Duidt ik er even op dat Maxtor ook een relatief beduidend hoog uitvalspercentage heeft... Harde schijven kunnen niet goed tegen warmte, punt. De kans op uitval stijgt aanzienlijk boven de 45° werktemperatuur. Omdat hij bij jou nog steeds draaien, wil niet zeggen dat bij iedereen die vlieger ook zo opgaat...
En ik duid er even op dat Maxtors ook veel meer verkocht worden

Als je het relatief bekijkt hebben die een
even groot uitvalpercentage als elke andere fabrikant
En heb jij wetenschappelijk bewezen dat de kans aanzienelijk stijgt boven de 45°?
As I said before, negentig percent van de Maxtor schijven zit in PC's zonder ook maar enige vorm van airflow. En je gaat me niet zeggen dat tachtig percent van de Maxtor schijven naar een half jaar kapot is

Het valt me op dat veel harddisk-coolers de zijkanten van de harddisk koelen, terwijl de boven- en onderkant veel meer koeloppervlak hebben. Deugen de waterblokken die de zijkanten koelen? Innovatek heeft drie waterblokken, waarvan 2 modellen de onderkant koelen en 1 model de zijkanten. Ik heb gedacht aan de aanschaf van een HD-O-Matic Micro II:
Zijkanten worden over het algemeen warmer dan bovenkant. HDD's zijn daar ook voor gebouwd. HDD's zitten met de zijkanten vast aan de case, waardoor de fabrikanten de HDD's zo proberen te bouwen dat de meeste warmte dan ook aan de zijkant is zodat die optimaal gekoeld wordt
En die HDD-koeler die jij toont, koelt de
onderkant, terwijl die nu net het kleinste contactoppervlak biedt. Vergeet immers niet, als je HDD in je case op de onderkant van je rack ligt, mag die geen contact maken

Dus levert Innovatek een pasta bij de koeler, die je over de onderkant van de HDD uitsmeert om zo met de diepere gelegen onderdelen een brak contact te maken.
@ augustus: lekkere DIY-style, I like it

ff twee korte vraagje:
Mijn eheim 1250 pomp doet het al 1.5 jaar zonder problemen in mijn WC setupje, ik zat er ivm ruimtebesparende overwegingen aan te denken hem verticaal te plaatsen:
Kennis van me zijn 1250 hangt reeds anderhalf jaar verticaal, dus ik denk dat het weinig kwaad kan

Het zou alleen super zijn om iets van snelkoppelingen te hebben voor de waterset om zonder lekkages even het cpu blok bijv los te maken. (iets met n kogeltje wat ingedrukt wordt. Iemand een idee of zoiets bestaat?
Bestaat zeker. Moet je wel meer gaan zoeken in de professionele bouwmarkten, genre Würth of Fabory ofzo.