[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

als je er ander slangpilaren in kan schroeven dan kan dat wel anders niet.
veel duits spul heeft van die push in sluitingen maar die kan je wel vervangen denk ik.
mails ze en vraag het.

als je de slang warm stokt dan gaat dat wel lukken. ik heb op mijn pomp dacht ik ook iets van 15 mm pilaar en daar kan ik ze er gewoon over heen wrinken.

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Heeft er al iemand een Thermaltake Kandalf kast gebruikt icm waterkoeling. Past dit een beetje en welke componenten heb je voor de WC gebruikt? Misschien ook foto's?

Als je ergens foto's weet met deze kast en WC is dat natuurlijk ook goed.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:49:
Heeft er al iemand een Thermaltake Kandalf kast gebruikt icm waterkoeling. Past dit een beetje en welke componenten heb je voor de WC gebruikt? Misschien ook foto's?

alvast bedankt.
Uh... vrij stomme vraag imho..

Wil je een case waarin w/c 'past' moet je een Koolance kopen. Voor de rest moet je w/c ALTIJD inbouwen, en aangezien tegenwoordig zowat elke case een 120mm fanhole heeft kan dat dus altijd wel min of meer. Dual-rad moet je al voor gaan modden.

Forum heet niet voor niets Gathering of Tweakers ;)

Trouwens, die Kandalf is bebaseerd op de Stacker, enkel ietske kleiner, dus ik VERMOED dat je echt wel plaats genoeg gaat hebben hoor :)

Maar bon ja, w/c is en blijft w/c en vraagt dus altijd wel wat meer kunst- en vliegwerk om dat te monteren. Face it :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat snap ik ook wel! Het gaat zich er mij om dat ik weet hoe anderen dit gedaan hebben. Ik weet dat ik daarvoor de case aan moet passen. gewoon om te kijken hoe anderen het gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Ik ben van plan om naar waterkoeling over te stappen, en ik wilde de Bigwater set van Thermaltake kopen. Leuke set voor een nog leukere prijs :)

Nu wil ik ook mijn vga en NB koelen, en ik dacht eraan om de Zalman vga koelblokken te halen (dat pakketje met 2 verschillende, 1 voor ati, en 1 voor nvidia)

Nou heb ik daar 2 vraagjes over. Ik kan de diameter van die zalman blokjes niet vinden, gaat dat passen ? De bigwater gebruikt 6mm.

En kan ik die nvidia blok voor mij NB gebruiken? Dat scheelt me namelijk nog een NB blokje :Y)

Volgens mij moet het gewoon kunnen, want ik heb mounting holes, maar denk vraag het ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen thermaltake bigwater kopen, zijn erg veel negatieve ervaringen mee, is een AsetekWaterchill KT-03 L20 setje niks voor je met chipset en vga blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 08:42:
Ik zou geen thermaltake bigwater kopen, zijn erg veel negatieve ervaringen mee, is een AsetekWaterchill KT-03 L20 setje niks voor je met chipset en vga blok?
Negatieve ervaringen? Hmm minder, uit de reviews bleek hij juist hartstikke goed te zijn. (voor de prijsklasse, uiteraard)

Waar zijn de slechte ervaringen mee dan, performance, geluid, lekken ?

En is die asetek veel beter? Ik moet zeggen dat ik deze helemaal over het hoofd heb gezien.

[ Voor 24% gewijzigd door mdj84nl op 16-05-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit wel slang bij(2 meter). Asetek setjes zijn van goede kwaliteit, er zit een klein beetje anti algenvloeistof bij, voorderest vullen met gedestileerd water. De handleiding bij die thermaltake bigwater schijnt niks te zijn(Asetek handleiding vond ik duidelijk) en het pompje schijnt erg hard te ratelen en schijnt niet degelijk te zijn. Voor de zekerheid zou ik ff het thermaltake bigwater topic doornemen en dan je conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:59:
Voor de zekerheid zou ik ff het thermaltake bigwater topic doornemen en dan je conclusie trekken.
En deze dus [rml][ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, deel 2[/rml] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Begin nu wel even te twijvelen :P

Als ik met die asetek ook mijn vga en NB wil koelen, zit ik zo over de 200 euro, en dat is me toch net ff teveel.

Iemand ervaring met innovatek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
mdj84nl schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:18:
Begin nu wel even te twijvelen :P

Als ik met die asetek ook mijn vga en NB wil koelen, zit ik zo over de 200 euro, en dat is me toch net ff teveel.

Iemand ervaring met innovatek?
Tja ik wil of alles van innovatek of van aquacomputers gaan kopen.
maar de reviews die ik heb gelezen, en de mensen die ik heb gesproken zijn allemeel heel tevreden met hun innovatek spullen (het ziet er ook allemaal wel heel mooi/goed uit! vooral het XXflow blok :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Denk dat ik dan gewoon het basic LC pakket haal van innovatek, en daarbij het vga setje van zalman, 1 voor op me vga en die andere fix ik wel op me NB :9

-edit-

Voor 144 euro kan ik ook de asetek LC20 nemen, en dan het reservoir, vga en NB block loskopen.. betere optie. Alleen gaat deze pomp in het lichtnet, en start dus niet automatisch met me computer, en zo een controlding kost 30 euro! :{

[ Voor 45% gewijzigd door mdj84nl op 16-05-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
opzich vind ik het juist fijn dat de pomp appart aangezet moet worden, hoe moet je het systeem anders vullen :)

nadeel is wel dat je het een keer kan vergeten (of dat de kat er tegen aan loopt hehe :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:16:
opzich vind ik het juist fijn dat de pomp appart aangezet moet worden, hoe moet je het systeem anders vullen :)

nadeel is wel dat je het een keer kan vergeten (of dat de kat er tegen aan loopt hehe :D )
Als je hem vult leg je de control unit gewoon even af? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:16:

Wire trick? Bij de asetek set krijg je een stukje draad meegeleverd, waarvan je het ene eind in de groene aansluiting stopt, en de andere in een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Op zich kan ik dat controlunitding altijd later er nog bij kopen.

Ik ga nu gewoon even niet over de 150 euro heen, en dit lijkt me dan een heel complete set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
subtiel trapje
trancesetter schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:16:

alvast bedankt.
En ik weet dat ik moet modden, maar het is lastig om casemods te vinden, dus iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:17:
subtiel trapje

[...]

