eens bellen, kijken wat dat opleverd.

Iedereen die alphacool wil bestellen raad ik aan ze niet bij alphacool.de te bestellen.
nou het is nu wel logisch dat ze in het weekend niet hebben gereageerd, ze werken namelijk alleen op maandag t/m vrijdag.

En als je vandaag belt zou je hier willen posten hoe dat is gegaan, want ik zou het ook graag willen weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik wou bellen, maar bellen naar het buitenland heeft m'n pa geblokeert. Hij is zo thuis, dan bel ik even met zijn mobiel...

kan nog leuk worden, hoop dat ze engels praten daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Jack schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:10:
@ ixl85, ik ben zelf altijd voor een klein reservoir.
Als je deze op een toegankelijke plek plaatst in je kast, dan kan je het prima gebruiken voor ontluchten en vullen. Daar heb je echt geen reservoir met een inhoud van 1L voor nodig...
Nee het is ook geen 1L maar ik heb gehoord dat als je een klein res gebruikt dat er dan meer kans is dat je lucht aantrekt (door de golving van het water).

Maar kan iemand nog even hierop reageren...
ik wil eigelijk asap bestellen :9~ :7

[rml]ixl85 in "[ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
Extera schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:54:
ik wou bellen, maar bellen naar het buitenland heeft m'n pa geblokeert. Hij is zo thuis, dan bel ik even met zijn mobiel...

kan nog leuk worden, hoop dat ze engels praten daar....
ik heb vandaag 2 mailtjes gehad maar oppeens met nieuwe bestelling, die ik dus nooit heb gedaan, maar ik stuur ze nu dus nog een mailtje dat ik al wel geld heb betaald voor die eerste bestelling, en anders laat ik het geld wel terug storten.

ohw en ze werken daar tot 5 uur dus je moet morgen dan denk ik bellen

[ Voor 37% gewijzigd door _avalanche_ op 04-07-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 19:09
lees dat er 999 berichten waren, worden er bij 1000 berichten geen nieuw topic geopend?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:27
Nas T schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:16:
lees dat er 999 berichten waren, worden er bij 1000 berichten geen nieuw topic geopend?
Nee jij bent lekker met je post, dat hoor je met een TR te doen ofzo :+
Morgen open ik nieuwe en maak ik meteen wat aanpassingen (aangezien apen-nootjes moet editen etcetc zie begin topic ;))
Iemand nog feedback? kan ik dat meteen verwerken (pfff daar gaat me tijd :X B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Over het onderhouden van de WC staat nog niets in de TS. Lijkt me dat meer en meer mensen dat als leidraad kunnen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:32
Reminder voor iedereen met waterkoeling: Duik nu in je kast en kijk of alle koppelingen nog netjes zitten, of de slangen niet zijn geknikt, en voel of alle onderdelen in je circuit ongeveer even warm zijn.
Ook belangrijk om even aan de slangtules te voelen, soms zit er een heel klein beetje water op namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:00
Vandread schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:40:
Morgen open ik nieuwe en maak ik meteen wat aanpassingen (aangezien apen-nootjes moet editen etcetc zie begin topic ;))
Iemand nog feedback? kan ik dat meteen verwerken (pfff daar gaat me tijd :X B) )
Ik edit de ts wel even zodra er een nieuw topic is. Ik zie het vanzelf wel verschijnen, en dan kan deze dicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Crap, gisteren een Laing DDC pomp in mijn systeem willen zetten. Pleur ik eerst mijn Hydor L30 eruit, op zich al werk genoeg. Pak ik die Laing, zet er een lang buisje op beide uiteinden, buis en pomp vullen met water en eens testdraaien. Enkel start ie niet ! Terugbrengen dan maar...

Beh 2,5u geprutst voor niets... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
heeft die niet van die kabeltjes dat je pc perse moet aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Er zit een molex aansluiting op en een fan header (zo'n 3-pin stekkertje) met enkel het sensor draadje. Dus je zou verwachten dat enkel de molex aansluiten op een aparte voeding voldoende moet zijn. Kan toch niet dat dat sensor draadje onder stroom moet staan om hem te starten, of wel ?

[ Voor 31% gewijzigd door Phuncz op 05-07-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:00
Omdat dit topic weer aan z'n limiet zit: [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV[/rml]

Daar kunnen we weer verder gaan :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.