Deze mod is ook te volgen op het Gigabyte Community forum!
Wellicht ken je me al van [CIP]Groen, waar ik afgelopen jaar mee bezig ben geweest. Dit was voor mij meer een leerproject. Nu ik weet hoe ik het beste materialen kan behandelen, ben ik klaar voor een tweede project genaamd Le Régional.
Deze casemod zal meedoen op het NKCM en ook zal ik op Codemasters Campzone 2007 aanwezig zijn.
Planning
- Bay maken voor harde schijf en slimline dvd brander.
- Fancontrollers, power en reset knop bevestigen aan draaiknoppen.
- Onderdelen spuiten, kast in de beits.
- Overige hardware, koeling en details installeren, ik wil niet gelijk alles prijsgeven.
Hardware
Gigabyte 945GZM-S2
Gigabyte 3DGalaxy II
Pentium D 915
Geil 1GB DDR2-667
Creative SB Audigy 2
Creative Inspire T6100
Pinnacle Systems TV Kaart
Seagate 250GB 16MB SATA2
Aopen 400W PSU
Afgelopen najaar kwam ik In een franse antiekzaak een oude radio uit de jaren 60 tegen. Dit is een ideale kast om, je voelt hem al aankomen, een mediacenter in te bouwen.
Het betreft een kast van het merk 'Le Régional', aan de voorkant zitten 5 draaiknoppen die gaan fungeren als fancontrollers, power en reset knoppen.
Dit is hem dan, volledig gestript met enkele details weggelaten. Ook is al het een en ander geschuurd en geplamuurd. Hier heb zijn (helaas) geen foto's van.

Ook heeft er origineel een gloeilamp in gezeten, misschien kennen de mensen van de wat oudere garde deze wel, hiervoor in de plaats komt een oranje knipperlicht uit een auto. (De linker).

En hier zie je hem werkend.

Deze komt dus achter de opening die je hier in het midden aan de voorkant ziet.

Bij het demonteren was er al een versierstukje afgebroken, hier heb ik een mal van gemaakt en vervolgens heb ik heb nieuw gegoten stukje er weer opgeplaatst. Het moet nog iets bijgeschaafd worden, maar het is al aardig gelukt.

Een plaatje van de hardware, hoe deze er ongeveer in zal komen. Welke je niet op dit plaatje ziet is een NEC slimline dvd brander die samen met de harde schijf in een bay komt die ik op de voeding zal bevestigen.

En nog een shot van de onderkant.

Voor zover wil ik het even laten.
[ Voor 5% gewijzigd door Goesiman op 07-04-2007 12:47 ]
[CiP] Le Régional Built To Last.