En ik weet dat ik moet modden, maar het is lastig om casemods te vinden, dus iemand een idee?
lijkt me wel he, hang het rad bovenin je case. Pomp op de bodem van je case, desnoods in het 5.12 rek. Of boven in waar de hd's kunnen (als je de hd's in een 5.12 bay stopt) En reservoir opties zat, en anders daarvoor ook gewoon een 5.12 res.
Opties genoeg iig, ik weet wel zeker dat dit erin gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
trancesetter schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:17:
subtiel trapje

[...]

Casemods vinden? je moet gewoon de kast halen + het setje... vervolgens een dag er bij gaan zitten en nadenken wat jou handig lijkt... En passen en meten of het wil.. als je het na gaat maken loop je altijd kans dat je net iets een cm meer had moeten plaatsen en heb je nog meer werk!

en als het niet past zaag je gewoon nog een kast door midden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ixl85 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 02:48:
[...]

Tja ik had ook een vraagje over aquacomputers...
maar nog geen reactie .... ;(

En over je NB in combi met je GPU cooler..
dat probleem heb ik ook, en ik heb ze gemaild (aquacomputers that is)
maar nog geen reactie,
zodra ik antwoord heb zal ik het posten!!
Geen probleem, ik heb hier een SLI opstelling ( 6800GT kaarten ) met de Aquacomputerblokken en ook de NB kan dan gewoon netjes watergekoeld worden. Erg ruim is het allemaal niet maar dat heeft ook te maken met de positie van de NB op dat moederbord natuurlijk.

Met de keuze tussen Aquacomputer en Innovatek ga ik je niet helpen. Ben een te grote liefhebber van de Aquacomputerspullen om een objectief oordeel te kunnen vellen. Ik heb ook wel eens Innovatek gebruikt en dat was ook prima spul. Hecht je een grote waarde aan flow dan is Innovatek de beste keus, maar ik ben na jaren van blindstaren op flow niet meer zo overtuigd dat een mindere flow zo slecht is voor de koelprestaties. Aquacomputer werkt zijn spullen werkelijk schitterend af, ze besteden echt aandacht aan details en afwerking.

[ Voor 30% gewijzigd door waterkoud op 16-05-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dezjay schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:04:
[...]

Casemods vinden? je moet gewoon de kast halen + het setje... vervolgens een dag er bij gaan zitten en nadenken wat jou handig lijkt... En passen en meten of het wil.. als je het na gaat maken loop je altijd kans dat je net iets een cm meer had moeten plaatsen en heb je nog meer werk!

en als het niet past zaag je gewoon nog een kast door midden ;)
Het is ook niet voor mij, maar voor een vriend, maar dan nog. Ik kan moeilijk een 3x 120mm radiator kopen en er dan achter komen dat het niet past :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
waterkoud schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:19:
[...]

Geen probleem, ik heb hier een SLI opstelling ( 6800GT kaarten ) met de Aquacomputerblokken en ook de NB kan dan gewoon netjes watergekoeld worden. Erg ruim is het allemaal niet maar dat heeft ook te maken met de positie van de NB op dat moederbord natuurlijk.

Met de keuze tussen Aquacomputer en Innovatek ga ik je niet helpen. Ben een te grote liefhebber van de Aquacomputerspullen om een objectief oordeel te kunnen vellen. Ik heb ook wel eens Innovatek gebruikt en dat was ook prima spul. Hecht je een grote waarde aan flow dan is Innovatek de beste keus, maar ik ben na jaren van blindstaren op flow niet meer zo overtuigd dat een mindere flow zo slecht is voor de koelprestaties. Aquacomputer werkt zijn spullen werkelijk schitterend af, ze besteden echt aandacht aan details en afwerking.
Kan je me even jouw specs geven>?
ik zit namelijk te twijfelen tussen een paar dingen.

Ten eerst:
Moet ik hun Plug'n cool aansluiting pakken (6/8mm) of de 8/10mm aansluitingen waar alleen het NBcoolblok niet mee gekocht kan worden?
het voordeel van hun systeem is dat alles al lekker klaar is voor gebruik!
nadeel is dat het niet echt een handige maat is voor andere slangen enz (ze bieden alleen PUR slangen aan op de maat...) en het is "maar" 6mm

verder wil ik mn systeem zo hebben:
een cuplex PRO Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/cppconfig/cpp_multi_pnc_350.jpg
OF een cuplex Rev. 1.3 Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/cpconfig/cp13_64_pnc_350.jpg

en voor de rest een eheim 1048pomp, res dat er aan past, een 6800GT cooler en een NB blok en dat alles met een BIX2 of een airplex evo 240 (BIX2 is tegenwoordig moeilijk te verkrijgen lijkt wel)

welk cpublok kan je me hier aanraden? het eerste blok gaat ongetwijfeld zeer goed koelen, alleen is wel een flow killer...
en mn systeem is redelijk warm (check specs)...
ikke niet weet... (zit nu btw nog op lucht, en heb altijd op lucht gezeten... dus dit word mn eerste wc, en die moet wel goed zijn voor die prijs!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een korte vraag:
Ik wil graag zelf een reservoir ontwerpen maar ik vroeg me af wat zo'n compenstaing reservoir nou precies is. Volgens mij compenseert het gewoon voor waterverlies door de in- en uit-gang onderaan te plaatsen(De krachten maken geen bal uit volgens mij, volgens de wet van de arbeid(natuurkunde is 4 jaar geleden, so don't shoot me if I'm wrong)).
Ik kan nergens een schema vinden van dit soort dingen, dus enige hulp van iemand die zoiets thuis heeft staan zou prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
ben ook bezig met SLI en waterkoeling..

Er is ook een nieuwblok van aquacomputer..
Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/CUPLEX_XT_A64_500.jpg
persoonlijk vind ik die schittered :)

Hou er rekening mee dat je een ati bracket nodig bent voor je chipset !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik ben vandaag 'live' gegaan met mijn waterkoeling, het is een flink geupgrade aquarius-II, en tot nu toe ben ik heel tevreden. Stoerdere radiator (4*92mm), andere slangpilaren, 8x1 slangen, en VGA koeling met zalman blokje. Van 40/60 graden naar 20/25, en ook nog eens véél stiller, alleen de flowmeter/balletjes die in het pompje zit, maakt soms een raar geluidje... helemaal sinds ik de andere ingang van mijn pompje gebruik.

Helaas wordt mijn nog niet meegekoelde northbirdge nu wel erg warm als ik stresstest/overklok, hier moet nog een blokje op. Ik heb nog een blokje liggen (het 2e blokje in de zalman set), alleen zitten er rond mijn northbirdge dus geen gaten, maar de bekende 'haakjes'... Iemand nog tips hoe hier op een nette manier een koelblok op te vast te zetten?

[ Voor 36% gewijzigd door Luxx op 17-05-2005 13:06 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Luxx schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:49:

Helaas wordt mijn nog niet meegekoelde northbirdge nu wel erg warm als ik stresstest/overklok, hier moet nog een blokje op. Ik heb nog een blokje liggen (het 2e blokje in de zalman set), alleen zitten er rond mijn northbirdge dus geen gaten, maar de bekende 'haakjes'... Iemand nog tips hoe hier op een nette manier een koelblok op te vast te zetten?
Daar kun je gewoon tie-wraps voor gebruiken. Daar kun je heel precies de druk mee regelen op het blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

RoamoR schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:21:
daar kun je gewoon tie-wraps voor gebruiken. Daar kun je heel precies de druk mee regelen op het blokje.
Daar had ik al aan gedacht, ben alleen bang dat die na een tijdje 'uitdrogen' en stuger worden, en daarna breken ofzo:s... is er geen oplossing te bedenken die wat 'degelijker' is?
Heeft iemand een foto van hoe dat zelf met tiewraps gedaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Dezjay schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:36:
ben ook bezig met SLI en waterkoeling..

Er is ook een nieuwblok van aquacomputer..
[afbeelding]
persoonlijk vind ik die schittered :)

Hou er rekening mee dat je een ati bracket nodig bent voor je chipset !!!
Flinke nexxxos xp clone als ik het zo es ff zie ;)
Maar dat is alleen maar goed.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Luxx schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:10:
[...]

Daar had ik al aan gedacht, ben alleen bang dat die na een tijdje 'uitdrogen' en stuger worden, en daarna breken ofzo:s... is er geen oplossing te bedenken die wat 'degelijker' is?
Heeft iemand een foto van hoe dat zelf met tiewraps gedaan is?
Een scherpe foto heb ik er zo niet van, maar mijn NB word al >2 jaar op dergelijke wijze op zijn plaats gehouden. ;)

Voor uitdroging hoef je niet bang te zijn, plastic droogt afaik niet uit. Elastieken wel natuurlijk.

Als je handig bent in metaalbewerking, kun je ook proberen zelf een hold down te fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[H]ard|ocp is met een review gekomen van de nieuwe Koolance EXOS-2 (opvolger van de EXOS-AI).
Denk toch wel dat ik deze wil aanschaffen, maar ik vind helaas nergens lokale prijzen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
waterkoud schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:19:
[...]

Om dezelfde reden kies ik dus ook voor Aquacomputer, mijn Aquacomputer set doet het al 2 jaar super :D

Dus volgens jou moet het NB block van Aquacomputer gewoon passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Wat kan ik het beste als watertoevoeging gebruiken? Redline Water Wetter of InnovaProtect? Water Wetter schijnt een laagje achter te laten in je systeem?

(btw, water wetter is toch ook anti-alg en anti corrosie? Of zit ik er nu helemaal naast? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik ga zeer binnenkort waterkoeling in mijn Stacker bouwen. Als radiator gebruik ik een Black Ice Extreme III. Op de radiator wil ik 3 fans van 120mm plaatsen (anders is zo'n grote rad een beetje nutteloos). Ik weet echter niet welke fans ik het beste kan nemen. Ze moeten én een goede luchtverplaatsing hebben én stil zijn én een 3-pins aansluiting hebben. Ik zie op veel sites zoveel verschillende fans die op elke site weer andere tech. data hebben.

Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

papst, noiseblocker dat zijn echt stille voor de rest moet je kijk naar hoeveel lucht verplaatsing je wil hebben want hoe stiller de fan hoe minder lucht verplaatsing

zelf gebruik ik 2 enermax 12cm fans die regelbaar zijn, normaal staat 1 fan altijd uit.mijn fan

zo'n groot rad kanje ook voor een deel passief koelen dat scheeld ook weer geluid.

paar stille fans
Aerocool Turbine 1000
Papst 4412F/2GL
Papst 4412F/2GLL
YS-Tech FD121225LB
Titan TFD-A12025/12V

je kan ook een sterke fan pakken en die dan op 7v of 5v regelen

[ Voor 103% gewijzigd door ikman op 18-05-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
ikman schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:58:
papst, noiseblocker dat zijn echt stille voor de rest moet je kijk naar hoeveel lucht verplaatsing je wil hebben want hoe stiller de fan hoe minder lucht verplaatsing

zelf gebruik ik 2 enermax 12cm fans die regelbaar zijn, normaal staat 1 fan altijd uit.mijn fan

zo'n groot rad kanje ook voor een deel passief koelen dat scheeld ook weer geluid.

paar stille fans
Aerocool Turbine 1000
Papst 4412F/2GL
Papst 4412F/2GLL
YS-Tech FD121225LB
Titan TFD-A12025/12V

je kan ook een sterke fan pakken en die dan op 7v of 5v regelen
Ik ben sowieso van plan om te op een Coolermaster Aerogate te hangen. Dus dat regelen is geen probleem. Maar ik wil ze dan ook harder kunnen laten draaien zonder dat ze echt té veel herrie gaan maken.

Alvast bedankt, en meer tips zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

Ik gebruik gewoon 4 low budget 92mm fan's en draai deze wisselend op op 5 volt of niet:p:p Bij temperatuurmetingen op 12 volt kwam ik tot de conclusie dat het eigenlijk ehm, niks uitmaakt, terwijl het in herrie echt een flink verschil maakt. Hoe stil je fan ook is, als je (veel) lucht tegen iets (radiator) op gaat blazen, dan gaat het altijd (een beetje) lawaai maken. Met mijn fans uit loopt de temperatuur wel wat op (idle nog onder de 30 graden, stressed naar de 45 toe) maar met fans op 5volt (mijn enermax low noise voeding maakt met 2 fans meer herrie) blijft alles heerlijk koel.

Voor het vastmaken van mijn northbirdge blok had ik deze oplossing in gedachte:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2083-2098.gif
wat er op een mobo zo uit gaat zien:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2083-GIF2099.jpg
bedacht, het is wat duurder dan een tiewrap maar het zit denk ik ook wel iets beter....
[update] Helaas zit er een potmetertje precies tussen die 2 haakjes, waardoor het hier gebruikte staafje niet 'kan bestaan' in mijn opstelling O-) Maar er is iig dus over nagedacht door anderen, dus er zijn vast meer oplossingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Luxx op 18-05-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Ziet er idd wel profi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het VGA waterblok van de Reserator gebruikt om m'n nForce 4 Ultra chipset te koelen. De clipjes van dit waterblok wijzen tegen de klok in en als ik ze omkeer, dan is de verlaging aan 't einde van de clips juist een verhoging. Daardoor was ik genoodzaakt om de aansluitclips van de originele A8N-E chipsetfan te gebruiken.

Alles is heel erg strak gemonteerd, waarbij de aansluitclipjes zelfs ietsje naar beneden zijn gebogen. Kan het kwaad om zoveel druk uit te oefenen op de chipset? Doorgaans zijn de aansluitingen van chipsetfans en GPU-fans voorzien van veren, vandaar dat ik cynisch ben tegenover zo'n strakke aansluiting. :/

Ik had eerst de chipsetfan vervangen door een Zalman ZM-NB47J heatsinnk, maar die kon de grote hoeveelheid hitte van de NF4 Ultra niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:43
lijkt me op zich geen punt. Alleen ff opletten of je blokje wel goed plat erop zit. Dus niet aan één kant omhoog geduwd door de andere kant, want dan koelt t niet goed. Ook n lkr dun laagje pasta gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn waterkoelingssetje is een dangerden Maze 4 set :) ben er blij mee
inter P4 2.80 draaiende op 3.36 op 25 graden (30 na een nacht 3d mark 2005 in loop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet waterkoeling, ik kwam net dit tegen: http://www.theinquirer.net/?article=23331 Koelen door middel van vloeibaar metaal! Het is al getest op een x850xt pe en die kaart werd afgekoeld naar een temperatuur van 12c!! En zo te zien hebben we dan ook geen last meer van slangen etc. Ik zeg dit is de toekomst van cooling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:20:
Vergeet waterkoeling, ik kwam net dit tegen: http://www.theinquirer.net/?article=23331 Koelen door middel van vloeibaar metaal! Het is al getest op een x850xt pe en die kaart werd afgekoeld naar een temperatuur van 12c!! En zo te zien hebben we dan ook geen last meer van slangen etc. Ik zeg dit is de toekomst van cooling!
Waterkoeling blijft mooier als je het goed toepast! Ik vind het wel wat hebben als je alles netjes weggewerkt hebt en dan de slangen mooi oplichtend in de kast hebt hangen. Maar dat is alleen mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
  • Laatst online: 01-09 21:38
Na het lezen van de eerste regel was ik ff bang dat je over sla olie zou beginnen :P

Btw hoe krijgen ze het metaal kouder dan kamertemperatuur?

...
google zoeken liquid metal cooling
nieuws: Processor koelen met vloeibaar metaal

[ Voor 17% gewijzigd door Omebas op 19-05-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het ziet er dus naar uit dat het niet lang gaat duren voordat dit soort koeling toegepast gaat worden. Zeker als het niet al te duur wordt is het zeker interresant voor iedere overklokker. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand bij welke webshop ik een Hydor L20 (op rembours/TPG bezorgd) kan kopen met fittingen voor een Reserator 1?

Ik heb al eerder een L20 gekocht, maar die heeft 10mm push-on fittingen voor slangen met een buitendiameter van 10mm en dus in feite 8mm binnendiamter, terwijl de Reserator slangen gebruikt met een buitendiameter van 14mm en een binnendiameter van 10mm. |:( Die heb ik dus terug gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
die zijn er volgens mij niet. Waarom geen verloopjes kopen? Heb zelf ook n ander verloopje op mijn hydor L20 zitten (8x10) Er is vast ook zoiets voor 10x14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Als je nou es gewoon 10mm 3/8 mm koppelingen erop prutst en gewoon aansluit erover met een tierappie er om....
* Vandread :r op snelkoppelingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Dat kan niet.
Of de kamertemp moet <12 geweest zijn?

Dat koelen met vloeibaar metaal is toch eigenlijk gewoon een soort nieuwe heatpipe? (aangezien er nog steeds een luchtgekoeld koelblok nodig is? )
zoja dan kan het niet onder de omgevingstemperatuur komen, omdat het koelblok nog steeds wordt gekoeld met lucht die op opgevingstemp is.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
El Snorro schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:20:
[...]

Dat kan niet.
.
Als dat waar is, vermoed ik dat er ook gebruik zal worden gemaakt van één of andere peltier-achtige techniek.

maar ja, waar laat die dan weer zijn warmte? Ik kan het niet uit het plaatje opmaken iig
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1116499722.jpg

Ervan uitgaande dat de fans, in de uiteindelijke versie niet aanwezig zullen zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Roamor op 19-05-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
SuperKevin schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:23:
[...]

Om dezelfde reden kies ik dus ook voor Aquacomputer, mijn Aquacomputer set doet het al 2 jaar super :D

Dus volgens jou moet het NB block van Aquacomputer gewoon passen?
Ja alleen moet je wel de ATI mounting bracket er bij nemen.. anders sloop jeje condensator :)

met de ati bracket owrdt het blokje een halve slag gedraait (staat aquacomputer weer recht :P) en past ie perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

El Snorro schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:20:
[...]

Dat kan niet.

Dat koelen met vloeibaar metaal is toch eigenlijk gewoon een soort nieuwe heatpipe? (aangezien er nog steeds een luchtgekoeld koelblok nodig is? )
zoja dan kan het niet onder de omgevingstemperatuur komen, omdat het koelblok nog steeds wordt gekoeld met lucht die op opgevingstemp is.
Vloeibaar metaal wat verdampt ? Dat kan wel degelijk onder kamertemp :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje over Alphacool.de:
Kun je bij die gasten ook zonder credit card betalen? Dus gewoon met een bankoverschrijving. Ik heb hun gemaild maar ze reageren niet echt.

En nog een vraagje:
Heeft er iemand ervaring met die Alphacool Eheim compacts? Die dus in een reservoir ingebouwd zijn.
Ik wou er een kopen maar zit te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij bieden die Eheim Compacts héél wat waar voor hun geld. Die Compact 600 is bijna identiek aan de 1046, maar wel de helft zo duur :) Enige 'nadeel' is dat ze dompelpompjes zijn, maar ik vind dat zelfs beter, dan dempt het water teminste lekker het geluid :)

//EDIT/ IIRC zijn ze zelfs nog een heel pak kleiner ook :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Eheim 300 van m'n Reserator 1 ging binnen x aantal uur kapot. :( Ik heb een uurtje geleden een Eheim 1046 besteld. Hopelijk gaat die wat langer mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:09:
Mijn Eheim 300 van m'n Reserator 1 ging binnen x aantal uur kapot. :( Ik heb een uurtje geleden een Eheim 1046 besteld. Hopelijk gaat die wat langer mee.
Exemplarisch geval => garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer geval => overgekocht, dus geen garantie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:20:
Jammer geval => overgekocht, dus geen garantie ;(
Sorry hoor, maar dan vind ik dit:
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:09:
nogal een misplaatst onvolledige opmerking.

Prima dat je je ervaringen deelt in dit topic, maar wees dan wel volledig en had even gezegd dat het hier niet om een nieuwe pomp ging (waar ZMarre van uit ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Vergeten erbij te vertellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoamoR schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:27:
[...]

Als dat waar is, vermoed ik dat er ook gebruik zal worden gemaakt van één of andere peltier-achtige techniek.

maar ja, waar laat die dan weer zijn warmte? Ik kan het niet uit het plaatje opmaken iig
[afbeelding]

Ervan uitgaande dat de fans, in de uiteindelijke versie niet aanwezig zullen zijn.
Dit lijkt op een standaard silencer. Je kan jet roostertje wat normaal op de plaats komt van een afdekplaatje zien. Enige verschil is dat hier twee fans op zitten in plaats van 1. Weet je zeker dat dit het ding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Waarom zit er anders een stukje wazig electronica aan vast + nog wat kabeltjes/pijpjes op vreemde plaatsen...

Maar ik denk dat deze discussie niet gepast is in het waterkoelingtopic.
Als iemand interesse heeft mag die zelf een topic openen over de genoemde techniek.

[ Voor 43% gewijzigd door Vandread op 20-05-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, die wazige troep haal ik er niet zo uit. Maar je hebt gelijk, dit is iets voor een ander topic.

Weet iemand trouwens nog of je bij alphacool.de gewoon via de bank kan betalen(dus geen credit card)? Die gasten zelf reageren niet op mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:33:
Weet iemand trouwens nog of je bij alphacool.de gewoon via de bank kan betalen(dus geen credit card)? Die gasten zelf reageren niet op mails.
Ben je al tot stap:
4.Step Payment
Gekomen? Zo ja wat staat daar dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:33:
Hmm, die wazige troep haal ik er niet zo uit. Maar je hebt gelijk, dit is iets voor een ander topic.

Ze reageren inderdaad wat langzaam op meel. Je kan via bank betalen. (heb ik uit 1e hand) ze leveren wel weer erg snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:49:
[...]

Ben je al tot stap:
4.Step Payment
Gekomen? Zo ja wat staat daar dan? :P
Ik prefereer dit soort dingen te weten voordat ik ga betalen. Zodoende hoef ik dan geen loze bestellingen te plaatsen e.d.:P. Maar in elk geval bedankt voor de reacties .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Als je bij de payment stopt heb je niks besteld lieve schat... :+ en ik heb geen zin om alles in te vullen aangezien JIJ wilt bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:22:
Als je bij de payment stopt heb je niks besteld lieve schat... :+ en ik heb geen zin om alles in te vullen aangezien JIJ wilt bestellen ;)
Snap ik schat, maar ik neem aan dat jij ook snapt dat ik snap wat jij snapt als we het over dit soort dingen hebben. Het gaat er gewoon om dat jij ook wel snapt wat ik bedoel, nietwaar? :+

Over naar de orde van de dag:
Ik kan een sicce idra pomp op de kop tikken voor 30 euro, goeie deal?
Het ding is overigens nieuw en zit nog in de doos, waarom hij weggaat weet ik nog niet, maar ervan uitgaande dat dit in de haak is, goeie deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nee ik snap niet wat je wilt weten:

stap 4:
Payment
-Credit card (+3.6% + 0,55€)

-Advance payment *deze doen?!

en dan hier:
http://www.alphacool.de/p...218666a90010&rm=impressum

Bank connection: Account: 6925936000
ABA number: 27090077
Volksbank
IBAN DE73270900776925936000
BIC/SWIFT GENODEF1BSG

en wss krijg je gewoon een mailtje met bevestiging en hoe je het spul moet overmaken...

wtf is er nou moeilijk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, misschien is het beter als ik je vertel dat de vraag al beantwoord is en dat dit kan rusten.
Ik vroeg of het ook mogelijk was om te betalen door gewoon over te maken vanaf, zeg de postbank. Dit kon ik nergens vinden in de algemen voorwaarden of iets dergelijks en het was niet echt in mij opgekomen om gewoon iets te bestellen en dan te kijken. Zo'n methode vindt ik uberhaupt niet echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Je moet toch altijd nog je order bevestigen? Als je dat niet doet dan wordt er helemaal geen order geplaatst en kun je dus gewoon kijken hoe je moet betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:33:
Je moet toch altijd nog je order bevestigen? Als je dat niet doet dan wordt er helemaal geen order geplaatst en kun je dus gewoon kijken hoe je moet betalen :+
Het maakt ook allemaal niet meer uit, de vraag is beantwoord.
De tweede vraag nog niet, een sicce idra pomp(1350 l/uur) voor 30 euro, is dat een iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vorige week toevallig die Sicce-pomp in een dierenwinkel. Volgens verschillende reviews schijnt het erg goed te zijn. Het opmerkelijke is dat je van alle Eheim en Hydor ook heel positieve reviews vindt, maar tegelijk ook zeer negatieve (rateling, uitval, enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom bestellen jullie geen alphacool bij b@w? Die leveren voor dezelfde prijzen als op de alphacool website staan vermeld. En later simpelere rma. Gewoon artikel nummers opschrijven naar dave mailen en je krijgt direkt de offerte terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij in de viswinkel staat die Idra voor €25 dacht ik, en dat is dan nog een dure aquariumwinkel :+ Dus ik zou mss eerst eens rondkijken voor je die koopt :)

Trouwens zouden Hydor pompjes nog iets beter moeten zijn (qua kwali en stilte) en een L20 kost dacht ik ook maar rond de €25 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
ik mag binnekort ook mss waterkoeling en ik zat zelf aan een eheim 1250 te denken... Maakt deze veel lawaai (in verhouding met een eheim compact 1000 of laing) deze komt erg goed uit de tests....
en houd die nexxos XP nu van flow of van druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Slitch schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:17:
ik mag binnekort ook mss waterkoeling en ik zat zelf aan een eheim 1250 te denken... Maakt deze veel lawaai (in verhouding met een eheim compact 1000 of laing) deze komt erg goed uit de tests....
en houd die nexxos XP nu van flow of van druk?
XP houd van druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:39:
Bij mij in de viswinkel staat die Idra voor €25 dacht ik, en dat is dan nog een dure aquariumwinkel :+ Dus ik zou mss eerst eens rondkijken voor je die koopt :)

Trouwens zouden Hydor pompjes nog iets beter moeten zijn (qua kwali en stilte) en een L20 kost dacht ik ook maar rond de €25 :)
Erger nog, bij alphacool.de 16.90.
Okee, dan gaat dat dus niet door. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 00:34
Hoi ik ben nieuw hier (en nieuw met waterkoeling) en ik heb na het bekijken van deze thread een aantal vraagjes:

zon systeem bij http://www.1a-cooling.com/ met die 240 rad en 600l/u pomp is dat sterk genoeg om cpu+nb+vga+2xhdd te koelen? of heb je daar een sterkere pomp/rad voor nodig? en wat voor temps haal je dan ong? (in die revieuws testen ze allemaal alleen cpu of cpu+vga)

hoe moetje die hadd koelers monteren want zoals ik het zie lopen die paralel aan de rest van het systeem. moet je die "over" het hele systeem monteren?

hoe presteren die auto rads t.o.v. die blacklord 240 van 1a-cooling?

als ik zon setje koop kan ik dan later goed upgrade naar een (zelfbouw) subzero setje of heb ik dan alleemaal andere spullen nodig?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Dit is dan mss wel hnadig voor je:
http://www.watercoolplane...eich/Pumpenleistungen.xls
het is een lijst van pompen met daarbij de l/h getest op vele slangmaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnve schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:12:
Hoi ik ben nieuw hier (en nieuw met waterkoeling)
Wees welgekomen! :)
zon systeem bij http://www.1a-cooling.com/ met die 240 rad en 600l/u pomp is dat sterk genoeg om cpu+nb+vga+2xhdd te koelen? of heb je daar een sterkere pomp/rad voor nodig?
Dit zal heus wel voldoende koelen hoor :)
en wat voor temps haal je dan ong? (in die revieuws testen ze allemaal alleen cpu of cpu+vga)
Valt helemaal niet te zeggen. Alles hangt af van je setup, omgeving,... Maar bon, alles tussen de dertig en vijftig graden zou kunnen :)
hoe moetje die hadd koelers monteren want zoals ik het zie lopen die paralel aan de rest van het systeem. moet je die "over" het hele systeem monteren?
Ik zou die gewoon in serie met de rest hangen hoor...
hoe presteren die auto rads t.o.v. die blacklord 240 van 1a-cooling?
Meestal beter. En ze zijn zelfs goedkoper. Nadelen zijn dat je wat meer werk moet doen om die te pakken te krijgen (autosloop opzoeken, die meestal zelf nog uit een wagen slopen, nog zien dat je wel een goede hebt), dat ze niet gemaakt zijn om in een case te hangen en dus vaak niet passen zonder kunst- vlieg- en modwerk, en dat er geen slangaansluitingen opzitten.

Aan dat alles is evenwel een mouw te passen, dus als je wat handig bent en je wilt goede temps, kun je dat wel doen :)
als ik zon setje koop kan ik dan later goed upgrade naar een (zelfbouw) subzero setje of heb ik dan alleemaal andere spullen nodig?
Temperaturen onder nul bedoel je daarmee?

Dat is enkel mogelijk met Phase-change. En ik kan je verzekeren dat dit niet zomaar vanzelfsprekend is :) Je moet goed weten waar je mee bezig bent vooraleer je daarmee begint hoor :+

Daarbij komt trouwens zoveel te kijken dat het weinig uitmaakt of je je set nog kan gebruiken of niet ;) Je kan er ondertussen maar plezier van gehad hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

martijnve schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:12:
zon systeem bij http://www.1a-cooling.com/ met die 240 rad en 600l/u pomp is dat sterk genoeg om cpu+nb+vga+2xhdd te koelen? of heb je daar een sterkere pomp/rad voor nodig? en wat voor temps haal je dan ong? (in die revieuws testen ze allemaal alleen cpu of cpu+vga)
ik zou een sterkere pomp nemen, gezien je heel wat in je wc loep hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eheim 1046 zou goed genoeg moeten zijn hoor. Maarja, een 1048 kost maar €10 meer... En je blokje profiteert denk ik wel van flow, dus jah je zal misschien een tweetal graden minder hebben met die betere pomp. Aan jou de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
ok nog 3 vraagjes

die koelblokjes van 1a zijn die goed of zeg je van nee bij ... hebben ze veel beter voor evenveel/een beetje meer euries.

ze hebben bij 1a 2 soorten nb en vga blokjes: 1a-(vga/nb)1 en zern. die zijn evenduur en uit de beshreiving bleikt niet wat het verschil is. weet iemand dit toevallig?

heefd het (gekeken naar performace) zin om je hdd en nb te waterkoelen? want als het aleenmaar de levensduur bevorderd doe ik het niet want die disks (de maxtors iig) gaan imo langer mee als je ze gebruikt.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
martijnve schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:40:
ok nog 3 vraagjes

die koelblokjes van 1a zijn die goed of zeg je van nee bij ... hebben ze veel beter voor evenveel/een beetje meer euries.

ze hebben bij 1a 2 soorten nb en vga blokjes: 1a-(vga/nb)1 en zern. die zijn evenduur en uit de beshreiving bleikt niet wat het verschil is. weet iemand dit toevallig?

heefd het (gekeken naar performace) zin om je hdd en nb te waterkoelen? want als het aleenmaar de levensduur bevorderd doe ik het niet want die disks (de maxtors iig) gaan imo langer mee als je ze gebruikt.
Vergelijk die foto's eens? Die 1a is ultraplat en ook geschikt om VGA's te koelen.

Heeft het zin? Dat kun je het beste zelf bepalen. WIl je OC'en? Dan is het verstandig om je NB goed te koelen. Als je daar echter al adequate luchtkoeling hebt, is het niet noodzakelijk (wel mooier natuurlijk :) )

HDD zijn imho minder noodzakelijk om te waterkoelen, een frisse airflow is afdoende in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
ik zie ook wel dat de 2e veel dikker is.
maar: maakt het iets uit voor de performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1-A cooling heeft zéér goede blokjes :)

Je HDD koelen met water is vrij nutteloos IMHO. Als je het toch zonder fan wilt, gebruik dan een Zalman ding ofzo.

NB koelen is enkel als je van plan bent te overclocken, als het voor de stilte is kan je evengoed een passief zalman-koelertje monteren van €4 :)

Die blokjes van 1A hebben zichzelf bewezen door hun goede design, dus moest ik kunnen kiezen tussen die Zern en de 1A, zou ik toch de 1A pakken :) (alhoewel ik dit dus niet honderd percent zeker weet, het kan altijd dat die zuigen natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:25:
1-A cooling heeft zéér goede blokjes :)

Je HDD koelen met water is vrij nutteloos IMHO. Als je het toch zonder fan wilt, gebruik dan een Zalman ding ofzo.

NB koelen is enkel als je van plan bent te overclocken, als het voor de stilte is kan je evengoed een passief zalman-koelertje monteren van €4 :)

Die blokjes van 1A hebben zichzelf bewezen door hun goede design, dus moest ik kunnen kiezen tussen die Zern en de 1A, zou ik toch de 1A pakken :) (alhoewel ik dit dus niet honderd percent zeker weet, het kan altijd dat die zuigen natuurlijk...)
Idd, ik heb alleen me radiator fans ( 2x 120mm op 5V ook nog voeding 120mm draait op 800rpm ) en me HDD's zijn 21 en 27 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door Snippertje op 21-05-2005 19:03 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een Zalman 2HC2 koeler voor m'n (Maxtor Diamondmax 9) HDD, maar qua temperatuur merk ik er helemaal niets van. Mijn identieke 2e HDD heeft helemaal geen koeler en die wordt net zo heet (50 graden volgens Motherboard Monitor). Een open kast maakt het overigens niet koeler, maar de 2HC2 wordt wel erg heet, dus hij doet wel iets blijkbaar. De 2HC2 zit in een 5.25" bay en als ik de frontpaneel van m'n kast (AOpen H600B) eraf haal is het dus open en bloot in contact met de buitenwereld, wat het desondanks niet koeler maakt.

Aangezien de Diamondmax 9 HDD volgens Maxtor niet warmer mag worden dan 55 graden overweeg ik een HDD-waterkoelblok te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:35:
[...]

Ik gebruik een Zalman 2HC2 koeler voor m'n (Maxtor Diamondmax 9) HDD, maar qua temperatuur merk ik er helemaal niets van. Mijn identieke 2e HDD heeft helemaal geen koeler en die wordt net zo heet (50 graden volgens Motherboard Monitor). Een open kast maakt het overigens niet koeler, maar de 2HC2 wordt wel erg heet, dus hij doet wel iets blijkbaar. De 2HC2 zit in een 5.25" bay en als ik de frontpaneel van m'n kast (AOpen H600B) eraf haal is het dus open en bloot in contact met de buitenwereld, wat het desondanks niet koeler maakt.

Aangezien de Diamondmax 9 HDD volgens Maxtor niet warmer mag worden dan 55 graden overweeg ik een HDD-waterkoelblok te kopen.
Fan op 5V en hijs weer koel :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

ixl85 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:01:
[...]

Wat had je fout gedaan en waar moeten we op letten?
nu maak je me toch wel nieuwsgierig (8>
dat is dus het rare, ik heb de koeler nog 4 keer opnieuw gemonteerd op mijn kaart, en elke keer brak er weer een stukje core af, elke keer gespeeld met de volgorde van schroeven, een keer ging het wel goed, maar toen was de temp ERG hoog 70 graden idle dus, en had ik al artifacts van de gecrushte core... verder zat er tussen de koeler en een geheugenmodule een ~2mm speling :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil juist van fans af, daarom heb ik waterkoeling genomen. Maar bedankt voor de tip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Op 5volt hoor je niet zoveel hoor ;)
Buiten dat, ik neem aan dat jouw radiator ook met fans is uitgerust :) ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeforceDDQ schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:11:
Op 5volt hoor je niet zoveel hoor ;)
Buiten dat, ik neem aan dat jouw radiator ook met fans is uitgerust :) ?
Nee, de mijne niet (Reserator 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:35:
Rofl :) Mijn beide Maxtors worden echt pijnlijk warm, en dit al voor meer dan een jaar. En zo zullen ze nog lang in eigen vocht liggen sudderen hoor :+

Zéér veel consumenten-PC's worden uitgerust met Maxtors. En daar is zo goed als _geen_ airflow. Toch overleven die dat mooi :)

Enkel als je een bepaalde soort IBM hebt waarover we nu niet gaan uitw[ij/ei]den kun je wat extra koeling wel overwegen :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Duidt ik er even op dat Maxtor ook een relatief beduidend hoog uitvalspercentage heeft... Harde schijven kunnen niet goed tegen warmte, punt. De kans op uitval stijgt aanzienlijk boven de 45° werktemperatuur. Omdat hij bij jou nog steeds draaien, wil niet zeggen dat bij iedereen die vlieger ook zo opgaat...

[ Voor 20% gewijzigd door Phuncz op 22-05-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ik heb wel eens een casemod gezien die had gewoon een dikke heat sing op zijn hd geplakt... werkte goed :P
en geloof me er zijn genoeg passieve koelers voor je hd....
Google is your friend

@ anderen.. iemand ook in dit topic had een Zern en deze beviel hem erg goed ivm zijn Maze 4...
verder staat die zern best hoog @ watercoolplanet
Persoonlijk zou ik die Nexxos XP Silver kiezen... Bling! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de Zalman 2HC2:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_2hc2_c_p.jpg

Het ziet er fraai uit, maar het is niet echt effectief, De heatpipes verbinden de twee zijwaartse koelblokken met elkaar in plaats van een eindpunt met koelvinnen. Daarom wordt de warmte niet afgevoerd en is mijn HDD nog steeds loeiheet. Als ik de 2HC2-heatpipes aanraak, dan voelt het wel warm aan, maar als ik een ongekoelde harddisk aanraak, dan brand ik bijna m'n vingers.

Het valt me op dat veel harddisk-coolers de zijkanten van de harddisk koelen, terwijl de boven- en onderkant veel meer koeloppervlak hebben. Deugen de waterblokken die de zijkanten koelen? Innovatek heeft drie waterblokken, waarvan 2 modellen de onderkant koelen en 1 model de zijkanten. Ik heb gedacht aan de aanschaf van een HD-O-Matic Micro II:

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/micro251_517.jpg

De breedte is mooi meegenomen, zodat ik het in een 3.5" bay kan stoppen. Ik zou het ook kunnen combineren met de 2HC2. Het enige nadeel is het prijskaartje van 70 euro. |:( Heeft iemand ervaring met dit waterblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Nu online
Ik ben van plan deze week een Liquid cooling set aan te schaffen voor den PC.
Ik zit zelf te denken aan een Koolance PC2-650 BK (altijd makkelijk die extra ruimte + dat m'n eige kast al redelijk gammel begint te worden) , 2* HD-40-H06 voor de HDD's (2* Maxtor S-ATA) , een CPU-300-V10 met adapter voor de CPU (AMD 3500+ 64-bit) en een CHC-A05 voor het MB.
Zoals je ziet werk ik met een 64-bit systeem (spec's aan het eind)
Nu heb ik dus al in GoT lopen zoeken naar mensen die ervaring hebben met deze setup voor een 64-bit systeem , maar dus niks gevonden.
Zijn er dus mensen die ongeveer het zelfde systeem als mij hebben en die ook alles met Koolance LC coolen ?? Wat is jullie ervaring
Mijn insteek om over te stappen naar watercooling is voor namelijk de stilte , ben zelf geen overclocker (op de VGA-kaart na dan) maar wil het liefst toch de temperaturen behouden (of lager natuurlijk) die ik nu heb.
Als iemand denkt dat een andere set beter zou werken voor mij hoor ik het ook graag.

Spec's :
AMD 3500+ 64-bit
ASUS A8V Deluxe
TwinMos 1024 MB Dual-Channel RAM PC3200
1* Maxtor 200 Gb S-ATA
1* Maxtor 250 Gb S-ATA
Sapphire X800XT (was een pro vivo)
Audigy 2 ZS
Zalman 400Watt voeding

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://uploadyourimages.com/img/924118hddwaterkoeling001cc.jpg

Probeer eens de U-vormig gebogen 12mm koperbuis als HDD-koeler.
Steek deze buis klemvast tussen je HDD's en je HDD-tray - als een sandwich.

Kost bijna niks. Bevalt het niet, dan koop je alsnog een koeler van 'slechts' 80 euro.

Als je een koperbuis koopt in een bouwmarkt, mag je hem terplekke buigen met een buizenbuiger.
Er bestaan 180° buigers, maar die hebben ze meestal niet. Buig dan twee keer 90°, en verbind die twee bochten met een mofje tot een 180° U-vormige buis. (Solderen op gasfornuis, als je geen brander hebt). Of koop twee knietjes, en verbind drie stukken tot een |_|-vorm.

Als de slang te groot is voor 12mm buis, zet je eventueel mofjes op de uiteinden, waardoor ze 14mm worden. Ik gebruik 12mm siliconenslang als 'kraag', om een tuinslang lekvrij op de 12mm buis aan te kunnen sluiten. Je kunt er ook gastape omheen wikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:13:
[afbeelding]

Probeer eens de U-vormig gebogen 12mm koperbuis als HDD-koeler.
Steek deze buis klemvast tussen je HDD's en je HDD-tray - als een sandwich.

Kost bijna niks. Bevalt het niet, dan koop je alsnog een koeler van 'slechts' 80 euro.

Als je een koperbuis koopt in een bouwmarkt, mag je hem terplekke buigen met een buizenbuiger.
Er bestaan 180° buigers, maar die hebben ze meestal niet. Buig dan twee keer 90°, en verbind die twee bochten met een mofje tot een 180° U-vormige buis. (Solderen op gasfornuis, als je geen brander hebt). Of koop twee knietjes, en verbind drie stukken tot een |_|-vorm.

Als de slang te groot is voor 12mm buis, zet je eventueel mofjes op de uiteinden, waardoor ze 14mm worden. Ik gebruik 12mm siliconenslang als 'kraag', om een tuinslang lekvrij op de 12mm buis aan te kunnen sluiten. Je kunt er ook gastape omheen wikkelen.
Moet je de buis natuurlijk wel isoleren zodat hij niet op de printplaat hangt. Koper is toch best wel een goede stroomgeleider volgens mij :+

En je kunt eigenlijk geen koppelstukjes gebruiken, aangezien deze dan te dik zijn en niet meer tussen de HDD's passen. Het idee zou misschien nog wel eens kunnen werken, maar met koppelstukjes dus absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
ff twee korte vraagje:

Mijn eheim 1250 pomp doet het al 1.5 jaar zonder problemen in mijn WC setupje, ik zat er ivm ruimtebesparende overwegingen aan te denken hem verticaal te plaatsen:

nu:
code:
1
2
3
4
5
            uit
            | | 
    |--|----|-|-----|
in==|--|            |
    |--|------------|

wat ik wil:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
       in
       | |
    |--|-|--|
    |--|-|--|
    |       |
    |       |
    |  (0)<-|--- uit
    |       |
    |       |
    |-------|

Gaat dat goed, of draait ie zicht na een bepaalde tijd verrot doordat ie eenv erhjeerde positionering heeft ?

Ik wil mijn swiftech 5002 blokje open halen om de binnenkant te inspecteren op algen en/of corrosie.
Is dit blok gewoon afgesloten met een rubber ring, of zit er 1 of andere pakking in die na open maken geheel vernieuwd meot worden ?

[ Voor 6% gewijzigd door Fuzzems op 23-05-2005 13:27 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.